![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#21 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 13-08-2005
Postów: 161
|
![]()
Czemu reakcje blosa miały by być ciężkie do przewidzenia? Przecież jeśli oringi pokręteł są OK to sam z siebie jest szczelny na zewnętrzne ciśnienie atmosferyczne. Na wszelki wypadek można by te oringi sprawdzić, czy nie puszczają ciśnienia. Poza tym bez względu na statyczne ciśnienie wewnętrzne będzie się otwierać zależnie od przepływu powietrza wewnątrz dolotu. Skompensowany parownik powinien podać gaz pod odpowiednio zwiększonym ciśnieniem i wszystko powinno grać.
Praktyka wskazuje że nie zawsze gra, ale i w silnikach bez doładowania u jednego działa, a u drugiego nie i trzeba kombinować. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,101
|
![]()
blos w zasadzie działa na podciśnienie ale to podciśnienie jest wywoływane przepływem powietrza ( stąd mowa o tym, że blos działa na przepływ ) więc poziom podniesienia przepustnicy blosa jest wprost proporcjonalny do ilości a w zasadzie szybkości przepływającego powietrza, stąd mogą pojawiać się chwilowe anomalie w ustawieniu się przepustnicy związane z ogromną zmiennością przepływu i ciśnienia w dolocie, które powoduje sprężarka.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 23-02-2008
Postów: 10
|
![]()
Parownik rozkrecony (znalazlem dodatkowa srube) teraz moge bez obawy wcisnac gaz w podloge i samochod przyspiesza ale tylko do 0 kpa jak pojawia sie doladowanie niknie gaz :/ macie jakis pomysl ?
EDIT oczywiscie nadal na blosie |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,101
|
![]()
wychodzi na to że doładowanie przymyka przepustnice blos-a
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 13-08-2005
Postów: 161
|
![]()
Wątpię żeby blos się przymykał. Przecież silnik cały czas zasysa powietrze i przepływ przez blosa się nie zmniejsza. To raczej parownik nie wyrabia z podaniem odpowiedniej ilości gazu pod ciśnieniem. Ja bym sprawdził prawidłowość podłączenia kompensacji. Jeśli jest prawidłowo, to po drugie zamieniłbym blosa na zwykły mikser i sprawdził czy wtedy zaskoczy pod ciśnieniem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
![]()
Ja też wątpię żeby blos się przymykał. Przecież i przy turbo i bez turbo występuje różnica ciśnień po obu sronach przepustnicy blosa. Założę się nawet, że przy turbo jest ona większa. Wartości bezwzględne ciśnień są wyższe ale różnica musi występować i zawsze przed blosem jest większe a za mniejsze.
Pytanko - czy masz coś takiego jak zawór upustowy? I w którym miejscu on jest? Jeśli bylby między sprężarką a blosem to faktycznie problem by mógł wystąpić. Z drugiej strony nie można go dać między blosem a przepustnicą bo by już wypuszczał mieszankę. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 23-02-2008
Postów: 10
|
![]()
okazalo sie ze strzal rozwalil intercooler , niestety w takim miejscu ze ciezko to bylo zauwazyc , a co do blosa to mieszanka jest spoko dopiero jak kompensacja jest podpieta przed IC
|
![]() |
![]() |