|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
18-12-2016, 11:09 | #241 | |
ford::average
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 29-05-2014
Skąd: Brzdziszewo
Model: Mondeo MKIII SEDAN
Silnik: 2.0 HE 145KM (215 tys.), MTX75
Rocznik: 2003 (2 miesiące przed liftem)
Postów: 163
|
Odp: Regulacje luzów- tanie szklanki
Cytat:
|
|
18-12-2016, 11:14 | #242 | |
ford::specialist
Imię: Michał
Zarejestrowany: 09-07-2015
Skąd: Warszawa
Model: Fokus C-MAX
Silnik: 1.8 Duratec / LPG - KME
Rocznik: 2004
Postów: 540
|
Odp: Regulacje luzów- tanie szklanki
Cytat:
Warto sprawdzić.
__________________
Powszechność stosowania nie jest wyrocznią słuszności. |
|
18-12-2016, 12:03 | #243 | |
ford::average
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 29-05-2014
Skąd: Brzdziszewo
Model: Mondeo MKIII SEDAN
Silnik: 2.0 HE 145KM (215 tys.), MTX75
Rocznik: 2003 (2 miesiące przed liftem)
Postów: 163
|
Odp: Regulacje luzów- tanie szklanki
Cytat:
|
|
03-01-2017, 11:37 | #244 |
ford::average
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 29-05-2014
Skąd: Brzdziszewo
Model: Mondeo MKIII SEDAN
Silnik: 2.0 HE 145KM (215 tys.), MTX75
Rocznik: 2003 (2 miesiące przed liftem)
Postów: 163
|
Odp: Regulacje luzów- tanie szklanki
Wczoraj po zmianie oleju (myślałem, że to coś zmieni) ale nic. Po odpaleniu nic nie klekoci tylko stopniowo z rozgrzewaniem się silnika.
|
23-11-2021, 21:45 | #245 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-11-2010
Skąd: Warszawa-Białołęka
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 Duratec + LPG
Rocznik: 2005
Postów: 19
|
Odp: Regulacje luzów- tanie szklanki
Przeczytałem cały wątek i dalej nie wiem na 100% jak wyjąć szklanki z zaworów ssących. Z tego co zrozumiałem to bez ściągnięcia obudowy łancucha rozrządu nie da się wykręcić śruby łączącej koło zębate z wałkiem.
A gdyby po wyjęciu koła zębatego wydechowego wypiąć je z łańcucha to wtedy możnaby zdjąć wałek ssący bez odkręcania koła zębatego? Dobrze myślę ? Trzeba by tylko później przy składaniu tak samo ustawić wałki, najlepiej na zablokowanym wale w położeniu GMP. Potwierdzi ktoś ? Podobno na forum mondeo jest opis jak wyciągnąć szklanki, niestety nic nie znalazłem, oprócz kilku lużnych postów odnoszących się do poprawnych luzów zaworowych. Ostatnio edytowane przez pawel250 ; 23-11-2021 o 21:47 |
24-11-2021, 07:03 | #246 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 26-02-2010
Skąd: Bełchatów
Model: mondeo Mk3
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2005
Postów: 824
|
Odp: Regulacje luzów- tanie szklanki
Cytat:
|
|
24-11-2021, 21:46 | #247 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-11-2010
Skąd: Warszawa-Białołęka
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 Duratec + LPG
Rocznik: 2005
Postów: 19
|
Odp: Regulacje luzów- tanie szklanki
Cytat:
Możesz napisać jak to wyglądało u Ciebie ? Musiałeś szlifować łeb śruby czy jakąś inną metodą ? |
|
25-11-2021, 06:18 | #248 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 26-02-2010
Skąd: Bełchatów
Model: mondeo Mk3
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2005
Postów: 824
|
Odp: Regulacje luzów- tanie szklanki
nic nie szlifowałem napewno,zablokowałem łańcuch maksymalnie napięty i odkręcałem śruby wałków,koła podwieszałem z łańcuchem do góry i wyjmowałem wałki
|
28-11-2021, 20:09 | #249 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-11-2010
Skąd: Warszawa-Białołęka
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 Duratec + LPG
Rocznik: 2005
Postów: 19
|
Odp: Regulacje luzów- tanie szklanki
Cytat:
Możesz jeszcze napisać jak dokładnie to zrobiłeś? Naciągnąłeś łancuch aby napinacz się schował i w takiej pozycji zablokowałeś napinacz ? Sorry że dopytuje o takie szczegóły ale jeszcze tego nie rozbierałem i nie wiem na jakiej zasadzie blokuje się napinacz. Czy po wkręceniu śruby blokującej, napinacz pozostaje sztywno w obecnej pozycji czy moze wkręcanie śruby powoduje że napinacz się cofa luzując tym samym łancuch ? Czy do blokady napinacza wystarczy zwykła śruba ? |
|
29-11-2021, 06:56 | #250 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 26-02-2010
Skąd: Bełchatów
Model: mondeo Mk3
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2005
Postów: 824
|
Odp: Regulacje luzów- tanie szklanki
1.blokuje koło wału
2.napinam maksymalni łańcuch rozrządu(zakładam klucz na śrube wałka rozrządu wydechowego i maksymalnie w prawo,wtedy zwalnia sie napinacz i blokuje go wkładajac gwoźdźia przez otwór w obudowie rozrządu) 3.odkręcam śruby wałków,koła rozrządu podwieszam z łancuchem do góry i wyjmuje wałki |
|
|
|