![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#11 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 10-07-2016
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 61
|
![]()
Płukanie spulungiem nic nie dało. Proba przelewowa nie wykazała odchyleń od normy. Wtryski zdemontowane poszły do sprawdzenia, okazały sie dobre. Nastepne w planach sprawdzenie czy korbowód prosty.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 30-07-2013
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 22
|
![]()
A czujnik temperatury wymieniłeś?? Bo pisałeś że potrafi pokazywać 40 stopni. 117 to też dużo. Ten czujnik chyba też odpowiada za grzanie bądź nie grzanie świec. Ile ten silnik nie równo pracuję?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 10-07-2016
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 61
|
![]()
Chwile. Mega dymi i trzęsie całym autem po chwili dymienie ustępuje i silnik równo pracuje.
Gdzie ten czujnik się znajduje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ford::beginner
![]() Imię: Artur
Zarejestrowany: 24-09-2013
Skąd: Gliwice
Model: Probe
Silnik: GL
Rocznik: 1991
Postów: 14
|
![]()
Update odnośnie mojego autka:
W trakcie największych mrozów (-20 st) świece grzały wyraźnie dłużej (10 sekund zamiast 2), mimo kilkukrotnego grzania świec w ten sposób ciężko odpalał (powoli kręcił, może to aku, ale wątpię bo dużo jeżdżę tras i ma rok, Centra Plus) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 02-11-2007
Model: Focus + Focus
Silnik: 1.8 TDCI + 1.8TDCI
Rocznik: 2002 + 2008
Postów: 222
|
![]()
Powoli kręcić może przez aku, rozrusznik, kable/styki. Jak się rozrusznik wyklepie to też może nie dawać rady:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Polecam wykluczyć większe problemy z aku, mierząc napięcie w trakcie kręcenia rozrusznikiem. Nie jestem pewien na 100% jakie jest minimalne napiecie przy rozruchu, ale tak na 90% około 10V. Najwygodniej sprawdzić to w menu serwisowy zegarów. Nie trzeba nawet maski otwieraćGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Przy okazji zobaczy jakie masz napięcie na aku przed rozruchem. Mniej jak 12,5 to akumulator rozładowany ( w pełni naładowany ma około 12,7-12,8V). Przed rozruchem lepiej to sprawdzić miernikiem pod maską. Wchodząc w menu serwisowe liczników musisz przekręcić kluczykiem zapłon do pozycji grzania świec, czyli nie da rady sprawdzic napiecia spoczynkowego aku. Oczywiście pomiar wykonaj po kilku godzinach postoju. Zaraz po zakończeniu jazdy będzie tam nawet 13V Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Bump: ps, świece żarowe mają w foce minimalne napięcie pracy 10V Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czyli raczej aku nigdy nie powinien dawać mniej, aby było dobrze. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 10-07-2016
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 61
|
![]()
Wtryski sprawdzone, kompresja sprawdzona, próba przelewowa ok. Panowie jakies pomysły.
Wstępna diagnoza to wypalone 3 tłoki. Jak wszystko bedzie złożone do kupy to dam znać czy pomogło Ostatnio edytowane przez koval_84 ; 09-02-2017 o 12:30 |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 10-07-2016
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 61
|
![]()
A wiec sprawa wygląda tak ze wymieniono pół silnika. Póki co nie trzęsie nim podczas rozruchu i nie dymi. Ale dymi na niebiesko gdy stoję w korku. I szarpie jak sie rozgrzeje na 1 i 2 biegu. Czy to moze byc wina programu ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ford::professional
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
![]()
Wypalone tłoki? Co to dokładnie oznacza, zwłaszcza w kontekście "sprawdzonej kompresji"?
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 10-07-2016
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 61
|
![]()
Auto poprzedniemu właścicielowi stanęło ze względu na dpf.
Przy rozbieraniu silnika okazało się że korby były pokrzywione, były jakieś rysy na cylindrze, podczas sprawdzania kompresji wyszło że na pierwszym cylindrze jest słabsza. |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
dymi , nie równo pracuje |
|
|