Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Program konfiguracji - ELMconfig
Strony :
1
2
3
4
5
6
7
8
[ 9]
10
A co sądzicie
sądzimy, że temat a interfejsach jest tutaj -> https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=140001
a ten temat jest o ELMCONFIG
Witam koledzy
jestem po zmianie radia z NX DVD na FXa no i pojawił się problem, starałem się znaleźć opis ale jest to masakra.
Mianowicie, po wymianie radia oraz zmianie panelu ten zrobił się czarny(chodzi o panel klimy)
Przed wymianą działał.
Drugi problem to brak mikrofonu.
Telefon się łączy, BT i VC działa. Ale mnie nie słychać.
Wiem że muszę zmienić wartości w elmconfig, ale...
Jest tego tyle że zanim dojdę co gdzie to miną wieki al bez klimy i telefonu ciężko
Stąd prośba, które wartości mam zmienić?
Viakena mam, elmconfig zainstalowany, forscan do kasowania błędów również
Z góry wielkie dzięki za pomoc.
Pacjent to mondeo mk4 20008r ghia 2.0 tdci
Trzeba zmienić/przekrosować pajączka by mikrofon ruszył.
W ELMConfig zmień na 4 stronie,prawa kolumna,druga pozycja od góry na Navi low level CD,a pojawi się sterowanie klimą.
Dzięki. Dzięki jednemu z kolegów mam to w elmconfig gotowe.
Co do drugiej części, jak to zrobić?
Co do drugiej części, jak to zrobić?
moooże przetrzepać dział CA pod hasłem "pajączek"? są schematy, opisy...
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=63841&highlight=paj%B1czek
Witam kolegów.
Ponieważ od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem MK4 z 2014 postanowiłem "zaistnieć" w społeczności FM. Dzięki między innymi Waszemu forum już zamontowałem w swoim mondeo przyciski do tempomatu, wymieniłem radio 6000CD na radionawigację (polecam jest super szczególnie do współpracy z telefonem - synchronizuje kontakty z komórki, słychać rozmówcę bardzo dobrze i pracuje zupełnie nieźle na wewnętrznym mikrofonie, o nawigacji i bajerach multimedialnych nie wspomnę) a w tej chwili po kupieniu kabla STN1170 walczę z ELMconfig w celu aktywacji tempomatu. I tu pytanie do specjalistów. Po pierwsze zrobiłem LED test wyświetlacza i ku mojemu zdziwieniu nie zauważyłem ikonki tempomatu. Czy to oznacza, że po aktywacji tempomatu w BCM na wyświetlaczu nie będę miał informacji pracy w trybie tempomatu? I drugie pytanie. Czy zmienialiście fabryczną prędkość STN1170 która w moim wynosi 38400 i podczas pobierania danych ELMconfig wywala mi komunikat jak na zdjęciu. Jeśli zmienialiście to jaka jest najbardziej optymalna?
Poczytaj sobie wątek o elmie, i wersji firmware kabla
Może jakaś podpowiedź? Za kilka dni jadę w trasę dlatego zależy mi na szybkim aktywowaniu tego tempomatu i mam mało czasu na przeczytanie wszystkich postów. Za wszelką pomoc wielkie dzięki.
Może jakaś podpowiedź? ....
Masz zbyt nowy firmware STN1170. ELMconfig z nim źle działa. Trzeba zrobić downgrade do poprzedniej wersji.
Wszystko jest w wątku o ELMconfig.
Jaka wersja jest odpowiednia? Czy podwyższenie prędkości do 115200 w STN1170 poprawi sytuację?. Na stronie www.vscan.pl nie mogę znaleźć plików firmwar do tego kabla. . Znalazłem, że "Żeby uniknąć tego błędu należy zrobić downgrade firmware do wersji 3.3.1". Jakieś wskazówki skąd tę wersję? Mam. I dla potomnych link do firmware : https://www.scantool.net/downloads/updates/stn1170/
darmodziej 22-06-2018, 09:10 radionawigację (polecam jest super szczególnie do współpracy z telefonem Konkretnie jaki typ?
I dla potomnych Nie łudź się! Potomni też najpierw poproszą, żeby ktoś im wszystko podał na tacy.
Udało się !!! Tempomat działa. Dziękuję tedi_k za pomoc. Zaoszczędziłeś mi wiele czasu i nerwów. Jeszcze jedno pytanie odnośnie wyświetlacza. Czy da się w tym wyświetlaczu zmienić firmware tak żeby wyświetlał stan tempomatu? A odnośnie radionawigacji to na samym urządzeniu nie ma typu ale radio nazywa się CUSP link do nawigacji http://zabawek.pl/174,radio-nawigacja-gps-ford-mondeo-iv-(2007-2014).html oraz szukać na znanym portalu aukcyjnym user everton_ . Nawiasem na aukcji taniej.
...Czy da się w tym wyświetlaczu zmienić firmware tak żeby wyświetlał stan tempomatu? ...http://zabawek.pl/174,radio-nawigacja-gps-ford-mondeo-iv-(2007-2014).html oraz szukać na znanym portalu aukcyjnym user everton_ . Nawiasem na aukcji taniej.
poza zmiana firmware to musisz jeszcze tarczki zmienić na takie z ikonką tempomatu bo ikonka jest na stałe
Tak właśnie myślałem. Ponieważ tempomat wyświetla informację na środkowym panelu stwierdziłem, że po to tylko żeby świeciła się kontrolka nie warto tak mocno ingerować w moje mk4
Tomaszadamczak 30-06-2018, 13:42 Pewnie ten problem był już poruszany ale tak dużo tego, że nie mogę znaleźć. W BCM robię Read CCD from BCM i pojawia mi się komunikat, że mam za małą prędkość połączenia. Mam ELMConfiga ver 0.2.0.18. Jak zaradzić?
Masz zaznaczoną tę opcję?
https://i.imgur.com/mdHoHJJ.png
Jakiego interfejsu używasz?
Tomaszadamczak 03-07-2018, 07:18 Tak zaznaczyłem. Mam V-scan STN1170 ELM327 v3 na BT
Na Bt radzę sobie darować elma
Witam
Kupiłem sobie interfejs BT z przełącznikiem - taki model
https://allegro.pl/interfejs-ford-elm327-bluetooth-mscan-hscan-obd2-i6635472287.html?reco_id=e59a22c5-8154-11e8-ac10-246e96870598&bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Product&bi_m=reco&
Przełącznik chyba działa:), w jednym położeniu mogę nawiązać połączeni i kasować błędy w drugim nie mogę połączyć się za pomocą pomocą tabletu i programu Fordscan.
Nie wiem czy łączę się w MS-CAN czy HS-CAN, nie ma opisu położenia przełącznika
Czy może mnie ktoś oświecić ? :)
maximondi 06-07-2018, 22:00 U mnie podczas startu FORScan pyta czy interfejs ma przełącznik ( mój ma) , potem karze go ustawić najpierw na HS-CAN "startuje" dalej następnie karze przestawić na MS-CAN i wtedy po odczytaniu reszty staruje program.
Fordscan? To jakiś nowy program?
daro1337 11-07-2018, 22:39 Hej czy ktoś miał problemy z odpaleniem elmconfig na win10 64bit?
Runtime zainstalowany poprawnie a wyskakuje błąd run time error 5 inwalidów procedurę cały or argument bardzo mało info w necie o tym bledzie..
Hej czy ktoś miał problemy z odpaleniem elmconfig na win10 64bit?
U mnie w takiej konfiguracji działa
darmodziej 12-07-2018, 06:03 run time error 5 inwalidów procedurę cały or argumentW jakim języku to jest napisane?
W języku słownikowo-telefonowym. ;) Żałosne, że autor zanim klknie "wyślij" nie przeczyta tego...
Zapewne chodzi o "runtime error 5 invalid procedure call or argument".
pablos79 18-07-2018, 19:08 ja bym sprawdził, czy może w Windowsie brakuje jakiś bibliotek typu visualc++ albo odpaliłbym windows update, bo u mnie mam Win10 x64 nigdy z runtime nie miałem problemów.
peteypee 20-07-2018, 22:56 Do elmconfiga sa biblioteki zazwyczaj w paczce z programem, z tego co pamiętam.
http://civil.iffc.ru/elmconfig/RuntimePack.exe
Witam,
Mam dość nietypowy problem z ELMconfigiem, przeczytałęem większą część tego wątku i nie znalazłem odpowiedzi.
Kupiłem kabel od Viakena STN1170 v3 - zainstalowałem najpierw Forscana - wszystko chula i lata i jest fajnie bo udało mi się znaleźć bolączke ksenonków ale zachciało mi się pogrzebać w ustawieniach poprzez ELMconfiga i tutaj niespodzianka - niby się łączy ale nie czyta vinu, niby sprawdza i kasuje dtc ale jednak tego nie robi i przy sciąganiu ustawień z Auta wchodzi krytyk w takiej postaci "incorrect flow control response elm config". Ustawienia w porządku, prędkości, comy i inne softwarowe sprawy też. Ktoś się orientuje i może pomoc ?
Poza tematem - Czy jest gdzieś dostępny rozwiązany (opisany kod bitowy) As built dla BCM ? Amerykańce do swoich przepięknych F-150 maja takie cuda ;)
Pacjent Mondeo MK4 2.0 Tdci - 2013
przeczytałęem większą część tego wątku i nie znalazłem odpowiedzi.
wiekszość to nie wszystko :)
musisz zrobić downgrade softu w swoim kablu . Wtedy ruszy to co Ciebie interesuje
http://www.scantool.net/downloads/153/stn1170-3.3.1.zip proszę bardzo :one:
wiekszość to nie wszystko :)
Ogólnie to wole czytać i szukać ale te 203 strony mnie przytłacza... ;/
Wielkie, wielkie dzięki, zaraz polece sprawdzić.
Działa ;)
Bywasz kolego w Gdańsku czasem ? Z chęcią zrobiłbym soft w conversie i postawił Ci piwko ;)
Witam,
Mam dość nietypowy problem z ELMconfigiem, przeczytałęem większą część tego wątku i nie znalazłem odpowiedzi.
Kupiłem kabel od Viakena STN1170 v3 - zainstalowałem najpierw Forscana - wszystko chula i lata i jest fajnie bo udało mi się znaleźć bolączke ksenonków ale zachciało mi się pogrzebać w ustawieniach poprzez ELMconfiga i tutaj niespodzianka - niby się łączy ale nie czyta vinu, niby sprawdza i kasuje dtc ale jednak tego nie robi i przy sciąganiu ustawień z Auta wchodzi krytyk w takiej postaci "incorrect flow control response elm config". Ustawienia w porządku, prędkości, comy i inne softwarowe sprawy też. Ktoś się orientuje i może pomoc ?
Poza tematem - Czy jest gdzieś dostępny rozwiązany (opisany kod bitowy) As built dla BCM ? Amerykańce do swoich przepięknych F-150 maja takie cuda ;)
Pacjent Mondeo MK4 2.0 Tdci - 2013
Kolego gdzie kupiłeś kabelek bo na stronie Viakena jest nie dostępny? a potrzebuje tez zakupić
Działa
no widzisz :) a resztę opanujemy ;) masz PW :one:
pablos79 10-08-2018, 10:28 kolego leszcz - a tak informacyjnie, na jakiej najlepiej wersji 3.x powinien chodzić STN1170 ? Ja mam chyba 3.5.x
magic097 10-08-2018, 11:37 Na allegro są
Nie ma
pablos79 10-08-2018, 12:37 witam panowie,
mam pytanie - może ktoś wie, czy można za pomocą LMConfig'a wyłączyć funkcjonalność reflektorów adaptacyjnych w focusie ? Jeden mi padł i całyczas na starcie wywala błąd.
Bywasz kolego w Gdańsku czasem ? Z chęcią zrobiłbym soft w conversie i postawił Ci piwko ;)
Ja jestem w Gdańsku na co dzień i mogę Ci ten soft wgrać.
kolego leszcz - a tak informacyjnie, na jakiej najlepiej wersji 3.x powinien chodzić STN1170 ? Ja mam chyba 3.5.x
3.3.1. Z tego co widzę, nie ma 3.5.x a 3.3.1 jest ostatnią wersją przed 4.2.4: https://www.scantool.net/downloads/updates/stn1170/
Nie ma
No już nie ma viakena ,ale są inne,ogólnie słowo klucz to STN1170.
Tutaj jest np. polska firma:
https://ccy.pl/pl/sklep/wszystkie-produkty/interfejsy-diagnostyczne-obd2/interfejs-obd2-stn1170-usb-ccy-detail
Panowie, w moim MK4, zmienione zostały lampy ze skrętnych soczewek na zwykłe halogeny. Mam błąd oświetlenia przód. Czy wystarczy w pozycji "Headlights type" zmienić na "Halogen headlights"?
pablos79 12-08-2018, 16:57 mic1225 a możesz napisać gdzie dokładniej to zmieniałeś ? Bo ja chyba przejrzałem całego ELMConfig'a i nigdzie tego nie znalazłem.
a możesz napisać gdzie dokładniej to zmieniałeś ?
Ty masz Focusa,więc jest inaczej niż w mk4,to jest inna platforma...
pablos79 12-08-2018, 17:13 tak wiem, ale może mnie to trochę naprowadzi gdzie mam szukać, bo mam dedykowany moduł do lamp - HCM ale tam jest tylko ustawienie AFS albo HID, a HID nie mogę wybrać bo mam błąd, może to wina tego że mam STN na firmware 3.3.1 bo wcześniejsze mi się nie aktualizują
A pytanie, gdzie ja wogóle powinienem tego szukać, ? bo w GEM ani HEC tego nie ma a przynajmniej ja nie widzę.
ale może mnie to trochę naprowadzi gdzie mam szukać
Na pewno Cie to nie naprowadzi,ale proszę:
Central Configuration->Page2-> lewa kolumna,6 pozycja od dołu, "Headlight type"
pablos79 12-08-2018, 17:50 no masz rację, nie pomogło mi ale ja myślę, że powinienem iść w kierunku konfiguracji HCM, zobacz załącznik.
w kierunku konfiguracji HCM
HCM jest w przypadku AFS,albo xenon'ów.Jeśli jest zwykły halogen to nie ma HCM'a.
Trzeba zerknąć na schemat i sprawdzić w jaki sposób przepiąć zasilanie,by móc odłączyć moduł HCM.
pablos79 12-08-2018, 18:07 a wiadomo może gdzie wogóle szukać tego HCM'a ? Gdzie może się on znajdować ? Albo chociaż w jakich okolicach ?
Mała prośba, potrzebuję zrobić następujące rzeczy:
- Zmiana motywu w Sync 3
- Zmiana nastawów equalizera np #12
Normalnie wszystko ogarnął mi Tedi_k co można było ogarnąć. Dodatkowo mam w zasadzie wszystko na pokładzie co można chyba mieć oprócz dmuchanych pasów z tyłu wiec grzebać nic w aucie nie potrzebuje poza właśnie Audio. Nie chcę za każdym razem jeździć na zmianę motywu w navi i męczyć kogoś godzinę z nastawami equalizera (wiadomo odsłuchy itp) tym bardziej że będę powoli zmieniał głośniki. wolał by sam sobie to ogarnąć. Moje pytanie to:
Jaki program do tego by się najlepiej nadawał.
Kabelek zakupiony, temat firmware oczytany, w zasadzie wszystko co można było wyczytać na temat jest ogarnięte, ale dużo tych informacji i nie wywnioskowałem w końcu jakim softem najlepiej ogarnąć audio i synca 3.
Z góry dzięki za pomoc
Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka
Przy pomocy elmconfiga (tytuł wątku) nic nie zrobisz w mk5 bo to nie jest program dla mk5.
Jedyny program (poza UCDS'em) w którym coś można zrobić w mk5 to Forscan.
Przy pomocy elmconfiga (tytuł wątku) nic nie zrobisz w mk5 bo to nie jest program dla mk5.
Jedyny program (poza UCDS'em) w którym coś można zrobić w mk5 to Forscan.Czyli potrzebuje w forscanie znać adresy i wartości w konfiguracji do podmiany rozumiem.
Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka
Czyli potrzebuje w forscanie znać adresy i wartości w konfiguracji do podmiany rozumiem.
Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka
Temat ogarnięty.
Proszę o pomoc co robię źle.
Próbowałem włączyć opcję automatycznego blokowania drzwi.
w Elmconfig ustawiłem opcję "with automatic locking" zapisałem nowe ustawienia do BCM klikając "Write CCD to BCM" i niestety nowa funkcja nie działa :(
Czyżby mój 7G9T - 14A073 - ED nie obsługiwał takiej opcji ?
Tak na marginesie proszę o napisanie co można ciekawego włączyć w ustawieniach LMconfig w przypadku mojego sterownika 7G9T - 14A073 - ED.
Poniżej znajduje się aktualna konfiguracja:
97984
97985
97986
97987
Gienek88 04-10-2018, 20:06 Proszę o pomoc co robię źle.
Próbowałem włączyć opcję automatycznego blokowania drzwi.
To ma być blokowanie drzwi po ruszaniu? Jeśli tak to zaznacz Automatic locking by speed.
Po ruszeniu drzwi się blokują, jak się otworzy któreś i znowu ruszy to ponownie się blokują.
Angielski się kłania. "Without" to "bez" dlatego nie blokował ;)
Gienek88 05-10-2018, 16:49 Angielski się kłania. "Without" to "bez" dlatego nie blokował ;)
A u ciebie czytanie ze zrozumieniem, bo wyraźnie napisał "w Elmconfig ustawiłem opcję "with automatic locking" ;-)
A u ciebie czytanie ze zrozumieniem, bo wyraźnie napisał "w Elmconfig ustawiłem opcję "with automatic locking" ;-)
Masz rację. :surprise: Zmyliła mnie fotka nr 2, na której jest ustawione "without"
To ma być blokowanie drzwi po ruszaniu? Jeśli tak to zaznacz Automatic locking by speed.
Po ruszeniu drzwi się blokują, jak się otworzy któreś i znowu ruszy to ponownie się blokują.
Włączyłem opcję którą podałeś i niestety nie działa blokowanie drzwi po ruszeniu. Co może być przyczyną?
Gienek88 07-10-2018, 05:58 A Forscan pokazuje ci jakieś błędy? U mnie też za pierwszym razem nie zadziałało, bo wyskoczył jakiś błąd niezgodności modułów czy jakoś tak, nie pamiętam dokładnie, ale nie miałem czasu się dalej bawić i podszedłem kilka dni później, zapisałem jeszcze raz i dziala.
A Forscan pokazuje ci jakieś błędy? U mnie też za pierwszym razem nie zadziałało, bo wyskoczył jakiś błąd niezgodności modułów czy jakoś tak, nie pamiętam dokładnie, ale nie miałem czasu się dalej bawić i podszedłem kilka dni później, zapisałem jeszcze raz i dziala.
Takie błędy mi pokazuje:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=286959
Gienek88 07-10-2018, 16:33 Takie błędy mi pokazuje
To normalne, że po czytaniu konfiguracji z BCM i po zapisaniu zmian wywala mnóstwo błędów, które potem kasujesz Forscanem i powinno być czysto. Czy po skasowaniu jakieś błędy zostają?
peteypee 07-10-2018, 18:12 Z tego co pamiętam to jakieś błędy zostają ale nie wywala całej kaskady tylko jakiś pojedynczy.
Gienek88 07-10-2018, 19:54 Ja nie mam ani jednego błędu.
krzycho79 08-10-2018, 20:13 zapisałem nowe ustawienia do BCM klikając "Write CCD to BCM"
musisz jeszcze zapisać w IPC (IPC=>Procedures=>Write CCD to IPC)
po zapisaniu w BCM i IPC odpalasz FORScana kasujesz błędy i testujesz.
Gienek88 09-10-2018, 06:24 musisz jeszcze zapisać w IPC
Może zapisać ale nie musi..było już to opisywane w tym wątku.
Mi Elmconfig coś nie chce zapisywać do IPC a i mimo to autoryglowanie działa i nie ma żadnych błędów.
pawelpps 09-10-2018, 19:07 Dziś testowałem kabelek STN1170 od viaken'a. Tempomat aktywowany, TPMS dezaktywowane. Zainstalowałem tylko sterownik jaki dostałem do kabla i zadziałało bezproblemowo z forscanem i elmconfig.
Czyżby mój 7G9T - 14A073 - ED nie obsługiwał takiej opcji ?
Jest bardzo prawdopodobne. BCMy z pierwszych lat produkcji 6... i 7... czasami nie mają pełnej funkcjonalności.
Robert 68 13-10-2018, 14:01 Po ruszeniu drzwi się blokują
A czy przy blokowaniu drzwi po ruszeniu również migają kierunki jak to ma miejsce podczas zamykania/otwierania samochodu?
A czy przy blokowaniu drzwi po ruszeniu również migają kierunki
NIe
Po UFO (civic VIII) zostało mi coś takiego:
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/f80a68f3df5c.jpg (https://naforum.zapodaj.net/f80a68f3df5c.jpg.html)
Da radę to zagadać z ELMconfig czy FORscanem - jestem po wymianie lusterek i panelu w drzwiach i chciał bym aktywować składanie i oświetlenie w lusterkach.. czy od razu zamawiać https://allegro.pl/stn1170-elm327-v3-diagnoza-obd2-ms-can-ford-polski-i7551505668.html ??
btw do aktywacji składania lusterek i piktogramów nawigacji na zegarach wystarczy FORscan ??
btw do aktywacji składania lusterek i piktogramów nawigacji na zegarach wystarczy FORscan ??
Forscan,albo lepiej ELMConfig,pozostaje tylko pytanie,czy ten Twój interfejs zostanie zaakceptowany przez w/w programy.
pozostaje tylko pytanie,czy ten Twój interfejs zostanie zaakceptowany przez w/w programy.
No właśnie wolę zapytać najpierw tutaj bo z tego co czytałem interfejs po BT może sprawić pewne problemy a średnio mi się widzi wzywanie lawety tak jak miał na początku tego wątku z wcześniejszą wersją ELMconfiga bodajże kolega Kopydleusz...
Uuuu,Ty masz wersję na BT,no to nawet nie próbuj .
Zamawiaj na kabel wersję z linku co podałeś i to szybciutko ;)
Uuuu,Ty masz wersję na BT,no to nawet nie próbuj .
https://forscan.org/comparsion.html - piszą że niby wspiera po BT.. testował ktoś z powodzeniem bo mnie korci...
A perspektywa lawety Cię nie ostudzi ?
Chinska masowka w swiecacym opakowaniu.
Po BT nie robi się konfiguracji, za dużo slabych punktów przy programowaniu modułu.
Do czytania wystarczy, bo jeśli stracisz łączność to auto wciąż odpali.
Studzi, studzi.. Tak to już bym tam grzebał [emoji6]
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Studzi, studzi
No to daj sobie na wstrzymanie,za kilka dni podejdziesz do auta z porządnym interfejsem i zminimalizujesz ryzyko lawety ;)
I tak tez zrobię. Dzięki i pozdrawiam.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Gienek88 13-10-2018, 17:46 A czy przy blokowaniu drzwi po ruszeniu również migają kierunki jak to ma miejsce podczas zamykania/otwierania samochodu?
Przy blokowaniu kierunki nie migają, przy odblokowaniu jeśli samochód jest odpalony też nie migają, a jak zgaszony to wtedy migają.
Panowie jestem na 53 stronie tego wątku czyli marzec 2014r i szybkie 2 pytania:
1) ELMconfig doczekał się obsługi Focusa MK3 ? bo jak odpalam na sucho program to nie ma tam opcji focusa III tylko II widzę.. wersja 0.2.17c
2) jeżeli tak to idzie w nim dołożyć piktogramy nawigacji na zegarach ? (pokazuje mi navi tylko na sync 2)
Focusa MK3 nie obsługuje, do tego jest ucds lub focccus.
Forscan też coś tam zrobi, ale jak ostatnio sprawdzaliśmy to ucds był po prostu bezpieczniejszy.
Forscan też coś tam zrobi, ...
FORScan robi CCC (centralną konfigurację) FF3 całkiem sprawnie i bezpiecznie. Ma tylko jedną istotną wadę - nie ma numeracji pozycji na liście CCC. Jak się pamięta miesca do wykonania zmian parametrów to wkurzające jest to "powolne skrolowanie" by nie ominąć tego, co chcemy zmienić.
Tak czy inaczej częściej ostatnio do tego używam FORScana niż UCDSa.
Ma tylko jedną istotną wadę - nie ma numeracji pozycji na liście CCC.
tedi_k jak się zmianę w konfiguracji robi od święta w swoim samochodzie to idzie tą wadę przeżyć myślę ;) pytanie brzmi czy FORScanem ogarnę temat składanych elektrycznie lusterek i dołożenia piktogramów od navi na zegarach. Czy jakimś innym darmowym softem, Focccusa sobie zostawiam jako ostateczność bo do najblizszego ASO mam 60 km i laweta by sporo wyszła ;)
Tak czy inaczej częściej ostatnio do tego używam FORScana niż UCDSa
Jest jakaś darmowa wersja UCDSa do takich pierdółek - zmian map silnika nie mam w planach ;) i czy na tym sprzęcie on odpali... KLIK (https://allegro.pl/stn1170-elm327-v3-diagnoza-obd2-ms-can-ford-polski-i7551505668.html)
Robert 68 15-10-2018, 14:20 ELMConfig,Central configuration->page 4->lewa kolumna->czwarta pozycja od dołu (emergency brake light )
Czy w przed lifcie też tak to działa?
Dzisiaj uaktywniłem u siebie (Emergency Brake Lights - Hazard Warn), działa :D ale tylko ostrzeganie kierunkami, przy próbie aktywowania migania świateł stopu (Emergency Brake Lights Flashing) migało środkowe i prawe światło stopu oraz prawy kierunkowskaz. Widocznie opcja tylko do lamp LED.
Piotr_V6 25-10-2018, 12:58 Aktywowałem ostatnio w kiklu przedliftach flashing w przedlifcie działa jak w polifcie identycznie czemu u ciebie nie działa nie wiem dziwne
a jak to jest od strony przepisów?
Czy jest to jakoś uregulowane mruganie stopami vs kierunkowskazami przy nagłym hamowaniu?
Robert 68 25-10-2018, 15:56 jak to jest od strony przepisów?
Jest to legalne a wręcz wskazane, znalazłem coś takiego
ESS - Emergency Stop Signal
Regulamin 13-H Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ, określający "Jednolite przepisy dotyczące homologacji samochodów osobowych w zakresie hamowania" dopuszcza stosowanie systemu ESS w samochodach klasy M1 (osobowe) i N1 (dostawcze do 3,5t) o następujących parametrach:
"Sygnał musi się włączać z chwilą, gdy uruchomienie układu hamulcowego roboczego powoduje opóźnienie równe co najmniej 6 m/s2. Sygnał musi się wyłączać najpóźniej z chwilą, gdy wartość opóźnienia spada poniżej 2,5 m/s2."
Regulamin 48 EKG ONZ określa częstotliwość pulsowania świateł awaryjnych stop na 4Hz +/- 1, chyba, że są to światła żarowe, wtedy 4Hz +0/-1.
Czy opcja tak jest do aktywowania we wszystkich modelach ? Można to jakoś sprawdzić ?
tego nie trzeba aktywowac, to juz jest, tylko domyslnie mryga awaryjkami a mozna se zmienic na stopy
radziu784 25-10-2018, 20:41 Witam
Czy miał ktoś taki przypadek jak ja, że na win 10 po próbie uruchomienia elmcofing, jakby zaczynał się instalować a potem wołał plik msi?
https://drive.google.com/open?id=19ZbGpq2rFe0ZWxzwHQIuALmNf3bG3e12
Robert 68 25-10-2018, 22:36 tego nie trzeba aktywowac, to juz jest, tylko domyslnie mryga awaryjkami
Ale może być wyłączona tak jak u mnie i wielu innych i wtedy trzeba pogrzebać w BCM.
tego nie trzeba aktywowac, to juz jest, tylko domyslnie mryga awaryjkami a mozna se zmienic na stopy
Ale może być wyłączona tak jak u mnie i wielu innych i wtedy trzeba pogrzebać w BCM.
Czy można to jakoś w prosty sposób sprawdzić nie chciałbym uwalić swojego auta. Może ktoś jest z okolic lub może zdalnie się połączyć.
Robert 68 26-10-2018, 13:56 Czy można to jakoś w prosty sposób sprawdzić
Na spokojnej drodze (robisz to na własną odpowiedzialność) lub torze rozpędź samochód do 100km/h i awaryjnie zahamuj. jeżeli masz aktywną opcję o ostrzeganiu kierunkami strzałki od kierunków będą migać, co do świateł stopu to nie wiem czy na desce coś się zapala podczas awaryjnego hamowania. Wtedy pozostaje tylko taka opcja https://www.youtube.com/watch?v=w52i_ust6FM
Danielo_82 26-10-2018, 14:39 W elmconfig, nawet bez podłączenia kabla do auta, możesz podejrzeć jak masz to ustawione, ładując konfigurację as build.
Na spokojnej drodze (robisz to na własną odpowiedzialność) lub torze rozpędź samochód do 100km/h i awaryjnie zahamuj. jeżeli masz aktywną opcję o ostrzeganiu kierunkami strzałki od kierunków będą migać, co do świateł stopu to nie wiem czy na desce coś się zapala podczas awaryjnego hamowania. Wtedy pozostaje tylko taka opcja https://www.youtube.com/watch?v=w52i_ust6FM
Jest to jakaś opcja ale myślałem że można jakoś inaczej ale może uda się zobaczyć.
W elmconfig, nawet bez podłączenia kabla do auta, możesz podejrzeć jak masz to ustawione, ładując konfigurację as build.
Jak to można zrobić ? i czy to będzie miarodajne ?
Czy to jest procedura w Page 1 podaję VIN i wybieram Load CCD from AsBulit
Jak się pojawi komunikat i poprawnym VIN to na OK
Wówczas w Page 4 lewa kolumna 4 od dołu będzie pokazane czy mam włączone
Jeśli to ma tak wyglądać to mam coś takiego.
Co oznacza w wyborze Hazrd Warm ?
Danielo_82 26-10-2018, 19:23 No czyli masz błyskanie stopami. Chyba że ktoś po fabryce poprawiał.
Czy mogę jakoś bezinwazyjnie i nie uszkadzając auta pobrać konfigurację swoją i porównać. Wiem, że różnie to bywało z elmconfigiem i dlatego pytam żeby nie popsuć. No chyba że teraz jest jakaś wersja która nie uszkadza auta. Dodam że mam zapalanie na przycisk.
Danielo_82 26-10-2018, 19:52 Do odważnych świat należy. Samo odczytanie konfiguracji, przy sprawnym aku i dobrym kablu raczej nie uszkodzi auta.
Kabel sprawny od Viakena STN1170, aku raczej też ale czy aż tak odważny jestem oj chyba nie. Się zobaczy ;-)
W elmconfig, nawet bez podłączenia kabla do auta, możesz podejrzeć jak masz to ustawione, ładując konfigurację as build.
Nie jak MASZ ustawione, tylko jak BYŁO ustawione gdy auto wyjechało z fabryki. W międzyczasie mogło się dużo w konfiguracji zmienić.
darmodziej 26-10-2018, 20:55 Nie rozumiem, jaki jest problem sprawdzić to "organoleptycznie". Prosisz kolegę, by jechał za Tobą w bezpiecznej odległości i wykonujesz awaryjne hamowanie. Po co zaraz grzebać w konfiguracji?
