Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Program konfiguracji - ELMconfig
Strony :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[ 10]
10 sekund szukania w google:
https://www.scantool.net/scantool/downloads/234/stn1100-frpm-preliminary.pdf
STRSTNVM - Reset NVM to factory defaults
All programmable parameters can be turned off and reset to their default values by holding RST_NVM input low for a predetermined amount of time (between 5 and 20 seconds, specified in the device datasheet or user manual). After RST_NVM input is released, device will set all factory defaults, and then perform an ATZ reset.The same operation can also be performed via the STRSTNVM command.
Krótko mówiąc factory reset - przywrócenie fabrycznych parametrów. Np. po zmianie baud rate i innych konfigurowalnych opcji.
10 sekund szukania w google:
Robiłeś to wg podanej przez ciebie tej instrukcji?
wszystko sie zgadza.... chodzi o to że tym poleceniem zablokowałem na amen 3 interfejsy znanej firmy na nic nie reagują... stop i już
Komputer je wykrywa po podpięciu? Może weszły w jakiś tryb bootloadera czy coś. Wszystkie interfejsy tej samej firmy? Może mają zmodyfikowane oprogramowanie i ta komenda działa inaczej?
Jeśli interfejs jest wykrywany na porcie USB to spróbuj wrzucić firmware: https://www.scantool.net/downloads/updates/stn1170/
Najlepiej wersję 3.3.1.
to są Viaken wersje bluetooth, podejrzewamy że moduł bt-uart się rozjechał. Nie da się firmware wgrać, nie można nawiązać połączenia. Kolega wrzucił ten sam temat na innym forum i szukamy rozwiązania. Przestudiowaliśmy manuala i jest tam cały paragraf na temat, po zresetowaniu to powinno na wartościach domyślych działać. Jakieś dziwne zbiegi okoliczności.
Hey, wiecie co się dzieje że strona ?
http://civil.iffc.ru/elmconfig/ELMConfig.zip
Nie mogę się połączyć "ERR_ADDRESS_UNREACHABLE"
Czy ktoś może mnie poratować programem ? Z góry dziękuję ..
pankrakus 11-02-2020, 05:27 Witam
http://chomikuj.pl/a_krakow/FORD/Diagnostyka/ELMConfig
pozdrawiam
pankrakus
mazurek01 18-02-2020, 04:05 Witam,
Mam problem z czytaniem konfiguracji samochodu. Kiedy wybieram Read CCD from BCM, to wywala file jakiś błąd. Kabel posiadam USB STN2120 ELM327 v4 ustawia według 123 strony poradnika lub też z linku http://mondeo-pogodzinach.blogspot.com/2017/04/elmconfig-wprowadzenie.html?m=1 i nie zczytuje. Proszę o pomoc, bo nie wiem co źle robię.
Mam dokładnie tak samo. Czy mogę liczyć na podesłanie pliku do mnie???
slav-kiler 18-02-2020, 07:50 Wydaje mi się że najnowszy Soft w kablu problemy stwarza w elmconfig i forscan. Downgrade kabla trzeba zrobić.
gelu1986 18-02-2020, 09:15 Zmisn na Soft 3.3.1. Robiłem to ostatnio i bylo ok
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
slav-kiler 18-02-2020, 10:36 Dokładnie
Zmisn na Soft 3.3.1....
Dokładnie
Prawdziwe dla kabli opartych o STN1170 ("v3").
Dla kabli opartych o STN2120 ("v4") - a taki jest wspominany powyżej - nie da się tego zrobić, bo nie ma tak starego firmware do STN2120.
gelu1986 18-02-2020, 11:19 Dokladnie v4 nie ma tego kto kupuje v4 jak v3 jest sprawdzony i z wersja 3.3.1 dziala wszytko
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Downgrade pomaga dla kabli opartych na STN1170.Dla kabli opartych na STN2120 nic nie pomaga i ELMConfig nie ruszy,ewentualnie ruszy i będzie się wykrzaczał.
mazurek01 18-02-2020, 20:46 Downgrade pomaga dla kabli opartych na STN1170.Dla kabli opartych na STN2120 nic nie pomaga i ELMConfig nie ruszy,ewentualnie ruszy i będzie się wykrzaczał.
Dziękuję za odpowiedź. W takim razie nie pozostaje mi nic innego jak wymienić kabel na v3
Dla kabli opartych na STN2120 nic nie pomaga i ELMConfig nie ruszy,ewentualnie ruszy i będzie się wykrzaczał.
mam i działa rewelacyjnie . Ale jest to kabelek nie dostępny na Polskich portalach aukcyjnych
mam i działa rewelacyjnie...
Ale z czym tak rewelacyjnie działa? Z ELMConfig???
STN2120 ma jednego producenta a ten producent do niego jedną linię firmware: https://www.scantool.net/downloads/updates/stn2120 i są tam raptem 2 firmware. Takie, które ELMConfigowi sprawiały, sprawiają i sprawiać będą PROBLEM.
Na moją inżynierską wiedzę ten problem zupełnie nie znika - niezależnie kto tę kostkę przylutuje do zaprojektowanej przez siebie płytki kabla...
Problem jest oczywiście po stronie ELMConfig a nie STN2120. Ale to nie zmienia faktu, że ELMConfig takich kabli "nie trawi"...
są tam raptem 2 firmware
dziwne :) ani jednego ani drugiego nie mam wgranego :) wiec jest i trzeci firmware ;)
A nie mógłbyś napisać po prostu jaki masz kabel i na jakim firmware działa Ci Elmconfig?
A nie mógłbyś napisać po prostu
Etam,czepiasz się ;)
... Ale jest to kabelek nie dostępny na Polskich portalach aukcyjnych
Parch Za to w sklepach internetowych i owszem...
http://autodiag.pl/index.php?p457,interfejs-els27-v4-z-kablem-usb
Cena zaczyna być zbliżona do UCDS oryginalnego... A pożytek taki, że stary ELMConfig działa:one: Co do reszty cech - to ELM v4 Viakena działa równie "rewelacyjnie". Jedynie nie jest "skustomizowany" pod ELMConfig.
dziwne :) ...
Wszystkie wersje ELS27 były robione na skutomizowanym firmware STN.
ELS27 v4 też jest na skustomizowanym STN2120. Tyle, że zabezpieczonym lepiej, coby "klonowanie" nie poszło w Chinach już tak prosto jak z poprzednim ELS27.
Trudno to liczyć jako osobny firmware bo się go nijak nie uzyska. Nie ma opcji upgrade do tego firmware.
Pan Buła 20-02-2020, 07:55 Nie wiem czy to dobry temat na moje pytanie ale o tym błędzie było we wcześniejszych postach.
Pytanie: czy błąd U2101 może powodować wyświetlanie komunikatu na Converse "usterka silnika"?
czy błąd U2101 może powodować wyświetlanie komunikatu na Converse "usterka silnika"?
raczej nie, kluczowa informacja to to, z jakiego modułu pochodzi ten bład
matysek181 03-03-2020, 11:57 Witam
Czy jest gdzieś opis ewentualnie czy ktoś podpowie jak wyłączyć opcję czujników ciśnienia w kołach mondeo mk4 lift?
...czy ktoś podpowie ...
Zdecydowanie najprościej jest za to zabrać się SAMEMU.
Szukaja, zaawansowane wyszukiwanie:
czego szukamy: "jak wyłączyć czujniki ciśnienia"
wybór modelu ("tematy z prefixem"): Mondeo 2007-2014
na dole pole wyboru "pokaż wyniki jako tematów".
Wyskakują raptem 2 tematy.
https://forum.fordclubpolska.org/search.php?searchid=17153202
Polecam drugi a szczególnie post #6 kolegi kolopeter.
orion512 03-03-2020, 12:15 Na stronie 4 opcja Tyre pressure sensors.
Jednak jeśli auto nie jest wyposażone w odpowiedniego BCMa i komplet 4 anten to nie ma sensu tego włączać.
Układ TPMS po chwili zgłosi błąd antenek i zamiast wskazań ciśnienia pojawia się kreski --
Aby móc używać czujników bez wymiany BCMa i instalacji antenowej do zegarów c+ trzeba wgrać soft z odpowiednim patchem który zapobiegnie pokazywaniu błędów antenek oraz umożliwi wyświetlanie ciśnienia gdy ich nie ma.
...włączać.
...
Sławek, kolega powyżej chce WYŁĄCZYĆ...;)
orion512 03-03-2020, 12:53 Faktycznie "Y" mi umknęło...
Qurche. IMHO to jeden z najfajniejszych ficzerów tej platformy.
Dlaczego wyłączać?
Tzn. wiem dlaczego😁
Powinienem chyba zapytać: nie lepiej naprawić?
matysek181 04-03-2020, 09:24 Chcę wyłączyć jak zmieniam na zimówki bo mam drugi komplet felg.
No to kup czujniki oryginalne do drugiego kompletu felg. Po zmianie kół i po przejechaniu kilku kilometrów pojawią się wskazania z drugiego kompletu. I wszystko w temacie.
kpietrek 27-03-2020, 15:01 Co prawda nie Mondeo a Focus. Powiedzcie jak aktywować czujniki parkowania tył w tym aucie? Moduł dolozony oryginalne czujniki z blenda dolozone.
Chyba ELMConfig, przycisk PAM po lewej i zakładka Configuration, Read from PAM, zmiana parametrów i zapis do PAM. Albo użycie programu FoCCCus.
Sprawdź ten wątek: https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=238709
Albo użycie programu FoCCCus
jak to "albo elmconfig albo focccus"?
To moze najpierw "albo FF mk2 albo mk3"?
Inaczej taka porada nic nie warta.
kpietrek 27-03-2020, 15:19 jak to "albo elmconfig albo focccus"?
To moze najpierw "albo FF mk2 albo mk3"?
Inaczej taka porada nic nie warta.
Mk2 polifcie 2008 rok.
mmaarroo 27-03-2020, 23:26 Jednak ruszyło...:) zainspirowany Twoim screenem z Forscana zastanawiałem się czemu Twój interfejs z Forscanem łączy się z prędkością 2000000kbs a u mnie 57600kbs i tak w testach portu, przy uruchomieniu elmconfigu przeleciałem po urządzeniu z max v 20000000 kbs i chyba to zadziałało jak respirator na chipset elma:) teraz łączy się na każdym kompie, systemie, programie, dzięki za pomoc:one:
Jak to przetestować? Też mam chyba podobny problem :(
111398
Z gór dzięki za pomoc :)
Przestaw prędkość interfejsu za pomocą ELS27_Baudrate.zip
https://wrzucplik.pl/pokaz/1985224---ifqc.html
Pyton_000 05-04-2020, 13:14 Czy ktoś wie jak rozwiązać problem z tłumaczeniem angielskim? Na ekranie startowym wybieram English ale po przejściu dalej jest "cyrylica" wersja 0.2.17c. Gdzieś widziałem patent z przestawieniem regionu na Rus ale to rozwiąże problem z pokazywaniem cyrylicy jedynie a nie z walniętym tłumaczeniem.
Ktoś jeszcze uzywa elmconfig majac to po polsku w forscan?
Pyton_000 05-04-2020, 13:30 W celach edukacyjnych ;) No i z powodu cebuli. Forscan kosztuje 40zł/rok :D
Ale co 2 miesiace mozesz odnawiać za darmo
Pyton_000 05-04-2020, 13:59 Bez przesady :) Jestem w stanie wydać 40z/rok :) Autor odwalił kawał dobrej roboty.
Witam. Jestem tu nowy ale przeczytałem spora część tego wątku. Posiadam już ELM 327 program ELMconfig i Forscan. Auto to Galaxy 2010r liczni CONVERS+ ale auto to anglik i chciałbym aby kilometry na liczniku nabijały mi się w km. A teraz jest w mil. Przebieg dzienny zmieniłem ręcznie z kierownicy na km ale główny przebieg pozostał w mil Czy jest to możliwe za pomocą tych programów? Czy ktos to robił?
...główny przebieg pozostał w mil Czy jest to możliwe za pomocą tych programów? Czy ktos to robił?
Nie da się tymi programami przestawić mil na kilometry.
A robić to się robi, bo inaczej nie było by zrobione...
slav-kiler 19-04-2020, 11:16 Ipcupdate da się
No i z powodu cebuli.
co to znaczy ? Ja starszy człowiek i nie rozumiem .Poproszę o wyjaśnienie :one:
maurinio87 20-04-2020, 15:14 Witam przeczytałem cały ten temat od początku do końca, głowę mam teraz jakbym wypił cztery tatry mocne ale ok poukladalem sobie wszystko i udało się włączyć ryglowanie drzwi po ruszenia i na tym chyba się kończy bo reszte rzeczy o których tu mowa mam włączone z fabryki czy jest coś jeszcze co mogę sobie uaktywnić nie mylić włączyć coś czego nie mam a żeby działało. Mam już wlaczone zieloną strzałke do zmiany biegow, miganie świateł stop podczas hamowania teraz i już zamykania drzwi po ruszenia czy da się coś jeszcze ? I drugie pytanie czy ten kabelek co posiadam a jest to viaken po USB czy nim można się podpiąć pod inne auta oczywiście z odpowiednim programem. Z góry dzięki
koledzy, podpowiecie czy da się w converse+ w polifcie wyłączyć zieloną strzałkę wskazującą konieczność zmiany biegu na wyższy?
myślałem że jest to element eco-scouta ale jego wyłączenie nie likwiduje strzałki, z kolei na stronie 5 mam już zaznaczoną opcję "without shift indicator"
slav-kiler leszcz pomożecie z moim pytaniem?
mam już zaznaczoną opcję "without shift indicator"
with out oznacza "bez"
with out oznacza "bez"
Wiem, I chodzi właśnie o to że mimo że jest to wybrane nawet w fabrycznym asbuilt, Zielona strzałka i tak się pojawia.
Czyli trzeba gdzieś ucdsem w direct config sprawdzić?
darmodziej 21-04-2020, 17:10 Mam już wlaczone zieloną strzałke do zmiany biegow,czy da się w converse+ w polifcie wyłączyć zieloną strzałkę wskazującą konieczność zmiany biegu na wyższy?Czasem mam ochotę napisać "zamieńcie się autami".
To jest oczywiście żart.
Czasem mam ochotę napisać "zamieńcie się autami".
To nie możliwe, wiesz jak wyłączyć tą opcję czy uszczypliwość masz w genach i musiałeś wtrącić swoje trzy grosze zupełnie niepotrzebnie?
Mam już wlaczone zieloną strzałke do zmiany biegow,
Która opcje zaznaczałeś żeby to włączyć?
maurinio87 21-04-2020, 23:26 no niestety miałem już włączoną tą strzałke
massimus 22-04-2020, 15:34 koledzy, podpowiecie czy da się w converse+ w polifcie wyłączyć zieloną strzałkę wskazującą konieczność zmiany biegu na wyższy?
myślałem że jest to element eco-scouta ale jego wyłączenie nie likwiduje strzałki, z kolei na stronie 5 mam już zaznaczoną opcję "without shift indicator"Zielonej strzałki nie można wyłączyć.
Zielonej strzałki nie można wyłączyć.Konkretna informacją. Dzięki.
Czy program FORScan lub ELMConfig umożliwia:
1. Odczytanie kiedy (data) lub przy jakim przebiegu odbyło się ostatnie wypalanie DPF?
2. Czy wypalanie zakończyło się powodzeniem?
pozd,
Tomek
Silniki 2,0 przedliftowe udostępniają informacje ile km temu była ostatnia udana regeneracja. Poliftowe nie maja takiego pida.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Marantz87 28-07-2020, 01:03 Działa u was pobieranie asBuilt data w trybie offline ?
radekg32 28-07-2020, 07:52 Blokada serwera, także w trybie online
Blokada serwera, także w trybie online
jeszcze raz ...
nie ma żadnej blokady . Wszystko normalnie działa ze strony Forda . To w programie autor musiałby zmienić kilka rzeczy z znów program dogadywałby się :D
radekg32 28-07-2020, 09:12 jeszcze raz ...
nie ma żadnej blokady . Wszystko normalnie działa ze strony Forda . To w programie autor musiałby zmienić kilka rzeczy z znów program dogadywałby się :D
Możesz przybliżyć co zmienić ?
wątpię aby któryś z "kompetentnych" kolegów chciałby zdradzać w tym czasie jakieś rzeczy . Tym bardziej ,że "dzieci" z FB robią z ludzi idiotów .
Może autor elma będzie bardziej przychylny zmianom funkcjonalności.
radekg32 28-07-2020, 10:01 Tak teraz sobie pomyślałem i uświadomiłem.....
W sumie to mogłem pytania powyżej nie zadawać, od razu byłem pewny, że odpowiedzi nie dostanę...
Masz rację, na FB może i dorosłe dzieci, ale na każde techniczne pytanie jest odpowiedź.
Natomiast tutaj na FCP cała masa "fachowców" udzielająca porad "odpłatnie" bo ze wszystkiego jest robiona tajemnica.
Natomiast tutaj na FCP cała masa "fachowców" udzielająca porad "odpłatnie" bo ze wszystkiego jest robiona tajemnica.
nie słyszałem aby ktoś za poradę na FCP kasował
smietana 28-07-2020, 10:28 To ja zadam pytanie, co mogę włączyć lub wyłączyć w tym programie w Fordzie Focusie C-Max 2005 benzynka 1.6?
Marantz87 28-07-2020, 10:51 Możesz przybliżyć co zmienić ?
Te zmiany dotyczą kodu w oprogramowaniu a nie Twojego softwaru tak jak napisał kolega leszcz . Nadal można pobierać asbuilt pod IDS-a ,niestety plik nie współpracuje z elmconfig (a szkoda).
Pozostało wspomagać sie w trochę inny sposób tzn http://ford.xtlt.ru/ab/ Tu mamy możliwość sprawdzenia naszej konfiguracji , po wpisaniu VIN ukarze nam się nasz asbuilt z ETIS-a , później ustawiamy wszystko w elmconfig tak jak mamy tu i będzie to nasz podstawowy setup. Oczywiście metoda ta jest skuteczna jeśli przez "przypadek" coś kliknęliśmy i mamy błąd konfiguracji .
To pytanko jeszcze odnośnie pdc , w moim polifcie z 2011/2012 mam radio sony z dab ,ale po aktywacji PDC moduł PAM "krzyczy" o buzzery , czy jest opcja zmiany by szedł dźwięk przez głośniki w aucie ?
radekg32 28-07-2020, 11:04 nie słyszałem aby ktoś za poradę na FCP kasował
15 lat na forum, a ja 13.....
Mam nadzieję, że to tylko żart z Twojej strony
Marantz87 28-07-2020, 11:10 15 lat na forum, a ja 13.....
Mam nadzieję, że to tylko żart z Twojej strony
Porada typu" podjedź do kolegi " jest darmowa , ale usługa już u tego "kolegi" jest płatna .
slav-kiler 28-07-2020, 14:00 nie
....na FB może i dorosłe dzieci, ale na każde techniczne pytanie jest odpowiedź.
...
Po 1) primo: po co więc pytać na FCP jak na FB na wszystkie pytania odpowiadają "od ręki"???:shock:
Po 2) primo: ostatnia wydana wersja ELMConfiga datowana jest wrzesień 2016. Minęło już 4 lata i w tym czasie Ford zmienił parę różnych "szczegółów" w dostępie do serwerów a autor ELMConfiga zapomniał o swym dziele i nie wprowadza zmian z tym związanych. Co więc da tłumaczenie co Ford zmienił? Przecież ze strony internetowej Forda jak dawało się pobrać plik .ab - tak nadal się daje... Jedynie "staruszek" ELMConfig ma z tym problem...
Po 3) primo: nie ma najmniejszych problemów z zaczytaniem do ELMConfig alktualnie pobranego pliku "As Build" interesującego nas auta MK4. Wystarczy w pliku <vin>.ab odszukać ciąg znaków pomiędzy tagami <CCC data>...</CCC data> i skasować wsztko poza tym ciągiem znaków. Skasować również podane tagi. Plik z samym tym ciągiem znaków zapisać i zmienić jego rozszerzenie na .elm.
Tak spreparowany plik bez problemu wczytuje się do ELMConfig.:568:
BTW - teraz się zastanawiam czy jako "fachowiec" w cudzysłowie jak to Kolega był uprzejmy napisać... miałbym tej porady udzielać odpłatnie, czy też zostawić ją publiczną???8)
Oczywiście z zastrzeżeniem, że jeśli jej treść pojawi się na FB, to będę ścigał za naruszenie praw własności intelektualnej!:569::569::569:
...co mogę włączyć lub wyłączyć w tym programie w Fordzie Focusie C-Max 2005 benzynka 1.6?
Wszystko to samo co w Focusie MK2/Kudze MK1.
Marantz87 28-07-2020, 15:03 Dzieki tedi_k ,wszystko pięknie działa .
Oczywiście z zastrzeżeniem, że jeśli jej treść pojawi się na FB, to będę ścigał za naruszenie praw własności intelektualnej
oj pojawi się pojawi i niektórzy przypiszą sobie "odkrycie" i będą "bogów" z siebie robić
radekg32 28-07-2020, 17:04 oj pojawi się pojawi i niektórzy przypiszą sobie "odkrycie" i będą "bogów" z siebie robić
Juz jeden z siebie zrobil boga,ale chyba sam siebie zesłał do piekła ....
no jeśli ktoś podpisuje się pod nie swoją robotą i twierdzi ,że sam coś zrobił ...
radekg32 28-07-2020, 17:44 Tego samego "boga" mamy na myśli ? g:D :D:D:D
trzeba byłoby prześledzić posty Polarny . Gdzieś tam krążyły zrzuty rozmów (jeśli można to nazwać rozmowami)
koval1980 29-07-2020, 05:53 oj pojawi się pojawi i niektórzy przypiszą sobie "odkrycie" i będą "bogów" z siebie robić
Tak szczerze to też zauważyłem taką prawidłowość. Najpierw tu, potem tam, ale w drugą stronę to jakoś nie działa. No ale może na mało siedzę na FB :D
terragady 16-09-2020, 15:24 Hej, od czego mam takie znaczki dziwne? Znalazłem parę osób z podobnym problemem ale nie znalazłem rozwiązania. Pojawiają się tylko jak się wybiera mondeo przy włączaniu programu.
EDIT: aha w sumie czytam że z tym trzeba po prostu żyć albo zmienić na rosyjski, choć ja rosyjskiego nie pajemaju w ogólę więc dla mnie czy cyrylica czy te krzaki to jedno i to samo :P
gringo_115 27-09-2020, 11:20 Cześć
prośba o Waszą opinię.
Czy przykładowy interfejs, na domowe potrzeby takie jak odczytywanie błędów, bieżących parametrów, może jakieś drobne zabawy ustawieniami, takie cudo będzie ok?
https://allegro.pl/oferta/ford-forscan-interfejs-diagnostyczny-obd2-elm327-9655151023
Mam MK3 TDCI 2006 i MK4 TDCI 2014. W tym drugim ostatnio interesuje mnie DPF i jego wypalanie co 300 km (brak błędów).
Będę wdzięczny za poradę, ewentualnie inne linki.
Pozdrawiam
Dołóż kilka zł i kup sprawdzony sprzęt :
https://allegro.pl/oferta/stn1170-elm327-v3-diagnoza-obd2-ms-can-ford-polski-7551505668.
Wypalanie co 300km jeśli jest mało trasy to jest w normie.
gringo_115 27-09-2020, 12:56 Dołóż kilka zł i kup sprawdzony sprzęt :
https://allegro.pl/oferta/stn1170-elm327-v3-diagnoza-obd2-ms-can-ford-polski-7551505668.
Wypalanie co 300km jeśli jest mało trasy to jest w normie.
Dzięki wielkie, klikam w ciemno 8)
PS. Co do DPF, to jazda mieszana - ale w pół roku zrobiłem 23.000 km...
