Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 08-12-2015, 12:20   #11
Jarek_Lodz
ford::advanced
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 05-09-2013
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 404
Domyślnie Odp: Szarpnięcia w zakresie 1400-2000obr/min

Taaa.... dobrze sprawdzałeś i buczenia nie słychać.

Jarek_Lodz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-12-2015, 13:06   #12
mtsl
ford::average
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 03-08-2014
Skąd: Knurów
Model: Mondeo mk4 Titianium X
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2007
Postów: 58
Domyślnie Odp: Szarpnięcia w zakresie 1400-2000obr/min

Na razie pójdę spróbować zdemontować, oczyścić ten egr. Posprawdzać wtyczki i wężyki czy gdzieś 'coś' przypadkiem. Jak nic się nie zmieni to na próbę go zaślepię. Zabaczymy czy to przyniesie jakiś efekt.
mtsl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-12-2015, 14:12   #13
maniunio
ford::advanced
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 10-06-2014
Skąd: Gdańsk
Model: Kuga MK3 Vignale/ Puma MK2 ST-Line
Silnik: 2.0 EcoBlue 190KM A8/ 1.0 EcoBoost 155KM DCT7
Rocznik: 2021/ 2022
Postów: 477
Domyślnie Odp: Szarpnięcia w zakresie 1400-2000obr/min

Cytat:
Napisał mtsl Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dźwięk słyszany po zgaszeniu mojego autka to raczej stukanie i jakieś ciche piszczenie / można to może uznać za "buuuuuuuu".
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
U mnie jest to samo ale nie wiem jak to rozwiązać.
maniunio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-12-2015, 14:34   #14
lesnik10
ford::beginner
 
Imię: Witold
Zarejestrowany: 11-07-2013
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 42
Domyślnie Odp: Szarpnięcia w zakresie 1400-2000obr/min

Walczyłem z turbo i tymi błędami od jakiegoś czasu i oto moje spostrzeżenia.

1. Sprawdź czy gruszka na turbo trzyma podciśnienie.
w tym celu najlepiej zaopatrzyć się w taki przyrząd [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Ściągasz wężyk z elektrozaworu sterującego podcisnieniem na gruszce zapinasz wakuometr trójnikiem z dużą solidną strzykawą i ciągniesz strzykawę do np 0.9bara.
Jeżeli podciśnienie schodzi gruszka lub wężyki prowadzące doniej do wymiany.

2. Jeżeli gruszka jest OK to można sprawdzić wartość podciśnienia przed elektrozaworem i po
na wolnych obrotach elektrozawór ma przepuszczać całe podciśnienie. (podciśnienie sprawdzamy wpinając się manometrem za pomocą trójnika w obwód.
Po przygazowaniu po elektrozaworze podciśnienie powinno spadać tym samym przesuwając siłownik (gruszkę)

3. Sprawdzamy również podciśnienie bezpośrednio za pompą vacuum najlepiej po odejściu do serva

4. I tu uwaga najciekawszy punkt. Wężyki z pompy idą do akumulatora podciśnienia - takiego zwykłego plastikowego pojemnika, a z niego wychodzą właśnie na elektrozawory do sterowania gruszką i przepustnicą. (Czy przy wyłączaniu silnika nie pojawił się niepokojący klekot? Tak klekocze dwumasa jeżeli przepustnica nie zdusi silnika. Przepustnica również sterowana jest podciśnieniem poprzez pierwszy elektrozawór). U mnie właśnie ten zbiorniczek (akumulator podciśnienia) rozszczelnił się i przepuszczał tylko do 0.4bara (to za mało aby wysterować i turbinę i przepustnicę)

Aby porządnie wymienić gruszkę niestety trzeba turbo wyjąć, zamontować nową i ustawić skok na specjalnym przyrządzie. U mnie dodatkowo wymienili wirnik, uszczelnienie na osi czy coś takiego i wyczyścili kierownice. Kosztowało mnie to 600zł wymiana 300zł.
Do tego olej i filtry oleju i powietrza.
Pojemnik akumulatora podciśnienia kupiłem na allegro za 10 zł (w serwisie 104 zł) [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Błędy kasowałem forscanem przez interface bluetooth [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

5. Oczywiście może być uszkodzony elektrozawór n75 (koszt w fordzie 540 zł, w normalnym sklepie do 170 zł) lub jego sterowanie. Aby sprawdzić sterowanie sprawdzamy napięcie pomiędzy 1 pinem, a masą powinno być stałe 12v. Zawór sterowany jest impulsowo poprzez podawanie masy na 2 pin. Elektrozawory turbo i przepustnicy można zamienić na próbę.

Po zrobieniu gruszki i wymianie zbiorniczka, auto ciągnie równo i jak nowe.

Dodam, że jeździłem wcześniej do jakichś magików, niby poważny warsztat, którzy, albo nie umieli albo im się nie chciało tego rozpracować. Tylko kasowali za wjazd.
Jak się wkurzyłem to sam to rozpracowałem z pomocą małego warsztatu, który mi wyciągnął i zamontował turbo. No i drugiego podobnego silnika, z którego pożyczałem czujniki, MAP i MAF, aby wyeliminować ich uszkodzenie.

