|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-02-2024, 11:03 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-04-2023
Model: mk5 mondeo
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2015
Postów: 11
|
Znikający i wracający z powrotem plyn chlodniczy
Witam
Mondeo 1,6 TDCI 2015r Zrobiłem tym samochodem około 40 tyś km. Wcześniej jakoś nie zwracałem uwagi na poziom płynu chłodniczego. Od 15 tyś km obserwuje dziwne zachowanie. Płyn utrzymuje się na jednym poziomie(trochę poniżej minimum),nie ubywa go ale działa jakieś duże ciśnienie w układzie chłodniczym ze prawie dosłownie znika ze zbiorniczka Jak silnik ostygnie odkręcę korek i wraca prawie to tego samego poziomu albo do tego samego, nigdy więcej powyżej. Zrobiłem test na CO2 i nic nie wyszło ,silnik działa normalnie. Kupiłem nowy korek w ASO, po wymianie wszystko ok cały czas ten sam poziom, przez około tydzień. W tym czasie jazda do pracy w sumie może około 100km,lokalnymi drogami. Wczoraj przejechałem trasę 40 km w tym polowa autostrady, sprawdzam z ciekowości płyn i znów to samo ,znika do bardzo niskiego poziomu i po odkręceniu korka wraca z powrotem. |
11-02-2024, 11:23 | #2 | |
ford::professional
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,535
|
Odp: Znikający i wracający z powrotem plyn chlodniczy
Cytat:
Może być gdzieś mikropęknięcie w bloku silnika/głowicy ewentualnie UPG, chłodnicy egr itd. Dopóki nie da się większego obciążenia to nie puszcza więc CO2 nie pokaże lub nawet jakby rozebrać silnik i dać do sprawdzenia ciśnieniowo to nie do znalezienia, dopóki nie ma takiego ciśnienia i temperatur jak przy normalnej pracy to się nie ujawni. Miałem tak kiedyś w st220, najpierw zaczął łapać temperaturę przy jeździe (oczywiście na niemieckiej autostradzie) bliskiej Vmax 250-260km/h, później po 10tkm powyżej 200-220km/h, i tak dalej się to obniżało w końcu jak łapał temperaturę powyżej 160km/h to stało się to realnym problemem. Poszedł nowy silnik problem się skończył. Jak to się mówi jeździć obserwować skoro płyn nie znika, korek nie pomógł a temperatury w normie. Ostatnio edytowane przez klocolus ; 11-02-2024 o 11:31 |
|
11-02-2024, 11:43 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-04-2023
Model: mk5 mondeo
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2015
Postów: 11
|
Odp: Znikający i wracający z powrotem plyn chlodniczy
Pompa wody nowa od około 20 tyś km bo wtedy rozrząd był wymieniony.
Właśnie jeżdżę i obserwuje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.,tylko tez martwi mnie to wysokie ciśnienie ,żeby większych szkód nie narobiło w najmniej odpowiednim momencie. |
11-02-2024, 16:08 | #4 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-04-2023
Model: mk5 mondeo
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2015
Postów: 11
|
Odp: Znikający i wracający z powrotem plyn chlodniczy
Cytat:
Chyba jeszcze termostat do wymiany bo nie trzyma temperatury na postoju. Po raz kolejny wyskoczył błąd w forscan ,nie wiem czy ma to cos z tym wspólnego. B1D27-Obwod pompy płynu chłodzącego Moduł-Moduł sterujący dodatkowa nagrzewnica |
|
11-02-2024, 22:21 | #5 | ||
ford::professional
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,535
|
Odp: Znikający i wracający z powrotem plyn chlodniczy
Cytat:
Cytat:
|
||
02-03-2024, 20:06 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-04-2023
Model: mk5 mondeo
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2015
Postów: 11
|
zasysanie płynu chłodniczego i odgłos przelewania
witam
Próbuje kolejny raz. Mondeo 1.6 TDCI Korek wymieniony, termostat wymieniony, pompa wody wymieniona 20 tyś km temu razem z rozrządem, test na UPG zrobiony. Głównym problemem jest zasysanie płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym, po odkręceniu korka wraca na swoje miejsce. Węże od chłodnicy tez są twardsze w porównaniu do innego auta. Po odpaleniu silnika słychać przelewanie się płynu w okolicach deski rozdzielczej. Czy można jakoś te rzeczy połączyć? Odpowietrzałem przy korku odkręconym, później po krótkiej jedzie parę razy odpowietrznikiem na termostacie. Brak pomysłów. |
02-03-2024, 21:52 | #7 |
ford::beginner
Imię: Sztoki
Zarejestrowany: 13-12-2023
Skąd: Sztoklandia
Model: Mondeo MK5 / Pug E-208
Silnik: 1.5 EB / Electric
Rocznik: 2016 / 2023
Postów: 32
|
Odp: Znikający i wracający z powrotem plyn chlodniczy
Płyn utrzymuje się na jednym poziomie poniżej minimum ?
A próbowałeś go utrzymać na jednym poziomie powyżej minimum ? |
03-03-2024, 19:16 | #8 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-04-2023
Model: mk5 mondeo
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2015
Postów: 11
|
Odp: Znikający i wracający z powrotem plyn chlodniczy
Cytat:
|
|
03-03-2024, 20:35 | #9 |
ford::beginner
Imię: Sztoki
Zarejestrowany: 13-12-2023
Skąd: Sztoklandia
Model: Mondeo MK5 / Pug E-208
Silnik: 1.5 EB / Electric
Rocznik: 2016 / 2023
Postów: 32
|
Odp: Znikający i wracający z powrotem plyn chlodniczy
Ja bym sprawdził ciśnienie w układzie , może się gdzieś zapowietrza przez nieszczelność.
|