...Się zobaczy ;-)
Przecież ELMconfig zaczyta Ci tę Twoją konfigurację fabryczną z serwerów Forda, jak mu VIN podasz...
Nie trzeba nic "odważnie" czytać z samochodu ani też jeździć 100km/h z kolegą "na zderzaku" :569:
misiek2880 28-10-2018, 09:50 Witam mam pytanko potrzebuje program do mk 3 2005r bo ten co podany jest nie łączy mi się z moim mondziakiem A zaś z c-maxem 2008 bez problemu proszę o pomoc bo muszę pousuwac błędy. A i czy moj mondziak ma jakieś ukryte funkcje typu doswietlanie zakretow itp.
Wtedy pozostaje tylko taka opcja https://www.youtube.com/watch?v=w52i_ust6FM
Oo, to ja. ;)
Wtedy tylko drugie auto i żona. [emoji14]
Stop ewentualnie można sprawdzić w nocy w ciemnym otoczeniu patrząc w lusterko.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Przecież ELMconfig zaczyta Ci tę Twoją konfigurację fabryczną z serwerów Forda, jak mu VIN podasz...
Nie trzeba nic "odważnie" czytać z samochodu ani też jeździć 100km/h z kolegą "na zderzaku" :569:
Z serwerów zaczyta ale wersję fabryczną tak ? ale ja chciałbym wiedzieć co było zmienianie w aucie, czy jest tak samo porównać sobie.
Witam,
mam pytanie jak zmieniam zegary w Mondeo z małego wyświetlacza na C+ to
zmieniamy w konfiguracji coś w związku z tym czy nie ??
p.s. wiem że trzeba kopie konfiguracji zapisac w zegarach itp.
wiem że trzeba kopie konfiguracji zapisac w zegarach itp
i tylko tyle, więcej nic nie trzeba zmieniać
Z serwerów zaczyta ale wersję fabryczną tak ? ale ja chciałbym wiedzieć co było zmienianie w aucie, czy jest tak samo porównać sobie.
No to tylko pozostaje ściągnięcie fabrycznej konfiguracji "As Built" przez ELMConfig, odczyt aktualnej z auta i ich porównanie.
Tylko czy podczas odczytu z auta może się coś niedobrego stać ? Bo jeszcze nie korzystałem z elmconfig jak na razie tylko z forscan i vxdiag.
i tylko tyle, więcej nic nie trzeba zmieniać
no to mam inny problem ELMconfig i Viaken (firmware 3.cośtam) nie robi kopi do IPC - kończy na bloku pierwszym i wywala ...
a na dokładkę Forscan nie poznaje nowego IPC (nowy zaczyna się na 8 a cały czas pokazuje takiego na 6)
natomiast da się bez problemu podnieść przebieg z mniejszego do większego ...
Usuń profil z forscana, korzystasz z zapisanego i pokazuje moduły z tego zapisanego.
Usuń profil z forscana, korzystasz z zapisanego i pokazuje moduły z tego zapisanego.
oczywista oczywistość - dzięki
To normalne, że po czytaniu konfiguracji z BCM i po zapisaniu zmian wywala mnóstwo błędów, które potem kasujesz Forscanem i powinno być czysto. Czy po skasowaniu jakieś błędy zostają?
Po zapisaniu zmian wywaliło mnóstwo błędów ale po skasowaniu zostają tylko te dwa:
98979
98980
musisz jeszcze zapisać w IPC (IPC=>Procedures=>Write CCD to IPC)
po zapisaniu w BCM i IPC odpalasz FORScana kasujesz błędy i testujesz.
Zapisałem zmiany w BCM a następnie w IPC i nadal funkcja locking by speed nie działa
Gienek88 29-10-2018, 08:57 Po zapisaniu zmian wywaliło mnóstwo błędów ale po skasowaniu zostają tylko te dwa.
Zapisałem zmiany w BCM a następnie w IPC i nadal funkcja locking by speed nie działa
Jak próbowałem ustawić to za pierwszym razem to został błąd z pierwszego zdjęcia i też nie działało. Ale przy drugim podejściu już błąd zniknął i wszystko działa.
Ja w IPC nie zapisałem, bo jakiś błąd wywala i nie mogę zapisać, a mimo to działa.
Zapisałem zmiany w BCM a następnie w IPC i nadal funkcja locking by speed nie działa
Zapewne robisz podstawowy błąd. ;)
Zamiast aktywacji opcji (With automatic locking) na liście wybrałeś nazwę opcji (Automatic locking by speed). Dlatego nie działa i jest wyświetlany błąd konfiguracji. :)
Musisz wybrać podświetloną opcję (With automatic locking).
https://i.imgur.com/L4zkSdX.png
Zapewne robisz podstawowy błąd.
Zamiast aktywacji opcji (With automatic locking) na liście wybrałeś nazwę opcji (Automatic locking by speed). Dlatego nie działa i jest wyświetlany błąd konfiguracji.
Musisz wybrać podświetloną opcję (With automatic locking).
Wielkie dzięki, w końcu zadziałało :) teraz biorę się za aktywację alarmu i lampek w przednich drzwiach.
Witam,
Czy aby w silniku 2.0 TDCI DW10C zmienić moc ze 140 na 163 wystarczy w konfiguracji BCM zmienić tylko parametr zaznaczony na poniższym screenie czy wymagane jest jeszcze podłączanie IDS aby zrobić aktualizację?
https://images90.fotosik.pl/68/14793b9a05e293bemed.png
Czy to możliwe żeby elm327 porostu się uszkodził. Ostatnio podłączyłem elma forscanem skanuje i wyskoczył na liczniku usterka silnika. Forscan wywalił chyba wszystkie możliwe błędy. Auto nie odpalalo. Odłączylem aku i usterka silnika zniknęła auto paliło normalnie. Dziś to samo kilka razy ale odłączylem aku i wykasowałem resztę błędów autocomem.
Zegary miały poprawione zimne luty auto śmiga normalnie.
Błędy to ABS, esp, czujnik przepustnicy, skrętu. Mam wrażenie że kabelek robi takie zamieszanie. Przyznaje to chinol prosto z chin
Wysłane z mojego U20 przy użyciu Tapatalka
Danielo_82 08-11-2018, 05:11 Możliwe. Mi kiedyś przez przypadek rozłączyło połączenie podczas odczytu forscanem i tez sypnęło masa błędów.
Szukajka nie jest mi obca, ale ten watek jest mega dlugi i nie moge trafic na potrzebne informacje. Przeczytalem watek na tyle dokladnie, ze wczoraj uaktywnilem testowo zamykanie centralnego podczas jazdy, jutro bede montowal i aktywowal tempomat. Wielkie dzieki za informacje!!!
Ale do rzeczy - czy jest gdzies opis poszczegolnych modulow, albo przynajmniej screeny elmconfiga? Nie chcialbym czegos skopac, a dowiedziec sie, co jeszcze mozna pomodzic w autku... Cos, o czym jeszcze nie wiem, ze chcialbym miec ;-)
Dot. Mondeo MK4 2010 FL 2.0TDCi 140KM
o nie jestesmy zgubieni 11-11-2018, 20:54 Czy to możliwe żeby elm327 porostu się uszkodził. Ostatnio podłączyłem elma forscanem skanuje i wyskoczył na liczniku usterka silnika. Forscan wywalił chyba wszystkie możliwe błędy. Auto nie odpalalo. Odłączylem aku i usterka silnika zniknęła auto paliło normalnie. Dziś to samo kilka razy ale odłączylem aku i wykasowałem resztę błędów autocomem.
Zegary miały poprawione zimne luty auto śmiga normalnie.
Błędy to ABS, esp, czujnik przepustnicy, skrętu. Mam wrażenie że kabelek robi takie zamieszanie. Przyznaje to chinol prosto z chin
Wysłane z mojego U20 przy użyciu Tapatalka
Miałem dziś identyczny problem tylko że podczas odczytu z elmconfing forscan działa normalnie a kabel od viakena nowy.
Zrobiłem 3 skanowania bmc przez elmconfig jedno przy wyłączonym zapłonie i nie było błędów a dwa razy na włączonym i to samo masa błędów i nie mogłem odpalić auta. Czy przy elmconfing mam mieć włączony zapłon?
Wyskoczył mi komynikat że mam aku rozłądowane, czy mogłem coś uszkodzić? Nie wywala żaden check engine auto działa normalnie.
ForScan nawet po odłączeniu aku wywalił mnóstwo błędów a program od delphi nic nie pokazuje.
Robiłem to pierszy raz i się wystraszłem szczerze.
Tak zapłon ma być. Podczas odczytu będzie wywalal błędy. To normalne
o nie jestesmy zgubieni 11-11-2018, 21:34 Tak zapłon ma być. Podczas odczytu będzie wywalal błędy. To normalne
Wywali usterke silnika z wykrzyknikiem i nie będę mógł uruchomić silnika? To jest normalne?
o nie jestesmy zgubieni 11-11-2018, 22:59 Czyli każdy po odczytaniu/wgraniu poprzez elmconfing ściąga kleme z aku?
Nie. Ani raz tak nie zrobiłem.
o nie jestesmy zgubieni 11-11-2018, 23:53 No właśnie a ja mam taki problem, że przy samym odczycie wywala usterke silnika mam mase błędów i niemogę odpalić auta. Dopiero odłączenie aku pomaga.
No właśnie a ja mam taki problem, że przy samym odczycie wywala usterke silnika mam mase błędów i niemogę odpalić auta
kabel masz, skasuj bledy forscanem po zakonczeniu zabawy elmconfigiem i nie rob z tego zagadnienia...
No właśnie a ja mam taki problem, że przy samym odczycie wywala usterke silnika mam mase błędów i niemogę odpalić auta. Dopiero odłączenie aku pomaga.
Jeżeli masz zapłon na "guzik", to ELMconfigiem spokojnie możesz pracować bez właczania zapłonu. Po zapisie konfiguracji nie pojawiaja sie w tedy błedy z pozostałych sterowników.
jak dasz read to masz bledy, wtedy dajes write nawet jak nic nie robiles. i wtedy kasujesz forscanem i dziala wszytko
Pitero321 14-11-2018, 21:56 Witam dlaczego nie moge ustawic predkosci portu na 500000 na forach nie znalazlem nic pomocnego w lapku mam usb2.0 byc moze potrzebne usb3.0?jakies rady?
Wyłączyłem sygnał niezapiętych pasów pasażera.Wszystko niby oki tylko ta konfiguracja generuje błąd w BCM i w RCM (poduszka).
Wgrywałem do BCM i IPC tak jak doczytałem na forum ale błąd jest.
Błąd to U2101 niezgodna konfiguracja modułu sterującego
Pytanie czy robię coś żle czy tak ma ten typ czy jest inna możliwość o której nie wiem?
Robisz pewnie źle.
Którą opcję wybrałeś z listy?
Tę podświetloną czy pierwszą z góry?
https://i.imgur.com/Yl0YNEj.png
Pierwsza linijka to nazwa opcji, druga to dezaktywacja, trzecia to aktywacja.
Sporo osób robi błąd i próbuje "ustawić" nazwę opcji zamiast jej trybu ON/OFF.
Wtedy właśnie wyskakuje błąd niezgodnej konfiguracji.
Tak jest, tą opcję wybrałem without (podświetloną),inne chyba nie wyłączały.
Tak jest, tą opcję wybrałem without (podświetloną),inne chyba nie wyłączały.
Napisz na jakiej wersji ELMConfiga działasz i na jakim interface. Nie ktore kombinacje nie chciały ze sobą wspóldziałac, a któraś z wczesnych wersji ELMC miała problem z zapisem do BCMa.
"Odklikanie" zmiany usuwa bład U2101?
Kołacz mi sie po głowie informacja, że w USA i w arabii saudyjskiej wymaga sie aby poduszki były nieaktywne, jeżeli pasy sa nie zapięte - moze któras inna opcja dotycząca pasów/poduszek/rejonu świata jest błędnie zaznaczona.
Wersja programu 0.2.17c kabelek to elm stn 1170 viaken
Tak po ponownym włączeniu pasa (odklikaniu zmiany) błędy się dają kasować z obu miejsc
Wersja programu 0.2.17c kabelek to elm stn 1170 viaken
Tak po ponownym włączeniu pasa (odklikaniu zmiany) błędy się dają kasować z obu miejsc
Przeglądam swoje CCD z wyłaczoną kontrolka pasów. Mam tak:
strona 3: Safety belt reminder > EU type
strona 4: With front passanger seat belt reminder (radkor proponuje ustawic na without, ale to raczej nie jest właściwe)
strona 4: Without Seat Belt Warning Device (to raczej wyłacza sygnalizację)
spróbuj j/w, może zatrybi
Panowie, może głupie pytanie, ale chcę się upewnić zanim cokolwiek będę grzebał w ustawieniach, że nic nie popsuje.
Po podłączeniu auta do ELMConfig daję odczyt ustawień (read) wybieram tylko tę opcję którą chcę zmienić (np automatyczne blokowanie drzwi) i daje zapisz.
Nic innego mam nie dotykać, w sensie innych ustawień parametrów, czy musze coś jeszcze wybrać (zakładając, że tak jak wyżej chce aktywować tylko automatyczne ryglowanie drzwi)?
Jeśli chodzi o automatyczne ryglowanie to tylko tę opcję. Nie jest ona powiązana z innymi.
Opcja "Automatic locking by speed" -> ustawiasz "With automatic locking".
Zapisujesz w BCM, przechodzisz do zakładki IPC i tam także zapisujesz (bez odczytywania-po prostu "Write CCD to IPC" po przejściu do zakładki.)
Czy ktoś może mi pomóc ?
Jak:
-wyłączyć automatyczne grzanie przedniej i tylnej szyby gdy odpalam auto
-wyłączyć dźwięk powiadomienia o temperaturze (śnieżynka)
Nie mogę tego znaleźć nigdzie ;/
Przeglądam swoje CCD z wyłaczoną kontrolka pasów. Mam tak:
strona 3: Safety belt reminder > EU type
strona 4: With front passanger seat belt reminder (radkor proponuje ustawic na without, ale to raczej nie jest właściwe)
strona 4: Without Seat Belt Warning Device (to raczej wyłacza sygnalizację)
spróbuj j/w, może zatrybi
Po odczytaniu bcm
strona 3- nie ma safety belt reminder
strona 4: Without Seat Belt Warning Device -wyłącza tylko kierowcy
strona 4: With front passanger seat belt reminder -tylko ustawienie na without wyłącza pasa pasażera wywołując błąd
Dzisiaj trochę posiedziałem i nie wiem jakim cudem ale błąd w BCM dał się skasować, został tylko w poduszce RCM
Być może jak podpowiada kolega MI. jest jakiś konflikt pasa z poduszką.Przypomnę błąd to U2101 niezgodna konfiguracja modułu sterującego.Na liczniku poduszka nie świeci.
Jak bym mógł coś jeszcze zrobić to chętnie spróbuje,dziękuję za podpowiedzi
maximondi 01-01-2019, 22:31 Panowie w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytanie znalazłem tylko
W opcjach są dwa rodzaje aku do wyboru o takich parametrach jaki mam:
T7 80Ah 700A i H7 80Ah 700A. Nie wiem który wybrać ,czy różni się T7 od H7
pytanie. Bez odpowiedzi. Czy ktoś zna różnice między T7 a H7 ?
T7 i H7 to rodzaj obudowy akumulatora.
maximondi 02-01-2019, 11:57 A który wybrać dla Varta Silver Dynamic F18 85Ah?
T7 - 315x175x175
H7 - 315x175x190
Różnią się wysokością.
Tomi1000 02-01-2019, 16:41 Różnią się wysokością.
A jak wiadomo Ford stosuje aku o wysokości 175mm więc wybór się mocno zawęził.
aku o wysokości 175mm
Ja wcisnąłem (inni także) 195mm.
A który wybrać dla Varta Silver Dynamic F18 85Ah?
Właśnie też się zastanawiam co wybrać dla BOSCH/VARTA 85Ah/800A. Nie ma takich wartości w Elmconfig. Jeżeli czujnik BMS będzie wyzerowany to komputer musi wiedzieć jaka pojemność jest nowego akumulatora. Jeżeli będzie podana niezgodna z tym co będzie zainstalowana to komputer będzie próbował doładowywać już naładowany akumulator (jeżeli ustawimy mniejszą pojemność) lub niedoładowywać rozładowanego akumulatora (jeżeli ustawimy większą pojemność). Czytałem różne komentarze i zastanawia się czy różne problemy osób po wymianie akumulatorów na "trochę" większy nie wynikają z tych błędnych ustawień. Jeżeli po paru miesiącach nowego akumulatora (85Ah) pojawia się komunikat "Akumulator rozładowany" to by potwierdzało takie działania. Właśnie też szukam akumulatora do mojego forda i już w paru punktach powiedzieli, że pojemność 80Ah została celowo wymyślona przez Forda i że nie jest to standardowa pojemność. Ja są instalowane inne pojemności z czujnikami BMS zaczynają się problemy komputera.
5Ah to tak mała różnica że pewnie rozrzut pojemności akumulatorów jest większy. Do tego ustawienie pojemności może mieć znaczenie w prawdzie ładowania, ustawiając mniejszy niż jest ładowanie będzie ewentualnie wolniejsze, ale jeśli nie będziesz jeździł tylko 2km po bułki to spokojnie powinien się naładować
Nie ma takich wartości w Elmconfig.
Ja mam akumulator TAB 85Ah 800A. W ELMConfig wybrałem "T8 90Ah 800".
W zasadzie nie ma to większego znaczenia jeśli nie ma BMS. Ja akurat go nie posiadam.
Gdybym miał BMS to raczej kupiłbym Varte Silver (odpowiednik Ford Silver) 80Ah 700A.
Wziąłem jednak wspomnianego TABa ze względu na dużą ilość wyposażenia dodatkowego obciążającego aku (Webasto, grzane szyby, grzane fotele, pełna elektryka, itp.) i brak BMS.
Nie masz bms? Jesteś pewny?
Nie mam. Wyjechał z fabryki bez BMS.
W fabrycznym konfigu w CCC jest nieaktywny oraz nie mam go fizycznie na kablu przy aku.
Być może dlatego, że mam całe auto poliftowe z przedliftowym silnikiem i PCM. ;)
maximondi 02-01-2019, 20:27 Ja mam akumulator TAB 85Ah 800A. W ELMConfig wybrałem "T8 90Ah 800".
W zasadzie nie ma to większego znaczenia jeśli nie ma BMS. Ja akurat go nie posiadam.
Gdybym miał BMS to raczej kupiłbym Varte Silver (odpowiednik Ford Silver) 80Ah 700A.
Wziąłem jednak wspomnianego TABa ze względu na dużą ilość wyposażenia dodatkowego obciążającego aku (Webasto, grzane szyby, grzane fotele, pełna elektryka, itp.) i brak BMS.
Ja mam BMS. Obecny (czekam na nowy) Varta Silver Dynamic F18 85Ah padł po 5 latach co przy moich krótkich odcinkach ( 10-13 Kilometrów ) nie jest najgorszym wynikiem. W konfiguracji miałem dotychczas 80Ah 700A ale chyba zmienię na T8 90Ah 800 i zobaczę czy będzie różnica.
Nie mam. Wyjechał z fabryki bez BMS.
W fabrycznym konfigu w CCC jest nieaktywny oraz nie mam go fizycznie na kablu przy aku.
Być może dlatego, że mam całe auto poliftowe z przedliftowym silnikiem i PCM. ;)
2 2011 jeszcze międzylifta trafiłeś? Myślałem że tylko 2010 taki był
Mam 28.10.2010 dokładnie
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Forest1630 15-02-2019, 09:42 Ja mam BMS. Obecny (czekam na nowy) Varta Silver Dynamic F18 85Ah padł po 5 latach co przy moich krótkich odcinkach ( 10-13 Kilometrów ) nie jest najgorszym wynikiem. W konfiguracji miałem dotychczas 80Ah 700A ale chyba zmienię na T8 90Ah 800 i zobaczę czy będzie różnica.
Jeżeli kupiłem Jenox Gold 77ah i 770a prad rozruchowy to co mam ustawić, do tej pory w zakładce było tylk"Battery" a poniżej "Battery monitor sensor". I zapytam jeszcze może pomożecie, czy jeśli chce wyłączyć alarm, który jest opisany "Alarm No Cat1 (perimeter antitheft)" i w tym okienku dam na "Without alarm" to wystarczy to tylko w BCM zrobić czy jescze gdzies coś muszę przestawiać?
Danielo_82 15-02-2019, 10:35 Jaki masz rocznik auta? Bo może wogole nie masz BMS? Dla porządku powinno się jeszcze zapisać do IPC.
Forest1630 15-02-2019, 10:56 Jaki masz rocznik auta? Bo może wogole nie masz BMS? Dla porządku powinno się jeszcze zapisać do IPC.
Ok, dzięki rocznik auta 2008, pierwsza rejestracja 12.2008, a z tym alarmem to wystarczy że zmienie tak jak napisałem?
Danielo_82 15-02-2019, 11:01 To BMS wg mojej wiedzy nie masz. Zmiana typu akumulatora w elmconfig zatem jest niepotrzebna. A czy ten cat 1 alarmu to przypadkiem nie jest immobiliser? I dlaczego chcesz wyłączać?
Forest1630 15-02-2019, 11:11 To BMS wg mojej wiedzy nie masz. Zmiana typu akumulatora w elmconfig zatem jest niepotrzebna. A czy ten cat 1 alarmu to przypadkiem nie jest immobiliser? I dlaczego chcesz wyłączać?
Wyłączyć chce ponieważ alarm sam się włącza przeważnie w nocy i cholera wie dlaczego dwóch mechaników rozłożyło ręce. Gdzieś słyszałem że jest taka możliwość w ELmconfig. Myślałem że to będzie tańsza opcja niż szukać ręcznie w czym problem po prostu, bo alarm w tym momencie służy tylko żeby wkurzać sąsiadów :)
Danielo_82 15-02-2019, 11:17 Wyłączyć oczywiście zawsze można. Ale nie masz przypadkiem dołożonego jeszcze jakiegoś alarmu niefabrycznego?
Forest1630 15-02-2019, 11:28 Wyłączyć oczywiście zawsze można. Ale nie masz przypadkiem dołożonego jeszcze jakiegoś alarmu niefabrycznego?
Szczerze powiedziawszy nie wiem. Wyczytałem że jeżeli byłby alram dołożony to najczęściej syrena do niego jest w tylnym boczku z prawej strony bagażnika, sprawdzałem tam i jest tylko kontroler do czujników parkowania, ewentualnie jeszcze przednie lewe nadkole ale nie jestem sam w stanie tego sprawdzić, w papierach też nic nie znalazłem i już powoli tracę cierpliwość :). Po to kupiłem interfejs właśnie żeby pozbyć się alarmu.
Danielo_82 15-02-2019, 11:36 Wyłącz i sprawdź. wcześniej akustycznie zlokalizuj syrenę;)
Forest1630 15-02-2019, 12:25 Wyłącz i sprawdź. wcześniej akustycznie zlokalizuj syrenę;)
Właśnie najgorsze jest to że teraz włącza się jedynie w nocy i tylko komunikat o o alarmie pokazuje :)
Danielo_82 15-02-2019, 12:33 A może tylko trabi klaksonem? A w kwestii alarmu - sprawdziłeś czujnik otwarcia pokrywy silnika? Zazwyczaj to on, lub kabelki przy nim, lubią przegnić, dając takie właśnie fałszywe alarmy.
Może jak poczytasz ten temat, to będziesz więcej wiedział:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=191290
Forest1630 15-02-2019, 13:03 A może tylko trabi klaksonem? A w kwestii alarmu - sprawdziłeś czujnik otwarcia pokrywy silnika? Zazwyczaj to on, lub kabelki przy nim, lubią przegnić, dając takie właśnie fałszywe alarmy.
Sprawdzałem, mechanik wyjął cały mechanizm przeczyścił, ale tam wszystko było ok nie było rdzy kabelki zdrowe. Ustawiłem without alarm zobaczymy co będzie się działo. Gorsza sprawa że przeraziła mnie ilość błędów który wyskoczyły i nie wiedzialem co z tym robić. Usunąć je po prostu czy lepiej zostawić pokazać mechanikowi i dopiero coś działać?
Danielo_82 15-02-2019, 13:08 Błędy zawsze po zmianie konfiguracji wyskakują. Trzeba wykasować Forscanem, a jak są oporne to przez odpiecie akumulatora na chwilę.
Forest1630 15-02-2019, 13:18 Błędy zawsze po zmianie konfiguracji wyskakują. Trzeba wykasować Forscanem, a jak są oporne to przez odpiecie akumulatora na chwilę.
Na Forscanie też właśnie były ale wolałem dopytać niż od razu kasować bo poczytałem już trochę i w sumie to niby wszystko łatwo i pięknie powinno iść a zdarza się że auto się nie uruchomi :) A ja właśnie należe do tych co jak się ma popsuć to właśnie mi:)
Bump: Może jak poczytasz ten temat, to będziesz więcej wiedział:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=191290
Dzięki czytałem już troszkę w tym temacie :) ale jeszcze trochę przede mną
Wyłączyć chce ponieważ alarm sam się włącza przeważnie w nocy i cholera wie dlaczego
Jeśli masz alarm z syrenką z własnym zasilaniem w LP nadkolu (a nie z trąbiącym klaksonem z tyłu)to najprawdopodobniej wylał się akumulatorek na płytkę i powoduje losową aktywację syrenki bez powodu. Przerabiałem to z dwiema syrenkami.
Więcej w wątku: https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3028698&postcount=846
Forest1630 15-02-2019, 13:36 Jeśli masz alarm z syrenką z własnym zasilaniem w LP nadkolu (a nie z trąbiącym klaksonem z tyłu)to najprawdopodobniej wylał się akumulatorek na płytkę i powoduje losową aktywację syrenki bez powodu. Przerabiałem to z dwiema syrenkami.
Więcej w wątku: https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3028698&postcount=846
No właśnie wszystko wskazuje na ten system, czyli w sumie przestawiając parametr "Alarm No Cat1 (perimeter antitheft)" na "without alarm" i tak nic nie wskóram, dopiero de instalacja całej tej płytki z baterią będzie rozwiązaniem?
Jeśli faktycznie jest problem z syrenką z powodu wylanego akumulatorka to pomoże tu jedynie odpięcie wtyczki syrenki. Alarm będzie sygnalizowany dwutonowym klaksonem pod maską.
Wtyczkę możesz odpiąć bezpośrednio od syrenki, co wymaga odchylenia nadkola. Możesz też dotrzeć do kabla syrenki pod maską (za osłoną akumulatora) i go rozłączyć. Tutaj z kolei najprawdopodobniej będzie konieczny demontaż podstawy akumulatora.
Poza tym masz kilka opcji:
1. Wywalenie syrenki z nadkola. Wtedy alarm będzie sygnalizował główny klakson samochodu pod maską i zapisze się błąd w kompie odnośnie niedziałającej syrenki z własnym zasilaniem.
2. Wywalenie syrenki z nadkola oraz montaż klaksonu z tyłu na nadkolu i przestawienie wersji alarmu w ELMConfig. Wtedy alarm będzie sygnalizowany tym dokładanym klaksonem, który moim zdaniem jest za cichy.
3. Całkowita dezaktywacja alarmu.
4. Kupno nowej syrenki, lub próba wymiany akumulatora starej syrenki.
Kupno używanych syrenek to duże ryzyko. Ja kupiłem 2. Jedna z na starcie wylanym akumulatorkiem, druga po miesiącu padła... Na szczęście jedna z nich była gratis...
Ja sobie odpuściłem, gdyż mam także dokładany alarm w ASO z własną syreną z podtrzymaniem. Za to alarm fabryczny przestawiłem na wersję z klaksonem w bagażniku i dołożyłem syrenkę. Mam obecnie 2 działające alarmy.
Sebastian_2056 17-02-2019, 17:29 Witam jestem nowy w tym temacie. Przy próbie zaczytania bcm wyskakuje mi taki bląd dodam ze uzywam viaken vscan stn 1170
Pomorze ktoś w tym temacie ?
Poszukaj na temat firmware kabla, pewneymasz nową wersję i musisz zrobić downgrade, odpisywałem tutaj już jak to robić
https://www.scantool.net/downloads/updates/stn1170/
Wgraj to:
http://www.scantool.net/downloads/153/stn1170-3.3.1.zip
Sebastian_2056 17-02-2019, 19:00 Poszukaj na temat firmware kabla, pewneymasz nową wersję i musisz zrobić downgrade, odpisywałem tutaj już jak to robić
Mam wersję 4.2.4 możliwy jest taki problem w niej że trzeba mu downgrade zrobić do połączenia z elmconfig
???
Tak, w tej wersji nie dziala
Sebastian_2056 17-02-2019, 19:31 Ok spróbuje to jakoś ogarnąć...
Bump: Koledzy mieli rację downgrade pomogło, program działa
Wielkie dzięki za pomoc i o podesłanie linka
Mam wersję 4.2.4 możliwy jest taki problem w niej że trzeba mu downgrade zrobić do połączenia z elmconfig
??? Napisałem przecież wyżej... Znany problem. Pisano o nim wielokrotnie. Wystarczy wcisnąć "Przeszukaj temat" - to tak na przyszłość. ;)
Forest1630 20-02-2019, 12:53 Jeśli faktycznie jest problem z syrenką z powodu wylanego akumulatorka to pomoże tu jedynie odpięcie wtyczki syrenki. Alarm będzie sygnalizowany dwutonowym klaksonem pod maską.
Wtyczkę możesz odpiąć bezpośrednio od syrenki, co wymaga odchylenia nadkola. Możesz też dotrzeć do kabla syrenki pod maską (za osłoną akumulatora) i go rozłączyć. Tutaj z kolei najprawdopodobniej będzie konieczny demontaż podstawy akumulatora.
Poza tym masz kilka opcji:
1. Wywalenie syrenki z nadkola. Wtedy alarm będzie sygnalizował główny klakson samochodu pod maską i zapisze się błąd w kompie odnośnie niedziałającej syrenki z własnym zasilaniem.
2. Wywalenie syrenki z nadkola oraz montaż klaksonu z tyłu na nadkolu i przestawienie wersji alarmu w ELMConfig. Wtedy alarm będzie sygnalizowany tym dokładanym klaksonem, który moim zdaniem jest za cichy.
3. Całkowita dezaktywacja alarmu.
4. Kupno nowej syrenki, lub próba wymiany akumulatora starej syrenki.
Kupno używanych syrenek to duże ryzyko. Ja kupiłem 2. Jedna z na starcie wylanym akumulatorkiem, druga po miesiącu padła... Na szczęście jedna z nich była gratis...
Ja sobie odpuściłem, gdyż mam także dokładany alarm w ASO z własną syreną z podtrzymaniem. Za to alarm fabryczny przestawiłem na wersję z klaksonem w bagażniku i dołożyłem syrenkę. Mam obecnie 2 działające alarmy.
Dzięki za rady.
Nie chce już się męczyć z alarmem więc przestawiłem go w elm na without alarm, na razie się nie odzywał mija 5 dzień, ale zdarzały się mu już takie przestoję :). Generalnie mam jeszcze jedno pytanie, czy mogę jakoś sam zlokalizować pobór prądu w samochodzie jakimś programem który byłby podpięty dłuższy czas, bo coś zabiera prąd z akumulatora, ale elektryk nie wykrył co. Sprawdzał wszystkie obwody po kolei czekał 20min i nie było żadnego ubytku, a rano akumulator był rozładowany. Spotkał sie ktoś z takim problemem? Sprawdzał radio, światła i jeszcze parę obwodów łącznie z badaniem przekaźników i nic. Musi się to włączać samoistnie tylko nie wiadomo kiedy. Jakieś pomysły łącznie z ewentualnym poleceniem elektryka w Krakowie?
A robiłeś test samego akumulatora? Może problem jest po jego stronie?
Forest1630 20-02-2019, 13:47 A robiłeś test samego akumulatora? Może problem jest po jego stronie?
Właśnie robiłem testy, nawet oddałem go na gwarancję, ale wszystkie parametry były w normie. Elektryk też stwierdził że takie objawy to z reguły wina akumulatora, no ale ten jest nowy i w dodatku już sprawdzony pod kątem awarii.
Ja bym fizycznie odłączył syrenę alarmu w nadkolu. Bardzo możliwe, że wylany elektrolit powoduje zwarcie i to właśnie ona wysysa prąd z akumulatora.
Odłącz ją. Wtyczkę znajdziesz między kielichem po stronie kierowcy a obudową/podstawą akumulatora. trójkątna wtyczka.
https://i.imgur.com/qrZXLEU.jpg
Forest1630 22-02-2019, 07:35 NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW
Spróbuje poszukać jutro, bardzo wszystkim dziękuję za wszelkie rady.
pawlosso 24-02-2019, 12:26 Witam szanowne grono
Mam taki problem s moim s-max miałem u siebie nawigację denso i ją wymieniłem na chinola z androidem, dołożyłem panel klimatyzacji ale za boga nie wiem gdzie zmienić konfigurację żeby ten panel ożył posiadam stosowny kabelek i elema zrobiłem też kopię zapasową ustawie na wazie czego. objaw jest taki jak podłącze zakupiony nowo panel z allegro używany inny to działa przez 3 -5 sek i przestaje wyświetlać się na nim mam już trzy takie Panele jak ktoś by pomógł to będę wdzięczny
W ELMConfig'u_>central configuration->page 4,prawa kolumna pozycja nr 1 od góry,"Incar entertainment",jeśli chińczyk to wybierz "Less ICE Pack"
Zastanawia mnie skąd w aucie z 2008 roku znalazło się Denso...
pawlosso 24-02-2019, 15:07 Kolego mm32 jesteś wielki działa dzięki bardzo.
A dla czego mam denso tego nie wiem ale mam na sprzedaż pozdro
Martinaz667 05-03-2019, 12:39 temat przywrócenia konfiguracji poprzez asbuilt w elmconfigu. jakiś czas temu rozwaliłem konfigurację dziadowskim kablem (dobry już jedzie), chciałem wyłączyć światła skandynawskie i wgrać konfigurację do nowego licznika (convers+), skończyło się na komunikacie "silnika usterka" i niedziałającym pilocie centralnego zamka.
pytania:
1. vin auta wklepać ręcznie, czy program pobierze info sam z auta (mam założony licznik z konfiguracją poprzedniego właściciela, ale mogę założyc stary-porzedni)?
2. czy istnieje ryzyko, że taka operacja rozwali immobilaizer i nie odpale auta?
3. czy po przywróceniu konfiguracji pilot centralnego zamka będzie już działał, czy trzeba go zaprogramować (mam keyless odpalanie i otwieranie - żadna z metod programowania podanych w necie nie zadziałała, nikt z osób do których napisałem nie pomogł w tej kwestii)
1. ręcznie
2. i 3. nigdy nie miałem takiego przypadku, nic nie znikało
Martinaz667 05-03-2019, 14:45 mam jedną wątpliwość - wklepałem w vin w trybie offline, program ściągnął konfigurację ale zamiast keyless start and entry domyślnie jest tylko keyless start...
Najwidoczniej auto opuściło fabrykę z samym "Keyless Start"
marcines73 05-03-2019, 16:45 Dziś testowałem kabelek STN1170 od viaken'a. Tempomat aktywowany, TPMS dezaktywowane. Zainstalowałem tylko sterownik jaki dostałem do kabla i zadziałało bezproblemowo z forscanem i elmconfig.
Jakiej wersji ELMConfig używasz?
Martinaz667 05-03-2019, 17:00 Najwidoczniej auto opuściło fabrykę z samym "Keyless Start"
mozna wyciagnac kopie konfiguracji z samego licznika? w "starym" mialem zapisane bezkluczykowe odpalanie i otwieranie
Ford c-max 1981 09-03-2019, 22:08 Witam. Czy jest mozliwosc wylaczenia w konfiguracji komputera automatycznego gaszenia auta na postoju w mondeo z 2015 roku??
Ford c-max 1981 10-03-2019, 18:44 Tak dokładnie chodzi o start/stop.
kpietrek 19-04-2019, 19:26 Koledzy podpowiecie czy i jak mogę wyłączyć moduł DAB?
Jest on nie używany a tylko mi bałagan robi. Po włączeniu radia na convers+ zamiast FM mam DAB.
arczi_sr 19-04-2019, 21:12 Panowie mam problem, mianowicie:
- mdo mkIV 2007
- brak możliwości otwarcia/zamknięcia całego auta od środka; można zamknąć/otworzyć całe ale tylko za pomocą drzwi pasażera..
- przy zamknięciu z pilota auto nie daje sygnału awaryjkami
odpalane na ELM 0.2.17c przez viakena
szukałem rozwiązania problemu w BCM > central configuration, bez skutku... Próbowałem modyfikować ustawienia modułu drzwi, ale jedyne co mogę tam zrobić to odczytać numery modułu.
Jest ktoś w stanie mi pomóc?
GrzegorP 30-07-2019, 15:18 Panowie, czy jest możliwość usunięcia powiadomienia z kamery cofania z NX SD w Mondeo MK4 z 2011r?
Mam zamontowane przyciski tempomatu. Przeprowadzi mnie ktoś przez Elmconfig żeby go aktywować? Mondeo mk4 2007 2.0 TDCI
czy jest możliwość usunięcia powiadomienia
o ten napis ,że należy uważać itd ?
Jak tak to owszem istnieje możliwość . Trzeba pobawić się softem i wyrzucić . Tylko trzeba jeszcze mieć chęci i umiejętności ;)
magic097 11-08-2019, 15:02 Mam zamontowane przyciski tempomatu. Przeprowadzi mnie ktoś przez Elmconfig żeby go aktywować? Mondeo mk4 2007 2.0 TDCI
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=170461&page=123
maniek86 15-09-2019, 22:17 Witam,
Mam problem z czytaniem konfiguracji samochodu. Kiedy wybieram Read CCD from BCM, to wywala file jakiś błąd. Kabel posiadam USB STN2120 ELM327 v4 ustawia według 123 strony poradnika lub też z linku http://mondeo-pogodzinach.blogspot.com/2017/04/elmconfig-wprowadzenie.html?m=1 i nie zczytuje. Proszę o pomoc, bo nie wiem co źle robię.
...
Mam problem z czytaniem konfiguracji samochodu. ...
Ten "file" to jest SBL (program ładujący" do odczytu konfiguracji z Twojego BCM. Nazwę masz podaną. Trzeba taki program skopiować do podkatalogu 'data' w katalogu gdzie jest ELMConfig. Dziwne, że go nie masz, bo normalnie jest tam zapisywany przy instalacji ELMConfig. Ma wielkość 13kB, więc bez problemu można go wysłać Ci mailem, jak go podasz.
Witam. Od niedawna posiadam ELMConfig i uruchomiłam grzane siedzenia oraz automatyczne zamykanie drzwi podczas jazdy. Chciałam się dowiedzieć czy posiada ktoś przetłumaczony ten program lub mógłby przetłumaczyć funkcje jego ? Osobie która ma pierwszy raz styczność z takim programem jest troszkę ciężko działać oraz nie wszystko jest dla mnie zrozumiałe po angielsku, a tłumacz google całkowicie wymięka. Pozdrawiam
Andrzej_K 16-09-2019, 05:38 (...) czy posiada ktoś przetłumaczony ten program lub mógłby przetłumaczyć funkcje jego ? (...)
Może to Ci pomoże?
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=170125
maniek86 16-09-2019, 07:05 Ten "file" to jest SBL (program ładujący" do odczytu konfiguracji z Twojego BCM. Nazwę masz podaną. Trzeba taki program skopiować do podkatalogu 'data' w katalogu gdzie jest ELMConfig. Dziwne, że go nie masz, bo normalnie jest tam zapisywany przy instalacji ELMConfig. Ma wielkość 13kB, więc bez problemu można go wysłać Ci mailem, jak go podasz.
To bym był wdzięczny za plik
olszewski.m86@gmail.com
Może to Ci pomoże?
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=170125
No właśnie znalazłam to ale są inne opcje i funkcje
Witam. Prosiłbym o link do elmconfig do mondeo 4. Zainstalowałem już jeden ale nie chce sie włączyć i wywala błąd. Proszę o pomoc
orion512 22-09-2019, 13:09 A dlaczego myślisz, że program z innego zródła będzie się zachowywał inaczej.
Skoro wywala jakiś błąd to znaczy, że gdzieś jest jakiś problem. Być może w software, być może w hardware, być może w obsłudze a może w samochodzie.
A niestety nie podałeś żadnych informacji które pomogły by ustalić tą przyczynę.
A dlaczego myślisz, że program z innego zródła będzie się zachowywał inaczej.
Skoro wywala jakiś błąd to znaczy, że gdzieś jest jakiś problem. Być może w software, być może w hardware, być może w obsłudze a może w samochodzie.
A niestety nie podałeś żadnych informacji które pomogły by ustalić tą przyczynę.
Pod mondka się nie podłaczałem bo wywala na sucho na samej aplikacji. Dołączam screen z błedu.
P... Dołączam screen z błedu.
Taki "maluteńki" ten błąd, ze zapewne nie ma się co martwić...8)
Jak będzie choć ciut większy (i bardziej czytelny...) to wtedy co innego...:568:
Taki "maluteńki" ten błąd, ze zapewne nie ma się co martwić...8)
Jak będzie choć ciut większy (i bardziej czytelny...) to wtedy co innego...:568:
Wrzucam większy załącznik. Proszę o weryfikację
Kolego boro_1 - wpisz w google ten błąd który masz i znajdziesz informację w jaki sposób zarejestrować biblioteki, których nie masz zarejestrowanych w systemie.
Pamiętaj tylko, by uruchomić cmd z poziomu administratora, bo w instrukcjach zwykle o tym zapominają i przez to nie zadziała rejestrowanie bibliotek.
Marcin1551 27-09-2019, 13:15 Cześć wszystkim,
Po zmianie w elmconfig automatycznego zamykania drzwi po ruszeniu, wysypał się IVDC, czujniki parkowania i BLIS. Przez wgraniem nowej, oryginalna konfiguracja odczytana i zapisana do pliku, jednak po wgraniu jej spowrotem do BCM problem nadal występuje. Konfig wgrany do BCM i do IPC. Próbowałem też wgrać oryginalną konfigurację dla tego VIN ale nie pomogło.
Kabel Viaken STN2120, elmcofig 0.2.17c. W Forscan pokazuje błędy:
HCM: B1041
HCM: U0122
BCMii: U0122
RFA: U3003
IPC: U0416
Samochód wyrzuca błedy IVDC, BLIS i błąd świateł przednich
Jakieś porady jak ożywić IVDC i czujniki?
Danielo_82 27-09-2019, 20:17 Skasowałeś błędy forscanem? Czasem pomaga odpięcie akumulatora na chwilę.
Witam
Chyba lepiej było jak nie działał mi ten elmconfig. Kliknalem jakiś test no i teraz mi milion błędów wywala. Robiłem reset modułów itd ale nic z tego. Wrzucam zrzut. Jestem 100 km od domu. Chyba mogę normalnie jechac? Moze ktoś podpowie jak to ogarnąć :)?
Forscan i skasowanie błędów. Przecież to podstawa po odczycie/zapisie CCC z ELMConfiga...
Zabieracie się za coś o czym nie macie pojęcia, nie przeczytacie tutoriali i opisów osób (w TYM wątku!!!), które już z tego korzystały, a później lament...
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2555196&postcount=1229
Forscan i skasowanie błędów. Przecież to podstawa po odczycie/zapisie CCC z ELMConfiga...
Zabieracie się za coś o czym nie macie pojęcia, nie przeczytacie tutoriali i opisów osób (w TYM wątku!!!), które już z tego korzystały, a później lament...
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2555196&postcount=1229
Niewiem czy to akurat do mnie ale błędy kasowalem z 10 razy i forscanem i elmconfig. W pewnym momencie nawet licznik zwykłym pokazywał mi 130 a elektroniczny 60. Jakoś ogarnąłem ale pomimo testu modułów i błędów dalej to samo i takie błędy są :(
Kliknalem jakiś test
Jaki konkretnie ?
Niewiem czy to akurat do mnie ale błędy kasowalem z 10 razy i forscanem i elmconfig. W pewnym momencie nawet licznik zwykłym pokazywał mi 130 a elektroniczny 60. Jakoś ogarnąłem ale pomimo testu modułów i błędów dalej to samo i takie błędy są :(
Wybacz, ale nie wynikało to z treści Twojego posta. Zwracam honor. Bez urazy. Po prostu trafiają się w tym wątku osoby, które nie przeczytają podstaw a później dziwią się, że coś jest nie tak. ;)
Skoro błędy kasowałeś i znów wracają to już jest jakaś inna kwestia w czym pomogą bardziej zaawansowani koledzy, jak np. Pan powyżej. ;)
Nie pamiętam nazwy ale 1 opcja z lewej strony od góry jak jest. Zapalił się wszystkie kontrolki i zgalsy i wycieraczki ogrzewanie itd jkaby skanowanie całego mondka. Później licznik głupoty pokazywał bo zwykly po zgaszenia wskazówka zpstawala na 30. No i temperature na zewnątrz pokazuywalo 30 ale jakoś zaraz się zmieniło. Porobilem resety modułów. Skasowałem błędy ale dalej to samo. Ogólnie na zegara h nie ma żadnego błędu tylko w kompie. Dodam że miałem te ruskie oprogramowanie wgrywanie. To chyba z tym jest związane.
Nie pamiętam nazwy ale 1 opcja z lewej strony od góry jak jest
Musisz powiedzieć/pokazać co dokładnie zrobiłeś bo ELMConfig nie ma żadnych testów do wybrania.
A czemu mimo tego że wybierałem angielski to i tak był cały czas ruski? Gdzieś wyczytałem że większość powinna być po angielsku a sporydacznie ruski a u mnie wszystko po rusku.
Wkońcu udało się ogarnąć. Mam teraz pytanko jak zmienić prędkość po jakiej maja się ryglować drzwi. Mam teraz że odrazu po ruszeniu a chciałbym mieć np 40 km\h. W poprzednim focusie można było to zrobić bez problemu a w mondeo da rade?
orion512 30-09-2019, 12:01 Niestety nie da rady.
Słabo :( to która to opcja żeby wyłączyć? Do Focus 3 pewnie będzie jakaś inna wersja niż 17?
Piasek80 30-09-2019, 12:56 Czy jest tu jakiś spec z kuj-pom albo Wlkp do którego mógłbym się przy okazji udać na parę modyfikacji Galaxy z `09r ?
Światła, szyby itp czy da się to zrobić z poziomu "kombinacji klawiszy" bez konieczności podpinania się pod ELM ?
viansa2003 01-10-2019, 16:55 Dzien dobry posiadam Jaguara 2.0 diesel 130KM ,mechanik mi powiedział ze to silnik forda mondeo ,dlatego tu jestem,czy wiecie moze jakim programem moge diagnonizowac moje autko? gdzie sciągnąc?Posiadam ELM327 i inne dwa interfejsy vag k-line i can -line.Moje autkoma taka wade ze gdy szybko przyspiesze to zapala mi sie sprezynka i traci moc,zdarza mu sie zgasnąc,troszke tu czytałem i zacząłem od egr ,wiec umyłem cały egr ,wymieniłem swiece zarowe i filtr powietrza ,teraz dzieje sie to samo tyle ze zapaliła sie tez kontrolka silnika,wiec chciał bym pierw zdiagnonizowac komputerem moje autko
Spróbuj Forscanem. Powinno działać podobnie jak w Mondeo Mk3.
...Powinno działać podobnie jak w Mondeo Mk3.
viansa2003 - Wcale NIE POWINNO. To, że "metalowe części" są takie same/bardzo podobne w dzisiejszych czasach nie ma dokładnie żadnego znaczenia. Elektronika w Jaguarze jest zupełnie inna niż w Fordzie i fordowskimi programami tam nic nie zwojujesz... Potrzeba coś działającego z Jaguarem.
Kolego ma silnika mondeo MK3. A objawy mówią jasno. A łudzenie się że to jakiś czujnik nic nie da. Szykuje się na pompę i wtryski. Podłącz jakimś uniwersalny program. Kody błędów Obd będą takie same jak w fordzie.
Piasek80 02-10-2019, 07:46 Elektronika w Jaguarze jest zupełnie inna niż w Fordzie i fordowskimi programami tam nic nie zwojujesz...
Angole są specyficzne. Podobnie LandRover ale... ze sterownikiem silnika bez problemu skomunikuje isę każdy popularny interface typu Texa, Delphi, Bosch itp. Co niektóre nawet z niektórymi modułami pokroju ABS czy coś.
Dopiero jak chcemy grzebać dalej niż tylko w sterowniku silnika (moduły komfortu, elektryki itp) potrzeba dedykowanych do w/w programów.
viansa2003 - Wcale NIE POWINNO. To, że "metalowe części" są takie same/bardzo podobne w dzisiejszych czasach nie ma dokładnie żadnego znaczenia. Elektronika w Jaguarze jest zupełnie inna niż w Fordzie i fordowskimi programami tam nic nie zwojujesz... Potrzeba coś działającego z Jaguarem.
Podpinałem się do takiego Jaga Elmem 327 na STN1170 i Forscanem. z PCM łączył się bez problemu. A chyba o to chodzi głównie pytającemu.
Dlatego napisałem, że będzie podobnie jak w Mk3.
radex1978 05-10-2019, 08:38 witam,
czy do obsługi programu konieczny jest interfejs po kablu czy można wykonać zmiany bezprzewodowo? Mam ELM327 STN1160 Wifi od Viakena
Można, ale do ELMConfig zdecydowanie bezpieczniejszy jest interfejs przewodowy. W bezprzewodowym istnieje ryzyko zerwania transmisji w najmniej odpowiednim momencie = uceglenie auta.
Wtedy będzie już potrzebny bardziej profesjonalny (i oczywiście droższy) sprzęt aby ożywić auto.
Obecny (czekam na nowy) Varta Silver Dynamic F18 85Ah padł po 5 latach co przy moich krótkich odcinkach ( 10-13 Kilometrów ) nie jest najgorszym wynikiem. W konfiguracji miałem dotychczas 80Ah 700A ale chyba zmienię na T8 90Ah 800 i zobaczę czy będzie różnica.
Mam identyczny przypadek.
Daj znać jak po zmianach?
Zostałeś na 90 czy wróciłeś na 80?
Czy po zmianie ustawienia baterii w BCM trzeba to zapisać do IPC jeszcze?
Bo ja tylko zapisałem w BCM.
Po ponownym połączeniu i sczytaniu ustawień BCM ładnie widać tam nowe ustawienie wielkości akumulatora.
Tylko pytanie czy to wystarczy?
Czy jednak powinienem zapisać do IPC?
Danielo_82 18-10-2019, 12:26 Nie trzeba. Choć dla porządku warto.
Wczytałem i zmodyfikowałem akumulator w IPC bo tam był jeszcze po staremu.
Witam wszystkich forumowiczów , potrzebuje wyłączyć automatyczne grzanie szyb w mondeo mk4 z 2008r. Kupiłem juz interfejs od Viakena z automatycznym przełącznikiem kanałów i chciałem pobrać Elmconfig ale po pobraniu bibliotek wyskakuje komunikat o wpisanie hasła. Czy ktoś zna hasło do tych bibliotek? Czy jest ktoś z okolic Katowic, Sosnowca, Dąbrowy Górniczej co mógłby mi wyłączyć automatyczne podgrzewanie szyb?
https://fordcom.de/elmconfig/ nie da sie wylaczyc wprost grzania szyb, musisz aktywowac PTC (nawet jak jej nie hcdesz dokladac) bedzie blad po podlaczeniu kompa ze jej nie ma, ale szyby juz nie beda grzac.
michaael15 03-12-2019, 17:58 Dokładnie tak, ostatnio wyłączyłem. Poza błędem w systemie jest jeszcze taka opcja, że na Conversie wyświetla się grzanie PTC, które rośnie na maxa i znika dopiero po jakimś czasie (zauważyłem, że po ok 15min.) ;)
Witam wszystkich
czy ktoś orientuje się do czego służy komenda STRSTNVM w chipie STN1170?
|