![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: KrisWasek
Zarejestrowany: 08-02-2013
Skąd: Katowice
Model: Mondeo Mk2
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1996
Postów: 1
|
![]()
Witam Forumowiczów,
Z góry dziękuję za zainteresowanie moim postem i za ewentualne porady. Zerwał mi się pas rozrządu. Mondziaka oddałem auto do mechanika. Po ściągnięciu głowicy widać 2 zawory wylotowe pierwszego i drugiego cylindra (widać podobno, że są do wymiany). Zastanawiam się tylko czy mechanik nie chce mnie naciągnąć na dodatkowe koszty. Twierdzi, że wszystkie 4 tłoki są pęknięte. Oglądałem je i rzeczywiście są malutkie rysy takie włos na dwóch z nich i tylko na jednym z nich widać delikatne ślady uderzenia w zawory ( ślady na nagarze). Proszę o zopiniowanie mojego problemu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 09-07-2008
Skąd: Tarnobrzeg
Model: Ford Escort
Silnik: 1.8 TD Endura-De
Rocznik: 1997
Postów: 392
|
![]()
Szkoda ze fotek nie masz to bysmy zobaczyli
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 14-01-2013
Model: Escort 1.8D
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1996
Postów: 171
|
![]()
Musisz chyba uwierzyć mechanikowi. Fotki nic tu nie dadzą na forum bo i tak nie będzie widać tych włoskowatych mikropęknięć...ale możesz je wrzucić bo większość forumowiczów nie widziała nigdy tłoka,,na żywo'' to i ciekawi sąGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 09-07-2008
Skąd: Tarnobrzeg
Model: Ford Escort
Silnik: 1.8 TD Endura-De
Rocznik: 1997
Postów: 392
|
![]()
>ale możesz je wrzucić bo większość forumowiczów nie widziała nigdy tłoka,,na żywo'' to i ciekawi są
no faktycznie, dobry pomysl; u mnie tez ostatnio pasek poszedl ale sam to ogarnalem. Spore koszty naprawy (500zl) ale teraz wiem co mam. Te fordy faktycznie cos maja chyba z silnikami. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Mirek
Zarejestrowany: 16-01-2013
Skąd: górny śląsk
Model: Focus IV
Silnik: 1,5
Rocznik: 2018
Postów: 93
|
![]()
Ćwiczyłem to wielokrotnie w starym 1.8D. Rzeczywiście dwa zawory do wymiany, na tłoku ślad uderzenia, ale zostawiłem tłoki i nie było z nimi problemu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::professional
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Imię: Mirek
Zarejestrowany: 16-01-2013
Skąd: górny śląsk
Model: Focus IV
Silnik: 1,5
Rocznik: 2018
Postów: 93
|
![]()
U mnie zerwanie paska w 1.8D około 5 razy, przebiegi na pasku 20 - 30 kkm, paski Gates. Po ostatnim zerwaniu rozebrałem wszystkie rolki i kółka i okazało się że wybity był wpust na wale silnika (na stożku). Po dość trudnej regeneracji na pasku przejechałem ok 30 kkm i auto poszło ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Imię: Slawek
Zarejestrowany: 13-07-2009
Skąd: Iława
Model: Mondeo combi/Galaxy
Silnik: 1,8 TD/2,0
Rocznik: 1995/1996
Postów: 95
|
![]()
Wszystko zależy z jaką prędkością jechałeś w momencie zerwania paska. Przy sporych prędkościach mogło dojść do kolizji wszystkich 4 tłoków. Najbardziej został uszkodzony tłok który jako pierwszy uderzył, a najmniej uszkodzony jest tłok który jako ostatni mógł uderzyć.Nie dziwie się mechanikowi który chce wymienić wszystkie tłoki, dlatego że jeśli wymieni dajmy na to 2 tłoki złoży wszystko i za 1kkm okaże się że tłok jest pęknięty to do kogo będą pretensje? Może też być tak że teraz pęknięcia nie widać a za pareset km okaże się że tłok ciśnienia nie trzyma, bo podczas zerwania paska uderzył w zawór i zastała naruszona jego struktura wewnętrzna a pęknięcie ujawni się po zmianach temperatury i ciśnienia w cylindrze. Także ja bym wymienił jak mechanik radzi wszystkie tłoki i uszkodzone zawory.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Imię: Mirek
Zarejestrowany: 16-01-2013
Skąd: górny śląsk
Model: Focus IV
Silnik: 1,5
Rocznik: 2018
Postów: 93
|
![]()
Są metody, żeby sprawdzić czy tłok jst pęknięty. Problem w tym, że taka diagnoza może kosztować prawie tyle co nowy tłok
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::amateur
![]() Imię: tadeusz
Zarejestrowany: 29-01-2011
Skąd: Warszawa
Model: fokus
Silnik: 1.5 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 2
|
![]()
Przy zerwanym pasku rozrządu zdarzają sie jeszcze dużo poważniejsze uszkodzenia włącznie z wymianą głowicy.
|
![]() |
![]() |