|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-07-2021, 11:40 | #111 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-03-2014
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2010
Postów: 56
|
Odp: Błąd P2002 - paląca się kontrolka check engine
Witam, jestem właśnie po wymianie przewodu od czujnika różnic ciśnienia spalin i podzielę sie z wami moimi doświadczeniami, które mogą wam pomóc w wymianie.
1. Podnosimy auto i jak nie macie podnośnika to stawiamy auto na kobyłach bo na samym lewarku bym nie wchodził pod auto 2. Zdejmujemy przednie lewe koło i jak włożycie rękę możecie wyczuć czujnik z przewodami. Możecie również zdjąć nadkole to i nawet zobaczycie przewody do wymiany. Radze zobaczyć sobie w internecie jak to wygląda abyście wiedzielli czgo szukacie hasło "czujnik różnicy ciśnień mondeo mk4". Wg. mnie jest to dużo prostsze niż dojście od dołu auta. 3. Po ściągnięciu starych wężyków montujecie nowe. Czujnik ma dwie rurki na które nasuwamy węże. Jedna rurka jest szersza a druga węższa. Szersza ma oznaczenie Hi a węższa Ref. W kolejnych krokach informacje który wężyk do czego podpięliśmy jest ważna. Co sie tyczy węży to można kupić silikonowy za 16 zł o rozmiarze 6mm lub dedykowany febii 45777 za ok. 250zł ( ja wybrałem opcje drugą ale są osoby które tanie silikonowe węże wsadzają w stare oploty z przepalonych węży. 4. Jak już zamocowałeś wężyki na czujniku to przekładamy węże tak jak szły stare i podpinamy do dpf. DPF posiada dwie metalowe rurki do których nasuwamy wcześniej założone wężyki. Jedna rurka biegnie z miejsca przed DPF a druga za DPF. Do tej pierwszej rurki (przed DPF) podpinamy wężyk który był podpięty do czujnika oznaczony jako Hi, a do drugiej rurki (pod DPF) podpinamy wężyk który był podpięty do czujnika oznaczony jako ref. Wężyki wchodzą do rurek w dpf dość ciasno wiec nie zakładałem obejm samozaciskowych( i w sumie tak było przed wyminą i nic sie nie zsunęło). Obejmy z kolei zakładałem na rurki w czujniku. 5. Pod koniec możecie złapać trytytkami przewody aby nie huśtały się luzem i może aby było lekko oddalone od wylotu który nagrzewa sie przez spaliny. Sama operacje nie jest jakoś skomplikowana ale satysfakcja z wykonanej roboty duża Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
05-07-2021, 19:44 | #112 |
ford::amateur
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 19-06-2021
Skąd: Koło
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 1
|
Odp: Błąd P2002 - paląca się kontrolka check engine
A co jeśli węże są całe ? Będzie uwalony czujnik ?
W rubryce DPF DP pokazuje 0 a jak dodam gazu i puszę to wskakuje 0,1 do 0,2 i z powrotem na 0. |
06-08-2021, 12:27 | #113 |
ford::amateur
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 17-08-2018
Skąd: Lubin/Kraków
Model: Ford Mondeo Mk4 Titanium X
Silnik: 2.0 Duratorq 143PS
Rocznik: 2009
Postów: 4
|
Odp: Błąd P2002 - paląca się kontrolka check engine
Zastanawiam się jak długo jeździłem z uwalonym wężem. Jakie mogą być skutki dłuższej jazdy z takim uszkodzeniem?
Ostatnio edytowane przez irzykxd ; 06-08-2021 o 12:32 |
11-04-2022, 20:00 | #114 |
ford::amateur
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 11-04-2022
Skąd: Opole
Model: Mondeo mkiv
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2007
Postów: 1
|
Niedawno kupione problemy
Witam wszystkich forumowiczów.
Od niedawna jestem posiadaczem mondeo mk iv 2.0tdci 2007r. Zacznę tak auto mocno kopci dymi na czarno. Na przeglądzie poinformowano mnie ze jest brak dpfa- auto dymiło:kopciła na czarno.natomiast raz odpaliłem dpfa z komputera, wypalanie zakończone sukcesem i komunikat wymiana oleju. chwila troszkę lepiej. Po około miesiącu komunikat wymiana oleju, olej wymieniony po tygodniu taki sam komunikat + auto dalej kopci + błąd p2002. Błąd prawdopodobnie od czujnika dpfa. Czyli rozumiem ze jeśli by dpfa nie było to błąd by nie wyskoczył. Jest ktoś w stanie nakierować mnie od czego zacząć gdzie szukać itd. Skupiłem się aktualnie na egrze bo ponoć z może powodować szybsze zatykanie Dpfa. Wymontowalem egr i może nie tyle ze jest zabity sadza ale środka nie idzie ruszyć. Jutro będę go czyścić. Czy on może powodować jtakie objawy ? Chce iść ze tak powiem po nitce do kłębka. On najprostszysch rzeczy wgłąb. Bardzo proszę o jakakolwiek wskazówkę... auto kupione około 6 miesięcy temu i prawie nie jeżdżę nim. Auto ma moc. Z góry dziękuje za porady. Pozdrawiam. |
12-04-2022, 05:29 | #115 |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-07-2014
Skąd: Zabrze
Model: jeszcze focus mk2 GHIA ale już jest fusion 2016 se 2.0 EcoBoost
Silnik: 2.0 tdci , 2.0 EcoBoost
Rocznik: 2006 , 2016
Postów: 1,353
|
Odp: Dpf - bład p2002 co z tym zrobić ?
