![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#21 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 17-12-2015
Skąd: Warszawa
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 349
|
![]()
Witam,
Zauważyłem u siebie świst turbo ( auto niedawno kupiłem i nie wiem jak kto wcześniej jeździł). Nie miałem wcześniej forda więc nie wiem czy to norma czy nie. Zamieszczam dwa filmiki. Jeden na postoju drugi w ruchu. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Zalałem Shell V-power czy nitro i próbowałem przedmuchać samochód, ale na 5 i 6 biegu powyżej 3 tys z pedałem w podłodze zauważyłem ze zaczyna "czkać mocą" tak jakby turbo się dusiło. Prędkość jakoś powyżej 150 i do 200 poszedł (oczywiście testy były nie były na drodze publicznej). Forscan bez błędów. Pytanie czy mi się turbo przy tym przebiegu kończy czy co ? Ciśnienie sprawdzę na dniach. Kompletny tłumik w zeszłym roku wymieniany . Nie wiem czy to jest związane ale z tyłu słyszę "głosy" ;P przypomina to dźwięk kieliszka np. od wina wprawianego w rezonans. Dźwięk przytłumiony i jednostajny. Jakieś propozycje czego gdzie szukać ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ford::advanced
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 21-04-2006
Skąd: Głogów
Model: S-Max MK2 Titanium
Silnik: 2.0 TDCI 180HP
Rocznik: 2016
Postów: 483
|
![]()
Mam to samo, słychać szczególnie na zimnym silniku. U mnie ciśnienie 1,48, forscan bez błędów, i braku mocy też nie odczuwam. Byłem u swojego mechanika, turbo suche, kazał narazie jeździć, aż coś więcej zacznie się dziać i wtedy albo regeneracja albo uzywka.
Tapniete z LG G4 |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ford::beginner
![]() Imię: Pawel
Zarejestrowany: 22-07-2009
Skąd: Coventry
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2008
Postów: 18
|
![]() Cytat:
Jesli chodzi o cisnienie doladowania to BARO wynosi 97, 98 kpa MAP przy obciazeniu ok 3 tys obrotow ok 200, czasami 210 chyba widzialem. Jesli mam to od siebie odjac to wychodzi mi 115 kpa roznicy czyli te 1,15 bara. Ty masz 1,54 bar nie wiem czy moj wynik jest slaby czy moze powinienem maksia mocniej przegonic. Ale druga rzecz: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wskazniki CATEMP11 CATEMP12 oba wskazuja -40 st C. Czyzby tu byl pies pogrzebany i dlatego wywala mi usterke silnika. Pytanie z czym to sie je, czy to jest czujnik temperatury spalin, czy moze jeszcze cos innego? Czy ktos taki odczyt moze u siebie posiadal? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ford::advanced
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 21-04-2006
Skąd: Głogów
Model: S-Max MK2 Titanium
Silnik: 2.0 TDCI 180HP
Rocznik: 2016
Postów: 483
|
![]()
1,15 to bardzo slaby wynik. Turbo powinno dmuchac między 1.4 a 1.6 bodajże. Musisz mocno buta dać. Musisz cisnac od 1700 obrotów pod czerwone pole z pedalem w podlodze
Tapniete z LG G4 Ostatnio edytowane przez djremo ; 08-02-2016 o 21:37 |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ford::professional
![]() Imię: gregor
Zarejestrowany: 03-06-2012
Skąd: Oława
Model: focus mk3/fiesta mk6
Silnik: 2.0 tdci 140km/1.3 70km
Rocznik: 2014/2008
Postów: 1,539
|
![]() Cytat:
__________________
pozdrowionka |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ford::beginner
![]() Imię: Pawel
Zarejestrowany: 22-07-2009
Skąd: Coventry
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2008
Postów: 18
|
![]() Cytat:
Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ford::beginner
![]() Imię: Pawel
Zarejestrowany: 22-07-2009
Skąd: Coventry
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2008
Postów: 18
|
![]() Cytat:
Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ford::advanced
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 21-04-2006
Skąd: Głogów
Model: S-Max MK2 Titanium
Silnik: 2.0 TDCI 180HP
Rocznik: 2016
Postów: 483
|
![]()
Ale w dieselu nie ma katalizatora więc tego parametru nie zmierzysz. Więc to żadna usterka czy błąd
Tapniete z LG G4 |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ford::beginner
![]() Imię: Pawel
Zarejestrowany: 22-07-2009
Skąd: Coventry
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2008
Postów: 18
|
![]() Cytat:
Sprawdzilem dokladnie, turbina dmucha dobrze, ok 1.5 wychodzi. Natomiast slysze jakies dzwonienie w okolicach 3 tys obrotow. Jeden z mechanikow rzekl ze to turbina. I dzisiaj w koncu pojawil sie niewidziany przez tydzien: ===PCM DTC P2263:73-27=== Kod: P2263 - Działanie układu ciśnienia doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej Dodatkowe symptomy usterki: - Siłownik zablokowany w położeniu zamkniętym Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). ===END PCM DTC P2263:73-27=== ===OBDII DTC P2263-P=== Kod: P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej Status: - Oczekujący - usterka oczekuje na potwierdzenie wiec wacam do punktu wyjscia. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ford::advanced
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 21-04-2006
Skąd: Głogów
Model: S-Max MK2 Titanium
Silnik: 2.0 TDCI 180HP
Rocznik: 2016
Postów: 483
|
![]()
przyczyn może być kilka więc ciężko teraz określić, znalezione problemy dotyczące tego błędu
- czujnik temp. w dolocie - uszkodzona wiązka w lewym nadkolu - nieszczelna opaska lub rura intercoolera, dolotu - egr - kierownice łopatek turbiny - zawór podciśnienia |
![]() |
![]() |