Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Fiesta
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 15-10-2024, 23:00   #21
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
Domyślnie Odp: P0301 wykryto wypadanie zaplonów w cylindrze

Problem może podobny, ale silniki zupełnie różne. Zakładam, że w tym temacie mowa jest o stareńkim 1,3, w tym drugim jest Sigma/Duratec. A wracając do rzeczy, to czy sprawdzał ktoś w tym silniku ciśnienie sprężania i luzy zaworowe?

thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-10-2024, 14:15   #22
Tomos
ford::average
 
Avatar Tomos
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 16-07-2011
Skąd: Ożarów Maz.
Model: Ford Fusion Ambiente Silver X
Silnik: 1.4 80 KM
Rocznik: 2008
Postów: 100
Domyślnie Odp: P0301 wykryto wypadanie zaplonów w cylindrze

I co z tego, gaz wykończy każdy silnik. Tu nie ma reguły. Sam się o tym przekonałem, użytkując poprzedni samochód.
__________________
2008 FordFusion Ambiente Silver X 1.4 80 KM (Salon Polska [Po FL]) | Czas jest niesłychanie ważny, więc nie trać go na jakieś pierdoły, tylko zacznij działać.
Tomos jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-10-2024, 14:47   #23
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,883
Domyślnie Odp: P0301 wykryto wypadanie zaplonów w cylindrze

NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!

MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)



Totalna bzdura. Ludzie jeździli i jeszcze jeżdżą takimi starszymi silnikami po 500tkm+ na lpg bez problemów.

Wykończy silnik to zła instalacja albo zła regulacja gazu, ewentualnie usterki niezwiązane z lpg. Oszczędza się na paliwie a nie na instalacji, regulacji i ogólnie serwisie auta. Luzy zaworowe trzeba kontrolować i ewentualnie regulować ale jak mieszanka nie jest zbyt uboga to min. 100tkm do regulacji (niemniej jednak co 20-30tkm kontrola konieczna jak nie m hydrauliki)

Poza tym nawet jeśli poszedł by silnik za zaoszczędzoną kasę na paliwie na takim dystansie można sobie przełożyć 10x taki stary słupek i jeszcze zostanie.

Jedyny minus dobrej instalacji to koło zapasowe w bagażniku albo brak koła. Tylko jak powiedziałem oszczędza się na paliwie a nie na instalacji, regulacji i ogólnie serwisie auta.

Ostatnio edytowane przez Speedo ; 17-10-2024 o 11:26
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-10-2024, 15:04   #24
Tomos
ford::average
 
Avatar Tomos
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 16-07-2011
Skąd: Ożarów Maz.
Model: Ford Fusion Ambiente Silver X
Silnik: 1.4 80 KM
Rocznik: 2008
Postów: 100
Domyślnie Odp: P0301 wykryto wypadanie zaplonów w cylindrze

Cytat:
Napisał klocolus
...Poza tym nawet jeśli poszedł by silnik za zaoszczędzoną kasę na paliwie na takim dystansie można sobie przełożyć 10x taki stary słupek i jeszcze zostanie.
No właśnie, a powinno się moim zdaniem cały czas użytkować taki silnik z LPG. Przykład podałeś dając taki wpis:

Kod php:
Totalna bzduraLudzie jeździli i jeszcze jeżdżą takimi starszymi silnikami po 500tkmna lpg bez problemów
Dodam na swoim przykładzie, że po zakupie auta, pierwszy problem pojawił się właśnie ze tzw. stukaniem łyżeczki w garnek, takie ciche dzwonienie. Inny mechanik zalecił zmianę silnika (było też rozważane naprawy silnika ale ze względu na to, że tam jakieś rysy były w tych szklankach i ogólnie całej kondycji silnika, nie zalecali). OK. Zrobiliśmy to. Dostaliśmy gwarancję na 6 miesięcy. Po 6 miesiącach, jak już ta gwarancja wygasła (to było bodajże po 2 miechach, na jesieni jakoś, montaż silnika w maju chyba jak dobrze pamiętam) to po wymianie silnika jakiś czas temu wywaliło ten check engine, pojechaliśmy do znajomego mechanika, wykasował błąd, potem znów po jakimś czasie pojawił się check engine. Nie pamiętam dokładnie, ale ktoś zalecił wymianę tych dyszek tam gdzie jest ta pokrywa "Duratec". Też to zrobiliśmy, no i wtedy zaczęło się, nie wiem jak to było bo wtedy nie jechałem autem tylko mój ojciec, przyjechał wtedy z zakupów i mówi że pali się kontrolka check engine i cały drży ten samochód. Innym słowem kaplica da auta. Podjechaliśmy do mechanika (znów innego), otworzył pokrywę no i nam mówi "wypalenie zaworu na 4 cylindrze". Dodam że LPG był montowamy od nowości auta (2005 rok, auto rocznik 2004) serwisowany co 20-30 tkm jak mówisz. Teraz sobie plujemy w brodę, że może nie trzeba było wymieniać tego silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Takie silniki jak ten nasz co był po prostu nie trawią LPG i tyle.... Już wiadomo było po tym dzwonieniu, że coś jest nie tak...
__________________
2008 FordFusion Ambiente Silver X 1.4 80 KM (Salon Polska [Po FL]) | Czas jest niesłychanie ważny, więc nie trać go na jakieś pierdoły, tylko zacznij działać.

Ostatnio edytowane przez Tomos ; 16-10-2024 o 19:47
Tomos jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2024, 02:17   #25
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,883
Domyślnie Odp: P0301 wykryto wypadanie zaplonów w cylindrze

Cytat:
Napisał Tomos Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No właśnie, a powinno się moim zdaniem cały czas użytkować taki silnik z LPG.
Podałem przykład, że nawet jeśli by miało się coś stać z silnikiem to i tak oszczędności na gazie zrobią swoje i dalej jest się mocno na plus. Ale nie jest to normą że silnik będzie do wymiany na gazie. Tak samo może się zepsuć na benzynie jeśli jest nieprawidłowo użytkowany albo ma się zwyczajnie pecha.

Cytat:
Napisał Tomos Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
że tam jakieś rysy były w tych szklankach
I to niby od LPG miały się porysować? Tam gaz był zamiast oleju czy jak?

Cytat:
Napisał Tomos Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ogólnie całej kondycji silnika
Właśnie może w tym był problem, poprzedni właściciel auta.

Cytat:
Napisał Tomos Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
"wypalenie zaworu na 4 cylindrze"
Jak była za uboga mieszanka albo zły luz zaworowy to wypaliło, ale to nie jest kwestia gazu tylko złej instalacji/montażu/regulacji/eksploatacji.

Cytat:
Napisał Tomos Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Takie silniki jak ten nasz co był po prostu nie trawią LPG i tyle....
G... prawda i tyle. Nie ma silników co nie trawią LPG, są tylko bardziej i mniej obsługowe/wybaczające błędy. Ogólnie durateki są średnie w tym zestawieniu.

Współczuję, że mieliście pecha z tym autem ale dobra instalacja, montaż, regulacja i eksploatacja to będzie jeździć bezproblemowo setki tysięcy kilometrów.
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2024, 08:39   #26
Tomos
ford::average
 
Avatar Tomos
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 16-07-2011
Skąd: Ożarów Maz.
Model: Ford Fusion Ambiente Silver X
Silnik: 1.4 80 KM
Rocznik: 2008
Postów: 100
Domyślnie Odp: P0301 wykryto wypadanie zaplonów w cylindrze

Cytat:
Napisał klocolus
I to niby od LPG miały się porysować? Tam gaz był zamiast oleju czy jak?
Nie pamiętam już dokładnie jak to było, ale te rysy były właśnie w bloku silnika.

Cytat:
Napisał klocolus
Współczuję, że mieliście pecha z tym autem ale dobra instalacja, montaż, regulacja i eksploatacja to będzie jeździć bezproblemowo setki tysięcy kilometrów.
Dlatego ja już sobie wmówiłem, że więcej już nigdy założę oraz nie kupię auta z LPG. Po pierwsze primo, dodatkowe koszta, regulacja gazu, wymiana filtrów itp. itd., po drugie promo, jak mamy takich mechaników partaczy, to ja wolę jeździć już na samej benzynce niż bujać się w takich warsztatach. Nas nie stać na jakieś profesjonalne warsztaty typu "AutoKompleks" ale chociaż ciekawe czy i tam nie ma takich ludzi którzy spartolą robotę...
__________________
2008 FordFusion Ambiente Silver X 1.4 80 KM (Salon Polska [Po FL]) | Czas jest niesłychanie ważny, więc nie trać go na jakieś pierdoły, tylko zacznij działać.

Ostatnio edytowane przez Tomos ; 17-10-2024 o 12:11
Tomos jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
cylinder , fiesta , zapłon



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.