Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Dołożenie świateł do jazdy dziennej
Przesada ..... chyba nie zdrożały aż tak
ja kilka lat wstecz może 4 lata dokupywałem taką jedną ramkę w ASO ford w Łodzi na ul .Brzezińskiej i płaciłem coś około 60-70 zł .była w podkładzie przygotowana do lakierowania .Dorobienie 100ml. lakieru akrylowego w mieszalni to jakieś 40-50 zł i masz od razu w puszce w sprayu . Pryśnięcie to nic trudnego bo to mały detal i nawet dla laika żaden problem .
Ramzes-111111 21-08-2017, 09:23 Przesada ..... chyba nie zdrożały aż tak .
A jednak, cena ramek w ASO Siedlce 153 zł/szt:<
Mam mały problemik kupiłem żarówki 2w1 (dzienne + kierunek ) z alled.... zestaw firmy Imega zamontowałem tak na roboczo narazie zestaw. Dzienne ledy działają dobrze jak odpalę samochód również, natomiast kierunki działają tak na włączonym silniku i światłach na 0 kierunki działają dobrze tak jak powinny ale gdy przekręcę światłą na pozycyjne to zaczynają pomrugiwać dziwnie (patrz na załączonym filmiku ) tak samo się dzieje gdy wyjmie żarówki z oprawkami oryginalne na filmiku mam włożone kierunki i dodatkowo ledy podłączone myślałem że oszukam napięcie tym że będzie włożona oryginalna żarówka od kierunków ale nie ma to znaczenia led miga tak samo. Czy potrzebny jest jakiś dodatkowy filtr do kierunków led jeszcze i przekaźnik nadmierne żę jeden przekaźnik już mam zamontowany tan który był w zestawie razem z filtrami.
www.youtube.com/watch?v=g3Eplqq8Wxc&feature=youtu.be
Jak widać niezła chała . Nie maja homologacji żadnej więc ....
pierwsza kontrola na drodze i na dzień dobry zabiorą ci dowód rej.
W/g prawa źle działają .. bo podczas migania kierunkowskazu te dzienne przygasają , a powinny świecić ciągłym światłem . Jednym słowem kiedy skręcisz kierownicą i pulsuje kierunkowskaz działa tylko jedna lampa . Lepiej szybko to zwróć .
Dzienne się nie palą wogule dopiero zapalają się jak wylacze pozycje i kierunek. Oczywiscie wiem że są bez homologacji i wiem że leci dowód za to jak sie kapną bylem tego swiadom jak kupowałem.
Witam , kupiłem ledy do poliftowego montowane z boku , są w nich 3 piny dwa plusy i masa , czy może ktoś dobry podrzucić schemat jak i gdzie to zamontować? Mają homologację itd.
dareklim 26-10-2017, 06:54 Witam , kupiłem ledy do poliftowego montowane z boku , są w nich 3 piny dwa plusy i masa , czy może ktoś dobry podrzucić schemat jak i gdzie to zamontować? Mają homologację itd.
Hej,
Niedawno ten temat przerabiałem. Zerknij na posty #995 do #999. Tam są odnośniki do starszych postów ze schematami i filmikami o pinach. Wtyczki i piny do wtyczek też kupiłem w necie jeśli potrzebujesz.
Hej,
Niedawno ten temat przerabiałem. Zerknij na posty #995 do #999. Tam są odnośniki do starszych postów ze schematami i filmikami o pinach. Wtyczki i piny do wtyczek też kupiłem w necie jeśli potrzebujesz.
Dziękuję , wczoraj przejrzałem cały temat i faktycznie jest wszystko , jestem również w porozumieniu z rp222 który mieszka nie daleko mnie i wie wszystko na ten temat :)
piotras78 08-12-2017, 08:51 Czy ktoś z was miał styczność lub montował coś takiego:
http://www.lajt24.pl/swiatla-duolight-drl-fog/222636-Swiatla-DRL-DUOLIGHT-NISSAN-INFINITI-RENAULT-DL16-5902537800021.html
Wyglądem powinny pasować - czekam na info jaką maja średnicę
Na liście dedykowanych S-Max'a nie ma ...
adamuseq 08-12-2017, 13:15 moze ktos za odplatnoscia zamontowalby mi do polifa fabryczne ledy i aktywowal by je w komputerze ?
Polska poludniowa najlepije ;)
piotras78 08-12-2017, 13:53 Wiem ze nie ma na liscie s-maxa ale jak srednica podejdzie to je zaadoptuje
... zaadoptuje
Hmmm, raczej zaadaptuje ... :619:
honzik07 08-12-2017, 16:23 moze komus sie przyda ja u siebie mam dołozony moduł drl i podłaczony do zarówek halogenów przy jezdzie dziennej swieca tylko halogeny ale niepełna moca fajne rozwiazanie bez dokładania ledów
piotras78 08-12-2017, 19:21 MAG masz racje - pisałem z klawiaturki telefonu jadąc samochodem (tzn stojąc na światłach) i musiała zadziałać jakaś autokorekta - zaadoptować to można dziecko ;)
honzik07 - ja szukam legalnego rozwiązania z homologacjami - to co ty masz przy przeglądzie lub kontroli może spowodować rozstanie się z dowodem. Te z linka które podałem maja w jednej lampie postojowe, dzienne i przeciwmgielne
moze komus sie przyda ja u siebie mam dołozony moduł drl i podłaczony do zarówek halogenów przy jezdzie dziennej swieca tylko halogeny ale niepełna moca fajne rozwiazanie bez dokładania ledów
To tylko badziew niezgodny z przepisami. Takich rozwiązań na forach nie wspieramy.
honzik07 09-12-2017, 08:52 pytałem diagnosty powiedział ze jak z modułem i nie swieca pełna moca to jest ok wiec tak zostawiam jak ktos sie przyczepi wtedy bede kombinował cos z tym
Do tego nie potrzeba diagnosty, tylko lektury przepisu.
Słuszna uwaga ..... każda lampa ma wytłoczoną homologację na kloszu w razie kontroli każdy policjant może to sprawdzić i zatrzyma dowód rej .
Raczej na to nie spojrzy. Bardziej prawdopodobny jest mandat za jazdę na p-mgielnych gdy nie ma mgły.
Pomijając wszystko światła dzienne świecą inaczej jak halogeny więc nawet pod tym względem raczej odradzam takie rozwiązanie. Jak nie stać kogoś na porządne światła dzienne to jaki problem jeździć na mijania.
honzik07 11-12-2017, 09:11 jak kupiłem juz tak było zrobione a co lepsze kupiłem od policjanta dopuki nikt sie nie przyczepi tak zostawiam
sewenpamp 11-12-2017, 15:49 ......... dopuki nikt sie nie przyczepi tak zostawiam
Ja tak mam chyba ze trzy lata, jeszcze nikt się nie doczepił tylko ja mam podłączone do drogowych, a jak się ktoś doczepi to na miejscu odczepię jeden kabelek i będzie tak ja było przed modułem :wink:.
honzik07 11-12-2017, 16:05 tez tak pomyslałem
Novy1977 22-12-2017, 15:43 Witam może już to było poruszane ale jest tyle tych stron ze nie mogę znaleźć . Dziś zamontowałem sobie światła do jazdy dziennej ale nie do końca mi to pasuje ponieważ jak włączam światła przy włączonym silniku to ledy powinny się wyłączyć a one się ściemniają do trzydziestu procent , ale tylko jak włącze silnik. Jak zgaszę silnik to ledy gasną. Nie wiem czy nie dostane mandatu , a uważam że podłączone jest według instrukcji. Nadmieniam że montowałem do forda .s max 2008. Może ktoś wie o co chodzi jak będzie trzeba to napiszę więcej szczegółów .
Dzienne mogą świecić mniejsza mocą przy zapalonych mijania, robią wtedy za pozycje tak jak w poliftach. Tylko stare pozycje musisz mieć odłączone bo będzie za dużo.
Novy1977 22-12-2017, 16:08 Dzienne mogą świecić mniejsza mocą przy zapalonych mijania, robią wtedy za pozycje tak jak w poliftach. Tylko stare pozycje musisz mieć odłączone bo będzie za dużo.
Tylko czy te ledy są skonstruowane że tak mają świecić ,czy może są uszkodzone i mam je reklamować ?
Powinny świecić tak że w dzień jak nie są włączone światła mijania powinny świecić pełną mocą, jak włączysz światła mijania to powinny przygasnac i świecić słabiej.
Novy1977 22-12-2017, 16:23 Powinny świecić tak że w dzień jak nie są włączone światła mijania powinny świecić pełną mocą, jak włączysz światła mijania to powinny przygasnac i świecić słabiej.
Tylko dziwi mnie to dlaczego jak włączę silnik to ledy się zapalają ( przygaśnięte ) a jak zgaszę silnik to ledy gasną a światła mijania świecą
Pewnie coś pokręciłeś z podłączeniem tych ledów lepiej sprawdź dokładnie czy nie zamieniłeś przewodów .
Novy1977 23-12-2017, 09:20 Pewnie coś pokręciłeś z podłączeniem tych ledów lepiej sprawdź dokładnie czy nie zamieniłeś przewodów .
Podłączone jest prawidłowo według instrukcji były dwa przewody żółty oraz biały do ł podłączenia do świateł pozycyjnych.żółty służył aby ledy się wyłączały a biały zeby przygasały. Próbowałem dwa warianty na obu przewodach było to samo ledy przygasała do 30 %mocy czerwony przewód do zasilania , czarny do masy
Nie bardzo rozumiem w czym problem, zapalasz silnik - ledy się zapalają pełną mocą, włączasz mijania - przygasają(funkcja pozycyjnych), wyłączasz silnik - gasną. Wszystko zgodne z przepisami. Czy chcesz,żeby po wyłączeniu silnika ledy świeciły nadal, czy żeby gasły mijania; w I przypadku zmienić miejsce podłączenia czerwonego kabelka(ale wtedy zmieni się moment ich zaświecenia), w II przypadku skontaktować się z inżynierami Forda(ten typ tak ma). Masz ledy z funkcją dziennych i pozycyjnych i z tego co piszesz wszystko działa prawidłowo.
Chciałem dołożyć DRL do międzylifta. Zderzak poliftowy z oryginalnymi miejscami na ledowe światła dzienne. Wyszło mi tak:
- zamienniki lamp drl wersji poliftowej nowe - ok 800-900pln komplet
- ramki ok 300 pln komplet
- wiązka oryginalna ok 500 pln (cena z ASO)
+ programowanie
Nie brałem pod uwagę dokładania świateł w inne miejsca, nieoryginalne, i wkładanie innych lamp DRL.
Postanowiłem ostatecznie: zostać w trybie skandynawskim i 450 pln zainwestować w nowe palniki do xenona (z kilkuletnią gwarancją).
Noszę się z zamiarem przerobienia działania DRL w międzylifcie - tzn. chce aby pełniły one rolę pozycyjnych tak jak w poliftach. Czytałem, że jeśli moje ledy mają 3 piny to można dość łatwo przerobić instalację. Pojawia się więc podstawowe pytanie - w jaki najmniej problemowy sposób się do nich dostać aby sprawdzić czy mają 2/3 piny. Czy od góry wykręcając reflektor coś zobaczę? Czy może od dołu odkręcając osłonę silnia? Czy może jest inny sposób?
Tak od dołu osłona ta od zderzaka jak i po wyjęciu lampy po stronie pasażera , ale jeśli nie masz poliftowych to marne twoje szanse że maja 3 piny .
A nóż widelec będę miał szczęście i trafię w totka. Spróbuję zatem od góry bo to mam już opanowane. Rozumiem, że wiązka ma 2 przewody a po wyjęciu wtyczki powinny być 3 a nie 2 piny w lampie led?
Ja mam międzylifta i mialem w lampach 3 piny;) Przerobione już dawno i wszystko bangla jak trzeba.
orion512 12-03-2018, 00:03 A u mnie niestety są 2 więc różnie to bywa :(
Marcin69 27-03-2018, 11:58 Witam. Mój "miedzylift" ma 3 piny i dwa przewody. Proszę o podpowiedź, po dorobieniu we wtyczce 3-go przewodu gdzie trzeba go podłączyć lub co przeprogramować? M.
Kolego w jaki sposób odpiąłeś wtyczkę od leda? Ja już 2 razy próbowałem, nawet urwałem tą czerwoną zawleczkę ale wtyczka siedzi tak mocno, że boję się czegoś nie urwać.
I ma prośbę - czy możesz spisać numer części wybity na tym ledzie? Może po tym dojdę czy mam 2 czy 3-pinowe.
Marcin69 27-03-2018, 14:45 W zasadzie wtyczkę odpiołem "po omacku" wysuwając czerwona część w stronę przeciwną do lampy później całość zeszło. W kwestii numeru to postaram się zrobić zdjęcie lecz nie wiem jak to wyjdzie gdyż jest tam bardzo zły dostęp.
Tak wiem - po lewej stronie (pasażer) jest nieco lepiej. Z jakiego miesiąca 2010 - roku masz s-maxa?
Marcin69 27-03-2018, 15:01 Produkcja chyba pierwsze półrocze 10 ale jestem drugim właścicielem i jakoś nie zagłębiałem się w tym.
Witam. Mój "miedzylift" ma 3 piny i dwa przewody. Proszę o podpowiedź, po dorobieniu we wtyczce 3-go przewodu gdzie trzeba go podłączyć lub co przeprogramować? M.
Przewód z 3 pina podpinasz 12V z przewodu od pozycyjnych które wcześniej miałeś w światłach przeciwmgłowych. Ja się podpiąłem bezpośrednio za oprawką.
Marcin69 02-04-2018, 21:38 Dzięki SLIWKA za cenną wskazówkę, wykonane i działa :one:, koszt 2 zł za piny, efekt bezcenny:)
Dzięki SLIWKA za cenną wskazówkę, wykonane i działa :one:, koszt 2 zł za piny, efekt bezcenny:)
Nie ma za co :) Ważne że następny zadowolony:one:
Niestety diody przyjeżdżają bez listwy na której je się montuje. Należy wykonać ją samemu. Zdecydowałem się na 5 nie na 7 diod ponieważ 7 ciężko byłoby zmieścić zachowując odległość między nimi ( 60 cm ). Ponadto aby nie uszkodzić grilla udało się wsadzić do góry tylko dwie diody a następne 3 idą w dół tworząc łuk. Chodzi o to, że plastikowe listwy w grillu da się rozszerzyć maksymalnie na dwie diody, bardziej się nie da bo pęknie plastik.
Wysłane z Tapatalk
Mam mały problem z swiatlami drl noxon. zakupilem noxon https://allegro.pl/swiatla-dzienne-drl-led-e4-10cm-noxon-super-mocne-i6824891789.html i wszystko było ok jesli nie uruchomiłem silnika. Po tym w momencie zapalenia świateł drogowych drl przygasają ale się nie wyłączają. No to zabrałem się do tego i sprawdziłem napięcia, na światłach mijania napięcie + wynosi około 13V a akumulator + 14,4, różnica nie duża ale przekaźnik w lampach drl reaguje na inne napięcie i włącza światła. Jeśli podłącze bezpośrednio pod akumulator i na żółtym i biały kablu jest 14,4 jest ok a jeśli na żółtym jest 13V a na białym 14,4V to nie wyłącza się lampa.
Pytanie co zrobić, albo przekaźnik zamontować albo ustabilizować napięcie, tylko jak? Ma ktoś jakiś pomysł?
Szukam po temacie ale jakoś znaleźć nie potrafię posiadam automat i czujnik zmierzchu ale czy da się zrobić tak że jak włączam automat to świeca postojowki a jak się ściemni to mijania?
scorpion_1982 29-06-2018, 08:45 Postojówki to nie światła dzienne - jak zaóważy gość na przeglądzie to ci papierów nie podbije.
Nie sądzę by ktoś przerabiał tak auto bo i po co ??
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
tosiek88 11-07-2018, 19:57 WItam
pierwszy raz mam styczność w fordem i zakupiłem sobie S-Maxa 2008r 2.0 140koni auttomat
mam czujnik zmierzchu no ale nie mam dziennych i moje pytanie jak najlepiej rozwiazac ten problem czy dolozyc swiatła dzienne ledowe co jest legalne ale duzo zabawy z tym zapewne czy tez dolozyc ten modul DRL do drogowych lub przeciwmgłowych co jest mniej legalne ale chyba prostrze w zamontowaniu :D:D
co doradzacie?
Czesc ja u siebie mam ksenony i mam zamontowany modul swiatej dziennych na swiatlach drogowych ktore swieca na 30%. Wiem ze jest to mniej legalne jak mowisz ale ja nie chcialem wiercic nic w zderzaku typu swiatla led punktowe lub przykrecac dodatkowe swiatla led.
planeta58 11-07-2018, 23:02 Ja też mam moduł świateł dziennych ale jeszcze w schowku :razz: brak czasu na zamontowanie , a docelowo pod halogeny , to rozwiązanie lepiej się prezentuje z żarówkami h8 led.
tosiek88 12-07-2018, 07:24 Właśnie jeżeli zamontuje ten moduł pod halogeny (moc 50%) to czy zwykłe żarówki będą świecić na żółto z powodu małej mocy? Dlatego planeta58 chcesz montować ledowe żarówki? Czy montując żarówki ledowe można regulować ich moc świecenia? Z tego co się orientuje to żarówki ledowe nie można regulować mocy świecenia (doświadczenia z domowych żarówek mając regulator napięcia w domu o ile zwykle żarówki mogę przygasic to jak zamontuje ledwie to albo się pala pełna mocą albo wcale no ale w samochodzie jest może inaczej )
Idź n a całość ....:one: i przejrzyj mój profil w szczególności galerię z moim S max a zobaczysz jak ja to rozwiązałem .
tosiek88 12-07-2018, 08:41 Idź n a całość ....:one: i przejrzyj mój profil w szczególności galerię z moim S max a zobaczysz jak ja to rozwiązałem .
Może coś więcej bo nie mage znaleźć nic na Twoim profilu :razz:
scorpion_1982 12-07-2018, 08:53 Tosiek - zależy jak żarówka będzie zrobiona.
Jeśli na samych rezystorach to możesz ją regulować, jeśli na regulatorze to nie możesz bo albo nie będzie świecić gdy napięcie za niskie lub spalisz regulator gdy za wysokie ale to mowa gdybyś wyszedł po za zakres dopuszczalny czyli nie w aucie.
W domowych ledach nie ma prawa to zadziałać.
W sieci masz od nawet 190-240v jeśli są duże wachania napięcia dlatego elektronika stabilizuje do troszku ponad 2v zależy od rodzaju i koloru diody chyba że w inny sposób diody są podłączone.
Musiał byś kupić ledy działające ze ściemniaczem tak jak do domu. A czy jest coś takiego dla samochodu szczerze nie wiem być może bo teraz dużo rzeczy dziwnych i nie zwykłych można spotkać.
Rozwiąż sprawę jak proponuje eclipse u niego w galerii znajdziesz jak to wygląda lub dołóż ledy w kratkę i nie najgorzej to wygląda.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
planeta58 12-07-2018, 11:09 Zamawiając moduł sprzedawca zapytał jakie będą żarówki , bo jeśli led to musi wysłać odpowiedni moduł , najwidoczniej brał pod uwagę to o czym piszcie .
Jak zamontuję zdam relację czy jest jak być powinno.
tosiek88 12-07-2018, 12:48 A kiedy będziesz montować? :razz: bo jestem ciekaw jak to wyjdzie i jak to wygląda :)
planeta58 12-07-2018, 13:11 Właśnie czekam na wolny termin .
ps. może nawet dzisiaj poza kolejką zrobi elektryk :razz:
planeta58 12-07-2018, 17:58 Właśnie jeżeli zamontuje ten moduł pod halogeny (moc 50%) to czy zwykłe żarówki będą świecić na żółto z powodu małej mocy? Dlatego planeta58 chcesz montować ledowe żarówki?
Zwykła h8 świecą na żółto . Ja dałem LED bo taka barwa mnie interesuje ,dzisiaj zamontowane , wszystko działa jak chciałem , dzienne działają kilka sekund po odpaleniu Na opozycji ,,0" i na ,,auto" , można regulować moc świecenia, opcja coming home też działa.
Zwykła h8 świecą na żółto . Ja dałem LED bo taka barwa mnie interesuje
Jakie masz dokładnie te żarówki led?
planeta58 12-07-2018, 20:34 2 Sztuk H8 H11 HB3 HB4 9006 9005 LM Światła Przeciwmgielne Żarówki Led 6000 K Biały Samochód Do Jazdy Dziennej Jazdy Lampy Auto Led Światła 12 V 24 V
http://s.aliexpress.com/uu22qINR?fromSns=Kopiuj do schowka
Dokładnie to te.
Zwykła h8 świecą na żółto . Ja dałem LED bo taka barwa mnie interesuje ,dzisiaj zamontowane , wszystko działa jak chciałem , dzienne działają kilka sekund po odpaleniu Na opozycji ,,0" i na ,,auto" , można regulować moc świecenia, opcja coming home też działa.
A jak masz to rozwiązane że w automacie ci świeca? Rozumiem że masz też wykorzystany czujnik zmierzchu?
planeta58 12-07-2018, 21:24 Tak jak piszesz.
Ale to na jakiej zasadzie on działa? U mnie auto działa tylko jeśli jest ciemno to się zapalają mijania a jak jest jasno nic nie świeci. Sam mam właśnie ledy w halogenach ale nie rozmyślałem jak zrobić je w auto na którym mi zależy.
jedyne sensowne rozwiązanie w przed liftach to moduł pod długie albo w hallo, ale w hallo wyglądają bardziej fabrycznie,
ja się zastanawiam nad tymi modułami,
http://allegro.pl/modul-swiatel-dziennych-drl-swiatla-dzienne-fun-i6891590398.html
https://allegro.pl/modul-swiatel-dziennych-dzienne-led-drl-ring-led-i6899640775.html
jutro będę dzwonił do sprzedawców z garścią pytać
mam takie ledy w halllo
https://www.aliexpress.com/item/2PCS-Lot-High-Power-New-Car-Lights-HB4-Socket-100W-LED-Fog-Lamps-Super-Bright-1000LM/32662041795.html?spm=2114.13010708.0.0.334a4c4dC9n zaR
Bump: Ale to na jakiej zasadzie on działa? U mnie auto działa tylko jeśli jest ciemno to się zapalają mijania a jak jest jasno nic nie świeci. Sam mam właśnie ledy w halogenach ale nie rozmyślałem jak zrobić je w auto na którym mi zależy.
Dawid masz funkcje auto działająca na zasadzie zmierzchu jakby w polsce nie bylo wymogu jazdy na światłach cały rok to ustawiasz na Auto i zapominasz o włączaniu swiatel w dzien, a jak się cimno zrobi to zadziała automat i włączy mijania tak samo jakbyś wjechał do tunelu
jeżeli zamontujesz moduł - to działa wszystko po automacie,
czyli system nie widzi świateł dziennych, na pozycji (0) oraz (Auto ), czy to będzie DRL na drogowych czy na Hallo, ale jezeli moduł wyłapie ze bawisz sie pokrętłem, np: przełączasz na postoje lub mijania to wyłaczy DRL, tak samo będzie jak zadziała czujnik zmierzchu, czyli włączy Mijania a wyłączy DRL
planeta58 12-07-2018, 22:51 Ale to na jakiej zasadzie on działa? U mnie auto działa tylko jeśli jest ciemno to się zapalają mijania a jak jest jasno nic nie świeci. Sam mam właśnie ledy w halogenach ale nie rozmyślałem jak zrobić je w auto na którym mi zależy.
Elektryk mi montował z dołączonej instrukcji.
Jest tak :
Na ,,0" dopiero po odpaleniu silnika świecą h8
Na 1i 2 pozycja i mijania
Na auto po odpaleniu h8 , a po zmierzchu mijania
Ja u siebie juz 2 lata jezdze na module firmy proeltec z drugiego linku z allegro i jestem zadowolony. Przyczym ja mam modul swiatel dziennych na swiatlach drogowych. Modul ma funkcje tzw miekkiego startu zarowki. Mam czujnik zmierzchu wiec ksenony automatycznie sie zapalaja.
planeta58 12-07-2018, 23:02 http://kogiel.sklep.pl/sklep4/sklep.php
Ja kupiłem tutaj.
Informowałem sprzedawcę że mam h8 LED
Czyli dobrze rozumie że potrzebuje zakupić tylko moduł do świateł do jazdy dziennej i według instrukcji połączyć z przeciwmgielnymi tak?
planeta58 13-07-2018, 21:51 Czyli dobrze rozumie że potrzebuje zakupić tylko moduł do świateł do jazdy dziennej i według instrukcji połączyć z przeciwmgielnymi tak?
Tak.
Podłączyć jak w instrukcji.
- niebieskie kabelki zmostkowane i podłączone mam do hallogenów , które świecą u mnie na 50% mocy - to za mocno zmieniam na 30% ,można regulować wg uznania skala od 1 do 20
- światła tył i podświetlenie zegarów nie działaj ,, tak być musi w/g przepisów "
-pod lewym reflektorem znajdziesz wiazkę
-nie trzeba ciągnąć do dwóch hallogenów.
-plus ze skrzynki jak alternator ruszy ,, pojawia się ładowanie aku ,do tego bezpiecznik , po jego wyjęciu wszystko wraca do stanu z przed , gdy na przegląd trzeba pojechać
-masa z wiązki reflektora
- caming home do awaryjnych jak zamykam lub otwieram PILOTEM to świecą hallogeny okolo 30 sekund
- pozostałe kabelki jak instrukcja pisze
-trzeba kupić ds2 do LED ( tak radzi sprzedawca)
JEDYNY MINUS tego rozwiązania to brak homologacji dla lamp i hallogenów DRL.
Zasada działania jest na Youtube.
Pokemoniec 14-07-2018, 09:55 -plus ze skrzynki jak alternator ruszy do tego bezpiecznik , po jego wyjęciu wszystko wraca do stanu z przed.
czytam to już 10 raz i nie mogę zrozumieć :)
scorpion_1982 14-07-2018, 10:02 Techniczny język :d
Kolego podesłał byś zdjęcia bo jestem ciekawy jak to wygląda oczywiście mowa o samych światłach dziennych ewentualnie halogenach Jak duża różnica między nimi.
Napisz mi przy okazji czy halogen swieci ci na tych ledach H8 30% mocy i pozycje i reszta świateł jest wyłączone ??
Kurde coraz bardziej mnie nachodzi na światła do jazdy dziennej bo szkoda żarówek może też taki patent zrobię tylko ciekawe co z przeglądem ??
Halogeny w Esiu nie mają homologacji jako światła dzienne.
Pytanie 2. Jak działa ci oświetlenie doprowadzania do domu tzn. Jak to aktywujesz ??
Bo jeśli pociągniesz przy wychodzeniu z auta kierunki to wiadomo że esmax ma standardowo doświetlaniem 30 sekund
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
planeta58 14-07-2018, 10:03 Zapalają się dzienne dopiero po odpaleniu silnika czyli po pojawieniu ładowania aku.
scorpion_1982 14-07-2018, 10:04 Planeta58 zobacz mój post nad twoim ostatnim i napisz mi pare słów jak byś mógł i jak by była szansa na zdjęcia dzięki
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
planeta58 14-07-2018, 10:25 Planeta58 zobacz mój post nad twoim ostatnim i napisz mi pare słów
Już więcej nie ma co pisać , czytaj wyżej.
Na foto Ci nic nie pokażę dokładnie bo mam pochowane wszystko w peszle .
scorpion_1982 14-07-2018, 10:59 Już więcej nie ma co pisać , czytaj wyżej.
Na foto Ci nic nie pokażę dokładnie bo mam pochowane wszystko w peszle .
chodziło mi jak autko wygląda.
Podpięcie mnie nie interesuje bo z tym nie mam problemu.
Chodzi o to jak auto wygląda na tych dziennych z niepełna mocą świecenia.
Jakbyś mógł pstryknij zdjęcie oczywiście jak możesz bo mam ochotę się skusić na coś takiego.
Muszę pogadać z moim diagnosta czy mi przegląd tylko w razie w podbije hehe :d
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
planeta58 14-07-2018, 11:35 Muszę pogadać z moim diagnosta czy mi przegląd tylko wyrazie w podbije hehe :d
A po co , wyjmiesz bezpiecznik i jakby nic nie było :razz:
Dobry diagnosta ci nie podbije przeglądu, raz ze halogeny nie mają homologacji na swiatla do jazdy dziennej, a 2 ze jak założysz ledy które tez nie posiadają homologacji wiec wszystko co zrobisz z halogenami jest nie zgodne z prawem
planeta58 14-07-2018, 16:00 Masz rację .
scorpion_1982 14-07-2018, 22:32 Halogenów nigdy mi nie sprawdzali nigdzie, tzn. Sprawdzają czy świecą i tyle. Katy padania patrzy się przy mijania i długich.
Pozycyjne mam ledy też nie mają homologacji i nawet nie zająknął się że jest coś nie tak.
Z halogenami hymn muszę zapytać diagnostę jak wygląda ta sprawa albo założę ledy jak ma eclipse tylko koszty generuje malowanie zderzaka.
Kiedyś nie włączało się świateł i się żyło a teraz takie pierniczenie.
Człowiek włączył by auto i z głowy.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kiedyś nie włączało się świateł i się żyło a teraz takie pierniczenie.
Dalej tak jest na świecie. Tylko Europa Wschodnia żyje w takiej zaprogramowanej drogowej ciemnocie. I zeżarliby cię za odstępstwo od niej.
Skoro jest to ciemnota dla Europy Wschodniej i lepiej jeździć bez świateł w dzień (bo niby po co), dlaczego nowe auta na rynek zachodni wyposażane są w światła dzienne? I dlaczego tryb świateł w sMaxie bez DRL, w którym światła mijania świecą nawet w pozycji „0” nazywa się „skandynawski”, a nie „radziecki”?
Jak dla mnie - jeśli niskim kosztem zwiększamy w ten sposób bezpieczeństwo, choćby o promil - warto.
Pokemoniec 15-07-2018, 22:52 Jak dla mnie - jeśli niskim kosztem zwiększamy w ten sposób bezpieczeństwo, choćby o promil - warto.
Czytałem gdzieś ostatnio, chyba na onecie, że nie do końca zwiększamy. Ale samemu trudno mi to ocenić. W każdym razie na pewno jest dużo osób twierdzących, że to nic nie daje, a czasami wręcz przeciwnie.
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7048038914
Posiada ktoś taki moduł? Jak wrażenia?
Posiada ktoś taki moduł? Jak wrażenia?
Mam coś podobnego od roku i jestem super zadowolony. Zamontowałem dodatkowy wyłącznik pod maską. Jak jadę na przegląd to wyłączam moduł.
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
szmelcmax 27-07-2018, 23:18 A masz to właśnie na długich? Ciekawe czy ma znaczenie jak są ksenony. Jak by to było rozwiązane?
Pokemoniec 28-07-2018, 10:30 Może to głupie pytanie, ale jaka jest korzyść ze świateł dziennych wykorzystujących 30% światła długiego w stosunku do normalnych świateł mijania? Ja rozumiem światła dzienne na ledach, bo ledy zużywają mniej prądu, ale światła długie jako dzienne? Dla mnie to bez sesnu
Oczywiście że jest oszczędność. Świecą się tylko światła drogowe z obniżonym napięciem, czyli mniejszą moc. Dodatkowo, nie włączają się tylnie pozycje oraz podświetlenie deski rozdzielczej. Takie rozwiązanie powszechnie było stosowane w starszych modelach Audi i BMW jako fabryczne wyposażenie. Poza tym w moim przypadku taniej jest wymienić żarówkę świateł drogowych niż żarnik xenonowy.
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
PS
Ja mam taki
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6932388428
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Może to głupie pytanie, ale jaka jest korzyść ze świateł dziennych wykorzystujących 30% światła długiego w stosunku do normalnych świateł mijania? Ja rozumiem światła dzienne na ledach, bo ledy zużywają mniej prądu, ale światła długie jako dzienne? Dla mnie to bez sesnu
Jak dla mnie światła dzienne wykorzystujące 30% światła długiego mają jedynie sens przy ksenonach bo jak ktoś ma zwykłe lampy to wystarczy moduł który zapala tylko przednie światła mijania wówczas nikt się nie przyczepi bo świecą oryginalne światła (bez dodatkowego oświetlenia deski rozdzielczej, tylnich lamp itd.).
Bump: PS
Ja mam taki
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6932388428
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Ja u siebie już 3 rok śmigam na module firmy proeltec i jestem zadowolony :razz:
https://allegro.pl/swiatla-dzienne-modul-swiatel-dlugich-drogowych-i6643413506.html
Witam od tygodnia jestem Szczęśliwym posiadaczem S-maxa 2008 (to się jeszcze okaże). Wcześniej jeździłem volvo i tam miałem światła włączone na stałe w fordzie żeby mieć światła w dzień muszę każdorazowo je włączać i wyłączać dla tego chce założyć światła dzienne. Przeczytałem cały ten temat i doszedłem do wniosku że najfajniejsze to są te lampy z ringiem montowane w halogeny, z tąd moje pytanie do kolegów którzy mają je zamontowane. Rozumiem że trzeba odciąć część halogenu z odbłyśnikiem i nie da się jej już zamontować spowrotem, chyba że kupić nowe halogeny i je wymienić całe?
Dzisiaj dołożyłem światła dzienne w halogeny za pomocą modułu dziennych piękna sprawa. Moduł firmy dzienne.eu chociaż jestem elektrykiem bałem się podłączenia które okazało się banalnie proste :) także polecam każdemu takowy zabieg :)
Pokemoniec 03-08-2018, 17:45 Ok, ja postanowiłem założyć dzienne w kierunkowskazach, czyli 2 w 1. Powiedzcie mi gdzie w końcu w s-maxie znaleźć ten plus po stacyjce? Najlepiej żeby ktoś mi to wytłumaczył łopatologicznie bo na elektryce samochodowej znam się słabo. Ktoś pisał że w skrzynce z bezpiecznikami szukać - ok przypuśćmy, że znajdę ale fizycznie jak się wpiąć? Do tej pory jak podłączałem np kamerę do lusterka to ucinałem kable i łączyłem szybkozłączką ale wydaje mi się to jakoś mało bezpieczne zwłaszcza, że np w zapalniczce (gdzie rozcinałem, żeby robić dodatkowe gniazdo w schowku po lewej)kable są grube i twarde i wydaje mi się, że z takiej szybkozłączki mogą wyskoczyć. Wytłumaczy ktoś? :)
planeta58 03-08-2018, 21:28 Chyba o to chodzi.
Pokemoniec 04-08-2018, 10:23 Chyba o to chodzi.
Trochę mały rysunek - to jest podłączone do istniejącego bezpiecznika czy w miejsce na bezpiecznik? i Czym dokładnie?
planeta58 04-08-2018, 12:26 To nie jest moje ,foto wykopane z poprzednich postów.
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=119136&page=94
Tutaj poczytaj.
Plus po stacyjce jest na pewno w wiązce idącej do świateł. Jak dokładałem u siebie dzienne to nic innego nie ciąłem oprócz wiązki świateł. Nie pamiętam teraz który to był przewód ale można we wtyczce sprawdzić miernikiem.
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Plus po zapłonie jest na 13 pinie wtyczki lampy gdzies tak czytalem, tylko teraz nie mogę tego odnaleźć
Mantedos 26-08-2018, 14:22 Czy ktoś z forumowiczów myślał aby dołożyć takie Światła do jazdy dziennej:
https://www.sklep.caraudioteam.pl/images/ford-mondeo-mk4-2007-swiatla-jazdy-dziennej-led-drl.jpg
w miejsce poniżej?:
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=96868&stc=1&d=1535285985
Są to DRL do Mondeo zamiast przeciwmgielnych. Niestety nie mam póki co możliwości porównania Lampy i ewentualnego otworu w zderzaku.
lukasz_vip 18-10-2018, 11:47 Projekt dziennych w S-MAX zakończony.
Kupiłem modul firmy dzienne.eu. Podłączenie jest proste. Czerwony kabelek do skrzynki bezpieczników w wolne miejsce, gdzie jest zasilanie po stacyjce.
Oba fioletowe zmostkowane i połączone z brązowym kablem pod lewą lampą.
Zielony połączony z zasilaniem z postojówek (Chyba to był niebiesko-żółty) pod lewą lampą.
Niebieski masowy przykręcony do kabli masowych pod puszką filtra powietrza.
Całość zajęła mi 40min.
Także polecam tą firmę a nawet po kupnie przerobił mi moduł na 90 procent mocy święcenia gdyż mam ledowe przeciwmgielne.
pawelpps 19-10-2018, 07:02 Chyba też zamontuje ten układ. Zastanawiają mnie tylko kwestie:
1. Sprzedawca chwali się, że urządzenie posiada homologację. Tylko co mi po tej homologacji jak nie posiadają jej same lampy ?Czy na czas przeglądu można go jakoś na szybko wyłączyć ?
2. Lepiej podpiąć pod długie czy przeciwmgielne
3. Parkuje w garażu i układ będzie codziennie na te kilka metrów włączał mi ksenony i zaraz je gasił. To raczej nie wydłuża ich żywotności.
Dlaczego na włączyć swiatla ustawiasz pokrętło na 0 i będą tylko dzienne, no chyba ze koniecznie musisz mieć swiatla.
2. Lepiej podpiąć pod długie czy przeciwmgielne
Przeciwmgielne mają linię odcięcia, więc używanie ich jako dziennych jest bez sensu, bo dzienne mają świecić na wprost.
Moim zdaniem ta homologacja jest nic niewarta w świetle obowiązujących przepisów. I tak jedziesz na niewłaściwych światłach za dnia.
Najlepsze dzienne to takie żarówkowe (ze zwykłą wymienną żarówką P21W). :-)
szmelcmax 02-11-2018, 17:27 Witam wszystkich. Sporo wypowiedzi w tym temacie. To może i na moje pytanie ktoś coś rzeczowego napisze. A chodzi o używanie świateł dziennych LED z opcją postojowych. Jaką formalnie powinny mieć homologację? Taką jak w lampach zespolonych, czyli dodatkowo "A"? Czy "RL" i "E" wystarczy? Jest sporo modeli o podwójnym zastosowaniu. Jak to wygląda od strony przepisów? A może komuś ze światłami DRL fabrycznymi działającymi też jako postojówki nie sprawi kłopotu zerknięcie na wytłoczenia na lampie i trochę mnie oświeci?
Proszę znalezione na sieci w 5 minut:
https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x901c/06/e6/3b/ford-s-lampa-led-oryginal-do-jazdy-dziennej-sulechow-487013904.jpg
Bump: Przy okazji szukania takie coś mi wyskoczyło:
https://www.sklep.caraudioteam.pl/ford-s-max-swiatla-jazdy-dziennej-led-drl-p-5779.html
Jest sporo modeli o podwójnym zastosowaniu. Jak to wygląda od strony przepisów?
Tak, że ma być jedna para postojowych z przodu. Miałem takie dwufunkcyjne światła, ale z drugiej, niepotrzebnej funkcji nie korzystałem. Bo nie ma przymusu, wszystko jest kwestią odpowiedniego podłączenia.
szmelcmax 04-11-2018, 22:03 Proszę znalezione na sieci w 5 minut:Rozumiem, że to lampa zespolona i ma wszystko. Mnie chodziło o same do jazdy dziennej z opcja postojową.
Bump: Tak, że ma być jedna para postojowych z przodu. Ale ja pytam o homologację przy dziennych z opcją postojówek.
To nie jest lampa zespolona tylko ledy dzienne, domyślam się że z opcją postojowych.
No w polifcie za postojówki robią ledy dzienne. Z tego co się orientuje są dwie wersje LED albo tylko dzienne, albo dzienne i postojowe.
Nie kumam o jaką lampę zespoloną chodzi, bo w s-max nie ma postojowych w głównej lampie albo LED albo w halogenie.
Właśnie chyba pokręcił coś ,
pewnie ma na myśli te małe okrągłe lampy gdzie są w oryginale światła pozycyjne i przeciwmgielne . W sprzedaży są też takie dzienne ledy .
Właśnie chyba pokręcił coś ,
pewnie ma na myśli te małe okrągłe lampy gdzie są w oryginale światła pozycyjne i przeciwmgielne . W sprzedaży są też takie dzienne ledy .
eclipse jeśli piszesz o ledach w sprzedaży które się montuje w oryginalnej obudowie lamp okrągłych to niestety nie spełniają one wymogów prawnych, bo wybita na ich szybie homologacja jest przesłonięta jeszcze jedną szybą bez homologacji na RL - dobry diagnosta to wyłapie i nie przejdzie przeglądu. Powodem jest pewnie to, że szkło do przeciwmgłowych jest przystosowane do rozpraszania światła w inny sposób - o tym już było w tym temacie.
Witam wszystkich. Sporo wypowiedzi w tym temacie. To może i na moje pytanie ktoś coś rzeczowego napisze. A chodzi o używanie świateł dziennych LED z opcją postojowych. Jaką formalnie powinny mieć homologację? Taką jak w lampach zespolonych, czyli dodatkowo "A"? Czy "RL" i "E" wystarczy? Jest sporo modeli o podwójnym zastosowaniu. Jak to wygląda od strony przepisów? A może komuś ze światłami DRL fabrycznymi działającymi też jako postojówki nie sprawi kłopotu zerknięcie na wytłoczenia na lampie i trochę mnie oświeci?
Smax I przedliftowy, ma w okrągłych światłach dwie funkcje: pozycyjne i przeciwmgłowe i tam są wybite obie homologacje: A(pozycyjne) i B (przeciwmgłowe)
Smax I poliftowy, ma w okrągłych światłach funkcje uzależnione od wyposażenia:
- jeśli jest wyposażony fabrycznie w światła dzienne to w okrągłych kloszach jest tylko funkcja przeciwmgłowych i tam jest wybita homologacja tylko na przeciwmgłowe B, natomiast pozycyjne (A) i dzienne (RL) są razem w dziennych i tam są wybite obie homologacje na kloszu.
- jeśli polift nie jest fabrycznie wyposażony w dzienne to sytuacja z okrągłymi światłami ma się tak samo jak w wersji przedliftowej.
Jak już wiesz to, to musisz się trzymac tylko schematu o którym mówił kolega weuek Tak, że ma być jedna para postojowych z przodu. Miałem takie dwufunkcyjne światła, ale z drugiej, niepotrzebnej funkcji nie korzystałem. Bo nie ma przymusu, wszystko jest kwestią odpowiedniego podłączenia.
A ciekawe jak jest z tymi co pisałem wcześniej:
https://www.sklep.caraudioteam.pl/ford-s-max-swiatla-jazdy-dziennej-led-drl-p-5779.html
Tak, że ma być jedna para postojowych z przodu. Miałem takie dwufunkcyjne światła, ale z drugiej, niepotrzebnej funkcji nie korzystałem. Bo nie ma przymusu, wszystko jest kwestią odpowiedniego podłączenia.
Zanim założyłem te które mam obecnie, miałem u siebie właśnie te.
Niestety wygląda to właśnie tak jak pisałem post wcześniej - na szybie zewnętrznej nie masz homologacji RL, więc odpada prawnie.
Ostatecznie je odesłałem.
szmelcmax 05-11-2018, 14:46 Bump: jeśli jest wyposażony fabrycznie w światła dzienne to w okrągłych kloszach jest tylko funkcja przeciwmgłowych i tam jest wybita homologacja tylko na przeciwmgłowe B, natomiast pozycyjne (A) i dzienne (RL) są razem w dziennych i tam są wybite obie homologacje na kloszu. I o to pytałem. Ogólnie. Nie w kontekście np. przerabiania oczek, jak niektórzy zrozumieli. Bardzo dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Wychodzi na to, że dzienne z opcją postojowych są raczej łatwo dostępne. Ale homologacja na te ostatnie to raczej nie osiągalna poza fabrycznymi.
Bump: I o to pytałem. Ogólnie. Nie w kontekście np. przerabiania oczek, jak niektórzy zrozumieli. Bardzo dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Wychodzi na to, że dzienne z opcją postojowych są raczej łatwo dostępne. Ale homologacja na te ostatnie to raczej nie osiągalna poza fabrycznymi.
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2736147&postcount=891
Na moich nieoryginalnych jest wybita homologacja na pozycyjne (A), ale nie wykorzystuję.
szneider 26-11-2018, 18:22 Przeglądając neta trafiłem na taki modzik DRL.
Wygląda to zacnie.
https://www.flickr.com/photos/79318630@N04/7099100109/in/photostream/
Slartibartfast 26-11-2018, 23:17 To mod Steve TR, trochę się facet tych modów narobił, nad tym konkretnym też (http://s283.photobucket.com/user/hackedbios/library/?sort=9&page=16)
Super to wygląda jak widać jest ich trochę na spocie ...... trzeba by ich zaprosić do nas na spota ....
:572: ups zapomniałem .... jak to mi ktoś kiedyś powiedział na spocie w Łodzi
u nas nie rozmawia się o samochodach . Liczą się ludzie nie samochody .
bogumillasinski 12-07-2019, 10:33 Hej!
Chciałbym nieco odkopać temat i zapytać wszystkich, którzy zamontowali światełka NSSC 523 HP o ich wrażenia po jakby nie było długim czasie użytkowania.
Jak wygląda trwałość tych świateł, czy nie mieliście z nimi problemów i czy nadal jesteście zadowoleni ze świateł oraz sposobu montażu?
Pytanie moje wynika z tego, że właśnie nabyłem s-maxa i zastanawiam się nad dołożeniem światełek drl. Z wszystkich opcji, które widziałem to model nssc 523 hp wygląda imho najlepiej na tym samochodzie.
Witam.
Jak już odświeżamy,to może ktoś skorzysta.
Ja zrobiłem tak w poprzednim.
Hej!
Chciałbym nieco odkopać temat i zapytać wszystkich, którzy zamontowali światełka NSSC 523 HP o ich wrażenia po jakby nie było długim czasie użytkowania.
Jak wygląda trwałość tych świateł, czy nie mieliście z nimi problemów i czy nadal jesteście zadowoleni ze świateł oraz sposobu montażu?
Pytanie moje wynika z tego, że właśnie nabyłem s-maxa i zastanawiam się nad dołożeniem światełek drl. Z wszystkich opcji, które widziałem to model nssc 523 hp wygląda imho najlepiej na tym samochodzie.
Ja mam je od ponad trzech lat, nie wyglądają jak nowe ale swoją funkcję spełniają. Drugi raz też bym je kupił i montował tak samo.
Witam,
a skąd najlepiej wziąć + po stacyjce w komorze silnika?
W komorze jest skrzynka bezpieczników , miernik w łapsko i sprawdzasz gdzie się pojawia prąd po stacyjce .
planeta58 19-07-2019, 13:42 Być powinien.
Cześć, posiadam Forda S-Max Lift z 2011 r. Nie ma w nim seryjnie zamontowanych świateł LED do jazdy dziennej. W miejscu LED jest zaślepka.
Chciałbym zapytać Was o kwestię techniczną - czy S-Maxy, które nie miały fabrycznie świateł LED mają możliwość ich dołożenia - czy jest poprowadzona wiązka (ja jej nie widzę)? Czy jest miejsce do wpięcia jej do systemu?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Jest cały temat o dokładaniu DRL " Dołożenie świateł do jazdy dziennej ". Około 90-tej strony sporo jest o polifcie. Tam wszystko opisane co, skąd, gdzie, jak. Wiązki raczej nie masz, można dołożyć.
PS. szukajka nie gryzie.
adamuseq 03-12-2019, 21:34 Cześć, posiadam Forda S-Max Lift z 2011 r. Nie ma w nim seryjnie zamontowanych świateł LED do jazdy dziennej. W miejscu LED jest zaślepka.
Chciałbym zapytać Was o kwestię techniczną - czy S-Maxy, które nie miały fabrycznie świateł LED mają możliwość ich dołożenia - czy jest poprowadzona wiązka (ja jej nie widzę)? Czy jest miejsce do wpięcia jej do systemu?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.Ja dokladalem, kwestia kupienia oryginalnych sprawnych używek ledow plus nowe ramki w salonie (tanio nie jest), używka ramki są nie do kupienia.
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Ja dokladalem, kwestia kupienia oryginalnych sprawnych używek ledow plus nowe ramki w salonie (tanio nie jest), używka ramki są nie do kupienia.
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Ale rozumiem, że wiązkę też dokupiłeś? Znalazłeś używaną czy z ASO? Z góry dzięki za odpowiedź :)
adamuseq 04-12-2019, 12:26 Ale rozumiem, że wiązkę też dokupiłeś? Znalazłeś używaną czy z ASO? Z góry dzięki za odpowiedź :)Szczerze mówiąc nie pamiętam, chyba nie było to u mnie konieczne, lampy podłączał elektryk, oprócz lamp i ramek nic nie było dokupowanie.
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Witam, mam do was takie pytanie montowal moze ktos z was cos takiego:
https://allegro.pl/oferta/drl-swiatla-do-jazdy-dziennej-zamiennik-halogenu-7823212089?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare
Jestem ciekaw czy jest to legalne, czy jest w ogole taka mozliwosc. Niby w tytule jest s-max, lecz w aucie halogeny sa jakby pod kątem.
Zainteresowalo mnie to bo wygladalo by to dosc estetycznie i zgrabnie.
Bump: Przepraszam, chodzilo o te aukcje:
https://allegro.pl/oferta/swiatla-lampy-dzienne-led-do-fiesta-c-max-s-max-8118791980?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare
Witam, mam do was takie pytanie montowal moze ktos z was cos takiego:
https://allegro.pl/oferta/drl-swiatla-do-jazdy-dziennej-zamiennik-halogenu-7823212089?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare
Jestem ciekaw czy jest to legalne, czy jest w ogole taka mozliwosc. Niby w tytule jest s-max, lecz w aucie halogeny sa jakby pod kątem.
Zainteresowalo mnie to bo wygladalo by to dosc estetycznie i zgrabnie.
Bump: Przepraszam, chodzilo o te aukcje:
https://allegro.pl/oferta/swiatla-lampy-dzienne-led-do-fiesta-c-max-s-max-8118791980?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShareNie wrzezbisz tego zeby bylo estetycznie. Do tego i tak posostaje nielegalne. Idac tym tropem podlaczylem po prostu moduł drl pod halogeny, zegnajac sie z nimi jako halogenami. Swieca teraz jako dzienne bo zarowka led h8 stosowana jest tez w dziennych. Tez nielegalne ale dupy nikt mi jeszcze za to nie urwal. Wyglada jak fabryczne. Nie oslepia.
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Dzieki za odpowiedz pomysl naprawde fajny, mam pytanie jaka masz te zaroweczki zalozone?. Moze jakis link do aukcji ?
Dzieki za odpowiedz pomysl naprawde fajny, mam pytanie jaka masz te zaroweczki zalozone?. Moze jakis link do aukcji ?Zwykle H8 led 8 moduł drl. Odpinasz wtyczki od halogenow i lutujesz nowe dostepne po niecale 10pln na alle. Nie namawiam bo to strefa nielegal ;)
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
planeta58 09-12-2019, 00:38 Dzieki za odpowiedz pomysl naprawde fajny, mam pytanie jaka masz te zaroweczki zalozone?. Moze jakis link do aukcji ?
36,88 zł 35%OFF | 2 sztuk H8 H11 Led HB4 9006 HB3 9005 żarówka do światła przeciwmgielnego 3030SMD 1200LM 6000K biały jazdy samochodem reflektor do jazdy dziennej światła Led samochodowe 12V 24V
https://s.click.aliexpress.com/e/qLf5qAeqP
Szczerze mówiąc nie pamiętam, chyba nie było to u mnie konieczne, lampy podłączał elektryk, oprócz lamp i ramek nic nie było dokupowanie.
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu TapatalkaCzy ktoś z Was wie jak nazywa się wtyczka którą podłącza się zasilanie do tego LEDa?
Wysłane z mojego MI MAX 2 przy użyciu Tapatalka
Czy ktoś z Was wie jak nazywa się wtyczka którą podłącza się zasilanie do tego LEDa?
Wysłane z mojego MI MAX 2 przy użyciu TapatalkaWpisz na allegro wtyczka H8. Od groma tego.
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Wpisz na allegro wtyczka H8. Od groma tego.
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu TapatalkaAha, czyli to jest ta sama wtyczka co H8? Jakby co mówię o tej listwie LED z polifta.
Wysłane z mojego MI MAX 2 przy użyciu Tapatalka
Wpisz na allegro wtyczka H8. Od groma tego.
Czy aby na pewno? A ile pinów jest w gnieździe 2 czy 3?
Czy aby na pewno? A ile pinów jest w gnieździe 2 czy 3?Od LEDa odchodzą trzy przewody.
Wysłane z mojego MI MAX 2 przy użyciu Tapatalka
Odsyłam do str. 93, post 930
Odsyłam do str. 93, post 930Dzięki :)
Wysłane z mojego MI MAX 2 przy użyciu Tapatalka
Odsyłam do str. 93, post 930Czy wie ktoś może jak wygląda sytuacja z tym złączem do LEDów - kupiłem je ze sklepu RS, ale chyba brakuje pinów?
Który z nich pasuje? https://www.molex.com/molex/search/partSearch?pQuery=&sType=s&query=33012
Wysłane z mojego MI MAX 2 przy użyciu Tapatalka
Czy możecie polecić kogoś z Poznania, który mógłby ogarnąć podłączenie LEDów?
Wysłane z mojego MI MAX 2 przy użyciu Tapatalka
Mam pytanie - w różnych wpisach pojawiają się różne informacje na temat tego z którego miejsca w skrzynce bezpieczników wziąć plus po stacyjce. Czy jest to F44 czy miejsce wskazane na zdjęciu?
Druga kwestia: czy można oba kable pociągnąć z pozycyjnych czy tylko jeden?
Podsumowując:
Pin nr 1 - skrzynka bezpieczników (które miejsce)
Pin 2 - pozycyjne (jedna żyła)
Pin 3 - ?
Wiem, że to wszystko jest opisywane, ale przydałoby to podsumować.
Będę wdzięczny za wszelką pomoc bo walczę z tematem już jakiś czas i przeczytałem wszystkie posty kilkukrotnie.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200104/0b85fb2f511878bf3ae7a71cf7d9e7cb.jpg
Wysłane z mojego MI MAX 2 przy użyciu Tapatalka
planeta58 04-01-2020, 17:31 Mogę tylko podpowiedzieć że tutaj jest + po uruchomieniu silnika i stąd mam zasilanie dla ,,drl"
[QUOTE=planeta58;3209390]Mogę tylko podpowiedzieć że tutaj jest + po uruchomieniu silnika i stąd mam zasilanie dla ,,drl"[/QUOTE planeta58 Wielkie dzięki za odpowiedź. Muszę to zobaczyć jutro na żywo, ze zdjęcia wygląda tak jakby u mnie nie było w zaznaczonym miejscu gniazda bezpiecznika. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200104/8ffe2fce9c2a0304de6c9b241bb3facd.jpg
Wysłane z mojego MI MAX 2 przy użyciu Tapatalka
planeta58 05-01-2020, 13:44 Ale to gniazdo zaznaczone nie jest oryginalne , zostało dołożone na potrzeby zasilania drl , dopiero po odpaleniu silnika tam pojawia się + .
Ale to gniazdo zaznaczone nie jest oryginalne , zostało odłożone na potrzeby zasilania drl , dopiero po odpaleniu silnika tam pojawia się + .Aha, no tak, rozumiem. Ale w takim razie do czego (do którego bezpiecznika) podłączone jest to dorobione gniazdo?
Wysłane z mojego MI MAX 2 przy użyciu Tapatalka
planeta58 05-01-2020, 20:36 W miejscu zaznaczonym zieloną strzałką , dolutowany.
W miejscu zaznaczonym zieloną strzałką , dolutowany.Aha, teraz rozumiem, wielkie dzięki :) Pozostaje mi wyjaśnić co zrobić z trzecim kablem.
Wysłane z mojego MI MAX 2 przy użyciu Tapatalka
esik_az_eso 03-03-2020, 11:43 mam pytanie, jako że takiego tematu nie ma w dziale Galaxy, a S-max to bliźniak.
Mam dołożone DRL Philips, kłopot w tym, że jak się rozgrzeje i się spokojnie jeździ to lata napięcie od 11,8 po 14 V. Jak spada napięcie poniżej 12,3 bodaj to DRL gasną i włączą się za około 30 sekund, jak napięcie ponownie przekroczy 12,3V.
Czy na to da się cokolwiek poradzić?
2.0. SCTi
masz światła dzienne które nie tylko reagują na podanie napięcia z instalacji, ale równocześnie wykrywają czy auto jest odpalone czy nie. (na podstawie wartości napięcia)
żeby nie zapalać dziennych np. na samym zapłonie i rozruchu.
esik_az_eso 03-03-2020, 13:00 czyli jednym słowem nie sposób coś na to poradzić?
na postoju (światłach), jak ciepły i mało prądu używam, to sobie niskie występuje napięcie.
Od dawna próbuję ogarnąć co z tym zrobić, trzeba byłoby zmieniać system oświetlenia?
Firma nie przewidziała "inteligentnego ładowania" w Fordzie. Regulacja napięci zadziałania w firmowych układach raczej nie do ogarnięcia
esik_az_eso 03-03-2020, 16:04 Firma nie przewidziała "inteligentnego ładowania" w Fordzie. Regulacja napięci zadziałania w firmowych układach raczej nie do ogarnięcia
serdeczne dzięki, czyli trzeba znieść, że mruga.
a jak działają światła fabryczne S-max?
Fabryczne działają ok. Nie wiem czy przedmówcy dobrze doradzają ale powątpiewam bo wiele osób ma dokładane dzienne z ALLEGRO i nie narzekają .
orzel_man 03-03-2020, 22:11 Ja w swoim poprzednim miałem dokładane punkciki i pasowało mi to. Dopiero po 7 latach chyba coś tam trzeba było wymienić. Kostkę czy coś. Ale to już niech yamaha sie wypowie bo on działał przy tym.
esik_az_eso 04-03-2020, 14:42 Fabryczne działają ok. Nie wiem czy przedmówcy dobrze doradzają ale powątpiewam bo wiele osób ma dokładane dzienne z ALLEGRO i nie narzekają .
nie czaję do końca, tym bardziej, że to philips. Może zapytać philipsa
lata napięcie od 11,8 po 14 V. Jak spada napięcie poniżej 12,3 bodaj to DRL gasną i włączą się za około 30 sekund, jak napięcie ponownie przekroczy 12,3V.
masz światła dzienne które nie tylko reagują na podanie napięcia z instalacji, ale równocześnie wykrywają czy auto jest odpalone czy nie.
Dokładnie tak, a napięcie zadziałania tego układu wynosi coś koło 12,3V(czyli ciut więcej niż znamionowe napięcie akumulatora). Gdy odpalasz auto pojawia się napięcie ładowania(zazwyczaj wyższe niż 12,3V) i układ załącza światła. Problem w tym, że przy "inteligentnym ładowaniu" napięcie nie jest stałe i może spaść poniżej progu zadziałania tego układu. W pierwszej wersji miałem dzienne podłączone przez taki układ i również gdy napięcie spadło światełka się wyłączały, ale układ był "samoróbką" z możliwością regulacji.
Inna kwestia, że(jak piszesz) 11,8V to trochę niskie napięcie, może aku nie pierwszej młodości, może altek już spracowany(tak strzelam, za mało danych), a może ten układ tak wysterowany.
Oryginalnie dzienne są podłączone do BCM-a(nie pamiętam teraz które piny) i to on steruje ich pracą. Włączają się po przekręceniu kluczyka(bez względu czy auto odpalone, czy nie).
Car Piotr 15-06-2020, 14:13 Panowie, główkuje cały czas nad światłami do jazdy dziennej w przedliftowym Maxie
Moduł typy SD-2 narazie odpada bo wolałbym coś w pełni legalnego.
Podoba mi się pomysł świateł drl w miejscu zewnętrznych maskownic wlotów powietrza (ktoś wrzucał zdjęcia jak to zrobił) .
Dużo jest roboty aby zdjąć zderzak ? Oprócz tego kolego robił to ktoś jeszcze ?
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Roboty ze zderzakiem nie ma zbyt wiele ale juz sobie zamów nowe slizgi bo na 100 % będziesz śruby ucinał i to ci zajmie najwięcej czasu no chyba ze juz ktoś tam majstrował i moze pójdzie dobrze
Sebek6020 07-07-2020, 13:47 Witam, macie jakiś dobry moduł do polecenia żeby ze świateł drogowych zrobić światła do jady dziennej, nie chce modułu który przetrwa tylko sezon itp. mam lampy soczewkowe na halogenie h7 i chciałbym sobie dzienne zrobić z drogowych, ale tak żeby wszystko działało jak powinno. Modułów jest bardzo dużo i na tym się nie znam wcale, dlatego proszę Was o to żebyście coś doradzili. Z góry dziękuje i pozdrawiam serdecznie. Dodatkowo chciałbym jakieś dobre żarówki na światła drogowe żeby ładnie się prezentowały i dobrze świeciły, w mijania mam osram night breake laser 150% , i takie bym chciał w h1, ale ciekawe jak z ich trwałością gdy będą się palić cały czas z mocą 30%
kacza1982 08-07-2020, 17:12 Ja mam taki właśnie https://allegro.pl/oferta/modul-swiatel-dlugich-dziennych-drl-dzienne-7048038914?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Przepłaciłem, wiem o tym, ale działa nadal już rok bez problemów. Gniazdo bezpiecznika wyciągnąłem na widoku, aby przed przeglądem wyciągnąć hehe. Podpiąłem całość tylko pod lewą lampę i świecą oba światła więc nie trzeba przeciągać kabli na prawą stronę. Całość mieści się bez problemów pod lampą. Można zmienić moc świecenia, ale te 30% w zupełności starcza. Nikt mi jak na razie nie migał długimi, więc jest ok. Dodatkowo po podpięciu pod kierunki jest automatyczne oświetlanie drogi do domu.
Na homologację nie patrz, to nic nie warty papier w świetle polskiego prawa, ot taki gadżet, można znaleźć tańsze moduły.
Zapomniałem dodać, że gdybyś chciał to spisałem kolory kabli w kostce lampy, pod które się podpinałem, tylko mam zwykłe lampy i niewiem czy na soczewce będzie tak samo
Pejotwroc 09-07-2020, 19:45 Przerabiałem już to. Sposób osadzenia żarówki od drogowych jest tak specyficzny w Mondeo że jak jesteś idealnie przed samochodem światła są bardzo dobrze widoczne. Ale wystarczy stać na poboczu drogi w odległości 10....30 metrów i wtedy ledwo co widać.... Jakby świeciły postojówki. Wystarczy tylko lekko zejść z osi świateł. Mam Mondeo i ksenony ale wydaje mi się za światła drogowe są tak samo podobne jak u ciebie. A może w smaxie są całkiem inaczej zbudowane? Oczywiście piszę o drogowych przerobionych na dzienne.
Faktem jest że w Mondeo MK4 się nie sprawdzają.
Car Piotr 10-08-2020, 16:28 Czy ktoś z Was ma założone światła dzienne - okrągłe lampy led- w miejsce halogenów ? Nie chodzi o moduł 30%.
Fotki miłe widziane[emoji3]
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
majcin111 19-11-2020, 11:48 Czesc,
Czy ktoś próbował zamontować takie moduły:
https://a.aliexpress.com/_mtlkctP
Do Ford S-Max 2012 1,6eb ?
Zdjęcie zderzaka w załączniku.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201119/3fa768a95d992ec879b3986b9d2556ca.jpg
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Masz miejsce na fabryczne to czemu nie zrobisz sobie jak z fabryki?
Te z linku wyglądają jak fabryczne międzyliftowe, tylko brakuje maskownicy zewnętrznej ale to pikuś bo mozesz dokupić w ASO forda po 60 zł kiedyś kupowałem .
majcin111 27-11-2020, 14:09 Hej,
Możesz zrobić fotkę o jakie maskownice chodzi?
Dzieki
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Chodzi o ramkę zewnętrzną tej lampy.Po wyjęciu zaślepek w twoim zderzaku będziesz mógł włożyć od spodu lampy o których pisałeś , ale na zewnątrz musi być ta maskownica / lampy dla estetyki całości . W moim profilu kliknij .... moja galeria , tam jest widać jak ja w przedlifcie dostosowałem lampy dzienne w wersji poliftowej / dwu funkcyjne .
Radek S-MAX 24-06-2021, 13:01 Witam Panowie,
który moduł z "alledrogo" polecacie do S-MAXa z funkcja (auto świateł) który jest wyposażony fabrycznie w czujniki zmierzchu?
Chodzi mi o to oczywiście że w pozycji "auto" świeciły dzienne, a w tunelu i w nocy mijania.
kacza1982 24-06-2021, 20:44 Tak jak pisałem rok wcześniej, mam https://allegro.pl/oferta/modul-swiatel-dlugich-dziennych-drl-dzienne-7048038914
Jest to dość drogi moduł i moim zdaniem troszkę za drogi, ale działa nadal (już 2 lata prawie) bez żadnych problemów, możliwa zmiana mocy świecenia 30/50% i opcja świecenia przez kilkanaście sekund (follow me home) bez konieczności migania długimi. Oczywiście światła w automacie działają i przełączają się na mijania jak jest ciemno. Podłączenie banalnie proste choć ja nie znalazłem opisu koloru kabli na forum i sam dochodziłem co od czego jest.
Jeżeli chcesz to wal PW to podam Ci, który kolor kabla od czego jest i będziesz miał łatwiej pod warunkiem, że światła masz zwykłe halogenowe (nie soczewki i xenon), bo nie wiem jak jest w innych
Radek S-MAX 25-06-2021, 09:05 Tak jak pisałem rok wcześniej, mam https://allegro.pl/oferta/modul-swiatel-dlugich-dziennych-drl-dzienne-7048038914
Jest to dość drogi moduł i moim zdaniem troszkę za drogi, ale działa nadal (już 2 lata prawie) bez żadnych problemów, możliwa zmiana mocy świecenia 30/50% i opcja świecenia przez kilkanaście sekund (follow me home) bez konieczności migania długimi. Oczywiście światła w automacie działają i przełączają się na mijania jak jest ciemno. Podłączenie banalnie proste choć ja nie znalazłem opisu koloru kabli na forum i sam dochodziłem co od czego jest.
Jeżeli chcesz to wal PW to podam Ci, który kolor kabla od czego jest i będziesz miał łatwiej pod warunkiem, że światła masz zwykłe halogenowe (nie soczewki i xenon), bo nie wiem jak jest w innych
Dzięki za odpowiedź, widziałem Twojego posta wyżej i chyba się skuszę na ten moduł.
Mam właśnie lampy soczewkowe, ale z okablowaniem sobie poradzę miernikiem, albo próbówka. :one:
kacza1982 25-06-2021, 22:59 Dzięki za odpowiedź, widziałem Twojego posta wyżej i chyba się skuszę na ten moduł.
Mam właśnie lampy soczewkowe, ale z okablowaniem sobie poradzę miernikiem, albo próbówka. :one:
Nie zmuszam do zakupu tego modułu, nie polecam także, bo cena jednak bardzo wysoka, można kupić o wiele taniej. Ja się skusiłem właśnie, że jest drogi i ma pseudo homologację (czyli nie ma żadnej... o tym akurat wiedziałem), ale jednak myślałem, że będzie lepsze, o dziwo działa dobrze nadal, więc nie żałuję po dłuższym użytkowaniu
Co do znalezienia kabelków - ja robiłem jak elektronik czyli miernik i nakłuwanie kabli :) jak już wiedziałem co do czego służy podłączyłem na szybkozłączki z zestawu i ukryłem pod reflektorem zostawiając bezpiecznik wyżej, aby można było go wyciągnąć w razie "W"
Ogólnie - kup jaki uważasz albo ma wysokie oceny na serwisie, znakomita większość będzie działać, bo to bardzo proste układy, które można zastąpić dwoma przekaźnikami - jakieś 15 lat temu robiłem taki zestaw w maluchu dla dziennych na bazie świateł wstecznych :)
Radek S-MAX 21-07-2021, 20:24 Ok udało się, podłączyłem pod halogeny i dobrze współpracuje z fabrycznym czujnikiem zmierzchu.
Witam, pozwólcie, że odgrzeję temat montażu świateł dziennych w miejsce halogenów. Pojawił się w tym wątku wpis, że montaż w takim miejscu będzie nielegalny - czy ktoś jest w stanie uzasadnić dlaczego?
Rozstaw 60cm pomiędzy światłami będzie zachowany, wysokość i odległość od bocznego obrysu również. Przy doborze odpowiednich świateł z automatycznym wyłączaniem w momencie załączenia świateł mijania powinny spełniać wszelkie wymogi.
Będę wdzięczny za odpowiedź.
O ile dobrze pamiętam chodziło o wstawienie do halogenów źródeł światła LED, a to jest nielegalne. Natomiast jak wstawisz zwykłe żarówki, czyli to co przewidział konstruktor w S-MAX mk1, to wszystko będzie ok.
Witam,
dzisiaj mam dzień nadrabiania lektury o naszych S-kach :-) (co widać po mojej aktywności w postach ;-) )
Nie będę pytał ponawiał pytań jakie światła led (czy w kierunkach, halogenach przeciwmgielnych itp) wybrałem sposób montażu opisany przez kolegę Filiq-a
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2736147&postcount=891
Jedynie mam dwa pytania:
1. Znalazłem LEDy użyte przez Filiq
https://allegro.pl/oferta/drl-swiatla-dzienne-noxon-led-rl-10-cm-800-lumen-8165989864
Dość dawno były opisywane i pytanie czy pojawiło się coś lepszego / nowszego w identycznych wymiarach pasujące pionowo w zderzaku ?
2. Czy jest możliwość aby w S-max z 2006r podpiąć tak LEDy aby mogły świecić tylko w pozycji auto? Czy jest szansa aby na pozycji "0" przełącznika całe oświetlenie było wyłączone. LEDy w pozycji auto świecą się oczywiście tylko jak jest jasno w przypadku załączenia przez automat świateł mijania LEDy gasną.
Jest jakaś możliwość podebrać zasilanie z pozycji "auto" jak jest jasno i światła mijania są wyłączone??
Dziękuje wam za porady i odpowiedzi.
2. podpiąc można, ale nie przejdzie przeglądu.
światła dziennie mają się zapalać automatycznie z silnikiem, w szczególności gdy jest wlacznik swiateł jest na 0
mangomel 18-04-2023, 23:52 Podepnę się pod temat nieco. Miałęm w aucie tryb skandynawski, ale go wyłączyłem Forscanem. Dopiero co założyłem dzienne do kierunków, załączają się automatycznie po stacyjce, odłączają, gdy świecą postojowe. Natomiast na Auto świecą cały czas mijania. Dlaczego?
na Auto świecą cały czas mijania
Czujnik deszczu/zmierzchu był fabrycznie czy dokładany? Tak się zachowuje tryb auto gdy nie ma połączenia z czujnikiem (lub bez kodowania świateł automatycznych, ale tego nie sprawdzałem).
2. podpiąc można, ale nie przejdzie przeglądu.
światła dziennie mają się zapalać automatycznie z silnikiem, w szczególności gdy jest wlacznik swiateł jest na 0
Na pewno tak jest??
W moim drugim aucie Soka Octavia 2 FL mam fabryczne światła do jazdy dziennej i na pozycji "0" wszystkie światła są wyłączone.
na pozycji "0" wszystkie światła są wyłączone
To musisz je włączyć? Czy któryś z poniższych warunków zachodzi
Przepis ECE-R87 i ECE-R48 (wyciąg)
Dyrektywa R87 określa specyficzne wymagania dotyczące świateł do jazdy dziennej, R48 natomiast wymagania techniczne dla pojazdów (odpowiednik Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów[…]).
• Automatyczne włączanie/wyłączenie świateł dziennych równocześnie z włączeniem/wyłączeniem zapłonu (ECE R48 ). Światła mogą się nie włączyć, jeśli: pojazd jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów i znajduje się ona w pozycji P lub zaciągnięty jest hamulec ręczny lub pojazd nie ruszył z miejsca od czasu włączenia zapłonu.
• Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi.
To musisz je włączyć? Czy któryś z poniższych warunków zachodzi
Przepis ECE-R87 i ECE-R48 (wyciąg)
• pojazd jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów i znajduje się ona w pozycji P lub zaciągnięty jest hamulec ręczny lub pojazd nie ruszył z miejsca od czasu włączenia zapłonu.
oooooo faktycznie mam DSG aż z ciekawości sprawdzę czy jak z P przełączę na D i zwolnię ręczny to czy zaświecą się dzienne
ale zapis :
"Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi."
zezwala na wyłączenie świateł do jazdy dziennej. Pozycja "0" nie jest dodatkowym narzędziem a "wbudowanym" wiec przepis zezwala.
mangomel 19-04-2023, 22:32 Czujnik deszczu/zmierzchu był fabrycznie czy dokładany? Tak się zachowuje tryb auto gdy nie ma połączenia z czujnikiem (lub bez kodowania świateł automatycznych, ale tego nie sprawdzałem).
Niewiem na pewno, ale wydaje mi się, że nic w tym zakresie nie było "kombinowane". Czujnik deszczu działa normalnie. Może wiesz od czego powinienem zacząć i czy wogóle sens się w to bawić?
tomao sprawdziłem u siebie w skodzie (z 2012r) oraz w nowej skodzie znajomego (z 2022r) i w obu przypadkach na pozycji "0" nie świecą się żadne światła - na zapłonie, na włączonym silniku, w pozycji D (w automacie) i zwolnionym hamulcu ręcznym.
Więc jak pisałem wcześniej wychodzi na to że zapis "Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi." ma tutaj zastosowanie.
Jakbym mógł ponowić pytanie gdzie się wpiąć z LED-ami aby na pozycji "0" nie świeciły się dopiero w pozycji "auto" (w zależności od czujnika oświetlenia).
aby na pozycji "0" nie świeciły się dopiero w pozycji "auto" (w zależności od czujnika oświetlenia)
Trzeba albo wyprowadzić z włącznika dodatkowe wyjście, albo zastosować układ cyfrowy, bo włącznik wysyła tylko sygnały cyfrowe pod szynie LIN. Analogowej informacji o rozróżnieniu stanu "0" od "auto" nie ma.
od czego powinienem zacząć
Czy są błędy od braku połączenia z czujnikiem deszczu (jeśli wycieraczki na jego podstawie pracują, to pewnie jest ok z nim). Dalej do sprawdzenia konfiguracja, parametry w polach światła automatyczne i światła dzienne.
albo zastosować układ cyfrowy, bo włącznik wysyła tylko sygnały cyfrowe pod szynie LIN.
Rozumiem że nikt takiego rozwiązania nie stosował i nie ma żadnych wskazówek (dokładniejszych jak np u Filiq) co i gdzie podłączyć ?
Ewentualnie namiary na kogoś kto to zrobi ;-)
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=332953
Nawet w tym rozbudowanym pudełku nie ma monitorowania szyny LIN. Chyba, że po CAN da się taką informację uzyskać, to wtedy już można iść dalej.
Tom Tomasz 10-09-2023, 13:09 Dzień dobry
Posiadam forda s-max 2011 lift 2.0 tdci ,zakupiłem używane swiatła do jazdy dziennej plus wymieniłem wiązke dedykowaną do drl i teraz nie wiem jak aktywować lub ewentualnie jaki bezpiecznik wpiąć żeby wszystko działało jak należy.Dziękuję za pomoc
Jeśli podłączone zgodnie ze schematem, to teraz aktywacja w centralnej konfiguracji jest potrzebna, np za pomocą Forscana.
planeta58 17-08-2024, 16:45 Ktoś z grupy może polecić pasujący zamiennik led w miejsce
hallogenów ?
Takie z Ali nabyłem i robią robotę (https://pl.aliexpress.com/item/1005005188832631.html?spm=a2g0o.order_list.order_l ist_main.40.7bae1c24kz6FZO&gatewayAdapt=glo2pol)
planeta58 21-08-2024, 12:06 Takie z Ali nabyłem i robią robotę (https://pl.aliexpress.com/item/1005005188832631.html?spm=a2g0o.order_list.order_l ist_main.40.7bae1c24kz6FZO&gatewayAdapt=glo2pol)
Źle się wyraziłem, chodzi mi o cały hallogen z LEDEM
jak z homologacją, to chyba nie ma
planeta58 21-08-2024, 22:09 A to z homologacją to nie będzie , kiedyś tutaj ktoś wrzucał taką wersję LED ring + hallogen w jednym,ale nie mogę znaleźć.
|