Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Czeste wypalenie dpf biało-niebieski dym przy wypaleniu
agata0606 20-02-2019, 15:33 Przede wszystkim mamy nieszczelność na opasce za turbiną i uciekają spaliny. Chyba przez to nie ma odpowiedniego ciśnienia i nie dochodzi do wypalania. Jak mąż zacisnął tą opaskę to przez chwilę bylo ok, wymienił olej a po kilku dniach znowu zaczęło smierdzieć i przybyło oleju. A mechanik to nie wiem jak wypala bo my tak tylko na razie zbadalismy możliwości ale chodzi o regenerację bo kazał w razie co sam dpf przywieźć.
szynszyl 20-02-2019, 17:22 żadnej regeneracji, ludzie co fajans nie mechanik. silnik 2.0 TDCi ? czy bład w opisie? uszczelka grosze..
agata0606 20-02-2019, 17:24 Tak silnik 2.0 tdci. My go kupiliśmy już "śmierdzącego" to miała być dziura gdzieś w wydechu a okazało się, że jest właśnie luz na tej opasce. Nie wiemy też jak był użytkowany samochód wcześniej i jak wypalany był dpf. Mieliśmy już kontrolkę check engine i silnik usterka. Samochód na mocy nie traci. Jeździ normalnie. Mąż resetował komputer po wymianie oleju i jeszcze wymieniał bezpiecznik przy świecach i wszystko pogasło. A po jakimś czasie znów to samo.
szynszyl 20-02-2019, 17:58 troche cierpliwości. wpisz w wyszukiwarke interfejs. kupcie jakiegoś nawet iCar2 na kabel. wepnijcie do tel. za free program forscan. spróbujcie zczytać błedy samemu. z zapchanym dpf nie ma co jeździć mimo wszystko. choć na jakiś kanał się dostańcie i oceńcie stan wężyków do dpf. a i rozpięty wydech nie sprzyja wypaleniu.
agata0606 20-02-2019, 18:18 My już byliśmy na komputerze. Program zamierzamy kupić. Z błędów były świece, olej i dpf. Mamy kanał i zaraz powiem mężowi żeby zobaczył. Najgorsze jest to, że jak uszczelnił tą opaskę to było ok. A teraz znowu się rozszczelniło. To tak wygląda jakby spaliny nie mogły przejść przez dpf. Ja nie wiem czy dobrze to opisuję. Borykamy się z tym już ze dwa miesiące.
szynszyl 20-02-2019, 18:43 ja juzz to gdzieś piasalem, znajomy mial skorodowane te wezyki od dpf. statyczne wypalenie nie uruchomilo sie. ktoś mu to pospawał i ruszyło. zaś jeśli chodzi o "opaskę" wklejcie fotę, żeby nie było niedomówień o czym gadamy.
ps. nie program - interfejs. a jaki to zdecydujcie sami. ingerować w kompa nie bedziecie, ale zczytywać błedy. ja jeżdżę na viaken z BT i aplikacji forscan (caaaale 20 zł ze sklepu play). ale do kompa lepszy kabel z kolei, nie zawsze BT chce się łączyć
agata0606 20-02-2019, 20:03 Dzięki za wyjaśnienie różnicy pomiędzy interfejsem a programem. Jesteśmy pod tym względem laikami bo do poprzedniego auta nic takiego nie było nam potrzebne. Jednak stare auta mają jakieś zalety:) załączam zdjęcie opaski
szynszyl 21-02-2019, 06:24 mam niestety inną flansze i łaczenie, ale nawet jak sie posypała częściowo opaska, to dpf sie wypalał.
ps. jeszcze jedno, oleju przybywa po statycznym wypalaniu, a zmiana oleju jest zalecana.
Przy jakich wartościach DP_load i dpf_soot_ld komputer powinien inicjować wypalanie dpf?
U mnie około 80% dpf Soot
Witam,
Pojeździłęm ostatnio trochę z odpalonym Forscan i okazało się że dpf zaczął mi się wypalać już około 200km po ostatnim wypaleniu. Jazda od ostatniego wypalenia głównie 2 x po około 15km dziennie (trasa mieszana - trochę miasto w korkach, trochę trasa poza miastem z prędkoścą max 100kmh).
Wypalanie akurat złapało mnie na światłach w mieście i rozpoczęło się przy DPF_LOAD: 70%, DPF_SOOT 79%. Podczas dopalania temperatura spalin CATTEMP12 osiągnęła aż 650 stopni w skrajnym momencie. Po zakończeniu mam takie odczyty:
DPF_LOAD: 57%, DPF_SOOT_LD: 23%
czyli trochę dużo, szczególnie pierwszy parametr. (skąd aż taka różnica pomiędzy nimi ?) Czy to może oznaczać konieczność czyszczenia filtra (żadnych błędów póki co nie ma), czy też narazie się tym nie przejmować. A może dłuższa trasa pomoże ?
Silnik DW10c (z dodatkową święca przy DPF)
Miałe pierwsza sytuacje z wypalaniem.
Podjechalem pod dom, wychodze z auta (nie gasilem) i slysze jak wentylator chlodnicy chodzi, z tlumika lekkie buczenie, delikatny zapach spalenizny i chwilowe spalanie 2.0L/h.
Poczekałem az skonczy.
Ciekawe jak w takiej sytuacji zachowa sie kobieta. Zgasi i tyle :(
Konieczna kontrolka.
-------------------
po takim wypaleniu Forscan pokazal jak na zdjeciu
--------------------
Co to jest DPF_LOAD i DPF_SOOT_LD ? Jak to wyjasnic na chlopski rozum?
Gdzie w Forscan jest informacja o ostatnim wypalaniu?
Witam,
Pojeździłęm ostatnio trochę z odpalonym Forscan i okazało się że dpf zaczął mi się wypalać już około 200km po ostatnim wypaleniu. Jazda od ostatniego wypalenia głównie 2 x po około 15km dziennie (trasa mieszana - trochę miasto w korkach, trochę trasa poza miastem z prędkoścą max 100kmh).
Wypalanie akurat złapało mnie na światłach w mieście i rozpoczęło się przy DPF_LOAD: 70%, DPF_SOOT 79%. Podczas dopalania temperatura spalin CATTEMP12 osiągnęła aż 650 stopni w skrajnym momencie. Po zakończeniu mam takie odczyty:
DPF_LOAD: 57%, DPF_SOOT_LD: 23%
czyli trochę dużo, szczególnie pierwszy parametr. (skąd aż taka różnica pomiędzy nimi ?) Czy to może oznaczać konieczność czyszczenia filtra (żadnych błędów póki co nie ma), czy też narazie się tym nie przejmować. A może dłuższa trasa pomoże ?
Silnik DW10c (z dodatkową święca przy DPF)
Ponawiam pytanie - czy jakiś "fachura" mógłby wypowiedzieć się co oznacza parameter DPF_LOAD i czemu po wypalaniu pozostał na tak dużym poziomie ? Dodam że DPF_SOOT_LD spadł do 23%, zaczął rosnąć po 1% ale po przejechaniu jakichś 15km od wypalania nagle skoczył aż do 60% i teraz już rośnie bardzo powoli - po 1%. Wychodzi na to że pomimo prawidłowego spadku DPF_SOOT_LD z filtrem coś jest nie tak ?
gruniu - widzę że u Ciebie sytuacja po wypaleniu jak u mnie - też DPF_LOAD ponad 50%.
heavy 100S 26-03-2019, 01:29 Ponawiam pytanie - czy jakiś "fachura" mógłby wypowiedzieć się co oznacza parameter DPF_LOAD i czemu po wypalaniu pozostał na tak dużym poziomie ?
W samochodach PSA taki parametr oznacza ni mniej ni więcej tylko: "Stopień całkowitego nagromadzenia sadzy" i jest wyznacznikiem żywotności DPF'a. ALE jest to parametr obliczany a nie mierzony. Na podstawie przebiegu, ilości wypaleń, ilości zużytego dodatku do wypalania (w PSA są mokre DPF'y) i nie wiem czego jeszcze. Po wymianie (lub czyszczeniu) DPF'a można ten parametr za pomocą kompa wyzerować.
Ale tak jak napisałem tak jest w autach PSA, tu głowy nie dam za to uciąć.
heavy 100S ty chyba to coś gdzieś źle doczytałeś :)
bo w tych silnikach wręcz przeciwnie DPF jest suchy .......nie jak napisałeś mokry.
heavy 100S 26-03-2019, 08:52 heavy 100S ty chyba to coś gdzieś źle doczytałeś :)
bo w tych silnikach wręcz przeciwnie DPF jest suchy .......nie jak napisałeś mokry.
To że jest suchy to wiem, przecież napisałem że to co opisuję dotyczy samochodów (nie samych silników) PSA. Wydawało mi się że dość jasno to opisałem...
heavy 100S ty chyba to coś gdzieś źle doczytałeś :)
bo w tych silnikach wręcz przeciwnie DPF jest suchy .......nie jak napisałeś mokry.
No dobra - a co DPF_LOAD oznacza w naszych silnikach ? Bo mam wrażenie że od niego nie zależy wypalanie DPF, zmienia się on w dużo mniejszym zakresie, często też spada o pare procent i potem rośnie - ale nigdy po wypaleniu nie mam mniej niż te 45-50%.
heavy 100S 26-03-2019, 23:01 No dobra - a co DPF_LOAD oznacza w naszych silnikach ? Bo mam wrażenie że od niego nie zależy wypalanie DPF, zmienia się on w dużo mniejszym zakresie, często też spada o pare procent i potem rośnie - ale nigdy po wypaleniu nie mam mniej niż te 45-50%.
W sumie po Twoim opisie skłaniał bym się ku temu co opisałem wcześniej czyli że taki jakiś wskaźnik "całkowitego zużycia filtra". W moim Peugeocie ten wskaźnik też się zmienia w niewielkim zakresie ale suma-sumarum rośnie.
Wydawało mi się że dość jasno to opisałem...
Opisałeś wystarczająco jasno, ale są tu tacy co lubią się wywyższyć, ale nie zawsze im wychodzi.
Spr egr, na on wpływ na dpf load, pu zaslepieniu nie miałem więcej niż 40% a min 5.
heavy 100S 27-03-2019, 09:37 Spr egr, na on wpływ na dpf load, pu zaslepieniu nie miałem więcej niż 40% a min 5.
I to rzuca nowe światło :)
Aż z ciekawości zacząłem szukać tego dpf_load i zauważyłem że jest powiązany z z dpf_soot. Tylko że nie mam Forscan i nie wiem co tam jest dokładnie w opisie tej funkcji. Czy ktoś może podrzucić pełny opis?
W jakimś zrzucie ekranowym zauważyłem że przy obu tych parametrach jest że to procentowa ilość sadzy tylko w dalszej części jest że jeden jest na podstawie czegoś a drugi na podstawie czegoś innego - i tego tekstu już nie mam.
Mozna w jakis magiczny sposob wymusisz wypalanie DPF? Dzisiaj robilem trase i po odpaleniu auta mialem 33% soot, a przed wylaczeniu forscan, wskaznik pokazal 55% soot.
Jak bym mogl wymusisz, przed dojazdem do celu, to by sie wypalil w trasie.
gregor75 27-03-2019, 19:10 Jeżeli w FORScan dostępny jest jedynie parametr DPF Load , to jak rozumieć jego odczyty ?
gregor75 27-03-2019, 19:27 win
Sprawdzę i napiszę.
Czy ktoś używał opcji: uruchom wypalanie DPF?
Sprawdzę i napiszę.
Czy ktoś używał opcji: uruchom wypalanie DPF?
To jest chyba wypalanie statyczne na postoju. Raczej ostatecznosc jak filtr sie zapcha, a nie profilaktycznie. Dodatkowo po takiej operacji chyba zaleca sie wymiane oleju
Podobno w s-maxach, przed liftem byl problem z dostawaniem sie ropy do oleju, przy nieprawidlowym wypalaniu DPF. Wtryskiwacz byl montowany za kolektorem wydechowym. Ropa nie wypalona podczas wypapalania DPF, cofala sie do cylindrow, co powodowalao rozrzedzenie oleju.
W s-maxach po lifcie, wtrysk montowany jest tuz przed DPF.
Podobno w s-maxach, przed liftem byl problem z dostawaniem sie ropy do oleju, przy nieprawidlowym wypalaniu DPF. Wtryskiwacz byl montowany za kolektorem wydechowym.
Nie było wtryskiwacza. Ropa była wtryskiwana przez zwykłe wtryskiwacze w fazie wydechu, żeby ze spalinami powędrowała do puchy DPF
jak najbardziej.
zastanawia mnie tylko logika takiego rozwiązania.
w suwie wydechu jest wtryskiwna dodatkowa ropa w postaci mgiełki.
leci sobie przez kolektor wydechowy, gorącą stronę turbiny, aż do filtra dpf.
po drodze stygnąc oraz przylepiając się do wszystkiego na każdym zagięciu rury.
i skąd ta ropa wie, że ma się zapalić w fitrze przy tych ok . 600*C a nie w turbinie?
Rozgrzany katalizator jej powie
Który przekaźnik odpowiada za włączenie świecy z Maksiu? Ten sam z w Mondeo?
http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/144763-Dioda-sygnalizuj%C4%85ca-wypalanie-DPF/page4
Ten sam. R5 z tego co pamiętam - jest cały wątek o montażu diody sygnalizacyjnej pod przekaźnik - poszukaj. Nawet chyba na Youtube manual video można znaleźć.
Mondziawka 30-03-2019, 13:54 Po ponad 2 latach bezproblemowej exploatacji. Problem rosnacego poziomu oleju dopadl i mnie. Spec od dpf powiedzial ze malo prawdopodobne jest aby za paliwo w oleju odpowiedzialna byla nieszczelna pompa paliwa choc mechanik ktorego odwiedzilem bardziej stawial na to niz na problem dpf. Spec od dpf posprawdzal i stwierdzil ze sam dpf zatkany nie jest ale z uwagi na wiek auta a tym samym dpf-a jego czestotliwosc wypalen wzrosla Jak rowniez czas na to potrzebny. Tester pokazywal 861 wypalen i 345 wypalen zakonczonych sukcesem. Jedyna rada speca poza pozbyciem sie dpfa to czestsza jazda na dluzszych dystansach. Bo ostatnio to krece sie po 2 tyg w kolo komina (max 5 km odcinki) a jak ju gdzies dalej to najwyzej 40-60 km. Powiedzial ze moze wyczyscic chemicznie. Choc w sumie to nie powinien bo zatkany nie jest, ale cena mnie zwalila z nog. Kupilem i wymienilem na nowy. Koszt mniejszy niz czyszczenie. Nowy olej i zobaczymy czy bedzie poprawa. Ciekawi mnie czy jest poprzez forscana mozliwosc wyzerowania licznika wypalen? Wiem ze mozna wymusic wypalenie bo robilem to gdy jeszcze mialem stary dpf. Swoja droga to komunikat z forscana byl dziwny.
"Regeneracja statyczna nie powiodla sie.
Czas trwania regeneracji przekroczyl dozwolone granice.
Wykonaj test wlasny, aby ustalic czy dtc 2463 jest nadal obecny.
Jezeli dtc mozna wykasowac, regeneracja zostala wykonana pomyslnie."
Bledu 2463 nie ma a wiec nie ma czego kasowac.
Jakiego interfejsu użył i programu do tego, żeby odczytać ilość wypaleń?
Mondziawka 31-03-2019, 10:21 Interfejs AUTEL maxisys
Mondziawka 07-04-2019, 09:17 Wymieniłem dpf. Nowy olej i po 6 dniach ponownie extra 5mm na bagnecie. Sprawdzona ilość prób wypalania (tym razem forscanem) I wynik bez zmian . Żadnej próby nie było A oleju przybyło. Pompa wysokiego cisnienia czy lejace wtryski?
Pompa wysokiego cisnienia czy lejace wtryski?
Pompa wysokiego ciśnienia raczej odpada, przeczytaj https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=294389
mkaminski100 09-04-2019, 10:43 Jest pewna wartość zapchania kiedy ECU nie wypala już automatycznie ale awaryjnie można wypalić DPF interface diagnostycznym. Niestety w przypadku większego zapchanego filtra w przedliftach przewyższającego określoną wartość ECU nie pozwoli na rozpoczęcie procedury ze względu na ryzyko pożaru.
Wtedy jedyną możliwością jest albo wysłanie DPF do płukania (wypłukany DPF będzie działał lepiej i dłużej niż zamienniki za 1000 zł) albo jazda na jak najniższym biegu (2-3) przy 3000-3500 obrotów przez 5-10 km. Można depnac żeby przyspieszyć ale powinno się jechać że stala prędkością.
Wtedy jest szansa że część sadzy się wypali i komputer pozwoli na wypalenie filtra.
Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk
Mondziawka 09-04-2019, 19:54 Zapchany dpf odpada. Wstawilem nowy i niebylo prob wypalania a poziom oleju wzrasta.
Czy przypadkiem nie masz uszkodzonej uszczelki pod głowicą? I płyn chłodzący, dostaje się do oleju?
Mondziawka 09-04-2019, 20:34 Uszczelka ok. To bym wykryl bez problemu bo mam niestety doswiadczenie z innych aut.
Mondziawka 26-04-2019, 21:57 16 dni temu wymienilem pompe paliwa. Oleju przestalo przybywac.
w1damian 05-05-2019, 22:32 Koledzy, a w polifcie 2010 rok ten zawór dopalający w którym miejscu jest? Bo w dpf mam jakieś dwa kabelki(zielony i niebieski) podejrzewam czujnik temperatury spalin i jakąś świece.
Witam,
Od stycznia (moment zakupu auta) stale monitorowałem filtr dpf, liczac przebiegi pomiedzy kolejnymi wypaleniami + podgladając parametry DPF_LOAD i DPF_SOOT w Forscan. DPF wypalał sie regularnie co około 150-200km, a wiec trochę często. Po wypaleniu oba wskaźniki (DPF_LOAD i DPF_SOOT) spadały do jakichś 55-60% i powoli zaczynały rosnąć aż do kolejnego wypalenia.
Podejrzenie bylo takie ze po prostu w filtrze jest juz duzo popiołu, ktory nie chce sie wypalic.
Po wyeliminowaniu problemow z silnikiem (turbo, wtryski etc) dziś zawiozłem auto na regenerację dpf metodą hydrodynamiczną (demontaż, czyszczenie wodą z detergentami w specjalnym urzadzeniu,suszenie, montaż).
Wyniki pomiarów (przepływ) - wydruk z urządzenia:
- przed czyszczeniem: 370mbar
- po czyszczeniu: 12mbar
Podobno filtr po czyszczeniu ma parametry zbliżone do nowego (dostalem rok gwarancji na wyczyszczony filtr)
Panowie po montażu filtra wyzerowali parametry DPF_LOAD i DPF_SOOT.
No i teraz przechodzę do sedna sprawy - po przejechaniu juz paru km oba parametry z "0" wskoczyły w okolice 60% - tak jakby czyjnik przepływu dpf stwierdził że filtr nadal jest zapchany w takim stopniu ?
Wychodzi na to że albo to czyszczenie o kant dupy, albo może trzeba jeszcze jakoś dodatkowo coś przestawić w kompie ? Ja sam za pomocą Forscan wyzerowałem ponownie te parametry, ale za chwile znowu wskakują na poprzedni poziom (okolice 60%)
Liczylem na to ze po czyszczeniu te % bedą niższe - przerabiał ktoś temat czyszczenia i może podzielić się jakimiś spostrzeżeniami / radami ? :)
poza czyszczenim filtra poleciłbym również czyszcenie rurek przed i za, do czujnika ciśnieniowego
poza czyszczenim filtra poleciłbym również czyszcenie rurek przed i za, do czujnika ciśnieniowego
Dzieki za odpowiedz!
Kurcze, szkoda ze dopiero teraz o to dopytalem. Na załączonym zdjeciu mój dpf przed czyszczeniem (po demontażu). Czy masz na myśli te rurki które przy nim widać? Jeśli tak, to czy można je wyczyścić bez ponownego demontażu filtra i czy to trudne :)
szynszyl 29-05-2019, 16:30 zy masz na myśli te rurki które przy nim widać? koniecznie sprawdz czy wrecz nie przekorodowały
Gural bagienny 29-05-2019, 18:40 Mam problem z DPF płyn do spryskiwaczy dostaje się do silnika.
Na problemy z DPF jest jedno konkretne rozwiązanie wytnij gnoja.
mkaminski100 29-05-2019, 18:53 Mam problem z DPF płyn do spryskiwaczy dostaje się do silnika.
Na problemy z DPF jest jedno konkretne rozwiązanie wytnij gnoja.Brawo. Nie zastanawia cię dlaczego u wielu ludzi jakoś DPF nie powoduje problemów? Jedno z moich aut jest z końca 2004 roku, ma oryginalny DPF i wydech czysty że można z niego jeść.
No i jak widze nowsze auta z 2010 plus roku które puszczają czarne bąki to od razu widzę w aucie takiego Janusza kombinanta za kierownicą.
Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk
Gural bagienny 29-05-2019, 20:53 Auto jest dla mnie ja nie mam myśleć cz DPF się wypalił ile kilometrów mam to głęboko w d......
Wycinam gnoja zanim zrujnuje mi przyjemność z jazdy
I nabawie się choroby psychicznej pod tytułem pomocy DPF się niewypalił
mkaminski100 29-05-2019, 22:08 Widzisz są ludzie którzy naprawiają auta jak się zepsują i rozwiązują problem.
Miałem auta z ciągle dopalajacymi się filtrami to wymieniłem łącznik elastyczny, zmieniłem "dobry" zamiennik na używany oryginał czy dodałem eolys i zresetowalem licznik i auta śmigają bez problemów i nie muszą się wstydzić chmura dymu.
No ale można januszowac, tylko nie wiem czym to jest się chwalić.
O resztę auta dbasz tak samo że do kiedy nie stanie to jeździsz?
Tak mi się mem przypomniał.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190529/e98d54f42ef23cb3764b4b0195b4804d.jpg
Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk
koniecznie sprawdz czy wrecz nie przekorodowały
Jakieś ślady korozji widać, ale nie sądzę by aż dziury były. Auto ma 5 lat - serio oryginalny dpf by tak szybko skorodował na wylot ? No ale racja - sprawdzę to jeszcze raz, chociaż panowie którzy czyścili filtr oglądali go nawet endoskopem w środku, to by chyba dziury na wylot zauważyli...
mkaminski100 29-05-2019, 22:54 Będziesz widział sądzę jeśli jest dziura.
Oryginalne nie rdzewieją jak zamienniki.
Rurki elastyczne do czujnika nie przetarte?
Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk
Witam, mam pytanko, czy 114% DPF LOAD to już tragedia czy jeszcze pożyje
gregor75 13-06-2019, 19:27 Pewnie coś tam jeszcze pociągnie . Ważniejsza kwestia - dlaczego się nie wypala ?
Próbowałem statycznie ale się nie udało, błędów żadnych nie ma
A jednak jest błąd P246B, co sugerujące sprawdzić?
Bump: Pisze, że niewłaściwe warunki pracy silnika do regeneracji filtra
czy taka normalna jazda (do 2tys obrotów) powinna go wypalić?
Tak. a nawet stojąc na postoju .
Czyli nie warto robić wymuszonego wypalania, tylko diagnoza uszkodzenia i wymiana uszkodzonej "części", a co można sprawdzić w domowych warunkach np. bezpiecznik itp...?, zanim wstawię auto do mechanika
https://www.youtube.com/watch?v=GwXqRK81FE8
patrząc na błędy i problem pewnie czeka mnie taka właśnie robota
u mnie również w 2.2tdci jest problem z wypaleniem. Najpierw błąd że nie ma odpowiednich warunków do przeprowadzenia wypalania, a teraz już tryb awaryjny i błąd zatkania filtra. forscan sugeruje przeprowadzenie wymuszonej regeneracji. tylko że nie da się jej przeprowadzić. nieprawidłowe warunki itd... pisze że może być zbyt niska temp silnika (a jest 96st) albo za niska temp spalin (250st). Co może być?
Bump: ps. Dzisiaj zrobiłem 120km po trasie i nic. a w zeszłym tygodniu 70km dość agresywnie (raz 220km/h) więc warunki do rozpoczęcia spełnione a jednak wypalania brak
Mondziawka 16-06-2019, 21:50 Do zbimos. Poszukaj preparatu : dpf regen plus firmy JLM. Obniża temp wypalania.
Jak nie pomoże to pozostaje czyszczenie fizyczne. Podobno bez demontowana filtra można to zrobić poprzez czujnik temp spalin. Ale odkrecenie go może być bardzo trudne . I okaże się że łatwiej będzie zdemontować sam filtr. (Zapewne trzeba będzie ciąć śruby .
Ile masz najechane?
260tys. Ale sruby da sie odkrecic bo juz byly pol roku odkrecane. Przy wymianie turbo...
pablodjs 17-06-2019, 13:44 Witam
Również mam problem z poprawnym wypalaniem filtra w trakcie jazdy (mk4 przed lift). Niby cała procedura przebiega prawidłowo, ale filtr nie wypala się. Po podpięciu Forscana mam następujący odczyt:
DSLCR(odległość od ostatniej ukończonej regeneracji) - 229 km
DSLRT(odległość od ostatniej próby regeneracji) - 5.1 km
DP_DPF - 0,2 kPa na biegu jałowym
NOFRE - 0
NORFARD - 2
To ostatni odczyt jaki zrobiłem po następujących zabiegach: wymiana zaworu EGR na nowy, czyszczenie przepustnicy, czyszczenie DPF na specjalistycznej maszynie (był lekko brudny, zamiennik WALKER wstawiony w DE), wymiana czujnika różnicy ciśnień (na oryginał ford), sprawdzenie węży czujnika różnicy ciśnień (jeden wymieniony). Wszystkie wartości po wymianie były zerowane, również adaptacja zaworu egr. Przed czynnościami jakie wyżej wymieniłem sytuacja była taka sama.
Jedyne co aktualnie zauważyłem to niewielka różnica miedzy pomiarem czujników temperatury.
W trakcie wypalania EGT (przed katalizatorem) miał ponad 600 stopni natomiast EGTAC (za katalizatorem) wskazywał nie całe 590 stopni. Przewód do czujnika za katalizatorem miał uszkodzoną izolację, komputer nie wyrzuca żadnego błędu i jak widać odczyt jest chyba prawidłowy.
Co może być przyczyną niepowodzenia wypalania filtra?. Włożyłem już sporo kasy w ten temat, który ciągnę od roku a dalej jest ta sama sytuacja. Czy może być to wina jednego z czujników temperatury za katalizatorem ?
Peryskop434 17-06-2019, 16:27 Witam. Mam problem z DPF, Ford S-Max 2.0 2007. Zaświecił się check,auto nie straciło mocy. Podjechałem do mechanika podłączył pod komputer i wyskoczyło że zapchany DPF ale nie miał czasu go wypalić kazał na drugi dzień przyjechać. Na drugi dzień jak zapaliłem auto i zacząłem jechać to wyskoczyła usterka silnika i stracił moc. Po podłączeniu do komputera wyskoczyły te błędy co w załączniku, próbował go wypalić przez komputer ale nie da sie, auto w ogóle nie podejmuje próby wypalania filtra. Wie ktoś co to może by?
Zbyniu123 17-06-2019, 16:44 Wyciagnij przewody od czujnika roznicy cisnienia i psiknij w nie sprezonym powietrzem, nastepnie przejedz sie z obrotami wyzszymi zeby filtr zacza sie wypalac i dopiero wtedy sprobuj wypalania statycznego, po tym zalecana wymiana oleju.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
Peryskop434 17-06-2019, 18:37 A w trybie awaryjnym wypali DPF?
Zbyniu123 17-06-2019, 18:59 Tak
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
Gural bagienny 17-06-2019, 21:24 Wytnij gnoja w tym roczniku to jest niewypał .
Peryskop434 17-06-2019, 23:15 Byłem u mechanika przewody wyczyszczone, wymontował DPF i ma go wymyć specjalnym srodkiem, po takim myciu wypalić go?? Czy lepiej nie?
Zbyniu123 17-06-2019, 23:55 Tak wypalic.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
Peryskop434 18-06-2019, 06:46 A po wymontowaniu dpfu nie ma komplikacji żadnych? Znacie kogoś w okolicach Krakowa co takie żeczy dobrze robi? I jaki to jest koszt?
cattani75 18-06-2019, 06:49 Oprócz nowotworów u dzieci i dorosłych - nie ma żadnych.
Gural bagienny 18-06-2019, 09:56 Okolice Krakowa heco .
Bump:
Peryskop434 18-06-2019, 10:40 A jaki koszt wyciagniecia?
Temat DPF-u ogarnięty, pacjęt żyje i ma się dobrze. Dzięki heko za ekspresową naprawę, polecam serwis w 100%, i wystarczy jeszcze żeby dzieci zabrać na wakację
Nie taki diabeł straszny jak to malują
Kolejny kopciuch.
Kolego ja układ DPF naprawiłem nie usuwałem
Taka aktualizacja:
DPF czyściłem pod koniec maja metoda hydrodynamiczną - ze względu na to że wypalał się co około 150-200km. Pisałem o tym wyżej - parametr DPF_LOAD po wypaleniu oscylował w okolicach 60% co wskazywało na zajętość popiołem. Po czyszczeniu:
1 wypalenie - po około 140km
2 wypalenie - po około 200km od poprzedniego
3 wypalenie - po równo 300km od poprzedniego
Aktualnie mam najechane niecałe 200 km od poprzedniego a DPF_LOAD pokazuje 40%, DPF_SOOT - 55% - obserwuję nadal.
Wychodzi na to jednak że jakaś poprawa jest i wraz z każdym kolejnym wypaleniem po czyszczeniu przejeżdzam więcej do kolejnego wypalenia.
