Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-06-2021, 18:23   #471
szczenka
ford::average
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-02-2013
Skąd: waw
Model: Mondeo MK IV
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2014
Postów: 106
Domyślnie Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF

Który to pid?
I jeszcze coś mi się nasunęło-jakoś dziwnie średnia prędkość mi pokazuje. Przeleciałem 4x 330 km, praktycznie z każdych 330 km to 200 km prędkością ponad 140 km/h non stop, a on mi średnia nadal pokazuje 38 km/h. Rok temu przy identycznym używaniu spokojnie była 2x większa...
U mnie mogę jeszcze powiązać trochę start czestego wypalania wraz z padem akumulatora i wymiana na nowy (tyle że i wtedy w podobnym czasie skończyła się zima...)


Ostatnio edytowane przez szczenka ; 04-06-2021 o 18:28
szczenka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-06-2021, 18:43   #472
mdxmd
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-01-2016
Model: Ford mondeo
Silnik: 2.0tdci 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 90
Domyślnie Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF

Cytat:
Napisał szczenka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
który to pid?
I jeszcze coś mi się nasunęło-jakoś dziwnie średnia prędkość mi pokazuje. Przeleciałem 4x 330 km, praktycznie z każdych 330 km to 200 km prędkością ponad 140 km/h non stop, a on mi średnia nadal pokazuje 38 km/h. Rok temu przy identycznym używaniu spokojnie była 2x większa...
U mnie mogę jeszcze powiązać trochę start czestego wypalania wraz z padem akumulatora i wymiana na nowy (tyle że i wtedy w podobnym czasie skończyła się zima...)

ect
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-06-2021, 19:57   #473
rajman
ford::professional
 
Avatar rajman
 
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,345
Domyślnie Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF

Cytat:
Napisał szczenka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Który to pid?
I jeszcze coś mi się nasunęło-jakoś dziwnie średnia prędkość mi pokazuje. Przeleciałem 4x 330 km, praktycznie z każdych 330 km to 200 km prędkością ponad 140 km/h non stop, a on mi średnia nadal pokazuje 38 km/h. Rok temu przy identycznym używaniu spokojnie była 2x większa...
U mnie mogę jeszcze powiązać trochę start czestego wypalania wraz z padem akumulatora i wymiana na nowy (tyle że i wtedy w podobnym czasie skończyła się zima...)
Zresetuj sobie wskazania średniej prędkości Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cytat:
Napisał mdxmd Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
słuchajcie jeszcze jeden temat, jaką macie temperaturę silnika może to ma jakiś związek u mnie termostat do wymiany bo mam 76-77st.C
78-80 a dobija czasem i do 90
Cytat:
Napisał szczenka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wszyscy mamy mondziaki z 2013/2014 roku. Jest ktoś na forum kto ma z tych roczników, powyżej 235 tys km i komu dpf wypala się rzadziej niż co 500 km?
Ja mam '11 i mi się w mieście wypala co 200-300, na trasie co bak.
rajman jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-06-2021, 20:01   #474
rajman
ford::professional
 
Avatar rajman
 
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,345
Domyślnie Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF

Cytat:
Napisał mdxmd Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Podsumuję swoje obserwacje.

Zapełnienie DPF szybko wzrasta zaraz po wypaleniu np. 50% to jest nawet 30km, gdy osiągnie te 50-60% dalej jest już powoli aż do tych 200-250km gdy wypala.

Następna obserwacja to spalanie jest największe zaraz po wypaleniu DPF i najmniejsze gdy jest on bliski 80%.

Udział EGR jest największy po wypaleniu i spada w miarę zapełniania filtra (co ma związek z ciśnieniem doładowania)

I na koniec doładowanie, które spada w miarę zapełnienia filtra DPF, nie chodzi mi o maksymalne ciśnienie przy gazie w podłodze, bo takowe ma zawsze jedną dopuszczalną wartość (ok 2,5bar z atm. ) chodzi o ciśnienie podczas ekonomicznej jazdy. Po prostu turbina za mocno pompuje gdy nie ma takiej potrzeby a jej wydajność (ciśnienie doładowania) jest tym większa im DPF jest w lepszej kondycji (wypalony), filtr powietrza jest nowy itd...

Moim zdaniem jest zbyt dużo doładowania przy normalnej ekonomicznej eksploatacji, za dużo powietrza w stosunku do realnego zapotrzebowania przy danym obciążeniu silnika. W parametrach można zauważyć, że napięcie czujnika położenia turbo podczas ekonomicznej jazdy ma tą samą pozycję bez względu na obroty silnika. Z moich obserwacji także wynika iż to położenie jest stałe dopóki ciśnienie doładowania nie wzrośnie na tyle, że sterownik musi je zbijać dopiero wtedy następuje cofnięcie geometrii turbiny (jest to ok 2.3bar z atm.)

Mam zatem prośbę do osób, którym DPF wypala się normalnie co te 700-1000km o logi z kilku parametrów od zapalenia zimnego silnika po jakieś 20km jazdy aby silnik miał już temperaturą. Idealnie byłoby gdyby było przy niskim zapełnieniu DPF

Parametry:

RPM (obroty)
VSS (prędkość pojazdu)
ECT (temp. silnika)
APP (ilośc gazu)
EGRVPB1 (pozycja EGR)
FUEL_V_DSD (dawka paliwa)
MAF (przepływka)
MAP (ciśnienie doładowania wysoka rozdzielczość)
VNTP (% wysterowanie turbo)
VAR_NOZ_POS (napięcie czujnika turbo)
DPF_LOAD (zapełnienie DPF różnicowe)
DPF_SOOT_LD (zapełnienie DPF kalukacyjne)
DP_DPF (różnica ciśnień DPF)

Czy ktoś wie jak można zmienić położenie zmiennej geometrii turbo? cięgno zmiennej geometrii nie ma możliwości regulacji. Jedyne co mogę zrobić to wkręcić stopkę maksymalnego położenia zmiennej geometrii druga opcja to tylko zmiana mapy ECU
rajman.zubrzycki.pl/LiveData_2021-06-04_16.32.53.csv
rajman jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-06-2021, 20:01   #475
bleekm
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 31-03-2015
Skąd: Warszawa
Model: MONDEO MK4
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 273
Domyślnie Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF

Moje wypalania od maja 2020 do maja 2021
149052 (702)
148350 (320)
148030 (520)
147510 (310)
147200 (562)
146438 (443)
145995 (504)
145491 (883)
144608 (942)
143650 (515)
143135 (340)
142795 (395)
142400 (400)
142000 (510)
141490 (341)
141161 (320)
140825 (442)
140383 (951)
139432 (310)
139120 (400)
138720 (300)
138420 (300)
bleekm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-06-2021, 20:33   #476
mondeo_owner
ford::average
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 11-11-2020
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2013
Postów: 86
Domyślnie Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF

Cytat:
Napisał rajman Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
78-80 a dobija czasem i do 90
Ale to raczej nie jest poprawna temperatura silnika. Prawidłowa powinna wynosić raczej w okolicach 90 stopni.
mondeo_owner jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-06-2021, 20:44   #477
rajman
ford::professional
 
Avatar rajman
 
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,345
Domyślnie Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF

Cytat:
Napisał mondeo_owner Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale to raczej nie jest poprawna temperatura silnika. Prawidłowa powinna wynosić raczej w okolicach 90 stopni.
Termostat w Mondeo mk4 ma temp otwarcia 83*, a czujnik jest w samej obudowie termostatu.
rajman jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-06-2021, 22:10   #478
szczenka
ford::average
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-02-2013
Skąd: waw
Model: Mondeo MK IV
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2014
Postów: 106
Domyślnie Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF

Cytat:
Napisał rajman Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zresetuj sobie wskazania średniej prędkości Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 78-80 a dobija czasem i do 90Ja mam '11 i mi się w mieście wypala co 200-300, na trasie co bak.
Resetowałem wszystkie-nie pomaga, nadal średnia z czapy.
szczenka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-06-2021, 09:43   #479
mdxmd
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-01-2016
Model: Ford mondeo
Silnik: 2.0tdci 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 90
Domyślnie Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF

Cytat:
Napisał rajman Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
rajman.zubrzycki.pl/LiveData_2021-06-04_16.32.53.csv
dzięki!

Parametry są zbliżone jedyna różnica jest w zakresie napięcia czujnika położenia zmiennej geometrii turbo

statycznie na wolnych mam 3.08V u Ciebie 3.25V ta różnica wynika z ustawienia stopki cięgna zmiennej geometrii, jednak nie musi to świadczyć o nieprawidłowości, bo jest to wyjściowe położenie zmiennej geometrii turbiny zapewne wystarczy odkręcić gruszkę i będzie już zmiana położenia i napięcia. Przypuszczam iż dlatego nie ma to znaczenia ponieważ sterownik adoptuje maksymalne położenie cięgna turbo na podstawie czujnika i to położenie traktuje jako wyjściowe.

druga różnica to temperatura silnika u mnie nie przekracza 80st.C 77-78st. C

Reszta parametrów nie odbiega istotnie w wolnej chwili przejrzę to jeszcze dokładnie.

Nawet ciśnienie różnicowe DPF jest bardzo zbliżone! przy tym samym poziomie zapełnienia DPF LOAD.

Także "jaja jak berety".

Odnośnie zbierana logów, chyba trzeba zrezygnować z fazy nagrzewania silnika,

włączamy logowanie po trasie gdy wszystko jest dobrze rozgrzane. Wystarczy zrobić logi statyczne (wolne obroty) oraz z jazdy kilka km a na koniec z jednym przyśpieszeniem na chwilę z pedałem w podłodze (np. 3bieg) dosłownie 100-200m bez szaleństw Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez mdxmd ; 05-06-2021 o 09:56
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-06-2021, 09:50   #480
mondeo_owner
ford::average
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 11-11-2020
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2013
Postów: 86
Domyślnie Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF

A czy to normalne że podczas jazdy termostat się w ogóle nie otwiera? Po przejechaniu ponad 20km, temperatura cieczy chłodzącej osiągnęła u mnie max 74 stopnie. Więcej nie rosła. Nie wiem czy to jest normalne zachowanie.
mondeo_owner jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
dpf , dymi , egr



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:14.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.