![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#431 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 12-02-2004
Skąd: Mazowsze, TenKraj.
Model: Mondek V5 sedan
Silnik: diesel 2.0 /150 koni
Rocznik: 2019
Postów: 999
|
![]() Cytat:
a na parkingach pod blokami stoją auta warte więcej niż 100 tys pln. Bo co to teraz jest auto warte 100 tys pln? a wracając do wrażenia z jazdy nowym autem: - w dieslu wyraźnie czuć turbo-dziurę. - słaba widoczność w lusterkach - same lusterka są zbyt małe. - brak ochraniaczy na zderzaku tylnym przy klapie bagażnika, łatwo ten lakier porysować. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. -spore spalanie ON, przy spokojnej jeździe ponad 5,5 litra ON - znacznie powyżej obietnic producenta. - ze sporym spalaniem wiąże się tez mały zasięg tego auta, częściej trzeba go tankować. - na minus są też zbyt częste wymiany oleju w silniku co 15 tys km wymuszone warunkami gwarancyjnymi przez Ford . Może jak by używać lepszego oleju niż Castrol, to na dłużej by wystarczył ? Konkurencja ma oleje innych , lepszych marek i wymiany oleju są co 30 tys km. - na minus jest też dziadowanie, że zamiast normalnego koła jest koło dojazdowe. co to są za oszczędności? 30 - 50 pln? W aucie za ponad 100 tys pln to jest żałosne.Zrozumieją to ci, którzy "złapią gumę" np w niedzielę lub w nocy, a do domu maja np. 400 km i muszą jechać max 75 km/h. - negatywne wrażenia robią też schowki - kieszenie w drzwiach przednich. Po co jest ta ukryta wnęka w której nie widać co jest włożone, ciężko tam coś wymacać, nie można do tych kieszeni przez to włożyć większych elementów. - brak ryglowania drzwi po ruszeniu autem.Inni producenci aut dają kierowcy taką możliwość do konfiguracji . - na minus jest też system SYNC preferujący konkretne nawigacje i nie współpracujący z nawigacjami alternatywnymi. Czekam z niecierpliwością kiedy jakaś komisja w EU się do tego dosiądzie. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - auto nie zapamiętuje "stylu jazdy" , chodzi mi o te tryby : standard ECO , Sport. -Jest też jeden plus w tym aucie- łatwiej wymienia się żarówki w przednich reflektorach. ale na minus jest , że już musiałem to sprawdzić . Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 12-10-2014
Skąd: Warszawa
Model: s-max
Silnik: 2,0 duratec
Rocznik: 2007
Postów: 768
|
![]()
Weuek, myslisz ze odpalenie zimnego silnika w zime i pozostawinie go na biegu jalowym jest dla niego zdrowe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,927
|
![]()
Zdrowsze jest poczekanie z tym odpaleniem do wiosny. Tak myślę.
W fokusie na jałowym nie zostawiałem, bo był alternator 105A i grzałka PTC nie chciała działać poniżej ~1500 rpm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | ||
ford::advanced
![]() Imię: Maciej
Zarejestrowany: 21-09-2014
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: Focus MK4 Vignale
Silnik: 2.0 EcoBlue 150KM
Rocznik: 2019
Postów: 241
|
![]()
Serio, ogrzewanie przedniej szyby to dla Was tylko start i rozruch auta?
Super sprawdza się także w jeździe zimą po trasach. Wszystko spod kół momentalnie zamarza na szybie, a dzięki podgrzaniu łatwiej to usunąć (oczywiście czasem z pomocą spryskiwacza). Jeżeli widzicie ten drucik, a nie znaki to współczuję z widocznością w przypadku brudnej szyby. Ja tam skupiam się na otoczeniu, nie ogniskuję wzroku tak blisko (na szybie) i mi w ogóle nie przeszkadza. Dla mnie na duży plus w porównaniu do np. Mondeo MK4 jest to, że drucik jest na całej szybie, także na bokach i wycieraczki nie dostają po dpie. Tak samo z adaptacyjnymi LEDami. Kwestia przyzwyczajenia i umiejętności ich wykorzystania. W temacie świateł drogowych to mniej więcej wiem kiedy i na jakich drogach mogę oślepiać, więc wyłączam wajchą. Tak samo w przypadku pieszych. Ponowne machnięcie wajchą z powrotem włącza adaptacyjne. Póki nie poćwiczyłem i nie nauczyłem się z nich korzystać także miałem o nich bardziej negatywne zdanie. Wielkim plusem jest jednak doświetlanie także w przypadku świateł mijania. I wspomniane przez Was spryskiwacze. Ale każdy ma swoje zdanie, dzięki różnorodności konfiguracji każdy dobiera autko pod siebie. Mnie na przykład wkurzał BLISS i zrezygnowałem z niego. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Cytat:
Może zrobią zamienniki z twardszego szkła, wymienić szybkę to na szczęście nie problem. Cytat:
Moje kolejne wrażenia z jazdy: - z tyłu jest zdecydowanie głośniej niż z przodu, nawet w Vignale, i już niestety nie jest tak przyjemnie, aby pogadać tył z przodem - średnie spalanie spada i już jest bliżej 7l/100km przy dynamicznej jeździe, co cieszy 1. Czy w komputerze możecie wybrać np. średnią prędkość tak jak średnie spalanie? Ktoś wie od czego zależy, bo u mnie ta opcja jest akurat niedostępna. [edit] już zauważyłem, że jest po prostu ograniczenie wyboru wyświetlania do 4 opcji 2. Czy ktoś poza jvc ma elektrycznie otwierany bagażnik w HB? Ostatnio edytowane przez mdmowski ; 11-04-2019 o 12:44 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Feel The Difference
![]() Imię: Mirek
Zarejestrowany: 23-04-2008
Skąd: Polska
Model: MK5 Titanium X, Focus MK4 St-Line
Silnik: 2,0tdci 150=>180=>200+, 1,0 125KM
Rocznik: 2016,2018
Postów: 6,031
|
![]()
Nie mam jednak elektrycznie otwieranego bagażnika. Pomyliłem się bo przed wybraniem St Line żona była prawie zdecydowana na titanium i tam właśnie było elektryczne otwieranie bagażnika.
