bodziofila
28-08-2012, 17:42
trzeba wyjac i wysunie sie akumulator
Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Wymiana akumulatora bodziofila 28-08-2012, 17:42 trzeba wyjac i wysunie sie akumulator petrus1 28-08-2012, 18:39 Może to będzie kryptoreklama :wink: , ale zajrzyj do tego linka: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=151055 Jest tam fragment o demontażu akumulatora, a de facto puszki filtra powietrza. agassii 28-08-2012, 20:05 Akumulator padł w 5 letnim aucie?:570: lukibest 28-08-2012, 20:19 no mysle ze to nic dziwnego po 5 latach uzytkowania, ale nie padl tylko ostatnio na klimatroniku i włączonym radiu nie chcial mi zakrecic, dopiero jak wylaczylem klieme to zakrecil. Zawodowy mechanizator od prądu powiedzial mi ze akumulator powinno sie ladowac raz w roku zeby bylo ok. Wole wymienić prewencyjnie na zimę i miec zgłowy. misiekxyz 28-08-2012, 20:54 Patrząc na trudność w wymiany akumulatora (ja miałem problem w zimie przy - 15 stopni) udałem się do norauto - wymienili mi za 30 zł. Nie każdy chce się tego podjąć..;/ jvc 28-08-2012, 21:15 Akumulator padł w 5 letnim aucie? haha mnie padł po 3 latach, to benzyna a nie diesel... agassii 31-08-2012, 18:58 W mk3 TDDI oryginalny (Motorcraft) padł mi po 7 latach, w zimie i myślałem, że to szybko. U teścia stara dobra Centra wytrzymała aż 10 :) mir200 31-08-2012, 20:06 mi też padł po 3 latach- wymiana w zimie. Trochę teraz uszczupliłem go w efekty świetlne przy odpalaniu. siebek 01-10-2012, 09:20 Dzisiaj rano miałem niemiłą niespodziankę. Akumulator padł kompletnie - nawet drzwi się nie udało otworzyć nie mówiąc już o jakichkolwiek kontrolkach na desce. Co gorsza nie było wcześniej żadnych oznak, a jeżdzę trasy min. 25km. Samochód stał tylko jeden dzień i dwie noce nieużywany (w tym jednej nocy temperatura spadła koło 0*C). Czy to możliwe, że akumulator padł tak poprostu? Kupić nowy, czy spróbować naładować i sprawdzić czy nic nie ciągnie prądu? Samochód mam od 4 tygodni i to kolejna sprawa zaraz po wariującym termostacie, która mnie rozdrażniła ;) Edit: Kupiłem w końcu akumulator. Przy okazji dowiedziałem się, że nowoczesne akumulatory tak maja, że mogą paść bez żadnych wcześniejszych oznak. Ale wymiana tego akumulatora to katorga. W żadnym poprzednim samochodzie nie musiałem się tak nagimnastykować :) TOMAS 02-10-2012, 21:16 Pamięta ktoś wymiary akumulatora przy silniku 2.0 TDCI i jaką ma pojemność i prąd rozruchowy?? kopydleusz 03-10-2012, 06:45 W sklepach piszą, że 72-85 AH, w Microcacie są do naszego autka akumulatory od 52 AH. Zazwyczaj radzą, żeby brać większy akumulator, jak się ma dużo urządzeń typu nawi, grzanie tyłka itp. P.S. Sam mam dylemat, co kupić. jvc 03-10-2012, 06:57 Tomek bierz największy jaki wchodzi, jeździsz tyle co ja i trochę żałuję że wziąłem 74Ah Boscha silver S5 bo już raz padł po paru dniach postoju. Nie wiem czy wymiary są takie same jak w 1,8tdci .Jeżeli tak to tego mojego rozmiar znajdziesz w necie, z tego co pamiętam problemem była wysokość... Mój oryginalny nadal jest podtrzymywany przy życiu i w zimie będzie rezerwowym w razie problemów. :) petrus1 03-10-2012, 07:35 Od spodu klapki akumulatora są podane wartości - jak na zdjęciu. Do diesla wg mnie to 60 lub 80 Ah. W mojej benzynie jest 52Ah. Co do gabarytów to tak jak pisał poprzednik należy uważać na wysokość obudowy - jak dobrze pamiętam to max. 175mm. siebek 03-10-2012, 15:52 Tak, 175mm wysokości to max. U mnie wszedł Bosch Silver S5 85Ah 315x175x175. bodziofila 03-10-2012, 17:50 W sklepach piszą, że 72-85 AH, w Microcacie są do naszego autka akumulatory od 52 AH. Zazwyczaj radzą, żeby brać większy akumulator, jak się ma dużo urządzeń typu nawi, grzanie tyłka itp. P.S. Sam mam dylemat, co kupić. wezmiesz wiekszy niz powinien to bedzie niedoladowany i lipa jeszcze gorzej,bierz taki jak powinien byc ja mam varte,podchodzil jeszcze bosch darmodziej 03-10-2012, 18:10 wiekszy niz powinien to bedzie niedoladowany Takie twierdzenia należy między bajki włożyć. bodziofila 03-10-2012, 18:26 Takie twierdzenia należy między bajki włożyć. bez urazy to sobie wloz...nowe samochody to co innego niz stare auta tu jest wszystko wyliczone przez madrzejszych ludzi niz my......... darmodziej 03-10-2012, 18:32 Co mam sobie i gdzie włożyć? TOMAS 03-10-2012, 18:51 Dzięki za opowiedz, to teraz pytanie w jaki zainwestować a co omijać z daleka. BTW ile wynosi kaucja za nie zdanie starego?? bodziofila 03-10-2012, 19:00 u nas 30zlotych jvc 03-10-2012, 20:09 Dzięki za opowiedz, to teraz pytanie w jaki zainwestować a co omijać z daleka. Ja bym brał największy możliwy czyli chyba 85Ah, a jaki hmm , mnie bosch trochę zaskoczył ,po 1,5 roku wprawdzie bez doładowywania siadł i to nie w zimie i po 3 dniach ,gdzie wcześniej zrobiłem trasę 150 km Od tamtej pory go doładowuję co jakieś 3 miesiące i jest OK, ale uraz pozostał :D Oryginał chodził 3 lata bez sprawdzania, ale cena było masakryczna jakaś coś koło 700 zł w ASO :D bodziofila 03-10-2012, 20:20 tomgol zostaje ci warta i bosch,o tych wymiarach raczej nic wiecej nie znajdziesz ja za varte dalem chyba cos kolo 400zl(nie pamietam dobrze) jak narazie 1 sezon i zero problemów darmodziej 03-10-2012, 20:52 w jaki zainwestować a co omijać z dalekaJa bym pytał w sklepach, najlepiej kilku, na jakie akumulatory mają najwięcej, a na jakie najmniej reklamacji. TOMAS 03-10-2012, 20:55 A coś takiego Centra Futura CA722 Napięcie: 12 Zakres pomiarowy, Pojemnosć akumulatora: 72 Ah, Prąd rozruchu wg EN: 720 A, Dł.: 278 mm, Szer. 1: 175 mm, Wys.: 175 mm, Położenie biegunów: 0, Rodzaj bieguna: EN, Wykonanie strefy podłogowej: B13 INNOWACYJNE ROZWIAZANIE - mocne silniki Diesla lub silniki benzynowe - bogate wyposazenie (fabryczne + dodatkowe) - ekstremalne temperatury - intensywnie uzytkowany pojazd Centra kiedyś nam dobrze hulała w busach, nie można było powiedzieć złego słowa i dodatkowo były zainstalowane w samochodach komputery i drukarki ładowane z normalnego aku. Tylko tu jest 72Ah weteran bezdroży 03-10-2012, 20:56 Witam. W moim mk3 padł akumulator nagle latem, bez zauważalnej przyczyny. Od nowości wytrzymał 5,5 roku. Rano otworzyłem drzwi z pilota, próbuję odpalic, rozrusznik nie zakręcił, za to porypane mryganie kontrolek na desce rozdzielczej. Taxi do pracy... Mechanik stwierdził awarię akumulatora. Pod nawet małym obciążeniem gwałtowny spadek napięcia. Myślałem, że oryginalny aku wytrzyma jeszcze chociaż jedną zimę. Ale nie.. TOMAS 03-10-2012, 20:59 warta Na stronie Warty nic nie ma do Forda. Oryginał w ASO 750zł :572: bodziofila 03-10-2012, 21:02 mi kolega dobieral w sklepie,jutro moge ci oznaczenia podac TOMAS 03-10-2012, 21:03 ok czekam petrus1 03-10-2012, 21:27 Odnośnie Varty, to w katalogu można znaleźć propozycje akumulatorów do poszczególnych modeli - do wersji 2,0 TDCi polecają Silver Dynamic 574 402 075 E38 - zgodnie z numeracją z katalogu. kopydleusz 03-10-2012, 21:40 Na stronie Warty nic nie ma do Forda. hmmm... bardzo ciekawe http://www.varta-automotive.com/index.php?id=256&L=15&h=1&presetApplication=&presetManufacturer=&presetModelline=&application=PKW&manufacturer=&modelline=&lang=pl&range= i bosch: http://www.akumulatorybosch.pl/wyszukiwarka.php TOMAS 03-10-2012, 22:12 hmmm... bardzo ciekawe Moja wina wszedłem w zakładkę start/stop i nie ma forda http://www.varta-startstop.com/index.php?id=345&L=15 Tak, 175mm wysokości to max. U mnie wszedł Bosch Silver S5 85Ah 315x175x175. Obudowa nic nie odstaje?? siebek 04-10-2012, 16:00 Nic a nic... oryginalny 80Ah ma identyczne wymiary. TOMAS 04-10-2012, 17:17 a więc zakupiony http://imageshack.us/a/img196/4231/varta.jpg bodziofila 04-10-2012, 17:53 no i wyprzedziles mnie:D dokladnie taki mamg:P Kalan84 06-10-2012, 18:16 A ja do swojego mondka zakupiłem akumulator Centra Futura. Już od ponad roku sprawuje się wyśmienicie :lol: Pulse 09-10-2012, 08:34 no i wyprzedziles mnie:D dokladnie taki mamg:P Ja mam taki po wymianie od października 2010. :D agassii 09-10-2012, 14:37 Tak sobie czytam Wasze posty i oczom nie wierzę - auta z lat 2007-10 wymagają wymiany aku? Masakra. Mi w astrze oryginalny prawie 10 lat wytrzymał... siebek 09-10-2012, 16:25 A ile miałeś elektroniki w tej astrze? :) Ze mnie ojciec też się śmiał, bo w jego corolli z 1999r. akumulator wytrzymał 11 lat ;) kopydleusz 09-10-2012, 20:17 no a standardowo wytrzymuje 5-6 lat agassii 09-10-2012, 20:19 A ile miałeś elektroniki w tej astrze? Ha, trafiłeś w 10 - zero elektroniki. Tylko 4 poduchy powietrzne...8) dynia13 14-10-2012, 12:59 Akumulator padł w 5 letnim aucie?:570: mi padl po 4 latach ....:568: barteq7 30-10-2012, 20:42 a z jakich aku korzystacie? Bo mój zaczyna już coś szwankować i być może czeka mnie wymiana tej zimy:/ lukibest 30-10-2012, 20:51 o ile pamietam to kupilem troche mocniejszy BOSCH SILVER 85Ah, 800A, pierwsze mrozy mu niestraszne jak na razie ;), zobaczymy 20 stopni mniej jak bedzie . Olek 31-10-2012, 09:55 z jakich aku korzystacie W MK3 wymieniłem kiedyś na BOSCH SILVER i byłem b. zadowolony. Nawet kilkudniowe postoje przy -10 czy -15 stopni nie były mu straszne a aku już miał kilka latek ;). Pamiętem, że wtedy polecano mi jeszcze CENTRA FUTURA ale ostatecznie jakoś padło na BOSCH-a barteq7 01-11-2012, 18:29 Różne już oglądałem i wg mnie prawie niczym się nie różnią. Na pewno szukam takich, do których można dolać elektrolit:) motylanogha 04-11-2012, 14:20 mi w focusie trzyma już 9 rok ;) barteq7 04-11-2012, 18:51 seryjny?? savo 04-11-2012, 19:16 Ja miałem w Mondku mk1 - Bosch silver przez 4 lata, przez caly czas użytkowania auta. Przy postoju 2-3 tygodniowym bez używania zimą przy -20*C kręcił słabo, ale dawał rade. Wiem, że teraz auto używane jest codziennie, ten sam aku chodzi very good do dzisiaj. Byłem bardzo zadowolony z tego aku. meteorite 11-11-2012, 12:56 Witam Dziś rano otwieram auto (jeszcze się dało) - i przy próbie odpalenia zdziwko... :( Komputer się nie "zaświecił" - seria mrygnięć na podświetlanych przyciskach na desce rozdzielczej i cisza - zero reakcji silnika. Jako że już kilka razy pojawiał się w trakcie eksploatacji samochodu komunikat "Akumulator rozładowany" (2 letnie auto! :( ) np. przy słuchaniu radia na postoju - pomyślałem, ze pewnie jakiś felerny akumulator i wreszcie padł. Na nieszczęście wysiadając z auta - zamknąłem je. Teraz wogóle nie reaguje na pilota wiec nawet nie mogę go otworzyć, choćby w celu wyjęcia akumulatora - jest niedziela, święto na dodatek - jutro rano mam jechać z dzieciakiem do lekarza a auto stoi "martwe" pod domem. Teraz już tylko laweta i wizyta w ASO? Autko to mondeo titanium 2.0 tdci (2010r.) - z systemem start/stop. szejk78 11-11-2012, 13:06 meteorite dzwoń na assistance, napewno masz AC kopydleusz 11-11-2012, 13:09 Jako że już kilka razy pojawiał się w trakcie eksploatacji samochodu komunikat "Akumulator rozładowany" (2 letnie auto! ) np. przy słuchaniu radia na postoju - pomyślałem, ze pewnie jakiś felerny akumulator i wreszcie padł. Gratuluję podejścia do akumulatora! Wiesz, to jest tylko bateria, nie reaktor jądrowy - używanie go do słuchania radia ZAWSZE skończy się wyczerpaniem akumulatora (nawet w Mercu S klasy). Proponuję przeczytać instrukcję obsługi auta, może jeszcze poczytać o tym, do czego powinieneś używać Diesla, ile potrzeba jazdy, by doładować akumulator do stanu sprzed kręcenia rozrusznikiem... Wiesz, takie pierdoły, które każdy przecież zna. A w ramach dobrego humoru, w który mnie wprowadziłeś, podpowiem Ci: w pilocie do auta masz ukryty kluczyk (ot niespodzianka!), ktróry możesz wsunąć w klamkę drzwi kierowcy i otworzyć tylko te drzwi - wtedy podnosisz maskę, wyłączasz syrenę wyjca specjalnym kluczykiem, a następnie ładujesz bateryjkę auta. Następnie bierzesz witkę brzozową i okładasz się regularnie co minutę, dopóki nie skumasz, czym różni się akumulator od elektrowni atomowej (patrz Czarnobyl). szejk78 11-11-2012, 13:18 Właśnie to miałem napisać. Jest jeszcze jedna sprawa jeżeli ma system bez kluczykowego odpalania czy jest klucz do auta? Czy jest jak w lagunach II karta i tyle. kopydleusz 11-11-2012, 17:41 Mam bezkluczykowe otwieranie i odpalanie auta (guzik Ford Power) i w pilocie mam ukryty grot kluczyka (mimo, że mam taki kluczyk (http://allegro.pl/ford-kluczyk-pilot-kodowanie-kielce-i2715522528.html), a nie taki (http://allegro.pl/ford-kluczyk-pilot-kodowanie-kielce-i2715621082.html)). meteorite 11-11-2012, 18:29 Grunt to dobry humor i konstruktywna krytyka. Więc tak - wiem czym się różni aku od elektrowni jądrowej (ot niespodzianka!) a radio było włączane może z 5 razy na postoju - na max. kilkanaście minut. To po pierwsze - po drugie mam chyba prawo być zdziwiony że w dwuletnim aucie aku pada w tak "spektakularny" sposób. To że mam grot kluczyka w pilocie - ojej - też wiedziałem - fakt, wygłupiłem się z tym postem bo byłem rano "lekko zakręcony" - auto zostalo otwarte, aku wyjęty - sprawdzony u znajomego mechanika - ma zwarcie i szybko sie rozładowuje - stąd te komunikaty - które faktycznie - niepotrzebnie ignorowałem. A witkę kupię i czasem się oklepię - wzmożone ukrwienie pleców - służy - zwłaszcza zimą :wink: Gratuluję podejścia do akumulatora! Wiesz, to jest tylko bateria, nie reaktor jądrowy - używanie go do słuchania radia ZAWSZE skończy się wyczerpaniem akumulatora (nawet w Mercu S klasy). Proponuję przeczytać instrukcję obsługi auta, może jeszcze poczytać o tym, do czego powinieneś używać Diesla, ile potrzeba jazdy, by doładować akumulator do stanu sprzed kręcenia rozrusznikiem... Wiesz, takie pierdoły, które każdy przecież zna. A w ramach dobrego humoru, w który mnie wprowadziłeś, podpowiem Ci: w pilocie do auta masz ukryty kluczyk (ot niespodzianka!), ktróry możesz wsunąć w klamkę drzwi kierowcy i otworzyć tylko te drzwi - wtedy podnosisz maskę, wyłączasz syrenę wyjca specjalnym kluczykiem, a następnie ładujesz bateryjkę auta. Następnie bierzesz witkę brzozową i okładasz się regularnie co minutę, dopóki nie skumasz, czym różni się akumulator od elektrowni atomowej (patrz Czarnobyl). agassii 11-11-2012, 18:54 ma zwarcie i szybko sie rozładowuje - stąd te komunikaty Czyli powinieneś dostać nowy na gwarancji. A z tym słuchaniem radia kolego kopudleuszu to nie do końca tak jest, że zawsze kończy się to rozładowaniem. U mnie np. wyskoczył komunikat o rozładowanym aku po około 2 godzinach siedzenia w aucie z włączonym CD w nocy i przy zapalonych światełkach. O dziwo auto zapaliło od strzała, więc nie wiem, po co był ten komunikat... kopydleusz 11-11-2012, 19:39 Humor z rana musi być, fajnie, że sobie poradziłeś z otwarciem auta. radio było włączane może z 5 razy na postoju - na max. kilkanaście minut A z tym słuchaniem radia kolego kopudleuszu to nie do końca tak jest, że zawsze kończy się to rozładowaniem Zależy, jakie kto ma radio. Mi autko krzyczy po 5-10 minutach pracy radia bez silnika, że akumulator jest rozładowany, ale wtedy jeszcze odpala na dotyk. Wiem, że auto miało tak od nowości, poboru prądu przy wyłączonym aucie prawie nie ma, alternator w normie itp itd. wojtbf1 11-11-2012, 19:48 auto zapaliło od strzała, więc nie wiem, po co był ten komunikat... Komunikat specjalnie pojawia się wcześniej żebyś jeszcze mógł go odpalić..... Alecki 11-11-2012, 19:56 O dziwo auto zapaliło od strzała, więc nie wiem, po co był ten komunikat... Komunikat się wyświetla, jeśli napięcie spada poniżej 11,6V. barteq7 13-11-2012, 20:58 o aku trzeba mocno dbać, czasem może pojawić się problem z wadliwie działającą instalacją elektryczną. Dwóch znajomych ma Civici "ufo" i tam aku pada po 20 minutach używania awaryjnych!! jvc 13-11-2012, 21:26 U mnie dziś padł bosch silver s5, aku niecałe 3 lata. Jak się naładuje to trzyma, nie będę ryzykował więcej przygód z nim. Ładowanie OK, jutro sprawdzę pobór prądu ,ale jestem pewien że akumator był jakiś felerny... Zamówiłem varte taką jak ma Tomek, cena 400 zł TOMAS 13-11-2012, 21:29 Bardzo dobra cena ja w hurtowni płaciłem 450zł bodziofila 13-11-2012, 21:54 U mnie dziś padł bosch silver s5, aku niecałe 3 lata. Jak się naładuje to trzyma, nie będę ryzykował więcej przygód z nim. Ładowanie OK, jutro sprawdzę pobór prądu ,ale jestem pewien że akumator był jakiś felerny... Zamówiłem varte taką jak ma Tomek, cena 400 zł cos raz pisales ze wsadziles wiekszy niz powinien byc,chyba to od tego(niedoladowany).bosch nie pada od tak..........:P jvc 13-11-2012, 22:02 Bosch był mniejszy od oryginału (chyba 74Ah)gdzieś o nim pisałem a oryginał miał 80 Ah szejk78 14-11-2012, 08:30 Bosch nie jest tak dobry w aku jak varta ,ja już się przekonałem o tym 2 razy.Polecam varta blue dynamic vme 14-11-2012, 09:42 A z tym słuchaniem radia kolego kopudleuszu to nie do końca tak jest, że zawsze kończy się to rozładowaniem. U mnie np. wyskoczył komunikat o rozładowanym aku po około 2 godzinach siedzenia w aucie z włączonym CD w nocy i przy zapalonych światełkach. O dziwo auto zapaliło od strzała, więc nie wiem, po co był ten komunikat... Mi zdarzyło się to samo ze dwa razy w ciągu roku, choć też nie zauważyłem żadnych innych niepokojących objawów. Wczoraj przy okazji wizyty u mechanika poprosiłem o sprawdzenie AKU, szczególnie czy coś z niego nie ciągnie prądu na postoju. Okazało się, ze jest OK, więc na razie daję sobie spokój. FM18tdci 14-11-2012, 12:35 W moim komunikat o niebezpieczeństwie rozładowania akumulatora pojawił się nie tak dawno (jakiś miesiąc temu - po raz pierwszy i jedyny) po około 0,5h słuchania radia w wyłączonym aucie. Potem jeszcze kilka razy słuchałem w ten sposób - nigdy nie dłużej niż 10-15 minut i convers nie sygnalizował niczego takiego. Alecki 14-11-2012, 13:24 Ja mam prądożerne car audio i aku jest w stanie je zasilić tylko przez kilka minut na średnio głośnym poziomie dźwięku. Mam też webasto i w zimie dość często widzę komunikat "Akumulator rozładowany". szejk78 14-11-2012, 13:30 niestety ale webasto pobiera dużo prądu ,zalecam ustawienie wentylator klimatronika na 2-3 kreski i max na 30 min temp. ustawić na max i tylko się cieszyć jak się przyjdzie rano do autka cieplutko i przyjemnie,sąsiedzi w tym czasie skrobią szybki na -20C :) czarny kot 14-11-2012, 13:31 Czy w mondeo MK4 Biegun akumulatora: P+ jvc 14-11-2012, 13:38 Bardzo dobra cena ja w hurtowni płaciłem 450zł Tomek taka hurtownia widocznie ;) Ponoć cena tego akumulatora hurtowa to 370 zł Czy w mondeo MK4 Biegun akumulatora: P+ Tak Varta czeka na zamontowanie... http://img845.imageshack.us/img845/8637/dsc01513cz.jpg Alecki 14-11-2012, 14:51 zalecam ustawienie wentylator klimatronika na 2-3 kreski i max na 30 min temp. ustawić na max i tylko się cieszyć jak się przyjdzie rano do autka cieplutko i przyjemnie,sąsiedzi w tym czasie skrobią szybki na -20C :) Ja mam fabryczne webasto, poza terminem, kiedy auto ma być ciepłe, nic nie mogę w nim ustawić :-( barteq7 14-11-2012, 21:00 Bosch był mniejszy od oryginału (chyba 74Ah)gdzieś o nim pisałem a oryginał miał 80 Ah mniejszy też niedobrze. Niestety nie będzie podawał wystarczająco dużo prądu i szybciej się zużywa... szejk78 16-11-2012, 09:25 Ja mam fabryczne webasto, poza terminem, kiedy auto ma być ciepłe, nic nie mogę w nim ustawić :-( też pisze o fabrycznym ,piece do webastto w osobówkach są praktycznie takie same moce, mają 5Kw. Temp. obroty i gdzie ma dmuchać ustawiasz na klimatroniku zostawiasz jak Ci pasuje, wyciągasz kluczyk i idziesz do domu:p Alecki 27-11-2012, 12:19 "Konfigurator" Varty do 2,5t pokazuje E38 (74Ah) (długość podstawy 278 mm). Ale już do 2.2 TDCI dopuszcza F18 (długość podstawy 318 mm) (Konfiguratory ZAP i Moll dobierają akumulatory do 28 cm długości podstawy) Czy Vartę F18 da się wcisnąć do każdego Mondeo MK4? kopydleusz 27-11-2012, 14:56 Do 2.0 TDCI się da, do 2.2 też, ale to niczego nie mówi o benzynce. Może masz inną ilość miejsca na aku, więc radzę sprawdzic. W 2.0 TDCI wystarczy odkręcić kilka śrubek filtra powietrza i wyjąć dolną obudowę tego filtra, wtedy widać aku jak na dłoni i można pomierzyć. Sugeruję właśnie takie sprawdzenie. jvc 27-11-2012, 15:05 We wszystkich dieslach jest tak samo , do mojego 1,8tdci też wchodzi jak pisałem wcześniej, ale w benzynie może być całkiem inaczej. petrus1 27-11-2012, 17:12 Wydaje mi się, że obudowa - podstawa pod akumulator jest uniwersalna. Na zdjęciu widać kilka otworów do wkręcenia blokady akumulatora - jeszcze dwa wolne. Ja mam najmniejszy akumulator (52Ah) i widać, że można na długość wstawić większy. Pulse 28-11-2012, 13:26 Rzeczywiście maluch. :) Aku do 2,0 TDCI jest blokowany nakładką z śrubą wkręcaną w ostatni otwór. Alecki 28-11-2012, 14:14 Sprawdziłem, że półka pod akumulator i osłona robione są w jednym rozmiarze do wszystkich wersji silnikowych, więc jeśli do TDCI wchodzi to do każdego powinien wejść. kopydleusz 28-11-2012, 15:57 Alecki: pytanie nasuwa się jedno - czy alternator w benzynie jest równie mocny, jak w dieslu. Wiadomo, że kopciuchy potrzebują znacznie więcej prądu na start, więc instalacja jest przygotowana na doładowanie kobyły. W benzynie wcale nie musi być podobnie. Alecki 28-11-2012, 19:50 Alternator ma nominalnie 150A. Ugotuje nawet kobyłę :-) petrus1 28-11-2012, 20:40 Alternator w 1,6 benzynie (wyposażenie podstawowe) ma 120A (14V). Alecki 29-11-2012, 08:19 Wydaje mi się, że obudowa - podstawa pod akumulator jest uniwersalna. Na zdjęciu widać kilka otworów do wkręcenia blokady akumulatora - jeszcze dwa wolne. Ja mam najmniejszy akumulator (52Ah) i widać, że można na długość wstawić większy. U mnie fabryka dała większy - na ostatnią dziurkę. lop30 03-12-2012, 15:40 Witam Może z innej beczki. Mam aku Motorcraft w Focusie z 2003 i interesuje mnie z którego on jest roku. Gdzie na nim jest data produkcji. Jest np nabite coś na biegunie 34 03. Czy to znaczy że 34 tydzień i 2003 rok? enjoypoznan 03-12-2012, 17:02 34 tydzień i 2003 rok? Tak. Ale nie wszyscy producenci wybijają na aku datę produkcji. W centrze nie zauważyłem nigdzie. barteq7 03-12-2012, 21:22 sprawdź tutaj: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=11151 Alecki 08-12-2012, 15:43 Pod maską mam już Vartę F18. W 2,5t wymiana jest trywialna - wystarczy 5 minut. Sprzedawca mnie uprzedzał, że przy tym aku trzeba pilnować napięcia ładowania, bo jeśli będzie powyżej 14,6V to część elektrolitu wyparuje (a w tej serii aku nie ma jak go dolewać) i bateria jest do śmieci. (...a dałem 374 zł) barteq7 09-12-2012, 14:40 część elektrolitu wyparuje (a w tej serii aku nie ma jak go dolewać) i bateria jest do śmieci. uprzedał przed czy po kupnie? Alecki 09-12-2012, 15:26 Przed zakupem. Na szczęści trafiłem na naprawdę kompetentnego sprzedawcę, który zreferował mi wady i zalety Moll'a, Varty i ZAP'a. barteq7 10-12-2012, 20:46 A wspominał coś może o Jenoxie?? Alecki 10-12-2012, 21:14 Tam nie sprzedawali Jenoxów. Olek 11-12-2012, 07:01 Na szczęści trafiłem na naprawdę kompetentnego sprzedawcę, który zreferował mi wady i zalety Moll'a, Varty i ZAP'a A możesz się troszeczkę podzielić zdobytą wiedzą? ;) jvc 11-12-2012, 07:04 Panowie czy w ta Varta F18 jest obsługowa czy bezobsługowa ? Olek 11-12-2012, 07:08 ta Varta F18 jest obsługowa czy bezobsługowa Bezobsługowa - patrz post 34. Teraz chyba większość nowych aku jest bezobsługowa Alecki 11-12-2012, 08:55 ZAP - jest więcej reklamacji niż Varty i Molla, ma po drugiej stronie bieguny - problem z prowadzeniem przewodów. Varta - bezobslugowa, nie można dolać wody po np. uszkodzeniu układu ładowania i odparowaniu części elektrolitu. Moll M3plusK2 - pod względem technicznym najlepszy - ma jakieś wyrafinowane płyty, ale dużo pije. W Mondeo nie ma dobrego dostępu do aku, by dolewać wody, więc odpuściłem go. Do Mondeo mieści się max 71 Ah. (pojemniejsze są za wysokie) chase1 11-12-2012, 11:14 Mondeo mieści się max 71 Ah. (pojemniejsze są za wysokie) Chyba nie do końca - na pokrywie akumulatora masz (przynajmniej w tdci jest) napisane ze 80'ka wejdzie (i taki mam tez u siebie od nowości). Porównaj sobie wymiary różnych modeli i producentów akumulatorów. Z tego co widzę np BOSCH S5 74AH ma wysokość taka jak 71ah - 175mm - tyle ze to akumulator bezobsługowy. jvc 11-12-2012, 11:25 Chyba koledze Aleckiemu chodziło o to że nie wejdzie większy firmy Moll M3plusK2 ;) Alecki 11-12-2012, 12:06 Tak, większe niż 71 Ah Molle M3plusK2 są za wysokie. 8Bodzio8 18-12-2012, 21:12 Czy może ktoś mi podpowiedziec jak mam zdemontowac filtr powietrza żeby wysunąć akumulator. Czy muszę go gdzieś odkręcić czy jest na tzw wcisk? petrus1 18-12-2012, 21:44 Możesz spróbować zdemontować tylko górną częśc puszki filtra, tak jak do wymiany papierowego wkładu - filtra - S6 widać punkty, w których są wkręty pokrywy. Dla małych akumulatorów to wystarczy. Jeśli jednak nie będzie jeszcze miejsca to musiasz zdemontować puszkę filtra powietrza. Należy nieco popsikać penetratorem połączenia gumowe w podstawie - na zdjęciu S9 widać kołki, które wchodzą w gumowe tuleje - jedną widać na S10. Potem demontujesz połączenia z rurą wychodząca z puszki filtra i wszystkie opaski - S6. No i jeszcze pozostaje zatrzask na wlocie - S8. Potem podważasz całość i powinno wyskoczyć z gumowych tulei. salat 19-12-2012, 21:31 Dzisiaj i ja zostałem zmuszony do wymiany aku. Wymieniłem na polecaną wcześniej Vartę F18 (349 pln w Katowicach). Od dłuższego czasu aku po kilku dniach postoju nadawał się do ładowania. Ostatnie przymrozki go dobiły. Co ciekawe zauważyłem, że napięcie ładowania na starym nietrzymającym już aku było na poziomie 14,7V a na nowym 14,4-14,5 max. Jeszcze jedna ciekawostka test liczników pokazuje napięcie 11,3V a voltomierz 12,5. Coś ten test zegarów niebangla jak powinien. Dodatkowo przy słabym aku wyskoczyły dwa błędy: jeden o słabym aku drugi jakiś problem komunikacyjny - mam nadzieję, że przy nowym aku znikną. jvc 19-12-2012, 21:56 Wymieniłem na polecaną wcześniej Vartę F18 (349 pln w Katowicach). To cena poniżej hurtowej, no chyba że napisałeś netto ;) salat 20-12-2012, 05:50 No właśnie nie, cena jak najbardziej brutto, produkcja 09.2012 z fakturką elegancja francja :-) link poniżej się zgadza - własnie tam kupiony. Mariusz 20-12-2012, 06:45 Zapewne stąd: http://moto.allegro.pl/akumulator-varta-silver-85ah-800a-85-ah-f18-i2836375734.html#tabsAnchor darmodziej 20-12-2012, 15:01 Co ciekawe zauważyłem, że napięcie ładowania na starym nietrzymającym już aku było na poziomie 14,7V a na nowym 14,4-14,5 max.Normalne. Stary akumulator ma większą oporność wewnętrzną i dlatego napięcie jest wyższe. Olek 21-12-2012, 09:54 Normalne. Stary akumulator ma większą oporność wewnętrzną i dlatego napięcie jest wyższe. Czy można przez to wnioskować, że jak ładowanie jest na poziomie 14,7 V to żywot aku dobiegnie niebawem do końca? Pytam bo u mnie ostatnio jak sprawdzałem wynosiło 14,6. eddek 21-12-2012, 10:04 Nie sądzę, Mam od roku Bosh Silver i napięcie bez obciążenia też dochodzi do 14.7V. kopydleusz 21-12-2012, 10:29 Czyli przy takim napięciu można już powoli wygotowywać elektrolit i zasiarczać bateryjkę. Producent nie uznaje wad powstałych w taki sposób. Warto sprawdzić regulator napięcia, jak takie rzeczy się dzieją. Jakub 21-12-2012, 11:12 Zwróćcie szanowni państwo uwagę, że napięcie 14,6 czy więcej pojawia się tylko po rozruchu. Po kilku minutach stopniowo spada do niższych wartości. Ale czym to jest spowodowane - nie pytać bo nie wiem. darmodziej 21-12-2012, 16:53 Czy można przez to wnioskować, że jak ładowanie jest na poziomie 14,7 V to żywot aku dobiegnie niebawem do końca?To zależy, jak się akumulator ładuje. W samochodzie akumulator jest ładowany „stałym”, (czyli o jednakowej wartości) napięciem. W takim przypadku im bardziej akumulator rozładowany, tym większy prąd ładujący. Przy ładowaniu akumulatora prostownikiem, zwłaszcza takim, który ma stabilizowany prąd, akumulator jest ładowany „stałym”, (czyli o jednakowej wartości) prądem. W takim przypadku podczas ładowania rośnie napięcie na zaciskach akumulatora. Im większy prąd i większa oporność wewnętrzna akumulatora, tym wyższe napięcie. Najpewniejszym wskaźnikiem naładowania akumulatora jest „gazowanie” elektrolitu, niestety przy akumulatorze bezobsługowym nie można tego zaobserwować, bo jest szczelnie zamknięty, dlatego należy kontrolować napięcie. Niestety nie pamiętam, jakie napięcie wskazuje pełne naładowanie akumulatora. Najlepiej używać prostownika automatycznego, który sam to napięcie kontroluje i w odpowiednim momencie wyłączy prąd ładowania, przełączając na niewielki prąd podtrzymania. Olek 27-12-2012, 22:19 No i niestety dzisiaj po południu aku odmówił posłuszeństwa :( auto jeżdżone, stał 1 dzień Rano jeszcze zapalił bez żadnych oznak typu komunikat rozładowany akumulator czy inne podobne np. słabe kręcenie. Śledzę ten wątek i widzę że 4-ro letni akumulator w tym mondku to chyba koniec żywota niestety. Ładowałem go przez 5 godzin i napięcie na aku 12V, to chyba za mało :( pewnie do wymiany? kopydleusz 27-12-2012, 23:54 Olek: mój aku wytrzymał 5 lat, ale po 4 latach już miał problem przy -20 st. C. Dobre aku wytrzymują 5-6 lat (oryginał tyle nie pociągnie). Napięcie na aku to jeszcze mało, musisz poznać napięcie przy obciążeniu. Jedź do dowolnego sklepu z akumulatorami, tam za darmo sprawdzą napięcie przy obciążeniu. Olek 28-12-2012, 08:06 Dzięki kopydleusz. Tylko że prawdziwa zima dopiero będzie ;) Dzisiaj jadę sprawdzić aku kopydleusz 28-12-2012, 11:34 Olek: ja ostatnio sprawdziłem - musiałem kupić bateryjkę - Varta F18 za jakieś 430 zł. Nie ma co ryzykować, że przy mrozie będzie lipa. Olek 28-12-2012, 14:58 Olek: ja ostatnio sprawdziłem - musiałem kupić bateryjkę - Varta F18 za jakieś 430 zł. Nie ma co ryzykować, że przy mrozie będzie lipa. Byłem na sprawdzeniu, niestety aku umiera :( Ja również nie zamierzam ryzykować więc od razu zainstalowałem Vartę F18 (435 zeta z wymianą i sprawdzeniem instalacji). Napięcie ładowania spadło od razu do 14,2V dino46 27-05-2013, 12:30 u mnie 3 lata i 7 mc, narazie podładowałem i zakręcił ale zobaczymy jak długo pociągnie kasztan 03-10-2013, 17:38 No i stało się - mniejsze temperatury spowodowały problemy z odpalaniem. Po krótkim dochodzeniu doszedłem do wniosku, że to akumulator. Prześledziłem wątek i wyszło na to, że Varta F18 to dobry wybór. Natomiast nie wiem jaki konkretnie model, bo wg konfiguratora Varty do mojego auta z akumulatorów serii Silver pasuje SILVER dynamic 574 402 075 - 74Ah. Natomiast Wy pisaliście wcześniej o 85Ah - a tu z kolei na stronach Varty widzę jakieś dwa modele: 585 200 080 i 585 400 080. Różnica jest w wymiarze. Pierwszy ma 315x175x175mm, drugi: 315x175x190mm. To który dokładnie będzie pasował? Pytanie dodatkowe - jak wymienić akumulator? Czy da się to zrobić bez rozkręcania filtra powietrza. misiekxyz 03-10-2013, 17:54 Pytanie dodatkowe - jak wymienić akumulator? Czy da się to zrobić bez rozkręcania filtra powietrza. Nie, za duże gabaryty. Ja wymieniałem w norauto za ok. 40 zł. petrus1 03-10-2013, 20:23 To który dokładnie będzie pasował? z tego samego wątku: http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1884586&postcount=15 chodzi o gabaryty nie o producenta. arkmyl12 05-10-2013, 09:53 Nie, za duże gabaryty. Ja wymieniałem w norauto za ok. 40 zł. A ja wymieniałem wczoraj i obyło się bez rozbierania filtra, choć trzeba było się dobrze nagimnastykować :) kasztan 05-10-2013, 14:13 Ja wymieniłem dzisiaj na Varta Silver F18 85Ah. Górną pokrywę od filtra powietrza trzeba było zdjąć - wtedy udało się wyjąć stary. Po wyjęciu okazało się, że był to fabryczny akumulator. Także chyba od 04.2008 miał już prawo się wyeksploatować. arkmyl12 05-10-2013, 20:00 U mnie też założyli jakaś vartę ponoć z tych lepszych. Aku był zmieniamy przy mnie. Gimnastyki było sporo ale nic nie było demontowane. Swoją droga obudowa filtra powietrza naprawdę przeszkadza i to bardzo ale udało sie bez rozbierania kopydleusz 06-10-2013, 16:16 Obudowa filtra powietrza nie jest nawet niczym przykręcona, więc nie widzę powodu, by bać się wyciągnięcia jej. Zapewniam, że to mocno ułatwia wymianę akumulatora. dawid 21-10-2013, 08:19 Witam!!! Przymierzam się do wymiany akumulatora przed zimą. Co polecacie??? arkmyl12 21-10-2013, 20:57 ile masz zamiar jeździć tym autem? Fabryczny wytrzymuje ok 6 lat. A średnik z naszych sklepów 3-4 lata. Kup coś normalnego firmowego i po problemie. Ostatnio kupiłem jakąś podobno lepszą Varte za 400 więc na pewno wytrzyma dłużej niż mondek w moich rekach :) Janek02 20-11-2013, 10:11 Czy ktoś miał do czynienia z akumulatorami firmy "FIVE STAR" Gość z zaufanego sklepu z częściami do fordów polecił mi aku tej firmy. Twierdzi że sprzedaje je do fordów od ponad 10 lat i nie miał reklamacji. Cena to 380 zł z 80Ah - rozmiar odpowiedni do mk4 arkmyl12 20-11-2013, 19:40 Akumulator jak akumulator, ale biorąc pod uwagę że za troszkę wiecej można kupić coś markowego ( 400 brutto zapłaciłem z vartę dobrej klasy z trzyletnią gwarancją) to szału nie ma Janek02 21-11-2013, 07:59 Poszperałem trochę i faktycznie nic szczególnego. Kupiłem Centre Future za 450 PLN 3 lata gwarancji i jakiś assistance na 2 lata t.runo 26-11-2013, 11:56 Jeżdżę na krótkich odcinkach i postanowiłem doładować akumulator, ale okazuje się że nie ma dostępu do klemy z minusem która jest w obudowie. Chciałem najzwyczajniej podłączyć prostownik i podładować. W związku z tym mam pytanie czy trzeba podłączać się do klemy czy wystarczy plus na klemę a minus do masy,czy muszę wyciągać akumulator z obudowy ? mkk1 26-11-2013, 12:26 Przecież w 1,8 tdci masz przewód przykręcany do nadwozia. Jak nie chcesz puszczać - na masę , to odkręcasz śrubkę i ładujesz , nie musisz wyciągać aku M t.runo 26-11-2013, 12:44 Rzeczywiście jest przewód. Dzięki Bump: Rzeczywiście jest przewód. Dzięki mefkm 26-11-2013, 13:31 ja do swojego zakupiłem na allegro Bosch S4 12V 80Ah 740A ale montaż był u sprzedawcy - koszt w sierpniu to 315zł., aku jest ok, auto normalnie odpala, mimo iż naszpikowane jest elektroniką a dziennie tylko dojazd do pracy i z powrotem - czyli 2x 9km, czasami w wekend wypad do jakiegoś centrum handlowego - tylko że to dopiero początek zimy akumulator godny uwagi lesiux 27-11-2013, 17:34 Miał ktoś styczność z akumulatorami marki Yuasa? Podobno bardzo dobre japońskie choć mało popularne. Jakie wymiary i pojemność powinien mieć aku w benzynie 2.0 bo coś znaleźć nie mogę? kogut22 27-11-2013, 18:33 Jak bym mial zmieniać to chyba tylko na hertza. Druga sprawa, ostatnio krecilem przy mundku i wyciagałem aku(jeszcze oryginalne 2007) to wyszło na to ze prawie litr wody destylowanej dolalem, i moc jest znów z nami:P petrus1 27-11-2013, 21:03 prawie litr wody destylowanej dolalem Jak ci się to udało? U mnie wszystkie korki / cele są zamknięte na amen. Nie ma jak tych korków wykręcić. W poprzednim aucie też był bezobsługowy ale korki można było odkręcić i dolać wody. W tym "mission impossible". chase1 27-11-2013, 21:22 u mnie podnosi sie cala listwe (podwazasz z 1 strony i jakos idzie). oddzielnych korkow nie ma - listwa zatyka wszystkie otwory petrus1 27-11-2013, 21:42 Dzięki za info. Sprawdzę. Pejotwroc 28-11-2013, 06:48 Jakie wymiary i pojemność powinien mieć aku w benzynie 2.0 bo coś znaleźć nie mogę? Ford Focus 2 1.6 benzyna I mondeo Mk4 2.5 mają akumulatory o pojemności 52 Ah . Przynajmniej u mnie i u żony tak jest. Oba fabryczne. Robert 68 28-11-2013, 08:00 Jakby ktoś chciał skorzystać z oryginału: http://www.ford.pl/Serwis/Programy_promo/HappyWeeks artur1970 28-11-2013, 12:11 Cena z wymianą - oferta godna uwagi. mefkm 28-11-2013, 13:23 sorry, ale ja tu nie widzę zadnej okazji, do mondeo 52-60Ah odpowiednio 390 i 435 pln, ew za 80Ah krzyczą aż 501 pln, ja miałem od nowości wrzucony aku ford 80Ah i wytrzymał 5 lat (zwarcie na celach), a jak wyżej pisałem, to za nowy wraz z wymianą zapłaciłem 315 pln - bosh 80Ah Szymonek11 28-11-2013, 14:04 A oryginalny fordowski 52Ah-320, 60 Ah-394 w sklepie internetowym (np. tu www.bicar.pl). Wiec chyba nie aż taka rewelacja ta niby promocja w ASO enjoypoznan 28-11-2013, 14:19 A ja Panowie polecam jak zwykle Centre z serii Plus. Mają dobry prąd rozruchowy w stosunku do pojemności, dobrą żywotność-4 letni ma parametry niemalże nowego akumulatora, przystępną cenę i jest to renomowany polski producent. Polecam Centre znajomym i również nie mają problemów. A jak wiadomo po iluś tam latach każdy padnie. Więc myślę że nasza polska Centra to dobry wybór. Podstawowa sprawa żeby przedłużyć żywotność każdego akumulatora samochodowego to ciągły stan jego pełnego naładowania i brak silnych wstrząsów-pewne przymocowanie do auta. FM18tdci 29-11-2013, 09:01 I z Centrą różnie bywa. Skuszony bardzo dobrymi opiniami kupiłem aku tej marki do poprzedniego auta. Taką lepszy (i droższy) - z górnej półki (ale już nie pamiętam nazwy, auto sprzedane). Po dwóch i pół roku padł bez ostrzeżenia. Szczęściem u mechanika pod warsztatem :) Pojechałem do niego z zupełnie inną sprawą, zgasiłam auto i już nie odpaliłem. Wymieniałem na Boscha. enjoypoznan 29-11-2013, 09:15 Po dwóch i pół roku padł bez ostrzeżenia Zdarza się. Tzw. zwarcie na celi. ;) p.saw 29-11-2013, 14:42 Oryginalny aku w Focusie MK1 (rocznik '99) wytrzymał mi cały żywot samochodu - 9 lat. Samochód poszedł do kasacji z powodu wypadku. Ciekawe kto był w tym czasie producentem akumulatorów dla Forda? petrus1 29-11-2013, 15:22 Ciekawe kto był w tym czasie producentem akumulatorów dla Forda? Z tego samego okresu w Fieście była montowana Varta. Opisana jako Motorcraft. Wytrzymała 10 lat również do kasacji pojazdu. wojtt 29-11-2013, 21:17 Też będę chyba miał do wymiany akumulator i chciałbym się zdecydować na Varta Silver F18 85Ah - kilka osób chwaliło w tym wątku ten akumulator , tylko zastanawiam się nad wymiarami ;315x175x190 , czytałem że wysokość max akumulatora do Mondeo to 175 mm a tu jest 15 więcej to czy wejdzie on do obudowy- może ktoś kto zakładał potwierdzić wymiary- darkens 29-11-2013, 21:34 Varta Silver F18 85Ah Pasuje :wink: Mam taki sam u siebie. A mozna podladowac akumulator nie sciagajac klem ? wojtt 29-11-2013, 21:44 Faktycznie , na jednej aukcji podali chyba złe wymiary , na innych jest już 175 wysokość podana , co do ładowania bez zdejmowania klem to stosuję to w Ducato , ale tam nie ma elektroniki , w Mondeo zawsze zdejmuję klemę + , minuta roboty a nigdy nie wiadomo czy prostownik nie da za wysokiego napięcia i co się wtedy stanie darkens 29-11-2013, 21:54 tam nie ma elektroniki , w Mondeo zawsze zdejmuję klemę + , minuta roboty a nigdy nie wiadomo czy prostownik nie da za wysokiego napięcia i co się wtedy stanie no wlasnie :D Z drugiej strony, czy odlaczenie akusia na pare godzin tez nie bedzie szkodliwe ? Kolejny problem, to brak kodu do radia :( CERES 29-11-2013, 22:35 Ja wymieniałem miesiąc temu. Fillter rozbierałem. Kupiłem oryginała forda. Pierwsze auto, gdzie stawiam na oryginał. A to już jest szesnaste :D gloomy 30-11-2013, 07:56 ładowałem przedwczoraj przez noc akumulator bez ściągania klem, skutków negatywnych nie zauważyłem. Pejotwroc 30-11-2013, 08:26 Ładowałem akumulator kilka razy w mondeo i focusie bez odłączania klem i nic się nie stało. Grunt to dobry prostownik który nie sieje napięciem jak mu się podoba. W moim producent (CETEK) nawet zaleca ładowanie w ten sposób. Jest tam nawet przejściówka do przykrecenia na stale do klem. mir200 30-11-2013, 13:52 mondziak kupiony w styczniu 2009 jako nowy- i kilka dni temu padł już drugi aku. Oryginał wytrzymał 2.5 roku-padł nagle bez ostrzeżenia- wtedy kazałem wyłączyć wszystkie te podświetlenia podczas otwierania kluczykiem- paliły się światłą pozycyjne, w lusterkach. Musiałem kupić w sytuacji awaryjnej jakiś niefirmowy- padł kilka dni temu też bez ostrzeżenia- muszę znaleźć fakturę bo chyba nie minęło 2 lata. Kupiłem Vartę 74 Ah za 330 zł po rabacie. To jest jakaś porażka- dobrze że teraz przed wyjazdem narciarskim za tydzień. darmodziej 30-11-2013, 14:45 kilka dni temu padł już drugi aku. Oryginał wytrzymał 2.5 roku-padł nagle bez ostrzeżeniaPodjedź do dobrego elektryka, niech Ci dobrze posprawdza ładowanie, ewentualnie rozładowanie, bo coś jest prawdopodobnie nie w porządku. Zbyt duże ładowanie też bardzo szkodzi akumulatorowi. Warto by też sprawdzić ładowanie w dłuższym czasie. Są takie wskaźniki napięcia podłączane do gniazda zapalniczki, które wskazują napięcie podczas jazdy. darkens 30-11-2013, 15:17 ładowałem przedwczoraj przez noc akumulator bez ściągania klem Tez dzisiaj podlaczylem prostownik i podladowalem akusia. Wszystko OK :) Bump: Grunt to dobry prostownik który nie sieje napięciem jak mu się podoba. Mam taki automatyczny, ktory nie przeladuje i po osiagnieciu odpowiedniego napiecia (kiedys sprawdzalem i bylo to 13,8V) przechodzi w stan podtrzymania dajac bardzo niewielki prad. Szymonek11 13-12-2013, 19:52 Koledzy, u mnie na teście wskaźników 11,9V (bez uruchomionego silnika) i ładowanie 14,2-14,3 V. Więc chyba nie jest źle? Akumulator 4,5 roku od nowości. darmodziej 13-12-2013, 19:54 chyba nie jest źle?Jest bardzo dobrze. danielr 13-12-2013, 20:30 Prawdziwe kłopoty zaczynają się przy ~10.3V - sprawdzone na moim mondku gdy okazało się, że nie przykręcono mi czegoś od alternatora. Już nie pamiętam dokładnie ale jeden kabelek wisiał w powietrzu i nie było ładowania w czasie jazdy. Przy takim napięciu 2.0 tdci już nie odpala ale na pożyczonym prądzie da radę jak najbardziej po ok. 15 minutach ładowania kablami klasy "z biedronki". Poniżej tego napięcia zaczynają głupieć kolejne podzespoły od najbardziej prądożernych zaczynając. A jest nimi o dziwo .. ESP i ABS. Potem wyłącza się kilka razy podświetlani radia i convers+. Na końcu zapala się usterka silnika , samochód wchodzi w tryb awaryjny, słychać że wtryskiwacze pracują zupełnie inaczej, a potem zaczyna się jazda z przebiegiem 000000 km i nie działającym obrotomierzem. To też niestety przećwiczyłem. Ostatnim stadium rozładowania jest brak możliwości otworzenia bagażnika (kombi) żeby wyjąć trójkąt ostrzegawczy :) Za to za każdym razem gdy kombinowałem co jest grane przy otwieraniu drzwi lustereczka elegancko (dopóki mogą) podświetlają drogę :) darkens 13-12-2013, 21:00 Koledzy, u mnie na teście wskaźników 11,9V (bez uruchomionego silnika) i ładowanie 14,2-14,3 V. Więc chyba nie jest źle? Za dobrze tez nie - 11,9 V troche malo :D Podladuj prostownikiem 12,2-12,5 V - wtedy jest OK :) Ladowanie dobre darmodziej 14-12-2013, 08:39 Za dobrze tez nie - 11,9 V troche malo Podladuj prostownikiem 12,2-12,5 V - wtedy jest OK To zależy, jak długo już stoi bez ładowania, im dłużej, tym napięcie niższe, nawet bez obciążenia, a w samochodzie akumulator jest ciągle obciążony. Szymonek11 14-12-2013, 09:40 Prawdę powiedziawszy ja go nigdy nie ładowałem prostownikiem. Dłuższe trasy (ok. 1000 km) tylko w wakacje. Średnio co 1-2 tygodnie wpada trasa 100-150 km. Więc stąd pisałem, że chyba nieźle. Ale rzeczywiście podładuję bo jak przyjdą mrozy to może być bieda. lesiux 15-12-2013, 19:37 U mnie 11,3-11,4 w trybie testu. Na razie kręci i odpala bez problemu. Szymonek11 16-12-2013, 08:32 A ktoś podobno pisał, że jak mniej niż 11,6V to krzyczy że słaby akumulator. To jak z tym w końcu jest? kuczol 16-12-2013, 09:23 Zauważyłem że tryb testu pokazuje mniej o około 1,2 V niż faktycznie jest na aku. I to by pasowało 11,3+1,2=12,5 więc jest OK. lesiux 16-12-2013, 18:36 A ktoś podobno pisał, że jak mniej niż 11,6V to krzyczy że słaby akumulator. To jak z tym w końcu jest? Raz mi już wszystko zgasło jak słuchałem radia na postoju po ok 15min i miałem komunikat, że słaby aku, ale odpalił normalnie. Niestety nie sprawdziłem, wtedy jakie pokazywał napięcie. darkens 16-12-2013, 20:48 jak słuchałem radia na postoju po ok 15min i miałem komunikat, że słaby aku, ale odpalił normalnie 15 minut na wlaczonym radiu nie moglo spowodowac znaczacego rozladowania sie akumulatora :shock: lepki 17-12-2013, 10:51 Nie rozładuje go znacznie, ale wywala taki komunikat "w celu ostrzegawczym", auto odpala normalnie. Przetestowałem to na starym jak i na całkiem nowym aku. mefkm 17-12-2013, 11:19 na starym aku - 5 letnim forda, tez miałem taki komunikat po kilkunastu minutach, ale odpalal normalnie i jezdziłem tez bezproblemowo (az mi zgasł na skrzyzowaniu, gdy hamowałem i podgłasniałem radyjko - mialem jakies zwarcie na celach) po wymianie aku jak uruchomie radio to mam komunikat, ze po 1h sie wylaczy - wczesniej takiego komunikatu nie było SRS 17-12-2013, 11:26 po wymianie aku jak uruchomie radio to mam komunikat, ze po 1h sie wylaczy - wczesniej takiego komunikatu nie było zobacz że taki komunikat pojawia się jak włączysz radio - bez wkładania kluczyków do stacyjki - i faktycznie wyłącza się 1 godz. jest to normalne 15 minut na wlaczonym radiu nie moglo spowodowac znaczacego rozladowania sie akumulatora :shock: zauważcie że istnieje coś takiego jak hierarchia zasilania i w przypadku spadku napięcia komputer będzie odcinał zasilanie zaczynając od najmniej istotnych odbiorników np. radio żeby pracował silnik kuczol 17-12-2013, 18:42 Zauważyłem jeszcze że przy niskim napięciu aku (ale jeszcze bez komunikatu) to sporo modułów łapie błędy zbyt niskiego napięcia. lesiux 17-12-2013, 20:06 też mam komunikat o wyłączeniu wszystkiego po godzinie, aku chyba oryginalny jeszcze. dexter74 24-01-2014, 09:18 Koledzy a powiedzcie mi czy klemy do 1.8TDCi muszą być jakieś specjalne? Tzn mam na myśli te "bolce" co wychodzą z akumulatora. Gdzies mi mignęło, że Ford ma nietypowe średnice... jvc 24-01-2014, 09:35 Nie, klemy są normalne. RalfiX78 25-01-2014, 23:31 Witam. Zastanawiam się nad akumulatorem Kager 74AH/680A L-, czy on podejdzie do Mondiego? Czy szukać czegoś innego? darkens 26-01-2014, 07:12 74AH/680A L -WYSOKOSC!, moze sie nie zmiescic i nie wsuniesz go do tej plastikowej obudowy. -z tego co pamietam on jest chyba wykonany w technologi wapniowo-wapniowej, a zalecany jest wapniowo-srebrowej w oryginale wkladaja 80Ah z pradem 700A Ja wymienilem na VARTE SILVER 85Ah/800A i kreci jak szalony :D bohun101 26-01-2014, 11:33 Dziś rano (2 raz z kolei w tym tygodniu) przekręcam kluczyk i auto odpala jakby na 1s. i gaśnie. Po kilku takich probach dopiero zaskoczy. Na zewnatrz -12st. wiec moze to wina slabego akumulatora. Zastanawia mnie jedynie to, że nie kręci długo...i odpala...tylko w momencie odpala i gaśnie... Czy może mieć slaby prąd rozruchowy i mało go daje świecą do rozgrzania? Aku ma ok 6 lat. kopydleusz 26-01-2014, 18:42 bohun101: jak auto odpaliło, to akumulator nie ma już żadnego znaczenia (inaczej przy odpalaniu na kablach auto gasłoby w momencie odpięcia przewodów). Szukaj problemów z marnym paliwem, np. wytrącania się parafiny, która zapycha przewody i filtry. darkens 26-01-2014, 20:20 Szukaj problemów z marnym paliwem, np. wytrącania się parafiny, która zapycha przewody i filtry ... no ale wtedy by nie odpalil. Ewentualnie jeszcze jakas swieczka moze juz jest padnieta ... a jak po odpaleniu wcisniesz pedal gazu, to tez gasnie ? bohun101 26-01-2014, 20:35 Filtr paliwa wymieniany 2 dni temu. Układ odpowietrzony też został wiec to też odpada. Ogladałem wnętrze obudowy i paliwo w nim było czyściutkie. Świece mierzone jakiś miesiąc temu i wszystkie sprawne. No wciśniecie gazu nic nie daje bo odapala na doslownie sekunde lub dwie. Podłączałem akumulator na jakieś 6h i odpalił bez problemu. Przejechałem dystans 1 km. Potem odpalam ok. Wracam 1km do domu i po postoju znów problem przy odpaleniu. Misiecki 27-01-2014, 12:00 No i niestety i na mój przyszedł czas. Fabryczny wytrzymał 5 latek :] , przy drugiej próbie odpalenia aż przygasały mi wszystkie kontrolki i wyświetlacz do zera praktycznie i trzeba było użyć kabli (wtedy strzał z pierwszej próby). Co prawda temperatura była ok -15/-16 rano wiec dla diesla to już nie przelewki ale wcześniej nie było takich problemów. Po podładowaniu w teście zegarów pokazuje napięcie 11,2 , autko stoi pod chmurką i niestety wydaje mi się ze prąd rozruchu po takim całonocnym przemrożeniu ostrym i napięcie pada na pysk. Ale nie będę ryzykował i wymieniam aku, poczytałem ten watek i widzę ze wiele osób chwali Vartę F18 z kolei w kilku sklepach usłyszałem opinie ze z boshe lubią szybko padać ale to jak ze wszystkim jest to loteria i każdemu sprawują się inaczej. Tylko teraz pytanie do was czy bardziej sugerować się oryginalnymi parametrami czyli 80Ah i 700A i wybierać któryś z tych Bosch Silver S4 80 Ah 740a 309 zł, Centra Plus Cb802 12v 80Ah 700a 308zł ,Varta Blue Dynamic 12v 80Ah 740a F17 – 309 zł Czy bardziej Varta Silver F18 85ah 800A lub Bosch S5010 12v 85Ah/800A z większą pojemnością i pradem rozruchowym co się przyda tylko czy ta różnica pojemności 5Ah i rozruchu ok 60A nie będzie w jakiś sposób szkodliwa(np. niedoładowywania akumulatora). jvc 27-01-2014, 13:15 Kilku osób na forum w tym i ja mamy bodajże tą vartę 85Ah. Miałem Boscha i nie wytrzymał nawet dwóch lat. Monsus 27-01-2014, 13:34 Witam Po postoju od wtorku do piątku akumulator nie dał rady. Stuknęło mu 6 lat więc nie ma co miec pretensji. Szukałem akumulatorka do swego mondka 2.0 tdci z 2008 i myślałem o EXITE, znalazłem go za 350 pln, ale potem wszedłem na stronę VARTY i dobrało mi to: http://www.varta-automotive.pl/pl-pl/search-batteries?ids=5701440643122,5724090683132,57440207 53162&application=pc&year=2008&manufacturerNo=36&modellineNo=6238&modeltype=22512 Wybrałem SILVER dynamic 574 402 075 - 74Ah/750A Zapłaciłem 310 pln - Łódź róg wólczańska/pabianicka - polecam. A co do wymiany to masakra przy takim mrozie. Klemy odkrecam 10, przewód od "-" do masy 13 i nie nasadowym, bo sruba ma długi bolec, a mocowanie aku 8, do tego długi śrubokręt krzyżakowy (lewa górna śruba od obudowy filtra tego wymaga), którego nie miałem ale kupiłem i zrobione. Powodzenia wszystkim wymieniaczom aku tej zimy. Misiecki 27-01-2014, 13:58 Mirku no właśnie widziałem, dwa lata na aku i to Bosha to śmiech .... Zastanawia mnie tylko czy nie będzie problemów z doładowaniem. Porozmawiam z mechanikiem. jvc 27-01-2014, 14:11 Ja z racji tego że czasem jeżdżę dwa razy w tygodniu tylko ,aku ładuję mniej więcej co 2 miesiące i jak na razie jest OK. porez 27-01-2014, 15:06 Co ja słyszę 3, 5, 6 lat i do wymiany? No nie wiem, co za szmelc teraz montują do mondków? W moim starym mk3 bateria od nowości przez 10 lat była sprawna i dalej daje radę u drugiego właściciela! jvc 27-01-2014, 15:11 W dieslu ? :027: porez 27-01-2014, 15:33 No nie - duratec 1,8 bobanr 27-01-2014, 16:23 Ja także skusiłem się na Vartę F18. Akumulator od nowości (prawie 6 lat), a w dodatku ostatnio podczas wizyty w warsztacie został rozładowany do stanu uniemożliwiającego rozruch - co pewnie przyczyniło się do jego dobicia. Ale tak się zastanawiam czy ci "mechanicy" przez przypadek nie odłączyli tego ładowania od alternatora, o którym pisze kolega powyżej: Prawdziwe kłopoty zaczynają się przy ~10.3V - sprawdzone na moim mondku gdy okazało się, że nie przykręcono mi czegoś od alternatora. Już nie pamiętam dokładnie ale jeden kabelek wisiał w powietrzu i nie było ładowania w czasie jazdy. Przy takim napięciu 2.0 tdci już nie odpala Jak sprawdzić czy ten kabel nie został faktycznie odłączony? W teście zegarów mam błąd F00616. Czy jest to błąd który wskazuje na brak ładowania, czy na to że akumulator został rozładowany a błąd jest w zapisany w historii? darkens 27-01-2014, 19:14 W dieslu ? i w dieslu tez potrafi duzo wytrzymac :D U mnie w Focusie (Foczka tez nie byla eksploatowana codziennie) TDCi oryginal krecil przez 9 lat, choc mistrzem odpalania to ten model nie byl :( i przy kazdym porannym odpalaniu akus nie zle dostawal po d%$# :D Bump: Po podładowaniu w teście zegarów pokazuje napięcie 11,2 nie wiem czemu, ale komp pokazuje mniejsze napiecie. U mnie w tescie 11,9V, a na mierniku 12,4V Bump: Zastanawia mnie tylko czy nie będzie problemów z doładowaniem. Porozmawiam z mechanikiem. Nie bedzie ;) Ta VARTA 85Ah do dieselka polecana. U mnie wymiana z musu, bo przy sprzedazy FOCUSA zostawilem sobie ta VARTE, a ze na gwarancji to wlozylem do Mondka i hula juz druga zime bez problemow :) bobanr 28-01-2014, 15:37 Nowy akumulator wstawiony (Varta F18 ). Ktoś pisał, że wymiana to 5 minut, chyba miał na myśli czas na kupno w sklepie a nie wymianę. Obudowy filtra powietrza nie udało mi się wyjąć, ściągnąłem tylko jego górną część i dało radę wyjąć sam akumulator. Czy Was też tak bolały plecy przy tej operacji, czy to ja mam problemy z krzyżem? Zacząłem odkręcanie od masy, bo gdzieś tak było napisane, ale odkręcaniu towarzyszyło iskrzenie przy podkładce od masy. Czy to normalne? Na zakończenie pracy samochód odpalił od szczała... pozostała tylko niezamknięta maska - znowu ten przeklęty zamek. kopydleusz 28-01-2014, 23:05 Mnie nie bolały plecy, tylko uszy, bo... wymiana akumulatora była gratis, a co się facet naklął, to jego. Monsus 30-01-2014, 15:27 Tu wszystko widać: http://www.youtube.com/watch?v=rahugsPQS4k Ja niestety obejrzałem to już po wymianie, ale może komuś się przyda... mondeo70235 30-01-2014, 16:07 ja wymieniałem 10 minut na spokojnie tylko dolot powietrza w obudowie filtra stawiał opór sama obudowa filtra wciśnięta na trzy gumy ,osłona aku na dwóch zaczepach i dostęp do aku łatwiutki Mediana 01-02-2014, 13:41 Jakie napięcie pokazuje Wam po np. dobie nie używania auta - mi w nowym aucie pokazuje tylko 12,1 V (auto na parkingu minus 8st). Nie wiem, na ile dokładne te wskazania, ale generalnie poniżej 12,4 V to niedoładowany aku. M wedeldax 01-02-2014, 13:51 Dokładnie, jeżeli odpala to znaczy, że akumulator jest na tyle silny, że samochód pojedzie. Posłuchaj jeszcze jak działa pompa paliwa przed uruchomieniem. darmodziej 01-02-2014, 15:00 generalnie poniżej 12,4 V to niedoładowany akuAkumulator podłączony do instalacji w samochodzie jest cały czas obciążony, więc cały czas się rozładowuje i dlatego napięcie spada. bobanr 01-02-2014, 15:01 Tu wszystko widać: http://www.youtube.com/watch?v=rahugsPQS4k Ja niestety obejrzałem to już po wymianie, ale może komuś się przyda... Tylko, że tutaj Pan wymienia w ciepłym garażu bez śniegu na plecach i lodu w około. U mnie podczas wymiany było poniżej -10 C i plastiki nie chciały tak ochoczo schodzić, szczególnie obudowa filtra powietrza. Dlatego też nie była demontowana w całości a jedynie jej górna część. Przy takim minimalistycznym demontażu udało mi się wyjąc stary akumulator i włożyć nowy (Varta F18), który zajmuje całą przestrzeń montażową. Na filmie Pan izoluje przewód masy. Ja na to poświęciłem prawą rękawiczkę ;) W teście zegarów podczas jazdy i na postoju mam 13,8 V, które spada na ułamek sekundy do 12,5 V podczas włączania grzanej przedniej szyby. Czy takie coś obserwujecie również u siebie? Mediana 01-02-2014, 17:23 Akumulator podłączony do instalacji w samochodzie jest cały czas obciążony, więc cały czas się rozładowuje i dlatego napięcie spada. Litości. ;p W takim tempie to kilka dni i po aku. ;p Sprawdzał, ktoś jaki jest pobór prądu w benzynie ? M... darmodziej 01-02-2014, 18:52 Sprawdzał, ktoś jaki jest pobór prądu w benzynie ?A sam nie możesz sprawdzić? Mediana 01-02-2014, 22:34 Pewnie, że sprawdzę, ale mam pytanie na przyszłość - w razie problemów na, jak długo należy odłączyć aku i kolejne pytanie - Po ponownym podłączeniu aku należy uruchomić motor i pozwolić mu się rozgrzać na postoju czy po prostu podłączyć i jeździć ? M... tiger02 29-04-2014, 19:25 Panowie jaki jest najlepszy akumulator dla 2,0 wej bezyny arttk 30-04-2014, 01:45 No nie gorszy od zamontowanego obecnie, nie za mocny dla alternatora. :p Generalne zależy to mniej od pojemności, a bardziej od elektrycznego wyposażenia auta i wersji alternatora. Firma? Varta, Bosch, itp. Koniecznie Silver-Calcium bo inaczej auto nie będzie mogło stosować swojego wymyślnego algorytmu ładowania. U mnie przy alternatorze 150A jest aku 74Ah więc raczej do niczego nie potrzebujesz większego. lsulima 30-04-2014, 08:46 Koniecznie Silver-Calcium bo inaczej auto nie będzie mogło stosować swojego wymyślnego algorytmu ładowania. To bardzo ciekawe co piszesz. A czy mógłbyś zdradzić źródło swoich informacji? Wiesz może jak działa ten "wymyślny algorytm ładowania"? arttk 01-05-2014, 10:50 Poszukaj Ford Smart Charging System. slawek-kali 02-05-2014, 18:22 Panowie czy napięcie 11,8V oznacza koniec akumulatora ? Autko ostatnio ciężko odpala, ale nie zawsze. Podpięty do kompa wypluł tez chyba 7 błędów, wszystkie związane z napięciem :oops: Dodam, ze akumulator jest oryginalny, a samochód dość dobrze wyposażony w elektrykę. TOMAS 02-05-2014, 18:23 To i tak Ci długo wytrzymał, ja w swojej pierwszej mk4 z 2007 roku zmieniałem już 1,5 roku temu slawek-kali 02-05-2014, 18:32 W takim razie co brać :P 72,74,80 czy moze 85Ah:oops: TOMAS 02-05-2014, 19:03 Wiem, że brałem Warte ale nie pamiętam jaką slawek-kali 02-05-2014, 20:04 Kupiłem Varte 85Ah - ebay 95€ :wink: TOMAS 02-05-2014, 20:31 no i ja się dokopałem, dokładnie 85Ah/800 lsulima 02-05-2014, 21:26 Poszukaj Ford Smart Charging System. To ma sens, Dziękuję tedi_k 02-05-2014, 22:51 To ma sens, Dziękuję A chciałem zrobić kontrolę ładowania :one: (miałem w Kryspinowie nowonabyty całkiem porządny, profesjonalny przyrząd do pomiaru...) no i narządźko serwisowe znów ruszyło i można robić podgląd sterowania alternatorem przez PCM... lsulima 03-05-2014, 11:44 A chciałem zrobić kontrolę ładowania :one: (miałem w Kryspinowie nowonabyty całkiem porządny, profesjonalny przyrząd do pomiaru...) no i narządźko serwisowe znów ruszyło i można robić podgląd sterowania alternatorem przez PCM... Panie Tadeuszu to kiedyś przy okazji wpadnę na update PCMa three_l 01-07-2014, 14:40 Panowie, czy któryś z tych do 2.0 flexifuel się nadaje? http://www.akumulator.pl/dobierz-akumulator?brand=15343&model=15468&fuel=13410&type=15469&date=2007-03%3B siwusss 16-07-2014, 10:09 witam. wczoraj siedziałem i grzebałem przy samochodzie. kilka razy go odpaliłem.autko zostało włączone na postojówkach i do wieczora autko