![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#11 |
ford::advanced
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 05-09-2013
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 404
|
![]()
Taaa.... dobrze sprawdzałeś i buczenia nie słychać.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ford::average
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 03-08-2014
Skąd: Knurów
Model: Mondeo mk4 Titianium X
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2007
Postów: 58
|
![]()
Na razie pójdę spróbować zdemontować, oczyścić ten egr. Posprawdzać wtyczki i wężyki czy gdzieś 'coś' przypadkiem. Jak nic się nie zmieni to na próbę go zaślepię. Zabaczymy czy to przyniesie jakiś efekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ford::advanced
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 10-06-2014
Skąd: Gdańsk
Model: Kuga MK3 Vignale/ Puma MK2 ST-Line
Silnik: 2.0 EcoBlue 190KM A8/ 1.0 EcoBoost 155KM DCT7
Rocznik: 2021/ 2022
Postów: 477
|
![]()
U mnie jest to samo ale nie wiem jak to rozwiązać.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ford::beginner
![]() Imię: Witold
Zarejestrowany: 11-07-2013
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 42
|
![]()
Walczyłem z turbo i tymi błędami od jakiegoś czasu i oto moje spostrzeżenia.
1. Sprawdź czy gruszka na turbo trzyma podciśnienie. w tym celu najlepiej zaopatrzyć się w taki przyrząd [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ściągasz wężyk z elektrozaworu sterującego podcisnieniem na gruszce zapinasz wakuometr trójnikiem z dużą solidną strzykawą i ciągniesz strzykawę do np 0.9bara. Jeżeli podciśnienie schodzi gruszka lub wężyki prowadzące doniej do wymiany. 2. Jeżeli gruszka jest OK to można sprawdzić wartość podciśnienia przed elektrozaworem i po na wolnych obrotach elektrozawór ma przepuszczać całe podciśnienie. (podciśnienie sprawdzamy wpinając się manometrem za pomocą trójnika w obwód. Po przygazowaniu po elektrozaworze podciśnienie powinno spadać tym samym przesuwając siłownik (gruszkę) 3. Sprawdzamy również podciśnienie bezpośrednio za pompą vacuum najlepiej po odejściu do serva 4. I tu uwaga najciekawszy punkt. Wężyki z pompy idą do akumulatora podciśnienia - takiego zwykłego plastikowego pojemnika, a z niego wychodzą właśnie na elektrozawory do sterowania gruszką i przepustnicą. (Czy przy wyłączaniu silnika nie pojawił się niepokojący klekot? Tak klekocze dwumasa jeżeli przepustnica nie zdusi silnika. Przepustnica również sterowana jest podciśnieniem poprzez pierwszy elektrozawór). U mnie właśnie ten zbiorniczek (akumulator podciśnienia) rozszczelnił się i przepuszczał tylko do 0.4bara (to za mało aby wysterować i turbinę i przepustnicę) Aby porządnie wymienić gruszkę niestety trzeba turbo wyjąć, zamontować nową i ustawić skok na specjalnym przyrządzie. U mnie dodatkowo wymienili wirnik, uszczelnienie na osi czy coś takiego i wyczyścili kierownice. Kosztowało mnie to 600zł wymiana 300zł. Do tego olej i filtry oleju i powietrza. Pojemnik akumulatora podciśnienia kupiłem na allegro za 10 zł (w serwisie 104 zł) [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Błędy kasowałem forscanem przez interface bluetooth [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] 5. Oczywiście może być uszkodzony elektrozawór n75 (koszt w fordzie 540 zł, w normalnym sklepie do 170 zł) lub jego sterowanie. Aby sprawdzić sterowanie sprawdzamy napięcie pomiędzy 1 pinem, a masą powinno być stałe 12v. Zawór sterowany jest impulsowo poprzez podawanie masy na 2 pin. Elektrozawory turbo i przepustnicy można zamienić na próbę. Po zrobieniu gruszki i wymianie zbiorniczka, auto ciągnie równo i jak nowe. Dodam, że jeździłem wcześniej do jakichś magików, niby poważny warsztat, którzy, albo nie umieli albo im się nie chciało tego rozpracować. Tylko kasowali za wjazd. Jak się wkurzyłem to sam to rozpracowałem z pomocą małego warsztatu, który mi wyciągnął i zamontował turbo. No i drugiego podobnego silnika, z którego pożyczałem czujniki, MAP i MAF, aby wyeliminować ich uszkodzenie. Jeżeli nie mamy oryginalnego pojemnika akumulacyjnego to można na próbę wpiąć trójnikiem w układ taki zbiorniczek z innego auta. Ja przez parę dni jeździłem ze zbiorniczkiem z passata i było OK. Mam nadzieję, że to komuś pomoże przy walce z przerywaniem nieciągnięciem poniżej 2000 itp. Pozdrawiam Witek ps. kto chce niech pyta Ostatnio edytowane przez lesnik10 ; 09-12-2015 o 07:31 |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ford::average
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 03-08-2014
Skąd: Knurów
Model: Mondeo mk4 Titianium X
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2007
Postów: 58
|
![]()
Na razie oczyściłem ten EGR, błędy jak były tak są. Szarpnięcia zelżały (żona już nie wyczuwa) ale jednak ciągle nie jest 100% ok, delikatnie poszarpuje.
Cytat:
Dźwięk z dwumasu to były "śrubki w puszcze" i trwało to około 1-1,5sek. Po jego wymianie "śrubki w puszcze" są słyszane ale przez ułamek sekundy i to nie za każdym razem, czy to o to chodzi? Ostatnio edytowane przez mtsl ; 09-12-2015 o 22:58 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ford::average
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 03-08-2014
Skąd: Knurów
Model: Mondeo mk4 Titianium X
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2007
Postów: 58
|
![]()
Czy EGR musi się jakoś specjalnie po takim czyszczeniu 'adaptowac' czy 'ułożyć' do samochodu?
Pytam ponieważ po kilku dniach i kilku setkach kilometrów objawy szarpania zupełnie ustąpiły. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ford::amateur
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-07-2015
Skąd: Bydgoszcz
Model: Mondeo MK IV
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 5
|
![]()
Witam. Podepne sie pod temat. Mam problem z bledem P2263 ktory wystepuje samodzielniebez zadnych innych. Gdy go wyrzuci komputer auto traci moc i dzieje sie tak po ok 300m juz po skasowaniu bledu. Sprawdzone wszystkie praktycznie wtyczki i nie sa uszkodzone. Zadnego buczenia po wylaczeniu silnika nie slychac. Co moze byc tego przyczyna?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ford::average
![]() Imię: Maciek
Zarejestrowany: 11-11-2013
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Mk2 FL Titanium
Silnik: 2.0 TDCi 136km 320Nm - DPF OFF
Rocznik: 03.2008
Postów: 86
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ford::amateur
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-07-2015
Skąd: Bydgoszcz
Model: Mondeo MK IV
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 5
|
![]()
U mnie przyczyną wszystkich błędów była zabrudzona turbina. Na szczęście obyło się bez wyciągania. środek do czyszczenia turbiny przez dolot i ostre przegonienie auta rozwiazało problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ford::average
![]() Imię: Maciek
Zarejestrowany: 11-11-2013
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Mk2 FL Titanium
Silnik: 2.0 TDCi 136km 320Nm - DPF OFF
Rocznik: 03.2008
Postów: 86
|
![]()
dzieki za odpowiedz moj problem juz tez rozwiazalem i byl banalny zamieniona kolejnosc na przewodach podcisnienia na zaworku pierburga
|
![]() |
![]() |