Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Jakie tarcze hamulcowe i klocki?


Strony : 1 2 3 4 [5] 6

weuek
06-05-2019, 21:42
A co powiecie Panowie na tarcze rotingera nacinane wysoko nawęglane i klocki ceramiczne ate? Mechanik polecił mi tali zestaw...
Słabe ma pojęcie. Powiedz mu, ze ate nie zaleca łączenia tarcz nacinanych (jakichkolwiek) z klockami ceramicznymi. Albo lepiej znajdź mu to na stronie ate.

Ten "glut", którym klocki ceramiczne oblepiają tarcze nie może mieć przerw w ciągłości kontaktu, a nacięcia właśnie takie przerwy tworzą.

MAG
07-05-2019, 08:27
... Bo jak śledzę ten wątek to tarcze, jakie wymieniłeś chyba się jeszcze nie pojawiły...
Gdzieś tam kiedyś obiły mi sie o uszy te tarcze ...
http://rotinger.pl/

Wśród użytkowników klocków ATE Ceramic w S-Maxach zdecydowanie przeważaja oceny negatywne i np na www.brakeparts.pl zdecydowanie odradzają ich zakup do S-Max'a

author
10-05-2019, 12:59
Jakie zatem klocki polecacie do tarcz nacinanych / nawiercanych ?
Nie chcę raczej montować nieseryjnych zacisków i pewnie pójdę w standard...

Obczaiłem jeszcze ostatnio tarcze brembo xtra lub tego rotingera. Co by do tego założyć żeby dobrze hamowało i mało pyliło po feldze ?

weuek
10-05-2019, 14:00
Co by do tego założyć żeby dobrze hamowało i mało pyliło po feldze ?
To podejście typu mieć ciastko i zjeść ciastko. Albo pyli albo hamuje. Miałem ate ceramic z nacinanymi, to nie pyliło i nie hamowało. Kupując nie znalazłem informacji, że takich połączeń się nie robi.

luckyboy
10-05-2019, 15:48
Rotinger to chińczyk dość mocno promowany na forach - marketing szeptany.

gunter2079
11-05-2019, 15:04
Ja mam na nawiercanych zimmermanach klocki galfer. Polecam. Hamuje ja trzeba, czasem się tylko boje ze ten za mną nie da rady :) mam je rok i jak się skończą kupię te same lub yellow jak będzie kasa akurat.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

pretorian2
11-05-2019, 16:23
Napisz jak z głośnością przy hamowaniu po mieście i na autostradzie ? Od jakiegoś czas myślę od zmianie na nawiercane i zastanawiam się czy faktycznie jest sens... czytałem, że nawiercane/nacinane potrafią być głośne... ?

weuek
11-05-2019, 17:45
Nawiercane nie, tylko o nacinanych piszę się, że głośne. Ale mam już trzecie nacinane i nie zaobserwowałem, więc pewnie głuchym.

gunter2079
12-05-2019, 21:06
Przy nawiercanych jest ok. Ale tak, słyszę tarcie jak depne w hebel mocno jak jest sucho. Nie przeszkadza to wcale i to nie jest jakiś tam ogromny hałas. Wolę mieć skuteczne hamulce.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

MAG
13-05-2019, 11:09
Ja mam na nawiercanych zimmermanach klocki galfer. Polecam. ...
Też mam Zimmermann (akurat gładki) + Galfer (Sport) i również polecam taki zestaw. Z tym, że ja mam duże zaciski pod tarcze 336mm ... g;)

totek2
14-05-2019, 18:36
Też miałem zimmermanna sport i klocki galfer sport. Fajny zestaw. hand-ball temat dla Ciebie.

arielo87
16-05-2019, 13:09
Ja aktualnie zmieniłem hamulce na 316mm z tarczami Zimmermann Standard Coatz + klocki green stuff. Po roku mogę się podpisać pod tym zestawem obiema rękoma :-)

rojass
16-05-2019, 13:25
Po głowie chodzi mi zmiana zacisków na te z XC90 + tarcze 336x30mm - pytanie czy rzeczywiście czuć różnicę po zmianie ? Ktoś robił i może potwierdzić zasadność zmiany w stosunku do standardowych 300mm ?

gunter2079
16-05-2019, 13:55
Po głowie chodzi mi zmiana zacisków na te z XC90
Mi też:)



Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

hand-ball
16-05-2019, 14:57
totek2 dzięki, godne zainteresowania :) arielo87 czy przy zmianie na 316 wymieniłeś same tarcze o było ok, czy zaciski tez musiałeś zmieniać??

Parch
16-05-2019, 15:06
No proszę Cię! Bez wymiany zacisków się nie da założyć większych tarcz.

hand-ball
16-05-2019, 17:04
Parch spoko, przy wymianie na 336 czy 328 to wiedziałem, oczywiste, ale 316 były zakładane do 2,5 benzyna i chyba 2.0 ecoboosta. Dlatego ,zastanawiałem się czy zaciski tam tez były inne. W takim razie jak już trzeba wymieniać zaciski to szkoda zakładać 316 jak można założyć 336 :)))

arielo87
20-05-2019, 08:11
zaciski tez musiałeś zmieniać??

Oczywiście :) Zaciski założyłem od Volvo XC70. To są dokładnie takie same jak w SMAX 2.5T ale znaczne tańsze i lepiej dostępne. Większe zaciski są od XC90 ale tam to felga minimum 17" musi być.

sleet77
24-05-2019, 10:55
Czy do zacisków od XC90 pasuje najbardziej popularna ori felga 17" wieloramienna (chyba 18 ramion)?

O taka: https://d-gr.ppstatic.pl/kadry/k/r/gr-ogl/97/62/11152745_417678147_ford-focus-mk3-c-max-mk2-felgi-aluminiowe-opony-17_medium.jpg

Juzek
24-05-2019, 13:29
A próbowaliście dwutloczkowych z xc60 na tarcze 328mm? Mam u siebie i chwalę

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

lukasek85
19-06-2019, 11:14
koledzy pytanie za 100 punktów... czy smarujecie prowadnice w przednich zaciskach czy czyścicie i pracują na sucho? w internetach jedni piszą że smarują... inni że powinny być wyczyszczone i nie smarować niczym....

luckyboy
19-06-2019, 11:17
Ja nic nie smaruję. Nowe auta opuszczają fabrykę też bez smarowania.

lukasek85
19-06-2019, 11:26
tez taką informację znalazłem, ale zakupiłem właśnie nowe prowadnice z tymi gumkami i w komplecie firma FRENKIT dołączyła odpowiednią ilość smaru.

Parch
19-06-2019, 12:48
zakupiłem właśnie nowe prowadnice z tymi gumkami i w komplecie firma FRENKITNo to ja się spytam w tym miejscu (jeszcze raz), bo nikt mi nie odpowiedział w założonym przeze mnie temacie:


Odnawiam sobie waśnie zaciski 316 mm i po zdjęciu gum osłonowych prowadnic zauważyłem, że one się różnią. Jedna gumka ma w środku teflonowy pierścień, natomiast druga tego pierścienia nie posiada. W obu zaciskach (LH/RH) taka sama sytuacja. Tak to wygląda w oryginalnym zestawie naprawczym:
https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-F...-/252770176411 (https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Ford-Brake-Caliper-Bush-Kit-For-Retaining-Pins-1690702-/252770176411)

Z której strony ma iść ta gumka z teflonową wkładką, bo nie jestem pewien? Wydaje mi się, że przed demontażem gumka z wkładką była od strony wężyka.

lukasek85
04-07-2019, 12:20
Witam
Zakładał któryś z kolegów tarcze i klocki na tył z firmy TRW? Firma raczej pewna. Zastanawiam się tylko czy tarcze się nie krzywią przy ostrzejszym hamowaniu.

luckyboy
04-07-2019, 13:31
Tył jest mało wymagający.

D.A.N.I.
04-07-2019, 19:01
Witam
Zakładał któryś z kolegów tarcze i klocki na tył z firmy TRW? Firma raczej pewna. Zastanawiam się tylko czy tarcze się nie krzywią przy ostrzejszym hamowaniu.
Ja mam na tyle klocki TRW i sa ok,to tak w skrocie,moge polecic,smialo zakladaj :)

Piasek80
04-07-2019, 19:24
Bardzo fajnym zestawieniem zarówno cenowym jak i przede wszystkim jakościowym są tarcze Textar zarówno ze swoimi klockami jak i z klockami Breck.
W firmie ganiamy w zasadzie tylko na takich kompletacjach, na przestrzeni lat kilka aut po pół miliona każde nakręciło i nigdy nas nie zawiodły. Trwałe, przewidywalne i cenowo nie miażdżą jak trzeba kpl przodu z tyłem wymienić.

Również dobrze cenowo i jakościowo wychodzą zestawy Delphi.

Warto się rozglądać bo nie raz na prawdę zestawy TRW, zwłaszcza ATE czy nawet Bosch potrafią przyprawić o zawrót głowy jak nam przyjdzie do wymiany przód z tyłem, kpl tarcz z klockami.

makinen
04-07-2019, 20:05
https://takoto.pl/moja-opinia-o-tarczach-i-klockach-hamulcowych-marki-trw

lukasek85
05-07-2019, 06:19
Dzięki za odpowiedź koledzy. Tarcze z klockami zamówione z TRW także zobaczymy jak się będą sprawować (zakupione w sklepie stacjonarnym za 400zł, także tragedii nie ma jak coś). Dzięki za link do bloga. Facet nieźle opisał zestaw na przednią oś, ale wydaje mi się, że i tak lepiej zachowały się tarcze i klocki TRW aniżeli mój były zestaw na przodzie BREMBO. Moje nowe tarcze i klocki BREMBO po paru hamowaniach zaczęły ostro bić. Przedni zestaw gotował się (tylko przy paru ostrych hamowaniach) do tego stopnia, że na tylnych tarczach pojawiały się przebarwienia (czytaj zmiany powstałe na wskutek wysokich temperatur). Obecnie mam zamontowane na przodzie tarcze i klocki ATE od XC90 i problem z hamulcami się zakończył. Tył postanowiłem też wymienić ze względu na grubość tarcz (8,7mm), ale dodam że przy ostrym hamowaniu na nowym przednim setupie ani razu nie pojawiły się już przebarwienia na tylnych tarczach. Wynikało by z tego, że tylne tarcze są teraz odciążone na tyle, że zestaw TRW spokojnie powinien dać radę

AlfredMAX
12-07-2019, 19:55
Witam czas wymienić tarcze przód i tył i moje pytanie jakiej firmy Bosch, brembo, Zimmermann pełno tego i nie wiem co najlepsze

Wysłane z mojego MIX 2 przy użyciu Tapatalka

SLIWKA
12-07-2019, 20:39
Wszystko zależy od budżetu. Chwała sobie Zimmermanny ja jestem w trakcie zmiany zaciskow od XC90 I prawdopodobnie u mnie takie tarcze trafią. Oczywiście w odpowiednim wymiarze. Pamiętaj że na układzie hamulcowym też nie oszczędzać jak nowe tarcze to i też klocki.

makinen
12-07-2019, 21:12
Kieruj się ceną. Najlepsze są najdroższe.

Zbyniu123
13-07-2019, 14:13
Ja od lat zakladam brembo, bardzo dobre tarcze

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

maslog
14-07-2019, 10:36
Kieruj się ceną. Najlepsze są najdroższe. Większej bzdury nie czytałem. W myśl tej maksymy Forda nie powinniśmy kupić w ogóle.