Od początku dołożyłem diodę po przekaźniku świecy, więc nie ma mowy o gaszeniu, błędach itd. i średnio mi wychodzi regeneracja co 272 km (notuje na motostat). Takie wyniki jak na forum po 700 czy 900 km są dla mnie nieosiągalne. Najlepszy wynik od jednej do drugiej to 437 km.
Wczoraj dostałem zje** od szpeca od Forda, że szukam problemu tam gdzie go nie ma, stąd ten post :) Raz jeszcze dzięki.
lukiprzy 21-10-2020, 09:28 Dołóż kilka zł i kup sprawdzony sprzęt :
https://allegro.pl/oferta/stn1170-elm327-v3-diagnoza-obd2-ms-can-ford-polski-7551505668.
.
Mam taki kabelek i elmconfig bodajze w wersji 0.2.13c i mogę sie połączyć z autem ale zadnych modułów nie mogę odczytać.
Ktoś pomoże?
Mondeo mk4 2.0B 2010 r.
pozdr
Łukasz
Jaki masz firmware w kablu?
Jeśli inny niż 3.3.1 to zainstaluj właśnie ten: http://www.scantool.net/downloads/153/stn1170-3.3.1.zip
Witam!
Mam taką przypadłość w S-Max, że bagażnik mogę otworzyć tylko dwukrotnym naciśnięciem przycisku na pilocie. Jedno kliknięcie nic nie robi. Przycisk w klapie nieaktywny. Poprzedni właściciel auta mówi, że jest tak od nowości, bo jest to jakaś wersja korporacyjna czy jakoś tak.
Czy w Elmconfig jest może jakieś ustawienie, które blokuje możliwość otwarcia bagażnika przyciskiem na klapie lub odblokowanie samego bagażnika przyciskiem?
że bagażnik mogę otworzyć tylko dwukrotnym naciśnięciem przycisku na pilocie. Jedno kliknięcie nic nie robi.
Bo z pilota otworzysz tylko dwuklikiem. Pojedyncze nic nie robi...
Przycisk w klapie nieaktywny.
Prawdopodobnie padł przycisk lub jego wiązka w gumowym słoniu.Czy w Elmconfig jest może jakieś ustawienie, które blokuje możliwość otwarcia bagażnika przyciskiem na klapie lub odblokowanie samego bagażnika przyciskiem?
Nie
lukiprzy 27-10-2020, 05:27 Jaki masz firmware w kablu?
Jeśli inny niż 3.3.1 to zainstaluj właśnie ten: http://www.scantool.net/downloads/153/stn1170-3.3.1.zip
Dzięki kolego wielkie, zaktualizowałem soft w kablu i wszystko działa
oskam666 27-10-2020, 20:38 Obawiam sie jednak ze wsrod opcji w Elmconfig nie ma opcji ktora mi pomoze. Znalazlem 3 combo-boxy ktore maja cos wspolnego ze swiatlami. Gwiazdka oznaczylem opcje aktywne w mym aucie.
Dayrunning light
- Standard Dipped light
- Always dipped light except in pos 'P'
* Dayrunning light in Pos '0' and 'POS'
Dimmed Dipped Headlights (to jest opcja symulacji DRLi przez nizsze napiecie zasilania swiatel mijania)
* Without Dimmed Dipped Headlights
- With Dimmed Dipped Headlights
Auto Lights
- Without Auto Lights
* With Auto Lights
- Auto High Lamp Headlamp
Czy jakas kombinacja ww moge sobie pomoc? A moze cos przeoczylem?[/QUOTE]
Witam.
Posiadam automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu.
Czy jest możliwość aby ustawić parametry światła aby:
Światła dzienne zapalały się, ale po uruchomieniu silnika
Światła dzienne fajnie jakby były przyciemnione w ciągu dnia, czyli działy na te 70% (to nie Ksenony)
Światła dzienne nie zapałały podświetlenia deski rozdzielczej
Gdy wjadę do tunelu lub zapadnie noc zapala się światła mijania wraz z podświetleniem deski rozdzielczej.
Tak podsumowując aby zostawił przełącznik na auto i nie dotykać :-)
Witam. Od jakiegoś czasu co pewien czas wyskakuje mi informacja Konieczna kontrola skrzyni automatycznej i po ponownym włączeniu silnika znika. Z skrzynią nic się nie dzieje, przypuszczam że to komunikat fordowski żeby wpaść do nich i zostawić kasę i mam pytanie czy to powiadomienie idzie jakoś wyłączyć na stałe np. w Elmconfig? Pozdr
Witam mam problem z interfejsem viakena. Mianowicie wszystko niby się lączy, ale po kliknięciu procesora (ikona w forscan) widać tylko moduł APIM bulit z kodami binarnymi. Nie widzi ustawień tego modułu. Co może być nie tak z ustawieniami programu lub interfejsu? Dziękuję za pomoc.
Witam. Od jakiegoś czasu co pewien czas wyskakuje mi informacja Konieczna kontrola skrzyni automatycznej i po ponownym włączeniu silnika znika. Z skrzynią nic się nie dzieje, przypuszczam że to komunikat fordowski żeby wpaść do nich i zostawić kasę i mam pytanie czy to powiadomienie idzie jakoś wyłączyć na stałe np. w Elmconfig? Pozdr
To może warto by chociaż odczytać jakie błędy wyskakują nim Ci auto stanie na drodze i wyłączenie i włączenie nie pomoże. Witam mam problem z interfejsem viakena. Mianowicie wszystko niby się lączy, ale po kliknięciu procesora (ikona w forscan) widać tylko moduł APIM bulit z kodami binarnymi. Nie widzi ustawień tego modułu. Co może być nie tak z ustawieniami programu lub interfejsu? Dziękuję za pomoc.Masz escape z USA? Być może tylko taki rodzaj konfiguracji obsługuje dla Twojego auta.
Wykrywa wszystkie obecne moduły prawidłowo?
Żadnych błędów nie wywala.. I co jakieś inne pomysły?
Żadnych błędów nie wywala.. I co jakieś inne pomysły?Czym sprawdzasz?
Od razu po wystąpieniu błędu?
Czy tym programem można uruchomić autolock po ruszeniu? W filmiku opcję widać, ale czy można w ten sposób zmienić tę wartość?
Poza tym, czy zapisywanie tym programem zmian w GEMie (w dowolnej wersji) jest bardzo ryzykowne?
Siema, sam sobie własnie zrobiłem antynapad-pstryk drzwi po ruszaniu dla focusa programem focccus zaznaczasz ptaszka i po temacie.
Czym sprawdzasz?
Od razu po wystąpieniu błędu?
Elmconfig oraz Forscanem.
kopydleusz 21-11-2020, 16:47 Siema, sam sobie własnie zrobiłem antynapad-pstryk drzwi po ruszaniu dla focusa programem focccus zaznaczasz ptaszka i po temacie.
Cześć, wygrałeś złotą*łopatę*za odpowiedź po ośmiu latach.
P.S. włączyłem funkcję lata temu :)
Poproszę o pomoc, kupiłem ELM Viaken STN2120, po uruchomieniu ELMConfig komunikat: incorrect response from adapter to request 'ST I' - STN2120 v5.6.5. Wie ktoś może o co chodzi.
Wie ktoś może o co chodzi.
Tak, wiemy, wystarczy poczytać,ale w skrócie, kupiłeś kabel nieodpowiedni do tego programu.
Tak podejrzewałem bo czytałem, chciałem się upewnić, zwracam i biorę 1170, firmware 3.3.1 ściągnięty i czeka.
W Bydgoszczy możesz sobie podpiąć stn1170 do auta i zobaczysz czy chodzi z tym co masz.
Antej mój mk4 stoi unieruchomiony od poniedziałku po nieudolnej :evil: jak widać zmianie konfiguracji w elmconfig
No to trzeba go ożywić.
Zaczniesz grzebac na ślepo to bedzie jeszcze gorzej.
Antej z Bydgoszczy jesteś? Mam wrażenie że chciałbyś się spotkać ze mną.
Szaro, zimno, a dziś do południa robię w ciepłym, zdalnie. Potem będę odmrażał sobie palce w Fordonie.
Więc "chęcią" bym tego nie nazwał, może rozsądną możliwością.
Poproszę o pomoc, kupiłem ELM Viaken STN2120, po uruchomieniu ELMConfig komunikat: incorrect response from adapter to request 'ST I' - STN2120 v5.6.5. Wie ktoś może o co chodzi.
Cześć wszystkim,
Również kupiłem ten kabel i w połączeniu z ELMConfig w wersji 0.2.17c na Windows 10 program nie wyświetlał błędu i odczytywał parametry modułów.
Pobrałem go ze strony https://fordcom.de/elmconfig/ bo strona: http://civil.iffc.ru/ nie jest osiągalna.
Korzystając z okazji mam pytanie.
Posiadam Forda Focusa MK2 1.6 PB GHIA 2005r. Przestały działać mi światła mijania a gdy przełącznik był w pozycji "światła mijania włączone", nie mogłem zgasić silnika. Kluczyk miałem w ręku a silnik nadal działał. Dopiero przekręcenie przełącznika świateł w pozycję "wyłącz" gasiło samochód.
Model GEM to: 4M5T14A073DF
Po wymianie modułu i wgraniu konfiguracji ze starego, sukces jest połowiczny, światła mijania wróciły ale gaszenie silnika przełącznikiem świateł nadal pozostało.
Gdzie szukać problemu? W którym miejscu zapłon i światła mogą się zwierać? W przełączniku? Z góry dzięki za jakąkolwiek sugestie
EDIT: Ważna informacja, rozbierałem cały kokpit bo był wyciek płynu chłodniczego z połączenia nagrzewnicy z rurkami prowadzącymi do grodzi silnika. Mało prawdopodobne ale może coś zostało uszkodzone.
EDIT2: Udało mi się poprawnie wpisać frazę i znalazłem rozwiązanie na tym forum. Wystarczyło wyciągnąć bezpiecznik F71 od świateł skandynawskich i wszystko wróciło do normy. Na liście bezpieczników jest on opisany jako "Światła dzienne".
Cześć wszystkim,
Również kupiłem ten kabel i w połączeniu z ELMConfig w wersji 0.2.17c na Windows 10 program nie wyświetlał błędu i odczytywał parametry modułów.
Introo dzięki za informację, miałem wersję ELMConfig 0.2.16 i miałem błędy, pobrałem 0.2.17c i kabelek działa bez błędów. Wersja firmare 5.6.5.
Witam,
Posiadam kabel viaken stn1170
Bump: Witam posiadam kabel viaken stn1170 dziś próbowałem uruchomić elmconfig 0.2.17 przy wejściu w bcm i wciśnięciu read ccd from bcm wyskakuje błąd incorrect FlowControl response: NO DATA, czy mogę prosić o pomoc?
Witam, i jak sobie poradziłeś z problemem?
Nie umiem wyłączyć tego pikania o zapięciu pasów wgrywam do BCM i IPC ( page 4, withount front passenger beltminder) i zero efektów jak piszczało tak piszczy :? coś jeszcze trzeba w tym ELM zmienić ? chodzi o przedlifta
A była próba szybkiego, dziewięciokrotnego wpięcia i wypięcia pasów siedząc na fotelu kierowcy przy załączonym zapłonie? Działa w 100% i bez ELM_a....
była a dokładnie robiłem to tym sposobem . Te auto jest jakieś zaczarowane
https://www.youtube.com/watch?v=5jvhoCfU5AI
edit:
Poszło z tym szybkim 9 razy włożeniem a błąd popełniłem że nie miałem zaciągniętego ręcznego :)
Nie umiem wyłączyć tego pikania o zapięciu pasów wgrywam do BCM i IPC ( page 4, withount front passenger beltminder) i zero efektów jak piszczało tak piszczy :? coś jeszcze trzeba w tym ELM zmienić ? chodzi o przedlifta
Witaj a spróbuj wcisnąć przycisk od rozpinania pasów u kierowcy, na zapłonie. Powinno Ci się zaswiecic kontrolka na zegarach i zgasnac. Mi po takim wciśnięciu pasy już nie piszczą
Witam jest tu ktoś z okolic Polkowic kto mógł by mi zmienić ustawienia dot modułu bt. Oczywiście żeby nie był, nie za darmo, zapłacę.
