|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-02-2024, 20:21 | #1 |
ford::amateur
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 29-12-2023
Skąd: Warszawa
Model: S-max
Silnik: 2 litry diesel
Rocznik: 2011
Postów: 5
|
Alternator zbyt wysokie ładowanie
Cześć. Posiadam Maxia z 2011r 2.0 TDCi 163 km . I kieruje do was pytanie, u mnie ładowanie w większości czasu jest od 14.7 do 15 V czasami wskakiwalo na 15.2 czy tak powinno być ? Systemu Start/stop nie ma .Auto nawet po kilku dniach postoju odpala bezproblemu . Tylko to ładowanie wydaje mi się że może być trochę za wysokie, lecz parę tematów przeczytałem tutaj i ludzie pisali że u nich też tak jest ale jednak wydaje mi się że jest za wysokie .
|
16-02-2024, 21:14 | #2 |
ford::average
Imię: Franciszek
Zarejestrowany: 08-04-2014
Skąd: Przemyśl
Model: S-Max, Platinium X
Silnik: 2.0 TDCI, DW10C
Rocznik: 11.2010
Postów: 143
|
Odp: Alternator zbyt wysokie ładowanie
Inteligentne ładowanie tak ma być.
Opis z FORD ETIS Inteligentne ładowanie regeneracyjne Największy element strategii inteligentnego ładowania regeneracyjnego jest przechowywany w module BCM. Odbiera wszystkie ważne informacje dotyczące stanu akumulatora, wysyłane przez czujnik monitorowania akumulatora za pośrednictwem magistrali danych LIN (lokalna sieć połączeń). Uzyskane informacje są wykorzystywane do obliczenia wymaganej wartości zadanej napięcia ładowania generatora. Jest to przesyłane przez BCM do PCM przez magistralę danych HS-CAN (sieć kontrolera). Następnie dostosowuje otrzymaną wartość, jeśli to konieczne, i przekazuje ją do generatora za pośrednictwem magistrali danych LIN. Napięcie ładowania jest regulowane w zależności od różnych parametrów, takich jak aktualny poziom sprawności silnika. Najmniejsza możliwa wartość zadana napięcia generatora to 12,2 V, natomiast maksymalne napięcie ładowania może wynosić od 14,5 do 14,9 V. Jednakże, gdy akumulator jest w fazie odświeżania, napięcie może czasami sięgać 15,2 V. Te fazy odświeżania są wymagane, ponieważ stan naładowania akumulatora wynosi 80% przez długi czas, co zwiększa ryzyko zasiarczenia ogniw. Porównanie inteligentnego ładowania regeneracyjnego i konwencjonalnego ładowania Poniższy diagram pokazuje różnicę między inteligentnym ładowaniem regeneracyjnym a konwencjonalnym ładowaniem baterii. Ładowanie konwencjonalne ma na celu naładowanie akumulatora do najwyższego możliwego poziomu. Podczas tego procesu monitorowana jest temperatura baterii i nie wolno jej przeładowywać. Dla porównania, inteligentne ładowanie regeneracyjne wykorzystuje informacje z czujnika monitorowania akumulatora, aby przez cały czas utrzymywać skalibrowany stan naładowania akumulatora (około 80%). Oznacza to, że bateria ma zawsze pewną dodatkową pojemność ładowania. Jeżeli czujnik monitorowania akumulatora wykryje, że stan naładowania jest powyżej skalibrowanej wartości (ok. 80%), wówczas napięcie ładowania generatora jest obniżane w celu rozładowania akumulatora. Jeśli wystąpi odwrotna sytuacja i zostanie wykryta zbyt niska wartość, wartość ładowania jest zwiększana w celu przywrócenia baterii do skalibrowanej wartości. Mój S-MAX 2,0 TDCi 163 bez SS stoi po 2 tygodnie z akumulatorem MOLL EFB nowy i zawsze ładowanie po ok 14,8 do 15,1 sporadycznie 15,2, jazda ok. 10-15 km w jedną stronę. Dzisiaj jazda 260 k w jedną stronę po 2 tygodniach stania. Wnioski po ok 70 km ładowanie z 15-15,1 spadło do 12,4-12,8 oraz zależnie od jazdy do 13,3. Powrót na światłach ładowanie ok 13,8 sporadycznie 14,2 max. Czyli akumulator ciągle nie doładowany, na trasie został doładowany to i napięcie ładowania spadło. Tak wiem akumulator mam EFB czyli do systemu SS którego nie mam. Wybór świadomy, oraz w BCMi ustawiony akumulator EFB. W Twoim przypadku pewnie jest też podobnie, tylko nie wiem jaki masz akumulator. |
17-02-2024, 10:00 | #3 |
ford::amateur
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 29-12-2023
Skąd: Warszawa
Model: S-max
Silnik: 2 litry diesel
Rocznik: 2011
Postów: 5
|
Odp: Alternator zbyt wysokie ładowanie
Zrobiłem trasę 200km i cały czas ładowanie 14.8 do 15V sprawdzany Aku testerem rozruchu fabrycznego 740 tester pokazał tylko 420 chyba . Koleś powiedział mi że najprawdopodobniej że na celi zwarcie i że ogólnie Aku do wymiany . Może tak być?
|
17-02-2024, 14:13 | #4 | |
ford::specialist
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 26-07-2015
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Model: Ford Kuga mk2 ;FOCZKA Focus mk4
Silnik: 1,5 Pb 2,0 EcoBlue
Rocznik: 2017;;;;2020
Postów: 761
|
Odp: Alternator zbyt wysokie ładowanie
Cytat:
|
|
17-02-2024, 15:06 | #5 |
ford::amateur
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 29-12-2023
Skąd: Warszawa
Model: S-max
Silnik: 2 litry diesel
Rocznik: 2011
Postów: 5
|
Odp: Alternator zbyt wysokie ładowanie
Zmieniłem Aku zresetowalem BMS i teraz ładowanie max 13.9 jest i lepiej odpala jeśli mam być szczery a przynajmniej tak mi się wydaje
|
17-02-2024, 18:09 | #6 | |
ford::specialist
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 26-07-2015
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Model: Ford Kuga mk2 ;FOCZKA Focus mk4
Silnik: 1,5 Pb 2,0 EcoBlue
Rocznik: 2017;;;;2020
Postów: 761
|
Odp: Alternator zbyt wysokie ładowanie
Cytat:
|
|
27-02-2024, 18:09 | #7 |
ford::expert
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 11-01-2006
Skąd: Wrocław
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Duratec HE
Rocznik: 2010
Postów: 3,051
|
Odp: Alternator zbyt wysokie ładowanie
- -
Ostatnio edytowane przez Parch ; 28-02-2024 o 07:39 |