Piszesz chaotycznie i dalej nie mam pewności czy masz faktycznie czy nie masz DPF . Sprawny DPF to zero czarnego dymu bo to on ma sadze wyłapywać a produkuje je niesprawny układ wtryskowy a często niesprawne uszczelnienie turbosprężarki po stronie gorącej i niesprawna odma o czym często świadczy zasyfiony EGR
Te silniki są pancerne ale trzeba mieć wiedzę o nich więc cię nie pocieszę i obawiam się że czeka cie kompleksowa diagnostyka i spore koszta naprawy |
12-04-2022, 06:16 | #116 |
ford::professional
Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,414
|
Odp: Błąd P2002 - paląca się kontrolka check engine
Silnik jest pancerny, ale wtryskiwacze już nie. Jak leją to kopci...
|
12-04-2022, 06:40 | #117 |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-07-2014
Skąd: Zabrze
Model: jeszcze focus mk2 GHIA ale już jest fusion 2016 se 2.0 EcoBoost
Silnik: 2.0 tdci , 2.0 EcoBoost
Rocznik: 2006 , 2016
Postów: 1,353
|
Odp: Dpf - bład p2002 co z tym zrobić ?
Element eksploatacyjny wtryskiwacz tak jak filtry, rozrząd czy DPF podlega wymianie przy określonym przebiegu albo przy określonych objawach. I zapewniam że przy sprawnym DPF lejące wtryski nie dadzą chmary czarnego dymu a kopcące auto przede mną ma zazwyczaj wycięty DPF
|
13-04-2022, 12:06 | #118 |
ford::beginner
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 23-09-2007
Skąd: Bydgoszcz
Model: mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 41
|
Odp: Dpf - bład p2002 co z tym zrobić ?
Mam pytanie w tym temacie. Wymieniłem turbosprężarkę w swoim MK4 2.0 tdci. Przebieg 340 tyś. więc mogła już paść. Tydzień temu wymieniłem wężyki od DPF-u ponieważ po trasie ok. 150 km. wyskakuje check. Kody błędów wskazywały kod P2002. Auto miało moc i oprócz palącej się lampki nie było objawów innych. Oprócz tego wyskakiwał błąd sterowania geometrią turbiny "układ sterowania turbiną powyżej zakresu" czy jakoś tak. Turbina nowa Nissensa nie regenerowana. Podobno dobra firma. Zawór pierburga też nowy. Mechanicy stwierdzili, że przewody powietrzne i od podciśnienia szczelne. Podczas wymiany samodzielnej przewodów od DPF zauważyłem, że na wyjściu z turbiny jest mokro od oleju, przy samej turbinie. Czy to może być niesprawna odma ? Dodam jeszcze , że forscan pokazuje różnicę ciśnień DPF na 1 i ani drgnie na chodzącym silniku na luzie i po przegazowaniu.
Ostatnio edytowane przez drummer44 ; 13-04-2022 o 12:09 |
14-04-2022, 06:59 | #119 |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-07-2014
Skąd: Zabrze
Model: jeszcze focus mk2 GHIA ale już jest fusion 2016 se 2.0 EcoBoost
Silnik: 2.0 tdci , 2.0 EcoBoost
Rocznik: 2006 , 2016
Postów: 1,353
|
Odp: Dpf - bład p2002 co z tym zrobić ?
Różnica ciśnień musi się zmieniać , masz coś nie tak z elektryką albo zamienione wężyki różnicy ciśnień . Sprawdź membranę odmy bo nie może być mokro zaraz za turbiną i miałeś to sprawdzić przez wymianą turbiny a procedura wymiany turbiny jasno mówi że wpierw trzeba usunąć przyczynę niedomagania a później się wymienia i nie wolno zapomnieć o czyszczeniu kanału smarowania turbiny bo to jest winowajca uszkodzeń a nie przebieg nawet 300 - 400 tyś
|
14-04-2022, 13:27 | #120 |
ford::beginner
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 23-09-2007
Skąd: Bydgoszcz
Model: mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 41
|
Odp: Dpf - bład p2002 co z tym zrobić ?
Czy w przypadku wymienienia wężyka od DPF, zmieniałem tylko jeden ten przed DPF ( drugi zdjąłem i sprawdziłem był ok.) winny za brak wskazań różnicy ciśnienia może być sam czujnik na grodzi. Nie wyrzuca mi błędu czujnika róznicy cisnień. Wczoraj zrobiłem dłuższą trasę pierwszy raz od wymiany wężyka i check sie nie zapalił a wcześniej po około 50 km. już tak. Nie ja zmieniałem turbinę tylko warsztat. I tu pytanie zasadnicze czy odma w mk4 2.0 TDCI jest rozbieralna. Naczytałem sie na forum , że to cały komplet z osłoną zaworów i kolektorem ssącym. A nawet jeśli stwierdzę uszkodzenie membrany odmy to czy mogę ją jakoś wymienić.
|