|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-02-2021, 09:39 | #11 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-10-2008
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCi (132 kW)
Rocznik: 2015
Postów: 153
|
2.0 TDCI - Błąd DTC P0132 P2000 / spadki mocy
Witam kolegów elektryków,
zgodnie z tytułem mojego postu, w ostatnim czasie w trakcie jazdy samochodem, pojawiają się następujące niestandardowe symptomy: - raz na jakiś czas, głównie przy zmianie biegów (skrzynia automatyczna) zdarzają się niespodziewane spadki mocy. Po sekundzie "zamulenia/szarpnięcia", moc wraca do normy i samochód jedzie bez problemu, a sytuacja ta nie pojawia się za każdym razem, raczej wybiórczo, czasem gdy silnik jest jeszcze zimny, a innym razem gdy jest ciepły. - jednocześnie z tym, samochód me też ogólną kapryśność co do mocy. Czasem zdarza mu się lecieć z pełną mocą, a czasem jedzie jakby brakowało mu sporawo koni. Założyłem że problem najpewniej pojawia się z EGR, co by pasowało do w/w symptomów. Po ostatnim mocniejszym szarpnięciu/dziurze jaka się pojawiła w trakcie jazdy, sprawdziłem na szybko w trybie serwisowy licznika czy nic nie pojawiło się niestandardowego (zdjęcie w załączniku) - C10000 - C40182 - C40100 Ze względu na niestandardową numerację błędów, za wiele mi to nie powiedziało, więc i tak skończyło się na bezpośredniej diagnostyce: ===PCM DTC P0132:00-64=== Kod: P0132 - Niskie napięcie w obwodzie O2 (rząd cylindrów 1, czujnik 1) Status: - DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC - Test nie został ukończony Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Zamrożone ramki : -GLOBTIM: 179103126 s - Globalny czas rzeczywisty -TOTDIST: 168752.0 km - Całkowity (przebyty) dystans -MAINECUV: 15.00 V - Zasilanie główne sterownika ECU -OUTTMP: -3 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik. -PWR_MODE_KEY: Key Out - Stan kluczyka w trybie zasilania -PWR_MODE_QF: Power Mode Undefined - Współczynnik jakości w trybie zasilania -LOAD: 0.00 % - Wyliczona wartosc obciazenia -ECT: 92 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej -MAP: 103.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor). -RPM: 1185 1/min - Obroty silnika na minute -VSS: 53.0 km/h - Prędkość pojazdu -IAT: -3 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature). -MAF: 22.74 g/s - Przepływomierz masowy powietrza -MIL_DIST: 0.0 km - Odległość przebyta od czasu włączenia MIL. -FRP: 34500.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej -EGR_PCT: 0.00 % - Polecenie uruchomienia EGR -FLI: 63.14 % - Poziom paliwa -CATEMP11: 111 °C - Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 1 -CATEMP12: 156 °C - Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 2 -VPWR: 15.14 V - Napięcie modułu sterującego -AAT: -3 °C - Temperatura powietrza otoczenia ===END PCM DTC P0132:00-64=== ===OBDII DTC P0132-P=== Kod: P0132 - Niskie napięcie w obwodzie O2 (rząd cylindrów 1, czujnik 1) Chciałem dopytać, czy w większości przypadków jest to kwestia uszkodzonego czujnika lub obwodu lub czy muszę doszukiwać się większych problemów z jednostką? Jakieś sugestie porady, za nim wybiorę się do mechanika? PS. Szukając kodu P0132 po Google podpowiada że to "wysokie" napięcie w obwodzie a tutaj Forscan interpretuje to jako "niskie". Błąd w tłumaczeniu forscana czy Ford ma jakieś inne interpretacje dla tego DTC? Ostatnio edytowane przez grabber ; 07-02-2021 o 11:03 |
09-02-2021, 16:20 | #12 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-10-2008
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCi (132 kW)
Rocznik: 2015
Postów: 153
|
Odp: 2.0 TDCI - Błąd DTC P0132 / spadki mocy
OK, to z racji że taka cisza w przypadku błędu P0132, to zadam inne pytanie. Czy zacinajacy / niedomykający się zawór EGR zawsze wywołuje błędy? Czy jest możliwość że jego pogorszona funkcjonalność jest w granicy tolerancji i nie zapisuje się żadne DTC w tym zakresie?
