![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#11 |
ford::advanced
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 11-02-2016
Skąd: Kielce
Model: Focus MK3 FL
Silnik: 1.5 EB @ 207KM/318Nm + LPG
Rocznik: 2015
Postów: 200
|
![]()
nie wydaje mi się żeby temperatura 480 stopni powodowała jakikolwiek problem, u mnie temp. katalizatora dochodzi do 800 stopni jak sobie trochę pojeżdżę dynamiczniej niż zwykle. U Ciebie podejrzewam problemem jest "dziadkowa" jazda, zacznij jeździć normalnie a nie jak Ci podpowiada eko niańka, przy ruszaniu i rozpędzaniu się ciągnij go do 3-3,5 tys. a podczas jazdy z ustabilizowaną prędkością nie schodź poniżej 2 tys. obrotów.
Możesz dodać do paliwa jakiś skoncentrowany dodatek czyszczący jak będziesz jechał gdzieś w trasę żeby przeczyścić cały układ paliwowy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ford::amateur
![]() Imię: Szymon
Zarejestrowany: 20-05-2025
Skąd: Poznań
Model: Focus
Silnik: 1.0 ecoboost
Rocznik: 2018
Postów: 2
|
![]()
Witam, to mój pierwszy tekst na forum. Mam focusa mk3 1.0 ecoboost 125 km. Po przebiegu 100 000km wyświetlił się check engine, okazało się, że katalizator był zapchany (co dziwne, bo robię dużo tras, a zrobiłem nim 70tyś.km). Po wymianie na nowy katalizator (zamiennik) check engine zapala się i znika co kilka dni. Co z tym zrobić? Nawet po skasowaniu błędów check engine potrafi się zaświecić po kilku dniach. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 31-01-2025
Model: Focus mk3
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2013
Postów: 167
|
![]()
A co to za błędy? Wydech jest szczelny?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ford::expert
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK4.5
Silnik: 1.0 mHEV 155KM
Rocznik: 2023
Postów: 2,343
|
![]()
Albo kat zamiennik. Jaki błąd, to podstawa
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ford::amateur
![]() Imię: Szymon
Zarejestrowany: 20-05-2025
Skąd: Poznań
Model: Focus
Silnik: 1.0 ecoboost
Rocznik: 2018
Postów: 2
|
![]()
Po podłączeniu car scannera powtarza się ten błąd:
Car Scanner ELM OBD2 Version: 1.118.0/401180/GP DTC report Connection profile: Ford OBD-II / EOBDDate: 21.05.2025 19:04:19 VIN: WF05XXGCC5JT27701 ============================ OBD-IIOBD-II DTCs: 2 ---------------------------- P0420 [0x0420] Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1) Status: Potwierdzona ---------------------------- P0420(00) [0x042000] Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1) Status: Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ============================ Jednostka sterująca silnikaJednostka sterująca silnika DTCs: 1 ---------------------------- P0420(00) [0x042000] Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1) Status: Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ============================ Czyli wg mnie wykrył nieprawidłowe działanie katalizatora. Czy może być to związane z nieprawilowo zrobioną naprawą czy po prostu wyskakuje błąd bo katalizator nie jest oryginalny? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ford::expert
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK4.5
Silnik: 1.0 mHEV 155KM
Rocznik: 2023
Postów: 2,343
|
![]()
Z fusów tego nikt nie wywróży. Jaki zamiennik?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ford::average
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 21-11-2010
Skąd: Nowy Dwór Maz.
Model: Kuga mk3 Titanium X
Silnik: 1,5 Ecoboost 150 KM
Rocznik: 2024
Postów: 168
|
![]()
Warto sprawdzić analizę spalin na stacji diagnostycznej.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 985
|
![]()
W zasadzie bez sprawdzenia można przyjąć, że tlenu w spalinach sonda diagnostyczna wykrywa zbyt dużo, może zużyta i wtedy to coś dać może. Ciekawa jakie ma napięcia. Zastanawiam się, co autor miał na myśli pisząc o zapchanym katalizatorze i jakie były tego objawy?
Ostatnio edytowane przez thesperado ; 25-05-2025 o 19:43 |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
check engine , focus , katalizator , wymiana |
|
|