Może to działa tak że komputer sie "uczy" i stopniowo zwiększa odstępy ? Były na pewno resetowane parametry dpf po czyszczeniu w kompie (sam to też robiłem z poziomu forscan) , ale jak widać nie od razu to pomogło. Być może jest tak że komp celowo na początku nie dopuszcza do większych interwałów tak na wszelki wypadek (bo lepiej częściej niż za rzadko ?) Obserwuję nadal i napiszę za trochę to jakich interwałów doszło.
Zbyniu123 19-06-2019, 19:09 Tez tak mialem po wymianie na nowy dpf, teraz zapomnialem ze mam auto z dpfem
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
Kolejny kopciuch.
mylisz się, w tym aucie dpf został naprawiony, nie usunięty :P
mylisz się, w tym aucie dpf został naprawiony, nie usunięty :P
Należały by się przeprosiny 😉 od kolegi kopciucha
Przepraszam.
Heko kojarzy mi się z usuwaniem DPF.
robsonlbn 02-07-2019, 06:46 Hej Panowie, bardzo proszę o pomoc w częstym wypalaniu dpf. 2.2 200KM z 2013 roku. Wymieniona sonda lambda oraz wczoraj nowy dpf. Dzisiaj jadę i znowu wypala. Już nie mam do tego siły.
robsonlbn
Ludzie coś piszą o wymuszeniu kalibracji/resetowaniu ustawień/adaptacji.
Ja jak wymieniłem DPF to tego nie robiłem (a przynajmniej mechanior sam z siebie nic mi o tym nie mówił, zapytam jak u niego będę). Zakładam, że albo ręcznie wymusisz reset ustawień i komputer na nowo ustala potrzebne współczynniki, albo z czasem te współczynniki zostaną i tak osiągnięte, jak już układ będzie inaczej pracował (ale może tak nie jest?).
Dragon_77 02-07-2019, 11:31 Może winny jest zawór egr?
Spróbuj po wypaleniu dpf-a odłączyć elektrycznie zawór egr. Po jakimś czasie wyskoczy błąd na wyświetlaczu, ale to nie wpłynie na pracę silnika.
Jeżeli odległość między wypaleniami się zwiększy, to znasz przyczynę.
Niestety, rozłączony zawór nie pozwoli na wypalenie dpf-a - konieczne jest wykasowanie błędu.
Zbyniu123 02-07-2019, 19:53 Poprostu trzeba jezdzic a dystans powinien zwiekszyc sie sam
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
Panowie a czy po regeneracji/wypalaniu interfejsem Delphi trzeba coś po zakończonej operacji jeszcze robić? Jakieś resetowanie bądź adaptacja?
Jestem świerzo po czyszczeniu DPF. Czy wyniki pomiaru są trraz prawidłowe?dodatkowo miałem sparciałe wężyki od czujników na filtrze czy mogło to powodować brak wypalania? Jakie teraz powinny być interwały wypalania? Silnik 2.0 TDCI s-max.Zdjęcie z parametrami -wydruk z maszyny w albumie na moim profilu https://imgur.com/7ZdcPaw
pomiar przed czyszczeniem 237 mbar
pomiar po czyszczeniu 13mbar
Czy "Stage 4 Requirement LDT w aucie kupionym w PL w 2009r. oznacza brak DPF?"
Czy temperatura spalin podczas wypalania powinna być taka sama na obydwu czujnikach? (CATEMP11, CATEMP12).
Nie, Cat 12 ma więcej o około 100st
Ostatnio zauważyłem różnicę ponad 200stC (CATEMP11 = 413stC, CATEMP12 = 647stC) po wypaleniu wartkości DPF_LOAD ==> 26%, DP_SOOT_LD ==>28%. Czy te wartości po wypaleniu są prawidłowe.
Też mam takie po wypaleniu. Przebieg 108 kkm.
Galaxy 2011 2.0 TDCi 163 km , następujący problem z DPF niestety się nie wypalą znów usterka silnika wyskoczyła . Przekaźnik DPF i świeca wymieniona miesiąc temu .Bez kompa nie jestem w stanie nic sprawdzić . Stan oleju się podniósł . To już 2 raz w tym półroczu od kupna . Znów wymiana oleju filtra i wymuszenie wypalenia DPFu . Ktoś podobny przypadek ma . Auto żony jazda miejska w weekendy mała trasa . I tak d...
...a dysza vaporisera drożna?
wymiana samej świecy nie wystarczy, kanalik musi być drożny
Pierwsze co to błędy do spr.
Dzięki śrubuje sprawdzić przez Ford scan przez obd. Na dniach dam znać jak się uda coś dowiedzieć . Auto w garażu ma już karę od dziś. Bo z komunikatem usterka silnika nie będziemy się poruszać. Dziękuję za szybką odpowiedź. Jak coś dam znać co było w Galaktycznym. Pozdrawiam
Zbyniu123 13-10-2019, 19:56 W tym silniku dpf wypala wtrysk umieszczony w wydechu, moze byc zapchany, moze byc popsuta swieca, lub tez pompa paliwa.
W 99% przypadkow jest zapchany wtryskiwacz najlepiej wymienic na nowa poniewaz wtedy masz tez nowa swiece i nie bedziesz robil tego 2 razy.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
Tomasz8456 24-11-2019, 17:31 Witam. Jestem tu nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość😁to mój pierwszy Ford i pierwszy disel:)
Posiadam Smaxa z 2012 roku silnik 2.2 TDCi 200km automat Przebieg aktualny to 167000 tys. posiadam auto od 3 miesięcy i borykam się zbyt częstym wypalaniem dpfu. Po zakupie auta oddałem go do firmy ABSCAR Warszawa niezależny serwis Forda na wymianę rozrządu i wszystkich płynów flitrow I oleju.
Panowie w serwisie po podłączeniu go do kompa wyskoczył błąd P246B warunki pracy pojazdu nieprawidłowe dla regeneracji filtry cząstek stałych. Okazało się również że miałem nieszczelny układ dolotowy- bylo gdzieś pęknięcie w przewodzie powietrza oczywiście została zakupiona nowa część, wymieniona ok sprawdzony cały układ niby wszystko ok. Po odebraniu auta z serwisu zauważyłem że przy wypaleniu dpfu jadąc w trasie mam dymienie taki trochę niebieskawy dymek występuje to tylko przy wypaleniu dpfu a on sam wypala mi się średnio co 100 max 150km. Efekt mam zawsze taki sam przy wypalaniu. Czytałem na forum że podczas wypalania zwrasta spalanie u mnie na postoju waha się między 1,5-1,8 ale nie włączają się wentylatory. Czy to jest normalny objaw?? Po przejechaniu 2500 tys km od serwisu olejowego dolalem oleju do silnkia około 150 ml do poziomu Max. Ostatnio oddałem turbo do regeneracji, niby jakieś ślady oleju był też czyszczony intelcoler i i filtr dpf w firmie Klinika Dpf Warszawa. Pan który zajmował się czyszczeniem dpfu powiedziala że dziwi się że błędu Jeszcze nie wywalało bo był sporo zanieczyszczony. Ale dalej DPF wypala się między 100-150km i dymi. Ostatnio auto było podłączane do kompa i zero błędów. Auto głównie użytkowane w mieście. Czy ktoś Miał może podobny problem? Dlaczego przy wypalaniu nie włącza się wentylator? Ktoś może coś podpowie??
Panowie a ja troszkę z innej beczki, jak zrobić i czy się da zresetować jakoś soot? Po zaslepieniu egr po wypalaniu w trasie filtra pokazuje mi load 9% A soot 28, przy ok 400km soot dochodzi do 80% i wypala
Load w tym momencie wynosi ok 28, ma ktoś jakis pomysl ? Maksymalne różnica ciśnienie wynosi ok 14 kPa przy prędkości ok 120 tj ok 2100rpm.
To normalna sytuacja na zaslepce, pcm nie wiem że egr jest zaslepiony, odepnij maf i zobaczysz różnice, dpr będzie wypalal po 900km i wtedy Soot i load idą równo, bo po odłączeniu maf pcm widzi że egr jest zamknięty i innaczej oblicza soot
No ok ale wtedy jezdze na checku? Czy jak?
Tak, ale nic więcej on nie powoduje
A jeśli kupię nowego egra to również może się wypalac po takim samym przebiegu? Czy to raczej jedynie na zaslepce i bez maf do osiągnięcia?
woro_woro 25-01-2020, 20:03 Czy prawdą jest, że podczas wypalania DPF turbina nagrzewa się do 600*C? Nawet na postoju, i nawet w DPF z zaworem par? Bo jeśli tak, to po wypalaniu na parkingu powinniśmy chłodzić turbo jeszcze przez kilka min. :|
https://youtube.com/watch?v=jVC47jGoGTA&t=10m30s (od 10:30)
woro_woro 26-01-2020, 07:12 A gdzie się odbywa pomiar EGT? Za czy przed turbiną?
slawek-kali 26-01-2020, 18:26 czytac sie nie da tych ostatnich wpisow.. mity ...
jedynie heko napisal co z kanalem..
woro_woro 26-01-2020, 20:02 slawek-kali rozumiem, że to do mnie. Zapytałem coś nie tak? Film widziałeś? Tuner raczej ogarnięty, dlatego pytam. Przez 6 lat jazdy dieselem miałem świadomość, że podczas oczyszczania filtra temperatura jest wytwarzana w DPF a tu mnie Robert zaniepokoił, więc wolę się upewnić u praktyków.
Dzięki heko Wiadomo jak te nasze filtry mają tendencję się wypalać na podjeździe pod domem :/
Dla ścisłości, z zaworem par lub bez, temperatura rośnie głównie na dpf, w przypadku bez zaworu jest dodatkowy wtrysk w fazie suwu wydechu, ale paliwo zapala się dopiero na katalizatorze i dpf, w przypadku z zaworem par wiadomo, to on podaję rozpalone paliwo które podnosi temp.
Witam możesz opisać jakie masz obawy na temat filtra ja na moim żeby zjadłem już mogę troszkę pomoc jak coś
Witam jakie powinno być ciśnienie różnicowe po regeneracji filtra na maszynie po zamontowaniu do auta pokazywało 0,5-0,6 kPa po przejechaniu 700 km wzrosło do 0,7 kPa na zimnym silniku i 1,0 kPa na rozgrzanym, powinien za chwilę wypalić jednak borykam się z problemem nie kończącej się regeneracji wchodzi w tryb i ponawia go co kilka kilometrów błędów brak
Zrobiłem jeszcze fotki wartości z auta pytanie jeszcze jaka powinna być wartość dla SOPDAFTVFR. Wartość TESLRT jest liczona w sekundach czy minutach ? Jeśli możecie zinterpretujcie te wyniki w porównaniu do waszych samochodów
woro_woro 10-07-2020, 16:16 Mi ostatnio zdażyło się wypalanie non-stop przez ponad 200 km podczas jazdy S7 na południe. Zatrzymałem się nawet na MOPie, żeby zgasić i uruchomić silnik (może coś się zawiesiło). Po odpaleniu od razu wskakiwał na 2,2l/h. I tak dwa razy. Błędów brak, ruszyłem dalej, po jakimś czasie skończył. W drodze powrotnej już wypalił normalnie, po 500km.
Miał tak ktoś?
Witam czy w Forscanie parametry DSLCR, DSLRT i TESLRT zerują się po poprawnym wypaleniu dpf? w moim przypadku po rozpoczęciu procedury wypalania DSLRT i TESLRT wyzerowały się kilkukrotnie co kilkaset metrów temp. w dpf wzrastała do 490* i spadała dopiero podczas jazdy z góry na biegu wzrosła temp. do 600* i parametr DSLCR zmienił się z 910 km do 760 km nie wyzerował się. O co chodzi błędów brak nieudanych prób wypalenia nie odnotowuje a po przejechaniu 900 km nie może skończyć wypalania przerywa po minucie
Bump: Dolot wyczyszczony, EGR zaślepiony chwilowo aby wyeliminować zakapcanie, węże od różnicówki nowe sam czujnik podmieniony, turbo zrobione, wtryski sprawdzone, na koniec dpf zregenerowany i wyzerowany w kompie a po 900 km problem ciągłego dopalania wraca i po 200 km komunikat wymień olej na bagnecie przybywa. Ktoś ma jakieś pomysły lub miał taką sytuacje ?
mariuszk512 22-11-2020, 19:45 Witam
Mam pytanie czy ktoś z forumowiczów wymieniał wtrysk pary dpf ..i mogl by się podzielić doświadczeniami?
Ja w swoim S- max 2.2 tdci 200k wyczyściłem mechanicznie dpf tzn został zdemontowany i wysłany do firmy zajmującej się tym . Koszt 380 .€ poniewaz wyświetliła się usterka silnika a później przeszedl w tryb awaryjny ..po podłączeniu pod kompa błąd DPF..z poziomu kompa nie dało rady wypalić kilka prob kończyły się przerwanie procesu wypalania. Po wyczyszczeniu dpfa po 300km znowu ten sam problem ..Mechanik uwaza ze wszystko jest ok ..według niego moze byc to właśnie wtrysk pary paliwa tylko koszt nowego to ok 250 € ...moze ktoś miał podobny problem
krzyspvfr 22-11-2020, 20:03 Witam
..według niego moze byc to właśnie wtrysk pary paliwa tylko koszt nowego to ok 250 € ...moze ktoś miał podobny problem
W 2.2 to w ogóle jest?
Ja w swoim 2.0 wymieniałem, najpierw próbowałem samą świecę, ale za żadne skarby nie dawało się jej wykręcić i musiałem wymienić całość. Kosztowało coś koło 1000 zł z robocizną.
Mondziawka 22-11-2020, 20:16 Z którego roku masz tego smaxa?
Ja pierwszy raz od czasu jak mam smaxa mam kłopoty z dpf, niestety różnica ciśnień na dpf w trakcie jazdy skacze od 1 do 12kpa a na postoju od 0.1 do 2 kpa (czyli ewidentnie coś przytkane) auto próbuje wypalać dpf by wrócić do punktu wyjścia i za 100-150km wypalać ponownie. Autko ma wylatane 300 000 i dotychczas nic nie było robione z dpf - obawiam się że przebieg mu zaszkodził (tzn starość/zużycie)
Zamierzam wywalić starego dpf i kupić/zamontować nowy (zrobię sam mam warunki na naprawę czegokolwiek) tylko jaki kupić nowy? Pomoże ktoś który wybrać jak vin bym podał?
krzyspvfr 24-11-2020, 07:45 Zamierzam wywalić starego dpf i kupić/zamontować nowy (zrobię sam mam warunki na naprawę czegokolwiek) tylko jaki kupić nowy? Pomoże ktoś który wybrać jak vin bym podał?
Hmm, a dlaczego nie spróbujesz go wypłukać?
Mondziawka 24-11-2020, 09:10 Kłopoty z dpf zaczynaja sie czesto od niesprawnego ukladu wtryskowego. Radze zrobic test przelewowy.
Hmm, a dlaczego nie spróbujesz go wypłukać?
Chciałbym ale... kołnierze DPF i śruby są tak zeżarte rdzą że w grę wchodzi jedynie cięcie/spawanie więc jak mam się za to zabierać to dziękuję chyba wolę wstawić nowy niż pieklić się na wyjęciem tego i potem kombinować by go zamontować ponownie. jeśli zaś chodzi o wtryski to mam w porządku, przelewowy test zrobiony 2 tygodnie temu i jest ok.. Dam autu ostatnią szansę - jutro czeka mnie trasa do stolicy do przycisnę trochę na S7... A jak nie to nowy DPF tylko jaki
na oko ten wygląda jak to co jest u mnie -
https://allegro.pl/oferta/filtr-czastek-stalych-dpf-ford-s-max-2-0tdci-2006-9891539606
ten też wygląda podobnie ale ma inny rodzaj montowania
https://allegro.pl/oferta/filtr-fap-dpf-ford-mondeo-mk4-2-0tdci-9125157957
w moim przypadku śruby są wprasowane w kołnierz tak przynajmniej to wygląda bo trudno stwierdzić jednoznacznie ze względu na poziom zeżarcia rdzą...
Mondziawka 24-11-2020, 13:32 Obcinasz nakretki. Wystarczy do połowy reszta powinna się ukrecic podczas odkrecania. Rozwiercasz i wybijasz stare szpilki. Plukasz odwrotnie do kierunku spalin. Skręcasz przy użyciu srub 10mm. najlepiej nierdzewnych.
Hej. Mam fora s max 2011 z 2l dieslem wersja już taka z ledami, po liftingu. Mam przejechane koło 500 tyś. auto w świetnym stanie, jestem drugim właścicielem więc wiem że większość przebiegu zrobione na długich trasach, u mnie trochę mniej ale nadal sporo dłuższych tras.
Ostatni przegląd wykrył dziurę w wydechu, mechanicy mówili że jest takim miejscu że bardzo prawdopodobne że była zrobiona celowo że względu na zapchany dpf i że po zaspawaniu może silnik stracić moc.
Kazałem zaspawać i tak się stało, spory spadek mocy.
Obecnie mechanik proponuje mi wymiana na nowy oryginalny lub "ominięcie" dpf w cenie ~1500 zł.
W tym roku wolałbym bym już nie generować kosztów ale nie wiem czy mogę tak jeździć?
Czy lepiej jest omijać czy wstawić nowy filtr?
Czy przyczyna ze ten filtr w ogóle się zapchał i jeździł normalnie dzięki tej dziurze może leżeć gdzie indziej. Jeśli tak to czego mam oczekiwać w rozmowie z mechanikiem.
Ja się kompletnie nie znam. Będę wdzięczny za wskazówki.
Pozdrowienia!
szynszyl 25-11-2020, 13:37 mechanicy mówili że jest takim miejscu że bardzo prawdopodobne że była zrobiona celowo sko ktoś sie poddał, to znaczy że dpf zapchany popiołem na maxa. ktos juz sie poddał i ominął "ptogramowo" :) dziurą. od biedy próbować forscanem wypalać statycznie, ale uważam że bez szans
Bump: Czy lepiej jest omijać czy wstawić nowy filtr? połowa powie wyciąć, druga że wstawić nowy. ja wole mieć. nie wiem co tym z pisu odwali i nie chce miec problemow z przeglądami
sko ktoś sie poddał, to znaczy że dpf zapchany popiołem na maxa. ktos juz sie poddał i ominął "ptogramowo" :) dziurą. od biedy próbować forscanem wypalać statycznie, ale uważam że bez szans
Bump: połowa powie wyciąć, druga że wstawić nowy. ja wole mieć. nie wiem co tym z pisu odwali i nie chce miec problemow z przeglądami
Dzięki za odpowiedź!
Pozostaje jeszcze kwestia dlaczego do tego zabetonowania na amen doszło. Nie chciałbym się wykosztować żeby problem za chwilę wrócił. Chyba że wymiana/wycięcie dpf rozwiąże problem trwale?
Mondziawka 25-11-2020, 13:59 Jesli nowy dpf to tylko orginal. Nie taki "nowy" za 500-600zl. Miałem nie polecam.
szynszyl 25-11-2020, 14:37 dlaczego do tego zabetonowania na amen doszło normalna rzecz... zużycie. Plukanie u znajomych pomogło. Srodkiem w plynie zalewanym przez weze od czujnika cisnienia. I akurat tez juz nawet statycznie nie wypalalo.
Ok dziękuję. A normalna cena za nowy z wymianą to w jakich granicach oscyluje?
tak tylko wrzucę:
te wszystkie zamienniki po 600-1000zł. to niestety szmelc, szansa że pojeździ choć trochę, znikoma, chyba tylko na sprzedaż, co by auto pojechało, a nikt potem nie marudził że dpf wycięty :)
właściwie brak czegokolwiek poniżej 1500zł. + co będzie działać dłużej
Skoro to auto ma 500 000 km przejechane to szkoda w niego inwestować bo za chwile poleci skrzynia albo panewki , a remont diesla to studnia bez dna .
szynszyl 25-11-2020, 17:52 remont diesla to studnia bez dna . wymieni silnik i zrobi jeszxze 300.000 jesli w podlodze dziury noe wypadly :)
tak tylko wrzucę:
te wszystkie zamienniki po 600-1000zł. to niestety szmelc, szansa że pojeździ choć trochę, znikoma, chyba tylko na sprzedaż, co by auto pojechało, a nikt potem nie marudził że dpf wycięty :)
właściwie brak czegokolwiek poniżej 1500zł. + co będzie działać dłużej
Czyli lepiej płukać/montować używkę/regenerowany?
