Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 12-12-2011, 12:01   #1
rusty
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 23-12-2009
Skąd: Otwock
Model: TDDI Kombi
Silnik: 1.8 diesel
Rocznik: 2002
Postów: 6
Domyślnie kiepsko pali z rana (nowy aku + świece)

Witam mam problemik z moim focusem 1.8 tddi 2002. A mianowicie mam świeżutki akumulator Boscha SILVER S5 77 AH 780A, świeżutkie świece NGK a z rana pali za 3-4 chechłem - staram się podgrzać świece nawet 3 razy. Dodatkowo gdy odpale samochód włączę podgrzewanie tylnej + przedniej szyby zapala mi się kontrolka ładowania ( w czasie jazdy nigdy się nie zapala ) . Sprawdzałem ładowanie 14.4 na odpalonym 13.78 jak stoi.W zeszłym roku robili mi regulator,a w tym urwało mi się sprzęgło alternatora - kolejne pieniążki w błoto. Ma ktoś jakiś pomysł?

rusty jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-12-2011, 12:26   #2
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: kiepsko pali z rana (nowy aku + świece)

jesli odpalasz samchod to po pierwsze po uruchomieniu silnika swiece dzialaja do okolo 30 sek
jesli w tym czasie wlaczasz jeszcze ogrzewanie obu szybek to zle robisz. Niszczysz akumulator i zarazem obciazasz maksymalnie alternator-dlatego napiecie drastycznie spada ponizej 12V i zaswieca sie kontrolka.

sprawdz dodatkowo pobor pradu na postoju...po odczekaniu 30 minut...poczytaj jak to sie robi...bo spadek ponizej 12V moze oznaczac rozladowany akumulator. Sprawdz jakie npiecie utrzymuje akumulator w czasie rozruchu.

Co do odpalania-sprawdz rozrusznik oraz czy sie pompa nie zapowietrza...bo to tak wyglada twoje lechtanie.

Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 12-12-2011 o 12:29
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-12-2011, 15:34   #3
Daro19823
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 06-07-2010
Skąd: Brzeg
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8TDDI Heczbek
Rocznik: 2002
Postów: 555
Domyślnie Odp: kiepsko pali z rana (nowy aku + świece)

ja tak miałem jak mi swiece padły tez chechłałem go z 5 razy az zapalał na tzw kompresje. to ze masz nowe swiece nie znaczy ze bedzie palił . sprawdz czy masz wogle napiecie na nich . skoro masz nowy akumulator nowe swiece i wszystko z nimi ok to poprostu masz słaba kompresje na baniakch i dlatego tak ci go ciezko zapalic.
Daro19823 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-12-2011, 18:15   #4
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: kiepsko pali z rana (nowy aku + świece)

Cytat:
Napisał rusty Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
.... Dodatkowo gdy odpale samochód włączę podgrzewanie tylnej + przedniej szyby zapala mi się kontrolka ładowania ( w czasie jazdy nigdy się nie zapala )...
a to zdanie sugeruje ze moze byc akumulator z jakiegos powodu niedoladowany-lub rozladowywany.
Oczywiscie kompresja jest bardzo wazna-nawet najwazniejsza ale kompresja niewysiada z dnia na dzien i mysle ze najpierw kolega musi byc pewny rozrusznika i akumulatora-bo to ze jest nowy nic nieznaczy jesli by sie okazalo ze sie rozladowywyje.
Dobrze ze akumulator wybral taki jak powinien byc a nie za maly.
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-12-2011, 18:39   #5
Bux
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-05-2008
Model: Focus mkI
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 151
Domyślnie Odp: kiepsko pali z rana (nowy aku + świece)

Jest jeszcze jedna możliwość do sprawdzenia i chyba najtańsza. Brak masy bedzie powodował problemy z rozruchem i wyświetlenie ładownia.
Bux jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-12-2011, 20:25   #6
Daro19823
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 06-07-2010
Skąd: Brzeg
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8TDDI Heczbek
Rocznik: 2002
Postów: 555
Domyślnie Odp: kiepsko pali z rana (nowy aku + świece)

moze poprostu paliwo sie cofa załoz zawor zwrotny i bedzie oki. zacznij od wymiany filtra paliwa moze syf siedzi na dole i rano jak zrobi sie zawiesina blokuje dopływ ropy
Daro19823 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-12-2011, 20:35   #7
Tresor
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 27-03-2010
Skąd: Szczecin
Model: Ford Focus Kombi
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 31
Domyślnie Odp: kiepsko pali z rana (nowy aku + świece)