Jaki masz firmware w kablu?
Jeśli inny niż 3.3.1 to zainstaluj właśnie ten: http://www.scantool.net/downloads/153/stn1170-3.3.1.zip
Czy to jest wciąż polecany FW do STN1170?
pytam, bo ze strony nie idzie go ściągnąć.
Bartolomef 02-05-2021, 00:24 Z tego co wiem - tak.
smietana 23-05-2021, 12:57 Hej. Podpowiecie mi może gdzie szukać przyczyny? Kabel els27 z chin, Ford Focus C-Max 1.6 2005 benzyna. Podłączam kabel pod złacze i po przekręceniu kluczyka mam komunikat na komputerze pokładowym auta "usterka układu silnika" i tak za każdym razem lub "błąd układu esp". Oczwiście dopóki kabel siedzi w złączu auto nie odpali. Drugie auto Ford Focus 2005 Diesel na kablu działa i forscan sie łączy z autem. W C-maxie kabel Viakena działa. W czym jest problem? W samym kablu czy ja cos w c-maxie mam namieszane czy sam kabel cos psuje w moim aucie? Mam się teraz czym martiwić po użyciu tego kabla?
Hej, czy nadal lepiej jest kupić kabel Viakena STN1170 czy można brać teraz STN2120, aby podłubać w konfiguracji.
https://i.ibb.co/Dk5p8Cc/smaxbladforscan.png (https://ibb.co/Dk5p8Cc)
Co mogę z tym zrobić? Błąd nie chce się skasować. Mam Forscan i elmconfig. Co i jak zrobić, żeby błąd zniknął, albo dał się wykasować? Dzięki z góry. Chodzi o S-maxa z 2006 roku 2.0tdci.
Nie było przypadkiem coś zmienianie (włączane) w Elmconfigu? Taki błąd wskazuje na włączenie jakiejś opcji, która nie zadziała z obecną konfiguracją auta...
Nie było przypadkiem coś zmienianie (włączane) w Elmconfigu? Taki błąd wskazuje na włączenie jakiejś opcji, która nie zadziała z obecną konfiguracją auta...
Mam samochód prawie 2 lata i ja nic nie zmieniałem, więc pewnie ktoś wcześniej coś zrobił... Co na to poradzić? Jedyne, co jest inaczej, niż w moim Mondeo, to to, że przy odpalaniu auta od razu świecą się światła mijania. Jak w nocy chce włączyć długie na stałe, to muszę najpierw przełącznik świateł zmienić z pozycji 0 na światła mijania, bo inaczej długie nie chcą się włączyć na stałe, można tylko mrugać... Może w tym jest rzecz? Może ktoś coś zmienił w BCM, a nie zapisał do tego w IPC, czy gdzieś tam, nie znam się... Jeszcze czasami wyświetlacz też potrafi pokazywać dziwne rzeczy np. zaświeca się cały, albo wyświetla tylko kreskę, czasami jest wszystko oprócz godziny na górze... Może ktoś próbował włączyć wyświetlanie jakiegoś chwilowego spalania, czy nie wiadomo czego, ale jak do tego teraz dojść? Co mogę zrobić, żeby było jak należy?
...Jak w nocy chce włączyć długie na stałe, to muszę najpierw przełącznik świateł zmienić z pozycji 0 na światła mijania, bo inaczej długie nie chcą się włączyć na stałe, można tylko mrugać...
To akurat TAK MA BYĆ!
Pozycja "0" jest pozycją "świateł dziennych" i w takiej pozycji światła drogowe nie mają prawa działać. Jeśli byłby przełącznik z "A" (auto), to wtedy w tej pozycji następuje samoczynne przełączenie z "pozycji świateł dziennych" do "pozycji świateł mijania" (oczywiście piszę to w sposób umowny...) i w dzień na pozycji "A" światła drogowe nie działają a w nocy na pozycji "A" światła drogowe działają.
Tym się różni działanie przełącznika z pozycją "A" w samochodzie z czujnikiem zmierzchu.
Co do U2101 w IPC - bardzo trudno zgadywać co tam jest zrobione. W Mondeo MK4 jest mało pozycji konfiguracji, które mogą dać taki efekt. Dopiero po podpięciu do auta można coś próbować wywnioskować...
Co do U2101 w IPC - bardzo trudno zgadywać co tam jest zrobione. W Mondeo MK4 jest mało pozycji konfiguracji, które mogą dać taki efekt. Dopiero po podpięciu do auta można coś próbować wywnioskować...
Ja nie mam świateł dziennych... Ale to nie w Mondeo ten problem mam, tylko w S-maxie. Pisałem tylko, że w S-maxie w porównaniu do mojego drugiego samochodu Mondeo są takie odstępstwa. Mam w obu przełącznik z A na końcu, ale włączenie go powoduje, że w dzień nie świecą światła mijania, a w S-maxie coś jest włączone, że na pozycji 0 przy przekręceniu zapłonu światła mijania się zaświecają, gasną w czasie odpalania i jak odpali, to świecą dalej. W Mondeo na pozycji 0 światła się nie świecą, trzeba samemu przełączyć na mijania i tak wolałbym mieć też w S-maxie, bo jak silnik chodzi, to nie ma możliwości wyłączenia świateł, mogę tylko przełączyć na pokrętle na postojowe... Jak wyłączyć te światła, albo zmienić konfigurację? No, a z tym błędem, to może gdzieś sprawdzić, jakie opcje są włączone, tylko gdzie i na co mam patrzeć? Nigdy nie bawiłem się ELMconfig i nie chciałbym czegoś zepsuć...
Ja nie mam świateł dziennych... Ale to nie w Mondeo ten problem mam, tylko w S-maxie...
Po pierwsze S-max MK1 to to samo (elktrycznie...) co Mondeo MK4.
Po drugie - jeśli w pozycji "0" nie świecą się żadne światła to jakim cudem Kolega chce włączyć światła drogowe??? Na kursie prawa jazdy nie uczyli kiedy jakie światła dadzą się włączyć???
A jeśli w pozycji "0" świecą się "światła skandynawskie" - to jakim cudzem Kolega pisze "nie mam świateł dziennych"???
Tak więc poprosimy najpierw o zorientowanie się "co Kolega ma" a potem wrócimy do doradzania...:568::568:
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!
Uściślijmy, bo się pogubiłeś i niepotrzebnie mi wrzucasz, że czegoś nie umiem...
1. Mondeo, tam mam wszystko ok. Opcja automatyczna jest w naszym kraju bez sensu, bo w dzień nie załączają się żadne światła... Jak jest możliwość jakiejś konfiguracji tej opcji, to proszę napisać jak to zrobić. Najlepiej jakby świeciły w dzień tylko mijania bez pozycyjnych z tyłu, a przy zmierzchu zaświecały się tylne pozycyjne automatycznie i żeby można było wtedy też załączyć długie na stałe.
2. S-max:
- na pozycji 0 są, jak to napisałeś światła dzienne, czyli świecą mi się cały czas mijania w reflektorach i pozycyjne z tyłu i nie można załączyć długich, można tylko mrugnąć nimi, co jest oczywiste.
- druga pozycja, to światła pozycyjne i wszystko działa, jak należy
- trzecia pozycja to światła mijania i wszystko świeci jak na pozycji 0 tylko, że można załączyć światła długie na stałe
- czwarta pozycja, to światła automatyczne, które działają u mnie dokładnie tak samo, jak na pozycji 0 (chyba że jest jakiś sposób konfiguracji tej opcji automatycznej, żeby światła mijania tylko świeciły, a nie świeciła w dzień reszta, czyli pozycje z tyłu, to poproszę o instrukcję, to byłoby super rozwiązanie, bo później czujnik zmierzchu sam załączałby pozycyjne z tyłu i włączał możliwość załączania świateł długich na stałe - to co chciałbym mieć też w Mondeo).
Problem w S-maxie jest taki, że przy obecnych ustawieniach nie można podczas pracującego silnika zupełnie wyłączyć wszystkich świateł..., co jest bez sensu, bo jak jadę do kraju, gdzie nie trzeba jeździć na światłach w dzień, to ja jestem zmuszony jednak na nich jeździć...
Mam 2 proste pytania:
1. Jak wyłączyć w S-maxie tryb skandynawski, żebym miał, jak w Mondeo i sam sobie pokrętłem fizycznie włączał jakie światła chcę? Chyba, że jest opcja konfiguracji opcji automatycznej, tak jak napisałem wyżej.
2. Gdzie szukać "babola" odnośnie błędu U2101 związanego z deską rozdzielczą?
....bo się pogubiłeś i niepotrzebnie mi wrzucasz, że czegoś nie umiem...
...proszę napisać jak to zrobić. ...
Uprzejmie informuję, że zupełnie się nie pogubiłem...
Po drugie uprzejmie informuję, że temat świateł jest na forum opisane n-razy. Wszystko i "do szczętu".
Szczerze mówiąc po prostu mi się nie chce dyskutować z kolejnym leniem, który "programowo nie używa forumowej szukajki, bo nie ma czasu"...
Co do U2101 w IPC - wyraźnie napisałem, że normalnie w S-max MK1/Mondeo MK4 się nie zdarza i bez podpięcia nikt nic rozsądnego nie odpowie.
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!
Użyłem wcześniej szukajki i nie znalazłem nigdzie jednoznacznej odpowiedzi jak co zrobić, dlatego napisałem tutaj zapytanie. Leniem jest raczej ten kto sam pisze, że mu się nie chce... Nie chce Ci się, to mi nie odpowiadaj, proste. Zamiast filozofować i tracić czas na to, to już dawno mogłeś mi pomóc i wstawić linka, albo odpowiedzieć, co i jak zrobić... Dziękuję Ci bardzo za pomoc.
Co do U2101 w IPC - to napisałem, że mam ELMconfig i że można mi wskazać gdzie zajrzeć i co sprawdzić. Mogę zrobić screeny i wstawić tutaj. Za podpinanie za 200pln, to ja bardzo dziękuję, myślałem, że staramy się na forum sobie pomóc, a nie robić za jego pomocą biznesu...
benykuleczka1 18-07-2021, 19:02 Mam mondeo mk4 polift. I mam dokładnie tak jak u Ciebie w smax. Dlugie można odpalić na stale tylko w pozycji normalnych świateł lub w pozycji auto, jednak tutaj pod warunkiem, ze jest ciemno. W moim przypadku softem można to zmienić do wersji jaka masz w swoim mdo. Wg mnie ważne jest to z jakiego rynku pierwotnie auto pochodzi i wtedy ma odpowiednie ustawienie. Ja mam z pl. Co ważne zależy czy masz w mdo ledy w zderzaku czy nie. Jak masz ledy można ustawić tak jakbyś chciał mieć czyli za dnia pala się tylko ledy przod.
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!
Nie mam świateł dziennych, czyli ledów w zderzaku, ani w Mondeo, ani w S-maxie. Ogólnie, to fajnie, że światła same się włączają przy zapalaniu silnika, ale mega mankamentem jest brak możliwości wyłączenia całkiem świateł. Jadę za granicę, gdzie nie trzeba mieć włączonych świateł, a ja muszę mieć włączone, bo nie mam opcji ich wyłączenia, to jest chore... Chore jest też to, że niby masz na pozycji zero przy włączonym trybie skandynawskim, że zapalają Ci się niby dzienne, skoro nie masz ledów, no to mijania Ci się zaświecają, ale ideą świateł dziennych jest to, że nie powinny się palić już inne światła, czyli postojowe z przodu, postojowe z tyłu i oświetlenie tablicy rejestracyjnej, a tu świeci się po prostu wszystko... Dramat... Co to ma wspólnego ze światłami dziennymi...? Nic. Najgorsze jest to, że prawdopodobnie nie da się tego w żaden sposób skonfigurować, zwłaszcza tej opcji automatycznej wykorzystującej czujnik zmierzchowy. Szukałem wszędzie informacji o tym i nic nie znalazłem, a nawet jeśli to możliwe, to Ci gość na forum nie napisze, bo zamiast pomóc, to swoje filozofie życiowe woli pisać, że jesteś niedouczony, leniwy albo inne takie... Szkoda słów...
Szukałem wszędzie informacji o tym i nic nie znalazłem
to słabo szukałeś
za rączkę tutaj się nie prowadza, to nie przedszkole
Przejrzyj konfigurację z Smaxa pobraną przez elmconfig i porównaj z tą z Mk4 będzie wszystko widoczne w pozycji dotyczącej świateł
hasło do szukajki 'skandynawskie' nawet w tym temacie sporo wyjaśnia
To, to ja sobie dawno już znalazłem i wiem jak włączyć i wyłączyć tryb skandynawski. Cały czas jest pytanie, czy jest możliwość konfiguracji którejś z opcji ustawienia i chyba mi nie powiesz, że używając szukajki znajdę to? Po drugie jak się pozbyć błędu w IPC w S-maxie, też nie ma tego...
To nie NFZ teleporady bez oglądania pacjenta nie przynoszą skutku.
"Jak" to zrobić jest oczywiście na forum, ale chirurga też nie pytasz jak używa skalpela.
Masz program, masz kable, masz forum z podpowiedziami, kombinuj.
Albo daj do kogoś kto w kilka minut oceni wprawnym okiem co jest nieskonfigurowane.
Nie wymagaj od modelu auta z 2007r. że będzie fabrycznie przystosowane do obecnych fanaberii- "świateł dziennych", to że akurat w Focusie mk2 wyszło to przypadek.
Jak oszukać wykorzystać tryb auto w Smax/mk4 znajdziesz na forum.
Widzisz, że nie potrafię tego znaleźć, ale mi nie wstawisz linka, tylko potrafisz napisać, że jest na forum... Tego postępowania właśnie nie potrafię zrozumieć... Ja, jakbym wiedział, to może bym komuś napisał, że jest, ale mimo wszystko wkleiłbym link, albo napisał jak to zrobić... Tak Was to cieszy...?? Karma wraca... Kiedyś, jak ktoś Cię tak potraktuje, to przypomnij sobie wtedy, jak Ty potraktowałeś kogoś... Powodzenia... Piszę na forach we Francji i tam nie ma takich zachowań, jak w Polsce, ciekawe prawda??
benykuleczka1 19-07-2021, 01:15 Piszę na forach we Francji i tam nie ma takich zachowań, jak w Polsce, ciekawe prawda??
Widzisz, z jednej strony czasem meczace jest czytanie kolejny raz pytania o np. jaki olej, jakie opony ect. Z drugiej jednak niektore watki sa juz tak dlugie, ze czasem ciezko jest znalezc interesujace nas zagadnienie. Sam czasem musze sie naszukac, albo moder robi porzadek i wrzuca moje zapytanie do tematu ktory juz istnieje. Niektorzy forumowicze maja specyficzne podejscie do odpowiadania i raczej musisz sie do tego przyzwyczaic. Czasem na zagranicznych forach mozna uzyskac odpowiedzi na pytania, warto tez z tego skorzystac.
Co do Twojego tematu nie wiem czy mozna ustawic konfiguracje auta tak jakbys chcial. Mnie nie przeszkadza ciagle swiecenie, ba jezdzilem na swiatlach caly dzien jeszcze zanim wprowadzili taki nakaz. Draznia mnie za to niemilosiernie dokladanki ledowe ktore sa zalozone jak popadnie, z moca swiecenia jak popadnie, albo tak mocno, ze raza, albo tak slabo, ze nic nie widac.
Prawda jest taka, że szukałem, szukam i będę szukał jak to zrobić, ale do braku empatii nie będę się przyzwyczajał, bo takie zachowania nie są normalne i tylko pokazują brak szacunku wobec drugiego człowieka...
Co do dokładania jakichś ledów, to ja tego nie popieram, chyba że zmieniasz zderzak na taki fabryczny z ledami, jak tylko wszystko spasujesz jak należy, to proszę bardzo. Według mnie takie dokładane ledy, żeby to miało sens powinny być sprawdzane na przeglądzie, czy mają wymagane atesty, czy świecą w dobrą stronę, nie za mocno i czy są zamontowane zgodnie z przepisami, ale to marzenie ściętej głowy...
Jak oszukać wykorzystać tryb auto w Smax/mk4 znajdziesz na forum.
Nie znalazłem...
Prawda jest taka, że szukałem, szukam i będę szukał jak to zrobić, ale do braku empatii nie będę się przyzwyczajał, bo takie zachowania nie są normalne i tylko pokazują brak szacunku wobec drugiego człowieka...
Kilku Kolegów zapewne się załamie brakiem Kolegi zrozumienia dla "braku szacunku wobec drugiego człowieka"...:< BTW - sformułowanie "leń" to jedynie ocena dotychczas wykazanego zaangażowania i w mojej hierarchii wartości słabo koreluje z brakiem szacunku...
Poza wszystkim - z tym oczekiwaniem szacunku jest dokładnie tak samo jak z "szukałem i szukam"...
Na hasło "światła skandynawskie" z zaznaczeniem "Mondeo 2007-2014" forumowa szukajka wyrzuca 2 strony wątków (dokładnie 49 tematów), w których - obstawiam to w ciemno - omówione jest wszystko "do cna"... https://forum.fordclubpolska.org/search.php?searchid=21928046
W Mondeo na pozycji 0 światła się nie świecą, trzeba samemu przełączyć na mijania i tak wolałbym mieć też w S-maxie,w centralnej konfiguracji auta wyłącz światła skandynawskie wtedy będziesz miał tak samo jak w mondeo
obstawiam to w ciemno
Dobrze, że nie napisałeś "daję sobie głowę uciąć"...
Tyle, to ja sobie dawno znalazłem, nawet użyłem szukajki w danym wątku, bo inaczej trzeba by przeczytać kilkanaście tysięcy postów..., ale komu ja to tłumaczę... Nie oceniaj wszystkich swoją miarą... Masz prawie 70 lat a zachowujesz się jak w piaskownicy - wiem, ale nie powiem... Dalej filozofujesz, a konkretnej odpowiedzi brak... Jakbyś mi odpowiedział w drugim poście, to napisałbym później specjalny post ze screenami itd. i podziękowaniem dla Twojej osoby za pomoc w zrobieniu tego, żeby moderator go podwiesił jako instrukcja jak i co zrobić, ale nie..., Ty dalej swoje wywody...
w centralnej konfiguracji auta wyłącz światła skandynawskie wtedy będziesz miał tak samo jak w mondeo
Dzięki. To już wiem, tylko zastanawia mnie czy pochodzenie auta ma znaczenie odnośnie działania opcji automatycznej, bo Mondeo mam z Hiszpanii i na tym ustawieniu w dzień światła mijania nie działają. W S-maxie jeszcze nie zdążyłem podłączyć kompa i wyłączyć opcji skandynawskiej. S-maxa mam z Austrii, ciekawe jak będzie działała opcja automatyczna. Będę kombinował w każdym razie.
zastanawia mnie czy pochodzenie auta ma znaczenie odnośnie działania opcji automatycznej, bo Mondeo mam z Hiszpanii i na tym ustawieniu w dzień światła mijania nie działają. W S-maxie jeszcze nie zdążyłem podłączyć kompa i wyłączyć opcji skandynawskiej. S-maxa mam z Austrii, ciekawe jak będzie działała opcja automatyczna.Pochodzenie auta nie ma żadnego znaczenia. Za to może mieć znaczenie rok produkcji. S-MAX z 2006 roku, to pierwszy rok produkcji tego modelu z mnóstwem "chorób wieku dziecięcego". Tych wad było na tyle dużo, że w roku 2007 S-Max przeszedł tzw. "minilift". Poprawki wprowadzono m.in. w BCM, który zmienił numerację z "6...", na "7...". W dziale S-MAX jest całkiem sporo napisane (niestety w różnych tematach) na temat wad rocznika 2006.
Nie wiem, czy w Mondeo był montowany BCM z "6", ale nawet jeśli, to Twoje ma na pewno ten moduł z "7". Dlatego ciężko będzie Ci porównywać te auta 1:1, chociaż są oparte na tej samej "elektryce".
Dzięki za info. Rozumiem, że nie robili jakiejś akcji serwisowej dla S-maxa 2006, żeby zmienić to oprogramowanie w BCM, albo coś tam jeszcze?
Podłączyłem dzisiaj kompa i elmconfigiem odczytałem CCD z BCM i zapisałem do IPC, ale błąd U-2101 nadal jest. Zrobiłem screeny z central configuration. Może ktoś będzie tak miły i przejrzy je i może znajdzie gdzie jest jakaś opcja zaznaczona, której nie powinno być i może ona powoduje ten błąd?
Błąd:
https://i.ibb.co/VwFZYVQ/smaxbladforscan.png (https://ibb.co/VwFZYVQ)
Screeny z elmconfig:
https://i.ibb.co/wY2HNBg/bcm1.png (https://ibb.co/wY2HNBg) https://i.ibb.co/GWLfSW2/bcm2.png (https://ibb.co/GWLfSW2) https://i.ibb.co/Bq3BQhW/bcm3.png (https://ibb.co/Bq3BQhW) https://i.ibb.co/GFyQJ3W/bcm4.png (https://ibb.co/GFyQJ3W)
Dziękuję z góry.
BudiTychy 06-08-2021, 07:16 Witam serdecznie forumowiczów. Przestudiowałem trochę ten temat i "wychodzę" do was z małym pytaniem. A mianowicie posiadam MK4 z 2012 2.0 TDCi i zastanawiam się mocno nad zakupem własnego interfejsu z tego powodu że mój Mundek to niby wersja trend przez co chciał bym w nim trochę rzeczy pozmieniać. Dołożyć Ori drl, tempomat, może kiedyś Xenon i zmienić mapę z 140 na 163km oczywiście przy pomocy znalezionych poradników ewentualnie pod okiem obeznanych forumowiczów z doświadczeniem. I teraz pytanie moje jest następujące. Czy ten interfejs jest najbardziej odpowiedni z tego co wywnioskowałem po przeczytanie większej części tego wątku czy może się mylę?
https://allegro.pl/oferta/stn1170-elm327-v3-diagnoza-obd2-ms-can-ford-polski-7551505668
I druga sprawa czy zabierać się za to samemu czy raczej odpuścić przy czym mam na uwadze że z każdą pierdoła jaka będę chciał zrobić/dołożyć/aktywować będę musiał do kogoś jechać. Oczywiście nie jestem kompletnie zielony ale nienukrywam że z grubszego obiegu w kwestii komputerów wypadłem już jakiś czas temu :D
Z góry dziękuję za wszelkie porady i wskazówki i oczywiście mam zamiar możliwie jak najwięcej korzystać z tego forum bo widzę tu dużo kompetentnych i obeznanych osób więc Panowie... Liczę na was hehe pozdrawiam.
a Twoje zapytanie to jakiś niezauważalny dla mnie związek z ElmConfig to posiada? Bo o interfejsie temat jest piętro niżej -> https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=140001 a problem czy robić samemu czy nie też jakoś nie koreluje...
BudiTychy 06-08-2021, 13:16 No wydaje mi się że jeśli pytam o konkretny interfejs w temacie z danym programem gdzie zaznaczyłem że przestudiowałem wątek i pytam strikte czy jest to odpowiedni sprzęt to uznałem że jest to wystarczająco zauważalne. Przepraszam jeśli nie napisałem dosadnie ale uznałem, że na tyle idzie się dopatrzec powiązania. A pytanie czy robić samemu było skierowane do osób które w jakiś sposób już działają z tym programem i są w stanie określić czy jest on wystarczająco przystępny i przyswajalny dla osoby nie odbytej z takimi programami.
No wydaje mi się że jeśli pytam o konkretny interfejs w temacie z danym programem ...
Sens posługiwania się ELMConfigiem w dzisiejszych czasach jest - szczególnie dla Mondeo MK4 - praktycznie ŻADEN!
To auto zdecydowanie łatwiej i prościej robi się FORScanem - i tam jest opisane wszystko. Kabel Viaken V3 + FORScan + licencja rozszerzona.
.... ktoś będzie tak miły i przejrzy je i może znajdzie gdzie jest jakaś opcja zaznaczona, której nie powinno być i może ona powoduje ten błąd?...
Wątpię... Ja na emeryturze nie mam tyle czasu, by z tego robić "doktorat" a co dopiero "młodzi zabiegani"...8)
Do tego używa się po prostu stosownych narzędzi - UCDS potrafi wskazać, który parametr CCC powoduje błąd. FORScan być może również... Ale w kwestii dociekania tego - patrz pierwsze zdanie...:one::569:
BudiTychy 06-08-2021, 21:08 Dzięki kolego za konkretną merytoryczną odpowiedź ;) powiedz mi czy w takim wypadku nadal ten interfejs który wrzuciłem będzie odpowiedni do forscana? Wiem wiem poszukać w odpowiednim temacie ale jak już tu mówimy to tylko czy tak czy szukać konkretnego pod forscana?
... ten interfejs który wrzuciłem...
Wrzucony jest "viaken" "v3"... Ja napisałem "Viaken v3"... Mnie się wydaje, że być może, niewykluczone, że ewentualnie - przy odrobinie szczęścia - można założyć - zastrzegając się, że to tylko domniemanie - jest pewna szansa, że te kable to są bardzo do siebie podobne z nazwy...:568::roll:
BudiTychy 07-08-2021, 13:48 Wrzucony jest "viaken" "v3"... Ja napisałem "Viaken v3"... :568::roll:
Dobrze dziękuję chciałem się poprostu upewnić czy to napewno o ten chodzi bo przemknęło mi poprostu na allegro gdzieś stn2120 v3 przez co wolałem mieć pewność. Nie wiem czy to gdzieś był jakiś błąd czy inny ufal.
Podłączyłem dzisiaj kompa i elmconfigiem odczytałem CCD z BCM i zapisałem do IPC, ale błąd U-2101 nadal jest. Zrobiłem screeny z central configuration. Może ktoś będzie tak miły i przejrzy je i może znajdzie gdzie jest jakaś opcja zaznaczona, której nie powinno być i może ona powoduje ten błąd?
Błąd:
https://i.ibb.co/VwFZYVQ/smaxbladforscan.png (https://ibb.co/VwFZYVQ)
Screeny z elmconfig:
https://i.ibb.co/wY2HNBg/bcm1.png (https://ibb.co/wY2HNBg) https://i.ibb.co/GWLfSW2/bcm2.png (https://ibb.co/GWLfSW2) https://i.ibb.co/Bq3BQhW/bcm3.png (https://ibb.co/Bq3BQhW) https://i.ibb.co/GFyQJ3W/bcm4.png (https://ibb.co/GFyQJ3W)
Dziękuję z góry.
Jest szansa, że ktoś pomoże?
Jest szansa, że ktoś pomoże?
Zalecam przeczytać uważnie co najmniej jeszcze raz ostatnie zdanie 4 posty wyżej.
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3360482&postcount=2395
slav-kiler 15-08-2021, 04:31 Możesz ściągnąć swoją oryginalną konfigurację ze strony forda motorcraft po numerze vin i wrzucić do auta lub porównać i będziesz wiedział co jest źle.
Zalecam przeczytać uważnie co najmniej jeszcze raz ostatnie zdanie 4 posty wyżej.
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3360482&postcount=2395
Przepraszam, nie zauważyłem tego... Nie wiem gdzie w forscanie coś znaleźć, żebym wiedział, co powoduje błąd. Czy ten program ze screena jest ogólnodostępny i można się nim połączyć za pomocą naszego interfejsu?
Bump: Możesz ściągnąć swoją oryginalną konfigurację ze strony forda motorcraft po numerze vin i wrzucić do auta lub porównać i będziesz wiedział co jest źle.
To jest ogólnodostępne? Jak to ściągnąć?
...Czy ten program ze screena jest ogólnodostępny i ...
Napisałem - to jest UCDS. Owszem - jest ogólnodostępny. Kosztuje 180USD w wersji "bazowej" albo 295USD w wersji "profi"...
https://www.ebay.com/itm/153705732799?hash=item23c9935abf:g:vh4AAOSwzQFdsWw 3
https://www.ebay.com/itm/172689726740?hash=item28351c1d14:g:zsoAAOSwyXNaFBb g
Nie należy patrzeć na te z niższą ceną, bo to chińskie podróbki!
Możesz ściągnąć swoją oryginalną konfigurację ze strony forda motorcraft po numerze vin i wrzucić do auta lub porównać i będziesz wiedział co jest źle.
A jak to zrobić?
Wpisz w google "ford asbuilt"
Wpisz w google "ford asbuilt"
Bardzo dziękuję!
A jak to zrobić?
https://www.motorcraftservice.com/Home/SetCountry?returnUrl=%2FAsBuilt
Witam,
Ostatnio zaczalem grzbeac torche w forscanie i udalo Mi sie uruchomic funkcje 'autolock'
Dziala ok drzwi zamykaja sie po ruszeniu, ale chyba nie do konca jest tak jak powinno byc.
Gdy np. chce wyjsc z auta to po zgaszeniu zaplonu zawsze zegary swiecily jakis czas i otwieralo sie drzwi normalnie.
Teraz drzwi jakby musza podwojnie sie odblokowac jakby auto bylo zamkniete z kluczyka, czuc to na klamce do otwierania. Dodatkowo w momoencie tego jakby podwojnego odryglowania zapalaja sie swiatla awaryjne jakbym otworzyl auto z pilota.
Tak dziala Autolock w Mk4? czy cos jeszcze musze ustawic?
Mam focusa MK3 i działa tak samo
bartecki92 25-01-2022, 20:10 U mnie w MK4 to samo. Wkurza czasami jak podjeżdżam pod przedszkole, żona wysiada i szarpie klamkę a samochód zamknięty od zewnątrz i muszę machać klamką u siebie.
Ja nie mam podwójnego ryglowania więc od środka otwiera się normalnie, natomiast mam inny problem. Jak pasażer wysiądzie i zamknie drzwi, to od zewnątrz tylko te drzwi można otworzyć. Muszę albo przyciskiem odryglowac wszystkie drzwi, albo otworzyć drzwi kierowcy aby można było otworzyć inne drzwi z zewnątrz.
Zapewne tak ma być i trzeba się tego nauczyć.
Ja nie mam podwójnego ryglowania więc od środka otwiera się normalnie, natomiast mam inny problem. Jak pasażer wysiądzie i zamknie drzwi, to od zewnątrz tylko te drzwi można otworzyć. Muszę albo przyciskiem odryglowac wszystkie drzwi, albo otworzyć drzwi kierowcy aby można było otworzyć inne drzwi z zewnątrz.
Zapewne tak ma być i trzeba się tego nauczyć.
Skoro u Ciebie otwiera sie normalnie to u Mnie chyba nie powinno tak byc... :) Sam aktywowales autolock czy juz bylo?
Panowie - mam Galaxy z małym wyświetlaczem Typ1, da radę jakoś ELMconfigiem lub forscanem z licencją włączyć wyświetlanie chwilowego spalania?
Nie.
To nie jest funkcja do "włączenia", musi być odpowiednia wersja softu do tego, a szanse na ubicie licznika w czasie jej wgrywania "na ślepo" spore.
Łatwiej chyba zmienić zegary na convers +.
RobertW-ch 01-04-2022, 23:45 Witam. Czy ma ktoś wiedzę czego nie obsługuje poliftowy BCM z końcówką numeru EL?
RobertW-ch
Podaj cały numer starego BCM-a, podaj nowy i zapytaj np. SRS.
Napisz dokładnie czego potrzebujesz, raczej nikt tu nie zgadnie o co ci chodzi....
Czy elmconfig da radę włączyć opcję programowania webasto w convers+? Mam fabryczne webasto ale w opcjach w liczniku mogę tylko odznaczyć lub zaznaczyć pole nagrzewnica dodatkowo, czy tam grzejnik dodatkowy.
Rozumiem że muszę wejść w IPC i tam coś aktywować?
slav-kiler 03-07-2022, 14:11 edytuj konfiguracje licznika
Czy elmconfig da radę włączyć opcję programowania webasto w convers+?
W ELMConfig w Central configuration, Page2, prawa kolumna, wiersz2 masz zapewne ustawione Fuel fired heater (FFH).
Zmień to na Fuel fired parking heater (FFPH) i zapisz konfigurację do BCM i IPC
Czy elmconfig da radę włączyć opcję programowania webasto w convers+? Mam fabryczne webasto ale w opcjach w liczniku mogę tylko odznaczyć lub zaznaczyć pole nagrzewnica dodatkowo, czy tam grzejnik dodatkowy.
Rozumiem że muszę wejść w IPC i tam coś aktywować?
Kolego, pewnie wiesz, że ustawiania webasto w convers+ robi się aktywne tylko po przekręceniu kluczyka (zapłon). Nie ustawisz tego gdy silnik pracuje.
To tak dla przypomnienia :-)
przema127 30-07-2022, 19:12 witam dzisia probowałem sie połaczyc z moim c max ELMconfg i wyskoczył mi taki komunikat Incorrect response from adapter to request "ST GPC 30:0" co może oznaczać? ps kabelek to Vgate vLinker FS USB ForScan Ford FEPS MS CAN
Pewnie kabel nie nadaje się do elmconfig.
Bump: Pewnie kabel nie nadaje się do elmconfig.
czarek1985 24-08-2022, 19:35 Cześć prośba wielka o wytłumaczenie jak dziecku jak usunąć/ zmienić konfiguracje w forscan aby ten błąd się nie pojawiła aktualne w DTC jest w BCM i IPC.
Wpierw otwieramy przeglądarkę , później w pasku szukajki google wpisujemy "jak usunąć błąd u2101" i jeśli nam nie wyskoczą zadowalające nas wyniki to zakładamy nowy temat.
czarek1985 24-08-2022, 21:27 Wpierw otwieramy przeglądarkę , później w pasku szukajki google wpisujemy "jak usunąć błąd u2101" i jeśli nam nie wyskoczą zadowalające nas wyniki to zakładamy nowy temat.
Nie było nic sensownego wiec założyłem. Po Twojej zmianie dalej ani ja ani potomni nie będą mieli konkretu.
Nie było nic sensownego wiec założyłem. Po Twojej zmianie dalej ani ja ani potomni nie będą mieli konkretu.
Nie podałeś żadnych konkretów, więc nie dostałeś żadnych konkretnych odpowiedzi.
Co do zasady błąd U2101 oznacza, że któryś sterownik (BCM?) nie jest w stanie zrealizować zapisanej konfiguracji. Typowe przyczyny to:
1. zmiana konfiguracji
2. wymiana sterowników na inna wersję
3. uszkodzenie sterownika, ale to raczej by sie objawiło większą ilością problemów niż tylko błąd 2101
Koncepcyjnie rozwiązanie jest proste:
ad. 2 - wracasz z wersją sterownika to oryginalnej
ad.1 j/w w zakresie konfiguracji
Napisz co zmieniałeś, albo w jakiej sytuacji pojawił sie błąd to może będziemy mogli coś podpowiedzieć
czarek1985 25-08-2022, 10:20 MI. wsadziłem nowy akumulator (stary wyzionął ducha) i po tym od razu zaczął wyskakiwać błąd przy odpalaniu, że sprawdzić trzeba opony (nie mam czujników) koledzy z forum podpowiedzieli jak usunąć problem:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=3420995#post3420995
Od zmiany ustawieniach ten komunikat o oponach się nie pojawia (super) ale w błędach w forscan jest błąd U2101 w BCM i IPC.
I teraz nie moge załapać o co chodzi.
Widzę dwa rozwiązania:
1. wybierasz się do jakiegoś serwisu, który może ściągnąć fabryczną konfigurację "as build" na podstawie VIN i załadowac do BCMa
2. metodą prób i błędów modyfikujesz konfigurację w BCM, w nadziei że w końcu znajdziesz parametr które powoduje błąd.
Osobiście sugeruję wariant 1 - bezpieczniej i szybciej.
Wariant 2 jest oczywiście znacznie ciekawszy poznawczo, ale kryje w sobie ryzyko, że tak namieszasz w konfiguracji, że skończy się wizyta w serwisie (szczególnie trzeba uważać z ustawieniami rodzaju zapłonu, żeby nie zmienić z kluczyka na guzik i odwrotnie). Jeżeli chcesz próbować, to:
a) ściągnij i zachowaj aktualną (z wyskakującym błędem) konfigurację z BCM
b) ustaw kilka pozycji na "Without..." albo "Not configured..." (pamiętając żeby nie zmieniać ustawień w "Keyless entry and strat") i zapisujesz do BCMa.
c) sprawdzasz czy nadal jest błąd - jeżeli tak to p. b), jeżeli jest ok to d)
d) otwierasz konfig z p. a), zmieniasz w nim parametr(y) który ustaliłeś jako powodujący błąd i ładujesz do BCM
Możesz też spróbować ściągnąć konfigurację fabryczną z https://www.motorcraftservice.com/AsBuilt i ją załadować
https://forscan.org/forum/viewtopic.php?t=1932
albo analizować ją ręcznie podpierając się https://forscan.org/forum/viewtopic.php?t=4393
Na koniec drobna uwaga - skoro problem z baterią spowodował przekłamania w pamięci BCMa to może oznaczać usterkę w samym module, zatem tego rodzaju problemy mogą sie pojawiać w przyszłości.
czarek1985 26-08-2022, 17:33 Dzięki za garść konkretnych informacji. Żebym tak na chłopski zalała to czy ten błąd może być wywołany np. w sytuacji kiedy mam moduł BTV na język francuski a zmieniłem sobie na język niemiecki.
Lub druga sytuacja kiedy mam moduły do mierzenia ciśnienia w oponach ale nie mam czujników w oponach i przez wybranie opcji w BCM „nie skonfigurowano” a być może powinienem zaznaczyć „bez układu kontroli powietrza w oponach ” błąd na tablicy o konieczności sprawdzeniu opon się nie pokazuje ale za to wrzuca błąd w DTC.
mmarcino82 06-11-2022, 18:23 Panowie potrzebuje waszej pomocy. Nie mogę wczytać danych z zakładki "Central configuration" w ELMConfig. Po pewnym czasie wydala mi błąd "Requested data not found in As-Built" lub "Response from server timed" Przykładowo inne moduły jak klikam na Read DTC to mi odczytuje. Przykładowo Forscan mi działa normalnie. Mój kabale to STN1170 ELM327 v3, i kiedyś normalnie się łączyłem i odczytywałem wiec teraz nie bardzo wiem co jest nie tak. Testowałem na wersjach 0.2.17c i 0.2.17b i ten sam efekt. Macie jakieś pomysły co zrobiłem źle?
Błędy wskazują ze próbujesz pobrać asbuilt z internetu a nie jest to już możliwe.
Wejdź w IPC lub BCM i w zakładce procedures masz read ccd from ipc/bcm
lukiprzy 25-11-2022, 06:01 Cześć,
Pacjent CMAX 2008 benzyna.
W forscanie nie widzi mi modulu PCM, poprzez elmconfig widzi, łaczy się ale jak chcę go odczytać to wywala bląd i przerywa procedure. Kabel Viaken stn 1170. Z innymi modułami łaczy się bez problemowo.
Ktoś coś w tej kwestii??? z góry dzięki
nie widzi mi modulu PCM
gaz jest?
lukiprzy 25-11-2022, 09:29 Tak jest gaz
... "Requested data not found in As-Built" lub "Response from server timed" ...
Odczyt As Built z serwerów Forda w ELMConfig nie działa już od ponad 5 lat i nie będzie działać już NIGDY!
Tak jest gaz
No to należy wyciągnąć bezpiecznik od sterownika gazu i - taka magia... - PCM nagle znów będzie widoczny...
A to nie jest as built z forda ?
https://www.motorcraftservice.com/AsBuilt/Details
Mi foescan pobiera as built beż problemu, jak i z powyzszego linku, po vinie as built dziala ok
Edit.
Ok nie doczytalem ze chodzi o elmconfig
To jest ten sam Asbuilt, a rozmowa dotyczy ELMconfig a nie Forscana.
wariorex 20-01-2023, 21:07 Ipcupdate da się
Witam odkopalem ten temat .Mam taki sam problem jak kolega .Licznik Angol . Pisałeś,że można zmienić mil na km w ipcupdate.Jak mam to zrobić . Edition eeprom ??
W żadnym liczniku z Mk4 ElmConfig (bo tego dotyczy temat) nie potrafi zmienić wskazań mil na km.
Ta inforamcja jeat zaszyta w eeprom i wymaga wyedytowania stosownego miejsca.
Jak się nie ma odpiwiednich narzędzi, wiedzy i "planu B" to można skończyć z martwym licznikiem.
kamiltor 26-08-2023, 21:00 Cześć
Jestem tu nowy.
Mam pytanie sciagam ELMConfig ze strony https://fordcom.de/elmconfig/
Sciagnałem chyba z 10 najnowszych wersji i wszystkie mają trojany.
Skanuje: https://www.virustotal.com
Ktoś coś wie ? oryginalna ruska strona autora już nie działa
Kolega z tych wyznwcow teorii spisokowych?
Program z 10lat temu "umarl", to ze Antywiry maja z nim problem to juz kwestia jakosci tych programow.
kamiltor 27-08-2023, 10:33 Dzieki za odpowiedzi, to może inaczej.
Czy ktoś dał by mi jakąś działającą wersje ELMConfiga bez wirusów, plissssss
Czy ktoś dał by mi jakąś działającą wersje ELMConfiga bez wirusów, plissssss a skąd to mamy mieć , proszę przeczytać jeszcze raz uważnie Program z 10lat temu "umarl", to ze Antywiry maja z nim problem to juz kwestia jakosci tych programow. kilkanaście lat temu żaden z programów antywirusowych nie widział w ELMconfigu trojana.
Jeżeli obawiasz się tego trojana to pozostaje Forscan i po problemie.
kamiltor 28-08-2023, 06:20 Ok, czyli rozumiem ze strona
https://fordcom.de/elmconfig/
jest godna polecenia i nie ma się czego obawiać ściągać z niej tak ?
Albo stwórz sobie maszynę wirtualną z systemem i tam dowolnie odpalaj dowolny program, nawet ten z wirusem.
kamiltor 28-08-2023, 07:27 Tak Slawko taki jest plan, ale chciałbym znać Waszą opinie odnoście serwisu https://fordcom.de/elmconfig/ czy jest godny zaufania ?
kamiltor 28-08-2023, 18:25 A ktoś może wie, dlaczego Forscan ma problem przy ładowaniu secondary bootloader, primary bootloader, pliki typu BG9T-14C097-AA.vbf, 7M2T-14C025-AA.vbf ?
Pojawia mi się to jak wchodzę w konfiguracja i programowanie i próbuje załadował parametry.
Dodam, że mam internet.
Co ciekawe brakujące pliki znajdują się w katalogu data w programie ELMConfig, wstępnie próbowałem je załadować i niby ok, ale trochę boję się iść dalej.
Czy programy Forscan i ELMConfig maja ze sobą coś wspólnego ?
Czy może ktoś tego próbował ?
Programy jak programy, pliki te same, jak je znalazło lokalnie, to będzie działać.
kamiltor 29-08-2023, 21:33 Ktoś tak próbował ?
Ktoś wie co to są za pliki ?
Bo takie sobie skopiowanie np plików z MS Worda do np Open Office tylko dlatego że oba są edytorami tekstu to raczej nie wróży sukcesy
To nie są endemiczne pliki tego czy innego programu, tylko pliki vbf Forda.
MS Worda do np Open Office
Oczywiście, że to zadziała, tylko trochę tak, jakby ktoś chciał osiągnąć ten sam rezultat rezygnując z FDRS czy UDCS, a próbował Forscanem, podstawowe funkcje są, ale nie wszystkie.
smietana 30-08-2023, 14:11 Ktoś tak próbował ?
Ktoś wie co to są za pliki ?
Bo takie sobie skopiowanie np plików z MS Worda do np Open Office tylko dlatego że oba są edytorami tekstu to raczej nie wróży sukcesyNie wiesz co to za pliki i co i jak a chcesz wgrywac? Serio?
Lord_Fordemort 14-11-2023, 09:00 Słuchajcie, przewertowałem wszystkie 3 wątki*, użyłem szukajki, ale nie znalazłem, więc mam pytanie. Wszyscy tu piszą o aktywacji np. blokady drzwi przy 7km/h, aktywacji modułów po ich dołożeniu itd.,
a ja chcę prostą rzecz - usunąć cyfrowy prędkościomierz, bo nakłada mi się na obraz tempomatu (póki co robię to każdorazowo z menu, ale po odpięciu akumulatora on wraca).
Druga kwestia - mam dołożone przez kolegę klocolus czujniki parkowania, nie posiadałem fabrycznie przycisku do aktywacji trybu parkingowego (załącza się po wrzuceniu wstecznego, ale czasem chciałbym go ręcznie włączyć/wyłączyć) więc kupiłem podwójny przycisk z ChRL (miałem pojedynczy, do trakcji) - podświetla się "ON", ale wciskanie nic nie daje.
Na ogół w kluczowych operacjach preferuję kabel, bo bezprzewodową transmisję zawsze coś może zakłócić, i w związku z tym posiadam 2 interfejsy:
1) przerobiony przeze mnie dawno (~5 lat) temu ELM327 (ja akurat skorzystałem z opisu https://www.jamessimpson.co.uk/elmconfig-enable-ford-ecu-functions/ ale widziałem, że tu na forum też ktoś robił taki poradnik)
z ręcznym switchem HS/MS-CAN
2) idąc z duchem czasu, a tak naprawdę po to, żeby móc w trasie coś na szybko sprawdzić Forscanem Lite, zakupiłem jakiś czas temu, po dłuuugim researchu, vLinker FD+ BT 4.0 - wg producenta jest w pełni kompatybilny z zestawem poleceń AT (ELM327 i 329) oraz STN
Oba działają bez problemu pod Forscanem, ale
ELMConfig-iem nie udało mi się połączyć (Mondeo 2013).
Zainstalowałem oczywiście RuntimnePack, przetestowałem wszystkie wersje od 0.2.3 do 0.2.17c - nie chodzi mi o brak cyrylicy, tylko o to, że nie odczytuje danych z żadnego modułu - interesują mnie PAM i BCM (choć błędy DTC odczytał, więc jednak jakaś tam komunikacja niby zachodzi...)
Wiem, że najlepsze interfejsy są na kablu i na układzie STN1170 v3 i firmware 3.1.1,
nie STN2120 v4 (choć niektórzy, zależnie od modelu auta, używają i im działa),
ale wiecie - mam już 2, z których drugi kupowany pół roku temu za 249 zł, trochę średnio mi się uśmiecha teraz wydawać kolejne 189 :evil:
*A tak btw jest moim zdaniem straszny bałagan, bo mamy na forum 3 wątki poświęcone temu programowi -
1) ten (obecny), piszę tutaj, bo: a) mam Mondeo; b) jest względnie najświeższy (ostatni post sprzed 3 miesięcy);
2) na równi "rozwijany", niepotrzebnie moim zdaniem osobno, tylko o S-Maxie https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=170462
3) pierwotny o ELMConfig-u https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=164054
Może by to scalić, byłoby łatwiej cokolwiek znaleźć?
Czy cyfrowy prędkościomierz nie był częścią niefabrycznego (chyba ze źródła rosyjskiego) oprogramowania licznika? Jeśli tak, to pewnie nie da się go w prosty sposób wyłączyć programem diagnostycznym.
usunąć cyfrowy prędkościomierz
menu licznika, tak jak to robisz dotychczas
po odpięciu akumulatora on wraca
to tak częsta czynność że musisz to usuwać z softu licznika?
Usunięcie "trwałe" oznacza wgranie na nowo softu do C+ bez tej funkcji.
vLinker FD+ BT 4.0
z
ELMConfig-iem nie udało mi się połączyć
chyba nikomu nie zadziałało (tak to jest jak się kupuje przereklamowany produkt).
STN 2210 również ma problemy. STN 1170 musi zadziałać.
Swoją drogą elmconfig słuzy do grzebania, więc po BT/WiFi to tylko dla desperatów.
Nie pamiętam czy przycisk PAM jest w opcji tylko z tylnymi czujnikami.
Lord_Fordemort 14-11-2023, 10:59 Czy cyfrowy prędkościomierz nie był częścią niefabrycznego (chyba ze źródła rosyjskiego) oprogramowania licznika? Jeśli tak, to pewnie nie da się go w prosty sposób wyłączyć programem diagnostycznym.
To słabo :(
menu licznika, tak jak to robisz dotychczas
to tak częsta czynność że musisz to usuwać z softu licznika?
Niby nie, zazwyczaj tylko 2x w roku (wiosna/jesień) podłączam ładowarkę (Unit 6.5) i robię recondition;
oczywiście zdarzy się czasem, że np. żona zapomni zgasić lampkę w środku ;) wtedy wiadomo, trzeba doraźnie procedurę powtórzyć.
Ale był czas, że miałem problem z "mechanikiem" od skrzyni (nie z samą skrzynią - problemem był idiota, który podjął się naprawy i nie umiał jej dokończyć) i auto w ciągu roku kilkanaście razy (!!!) oddawałem do poprawki, za każdym razem był odpinany akumulator, więc musiałem ręcznie wyłączać ten licznik i dlatego chciałem się go pozbyć trwale.
Usunięcie "trwałe" oznacza wgranie na nowo softu do C+ bez tej funkcji.
Tego się obawiałem :( No nic, dam radę z tym żyć.
Nie pamiętam czy przycisk PAM jest w opcji tylko z tylnymi czujnikami.
Ale ja mam przód+tył:!!:
To jak, da się?
Pewno są to nie fabryczne czujniki parkowania, więc trzeba popatrzeć jak są podłączone i odpowiednio założyć ten klawisz
Pewno są to...
Po co teoretyzować?
C+ ma modowany soft.
Jest wizualizacja na C+? Fabryczne.
Nie ma? Akcesoryjne i nic z tego nie będzie.
w CHIŃSKIM fabrycznym Forda sofcie jest wizualizacje parktronika
To że się "z guzika" nie da włączyć/wyłączyć PDC nie jest związane w żaden sposób z softem C+ (fabryczny/"ulepszony"). Jest albo błąd podłączenia (kabelkologia), albo nieoryginalne czujniki parkowania.
EDIT: Ewentualnie jakiś felerny (podróba nędzna?) guzik majfrend sprzedał.
żona zapomni zgasić lampkę w środku W poliftach może sobie żona zapominać do woli. Raz, że lampka ledowa, dwa, że po max. 10 min. prąd zostanie odcięty. I stresować żony nie wolno! Auto jest amerykańskie, filozofia również. Chyba, że żona działa z premedytacją...
Lord_Fordemort 14-11-2023, 14:25 Panowie, stop!
Czujniki są fabryczne, wizualizację mam, chodzi tylko o włączanie/wyłączanie przyciskiem (nie działa).
Po wrzuceniu wstecznego na Conversie wszystko się pojawia, przycisk "ON" się podświetla, ale nie mogę nim ani wyłączyć, co akurat rzadko jest potrzebne (wyłącza się automatycznie, jak ruszę do przodu, przy jakiejś-tam prędkości - normalne zachowanie), gorzej, że chcąc podjechać gdzieś delikatnie do przodu, bez wrzucenia wcześniej wstecznego, nie mogę ich włączyć.
Gdyby to były jakieś aftermarketówki z allegro, z osobnym wyświetlaczem/buzzerem, to w ogóle nie poruszałbym tematu włączania ich fabrycznym przyciskiem.
Przy zmianie przycisku z samej trakcji na Trakcja/Park widziałem, że w wiązce są przewody do tego przycisku (znalazłem gdzieś schemat albo zdjęcie kogoś innego, nawet zlokalizowałem, które to dokładnie kabelki).
...Przy zmianie przycisku z samej trakcji na Trakcja/Park ...
Fabryczne czujniki przód-tył ZAWSZE mają fabryczny (i działając...) przycisk włączania PDC.
Z jakiego więc powodu trzeba było dokładać przycisk???
Lord_Fordemort 14-11-2023, 16:59 tedi_k,
tak, jak pisałem, dokładałem te czujniki na własną rękę.
Convers wyświetla, czujniki działają, przycisk nie.
Chyba czas najwyższy żeby podać dokładne informacje, co zostało zrobione i na jakich częściach. Np. jaki moduł PAM, czy oba buzery? Czy poprawnie skonfigurowane?
No i skoro działać poprawnie nie chce, to jakie są błędy?
... czujniki działają, przycisk nie.
Ponieważ "elektroniczna telepatia" ciągle jeszcze w fazie eksperymentów, to wniosek dość oczywisty... "Problem z kabelkiem"...
https://www.dropbox.com/s/znw9hanbkw9304k/Mondeo%20MY10_5.pdf?dl=0
Strona 107, miernik w ręce i pomierzyć sobie dokąd dochodzi. Jeśli "aż do celu" - to winien moduł.
Lord_Fordemort 14-11-2023, 20:49 Ponieważ "elektroniczna telepatia" ciągle jeszcze w fazie eksperymentów, to wniosek dość oczywisty... "Problem z kabelkiem"...
https://www.dropbox.com/s/znw9hanbkw9304k/Mondeo%20MY10_5.pdf?dl=0
Strona 107, miernik w ręce i pomierzyć sobie dokąd dochodzi. Jeśli "aż do celu" - to winien moduł.
O, i to jest [ironiczna, acz] konstruktywna odpowiedź. W takim razie do czasu pomierzenia, a stanie się to najprędzej w weekend i to niekoniecznie ten najbliższy, wątek przycisku zamykam, żeby nie robić off-topu.
Sądziłem, że jest to kwestia zaznaczenia/odhaczenia jakiegoś "ptaszka" w ELMConfigu, skoro czujniki działają, Convers też, tylko przycisk nie.
Brałem pod uwagę jeszcze jedną opcję - w momencie montażu czujników i aktywacji wszystkiego, nie miałem jeszcze tego przycisku, i zastanawiałem się, czy de-aktywacja + ponowne włączenie nie sprawiłoby, że moduł nagle zacznie gadać z przyciskiem (w sumie to raczej na odwrót), ale jak mi potem coś nie zechce ruszyć, to się znowu zakopię w dłubaniu przy aucie na 2 tygodnie więc wolę nie ryzykować...
Zacznę od pomierzenia, jak wiązka będzie ok, będziemy drążyć wątek ELM-a.
smoczatko 06-07-2024, 21:13 Witam , zacząłem czytać ten temat , i wiem ze elmconfigem trzeba ostrożnie się obsługiwać , czy interfejs od Vgate vLinker FS v2.3.02 MIC3322(elm327 v2.3 ) na FTDI , będzie działał na tym programie ,te oznaczenia mam z forscan , bo z nim bardzo dobrze współpracuję . Pytam się bo cały czas w temacie jest tylko wpisany kabelek ELM 327.
Raczej nie będzie, Viaken v3 potrzebny.
elmconfigem trzeba ostrożnie się obsługiwać ,
Jak każdym programem.
Chociaż ten jest całkiem stabilny, a pozwala na dużp więcej w niektórych modułach od tych "reklamowanych".
smoczatko 07-07-2024, 08:37 Raczej nie będzie, Viaken v3 potrzebny.
Dzięki za odpowiedz .
darmodziej 13-01-2025, 18:14 W pierwszym poście:
Program do pobrania tutaj: http://civil.iffc.ru/ELMConfig/ELMConfig.zip
Otwierają mi się: tanie linie lotnicze.
W pierwszym poście:
Otwierają mi się: tanie linie lotnicze.
Rosyjki Kolega od 10 lat już nie wspiera programu ELMconfig. Swoją stronę internetową tego programu zlikwidował ładnych parę lat temu - niedługo po zakończeniu wsparcia dla programu.
ELMconfig to "totalna staroć". Większość (prawie wszstkie...) jego funkcje daje się zrobić FORScanem.
Skąd pobrać elmconfig?
Jak ktoś jest totalnie zdecydowany pobrać ELMconfig - to tylko "z prywatnych zasobów kogoś"...
crespo322 22-01-2025, 14:06 Witam , Panowie wyskoczył mi jakiś błąd silnika, chciałem go odczytać dawno już nie używałem kabla. No i niestety nie udało mi się zczytać błędów , część modułów zczytało. Mam ten kabel ELM327 V1.5 ten z przełącznikiem HS/MS.
Wygląda to tak jak by nie zczytywało szyny HS . Czy może to być wina kabla ? Czy problem z autem? Dodam że wraz z pojawieniem się błędu pojawiła się kontrolka poduszki powietrznej , z tym że ta raz się świeci raz nie.
Wysłane z mojego 2312DRA50G przy użyciu Tapatalka
Witam.
Mam kabelek elm327 ten z przełącznikiem ms can\hs can. Wcześniej miałem monde mk4 z 2007r i mogłem zmieniać ustawienia tzn wyłączyć pikanie pasów itd. Obecnie kupiłem Smaxa z 2014r i niestety nie mogę nic zmienić. Forscan też nie może sie połączyć. Kabelek jest za stary czy może jest jakaś nowsza wersja elmconfig?
HUGOBERG 05-02-2025, 18:22 https://vgate.pl/product/vgate-vlinker-fs/
Ten jest najlepszy. Nie trzeba nic przełączać. Wszystko robi automatycznie.
Tylko że już z elmconfig nie pogada.
A jaka może być przyczyna że nie działa? W ogóle w moim elmconfig nie ma opcji GEM. Nie które rzeczy jak napięcie czy vin wczytuje. Może to jednak wina programu? Ostatni raz korzystałem z elmconfig 6 lat temu.
Mamy zgadywać "czemu"?
Moje kable nie mają takiego problemu i łączą się z poliftowymi Smax mk1.
Możesz zgadywać "czemu".
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!
MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)
A no temu że może ktoś wie że w nowszych smax albo w po liftach ten kabel nie działa i już będę wiedział że musze kabelek zmienić. Szukam informacji albo jakichś wskazówek.
Nie cytuj całych postów zwłaszcza gdy odpowiadasz bezpośrednio na nie.
Mam wśród kabli także elm327, tez działa i co to wniosło do dyskusji?
Bo u mnie działa.
1) dlaczego po wybraniu EN, dalej są krzaczki?
2) brak możliwości wybrania: save to file
3) brak możliwości wybrania: write CCD to BCM
?
Na tym programie się nie znam, ale jaki kabel? Tam jest STN2120?
To może być problem, zalecany do tego był STN1170 z odpowiednimi ustawieniami.
...Może to jednak wina programu?...
Koledzy - zostawcie tego "staruszka ELMconfig" w świętym spokoju! Czego oczekujecie od programu zarzuconego przez autora ponad 10 lat temu?!!!
Pisałem to już tutaj chyba kilkanaście razy!
1) dlaczego po wybraniu EN, dalej są krzaczki?
2) brak możliwości wybrania: save to file
3) brak możliwości wybrania: write CCD to BCM
?
1. Bo Rosjanin wolał teksty pisać cyrylicą po rosyjsku. Doinstalować sobie rosyjski i będzie widać co jest napisane. Jak się umie czytać cyrylicą po rosyjsku...
2. i 3. Aby coś gdzieś zapisać - najpierw to trzeba mieć odczytane (z auta, z pliku, z serwerów...). ABECADŁO!!!
VIN i inne ustawienia odczytuje.
Tylko nic więcej nie mogę zrobić.
|
|