Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > LPG
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 26-02-2008, 08:38   #21
gondoljerzy
ford::average
 
Zarejestrowany: 13-08-2005
Postów: 161
Domyślnie Re: Blos + turbo , problemy

Czemu reakcje blosa miały by być ciężkie do przewidzenia? Przecież jeśli oringi pokręteł są OK to sam z siebie jest szczelny na zewnętrzne ciśnienie atmosferyczne. Na wszelki wypadek można by te oringi sprawdzić, czy nie puszczają ciśnienia. Poza tym bez względu na statyczne ciśnienie wewnętrzne będzie się otwierać zależnie od przepływu powietrza wewnątrz dolotu. Skompensowany parownik powinien podać gaz pod odpowiednio zwiększonym ciśnieniem i wszystko powinno grać.
Praktyka wskazuje że nie zawsze gra, ale i w silnikach bez doładowania u jednego działa, a u drugiego nie i trzeba kombinować.

gondoljerzy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2008, 10:59   #22
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,101
Domyślnie Re: Blos + turbo , problemy

blos w zasadzie działa na podciśnienie ale to podciśnienie jest wywoływane przepływem powietrza ( stąd mowa o tym, że blos działa na przepływ ) więc poziom podniesienia przepustnicy blosa jest wprost proporcjonalny do ilości a w zasadzie szybkości przepływającego powietrza, stąd mogą pojawiać się chwilowe anomalie w ustawieniu się przepustnicy związane z ogromną zmiennością przepływu i ciśnienia w dolocie, które powoduje sprężarka.
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-02-2008, 21:31   #23
DOHC
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-02-2008
Postów: 10
Domyślnie Re: Blos + turbo , problemy

Parownik rozkrecony (znalazlem dodatkowa srube) teraz moge bez obawy wcisnac gaz w podloge i samochod przyspiesza ale tylko do 0 kpa jak pojawia sie doladowanie niknie gaz :/ macie jakis pomysl ?


EDIT

oczywiscie nadal na blosie
DOHC jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-02-2008, 21:42   #24
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,101
Domyślnie Re: Blos + turbo , problemy

wychodzi na to że doładowanie przymyka przepustnice blos-a
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2008, 17:36   #25
gondoljerzy
ford::average
 
Zarejestrowany: 13-08-2005
Postów: 161
Domyślnie Re: Blos + turbo , problemy

Wątpię żeby blos się przymykał. Przecież silnik cały czas zasysa powietrze i przepływ przez blosa się nie zmniejsza. To raczej parownik nie wyrabia z podaniem odpowiedniej ilości gazu pod ciśnieniem. Ja bym sprawdził prawidłowość podłączenia kompensacji. Jeśli jest prawidłowo, to po drugie zamieniłbym blosa na zwykły mikser i sprawdził czy wtedy zaskoczy pod ciśnieniem.
gondoljerzy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2008, 11:06   #26
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
Domyślnie Re: Blos + turbo , problemy

Ja też wątpię żeby blos się przymykał. Przecież i przy turbo i bez turbo występuje różnica ciśnień po obu sronach przepustnicy blosa. Założę się nawet, że przy turbo jest ona większa. Wartości bezwzględne ciśnień są wyższe ale różnica musi występować i zawsze przed blosem jest większe a za mniejsze.
Pytanko - czy masz coś takiego jak zawór upustowy? I w którym miejscu on jest? Jeśli bylby między sprężarką a blosem to faktycznie problem by mógł wystąpić. Z drugiej strony nie można go dać między blosem a przepustnicą bo by już wypuszczał mieszankę.
llechu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2008, 14:04   #27
DOHC
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-02-2008
Postów: 10
Domyślnie Re: Blos + turbo , problemy

okazalo sie ze strzal rozwalil intercooler , niestety w takim miejscu ze ciezko to bylo zauwazyc , a co do blosa to mieszanka jest spoko dopiero jak kompensacja jest podpieta przed IC
DOHC jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.