Jeżeli nie mamy oryginalnego pojemnika akumulacyjnego to można na próbę wpiąć trójnikiem w układ taki zbiorniczek z innego auta. Ja przez parę dni jeździłem ze zbiorniczkiem z passata i było OK.

Mam nadzieję, że to komuś pomoże przy walce z przerywaniem nieciągnięciem poniżej 2000 itp.

Pozdrawiam
Witek

ps.

kto chce niech pyta

Ostatnio edytowane przez lesnik10 ; 09-12-2015 o 07:31
lesnik10 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-12-2015, 22:46   #15
mtsl
ford::average
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 03-08-2014
Skąd: Knurów
Model: Mondeo mk4 Titianium X
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2007
Postów: 58
Domyślnie Odp: Szarpnięcia w zakresie 1400-2000obr/min

Na razie oczyściłem ten EGR, błędy jak były tak są. Szarpnięcia zelżały (żona już nie wyczuwa) ale jednak ciągle nie jest 100% ok, delikatnie poszarpuje.

Cytat:
Napisał lesnik10 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
4. I tu uwaga najciekawszy punkt. Wężyki z pompy idą do akumulatora podciśnienia - takiego zwykłego plastikowego pojemnika, a z niego wychodzą właśnie na elektrozawory do sterowania gruszką i przepustnicą. (Czy przy wyłączaniu silnika nie pojawił się niepokojący klekot? Tak klekocze dwumasa jeżeli przepustnica nie zdusi silnika. Przepustnica również sterowana jest podciśnieniem poprzez pierwszy elektrozawór). U mnie właśnie ten zbiorniczek (akumulator podciśnienia) rozszczelnił się i przepuszczał tylko do 0.4bara (to za mało aby wysterować i turbinę i przepustnicę)
Po wyłączeniu samochodu są słyszane dźwięki jak w jednym z moich postów powyżej.

Dźwięk z dwumasu to były "śrubki w puszcze" i trwało to około 1-1,5sek. Po jego wymianie "śrubki w puszcze" są słyszane ale przez ułamek sekundy i to nie za każdym razem, czy to o to chodzi?

Ostatnio edytowane przez mtsl ; 09-12-2015 o 22:58
mtsl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2015, 11:46   #16
mtsl
ford::average
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 03-08-2014
Skąd: Knurów
Model: Mondeo mk4 Titianium X
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2007
Postów: 58
Domyślnie Odp: Szarpnięcia w zakresie 1400-2000obr/min

Czy EGR musi się jakoś specjalnie po takim czyszczeniu 'adaptowac' czy 'ułożyć' do samochodu?
Pytam ponieważ po kilku dniach i kilku setkach kilometrów objawy szarpania zupełnie ustąpiły.
mtsl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-12-2015, 14:07   #17
pablo633
ford::amateur
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-07-2015
Skąd: Bydgoszcz
Model: Mondeo MK IV
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 5
Domyślnie Odp: Szarpnięcia w zakresie 1400-2000obr/min

Witam. Podepne sie pod temat. Mam problem z bledem P2263 ktory wystepuje samodzielniebez zadnych innych. Gdy go wyrzuci komputer auto traci moc i dzieje sie tak po ok 300m juz po skasowaniu bledu. Sprawdzone wszystkie praktycznie wtyczki i nie sa uszkodzone. Zadnego buczenia po wylaczeniu silnika nie slychac. Co moze byc tego przyczyna?
pablo633 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-06-2016, 19:06   #18
gogigi
ford::average
 
Avatar gogigi
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 11-11-2013
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Mk2 FL Titanium
Silnik: 2.0 TDCi 136km 320Nm - DPF OFF
Rocznik: 03.2008
Postów: 86
Domyślnie Odp: Szarpnięcia w zakresie 1400-2000obr/min

Cytat:
Napisał pablo633 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam. Podepne sie pod temat. Mam problem z bledem P2263 ktory wystepuje samodzielniebez zadnych innych. Gdy go wyrzuci komputer auto traci moc i dzieje sie tak po ok 300m juz po skasowaniu bledu. Sprawdzone wszystkie praktycznie wtyczki i nie sa uszkodzone. Zadnego buczenia po wylaczeniu silnika nie slychac. Co moze byc tego przyczyna?
Pablo rozwiazales problem u siebie ?
gogigi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-06-2016, 10:51   #19
pablo633
ford::amateur
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-07-2015
Skąd: Bydgoszcz
Model: Mondeo MK IV
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 5
Domyślnie Odp: Szarpnięcia w zakresie 1400-2000obr/min

U mnie przyczyną wszystkich błędów była zabrudzona turbina. Na szczęście obyło się bez wyciągania. środek do czyszczenia turbiny przez dolot i ostre przegonienie auta rozwiazało problem.
pablo633 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-06-2016, 07:10   #20
gogigi
ford::average
 
Avatar gogigi
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 11-11-2013
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Mk2 FL Titanium
Silnik: 2.0 TDCi 136km 320Nm - DPF OFF
Rocznik: 03.2008
Postów: 86
Domyślnie Odp: Szarpnięcia w zakresie 1400-2000obr/min

dzieki za odpowiedz moj problem juz tez rozwiazalem i byl banalny zamieniona kolejnosc na przewodach podcisnienia na zaworku pierburga
gogigi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:03.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.