Też miałem problemy z odpalaniem nawet jak nie było mrozów, pierwsze co wymieniłem to był akumulator, dalej słabo palił , następnie miałem wymieniać świece ale nie zdążyłem ponieważ rozrusznik umarł...zregenerowałem go i jest wszystko cacy.

Morał taki że rozrusznik nie dawał dobrych obrotów do odpalenia i chechłaniem rozładowywałem akumulator. Objawy bardzo podobne do cofania się paliwa, czyli prawie zaskakiwał ale jednak nie palił.
Tresor jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2011, 09:54   #8
Josh
ford::average
 
Zarejestrowany: 01-03-2010
Skąd: Poznań
Model: Ford Mondeo mkV Titanium
Silnik: 2.0 TDCi 150km/180km
Rocznik: 2015
Postów: 129
Domyślnie

Cytat:
Napisał Tresor Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
T ponieważ rozrusznik umarł...zregenerowałem go i jest wszystko cacy.
Jaki jest mniej więcej koszt regeneracji rozrusznika?

Pytanko.

Już poniżej temperatury 0 stopni, samochód łapie od razu, tylko ciężko kręci, tzn, odpali, ale nie tak, że lekko pokręci i od razu wskakuje. A już przy -7, -10 stopniach auto ledwo kręci, jakby mu to ciężko szło, jakby był jakiś opór, około 7-10 sekund, ale łapie od razu, a sprężynka świec świeci się przez około 6 sekund.

Czy to objawy kończącego się rozrusznika? Bo aku ma 2 lata, świece około 4 lat (przebieg na tych samych świecach 70 kkm),

Ostatnio edytowane przez Wojtek ; 23-12-2011 o 13:25
Josh jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2011, 13:27   #9
cezarg1410
ford::expert
 
Avatar cezarg1410
 
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,744
Domyślnie Odp: kiepsko pali z rana (nowy aku + świece)

Cytat:
Napisał Josh Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pytanko.

Już poniżej temperatury 0 stopni, samochód łapie od razu, tylko ciężko kręci, tzn, odpali, ale nie tak, że lekko pokręci i od razu wskakuje. A już przy -7, -10 stopniach auto ledwo kręci, jakby mu to ciężko szło, jakby był jakiś opór, około 7-10 sekund, ale łapie od razu, a sprężynka świec świeci się przez około 6 sekund.

Czy to objawy kończącego się rozrusznika? Bo aku ma 2 lata, świece około 4 lat (przebieg na tych samych świecach 70 kkm),
4 lata na świece to według mnie bardzo dużo więc pewnie nie mają pierwszej świeżości.
rozbierz rozrusznik zobacz w jakim stanie.
__________________
Ibiza 6K FL 1.9 TDI VP 90 -> Golf 4 1.9 TDI PD 101 -> Focus MK2 FL 2.0 TDCI 136 -> Focus MK3 FL 2.0 TDCI 180 -> Superb MK3 FL 2.0 TDI 200
cezarg1410 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2011, 15:23   #10
rusty
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 23-12-2009
Skąd: Otwock
Model: TDDI Kombi
Silnik: 1.8 diesel
Rocznik: 2002
Postów: 6
Domyślnie

Cytat:
Napisał Daro19823 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
moze poprostu paliwo sie cofa załoz zawor zwrotny i bedzie oki. zacznij od wymiany filtra paliwa moze syf siedzi na dole i rano jak zrobi sie zawiesina blokuje dopływ ropy
filtr paliwa kupiony i wymieniony wraz z innymi filtrami miesiąc temu

im wiekszy mróz tym gorzej pali

Ostatnio edytowane przez Wojtek ; 23-12-2011 o 13:23
rusty jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.