![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Ernest
Zarejestrowany: 29-05-2024
Skąd: Krzczonów
Model: Fiesta
Silnik: 1,25
Rocznik: 2012
Postów: 5
|
![]()
Witam. Ostatnio w korku zauważyłem że podniosła mi się temperatura wody jedna kropke poza właściwy poziom. Od razu włączylem dmuchawe i pusciłem obieg. Temp spadła momentalnie a po powrocie do domu zdiagnozowałem że problemem jest niezałączajacy sie wentylator. Szybki research na google i pierwsze sprawdzenie przekaznika tego duzego. Wyjąłem go i spiąłem go na krotko. Wentylator załączył się dosłownie na chwilę po czym stanął (już amen). Zamieniłem przekazniki z tymi od dmuchawy i wygląda na to że są sprawne bo dmuchawa działa na obu. To samo z tymi malutkimi bezpiecznikami 15a. Jeden z bezp taki zielony 40a był przepalony. Po wymianie na nowy nadal bez poprawy. Wypiąłem wtyczkę z wentylatora podpiałem na krótko do akumulatora i went nie działa. Zakupiłem drugi sprawny, wpinam we wtyczke i amba. Jakby pradu nie było we wtyczce +. Włączona klimatyzacja i nic jakby coś nie pozwalało puścić prądu.Proszę o poradę gdzie szukać jeszcze rozwiązania
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Imię: Roman
Zarejestrowany: 02-10-2016
Skąd: Ruda Śląska
Model: FIESTA MK6
Silnik: A9JA 1299ccm 70KM Duratec 8V EFI Rocam
Rocznik: 2006
Postów: 654
|
![]()
Stawiam tezę, że bezpiecznik 40A dokonał żywota w momencie, gdy odszedł na zawsze silnik wiatraka... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. co potwierdza fakt, że wiatrak podłączony bezpośrednio do aku też nie działa. Możesz go jeszcze zmierzyć na przejście, ale pewnie na multimetrze zobaczysz 1.
Skąd wiesz, że nowy używany wiatrak jest sprawny? Przy włączeniu klimy nie startuje wiatrak - a kompresor rusza? No i te "jakby prądu nie było" - to nie konkurs - trzeba zmierzyć, czy jest + i czy jest -. Z tym, że u mnie wiatrak startuje abo przy klimie, abo, kiedy silnik osiągnie (w menu serwisowym) 105*C.
__________________
Jestem homofobem - trzymam pedały w piwnicy ![]() Ostatnio edytowane przez romano11 ; 29-05-2024 o 20:24 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Ernest
Zarejestrowany: 29-05-2024
Skąd: Krzczonów
Model: Fiesta
Silnik: 1,25
Rocznik: 2012
Postów: 5
|
![]()
Nowy uzywany wiatrak jest sprawny bo podlączyłem go bezpośrednio do akumulatora i śmiga a stary zaliczył zgon. Problemem jest brak + we wtyczce i w tym dużym przekaźniku co zmierzyłem miernikiem. Kompresor się załącza.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Imię: Ernest
Zarejestrowany: 29-05-2024
Skąd: Krzczonów
Model: Fiesta
Silnik: 1,25
Rocznik: 2012
Postów: 5
|
![]()
f1.jpg
f2.jpg f3.jpg Podczas spięcia na krótko pin 3 i 5 na chwilke zalaczyl sie stary wentylator i potem już padl. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
|
![]()
1 i 2 przekaźnika to sterowanie, do 3 powinno dochodzić napięcie, a jako, że to co na zdjęciu to przekaźnik mocy z 9-cio milimetrowymi nóżkami prądowymi pomiędzy nóżką 3, a akumulatorem jest tylko bezpiecznik, jeśli nie liczyć przewodów. A jak tam te, tzw. bezpieczniki akumulatorowe zintegrowane z klemą?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Imię: Ernest
Zarejestrowany: 29-05-2024
Skąd: Krzczonów
Model: Fiesta
Silnik: 1,25
Rocznik: 2012
Postów: 5
|
![]()
Nie dochodzi napiecie do 3. jest napiecie 12v na wszystkich 5 bezpiecznikach przy akumulatorze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
|
![]()
OK, brak bezpiecznika JapVal nr 2 sugeruje, że nie masz wentylatora dwubiegowego, zakładam, że opornicy wolnego biegu także brak. Sprawdzałeś bezpiecznik JapVal nr 3 40A, oraz czy na jednej z nóżek skrzynki bezpieczników, na które wkładasz ten bezpiecznik jest napięcie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::amateur
![]() Imię: Ernest
Zarejestrowany: 29-05-2024
Skąd: Krzczonów
Model: Fiesta
Silnik: 1,25
Rocznik: 2012
Postów: 5
|
![]()
Jest jak mówisz. Wentylator zawsze załączał się zasuwał non stop na jednych obrotach. Zmierzyłem napiecie tego bezpiecznika 40a i jest 12v na dolnej nóżce. Po wyjeciu wymienionego na nowy bezpiecznika 40a zauwazylem że i on jest padnięty.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |