|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-10-2017, 11:39 | #31 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-11-2011
Model: FOCUS MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 304
|
Odp: Szarpanie podczas jazdy
W mojej wersji mk7 2.2 85km (chyba 63kw) jest zwykła turbina bez zmiennej geometrii. Czy się mylę?
|
20-10-2017, 16:13 | #32 | ||
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,980
|
Odp: Szarpanie podczas jazdy
Cytat:
Cytat:
Turbina bez ruchomej geometrii łopatek (czyli z zaworem Wastegate) jest sterowana przez ciśnieniową gruszkę z membraną w krótkim ciśnieniowym sprzężeniu zwrotnym - działa to samoczynnie i nie można odczytać położenia zaworu, gruszka nie ma żadnego czujnika. Jaką masz turbinę - nie wiem, osprzęt w silnikach 2,2 był często zmieniany. Ale jeżeki masz elktrosiłownik na turbinie, to masz turbinę VGT (z ruchomymi łopatkami). Tu w linku z Allegro [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] jest pokazany silnik 2,2 85KM i ma zawór upustowy. Nie wiem w takim razie dlaczego pisałeś o silniczku-nastawniku...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 20-10-2017 o 16:27 |
||
20-10-2017, 18:59 | #33 |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 07-08-2015
Skąd: PIEKARY ŚLĄSKIE
Model: TRANSIT. 110T260
Silnik: 2,2 tdci 81Kw 110PS
Rocznik: 2007.
Postów: 119
|
Odp: Szarpanie podczas jazdy
85/110 kM. turbina na gruszce bez zmiennej geo.
Ja mam 110kM 2006 rok. Czujnik od turbo na dolocie częściej stary, potem dałem nowy. Co do szarpania bez zmian , czujnik sprawny. Ogolnie mówiąc problem poszarpywania nie tyczy się tylko transita ale wszystkich Fordow w różnych rocznika ch i silnikach. Ile ludzi tyle opinii co pomogło co nie pomogło itd. Jedynie co na 100% pomaga to zmiana mapy w kompie np przy podnoszeniu mocy. Ja swoim byłem nawet na drogowej hamowni sprawdzić jaka została mu moc. Robiłem dwie próby.... Na klimatyzacji i bez. Pokazał 110kM z klimatyzacją i 114kM bez klimy. Na wykresie też jest widoczny moment poszarpywania.
__________________
|
20-10-2017, 21:24 | #34 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-11-2011
Model: FOCUS MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 304
|
Odp: Szarpanie podczas jazdy
Czyli wypada mi podnieść moc z 85 na 110 KM... I będzie po problemie...
|
21-10-2017, 10:13 | #35 |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 07-08-2015
Skąd: PIEKARY ŚLĄSKIE
Model: TRANSIT. 110T260
Silnik: 2,2 tdci 81Kw 110PS
Rocznik: 2007.
Postów: 119
|
Odp: Szarpanie podczas jazdy
Bez problemu można iść na 145 kM w tym silniku.
Nie masz dwumasy, turbo na stałej geometrii. Masz chyba Dpf bo to rocznik 2010. Ja robiłem u Grześka ( Heko) w gcstuning w Mondeo mk3 jak jeszcze go miałem. Z transitem też tam podjade ale to w późniejszym czasie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
|
21-10-2017, 13:19 | #36 | ||
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-11-2011
Model: FOCUS MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 304
|
Odp: Szarpanie podczas jazdy
Cytat:
Bump: Cytat:
|
||
21-10-2017, 14:12 | #37 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,980
|
Odp: Szarpanie podczas jazdy
Cytat:
Jeżeli jest turbina z ruchomymi łopatkami, to albo mają podciśnieniową gruchę sterowaną elektrozaworem plus PCM, albo elektrosiłownik z silniczkiem krokowym plus PCM. Na pierwszym zdjęciu turbina z zaworem upustowym, na drugim ruchoma geometria z elektrosiłownikiem - obydwie z Transita 2,2 tdci.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 21-10-2017 o 14:18 |
|
21-10-2017, 15:40 | #38 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-11-2011
Model: FOCUS MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 304
|
Odp: Szarpanie podczas jazdy
Cytat:
|
|
21-10-2017, 19:55 | #39 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,980
|
Odp: Szarpanie podczas jazdy
Cytat:
Tak naprawdę to w zależności od rocznika i od tego na jaki rynek szedł samochód, zmieniał się osprzęt silnika.
__________________
Zgredzik |
|
23-10-2017, 17:16 | #40 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-11-2011
Model: FOCUS MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 304
|
Odp: Szarpanie podczas jazdy
Mój mechanik mocno zaangażował się w rozwiązanie przyczyn szarpania. Dzisiaj auto było na wymianie oleju i filtrów więc było trochę czasu aby przejrzeć dolot i turbinę. Dolot jest OK, żadnych nieszczelności.
Natomiast co do turbiny okazało się że jest duży luz na dźwigni łączącej silniczek (nastawnik) z kierownicą spalin. Rozebrany tez został sam nastawnik i tam żadnych luzów mechanizmu nie stwierdzono. Jutro będę wiedział dokładnie gdzie jest ten luz, czy na dźwigni, czy gdzieś w kierownicy spalin. Mechanik poinformował mnie tylko, że aby to zlikwidować trzeba zdemontować turbinę. Może faktycznie jest to przyczyna szarpania przy niskich obrotach silnika... Ostatnio edytowane przez firlej ; 24-10-2017 o 14:07 |