Samochód braliśmy z placu. Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka |
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
ford::professional
![]() Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,694
|
![]()
w titanium ta opcja kosztowała 1700 zł. absurd, żeby za ruch nogą tyle płacić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | ||||||||
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 16-01-2019
Skąd: Brzostek/Tarnów
Model: Focus Active M6 MK4 2019.75
Silnik: 1.5 EcoBlue 120KM
Rocznik: 2019
Postów: 910
|
![]() Cytat:
Co do spalania to żadne auto nie pali tyle co w katalogu. Cytat:
Cytat:
Cytat:
Wymiana co 30 tys. to postarzanie silnika i nic dobrego z tego nie wychodzi. Olej powinno się zmieniać co 10-15 tys. Poczytaj na forach. Jeden ze sprzedawców z którym gadałem też kpił z tych interwałów a sam wymienia właśnie co 10 tys. Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | ||
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 16-03-2019
Model: a
Silnik: a
Rocznik: a
Postów: 230
|
![]() Cytat:
Gdy patrzę pod mocne światło to widzę zdecydowanie więcej mikrorysek od samych wycieraczek, niż od mojego skrobania skrobakiem (tych nie dostrzegam prawie wcale). A tych pierwszych się nie uniknie (nawet z pakietem zimowym) - szyba nigdy nie jest idealnie czysta, leci na nią piach z kół, przykleja się jakieś robactwo, zużywa się sama guma, itd. Dla jednych podgrzewana szyba to niezwykle wygodny, wręcz niezbędny dodatek, bo dzięki niemu po kilku minutach przednia szyba sama odmarza. Dla innych (w tym mnie) to całkowicie zbędny gadżet, bo w naszym klimacie sytuacji do skrobania jest w ujęciu całorocznym relatywnie niewiele (jeszcze mniej, gdy ktoś ma garaż), jeśli już się pojawią to ręczne skrobanie jest zdecydowanie szybsze, a dodatkowo nie musimy oglądać rozpraszającego g* tuż przed oczami przez 365 dni w roku. Jedni nie przekonają drugich... Bump: Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 16-01-2019
Skąd: Brzostek/Tarnów
Model: Focus Active M6 MK4 2019.75
Silnik: 1.5 EcoBlue 120KM
Rocznik: 2019
Postów: 910
|
![]()
Byłem dziś obejrzeć te druciki i rzeczywiście są, ale są mniej inwazyjne niż w Mondeo czy Insigni.
Sprzedawca mówił, że klienci którzy mają podgrzewana szybę, nie wyobrażają sobie auta bez tego. Mówił, że słońce nie przeszkadza ale irytujące jest ponoć w nocy w mieście w czasie deszczu. Do tego twierdził, że przydaje się to nie tylko zimą ale można tym podgrzewaniem walczyć z zaparowanymi szybami (już ktoś wspomniał o tym na forum). Ja tu widzę jeszcze jeden plus, w zimie mam nawiew ustawiony na szybę przez to wnętrze nagrzewa się wolniej, z tą szybą można to inaczej rozwiązać. |
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
ford::average
![]() Imię: Dominik
Zarejestrowany: 11-11-2012
Skąd: Poznań
Model: Transit 2.0 EcoBlue 170KM + Mondeo ST-LineX 2.0 EcoBlue 190KM A8 AWD + Puma ST 1.5 EcoBoost 200KM
Silnik: 2.0 EcoBlue + 1.5 EcoBoost
Rocznik: Transit 2016, Mondeo 2019, Puma 2021
Postów: 141
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |