Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Czeste wypalenie dpf biało-niebieski dym przy wypaleniu


Strony : 1 2 3 [4] 5 6 7

vivaldi891
27-10-2016, 20:15
Adamo169 spróbuj uruchomić samochód, wykasować błędy i od razu włączyć wypalanie statyczne. Miałem podobną sytuację- usterka silnika bo zapchany dpf, silnik w trybie awaryjnym. Nie mogłem statycznie wypalić dpf bo tak jak u Ciebie silnik pracował normalnie. Ale gdy wykasowalem błąd i od razu włączyłem wypalanie ro zadziałało. Od tamtej pory zrobiłem 6k km i wszystko jest w porzadku. Ostatnio nawet wydłużyl mi się interwał wypalania dpf z około 250 km do 400.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Adamo169
27-10-2016, 20:21
Adamo169 spróbuj uruchomić samochód, wykasować błędy i od razu włączyć wypalanie statyczne.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Tak też próbowałem wypalanie rusza w forcan ale poza tym że na wskaźniku idze % nic się nie dzieje brak wyższych obrotów silnika coraz bardziej mnie to rozwala

woro_woro
27-10-2016, 20:31
A spalanie na biegu jałowym masz wtedy na jakim poziomie? Czy wypalanie statyczne ma podnosić obroty?

Adamo169
27-10-2016, 20:35
Spalanie na biegu jałowym mam około 0,5 -0,6 litra więc normalnie jak bez wypalania. Z tego co widziałem na filmikach an YouTube to podnoszą się obroty do około 2500 Rpm w trakcie wypalania za pomocą forscana

elvis52
29-10-2016, 17:09
Spalanie na biegu jałowym mam około 0,5 -0,6 litra więc normalnie jak bez wypalania. Z tego co widziałem na filmikach an YouTube to podnoszą się obroty do około 2500 Rpm w trakcie wypalania za pomocą forscana

Spróbuj oczyszczenia filtra tym sposobem i potem zrób wypalanie serwisowe
https://m.youtube.com/watch?v=Foc2uTmkOgI

Adamo169
29-10-2016, 18:57
Filtr zrobiony. Zmarnowane 10 godzin ale warto auto dostało mocy jak dawniej poszła mocna chemia i siła myjki zrobiła robotę chwila po montażu włączyło się wypalanie obecnie na wolnych obrotach mam ciśnienie różnicowe na filtr dpf mam 0,7 kPa czy nie jest zbyt wysokie ?

elvis52
29-10-2016, 19:21
Powiedz co i jak było robione na przyszłość dla innych

pasiek
29-10-2016, 23:55
Ja ostatnio zauważyłem że wypalił mi sie dpf po 100 km znowu , nie wiem czy to normalne jest , jak narazie nie mialem z dpf kłopotów.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

woro_woro
31-10-2016, 09:23
poszła mocna chemia i siła myjki


Kolego, podziel się konkretami. Jaka chemia, czy DPF zdejmowany, czy czujniki wykręcane, ile razy płukany, itp. Dopalanie włączyło się samo czy wymuszałeś?

Adamo169
31-10-2016, 10:45
Cały DPF wyjęty na zewnątrz wstępne oględziny filtra nie wyglądało to tak źle nie był zalepiony jak widziałem zdjęcia podglądowe w internecie. Czujnik został na miejscu bałem się że się urwie w trakcie odkręcania. Na początek przewód z powietrzem pistolet i wydmuchałem ile się da tej sadzy dmuchając z jednej strony mało co leciało powietrze od drugiej. Pył sadzy wszędzie do okoła mój wygląd przypominał górnika twarz czarna ciężko było się umyć. Potem filtr poszedł na myjkę warsztatową przewód z pędzelkiem nie wiem jaki był w niej środek w każdym bądź razie do mycia elementów ze smarów ,nagaru i tym podobnych silnych zabrudzeń.Środek naprawdę mocny skóra na dłoniach odłaziła po paru sekundach założyłem grube rękawiczki do zmywania i do dzieła. Filtr zalewałem kilka razy nie wylatywał żaden mocny bród po kilku takich przelaniach zaślepiłem wylot żeby wkład był cały zanurzony. Po około 4 godzinach stania wypuściłem cały środek przelałem go jeszcze kilkukrotnie. I potem poszła myjka ciśnieniowa i zaczęło wylatywać można to porównać czarna rzeka ciężko z myć to czym kol-wiek,po około 2 godzinach przelewania czystą wodą filtr coraz lepiej wyglądał i miał większy przepływ wody. Na sam koniec całość wydmuchana powietrzem żeby wyleciało wody jak najwięcej z wkładu. Całość zmontowana błąd wykasowany po paru sekundach od nowa błąd powracał tak kilka razy dałem sobie spokój ruszyłem w stronę domu po przejechaniu 2 Km stojąc na światłach widzę w lusterku ogromne kłęby białego dymu otwieram okno wentylator chłodnicy idzie na maxa sprawdzam spalanie 1,3l a więc samo wypalanie się włączyło mimo wszystko włączyłem jeszcze raz za pomocą kabla około 25 minut potem filtr czysty. Nie wiem jak sprawdzić jego aktualny stan zapełnienia sadzą i popiołem ?

woro_woro
31-10-2016, 11:09
Czy jak wymusiłeś dopalanie Forscanem to w końcu obroty poszły do góry?

Adamo169
31-10-2016, 11:17
Oczywiście że tak około 2700 Rpm przyczyna jednoznaczna zapchany sadzą DPF nie żadne czujniki proponuję zawsze zajrzeć do filtra na pierwszy ogień nie jest skomplikowane wyjęcie go na zewnątrz 4 nakrętki i odpięcie czujnika z czym miałem największy problem żeby niczego nie urwać

woro_woro
31-10-2016, 18:01
Wg mnie jest to b cenna wiedza. Zamiast wycinać DPF można go wypłukać z popiołów i dalej używać.

MQ1
31-10-2016, 18:38
Adamo169 - złap go teraz po jakim dystansie sie oczysza.

elvis52
31-10-2016, 19:47
Szkoda tylko że nie wiadomo jaka chemia była użyta

eclipse
31-10-2016, 19:58
Ja bym wybrał pianę aktywną używaną do karcherów http://www.motochemia.pl/atas-dimer-2kg-piana-aktywna-do-usuwania-ciezkich-zabrudzen-p-57.html

latar
31-10-2016, 20:25
Należy użyć odpowiedniego środka bezpiecznego dla ceramicznej struktury wewnątrz filtra:
Liqui Moly LM 5169 - oczyszczacz (http://liquimoly.pl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=173&virtuemart_category_id=65&Itemid=29)
Liqui Moly LM 5171 - płukanka (http://liquimoly.pl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=174&virtuemart_category_id=65&Itemid=29)

Adamo169
31-10-2016, 23:09
&Adamo169 - złap go teraz po jakim dystansie sie oczysza.

Postaram się go sukcesywnie sprawdzać na razie od chwili wypalania przejechane 120km nic się nie załącza

Bump: Wg mnie jest to b cenna wiedza. Zamiast wycinać DPF można go wypłukać z popiołów i dalej używać.

Jeżeli chodzi o mnie zawsze na jakiś czas się odwlecze (wymiana wycinka) . U mnie w jeździe są małe dystanse po mieście więc DPF mogło przytkać mimo że wszystkie wypalania załapałem jakie się załączały ewentualnie dalej w jazdę żeby wypaliło trzymałem gaz na 2500Rpm i tak to nic nie dało a więc co by nie było warto wymontować umyć wypłukać co by nie było czas się jakiś straci , ale satysfakcja gwarantowana że się zrobi coś dla siebie samemu i zaczyna działać. Gorsza strata jeżeli nie można sprecyzować czy jakiś czujnik poleciał od temperatury spalin czy czujnik różnicowy DPF.Koszta są nie miłosierne chyba że na ryzyko kupi się używane niby sprawne w 100% a po montażu okazuje się na odwrót. Osobiście pytałem kilka razy na Forum czy Temperatura Katalizatora Rząd Pierwszy, Drugi-40*c to normalne wiele osób twierdziło że nie dopiero sprawdzenie u sąsiada na s-maxie dało te same odczyty i kolega MQ1 utwierdził mnie że te dane nie są ważne wiele osób twierdziło że sonda walnięta jak by tak człowiek chciał wymieniać po kolei taniej by było wyciąć całkowicie DPF lub kupić nowy.

elvis52
01-11-2016, 07:44
U siebie sprawdzałem wczoraj i też pokazuje -40

Adamo169
01-11-2016, 08:35
A gdzie w forscan sprawdzić stopień zapchania sadzą i popiołem ??

MQ1
01-11-2016, 08:38
Te wartosci w DW10C, w prelifcie brak.

Sadystyczny89
08-11-2016, 19:03
Witam,

w moim Focusie mk3 1.6tdci jakiś czas temu załączył mi się wentylator po 400km trasie, auto zaczęło dymić i miało podwyższone obroty. Wczoraj zdarzyło mi się to po raz kolejny, aczkolwiek tylko po jeździe miejskiej. Postanowiłem się zainteresować tematem. Oczywiście nie wiedziałem, że wypalanie DPFa tak wygląda.... teraz po przeczytaniu waszych postów wiem co jest grane.
Jednocześnie mam pytanie, jeśli wczoraj mu się nie pozwoliłem wypalić, tzn zgasiłem auto, ma to jakiś niekorzystny wpływ?

pasiek
08-11-2016, 19:15
Po nastpnym uruchomieniu powinien próbować znowu się wypalić, to nic złego tylko ciągła jazda po mieście w dłuższym okresie może zaszkodzić filtrowi , po prostu w jeździe tylko po mieście filtr sie zatka . Polecam przynajmiej raz na tydzień dać mu w palnik przez 20-30 km obroty koło 3tys i bedzie bezproblempwy.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Sadystyczny89
08-11-2016, 19:28
Mam do pracy około 20km (z jednego końca Łodzi na drugi) w jedną stronę. Jak silnik się rozgrzeje, staram się jeździć dość dynamicznie z racji właśnie na ten dpf, aczkolwiek to nie jest jazda na "trasie" która by najlepiej oczyściła dpf... Niestety popełniłem błąd nie interesując się jak wygląda cykl wypalania :/
W piątek będę miał wycieczkę do Wrocławia, dam mu delikatnie po "garkach", oczywiscie wszystko w granicach rozsądku i bezpieczeństwa :)
pasiek
Niestety dziś rano nie włączyło się ponowne wypalanie..

Pozdrawiam, Łukasz

latar
08-11-2016, 19:39
Wcale nie musiało. Jeżeli zostało przerwane a zaszło już powiedzmy w 80% to rozpocznie się ponownie dopiero jak wskaźniki zasadzenia się podbiją.

Sposób na oczyszczenie filtra jazdą autostradową to taka jazda aby spaliny ciągle miały ~550C. Czyli ostre poginanie ze 2 paki na blacie. Inna sprawa, że jeżeli sporo jeździsz po mieście to jeżeli sterownik wyczai, że jedziesz dłuższą trasę jednostajnym tempem to rozpocznie dopalanie. Najlepiej wtedy trzymać obroty pomiędzy 2-3krpm.

pasiek
08-11-2016, 19:39
Nie martw się na zapas, w końcu w nie dlugim czasie spróbuje znowu się wypalić. Nie musisz szybko jechać tu głównie chodzi o obroty silnika żeby większe byly . Dpf nie jest taki straszny jak go malują , wcześniej mialem peugeota 407 z tym silnikiem co Ty masz , i nie mialem z Fap-em problemów, wiem że Fap to trochę inny filtr ale zasady te same .

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Sadystyczny89
08-11-2016, 19:48
Nie martw się na zapas, w końcu w nie dlugim czasie spróbuje znowu się wypalić. Nie musisz szybko jechać tu głównie chodzi o obroty silnika żeby większe byly . Dpf nie jest taki straszny jak go malują , wcześniej mialem peugeota 407 z tym silnikiem co Ty masz , i nie mialem z Fap-em problemów, wiem że Fap to trochę inny filtr ale zasady te same .

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


W sumie racja, nie ma co się martwić :) Wielkie dzięki za pomoc :)

eclipse
08-11-2016, 20:56
Mam do pracy około 20km .............
Niestety dziś rano nie włączyło się ponowne wypalanie..

Ja jeżdżę na krótszych trasach i przez 5 lat nie było większego problemu , to że ci się nie włączyło dopalanie to powinieneś wiedzieć żeby to nastąpiło to silnik musi się zagrzać do odpowiedniej temperatury .

MaXyM
09-11-2016, 13:44
Po nastpnym uruchomieniu powinien próbować znowu się wypalić, to nic złego tylko ciągła jazda po mieście w dłuższym okresie może zaszkodzić filtrowi , po prostu w jeździe tylko po mieście filtr sie zatka . Polecam przynajmiej raz na tydzień dać mu w palnik przez 20-30 km obroty koło 3tys i bedzie bezproblempwy.

Zastanawia mnie, ile razy trzeba na forum napisac aby ludzie przestali powtarzac takie brednie.
Juz bylo wielokrotnie walkowane na forum, ze nie trzeba dawac w palnik. DPF sie wypali i przy spokojnej jezdzie. Nie musi tez miec wysokiej temperatury czy obciazenia.

Ja jeżdżę na krótszych trasach i przez 5 lat nie było większego problemu , to że ci się nie włączyło dopalanie to powinieneś wiedzieć żeby to nastąpiło to silnik musi się zagrzać do odpowiedniej temperatury .

Tyle ze sie zagrzeje juz po paru km.
Nie zawsze po przerwaniu wypalania, ponowne wypalanie sie inicjuje juz po nastepnym uruchomieniu silnika. Rownie dobrze moze sie zaczac wypalac az znowu osiagnie standardowy limit zapchania inicjujacy wypalanie

Bump: wiem że Fap to trochę inny filtr ale zasady te same

Akurat FAP i DPF to dokladnie to samo. W obu przypadkach znaczy to nic innego jak filtr czastek stalych, bez znaczenia jaka jest uzyta technologia. FAP to skrot z j. francuskiego, a DPF z ang.

bukox
09-11-2016, 14:00
Masz rację - cel jest ten sam - ale zasada działania FAP i DPF jest już zupełnie inna :)

MaXyM
09-11-2016, 14:05
Niezozumiales. FAP nie oznacza mokrego filtru a DPF - suchego.
Moze sie tak przyjelo w Polsce, kraju gdzie ludzie nie znaja jezykow. Ale dla Francuza FAP oznacza tak suchy jak i mokry filtr. Podobnie anglojezyczny kierowca bedzie uzywal tylko DPF.

Innymi slowy, nie powino sie uzywac skrotu FAP celem ukazania na mokry filtr czastek stalych. FAP/DPF to zamienne skroty i nie definiuja technologii czy zasady dzialania filtru.

bukox
09-11-2016, 14:15
Masz rację. Chodziło mi o to, że FAP-em przyjęło się nazywać filtr mokry stosowany w koncernie PSA.

Mario_Mario
11-11-2016, 21:02
Propos filtrów cząstek stałych (użyję polskiej pełnej nazwy) To i ja przestrzegę. Po sprzedaży S-maxa, kupiłem volvo Xc60 również w Dieslu.Na wstępie powiem,że nie było żadnego niepokojącego komunikatu, jedynie info o rozpoczęciu wypalania podczas trasy. Po jakiejś godzinie wyczuwalny spadek mocy, parę szarpnięć i coraz słabszy motor,w końcu zgon. Okazało się ,że do oleju dotało się tyle paliwa,które komputer podawał do wypalenia i oczyszczenia filtra, który się po prostu zatkał na amen, że wzrósł poziom oleju do takiej wartości, ze nastąpiło jego duże ciśnienie, zassanie przez turbo...w ostateczności mam mały remont silnika 5 cylindrów, pogięte zawory,przynajmniej na razie tyle i mam nadzieje,że tylko tyle. Po uratowaniu silnika,od razu wycinam filtr i przeprogramowuje komputer.Jak na Volvo,to dziwię się o słabej komunikacji w/w usterki, gdzie dwu krotnie miałem info o zatrzymaniu sie na kawę,z powodu zbyt długiej ciągłej jazdy,fuck :)

eclipse
12-11-2016, 08:27
Fack , fack. niesamowity pech a propo ... jaki to był silnik dokładniej ?
bo słyszałem że Volvo ma FAP mokry więc może nie było już tego dodatku w samochodzie i dlatego tak się stało .

stingerA6
12-11-2016, 08:30
Jak volvo to silnik D5 - pech konkretny

Mario_Mario
12-11-2016, 14:34
Z modelem silnika D5 nie byłoby tyle problemu, kupiłbym "goły" za 5-6tys zł z gwarancją i żył dalej. Mój ma oznaczenie D3,później jako D4 5 cylindów 2.0, 163KM rzadziej spotykany, tutaj zakup gołego silnika to wydatek 9-10tys zł :) A filtr już zwalony, tak zapchany skurczybyk, że po podaniu ciśnienia powietrza,schodziło ono wyczuwalnie słabiej. Dlatego rozebrałem silnik i będę ratował co się da...głowica wygląda na całą, jedzie do splanowania. Powiem szczerze,że w przypadku nowoczesnych aut,następnym razem kupię już z uszkodzonym silnikiem ,naprawiając jednostkę, "uproszczę" ją chyba maksymalnie, aby móc spokojnie wybrać się na drugi koniec świata,bez obaw,że padnie jakaś elektronika,jeden z tysiąca czujników itp. Jakiś czas temu przeszczepiałem prosty silnik od Saba 2.0 Turbo do Opla,kurcze poezja, prosty interfejs, jeden komputer, wiązka przewodów przy silniku to raptem może z 8 :) Fajny,trwały silnik z dużym potencjałem tuningowym. A "zielonym" odesłałbym w kartonie wszystkie katalizatory, Fapy,DPF-y z nalepką Euro5

eclipse
13-11-2016, 10:54
Jakiś czas temu przeszczepiałem prosty silnik od Saba 2.0 Turbo do Opla,kurcze poezja, prosty interfejs, jeden komputer, wiązka przewodów przy silniku to raptem może z 8 :) Fajny,trwały silnik z dużym potencjałem tuningowym. A "zielonym" odesłałbym w kartonie wszystkie katalizatory, Fapy,DPF-y z nalepką Euro5
O........... mam znajomego co ma takiego właśnie Saaba w super stanie na sprzedaż .

Parch
13-11-2016, 11:05
Powiem szczerze,że w przypadku nowoczesnych aut,następnym razem kupię już z uszkodzonym silnikiem ,naprawiając jednostkę, "uproszczę" ją chyba maksymalnie, aby móc spokojnie wybrać się na drugi koniec świata,bez obaw,że padnie jakaś elektronika,jeden z tysiąca czujników itp.

Niestety jesteś skazany na 1.9 SDi. Będzie "trochę" ciężko załadować do nowoczesnych samochodów, ale cytując Ciebie "Jeśli nie możesz znaleźć auta dla siebie...zbuduj je...":diabelek:

MaXyM
13-11-2016, 11:09
Fajny,trwały silnik z dużym potencjałem tuningowym. A "zielonym" odesłałbym w kartonie wszystkie katalizatory, Fapy,DPF-y z nalepką Euro5

Rozumiem twoje rozgoryczenie ale jak chcesz kogoś winić, to raczej producenta auta, który nie postarał się aby auto wystarczająco wcześnie informowało o problemie. Ew tego kto ci auto sprzedał - możliwe, ze coś o problemie wiedział a nie powiedział. Ale nie bądź pieprzonym egocentrykiem. Auta z założenia nie służą do tuningowania tylko do podróżowania. I nikomu nie powinno przeszkadzać jeśli będą nas truły mniej. Bez tych "zielonych" do dziś byśmy jeździli na ołowiowej benzynie. A ten cały syf by był w żarciu czy powietrzu.
eclipse Racja... strasznie dużo błędów w interpunkcji i literówek. Poprawiłem a w geście zadośćuczynienia dodałem znaki diakrytyczne ;)

eclipse
13-11-2016, 12:23
Kol. MaXyM
włącz sobie korektę pisowni tekstu bo ciężko się to czyta .

CARISMA
13-11-2016, 14:41
Z modelem silnika D5 nie byłoby tyle problemu, kupiłbym "goły" za 5-6tys zł z gwarancją i żył dalej. Mój ma oznaczenie D3,później jako D4 5 cylindów 2.0, 163KM rzadziej spotykany, tutaj zakup gołego silnika to wydatek 9-10tys zł :) A filtr już zwalony, tak zapchany skurczybyk, że po podaniu ciśnienia powietrza,schodziło ono wyczuwalnie słabiej. Dlatego rozebrałem silnik i będę ratował co się da...głowica wygląda na całą, jedzie do splanowania. Powiem szczerze,że w przypadku nowoczesnych aut,następnym razem kupię już z uszkodzonym silnikiem ,naprawiając jednostkę, "uproszczę" ją chyba maksymalnie, aby móc spokojnie wybrać się na drugi koniec świata,bez obaw,że padnie jakaś elektronika,jeden z tysiąca czujników itp. Jakiś czas temu przeszczepiałem prosty silnik od Saba 2.0 Turbo do Opla,kurcze poezja, prosty interfejs, jeden komputer, wiązka przewodów przy silniku to raptem może z 8 :) Fajny,trwały silnik z dużym potencjałem tuningowym. A "zielonym" odesłałbym w kartonie wszystkie katalizatory, Fapy,DPF-y z nalepką Euro5


Nie narzekaj na na Fapy, DPF-y itd bo forumowi ekolodzy zaplują Cię jadem.

MaXyM
13-11-2016, 18:28
Kazdy pluje na cos innego - musi byc rownowaga

Mario_Mario
13-11-2016, 20:16
Coś czuję,że jak zrobię XC60 to go sprzedam, poszukam w wersji benzynowej, lub wróce do sprawdzonej konstrukcji S-maxa,lecz tym razem po lifcie :)

marios2909
16-11-2016, 22:54
Zastanawia mnie, ile razy trzeba na forum napisac aby ludzie przestali powtarzac takie brednie.
Juz bylo wielokrotnie walkowane na forum, ze nie trzeba dawac w palnik. DPF sie wypali i przy spokojnej jezdzie. Nie musi tez miec wysokiej temperatury czy obciazenia.



Tyle ze sie zagrzeje juz po paru km.
Nie zawsze po przerwaniu wypalania, ponowne wypalanie sie inicjuje juz po nastepnym uruchomieniu silnika. Rownie dobrze moze sie zaczac wypalac az znowu osiagnie standardowy limit zapchania inicjujacy wypalanie

Bump:

Akurat FAP i DPF to dokladnie to samo. W obu przypadkach znaczy to nic innego jak filtr czastek stalych, bez znaczenia jaka jest uzyta technologia. FAP to skrot z j. francuskiego, a DPF z ang.
Ja mam tak że jak wpadnę na Banę to w tym momencie jak się zatrzymam np. na kawę lub tankowanie to włącza mi się wypalanie. Wtedy nie gaszę az się wypali i nie mam z dpf-em żadnych kłopotów.

Qba_ONY
17-11-2016, 19:17
Dzisiaj znajomego auto skanowalem FORScanem i w DP_DPF, kpa wyskoczył wynik 114.3, co to znaczy??

82bob
28-11-2016, 20:53
Odkryłem ciekawą zależność, zawsze dpf wypala się co około 350 - 400 km, po wyczyszczeniu przepływomierza zrobiłem już ponad 600 km i mam 70 % zapełnienia a zawsze wypala przy 82%, wiec jeszcze 100 km zrobię.

egas
05-12-2016, 14:34
Taki temat mam do Was:
Czy ilosc pokonywanych(ok 30km) km dziennie ma wpływ na problemy DPF?

eclipse
05-12-2016, 20:41
Raczej nie jeśli nie jest w tym czasie odpalany b. często na zimnym silniku .

egas
06-12-2016, 15:23
Raczej nie jeśli nie jest w tym czasie odpalany b. często na zimnym silniku .

Ok, dzęki odp.
Zagłębiłem ten temat wcześniej i spotkałem się z postami typu : jadę do pracy ok 15km ,8 godzin później tą samą trasą wracam ,po drodze sklep. Raz w tyg. mam sygnalizację regeneracji filtra a mieszkam w centrum i co tu robić..
Ja w sumie mam tyle samo jazdy, i zastanawiam się czy diesel to dobry wybór ?
Co o tym sądzicie?

bukox
06-12-2016, 20:17
Ale pytasz o wybór silnika do s-maxa?

woro_woro
07-12-2016, 08:07
Ok, dzęki odp.
Zagłębiłem ten temat wcześniej i spotkałem się z postami typu : jadę do pracy ok 15km ,8 godzin później tą samą trasą wracam ,po drodze sklep. Raz w tyg. mam sygnalizację regeneracji filtra a mieszkam w centrum i co tu robić..
Ja w sumie mam tyle samo jazdy, i zastanawiam się czy diesel to dobry wybór ?
Co o tym sądzicie?
Jeśli zamierzasz w ten sposób eksploatować samochód to oczywiście benzyna będzie lepszym wyborem. Diesel też da radę, ale szukałbym benzyny.

egas
07-12-2016, 11:14
Ale pytasz o wybór silnika do s-maxa?

Jeżeli chodzi o diesel to tak. Jak do tej pory jeżdżę na benzynie. Więc kazda rada przydatna.

Bump: Jeśli zamierzasz w ten sposób eksploatować samochód to oczywiście benzyna będzie lepszym wyborem. Diesel też da radę, ale szukałbym benzyny.

Też mam takie zdanie na ten temat. Tylko jest jeden problem, brak benzynek na naszym rynku. Wszystko co się sprowadza fajnego jest w ropie.

Bump: Jeśli zamierzasz w ten sposób eksploatować samochód to oczywiście benzyna będzie lepszym wyborem. Diesel też da radę, ale szukałbym benzyny.

Też mam takie zdanie na ten temat. Tylko jest jeden problem, brak benzynek na naszym rynku. Wszystko co się sprowadza fajnego jest w ropie. Oczywiście na rynku aut używanych.

bukox
07-12-2016, 12:05
Też szukałem benzyny ale roczniki jakie mnie interesowały nie miały jeszcze EB więc pozostał zwykłe 2.0 (wg mnie za słaby) albo 2.5T (dość rzadkie).

woro_woro
07-12-2016, 16:16
Też szukałem benzyny, i tez kupiłem diesela. Znam ten ból. Po 3 latach dalej uważam, że powinienem był kupić 2.0 EB z manualem. Podczas trasy jest bajka, ale kulanie się po mieście to męka.

awojcieszyk
22-12-2016, 13:23
witam. Mam pytanie odnośnie spalania na postoju. Jak kupowałem auto wahało się ono między 0,6 a 0,5 l/h obecnie jest 0,5 a 0,4 l/h czasem 0,3 l/h. CZy to może mieć związek z DPF-em?? Czy jest to w normie???

Bump: Dodam , że jest to Ford s-max 2.o 140 km

latar
22-12-2016, 13:27
awojcieszyk w normie. Klima nie działa to jest mniejsze.

awojcieszyk
22-12-2016, 13:33
to 0,5 do 0,6 nie było na klimie i czemu teraz taka różnica.??

witekga
22-12-2016, 19:13
ja z klimą mam 0,7 0,8, bez klimy ok 0,4 0,5 a na dopalalaniu DPF-a ok 1,5 1,6, przy silniku 2,2

pasiek
22-12-2016, 19:16
ja z klimą mam 0,7 0,8, bez klimy ok 0,4 0,5 a na dopalalaniu DPF-a ok 1,5 1,6, przy silniku 2,2
Dokładnie mam tak samo, na tym samym silniku

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

SLO 303
27-02-2017, 23:15
Zapytam tutaj żeby nie zakładać nowego tematu. Czy podczas wymuszenia wypalania przez komputer, obroty wchodzą wysoko ? Czy raczej nieznacznie ?

pasiek
27-02-2017, 23:45
U mnie na servisowym dochodzą do 2.5 tys i tak się trzymają do końca wypalania.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

heko
28-02-2017, 08:37
w zależności od softa, 2500 lub 3000 obr.

maciejka86
28-02-2017, 19:30
Jak w ogóle poznać że auto zaczęło wypalać dpf? Obserwować spalanie chwilowe? W moim poprzednim aucie, fiat Croma przy wypadaniu auto chodziło jak traktor plus chwilowe spalanie 25 litrów 😀

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

heko
28-02-2017, 19:35
chwilowe skacze z 0.6 na 1.2 - 1.4

SLO 303
28-02-2017, 20:40
Niestety nie mam chwilego spalania w zwykłym conversie, nie wiem czy po aktualizacji się pokaże. Puki co jadę na czuja no i wymuszenie komputerem...

pasiek
28-02-2017, 23:03
W moim skacze 1.4 do nawet 2.0 czasami

Wysłane z mojego Gigaset QV1030 przy użyciu Tapatalka

maciejka86
01-03-2017, 15:33
chwilowe skacze z 0.6 na 1.2 - 1.4
ok.dziękuje. Jak w ogóle te dpf w fordach się sprawują ? Wypali się dziad np na postoju czy wymaga jazdy z określonymi obrotami i prędkością ?

jACA80
01-03-2017, 16:02
Spokojnie wypala się na stojaka.. jak pilnujesz wypalania to problemu brak. Ja mam nalatane 180 kkm i święty spox.

MaXyM
01-03-2017, 23:29
Niestety nie mam chwilego spalania w zwykłym conversie, nie wiem czy po aktualizacji się pokaże. Puki co jadę na czuja no i wymuszenie komputerem...

Jak wymuszasz komputerem? Masz na mysli statyczne/serwisowe wypalanie? To nie jest najbardziej polecany sposob wypalania.

ok.dziękuje. Jak w ogóle te dpf w fordach się sprawują ? Wypali się dziad np na postoju czy wymaga jazdy z określonymi obrotami i prędkością ?

Na te pytania odpowiedziano juz niejednokrotnie.

szalakal
02-03-2017, 09:54
A ja mam taki problem że mi najpierw kuna przegryzła przewody ciśnień od DPF a zauważył to mechanik po naprawie auta jak przywaliłem dzika (zwierzęta mnie lubią) , po wymianie zderzaka , paru świateł i chłodnicy cieszyłem się autem prze 2km po czym kontrolki zabłysły (mruga świeca i świeci check engine) , odczyt kompa - zapchany DPF , potem chemiczne czyszczenie - nic , po udręce u jednego mechanika próba u drugiego -nic , w końcu ASO , wymiana filtru na nowy - cieszyłem się ok.120km - kontrolki powróciły auto w trybie awaryjnym- powrót do ASO a tam panowie w krawacikach "na słuch" zdiagnozowali że to muszą być wtryskiwacze , jutro kolejna wizyta - próba wtrysków. Ale czemu ja mam wrażenie że to bzdura...
założyłem osobny wątek bo to chyba nietypowy przypadek żeby po wymianie filtra na nowy zapchanie tak szybko powróciło nawet jakby wtryski rzucały błotem a auto nie kopci , pięknie jedzie jak nie jest w trybie awaryjnym oczywiście.

woro_woro
03-03-2017, 12:35
Jeśli jeździłeś z dziurawym przewodem ciśnienia "przed" DPF to mógł się zapchać. Błędów przed tą historią z dzikiem nie było? Rozumiem, że po wymianie filtra w ASO błąd jest ten sam - wskazuje na zapchany filtr i chcą Ci wtryski wymienić?

MQ1
12-03-2017, 11:48
Ostatnio sporo kręciłem się po mieście, niedawno zrobiłem mały wyjazd i na trasie po przejechaniu 40km dpf się wypalił na odcinku ok 3km.
Nie byłoby w tym nic dziwnego (dla mnie), gdyby nie to że dystans od ostatniego wypalania to lekko ponad 600km - jeszcze na takim rekordzie go nie złapałem :surprise:

szalakal
14-03-2017, 09:59
Jeśli jeździłeś z dziurawym przewodem ciśnienia "przed" DPF to mógł się zapchać. Błędów przed tą historią z dzikiem nie było? Rozumiem, że po wymianie filtra w ASO błąd jest ten sam - wskazuje na zapchany filtr i chcą Ci wtryski wymienić?

dokładnie tak, przed dzikiem i kuną problemów z dpf nie było (co mnie dziwi)
po wymianie filtra przejechałem ok120km i znowu to samo , teraz auto stoi w ASO Cheb w czechach i czeka na lawetę od byłego właściciela bo zadzwoniłem do niego i powiedziałem o zaniżonych kilometrach , zażyczyłem sobie naprawę auta na jego koszt wtedy o skręconych km zapomnę

maciejka86
14-03-2017, 12:33
Spokojnie wypala się na stojaka.. jak pilnujesz wypalania to problemu brak. Ja mam nalatane 180 kkm i święty spox.
Dziękuję

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

bukox
04-04-2017, 14:59
Dotychczas nie miałem żadnych problemów z DPF jednak od jakiegoś czasu zauważam dość częste jego wypalanie. Wypada nawet co 250 km (albo i nawet częściej bo akurat mogłem tego nie zauważyć). Dodam, że nigdy nie gaszę silnika jak akurat jest w trakcie wypalania. Niestety sterownik w moim DW10C nie wypluwa żadnych pid-ów dotyczących wypalania więc nie wiem dokładnie kiedy nastąpiło. Dziennie robię ok. 50 km (90% w trasie). Z tego co czytałem powinien się wypalać co 400-600 km. Dodam, ze komputer nie wywala żadnych błędów. Czy to normalne czy mam się zacząć obawiać powolnej śmierci filtra z powodu jego zapchania?

eclipse
04-04-2017, 15:43
Może trafiłeś na na jakieś trefne paliwo i teraz masz problem . Ja bym wyjeździł to i nalał z pewnego źródła . Zależy też ile ma już nakręcone przebiegu .

bukox
04-04-2017, 17:37
220 kkm. Paliwo zawsze tankowane na tej samej markowej stacji. Dodam, że wcześniej takiego efektu nie było. Mam auto od ponad roku i przez ten rok ze 4 razy w ogóle wychwyciłem wypalanie.

pasiek
04-04-2017, 18:32
Mi się różnie wypala, raz co 260km ,raz co 220 . Byłem z tym w aso kiedyś to stwierdzili że tak ma być, wypalili na moją prośbę servisowo go tylko , i stwierdzili że według danych wszystko jest ok .

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

bukox
04-04-2017, 18:39
No to mnie "trochę" uspokoiłeś i mam nadzieje, że to tylko moje wrażenie a nie faktycznie pomniejszenie pojemności filtra i stąd znacznie częstsze wypalanie.

pasiek
04-04-2017, 18:49
Możesz zakupić ten preparat do czyszczenia dpf , co się go przez czujnik dpf zapodaje , ostatnio nawet był taki preparat pokazywany w tvn turbo "101 napraw"

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

bukox
04-04-2017, 18:52
Trochę się boję ruszać coś co generalnie działa bo jeszcze zepsuję. Pojeżdżę jeszcze i poobserwuję.

pasiek
04-04-2017, 20:10
W każdym prawie każdym warsztacie mogą Ci wyczyścić tym preparatem po za tym , naprawdę zrobił bym te wypalanie servisowe , to też czasami pomaga.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

bukox
04-04-2017, 20:25
Serwisowe mogę sobie zrobić sam forscanem ale to już ostateczność.

Eatal
04-04-2017, 22:17
latar pamietam kombinował z czyszczeniem, warto zajrzeć do jego wątku.
A u mnie dosyć często się to wypalanie włącza, pewnie z 200-300km

MaXyM
05-04-2017, 16:18
Mnie wypala co 200km od przynajmniej 3 lat. Wtedy zapodalem chipa. niestety wczesniej nie mierzylem czestotliwosci wiec nie wiem czy sie zmienilo po chipie czy tak bylo i wczesniej.
W serwisie tez mi powiedzieli ze ok, ze ew moge sobie zrobic serwisowe i moze pomoze a moze nie. Powiedzieli mi tez ciekawa rzecz (o ktorej moze juz wspominalem tu, na forum), ze ASO zaleca serwisowe wypalanie co 60tys km (ten wiekszy przeglad) lub nawet co wymiane oleju.

W kazdym razie stan obecny sie u mnie od tych 3 lat nie pogarsza. Czasem jest to 180km czasem 240.. zwykle 200+ W zimie ilosc przejechanych km sie zwiekszyla nawet dwukrotnie. Co z jednej strony mozna uzasadnic, z drugiej mogloby sugerowac jakas mala usterke (moze jakis czujnik czy cos). Ale dopoki sie nic waznego nie dzieje to nie ruszam.
Z odczytanych pidow, jeden parametr mi sie zmienia w zakresie 23-80 (wraz z wypalaniem), czyli tak jak powinno byc. Drugi sie zatrzymal na ok 50%. Tak bylo jak sprawdzalem ostatnio, chyba wczesna jesienia.

pasiek
05-04-2017, 16:55
Dlatego nie ma co panikowac że, zaraz dpf padnie , jak już pisałem wcześniej, w aso też mowili że wszystko ok, i zrobili wypalenie servisowe.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

latar
06-04-2017, 07:11
Psikałem Wurtha do DPFa. To robi się*bez demontażu filtra. Nic to nie dało. Tylko dymu na pół dzielni.
Myłem też DPFa chemią*od Liqui Moly. Z demontażem. Najpierw środek to mycia, potem środek do płukania. Jak wypalał się*co 150-200km tak dalej wypala się*co 150-200. Regularnie sprawdzam poziom oleju i częście go wymianiam. I się nie przejmuję. PIDy od zapchania latają w normie.

Eatal
06-04-2017, 08:09
Psikałem Wurtha do DPFa. To robi się*bez demontażu filtra. Nic to nie dało. Tylko dymu na pół dzielni.
Myłem też DPFa chemią*od Liqui Moly. Z demontażem. Najpierw środek to mycia, potem środek do płukania. Jak wypalał się*co 150-200km tak dalej wypala się*co 150-200. Regularnie sprawdzam poziom oleju i częście go wymianiam. I się nie przejmuję. PIDy od zapchania latają w normie.
Czyli niewiele to dało...

Ja aktualnie jestem na etapie walki ze sobą: kupić drugie auto, miejskiego benzyniaka, czy nie kupić... Sam juz nie wiem, bo zakładac nawet, że DPF padnie, to jego wymiana, choćby i w ASO, jest ciagle tansza niz drugie fajne auto. No, gorzej jesli coś z silnikiem by było nie tak, ale tu tak jak piszesz trzeba obserwować olej i często wymieniać. Z drugiej strony irytuje mnie, że w aucie trza posmrodzić trochę, bo się DPF nie zdażył "do szkoły" wypalić...

pasiek
06-04-2017, 08:30
Ja nie wiem dlaczego ale, prawie wszyscy z silnikiem 2.2 mają takie same objawy , wypala sie 150-300 max może to u nich norma jest . Też sprawdzam czesto stan oleju i wymieniam go co 12kkm , zresztą mój mondek woła o wymianę oleju co 3kkm .

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

rumunn95
06-04-2017, 08:35
To cos nie tak jezeli tak czesto wola o wymiane, wyglada mi na przerywanie procesu wypalania DPF i dlatego info sie pojawia zeby nie jezdzil z rozzedzonym olejem

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

pasiek
06-04-2017, 08:47
Zawsze kończy wypalanie , stan oleju taki sam zawsze , nie zwiększa się.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

rumunn95
06-04-2017, 08:50
No to nie wiem;P ale to info o wymianie co 3kkm nie jest normalne;)

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

pasiek
06-04-2017, 08:54
Rozmawiałem już z paroma właścicielami fordów , mają podobnie.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

cattani75
06-04-2017, 09:30
To cos nie tak jezeli tak czesto wola o wymiane, wyglada mi na przerywanie procesu wypalania DPF i dlatego info sie pojawia zeby nie jezdzil z rozzedzonym olejem

Ale kolega ma już chyba silnik DW10C ze świeczką pod DPFem, więc chyba już nie powinien mieć takich problemów?

pasiek
06-04-2017, 09:41
Mam polifta ze starym silnikiem ( wymieniony na nowy w 2015.12 ) silnik ma teraz jakieś 30kkm przejechane.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

rumunn95
06-04-2017, 09:43
Pasiek to co moze byc problemem soft?

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

pasiek
06-04-2017, 09:46
W aso twierdzą że jest wszystko ok . I mówią że " ten model tak ma "

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

stingerA6
06-04-2017, 09:46
Nawet w DW10C częste, przerywane procesy wypalania DPF mogą prowadzić do podwyższenia/rozrzedzenia oleju. Wypalanie nadal jest realizowane przez zmianę podawanego paliwa, a świeca żarowa jest wspomaganiem tego procesu. Jednak w stosunku do DW10 problem z DPFem i jego wypalaniem jest dużo mniejszy.

rumunn95
06-04-2017, 09:53
W aso twierdzą że jest wszystko ok . I mówią że " ten model tak ma "

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
To znaczy ze zwykly szarak musi co 3kkm co nie ogarnia kasowania inspekcji olejowej pomykac do Aso lub jakiegos mechanika (i zaplacic) ? Nadal uwazam ze cos tu nie tak skoro masz silnik przedlift i oprogramowanie pewnie tez tylko w nowej budzie

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

latar
06-04-2017, 09:53
Tańszy DPF kosztuje 1800, lepszy 2400. Wymiana pewnie max 100 zeta.

pasiek sprawdź wtryskiwacze. Olej może rozrzedzać się nie tylko z powodu dopalania DPFa ale też lejących wtryskiwaczy.

pasiek
06-04-2017, 09:58
latar
Były wymieniane przy wymianie silnika . Wiec nie sądzę że to ich wina , zresztą auto normalnie się zachowuje obroty nie faluja , i też żadnych błędów nie ma .

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

MaXyM
06-04-2017, 21:46
jak jestem na tym forum chyba 10+ lat, to pierwszy raz slysze zeby sygnalizacja koniecznosci wymiany co 3kkm byla czyms normalnym. Nie przypominam sobie takiego przypadku.
Mnie zglasza tak rzadko, ze nawet nie wiem czy co 20 tysi czy rzadziej.

BTW w nowym dpf jest nie tylko swieca ale i dodatkowy wtrysk paliwa, czyz nie?

rumunn95
07-04-2017, 15:14
Dzisiaj moj DPF postanowil sie wypalic akurat jak wjechalem do garazu;)https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170407/4695a6e96a79dc52ca3b000f0c0f05ee.jpg

Przez chwile silnik sypnal basem a EGT byla ponad 700 niestety trwalo to chwile nie zdazylem cyknac foto ;) Trasa tylko miasto

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

MQ1
20-04-2017, 21:59
Mój dpf to jakiś dziwny jest :roll:
Trzecie wypalanie z rzędu, i proces zaczyna się równo po ujechaniu 600km.
Tym razem w proporcjach, miasto 460km i trasa po 140 kilometrze.
Nie wiem zaciął się czy jak? :D

maniekm
21-04-2017, 19:50
A mój właśnie DPF padł. Mimo jazdy praktycznie na autostradach i żadnych dotąd kłopotów, zachciało mu się we Włoszech przytkać . Do tej pory wypalanie przebiegało bezproblemowo. Juz w Polsce w ASO podłączyli kompa , wymusili wypalanie i okazało się że parametry nie za bardzo się zmieniają po wypaleniu. Zmarł śmiercią naturalna( 263000 ) No i czeka mnie wymiana. Planowałem wyciąć ale strach wjechać do Niemców a tym bardziej do Austrii bo kary podobno straszne za wycięcie. Może macie jakieś namiary na tanie Filtry. Myślę o regenerowanym bo mam zamiar zmienić auto. Za dobre rady z góry DZIĘKI :razz:

pasiek
21-04-2017, 19:55
http://www.iparts.pl
Podobno walker-y są dobre , ale żaden nie będzie tak dobry jak oryginał, tylko cena z kosmosu jest

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

eclipse
21-04-2017, 20:51
To zleć czyszczenie DPF mechaniczne (chemią ) .

maniekm
22-04-2017, 10:21
A może czyścił ktoś już chemią i ma jakieś doświadczenie, jak się to sprawdza . Firmę już znalazłem co to robi z roczną gwarancją. Natomiast co do regeneracji w innej firmie zdając stary dostaję zregenerowany tzn. z nowym wkładem za 1400 zł plus 300 robocizna . Oczywiście oryginalny tylko biorą żadnych zamienników.

Sakura
23-04-2017, 17:51
Panowie po 4 tyś km od wymiany oleju pojawił mi się komunikat o konieczności jego ponownej wymiany. Poziom się podniósł, a FORSCAN pokazuje takie dane:

DP_DPF 0.0 kPa Ciśnienie różnicowe na filtr cząsteczek
EVFOLG 182 cm³ Szacowana ilość paliwa w oleju klasy lekkiej
TESLRT 112 s Czas, jaki upłynął od ostatniej próby regeneracji
NOFRE 0 Liczba nieudanych prób przeprowadzenia regeneracji
DSLCR 878.1 km Odległość od ostatniej ukończonej regeneracji
DSLRT 131.7 km Odległość przejechana od ostatniej próby przeprowadzenia regeneracji
ODO_OIL_CHG 224569.0 km Drogomierz przy ostatniej wymianie oleju

Waszym zdaniem to koniec DPF-u czy szukać przyczyny gdzie indziej?

damian S-MAX
23-04-2017, 19:15
Mam podobnie olej wymieniałem z 1miesiąc temu zrobilem max 3tys km wyskakuje mi ponownie Wymiana OLEJU. stan nieby sie nie podniusł.

dodam ze kupilem auto 30.12.16 wymienilem zaraz olej jezdzilem prawie 3 miesiace i wyskoczyla mi wymiana popatrzylem ze zrobilem okolo 8tys wiec mysle wymienie. no i teraz sytuacja j/w,

co to moze być?

Speedo
24-04-2017, 02:56
a inspekcję kasowaliscie po wymianie?

damian S-MAX
24-04-2017, 05:30
Tak kasowane była.

Sakura
24-04-2017, 06:37
Była kasowana.

Wysłane z mojego 2014813 przy użyciu Tapatalka

sernik2
24-04-2017, 10:33
Cześć. Czy możesz napisać po jakim przebiegu? Jakie wskaźniki w IDS wskazują na złą prace?


Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

woro_woro
24-04-2017, 10:48
DP_DPF0.0 kPaCiśnienie różnicowe na filtr cząsteczek

Wg mnie to jest podstawowa nieprawidlowosc. Od tego bym zaczął.

MaXyM
24-04-2017, 13:21
jako ze mam DW10C to nigdy mnie nie interesowaly wstazania tych pidow ale jak dla mnie brak tam konsystencji

TESLRT 112 s Czas, jaki upłynął od ostatniej próby regeneracji
NOFRE 0 Liczba nieudanych prób przeprowadzenia regeneracji
DSLCR 878.1 km Odległość od ostatniej ukończonej regeneracji
DSLRT 131.7 km Odległość przejechana od ostatniej próby przeprowadzenia regeneracji

Ostatania ukonczona przed 800km.
Czyli kolejne byly nieukoczone. A mimo to
- 131km przejechane w 112s?
- 0 nieudanych prob?

No ale moze to blad tlumaczenia albo mojej interpretacji.

tifoso
24-04-2017, 13:56
- 131km przejechane w 112s?

No ale moze to blad tlumaczenia albo mojej interpretacji.

Chodzi o minuty, chyba błędne tłumaczenie w Forscanie.

..

Sakura
24-04-2017, 15:16
Wg mnie to jest podstawowa nieprawidlowosc. Od tego bym zaczął.
Tu Forscan podpięty pokazywał wartość tylko podczas zapisu raportu zapisało zero.

Zastanawia mnie czy ta wartość
EVFOLG182 cm³Szacowana ilość paliwa w oleju klasy lekkiej

oznacza rozcieńczenie oleju? Czy jest w normie?

Wysłane z mojego 2014813 przy użyciu Tapatalka

Martingg
26-04-2017, 14:09
tak z ciekawosci jest tu jakaś osoba, która wycięła DPF? jakieś wrażenia coś się zmieniło ? ;)

SLO 303
26-04-2017, 14:39
Kupiłem klona delphi do wypalania dpfa, podłączyłem i żadnej reakcji... pojechałem do mechanika i okazało się że samochód fabrycznie jest bez filtra. Sprowadzałem go z Belgii. Kłopot z głowy :)

pasiek
26-04-2017, 17:33
A mam takie pytanie - wymieniał ktoś już DPF na nie oryginał? I jak się potem sprawuje taki DPF. Narazie słyszałem że niezłe filtry robi firma Walker.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

pasiek
30-04-2017, 10:11
Nikt nie wymieniał na nieorginalny dpf ? Wszyscy wycinają ? ;)

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

slawek-kali
30-04-2017, 10:20
to jest Polska przeciez :p

pasiek
30-04-2017, 10:31
Ja też bym wyciął ale , takie coś wolałbym zrobić u Heko a w PL będę w sierpniu , i chyba moj dpf nie wytrzyma tak dlugo..

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

slawek-kali
30-04-2017, 10:36
A co mu sie robi? auto od spdou sprawdzane bylo? wypalanie serwisowe nie przynosi skutku?

pasiek
30-04-2017, 10:41
Pisałem wczoraj do Ciebie o nr orginalnego dpf-u . Byłem wczoraj w warsztacie i mechanik próbował wystartować serwisowe wypalanie , nie chciało ruszyć nawet, zapelnienie nie bylo duze bo niby 6g ale roznica ciśnień jest. I wypala sie co 140km

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

rumunn95
30-04-2017, 10:55
co bylo problemem ze nie zrobil wypalania?

pasiek
30-04-2017, 11:06
Programem bosha nie chciał ruszyc , znaczy wszystko bylo ok parametry do wystartowania ok , ale jak chcielismy wystartować wypalanie wracał do menu głównego.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

slawek-kali
30-04-2017, 11:14
Ale to chyba nie wina auta.. wyrzucal jakis blad?

pasiek
30-04-2017, 11:37
Dziwne to bo w listopadzie u innego mechanika na tym samym programie ( bosch ) wypalanie serwisowe ruszyło bez problemu. Wczoraj nie wyrzucał żadnego błędu, nawet drugi podłączył komp. I też nie mógł wystartować.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

slawek-kali
30-04-2017, 11:39
A czemu wypalasz serwisowo co jakis czas? jakie bledy masz/miales

pasiek
30-04-2017, 11:42
Błędów nie ma , ale inspekcja oleju włącza się co 4kkm i wypalanie co 120 -140 km po serwisowym co 250km

Dlatego interesuje mnie opinia o nowych nie orginalnych dpf-ach , ale ciągle mam nadzieję że uda mi się w sierpniu do Heko podjechać

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

rumunn95
30-04-2017, 21:37
Sprawdź układ wtryskowy zanim zaczniesz wymieniać dpfy;)

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

pasiek
30-04-2017, 23:39
Nie ma zadnych objawów że to wtryski .

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Sakura
01-05-2017, 08:07
Jakie są objawy zużytych wtryskiwaczy. Mam te same objawy. Oleju przybyło, a dpf nie był zapchany. Mam teraz zaktualizowany soft i wypalony programowo filtr. Dostałem polecenie żeby obserwować czy oleju znowu przybędzie.

Wysłane z mojego 2014813 przy użyciu Tapatalka

pasiek
01-05-2017, 09:12
Mechanik też mi mówił że, możliwe że to wina softu . Objawy lejących się wtrysków ? Na pewno problemy z zapaleniem auta i falujące obroty. Co u mnie nie wystepuje.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Sakura
01-05-2017, 11:08
Takich objawów nie zauważyłem.

Wysłane z mojego 2014813 przy użyciu Tapatalka

rumunn95
01-05-2017, 11:24
Wtryski i pompa powinny być sprawdzone na stole probierczym jeżeli mechanik stwierdził na oko czy słuch że jest ok to nie mam pytań;) Czasem jest tak że z autem nic się nie dzieje ale pewnego dnia można spotkać się z dziurką w tłoku;)

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

pasiek
01-05-2017, 11:42
No ale podstawa w lejących wtryskach to problemy z odpaleniem auta . Nie bede wtrysków demontować jak wtryski rok z hakiem mają.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Sakura
03-05-2017, 21:44
Panowie czy problem z przybywaniem oleju może być związany ze złą pracą pompy wysokiego ciśnienia?

rumunn95
04-05-2017, 09:24
Może pompa puszcza rope na uszczelnieniu i miesza się z olejem nie wiem dokładnie jak to jest zbudowane

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

pasiek
04-05-2017, 21:14
Byłem dzisiaj w warsztacie i pytałem o to mechanika , i powiedział że, takie coś jest teoretycznie możliwe w silnikach Renault i jakiś jeszcze, ale nie w silnikach Forda Sakura
Napisz jak możesz czy podnosi się poziom oleju po tej aktualizacji . Bo mechanik mi dzisiaj powiedział że to całkiem możliwe że to wina softu.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Sakura
04-05-2017, 22:23
Zrobiłem na razie 400 km w trasie i nic się nie dzieje. Tylko dla mnie to mało bo wcześniej zauważyłem wzrost poziomu po około 4 tysiącach.

Wysłane z mojego 2014813 przy użyciu Tapatalka

pasiek
04-05-2017, 22:28
A gdzie robiłeś aktualizację? W aso ?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Sakura
05-05-2017, 06:23
W Solid Garage.

Wysłane z mojego 2014813 przy użyciu Tapatalka

pasiek
05-05-2017, 07:10
Ja też muszę aktualizację softu zrobić ale nie chcę do aso bo jestem rozczarowany pracą aso forda.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Sakura
05-05-2017, 14:16
To w dużej mierze zależy na kogo trafisz. Rzadko ktoś docieka przyczyn awarii bo szybciej jest wymienić gotową część najwyżej za chwilę znowu padnie.

Wysłane z mojego 2014813 przy użyciu Tapatalka

pasiek
05-05-2017, 14:42
Wolałbym nie wypowiadać się na temat pracy aso w de :) po paru wojnach nie mam ochoty już do nich jeździć. Prawdopodobnie zrobię aktualizację softu , convers-a i map u jednego kolegi z forum , jak będę miał trochę czasu.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

cattani75
05-05-2017, 16:15
Myślałem, że to tylko polska przypadłość. :-(

Sakura
05-05-2017, 17:03
Może jednak warto czasem napisać jak się tam sprawy mają bo przecież z de trafia do Nas duża część samochodów. ;-)

Wysłane z mojego 2014813 przy użyciu Tapatalka

Sakura
08-05-2017, 19:15
Przejechałem obecnie około 1000 km od wypalania serwisowego. Oleju na bagnecie maks. Dane z Forscan: 1. wolne obroty 2. obroty 3000 na postoju
1.
EVFOLG 632 cm³ Szacowana ilość paliwa w oleju klasy lekkiej
TESLRT 83 s Czas, jaki upłynął od ostatniej próby regeneracji
NOFRE 0 Liczba nieudanych prób przeprowadzenia regeneracji
DSLCR 732.3 km Odległość od ostatniej ukończonej regeneracji
DSLRT 92.6 km Odległość przejechana od ostatniej próby przeprowadzenia regeneracji
DP_DPF 0.7 kPa Ciśnienie różnicowe na filtr cząsteczek
ODO_OIL_CHG 228817.0 km Drogomierz przy ostatniej wymianie oleju
DPFDTBOL1 0 s Czas, w którym temperatura filtru DPF za katalizatorem przekraczała pierwszy limit przegrzania
DPFDTBOL2 0 s Czas, w którym temperatura filtru DPF za katalizatorem przekraczała drugi limit przegrzania
DPFDTBOL3 0 s Czas, w którym temperatura filtru DPF za katalizatorem przekraczała trzeci limit przegrzania
SOPDAFTVFR 1149 Wzrost różnicy ciśnienia pomiędzy złączem przed filtrem a złączem za filtrem w odniesieniu do objętości przepływu

2.
EVFOLG 632 cm³ Szacowana ilość paliwa w oleju klasy lekkiej
TESLRT 86 s Czas, jaki upłynął od ostatniej próby regeneracji
NOFRE 0 Liczba nieudanych prób przeprowadzenia regeneracji
DSLCR 732.3 km Odległość od ostatniej ukończonej regeneracji
DSLRT 92.6 km Odległość przejechana od ostatniej próby przeprowadzenia regeneracji
DP_DPF 4.8 kPa Ciśnienie różnicowe na filtr cząsteczek
ODO_OIL_CHG 228817.0 km Drogomierz przy ostatniej wymianie oleju
DPFDTBOL1 0 s Czas, w którym temperatura filtru DPF za katalizatorem przekraczała pierwszy limit przegrzania
DPFDTBOL2 0 s Czas, w którym temperatura filtru DPF za katalizatorem przekraczała drugi limit przegrzania
DPFDTBOL3 0 s Czas, w którym temperatura filtru DPF za katalizatorem przekraczała trzeci limit przegrzania
SOPDAFTVFR 1149 Wzrost różnicy ciśnienia pomiędzy złączem przed filtrem a złączem za filtrem w odniesieniu do objętości przepływu

bukox
09-05-2017, 10:13
Mam DW10C jednak sterownik nie wypluwa pid-ów związanych z % zapełnienia filtra, odległości od ostatniego wypalania itp. a zauważyłem, że wypala się coraz częściej a teraz już chyba co 150-200 km. W jaki sposób sprawdzić czy DPF się kończy w sensie jego efektywna pojemność jest już niewielka? Póki co błędów brak.

rumunn95
09-05-2017, 19:06
Czym się podpinasz ? Bo w tym.silniku jak najbardziej są dostępne te pidy

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

bukox
09-05-2017, 20:46
Np. Forscanem. To kwestia sterownika i softu. U mnie akurat tak się złożyło, że tych pid-ów nie ma.

rumunn95
09-05-2017, 20:50
Jakiego interfejsu używasz ? A ty nie masz czasem dw10 ? Bo cos mi tu podejrzane , twój silnik wygląda tak?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170509/782daf743036e6e34502508f1b966ca9.jpg
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

bukox
09-05-2017, 22:04
Nie. Wg VIN i wizualnie (korek po lewej stronie) mam DW10C Tak jak pisałem - prawdopodobnie mam sterownik Delphi a ten nie wypluwa pidów związanych z DPF.

rumunn95
10-05-2017, 05:03
o widzisz to nawet ze sterownikami kombinowali ;p

toma1891
10-05-2017, 05:56
A mam takie pytanie - wymieniał ktoś już DPF na nie oryginał? I jak się potem sprawuje taki DPF. Narazie słyszałem że niezłe filtry robi firma Walker.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Witam ,może oddać filtr do regeneracji sa firmy ,ktore sie w tym specjalizują ja w mondku po regeneracji zrobilem juz ponad 150 tys w crafter 200 tys polecam

pasiek
10-05-2017, 07:06
Opinie o regeneracji już parę słyszałem, podobno najlepsza jest ta jak ten ceramiczny środek wymieniają , wtedy dpf jest jak nowy.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Sakura
10-05-2017, 07:51
Witam ,może oddać filtr do regeneracji sa firmy ,ktore sie w tym specjalizują ja w mondku po regeneracji zrobilem juz ponad 150 tys w crafter 200 tys polecam
Podpowiesz gdzie regenerowałeś i jaki koszt?

Wysłane z mojego Redmi 2 przy użyciu Tapatalka

toma1891
10-05-2017, 16:29
filtry zostaly regenerowane w http://regeneracja-dpf-chorzow.pl/ w mondek i wv regeneracja +komputer ok 1000zl dodatkowo został zregenerowany dopalacz dpf w mondku co było przyczyną zapchania dpf ,moge tez polecić http://eurovat.info.pl/ kolega tam regenerował dpf pozdrawiam.

heko
10-05-2017, 17:46
w dw10C wystarczy wymienić dyszę par paliwa "dopalacz" i wyjazd, dpf nie trzeba regenerować :P

pasiek
10-05-2017, 17:52
Ale w dw10 już tak łatwo nie jest , ciągły podnoszący się stan oleju . Nowy orginalny dpf kosztuje gdzies 4 klocki

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

heko
10-05-2017, 17:55
nowy zamiennik to powiedzmy 1500zł.
kat zostaje fabryczny do tego nowe czujniki różnicy ciśnień z wężykami i temperatury dpf i po bólu...na jakiś czas

pasiek
10-05-2017, 17:57
Na rok ? ;) dlatego chcę do Ciebie zawitać , bo to już wkurzajace jest co parę tys olej do wymiany.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

juri2069
10-05-2017, 18:01
Kolega Toma zrobił 150 tys więc nie jest to na jakiś czas ....Znaczy regeneracja. Skoro zamiennik 1500 zł a regeneracja 1000 zł to chyba pytanie retoryczne co warto

Sakura
10-05-2017, 18:05
nowy zamiennik to powiedzmy 1500zł.
kat zostaje fabryczny do tego nowe czujniki różnicy ciśnień z wężykami i temperatury dpf i po bólu...na jakiś czas
Heko twoim zdaniem w tym silniku dw10 jest sens reanimacji filtra czy lepiej rozwiązać problem ostatecznie?

Wysłane z mojego Redmi 2 przy użyciu Tapatalka

MaXyM
10-05-2017, 18:10
Nie. Wg VIN i wizualnie (korek po lewej stronie) mam DW10C Tak jak pisałem - prawdopodobnie mam sterownik Delphi a ten nie wypluwa pidów związanych z DPF.

Delphi maja wszyscy z DW10C. Ten jak najbardziej podaje stopien zapelnienia. Nie podaje natomiast, w przeciwienstwie do DW10) przebiegu od ostatniego wypalania.
W pamieci mam jednak jednego uzytkownika ktory w ciagu ostatniego roku juz zglaszal ze ma DW10C i nie widzi pidow DPF_LOAD i DPF_SOOT. Moze to bysles ty. Ale to wyjatek.
Na pewno uzywasz interfejsu z HS/MS CAN? Bo te pidy sa dostepne tylko na jednym z nich

pasiek
10-05-2017, 18:18
Kolega Toma zrobił 150 tys więc nie jest to na jakiś czas ....Znaczy regeneracja. Skoro zamiennik 1500 zł a regeneracja 1000 zł to chyba pytanie retoryczne co warto
Za 1500 zł to są filtry ze wkładem z kordierytu i ten szybciej się topi , lepszy jest droższy ten co ma wkład z wągliku krzemu ale ten koło 2500 zł kosztuje.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

juri2069
10-05-2017, 18:21
No to ciekawe na jakiej zasadzie przebiega regeneracja. Z tego co wyczytałem na tamtej stronie to w czymś tam ten filtr wypalają. I tyle ? No ale skoro po regeneracji ma jeździć kolejne 150 kkm ....

pasiek
10-05-2017, 18:27
Dzwoniłem w de do jednej firmy która się tym zajmuje i tak najpierw ważą filtr potem kilkakrotnie go wypalają i na koniec znowu ważą jak nie jest lżejszy to znowu go wypalają.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Sakura
10-05-2017, 18:49
To ja mam pytanko. Na komputerze wszystko wygląda w porządku. Filtr nie zapchany. Samochód jeździ w trasie. Dopalanie co około 700 km, a oleju przybywa. Silnik DW10.

Czy jest w takim przypadku wymieniać/regenerować filtr? Wymienić czujniki na filtrze?

Wysłane z mojego Redmi 2 przy użyciu Tapatalka

slawek-kali
10-05-2017, 19:01
A wtryski masz cale?

pasiek
10-05-2017, 19:02
To ja mam pytanko. Na komputerze wszystko wygląda w porządku. Filtr nie zapchany. Samochód jeździ w trasie. Dopalanie co około 700 km, a oleju przybywa. Silnik DW10.

Czy jest w takim przypadku wymieniać/regenerować filtr? Wymienić czujniki na filtrze?

Wysłane z mojego Redmi 2 przy użyciu Tapatalka
Jak wypala się co 700km to powinno być ok. Mi wypala się co 200-250km a czasami nawet co 150km

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

MaXyM
10-05-2017, 19:06
w poliftach tak czasem jest ;)

pasiek
10-05-2017, 19:11
Ja mam polifta z silnikiem dw10

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Sakura
10-05-2017, 19:56
A wtryski masz cale?
Dopytywałem o to, ale podobno są w porządku i nie ma dodatkowych objawów ich zużycia. Samochód znów trafił na diagnostykę.

Wysłane z mojego Redmi 2 przy użyciu Tapatalka

heko
10-05-2017, 21:00
ale skoro po regeneracji ma jeździć kolejne 150 kkm ....
hahaha, jasne :D

Sakura
10-05-2017, 21:03
Czyli ta cała regeneracja to zaradzenie problemowi na chwile?

Wysłane z mojego Redmi 2 przy użyciu Tapatalka

heko
10-05-2017, 21:04
nie wiadomo na jak długo, czasami na bardzo krótko, czasami dziesiątki km, pod warunkiem że reszta osprzętu jest sprawna

Sakura
10-05-2017, 21:07
Co sądzisz o moim problemie?

Wysłane z mojego Redmi 2 przy użyciu Tapatalka

bukox
10-05-2017, 21:17
Delphi maja wszyscy z DW10C. Ten jak najbardziej podaje stopien zapelnienia. Nie podaje natomiast, w przeciwienstwie do DW10) przebiegu od ostatniego wypalania.
W pamieci mam jednak jednego uzytkownika ktory w ciagu ostatniego roku juz zglaszal ze ma DW10C i nie widzi pidow DPF_LOAD i DPF_SOOT. Moze to bysles ty. Ale to wyjatek.
Na pewno uzywasz interfejsu z HS/MS CAN? Bo te pidy sa dostepne tylko na jednym z nich

To pewnie byłem ja. Mam kabel od Viakena który wspiera HS/MS.

juri2069
10-05-2017, 21:25
To wg tego co piszesz to tamten kolega ma po prostu fuksa , że tyle przejeździł na regenerowanym .... :619:

Sakura
10-05-2017, 21:37
To pokazał mi FORSCAN :
1. na luzie:
EVFOLG 632 cm³ Szacowana ilość paliwa w oleju klasy lekkiej
TESLRT 83 s Czas, jaki upłynął od ostatniej próby regeneracji
NOFRE 0 Liczba nieudanych prób przeprowadzenia regeneracji
DSLCR 732.3 km Odległość od ostatniej ukończonej regeneracji
DSLRT 92.6 km Odległość przejechana od ostatniej próby przeprowadzenia regeneracji
DP_DPF 0.7 kPa Ciśnienie różnicowe na filtr cząsteczek
ODO_OIL_CHG 228817.0 km Drogomierz przy ostatniej wymianie oleju
DPFDTBOL1 0 s Czas, w którym temperatura filtru DPF za katalizatorem przekraczała pierwszy limit przegrzania
DPFDTBOL2 0 s Czas, w którym temperatura filtru DPF za katalizatorem przekraczała drugi limit przegrzania
DPFDTBOL3 0 s Czas, w którym temperatura filtru DPF za katalizatorem przekraczała trzeci limit przegrzania
SOPDAFTVFR 1149 Wzrost różnicy ciśnienia pomiędzy złączem przed filtrem a złączem za filtrem w odniesieniu do objętości przepływu

2. Obroty 3000 na postoju:

EVFOLG 632 cm³ Szacowana ilość paliwa w oleju klasy lekkiej
TESLRT 86 s Czas, jaki upłynął od ostatniej próby regeneracji
NOFRE 0 Liczba nieudanych prób przeprowadzenia regeneracji
DSLCR 732.3 km Odległość od ostatniej ukończonej regeneracji
DSLRT 92.6 km Odległość przejechana od ostatniej próby przeprowadzenia regeneracji
DP_DPF 4.8 kPa Ciśnienie różnicowe na filtr cząsteczek
ODO_OIL_CHG 228817.0 km Drogomierz przy ostatniej wymianie oleju
DPFDTBOL1 0 s Czas, w którym temperatura filtru DPF za katalizatorem przekraczała pierwszy limit przegrzania
DPFDTBOL2 0 s Czas, w którym temperatura filtru DPF za katalizatorem przekraczała drugi limit przegrzania
DPFDTBOL3 0 s Czas, w którym temperatura filtru DPF za katalizatorem przekraczała trzeci limit przegrzania
SOPDAFTVFR 1149 Wzrost różnicy ciśnienia pomiędzy złączem przed filtrem a złączem za filtrem w odniesieniu do objętości przepływu

Sakura
22-05-2017, 09:17
Dopytam jeszcze raz. Czy jest możliwe że przyczyną przybywania oleju jest uszczelka pompy wtrysku wysokiego ciśnienia paliwa? Silnik
2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW, a Smax z 2007 r.

Wysłane z mojego Redmi 2 przy użyciu Tapatalka

radziej11
27-05-2017, 15:58
Witam. A czy ktoś z was wycinał DPFA w silniku 2,2 jakie to są koszta i gdzie w okolicach Łodzi może mi to ktoś sprawnie zrobić?

Sakura
28-05-2017, 20:37
W moim S-max z silnikiem 2.0 TDCI z 2007 r. zauważyłem problem dotyczący przybywającego poziomu oleju. W wyniku przeprowadzonych obserwacji zauważyłem, że DPF dopala się co około 130 km. Niestety zdarza się, że procedura dopalania rozpoczyna się nie w trasie (wtedy oleju nie przybywa), ale np. zaraz po zaparkowaniu samochodu. Pomimo, że nie zgasiłem silnika podczas postoju do zakończenia procedury dopalania ropa ostatecznie spłynęła do miski.

Ponieważ mam zamontowana diodę informującą mnie o rozpoczęciu dopalania czy możliwe jest żebym dopalił DPF na postoju i uniknął sytuacji spłynięcia oleju do miski?

eclipse
28-05-2017, 21:11
Zawsze olej paliwo się dostaje bo jest dodatkowy dotrysk paliwa ,
tylko w trasie jaką część oleju każdy silnik spala (łyka ) z tąd w naszych TDCI nie dolewasz podczas normalnej eksploatacji a w pb. czasem trza dolać oleju bo na bagnecie znika .

Sakura
28-05-2017, 21:33
Czyli na jałowym biegu nie ma szans drania dopalić? Lipa bo często mam dopalanie jak dojadę na miejsce docelowe i nie zawsze jest możliwość kontynuowania jazdy.

Wysłane z mojego Redmi 2 przy użyciu Tapatalka

elvis52
29-05-2017, 00:01
Wystarczy wtedy obroty zwiększyć na 2500. Ja tak robię jak się trafi i nie mam problemów

Sakura
29-05-2017, 05:03
Ok spróbuję. Dzięki.

Wysłane z mojego Redmi 2 przy użyciu Tapatalka

Tymalik
02-06-2017, 19:09
Hejka wszystkim czy przy nie sprawnym termostacie (niedogrzewa silnika ~87 °C) bedzie wypalał sie dpf ?

slawek-kali
02-06-2017, 19:16
87 to problem? raczej wszystko ok...

Tymalik
02-06-2017, 20:15
To dpf nie musi miec osiagnietej optymalnej temp silnika zeby zaczal sie wypalac ?

eclipse
02-06-2017, 20:29
Podałeś tęp. płynu chłodniczego i jest to bardzo doba jak do twojego silnika . U mnie max ok. 83 st.C i otwiera się termostat . Poczytaj więcej na ten temat a zrozumiesz , jest tego dość dużo na forum .

Sakura
05-06-2017, 18:55
Ponieważ dobrałem się do DPF-u. Wrzucam kilka ujęć. Czy Waszym zdaniem wygląda on na zapchany?

http://pics.tinypic.pl/i/00907/le22yw6fcmli_t.jpg (http://www.tinypic.pl/le22yw6fcmli)

http://pics.tinypic.pl/i/00907/z73zmayejg5z_t.jpg (http://www.tinypic.pl/z73zmayejg5z)

http://pics.tinypic.pl/i/00907/qgbg6fst0v0d_t.jpg (http://www.tinypic.pl/qgbg6fst0v0d)

Dopala co około 160 km poza poniższym przypadkiem.

EVFOLG 647 cm³ Szacowana ilość paliwa w oleju klasy lekkiej
TESLRT 55 s Czas, jaki upłynął od ostatniej próby regeneracji
NOFRE 0 Liczba nieudanych prób przeprowadzenia regeneracji
DSLCR 523.0 km Odległość od ostatniej ukończonej regeneracji (Nie wiem co pokazuje ten parametr bo zmienia się jak chce)
DSLRT 68.9 km Odległość przejechana od ostatniej próby przeprowadzenia regeneracji
DP_DPF 0.5 kPa Ciśnienie różnicowe na filtr cząsteczek
SOPDAFTVFR 841 Wzrost różnicy ciśnienia pomiędzy złączem przed filtrem a złączem za filtrem w odniesieniu do objętości przepływu

heko
05-06-2017, 19:59
zawalony wygląda znacznie bardziej czarny :)
ale popiołu nie widać, wiec ciśnieniowe płukanie do oporu, wcześniej środek do rozpuszczania sadzy

Sakura
05-06-2017, 20:01
Coś z tych parametrów z Forscana da się wyczytać?

pasiek
07-06-2017, 17:38
Mi po aktualizacji softu , dalej podnosi się też olej . Nikt już nie wie o co chodzi z tym dpf-em , bo błędów żadnych nie ma.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

rumunn95
07-06-2017, 17:54
Wykastrowac, problem z głowy , jesteś pewien że to przez DPF nie np przez nieszczelna pompę cr?

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

pasiek
07-06-2017, 17:59
Z tego co zaobserwowałem to podnosi sie po wypalaniu dpf-a. Jak sprawdzić czy nie leci przez pompę?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Sakura
07-06-2017, 19:29
U mnie też tylko podczas dopalania. Też chętnie dowiem się jak zdiagnozować pompę, ale gdzieś na forum czytałem że to w fordzie niemożliwe.

Wysłane z mojego Redmi 2 przy użyciu Tapatalka

heko
07-06-2017, 19:31
...bo to niemożliwe

pasiek
07-06-2017, 19:31
Czyli w ciemno trzeba wymieniać , kto pierwszy wymieni? ;)

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

pasiek
07-06-2017, 19:35
...bo to niemożliwe
Czyli co ? Jaka może być przyczyna? Ja jednak obstawiam dpf-a bo wtryski trzymają obroty i auto zapala normalnie, zreszta auto jeździ normalnie zadnych objawów ze to mogą być wyryski.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Sakura
07-06-2017, 19:51
Czyli w ciemno trzeba wymieniać , kto pierwszy wymieni? ;)

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
No niestety wymienianie wszystkiego w ciemno powoduje że naprawa staje się nieopłacalna. Tylko ręce opadają że po tylu latach jazdy samochodów z filtrem kwestie diagnozy przyczyn jego niedomagania to nadal wiedza tajemna nawet dla ASO. Natomiast metody w stylu wymień to i tamto może zadziała do mnie nie przemawiają.

Czy można wymusić dopalanie DPF np. wstawiając opornik na czujnik temperatury lub zatykając czujniki ciśnienia?

Jakie napięcia powinny dawać prawidłowo działające czujniki?

Wysłane z mojego Redmi 2 przy użyciu Tapatalka

rtb
07-06-2017, 22:14
W skrócie: wakacje sierpień 2015 przebieg 227000 km - przepalił mi się przewód od czujnika różnicowego ciśnienia; diagnoza DPF do wymiany; założony tani zamiennik -kosztował 1200 zł i się zaczęło….
• zaczął przybywać olej – po przejechaniu 3000 kilometrów 4 razy go wymieniłem;
• szukałem przyczyny; pierwsza rzecz to wymiana filtra paliwa – znalazłem opiłki czyli miałem przyczynę, skontrolowałem pompę i wtryski; 3 wtryski wymieniłem bo stare szwankowały przy wysokich ciśnieniach – nie wnikałem co dokładnie w nich się zepsuło; miałem opiłki więc logicznym było że nadają się do wymiany; stan pompy prawidłowy – nie znaleziono w niej przyczyn tworzenia się opiłków, trzymała ciśnienie
• wyczyszczony zbiornik, przewody, listwa. Pokładałem i działa.
• Po przejechanych 100 km DPF mi się dopalił pod domem (w trakcie gdy szwankował w 70% przypadków dopalał się po podjechaniu pod dom niezależnie od przejechanej trasy);
• Po kolejnych 150 km – znowu się dopalił pod domem; czyli inwestycje były chybione
• powróciłem do starego (niby zapchanego) i wszystko przeszło – dopalał się po ~500 km; założyłem go w październiku 2015. Za założony, tani DPF po reklamacji dostałem zwrot pieniędzy.
Po roku – lipiec 2016 - coś mi zaczęło „szarpać” w czasie jazdy. Tym razem doświadczenia skłoniły mnie do wyczyszczenia filtra DPF – po operacji zaczął się dopalać po przejechaniu 800 kilometrów. Obecnie samochód użytkowany jest głównie na krótkich trasach po mieście Wrocław. Przy jeździe miejskiej dopala się po ~500 km , w trasie po ~800 km; przebieg 256000 tys.

eclipse
08-06-2017, 07:46
rtb ..........Czy masz jakąś kontrolkę / diodę led która cię powiadamia o wypalaniu filtra DPF ?...

Sakura
08-06-2017, 15:48
Niezła historia. Martwi tylko to że jak widać na Twoim przykładzie pomimo że DPF nie jest już nowinką techniczną to diagnoza problemów z nim związanych jest w powijakach. Przeglądając wpisy forum nie znalazłem odpowiedzi kiedy komputer podejmuje decyzję o rozpoczęciu dopalania. Wiem że odpowiedzią jest mityczny algorytm, ale skoro to algorytm to rządzą nim określone warunki, po których spełnieniu rusza pewien proces.

Wysłane z mojego Redmi 2 przy użyciu Tapatalka

rtb
08-06-2017, 21:01
Nie mam kontrolki dopalania. Żeby wiedzieć co się dzieje często kontrolowałem go po Fordscan. Obecnie sprawdzam 2- 3 razy w miesiącu, profilaktycznie.

eclipse
09-06-2017, 08:51
Obecnie sprawdzam 2- 3 razy w miesiącu, profilaktycznie.
To może nawet się mijasz z dopalaniem w miedzy czasie , skoro nic nie sygnalizuje rozpoczęcia procesu dopalania , bo co 400 km to jest raczej normalne ale co 800 to było by super .

kuras1000
09-06-2017, 10:17
Przy jeździe miejskiej dopala się po ~500 km , w trasie po ~800 km; przebieg 256000 tys.

U mnie tak samo to wygląda. Wszystko OK.

bukox
09-06-2017, 12:16
A ja mam wrażenie, że na trasie u mnie wypala się znacznie częściej niż w mieście bo już po ok 250-300 km. Czy mam go oddać do czyszczenia? Mam się czego bać?

smiechu
09-06-2017, 12:23
U mnie jak w zegarku co 300 km - jazda autostradą (paliwo letnie). Na zimowym paliwie ponoć co 700 km - ale to tylko słyszałem nie testowałem jeszcze (dioda od 2 miesięcy).

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

kuras1000
09-06-2017, 14:01
Polifty troche częściej się wypalają, tak słyszałem... co 300-400 km.

kolopeter
09-06-2017, 19:37
ostatnio wypalil mi sie po 165 km. wymusilem wypalanie. zobaczymy co bedzie. wczesniej po wypalaniu podczas jazdy programik pokazywal 40% zapelnienia, teraz pokazal mi 28 %.
wypalanie trwa okolo 40 minut

bukox
09-06-2017, 20:13
Wymusiłeś... w sensie serwisowe?

rtb
09-06-2017, 21:20
To może nawet się mijasz z dopalaniem w miedzy czasie , skoro nic nie sygnalizuje rozpoczęcia procesu dopalania , bo co 400 km to jest raczej normalne ale co 800 to było by super .

Fordscan pokazuje przebieg od ostatniego dopalania. Po dopaleniu zeruje się i zaczyna się odliczać od nowa. Nie mam powodów żeby mu nie wierzyć. Każdy wie ile kilometrów jeżdzi na baku więc po wskazaniu ilości paliwa i odczycie z fordscan można to oszacować. Co znaczy bład +-100 km na odległości od ostatniego dopalania gdy nie martwisz się o to że oleju przybywa:razz:. Dzisiaj mam 720 km od ostatniego dopalenia.

Inny ciekawy temat to co dzieje się w DPF w czasie dopalania - dopalenie w prostej lini kojarzy się ze spalaniem, do spalania potrzebny jest tlen - mamy turbiny żeby tlenu było więcej- w spalinach tlenu brak więc paliwo/diesel podawany do DPF raczej wywołuje jakąś inną reakcję, która prowadzi do zwiększenia temperatury i w ten sposób oczyszcza filtr

kolopeter
09-06-2017, 22:01
Wymusiłeś... w sensie serwisowe?
tak . zrobilem to sobie idsem. Pod domem nie radze tego robic, bo auto trzyma cos kolo 2700 , wiec jest glosno i sasiedzi moga sie zdenerwowac. najlepiej na jakims betonie za miastem.


kurcze... minelo mi 10 lat na forum :):):) i jak tu nie ....

Sakura
10-06-2017, 01:22
W moim przedlifcie Forscan w miejscu przebiegu od ostatniego ukończonego dopalania pokazuje coś innego. Parametr nigdy się nie zeruje. Do tego raz maleje raz rośnie.

Wysłane z mojego Redmi 2 przy użyciu Tapatalka

pasiek
13-06-2017, 07:06
Jeszcze pytanie do tych co nie mają już dpf-a ( po wycięciu) dymi mocno auto ? Bo nie chcę ewentualnej chmury za sobą.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Speedo
13-06-2017, 08:34
na pewno dymi a czy "mocno" to już subiektywne odczucia kierowców z tyłu ;) nie jak Ikarus ale jak dasz po pedale to chmurka zostaje, dlatego ja lubię swojego DPFa, daje mi pewną anonimowość przy przyspieszaniu ;)

Sakura
23-06-2017, 22:39
Czy z wymontowanym DPF bez problemu uruchomię silnik i przejadę 200-500 metrowy odcinek? Pytam ponieważ przymierzam się do jego czyszczenia i z kanału pod dom będę musiał tyle przejechać.

Wysłane z mojego Redmi 2 przy użyciu Tapatalka

pasiek
24-06-2017, 19:50
Jasne że pojedziesz , pewnie błąd wyskoczy.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Sakura
25-06-2017, 20:50
Dzięki.

Wysłane z mojego Redmi 2 przy użyciu Tapatalka

djremo
28-06-2017, 09:47
Jeszcze pytanie do tych co nie mają już dpf-a ( po wycięciu) dymi mocno auto ? Bo nie chcę ewentualnej chmury za sobą.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Przy mocnym przyspieszaniu trochę kopci. Po zaslepieniu egr prawie wcale

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

meff
28-06-2017, 12:17
Nie wiem jak w fordzie bo tu jeszcze nie wywaliłem dpf (jak na razie odpukać wszystko gra z filtrem) ale przerabiałem to w KIA po wywaleniu DPF nie kopciła wcale (egr nie zaślepiony) chyba że na zimnym silniku docisnąłby gaz do dechy wtedy puszczała czarnego bąka a tak na rozgrzanym silniku nikt by nie zauważył że nie ma dpf'a

pasiek
28-06-2017, 13:16
Tak też mi Heko pisał, ale po czipie już w ogóle nic nie puszcza.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

r_d_x
28-06-2017, 20:56
Przekopałem się przez temat i trochę mam mętlik a w temacie aut z DPF jestem laik.
Mianowicie jakie wartości spalania chwilowego powinny być na luzie przy silniku 2.0 TDCI w C-MAX rocznik 2008.

Najlepiej :bez klimy / klima /wypalanie DPF

Pytam pod kątem zaobserwowania wypalania bo trochę więcej latam teraz po mieście.

stingerA6
28-06-2017, 21:07
bez klimy / klima /wypalanie dpf
0,6/ 0,9-1,2/ 1,7-2.0

bukox
28-06-2017, 21:10
U mnie normalnie 0.5-0.6/0.9-1.0 (klima) a jak mam dopalanie to 1.9-2.0/2.3-2.4 (klima). Różnica na tyle duża łatwo wychwycić np. stojąc na światłach.

stingerA6
28-06-2017, 21:15
Warto dodać że w zimie przy odpalonym dodatkowym podgrzewaczu (PTC), spalanie jest podobne do tego na klimie.

r_d_x
28-06-2017, 22:11
Dziękuje za odpowiedzi,
Często zdarza mi się że nie mam po przyjechaniu na parking wzorcowego 0,5-0,6 a mam 0,8-0,9 bez klimy. W granicach normy? czy wskazuje na podtrzymanie" jakiegoś " procesu np. z nieukończonym trasowym wypalaniem?

woro_woro
29-06-2017, 07:45
Na pewno to nie jest związane z wypalaniem dpf.

r_d_x
29-06-2017, 12:26
Dzięki za odpowiedz i rozjaśnienie kwestii

Sakura
02-07-2017, 21:54
U mnie dzisiaj DPF ponownie postanowił uzupełnić stan oleju na max. Tym razem tylko tyle :/

Dopalanie oczywiście nie odbyło się w trasie tylko w mojej ocenie podczas postoju na światłach i dojeździe na parkingu. Wysiadłem z samochodu usłyszałem wycie wentylatora i zmieniony dźwięk z wydechu. Za nim zdążyłem zasiąść za kierownicom wentylator przestał kręcić, a z silnika nie wydobywał się już basowy pomruk.

Silnika nie wyłączałem pomny przestróg. W tym czasie podpiąłem Forscan:

TESLRT 5 s Czas, jaki upłynął od ostatniej próby regeneracji
NOFRE 0 Liczba nieudanych prób przeprowadzenia regeneracji
DSLCR 1194.1 km Odległość od ostatniej ukończonej regeneracji
DSLRT 0.0 km Odległość przejechana od ostatniej próby przeprowadzenia regeneracji
DP_DPF 0.7 kPa Ciśnienie różnicowe na filtr cząsteczek
ODO_OIL_CHG 230585.0 km Drogomierz przy ostatniej wymianie oleju
SOPDAFTVFR 752 Wzrost różnicy ciśnienia pomiędzy złączem przed filtrem a złączem za filtrem w odniesieniu do objętości przepływu
B+ 14.25 V Dodatnia wartość napięcia świadczy o naładowaniu akumulatora.
NORFARD 2 NORFARD
EGT11 199 °C Temperatura spalin 11
EGTAC 289 °C Temperatura spalin za katalizatorem
CHT 78 °C Temperatura głowicy silnika

Podsumowując pomimo, że nie wyłączyłem silnika i pozwoliłem mu popracować kilka minut po zakończonej procedurze dopalania oleju i tak przybyło. Tak więc potwierdzam, że w moim przypadku komputer uruchamia dopalanie kiedy mu się żywnie podoba i niestety często wtedy kiedy nie ma warunków do jego prawidłowego przeprowadzenia. Także Panowie inżynierowie Forda dali ciała. Tyle, że oni to wiedzą bo to poprawili tyle, że od 2011 r.

pasiek
02-07-2017, 22:05
Ehhh.. znowu wymiana oleju ? Ja wymieniłem w piątek, byłem na warsztacie i zrobiłem wypalanie servisowe , jak się wypalał to wywalił na deske błąd, po skonczeniu procedury wypalania . Błąd fatalnej jakosci oleju . Po wymianie oleju wszystko wróciło do normy.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Sakura
03-07-2017, 07:09
Komunikatu o konieczności wymiany oleju jeszcze nie pokazał, ale pewnie zrobi to wtedy kiedy programiści to sobie zaplanowali czyli niekoniecznie wtedy kiedy ta jakość jest faktycznie niska.

Wysłane z mojego Redmi 2 przy użyciu Tapatalka

Radek S-MAX
04-07-2017, 10:00
A to moja przygoda którą opisałem w dzialem pomorskim.
"Cześć mam problem na maksa wybrałem się zrodziną do Karwi i w cholere po 140km się skubany zapchał DPF. I w trybie awaryjnym 340km masakra. Wycinam go w cholerę bo teraz to Żony samochód a ona po mieście krótkie trasy, najbliżej mam do Rumi do electric-service ale po tym temacie to raczej bym wybrał mrmotorsport ale cholera to prawie 70km i ciekawe jak oni cenowo i czy będzie termin, jestem że tak powiem przyparty do muru."
Na czwartek umówiłem się w MRM na usunięcie całkowite.
To już drugi raz ostatnio z ponad rok temu i wypalanie kosztowało mnie ponad 800 bo ponoć jakiejś specjalnej chemi do tego używali.
Najlepszy numer że całe te 140km starałem się żeby się wypalił bo już przyszedł na niego czas z trzy dni wczeaniej w mieście i się nie udało wypalić. Cały czas sprawdzałem FORScan trzymałem obroty koło 2800 ale ni cholery się nie wypalił tylko w końcu się zapchał.

Sakura
04-07-2017, 11:01
U Ciebie chociaż jakiś konkret bo u mnie sobie dopala na wolnych obrotach i dolewa ropy do oleju kiedy mu się zechce.

Szkoda że w instrukcji nie napisano że zaleca się jazdę z uruchomionym programem diagnostycznym. W takim przypadku kierowca miałby szansę przygotować się na to co wymyślił mu samochód.

rojass
04-07-2017, 13:13
Ja co prawda nie miałem z nim problemów, ale usunąłem go zanim zaczął mi dokuczać.
Wszystko zrobiłem w TuneForce - kompleksowo, z nowym programem. Auto odżyło, problemów z DPF nie będzie, spalanie dzięki temu, że nie nie ma DPF będzie mniejsze, można jeździć na krótkich odcinkach bez obaw o jego zapchanie. Sumarycznie kosztowało mnie to mniej niż jazda po serwisach, czyszczenie chemiczne itp.

pasiek
04-07-2017, 13:20
Dlatego zrobiłem już termin u Heko , do TuneForce mam dalej..

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

meff
07-07-2017, 08:30
Ja "odpukać" problemów z DPF nie mam ale zauważyłem że wydech mam okopcony, czy to normalne? Znajomek który jechał za mną powiedział że jak przycisnąłem auto by ruszyło ostro to trochę zakopciło, jakoś w innych autach z dpf nie miałem takich zjawisk. Czy można dpf jakoś z poziomu autocoma sprawdzić ?

Sakura
07-07-2017, 08:38
Jesteś pewien że masz jeszcze DPF?

Wysłane z mojego Redmi 2 przy użyciu Tapatalka

meff
07-07-2017, 13:59
Nie kupowałem auta od handlarza tylko od Niemca bez pośrednictwa komisu zatem prawdopodobieństwo że nie ma dpf jest małe niemcy raczej ich nie usuwają, pod autem też nie widać by ktoś tam gmerał. Pozostaje jeszcze tylko sprawdzić komputerem.

pasiek
07-07-2017, 19:15
Zdziwilbyś się jak dużo Niemców wycina dpf-y. Firm które to robią też jest dużo.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Sakura
09-07-2017, 12:04
U mnie dzisiaj pojawiła się informacja o konieczności wymiany oleju. Panowie mam pytanie czy mogę w Forscanie sprawdzić czy procedura dopalania DPF-u została zakończona z powodzeniem?

Niby mam parametr: DSLCR Odległość od ostatniej ukończonej regeneracji jednak dla mnie nie pokazuje on czy faktycznie regeneracja przebiegła prawidłowo.

Dlaczego? Parametr nigdy się u mnie nie wyzerował. Nawet po dopalaniu serwisowym.

Dodatkowo rośnie on i maleje w zależności od nieznanych mi czynników. Raz mam 1073.9 km następnie pomimo że oleju przybyło 1194.1 km, a później przy komunikacie o konieczności wymiany oleju 923.9 km.

Dodatkowe pytanie jak bardzo serio traktować komunikaty o konieczności wymiany oleju. Domyślam się że komputer znowu z algorytmu wylicza sobie "jakość oleju" lub też jak pokazuje Forscan EVFOLG
Szacowana ilość paliwa w oleju klasy lekkiej.

Czy przy każdym takim komunikacie powinienem obowiązkowo wymienić olej?

pasiek
09-07-2017, 17:27
Jak już pisałem mi wywaliło po 3kkm wymianę, nie kasowalem inspekcji i robiłem servisowe wpalanie to od razu wywaliło błąd silnika ( fatalna jakość oleju ) jak od razu po wypalaniu spuściłem olej to , leciał jak woda , gęsty to On nie byl.. to co teraz ? Heko ? Czy dalej szukasz przyczyny?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Sakura
10-07-2017, 08:19
Dopóki nie umówię wizyty to szukam ;-) Nie wiedziałem, że poza komunikatem wymień olej wyrzuca dodatkowy błąd. Uważam, że zrobiłem wszystko co mogłem. Samochód diagnozowałem u kilku osób i nie stwierdzono przyczyny takiego stanu rzeczy. Dopalanie uruchamia się kiedy chce. Ostatnio na pierwszych światłach po zjechaniu z ekspresówki. Jechałem około 100 km na równych obrotach powyżej 2 tys. więc mógł łaskawca się dopalić. Czyszczenie do mnie nie przemawia bo problem mam z tym że procedura w większości inicjuje się w momencie kiedy nie ma warunków do dopalenia wiec zaraz ją przerywa i mam problem. Uważam więc że czyszczenie jedynie może zmniejszyć liczbę dopaleń ale nie rozwiązuje problemu z jego uruchamianiem kiedy nie ma warunków. Z tym problemem koledzy mający Mondeo Mk IV walczyli zgłaszając to do ASO ale wątek się urywa więc pewnie nic nie wskurali. Dla mnie jest to błąd w konstrukcji silnika i może dodatkowo błąd samej procedury dopalania w oprogramowaniu. Dowodem jest to że Ford zmienił sposób dopalania w późniejszych modelach. To że niektórzy jeżdżą i nie mają problemów z DPF to tylko powód do radości, a nie reguła. Zresztą czytając to forum też nie znalazłem odpowiedzi na wiele pytań dotyczących DPF. Większość to domysły, a próba ich weryfikacji w ASO to strata czasu. Często wiedzą jeszcze mniej

Wysłane z mojego Redmi 2 przy użyciu Tapatalka

pasiek
10-07-2017, 09:22
Ja wizyty w aso już dawno odpuściłem, Oni nie wiedzą dlaczego po 3kkm wywala komunikat o wymianie. Inni specjaliści też nie wiedzą dlaczego mam taki problem. Jak zawsze życzę Ci powodzenia..

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka