Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Jakie tarcze hamulcowe i klocki?
A ja lubię wnikać. Dlatego od dawna powstrzymuję się od używania słowa "oryginał" w kontekście części zamawianych co chwilę od innych dostawców. Bo w tej sytuacji "oryginał" nic nie znaczy. Równie dobrze paliwo z BP/Aral rekomedowane przez forda (na klapce wlewu) można nazwać oryginalnym czy "fordo(w)skim".
Galfer jest hiszpański a nie włoski ;)
Ale na klocku (na obu zdjęciach) jest wytłoczone "ITALY" - chyba nieprzypadkowo, więc zakładam, że tam zostały zrobione.
A przy okazji: bardzo jestem zadowolony z zakupów w brakeparts.pl, bo:
- w końcu mi auto hamuje tak, jak od dawna powinno
- szybko realizują wysyłkę
- pudełka są niepogniecione (to chyba pierwszy raz takie dostałem)
- cena jest atrakcyjna
- kontakt mailowy jest szybki i rzetelny
:-)
Bo są 2 Galfery.. Ten prawdziwy jest hiszpański - www.galfer.eu. Drugi to Galfer Aftermarket którego właścicielem jest Continental Teves (czyli Ate) http://www.galfer-aftermarket.com/www/servlet/segment/galfer_en/ - budżetowa wersja Ate
Galfer jest też czeski :D Idzie się pogubić ;)
eeeuuuaaaayyoooo ble
Znam firmę z siedzibą w Niemczech, której właścicielami są Belg i Szwajcar. 80% załogi pochodzi spoza Niemiec, z czego 50% spoza EU. Łącznie załoga pochodzi z 27 krajów i liczy sobie ~80 osób. To jaka jest ta firma?
Lewian - Galfer Aftermarket jest produkowany w tych samych fabrykach co klocki Ate. Galfer ten właściwy jest hiszpański (niektóre mieszanki torowe robione są we włoszech)
Dlaczego mówisz, że to budżetowa wersja ATE ? A co nie jest budżetową wersją ATE ?
Continental to cały koncern do którego należy Galfer i od stosunkowo niedawna również ATE. ATE nigdy samo nie produkowało tarcz ani klocków, dostawców tarcz mają wielu,w tym Zimmermanna, dostawców klocków jest mniej i z reguły jest to właśnie ten czeski galfer.
Czyli to rasowy kundel (mieszaniec). :-)
I tak "najlepsze" są marki pokroju DENCKERMANN GERMANY "Geprufte Qualitat". "GERMANY" ma branie i nie szkodzi, że pewnie w Niemczech wcale nie ma takiego krzaka na rynku.
Pawpor - Galfer Hiszpański to inna firma i ją odstawmy na bok.
Galfer czeski to firma należąca do koncernu Continental i ta firma produkuje klocki dla ATE, najczęściej na klockach ate jest właśnie made in czech rep lub italy.
Na tarczach Germany (zimmermann) lub italy lub china
Pawpor - Galfer Hiszpański to inna firma i ją odstawmy na bok.
Galfer czeski to firma należąca do koncernu Continental i ta firma produkuje klocki dla ATE, najczęściej na klockach ate jest właśnie made in czech rep lub italy.
Na tarczach Germany (zimmermann) lub italy lub china
Dokładnie tak, tylko prawdziwy Galfer to właśnie hiszpański.
A dlaczego tamten jest nieprawdziwy ? :D
To, że obie firmy nazywają się tak samo to nie znaczy, że ten czeski jest nieprawdziwy, jeśli się nie myle to jest starszy od tego hiszpańskiego :)
Historia jest długa. Najpierw był ten hiszpański. W pewnym okresie z różnych względów nazwa została sprzedana do Grupy Continental Teves do stosowania jej w standardowych mieszankach na rynkach wschodnich (Polska, Czech itd)
Czasami Galfer hiszpański takze produkuje dla Galfer Aftermarket - wtedy na klockach jest made in spain
mario595 20-06-2016, 15:25 Panowie a co powiecie o tarczach hamulcowych Ferodo (DDF1567). Coś cicho w necie albo ja nie mogę znaleźć opinii na temat tej firmy odnośnie tarcz. Porównuję je do Zimmermann (250.1360.20).
Tarcze Ferodo to na pewno niższa półka niż Zimmermann ale ogólnie to bardzo pzryzwoite tarcze i nie mają konkurencji w swojej cenie.
pro-choice 20-06-2016, 15:40 Panowie a co powiecie o tarczach hamulcowych Ferodo (DDF1567). Coś cicho w necie albo ja nie mogę znaleźć opinii na temat tej firmy odnośnie tarcz. Porównuję je do Zimmermann (250.1360.20).
Budgetowa chińska tarcza która nie ma powłoki antykorozyjnej.
Wiekszych problemów nie stwarza jednak przez szybką korozje nie jest to produkt na długie lata.
Wkrótce powinna być dostępna z powłoką antykorozyjną.
pozdrowienia
Kolega zakładał ostatnio ATE i mu biją po 8000km. Mi z tego powodu mechanik zaproponował TEXTAR. Mechanik zauważył ostatnio pogorszenie tarcz Bosch i ATE
Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka
woro_woro 20-06-2016, 19:01 Ja założyłem tarcze Zimmermann i klocki Jurid z logo Ford. Mogę ten zestaw polecić.
mario595 20-06-2016, 21:38 O klockach tego producenta nawet nie słyszałem. Tak czy inaczej ceramiki nie potrzebuje ale dzięki za propozycję. Muszę dogadać kwestie ceny ze sprzedającymi. Jeden ma to i to ale cena zbyt wysoka a drugi ma tarcze Zimmermann lecz nie widzę klocków Ferodo.
Wysłane z mojego Samsung Galaxy S6
Hej
Jestem na etapie przed wymianą tarczy i klocków z przodu.
Przy hamowaniu powyżej 130 czuć bicie na kierownicy.
Piszecie, że Zimmerman jest dobry, ale wersja sport czy standard ?
Autem ostatnio jeździ moja żona + wyjazdy na wakacje, więc nic ponad 150km/h nie będzie.
myslałem o
http://www.brakeparts.pl/product.php?id_product=106711
http://www.brakeparts.pl/product.php?id_product=15490
Czy lepiej zainwestować w wersję sport ?
Będę wdzięczny za pomoc :)
Zarówno Zimmermann Sport jak i Standard są wykonane z tego samego materiału, różnią się obróbką końcową. Wersja Sport czyli tarcze perforowane mają na celu zapobieganie fadingowi dzięki odprowadzaniu gazów i pyłów. Jeżeli jeździsz dynamicznie, głównie w trasie i zdarza Ci się tak zagrzać hamulce, że wyraźnie czuć ich spadek skuteczności to warto dołożyć parę zł i wybrać wersję Sport. Jeżeli jednak jeździsz z głową i nie spotykasz się ze spadkiem skuteczości hamulców w efekcie przeciążenia to nie bierzesz wersji Sport bo nie wykorzystarsz jej zalet a narazisz się na szybsze zużycie klocków
Dzieki Lewian.
Nie mogę Ci wysłać wiadomości bo masz przepełnioną skrzynkę :D
mario595 07-07-2016, 08:50 Lewian proszę o potwierdzenie zamówienia. Wysłałem na skrzynkę.
Wysłane z mojego Samsung Galaxy S6
Panowie jest problem, mianowicie:
po paru krotnym wyhamowywaniu do 100 km/h, przy kolejnym hamowaniu kierownica zaczyna niemiłosiernie bić, oczywiście po paru kilometrach wszystko wraca do normy pod warunkiem ze już tak gwałtownie nie hamuje.
co może być przyczyna klocki do wymiany? czy tarcze?
s-max 2.5T
Do wymiany tarcze. Zmierz ich grubość ale najprawdopodobniej jest już poniżej minimalnej czyli zbyt niska pojemność cieplna i szybko je przegrzewasz.
a jakiego producenta tarcze wg Was warto kupić?
może Rotinger? gdzieś wyczytałem ze są naprawdę dobre, co sadzicie?
woro_woro 09-07-2016, 08:56 Zastanawiam się skąd biorą się tego typu pytania. Wątek ponad 500 postów, pewnie w 200 mowa o tarczach Zimmermann a tu pytanie: jakie kupić tarcze. Zimmermann!
Daro7404 10-10-2016, 21:19 Witam serdecznie.
Przymierzam się do wymiany tarcz i klocków w moim esiu. Wiem po przeczytaniu kilku wątków, że najlepiej Zimmermann. I teraz do sedna postu - gdzie można takowy zestaw najlepiej kupić? bo na żadnej ze stron sklepów kompletu nie jestem w stanie zestawić.
Może ma ktoś jakieś możliwości z forumowiczów?
...
Może ma ktoś jakieś możliwości z forumowiczów?
1. Kolega Pawpor - www.brakeparts.pl
2. Kolega Lewian
a jakiego producenta tarcze wg Was warto kupić?
może Rotinger? gdzieś wyczytałem ze są naprawdę dobre, co sadzicie?
Już nie pamiętam kiedy założyłem na ośki...kilka przeglądów temu.Przód i tył EBC Ultimax z czerwonymi klockami też EBC.To co jeszcze potrafią teraz ciągle zadziwia kolesi których czasami przewiozę szybkim autobusem jak to ładnie pisze kolega MAG.Uwierz, lekko u mnie nie mają.:568:
Ja ciągle jeszcze mam Ultimax i YellowStuff. Konkretny zestaw! Fabrczyne poddają się od razu. Te to przepaść. Ale cena panie tego. ~1300 zeta za komplet na przód to sporo w porównaniu do serii. Nie piszę, że nie warto bo warto ale różnica jest konkretna.
Powiem więcej, mnie YellowStuff tak podkusił, że jak teraz się skończył to zamówiłem w FSVPerformance czterotłoczkowe zaciski z Panamery pod tarcze 350mm. Niedługo jadę do chłopaków wstawiać.
U mnie też muszę przymierzać się do zmiany tarcz i klocków na przednią oś.
Obecnie ford ma promocję na klocki + wymiana za 329zł. Warto czy nie ? Ktoś wie jakie to są klocki ??
Jakie by nie były - poza ASO za porządne klocki zapłacisz 170-200 zł i do tego wymiana to około 50 zł a na pewno ASO nie założy nic lepszego a i z samą usługą w ASO to różnie bywa bo dobry mechanik z reguł prowadzi własną działalność a nie siedzi w ASO ;)
to jaki komplet (tarcze+klocki) proponujecie do 800zł?
O noooooooooooo......
Tarcze Zimmermann 250-1360-20 360 zł
Klocki Ferodo FDB1897 175 zł
Może być ??????????????
Slartibartfast 12-10-2016, 07:48 Polecam to samo co arkemiz
Ultimaxy fajne (też z wyglądu ;)) ale z Redami mogą się przygrzać i wtedy tylko wymiana, nie przetoczysz (jak u mnie). IMHO różnica w cenie nieadekwatna do różnicy w hamowaniu.
woro_woro 12-10-2016, 08:14 Ja do tarcz Zimmermann dałem klocki Jurid ze znaczkiem Ford. Nie mam zastrzeżeń.
co powiecie na klocki i tarcze zimmermann?
Wiele razy o tym było - dobra jakość i bardzo dobry stosunek ceny do jakości.
Sam taki zestaw używałem w poprzednim Maxiu (2,0TDCI podkręcony na 170KM) i myślę, że zadowoli on ok.90% kierowców, ale jak lubisz bardziej ostro pojeździć, to przynajmniej klocki z wyższej półki by się przydały
radziej11 16-11-2016, 18:19 Witam wszystkich. Mam pytanko wymieniałem klocki hamulcowe całkiem niedawno i coś mnie podkusiło dałem do przetoczenia ranty tokarz poszedł dalej nie posłuchał przetoczył tarcze no i się zaczęło telepotanie kierownicą podczas hamowania niestety muszę zakupić nowe tarcze padło na Zimmermann czy mogę po wymianie zostawić klocki? Przejechane na nich 400 km.
Teoretycznie do nowych tarcz zaleca się montaż nowych klocków, w praktyce po takim przebiegu nie powinno się nic złego stać ale pewności nie masz. Ryzykujesz zniszczeniem tarcz czyli gra nie warta świeczki, lepiej te klocki odłożyć do pudełka na kolejną wymianę a nowe tarcze założyć z nowymi klockami.
Po 400km klocki nie beda zjechane. Tym bardziej ze byly przetoczone tarcze. Zreszta to widac czy klocek jest sciety czy nie.
Ja bym zakładał! Nawet jeśli jest ścięty to się dotrze.
Nie chodzi o ścięcie.
Klocki używane po pierwsze są już utwardzone i można spalić nową tarcze a po drugie zawierają cząstki starej tarczy co również może zaszkodzić nowej tarczy. Setki takich przypadków widziałem, na tarczach pojawiają się brunatne plamy i zaczyna trzepać kierownicą.
mario595 17-11-2016, 12:27 To papierem ściernym je potraktować hihi
radziej11 17-11-2016, 18:02 To w końcu zakładać czy nie? Już i tak mnie tokarz załatwił na 400 zł to 200 zł za klocki z bólem serca jakoś przełknę chociaż szkoda tych nowych klocków.
Ja do nowych tarcz założyłbym nowe klocki, a te, które posiadasz zastosowałbym następnym razem, po zużyciu tych nowych.
winciuncio 19-11-2016, 09:55 To w końcu zakładać czy nie? Już i tak mnie tokarz załatwił na 400 zł to 200 zł za klocki z bólem serca jakoś przełknę chociaż szkoda tych nowych klocków.
Tokarz zalatwil na 400zl?? Za przetoczenie 2 tarcz? Troche dales sie naciac. Taka usluga kosztuje okolo 100. . Koszt nowych np ATE czy Zimmerman to 450-500zl. To jaki jest sens przetaczania za taka kase? Poza tym tarcz nie powinno sie przetaczac tylko wymienic na nowe lepsze skoro poprzednie sie "zlasowaly".Jestem raczej pewny ze po przetoczeniu tarcze po pewnym czasie przy intensywnym używaniu znowu sie pokrzywią.
radziej11 19-11-2016, 13:27 Nie aż taki naiwny nie jestem może źle się wyraziłem zmieniałem klocki na nowe i chciałem żeby tokarz zebrał ranty a on po swojemu przetoczył całe za usługę zapłaciłem 50 zł i co założyłem a tu niespodzianka przy hamowaniu nie mogłem utrzymać kierownicy więc prawdopodobnie zrąbał robotę. Chodziło mi o to że naraził mnie na koszty zakupu nowych tarcz czyli 400 zł gdyby nie było toczone tarcze były by jeszcze na 1 wymianę klocków.
Dawaj do tokarza niech poprawia.
IMHO ustawił tokarkę za szybko i się zrobił gwint na tarczy. Niech delikatnie je przeleci jeszcze raz i będzie ok.
Kolega dał kiedyś w auto szlifie do przetoczenia i... pierwsza jazda wali strasznie, zaprzyjaźniony mechanik wziął przetoczył/zabielił i jest git.
radziej11 19-11-2016, 13:55 Chyba już nie będę kombinował na tarczy zostało 26,5 mm kupie nowe bo jak jeszcze raz przetoczą to już po bierkach będzie.
victor7577 06-01-2017, 13:13 Spowalniacze tarcze i klocki zamontowane przód i tył :) Wybór padł na EBC standard (tarcze) i EBC Green klocki. Zobaczymy jak to się sprawuje. Czy zayważyliście u siebie lepszą drogę hamowania czy też lepiej nie oczekiwać nic ponad serię?
To i ja się pochwalę :one:
Tarcze przód/tył ATE + klocki przód/tył ATE Ceramic :619: ...
Jak na razie - OK, ale ... pojeździmy, zobaczymy ...
A świadomie to wziąłeś? Czytałeś wcześniej? Bo swoje ceramic w końcu wywaliłem po 17 kkm, bo już mi się cierpliwość skończyła (do dziadostwa).
Wiesz co?
Czytałem ... ale jest również wiele pozytywnych opinii na ten temat ...
Nawet u moich znajomych się sprawdzają ...
A co Ci tak naprawdę nie pasowało?
Znacznie słabsze hamowanie przy lekkim nacisku na pedał niż na normalnych klockach. To się nie zmieniło przez cały czas eksploatacji. Zresztą, nie mogło, bo te klocki tworzą bardzo trwałą powłokę "glutu" na tarczach i ona tak trzyma. Z mojego doświadczenia wynika, że to osłabia siłę hamowania.
Ale jeden jedyny plus niepodważalny jest: felgi były czyste.
Wymieniłeś same klocki czy komplety?
Wywaliłem Ceramici po miesiącu. To była totalna padlina. Najgorzej jak pisał weuek, podczas lekkiego hamowania, raz "brały", raz nie. No i drugie dupnięcie z wysokiej prędkości też je kończyło. Były bardzo, bardzo, baaaardzo kiepskie.
Miałem założone razem z ATE PowerDisc, wszystko nowe.
tapatalk
Zobaczymy ...
Czytałem posty kolegi Citrovit ... jeździ na ceramice i wypowiada się o nich bardzo pozytywnie ...
Może to też kwestia pozytywnego podejścia do sprawy :razz: ...
Ale z gładkimi tarczami nieco lepiej się sprawują. W nacinanych ten glut tylko zatyka rowki, szczególnie te od wewnątrz.
I ja właśnie mam gładkie tarcze ... czytałem też o tych "dziurawych" i rzeczywiście ceramiki nie polecają ...
Samo ATE mówi o tym by nie stosować klocków z linii Ceramic z tarczami Power Disc ;)
Do gładkich tarcz bądź perforowanych się nadają i są dobrym wyborem choć ja sam zwolennikiem nie jestem ;)
No więc zobaczcie koledzy ... może nie ma co przekreślać takiego wyboru :razz:
Jak rzeczywiście będzie du... to wtedy będę myślał co dalej ... na razie jest OK :razz:
Witam. Potrzebuję wymienic klocki (przód i tył) w S-Maxie 2.0 TDCI 140km. Rozważam Textary lub ATE... o ATE dośc duzo postów i ogolnie jesteście zadowoleni...a ktos jeździ może z Textarami? Jak się sprawują ?
Bardzo podobny poziom, nie zauważysz różnic.
Osobiście jednak wolę klocki Ferodo i takie Ci polecam, są odporniejsze na fading.
Textara mogę kupić w lepszych pieniądzach , więc bardziej się ku tym klockom skłaniam, ale opinii mało.... jak mówisz ze podobne do ATE to chyba je wezmę. A jeżeli Ferodo to jakies konkretne ?
Ja mam textary cały przód i tył. Niewiele na razie mogę powiedzieć po 6kkm. Biorą równo nie ma wrzerow i rys. Jezdze dynamicznie ale przewidując manewry. Poprzedni zestaw miałem 60kkm. Wtedy był TRW.
Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka
szynszyl 15-01-2017, 12:41 Zimmerman to 450-500zl chyba para
Tarcze Hamulcowe Zimmermann Sport Coat na przod to 299 sztuka
http://www.brakes.pl/product_info.php/tarcze-hamulcowe-zimmermann-sport-coat-p-6522?cPath=43608_43609_45467_45702_45710_45711
sebastian88 10-03-2017, 14:28 Cześć
szukam tarcz i klocków na tył do swojego s-maxa z silnikiem 2.5t rocznik 2009
jazda raczej spokojna
co możecie polecić w rozsądnych cenach
czy oryginalne tarcze i klocki na tył Forda będą okej czy coś dostanę w podobnej cenie lepszego? czy nie warto przepłacać i kupić coś tańszego a podobnego
dzięki za odpowiedzi
kolega lewian już mi udzielił pomocy :) dzięki
mikawajos 10-03-2017, 15:07 Ja zalozylem ostatnio zimmermanny, klasyczne, tarcze i klocki. Fakt przód, ale do takiej jak ha jazdy, tj raczej spokojnej mogę polecić. Zaklada sie bezproblemowo, nic nie piszcza, pasuja idealnie.
Zimmermann sprawdza się nie tylko przy spokojnej jeździe - nie bez powodu te tarcze są używane na torze czy stosowane fabrycznie w takich autach jak Porsche 911, BMW M5, M3 czy Audi RS6 ;) Kwestia tylko doboru odpowiednich klocków, jeżeli chcemy czegoś więcej to warto do tych tarcz zastosować klocki Ferodo z serii DS Performance lub Racing - w zależności od przeznaczenia ;)
tak tak. Na pewno do 911 czy RS6 jest wkladana dokladnie taka sama tarcza :)
No nie jest to tarcza z Mondeo ale jest to tarcze tego producenta, maszyny te same, dostawca odlewów również ;)
Nie ma nic do tłumaczenia ;) Od 23 lat regularnie jestem w fabryce także wiem co kto jak i dla kogo. Jak nie wiesz to pytaj śmiało :one:
OK, nie mam problemu ci nie wierzyc.
Miejmy nadzieje tylko ze wlasciciele Porsche uznawaja te tarcze za dobre tak samo jak my. wtedy tylko sie cieszyc ze to faktycznie tak dobry produkt. BTW tez jezdze na Zimmermanach (plus Green Stuff)
krazy777.mc 11-03-2017, 13:41 Myślę o wymianie kompletnych hamulców tj tarcze z klockami przód i tył. S max który ma 190KM. Jazda dynamiczna ale przewidujaca. Sporo po malym miasteczku i krajowki( ze 130 km/h prędkość przelotowa) a jak trasa i autostrady to najczęściej ok. 150-170, czasem jak jadę sam to okolice 200 licznikowych ale to sporadycznie i tylko jak się jakieś puste miejsce zrobi.
Czegi szukać? Textar? Zimmerman? Jakie klocki do tego zeby byly wydajne i mozliwie uniwersalne?
Budżet od 1000 do 1400 no chyba że mnie przekonacie że warto dolozyc.
Wysłane z mojego Samsung S7 Edge
radziej11 12-03-2017, 13:10 Kładź fabrykę ceny takie same jak Zimmerman ja po 3 miesiącach jazdy na Zimmermanie oddałem do reklamacji tarcze zwichrowane na fabryce jeździłem 2 wymiany klocków i często mi się zdarzało hamować z 200 km/h nic się nie działo teraz znowu powróciłem do fabryki ewentualne można pomyśleć o lepszych klockach dla mnie fabryka w zupełności wystarczająca.
winciuncio 19-03-2017, 00:19 Myślę o wymianie kompletnych hamulców tj tarcze z klockami przód i tył. S max który ma 190KM. Jazda dynamiczna ale przewidujaca. Sporo po malym miasteczku i krajowki( ze 130 km/h prędkość przelotowa) a jak trasa i autostrady to najczęściej ok. 150-170, czasem jak jadę sam to okolice 200 licznikowych ale to sporadycznie i tylko jak się jakieś puste miejsce zrobi.
Czegi szukać? Textar? Zimmerman? Jakie klocki do tego zeby byly wydajne i mozliwie uniwersalne?
Budżet od 1000 do 1400 no chyba że mnie przekonacie że warto dolozyc.
Wysłane z mojego Samsung S7 Edge
Tez mialem ten sam dylemat. Wczesniej mialem zalozone oryginalne tarcze forda wraz klockami trw (przod) i ford (tyl). To zalozyl poprzedni wlasciciel. Przy dynamicznej jezdzie ten zestaw byl do du.. Po kilku hamowaniach z duzej predkosci nie wytrzymywal przeciazen. Szybko sie przegrzewal i czasami rzeczywiscie myslalem ze nie zatrzymam auta (zwlaszcza przy hamowaniu na autostradzie). Trw i motorcraft (focomo)mozna chyba stosowac do seicento prowadzonego przez babcie do kosciola. Nie mowie tego zlosliwie ale dopiero w ciezkim s-maxie (189hp) przekonalem sie jaki to shit.Tak czy inaczej u mnie w poprzednich samochodach nigdy fabryczne hamulce sie nie sprawdzaly. Mowie o zwyklych cywilnych samochodach, a nie typu ST czy RS.
Wiedzialem ze musze kupic cos znacznie lepszego do s-maxa, ale oczywiscie po kilkudziesieciu opiniach przeczytanych na forum i w necie nie moglem sie zdecydowac.
Postawilem na pewien kompromis(rowniez cenowy) i to na razie moge polecic.
Na tyle troche zaoszczedzilem kupujac tarcze i klocki textar. Pytalem u roznych zrodel,ze trzeba sprawdzac z jakiej fabryki pochodzi komplet sygnowany marką textar (mozna trafic na bubel) Wybrany komplet zostal wyprodukowany w UK z plombami i hologramami.
Na przod poszly klocki EBC yellow staff (najdroższy element -prawie 600zl) do tego nacinane tarcze ATE Powerdisc( tarcze nacinane z uwagi na to ze juz kilkukrotnie zlasowalem tarcze standardowe i fabryczne). Mialem zalozyc tarcze nawiercane i nacinane np Ebc,ale po doswiadczeniach w poprzednim samochodzie zmienilem decyzje. W poprzednim samochodzie tarcze tego typu bardzo szybko zuzywaly klocki. Do tego bardzo huczaly przy hamowaniu z duzych predkosci. Ate powerdisc sa ciche z uwagi na niewielki i specyficzny rodzaj naciecia. Nawiercane Zimmermany odrzucilem gdyz pomimo dobrych opinii nie brakuje rowniez skrajnie odmiennych- negatywnych.
Po przejechaniu okolo 10 tys (miasto- trasy) na przedstawionym zestawie klocki na tyle i przodzie zuzyly sie nieznacznie. Przy hamowaniach z duzych predkosci na autostradzie hamulce caly czas hamuja wzorowo (bez efektu "hamowalem i nie bylo hamowania":lol:)
Caly komplet to wydatek okolo 1500zl (Warto poswiecic czas szukajac w necie w hurtowniach i sklepach-ceny sa naprawde rozne) Tylko kupujac warto sprawdzic czy ate to rzeczywiscie ate. To mozna ustalic na stronie producenta po kodzie z opakowania i hologramie.
Mialem zalozyc tarcze nawiercane i nacinane np Ebc,ale po doswiadczeniach w poprzednim samochodzie zmienilem decyzje. W poprzednim samochodzie tarcze tego typu bardzo szybko zuzywaly klocki. Do tego bardzo huczaly przy hamowaniu z duzych predkosci. Ate powerdisc sa ciche z uwagi na niewielki i specyficzny rodzaj naciecia. Nawiercane Zimmermany odrzucilem gdyz pomimo dobrych opinii nie brakuje rowniez skrajnie odmiennych- negatywnych.
To co napisałeś to właśnie tyczy się tarcz nacinanych - to one charakteryzują się znacznie szybszym zużywaniem klocków i buczeniem podczas hamowania. Przy tarczach perforowanych tego zjawiska nie zauważyłem. No a sam Zimmermann to jednak znacznie lepszy wybór aniżeli ATE. Co nie zmienia faktu, że z tego co napisałeś do Twojego stylu jazdy są wystarczające no i najważniejsze, że spełniają swoje zadanie bo w końcu o to w tym chodzi.
winciuncio 21-03-2017, 21:29 To co napisałeś to właśnie tyczy się tarcz nacinanych - to one charakteryzują się znacznie szybszym zużywaniem klocków i buczeniem podczas hamowania. Przy tarczach perforowanych tego zjawiska nie zauważyłem. No a sam Zimmermann to jednak znacznie lepszy wybór aniżeli ATE. Co nie zmienia faktu, że z tego co napisałeś do Twojego stylu jazdy są wystarczające no i najważniejsze, że spełniają swoje zadanie bo w końcu o to w tym chodzi.
Zgadza sie, ale akurat te tarcze Ate sa naprawde ciche i nadmiernie nie zuzywaja klockow. Poza tym sadze, ze akurat ate z tej serii jak i zimmerman to podobna polka. Nie zdecydowalem sie na zimmermana ze wzgledu na rozbierzne opinie.
Zalezalo mi na tym by tarcze byly w miare ciche, by nie "zlasowaly" sie po dynamicznej jezdzie, a przy tym by nie zuzywaly nadmiernie klockow. Wczesniej mialem tarcze nacinano-nawiercane ebc. Byly ok, ale mialy wady. Bardzo szybko zuzywaly klocki, mozliwe ze ze wzgledu na sposob naciecia.Tak samo bardzo halasowaly.Przy tym byly prawie dwa razy drozsze od Ate. Jezeli przy mojej jezdzie ate sie nie wypacza na pewno bede je dalej kupowal.
Wlasnie zmienialem kola na letnie i powiem szczerze, ze klocki z tylu nieznacznie bardziej sie zuzyly niz przod.
Przod wyglada na prawie nietkniety co mnie bardzo zaskoczylo a przejechalem przez zime okolo 10 tys. Zobaczymy jak w sezonie letnim gdzie sa troche wieksze predkosci.
Na razie takie kompromisowe rozwiazanie polecam.
Panowie
Przy okazji wymiany opon na letnie miałem okazję obejrzeć tarcze hamulcowe .. powiedzmy że już powoli czas na nie nadchodzi.. coś tam wybiorę choć moim typem jest brembo nigdy mnie nie zawiodły.. Pytanie jednak dotyczy czego innego a mianowicie, jak jest przyczepiana tarcza do piasty bo zaczynam mieć podejrzenia że zaufany mechanik poprzedniego właściciela to był przysłowiowym panem Heńkiem z pod budki z piwem. Tarcze przód mają dodatkowy otwór ( 6) który jak wnioskuję na podstawie doświadczeń z innych aut powinien służyć do przykręcenia tarczy do piasty jedną śrubą z stożkiem. Oczywiście w tarczach otwory są ale zostały założone w taki sposób że pod nimi nie ma otworu w piaście a same tarcze zabezpieczone są przez założenie na szpilkach podkładek z zabezpieczeniem przeciw odkręcaniu..? Gość z wulkanizacji twierdzi że to pozostałości z nakrętek od felg alu. Więc chcę zapytać czy powinna być tam śruba i jeżeli tak to jaka..
Zrobiłes zdjęcie?
Bo tak to sobie możemy gdybać co tam jest.
Pacnę po południu.
Dodaję załącznik który powinien wyjaśnić gdzie widzę problem.
Cos mi się wydaje że tak ma być. Na zdjęciach piast nie widziałem dodatkowego otworu.
Nigdy w zyciu nie widziałem, zeby tarcza w S-Maxie była kiedykolwiek jakąkolwiek śruba przykręcana do piasty ...
Takie "podkładkowe zabezpieczenia" to ja widziałem fabrycznie w Mondeo mojego ojczulka ...
Ale te podkładki to powinny być?
Są one dla mnie nowością. Dotychczas w autach które posiadałem śruba była Opel Ascona, Vectra, Daewoo Nubira, Renault Clio i Megane II a tu inaczej..
Takie pierścienie też są wykorzystywane, więc wszystko jest ok.
ja w mdo mam (mialem?) takie unieruchamiajace podkladki
Jaka jest minimalna grubość tarczy tylnych ?
piterek45 09-04-2017, 22:45 9mm
Klocki tył firmy ATE dobre są do mondeo mk4 ?
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Dzięki . Przy zmianie kapci zauważyłem że tylnie już pomału się kończą więc, trzeba wymienić.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
DAMIAN-24 11-04-2017, 22:48 ja w mdo mam (mialem?) takie unieruchamiajace podkladki
Widziałem, że dokładałeś dystanse. Nie miałeś wtedy problemu z tymi podkładkami? Ja dopiero jak je wywaliłem to dystans siadł idealnie.
To jest dobre pytanie. Nie pamietam, ale zakladam ze tych podkladek juz nie mam.
szynszyl 12-04-2017, 05:52 zarzuciłem sobie FERODO na tył.. na przód też chyba pójdą, bo tam tez już lipa
Zapodałem klocki motorcrafta 1917250. Takie siedziały i takie dałem. Złego słowa nie powiem a cena atrakcyjna w stosunku do innych firm np trw Delphi czy febi. Kupione na ford.sklep.pl gdzie już nie raz zamawiałem części
Znacie jakaś albo polecacie stronę gdzie można zmówić za dobre monety zestaw klocków i tarcz ?? z góry dzięki
Przecież nawet wyżej masz adres.
lobuz123 24-06-2017, 10:28 Mam pytanie, w sprawie hamulców tylnych, otóż rok temu zmieniałem tarcze i klocki firmy TEXTAR i od jakiegoś czasu podczas hamowania słyszę odgłosy "blaszki" skrzypienia. Byłem u mechanika, przejrzał wyczyścił złożył i w sumie na nie wiele to dało, no może nie aż tak często słychać było. Przejechałem kolejny tysiąc km i znowu to samo. Dzwięk słyszalny tylko przy wolnych prędkościach lub na dojazdach. Przesyłam filmiki może coś się uda wywnioskować. Mechanik twierdzi ze można tak jeździć i nie wnikać. Ja ze swoim pedantyzmem ideologii idealnego sprawnie samochodu pytam się Was :) , co z tym zrobić ? :D
https://www.dropbox.com/s/2o696vi95y7hasq/20170618_153805.mp4?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ififpatjfggieix/20170618_153745.mp4?dl=0
https://www.dropbox.com/s/n409n0p6f2pi57j/20170530_193300.mp4?dl=0
szynszyl 25-06-2017, 09:34 wszystko już kiedyś kupie byle nie TRW... tarcza + klocek z przodu = pylenie i to straszne pylenie. ferodo na tyle rewelacja. tylko fakt mogłem pomalować ten "bęben" bo rdzewieje
Założyłem tarcze Febi a klocki Delphi i jestem zadowolony.
Czarnecki 10-07-2017, 06:30 Czy znajdę jakieś naprawdę sporo lepsze serii tarcze + klocki przód tył w cenie do 3000zł całość?
mariuszb55 10-07-2017, 16:23 Przy tym budżecie poszedł bym raczej w tę stronę https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2711822&postcount=233
S-max ma jakieś czujniki zużycia klocków hamulcowych?
stingerA6 12-07-2017, 22:55 Nie mają
A tak na szybkiego żeby klocki wymienić to jakie klucze i co jest mi potrzebne?
Imbus 7, śrubokręt, szczotka druciana, jakimś ściskiem stolarskim tłoczek wepchnę?
Koła są na klucz 19?
A tak na szybkiego żeby klocki wymienić to jakie klucze i co jest mi potrzebne?
Imbus 7, śrubokręt, szczotka druciana, jakimś ściskiem stolarskim tłoczek wepchnę?
Koła są na klucz 19?
Jestem świeżo po wymianie wstawiłem klocki Textar puki co ok. Za tydzień jadę w góry będzie dla nich prawdziwy test. Przód potrzebujesz napewno imbus 7 i nim odkresasz prowadnice. Ja odpychalem tłoczek śrubokrentem jeszcze na przykręconym zacisku. Zapierasz o zacisk i pchasz starym klockiem. Pamiętaj o smarowaniu prowadnic smarem dedykowanym. Sprawdzaj także stan gum na prowadnicach i tłoczku. Tył klucz chyba 13 oczkowy i klucz chyba 15 kontra. Wypnij wcześniej linkę ręcznego bo nie wyciągniesz śruby. Odkrecasz śruby mocujące prowadnice zdejmujesz zacisk ale tu tłoczek jednocześnie wpychasz i kręcisz ja wykorzystałem klucz patrz fotka do odkręcania tarczy szlifierki kątowej. Całość ogólnie bardzo fajnie się wymienia. Pamiętaj po każdym cofania tłoczka o kontrolowaniu płynu w zbiorniczku. A po montażu każdego koła popmowaniu kilkakrotnie pedałem. Miłej pracy. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170715/5e023a8e703c3b60550d7eee3e763fb6.jpg
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
macko135 21-07-2017, 03:53 przód i tył klocki i tarcze ATE narazie docieram zobaczymy jak będzie dalej :)
Jestem świeżo po wymianie wstawiłem klocki Textar puki co ok. Za tydzień jadę w góry będzie dla nich prawdziwy test. Przód potrzebujesz napewno imbus 7 i nim odkresasz prowadnice. Ja odpychalem tłoczek śrubokrentem jeszcze na przykręconym zacisku. Zapierasz o zacisk i pchasz starym klockiem. Pamiętaj o smarowaniu prowadnic smarem dedykowanym. Sprawdzaj także stan gum na prowadnicach i tłoczku. Tył klucz chyba 13 oczkowy i klucz chyba 15 kontra. Wypnij wcześniej linkę ręcznego bo nie wyciągniesz śruby. Odkrecasz śruby mocujące prowadnice zdejmujesz zacisk ale tu tłoczek jednocześnie wpychasz i kręcisz ja wykorzystałem klucz patrz fotka do odkręcania tarczy szlifierki kątowej. Całość ogólnie bardzo fajnie się wymienia. Pamiętaj po każdym cofania tłoczka o kontrolowaniu płynu w zbiorniczku. A po montażu każdego koła popmowaniu kilkakrotnie pedałem. Miłej pracy. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170715/5e023a8e703c3b60550d7eee3e763fb6.jpg
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Na razie odpuściłem wymianę, dojadę te co mam a potem wymienię z tarczami. I raczej dam komuś zarobić wymiana klocków przód/tył jak pytałem 150zł a sam nie mam nawet warunków i czasu na takie zabawy.
Na razie odpuściłem wymianę, dojadę te co mam a potem wymienię z tarczami. I raczej dam komuś zarobić wymiana klocków przód/tył jak pytałem 150zł a sam nie mam nawet warunków i czasu na takie zabawy.
Za 150zł za 2 osie to chyba tylko przerzucą klocki niczego nie czyszcząc...
Za poradą pawpor zakupione u niego klocki Galfer FDT1055 na obie osie plus na tył tarcze Zimmermann Standard .....już po paru kilometrach dało się odczuć róznicę między poprzednimi, standartowymi Motocraftami.....a jak się dotra to powinno byc super...
Tylko mylą mocno
raczej pylą :)
ja mam galfer sport od pawpor i tragedii z pyleniem nie ma a hamowanie dużo lepsze niż standardowe.
No raczej tak :) telefon i autokorekta
Też je mam i po przejechaniu 150km felgi są już zapylone, nie widać że były umyte. Zobaczymy ile posłużą Ale hamowanie dużo lepsze.
KameleoNick 10-08-2017, 08:53 Czy znajdę klocki na przód Ferodo DS Performance odpowiednie dla Mondeo? Chcę by tarły się z Zimmermannami Sport nawiercanymi, ale nie mogę ich znaleźć :(
Czy znajdę klocki na przód Ferodo DS Performance odpowiednie dla Mondeo? Chcę by tarły się z Zimmermannami Sport nawiercanymi, ale nie mogę ich znaleźć :(
Ferodo nie produkuje DS Performance do tego samochodu, natomiast są dostępne klocki Galfer Sport FDT1055, które bardzo dobrze się sprawują nawet przy dynamicznym stylu jazdy.
motorek4612 10-08-2017, 20:54 Za 150zł za 2 osie to chyba tylko przerzucą klocki niczego nie czyszcząc...
Widziałeś Wojtek. Heheh, chyba zacznę brać kasę za to.....:619:
Uff.
Jestem po wymianie zwichrowanych tarcz i powiem szczerze, nie róbcie tego sami w domu jak nie macie kanału i narzędzi.
Tarcze nie chciały zejść, nie mam ściągacza i trzeba było nieźle się namęczyć żeby je ściągnąć.
Pod blokiem raczej nie wykonalne, bo potrzeba niezłego zamachu, a to tylko z kanału można zrobić.
Jeśli tarcze ładnie schodzą po walnięciu młotkiem od strony nadkola, to nie ma o czym mówić, ale u mnie akurat tak nie było.
Tutaj szczegóły wymiany: https://takoto.pl/ford-s-max-wymiana-tarcz-i-klockow-hamulcowych-przod
A dlaczego tarcza tak źle wygląda od wewnątrz? Bo nie ma osłony tarczy. I, moim zdaniem, też dlatego tak powszechne jest jej zwichrowanie tarcz przednich w naszych autach. To jest jeden z baboli w tej marce z tego okresu.
Te 18-21 na kluczu dynamometrycznym to w jakich jednostkach?
Masz rację, że obsługa serwisowa kół to tragedia. Po zakupie każdego auta męczę się z pierwszym zdjęciem kół (po naprawie lakierniczej w aso też trzeba się było z kołem siłować). A po sobie samym nigdy nie mam problemu.
No właśnie nie pamiętam co tam było napisane na kluczu. Kiedyś sprawdzę. W każdym razie ja nie dociągam śrub na siłę, bo tylko kłopot odkręcić. Jak to mówią robię z czuciem.
A ja nie mam czucia (maly, chudy jestem i pracuje tylko glosem), wiec polegam na skali liczbowej. Kola dokrecam na 130 Nm.
Nie. Przynajmniej tak twierdzi producent pojazdu.
Panowie tak na głupiego co brać bo nie mogę się zdecydować Tarcze + Klocki. W sumie to kręcę się wokoło dwóch firm który zestaw?
Przód ZIMMERMANN SPORT + Tył ZIMMERMANN + Klocki ZIMMERMANN przód-tył
Przód ZIMMERMANN SPORT + Tył ZIMMERMANN + Klocki FERODO przód-tył
Czy ewentualnie Przód bez Sport?
piotras78 03-09-2017, 19:30 Ferodo zawsze jak miałem to mi pyliły na felgi ale hamowały ok. Generalnie co nie założysz firmowego będzie ok - S-MAX to nie Sti lub Evo gdzie latasz 200 hamujesz do 100 i za chwilę masz znowu 200 (trochę przerabiałem ten temat). Ja ostatnio montowałem zestaw Textara na Pathfinderze (samochód waży ok 2,3 t) i tez było ok a wolno nim nie jeździłem.
Jak chcesz mieć pewniaka to bierz wszystko jednego producenta, jak masz czas i pieniądze to możesz poeksperymentować z klockami z innej firmy chociaż niektóre zestawy mocno się nie lubią (albo tarcze lub klocki znikają w ekspresowym tempie, albo klocki jak lecisz ok 160 w okolicach 100 przestają hamować). A i odpuściłbym sobie wersje sport - przy nacięciach i nawierceniach z czasem pojawiają się mikropęknięcia. Jak się ich używa faktycznie do jakiś KJSów czy innych sportów to nie zdążą popękać - szybciej się zużyją i zostaną wymienione na nowe (mi np w Mitsubishi zestaw starczał na ok 8 tys km)
Bump: Ferodo zawsze jak miałem to mi pyliły na felgi ale hamowały ok. Generalnie co nie założysz firmowego będzie ok - S-MAX to nie Sti lub Evo gdzie latasz 200 hamujesz do 100 i za chwilę masz znowu 200 (trochę przerabiałem ten temat). Ja ostatnio montowałem zestaw Textara na Pathfinderze (samochód waży ok 2,3 t) i tez było ok a wolno nim nie jeździłem.
Jak chcesz mieć pewniaka to bierz wszystko jednego producenta, jak masz czas i pieniądze to możesz poeksperymentować z klockami z innej firmy chociaż niektóre zestawy mocno się nie lubią (albo tarcze lub klocki znikają w ekspresowym tempie, albo klocki jak lecisz ok 160 w okolicach 100 przestają hamować). A i odpuściłbym sobie wersje sport - przy nacięciach i nawierceniach z czasem pojawiają się mikropęknięcia. Jak się ich używa faktycznie do jakiś KJSów czy innych sportów to nie zdążą popękać - szybciej się zużyją i zostaną wymienione na nowe (mi np w Mitsubishi zestaw starczał na ok 8 tys km)
A i odpuściłbym sobie wersje sport - przy nacięciach i nawierceniach z czasem pojawiają się mikropęknięcia.
To wtedy, gdy kupuje się takie "wyczynowe" tarcze w cenie nizszej niż normalne, na przykład mikoda. Zawsze kupuję nacinane i nie potwierdzam powyższej opinii.
Jakiejś sportowej jazdy nie uprawiam, ale wiadomo czasem szybciej się jeździ niż się powinno, raczej staram się działać z wyprzedzeniem i nie dawać po heblach w ostatnim momencie ale styłację awaryjne czasem się zdarzają.
Chciałem kupić już coś lepszego niż oryginał w jakiś rozsądnych pieniądzach, zastanawiam się czy by nie zrobić chipa do s-maxa więc lepsze hamulce by się zdały.
Gdzieś czytałem że Ferodo lubią piszczeć.
Aktualnie oryginałem są tarcze jurid. Raczej nietrudno kupić coś lepszego.
Od siebie polecę (niepodrobione) brembo max (jeśli występują w twoim rozmiarze).
piotras78 03-09-2017, 23:29 Takiego czegoś jak Mikoda nigdy nie posiadałem w swoim samochodzie :) - chodziło mi bardziej o nawiercane zimmermany. Jest jeszcze jeden mankament usportowionych układów - z reguły potrzebują wyższej temperatury żeby osiągnąć swoją optymalna siłę hamowania - w mieście praktycznie nie realne do uzyskania chyba że ktoś pałuje od świateł do świateł i hebel na max - po trasie (nie krętej górskiej) - hmmm ile razy się mocniej hamuje. Reasumując - musisz się zastanowić jak i gdzie jeździsz. Ja bym wolał kupić sobie markowy zestaw cywilny (Textar, Ferodo, ATE) a resztę kasy zainwestować na wymianę przewodów hamulcowych na te w stalowym oplocie + wymianę płynu hamulcowego o wyższym punkcie wrzenia (są dostępne w specyfikacji DOT 4 - ok 300 st C - standardowy gotuje się już przy ok 230 oczywiście jak jest nowy i nie ma wody)
Wspomniane Brembo MAX też są spoko ale d...y nie urywają więc na wielkie WOW bym nie liczył - po prostu dobra tarcza (z tego co pamiętam - ale mogę się mylić bo trochę tego przerzuciłem - to właśnie ładnie z Ferodo pracowała)
Tak, z normalnym ferodo premierem współpracowała znakomicie. To były moje najlepsze hamulce (do obecnego auta nie produkują rozmiaru, dlatego kupiłem co innego). Oczywiście, nie jest to wersja wyczynowa, ale po co mi taka do klekota 1.8?
Niestety, wygląda na to, że schodzą z rynku i zastępuje je wersja xtra.
Jest jeszcze jeden mankament usportowionych układów - z reguły potrzebują wyższej temperatury żeby osiągnąć swoją optymalna siłę hamowania.
Brembo twierdzi odwrotnie:
https://www.bremboparts.com/europe/en/products/brembo-max/the-perfect-response
Ale właściwie te tarcze niekoniecznie są usportowione.
Najgorszy wybór to klocki ceramiczne: w początkowej fazie hamowania jest kompletna beznadzieja. Jedyna ich zaleta to czyste felgi.
Raczej chyba zakupie tarcze ZIMMERMANN SPORT + Tył ZIMMERMANN
Do mojej jazdy powinny spokojnie wystarczyć a też fajnie się prezentują, zastanawiam się tylko czy brać do tego klocki Zimmermana czy EBC BLACK STUFF
piotras78 08-09-2017, 23:10 Z ebc to juz moze idz w zielone. Tylko zastanow sie nad tym co pisalem. Co z tego ze osprzet ok jak baza (plyn, przewody) bedzie w standardzie. Zagotujesz plyn, przewody spuchna i tyle bedzie z hamowania. Zamiast cisnac klocek bedziesz pompowal przewody.
Nie idźmy tą drogą potrzebuje klocki i tarcze do codziennej jazdy a nie ścigania się na torze.Moim zdaniem dla moich potrzeb wystarcza spokojnie to co dała fabryka a tam nic mi się nie gotuję.
Nie szukam klocków na tor tylko chciałem mieć coś ciut lepszego od fabryki. Zielone to już spory wydatek a nie chodzi mi o to żeby podbijać cenę, za ten komplet zimmermanna 1100zł to już wydaje mi się sporo i nie chciał bym dokładać więcej.
LuckasLBN 11-09-2017, 11:01 Witam.
Przymierzam się do wymiany tarcz i klocków na obu osiach w S-Maxie 2.5T, patrze po sklepach internetowych i zastanawia mnie fakt iż 2-3 lata temu jak kupowałem do poprzedniego auta to klocki jak i tarcze były w komplecie tj. kupując tarcze na np. na przód kupując jedna sztukę tarcz w pudełku było dwie a teraz patrze np. tarcze polecana tu na forum ZIMMERMANN aby mieć komplet muszę zamówić dwie sztuki?:
https://hamulcesklep.pl/o/610.3711.20
do tego na przód polecacie klocki FERODO Premier(niema tam fotek ale wydaje mi się że po numerze będzie to Premier?):
https://hamulcesklep.pl/o/FDB1898
Na tył z racji ze w tym sklepie nie maja tarczy ZIMMERMANN, zastanawiam się nad ATE:
https://hamulcesklep.pl/o/24.0111-0145.1
I klocki na tył Ferodo Premier:
https://hamulcesklep.pl/o/FDB4237
Choć zastanawiam się czy nie lepiej wybrać te z podcięciem?:
https://hamulcesklep.pl/o/FDB1917
Pomożecie?
Niedawno byłem zmuszony wymienić tarcze i klocki w moim Esiu. Założyłem budżetowe, firmy Textar... i musze przyznać że póki co, jestem z nich bardzo zadowolony.
LuckasLBN 11-09-2017, 11:26 String Ile za nie zapłaciłeś i o której osi mówimy? Patrząc na ceny to w tym sklepie ZIMERMANY nie są jakieś drogie.
LuckasLBN teraz jestem w pracy, to Ci nie powiem. Wrócę do domu i zajrzę w kwity.
A mówimy o "zadniej" osi ;)
Witam.
Przymierzam się do wymiany tarcz i klocków na obu osiach w S-Maxie 2.5T, patrze po sklepach internetowych i zastanawia mnie fakt iż 2-3 lata temu jak kupowałem do poprzedniego auta to klocki jak i tarcze były w komplecie tj. kupując tarcze na np. na przód kupując jedna sztukę tarcz w pudełku było dwie a teraz patrze np. tarcze polecana tu na forum ZIMMERMANN aby mieć komplet muszę zamówić dwie sztuki?:
https://hamulcesklep.pl/o/610.3711.20
do tego na przód polecacie klocki FERODO Premier(niema tam fotek ale wydaje mi się że po numerze będzie to Premier?):
https://hamulcesklep.pl/o/FDB1898
Na tył z racji ze w tym sklepie nie maja tarczy ZIMMERMANN, zastanawiam się nad ATE:
https://hamulcesklep.pl/o/24.0111-0145.1
I klocki na tył Ferodo Premier:
https://hamulcesklep.pl/o/FDB4237
Choć zastanawiam się czy nie lepiej wybrać te z podcięciem?:
https://hamulcesklep.pl/o/FDB1917
Pomożecie?
Witam w klubie :D
Ogólnie polecam http://www.brakeparts.pl z rabatem dla użytkowników forum taniej nie znajdziesz bo porównywałem.
Tarcze na pewno musisz kupić 2szt inaczej chyba tez nie sprzedają, po prostu żeby cena w oczy nie kuła podają za 1szt zawsze to lepiej wygląda. Klocki kupujesz i sprzedają zazwyczaj w komplecie na przód lub tył ( na 1oś)
LuckasLBN 11-09-2017, 15:22 Voku
Dzięki, a czy powołując się na forum jakiś numer trzeba podawać? Na jaki zestaw Ty się zdecydowałeś?
Rabaty https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=130235
Tak trochę humorystycznie.
Co do klocków i tarczy to czytam czytam i czytam i ogólnie jak bys nie czytał to każde się krzywią a klocki palą :D
Osobiście jak bym mógł to brał bym Zimmermany Sport (a jak pisałem i tak wszystkie się krzywią więc co za różnica te przynajmniej mają wygląd :D)
Co do klocków to chyba ebc green stuff ale taki komplet to już wydatek.
Ale jako że nie jeżdżę dynamicznie :P to pewnie skończy się na tarczach i klockach zmimmermana :P
LuckasLBN 11-09-2017, 20:51 A jaki jest standardowy rozmiar tarczy w s-maxie? Bo patrzyłem pół dnia tarcze i rozglądałem się za fi 316 na przód a na alledrogo patrze zestawy to w nich na przód jest fi 300 a na tył fi 302. Na lato ma 18 z Titaniuma a na zimę 16 tez alusy i jak kojarzę to tym 16 niewiele miejsca zostawało poza tarczą czyżbym miał tarcze 300 skoro wchodzą felgi 16?
Rozmiar tarczy jest nabity na zacisku.
Zdejmij koło, będziesz wiedział.
https://takoto.pl/wp-content/uploads/2017/08/ford-s-max-jak-wcisnac-tloczek-hamulcowy.jpg
Albo https://ford.7zap.com/pl/
S-Max 2.5T. Front 316,tył 302.Fabrycznie tylko takie montowali.Można robić swapa na większe od Focusa RS lub Volvo XC90.Od czterech lat hamownia ma EBC Ultimax i Red EBC klocki...polecam,a lekko nie mają.
mariuszb55 12-09-2017, 12:00 Ja u siebie wymieniłem zaciski na te z wersji 2.5T (pod tarczę 316 mm) i do tego tarcze nacinane i klocki EBC Green + nowy płyn DOT 5.1.
Oczywiście cała wymiana zgodnie ze sztuką.
Hamowanie znacznie lepsze niż w serii.
Na tym secie zrobiłem ponad 7 tys. km -m.in. trasa Warszawa - Nicea i powrót i jak na razie złego słowa nie mogę powiedzieć.
Ja u siebie wymieniłem zaciski na te z wersji 2.5T (pod tarczę 316 mm) i do tego tarcze nacinane i klocki EBC Green + nowy płyn DOT 5.1.
Oczywiście cała wymiana zgodnie ze sztuką.
Ile taki zabieg kosztuje całościowo, u kogo to robiłeś, bo jestem zainteresowany.
mariuszb55 12-09-2017, 16:33 Tarcze i klocki z wysyłką + smary, zestawy montażowe, uszczelnienia itp ok. 1500 zł
Zaciski na przód udało mi się kupić na allegro za 150 zł z wysyłką.
Do tego piaskowanie i malowanie 100 zł.
Przy okazji zregenerowałem też tylne zaciski - 300 zł.
Całą wymianę robił mi znajomy, który na co dzień pracuje w serwisie mercedesa.
Wziął za to 200 zł + moja pomoc.
Trochę żałuje, że nie wymieniłem też przewodów na te w oplocie ale niestety nie miałem już na to czasu bo przewody były na zamówienie a czas naglił bo wyjazd za pasem.
mariuszb55 12-09-2017, 16:42 Tarcze to Bozarto GTR.
Prawdopodobnie produkuje je Mikoda - jednak Pan z Mikody oficjalnie tego nie potwierdził.
Długo się zastanawiałem nad ich wyborem czytając setki wpisów i opinii.
Jednak stwierdziłem, że jak nie spróbuje na własnej skórze to się nie przekonam.
Jak na razie jestem pozytywnie zaskoczony.
Te tarcze to prawie za darmo :P ciekawe co to za producent
Nawiercanych na wylot bym unikał...to duże i ciężkie auto.Widziałem jak na Mondeo syna szybko poszły do wymiany,zaczęły pękać przy otworach...po kilku miesiącach,nie pamiętam jakiej firmy.
mariuszb55 13-09-2017, 07:22 Nawiercanych na wylot bym unikał...to duże i ciężkie auto.Widziałem jak na Mondeo syna szybko poszły do wymiany,zaczęły pękać przy otworach...po kilku miesiącach,nie pamiętam jakiej firmy.
Dlatego ja zdecydowałem się na nacinane bez otworów.
Z nacinanych są jeszcze PowerDisc ATE w rozsądnych pieniądzach ale czy warto nie wiem, jak czytam o tych wszystkich tarczach i klockach to mam mętlik w głowie, ciężko coś wybrać po opiniach bo są bardzo rożne i skrajne.
Zaraz kupię to co dała Fabryka i będzie spokój :D Chodź tak jak patrzę to oryginały do tanich też nie należą.
orzel_man 13-09-2017, 10:05 U mnie zimmermann i EBC.
CHwalę sobie.
Yellow stuff z przodu i Green z tyłu.
dają rade spoko.
na ile to nie wiem, bo niedawno zmieniłem klocki. ale tarcze super się sprawdzaja.
No to mam dylemat :P
Te Greeny się sprawdzają bo mogę jeszcze zestwić ze sobą tarcze Zimmermanna zwykłą przód-tył + Greeny przód-tył. Da radę taki zestaw czy szkoda kasy na Greeny do tych tarcz?
U mnie siedzi ebc turbo groove + ebc green stuff i spisuje się bardzo dobrze (głównie miasto, od czasu do czasu trasa w 5os). Na razie 45kkm nalatane na zestawie bezproblemowo. Greeny dają radę, ale trzeba brać poprawkę na styl jazdy.
U mnie siedzi ebc turbo groove + ebc green stuff i spisuje się bardzo dobrze (głównie miasto, od czasu do czasu trasa w 5os). Na razie 45kkm nalatane na zestawie bezproblemowo. Greeny dają radę, ale trzeba brać poprawkę na styl jazdy.
Ale czujesz jakąś poprawę w stosunku do zestawu z fabryki?
piotras78 13-09-2017, 12:36 Greeny maja wyzsza wytrzymalosc na max temperature (i to sporo nawet w porownaniu z ebc czarnymi - dosyc istotne jak jezdzisz z duzymi predkosciami 150-160 w gore). Ale to wszystko ma sens jak zrobisz to co Ci pisalem wczesniej. Przewody w oplocie to wydatek jednorazowy. Plyn o podwyzszonej temp. To juz przy tej modyfikacji koszt pomijalny.
Ale czujesz jakąś poprawę w stosunku do zestawu z fabryki?
Tak, jak się przesiadałem z fabryki (po około 20kkm) to poprawa była ogromna, ale miałem wtedy tarcze i klocki tył+przód do wymiany (jeszcze po poprzedniku), bo chciałem je dojeździć jednocześnie.
Na obecnym komplecie dopiero teraz (po 45kkm) zaczynam mieć wrażenie, że max trochę inaczej się zachowuje przy hamowaniu (ale to może być też kwestia amortyzatorów).
Z mojej perspektywy to była bardzo dobra inwestycja. Wyszedłem z założenia, że na hamowaniu nie bede oszczędzał i to co miałem wydać na fabrykę wtedy w ASO (już się wyleczyłem), wolałem zainwestować w coś lepszego (obecnie koszt mojego zestawu to około 70pln/miesiąc i spada..).
Istotne jest też to co pisze piotras78 powyżej. Jeżeli zdarza się korzystać z wyższych prędkości to greeny to minimum.
Przewody w oplocie też warto rozważyć (ja mam to w planach).
Greeny maja wyzsza wytrzymalosc na max temperature (i to sporo nawet w porownaniu z ebc czarnymi - dosyc istotne jak jezdzisz z duzymi predkosciami 150-160 w gore). Ale to wszystko ma sens jak zrobisz to co Ci pisalem wczesniej. Przewody w oplocie to wydatek jednorazowy. Plyn o podwyzszonej temp. To juz przy tej modyfikacji koszt pomijalny.
Jeździe mieszanie trochę miasto i Trasa dlatego zastanawiam się czy w takiej jeździe taki zestaw ma sens i jest lepszy od zakupu tego co dawała fabryka?
mariuszb55 13-09-2017, 16:40 Jeździe mieszanie trochę miasto i Trasa dlatego zastanawiam się czy w takiej jeździe taki zestaw ma sens i jest lepszy od zakupu tego co dawała fabryka?
Zawsze lepiej jest mieć jakiś margines bezpieczeństwa niż go nie mieć.
Generalnie podczas codziennej jazdy raczej nie wykorzystasz potencjału green'ów ale gdy Boże broń jakieś dziecko nagle wyskoczy na jezdnię za piłką wówczas decyzji o oszczędzaniu na hamulcach można żałować do końca życia...
piotras78 13-09-2017, 23:35 Przy tych predkosciach gdzie wybiegaja dzieci duzej roznicy nie bedzie ale wiadomo ze czasem i 50 cm wystarczy zeby uratowac komus zycie. Najwiecej plusow bedzie przy dlugich hamowaniach z duzej predkosci - mysle ze nawet dlugosc samochodu - a to juz w sytuacji ekstremalnej na autostradzie oznacza byc lub nie byc np pod naczepa TIRa.
LuckasLBN 15-09-2017, 13:08 Ja już po zakupach, zdecydowałem się na zestaw tarcz TRW i klocków ATE na obie osie po znajomości w InterCarsie dostałem bardzo dobre ceny w porównaniu do tych wyjściowych na ich stronce jak i tych oferowanych od ich sprzedawców. Ale teraz tak sobie je porównuje to dla tych którzy stoją jeszcze przed zakupem znalazłem i podam sklep internetowy w którym ceny są tylko symbolicznie inne bo max do 10 zł różnicy.
https://bestparts24.pl/
Przy wymianie napotkałem na problemem z tylnymi jarzemkami których nie zdołałem odkręcić, sprawę zostawiam do wiosny. Z ciekawości zapytam czy możliwe jest abym z tyłu miał jeszcze oryginalne klocki(MotorKrafta) i zapewne tarcze również? 2006 rok niby 222 tyś km
woro_woro 15-09-2017, 14:02 Wydaje mi się że ASO stosuje motorcraft przy serwisie ekonomicznym, na pierwszy montaż są elementy FoMoCo. U mnie po 30k km z tyłu nie ma połowy motorcraftów.
slawek-kali 15-09-2017, 14:04 No pewnie, ze nie . Motorcraft to "b" klasa w fordzie.. moim zdaniem klocki to juz z 3 razy wymienione pewnie.
Ja z podobnym przebiegiem mam już 4 komplet na tyle i właśnie będę wymieniał na piąty już. Tarczy wymieniane były raz.
U mnie siedzi ebc turbo groove + ebc green stuff i spisuje się bardzo dobrze (głównie miasto, od czasu do czasu trasa w 5os). Na razie 45kkm nalatane na zestawie bezproblemowo. Greeny dają radę, ale trzeba brać poprawkę na styl jazdy.
Czytałem opinie o tarczach ebc turbo groove i dużo osób piszę że są głośne, rzeczywiście dużo bardziej je słychać?
Ale przecież to nie wada - one mogą być dowolnie głośne, bo hałas przez nie generowany nie ma znaczenia w aucie do sportu. Takie tarcze nie są przeznaczone do mikrobusów.
dużo osób piszę że są głośne
Tak też mnie informowano przy zakupie, byłem świadomy wyboru.
rzeczywiście dużo bardziej je słychać?
Przy normalnej jeżdzie w mieście i na trasie przy przepisowych prędkościach ja nie słyszę różnicy. Może to też kwestia przyzwyczajenia. Dudnienie słychać, nawet pomimo szumu powietrza, dopiero przy hamowaniu z dużych prędkości.
Takie tarcze nie są przeznaczone do mikrobusów. Co nie przeszkadza, żeby się w nich dobrze sprawowały.
Takie tarcze nie są przeznaczone do mikrobusów.
Seryjne tarcze 300mm też nie są przeznaczone do samochodu potrafiącego ważyć z obciążeniem więcej niż 2t. Jakiś porojony pomysł to jest. Wystarczą dwa hamowania ze 150 do 50 i fading zaczyna ścinać hamulce kompletnie.
I tak ford dawał większe tarcze niż większość odpowiadającej mu cenowo konkurencji. Żaden z konkurentów mojego marnego pojazdu nie ma tarcz 300 w zwykłej nieścigańskiej wersji.
Olej w głowie kierowcy pozwala uniknąć hamowania ze 150 do 50.
woro_woro 20-09-2017, 20:54 Uważam, że w wersji 2.2 tarcze mają adekwatną średnicę. Standardowe są faktycznie za małe.
PS. Ostatnio zdziwiłem się jak małe są tarcze w Mitsubishi Outlander. Widać nie tylko Ford lubi oszczędzać.
W wersji 2.2 tarcze dalej mają 300mm. Większe były w 2.5t i 2.0EB 240KM. Ale nie wiele większe bo 316mm.
W 2.2 też były 316mm ale do 06.2008, dopiero po tym terminie maxy z fabryki wyjeżdżały z tarczami 300mm.
Uważam, że w wersji 2.2 tarcze mają adekwatną średnicę. Standardowe są faktycznie za małe.
PS. Ostatnio zdziwiłem się jak małe są tarcze w Mitsubishi Outlander. Widać nie tylko Ford lubi oszczędzać.
Miałem outlandera, i potwierdzam mikroskopijne tarcze :) Tam jeszcze szybciej miałem wymiany.
Chyba się zdecydowałem na taki zestaw, co myślicie?
Przód = EBC Turbo Grovve + EBC Green Stuff
Tył = EBC Standard + EBC Green Stuff
Są jeszcze EBC Ultimaxy w identycznej ale chyba raczej to co wyżej bo o Ultimaxach nie czytałem.
Ja bym brał gładkie dobre tarcze (Zimmermann Coat Z) i wypasione klocki (EBC YellowStuff albo Ferodo DS2000). Nacinane tarcze poza wyglądem, większym hałasem przy ostrym hamowaniu i szybszym zużyciu klocków nic nie wnoszą.
orzel_man 22-09-2017, 12:32 popieram przedmówcę.
yellow to jest to.
Nie ma to tamto.
u mnie sprawdza się jak "ta lala" ;)
popieram przedmówcę.
yellow to jest to.
Nie ma to tamto.
u mnie sprawdza się jak "ta lala" ;)
Orzeł masz na tył i przód yellow? Jest sens pakować je na tył?
Jak nie dasz to łatwiej robić lift-off oversteer :619:
Jedna rzecz: po zamontowaniu YellowStuffów na przodzie tył zaczęło mi zżerać w oczach. Max 30k i wymiana klocków na zadzie.
Myślałem żeby na tył dać jakieś Greeny. Ale mówicie żeby lepiej nie mieszać?
Latar zastanawiam się czy nie zrobić własnie tak jak pisałeś Zimmermanny + yellow
Ja bym brał gładkie dobre tarcze (Zimmermann Coat Z) i wypasione klocki (EBC YellowStuff albo Ferodo DS2000). Nacinane tarcze poza wyglądem, większym hałasem przy ostrym hamowaniu i szybszym zużyciu klocków nic nie wnoszą.
Chyba,że zamontujesz EBC Red x 4.Jedyny minus,że muszą się lekko rozgrzać, żeby nieświadomemu pasożytowi cofnąć obiad i wybić resztę uzębienia:619:
Chyba,że zamontujesz EBC Red x 4.Jedyny minus,że muszą się lekko rozgrzać, żeby nieświadomemu pasożytowi cofnąć obiad i wybić resztę uzębienia:619:
Ale czerwone działają chyba tak samo jak żółte czyli od 0 z tym że mają chyba niższy zakres temperatur.
Redy są tańsze więc jeśli by się sprawdzały to czemu nie.
https://i.wpimg.pl/730x0/m.autokult.pl/tabela-3bb04bfb4ae8ef4e35654a274.jpg
mariuszb55 23-09-2017, 12:54 Redy są ceramiczne więc tarcze tylko gładkie.
Ale ceramiczne dobrych opinii do s- maxa nie mają.
mariuszb55 23-09-2017, 14:12 Ja stałem przed wyborem miedzy green a yellow i pewnie gdyby nie wymiana całych hebli to wybrałabym yellow ale fundusze pozwoliły na greeny...
No cóż przy następnej wymianie będą yellow...
Ja bym brał gładkie dobre tarcze (Zimmermann Coat Z) i wypasione klocki (EBC YellowStuff albo Ferodo DS2000). Nacinane tarcze poza wyglądem, większym hałasem przy ostrym hamowaniu i szybszym zużyciu klocków nic nie wnoszą.
Muszę zaraz na coś się zdecydować i chyba pójdę w to co pisał Latar
Gładkie Zimmermany na przód i tył i do nich YellowStuffy
Będziesz zadowolony. I to bardzo! A za zaoszczędzone talary na tarczach strzel se browara albo kosmetyk do Maxa ;)
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
Redy są ceramiczne więc tarcze tylko gładkie.
Zestaw EBC Ultimax & EBC Red na obu ośkach...Cztery lata na przodzie jedne tarcze-klocki jedna wymiana,ale przez problem z zaciskiem(wymagał wymiany paru gumowych części,wewnętrzny klocek źle pracował).Tył po pięciu latach wymiana kompletu na ten sam,chociaż mechanik twierdził,że jeszcze były ok,ale była dłuższa trasa,to wymieniliśmy...Nacięcia na tarczach różnią się u poszczególnych producentów.Żółte to tak średnio to auta typu autobus rodzinny S-Max.
Żółte to rewelacja. Działają swietnie od pierwszego hamowania. Rozgrzane się wyostrzają. Przesiadka na Ultimax+Yellow z ori zestaw to był wylot na orbitę. Teraz nie pakowałbym Ultimaxów tylko gładkie bo z nacięć benefitów nie ma a koszt wyższy.
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
Zestaw EBC Ultimax & EBC Red na obu ośkach...Cztery lata na przodzie jedne tarcze-klocki jedna wymiana,ale przez problem z zaciskiem(wymagał wymiany paru gumowych części,wewnętrzny klocek źle pracował).Tył po pięciu latach wymiana kompletu na ten sam,chociaż mechanik twierdził,że jeszcze były ok,ale była dłuższa trasa,to wymieniliśmy...Nacięcia na tarczach różnią się u poszczególnych producentów.Żółte to tak średnio to auta typu autobus rodzinny S-Max.
No ok ale redy są ceramiczne? Gdzieś pisało że tarcze nacinane + klocki ceramiczne to złe połączenie i nie powinno się go stosować?
Chyba że REDy nie są ceramiczne?
Rożnica między czerwonymi a żółtymi też jest spora.
mariuszb55 24-09-2017, 10:25 W Tu masz opis poszczególnych klocków:
http://topbrakes.pl/content/219-klocki-ebc
Z tego wynika, że redy są "semi ceramiczne"
Ich zaletą jest to, że na dłużej starczą i nie pylą tak mocno jak green czy yellow.
Mam około 1800zł do wydania I dalej nic nie wiem :D a w tym tygodniu muszę już coś zamówić. Te EBC RED mnie nie przekonują ze względu na ceramikę bo czytałem że w s-maxie słabo się sprawdza, ogólnie w ciężkich samochodach się słabo sprawdza.
Najbliżej mi chyba do kompletu Tarcz Zimmermanna i klocków EBC Yellow, można by pomyśleć na Tarczami TG ale tak jak pisał Latar czy jest sens dopłacać do tarcz kosztem klocków?
Jeszcze pytanie te Yellow są w miarę trwałe porównywalnie z fabryką?
Żywotność zbliżona. Na moim samochodzie fabryczne wytrzymały 68kkm potem Fordoskie 64kmm a potem Yellowy 68kkm.
Na tyle fabryczne 68kkm, Fordoskie 64kkm, po montażu Yellowów kolejne Fordoskie zniknęły po 36kkm a potem Yellow też po 30kkm i kolejne po 34kkm.
Wychodzi na to, że żywotność Yellow i fabrycznych/fordoskich na przedniej osi jest zbliżona. Za to ewidentnie po montażu lepszego zestawu na przodzie mocniej zaczyna zżerać tył. No na tyle żywotność fabrycznych/fordoskich i Yellowów wychodzi podobnie. Jak zamontowałem ten zestaw i się pochwaliłem to sseebbaa1 ostrzegł mnie, że tak będzie, że tył zniknie w oczach. No i miał rację.
Dwie rzeczy trzeba podkreślić jeśli chodzi o Yellowy: że hamowanie jest znacząco lepsze to wiadomo, a druga to to, że pył się tak nie wżera i łatwo się je myje. Często wystarczyła jazda w ulewnym deszczu żeby felgi zaczęły wyglądać.
Jeśli chodzi o Redy to miałem je zamontowane w MDO MK3 w 2007r. Po przesiadce z Motorcrafta rozwaliły mnie sposobem i jakością hamowania. Wtedy myślałem, że bolid F1 musi chyba hamować tak samo :P Myślę, że też są znacznie lepsze od metkowanych Fordem.
Swoją drogą sprowadziłem wtedy to Mondeo 2.0 TDCi 130KM Ghia jak miało 3 lata i przebieg 255kkm. Bezwypadkowe i niemalowane ale z rozjechaną dwumasą. Po opłatach, zrobieniu dwumasy i kupnie nowego kompletu opon wyszło mi 24k PLN :shock: Kupiłem go za 5500EUR a kurs wtedy był poniżej 3,20PLN/EUR. Ale ty były czasy.
Klocki już wybrane teraz tarcze zimmermanny czy oryginalne ze sklepu forda?
Jedne i drugie będą dobre więc wybierz tańsze. W OEM Fordach może być nawet Zimmerman ;) Nikt tego nie wie.
woro_woro 26-09-2017, 16:25 A OEMowe mają powłokę CoatZ? Ja cenię sobie nienaganny wygląd Zimmermannów z powłoką antykorozyjną.
Oryginalne to aktualnie jurid (o ile się już nie zmieniło).
A OEMowe mają powłokę CoatZ? Ja cenię sobie nienaganny wygląd Zimmermannów z powłoką antykorozyjną.
Z tego co piszą na stronie sklepu to mają powłokę.
Oczy wzięły by EBC TG ale rozum podpowiada że chyba Zimmermanny będą sensowną opcją.
mariuszb55 27-09-2017, 06:55 Tu masz porównanie seryjnych hamulców i ebc yellow + ebc ultimax
https://www.youtube.com/watch?v=wFE8VX5XC8o#t=262.48
Wpieniają mnie takie testy trochę bo wydają się*nieautentyczne. Zmierzyli fabryczne hamulce, potem zamontowali EBC i przejechali na nich 1000mil. Podczas kolejnych ujęć goście mają*identycznie pozaginane koszulki odblaskowe?
Ja nie mówię, że to fejk tylko bo przecież mogli dokręcić gadkę na koniec testu ale można to zrobić dokładniej.
Ostatnio oglądałem porównanie zimówki premium i budżetowej gdzie po montażu filmu podpisy samochodów się zmieniały. No albo przekładali tablice rejestracyjne. ergh
slawek-kali 27-09-2017, 10:19 Podziwiam was :D
Ja jednak zostane przy "normalnych" hamulcach.
Zestawy Zimmermann czy tam Textar w zupelnosci wystarcza.
Ten drugi zestaw jezdzil w moim zaczipowanym mk4 i nie bylo problemow.
Ale szukamy czegoś lepszego od OEM za którego i tak trzeba zapłacić za komplet 1000-1200zł inwestując trochę więcej możemy zaoszczędzić znacznie więcej.
Zamówiłem EBC Yellow ze sklepu forda bo jakoś tanio wychodzi.
Witam chce zakupić klocki hamulcowe na tył do 1.8 tdci 125km 2006r
co polecicie?
http://allegro.pl/show_item.php?item=6055636980
http://allegro.pl/show_item.php?item=6373574865
http://allegro.pl/show_item.php?item=6947492613
http://allegro.pl/show_item.php?item=5612839907
http://allegro.pl/show_item.php?item=6779123105
Jak już to kup przynajmniej oryginalne. Bo pozostałe to pewnie tyle warte co ich cena może poza trw
http://allegro.pl/show_item.php?item=6779123105
Chodzi i tak chyba ekonomicznie było by kupić te na pierwszy montaż.
https://ford.sklep.pl/product-pol-14537-klocki-hamulcowe-Ford-Mondeo-Mk4-S-Max-Galaxy-Kuga-tyl-1756395.html
Chodzi i tak chyba ekonomicznie było by kupić te na pierwszy montaż.
https://ford.sklep.pl/product-pol-14537-klocki-hamulcowe-Ford-Mondeo-Mk4-S-Max-Galaxy-Kuga-tyl-1756395.html
Jeśli ma być ekonomicznie, to lepiej kupić je bez pośrednika (i jego marży), jakim jest ford, czyli w pudełku galfera.
Mi ostatnio wymieniali klocki.Na przód poszły ferodo na tył fomoco.Zobaczymy z czasem co to warte bo narazie się docierają.
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Jeśli ma być ekonomicznie, to lepiej kupić je bez pośrednika (i jego marży), jakim jest ford, czyli w pudełku galfera.
gdzie szukać?
kupiłem te oryginalne co polecaliście z linków Ale drogo
sprawdziłem tył klocki, jeden stary był trw i w stanie bdb. a druga strona lewa - stary zżarty, sama blacha, chyba ktoś zmienił tylko 1 szt., bo klocek zdezelowany
Może coś z zaciskiem nie teges? I dociskało tylko od strony tłoczka?
stary zżarty, sama blacha, chyba ktoś zmienił tylko 1 szt., bo klocek zdezelowany
Przecież klocków pojedyńczo się nie sprzedaje.....jak mógł wymienić tylko jeden...bez sensu...obstawiam zapieczenie zacisku,ludzie wymieniają klocki a zapominaja o sprawdzeniu i ewentualnym wyczyszczeniu mechanizmu....niedawno u siebie wymieniałem klocki i wierzcie mi, było co czyścić we wszystkich zaciskach....
Po krótkiej lekturze wybrałem komplet ATE:
1) Tarcze hamulcowe (komplet 2 sztuk) ATE 24.0128-0154.1
2) Klocki hamulcowe ATE 13.0460-7228.2
Krótkiej? Albo szybko czytasz albo znalazłeś streszczenie ;)
Szczyglaty 20-10-2017, 07:22 Panowie co ta tarcza?
Tarcza z przodu po prawej stronie zdeformowała się w ten sposób. Wiecie morze co się do tego mogło przyczynić?
http://i63.tinypic.com/wsah5s.jpg
http://i67.tinypic.com/21e8f9t.jpg
Daj większe zdjęcie (jako załącznik)
Szczyglaty 20-10-2017, 10:03 Strona wewnętrzna tarczy.
Mam obecnie nowe tarcze Zimmerman ale nie wiem czy z nim też to samo się nie stanie.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171020/9a552c0bb0bdff18ecda53f1498bc3bb.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20171020/d6c5f9a856a1665458bce6a47cccaa89.jpg
woro_woro 20-10-2017, 14:44 Chodzi o oskubany rant?
Szczyglaty 20-10-2017, 18:28 Chodzi o oskubany rant?
Tak, klocki wycierały się od zewnętrznych krawędzi bardziej. Taki efekt ma jakąś przyczynę?
woro_woro 20-10-2017, 19:15 Kolego, rant powstaje zawsze i to nic nadzwyczajnego.
Ale powstaje przez to że klocki nie sięgają do obrysu tarczy.
Szczyglaty 20-10-2017, 20:08 Kolego, rant powstaje zawsze i to nic nadzwyczajnego.
Ale powstaje przez to że klocki nie sięgają do obrysu tarczy.
Hmmm mechanik mówił coś że prawa tarcza od wewnątrz jest jak banan, to może miał na myśli że jest taka krzywa.
Jak klocki brały nierówno,trzeba sprawdzić zacisk,bo wtedy jeden klocek się blokuje i nie powraca z powrotem po przerwaniu hamowania na swoje miejsce.
ddzidekk 28-10-2017, 20:46 Dzisiaj zamontowałem do swojego S-Maxa 2.0TDCI 163@191PS:
- Zciski hamulcowe od 2.5T - 500zł(używane)
- Tarcze przednie Zimmerman Sport 316mm+EBC Yellow Stuff
- Tarcze tył Zimmerman Standard + EBC Green Stuff
Przód pomalowałem na czerwono:)
Tarcze i klocki oczywiście od kolegi pawpor
krzyspvfr 28-10-2017, 21:23 Dzisiaj zamontowałem do swojego S-Maxa 2.0TDCI 163@191PS:
- Zciski hamulcowe od 2.5T - 500zł(używane)
- Tarcze przednie Zimmerman Sport 316mm+EBC Yellow Stuff
- Tarcze tył Zimmerman Standard + EBC Green Stuff
I jak wrażenia?
orzel_man 28-10-2017, 21:53 Dobrze „wyglada” ... d ;)
ddzidekk 28-10-2017, 23:05 I jak wrażenia?
Ciężko coś powiedzieć po 10 km jazdy. Przy pierwszych hamowaniach straszne huczenie bo kolcki EBC maja jakaś warstwę, która musi się zetrzeć. Myślę ze trzeba im dać jakieś 300-400km i wtedy zobaczymy.
Zciski hamulcowe od 2.5T - 500zł(używane)
Od Volviaka można znaleźć taniej i prawie nowe.:one:
ddzidekk 29-10-2017, 11:36 Wydawało mi się ze 500 za kpl. to rozsądna cena, widziałem na aukcjach 380/szt. Moje akurat były w bardo dobrym stanie.
Jak ktoś chce nowe to widziałem na aukcji za około 580zł/szt
Spoko, ważne że masz lepsze hamulce, a tutaj przykładowa aukcja:
http://allegro.pl/volvo-s60-v60-v70-s80-xc70-zaciski-316-mm-i7013781957.html
strejla_u 02-11-2017, 11:34 Co sądzicie o nacinanych tarczach Ate i klockach ceramicznych Ate?
tarcze 24.0328-0154.1
klocki 13.0460-7228.2
http://allegro.pl/ate-tarcze-pd-klocki-przod-ford-mondeo-iv-s-max-ga-i7024768902.html
Te tarcze są tylko nacinane, nie są nawiercane.
Czy to poprawia cokolwiek hamowanie? Czy też tylko zwiększa zużycie klocków (i nienagannie wygląda)?
Teraz mam takie tarcze, a przez 17 000 km miałem je, niestety, z tymi klockami ceramicznymi. Nie doczytałem, że nawet sam producent nie zaleca takiego połączenia. I rzeczywiście, hamowanie było beznadziejne, nawet żona się na to skarżyła. Potem zamieniłem klocki na ate normalne i odtąd jest... normalnie.
Same tarcze sporo gorsze niż brembo max. Ate pd rdzewieją błyskawicznie, a brembo max są malowane proszkowo. Hamowanie na brembo max + fereodo premier tez było lepsze, ale to był inny pojazd, więc porównanie nie jest miarodajne.
Jeden jedyny plus klocków ate ceramic to czyste felgi.
Klocków ceramicznych nie wolno łączyć z tarczami nacinanymi - nawet Ate swego czasu rozsyłało biuletyn do sprzedawców
I zdradzę dlaczego - zapychają się rowki w tarczach, więc przestają one być nacinane. :-)
I jeszcze jeden szczegół: po klockach ceramicznych baaardzo trudno wyczyścić/usunąć tę "gluciatą" powłokę, którą tworzą na tarczach. Benzyna ekstrakcyjna czy zmywacze do hamulców są całkowicie nieskuteczne. Dopiero odrdzewiaczem so żeliwa/stali to ciulostwo doczyściłem.
I zdradzę dlaczego - zapychają się rowki w tarczach, więc przestają one być nacinane. :-)
I jeszcze jeden szczegół: po klockach ceramicznych baaardzo trudno wyczyścić/usunąć tę "gluciatą" powłokę, którą tworzą na tarczach. Benzyna ekstrakcyjna czy zmywacze do hamulców są całkowicie nieskuteczne. Dopiero odrdzewiaczem so żeliwa/stali to ciulostwo doczyściłem.
Po zastosowaniu klocków ceramicznych jedyną w 100% skuteczną metodą na pozbycie się depozytu jest przetoczenie tarcz.
Pamiętam, że już to kiedyś pisaliśmy. Ale pozwoliłem sobie zrobić inaczej i jestem zadowolony. Poza tym, przetoczenie nacinanych to jeszcze słabszy pomysł niż przetoczenie w ogóle.
P.S. Jestem na 99% pewien, że ten (niezalecany) komplet ate pd + ate ceramic kupiłem u was. :-)
Poza tym, przetoczenie nacinanych to jeszcze słabszy pomysł niż przetoczenie w ogóle.
Dlaczego?
P.S. Jestem na 99% pewien, że ten (niezalecany) komplet ate pd + ate ceramic kupiłem u was. :-)
na 100% nie u nas, chyba, że tarcze i klocki kupowane były osobno a nie w zestawie ;)
Najmocniej przepraszam, sprawdziłem - u was kupiłem klocki normalne, na wymianę za te ceramiczne.
No to , ja mam te niedozwolone zestawienie ceramików plus nacinane tarcze i od kilku lat wybijają zęby przy mocnym heblowaniu.No,ale ja się specjalnie na tym nie znam.[emoji41]
Sent from my Pixel XL using Tapatalk
Czynnik ludzki, wartość subiektywna, niemierzalna.
strejla_u 03-11-2017, 07:50 Dobra, zrezygnowałem z zakupu klocków ceramicznych, kupiłem zestaw Zimmermanna:
na przód tarcze dziurawki 250.1360.52 + klocki 24123.200.1
na tył do tarcz fordowskich, które są w jeszcze niezłym stanie będą klocki 24537.160.1
Witam, a ja wczoraj założyłem komplet Brembo Xtra na przód plus klocki Brembo. Całość niecałe 700zl. Dam znać jak pojeżdżę trochę. S-Max to fabryczny 2.5T.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Polecicie jakieś klocki ceramiczne na przód i tył?
Tarcze jakie polecacie?
Do tej pory w poprzednich autach jeżdziłem na ATE/Zimmerman/Bosch/Textar(chyba to?)
To prawda że klocki ceramiczne nie pylą?
Prawda, nie pylą niemal wcale - felgi czyste. I to jest, moim skromnym zdaniem, ich jedyna zaleta. Hamowanie jest słabe w fazie początkowej.
Ja w poprzednim aucie miałem tarcze EBC a klocki Galfer Sport. Zestaw sprawdzony i godny polecenia, lecz głośny i jak wspomnial weuek z uwaga w początkowej fazie hamowania.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Polecicie jakieś klocki ceramiczne na przód i tył?
Tarcze jakie polecacie?
Do tej pory w poprzednich autach jeżdziłem na ATE/Zimmerman/Bosch/Textar(chyba to?)
To prawda że klocki ceramiczne nie pylą?
Klocki ceramiczne ok ale należy pamiętać, że współczynnik tarcia nieco niższy więc delikatny spadek skuteczności, jeśli ktoś narzeka na niską skuteczność hamulców w aucie to nie warto się w to pchać.
Tarcze jeśli chcesz dobre to Zimmermann.
Klocki ceramiczne pylą ale nie brudzą felg alu ;)
|