|
09-02-2021, 17:01 | #13 | |||
ford::advanced
Zarejestrowany: 01-03-2014
Skąd: Kwidzyn
Model: Focus MK2.5
Silnik: 1.8L 125PS
Rocznik: 2009
Postów: 499
|
Odp: 2.0 TDCI - Błąd DTC P0132 / spadki mocy
Cytat:
Wygląda jakby przepływomierz zawyżał pomiar. Sonda może działać ok i prawidłowo wykrywa odchyłkę od zadanego AFRu. Cytat:
Fajnie by było. Cytat:
|
|||
09-02-2021, 19:13 | #14 | |
ford::average
Zarejestrowany: 15-10-2008
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCi (132 kW)
Rocznik: 2015
Postów: 153
|
Odp: 2.0 TDCI - Błąd DTC P0132 / spadki mocy
Cytat:
Dopytuje o EGR bo mam kilka takich dziwnych zachowań które wypadają losowo w trakcie jednej jazdy. Np. kiedy silnik jest już rozgrzany, na jednych światłach spalanie na jalowym wynosi 0,4-0,5 l/h i obroty ani drgną. Przejadę do następne światła i sypialnie na wolnych obrotach już jest 0,8-0,9 l/h a wskazówka od obrotów podnosi się co kilka sekund o 2mm w górę, za chwilę wraca niżej i tak kilka razy, później na następnych światłach jest to samo lub z powrotem 0,4-0,5 l/h i bez żadnych zmiany obrotów. |
|
11-02-2021, 17:21 | #15 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-10-2008
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCi (132 kW)
Rocznik: 2015
Postów: 153
|
Odp: 2.0 TDCI - Błąd DTC P0132 / spadki mocy
Ok, żebym się nie nudził to sprawdziłem dziś jeszcze raz DTC:
P0132(00) Raw code: 013200 ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)] Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - high voltage Ford: Heated O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1, Sensor 1) ============2============== P2000(00) Raw code: 200000 ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)] Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy OBDII: Nitrogen oxides (NOx) trap, bank 1 - efficiency below threshold Doszło mi jeszcze P2000 Ogólnie nie mam check engine ale jazda mało przyjemna. Podejrzałem jeszcze parametry na jalowym, silnik w pół rozgrzany (w załączeniu). Ogólnie przypływka pokazuje na wolnych obrotach 10-11 g/s. |
12-02-2021, 14:42 | #16 |
ford::amateur
Imię: Patryk
Zarejestrowany: 12-02-2021
Skąd: Inowrocław
Model: Ford mondeo
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2016
Postów: 1
|
Bledy Ford mondeo mk5
Witam wie ktoś z was może co to jest za błąd P2000(00) i P0138(00) dodam ze na desce nie ma żadnego błędu tylko podłączyłem obd|| dzisiaj i zobaczyłem te bledy czy to jest jakiś sensor ? Dziękuje za pomoc Ford mondeo 2016 tdci 150 bhp
|
12-02-2021, 15:30 | #17 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 01-03-2014
Skąd: Kwidzyn
Model: Focus MK2.5
Silnik: 1.8L 125PS
Rocznik: 2009
Postów: 499
|
Odp: 2.0 TDCI - Błąd DTC P0132 / spadki mocy
Cytat:
P2000 jest następstwem P0132. Sprawdź odczyt z tej sondy. Tylko użyj Forscana. |
|
12-02-2021, 18:09 | #18 | ||
ford::average
Zarejestrowany: 15-10-2008
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCi (132 kW)
Rocznik: 2015
Postów: 153
|
Odp: 2.0 TDCI - Błąd DTC P0132 P2000 / spadki mocy
Dzięki Styber że tu zaglądasz...
Cytat:
Zrobiłem kilka rundek dookoła komina i zapisałem przejazd Forscanem... Załączam kolejno filmiki z Forscana... (trochę przyspieszone) Zapisałem również FSL (te które się zmieściły gdyby ktoś chciał odtworzyć na Forscanie). Legenda (tak z pamięci) APP, % - Procent wciśnięcia pedału przyspieszenia EQ_RAT11 - Stopień równoważności (Lambda) (rzad 1, czujnik 1) OSHDCB1S1 - Grzałka sondy lambda O2S11, V - Napięcie na sondzie lambda? EGR_ERR - Błąd EGR względem zadanego EGRVPSV, V - Napięcie na EGR EGRVPB1 - Zadana pozycja dla EGR DP_DPF, DPF_INP - ciśnienia przy kolektorze? AAT, OUTTMP - Temperatura powietrza na zewnątrz IAT - temperatura powietrza zasysanego LOAD - Obciążenie MAF - Ilość zasysanego powietrza ... reszta raczej wiadomo ... [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Bump: Cytat:
Czy temperatura zasysanego powietrza powinna być taka, względem tej zewnętrznej? Jeśli chodzi o sondę, EQ_RAT11 za wiele się nie zmienia, ale coś tam rusza, co innego napięcie które jest cały czas 0V (może po prostu ten PID jest nie używany?). Nie znam się zbytnio na wartościach DPF ale zakładam że nie wygląda na zapchany? Ostatnio edytowane przez grabber ; 13-02-2021 o 10:43 |
||
13-02-2021, 14:40 | #19 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-10-2008
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCi (132 kW)
Rocznik: 2015
Postów: 153
|
Odp: 2.0 TDCI - Błąd DTC P0132 P2000 / spadki mocy
Czy znajdę gdzieś jakiś manual z demontażu zaworu EGR w mondeo mk5 2.0 TDCI? Jest trochę filmików z tego cyklu ale wszystkie pokazują zabawę z EGR już po demontażu.
Patrząc po wykresach które wyżej umieściłem to wydaje mi się że EGR działa trochę mało przewidywalnie. Myle się? Może ktoś ma podobny silniczek i rejestrował przebieg forscanem? |
13-02-2021, 15:05 | #20 |
ford::specialist
Imię: Jan
Zarejestrowany: 29-07-2018
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5/GOLD-X sedan
Silnik: 2.0 TDCi/180KM
Rocznik: 2017
Postów: 536
|
Odp: 2.0 TDCI - Błąd DTC P0132 P2000 / spadki mocy
Może to pomoże
Tu jest link do czyszczenia korpusu przepustnicy w Mondeo 2.0 diesel [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Mody: DA, LKA, TSR, DAB+, Convers, TPMS, cyfrowa prędkość, Full FDL, kamera cofania-ful z polami i liniami skrętnymi, APIM64GB-NAVI, ACC & PCA, BLIS & CTA, Lusterka full, już na ukończeniu ambient lighting |