![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 23-12-2009
Skąd: Otwock
Model: TDDI Kombi
Silnik: 1.8 diesel
Rocznik: 2002
Postów: 6
|
![]()
Witam mam problemik z moim focusem 1.8 tddi 2002. A mianowicie mam świeżutki akumulator Boscha SILVER S5 77 AH 780A, świeżutkie świece NGK a z rana pali za 3-4 chechłem - staram się podgrzać świece nawet 3 razy. Dodatkowo gdy odpale samochód włączę podgrzewanie tylnej + przedniej szyby zapala mi się kontrolka ładowania ( w czasie jazdy nigdy się nie zapala ) . Sprawdzałem ładowanie 14.4 na odpalonym 13.78 jak stoi.W zeszłym roku robili mi regulator,a w tym urwało mi się sprzęgło alternatora - kolejne pieniążki w błoto. Ma ktoś jakiś pomysł?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
![]()
jesli odpalasz samchod to po pierwsze po uruchomieniu silnika swiece dzialaja do okolo 30 sek
jesli w tym czasie wlaczasz jeszcze ogrzewanie obu szybek to zle robisz. Niszczysz akumulator i zarazem obciazasz maksymalnie alternator-dlatego napiecie drastycznie spada ponizej 12V i zaswieca sie kontrolka. sprawdz dodatkowo pobor pradu na postoju...po odczekaniu 30 minut...poczytaj jak to sie robi...bo spadek ponizej 12V moze oznaczac rozladowany akumulator. Sprawdz jakie npiecie utrzymuje akumulator w czasie rozruchu. Co do odpalania-sprawdz rozrusznik oraz czy sie pompa nie zapowietrza...bo to tak wyglada twoje lechtanie. Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 12-12-2011 o 12:29 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 06-07-2010
Skąd: Brzeg
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8TDDI Heczbek
Rocznik: 2002
Postów: 555
|
![]()
ja tak miałem jak mi swiece padły tez chechłałem go z 5 razy az zapalał na tzw kompresje. to ze masz nowe swiece nie znaczy ze bedzie palił . sprawdz czy masz wogle napiecie na nich . skoro masz nowy akumulator nowe swiece i wszystko z nimi ok to poprostu masz słaba kompresje na baniakch i dlatego tak ci go ciezko zapalic.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
![]() Cytat:
Oczywiscie kompresja jest bardzo wazna-nawet najwazniejsza ale kompresja niewysiada z dnia na dzien i mysle ze najpierw kolega musi byc pewny rozrusznika i akumulatora-bo to ze jest nowy nic nieznaczy jesli by sie okazalo ze sie rozladowywyje. Dobrze ze akumulator wybral taki jak powinien byc a nie za maly. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 24-05-2008
Model: Focus mkI
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 151
|
![]()
Jest jeszcze jedna możliwość do sprawdzenia i chyba najtańsza. Brak masy bedzie powodował problemy z rozruchem i wyświetlenie ładownia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 06-07-2010
Skąd: Brzeg
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8TDDI Heczbek
Rocznik: 2002
Postów: 555
|
![]()
moze poprostu paliwo sie cofa załoz zawor zwrotny i bedzie oki. zacznij od wymiany filtra paliwa moze syf siedzi na dole i rano jak zrobi sie zawiesina blokuje dopływ ropy
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 27-03-2010
Skąd: Szczecin
Model: Ford Focus Kombi
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 31
|
![]()
Też miałem problemy z odpalaniem nawet jak nie było mrozów, pierwsze co wymieniłem to był akumulator, dalej słabo palił , następnie miałem wymieniać świece ale nie zdążyłem ponieważ rozrusznik umarł...zregenerowałem go i jest wszystko cacy.
Morał taki że rozrusznik nie dawał dobrych obrotów do odpalenia i chechłaniem rozładowywałem akumulator. Objawy bardzo podobne do cofania się paliwa, czyli prawie zaskakiwał ale jednak nie palił. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 01-03-2010
Skąd: Poznań
Model: Ford Mondeo mkV Titanium
Silnik: 2.0 TDCi 150km/180km
Rocznik: 2015
Postów: 129
|
![]() Cytat:
Pytanko. Już poniżej temperatury 0 stopni, samochód łapie od razu, tylko ciężko kręci, tzn, odpali, ale nie tak, że lekko pokręci i od razu wskakuje. A już przy -7, -10 stopniach auto ledwo kręci, jakby mu to ciężko szło, jakby był jakiś opór, około 7-10 sekund, ale łapie od razu, a sprężynka świec świeci się przez około 6 sekund. Czy to objawy kończącego się rozrusznika? Bo aku ma 2 lata, świece około 4 lat (przebieg na tych samych świecach 70 kkm), Ostatnio edytowane przez Wojtek ; 23-12-2011 o 13:25 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,744
|
![]() Cytat:
rozbierz rozrusznik zobacz w jakim stanie.
__________________
Ibiza 6K FL 1.9 TDI VP 90 -> Golf 4 1.9 TDI PD 101 -> Focus MK2 FL 2.0 TDCI 136 -> Focus MK3 FL 2.0 TDCI 180 -> Superb MK3 FL 2.0 TDI 200 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 23-12-2009
Skąd: Otwock
Model: TDDI Kombi
Silnik: 1.8 diesel
Rocznik: 2002
Postów: 6
|
![]() Cytat:
im wiekszy mróz tym gorzej pali Ostatnio edytowane przez Wojtek ; 23-12-2011 o 13:23 |
|
![]() |
![]() |