![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#91 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 23-10-2006
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Model: S-Max Titanium RS, S-Max x2 Convers+ by Orion
Silnik: 2.2 TDCI 200KM, 2.0 TDCI 164KM
Rocznik: 2010, 2011
Postów: 524
|
![]()
Ja teraz jeżdżę z podłączonym ELMconfig i na ForScan widzę, jak się DPF wypala. Zawsze poniżej 30%. I teraz DPF_LOAD rośnie, a DPF_SOOT_LD stoi. Ale jak DPF_LOAD urośnie do około 60%, to nagle DPF_SOOT_LD rośnie do 60%.
Wypala mi się co około 100km, ale zdarzało się co 50km. Oleju nie ubywa (sprawdzam), także turbina nie pcha oleju do DPF. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
ford::average
![]() Imię: Konrad
Zarejestrowany: 26-06-2013
Skąd: CTR
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 DW10F 180 ogierów
Rocznik: 2015
Postów: 122
|
![]()
A w 2.2 masz dotrysk paliwa do filtra czy nie? Bo jeśli nie to może ci paliwo przedostawać się do oleju. Zawsze możesz zdjąć rurę od dolotu i samemu ocenić co i jak.
Ostatnio edytowane przez menen2 ; 04-04-2025 o 10:21 |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 23-10-2006
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Model: S-Max Titanium RS, S-Max x2 Convers+ by Orion
Silnik: 2.2 TDCI 200KM, 2.0 TDCI 164KM
Rocznik: 2010, 2011
Postów: 524
|
![]()
DPF mam ze świecą i wtryskiem, przed DPF.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 08-04-2011
Model: Ford c-max s-max
Silnik: 1,8 2,2 tdci z ogranicznikiem by Heko
Rocznik: 2006, 2013
Postów: 649
|
![]()
Walnięty EGR?
Pęknięty DPF? Uszkodzony czujnik różnicy ciśnień? Zapchane przewody czujnika różnicy ciśnień? Zapchany wtrysk? Kiepski stan świecy dapalającej? |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 23-10-2006
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Model: S-Max Titanium RS, S-Max x2 Convers+ by Orion
Silnik: 2.2 TDCI 200KM, 2.0 TDCI 164KM
Rocznik: 2010, 2011
Postów: 524
|
![]()
Pęknięty DPF - nie sprawdzałem.
Uszkodzony EGR - komputer nie wyświetli błędu? Żadnego nie mam. Czujnik różnicy ciśnień - sprawdzałem Forscan w czasie jazdy. Zapchany wytrysk lub świeca uszkodzona - wypala się do 30%, to chyba jest ok. Jedyne co to mogę sprawdzić jeszcze EGR. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
ford::amateur
![]() Imię: mariusz
Zarejestrowany: 01-04-2020
Skąd: Piotrków tryb
Model: ford s max mk1 2.0 tdci Qxwa1s 7cearg
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 5
|
![]()
Witam czy to normalne że jak sprawdzam w forscan dpf to mam cisnienie róznicowe na filtr czastek 0,7kpa , a nie pokazuje mi stopnia zapełniena sadzy?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
ford::beginner
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 07-04-2022
Skąd: zachodniopomorskie
Model: Fokus Mk3.Mk4
Silnik: 1.6 tdci,1,5 ecoblue
Rocznik: 2014,2018
Postów: 19
|
![]()
Witam. Podepnę się do tematu.
Focus 1,5 ecoblue. Podczas jazdy po mieście temperatura spalania egt 11 i egt 12 skacze od 240 do 300 stopni. Po wyjeździe za miasto prędkość 140 km/h temperatura rośnie do 600 stopni i zaczyna wypalać nie zależnie czy filtr dpf jest pełny czy pusty. Po 2000 tys.km musiałem wymienić olej bo przybyło około 400ml. Wtryski nowe, dpf wyprany ,czujniki temperature spalin wymienione sondy sprawne egr działa prawidłowo, czujnik różnicy ciśnień pokazuje prawidłowe ciśnienie .Byłem w warsztacie przejrzeli parametry i nie widza problemu .Co jeszcze można sprawdzić. Wypala się do 5% .Jadę autostrada wypali się licznik się wyzeruje do zera ujadę powiedzmy 20km lekko deepen do 140km/h i znowu temperatura rośnie do 600 i zaczyna wypalać.Naj gorzej że paliwo idzie w olej. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|