Znam właściciela dużego sklepu motoryzacyjnego.
O dziwo najwięcej reklamacji tarcz w kolejności, są firmy:
1.ATE
2.Brembo
3 Zimmerman

Rzadko na reklamacjach pojawiają się:
Textar
Delphi
Pro technic

Ja robiłem konwersję na XC90 i właśnie wybrałem protechnik. Czy dobrze - nie wiem,czas pokaże.

makinen
14-07-2019, 11:40
Uwierzyłeś handlowcowi?
Żal mi ciebie.

maslog
14-07-2019, 12:14
Uwierzyłeś handlowcowi?
Żal mi ciebie.
Że to niby do mnie?

Forum jest od pomagania i wyrażania własnych opinii. Czy musisz skorzystać? Nie musisz. Ale nie podważaj zdania innych tylko dla tego że je mają.
Ja kupiłem z tego zestawienia najtańsze tarcze jakie tylko były. Dla czego? Bo były najtańsze. Nie podałem żadnej konkretnej firmy którą polecam.
Ale tobie nie przeszkadzało, aby od razu wyrazić uszczypliwość do mnie.

No cóż, mnie też jest żal że od razu skaczesz do gardła. Wychowałem dwójkę swoich dzieci na porządnych ludzi. Ciebie na szczęście nie muszę, ale popracuj na sobą.

Zbyniu123
14-07-2019, 12:31
Większej bzdury nie czytałem. W myśl tej maksymy Forda nie powinniśmy kupić w ogóle.



Znam właściciela dużego sklepu motoryzacyjnego.

O dziwo najwięcej reklamacji tarcz w kolejności, są firmy:

1.ATE

2.Brembo

3 Zimmerman



Rzadko na reklamacjach pojawiają się:

Textar

Delphi

Pro technic



Ja robiłem konwersję na XC90 i właśnie wybrałem protechnik. Czy dobrze - nie wiem,czas pokaże.Poniewaz tych tarcz sprzedaje sie najwiecej.
Dalphi tez zakladalem i bylem zadowolony.
Ja kupujac tarcze patrze czy sa orginalnie zabezpieczone przed korozja glownie z powodow estetycznych i dla tego polecam brembo poniewaz orginalnie sa zabezpieczone, ale niestety tylko na przod, na tyl kupilem i zywy metal jest.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

BobMF
14-07-2019, 13:08
Ja ostatnio sparzyłem się na Boschach, najpierw założyłem do Focusa MK1 i zaczęły bić zanim jeszcze pojawiły się ranty - do toczenia.
Teraz po założeniu Boschów do S-Maxa i przejechaniu 3000km mam bicie... znów toczenie, nigdy wcześniej nie miałem takich akcji. Mechanik też w szoku zwłaszcza ,że żartowałem że nie chcę Boschów bo drogie w eksploatacji.

wojtek_mlody
14-07-2019, 13:42
Siemanko,

Mój S-Max pali dużo, więc i często hamuje ;)
Rok temu wrzuciłem Zimmermanna z klockami ATE na przód. W tym roku to samo zrobiłem z tyłu. Jak na razie bez problemów, a kilka awaryjnych sytuacji miałem...

AlfredMAX
16-07-2019, 10:57
Dobra zdecydowałem Zimmermanny zobaczymy co z tego będzie :)

Wysłane z mojego MIX 2 przy użyciu Tapatalka

panneutron
16-07-2019, 11:27
Witam
Ja kupiłem z ciekawości tarcze budżetowe ...Kraft + klocki Kraft. Cena niska przy "normalnej" jeździe sprawują się dobrze. Nie biją, klocek równo pracuję po powierzchni. Zrobiłem na nich 20 tyś i nie żałuję.

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka

Speedo
19-07-2019, 11:50
ja mam zimermany z przodu chyba ponad 2 lata + klocki zimmerman, z tylu z klockami ebc green, poczatkowo bylem zachwycony po moich krzywych motorcraftach ale z przodu juz bija przy hamowaniu, wiecej ich nie kupie

planeta58
19-07-2019, 12:47
Moje Zimmermany + Galfery też mają około 2 lata i 40 tyś i mają lekkie bicie.
Następne będa Rittingera

rufik
21-07-2019, 08:05
Panowie, a jak sprawy wypłaty odszkodowania z ubezpieczalni, gdy mamy inne tarcze (np. z XC90) niż ford przewiduje?

Juzek
21-07-2019, 09:20
Jest na forum kilku 'specjalistów', którzy Ci powiedzą, że zmiana żarówki oświetlenia wewnętrznego na inną niż przewidziana przez producenta doprowadzi Cię w kajdankach przed oblicze sądu.

A moim skromnym zdaniem to bujda na resorach.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

arekmiz
21-07-2019, 09:26
Bujda nie bujda, można se znaleźć jak to było:
Jeden se zmienił żarówy na ledy (Koito, czy jak im tam). Jechał se, a z naprzeciwka jakiś w niego dmuchnął. A potem zeznał, że został oślepiony. I sąd się za to wziął...

gunter2079
21-07-2019, 09:57
Ledy a zaciski to inna bajka. Ledy nie są homologowane. Zaciski chyba nie mają tego problemu.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Juzek
21-07-2019, 11:46
...nie pisałem o LED'ach :-) wiem, że dla Was to idealny przypadek :-)

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

arekmiz
22-07-2019, 10:39
Ledy a zaciski to inna bajka. Ledy nie są homologowane. Zaciski chyba nie mają tego problemu.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Zaciski są chyba homologowane jak i reflektory - do danego modelu samochodu...

Zresztą - babrzcie co tam chcecie, nie moje małpy, nie mój cyrk. :)

rufik
22-07-2019, 14:01
Sąd sądem, ale ubezpieczalnia się potrafi czepiać. Nie chcę dawać jej powodów (pewnie nikt nie chce) do odmowy wypłaty przy większej szkodzie, gdy trzeba robić/kupić auto za kilkadziesiąt tysi.
Stąd moje pytanie, jak to prawnie wygląda.

orzel_man
31-10-2019, 10:10
Koledzy odgrzeję kotleta ;)
szykuje mi się zmiana tarcz i klocków.
na przód pewnie wleci EBC Yellow, na tył EBC Green
ale co do tarcz... które polecicie ?
Jakie konkretnie zimmermany ?

Chociaż z drugiej strony mam serię i nie zapowiada się na grube mody, jazda raczej standardowa, więc może odpuszczę EBC.
fajny komplet potrzebuję przód i tył.
dajcie znać.

dzięki

Lewian
31-10-2019, 10:38
Jeżeli chcesz bardzo dobrze to na przód Zimmermann Sport a na tył standard. Z drugiej strony samymi klockami działasz już na bardzo duży plus jeżeli chodzi o skuteczność więc jeśli nie planujesz modów to może nie ma co przesadzać z sportowymi tarczami.

Podeślij VIN na PW to przyjrzę się sprawie, zobaczę co i jak cenowo wyjdzie i coś Ci zaproponuje ;)

mkaminski100
31-10-2019, 10:47
Nie rozumiem podniecenia EBC. Miałem zielone z nacinanymi tarczami i później z normalnymi i w normalnym użytkowaniu były gorsze niż OEM na tym samym aucie.
Nie pylily tak samo, ale ścierały tarcze dużo mocniej niż inne.
Teraz kupiłem Brembo na tył i też nie są fantastyczne. Oryginalne lepiej hamowały.

Zgadzam się że pewnie po 4 czy 5 ostrym hamowaniu OEM będa gorzej się zachowywały, ale poza jazdą w górach to nigdy mi się taka potrzeba nie zdarzyła, a lekkie hamowanie prawie codziennie.

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

orzel_man
31-10-2019, 11:10
No Ja złego słowa nie powiem.
w poprzednim S-max miałem EBC yellow z przodu i Green na tył...
zestaw sprawdzał się petarda.
ale tam 250+hp było ;)

mkaminski100
31-10-2019, 11:17
Tylko co do czego porownujesz?
Bo ja piszę o zmianie prawie nowych OEMów na prawie nowe EBC z tarczami i gorsze hamowanie przy delikatnej jeździe. Trzeba było mocniej wcisnąć hamulec żeby był ten sam efekt.
Wstawienie tarcz OEM nie zmieniło dużo, ale powrót do klocków OEM już tak.

OEM się pyli bardzo mocno ale przy lekkim wciśnięciu hamulca czuję że auto wytraca prędkość, przy EBC było nic, a potem dopiero hamowanie, więc dla pasażerów to trochę niekomfortowe.

Wg mnie EBC nawet zielone muszą mieć wyższą temperaturę żeby działały jak należy a tej w mieście się nie osiągnie.

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

Juzek
31-10-2019, 12:12
Polecam zestaw TRW DTEC na tył :-)

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Lewian
31-10-2019, 13:23
Bo ja piszę o zmianie prawie nowych OEMów na prawie nowe EBC z tarczami

Co masz na myśli pisząc o prawie nowych ? :)

mkaminski100
31-10-2019, 13:25
EBC zrobiły może ze 100km
OEM zrobiły kilkaset km

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

Lewian
31-10-2019, 13:26
Ale zakładałeś takie używane EBC ? Czy oceniasz skuteczność ich po założeniu nowych i przejechaniu 100km ?

mkaminski100
31-10-2019, 13:50
Nie, EBC były praktycznie nowe, nie zrobiły nawet 100km, potem ja je używałem przez kilkaset km i wstawiłem swoje stare OEM które lepiej się zachowywaly

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

Lewian
31-10-2019, 14:20
Nie powinieneś w takim razie wydawać opinii bo jest ona mocno skrzywiona. Nie ma czegoś takiego jak klocki prawie nowe. Klocki nowe są w pudełku, jeżeli były choć na 5 km w aucie to już są używane a nie prawie nowe. Nie wiesz czy nie zostały zeszklone w tych kilkudziesięciu kilometrach zanim do Ciebie trafiły :) Nie montuje się używanych tarcz czy klocków...

Slartibartfast
31-10-2019, 15:12
prawie nowe EBC z tarczami i gorsze hamowanie przy delikatnej jeździe. Trzeba było mocniej wcisnąć hamulec żeby był ten sam efekt
Miałem to samo. Dodatkowo nacinane tarcze się łatwo i szybko przegrzały, przez co mocno biło przy hamowaniu. Niezaprzeczalne plusy były tylko w zakresie wyglądu - mniej pyliło i bardziej sportowo wyglądało. Z przodu przeszedłem na Zimmermanna i Ferodo i hamować zaczęło bardziej komfortowo (nie tylko względem braku bicia, ale właśnie wcześniejszego hamowania). Z tyłu mam wciąż tarcze EBC+kloce ferodo, właśnie idą do wymiany na komplet Textar.
No i ta różnica w cenie!...

mkaminski100
31-10-2019, 15:25
Nie powinieneś w takim razie wydawać opinii bo jest ona mocno skrzywiona. Nie ma czegoś takiego jak klocki prawie nowe. Klocki nowe są w pudełku, jeżeli były choć na 5 km w aucie to już są używane a nie prawie nowe. Nie wiesz czy nie zostały zeszklone w tych kilkudziesięciu kilometrach zanim do Ciebie trafiły :) Nie montuje się używanych tarcz czy klocków...Nie, bo wiem kto i jak je montował, wiem jak były założone i jak wyglądały, wiem jak działały na starym aucie i u mnie.
Z drugiej strony wg tego opisu to 80% aut nie powinno jeździć, jak widzę jak są czyszczone jarzma, to że większość nawet nie czyści piasty, to że tarcze nie są bielone przez zmiana klocków, że stary i brudny płyn jest wciskany do układu, bo kto odpowietrza lub kiedykolwiek zmienił cały płyn w układzie, albo że klocki przy jakiejkolwiek pracy trafiają często na drugą stronę czy to że 95% wymian jest bez sprawdzenia bicia.

Nie twierdzę że EBC jest złe, po prostu hamulce OEM sa miękkie i lepiej hamują przy słabszym, miejskim hamowaniu
EBC, nawet zielony potrzebuje większej temperatury niż oem i pewnie przy ostrej jeździe lepiej znoszą obciążenia, ale ja tak nie jeżdżę i pewnie ludzie którzy się zastanawiają powinni o tym wiedzieć.



Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

orzel_man
31-10-2019, 20:06
Eee to jakie zestawy polecacie zeby było dobrze a niekoniecznie super drogo.

mkaminski100
31-10-2019, 20:15
Ferodo, Zimmerman, Pagid itd

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

woro_woro
01-11-2019, 08:38
Osobiście teraz, gdybym miał do wymiany cały zestaw z przodu, mocno rozważałbym upgrade na dwutłoczkowy komplet z XC60.

Piasek80
01-11-2019, 09:33
Się pewnie by okazało że poma hamulcowa znowu za mało wydajna.
Po co ci aż takie heble ? Po 200km/h latasz czy 1,5T przyczepy targasz żeby aż takie spowalniacze montować.

mkaminski100
01-11-2019, 09:35
Osobiście teraz, gdybym miał do wymiany cały zestaw z przodu, mocno rozważałbym upgrade na dwutłoczkowy komplet z XC60.Nie założysz dojazdówki ani koła 16".
Dla wielu to niestety jest problem.
Wg mnie to co mam u siebie zdaje egzamin dobrze, ale każdy robi co lubi

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

Szczyglaty
01-11-2019, 11:47
Ja mam na przodzie i tyle Tarcze oraz klocki hamulcowe Zimmermann.
Wszystko standard do przepisowej jazdy. Długa żywotność do 2-3 lat klocki :)

woro_woro
01-11-2019, 14:29
Po co ci aż takie heble ? Jak to po co? Dla frajdy. Wiadomo.

orzel_man
04-11-2019, 14:01
Ja też chyba się zdecyduje na komplet zimmermana
do jazdy po mieście i 2x w roku na dłużsżą trasę (powyżej 500 km) nie potrzebuje mega hardcore hebli.
w tamtym S-maxie miałem mocny motor to i hamownia miała upgrade,
tutaj mam typowy dupowóz, który lata głównie z pasożytami na pokładzie...więc nie ma sensu pchać się w komplety EBC.
ajak zostanie grosza... to na coś innego wydamy ;)

totek2
04-11-2019, 14:44
Ja przejechałem na EBC green ok 2500km i niestety piszczą...

Lewian
04-11-2019, 14:53
Kiedy pojawia się pisk ? Tylko przy delikatnym hamowaniu czy im mocniejsze hamowanie tym mocniejszy pisk ?

totek2
04-11-2019, 14:55
Przy delikatnym.

Lewian
04-11-2019, 14:58
Wyczyść jarzmo i posmaruj. Jeżeli piszczą klocki o tarcze bo coś jest w okładzinie to pisk nasila się wraz ze wzrostem siły hamowania. Jeżeli jest tylko przy delikatnym to najczęściej powodem jest jarzmo, gdzieś ociera i klocek wpada w wibracje a jak dociśniesz hamulec to go stabilizujesz i pisk ustaje.

Kawa500
07-12-2019, 18:44
Witam.
Noszę się z zamiarem wymiany tarcz obu osi. Pod maską 2.2 zainfekowane. Troszke pcha do przodu 😊,natomiast hamowanie na ori już tak fajne nie jest. Zastanawiam się czy Ferodo jest tyle wart, czy Cena w tym wypadku nie przekłada sie na jakość. Z moich doswiadczeń zadowolony byłem z Texstara ,Ate pogieło MI po 2000 tys , Brembo piszczały jak szalone, Trw były ale w mniejszej budzie.
Pozdrawiam

luckyboy
07-12-2019, 18:44
Zimmermann

Piasek80
08-12-2019, 15:46
Ja ostatnio załapałem się na promocję Delphi.
Kpl tarcz i klocków na przód i tył do mojego coś koło 9 stów wyszedł

Piotrek Wielos
10-12-2019, 19:39
Ja u siebie postawiłem na przód zimmerman sport 320mm plus ferodo ds performanc, tyl brembo wiercone 280mm plus EBC BRAKES - Ultimax, do kompletu przewody w stalowym oplocie, nowy płyn i podejrzewam ze poprawa wzgledem serii bedzie spora

Piasek80
11-12-2019, 07:10
Heble jakbyś RS`a po Nurburgringu upalał co weekend (a nie dzieciaków do szkoły co rano woził) :wink:

pawpor
11-12-2019, 07:52
Heble jakbyś RS`a po Nurburgringu upalał co weekend (a nie dzieciaków do szkoły co rano woził) :wink:
Na takich helbach na żaden tor bym się nie zapuścił. Normalne hamulce do dynamicznej jazdy ;)

Piotrek Wielos
11-12-2019, 08:28
Heble jakbyś RS`a po Nurburgringu upalał co weekend (a nie dzieciaków do szkoły co rano woził) :wink:

Cenie sobie bezpieczeństwo, a to są heble na drogę nie na tor

Yakac
11-12-2019, 09:23
Nie sztuka się rozpędzić, sztuka się bezpiecznie zatrzymać :)
Ja właśnie zamówiłem kolejny zestaw Zimmermanna w brakeparts. A to oznacza, że prawdopodobnie byłam zadwolony z poprzedniego. Ale zaznaczam uczciwie, że jeżdżę spokojnie.

Cinek78
11-12-2019, 13:44
Mam do Was pytanie . Dotyczy 2016r. , ale...
na OEM komplecie zrobiłem 110 tysi (tarcze , 2x OEM klocki). Raz, że jestem zadowolony z ich skuteczności , a dwa , że przebieg w mojej ocenie super.
Jak sądzicie - kupować ponownie całość OEM, czy jednak zamienniki?

Piasek80
11-12-2019, 13:48
Odpowiesz sobie sam jak zadzwonisz do ASO z pytaniem o cenę imprezy

Cinek78
11-12-2019, 15:12
nie dodałem. Cena ma drugorzędne znaczenie...,

Piotrek Wielos
11-12-2019, 15:15
nie dodałem. Cena ma drugorzędne znaczenie...,

Może i ma drugorzędne znaczenie ale podejrzewam że w tej cenie kupisz coś znacznie lepszego jeśli już chcesz wydać większą kasę

karloss
11-12-2019, 19:59
Może i ma drugorzędne znaczenie ale podejrzewam że w tej cenie kupisz coś znacznie lepszego jeśli już chcesz wydać większą kasę

Ale co lepszego? Przeczytałeś jego wypowiedź? Zrobił na OEM 110 tys. km a to już dowodzi, że nie szaleje jak wielu bo jak myślą, że gdy mają super heble to już są super bezpieczni. Poczytaj kto dostarcza elementy na pierwszy montaż (nie mam tu na myśli motorcrafta) i zobaczysz, że nie są to producenci z dolnej półki. A jeżeli cena nie ma znaczenia to co Cię to obchodzi? Twoja kasa? Ile to będzie droższe 200-300zl?

Piotrek Wielos
11-12-2019, 20:09
Ale co lepszego? Przeczytałeś jego wypowiedź? Zrobił na OEM 110 tys. km a to już dowodzi, że nie szaleje jak wielu bo jak myślą, że gdy mają super heble to już są super bezpieczni. Poczytaj kto dostarcza elementy na pierwszy montaż (nie mam tu na myśli motorcrafta) i zobaczysz, że nie są to producenci z dolnej półki. A jeżeli cena nie ma znaczenia to co Cię to obchodzi? Twoja kasa? Ile to będzie droższe 200-300zl?

Przeczytałem, A Ty zrozumaiels moja?
Mię mówię że OEM jest zły i wiem że często produkują te elementy czołowe firmy w danej branży.
Ale za cenę OEMowego zestawu można kupić coś lepszego, a może mam złe myślenie ale jak za takie same pieniądze mogę mieć coś co skróci drogę hamowania nawet o 1m to wybiorę właśnie ten drugi produkt i nie trzeba szaleć żeby ten metr mógł wiele zmienić w codziennej jeździe.
Mam to gdzieś kto co i za ile kupi! Forum chyba od tego jest by wyrażać swoje zdanie jeśli ktoś o nie pyta, a każdy ma inne doświadczenia i warto się nimi wymieniać bo do tego właśnie służą fora

luckyboy
11-12-2019, 20:12
Hamulców z pierwszego montażu nigdzie nie kupisz. Mogą wyglądać tak samo ale to inny produkt.

karloss
11-12-2019, 20:20
Przeczytałem, A Ty zrozumaiels moja?
Mię mówię że OEM jest zły i wiem że często produkują te elementy czołowe firmy w danej branży.
Ale za cenę OEMowego zestawu można kupić coś lepszego, a może mam złe myślenie ale jak za takie same pieniądze mogę mieć coś co skróci drogę hamowania nawet o 1m to wybiorę właśnie ten drugi produkt i nie trzeba szaleć żeby ten metr mógł wiele zmienić w codziennej jeździe.
Mam to gdzieś kto co i za ile kupi! Forum chyba od tego jest by wyrażać swoje zdanie jeśli ktoś o nie pyta, a każdy ma inne doświadczenia i warto się nimi wymieniać bo do tego właśnie służą fora

No dobra a jak stwierdzisz, że to co Ty byś wybral akurat skróci drogę hamowania o metr lub wiecej? Zastanawiałeś się ile czynników wpływa na ten parametr? A może taki "lepszy katalogowo" zestaw wydłuży drogę hamowania? I nie mam tutaj na myśli kupowania skrajnie różnych (cenowo) zestawów, ale w podobnej półce cenowej.

Piasek80
11-12-2019, 20:29
Na przykładzie Volvo V70 2.0 Drive-I 181KM + ASB z `15r różnica wyniosła równe 100% pomiędzy zestawem hebli (tarcze i klocki przód) z ASO a zestawem TRW kupionym gdzieś z allegro.
Ba, ten sam zestaw OE Volvo sprzedawany przez jakiegoś dealera volvo oferowali 30% taniej niż cena ASO.
Można ? Można.

Tutaj nie chodzi o liczenie cudzych pieniędzy bo każdy robi z nimi jak uważa ale (na litość Boską) nie dajmy się bezkrytycznie łoić przez ASO na kasę przy tak elementarnych sprawach jak tarcze czy klocki bo to ich tylko utwierdza w przekonaniu że mają do czynienia ze stadem baranów do golenia. A to prowadzi do stanów przedzawałowych w syt. kiedy na prawdę musisz jechać do tego ASO bo tylko oni są w stanie coś tam zrobić i za "40 min podpięcia kompa" sadzą 1500zł rachunek. I czym oni się mają przejmować kiedy przed drzwiami kolejka na tydzień chętnych na wymiany oleju, klocków czy innych żarówek, generalnie rzeczy które każdy mechanik ogarnia w 30 min za 5 dych albo montaż w cenie.

Piotrek Wielos
11-12-2019, 20:33
No dobra a jak stwierdzisz, że to co Ty byś wybral akurat skróci drogę hamowania o metr lub wiecej? Zastanawiałeś się ile czynników wpływa na ten parametr? A może taki "lepszy katalogowo" zestaw wydłuży drogę hamowania? I nie mam tutaj na myśli kupowania skrajnie różnych (cenowo) zestawów, ale w podobnej półce cenowej.

