![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#11 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 08-01-2013
Model: Ford Focus Mk2 Ti-VCT, 115 KM, LPG STAG
Silnik: 1.6 2005r.
Rocznik: 2006
Postów: 271
|
![]()
Miałem podobne buczenie zaraz po wymianie rozrządu z pompą. Po 2 tyś. km cisza. Nie pierwszy raz słyszę taki dźwięk, ale już nie szukam bo u mnie wszystko w porządku. Obstawiałem łożysko pompy cieczy chłodzącej przy jeszcze lekko zapowietrzonym układzie chłodzenia LUB napinacz paska rozrządu.
W samych wariatorach zmiennych faz nie ma nic, co by generowało tematyczny odgłos. Jeździć, obserwować.
__________________
Nie jeżdżę na LPG. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ford::beginner
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 25-06-2024
Model: Focus
Silnik: 1.6 ti-vct
Rocznik: 2008
Postów: 18
|
![]()
Wracam niestety na tarczy. Mechanik potwierdził, że hałas zostaje po zdjęciu pasków osprzętu, więc tylko rozrząd podejrzany. Mimo że 4 lata i 4 tysiące kilometrów temu został założony Continental, zdecydowałem się na wymianę. Dziś ponownie zamontowano nowy kompletny rozrząd również Continentala. Przy odbiorze była cisza. Wróciłem 200km do domu, oczywiście co? Ten sam, buczący dźwięk, tylko ciszej i trochę mniej. Ręce opadają. Ciekawostka, zdemontowany rozrząd również dostałem i mechanik nie był w stanie wskazać przyczyny, wygląda w porządku. Zwątpiłem już we wszystko. Czy ktoś jeszcze miał takie problemy z 1.6 Ti-vct 116km po wymianie rozrządu?
Ostatnio edytowane przez beryl215 ; 08-08-2024 o 23:44 |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 08-01-2013
Model: Ford Focus Mk2 Ti-VCT, 115 KM, LPG STAG
Silnik: 1.6 2005r.
Rocznik: 2006
Postów: 271
|
![]()
Rozrząd wymieniony z pompą?
__________________
Nie jeżdżę na LPG. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ford::beginner
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 25-06-2024
Model: Focus
Silnik: 1.6 ti-vct
Rocznik: 2008
Postów: 18
|
![]()
Tak. Cały komplet z pompą ct881 wp3
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 08-01-2013
Model: Ford Focus Mk2 Ti-VCT, 115 KM, LPG STAG
Silnik: 1.6 2005r.
Rocznik: 2006
Postów: 271
|
![]()
Ciężko będzie postawić trafną diagnozę skoro to dźwięk pochodzący z rozrządu. Wspomniałem wcześniej o pompie "wody", bo po ostatniej wymianie miałem bardzo podobne buczenie tyle że słabsze (ale było), a teraz po przejechaniu 3500 km od wymiany pompy nie słyszę go wcale. Ale pompa jest zasilana przez pas osprzętu.
Jak Ci ten dźwięk bardzo przeszkadza, a nie sądzę aby to był jakieś poważny defekt, to pozostaje więc sprawdzić pierwsze łożyska wałków rozrządu. A konkretnie mostek z elektrozaworami KZFR (zdjęcie niżej). Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Druga połówka łożysk panewkowych o element głowicy (ja niżej): Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Nie jeżdżę na LPG. |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
focus mk2 , pasek wielorowkowy , wspomaganie |
|
|