![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#11 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 27-03-2014
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 1,271
|
![]()
TTTM. Nie wiem czy bardziej chodzi o przechylanie koła, czy o różnicę drogi pomiędzy wew i zew stroną szerokiej opony. W każdym razie, na mokrych posadzkach, śliskiej kostce czy piasku jest uślizg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ford::average
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 14-01-2018
Skąd: Oleśnica k/Wrocławia
Model: Gulietta,S-max,Ducati, Genesis Coupe 3.8 V6
Silnik: 2.0 180PS diesel
Rocznik: 2015 S-max
Postów: 149
|
![]()
Podobnie jest w Alfie Stelvio - ale tam wine zrzucają na "Torsena" w przednim napędzie . Tu chyba tego nie ma. Ale muszę przyznać , że przy skręcie zachowuje się tak samo jak Stelvio ( miałem do testów) .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ford::advanced
![]() Imię: Puotr
Zarejestrowany: 10-07-2014
Skąd: okolice Wawy
Model: Forek xt, S-Max MK2
Silnik: 2.5t, 2,0 biTDCi
Rocznik: 05, 17
Postów: 211
|
![]()
Mam i jak czasem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 08-12-2010
Skąd: Szczecin
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2017
Postów: 38
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ford::advanced
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 21-04-2006
Skąd: Głogów
Model: S-Max MK2 Titanium
Silnik: 2.0 TDCI 180HP
Rocznik: 2016
Postów: 482
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 08-12-2010
Skąd: Szczecin
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2017
Postów: 38
|
![]()
W sumie to dzięki Panowie. Już się martwilem ze coś ukrył sprzedający. Miałem Smax mk1 i tak tego zjawiska nie było. Ale ogólnie trzeba uważać bo można się zdziwić np podczas zjazdu z wyższych kondygnacji na niższe w galerii handlowej😁😁😁
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 11-08-2009
Model: Galaxy Mk3
Silnik: 1.8TDCI 125KM
Rocznik: 2009
Postów: 698
|
![]()
Geometrię przodu i tak wypada sprawdzić bo może gdzieś tam było trafione (w krawężnik np, niekoniecznie od razu kolizja) i poleciało trochę.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 08-12-2010
Skąd: Szczecin
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2017
Postów: 38
|
![]() Cytat:
Wiem, wszystko ustawione. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ford::average
![]() Imię: Daniel
Zarejestrowany: 09-01-2015
Skąd: Radom
Model: Focus Active 1,5 EB
Silnik: 1,5 EB 150KM
Rocznik: 2019
Postów: 133
|
![]()
Mam dokładnie tak samo. U mnie efekt najbardziej uwidacznia się na gładkich posadzkach przemysłowych. Auto wyraźnie ucieka przodem, czuć to i słychac ze opona nie toczy se tylko przesuwa. S-max jest stosunkowo cięzkim autem i przy mocnym silniku bardzo czuć ten efekt. U mnie uwidacznie się rowniez w odwrotnej sytuacji- przy przyspieszaniu. Jeśli nawierzchnia jest sliska to bardzo cięzko jest ruszyc na skręconych kołach bez zamielenia kołami. Zwłaszcza przy automacie który potrzebuje mocniejszego wciśnięcia gazu do ruszeina zdarza się często buksować kołami
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ford::advanced
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 14-11-2016
Skąd: Gdańsk
Model: Hyundai IX 20/Ford S-max
Silnik: 1.4 Pb / 2.0 TDCi
Rocznik: 2015/2008
Postów: 263
|
![]()
A tak z ciekawości zapytam tych którym trzeszczą opony przy skręcie. Wiem że temat stary. Jaką macie szerokość felg do szerszych opon? Mój też szoruje i strasznie mnie to wkurza, opony mam 225/55 R 17 czyli nie takie jak poleca producent ale felgę mam 7 calową, zalecana do takiego laczka to 8 cali... opona jest trochę za szeroka co można stwierdzić organoleptycznie. I przy skręcie widać że się "podwija".
|
![]() |
![]() |