![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 21-01-2016
Skąd: Bydgoszcz
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 1999
Postów: 3
|
![]()
Witam, od pewnego czasu mam problem z moją foczką, mianowicie jakiś czas temu przestał grzać, wypłukałem nagrzewnicę środkiem K2 do czyszczenia układu , niestety pojawił się kolejny problem ponieważ auto zaczęło wyrzucać płyn, nie zdarza się to często lecz gdy robię trasę np około 10km włączy się wentylator i wyrzuci płyn a temperatura na liczniku cały czas w normie ( do połowy)
O co chodzi? Proszę o pomoc! Ostatnio edytowane przez SRS ; 21-01-2016 o 18:09 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FCP member
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 24-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 3,007
|
![]()
Masz zapowietrzony układ i to dlatego. Ewentualnie termostat masz zacięty na małym obiegu. Przekręć ogrzewanie na full w aucie i pojeździj, potem jak ostygnie odkręć korek i tak do skutku, mimo że układ jest samoodpowietrzajacy, powinno pomóc. Jeśli natomoast termostat padł to trzeba go wymienić.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 05-12-2010
Skąd: Lublin
Model: prawdziwy kooń
Silnik: 3300
Rocznik: 1968
Postów: 598
|
![]()
kolego nie jeździj bo przegrzejesz motor..., postaw auto lekko przodem pod górkę, będzie lepiej odpowietrzyć, ten silnik tak mam że odpowietrza się nie tak łatwo...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 21-01-2016
Skąd: Bydgoszcz
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 1999
Postów: 3
|
![]()
Termostat zmieniłem na nowy, jeździłem nim z otwartym zbiorniczkiem wyrównawczym i zależy jak go weźmie.. jechałem wczoraj 30km i nic potem skoczyłem na stację 3km i wyrzucił płyn.. chłodnica na dole zimna węże od góry letnie jak się rozgrzeje dół zimny..
Zastanawiałem się nad pompą wody? może to ona się kończy? Ostatnio edytowane przez Krzysiek997 ; 22-01-2016 o 11:07 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::expert
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 3,002
|
![]()
Wyglada na uszczelke pod glowica
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
![]()
Też uważam że to uszczelka pod głowicą. Tych silników trochę miałem okazję widzieć, i kilkanaście razy odpowietrzać, i ze sprawną uszczelką pod głowicą nigdy nie było z tym jakichś szczególnych problemów.
To że przestał grzać to pierwszy, klasyczny objaw, zwłaszcza w sytuacji gdy nie ma nigdzie widocznych wycieków. Te silniki mają wzmacniane (metalowe) uszczelki pod głowicą które ciężej wydmuchać od klasycznych, więc zachodzi jakieś tam prawdopodobieństwo że to może być również pęknięta głowica. Oczywiście pompę wody można sprawdzić, bo to zawsze mniej roboty niż demontaż głowicy...
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 23-05-2015
Model: Focus MK1 kombi, Mondeo MK4 kombi
Silnik: 1.6 16V, 2.0 TDCI 163 KM
Rocznik: 2002, 2014
Postów: 143
|
![]() Cytat:
Próbowałem odpowietrzać wiele razy bez skutku i też wywalało mi płyn. Co ciekawe takich typowych dla UPG objawów jak masło na korku wlewu oleju oraz kopcenia na biało nie było. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::amateur
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 21-01-2016
Skąd: Bydgoszcz
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 1999
Postów: 3
|
![]()
Chcieć i mieć pieniądze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tylko zauważyłem że gdy zaczyna mi piszczeć pod maską ( takie tarcie jakby ) wtedy włącza się wentylator jakby ta pompa się zacinała czy nie wiem i wtedy wyrzuca ten płyn.. może tak być? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::advanced
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 27-10-2015
Skąd: Z domu
Model: sharan
Silnik: auy
Rocznik: 2000
Postów: 247
|
![]()
Stawiam na upg
__________________
TDI by TUNE UP AUY 205 KM i 444Nm & ASZ 170 KM |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::expert
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,096
|
![]()
zdejmij pasek i sprawdz ta pompe, czy sie obraca swobodnie.
|
![]() |
![]() |