Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-06-2017, 07:31   #11
malatxxx
ford::advanced
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-04-2017
Skąd: Okolice Głogowa
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 350
Domyślnie Odp: sprzęgło kompresora

Cytat:
Napisał salom Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeżeli pisałeś, że sprawdzałeś elektromagnes, to jak ma reszta działać ??
Wymień elektromagnes, i wszystko będzie działać.

Wzelkie próby samodzielnej naprawy przy automatyce klimatyzacji kończą się większą awaria odczuwalna dla portfela.


Jak podałeś plus na cewkę elektromagnesu, i sprzęgiełko nie startuje, to jest spalony elektromagnes. Tylko jego wymiana przywróci życie klimy.
pytam bo u mnie nie tyka przekażnik po włączeniu klimatyzacji i nie wiem czy idzie sygnał na ten przekażnik , dlatego pomimo niesprawnej cewki pytam czy mogło popsuć się coś jeszcze ?

malatxxx jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2017, 07:40   #12
malatxxx
ford::advanced
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-04-2017
Skąd: Okolice Głogowa
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 350
Domyślnie Odp: sprzęgło kompresora

Cytat:
Napisał salom Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeżeli pisałeś, że sprawdzałeś elektromagnes, to jak ma reszta działać ??
Wymień elektromagnes, i wszystko będzie działać.

Wzelkie próby samodzielnej naprawy przy automatyce klimatyzacji kończą się większą awaria odczuwalna dla portfela.


Jak podałeś plus na cewkę elektromagnesu, i sprzęgiełko nie startuje, to jest spalony elektromagnes. Tylko jego wymiana przywróci życie klimy.
kupię na internecie cewkę i postaram się wymienić ,podpowiedzcie jak napina się pasek wieloklinowy ,czy tam jest tylko regulacja na śrubie ,czy są jakieś inne czynności?
może ktoś się orientuje jak najłatwiej zdjąć to sprzęgło kompresora żeby wymienić cewkę (sillnik tdci 2,0)
malatxxx jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2017, 09:55   #13
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: sprzęgło kompresora

Jak Już zdejmiesz pasek wielorowkowy, odkręcasz śrubkę lub nakrętkę na wałku, i bez problemu zdejmujesz część sprzęgiełka. Ukaże się zabezpieczenie łożyska koła pasowego, trzeba je wyjąć, i wtedy jakimś sposobem przy użyciu śrubokrętów i młotka, zdejmujesz koło pasowe z łożyskiem.
Ukazuje sie elektromagnes, odpinasz od niego wtyczkę elektryczną, i sposobem jak koło pasowe zdejmujesz elektromagnes.

Zakładasz w odwrotnej kolejności, kierowca ze średnią wiedzą mechaniczną powinien sobie poradzić.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2017, 11:12   #14
malatxxx
ford::advanced
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-04-2017
Skąd: Okolice Głogowa
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 350
Domyślnie Odp: sprzęgło kompresora

Cytat:
Napisał salom Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak Już zdejmiesz pasek wielorowkowy, odkręcasz śrubkę lub nakrętkę na wałku, i bez problemu zdejmujesz część sprzęgiełka. Ukaże się zabezpieczenie łożyska koła pasowego, trzeba je wyjąć, i wtedy jakimś sposobem przy użyciu śrubokrętów i młotka, zdejmujesz koło pasowe z łożyskiem.
Ukazuje sie elektromagnes, odpinasz od niego wtyczkę elektryczną, i sposobem jak koło pasowe zdejmujesz elektromagnes.

Zakładasz w odwrotnej kolejności, kierowca ze średnią wiedzą mechaniczną powinien sobie poradzić.
napinacz paska jak jest regulowany ?po prostu go ustawiam i dokręcam czy muszę śruby jakimś klejem smarować ?(chcę być przygotowany i wszystko mieć na miejscu)
czy po wymianie cewki trzeba regulować sprzęgło?
czy nie lepiej doinwestować i kupić całe sprzęgło ,bo na liczniku 190 tys ?
malatxxx jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2017, 13:48   #15
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: sprzęgło kompresora

Niczego Ci nie mogę zabronić, ani nakazać....
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2017, 16:19   #16
funny
ford::beginner
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-11-2012
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK4 Kombi
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 23
Domyślnie Odp: sprzęgło kompresora

Zacznę od początku .
Po rozłączeniu wtyczki podłącz pod cewkę 12V powinieneś zobaczyć i usłyszeć załączające się sprzęgło. Jeżeli tego nie ma to na 99,99% cewka spalona ale jest możliwość druga. Jeżeli klima nie była długo używana to może być zapieczone-skorodowane sprzęgiełko i elektromagnes nie ma siły dociągnąć go do koła pasowego. Informacja sprawdzona bo miałem taką usterkę i obyło się bez kupna cewki wystarczyła szczotka druciana i WD40.
Sprzęgło się reguluje podkładkami na wałku. Odległość między kołem a sprzęgiełkiem to 0,4 - 0,6 mm -info od mechanika. A praktycznie to jak najmniej i żeby się nie tarły o siebie.
__________________
Ford Focus mk1 2003 115km - 140km Heco
Ford Mondeo mk4 2012 140km - 197km Heco
Ford Ka mk2 2012 70km
funny jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2017, 19:29   #17
lechu_jr
ford::average
 
Imię: Leszek
Zarejestrowany: 10-08-2015
Skąd: Łódź
Model: mk4
Silnik: 1.6 Tdci
Rocznik: 2012
Postów: 79
Domyślnie Odp: sprzęgło kompresora

Cytat:
Napisał malatxxx Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
czy po wymianie cewki trzeba regulować sprzęgło?
Nie, bo cewka znajduje się pod kołem pasowym, a podkładka ustalająca luz jest między kołem pasowym a tarczą.
Cytat:
Napisał malatxxx Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
czy nie lepiej doinwestować i kupić całe sprzęgło ,bo na liczniku 190 tys ?
Nie, bo oryginał to ponad 1 tys zł, a z zamienników co kupisz?, ostatnio szukałem do siebie to znalazłem tylko coś co nazywa się Cool Parts Automotive. Nawet google nie za wiele o tej firmie wie. Możesz przy okazji pokusić się o wymianę łożyska na jakieś markowe np: Nachi, nsk.
lechu_jr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2017, 22:04   #18
malatxxx
ford::advanced
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-04-2017
Skąd: Okolice Głogowa
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 350
Domyślnie Odp: sprzęgło kompresora

Zacznę od początku .
Po rozłączeniu wtyczki podłącz pod cewkę 12V powinieneś zobaczyć i usłyszeć załączające się sprzęgło. Jeżeli tego nie ma to na 99,99% cewka spalon
a

sprawdziłem miernikiem ,przejścia nie ma

Jeżeli klima nie była długo używana to może być zapieczone-skorodowane sprzęgiełko i elektromagnes nie ma siły dociągnąć go do koła pasowego.

4 tygodnie temu działała ,ale czynnik uciekł (wymieniałem chłodnice klimatyzacji,bo była nieszczelna )

Bump:
Cytat:
Napisał lechu_jr Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie, bo cewka znajduje się pod kołem pasowym, a podkładka ustalająca luz jest między kołem pasowym a tarczą.

Nie, bo oryginał to ponad 1 tys zł, a z zamienników co kupisz?, ostatnio szukałem do siebie to znalazłem tylko coś co nazywa się Cool Parts Automotive. Nawet google nie za wiele o tej firmie wie. Możesz przy okazji pokusić się o wymianę łożyska na jakieś markowe np: Nachi, nsk.
ja też znalazłem tylko coś takiego:

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ostatnio edytowane przez malatxxx ; 07-06-2017 o 22:18
malatxxx jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-06-2017, 11:12   #19
funny
ford::beginner
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-11-2012
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK4 Kombi
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 23
Domyślnie Odp: sprzęgło kompresora

Wychodzi na to że to jednak cewka jest uszkodzona.
Wymień tylko cewkę procedurę masz napisaną wyżej a sprzęgiełko załóż stare chyba że masz za dużo pieniążkówGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Do pełni szczęścia sprawdź jeszcze czy po wciśnięciu przycisku klimy na wtyczce pojawia się napięcie.
__________________
Ford Focus mk1 2003 115km - 140km Heco
Ford Mondeo mk4 2012 140km - 197km Heco
Ford Ka mk2 2012 70km
funny jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-06-2017, 11:20   #20
malatxxx
ford::advanced
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-04-2017
Skąd: Okolice Głogowa
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 350
Domyślnie Odp: sprzęgło kompresora

Cytat:
Napisał funny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wychodzi na to że to jednak cewka jest uszkodzona.
Wymień tylko cewkę procedurę masz napisaną wyżej a sprzęgiełko załóż stare chyba że masz za dużo pieniążkówGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Do pełni szczęścia sprawdź jeszcze czy po wciśnięciu przycisku klimy na wtyczce pojawia się napięcie.
sprawdzałem ,niestety nie pojawia się,przekażnik nie tyka
malatxxx jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:20.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.