Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-05-2025, 15:03   #1
skrzatekMK
ford::beginner
 
Avatar skrzatekMK
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 15-05-2011
Skąd: Zgierz
Model: Focus MK4
Silnik: 1.0 125KM
Rocznik: 2019
Postów: 18
Domyślnie Płyn chłodniczy w zbiorniku ubywa 1.0EB

Cześć.
Mam problem w mojej foce z 2019r o silniku 1.0 125KM z przebiegiem 148tyś. Silnik posiada rozrząd na łańcuchu, a wg VIN to ENB7.
Mianowicie problem polega na tym, że któregoś dnia zauważyłem, że płynu chłodzącego jest na MIN. Dolałem do MAX i obserwowałem. Po 400km znów był MIN. Oddałem do mechanika aby sprawdził wycieki. Nic nie znalazł, z resztą ja też nie widzę żadnych wycieków. Dolałem płynu do MAX, wymieniłem korek zbiorniczka. Przy okazji akurat zbiegła się wymiana oleju w silniku. Także zapamiętałem ile było oleju i płynu na MAX. Minęło 1300km dolałem ok 250ml płynu do MAX, ale zauważyłem, że oleju przybyło!! Co mogło się wydarzyć? Foka jeździ normalnie, nie szarpie, nie muli, spalanie normalne. Nie zauważyłem aby kopciła.
Czy to UPG? Czy coś innego może być?
Pozdrawiam

skrzatekMK jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2025, 15:28   #2
kln1920
ford::expert
 
Avatar kln1920
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK4.5
Silnik: 1.0 mHEV 155KM
Rocznik: 2023
Postów: 2,346
Domyślnie Odp: Płyn chłodzący i olej

Przecież jakby ci płyn poszedł do oleju, to byś miał mazidło pod korkiem i na bagnecie
kln1920 jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2025, 18:27   #3
smietana
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 12-06-2019
Model: C-Max
Silnik: 1.6 16V Benzyna
Rocznik: 2005
Postów: 271
Domyślnie Odp: Płyn chłodniczy w zbiorniku ubywa 1.0EB

Moze na tyle wolno ubywa, ze nie zostawia sladu, u mnie ubywalo korkim spustowym.

Wysłane z mojego 2311DRK48G przy użyciu Tapatalka
smietana jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-05-2025, 13:42   #4
skrzatekMK
ford::beginner
 
Avatar skrzatekMK
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 15-05-2011
Skąd: Zgierz
Model: Focus MK4
Silnik: 1.0 125KM
Rocznik: 2019
Postów: 18
Domyślnie Odp: Płyn chłodzący i olej

Cytat:
Napisał kln1920 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przecież jakby ci płyn poszedł do oleju, to byś miał mazidło pod korkiem i na bagnecie
Nie miałem nigdy takiego problemu to nie widziałem tego mazidła. Bagnet jest czysty. Zdjęcie korka i wlewu oleju w załącznikach. Zastanawia mnie ten jasny nalot. To może być część mazidła? Czy to po prostu jakiś brud na styku uszczelki i obudowy?

Cytat:
Napisał smietana Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Moze na tyle wolno ubywa, ze nie zostawia sladu, u mnie ubywalo korkim spustowym.
A gdzie go szukać?
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg 20250515_131604.jpg (97.6 KB, 40 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 20250515_131610.jpg (92.5 KB, 42 wyświetleń)
skrzatekMK jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-05-2025, 18:30   #5
rajman
ford::professional
 
Avatar rajman
 
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,426
Domyślnie Odp: Płyn chłodniczy w zbiorniku ubywa 1.0EB

To są właśnie ślady majonezu, ale to nie musi oznaczać awarii.

Pompę wody oglądałeś pod kątem wycieku?
rajman jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-05-2025, 09:04   #6
AdoKrycha007
ford::professional
 
Avatar AdoKrycha007
 
Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,692
Domyślnie Odp: Płyn chłodniczy w zbiorniku ubywa 1.0EB

Cytat:
Napisał rajman Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To są właśnie ślady majonezu, ale to nie musi oznaczać awarii.
normalna rzecz jak ktoś jeździ po mieście krótkie odcinki.

sprawdź połączenie grodzi karoserii z silnikiem - czyli z tyłu silnika, gdzie przewody do nagrzewnicy przechodzą przez karoserię - tam jest taka plastikowa zatrzaskowa uszczelka, gdzie często przecieka i kapie w dół po karoserii - bardzo trudne do namierzenia. u mnie trwało 3 lata namierzenie, a znikały mi prawie 2 litry rocznie, a ponieważ trwało to tak długo, miałem pewność, że to nie UPG, bo i wszystkie testy sprawdzające CO2 auto przeszło.

Ostatnio edytowane przez AdoKrycha007 ; 16-05-2025 o 09:06
AdoKrycha007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-05-2025, 11:01   #7
skrzatekMK
ford::beginner
 
Avatar skrzatekMK
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 15-05-2011
Skąd: Zgierz
Model: Focus MK4
Silnik: 1.0 125KM
Rocznik: 2019
Postów: 18
Domyślnie Odp: Płyn chłodniczy w zbiorniku ubywa 1.0EB

Cytat:
Napisał rajman Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pompę wody oglądałeś pod kątem wycieku?
Niby sprawdzana i sucho

Cytat:
Napisał AdoKrycha007 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
normalna rzecz jak ktoś jeździ po mieście krótkie odcinki.
Dokładnie tak jest w moim przypadku.

Cytat:
Napisał AdoKrycha007 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
sprawdź połączenie grodzi karoserii z silnikiem - czyli z tyłu silnika, gdzie przewody do nagrzewnicy przechodzą przez karoserię - tam jest taka plastikowa zatrzaskowa uszczelka, gdzie często przecieka i kapie w dół po karoserii - bardzo trudne do namierzenia.
To lepiej widać od spodu czy góry auta?


Dziś lub w sobotę podjadę na stację diagnostyczną, może sprawdzą czy w płynie są ślady spalin. Coś więcej chociaż będę wiedział.
skrzatekMK jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-05-2025, 11:22   #8
AdoKrycha007
ford::professional
 
Avatar AdoKrycha007
 
Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,692
Domyślnie Odp: Płyn chłodniczy w zbiorniku ubywa 1.0EB

od spodu auta, u mnie 3 lata szukano, co więcej, czasem sam wchodziłem pod auto na kanałach i nie było widać, bo wiem że tam sprawdzałem - a ciekło nieregularnie, ta plastikowa obejma przepuszczała. Raz postanowiłem odpalić auto i klime na max, poczekaliśmy 30 minut na pracującym silniku i dopiero wtedy zauważyliśmy stróżkę - tego kompletnie nie widać, trzeba się mocno wpatrzyć. Tam jest jeszcze wygłuszenie więc ten płyn od razu w ten "zamsz" wciekał. Wymieniłem oba te kable od nagrzewnicy na nowe oryginały i od ponad roku zero problemów.
AdoKrycha007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2025, 11:04   #9
skrzatekMK
ford::beginner
 
Avatar skrzatekMK
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 15-05-2011
Skąd: Zgierz
Model: Focus MK4
Silnik: 1.0 125KM
Rocznik: 2019
Postów: 18
Domyślnie Odp: Płyn chłodniczy w zbiorniku ubywa 1.0EB

Byłem na stacji i zrobili test na obecność CO2 w układzie chłodzenia. Nic złego nie wyszło, czyli na 80% UPG jest szczelna.
Którędy w takim razie może w tych silnikach przedostawać się płyn do oleju?

Edit:
Znalazłem w necie informację: Kolejną kampanią objęto wyciek płynu chłodzącego do oleju przez niewielkie wycięcie w osłonie napędu rozrządu wykonanej z aluminium. Kiedy uszczelka znajdująca się pod jednym z przewodów układu chłodzenia się zestarzała, wewnątrz dochodziło do niewielkiego rozszczelnienia i tak jak zmniejszał się poziom płynu, tak przybywało oleju.
Ktoś się orientuje gdzie znajduje się ta uszczelka?

Ostatnio edytowane przez skrzatekMK ; 21-05-2025 o 19:13
skrzatekMK jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Przeszukaj ten temat:

Zaawansowane wyszukiwanie

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.