Przepaliłem moje auto na trasie do stolicy i z powrotem po 400km w jedną stronę, gdzie przez prawie 300km auto wypalało DPF! W obie strony palił jak smok 9L/100 i wypalał DPF - jechałem z forscanem włączonym cały czas. Teraz na jałowym mam 0-0.7KPA a jak docisnę to do 15KPA różnica ciśnień dochodzi więc chyba coś to dało i wydmuchałem/wypaliłem syff - od 200km nie wypala DPF.
dpf dopala się 5- max 10 min
jeśli 300km dopalał, to nie mógł uzyskać temp. i ma dużo popiołów
na 100% podniósł ci się poziom oleju!!
śruby trzeba urwać, wybić stare resztki, założyć nowe, a dpf zregenerować/umyć i po problemie... zamiennika zapomnij
Temperatura w trakcie dopalania była 670-720 stopni ale dopalał to fazami tzn 10-15km palił , przestawał na chwilę czyli kolejne parę km i dalej wypalał i tak non stop przez całą trasę, co ciekawe stan oleju bez zmian sprawdziłem z czystej ciekawości ot zagadka o co biega, ale jutro idzie auto na podnośnik wyjmę diabła, potem umyję i zobaczymy co będzie w środku. Sprawdziłem też dla pewności przewody od czujnika różnicy ciśnień te są całe bez pęknięć - wymieniałem je rok temu
dpf dopala się 5- max 10 min
jeśli 300km dopalał, to nie mógł uzyskać temp. i ma dużo popiołów
na 100% podniósł ci się poziom oleju!!
śruby trzeba urwać, wybić stare resztki, założyć nowe, a dpf zregenerować/umyć i po problemie... zamiennika zapomnij
Sprawdziłem olej kolejny raz, jest paskudny widać że dostało się paliwo - na szczęście jeszcze nie dużo ale już się dostaje - zatem jutro cięcie, mycie, wymiana oleju i wstawianie na nowo dpf'a.
Filtr zregenerowany tzn umyty/wysuszony (dałem zarobić ziomalowi) niby jest ok po zamontowaniu ale forscan pokazuje SOPDAFTVFR -8192 . Po przejechaniu 30km unormowały się parametry.
No i znalazłem przyczynę częstego wypalania DPF. DPF dałem wypłukać i pomiary przed i po mają znikomą różnicę. Za to czujnik temp w DPF pokazuje na mierniku 1 - żadnego oporu mi nie mierzy - ale diagnostyka nie zgłasza żadnego błędu. Zamówiłem nowy czujnik i będzie po kłopocie.
dpf dopala się 5- max 10 min
jeśli 300km dopalał, to nie mógł uzyskać temp. i ma dużo popiołów
na 100% podniósł ci się poziom oleju!!
śruby trzeba urwać, wybić stare resztki, założyć nowe, a dpf zregenerować/umyć i po problemie... zamiennika zapomnij
Za to czujnik temp w DPF pokazuje na mierniku 1 - żadnego oporu mi nie mierzy - ale diagnostyka nie zgłasza żadnego błędu.
Tego typu czujniki najlepiej sprawdzić w "czasie rzeczywistym" czyli podłączyć forscana i obserwować zmieniające się parametry.
Nie ufam forscanowi bo nie pokazał żadnego błędu - co ciekawsze nawet jak odłaczyłem fizycznie tą czujkę to nic nie pokazał. Czujnik najlepiej sprawdzić po wykręceniu - multimetr i podgrzewasz opalarką. Na starym czujniku multimetr pokazuje 1 i nic się nie dzieje, na nowym jest widoczny pomiar w megaohmach i zmiana pomiaru wraz ze zmianą temperatury.
Ten czujnik raczej ci nie zgłosi błędu, u mnie sytuacja była podobna, dopiero jak zacząłem analizować przez forscana to wyszło że walnięty
Na forscanie generalnie nie widzałem nic podejrzanego ale - częste wypalanie dpf to był objaw a że coś mnie tknęło by sprawdzić czujnik miernikiem to był strzał w dziesiątkę. Na wyczyszczonym dpf też by się wypalał często, po wymianie mam nadzieję że będzie wszystko OK. Co będzie to pokaże czas, na razie zrobiłem dopiero 50km dając ostro ogień i nic się nie dzieje.
citrovit 02-12-2020, 12:06 No i znalazłem przyczynę częstego wypalania DPF. DPF dałem wypłukać i pomiary przed i po mają znikomą różnicę. Za to czujnik temp w DPF pokazuje na mierniku 1 - żadnego oporu mi nie mierzy - ale diagnostyka nie zgłasza żadnego błędu. Zamówiłem nowy czujnik i będzie po kłopocie.
Witam
Mam podobne objawy.Czy możesz podać nr części tego czujnika jakie koszty i gdzie on jest umiejscowiony?
podstawa to parametry w forscanie, nie blędy!!!
Cześć, czy ktoś z was stosował preparat (piankę) DPF cleaner (K2)? Czy tym można naprawdę wyczyścić filtr?
Mondziawka 10-12-2020, 07:06 Wszystkie środki wpuszczane do filtra bez dematarzu pomagają na krótka metę. A ostatecznie prowadza do tzw zabetonowania. I nieodwracalnego uszkodzenia. Tylko płukanie przywraca właściwe parametry.
Tomek 07 11-12-2020, 10:30 Tak jest znany sposób na DPF wyciąć gnoja
Car Piotr 11-12-2020, 17:10 Niesprawne elementy się wymienia/naprawia a nie wycina
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W czasach dawno słusznie minionych widziałem jak ktoś Ursusem przez centrum W-wy popylał na trzech kołach, jedno brakujące przednie było jakos dziwnie "podwiązane/usunięte". Pewnie to ta sama metoda ;) ;)
paoloWawa 12-12-2020, 10:33 Tak jest znany sposób na DPF wyciąć gnojaA takiemu artyście co to zrobi wyciąć dowód rejestracyjny i 30tys w ramach grzywny
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
No i problem powrócił, DPF wypłukany - test ciśnieniowy prawie idealny, czujnik temperatury spalin wymieniony - a auto po 30km jazdy zaczyna wypalać DPF i ciągle powtarza procedurę. Żeby nie było wykasowałem forscanem wyuczone wartości więc teoretycznie było wszystko na 0 od startu.
Sprawdziłem już czujnik różnicy ciśnień i ten też działa... Wtryski sprawdzone przelewowo, jest dobrze. Diagnostyka nie pokazuje żadnych błędów. Powoli tracę cierpliwość, ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co sprawdzić?
czujnik ciśnienia działa, tylko jak działa, ile pokazuje na zgaszonym, ile na wolnych obr. ile pod obciążeniem?
Mondziawka 15-12-2020, 09:08 Czy masz orginalna mapę wtrysku?
Czy masz orginalna mapę wtrysku?
tak mam oryginalną, tzn nie zmieniane nic
Bump: czujnik ciśnienia działa, tylko jak działa, ile pokazuje na zgaszonym, ile na wolnych obr. ile pod obciążeniem?
na wolnych obrotach od 0.0 do 0.7 kpa, średnio 0.3 trzyma, w trakcie jazdy max 13kpa wywaliło.
Skanowanie błędów forscanem i autocom nie dało żadnych efektów tzn brak błędów (poza tym że dowiedziałem się że żarówka w podświetleniu tablicy rej. przepalona jest). Coś jeszcze można sprawdzić? EGR ?? Objawów wskazujących na problemy z EGR nie zauważyłem - ale może profilaktycznie zaślepić paskudztwo na próbę?
mi też zdarzyło się, że wypała dpf kilka razy dziennie, aż w końcu wypalał go cały czas podczas jazdy.
okazało się że wydmuchało uszczelkę pod kolektorem wydechowym, cała komora silnika była uwalona spalinami, a przez tą nieszczelność głupiał czujnik różnicowy i wypalał filtr na potęgę.
mi też zdarzyło się, że wypała dpf kilka razy dziennie, aż w końcu wypalał go cały czas podczas jazdy.
okazało się że wydmuchało uszczelkę pod kolektorem wydechowym, cała komora silnika była uwalona spalinami, a przez tą nieszczelność głupiał czujnik różnicowy i wypalał filtr na potęgę.
No właśnie komora silnika czyściocha... też myślałem że coś może być nie szczelne, ale wszystko jest git.
no to przyjżałbym się pomiarom z czujnika róznicowego w Twoim i bliźniaczym aucie.
no to przyjżałbym się pomiarom z czujnika róznicowego w Twoim i bliźniaczym aucie.
To też sprawdzone, na jałowym biegu 0 -0.5 kpa w trakcie jazdy nie więcej niż 8kpa co jest raczej bardzo dobrym wynikiem, przy wypalaniu dpf 11-16kpa, przy czym dpf jest czyściutki po umyciu pomiar dał podobne wyniki... Normalnie zaczynam wymiękać, mechanik u którego byłem też ręce rozłożył, zasugerował wymazanie KAM (keep alive memory) co zresztą zrobiłem i teraz czekam aż zacznie wypalać dpf - na tą chwilę zrobiłem 150km.
Cześć, jestem już po długiej lekturze tego tematu (167 stron, 1664 posty + inne podlinkowane tematy ) i myślę, że mogę w końcu zadać swoje pytanie. Moja wiedza na temat DPF w fordzie jest już znacznie większa jednak chciałbym poznać Waszą opinię na ten temat.
