Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Strefy klubowe > strefa|łódzka
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 15-06-2024, 13:45   #11
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,883
Domyślnie Odp: Wymiana rozrządu (EcoBlue 2.0 190KM)

Mechanicy boją się odpowiedzialności i reklamacji, komuś się zatrze silnik po miesiącu od wymiany, pewnie od starego paska albo zupełnie niezależnie a klient będzie oskarżał mechanika i procesował się w sądzie, muszą to jakoś wrzucić w koszta więc cena usługi odpowiednio wyższa aby w razie czego było na nowy silnik/remont i koszty procesowe. W przypadku silnika na suchym pasku lub łańcuchu biegły wykluczy taką możliwość a co powie w przypadku mokrego paska to kij wie. ASO ma dobrych prawników i budżet na walkę oraz pokrycie roszczenia poza tym dla nich jakby co nowy silnik pewnie kosztuje bez podatków i marży grubo poniżej połowy katalogowej ceny.

Patrząc na to jakie absurdalne reklamacje ludzie składają typu "od kiedy mi Pan wymienił hamulce to auto gorzej przyspiesza albo radio mi bardziej szumi" itd. to trochę się nie dziwię. A taki ecoblue czy 1.0eb na mokrym pasku padnie miesiąc po wymianie i teraz nie wiadomo czy to mechanik coś zepsuł/źle zamontował/wadliwe cześci (klient będzie często tak myślał) czy po prostu zbieg okoliczności ewentualnie efekt starego paska który już swoje napsuł.

A i patrzyłem na film z roboty, rzeczywiście nie wygląda na nic nadmiernie bardziej trudnego niż zwykły rozrząd oprócz czyszczenia miski/smoka i uszczelnienia pokrywy. Tak samo w 1.6eb sam sobie robiłem kilka lat temu i nie było nic trudnego, zestaw rozrządu 170zł + pompa 100zł a mechanicy chcieli 2k i jeszcze sporo źle go ustawiało (rozjechanego) trzeba było poprawiać.


Ostatnio edytowane przez klocolus ; 15-06-2024 o 13:50
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-10-2024, 20:07   #12
frenchdog
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-11-2009
Model: FORD MONDEO MK5
Silnik: 2.0 Eco Blue
Rocznik: 2020
Postów: 55
Domyślnie Odp: Wymiana rozrządu (EcoBlue 2.0 190KM)

Mondeo EcoBlue 2022 wymiana rozrządu przy 175 tys, Wymieniono Pasek rozrządu, pasek pompy oleju, pasek osprzętu, pokrywa, wszystkie filtry ( powietrza, kabinowy, paliwa, oleju). Koszt robocizny 2 tyś, części ( pokrywa org.) 2,4.
ps.
pasek przy 175tyś bez śladów zużycia, smok czyściutki. Auto serwisowane regularnie co 10-12 tyś, jeżdżony zawsze na lepszym dieslu.
frenchdog jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-06-2025, 10:28   #13
karex
ford::expert
 
Avatar karex
 
Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk4 i Mk5 oczywiście kombi
Silnik: DW10C 140KM i EcoBlue 190KM
Rocznik: 2012.05 i 2021.07
Postów: 2,807
Domyślnie Odp: Wymiana rozrządu (EcoBlue 2.0 190KM)

Odgrzewam kotleta.

Cytat:
Napisał frenchdog Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pasek przy 175tyś bez śladów zużycia, smok czyściutki. Auto serwisowane regularnie co 10-12 tyś, jeżdżony zawsze na lepszym dieslu.
I to jest jedna z bardzo nielicznych dobrych wiadomości w temacie EcoBlue...

Bo nie czarujmy się, że jeżeli producent daje w dokumentach wymianę oleju co 30 tys. km, paska co 240 tys. km. A nagle rzeczywistość skraca olej do 10 tys, pasek do 150 tys., to coś tu jest bardzo nie tak...
Te ich ekologie to tylko wyciąganie kasy z naszych kieszeni.

W starym DW10C mam najechane 410 tys. km i dopiero od ok 20 tys. widzę zmęczenie silnika. Pierwsza wymiana paska przy 190 tys. km, drugiej jeszcze nie było. Olej wymieniam co 21 tys. km.
__________________
Pozdrawiam
Było
Mondeo Mk2 1996 1,8 TD; Mk2 1997 1,8+BLOS; Mk3 2005 2,0 TDCi
karex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
wymiana rozrządu



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.