Może z tego że trochę przeróżnych tarcz i klocków przezucuelm przez swoje ręce i auta, jedynej rzeczy której nie mogę powiedzieć to ich żywotność bo na każdym komplecie nie jeździłem do całkowitego zużycia,
Oczywiście nie mam na myśli porównywania zestawu za 600zl z np zestawem jaki ja kupiłem obecnie za blisko 2k bo to nie ma sensu.
Podaj cenę OEMa i w wolnej chwili podam Ci co do tego auta w tej cenie można założyć co napewno będzie skuteczniejsze.
Wiem że dla wielu osób ważne żeby jakoś hamlwalo i nie trzeba było do tego zaglądać przez długi czas, ja osobiście wychodzę z innego założenia dla mnie heble to przede wszystkim wydajność żywotność i cena to drugo- i trzeci- rzedna sprawa.

luckyboy
11-12-2019, 20:46
Metrów to zwykle braknie super samochodom z super hamulcami [emoji38]

Piotrek Wielos
11-12-2019, 21:02
Metrów to zwykle braknie super samochodom z super hamulcami [emoji38]
Tu masz rację bo nie tylko sprzęt musi być na poziomie ale i też łącznik między kierownika a reszta auta

Kawa500
20-12-2019, 19:27
Dziękuję i pozdrawiam

padmak
01-02-2020, 06:13
Przeczytałam kilka stro i mam takie pytanie. Planuję zmianę 4 tarcz i kloców. Mam S-maxa z 1.8 TDCI (więc mniejszy silnik)

Mieszkam w Anglii a tu głównie dostępne są 4-5 firm. Proszę o poradę w wyborze. Nie chcę przepłacać i raczej planuje kupić "normalne" gładkie tarcze. Mam do wyboru (cena za komplet w GBP)

eicher - 135 GBP
drivemaster - 138 GBP
pagid - 193 GBP
brembo - 200 GBP
bosch - 221 GBP

maslog
01-02-2020, 16:01
eicher Właścicelem jest Tata motors więc o jakości pewnie można długo dyskutować
drivemaster Nigdy nie słyszałem
pagid Firma Hella. Robi znakomite oświetlenie. Ale czy Hamulce,nigdy nie miałem do czynienia
brembo - lider układów hamulcowych.
bosch - Ta firma robi w zasadzie wszystko. Poprawne hamulce też.

Z tego wszystkiego wybrałbym Brembo później Bosch reszty bym nie kupił wcale.

luckyboy
01-02-2020, 16:28
Wybrałbym Bosch, klocki dobrze kleją ale mocno pylą. Pagid klocki mam w samochodzie i bardzo twarde.

padmak
01-02-2020, 17:53
maslog dziękuję za dokładne zestawienie.

"... Właścicelem jest Tata motors więc o jakości pewnie można długo dyskutować - eicher ..."

Tata też jest właścicielem Jaguara i Land Rover które są produkowane w UK - wiadomo można dyskutować

"... Firma Hella. Robi znakomite oświetlenie. Ale czy Hamulce,nigdy nie miałem do czynienia - Pagid ..."

Pagid robi hamulce od lat 50-tych - czyli mają bardzo duże doświadczenie. Jako pierwsi wprowadzili komercyjnie ceramiczne klocki w 2000 roku.
Jakość porównywalna do Brembo.

Dziś dostałem odpowiedź od znajomego mechanika, że w UK warte uwagi są Brembo i Pagid.

Bump: @luckyboy a co myślisz by kupić klocki z Bosha a tarcze Brembo / Pagid ?

Inny mechanik powiedział mi, że spotkał się kilka razy szybko "gnącymi się" tarczami z Bosha - no ale to nie zawsze musi być wina tarczy....

luckyboy
01-02-2020, 18:34
Można zrobić mieszany zestaw, chociaż podobno najlepiej kupować komplet jednego producenta - tak głosi legenda [emoji38]

c-matix
02-02-2020, 10:13
Można zrobić mieszany zestaw, chociaż podobno najlepiej kupować komplet jednego producenta - tak głosi legenda [emoji38]

Ło legend jest wiele. Ja słyszałem by nei piszczały kupować twarde tarcze i miekkie klocki wtedy nie piszczą , ale szybciej klocki się przytrą. Ale lepiej w tę strone niż często wymieniać tarcze.

Wybrałbym Bosch, klocki dobrze kleją ale mocno pylą.
I cały czas brudne felgi

luckyboy
02-02-2020, 10:23
Klocki Boscha co miałem to pylily jakby były z węgla do rysowania [emoji38]
Od tego czasu zrozumiałem że felga stalowa + kołpak fabryczny to najlepsza opcja. Odechciało mi się myć alusy.

maslog
02-02-2020, 13:55
Szukasz dziury w całym.
Jeżeli nie chcesz przepłacać bierz najtańsze a nie zadawaj pytań o wybór. Chcesz w miarę dobre, kupujesz markowe zestawy. Koniec filozofii

Tak wiem, zaraz odezwą się ci którym markowy zestaw źle działał. A mega zadowoleni są z hamulców z biedronki.
Podobnie jak życiu, kupując najtańszy produkt masz dużą szansę być nie zadowolony. Kupując produkt drogi również możesz się rozczarować i nie oznacza to że jest za razem najlepszy. Ale opierając się na doświadczeniu, wymianie zdań oraz wiedzy wiem że z tych droższych (markowych) użytkownicy są częściej zadowoleni niż z tych tańszych.

Dyskusja o twardości klocków i pyleniu jest bezcelowa. Zestaw ma skutecznie hamować i w nosie mam czy pyli. Niech pyli ile chce jeżeli tylko dobrze działa.

padmak
03-02-2020, 10:30
Dziękuję Panowie za te porady. Ostatecznie zamówiłem i czekam na dostawę zestaw od Brembo.
Tak jak pisałem miałem cenę 200 GBP z dużym upustem w Eurocarparts (Jedna z najpopularniejszych sieci w UK z częściami)
Udało mi się jednak kupić cały zestaw w Autodoc za 167 GBP.

Dodatkowo w Autodoc na zdjęciach tarcze posiadają nadruki a Eurocarparts na zdjęciach tych nadruków na tarczach nie pokazuje. Okazuje się, że bez nadruków to tarcze "jedynie" zgodne ze standardem Brembo :)

maslog
03-02-2020, 17:49
Ostatecznie zamówiłem i czekam na dostawę zestaw od Brembo
Będzie Pan zadowolony :)

Ważne aby dobrze piastę oczyścić przed montażem i po montażu pozwól im się dotrzeć. Czyli kilkadziesiąt/kilkaset kilometrów łagodnego hamowania a zestaw odwdzięczy się później poprawną pracą. To w zasadzie wymagania dla każdego nowego zestawu.

marjo
10-02-2020, 20:28
Po przeczytaniu 111 stron tego wątku już mam prawie jasność (Ford S-Max hamulce tył).
Klocki na pewno EBC Green ale czy do tego tarcze (gładkie) Zimmermann czy EBC :roll: ?

Piotrek Wielos
10-02-2020, 20:34
Klocki na pewno EBC Green ale czy do tego tarcze (gładkie) Zimmermann czy EBC?

Jakoś porównywalna, tak naprawdę wybór wg własnego uznania bądź które będą tańsze

Lewian
13-02-2020, 10:59
111 stron :D szacunek.

Tarcze jak kolega wspomniał jakościowo będą równie dobre ale Zimmermann będzie tańszy także odpowiedź brzmi Zimmermann. Odezwij się na PW z nr VIN :)

maslog
14-03-2020, 15:10
Ja robiłem konwersję na XC90 i właśnie wybrałem protechnik. Czy dobrze - nie wiem,czas pokaże

Czas pokazał. Tarcze nie nadają się do niczego. Mają takie bicie aż mi zęby dzwonią przy hamowaniu, dramat. Dziś zamontowałem nowe TEXTAR. Na razie bajka.
Kto jest ciekawy poniżej link z nagrania pomiaru
https://www.dropbox.com/s/7lh8wdhz1hjdb1c/VID_20200314_123452.mp4?dl=0

ccLot
14-03-2020, 15:15
Z tego co widzę to wygląda na "8 setek" bicia,
norma to 5 setek więc dobrze nie jest ale strasznego dramatu też nie powinno być

maslog
14-03-2020, 19:04
To jedna z tarcz, druga bije tak samo. Ale razem...moja kierownica drżała jak ubijak wibracyjny do betonu :)

ccLot
14-03-2020, 20:31
Nie chciałeś przetoczyć na aucie.
Toczenie tarcz na aucie eliminuje wszystkie bicia z tarczy i piasty.
Toczyłem w: Mondeo MK4 tarcze 316 mm i Logan mcv później przejechane po kilkadziesiat tysięcy bez problemów.
Majster co przetaczał twierdzi, że obecnie zbyt szybko tarcze są produkowane i żeliwo nie zdąży się odpuścić i dlatego bicia występują.

maslog
14-03-2020, 20:53
Nie chciałeś przetoczyć na aucie Toczyłem.
Było przez chwilę dobrze. Generalnie wydaje mi się że protechnic to raczej szajs. Choć z drugiej strony znam mechanika która zakłada tylko te tarcze (cena) i nie ma problemów. Tyle że tarcze w okolicach 300mm, a te z kolei nie mają aż takich tendencji do krzywienia się.
Znów na własnej skórze przekonałem się że kto kupuje tanio, kupuje dwa razy.

Lewian
16-03-2020, 09:28
Nie chciałeś przetoczyć na aucie.
Toczenie tarcz na aucie eliminuje wszystkie bicia z tarczy i piasty.
Toczyłem w: Mondeo MK4 tarcze 316 mm i Logan mcv później przejechane po kilkadziesiat tysięcy bez problemów.
Majster co przetaczał twierdzi, że obecnie zbyt szybko tarcze są produkowane i żeliwo nie zdąży się odpuścić i dlatego bicia występują.

Jeżeli tarcza ma bicie bo piasta jest krzywa lub nieoczyszczona to ok, toczenie pomoże ale w większości przypadków bicie pojawia się dopiero po rozgrzaniu a to oznacza, że nie tyle bicie przekracza normę co materiał jest przegrzany a tu toczenie nic nie da.
Co do tego materiału to fakt, miał racje z tym, że odlewy nie leżakują i dlatego pozostają naprężenia z procesów odlewniczych ale po to właśnie jest proces docierania tarcz gdzie mamy je stopniowo nagrzewać i schładzać przez pierwsze 300-400 km ;)

luckyboy
16-03-2020, 10:00
Ja jeździłem przez 5000km delikatnie i po tym przebiegu skrzywily się.

Lewian
16-03-2020, 10:13
Skrzywiły ? Tzn ? Pomiar bicia wykonany tarcz i piast ? Jaki wynik ? Pomiar DTV wykonany ? Jaki wynik ?

luckyboy
16-03-2020, 10:19
Znaczy się nie skrzywily tylko miejscowo mają inny współczynnik tarcia. Hamują skokowo.

Lewian
16-03-2020, 10:30
No to przegrzały się a nie skrzywiły :)
Niska jakość tarcz lub niska jakość klocków, lub niesprawny układ hamulcowy lub po prostu zbyt ostre traktowanie jak na dane klocki :)

luckyboy
16-03-2020, 10:35
To musiałbym chyba w ogóle nie używać jak tylko wciskam pedał hamulca w ostatniej fazie do zatrzymania [emoji1787]

Lewian
16-03-2020, 10:38
No to może układ zapowietrzony lub suwaki blokują albo tłoczki. No albo po prostu słabej jakości zestaw.

luckyboy
16-03-2020, 11:41
Zestaw słaby ale taką jazdę powinien wytrzymać, bo to w końcu hamulce [emoji38]

karloss
16-03-2020, 14:12
Do sprawdzenia luzy na prowadnicach zacisku i sam luz klocka w jarzmie. Takie coś objawia się właśnie niepełnym dociskiem klocka do powiechni tarczy co skutkuje czasem sinymi/niebieskimi odbarwieniami tarczy (pasy przegrzania metalu). Takie coś nie musi dotyczyć tylko tanich zestawów tarcza<>klocek.

Lewian
16-03-2020, 14:13
Nieprawidłowo działający układ czy nieprawidłowy montaż to przyczyna w 95% przypadków problemów z hamulcami ;) Łatwiej trafić 6 w lotka niż jakieś wadliwe tarcze czy klocki.

luckyboy
16-03-2020, 14:15
Tarcza hamulcowa zużywa się równomiernie, wzorowo. Po prostu klocki hamulcowe są bardzo twarde. Przejechałem na nich ponad 40.000km a nadal są prawie jak nowe, bardziej zużywa się tarcza [emoji38]

Lewian
16-03-2020, 14:21
Z powodów wspomnianych wcześniej klocki mogły się zeszklić w pierwszej fazie użytkowania dlatego nie zużywają się, nie hamują, piszczą i przegrzewają tarcze.

luckyboy
16-03-2020, 14:27
W każdym razie ****a już nie kupię [emoji16]

michalikpiotr
09-04-2020, 13:04
ja właśnie zamówiłem klocki ate na przód do s-max 1.8 tdci znajomy poleca ale rozbieżność cen spora i pewnie jakoś też. Zaproponowali mi hiszpańskie klocki za 115 zł a ate 210 ciekawe jak z jakością takich tanich. Fakt znajomy kupił dephi i jeździ chwali.

Piasek80
09-04-2020, 13:48
Ja mam przód i tył nówki Delphi (tarcze + klocki)
Ok 400km zajęło im ułożenie się, obecnie koło 4 tyś km nawinięte na zestawie i jest wzorowo.
Jeżeli montujesz nowe wszystko producent (oczywiście jakiś markowy, nie "made in germany" z internetów) nie ma znaczenia. Każdy zestaw będzie 100x lepszy od starych, wydartych i zużytych hebli jakie masz w pojeździe

Lewian
09-04-2020, 14:28
ja właśnie zamówiłem klocki ate na przód do s-max 1.8 tdci znajomy poleca ale rozbieżność cen spora i pewnie jakoś też. Zaproponowali mi hiszpańskie klocki za 115 zł a ate 210 ciekawe jak z jakością takich tanich. Fakt znajomy kupił dephi i jeździ chwali.

Tak na prawdę nie wiesz też jakiej produkcji są te za 210 więc to nie do końca cena będzie wyznacznikiem.

luckyboy
09-04-2020, 14:48
Zamówił ATE za 210

Lewian
09-04-2020, 14:58
No to napisał ale nie wie jaka produkcja.

luckyboy
09-04-2020, 15:09
No to napisał ale nie wie jaka produkcja.A co za różnica?

Lewian
09-04-2020, 15:20
Przeczytaj jego post to zrozumiesz ;)

luckyboy
09-04-2020, 15:41
Dobra, nie wnikam, nieistotne.

michalikpiotr
09-04-2020, 17:56
A co innego proponujecie? Tarcze jak pamiętam są boscha. Trochę sporo kasy ale chyba lepiej dopłacić za bezpieczeństwo

luckyboy
09-04-2020, 19:14
No bardzo dobry wybór. Tanich klocków hamulcowych nie ma sensu kupować.

michalikpiotr
09-04-2020, 20:19
a takie jak to ma się do tarcz hamulcowych. Kiedyś słyszałem że nie każde klocki dobrze współpracują z tarczami bosch a ate ktoś taki zestaw miał? Tarcze są jeszcze ładne i nie chcę zmieniać.

luckyboy
09-04-2020, 20:29
Twarde tanie klocki zaoraja każde tarcze. Jeżeli tarcze hamulcowe nie mają dużego rantu to kupujesz markowe klocki i jeździsz dalej.

woro_woro
09-04-2020, 20:33
Ja mam z przodu klocki Jurid z logo Ford, tarcze gładkie Zimmermann. Z tyłu klocki Ate (z logo Galfer) i też gładkie Zimmermanny. Uważam ten zestaw za udany.
Jeżdżę rodzinnie 2+3, zapakowany zwykle po dach, dynamicznie, ale bez szaleństw.
Wcześniej ASO założyło mi komplet Motorcraft i to była porażka (pomijam wygląd). Puchły po 3. wyprzedzaniu tirów na E77 i zaczynało trząść budą. Teraz jest spokojne i bezstresowe hamowanie.

jelcz
02-05-2020, 09:21
Panowie powie mi ktoś czy w smax z silnikiem 2.0tdci (w moim przypadku 140KM rok prod 2007) był montowany jeden rodzaj(rozmiar) tarcz.Tarcze przód.

Peron
03-05-2020, 12:15
Witajcie. Kupiłem niedawno S-max 2013 2.0 163km. Auto z polskiego salonu, niski przebieg. Ogólnie wszystko ok, poza hamulcami. W porównaniu z poprzednim samochodem, ten nie hamuje. Mało w tył nie zarąbałem komuś po zakupie. Poprzedni właściciel założył nowe klocki textar ale przednie tarcze miały bicie, więc założył też nowe przednie tarcze. Mimo to hamując nadal czuć na kierownicy drgania.
Co doradzacie? Tokarz , czy wywalić to i założyć wszystko nowe? Jeśli tak, to jakiego producenta?
Nie jeżdżę szybko, hamulce zawsze wytrzymują długo. Będąc poprzednim autem w serwisie ba przeglądzie byli zdziwieni, że hamulce w dobrym stanie przy takim przebiegu:)

krzyspvfr
03-05-2020, 18:05
Panowie powie mi ktoś czy w smax z silnikiem 2.0tdci (w moim przypadku 140KM rok prod 2007) był montowany jeden rodzaj(rozmiar) tarcz.Tarcze przód.

Tak, 300 mm - chyba, że ktoś sobie wymienił na większe.

Lewian
04-05-2020, 07:17
Witajcie. Kupiłem niedawno S-max 2013 2.0 163km. Auto z polskiego salonu, niski przebieg. Ogólnie wszystko ok, poza hamulcami. W porównaniu z poprzednim samochodem, ten nie hamuje. Mało w tył nie zarąbałem komuś po zakupie. Poprzedni właściciel założył nowe klocki textar ale przednie tarcze miały bicie, więc założył też nowe przednie tarcze. Mimo to hamując nadal czuć na kierownicy drgania.
Co doradzacie? Tokarz , czy wywalić to i założyć wszystko nowe? Jeśli tak, to jakiego producenta?
Nie jeżdżę szybko, hamulce zawsze wytrzymują długo. Będąc poprzednim autem w serwisie ba przeglądzie byli zdziwieni, że hamulce w dobrym stanie przy takim przebiegu:)

Nikt Ci nie doradzi bo nie znamy stanu tego wszystkiej. Jedź do mechanika, niech zmierzy tarcze (grubość i bicie), następnie niech przejrzy zaciski i oceni co do wymiany, co do naprawy :)

Yakac
04-05-2020, 08:51
W S-Maxie bicie przednich tarcz to częsty problem. U mnie było, tarcze fabryczne się trochę zwichrowały, pomogło przetoczenie. Po jakimś czasie problem delikatnie wrócił. Odkąd zmieniłem cały zestaw z przodu na Zimmermanna wszystko ustąpiło.

rojass
05-05-2020, 09:13
Odkąd zmieniłem cały zestaw z przodu na Zimmermanna wszystko ustąpiło.

Potwierdzam, u mnie dokładnie ta sama historia.

Lewian
05-05-2020, 09:33
Fajnie czyta się takie opinie po 25 latach od wprowadzenia Zimmermanna na polski rynek :)
Początki nie były łatwe ale było warto.

eclipse
06-05-2020, 06:17
Może spróbować lepiej zdjąć tarczę i dokładnie oczyścić z rdzy przylgnie piasty i tarczy z obu stron , jak również felga .

orzel_man
06-05-2020, 08:41
to ja się dorzucę.
Mam od początku roku komplet zimmermana i jest petarda .
dzięki Lewian

luckyboy
06-05-2020, 08:56
Ale cena zimmermanna skoczy do góry [emoji1787]

Obiboc
06-05-2020, 10:31
Nie ma co ukrywać najtańsze nie są, ale działają. W moim też komplet przód i tył na Zimmermannie od kolegi z forum. Z przodu założyłem sobie nawiercane. zrobione 20 tys i działają. Tylko co jakiś czas czyszczę dziury w tarczach.

Z tym czyszczeniem miejsc docisku, można spróbować nie zaszkodzi a może pomóc. Mały paproch na wysokości szpilki spowoduje duże odchylenie tarczy na krawędzi.

Speedo
06-05-2020, 16:07
"mam od wczoraj", "mam od gwiazdki" "przejechałem na nich 5km" bla bla bla, za 2 lata będą tak samo krzywe jak oryginały, nie ma si ę co branzlować tym zimmermanem, ja teraz testuję ATE od jesieni, jak na razie jest dobrze ale do zachwytów jeszcze daleeeeka droga ;)

pretorian2
06-05-2020, 20:27
jak na moderatora wypowiedź trochę nie na poziomie... Każda myszka swój ogonek chwali, przerobiłem już chyba większość na rynku (pomijając) najdroższe nawiercano/nacinane i wg. mnie najważniejsze to dobór klocka oraz montaż wraz z pomiarem bicia piasty oraz tarczy wraz z zachowaniem czystości montażu wszystkiego zgodnie ze sztuką.

Lewian
06-05-2020, 22:23
jak na moderatora wypowiedź trochę nie na poziomie... Każda myszka swój ogonek chwali, przerobiłem już chyba większość na rynku (pomijając) najdroższe nawiercano/nacinane i wg. mnie najważniejsze to dobór klocka oraz montaż wraz z pomiarem bicia piasty oraz tarczy wraz z zachowaniem czystości montażu wszystkiego zgodnie ze sztuką.

I masz w 100% racje, problem nie jest z tarczami tylko z mechanikami. 95% mechaników nie ma pojęcia jak powinna wyglądać wymiana tarcz a potem czyta się w internecie że się komuś tarcze pogięły...

rojass
07-05-2020, 08:32
"mam od wczoraj", "mam od gwiazdki" "przejechałem na nich 5km" bla bla bla, za 2 lata będą tak samo krzywe jak oryginały, nie ma si ę co branzlować tym zimmermanem

Mam komplet Zimmermanna od roku, jakieś 10tys km zrobione. Działają tak jak dopiero co założone, żadnego bicia, żadnego piszczenia. Mogę śmiało polecić.

woro_woro
07-05-2020, 08:43
95% mechaników nie ma pojęcia jak powinna wyglądać wymiana tarcz
Zapewniam Cię, że ma i sobie zmieniają zgodnie ze sztuką. 95% klientów oczekuje niskiej ceny usługi i tu jest problem.

Lewian
07-05-2020, 09:35
To sugerujesz, że gość idzie do mechanika i mówi zrób mi taniej i mechanik robi mu byle jak bo klient chciał tanio ? No to takiemu powinno się dać zakaz wykonywania zawodu, naraża zdrowie i życie ludzi.

_harry
07-05-2020, 11:27
Ceny są ustalone i płacisz za warsztat i mechanika.
Jak trafisz tak masz.
A widziałem jak wybijano "przyspawane" tarcze młotem z takim zaangażowaniem że nie miało znaczenia czy oczyszczono później piastę ;-)
Piasta rozleciała się pewnie po 10kkm.

Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk

woro_woro
07-05-2020, 11:46
Lewian sugeruję, że gdyby mechanik liczył sobie 2x więcej niż inni w okolicy, toby nie miał klientów. Rynek zawsze wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Co z tego, że zakład miałby te 5% klientów, którzy docenią jakość, skoro 95% odejdzie do konkurencji.
A poza tym, wiesz co się dzieje, jeśli się okaże, że piasta krzywa? Podnośnik zblokowany na 2 dni, klient musi przetrawić dodatkowe koszty, szuka części na allegro, a pieniądze uciekają... Piszę z perspektywy małego miasteczka.

Lewian
07-05-2020, 11:51
No fakt, lepiej odwalać fuszerkę, marnować pieniądze klientów uszkadzając ich nowe części bo wtedy faktycznie będzie robota bez końca. Zdobyć nowego klienta jest prosto, odzyskać utraconego to nie lada wyczyn.

Poza tym o czym my mówimy ? Koszt wymiany tarcz to nie 500 zł, albo się to robi dobrze albo wcale, proste.

Chomiczek
10-05-2020, 13:41
Witam, chciałem zapytać/poprosić o pomoc w doborze klocków i tarcz. Aktualnie posiadam mikody nawiercane i nacinane już około 3 lata, lecz niestety dość mocno w ostatnim czasie ceny poszły w górę (mikoda) ogólnie tarcze spoko, lecz jak chyba u Wszystkich problem ten sam zwichrowaly się jak wszystkie. Jakies 6 miesięcy temu przód przytoczyłem,jakiś czas był spokój lecz niestety wiadomo dzialanie na krótko.. przerobilem już trochę tarcz, ATE poszły po tygodniu na gwarancję a zimmermann dość szybko się zwichrowal.. chcę wymienić przód i tył poradzcie coś w miarę taniego ale dobrego co oczywiście nie idzie w parze ;) co do klocków to miałem różne klocki od ferodo, trw i obecnie krafty.. najdroższe chyba mialem EBC sport zielone i poszły po 10tys. Potrzebuję jakiegoś dobrego zestawu,ale taki który mnie nie zrujnuje ;) pozdro i dzięki z góry za pomoc

Lewian
11-05-2020, 07:24
Najpierw mechanika proponuje znaleźć dobrego bo to on jest przyczyną Twoich problemów a nie cała lista wymienionych tarcz i klocków. Następnie tarcze Zimmermann, mogą być gładkie, mogą być wiercone i do tego klocki na przód lepsze, Ferodo DS, EBC Green lub Yellow i musi to działać, S-Max to rodzinne wozidło a nie auto wyścigowe...

Podaj VIN na PW to załatwimy temat.

Arek476
11-05-2020, 08:35
Ja od dłuższego czasu stosuje Textara, nie miałem z nimi żadnego problemu,

woro_woro
11-05-2020, 10:24
EBC sport zielone i poszły po 10tys. Potrzebuję jakiegoś dobrego zestawu
Kolego, nie obraź się, ale czytając opis Twoich problemów z hamulcami, to najbardziej jest Ci chyba potrzebny kubeł zimnej wody, albo aktywny tempomat w postaci kobiety na siedzeniu pasażera.

Chomiczek
11-05-2020, 15:07
Panowie.. auto jeździ na taksowce, jest 7 osobowe więc czesto mam zapakowany cały samochód więc jest ciężar.. tak jest to auto rodzinne ale zużywa się szybciej niż wasze ponieważ służy do wozenia ludzi a nie na dojazdy do sklepu lub 2 razy w roku na wakacje.. z Tym kublem zimnej wody to przesada lekka ponieważ jeżdżąc codzinnie w 7 osób używam hamulca mocniej niż przy jeździe samemu.. więc zimermany wytrzymały 60tyś. Mikody 70tys. A klocki na nich EBC green 12rys. W większości jazda pelnym autem. Więc samochód nie jest używany na dojazdy do sklepu.. woro_woro po czym stwierdziles ZE to moja technika jazdy do tego doprowadza o ile jeżdżę przeważnie zapakowany z ludzmi więc i waga jest wieksza i trzeba to auto jakoś zatrzymać ? Auto nie robi 10 czy 20tys. Rocznie. Trzeba pamiętać że klocki EBC green zużywają się bardzo szybko przy agresywniejszej jeździe. Mechaników przerobilem już 2 z tarczami za kazdym razem to samo... a ktoś bierze pod uwage że tarcze mogą byc krzywione przez piasty ? Nie robiłem pomiaru bicia będę robił w piatek.

woro_woro
11-05-2020, 15:13
Chomiczek Tej istotnej informacji, że to taxi miejskie/bagażowe zabrakło. Jeśli dopiszesz w poprzednim poście, że to taxi, skasuję fragment o kuble ;)

tutrus
11-05-2020, 15:20
Koledzy jeździ ktoś na takich Rotingerach GT? Jakieś opinie z własnego doświadczenia? https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200511/480f9ffaa267ad81f7df8a862ff0aff6.jpg

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka

Chomiczek
11-05-2020, 15:21
Chomiczek Tej istotnej informacji, że to taxi miejskie/bagażowe zabrakło. Jeśli dopiszesz w poprzednim poście, że to taxi, skasuję fragment o kuble ;)

Spoko ���� moze być ten kubeł zimnej wody ���� szukam czegoś budżetowego ale dobrego w miare,bo jak za chwilę przyjdzie mi wymienić piasty to 300zł na stronę nie moje więc zamiast kupić klocki za 300 czy 400zł wole w tej cenie kupić 2 tarcze i klocki za np. 150zł. Klocki takie ja ebc czy ferodo ds są klockami drogimi więc nie ma to sensu patrząc na to co się teraz dzieję w naszym kraju.. ludzi nie ma zarobki są ***WYMODEROWANO*** więc zestaw hamulcowy też musi być tańszy.. ekonomia.. niestety.. chciałem ponownie założyć mikody i myślałem że ma ktoś jeszcze z nimi doświadczenia.. bo tarcza względnie tania, nacinana i nawiercana 170zł za sztuke i raczej chyba nic lepszego w tych pieniadzach się nie kupi..

luckyboy
11-05-2020, 15:29
https://allegro.pl/oferta/metelli-tarcze-klocki-przod-ford-galaxy-s-max-8988558088

Chomiczek
11-05-2020, 16:36
https://allegro.pl/oferta/metelli-tarcze-klocki-przod-ford-galaxy-s-max-8988558088

A coś więcej ? Jak to będzie się sprawować z wagą auta ?

luckyboy
11-05-2020, 16:53
Nie wiem. To jest coś markowego w niskiej cenie. Wszystko tańsze to już nie jest warte zakupu (chińszczyzna).

Z drugiej strony jak krzywisz Zimmermanna to nie wiem co wytrzyma...

Chomiczek
11-05-2020, 17:08
Nie wiem. To jest coś markowego w niskiej cenie. Wszystko tańsze to już nie jest warte zakupu (chińszczyzna).

Z drugiej strony jak krzywisz Zimmermanna to nie wiem co wytrzyma...

Krzywie bo wtedy jeździłem bardzo dużo i z dużą ilością osób, więc musiałem tą wagę zatrzymać jakoś. Zimmermanny wychodzą z klockami troszkę drożej niż mikody,ale.mikody są zaś nacicnane i nawiercane więc chyba lepiej odprowadzają ciepło niż cala tarcza ?

Cinek78
11-05-2020, 17:22
Jaka jest Wasza opina o tarczach Bosch + klocki Ferodo?? Niby obecnie bardzo dobre połączenie jeśli chodzi o trwałość i skuteczność...

luckyboy
11-05-2020, 17:22
Ja wybrałbym standardowe Zimmermanna klocki + tarcze - liczy się materiał.

Chomiczek
11-05-2020, 18:08
Ja wybrałbym standardowe Zimmermanna klocki + tarcze - liczy się materiał.

Standardowe zimmermanny miałem z klockami EBC green stuff tarcze wytrzymały 2 lata a klocki 10tys. Przód 20tys. Tył. Zresztą kupowałem je od chłopaka na forum, pawpor'a i średnio byłem zadowolony bo zaczęły bić, zresztą czytałem dziś opinie na różnych forach i nawet w accordzie, lżejszy samochód i potrafią bić :/ ja już głupieje.. czy mikody wiercone i nacicnane z klockami ferodo czy zimmermann :(

luckyboy
11-05-2020, 18:22
10-20 tys km na klockach? To chyba nie wina hamulców...

bocheno
11-05-2020, 18:29
Spróbuj te: https://auto.brakeparts.pl/auto/19837-klocki-hamulcowe-hawk-performance-hps-50-hb815b-775.html
Ja zdążyłem tył wymienić (EBC Yellow) a przód ma jeszcze 3/4. Do tego mało pylą. Tarcze Zimmermann Sport.

Chomiczek
11-05-2020, 18:36
10-20 tys km na klockach? To chyba nie wina hamulców...

Tylko czego... skoro na innych klockach jak no. Ferodo przyjeżdżam 3-4 razy tyle.. z żadnymi klockami, w żadnym samochodzie nie miałem takich problemów ze zużyciem jak EBC green stuff przy agresywnej jeździe strasznie się zużywają... wezmę chyba.jednak tarczę mikody i klocki ferodo.. może to będzie jakieś rozwiazanie... ehh..

Bump: Spróbuj te: https://auto.brakeparts.pl/auto/19837-klocki-hamulcowe-hawk-performance-hps-50-hb815b-775.html
Ja zdążyłem tył wymienić (EBC Yellow) a przód ma jeszcze 3/4. Do tego mało pylą. Tarcze Zimmermann Sport.

Klocki na.pewno zajebiste ale cena jeszcze lepsza 😅😂

luckyboy
11-05-2020, 18:39
Tylko czego... przy agresywnej jeździe strasznie się zużywają...


Sam sobie odpowiedziałeś [emoji1787]

Chomiczek
11-05-2020, 19:37
A co byście powiedzieli o Tym zestawie ? Lepiej niż np. Mikody+klocki ferodo? https://allegro.pl/oferta/klocki-tarcze-textar-przod-ford-galaxy-s-max-300mm-4842570829

woro_woro
11-05-2020, 19:37
mikody są zaś nacicnane i nawiercane więc chyba lepiej odprowadzają ciepło niż cala tarcza ?
Odprowadzają, może i tak, ale i szybciej się grzeją bo mają mniejszą pojemność cieplną.

Chomiczek
11-05-2020, 21:00
Panowie teraz już konkretnie �������� co lepiej wziąć https://allegro.pl/oferta/zimmermann-tarcze-klocki-p-ford-mondeo-iv-s-max-9128437458

https://allegro.pl/oferta/klocki-tarcze-textar-przod-ford-galaxy-s-max-300mm-4842570829

Albo np. Tarcze zimmermana i klocki np. Ferodo ?? Mikody wyklucze chyba bo nikt zbytnio o nich nie pisze..

woro_woro
11-05-2020, 23:11
Bierz Zimmermanna

luckyboy
12-05-2020, 06:13
A po co klocki Ferodo?

Chomiczek
12-05-2020, 08:06
A po co klocki Ferodo?

Ponieważ nie mam doświadczenia z klockami zimmermanna.. więc zapytałem.. czyli brać cały zestaw zimmermanna ?

luckyboy
12-05-2020, 08:14
Ojcu ostatnio zamawiałem komplet Zimmermanna na obie osie i hamują rewelacyjnie.

Chomiczek
12-05-2020, 12:26
Ojcu ostatnio zamawiałem komplet Zimmermanna na obie osie i hamują rewelacyjnie.

Dobra Zamówiłem zestaw zimmermanna mam nadzieję,że dobrze zrobiłem i nie będę się później denerwowal 😅😂

luckyboy
12-05-2020, 12:35
Tylko jak założysz nowe hamulce to nie uprawiaj od razu swojej agresywnej jazdy, daj im spokojnie dotrzeć się.

krolikPL
19-05-2020, 11:18
Ja mam Zimmermanny na przedzie i tyle od dwóch lat i właśnie pojawiły się drgania (do tej pory zero zastrzeżeń) ale jeszcze nie potwierdziłem czy to związane z producentem czy coś nie tak jest np. z piastą.

Lewian
19-05-2020, 11:40
Może po prostu koniec tarcz czy klocków ?

woro_woro
19-05-2020, 12:01
Drgania przy hamowaniu? Warto sprawdzić też tył, u mnie jak tył się skończył to telepało budą przy mocniejszym hamowaniu.

Lewian
19-05-2020, 12:02
Jeśli budą to tak ale jak na kierownicy to przód.

Cinek78
19-05-2020, 19:50
Panowie - decyzja zapadła. Zakładam pełny kpl. Zimmermana. I tu pytanie do Was:
ma ktoś jakieś źródełko rabatowe?? :D:):?:

krolikPL
19-05-2020, 21:29
Drgania przy hamowaniu? Warto sprawdzić też tył, u mnie jak tył się skończył to telepało budą przy mocniejszym hamowaniu.

Też tak miałem. Dopiero oo wymianie kompletu (przód + tył) drgania ustały. A drgania były na kierownicy.

Agamek12
20-06-2020, 19:16
Jaki zestaw tarcz kupić? Chodzi mi o standardowe 300mm, gładkie. Tylko mi Brembo nie proponujcie, bo mimo rozsądnej jady i minimalnego zużycia grubości (próg prawie niewyczuwalny, powierzchnia równa, bez rys, gładka) drży mi kierownica przy hamowaniu...
No i druga rzecz (i nie chodzi o "januszowanie"): klocki bardzo grube, powierzchnia gładka, minimalne zużycie - zmieniać je wraz z tarczami?

Lewian
22-06-2020, 07:48
Najpierw ustal co jest przyczyną drżenia kierownicy, Brembo to bardzo dobre tarcze.
Klocki zawsze nowe do nowych tarcz, bez wyjątków.

Agamek12
22-06-2020, 16:02
Najpierw ustal co jest przyczyną drżenia kierownicy, Brembo to bardzo dobre tarcze.
Klocki zawsze nowe do nowych tarcz, bez wyjątków.
Drżenie pojawia się przy hamowaniu na ciepłych hamulcach... dlatego tarcze to najbardziej oczywisty trop.

Lewian
22-06-2020, 16:48
Tarcze lub klocki to wiadomo ale no wypada ustalić przyczynę :) Bo nie sztuka założyć kolejny komplet który zaraz skończy tak samo :)

luckyboy
22-06-2020, 18:01
Drżenie pojawia się przy hamowaniu na ciepłych hamulcach... dlatego tarcze to najbardziej oczywisty trop.Zostały przegrzane i wraz z temperaturą zmieniają kształt.

Agamek12
22-06-2020, 18:44
Zostały przegrzane i wraz z temperaturą zmieniają kształt.
Nigdy nie doprowadzilem do przegrzania hebli. Nigdy nie wjechalem w kaluze z rozgrzanymi hamulcami. Zawsze przewiduje sytuacje na drodze i bardzo czesto hamuje silnikiem. Po prawie 30kkm tarcze maja minimalny prog, rowna powierzchnie, a klocki grubosc jak nowe...

tutrus
22-06-2020, 18:47
Zgadzam się z przed mówcą. Jak jeździsz spokojnie tarcze nie biją, jak jedziesz dłużej np autostradą zaczynają bić....

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka

luckyboy
22-06-2020, 18:48
No właśnie, za twarde klocki. Miałem tak samo i w ubiegłym tygodniu wymieniłem komplet.

Lewian
22-06-2020, 19:48
Tak głosi legenda ;) W rzeczywistości jeśli doszło do przegrzania to znaczy, że doszło do zmian strukturalnych w materiale, które doprowadzają do zrywania filmu hamulcowego. Duża szansa, że bardziej problem w klockach niż w tarczach.

Agamek12
22-06-2020, 20:45
Tarcze i klocki to Brembo...

karloss
22-06-2020, 20:47
Najpierw zaczyna się od sprawdzenia podstawowych rzeczy:
- stan prowadnic zapisków
- luz klocka w jarzmie
- wymienia się płyn hamulcowy
- bicie tarczy na piascie
Dopiero wtedy można dochodzić co jest przyczyną.
Nawet od jazdy autostradą tarcze się nie pokrzywia, nie wymyslajcie. Jeździłem różnymi drogami i z różnymi prędkościami, gdzie nie raz trzeba było mocno hamować i nigdy nie miałem takich problemów. Trzeba jeździć z głową a nie zderzak w zderzak.

Kochan
07-07-2020, 15:11
Pytanko o tarcze na tył bo na przód zakupiony mam zestaw zimmerman. Aktualnie jakieś 2 lata mają zimmermany na tyle i wyglądają jak na zdjęciach. Pytanie czy tak powinny wyglądać na czy kwalifikują się do wymiany? Rantu nie ma, później zmierzę suwmiarką grubość. Jak dla mnie to obie takie jakieś zjechane ale nie jestem żadnym specem :)

luckyboy
07-07-2020, 16:04
Jakiej firmy klocki na nich pracują??

Kochan
07-07-2020, 16:06
Jakiej firmy klocki na nich pracują??

Tej samej czyli zimerman

luckyboy
07-07-2020, 16:13
Wzorowo te tarcze nie wyglądają ale tragedii też nie ma - widać że hamulce działają [emoji106] Moim zdaniem klocki hamulcowe zbyt twarde.

Kochan
07-07-2020, 16:16
No to nie wiem co z nimi :D przód wjedzie to samo + na tył albo zestaw tarcza +klocek albo sam klocek ale miększy?
Ps te ciemne linie przy początku tarczy to przypadkiem nie jest przegrzany materiał ? Na przodzie są tarcze TRW i klocki z tego co widzę delphi

Tarcze mają po 10.5

Lewian
07-07-2020, 19:31
Rozbierz zaciski, wyczyść, przesmaruj, złóż i wróci wszystko do normy ;) Zaciski trochę niedomagają dlatego tarcza ma taką trochę nieładną powierzchnie.

Kochan
07-07-2020, 19:51
Rozbierz zaciski, wyczyść, przesmaruj, złóż i wróci wszystko do normy ;) Zaciski trochę niedomagają dlatego tarcza ma taką trochę nieładną powierzchnie.

ok, zamówiłem w sumie też i klocki bo w aktualnych zostało może ok 5cm materiału

luckyboy
07-07-2020, 21:12
5mm to prawie nowe [emoji39]

Kochan
07-07-2020, 21:21
5mm to prawie nowe [emoji39]

ok, ok ;) ale wyglądają jak wyglądają :)
Zamówiłem klocki to przy okazji pójdzie do wymiany i płyn bo ma też 2 lata i będzie okazja wyrwać się na kilka godzin z domu :D

Pozostaje pytanie do znawców, tarcze na tyle montowałem z pomiarem bicia. Ogólnie tarcza przypasowała i tak zostało. Oczywiście piasta oczyszczona + odtłuszczona. Teraz przy czyszczeniu zacisku czy wskazane jest zdjęcie tarczy i oczyszczenie ponowne piasty czy lepiej nie ruszać?

Ewentualnie są jakieś cenne porady jak zadbać o tarczę przy wymianie 2 kompletu kloców? Czyszczenie, odtłuszczanie, delikatne matowanie papierem??

voodo
07-07-2020, 21:44
Generalnie jeżeli jest śrubka mocująca tarczę do piasty to nie musisz nic ruszać i czyścić jeżeli poprzednio robota została wykonana dobrze. Jednak na Twoim miejscu ściągnąłbym tarczę wypucował tak jak ma być i założył z powrotem tarczę nie zmieniając jej pozycji względem piasty.

Agamek12
08-07-2020, 19:39
Sluchajcie, czy do cofniecia tloczka w tylnym zacisku jwst jakas specjalna procedura, czy po prostu wciskam przyrzadem tak samo jak w przednim? Jakis czas temu probowalem i za cholere nie chcial sie cofnac.
Mam zwykly hamulec reczny.

makinen
08-07-2020, 20:40
Wkręca się i wciska jednocześnie.
Tutaj jest instrukcja https://takoto.pl/ford-s-max-mondeo-wymiana-tylnych-tarczy-i-klockow-hamulcowych-tyl

Agamek12
09-07-2020, 19:33
Wkręca się i wciska jednocześnie.
Tutaj jest instrukcja http://www.opelastrag.seonetshop.pl/ford-s-max-mondeo-wymiana-tylnych-tarczy-i-klockow-hamulcowych-tyl
Czyli opcja z samym wciskaniem bez wkrecania nie zadziala?

karloss
09-07-2020, 19:45
Czyli opcja z samym wciskaniem bez wkrecania nie zadziala?

To próbuj, powodzenia, a potem napisz o swoich doświadczeniach w tym temacie. Ehh zastanawiam się ile jeszcze będzie w tym temacie wątpliwości skoro temat znany jest od lat.

Agamek12
09-07-2020, 22:37
To próbuj, powodzenia, a potem napisz o swoich doświadczeniach w tym temacie. Ehh zastanawiam się ile jeszcze będzie w tym temacie wątpliwości skoro temat znany jest od lat.
Napisałbyś "nie, nie da się". Ale lepiej zdyskredytować pytającego wytykaniem, że "pierdyliard razy o tym było"...

Ramon82
16-07-2020, 20:21
Witam szanownych forumowiczów - szybkie pytanko - czy zestaw na przód: tarcze zimmermann+ klocki ATE będzie ok?. Odebrałem dziś samochód od mechanika a prosiłem go aby cały komplet był Zimmermann (słyszałem, że najlepiej jest jak zestaw jest od tego samego producenta), ale ponoć klocków nie było na hurtowni i wzamian założył te ATE (chyba zwykłe nie ceramic) twierdząc, że takie połączenie też jest OK. Co Wy na to?

woro_woro
16-07-2020, 20:43
Mam takie połączenie wprawdzie z tyłu ale jest znacznie lepiej niż na poprzednim komplecie Motorcraft. Moje klocki Ate są opatrzone drugim logo Galfer.

luckyboy
16-07-2020, 20:51
ATE to podobno lepsza półka niż Zimmermann jeżeli chodzi o klocki.

Ramon82
16-07-2020, 21:20
Dzięki za odpowiedź. Być może lepiej było w takiej sytuacji założyć komplet ATE ale już "po ptokach". A tak jeszcze przy okazji czy da się jakoś sprawdzić czy te klocki ATE są "zwykłe" czy ceramic? Jestem w stanie odczytać z klocka tylko takie numery: 90R-02A0335/0... i poniżej GG 013.0 N20. Z góry dziękuję za informacje.

woro_woro
17-07-2020, 05:10
https://ford.sklep.pl/product-pol-17666-klocki-hamulcowe-ATE-Mondeo-Mk4-S-Max-Galaxy-kpl-przod.html
Kod produktu:13.0460-7228.2
Oznaczenie: 607228

https://ford.sklep.pl/product-pol-17667-klocki-hamulcowe-ATE-Ceramic-kpl-przod.html
Kod produktu:13.0470-7228.2
Oznaczenie: 707228

pawpor
17-07-2020, 07:01
Dzięki za odpowiedź. Być może lepiej było w takiej sytuacji założyć komplet ATE ale już "po ptokach". A tak jeszcze przy okazji czy da się jakoś sprawdzić czy te klocki ATE są "zwykłe" czy ceramic? Jestem w stanie odczytać z klocka tylko takie numery: 90R-02A0335/0... i poniżej GG 013.0 N20. Z góry dziękuję za informacje.


Nr homologacji wskazuje na klocki Ate Orginal (E1 90R-02A0335/0283), Ate Ceramic mają nr homologacji E1 90R-02A0258/0284

Poniżej linki do produktów
- klocki przód - https://auto.brakeparts.pl/160498-16#/wybierz_os_samochodu-os_przednia/wybierz_rodzaj_produktu-klocki_hamulcowe/rocznik_i_informacje_dodatkowe-160499_2010_turbo
- tarcze przód - https://auto.brakeparts.pl/160498-16#/wybierz_os_samochodu-os_przednia/wybierz_rodzaj_produktu-tarcze_hamulcowe/rocznik_i_informacje_dodatkowe-160499_2010_turbo

Libas1990
18-07-2020, 15:44
A jeżeli chce się na tak zwany zestaw tarcze+klocki z firmy Brembo,TRW czy ATE? Mają kuszącą cenę. Taki zestaw założyłem w Focusie i byłem zadowolony.

Bump: Sprawdziłem jeszcze Brakeparts.pl. czy zestaw klocki Zimmermann(kat. 24123.200.1) i tarcze Brembo(kat.09.A427.11) lub Zimmermann Standard(kat.250.1360.20) można polecić? Jestem trochę laikiem.

makinen
18-07-2020, 20:14
Jeden pies co włożysz. Byle nie najtańsze i będzie dobrze.

luckyboy
18-07-2020, 20:36
TRW nigdy mnie nie zawiodło, tarcze hamulcowe nawet z dużym rantem nie krzywią się.

jussi
19-07-2020, 11:32
TRW nigdy mnie nie zawiodło, tarcze hamulcowe nawet z dużym rantem nie krzywią się.

Dwa tygodnie temu wymieniłem tylne klocki i tarcze TRW (470zl cały komplet). Jak narazie wszystko ok. Tarcze i klocki układają się równomiernie. Chciałem na początku komplet zimmermanna ale zamontowałem TRW więc zobaczymy jak się będą sprawować.

Agamek12
19-07-2020, 11:52
Hej,
czy tym zestawem wcisnę/wkręcę tłoczek tylnego zacisku w S-max? https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-wyciskania-naprawy-tloczkow-hamulcowych-5453373851

Czy ktoś korzysta z tylnego zestawu tarcz/klocków FEBI? https://allegro.pl/oferta/febi-tarcze-klocki-tyl-ford-galaxy-s-max-302mm-9437406280?msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa8 5323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

JacoMichu
06-08-2020, 10:50
Witam,
we wrześniu czeka mnie wymiana tarcz i klocków na przedniej osi. Większość użytkowników poleca tarcze Zimmermann, ale zastanawiam się nad EBC BSD1500 Blade
https://ford.sklep.pl/product-pol-18239-tarcze-hamulcowe-EBC-BSD1500-przod.html?fbclid=IwAR1I1MpJjvX3-zwG778iJuwfvypeel6lRq_JT5nxhct0E-5sLkkXR8Ndiho

Pytanie, miał ktoś doświadczenie z tymi tarczami i może podzielić się odczuciami, czy jest faktyczna poprawa hamowania.

pawpor
06-08-2020, 10:56
JacoMichu - ważne pytanie - z jakimi klockami chcesz je zamontować. Jeżeli zastosujesz je z klockami standardowymi, to poprawa będzie nieznaczna (będzie lepiej w deszczu i w początkowej fazie hamowania z wyższych prędkości).
Wiele osób jeździ na EBC Ultimax, i te tarcze bym polecił do tego samochodu. Połączyć je warto z klockami przynajmniej EBC Green, a jeżeli jeździ się bardzo dynamicznie to z EBC Yellow.
- tarcze przód - https://auto.brakeparts.pl/160725-20#/wybierz_os_samochodu-os_przednia/wybierz_rodzaj_produktu-tarcze_hamulcowe/rocznik_i_informacje_dodatkowe-160727_2006_turbo_diesel
- klocki przód - https://auto.brakeparts.pl/160725-20#/wybierz_os_samochodu-os_przednia/wybierz_rodzaj_produktu-klocki_hamulcowe/rocznik_i_informacje_dodatkowe-160727_2006_turbo_diesel

Należy także pamiętać, że oś tylna też hamuje. Jeżeli wzmacnia się oś przednią, to i o tylną należałoby zadbać. W przeciwnym wypadku zmienia się rozkład siły hamowania i można przeciążyć oś przednią

woro_woro
06-08-2020, 12:08
czeka mnie wymiana tarcz i klocków na przedniej osi
Dziś w takiej sytuacji jak Twoja rozważyłbym swap na zaciski i tarcze 328 od volvo xc60.

JacoMichu
06-08-2020, 12:27
pawpor - styl jazdy dynamiczny, ale bez przesady z rodziną na pace trzeba uważać. Do tego typu zabawy mam inny samochód.
Zgadzam się w 100%, że komplet dobrych hamulców musi być zarówno na osi przedniej jak i tylnej. Tył będę zmieniał w czwartym kwartale tego roku.

Zależy mi też na komforcie czyli głośności hamowania.
Czy tarcze EBC BLADE BSD1500 są cichsze od EBC ULTIMAX USR1500?

Podstawowe sprawa czy warto iść w koszta czy złożyć coś bardziej standardowego?

Bump: Dziś w takiej sytuacji jak Twoja rozważyłbym swap na zaciski i tarcze 328 od volvo xc60.

Bije sie z myslami w tym temacie, ale ciężko zdobyć cały komplet zacisków z jarzmami

pawpor
06-08-2020, 12:44
Zależy mi też na komforcie czyli głośności hamowania.
Czy tarcze EBC BLADE BSD1500 są cichsze od EBC ULTIMAX USR1500?
Ultimaxy są bardziej ciche o Blade

Podstawowe sprawa czy warto iść w koszta czy złożyć coś bardziej standardowego?

Do dynamicznej jazdy warto założyć coś lepszego od serii

Bump:
Cytat:
Napisał woro_woro
Dziś w takiej sytuacji jak Twoja rozważyłbym swap na zaciski i tarcze 328 od volvo xc60.
Bije sie z myslami w tym temacie, ale ciężko zdobyć cały komplet zacisków z jarzmami

Przy takiej modyfikacji i tak należałoby zastosować komponenty o podwyższonych parametrach, bo XC60 też mają duży problem z przegrzewaniem układu hamulcowego...

luckyboy
06-08-2020, 12:45
Nie wiem jak Wy jeździcie, że standardowe TRW nie wystarczają...

JacoMichu
06-08-2020, 13:15
Ultimaxy są bardziej ciche o Blade

dzięki - wiec nastawiam się na Ultimaxy :)

Bump: [QUOTE=luckyboy;3272102]Nie wiem jak Wy jeździcie, że standardowe TRW nie wystarczają...

Nigdzie nie pisałem, że standardowe hamulce nie wystarczają. Ale skoro mogę sobie poprawić skuteczność hamowania to czemu nie skorzystać skoro i tak muszę kupić cały zestaw hamulców.

lewar81
17-09-2020, 17:46
Witam, mam smax 2011, 1.6eb. Ostatnio moje hamulce przód dość mocno biją. Chcę zmienić na oryginały, komplet za 600zł osiągalny https://motostacja.com/p/OE-FORD-2--FORD-1500158-FORD-1916756/ , czy coś w tej cenie lepszego widzicie ? Dodam, że to auto do jazdy rodzinnej głównie, żadnych wariactw. Lepiej OE Motorcraft czy ATE, czy to to samo ?

Cinek78
17-09-2020, 20:57
Co prawda do 2015- , ale po OEM-ie na którym zrobiłem 120 tysi, teraz zamontowałem komplet Zimmerman ( przód+ tył + klocki) . Przez pierwszy tysiak było... normalnie. Teraz jest mega!!! Jak wszystko się ułożyło, to są mega skuteczne.Mniej pylą niż OEM. Nie wiem ile wytrzymają , ale powiem Wam , że warto.

Speedo
17-09-2020, 21:43
Lepiej OE Motorcraft czy ATE, czy to to samo ?

znacznie lepiej ATE

woro_woro
18-09-2020, 08:42
Ford OE i Motorcraft to nie to samo. Zobacz sobie na ford.sklep.pl

Tomek 07
18-09-2020, 08:56
Tarcze ATE przód i tył locki ATE ceramiczne i wszystko ok
Miałem wcześniej tarcze i klocki hamulcowe ford i było też ok

lewar81
18-09-2020, 11:48
znacznie lepiej ATEDzięki za radę. Jeśli wybór byś miał między ATE a Zimmermann to na które byś stawiał ? Obecnie mam z tyłu Textar i działa jak należy, przód OE ale już biją.

Speedo
18-09-2020, 13:04
ja na ATE, mam w smaxie z przodu zimerman i już biją, w kudze ate bez zarzutu, zaraz zjawią sie fanboje i napiszą, że założyłem tyłem na przód albo jakieś inne dyrdymały no ale forum jest do dzielenia się doświadczeniami to się dzielę ;)

maniekolesnica
21-02-2021, 19:54
Witam
Kupiłem dopiero s-max a muszę wymienić tarcze i klocki na tył i już mam łeb jak sklep od czytania co najlepiej kupić.Doszedłem do wniosku ze kupie zestaw tej samej firmy jak już coś i wybrałem 3 opcje.Dodam ze posiadam elektryczny hamulec ręczny.Co najlepiej wybrać??
Po głowie mi chodzi:

zestaw OE klocki (1752093) i tarcze (2111254)
zestaw ATE klocki (13.0460-2722.2) i tarcze (24.0111-0145.1)
zestaw TRW klocki ceramic (GDB1685DTE) i tarcze (DF4766)

Khiav
23-02-2021, 11:42
zestaw OE klocki (1752093) i tarcze (2111254)
zestaw ATE klocki (13.0460-2722.2) i tarcze (24.0111-0145.1)
zestaw TRW klocki ceramic (GDB1685DTE) i tarcze (DF4766)

Wyżej ktoś już pisał, że na pewno lepiej ATE niż OE.

luckyboy
23-02-2021, 15:29
Metelli Hybrix

Boomberman
27-02-2021, 11:37
Witam witam szanowne grono, przyszedł czas i u mnie na wymianę tarcz i klocków w Maxie, dlatego pytanie czy pójść w komplet EBC:
https://ford.sklep.pl/product-pol-17547-klocki-hamulcowe-EBC-Ultimax-kpl-przod.html
https://ford.sklep.pl/product-pol-16721-klocki-hamulcowe-EBC-Ultimax-kpl-tyl.html
https://ford.sklep.pl/product-pol-17471-tarcze-hamulcowe-EBC-przod.html
https://ford.sklep.pl/product-pol-17470-tarcze-hamulcowe-EBC-tyl.html
na przód i tył,
czy raczej ATE
https://ford.sklep.pl/product-pol-17627-tarcze-hamulcowe-ATE-przod-300-mm.html
https://ford.sklep.pl/product-pol-17625-tarcze-hamulcowe-ATE-tyl-302-mm.html
https://ford.sklep.pl/product-pol-17666-klocki-hamulcowe-ATE-Mondeo-Mk4-S-Max-Galaxy-kpl-przod.html
https://ford.sklep.pl/product-pol-17668-klocki-hamulcowe-ATE-kpl-tyl.html
Mam Maxa od niedawna więc jest to moja pierwsza ingerencja w jego budowę:) Pozdrawiam