A mianowicie planuje zmianę samochodu i na pewno będzie to S-max a z racji, że od 13 lat jeżdżę dieslem ( ale bez DPF ) bardzo mi odpowiada ta charakterystyka silnika - moment itp. i w związku z tym wybór padł na silnik 2.0 TDCI ( obojętnie czy 140 czy 163KM bo jak już wiem to ten sam silnik i nawet ma obie mapy w sterowniku kwestia tylko aktywowania odpowiedniej u jakiegoś Magika :D )
Ale do brzegu, chciałbym polifta (nowa buda) a samochód użytkuje głównie w mieście na krótkich odcinkach 5-10km i w pierwszej wersji jeszcze przed przeczytaniem tego tematu celowałem w rocznik 2010 gdzie można trafić polifta jeszcze fabrycznie bez DPFa. Jednak znalezienie czegoś konkretnego nie jest proste a dodatkowo wolałbym też coś młodszego i pytanie do Was:
Widzę, że sporo osób użytkuje jednak te silniki po mieście i nie ma większych problemów z DPF, oczywiście jestem świadom tego, że dla dobra filtra warto zrobić jakąś trasę poza miastem od czasu do czasu. Dodatkowo pilnując nie gaszenia silnika w czasie wypalania ( obserwacja spalania chwilowego lub instalacja dodatkowej diody ). Zacząłem myślę o roczniku 2013-14, DW10C. Czy w takim wypadku będąc świadomym użytkownikiem można taki silnik eksploatować w warunkach miejskich? I czy ten silnik DW10C ma jeszcze jakieś niedomagania w tych latach coś w stylu dodatkowej świecy przy DPF która była wadliwa w modelach z 2010-11?
Wiem, że nikt z Was nie udzieli mi jednoznacznej odpowiedzi bo jest za dużo zmiennych ( styl jazdy, wcześniejsza eksploatacji samochodu itp.) Bardziej chodzi mi o Waszą opinie czy eksploatujecie w ten sposób te silniki i czy DPFy dają rade w takich warunkach na dłuższą metę. Prędzej czy później nastąpi koniec DPF i wtedy będzie trzeba pomyśleć o płukaniu lub ewentualnie nowym ale mam nadzieje, że nie będzie to temat z którym będę musiał się mierzyć zbyt często bo w przeciwnym wypadku musze wrócić do opcji z 2010 roku bez DPF.
Będę wdzięczny za Wasze opinie bo wiem, że macie bardzo dużą wiedze o tych silnikach.
lucas4891 27-12-2020, 11:42 Podsumowując ten silnik można powiedzieć że jest naprawdę udaną konstrukcją.
Musisz się liczyć z tym że auto które kupisz będzie miało rzeczywisty przebieg wyższy niż ten wyświetlany na liczniku. Zwłaszcza jeśli auto jest z importu. Co za tym idzie pojazd będzie w znacznym stopniu wyeksploatowany.
Typowe ''bolączki'' z którymi musisz się liczyć w kontekście DPFu to świeca piątego wtryskiwacza którą trzeba będzie kiedyś wymienić. Aczkolwiek rozwiązanie bardzo fajne, ułatwiające użytkowanie diesla w mieście. Sam użytkuje cały czas Transita Custom 2.2 tdci z piątym wtryskiem i bardzo doceniam to rozwiązanie.
Kolejna rzecz to wtryskiwacze piezoelektryczne Delphi. Są dość delikatne( jak wszystkie tego typu bez względu na markę) i w zasadzie nienaprawialne. Tzn jedynie fabryczna regeneracja jest prawidłowa w przypadku wtryskiwaczy piezo.
Oczywiście to są potencjalne punkty newralgiczne które należy wziąć pod uwagę. Jednak w tych rocznikach to jest jednostka godna polecenia do takiego użytku jaki opisales
krzyspvfr 27-12-2020, 14:32 Bardziej chodzi mi o Waszą opinie czy eksploatujecie w ten sposób te silniki i czy DPFy dają rade w takich warunkach na dłuższą metę. Prędzej czy później nastąpi koniec DPF i wtedy będzie trzeba pomyśleć o płukaniu lub ewentualnie nowym ale mam nadzieje, że nie będzie to temat z którym będę musiał się mierzyć zbyt często bo w przeciwnym wypadku musze wrócić do opcji z 2010 roku bez DPF.
Moim zdaniem nie ma się czego bać. Bierz śmiało, zwłaszcza jeżeli jesteś świadomym użytkownikiem.
lucas4891, krzyspvfr,
Dzieki za Wasze opinie, orientujecie się czy w ASO przy sprawdzeniu samochodu moga zweryfikować stan filtra DPF w jakiś sensowny sposób?
lucas4891 28-12-2020, 15:52 Coś na pewno powinni powiedzieć. Przynajmniej zapełnienie popiołem. Ale takich rzeczy jak stan monolitu to na pewno nie. Szczególnie dzisiaj kupując samochód trzeba być przygotowanym finansowo na ewentualne wydatki. Zwłaszcza Ty skoro świadomie kupujesz diesla do jazdy po mieście.
Nie krytykuję, bo ja zrobiłem tak samo. Miałem s-maxa bez DPF u, to zmieniłem na auto z dpf i adblue. Wiem że pewnego pięknego dnia trza będzie sięgnąć głęboko do portfela. Ale to był wybór świadomy podyktowany przyjemnością z jazdy dieslem w gorzystym terenie, gdzie mieszkam
BUMP. odpiszę sobie sam :) po długim grzebaniu w garażu znalazłem chyba przyczynę... uszczelniacze pompy wtryskowej miałem do d... - wtryski nie lały, wydech szczelny, dpf umyty czyściocha.. teraz dpf nie wypala się nonstop a auto chodzi elegancko.
Mondziawka 09-01-2021, 17:42 O których uszczelniaczach dokladnie piszesz?
O których uszczelniaczach dokladnie piszesz?
taki simmering wymieniony i po sprawie teraz auto śmiga.
https://allegro.pl/oferta/uszczelniacz-simmering-do-pomp-cr-bosch-cdi-hdi-7188403393BwE
https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-pompy-wtryskowej-cp1-f01m100275-7842762995
Za szybko się pochwaliłem :( 300 km zrobione i sytuacja się powtarza auto wypala nonstop dpf tak co 5km mniej więcej, mimo że różnica ciśnienia jest minimalna 0.0 -0.3 na jałowym biegu i do 7 kpa w trakcie jazdy, a wzrost różnicy ciśnienia między złączem przed a za filtrem w odniesieniu do objętości przepływu jest 100-300 - czyli tyle co nic... Zna ktoś magika kto coś z tym zrobi? Może kwestia przeprogramowania ecu? jedyna szansa by to uspokoić jest reset stanu dpf z forscan - wtedy jest spokój na jakieś 600km. Co ciekawe auto ma kopa, wtryski są ok, dpf umyty, oleju nie przybywa. wydech szczelny... Sprawdzę jeszcze raz dla pewności przewody do czujnika różnicy ciśnień czy nie mają jakichś ukrytych pęknięć ale patrząc na dane z tego czujnika nie widać anomalii. Zastanawia mnie czy temperatura spalin przed i za filtrem nie jest czasem za niska przed filtrem w trakcie wypalania oscyluje 620-720 stopni za filtrem 460-520 stopni
No i kolejny raz pompa wtryskowa objawiła się na górze zaczęła tryskać paliwem aż cała maska zachlapana - zdemontowałem i oddałem do fachury, mam nadzieję że to właśnie przeboje z pompą wtryskową powodowały ciągłe wypalanie dpf (za mała dawka paliwa, za niska temperatura?)
Pompa naprawiona ale dalej wypalanie dpf jest ciągłe, czy może to być powodowane niską temperaturą głowicy/płynu chłodnicowego? W trakcie wypalania temp max 76 stopni w trakcie jazdy bez wypalania 72-75 skacze - po dłuższej jeździe nie wzrosła wyżej 76 stopni. Sprawdzę termostat i czujniki temperatury może tu jest problem.
Cześć. Od jakiegoś czasu mam problemy z filtrem DPF. Problem polega na tym, że wyświetla się komunikat "filtr silnika przeciążony" i samochód przechodzi w tryb awaryjny (maks 3 tyś obrotów). Samochód już był u mechanika, który wymienił czujnik różnicy ciśnień, wyczyścił zawór EGR i całego DPF'a. Tego samego dnia zrobiłem łącznie ponad 120 kilometrów i było wszystko w porządku. Jednak następnego dnia po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów problem powrócił. Kupiłem dzisiaj aplikację FORScan Lite, żeby spróbować wykonać adaptację EGR'a i wymienionego czujnika różnicy ciśnień, a także odpalić statyczną regenerację DPF'a.
Po pierwszym uruchomieniu aplikacji pokazały się takie błędy:
-P246B
-P2454
-P2453
-P244A
Po usunięciu tych błędów nadal wyświetla się komunikat "filtr silnika przeciążony". Ponowna adaptacja też nic dała, a regenerację przerwało przy 17% i zapaliła się kontrolka ESP. Dodatkowo po nieudanej regeneracji pojawiło się więcej błędów:
-P246B
-P0606
-P2297
-P062B
-P2454
-P244A
Podczas krótkiej jazdy nagrałem kilka PID'ów, które mogą mieć związek z moim problem. Nie jestem pewny, czy wszystkie wartości są poprawne, dlatego tutaj macie link do niego:
https://www.youtube.com/watch?v=NQ8DKmbEpag&t=332s
Z góry dziękuję za pomoc.
marel12467 08-03-2021, 20:45 A sprawdzili ci wartość ciśnienie różnicowego przed praniem dpfa ? Na biegu jałowym powinno być mniej więcej 5 do 10 mba tak mniej więcej bo np do mercedesa max to 2 mba , ile u ciebie jest ?
Cześć,
Pacjent to S-Max 2012 2.0TDCi DW10C 163KM.
Objawy:
1. Po rozgrzaniu do temp roboczej auto próbuje uruchomić wypalanie DPF.
2. Zainstalowana dioda (spięta z ogrzewaniem lusterek) mignie kilka razy i gaśnie.
3. Za autem na chwilę pojawia się szara chmurka.
4. Jednocześnie z wyświetlacza (brak Convers+) znikają odczyty: Chwilowe spalanie, Średnie spalanie, Zasięg. Pozostają kreski " --:--".
Odczyty pojawiają się ponownie dopiero po zgaszeniu i odpaleniu samochodu. Jak również pojawia się od początku powyższa procedura (od pkt. 1 do 4).
Po podpięciu VSCAN i odpaleniu Forscan wyświetla takie PIDy dotyczące DPF:
DPF_LOAD: 76.00
DPF_SOOT_LD: 37
DP_DPF: 0.0 (zapłon)
0-1 (wolne obroty)
3-4 (około 3k obrotów).
Odczyt błędów:
P246B - Warunki pracy nieprawidłowe dla regeneracji filtra cząstek stałych Diesel
Brak innych błędów dotyczących DPF / pracy silnika.
Podejrzenie pada na Zawór par paliwa / dopalacz DPF. Wydaje mi się, że winna jest świeca żarowa DPF, albo wtryskiwacz. Albo czujnik różnicy ciśnień (chociaż ten pokazuje jakieś sensowne wartości i reaguje na zmianę obrotów).
Panowie, może ktoś z Was przerobił ten temat u siebie i będzie mógł mnie naprowadzić bardziej precyzyjnie na rozwiązanie problemu? Szczególnie objaw ze znikaniem wskazań dot. spalania, jak też występowanie tylko tego 1 błędu może być znakiem szczególnym.. Nie chciałbym wymieniać po kolei "na pałę", bo to nie są tanie rzeczy ;)
Z góry dzięki
Pozdrawiam
Czupa_kabras 09-03-2021, 18:55 masz mozliwość wypalenia dpf na postoju (programowo)?
jakiś kabel masz skoro parametry widzisz
spalona swieca dopalacza generuje błąd
zapchany nagarem dopalacz już nie koniecznie
miałem raz taki błąd wracając autostradą z krakowa ok 200 km jazdy
kontrolka silnika po dojechaniu do domu odpytałem i miałem ten błąd dpf 73% zapchania
KTS procedura wypalania na postoju i na tą chwilę jak reką odjął
wypalanie co 300- 500km widze po diodzie
Zastanawia mnie tylko ten licznik Zimne luty sprawdzane ?na płytce
Rozwiązałem mój problem z ciągłym i częstym wypalaniem DPF i teraz niespodziewanka. Problemem było nie zapchanie DPF, nie wtryski, nie pompa paliwa ale TURBO! Turbina była na skraju swojego żywota gdy ją wymontowałem była trochę zapieczona na geometrii po wymianie problem zniknął jak ręką odjął auto wypala DPF na dystansie 3-5km w pierwszym podejściu. Niepotrzebnie nawet czyściłem DPF ale w sumie dobrze mu to zrobi i następny użytkownik będzie miał łatwiej bo chcę sprzedać obecnego i nowego s-maxa w leasingu wziąć.
I ja rozwiązałem problem, zarówno z częstymi próbami wypalania DPFa, błędem P246B jak i resetującymi się wskaźnikami spalania chwilowego, średniego i dystansu na zbiorniku. Niejako auto samo mnie do tego zmusiło, wchodząc w tryb awaryjny i wywalając tym razem już komplet błędów dot. DPFa (nieprawidłowe warunki pracy dla silnika diesla, zapchany filtr DPF, nagromadzenie sadzy etc).
Poturlałem się do firmy zajmującej się czyszczeniem DPF (poza autem, maszynowo). Przy okazji wymieniłem zarówno kompletny dopalacz, jak i czujnik różnicy ciśnień (miałem nowe OEM w zapasie).
Po zabiegu auto ma więcej mocy (spodziewałem się), dostałem wydruk z maszyny przed i po, dostałem zwrot starych elementów. Problem zniknął, rejestr błędów po ok. 1000km przejechanych - na razie czysto.
czujnik ciśnienia działa, tylko jak działa, ile pokazuje na zgaszonym, ile na wolnych obr. ile pod obciążeniem?
W moim dw10 na jałowym pokazuje 0.0, pod dodaniu gazu max do 6, co jakiś czas wywala mi błąd p2002, wężyki sprawdzone podciśnieniem i szczelne, w dpf przedmuch też jest, a zaczyna mnie to już męczyć bo tylko przy tym błędzie wyskakuje check. Mam jeszcze błąd p003A- przekroczony limit programowania położenia mechanizmu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprezarki-sprezarki doładowującej A. Turbo po regeneracji, nowy czujnik kopiowania i dalej to samo. Dodatkowo na roznicy cisnienia przed i za filtrem pokazuje -29 i nie zmienia się nic
Adamo169 23-06-2022, 06:18 Witam kochani Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia Forscan wtryski lub turbo. Mój problem polega na tym że jakiś czas temu Auto straciło moc 2.0Tdci 2007r. Miałem wrażenie że jak by turbo nie działało w dolnych partiach obrotów. Auto dostawało mocy w przedziale 2000 obrotów po jakimś czasie wyskoczył komunikat błąd silnika. Błędy sczytane
===PCM DTC P2463:00-EC===
Kod: P2463 - Filtr cząstek stałych silnika Diesel - nagromadzenie sadzy
Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END PCM DTC P2463:00-EC===
===PCM DTC P242F:00-6C===
Kod: P242F - Zatkanie filtru cząsteczek stałych w pojeździe Diesel - nagromadzenie popiołu
Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END PCM DTC P242F:00-6C===
===OBDII DTC P2463-C===
Kod: P2463 - Filtr cząstek stałych silnika Diesel - nagromadzenie sadzy
Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
===END OBDII DTC P2463-C===
Został wyciągnięty dpf wymyty chemią wypłukany założony auto wypaliło go i jak by mu się poprawiło. Było bardzo dużo czarnej sadzy , ale po myciu przejście było dobre. Po jakimś czasie wyszedł kolejne błędy
===PCM DTC P003A:16-6C===
Kod: P003A - Przekroczony limit programowania położenia mechanizmu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej A
Dodatkowe symptomy usterki:
- Napięcie w obwodzie poniżej wartości progowej
===PCM DTC P2463:00-AF===
Kod: P2463 - Filtr cząstek stałych silnika Diesel - nagromadzenie sadzy
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Ponownie został wyjęty dpf i wypłukany znowu masa czarnej sadzy i to zaledwie po przejechaniu 600 km co może być przyczyną proszę o podpowiedź auto wstawię gdzieś do warsztatu wstępnie chcę mieć rozeznanie co mogło się zepsuć. jakie to będą koszta naprawy. Czy jest możliwość z poziomu forscan zrobić diagnostykę i zobaczyć co mogło paść czy faktycznie turbo czy wtryski czy może jeszcze coś innego
Nowy_ford_2021 23-06-2022, 08:30 Fajnie byłoby jak byś zrobił Logi Forscan-em podczas jazdy i zamieścił cały plik (.fsl lub .csv). Na przykład wszystkie PID w module PCM. Wówczas możemy porównać wykresy i coś może wyjdzie :-)
Adamo169 23-06-2022, 10:47 Nie ma problemu jak mnie kolego pokierujesz co i jak poustawiać to zrobię to ale totalnie nie wiem jak
Nowy_ford_2021 23-06-2022, 13:26 https://www.youtube.com/watch?v=X8JQ1atVsjo
tu masz pokazane jak tworzyć plik z danymi do analizy
rafaltemp 22-08-2024, 10:03 Witam,
posiadam Ford S-MAX 2.0 TDCI 140 km przed lift, zauważyłem że po wypalaniu DPF za każdym razem pid w Forscan opisany jako
DPFDTBOL1 - Czas, w którym temperatura filtru DPF za katalizatorem przekraczała pierwszy limit przegrzania wzrasta o kilkanaście sekund. Podczas wypalania DPF temperatury EGT11 oraz EGTAT wahają się od 550 stopni do nawet 680, wzrastają i maleją i tak po kilka razy.
Porównywałem z innym s-max siostry i tam zarówno PID DPFDTBOL1 jak i DPFDTBOL2 wynoszą 0 s. Na zrzuty ekranów znalezionych w internecie również widać że ta wartość wynosi 0. DPF wypala się co jakieś 500 - 600 km. Zastanawiam się czy u mnie nie dzieje się coś niedobrego skoro ta temperatura przekracza jakieś limity i co może mieć wpływ na to że ta wartość co każde wypalanie wzrasta. Błędów w Forscanie nie ma. Weryfikowałem podczas jazdy (nie podczas wypalania dpf) temperatury EGT11 oraz EGTAT i sytuacja wygląda tak że jak mocno przyspieszam to temp EGT11 ( czujnik zaraz za turbiną) wzrasta od razu , natomiast temperatura EGTAC dopiero po chwili. Różnica w temperaturach jest na poziomie nawet 100 stopni przez dłuższą chwilę. Tylko przy spokojnej jeździe temperatury się w miarę schodzą. Czytałem w jakimś wątku że te temperatury powinny być zbieżne ale nie wiem czy dokładnie takie same czy jednak te odchylenia na kilka sekund po przyspieszaniu są normalne. Poniżej dołączam zrzut ekranu z forscan podczas wypalania DPF po wypaleniu wartość wzrosła ponownie o kilkanaście sekund DPFDTBOL1.
Może ktoś miał podobny przypadek i podpowie co można sprawdzić ewentualnie czy są potrzebne jakieś dodatkowe informacje. Proszę o pomoc.
Za wysokie te temperatury.
Albo czujniki EGT przekłamują, albo DPF zabity, albo majstrowane w sterowniku. Odłącz czujniki i sprawdź czy w ogóle będą błędy.
szynszyl 02-10-2024, 12:07 tu się podepnę..
w moim 2.2 TDCi sadza w forscan w mg podawana.
przy 37.2 zawsze odpalało się wypalanie. kończyło przy 8.1
ostatnio zauważyłem że wypalanie rozpoczyna sie przy wartości około 33 i spada do 8.1
często tu piszą, że komputer wskazuje zapchanie, a u mnie tego nie ma. magiczne 37.2 mg sadzy to Wasze 100% pomojemu. głowie się, co z tym zrobić
|
|