Zobacz pełną wersję : [Ogólne] Nowa Nawigacja SYNC 3 - dyskusja , linki
Strony :
1
2
3
4
5
[ 6]
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
benekbenek 22-07-2018, 13:23 Zapomniałeś jeszcze o paczce 422 Voice nav, której niestety ale nie wgrasz.
Spokojnie, nie zapomniałem, jest Voice nav.
Fakt, cała Europa by nie weszła, ale zarówno miła Pani prowadzi do celu, jak i przyjmuje komendy głosowe po polsku.
Wrzucić filmik dla niedowiarków? :027:
Lipiec 2016
W Sync3 nie ma opcji "dogrywania" softu. Sam się aktualizuje jak chce i nie ma jak zmusić go do zmiany rynku (a więc zmiany dostępnych języków)
Październik 2017
Dzięki pracy zespołowej uzyskaliśmy rozwiązanie absolutnie przełomowe:
#tedi_k nie rozśmieszaj mnie... moje 2,5 dnia, gdzie Ford to nie moja dziedzina, a 1,5 roku dla kogoś kto się tym zajmuje i uważa, za pioniera ...:lol:
Wrzucić filmik dla niedowiarków?
a zrób to :D
piotrek00 22-07-2018, 13:51 Jak sie umie to się zainstaluje 3.2 na starszym S3 .
A i jest jeszcze coś nowszego od wyżej wymienionych już softów ;)
Co masz na myśli? :razz:
Kolega benekbenek jak tak to wrzuć zdjęcie z testowego menu IVSU.
Po co piszesz bzdury bazując na moim PW ? Przecież nawet nie wiesz jak jest podpisać pakiet a co dopiero go zrobić.
Dziwie sie, ze jesteś programista i takie fake piszesz po forach.
A i jest jeszcze coś nowszego od wyżej wymienionych już softów
ten ze zdjęcia też nie jest najnowszy z tego co widzę g:DD
https://i.imgur.com/ttC3mYF.png
BA, BC, CA to wersje dla sync3 4”
piotrek00 22-07-2018, 15:21 BA, BC, CA to wersje dla sync3 4’.
Co to za wersja 4'?
komarkutno 22-07-2018, 16:18 Pogubić się można w tych softach który Soft jest najnowszy i najbardziej bezbłędny posiadam nawigację Europejską założoną do Forda Fusion obecnie posiadam coś takiego wgranehttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180722/44b4b7e47c4555bc76c67722f3d48e19.jpg
piotrek00 22-07-2018, 19:02 ten ze zdjęcia też nie jest najnowszy z tego co widzę g:DD
Jest już wersja 3.3 18136
...
Wrzucić filmik dla niedowiarków? :027:
...
a zrób to :D
Może jednak screenshot z identyfikatorami zainstalowanych pakietów z trybu testowego Sync3?
Będzie widać dużo więcej... Może nawet źródło owego "dokonania"... :P
...i to i to :)
No dobra...:one: Byle na tym filmie była użyta komenda "znajdź adres" w pełnym zakresie...:wink:
No i jednak moim zdaniem screenshot zainstalowanych pakietów mówi "ciut" więcej...:568:
czekamy na relację więc ;)
benekbenek 22-07-2018, 20:44 co to koncert życzeń?! :P może mam jeszcze zaśpiewać z Panią lektor :razz: Jest niedziela.
Wrzucam to co nagrałem wcześniej, z wyciętym środkiem, bo był tam numer VIN pokazany.
https://drive.google.com/open?id=1RScnrKcbZJIhrHWa-KJUB2llu9OK7Q2
czekamy ...
No to Tomku dostałeś komunikaty ze standardowego VC (nie z mapy):one:
No ale jest niedziela, to pewnie kiedyś się uzupełni o to co pokazuje to czy tamto...
Warto też zwrócić uwagę, że "poprzednie cele" moim zdaniem wyraźnie wyglądają na wprowadzone z "palca" z nie za pomocą VC "znajdź adres"...:P
BTW - szczególnie screenshot przy niedzieli to grzech faktycznie za duży...:one:
Kolega benekbenek próbuje nabić w butelkę ludzi... polecenia z filmów to nie są polecenia z paczki 422. Są to standardowe komendy 391... Zmuś Ukrainkę, aby wypowiedziała nazwę Twojej ulicy :one::one::one::one:
...próbuje nabić w butelkę ludzi...:one:
benekbenek Oględniej napisałem to powyżej...:one:
benekbenek dawaj ten APIM ogarnie się ;) i będzie wszystko co najnowsze :one:
cattani75 23-07-2018, 07:13 A co właściwie jest najnowsze?
No właśnie? Sprawdzałem po vin firmware do Sync3 i nie ma nowszego niż ten z przed 2mcy(około). Map po 7 też nie widziałem..
Dla wersji 3.0 nie ma nic nowszego, niż napisałem wyżej:
- CIP 381 - 18093 - JR3T-14G381-AM.tar.gz
- VC 391 - JR3T-14G391-AD.tar.gz
- GraceNote 423 - JR3T-14G423-AA.tar.gz
- mapa F7 - JR3T-14G421-BC.tar.gz
- VC mapy F7 - JR3T-14G422-BC.tar.gz
Stan stabilny od kwietnia 2018. Nic nowego nie wyszło.
Tomek po prostu lubi się trochę "podrażnić"...:one:
piotrek00 23-07-2018, 10:16 Dla wersji 3.0 nie ma nic nowszego
A wersja 3.3 18136 do czego jest? Do nowszych Sync 3?
cattani75 23-07-2018, 13:27 I nie da się tego "wgrać" na te starsze? Kiedyś chyba coś wspominałeś o takiej wizji przyszłości? Czy coś pomieszałem?
Tak da się, tym razem już z możliwością wgrywania i updatów paczek 'z mojego linka'. Różnica tylko w logach stacji radiowych DAB.
A czym się różni nowy Sync3 od starego?
...nowy Sync3 od starego?
Różni się schematem partycjonowania flasha. Nowy Sync3 ma partycje systemowe 2 x 1,5GB, natomiast stary ma partycje 2 x 1GB.
Repartycjonowanie flasha jest słabo wykonalne, więc koledzy "ratują się" tnąc pakiety instalacyjne CIP 3.2 do rozmiaru 1GB. Trochę to podobne do "obcinania" VC mapy EU aby się to zmieściło na Sync3 USA, więc na przykład ja nie pcham się do takiego rękodzieła jakoś nadmiernie...
Alternatywnie można będzie programatorem ograć flasha 64GB pełnym wsadem "nowego" Sync3, ale to także jest rozwiązanie niezbyt zalecane, bo Ford wprowadził w oficjalnych pakietach kontrolę wersji sprzętu i standardowe update po prostu nie będą na tak spreparowanych urządzeniach działać.
Ciągle będzie trzeba korzystać z "pomocy kolegów co to umieją"...
piotrek00 23-07-2018, 15:47 Wychodzi na to, że lepiej szukać najnowszego Sync 3, aby mieć możliwość aktualizacji na przyszłość :(
Wychodzi na to, że lepiej szukać najnowszego Sync 3, aby mieć możliwość aktualizacji na przyszłość
e tam ;) powinno się ogarnąć .. no a najnowsze to jeszcze trochę zanim będą na rynku :D
e tam ;) powinno się ogarnąć ...
Fajny tekst.:one:
DOKŁADNIE NIC NIE WNOSZĄCY!
Tomku - albo się pisze "wiem jak są kodowane wersje, umiem przekodować jedną na drugą, sprawdziłem, że po przekodowaniu wszystko działa jak należy" albo się nie mydli ludziom oczu.:568:
Bo widzisz ja wiem jak są kodowane wersje i umiem przekodować jedną na drugą i jakoś tak nadal mam do tego rezerwę.
Po prostu nie lubię naszego "hurrra - jakoś to będzie!":569:
Bo widzisz ja wiem jak są kodowane wersje i umiem przekodować jedną na drugą i jakoś tak nadal mam do tego rezerwę
brawo ;)
Koledzy, HJ5T-14G370-KFB
NAV / Baz NAV? - ponoć z KUGi.
Bawiliście się taką pozycją?
...HJ5T-14G370-KFB
...
Qurche - znów Google komuś się popsuł???:roll:
https://archiwum.allegro.pl/oferta/wyswietlacz-nawigacja-sync-3-sync3-ford-kuga-mk2-i7328253637.html
Nic się nie zepsuło.
Odpytałem się kolegów czy jest z navigacją czy tez nie. Na allegro można wszystko opisać że jest z NAV.
Stąd moje pytanie.
I nie da się tego "wgrać" na te starsze? Kiedyś chyba coś wspominałeś o takiej wizji przyszłości? Czy coś pomieszałem?
z rosyjskiego przetłumaczone i wychodzi na to że się da nawet bez przycinania
https://i.imgur.com/jpL27VX.png ale sami tego w domu raczej nie zrobimy :<
Ten kto to robi ma Dev Tools dla S3. Nie do dostania narzędzie.
Ja obcinam poprostu tematy dla Lincolna które nie są i nie będą używane. W dodatku każdy update systemu jest możliwy bez ponownego wysyłania, rozbierania urządzenia - wystarczy napisać i wyślę link przygotowany pod dany ESN.
Różni się schematem partycjonowania flasha...
A jak sprawdzić jakiego Sync3 się ma?
Moja Kuga produkcja styczeń 2017
A jak sprawdzić jakiego Sync3 się ma?
masz starego S3
komarkutno 25-07-2018, 08:43 A po czym poznać nowego Sync3?
Najprościej po sofcie 3.2 lub 3.3.
A jak sprawdzić ...
Jest sens sprawdzać przy dacie produkcji auta po maj 2018. Wcześniej nie ma co sprawdzać - "stary" Sync3 co najwyżej 3.0...
cattani75 25-07-2018, 10:55 To jeszcze jedno pytanie z gatunku "czy mi się wydaje". Czy nowy focus ma mieć on-line informacje o ruchu drogowym (nie TMC)? Dalsze pytania w zależności od odpowiedzi na powyższe. :-)
Tak. Wersja 3.2 przez Ford Pass.
siwy1978 25-07-2018, 17:11 Panowie, ostatnie wpisy dotyczą głównie synca w wersji z nav. Pytanie mam takie, czy da się coś jeszcze wycisnąć z sync 3 bez nav, wersja 3.0 (zapodana z oficjalnej dystrybucji ze strony UK, auto to mondeo z rocznika 2016, końcówka roku). Na navi specjalnie mi nie zależy, ale może chociaż jakieś motywy, ikonki stacji radiowych itp. Coś żeby jednak mimo swojej funkcjonalności, sprawiło że sync stanie się ładniejszy, ewentualnie nieco bardziej funkcjonalny. Są jakieś opcje bez przyjazdu do Was, czy jedynie z przyjazdem? Pzdr
Tak. Wersja 3.2 przez Ford Pass.
Hmmmm - mam 3.0 z FordPass i dane o ruchu drogowym mi się aktualizują online - pakiet mam ważny do 2020 roku
Zobacz w menu testowe (>> EXIT )- Apim diagnostic- ivsu versions jaka masz dokładna wersje. Masz Ford Pass w Telefonie I menu synca ?
Wersje mam 3.0 (pomyłka), a fordpass mam w syncu i telefonie (a aktualizacja o ruchu na pwno działa bo pojawiły mi się roboty drogowe, których wcześniej nie było)
udało się ściągnąć aktualizację do mojego auta z oficjalnej strony forda.
Jak na razie zaktualizowałem Sync3 do 18025, jutro spróbuję resztę (nie miałem czasu)
Ta aktualizacja wg. daty, wyszła wczoraj
cattani75 25-07-2018, 21:06 ...fordpass mam w syncu i telefonie (a aktualizacja o ruchu na pwno działa bo pojawiły mi się roboty drogowe, których wcześniej nie było)
To działa jak Google Maps czy bliżej temu do TMC? Na tych starych Syncach też się to da odpalić po zmianie na 3.2?
robo007 FordPass już działa w Europie? Po czym poznajesz, że info o utrudnieniach drogowych (robotach) nie pochodzi z TMC?
Wiesz co w pierwszej chwili też tak myślałem - ale za dużo informacji mi się wtedy pokazało. TMC w Polsce nigdy nie było szałem (w porównaniu z tym co jest za naszą zachodnią granicą). Jak na razie Fordpass nie wnosi wielkich innowacji - podaje stan paliwa, przejechane kilometry, informacje o błędach i jakieś inne pierdoły. Mam wrazenie że jest to wersja testowa i większa funkcjonalność będzie dopiero za jakiś czas. Protestuje jeszcze jakiś czas te dane w różnych miejscach i wtedy się okaże jaka jest ta "funkcjonalność"
cattani75 26-07-2018, 07:40 A czy ten Ford Pass będzie działał na starych dokładanych Sync3, czy raczej należy o tym zapomnieć? Coś tam wspominają o hardwarze (modemie) w opisie, więc chyba nie bardzo będzie to działać na starych sprzętach?
...TMC w Polsce nigdy nie było szałem ...
Nie masz racji. W Sync3 działa normalnie. Mogę się założyć, że utrudnienia masz z TMC a nie z FordPass, bo info o zdarzeniach w FordPass do melodia dość odległej przyszłości a nie teraźniejszość...
Nawet w USA reklamują nawigowanie z Syrius TravelLink oraz Waze a nic nie wspominają o FordPass w tym zakresie...
robo007 - proszę podeślij VIN tego Twojego auta, bo tak trochę jestem zdziwiony, że Twoje TCU (modem wbudowany w samochód) jest w stanie zalogować się do któregoś krajowego operatora GSM... Aż chcę to sprawdzić...
Może i tak jest. Nie chodzi o spieranie się na siłę kto ma rację - bo nie o to chodzi - tylko o efekt końcowy aby wszystko działało i aby informacje były aktualne. A co fo fordoass w momencie odpalenia pokazał jakieś informacje drogowe (szkoda że nie zrobiłem zrzutu z ekranu), ale później już nie pokazywał - była tylko informacja o ważności pakietu. A tak swoją drogą to nie wiedziałem ze sync3 ma modrm z GSM. Ja łącze robiłem przz BT i udostępnienie WiFi. A jeśli chodzi o Edge to przez to że jest robiony w. Kanadzie to jego soft i ewętualne podzespoły różnią się od s-maxa i mondeo - miałem okazję się o tym przekonać przy zmianie softu
komarkutno 26-07-2018, 15:34 Chyba jednak fordpass przekazuje dane o ruchu drogowym do sync3 , screen z fordpasshttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180726/e6a1419042d126f276c3391a90a945f1.jpg
Też widzę, że coś jest na rzeczy mimo mojego niedowierzania... https://www.youtube.com/watch?v=MwIjIRcdgF4
cattani75 26-07-2018, 17:08 No to teraz tylko pozostaje pytanie, czy na starych, dokładnych Sync3 to też zadziała?
Czyli jednsk nie miałem haluna
robo007 nie miałeś :) A jak tam się autko spisuje i mody w nim ?
Nooooo - twoje modyfikacje są zajefajne. Wreszcie wiem kiedy DPF się wypala. Muszę zamieścić nowe foty bo admin do kosza wcześniejsze spuścił , ale to dopiero jutro, a aktualizacje do syncka i mapy poszły migusiem
siwy1978 26-07-2018, 20:16 Kurcze, Panowie, właśnie o coś takiego pytałem parę postów temu. Właśnie takie ficzery jak info o wypalaniu dpf (choć nie miałem świadomości że to można zrobić), a wcześniej moje pytanie było bardziej o kwestie estetyczne. Generalnie pytałem o to co da się wycisnąć z synca 3 ver. 3.0 bez navi, mondeusz z 2016 r. Zróbcie proszę listę takich dodatków, które z mojej wersji da się wycisnąć. A jeśli się już nic nie da, to też proszę o potwierdzenie. Z góry dziękuję
Sorki ale źle zrozumiałeś, albo sorki może ja źle napisałem. Wypalanie dpfa da się wyłapać tylko po spalaniu chwilowym. Jak na razie nie spotkałem się z takim modem co by na wyświetlaczu komputera podawał na ile jest zapchany dpf i czy jest już wypalanie. A co do listy zmian lub modyfikacji6to się da zrobić
siwy1978 26-07-2018, 20:53 Świetnie, będę dźwięczny, tym bardziej że do wszystkich fachmanów z forum mam trochę daleko i zanim zdecyduję się podjechać, chciałbym wiedzieć czy warto. Co do wypalania to luz, w sumie u mnie można ustawić wyświetlanie chwilowe na wyświetlaczu między zegarami ale zazwyczaj mam ustawione inne opcje i myślałem że jest może jakiś, choćby ogólny myk, wskazujący kiedy to się dzieje bez permanentnego wyświetlania spalania chwilowego.
myślałem że jest może jakiś, choćby ogólny myk
zakładam że masz licznik w wersji podstawowej, wymień sobie na wersję high level na lewym będziesz miał chwilowe spalanie a na środkowym np cyfrową prędkość. W gratisie dostaniesz ładniejsze wnętrze :)
GregorMUN 27-07-2018, 05:28 zakładam że masz licznik w wersji podstawowej, wymień sobie na wersję high level na lewym będziesz miał chwilowe spalanie a na środkowym np cyfrową prędkość. W gratisie dostaniesz ładniejsze wnętrze :)Wymienic licznik w sensie "hardware", czy idzie programowo.
Wymienic licznik w sensie "hardware"
tak, to są dwa różne liczniki
GregorMUN 27-07-2018, 08:13 tak, to są dwa różne licznikiNo to lipa... Mam stary w takim razie. Szkoda. Tego wskazania prędkości mi brakuje.
ale w S-maxie powinna być możliwość aktywacji prędkości cyfrowej. Liczniki są takie same jak w mondeo mk5 tylko różnią się mocowaniem obudowy.
Chyba jednak fordpass przekazuje ...
Powiem więcej - okazało się, że technologia Forda naprawdę potrafi mnie mocno zadziwić...:one:
cattani75, Rob007, Danio's, kaan1, Karwos00, a4tech - można popatrzeć jakie rzeczy są możliwe już dziś...:one: https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=284156
ale w S-maxie powinna być możliwość aktywacji prędkości cyfrowej. Liczniki są takie same jak w mondeo mk5 tylko różnią się mocowaniem obudowy.
No jest, robiłem to nie raz.
cattani75 28-07-2018, 23:28 ...technologia Forda naprawdę potrafi mnie mocno zadziwić...
Ale Twój jest z Hameryki... :-)
A czy nasze dokładane Synci będą chociaż umiały odebrać info o ruchu drogowym? Okaże się pewnie, że licencjonowanie tych informacji nie jest możliwe dla VINów Mondeuszy. :-(
...czy nasze dokładane Synci będą chociaż umiały odebrać info o ruchu drogowym? ...
...pakiet mam ważny do 2020 roku
Dobre pytanie Marku...:one:
Warto by nam Kolega robo007 przybliżył "jak się poznaje", że ma się "pakiet" oraz gdzie widać do kiedy on jest ważny itp. itd.
Wtedy będzie można podjąć dalszą inwestygację, czy "da się pakiet dołożyć/dokupić" czy co tam jeszcze ...
cattani75 29-07-2018, 11:48 robo007 Czy 23 lipca 2018 to jakaś szczególna data w życiu Twojej fury? Bo jeśli nie, to może po prostu w ogóle od lipca 2020 trzeba będzie za to płacić?
Wtedy odpaliłem aplikację - czyli od tego momentu zaczyna się odliczanie. A co do płacenia później - tego nie wie nikt
A tak swoją drogą - czy nasze synki3 mają moduł TCU?
cattani75 29-07-2018, 12:01 Może to po prostu sama apka przestanie działać, a Fordowi nic do tego? Poza ewentualnymi tantienami za zakup licencji apki.
Chyba muszę się umówić do a4tech po nową wersję 3.2. :-)
A co wnosi wersja 3.2 nowego?
cattani75 29-07-2018, 12:08 No chyba m.in. to, że działa z Ford Pass.
Tak napisał a4tech tutaj: https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=3010409
Fordpass chodzi na 3.0. Taką mam i mi działa
I jeszcze jedno do wersji 3.2 - dostajesz plik, czy musisz jechać na wgranie?
...czy nasze synki3 mają moduł TCU?
Do sprawdzenia tego prosiłem Cię o VIN. Nie masz TCU.
Generalnie od modelu rocznikowego MY18 wszystkich samochodów (również takiego jak mój C-max Energy MY18 ) Ford przestał stosować TCU i przeszedł najwyraźniej na koncepcję wykorzystania sparowanego smartfona jako "medium komunikacyjnego". W takiej konfiguracji oczywiście "zdalne sterowanie", jakie pokazałem dla mojego Energi, nie ma prawa działać.
...
I jeszcze jedno do wersji 3.2 - ...
Osobiście wątpię w upgrade 3.0 do 3.2. Repartycjonowanie flash spowodowałoby "uceglenie" ca 25% urządzeń...:one:
Osobiście wątpię
ale przecież robią to i nic nie uceglają
ale przecież robią to...
Ja mówię o "oficjalnym" upgrade Forda z pendrive.
A Ty Tomku?
Znaczy nie ma co na razie się w to pchać do momentu jak się nie rozprzestrzeni. A co braku TCU - to akurat z tego się cieszę - nie lubię szpiegowania i nadmiernej inwigilacji (a aplikację włączam wtedy kiedy chcę). I mimo wszystko, że samochód mam nowy to zapewne partycje mam 2x1, a nie 2x1,5
robo007 Czy 23 lipca 2018 to jakaś szczególna data w życiu Twojej fury? Bo jeśli nie, to może po prostu w ogóle od lipca 2020 trzeba będzie za to płacić?U mnie też jest ta data, a raczej w tym samym momencie apki nie odpalilismy. Może ktoś wyjaśnić jak działa ta apka w przypadku zdarzeń drogowych? Tzn. Jak wsiądę do auta mam odpalić apke i będzie działać w tle?
Nie pokazuje mi przebiegu km oraz ilości paliwa. Fakt że apke odpaliłem teraz. Jak pojadę to się uaktualni?
Ta apka działa w tle - sama bez twojej ingerencji. A w menu aplikacji na syncu w informacji o ruchu drogowym pokazuje tylko że "połączony"
cattani75 29-07-2018, 17:26 Zainstalowałem FordPass, Sync ją widzi, dostałem info o przedłużonej gwarancji, ale poza tym żadnych sensownych efektów - brak info o np. ilości paliwa, brak info o ruchu drogowym.
Może jak się zmieni soft w Sync, to zadziała?...
A zrobiłeś już jakąś trasę?
cattani75 29-07-2018, 17:39 Nie, zrobiłem to na parkingu. :-)
Nie widzę też w telefonie info o licencji.
GregorMUN 29-07-2018, 17:41 U mnie też nie działa nic oprócz info o gwarancji. Trasy robione itp. Widać na dokładanym sync3 nie działa.
cattani75 29-07-2018, 17:45 Pewnie musimy mieć wyższy soft, jak pisał a4tech. Oby. :-)
GregorMUN 29-07-2018, 17:50 Raczej nie. Wpisuję się vin więc wykrywa po nim. Wpisałem jakiegoś Focusa z sync3 oryginalnie i się pojawiło live traffic. Ale teraz sync3 nie pozwala z tego korzystać, bo się auto innym vinem pewnie identyfikuje.
A właściwie nie dostaje zgody z serwera Forda. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180729/f72aef79adde2a27aa4d49715cf5fded.jpg
cattani75 29-07-2018, 17:51 Uuu... no to kompletna klapa. :-( tedi_k Da się jakoś serwerom Forda wytłumaczyć, że mamy Sync3 a nie Sync2?
cattani75 29-07-2018, 18:04 Tutaj kolega ma oryginalnego Sync3: https://r.tapatalk.com/shareLink?url=https%3A%2F%2Fforum%2Efordclubpolska %2Eorg%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D284183&share_tid=284183&share_fid=42379&share_type=t
No właśnie. Może trzeba zrobić jakąś trasę. Ja też nie mam tych info, ale też po instalacji jeszcze nie jechałem. Info o licencji mam. 3 lata od uruchomienia apki
Sync3 oryginał. Trasę zrobię jutro to się zobaczy
grzechu913 29-07-2018, 19:41 U mnie pokazuje żywotnosc oleju 67% , licznik kilometrow z faktycznym przebiegiem,ilosc paliwa ,ale to pewnie po przejechaniu jakiegos dystansu bo przkm jest - . Jest jeszcze rozszerzona gwaranca na 5 lat.
Wysłane z mojego JDN-L01 przy użyciu Tapatalka
Te dane rozumiem same "wyskakują"?
grzechu913 29-07-2018, 20:02 Nio w telefonie , ale co najlepsze wyskoczyly po chwili 2 bledy jeden cos z ladowaniem , ze niby napiecie troche spadlo, to sie zgadza bo mialem zaplon wlaczany bez silnika i cos z lampka check , ale jak odpalilem to jak sobie odswiezyl to juz bledow nie bylo. Dziwne troche
Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka
Widzę że apka zyje własnym życiem - u każdego inne wskazania (jedni mają olej a inni ciśnienie opon a ja ani tego ani tego - hehehehe)
grzechu913 29-07-2018, 20:13 Tak to wyglada https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180729/b0bb4bf80e968c99c6f2208741fff353.jpg
Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka
Dziwne. W ustawieniach nic nie ma. A może to co pokazuje(olej, ciśnienie) od modelu auta zależy
Jutro się pobawię - zobaczymy co się da zrobić
Lukasz737 30-07-2018, 07:23 po aktualizacji Sync3 z wersji 2.3 bodajże do 3.0 nie działa u mnie wyłączanie radia przyciskiem na pokrętle głośności. Ktoś uświadczył takiego problemu ?
grzechu913 30-07-2018, 07:40 U mnie po jezdzie narazie nie pokazuje stanu paliwa , ciekawe kiedy wogole zacznie.
Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka
A zużycie oleju lub ciśnienie w oponach pokazuje?
grzechu913 30-07-2018, 07:53 Olej pokazuje , ale zamiast kół mam poziom paliwa , ale kiedy sie odblokuje to nir wiem
Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka
Ciekawe w jaki sposób oblicza stopień zużycia oleju. Bierze pod uwagę czas od przeglądu, czy też ilość przejechanych kilometrów
No i jeszcze jedna ciekawostka (biorąc pod uwagę że wczoraj nie było co oglądać w TV) poszukalem sobie informacji i wynika z tego że Ford nie rezygnuje z modułu GSM, a wręcz przeciwnie w nowych Focusach bedzie FordPass Connect jako dodatkowo płatna opcja. Wtedy mozemymiec w aucie punkt WiFi, a sam program bedzie miał dużo więcej opcji - a mianowicie: zamykanie, otwieranie, włączanie zdalne, terminarz, itp.
Ten moduł GSM był montowany wcześniej? Moja Kuga z 2017 raczej nie ma, a przynajmniej nic o tym nie wiem
cattani75 30-07-2018, 09:10 Przy Focusie piszą: "Unikaj korków dzięki informacjom o ruchu drogowym, aktualizowanym co 30 sekund, wysyłanym do Twojego systemu nawigacji satelitarnej SYNC 3 (funkcja dostępna z modemem FordPass Connect)".
Czyli trzeba mieć jakiś modem, żeby to działało. Chyba, że jest to standard w Sync3.
Nic już z tego nie rozumiem - nie wiem, czy nie mam tych informacji, bo Ford nie wie, że mam Sync3 (myśli, że mam Sync2), czy może dlatego, że nie mam tego modemu (inne Sync3 mają).
SRS możesz nam przybliżyć te zawiłe zależności?...
komarkutno 30-07-2018, 09:16 Ciekawi mnie też czy taki moduł GSM jest wbudowany w Sync 3 Bo jeżeli tak to gdzieś na naklejce by musiał być numer IMEI bo to jest konieczne
... (funkcja dostępna z modemem FordPass Connect)".
...
Modem FordPass Connect to inaczej TCU (telematic control unit).
Od rocznika modelowego MY18 Ford zmienił koncepcję TCU (modemu wbudowanego). Starsze TCU (jak w moim C-max Energi) pełniły role "medium transmisyjnego" do komunikacji z samochodem.
Według nowej koncepcji, TCU ma być medium komunikacyjnym samochodu ze światem. Odwrócono punkt ciężkości.
Na przykład to TCU będzie mogło realizować "hotspot samochodowy", ponieważ ma lepszą antenę i w związku z tym potencjalnie lepszą przepływność kanału transmisyjnego niż smartfony zamknięte w metalowej puszcze nadwozia...
Jednak w związku z tym, że "nowe TCU" jest bardziej rozbudowane (czytaj - droższe), to wprowadzono jego opcjonalność (lub "pakietowanie").
komarkutno W żadnym modelu samochodu ani w żadnym modelu Sync3, modem wbudowany nie jest częścią Sync3. To osobny moduł montowany czasem dość daleko od Sync3 (u mnie w C-max Energi za lewym boczkiem bagażnika).
Jeszcze w kwestii dostępu Sync3 do on-line'owych informacji o utrudnieniach w ruchu drogowym. Generalnie dla realizacji tej funkcji nie ma znaczenia czy transmisja odbywa się przez TCU (FordPass Connect) czy przez smartfon. Metoda dostępu do sieci nie ma znaczenia - ważne jest czy serwer uzna prośbę o dane za uprawnioną czy też stwierdzi, że pytający nie ma autoryzacji na dostęp do danych. I tu jest clou problemu - na razie nie wiemy jaki serwer i w oparciu o jakie uprawnienia udostępnia informacje o zdarzeniach drogowych. Trzeba drążyć ten temat.
Znaczy jak zwykle rozchodzi się o kasę. Wyjście na świat będzie ale w postaci miesięcznego lub rocznego abonamentu
O kurcze, widać, że inżynier to pisał :) Czyli moja Kuga (styczeń 2017) powinna mieć MODEM TCU?
Jazda zrobiona, pokazuje mi gwarancję (7 lat), przebieg, stan benzyny, zużycie oleju.
cattani75 30-07-2018, 09:57 Nie do końca o kasę (nie tylko :-)), bo jak widać auta z dołożonymi Sync3 tej funkcjonalności nie mają. I choćbym chciał zapłacić, to na razie "się nie da".
Nie koniecznie - dołożony czy nie - nie ma większego znaczenia - ja jak i wielu innych co mają go w zestawie od razu TCU też nie mają. A to że niektórym pokazuje stan oleju też nie znaczy że mają TCU, bo gdyby był komunikacja powinna (w/g mnie - cgyba że się mylę) odbywać się non stop, a nie tylko w momencie jak sync bo BT wykryje telefon
komarkutno 30-07-2018, 10:17 Spokojnie zaraz Powstanie nowa metoda kradzieży auta na zhakowaną aplikacje skoro można nią odpalić i otworzyć auto tak tak jak pisał Pan Tadeusz z Katowic
cattani75 30-07-2018, 10:22 robo007
To jest inna kwestia. Ale Tobie i innym z oryginalnymi Sync3 "coś tam działa".
U mnie i GregorMUN nie działa nic, poza info o gwarancji. A jak GregorMUN zmienił VIN na "mający oryginalnie Sync3", to info drogowe się pojawiło, tyle że został wskazany błąd braku dostępu do tych danych.
Czyli pewnie, żeby opcje były dostępne, to trzeba mieć odpowiedni VIN wpisany w aplikacji, ale w chwili jej działania z Sync3 i przy pobieraniu tych informacji następuje weryfikacja, czy VIN auta może dostać te informacje.
Spokojnie zaraz Powstanie nowa metoda kradzieży auta na zhakowaną aplikacje skoro można nią odpalić i otworzyć auto ...
Auto otwiera się bez porównania szybciej wybijając szybę.
Samochodem z funkcją zdalnego startu nie da się dokładnie nigdzie pojechać jak funkcja jest włączona.
Dopiero po wyłączeniu uruchomionego zdalnego startu da się włączyć normalny zapłon i ruszyć w drogę...
Tak więc akurat tu nie bardzo jest sens hakować cokolwiek...
...Czyli moja Kuga (styczeń 2017) powinna mieć MODEM TCU?
...
W Europie TCU wchodzi od rocznika modelowego MY18. We wcześniejszych autach TCU było stosowane jedynie w USA.
BTW - TCU zapewnia łączność z samochodem jak nie siedzimy w nim w środku - pokazałem to opisując funkcjonalność mojego C-maxa.
Rozpoznaje się to bardzo prosto: albo można odświerzyć sobie status samochodu jak siedzimy "przy pifku" albo nie...
cattani75 - Marek, jakoś musisz wygospodarować trochę czasu na spotkanie i podpięcie Twojego auta z dołożonym Syn3 pod moje narzędzia. Może uda się doprowadzić do tego, że serwery Forda zauważą zmianę.
cattani75 30-07-2018, 10:57 No widzisz, Tadeusz, a byłem niedawno w Ford Sławek i gdyby nie to, że strasznie się tam przedłużało, to mi chodziło po głowie odwiedzić Cię. :-)
W sumie to jak widzę, co na pokładzie ma nowy focus (ISL, AutoHold, Stop&Go, FordPass, machanie nogą przy bagażniku), a nie ma stary mondzio, to się zastanawiam czy nie łatwiej zmienić auto. :-D
Co do weryfikacji VIN to penie tak jest. Zresztą całe te TCU jakimś wielkim szałem nie jest z tego co czytam i tak na prawdę nie żałuję że go nie mam (przynajmniej nie będzie inwigilacji ze strony Forda i nie będę zasypywany spamem co jest w danej chwili do kupienia w okolicy)
A'propos TCU MY18 - tak sobie patrzę w schematy Focusa MK4 i nie mogę wyjść z podziwu jak można życie sobie (Fordowi) i innym (użytkownikom) skomplikować...:shock:
Okazuje się, że te "nowe" TCU zrobiły się takie "do wszystkiego"... Przede wszystkim to TCU zaczeło realizować eCall (powiadamianie ratunkowe) - z tego też powodu bardzo rozbudowano jego otoczenie.
Jak jest TCU (FordPass Connect) to do niego są podłączone:
- antena GPS (dwuwyjściowa, drugie wyjście idzie wprost do Sync3);
- antena TCU (antena GSM)
- mikrofon (TCU "wypuszcza" go dalej do podłączonia do Sync3)
- przednie głośniki drzwiowe i przedni głośnik centralny - tu przyznam szczerze osłupiałem, bo tylne głośniki i ewentualnie sub podłączone są dalej do DSP, czyli TCU "robi" też połowę roboty DSP
- specjalny sygnał z RCM informujący o wypadku
Wydaje się też logiczne (czego nie widać na schematach), iż TCU w tej sytuacji ma własne zasilanie buforowe, by w razie wypadku dać możliwość działania całego systemu powiadamiania ratunkowego, niezależnie od stanu zniszczenia akumulatora.
Samo TCU umieszczone jest dość głęboko pod deską - prawie w okolicach sterownika poduszek, więc jest odporne w maksymalnym możliwym stopniu na uszkodzenia w trakcie nawet poważnej kolizji.
Interesujący jest ten dualizm (chyba dualizm?) powiadamiania ratunkowego - jak brak TCU, to powiadamianie "robi" Sync3 "po staremu" - przez telefon sparowany po B/T.
A jak jest TCU, to powiadamianie "autonomicznie" robi TCU nawet w bardzo ekstremalnych kolizjach...
Oczywiście jak brak TCU, to wszystkie głośniki podpięte są pod DSP.
Można się "przewrócić o własne nogi" w tych zawiłościach...:568::569::razz:
Niestety nie mogłem zaspokoić swojej i Kolegów ciekawości "ile Panie te wszystkie cuda kosztują..." bo mimo, iż namierzyłem numer części JX7T-14G229-AE i FINIS 2320428 (BTW - fajnie to nazwali - "nadbiornik" - cokolwiek by to słowo oznaczało...:P) to ceny tego "kombajnu" niestety brak...
I na koniec - powyższy opis sugeruje moim zdaniem dość wyraźnie, że jak "TCU nie wyjdzie z fabryki", to jego dołożenie będzie projektem na wymianę tak z pół samochodu... :568::roll:
I na koniec - powyższy opis sugeruje moim zdaniem dość wyraźnie, że jak "TCU nie wyjdzie z fabryki", to jego dołożenie będzie projektem na wymianę tak z pół samochodu...
całkiem fajny tekst . Dobrze się to czytało
że jak "TCU nie wyjdzie z fabryki", to jego dołożenie będzie projektem na wymianę tak z pół samochodu...
Damy radę,nie takie rzeczy się dokładało :) :) :)
Hehehe - a jak nie my to koledzy ze wschodu temat ogarną (zakupią cały sznurek do snopowiązałek i jechane)
Każdy coś sprawdza, sprawdzam i ja :619::619::619:
Robiłem małą analizę i doszedłem do wniosku, iż Ford coraz to gorzej przeprowadza aktualizacje.
Bardzo chciałem mieć loga radiowe u siebie:
https://thumb.ibb.co/joqDb8/38085768_457798278023332_1430145026335178752_o.jpg (https://ibb.co/joqDb8)
Tutaj akurat na sztywno w QML zdefinowałem ścieżke do loga... lecz Ford w teorii to przewidział i "dodał" taką funkcjonalność do wersji 3.2 oraz 3.3.
3.2 AJ - działa OK tylko z DAB ! - wersja Focusa MK4
3.2 AK - nie działa OK - update do Focusa MK4
3.3 AB-AG - nie działa OK - update EDGE 2019
Analizowałem różnice i goście z Forda popełniają błedy w kliencie FM_DAB !
Źle podawany jest PID po którym ( i oczywiście częstotliwości oraz modulacjij FM czy DAB ) rozpoznać można jaka stacja radiowa aktualnie jest odtwarzana.
Zrobił ktoś już dłuższą trasę z Ford pass? Jak jest w końcu z tymi informacjami o ruchu drogowym, działa to czy nie?
suszekmarcin 31-07-2018, 09:04 Witam.
Jeżdżę z aplikacją Ford pass i kilka razy nawigacja dała komunikat zmiana trasy ze względu na ruch drogowy. Lecz jeżdżę z nią dopiero jeden miesiąc. Zobaczę dokładnie za dwa tygodnie jak zrobię trasę Belgia-Polska
Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
No tak ale takie info miałem już bez Ford pass.(chyba było to przy fabrycznej navi) Gdyby to działało tak jak Google maps...
... Analizowałem różnice i goście z Forda popełniają błedy w kliencie FM_DAB !
...
Wyszło, że chyba jednak nie robią owych błędów...:one:
Jak to mówią - "U mnie dzięki Bogu działa...":one:
https://images86.fotosik.pl/544/5b96ddf0978e0c32gen.jpg (https://images86.fotosik.pl/544/5b96ddf0978e0c32.jpg)
Choć trzeba przyznać, że czasem logo i wyświetlana stacja związane są ze sobą "luźno"...
https://images85.fotosik.pl/545/875976fd80ffc573gen.jpg (https://images85.fotosik.pl/545/875976fd80ffc573.jpg)
Na poważnie - analizowaliśmy z Pawłem warunki wyświetlania logo i na razie wychodzi na to, że najbardziej prawdopodobnym "sprawcą" wyświetlania jest oryginalny APIM 3.2 (nowa "duża płytka"). Na APIMach "sklonowanych" na stare na razie nam się nie udało uruchomić... Poeksperymentujemy, zobaczymy...
Warto też wiedzieć, że wyświetlanie logo w kwadracie audio na "stronie domowej" wyłącza wyświetlanie tekstu RDS. Brak miejsca.
BTW - jak ktoś będzie się próbował domyślać dlaczego nie ma nazw stacji na "belce", to od razu informuję - amerykańskie ACMy tak mają... Zdjęcia robione w moim C-maxie Energi po podłączeniu APIM do złącza OBD2.
amerykańskie ACMy tak mają...
mają nie mają .... trzeba trochę pokombinować.
W focusie mk4 w którym bawiłem sie TCU i nowym synciem loga jak widać tez są. a4tech musi sie doszkolić.
elucidate 03-08-2018, 07:13 Tylko tyle informacji z Ford pass z dokładnym Sync3: https://imgur.com/a/CV66Lmy
siwy1978 03-08-2018, 07:45 A mi w ogóle nie sync (3.0) nie widzi aplikacji ford pass.... :(
komarkutno 03-08-2018, 07:49 Tylko tyle informacji z Ford pass z dokładnym Sync3: https://imgur.com/a/CV66LmyBo masz dokładanego sync3 i dlatego tak mało informacji
Skąd sync bierze nr VIN z BCM czy np. Z FCIM?
Bo masz dokładanego sync3 i dlatego tak mało informacji
Skąd sync bierze nr VIN z BCM czy np. Z FCIM?
Z szyny CAN, z PCM.
komarkutno 03-08-2018, 08:28 Pytam bo przeglądając forscan poszczególne moduły to tylko w BCM i FCIM mam zakodowane numery vin w module PCM nie ma numeru vin
Jest numer VIN, tyle ze nie w konfiguracji. VIN jest jeszcze w CCM i innych modułach.
Radio DAB ze zdjęcia nadaje jedynie na Wyspach Brytyjskich
no oczywiście widać czarno na białym .Autka już były pokazane wcześniej u kolegów od "BREXITU" Leć są samoloty,pobaw się . Co za problem ? Byliśmy oglądać BIG BENA :D
... Leć są samoloty,pobaw się . ...
Ja tam zazwyczaj mam co potrzeba do pisania z sensem...
https://images85.fotosik.pl/545/7e7f693366117236gen.jpg (https://images85.fotosik.pl/545/7e7f693366117236.jpg)
Nie muszę kopiować z innych forów ani nadużywać samolotów...
APIM Sync3 3.2 dedykowany do FF4.
czyli wynika ze FF3 nie dostanie już upgrade do wersji 3.2 bo to inne bebechy, czy dobrze wnioskuje ?
czyli wynika ze FF3 nie dostanie już upgrade do wersji 3.2
jak nie dostanie oficjalnie to się wgra nieoficjalnie
Witam,
Czy jest jakiś sposób, aby zaktualizować bazę fotoradarów?
...bazę fotoradarów?
A gdzie Kolega widział bazę fotoradarów w Sync3????
Jet "ostrzeganie o niebezpiecznych miejscach" i to wszystko. Lista "niebezpiecznych miejsc" jest składową mapy. Mapę w Sync3 aktualizuje się jako taką a nie jej składowe...
Ślędzę wątek i dobrze rozumiem, jest już soft 3.3 ??
A tak wogóle to co za soft ma możliwość zmiany tła pulpitu jak na powyższym zdjęciu. Ja mam 3.0 i nie ma takiej opcji...
Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka
Przepraszam soft 3.2 jest już dostępny?
Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka
...wgra nieoficjalnie
A co Ty Tomku za "starocie" reklamujesz???:027:
Co to aktualizacje 3.2 Ci nie działają? :(
https://images85.fotosik.pl/546/e788f28f1f07b256gen.jpg (https://images85.fotosik.pl/546/e788f28f1f07b256.jpg)
https://images86.fotosik.pl/546/3e8e7851e63f7588gen.jpg (https://images86.fotosik.pl/546/3e8e7851e63f7588.jpg)
Przepraszam soft 3.2 jest już dostępny?
...
Normalnie nie. Mają go tylko nowe urządzenia stosowane od maja 2018.
Nie da się go w pełni i normalną metodą wgrać do "starego" Sync3.
Wersja 3.3 jest na następny (2019) rok modelowy. Można ją wgrać analogicznie jak 3.2 albo jako aktualizację "normalnej" 3.2.
Wersje 3.2 i 3.3 obsługują nowy sprzęt, którego nie ma w aktualnych samochodach. Dopiero FF4 jest "jaskółką" tych nowości.
Czy jest jakiś sposób, aby zaktualizować bazę fotoradarów?
Ona czyli baza "fotoradarów" nanoszona jest na "sztywno" przy produkcji danej mapy . Nic tu nie ma do aktualizowania online w tym aspekcie .
Jednak już np. prace drogowe , korki itd są pokazywane . Wczoraj zauważyłem na przykładzie mojej "wsi" ,że takie coś działa . Jest remontowany odcinek w centrum który miał naniesione ostrzeżenia i zalecane objazdy . Fajnie to się pokazuje i uważam iż fajnie działa :one:
Przepraszam soft 3.2 jest już dostępny?
Oficjalnie dla starszych typów urządzeń chyba nie :(
Nie da się go w pełni i normalną metodą wgrać do "starego" Sync3.
Czyli nie ma takiej opcji,że pisze do kogoś kto ogrania temat on przygotowuje mi paczkę podsyła link kopiuje na pena i instaluje ? I czy ewentualnie są szanse na takie coś w przyszłości ? Bo średnio mi się widzi,żeby w nowym aucie ktoś mi grzebał albo żebym komuś synca musiał wysyłać tym bardziej,że nawet nie wiem jak go wyjąć :surprise:
Czyli nie ma takiej opcji,że pisze do kogoś kto ogrania temat on przygotowuje mi paczkę podsyła link kopiuje na pena i instaluje ? I czy ewentualnie są szanse na takie coś w przyszłości ? Bo średnio mi się widzi,żeby w nowym aucie ktoś mi grzebał albo żebym komuś synca musiał wysyłać tym bardziej,że nawet nie wiem jak go wyjąć :surprise:
U mnie jest taka szansa ale musisz u mnie być 1 raz abym mógł zrobić możliwość wgrywania moich paczek.
Czyli nie ma takiej opcji,...
Jeśli mówimy o "normalnym" albo "fabrycznym" systemie 3.2 dla obecnych APIM - TO NIE MA TAKIEJ OPCJI.
"Przygotowane paczki" dotyczą systemu 3.2 "przykrojonego" do "starego" schematu partycjonowania flash.
Zrepartycjonowanie flash do nowego schematu i zrobienie ze "starego" Sync3 "prawie nowego" Sync3, z nowym schematem partcjonowania umożliwiającym aktualizacje fabrycznymi paczkami 3.2, 3.3 czy jakimiś kolejnymi od Forda, wymaga wymontowania Sync3 i albo przelutowania i ogrania na nowo pamięci flash, albo ogrania u mnie na moim stanowisku do ogrywania bez wylutu.
Czyli krótko pisząc 3.0 to już ostatnia aktualizacja na sprzęty z przed 2019? i amen sync 3 +--
W zabawę z operacją na bebechach można się zawsze zdecydować tylko pytanie, co wnosi ta aktualizacja takiego żeby się opłacało patroszyć to z auta. Bo jeśli tylko kwestie kosmetyczne...
Pytanie...czy:
Są leprze ustawienia equalizera? System jest znacząco szybszy? Daje nowe przydatne funkcjonalności? Wyciska leprzy dzwięk, znacząco upiękrza synca wizualnie? Bo jeśli tylko zmieni ikonki to myślę że szkoda czasu na patroszenie.
Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka
Cytat"
"Przygotowane paczki" dotyczą systemu 3.2 "przykrojonego" do "starego" schematu partycjonowania flash."
Czyli rozumiem że 3.2 da się ugryść bez patroszenia?
Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka
...3.2 da się ugryść bez patroszenia?
...
A wystarczy przewrócić na poprzednią stronę i poczytać co pisze Paweł a4tech by nie mnożyć postów...
Będzie niefabryczne, bez możliwości użycia najistotniejszych pakietów fabrycznych.
...co wnosi ta aktualizacja ...
Moim zdaniem nie rozpoznaje obecności teściowej w aucie.:one: I to ją dyskwalifikuje jako istotną...:568:
Do czytałem, ale zrozumiałem że idzie o takie "pakiety fabryczne" które są potrzebne do obsługi nowych rozwiązań, nowych modułów jak np. komunikacja GSM itp... Natomiast same obecne funkcjonalności będą w jakiś sposób usprawnione. jak na przykład lepsza klawiatura wirtualna czy ładniejsza szata graficzna. Jest dużo tu tych informacji i człowiek ma prawo sie pogubić co czego dotyczy. Ale funkcja dotycząca teściowej no to nie podlega dyskusji... :one:
Dziś miałem przyjemność posiedzieć sobie w kilku Escape 18y (S3 NAV USA 32Gb). Po przestawieniu fal na EU ... RDS działał a i nazwy stacji w "kafelkach" też się zapisywały ale LOGO stacji nie było :P
Jestem po długiej podróży (1500 km) i mogę stwierdzić ze Fordpass działa (porównanie danych z nawigacji z płatnymi informacjami pokrywały się).
Komunikaty są jane i czytelne, szybka rekalkulacja tras, czas wyznaczania trasy jako tej pierwszej jest dosyć długi. (mieli, mieli, myśli ale efekt końcowy jest - trasa i 2 opcje)
I mam takie pytanie (bo jakoś nie udało mi się tego znaleźć) - czy jest taka opcja "prowadź przez punkt na trasie"? (było by to fajną funkcją bo nie zawsze to co wymyśli jest dobre)
cattani75 11-08-2018, 10:26 Zazdraszczam! :-)
U tych, co mają dokładany Sync3 trzeba teraz sprawdzić, czy da się Fordowi wytłumaczyć, że wcale nie jest dokładany. Więc prośba do naszych magików z dostępem dealerskim o wykonanie prób, jeśli zjawi się u nich taki pojazd.
....
Komunikaty są jane i czytelne, ...
Ciągle nikt nie wyjaśnił jak są rozróżniane komunikaty o utrudnieniach drogowych z FordPass i te z TMC...
TMC w Sync3 wykorzystuje większość najlepszych (normalnie płatnych) serwisów TMC w EU...
Po czym Kolega poznawał, ze dostał info z FordPass?
cattani75 11-08-2018, 11:16 Wydaje mi się (podkreślam: wydaje mi się!), że najlepiej to sprawdzić w dużym mieście, gdzie Google Maps jest rozgrzana do czerwoności, a TMC zwykle śpi. Jeśli Sync3 będzie zmieniał trasy, ew. będzie się pokrywał z GM albo znacznie odbiegał od trasy, którą zwykle proponuje (najlepiej o 3 w nocy), to by znaczyło, że jednak FordPass działa.
Przetestowałem w najprostszy sposób (tak mi się wydaje) - dojechałem do miejsca w którym był korek - miejscza obciążone pokazuje na pomarańczowo lub na czerwono - po TMC nie było żadnej informacji, a po włączeniu Fordpass od razu pojawiły się informacje o utrudnieniach.
Ponawiam pytanie - czy w nawigacji sync3 jest opcja "prowadz przez" lub "prowadź przez punkt na mapie"?
Wczoraj w moim mieście na czerwono pokazał się korek oraz nowa trasa omijajaca go. I faktycznie był. Czy to było TMC czy Fordpass nie wiem. Ale po raz pierwszy miałem coś takiego.
W sync3 można dodawać punkty pośrednie.
No właśnie o takie punkty pośrednie mi chodzi - tylko jak je dodać (szukałem i nie znalazłem takiej opcji) - ale dobra jutro jeszcze poszukam
cattani75 11-08-2018, 21:37 Jeśli dobrze pamiętam, to w czasie nawigowania znów trzeba wybrać Cel i wtedy zapyta czy podmienić czy wstawić jako pośredni
Wszystko jest w instrukcji.. Sporadycznie używam więc nie chcę wprowadzić w błąd jak to się robi
Przerabiał ktoś upgrade do sync3 (np z sync1) w fiescie mk7? Od czego pasują uchwyty pod ekran?
Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka
...w fiescie mk7? ...
A skąd kolega weźmie ekran 6,5cala? :027:
Tylko taki ewentualnie pasuje do tego modelu...:568:
Było trochę takich zestawów w USA, ale to rzadsze niż "biały kruk"...
A skąd kolega weźmie ekran 6,5cala?
W tourneo transit jest ekran 6.5 cala, jak coś to mam taki jeżeli ktoś potrzebuje.
ekran 6.5 cala, jak coś to mam taki jeżeli ktoś potrzebuje.
No to dość szybko znalazł się ;) teraz kolega może kompletować części na moda :one:
komarkutno 21-08-2018, 15:15 Panowie mam pytanie czy APIM o numerze po wew.stonie po odkręceniu od ekranu HB5T-14G371-FAG jest wersją 32GB czy 64GB?
komarkutno patrz tu: https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2698933&postcount=44
komarkutno 21-08-2018, 16:17 Dzięki, widziałem ten post tylko nie wiem czy w tym poscie to numer z zewnętrznej strony czy z wewnętrznej.
Co prawda nie Sync ale pochodne:
Czy do każdego ACM można dograć TMC?
Potrzebuje wiedzieć jakie pliki VBF pasują do ACM (nie sony) dla platformy mondeo mk5?
Ktoś pomoże?
Czy do każdego ACM można dograć TMC?
Jak dograć ;) nie ma takiej przecież opcji .Poczytaj o TCM było tu na forum o tym :one:
Czy do każdego ACM można dograć TMC?
Aby było TMC to musi być ACM wyposażony w odpowiedni scalak. Jaki P/N ma Twój ACM?
Aby było TMC to musi być ACM wyposażony w odpowiedni scalak. Jaki P/N ma Twój ACM?
EM2T-19C107-HJ - Smax
Z góry dzięki !
EM2T-19C107-HJ -...
A po co "dogrywać"??? Ten ACM to "półka z tych wyżej...":
"ICE-2. podw./5.kan./Tmc/Dab/podk."
Na pokładzie i DAB i TMC.
Szanowne grono, czy ktoś umie odpowiedzieć na pytanie:
czym poszczególne modele SYNC3 (mowimy tylko o wersji EU) oprócz ilości pamięci (64 - NAV, 32 nonNAV) się różnią?
NP: G2GT-14G370-CM od GB5T-14G370-CG a ten od HB5T-14G370-FCD i H1BT-14G370-FEB ??
Czy one są robione pod MODELE samochodów w których są montowane?
Jeśli tak to czym (jeśli w ogóle) się różnią?
Czy taki moduł z FIESTY podejdzie bez problemu do FOCUSA/MONDEO i odwrotnie?
dziękuje za odpowiedź.
rfr78
...
czym poszczególne modele SYNC3 (mowimy tylko o wersji EU) oprócz ilości pamięci (64 - NAV, 32 nonNAV) się różnią?
...
Po pierwsze to non-NAV EU ma 16GB flash a nie 32GB...
Po drugie Sync3 jako APIMi różni się głównie konfiguracją (w ramach tej samej "rodziny" modułów - "stare Sync3" i "nowe Sync3 3.2, 3.3"). Różnice sprzętowe w ramach "rodzin" z punktu widzenia funkcjonalnego jak na razie występują, ale nic nie wnoszą.
Każdy z modułów APIM Sync3 da się założyć do dowolnego auta, w którym występuje fabrycznie i skonfigurować do poprawnej pracy.
Z ekranami do Sync3 jest już trochę gorzej - są 3 typy wzajemnie praktycznie nie dające się zastępować:
- ekran 8 cali z mocowaniami bocznymi - Mondeo MK5, wszytkie Focusy, C-maxy, Kugi i jeszcze trochę...
- ekran 8 cali z mocowaniami góra-dół - S-max MK2, nowe Galaxy, Edge i jeszcze trochę...
- ekran 6,5 cala (jak tablet) - Fiesta MK8, Focus MK4
- za chwilę będzie ekran 10 cali...
Każdy z ekranów pracuje z każdym APIM Sync3, tylko nie zawsze da się go założyć do danego auta.
dziękuję za wyjaśnienie! i rozwianie wątpliwości.
mój błąd z tymi 32 GB noNAV, jest tak jak piszesz 16
skitomek 07-09-2018, 11:12 Koledzy, od jakiegoś czasu AA i aplikacje muzyczne typu Spotify, czy Tune FM nie chcą działać. Po podłączeniu telefonu i wybraniu danej opcji pojawia się komunikat w stylu: wygląda na to że Spotify nie działa. Jedynym rozwiązaniem jest najpierw uruchomienie programu na telefonie, a dopiero potem podłączenie kablem do forda. Jest to mocno niewygodne i uciążliwe. Jak to naprawić?
Kolego mam ten sam problem po aktualizacji telefonu. To raczej wina zarządzania ramem przez system w telefonie. U mnie jak ustawię w telefonie ignorowanie aplikacji przez menegera optymalizacji to w tedy tego problemu nie ma. Ale wtedy dostaje komunikaty o zbyt dużym zużywaniu energii przez te aplikacje. Co telefon to inny system zarządzania aplikacjami. Najbardziej agresywny jest ten z EMUI 8.0 Huawei uwala wszystko co jest nieużywane dłużej jak 10 minut.
Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka
Witam,
Czy ktoś spotkał się z pojawiającym się poniższym komunikatem (od czasu do czasu) po aktualizacji do Sync 3.0.18025?
Aktualizacja została wykonana poprawnie (miałem komunikat aby wyjąc pendrive i wyłączyć silnik).
https://i.imgur.com/fII5q5W.jpg
Dzisiaj kolega Łukasz lsulima namówił mnie na wieczorne spotkanie w jego S-maxie...:one:
Owoce spotkania może nie były jakoś dramatycznie porażające, ale jakieś tam pozytywy z tego wynikły... :P
Natomiast post jest trochę nie o tym... Post jest do kolegi Mirka cattani75
Ci co powinni to wiedzą, że Łukasz przełożył w swoim S-maxie Sync2 na Sync3.
Po dzisiejszych działaniach na aucie postanowiłem posprawdzać co serwery Forda sądzą o wszystkich wykonanych naszych próbach (w tym próbie zmuszenia do wykonania jakiejś pożytecznej pracy systemu FDRS...).
No i okazało się, że serwery Forda oswoiły się na dobre z myślą, że w S-maxie jest system Sync3!!!
https://images85.fotosik.pl/560/9e2ab1121dde9882gen.jpg (https://images85.fotosik.pl/560/9e2ab1121dde9882.jpg)
Zaznaczyłem fakt przyjęcia do wiadomości, że Sync2 został wymontowany, a reszta stanu pokazuje zamontowany Sync3!
W związku z powyższym uprasza się kolegę Łukasza lsulima o podjęcie prób pobrania aktualizacji (w tym map) do swojego Sync3 oraz próbę zainstalowania FordPass - da nam to wtedy miarodajne informacje, czy "doinstalowane" Sync3 są "akceptowane" przez serwery w pełni...
Reasumując: Jak widać powyżej, da się "sformalizować" wymianę Sync2 na Sync3!
cattani75 12-09-2018, 22:29 Oj, tedi_k, szkoda, że nie dałeś znać, że jedziesz do Łukasza, bo podjechałbym na spotkanie z Tobą i Isulima (przy okazji Łukasz - dołożyłeś już "machanie nogą"?).
...jedziesz do Łukasza, ...
Marku, przecież wiesz ile mam lat - i ciągle podejrzewasz, że to ja do Łukasza a nie Lukasz do mnie???
Niestety chęci i możliwości po 60-tce to już nie te co kiedyś, i to raczej u mnie pod domem trzeba mnie namawiać bym coś wieczorem zdziałał...:P
BTW - "machania nogą" jeszcze nie ma, bo elektryczna klapa do S-maxa Łukasza spoczywa w jego garażu...
Dokładnie tak. I niestety szybko nie będzie, bo do grudnia przebywam poza domem. [emoji853]
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
cattani75 13-09-2018, 07:30 ...ciągle podejrzewasz, że to ja do Łukasza a nie Lukasz do mnie???...
Myślałem, że szukałeś pretekstu, żeby pożyczyć auto od żony... :-D
W związku z powyższym uprasza się kolegę Łukasza @lsulima o podjęcie prób pobrania aktualizacji (w tym map) do swojego Sync3 oraz próbę zainstalowania FordPass - da nam to wtedy miarodajne informacje, czy "doinstalowane" Sync3 są "akceptowane" przez serwery w pełni...
FordPass zainstalowany - działa.
Po wpisaniu nr VIN mojego samochodu na stronie Forda pojawiła się informacja, że jest przewidziana aktualizacja mapy. Wiec Ford oswoił się z moją modyfikacją.
cattani75 17-09-2018, 21:22 A czy FordPass pokazuje Ci coś więcej oprócz informacji o gwarancji auta?
Informacje w FordPass są delikatnie mówiąc skąpe. Pokazuje mi gwarancję, przebieg, ilość paliwa. Najprawdopodobniej będzie wyświetlał jeszcze ostrzeżenia i ostatnie cele w mapach, ale jeszcze tego nie doświadczyłem.
Dzisiaj Ford Pass wyświetlił mi wezwanie na akcję sprzęgła 18S07, ale poziomu paliwa, przebiegu i innych wodotrysków u mnie brak.
A podłączałeś go kablem USB do synca?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
A podłączałeś go kablem USB do synca?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dokładnie tak. Dodatkowo Android auto wyłączone, aplikacje po USB włączone.
elucidate 18-09-2018, 14:30 Czy ktoś w Warszawie lub o ile się da - online - "formalizuje" zmianę sync2 na Sync3 u Forda aby Ford Pass działał?
Po aktualizacji iOS do 12 oraz aktualizacji Google maps działają one na Sync 3 :)
Wg doniesień w sieci wkrótce AutoMapa ma też działać :)
Na ta wiadomość czekałem. [emoji846] sprawdzę wieczorem.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
tedi_k Dzięki za info o tym wątku... wstyd się przyznać, ale jakoś mi umknął i go nie śledziłem... widzę, że sporo mam do nadrobienia, w sam raz na długie zimowe wieczory :-)
A że tak zapytam, co musiało się u mnie wydarzyć, że serwery forda widzą moje auto z Sync 3 na pokładzie i akceptują ten stan rzeczy?
Dodam, że dzięki temu wątkowi już się pojawiły u mnie kolejne nowości w formie apki na telefon FordPass... Kiedyś to instalowałem, ale nic ciekawego tam nie było, a teraz bardzo fajnie się to rozwinęło no i co najważniejsze, współpracuje z Sync 3... i tu się zaczyna najlepsze :-)
Pojawiły mi się w Sycu informacje o utrudnieniach drogowych, korkach i ruch na ulicy, analogicznie jak na mapach google!!! Patrzyłem w ekran Sync`a i nie dowierzałem własnym oczom... a telefon tylko poprzez Bluetooth podłączony... po prostu łał...
Poniżej fotki...
P.S.
tedi_k bardzo fajny opis TCU... ciekawe to Ford wymyślił... i powiem, że całkiem sensownie... fakt, że instalacja skomplikowana, ale jak cały samochód "umrze" z powodu braku zasilania (np. wypadek) to TCU mając swoje zasłanie (w takim przypadku musi mieć, nie ma innej opcji) to głośniki, mikrofon, gps, gsm działa i jakieś np. nawiązanie rozmowy z pomocą jest możliwe... Fajne... pewnie można było dać osobny głośnik i mikrofon do samego TCU, ale Ford lubi oszczędności i nie dawać niczego nadmiarowo :)
cattani75 19-09-2018, 20:34 Jesteś pewien, że to komunikaty z FordPass a nie TMC?
No właśnie,bo ja mam takie same...
Hmm, u mnie wcześniej TMC nie działał, bo raczej go nie mam...
No chyba, że jakiś zbieg okoliczności, że aktualizacja Sync`a akurat coś wniosła i naprawiła... ale wcześniej wchodząc w menu nawigacji i "informacje o ruchu drogowym" i nic tam nie było...
Wprawdzie specjalnie wymieniałem ACM`a aby mieć DAB`a i liczyłem na TMC przy okazji, bo znalazłem takiego od zestawu SONY z navi, ale to jest starszy ACM z C-maxa z 2013r (AM5T-18C815-XF) i oprócz DAB`a i znacznie lepszej jakości dźwięku, to TMC nie działał... (na naklejce z boku napinane jest tylko RADIO AHU DAB)
Prosto to sprawdzić, jutro wyłączę Bluetooth w telefonie i się wyjaśni...
Ale TMC pokazuje też aktualne natężenie ruchu? Jak mapy googla, tj.: "czerwona ulica" - silne natężenie, "zielona" - słabsze?
Ale TMC pokazuje też aktualne natężenie ruchu? Jak mapy googla, tj.: "czerwona ulica" - silne natężenie, "zielona" - słabsze?
Tego u mnie TMC nie pokazuje.
...co musiało się u mnie wydarzyć, że serwery forda widzą moje auto z Sync 3 na pokładzie i akceptują ten stan rzeczy?
...
Moje prywatne podejrzenia w tej kwestii są takie:
1) Auto musi pochodzić z "cywilizowanych rynków" (zidentyfikowałem Niemcy, Włochy, Szwajcarię, i chyba Francję)
2) Musiało mieć Sync2 (prawdopodobnie koniecznie z navi);
3) Musi wykonywać po dowolnym WiFi (pod domem albo tym z telefonu) sprawdzenia dostępności aktualizacji - co wiąże się z wysłaniem do Forda raportu z faktycznym stanem sprzętu dla danego VIN.
Najbardziej kontrowersyjny dla mnie jest pkt. 1), ale tak wychodzi z moich analiz. Proszę o przesyłanie info o pochodzeniu aut "pozytywnie zweryfikowanych" co do wymiany Sync2 na Sync3.
...AM5T-18C815-XF...
Nie ma prawa mieć TMC. Na 100%.
Od: 23-08-2010 Do: 24-02-2012 C-Max 2010-2015
• ICE-audio sred.wers.ozn.marka+DAB
W latach 2010-2012 TMC było realizowane przez FCDIM a nie przez ACM
Jesteś pewien, że to komunikaty z FordPass a nie TMC?
W kontekście powyżej napisanego - ja jestem pewienm, że to z FordPass a nie z TMC.
Poza tym komunikaty z TMC mają moim zadaniem w prawym górnym rogu ekranu znaczek "radiostacji nadawczej"...
- taki jak na tym moim zdjęciu
https://images85.fotosik.pl/561/a0fe9f218e232667gen.jpg (https://images85.fotosik.pl/561/a0fe9f218e232667.jpg)
Proszę o przesyłanie info o pochodzeniu aut "pozytywnie zweryfikowanych" co do wymiany Sync2 na Sync3.
- Mój Focus pochodzi z Polski
- Miał fabryczne Sync'a 2 bez navi (dogrywałem osobiście)
- Nie raz łączyłem się z Wi-Fi w celu sprawdzenia aktualizacji
Odnośnie FordaPass'a i TMC, to bez telefonu sparowanego z Sync 3 (czyli bez bluetooth i internetu) nie pokazuje danych o utrudnieniach, korkach i life traffic...
Więc jest pewność, że ten typ "TMC" działa u mnie dzięki FordaPass.
P.S. tedi_k jeżeli w jakiś sposób przydatny będzie Tobie mój VIN, to mogę podesłać na priva.
Może lamerskie pytanie, ale jak sprawdzić czy auto ma(wykorzystuje) TMC? Nie mam takiego znaczka jak na zdjęciu..
kacper69 20-09-2018, 17:22 Ja wczoraj podniosłem SYNC'a w Focusie do v 3.0.
Zrobiłem to przez pamięć USB.
Uważam, że jest to najpewniejsza i najspokojniejsza metoda.
Idealna też do aut, które nie chcą się upgradować przez WIFI.
Jako ciekawostkę dodam, że ja to zrobiłem z pendrive, z którego już jedno auto ( w podobnej konfiguracji) było upgradowane.
Wykorzystując taka metodę HQ Forda nie wie ( tak myślę ) , czy jaki soft ma moje auto.
Może to i dobrze?
A patrzyłem te w instrukcję tego upgrade, jest tam napisane, aby po tej procedurze wejść na koniec na stronę FORDa i wgrać im plik dziennika , aby wiedzieli jaki soft ma to konkretne auto.
Normalnie inwigilacja, jak w seksmisji.
No i okazało się, że serwery Forda oswoiły się na dobre z myślą, że w S-maxie jest system Sync3!!!
https://images85.fotosik.pl/560/9e2ab1121dde9882.jpg
Czy ktoś może mi powiedzieć co to jest, jak się do tych danych dostać? Czy jakieś specjalne dostępy należy posiadać?
Dodatkowe pytanie jeżeli jest wymieniony moduł na inny lub dodany nowy do samochodu, to czy można wymusić aby ETIS pokazywał aktualny moduł?
elucidate 20-09-2018, 20:34 U mnie tak to wygląda:
1. Obszar PL
2. Sync2 bez navi a naspanie aktywacja i przekładka na sync3
3. Nie ma żadnych aktualizacji.
Brak dodatków z FordPass.
Rano to moje "TMC" działało bez zarzutu - zaraz przed napisaniem wcześniejszego posta...
Z kolei po południu już nie chciał pobrać żadnych informacji o ruchu drogowym... :/
może Ford coś testował i przypadkiem się załapałem... zobaczymy jutro...
https://images85.fotosik.pl/560/9e2ab1121dde9882.jpg
...co to jest...
To jest 'OASIS->SYNC' z systemu PTS. Wymaga niestandardowego dostępu dealerskiego. Mówiąc po ludzku - 90% dealerów nie ma zielonego pojęcia o istnieniu takiego systemu i dostępności takich informacji. Wiekszość z nich nie ma oczywiście także dostępu do PTS.
Dziś dalej nie działa... Chyba radość była przed wczesna :-(
Za to, choć to żadne pocieszenie, mój profil w FordaPass'ie mi się zaktualizował i mam teraz takie pola jak ilość paliwa, przebieg, żywotność oleju - wcześniej tego nie było... Poziom paliwa nic nie pokazuje, przebieg jest zanizony o jakieś 15000 km, a olej pokazuje 36% i nie mam jak tego zweryfikować... Być może za nim coś się zsynchronizowało z serwerami Forda to mi ten "TMC" działał, a teraz może nie mam jakieś licencji, albo Ford coś testował... Dziwne, że jak nie było tych dodatkowych informacji w FordaPass'ie, to "TMC" mi działało i to z Life traffic'iem - przypadek, niesądzę...
A czy ...
Marku - dla Ciebie nie mam dobrych informacji... Serwery Forda upierają się, że masz Sync2 i już...:568:
Do tego ostatni raz widziały go "naocznie" 26 czerwca tego roku! Jak to zrobiłeś - przecież masz Sync3 zainstalowany chyba od grudnia czy wcześniej???
Jakim cudem jak byłeś ze zgłoszeniem tego Twojego start-stopu w czerwcu to jest w sesji diagnostycznej połączenie z Sync2???
Drugie pytanie - czy masz włączone WiFi i włączone automatyczne aktualizacje?
cattani75 21-09-2018, 19:24 Telepatia. :-) Właśnie dziś włączyłem automatycznie aktualizacje. Szukanie aktualizacji kończy się po sekundzie niczym (może telefon jednak nie gada z Sync po WiFi?). Co ciekawe ostatnie sprawdzenie aktualuzacji jest z 2-09-2017, wtedy na pewno byłem w zasięgu "prawdziwej" WiFi. :-/
Za to mam kolory dróg i komunikaty TMC bez symbolu radia.
U mnie także komunikaty TMC są bez symbolu radia.
...komunikaty TMC bez symbolu radia.
...
Do weryfikacji czy symbol "anteny radiowej nadawczej" nie jest "ważną nową funkcjonalnością" wersji 3.2....:P
Aktualnie we wszystkich moich autach mam taką wersję Sync3 i nie wiem czy w 3.0 nie jest inaczej...
cattani75 - Marku, a co z tą wizytą czerwcową w ASO - założyłeś Sync2 na czas wizyty czy co???
cattani75 21-09-2018, 21:26 Tak, tak. Wyjąłem. Wgrałem też soft od 203. ;-)
No co Ty. Pojechał normalnie z Sync3, więc jakiś dziwny ten wpis.
cattani75 czy pokazałeś na zdjęciu radiową wersję TMC? Czy również używałeś FordaPass'a?
Chodzi mi o te kolory dróg (life traffic), czy pojawiają się przy radiowej wersji TMC, czy tylko przy podłączonym FordaPass'ie...
Bardziej wygląda na Google map :)
cattani75 22-09-2018, 10:25 Niestety ciężko powiedzieć, bo miałem wtedy podłączony telefon po BT i po WiFi. Ale FordPass mam ubogi - tylko gwarancja i telefon do dealera/służb ratowniczych.
Do tego tedi_k mówi, że Ford twierdzi, że w czerwcu mondzio w ASO przedstawił się, że ma Sync2 a nie 3.
Ok, dzięki za informację. Czy możesz przy okazji sprawdzić, czy jak wyłączysz BT i Wi-Fi i wejdziesz do auta to będzie Tobie działał TMC i kolory dróg? Będę wdzięczny...
Ciekawostka z tym Ford Pass, bo ja też miałem na początku tylko info o gwarancji i ASO - wtedy mi TMC działa z kolorami dróg. A jak się pojawiły dodatkowe info (poziom paliwa, przebieg, olej) to TMC zniknęło całkowicie :-(
...Czy możesz przy okazji sprawdzić, ...
Marek cattani75 ma ACMa z TMC "z fabryki"... Tak więc nie ma co sprawdzać, czy będzie miał TMC.
...Ciekawostka z tym Ford Pass, ...
FordPass ma ograniczoną funkcjonalność (jak u Marka), jeśli na serwerach Forda nie jest "zalegalizowany" Sync3. Po pojawieniu się dodatkowych info łatwo poznać, że Sync3 się "zalegalizował".
....Ford twierdzi, że w czerwcu mondzio w ASO przedstawił się, że ma Sync2 a nie 3.
Widać gołym okiem w etis. Co ciekawe nie tylko Twój Sync3 brany jest przez Forda za "stary Sync2". Tak samo ma nasz słowacki kolga - Tomas Banny. Ma zainstalowanego Sync3 w zeszłym roku, był teraz w sierpniu w ASO i też ma w sesji pojazdu dane z Sync2... I to jeszcze ciekawiej - bo u Tomasa jest, że jego Sync2 "nie ma żadnego oprogramowania" oraz sugestię by może to oprogramowanie zainstalować...:one:
Waszą (Marka i Tomasa) wspólną cechą jest, że nie mieliście dotychczas uruchomionej na stałe funkcji sprawdzania aktualizacji Sync3 po WiFi. Zobaczymy czy coś się stanie po włączeniu tego sprawdzania.
No to się dopiero Ford zdziwi jak pojadę na akcję serwisową,bo ja mam sync3 a oryginalnie miałem sync1 :)
Ford zdziwi
A co to ich tak naprawdę interesuje . Uważam ,że nic a nic
A co to ich tak naprawdę interesuje
Tak,ale tabelki trzeba jakoś wypełnić...
.... ja mam sync3 a oryginalnie miałem sync1 :)
To w moim Grand C-maxie fabrycznie Był Sync1, potem przez jakiś czas jeździł Sync2 i od dłuższego czasu jeżdżą różne wersje Sync3.
Forda to w ogóle nie rusza - jak się przywiązał do Sync1, tak żadne moje profesjonalne usiłowania do zmuszenia serwerów do chwili refleksji nie działają.
Jako 'aktualny APIM' pokazywany jest ciągle Sync1.
BTW - to widzę się trochę zmieniło: kiedyś przy APIM była data ostatniego jego rzeczywistego skanowania (kiedy jeszcze był Sync1 w aucie) a teraz jest data ostatniej sesji.
To tłumaczy zapisy w sesjach Marka i Tomasa.
Tak więc Marcin mm32 serwery na Twoje auto zareagują be żadnych emocji i zapewne bez jakiejś szczególnej życzliwości...:one:
'Legalizacja' Sync3 dotychczas została zweryfikowana jedynie dla wymian Sync2->Sync3.
serwery na Twoje auto zareagują be żadnych emocji i zapewne bez jakiejś szczególnej życzliwości...
To się dopiero okaże,bogatemu to nawet wół się ociele ;)
...bogatemu...
Znane mi udane 'legalizacje' Sync3 zawsze dotyczyły zamiany Sync2->Sync3 i zawsze były wynikiem uruchomienia automatycznych aktualizacji Sync3 przez WiFi.
Jeśli jakieś niezidentyfikowane warunki dodatkowe były spełnione, to 'legalizacja' była prawie natychmiastowa.
Znany niektórym naszym kolegom, włoski kolega Auron kiedyś mi mówił, że udawało mu się kilkakrotnie 'zalegalizować' wymianę prawie natychmiast po jej wykonaniu - wystarczyło wymusić sprawdzenie aktualizacji i odczekać pewien czas (kilkanaście minut). Ja próbowałem tę metodę na aucie Tomasa Banny, ale niczego nie uzyskaliśmy...
Natomiast z zapisów na serwerach odnośnie samochodu Łukasza lsulima wynika, że u niego także legalizacja była 'prawie natychmiastowa'.
Czyli jednak są jeszcze jakieś 'niezidentyfikowane' warunki 'legalizacji' Sync3.
Marek cattani75 ma ACMa z TMC "z fabryki"... Tak więc nie ma co sprawdzać, czy będzie miał TMC.
ale mi chodziło tylko o life traffic, czy będzie miał life traffic po TMC z ACM`a, czy musi mieć FordPass`a, aby był life traffic...
FordPass ma ograniczoną funkcjonalność (jak u Marka), jeśli na serwerach Forda nie jest "zalegalizowany" Sync3. Po pojawieniu się dodatkowych info łatwo poznać, że Sync3 się "zalegalizował".
Czyli jak mi się w Ford Pasie pojawiły dodatkowe informacje, tj. ilość paliwa (choć nie pokazuje), przebieg (choć wzięty z kosmosu) i jakość oleju, to znaczy, ze mam "zalegalizowanego" Synca 3 na serwerach forda?
Być może Ford coś aktualnie testuje, bo po pierwsze:
https://www.ford.pl/serwis/moj-pojazd/myford
Po drugie taka ciekawostka:
https://www.youtube.com/watch?v=WThZ4dlE7aM
... life traffic po TMC z ACM`a,...
Jeśli chodzi Ci o live traffic z ACMa - to on zawsze jest 'live'... Nie ma jakiegoś of-line...
Podasz VIN, to Ci powiem czy masz 'zalegalizowany' Sync3 i od kiedy.
Jeśli chodzi Ci o live traffic z ACMa - to on zawsze jest 'live'... Nie ma jakiegoś of-line...
Life traffic, to mam na myśli "kolorowe ulice" w zależności od natężenia ruchu... jak w mapach google... jeżeli to idzie z ACMa to nie wiedziałem - myślałem, że z ACM`a są tylko czyste komunikaty...
BTW Life traffic u Forda chyba się nazywa Online Traffic (OT), czy to coś jeszcze innego?
Podasz VIN, to Ci powiem czy masz 'zalegalizowany' Sync3 i od kiedy. ok, idzie na prv. Dziękuje.
Life ....
Co Kolega się tak na życiu wyżywa... Jeśli chodzi o ten traffic, to zdecydowanie jest 'live'...:568:
A co do Sync3 - masz Sync3 ESN NW5G00DH zainstalowany 7 października 2017r. o godz. 13:36.
Czyli jesteś chyba z tych, co mieli 'legalizację natychmiastową'...
Life traffic, to mam na myśli "kolorowe ulice"
U mnie także są wyświetlane "kolorowe ulice",a nie sądzę by sync3 się zalegalizował.
... jest 'live'...
Oczywiście - racja :oops: (nie pierwszy raz źle to słówko pisze :-)
A co do Sync3 - masz Sync3 ESN NW5G00DH zainstalowany 7 października 2017r. o godz. 13:36.
Czyli jesteś chyba z tych, co mieli 'legalizację natychmiastową'...
Super, dzięki wielkie za sprawdzenie... pytanie czy się cieszyć :D, ale chyba tak...
To by tłumaczyło, że mogę "oficjalnie" pobierać soft i mapy ze strony forda po wpisaniu VIN`u...
Wprawdzie instalowałem S3 4 września i na 100% praktycznie od razu sprawdzałem czy są aktualizacje, ale może serwery Forda potrzebowały chwili na "legalizacje" instalacji...
Dodam, że S3 kupowałem od Pawła (a4tech) i on wgrywał wcześniej konfiguracje z mojego VIN`u... może dlatego poszła legalizacja... Może to jakiś trop...
U mnie także są wyświetlane "kolorowe ulice",a nie sądzę by sync3 się zalegalizował.
Czy kolega używa FordPass`a?
Chodzi mi tylko o to, czy "kolorowe ulice" są możliwe w TMC z ACM`a... Będę miał większą motywację, aby wymienić ACM`a na takiego z TMC :-) Bo super to działało... mimo, że jeden dzień :-)
Rozumiem, że kolega używa FordPass`a?
A zainstalowałem sobie go dzisiaj tak na sprawdzenie...
...Czy kolega używa FordPass`a?
...
FordPass dla Sync3 'nielegalnych' nie robi dokładnie nic. Na pewno nie pobiera danych traffic...
OK, dziękuje... Teraz wszystko jasne :-)
Czyli cieszyć się, że jest "legalizacja", czekać aż Ford znów (albo oficjalnie) traffic udostępni przez FordPass, albo wymienić ACM jak się trafi taki z TMC...
Bo pokazywanie tego ruchu w S3 tak mi się spodobało, że bardzo chciałbym to mieć... często sprawdzam jaki jest ruch, którędy jechać i muszę korzystać z map googla (android auto) a to nie jest wygodne...
Dziś jak gdyby nigdy nic TMC przez FordaPass'a wróciło :-D
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180923/e8cc7482a52578e819fff417815f8aa0.jpg
---
A jak wracałem, to już znów nie działało... :-/
Nie wiem o co to chodzi... Zobaczymy, czas pokaże..
cattani75 24-09-2018, 07:56 Filon69 Przy rozłączonym telefonie TMC pokazuje kolory na mapie.
Dziękuje cattani75
Cenna dla mnie informacja :-)
Co ja za obserwowałem. Na autostradzie obok mojej lokalizacji był wypadek. TMC nic mi nie pokazało. Stojąc w korku uruchomiłem apkę Ford Pass i nagle na mapie pokazał się czerwony kolor. Ale co ciekawe jak wracałem to korku już nie było a linia dalej była czerwona. Wtedy ponownie połączyłem się z Ford Pass i po przełączeniu do mapy linia czerwona znikneła. Wniosek? Sync zapisuje ostatni stan z Ford Pass w mapie. Jeśli idzie o TMC to dużo śmigam do Wiednia i powiem że w Czechach i Austrii TMC działa super. U nas to kalectwo. Tylko główne drogi krajowe i duże miasta.
Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka
No to wyjedz na Węgry - tam to jest śmiech na sali. Cisza jak makiem zasiał.
zdzichu500 26-09-2018, 14:27 Co ja za obserwowałem. Na autostradzie obok mojej lokalizacji był wypadek. TMC nic mi nie pokazało. Stojąc w korku uruchomiłem apkę Ford Pass i nagle na mapie pokazał się czerwony kolor.
Musiałeś ją ręcznie uruchamiać czy wystarczy włączony bluetooth a ona się sama połączy z samochodem? Ostatnio brak dłuższego wyjazdu ale na krótkich odcinkach w mieście odnoszę wrażenie, że samo połączenie telefonu z bluetoothem jej nie wystarczy i trzeba ręcznie uruchomić. A nawet apka do audiobooków startuje sama jak się jako źródło dźwięku w Sync3 wybierze bluetooth...
Musiałeś ją ręcznie uruchamiać czy wystarczy włączony bluetooth a ona się sama połączy z samochodem? Ostatnio brak dłuższego wyjazdu ale na krótkich odcinkach w mieście odnoszę wrażenie, że samo połączenie telefonu z bluetoothem jej nie wystarczy i trzeba ręcznie uruchomić. A nawet apka do audiobooków startuje sama jak się jako źródło dźwięku w Sync3 wybierze bluetooth...Niestety to już zależy od telefonu. Mój Huawei ma bardzo agresywne zarządzanie pamięcią i wywala wszystko z pamięci jak jest nie używane. Dla pewności zawsze przed uruchomieniem auta włączam ręcznie na telefonie Ford Pass. Niekiedy aplikacja sama wskakuje ale to żadkość.
Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka
Zgadza się, z moim Huawei to samo. Muszę uruchomić ręcznie
Pytanie... Co daje nam połączenie WiFi w Sync 3 oprócz automatycznych aktualizacji?
Mam w samochodzie Router Play (dużo pracuje w aucie) i w zasadzie router jest włączony cały czas. Sync ma stałe połączenie z netem. Dzisiaj tak z ciekawości zrobiłem test. Wyzerowałem statystyki zużycia danych. Nie łączyłem z routerem żadnych innych użądzeń I tak:
Data sprawdzania aktualizacji w Syncu 26.09.2018 godz 8:47 w statystykach zjedzone 616 kb z czego 312 kb wysłanych (sprawdzane około 9:00) następnie sprawdziłem koło 16:00 i okazuje się że sync przez cały dzień ( około 120km jazdy) pobrał prawie 5 mb danych a data sprawdzania aktualizacji się nie zmieniła, w takim razie co sobie nasz Sync po czynia poza aktualizacjami???
(Dla pewności skasowałem ustawienia tej sieci w telefonie i komputerze. Nic innego nie było parowane) co ciekawe z tego wysłanych danych jest prawie 2 mb. Czyżby inwigilacja :-) a może coś jest pobierane, jakieś informacje do mapy...? Jutro zrobie kolejny test. Jakaś wiedza w tym temacie jest? Bo nie wyczytałem nic na forum.
Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka
Ciekawe z tym Wi-Fi :-) co on tam sobie wysyła...
Odnośnie polskiego TMC to może dlatego tak to kiepsko działa, ja raczej na co dzień kręcę się po lokalnych drogach zdala od centrum Poznania... Skoro to są te same dane, tylko przesyłane inaczej...
Będę obserwować pod tym kątem.
Odnośnie FordaPass'a, to u mnie nie startuje sam, muszę wejść w aplikacje mobilne w Syncu i kliknąć ikonę FordPass. Jak działa to w tej nazwie ikony jest dodatkowo napis w nawiasie "działa":-) chyba Ford nie do końca jeszcze ogarnia i coś jest na rzeczy, inaczej po co ten napis :-)
Jak przy fordpass masz napis "działa" to znaczy że masz odhaczone w ustawieniach działania aplikacki pi podłączeniu kabla USB - najprościej mówiąc dzialaci to po BT (po kablu oczywiscie też)
w takim razie co sobie nasz Sync po czynia poza aktualizacjami???
Czytałem,na jakimś zagranicznym forum (niemieckim lub angielskim,nie pamiętam),że niestety ale jest to forma inwigilacji,bo sync potrafi przesłać konfiguracje auta (co było grzebane) do "Forda" i jest to ważne dla aut będących na gwarancji.
Ile z tego prawdy,tego nie wiem,ale widać,ze cos przesyła skoro transfer ucieka.
|
|