umarło. nie wiedząc co to, wziąłem aku, na prostownik i po 10h włożyłem do auta i autko ożyło. czy po takim zdarzeniu jest potrzebna wymiana aku? czy jednak do zimy powinien jeszcze pohulać? w focusie 3 razy padł mi aku w ciągu 6 lat ( a to radio, a to światła) i przyznam że nadal zimy wytrzymywał, z tym że tam nie ma tyle elektroniki i światełek.... danielr 16-07-2014, 10:35 siwuss ciężko strzelić jak się zachowa na mrozach ten aku. Sporo zależy od tego jaki to prostownik... Teoretycznie jak aku padł niemal do zera (pytanie czy zmierzyłeś jakie miał napięcie po wyjęciu z auta?) to wymiana. W praktyce mi się na przykład udało odratować rozładowany do 1,5V akumulator z Pumy głupim prostownikiem mikroprocesorowym z Lidla i aku przeżył 2 zimy :) swoją droga polecam ten prostownik. Jeśli aku nie ma zwartej celi i nie jeździsz krótkich odcinków czyli zdąży się podładować w czasie jazdy to powinien pożyć jeszcze trochę. tedi_k 16-07-2014, 11:15 ...czy jednak do zimy powinien jeszcze pohulać? ... Jak by Ci się chciało, to możesz podjechać. Mam tester aku dający na wydruku info o jego stanie i "perspektywach"... siwusss 16-07-2014, 12:56 jak wczoraj wieczorem auto nie dawało znaku życia....zadzwoniłem po help by na kablach uruchomić. Nie dało rady. Wyciagnąłem aku, załatwiłem prostownik na noc, i do rana coś podładował. Przed podłączeniem prostownika zmierzyłem miernikiem, i zdziwko jak pokazało 12V, rano po naładowaniu miał 13,4V. Prostownik to jakaś najprostsza zabawka, podejrzewam coś z hipermarketu. Jednak dzięki niej auto ożyło :) tedi_k, jak kiedy będę się do Kato wybierał, to się wcześniej z Tobą skontaktuję. Dzięki za pomoc :) lgtm 02-11-2014, 12:27 U mnie wczoraj pojawiło się ostrzeżenie: "Akumulator rozładowany". Całe szczęście, że udało się odpalić :) Zanim jednak zdecyduję się na wymianę akumulatora na jeden z polecanych w tym wątku modeli, chciałbym spróbować naładować ten co mam i zobaczyć co się będzie działo. Do tego potrzebuję dobry prostownik. Co sądzicie o czymś takim: http://www.basspolska.com/prostownik-z-rozruchem-6v-12v.html ? slawek-kali 02-11-2014, 12:47 Ladowanie to dorazna pomoc, lepiej kup nowy ;) lgtm 02-11-2014, 13:01 Kupię, ale dobry prostownik w garażu też się przyda. peter79 02-11-2014, 15:03 U mnie też kilka razy wyświetlił się komunikat "akumulator rozładowany" pomimo tego nigdy mnie nie zawiódł, ale za to komputer łapał bez przerwy jakieś błędy wymieniłem na nowy i jest spokój. Ponoć to nie jest zdrowe dla elektroniki. lgtm 02-11-2014, 17:40 Dlatego właśnie chcę go najpierw naładować i zobaczyć jak się będzie zachowywał. W razie czego następcę mam już wybranego. Idzie zima i trzeba być przygotowanym. lesiux 03-11-2014, 21:27 Też mi wywalał aku rozładowany po ok 10-15min słuchania radia na zgaszonym silniku, ale zawsze odpalał, aż do czasu... Także wymiana jest nieuchronna. To tylko kwestia czasu. Alecki 04-11-2014, 12:11 Do tego potrzebuję dobry prostownik. Co sądzicie o czymś takim: http://www.basspolska.com/prostownik...em-6v-12v.html ? To jest także tzw. booster do odpalania auta, jak nie masz skąd pożyczyć prądu. Nie wiem, czy taka maszynka będzie w stanie odpalić średni lub duży silnik - kiedyś odpalałem silnik 1,6 z takiego przenośnego boostera (900A) i ledwo go pociągnął. Ja wolałbym kupić prostownik sterowany procesorem ("inteligenty") - możesz nim ładować nawet głęboko rozładowane akumulatory (ma funkcję odsiarczania), np: http://ctek-ladowarki.pl/33-%C5%82adowarka-ctek-mxs-50.html lgtm 05-11-2014, 10:22 Kupiłem automatyczny prostownik: http://kuklab.eu/products-page/prostowniki/prostownik-bk1215-automatik/ Niestety nie miałem jeszcze okazji przetestować bo przyszedł uszkodzony. Paw3l1 05-11-2014, 13:17 Zakupiłem już 7 lat temu do pierwszego diesla taki http://allegro.pl/prostownik-masta-12v-15a-nowy-do-diesla-i4765208522.html Przez tyle lat, co prawda używany tylko przed zimą ale działa bez zarzutu. Widzę, że cenę trzyma do tej pory. maaariuszekkk22 06-11-2014, 18:33 Ściągasz górną plastikową osłonę akumulatora, odpinasz plusową klemę i wyciągasz ku górze akumulator. Da się tylko trzeba trochę się powygimnastykować, nie bój się, nic nie urwiesz, jak z głową będziesz go wyciągał. lgtm 07-11-2014, 13:45 Dziś wyciągałem akumulator. Po ściągnięciu osłony widać tylko klemę '+', więc nie bardzo da się odkręcić najpierw '-'. W wielu miejscach spotkałem się z opiniami, że powinno się zawsze zaczynać od '-'. Skoro nie widać klemy '-' to próbowałem odkręcić kabel idący od tej klemy, przymocowany do karoserii obok akumulatora, po prawej stronie. Ale zaczęło trochę iskrzyć, więc dałem sobie spokój i odkręciłem najpierw '+'. piti000 07-11-2014, 13:51 W wielu miejscach spotkałem się z opiniami, że powinno się zawsze zaczynać od '-' Klemę - odkręca się najpierw dlatego, aby przypadkiem podczas odkręcania jako pierwszej klemy + nie dotknąć kluczem czegoś metalowego robiąc zwarcie. Przy zachowaniu ostrożności jest to bez różnicy co najpierw odkręcasz passsatt 02-12-2014, 16:33 Witam Od nowości nie był jeszcze wymieniony akumulator w moim Mondeo ( 2tdci 140km 2007r) i prawdopodobnie przyszła na niego pora Dzisiaj po dwóch dniach stania na mrozie nie odjarał :( Pytanie do Was jaki akumulator kupić? Gdzie? Czy akumulator w mondeo ma inne klemy niż inne samochody? Wiem, że pytam jak laik... ...ale nim jestem marcin1051 02-12-2014, 16:37 Klemy to nie wiem Zwróć tylko uwagę z której strony jest +.Bosch Varta takie bym kupił Moj jest jeszcze od nowosci 2005r sam jestem w szoku.Pozdrawaim sphairon21 02-12-2014, 17:38 Tylko i wyłacznie BANNER czerwony. miałem go 7 lat!! dla przykładu parametry 72ah i 720A po 7 latach miał 690A teraz brat ma go w benzynce. Jak zmusza mnie sytuacja kupuje tylko BANNERA.....Bosch jak trafisz...była akcja z s4 lub s5 ze miały zwarcia wiec ta firma juz u mnie nie zagosci. Aha i kup zwykły...jak kupisz bezobsługowy to nawet go nie uratujesz.... mondeo70235 02-12-2014, 17:40 72ah 680A lub 85ah 800A ''L-''LUKART ULKatowicka 51 Mysłowice marcin1051 02-12-2014, 18:26 Pytanie ile będziesz miał jeszcze samochód czy warto inwestować w drogi akumulator. dario6273 02-12-2014, 18:32 Ja bym kupił Varte ;) oryginalne fordowskie robi też varta wiem bo kupowałem ostatnio do focusa 80Ah do 2,0tdci :D maaariuszekkk22 02-12-2014, 19:34 Ja mam Periona i nie narzekam :) dar76io 22-12-2014, 10:18 może ktoś z kolegów się orientuje czy ładowanie na poziomie około 14,8- 15,0 V może być spowodowane uszkodzonym ( starym akumulatorem mam go od nowości tj 11.2011) ładowanie jest stabilne, kontrolki się nie świec ą w trakcie pracy silnika, dodatkowe urządzenia prądożerne nie wpływają znacznie na poziom ładowania.... Przy porannych odpaleniach zapalają się na moment kontrolki ABS i ESP ktoś wcześniej pisał że po wymianie aku ładowanie spadło o jakieś 0,3-0,4 V co u mnie już by było w normie... nabuchodonozor 27-12-2014, 18:15 Koledzy, ma ktoś może jakiś sposób jak wymienić aku i nie stracić napięcia w układzie...? (brak kodu do radia)?? KrisW 27-12-2014, 18:21 podpiąć drugi kablami do odpalania. darmodziej 27-12-2014, 18:41 Wystarczy podpiąć do gniazda zapalniczki baterię 9V, ale nie możesz w tym czasie nic w samochodzie włączać. petrus1 27-12-2014, 19:55 Ja podpinałem akumulator z wkrętarki - 12V. Ale była to "stara" Fiesta i nie balem się że elektronika "strzeli". SRS 27-12-2014, 20:23 podpiąć drugi kablami do odpalania. najprościej i skutecznie, można ułatwić sobie i ujemną klemę podpiąć do nadwozia. dario6273 22-02-2015, 11:36 Panowie jaka jest średnia wieku żywotnosci aku w naszych mondkach:) Pejotwroc 22-02-2015, 21:11 W focusie żony od nowości ponad 7 lat, u mnie ponad 6 lat. Nic im jeszcze nie dolega. Oba fabryczne. agassii 23-02-2015, 20:43 Od nowości jest u mnie, czyli 7,5 lat. Parametry ma już takie sobie, ale nigdy jeszcze mnie nie zawiódł. lechuszek 23-02-2015, 22:45 U mnie fabryczny siedział jeszcze przed 2 tygodniami auto z 2007, jeszcze krecil i zapalal ale bledy wyrzucalo przy odpalaniu wiec zmienilem i jest spokoj westej 24-02-2015, 06:34 Jeśli się nie pomyliłem, to na moim jest rok produkcji 2008 (czyli siedzi od nowości). Daje się zauważyć, że już nie ma parametrów nowej baterii, ale jeszcze do następnej zimy na pewno posiedzi. |