Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 12-11-2022, 22:19   #181
Kamil1236
ford::amateur
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 12-11-2022
Model: FORD C MAX
Silnik: 2.0 145km
Rocznik: 2006
Postów: 1
Domyślnie Awaria elektrycznego hamulca postojowego

Witam,
Po wymianie kompletu tarcz oraz klocków po zaciągnięciu hamulca specyficzny odgłos oraz komunikat "całkowita awaria hamulca postojowego"
Ciągnięcie linki w podłokietniku bez skutku odłączanie akumulatora również
Proszę o pomoc
Pozdrawiam

Kamil1236 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-01-2023, 19:35   #182
gstabno
ford::amateur
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 27-12-2021
Skąd: Karsin
Model: Focus C-Max
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 1
Angry Niesprawny hamulec elektryczny

Witam, od razu nadmienię, że nie znalazłem na forum rozwiązania mojego problemu, więc zakładam nowy temat.

Padł ręczny elektryczny. Nie wyświetla żadnego komunikatu o błędzie hamulca, nie zapala się żadna kontrolka hamulca. nie słychać silniczka, nie reaguje na przycisk. Tak jakby w ogóle go tam nigdy nie było. Musiałem spuścić go linką awaryjna. Miał ktoś podobny problem?? Gdzie zacząć szukać usterki?? Mam kabel, ale sprzedałem laptopa.. jutro cos kupię wiec w razie czego będzie można go podłączyć. Proszę o jakieś wskazówki. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
gstabno jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-01-2023, 10:33   #183
Damian76
ford::advanced
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 18-07-2015
Skąd: Kórnik
Model: Ford Focus C-MAX GHIA
Silnik: 2.0 Duratec He
Rocznik: 2006
Postów: 310
Domyślnie Odp: Całkowita awaria elektrycznego hamulca ręcznego

Wlanie jestem po naprawie epb w mim cmaxie, podobne objawy jak u ciebie. Podłącz kompa i sprawdź jakie masz błędy. W moim przypadku uszkodzona wiązka brak +12v na moduł.Prułem wiązkę od modułu do wejścia w próg i znalazłem. Z progu na moduł dochodzi +12v czerwony, masa czarny, biało-niebieski i czarno-brązowy. czarny masa i czerwony +12v w wiązce rozgałęzia się na dwa czerwone i dwa czarne.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg instalacja.jpg (87.5 KB, 53 wyświetleń)
Damian76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-05-2025, 19:02   #184
mikida
ford::amateur
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-12-2024
Model: c-max
Silnik: 1.6 tdi
Rocznik: 2004
Postów: 1
Domyślnie Odp: Całkowita awaria elektrycznego hamulca ręcznego

Witam. Dopadła mnie teraz awaria hamulca. Na wyświetlaczu komunikat całkowita awaria EPB. Sprawdziłem zasilanie i na dwóch czerwonych przewodach we wtyczce która idzie do płytki jest 12V. Silnik podłączony na krótko działa. Czy podpowie ktoś gdzie biegną te wszystkie przewody z wtyczki modułu EPB ? Czy wchodzą do złączki pod schowkiem pasażera? Gdyż chciałbym je przedzwonić ,może jakiś inny przewód jest uszkodzony? Jeszcze taka kwestia czy po dokonaniu naprawy trzeba podłączyć się komputerem by wykasować ten błąd i skonfigurować od nowa działanie EPB, czy automatycznie błąd zniknie?

Ostatnio edytowane przez mikida ; 08-05-2025 o 19:06
mikida jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-06-2025, 13:13   #185
Kołbi
ford::beginner
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 07-09-2009
Skąd: Szczecin
Model: Focus C-MAX Ghia
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Rocznik: 2004
Postów: 39
Unhappy Odp: Całkowita awaria elektrycznego hamulca ręcznego

Witam,
Problem z ręcznym EPB wynikł przy okazji innego problemu, który opisywałem w tym temacie: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Nie mogę zwolnić ręcznego, w tej chwili to mi świecą wszystkie możliwe błędy na liczniku, EPB, komputera, wspomagania kierownicy itd.
Linka awaryjna nie pomaga (kiedyś działała, bo używałem).
Napięcie bez stacyjki dochodzi do bezpiecznika EPB 30 A pod maską.
Po przekręceniu stacyjki pojawia się napięcie +12V na bezpieczniku pod schowkiem bezpiecznik 7,5A (bez przekręcenia nie ma tam napięcia).
Sprawdzałem napięcie przy dźwigience ręcznego i tam nie było już nic.

Jak i gdzie zasilić silnik ręcznego żeby zwolnił zaciągnięte linki.
Czy w kostce przy dźwigience ręcznego, czy pod spodem auta przy module EPB, gdzie podać napięcie, bo nie mogę auta wyciągnąć z garażu, żeby go na lawetę i do mechanika zawieść lub na złomGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Próbowałem zdjąć linkę przy zacisku, zdjąć zacisk ale przy zaciągniętym ręcznym, nawet tego nie można zrobić.
Mam brak komunikacji komputera diagnostycznego z PCM wiec błędów też nie skasuje, jakaś masakra.
Kołbi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.