Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Jaki wybrać akumulator ? Jaki polecacie ?


Strony : 1 [2] 3

debiecm
14-10-2016, 12:37
Witajcie,
muszę wymienić aku w autku 2.0 163KM odpalany z kluczyka.

Zastanawiam się nad:
1) Banner P8014 80Ah 700A,
2) Motorcraft 1682038 80Ah 700A,
3) BOSCH S5 85Ah 800A,
4) Tuborg Gold TG 577-082 77Ah 820A
Który z w/w warto?

A może coś innego?

Parch
14-10-2016, 13:23
A może coś innego?

VARTA SILVER DYNAMIC 85Ah 800A

gunter2079
14-10-2016, 13:33
Zmuszony jestem do wymiany aku http://www.dobreakumulatory.com.pl/akumulatory-motocyklowe/696-yuasa-ybx5100-12v-75ah.html co wy na taki?
Chyba mam taki sam. Firma na pewno. Poprzedni właściciel zamontował. W serwisie wykazuje że aku jest słaby na ichniejszych urządzeniach. Podejrzewam że 75 ah to za mało na Maxa . Aku ma 1,5 roku. Ale w praktyce jak narazie nic złego się nie dzieje i problemów nie ma.

tap from eldżi

elvis52
14-10-2016, 14:19
Ze razem maja 10? ;)

Sprawia Ci radość takie bezsensowne pisanie postów ? Nic do Ciebie nie mam ale czasem warto ugryźć się w język. Też kiedyś stałem przed wymianą aku i szukałem po forach a milion takich postów naprawdę w niczym nie pomaga a szkodzi bo więcej czasu trzeba przeznaczyć na czytanie tematu. A jak wiadomo dla każdego czas jest cenny

woro_woro
14-10-2016, 15:18
Z akumulatorami ciężko powiedzieć, bo nie wymienia sie ich zbyt często. Ja włożyłem Varte Dynamic niebieską i jest w porządku. W sklepie przy podbijaniu gwarancji w trakcie pomiaru wszystkie parametry mialem powyżej deklarowanych. W motorcrafta bym nie szedł. Jeśli są tak "dobre" jak ori, to mi po 4 latach umarł.

MaXyM
14-10-2016, 15:25
Sprawia Ci radość takie bezsensowne pisanie postów ? Nic do Ciebie nie mam ale czasem warto ugryźć się w język. Też kiedyś stałem przed wymianą aku i szukałem po forach a milion takich postów naprawdę w niczym nie pomaga a szkodzi bo więcej czasu trzeba przeznaczyć na czytanie tematu. A jak wiadomo dla każdego czas jest cenny

Zgadzam sie z toba w calej rozciaglosci.
Jednak zrozumialem twoj post jako zart wiec i ja sobie zazartowalem.
A czemu jako zart? Bo w przeciwnym razie za argument, ze aku jest warty uwagi bys podal w pierwszej kolejnosci ten co wytrzymal 7 lat.

elvis52
15-10-2016, 03:38
Wytrzymał i trzyma nadal

mazurek01
16-10-2016, 07:06
Przeglądając wątek większość z Was wybrała bosha s5. Szukam i ja dla siebie akumulatora i również mam z wyborem problem.

jussi
16-10-2016, 18:52
Ja w poprzednim mondeo mk3 1.8 pb+lpg kupilem akumulator Fiamm i przed 4 lata zadnych problemow. W sumie to juz 5 rok bo dalej mondeo jezdzi moj ojciec i zadnych problemow.

Parch
22-10-2016, 23:49
Czy do samochodu bez Start-Stop można bez żadnych przykrych konsekwencji dokonać zamiany zwykłego akumulatora na akumulator EFB?

eclipse
23-10-2016, 08:37
Myślę że warto pamiętać o mocy Alternatora ... bo najmocniejszy akumulator nie wytrzyma długo jeśli będzie nie doładowany
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2153687&postcount=88

Parch
23-10-2016, 09:09
bo najmocniejszy akumulator nie wytrzyma długo jeśli będzie nie doładowany
Są różne teorie, ale mniejsza o to.

Ja mam u siebie alternator 150A. Fabrycznie montowany.

storgi
23-10-2016, 18:24
Do mojego benzyniaka zapodałem ostatnio Akumulator CA612 Centra Futura 61Ah 600A P+ * 3 lata gwarancji, myślę że warto.

szperek
29-10-2016, 17:23
Panowie czy można założyć do benzyniaka 2.0 HE akumulator 70Ah. Bo taki mi polecił sprzedawca w sklepie i mówił że nie będzie problemów.

piti000
29-10-2016, 18:27
Jeżeli wymiarami pasuje to można

jussi
29-10-2016, 18:39
Panowie czy można założyć do benzyniaka 2.0 HE akumulator 70Ah. Bo taki mi polecił sprzedawca w sklepie i mówił że nie będzie problemów.
Według mnie trochę za duża pojemność jak na benzyniaka alternator może go nie doładowywać. Spokojnie starczy 60Ah.

dobo_28
18-11-2016, 19:01
A mi właśnie padł akumulator BOSCH S4 72AH 680A po 2 latach i 4 miesiącach po teście akumulatora wyszło
Napięcie 12,23V
Oporność 8,15mΩ
Wynik 307 A(EN)
Żywotność 45%
i info WYMIEŃ

Daro7404
19-11-2016, 17:23
Ja właśnie wymieniłem oryginalny bo padł z dnia na dzień, na BOSCH S5 85Ah 800A.
Jak na razie wszystko śmiga jak należy.
To już druga S5 bo pierwszą kupiłem do Sharana 3 miesiące wcześniej.
Mogę polecić akumulatory tej serii, z tego co wiem to mają bardzo mały odsetek zwrotów na gwarancji.

elvis52
19-11-2016, 19:06
Czemu polecasz coś co masz 3 miesiące ? Myślisz że ten czas jest wystarczający ?

eclipse
20-11-2016, 12:12
Nasze Smax.y mają dość dużo odbiorników więc zapotrzebowanie na prąd jest dość duże , BOSCH S5 85Ah 800A. zwłaszcza do TDCI jest często kupowanym na wymianę do tych samochodów wystarczy poczytać na forum ... więc nie rozumiem Łukasz ..... twojego wpisu .

elvis52
20-11-2016, 14:11
Bosch nie ma dobrych opinii. Nawet wczoraj czytałem że wytrzymał komuś 2 lata i 4 m-ce. A polecanie aku którego ma się 3 miesiące mija się z celem bo taka opinia nic nie warta

Parch
20-11-2016, 15:24
Według mnie trochę za duża pojemność jak na benzyniaka alternator może go nie doładowywać.
Wszystko zależy jaki się ma alternator. Jak się ma 150A, to można spokojnie zmienić na 70Ah.

bo pierwszą kupiłem do Sharana 3 miesiące wcześniej
Ktoś tu wcześniej napisał, że 3 miesiące to trochę mało, żeby rekomendować akumulator - też tak uważam.
A Bosch... firma jak każda inna.

Daro7404
20-11-2016, 16:57
Bosch nie ma dobrych opinii. Nawet wczoraj czytałem że wytrzymał komuś 2 lata i 4 m-ce. A polecanie aku którego ma się 3 miesiące mija się z celem bo taka opinia nic nie warta

Tylko w tym przypadku była mowa o serii S4 która jest tak średnio polecana, a ja mam S5. Zresztą zobaczymy.

elvis52
20-11-2016, 18:14
Życzę aby wytrzymał jak najdłużej. Ja mam za 270 voltmaster 80ah 700a i jestem zadowolony chyba 5 rok i żadnego markowego na pewno nie kupię

eclipse
20-11-2016, 19:14
To ja wrócę do moich postów z przed 3 lat jak to było z moim .
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=81824&page=7
Uważam że taki jak mój Bosch jest OK. :568:

marecky83
14-12-2016, 08:32
Wczoraj kupiłem akumulator VARTA Blue Dynamic 80Ah 740A. Dziś lub jutro zabiorę się za wymianę. Ktoś podpowie jakie klucze będą potrzebne?

elvis52
14-12-2016, 15:07
10 i 13

szmelcmax
15-12-2016, 21:34
Bosch nie ma dobrych opinii. Nawet wczoraj czytałem że wytrzymał komuś 2 lata i 4 m-ce.No niestety ta firma robi już prawie wszystko, a jakość spadła. Osobiście mając wybór, świadomie nie kupuje już ich wyrobów. Co do akumulatorów to niedawno miałem okazję rozmawiać z osobą prowadzącą sklep wyłącznie z akumulatorami. Ale zajmującą się jednocześnie ich wymianą, diagnostyką itp. Stwierdził, że według jego doświadczenia i wiedzy obecnie najlepszą jakość mają Banner, a potem Topla. I jeszcze dorzucił ciekawostkę, twierdząc, że Ford montuje akumulatory o parametrach minimalnie dopuszczalnych do danych modeli. Nawet uważa je za zaniżone. Ogólnie zaleca przy wymianie fabrycznego zdecydowanie dobierać takie o 15-25% mocniejsze. Nawet jakieś swoje tabelki cytował. Dodał, że np. w VW jest odwrotnie. Przeważnie są "przewymiarowane".

_sobol_
15-12-2016, 22:03
A ja posiadam boscha od kilku lat i złego słowa nie mogę na niego powiedzieć. Tyle, że kupując sprawdzałem datę produkcji i wybrałem egzemplarz, który niecałe 6 tygodni przed zakupem opuścił fabrykę.

szmelcmax
15-12-2016, 22:42
A ja posiadam boscha od kilku lat i złego słowa nie mogę na niego powiedzieć. Tak też może być. Chodzi o ogólną tendencję. Ilość reklamacji, usterek i przeciętną trwałość. Taką ogólną średnią.

weuek
16-12-2016, 04:19
Ford montuje akumulatory o parametrach minimalnie dopuszczalnych do danych modeli. Nawet uważa je za zaniżone. Ogólnie zaleca przy wymianie fabrycznego zdecydowanie dobierać takie o 15-25% mocniejsze. Nawet jakieś swoje tabelki cytował. Dodał, że np. w VW jest odwrotnie. Przeważnie są "przewymiarowane".

Eee tam... Każdy producent taniego auta daje wszystkiego minimalnie. W skodzie to nawet pilnują, żeby 5mm przewodu za dużo nie dać. Ford im nowszy, tym rzeczy niewidocznych dla użytkownika ma mniej (wygłuszenia, uszczelki). VW do benzynowych 1.4 standardowo dawał akumulator 44/380 i alternator 70, a w fordzie 1.8 tdci jest 80/700 i alternator 120.

Moim zdaniem na nieżywotność akumulatorów głównie wpływają charakter jazdy (krótkie odcinki i częste uruchamianie silnika), światła 24h oraz nadużywanie wyposażenia elektrycznego pojazdu (automatycznie włączanie grzania szyb i lusterek w fordzie przy niskiej temperaturze).

Marka czegokolwiek i tak straciła jakiekolwiek znaczenie w XXI wieku, kiedy to mamy wszystko robione przez podwykonawców i składane do kupy gdzieś daleko od centrali firmy/marki.

_sobol_
16-12-2016, 07:08
Marka czegokolwiek i tak straciła jakiekolwiek znaczenie w XXI wieku, kiedy to mamy wszystko robione przez podwykonawców i składane do kupy gdzieś daleko od centrali firmy/marki.nie zgodzę się. Wiele razy o tym mówiłem, że mimo, iż ten sam komponent dla 100 różnych firm zjeżdża z tej samej chińskiej taśmy produkcyjnej, ma różną jakość. Czym się może różnić element wyprodukowany z takich komponentów? Ano właśnie jakością...
Przykład: kumpel ma firmę organizującą eventy, podczas których wyposaża ludzi w słuchawki. Słuchawki są specyficzne (z przełącznikami na kilka kanałów/źródeł dźwięku), a dość często giną. Kumpel zamawia je więc (z racji ilości) bezpośrednio w Chinach. Może zamówić te same słuchawki po 3usd, 5usd, 10usd i 15usd za parę (od tego samego dostawcy). Różnią się tylko tym, że droższe zawsze grają, są dobrze spasowane, niczego nie brakuje (np. głośnika w środku, co zdarza się w najtańszych ;)
Drugi przykład: widziałem łożysko do ciągnika siodłowego Mercedesa (Actrosa), zamiennik z interCars. Znajomy pokazuje mi i mówi: patrz, zapakowane w zwykły szary kartonik, jest 10 razy tańsze niż oryginał, a po wyjęciu go okazało się, że nawet nie starli z niego do końca znaczka mercedesa... i faktycznie, widać, że na łożysku był znaczek mercedesa, który został starty przed zapakowaniem go w kartonik. Tyle, że... padło po kilkudziesięciu kkm, co nie zdarza się przy oryginałach. Przypadek?

Zawsze powtarzam, że nie miejsce produkcji ma kluczowe znaczenie, a kontrola jakości. Przykładów jak powyżej jest mnóstwo...
Pamiętacie monitory komputerowe marki Samtron?
Samsung kiedyś tracił kupę kasy z powodów wyśrubowanych norm jakościowych dla kineskopów w swoich monitorach. Odrzucał ok. 60% produkcji. Wpadł jednak na pomysł zmniejszenia strat. Otworzył spółkę córkę, Samtron, której nikt bezpośrednio z samsungiem nie kojarzył. Monitory były dokładnie te same co u Samsunga (wygląd), jednak miały krótszą gwarancję i trochę gorsze parametry (np. mniejszą rozdzielczość). A zjeżdżały z tych samych taśm produkcyjnych, te same komponenty, niby to samo...

mario595
16-12-2016, 10:13
No a ja właśnie poszedłem trochę pod prąd i nie kupiłem Boscha ani Varty. Zaryzykowałem i nabyłem Duracell (podobno to właśnie Banner). Zobaczymy ile wytrzyma.

latar
11-01-2017, 04:54
Bosch Silver S5 - 2 lata i 2 tygodnie i umarł.

Dziad jeden dwa tygodnie po gwarancji. Fabryczny przeżył 3 lata. Słabo, słabo. Bosch kosztował 20 zeta na miesiąc, sic.

grafmarr
12-01-2017, 06:59
latar: jesteś pewny, że z instalacją elektryczną w samochodzie jest wszystko OK? 2 różne akumulatory z tak krótkim czasem eksploatacji pod rząd? Zastanawiające.
U mnie w Focusie MK1 Bosch Silver S5 wytrzymał 9 lat (garażowany pod chmurką) i był to drugi akumulator. Pierwszy, fabryczny wytrzymał 7 lat. Teraz 2 sezon ma już założony Silver S4. Natomiast w Mondeo MK4 fabryczny aku wytrzymał niecałe 10 lat. Teraz mam założony Bosch Silver S5, ale dopiero 2 miesiąc.

latar
12-01-2017, 07:31
grafmarr
Wszystko w porządku. Samochód stoi pod chmurką. Ma webasto i wszystkie grzańce i ze wszystkiego korzystam. Jeżdżę dużo ale rzadko. Praktycznie tylko trasy 500-1000-1000+km. Czasem samochód stoi przez 2 tygodnie nie ruszany.
Teraz kupiłem też prostownik IP65, instaluje sobie wtyczkę w osłonie chłodnicy i zimą samochód będzie non stop podłączony do ładowania.
Jak aku padł to webasto jeszcze się uruchomiło. Gdy wsiadałem jeszcze kończył się cykl. Bagaże załadowane, kawa zapakowana, na dworze -11C, ja już bez kurki ładuję się do środka. Przyjemnie ciepło, palec na przycisk rozrusznika. Grrrgrrr, światła przygasły, Converse umarł i tyle po nim.

Sterownik zanim odpali webasto to sprawdza napięcie aku i jeżeli jest niskie to się nie odpali. Musiało być dostatecznie wysokie ale pojemność aku na mrozie musiała na tyle spaść, że pompa wody z webasto wyciągnęła z niego resztę tchnienia i na tym się skończyło. Ładowałem go później długo ale już było po nim.

Wstawiłem Centra Futura. To w zasadzie było jedyne co było w lokalnym sklepie. No zobaczymy. Chociaż na przyszłą zimę to już pewnie będzie garaż więc warunki rywalizacji niezbyt równe.

weuek
12-01-2017, 07:37
Chociaż na przyszłą zimę to już pewnie będzie garaż więc warunki rywalizacji niezbyt równe.

Garaż robi niesamowitą robotę. Nawet auto za tysiąc trzymałbym w garażu.

_sobol_
12-01-2017, 08:23
Weuek, mniemem, iż każdy by trzymał, gdyby miał taką możliwość ;)
Potwierdzam "błogość" garażu. Użytkuję od dwóch lat i stałe 10-12st. przy obecnej pogodzie jest rewelacyjne. W mojej poprzedniej lokalizacji, przez 3 sezony max stał pod chmurką i poranki, gdy musiałem jechać autem, wspominam niechętnie :)

weuek
12-01-2017, 08:43
A ja znam mnóstwo osób, które mają garaże (jedna nawet 3 sztuki), ale auta stoją na dworze, bo garaże zajęte gratami. :-)

juri2069
12-01-2017, 10:01
Albo się drzwi nie chce otwierać. Gdy jeżdżę do domu rodzinnego to nie wjeżdżam do garażu bo mi się nie chce , a na drugi dzień rano przecież i tak będę gdzieś jechał .
Zresztą to blaszak. A jakby nie było lepszy blaszak niż pod chmurką

weuek
12-01-2017, 10:15
To odśnieżać i wsiadać do takiego zimnego się chce, a drzwi do garażu otworzyć już nie? Niezrozumiała to dla mnie logika...

lysyG
12-01-2017, 20:12
Mi się wczoraj skończył aku. Próbowałem go jeszcze zreanimować ale zabrakło mi cierpliwości. Miałem fabrycznego, czyli już 9 letniego to dałem mu odejść. Zakupiłem nowego Banera - pasował idealnie, a Smax pali jak głupi.

tomekm68
12-01-2017, 22:03
Witam, tak przeglądałem wątek z poradami jakiego typu aku wybrać i dość często pojawia się stwierdzenie ze ktoś już wymienił i w jaki sposób, lecz nigdzie nie widziałem aby ktoś pisał o procedurze restartowania czujnika sprawności akumulatora, która trzeba ponoć koniecznie robić po wymianie akumulatora na nowy. Robi to ktoś z was?

tifoso
13-01-2017, 05:33
Nie wykonuj zerowania, jeśli akumulator nie został wymieniony.

Metoda zerowania czujnika BMS
1. Wejdź do pojazdu i wykonaj czynności od 2 do 4 w ciągu 10 s.
2. Włącz zapłon, silnik wyłączony (położenie II).
3. Wciśnij i zwolnij przełącznik tylnego światła przeciwmgielnego pięć razy.
4. Wciśnij i zwolnij przełącznik świateł ostrzegawczych ( awaryjne ) trzy razy.
5. Jeśli procedura się powiedzie, lampka ostrzegawcza układu ładowania w zestawie wskaźników zamiga trzy razy w ciągu następnych 15 s.
6. Zerowanie czujnika BMS zostało zakończone.

...

tombalt
13-01-2017, 05:48
A co jak ktoś ma bezkluczykowy zapłon

Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka

stingerA6
13-01-2017, 05:53
To wcisnąć sprzycisk start/stop bez wciskania hamulca/sprzęgła

grafmarr
13-01-2017, 07:31
tifoso: co daje ta procedura? Nie wiedziałem, że taka jest. Chociaż może jest ona tylko w S-Maxie?
latar: mimo wszytko, 2 aku pod rząd z tak krótkim czasem. Może to tylko przypadek?

latar
13-01-2017, 07:34
grafmarr mierzyłem ile ciągnie na postoju. Mało. Teraz już nie pamiętam dokładnie ale dla pewności sprawdzę jeszcze raz. Żeby z trzecim takich samych jaj nie było. Tyle, że zaskoczony jestem średnio. Kolega też ma esa ze wszystkimi grzańcami i Webasto używa codziennie. 3,5 roku i aku powiedziało papa.

Parch
13-01-2017, 07:54
Chociaż może jest ona tylko w S-Maxie?

Jak się ma czujnik BMS (ujemna klema akumulatora), to powinno się wykonywać jego reset po wymianie akumulatora i BCMii.
Czujniki BMS są montowane w Fordach od 2010 roku. Nie wiem jak to jest na innych platformach, ale dla Mondeo MK4, Galaxy MK3 i S-MAX MK1 dotyczy to aut po FL.

marecky83
13-01-2017, 08:11
Zerowanie BMS - konieczne czy nie? Za co odpowiada BMS? Akumulator wymieniłem miesiąc temu - zerować czujnik?

_sobol_
13-01-2017, 09:02
przeczytaj temat o BMS na forum, wszystko zostało napisane i wyjaśnione.

mkozzi
28-01-2017, 14:06
Informacyjnie: 2,0 benzyna 145 KM, zamontowany do tej pory był Ford Silver Calcium 52Ah i 500 A - dość mały muszę przyznać. Dziarsko dawał sobię radę przez 5 lat (nawi, smartfon, cb radio). Co ciekawe do końca działał, nie zawiódł ani razu - wymieniłem profilaktycznie bo przestałem mu ufać 12,05 V w spoczynku. Zamontowałem Varta Silver Dyn. 61 Ah i 600 A. Wymiary idealne. Nie mam uwag.

jussi
28-01-2017, 14:56
U mnie podobnie wczesniej akumulator ford 52Ah a teraz Bosh Silver S4 60Ah 540A.

Majecki
21-03-2017, 09:03
Czy jak samochód nie ma BMS`a (S-max 2006r 2.5T) to czy po wymianie aku trzeba wykonać jakąś procedurę, czy sama wymiana wystarczy?
Pytam, gdyż samochód póki co stoi z rozbebeszonym przodem, i po 2 dniach na aucie aku już nie odpala. Wcześniej jak aku stał poza autem to trzymał parametry.
I teraz nie wiem czy to kwestia jakieś procedury, czy przez rozebrany przód i odłączone czujniki aku traci prąd, czy może coś z elektryką jest nie tak i zżera prądek?
Ma ktoś jakieś pomysły ? :)
Pozdro

eclipse
21-03-2017, 09:19
Jeśli to nowy akumulator (bo temat dotyczy jaki wybrać akumulator) to powinieneś sprawdzić miernikiem jaki prąd pobiera na postoju . Na YT znajdziesz filmik jak to zrobić np tu . https://www.youtube.com/results?search_query=jak+sprawdzi%C4%87+pob%C3%B3r +pr%C4%85du+na+postoju+

Majecki
21-03-2017, 10:15
Pobór na postoju sprawdzę jak już poskładam auto.
A czy poodpinane czujniki mogą powodować że komputer "głupieje" i bierze za dużo prądu ?

eclipse
21-03-2017, 18:42
nie. bo są wypięte /nieczynne . Po 15 min powinien nic nie pobierać .

kkooccuurr
22-03-2017, 14:15
przeczytaj temat o BMS na forum, wszystko zostało napisane i wyjaśnione.
Jakby ktoś szukał to wspomniany wątek jest tutaj http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=253439

...akumulator wymieniłem z 6 miesięcy temu, BMS nie resetowałem, czy waszym zdaniem warto go zresetować po takim czasie?

Parch
22-03-2017, 14:19
Ja bym zresetował.

kkooccuurr
31-03-2017, 10:14
Zresetowałem, chyba nawet z 3 razy - lampka ładowania migała u mnie momentalnie i szybko po trzecim naciśnięciu świateł awaryjnych więc na początku nawet tego nie zauważyłem. Różnic przed i po żadnych nie zauważyłem :)

Yakac
10-07-2017, 16:35
Witajcie. Kupiłem akumulator Bosch S5 85Ah 800A - taki jak chyba większość ludzi w tym wątku. Musiałem to zrobić telefonicznie, gdyż miałem awarię w trasie i jechałem nie wyłączając silnika, auto odpalone z kabli. Akumulator miał być jak najnowszy.
Po przyjeździe i odebraniu zdekodowałem datę produkcji i jest styczeń 2017r a mamy lipiec więc około pół roku od wyprodukowania. Napięcia jeszcze nie sprawdzałem, ale mam pytanie - jak zmierzę to ile ma być żebym się nie przejmował, że kupiłem źle przechowywany czyli rozładowany?
Dzięki za pomoc

xelus
11-07-2017, 08:25
To i tak nieźle, jak szukałem Varty w sklepie stacjonarnym, to nie było nowszej niż rok - jeden miał prawie dwa lata.
Koniec końców kupiłem roczny, napięcie miał 12,9 a obciążony prądem o natężeniu 600A trzymał ponad 10,7V.

Yakac
11-07-2017, 16:21
Zmierzyłem miernikiem akumulator przed włożeniem do auta. Miał 12,65V napięcia spoczynkowego a więc chyba wszystko ok?

mro
11-07-2017, 18:19
Mi polecili bannera i wziąłem już nie pamiętam jaki ;-) trochę większy niż ma być 2.0 tdci, na razie ok, ale zobaczymy jak będzie zimą

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

porter6
19-07-2017, 09:24
Jaki polecacie do 2,0EB ?
(odpalany z kluczyka)

porter6
19-07-2017, 16:57
Jaki polecacie do 2,0EB ?
(odpalany z kluczyka)

Właśnie sprawdziłem, obecnie mam oryginalny forda 60Ah, 590A.
W sklepie obecnie maja Aku varty, tylko 72Ah. Nie będzie za mocny?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170719/e077c55ae3a72c93d29bc62e2557e159.jpg

Wysłane z mojego H60-L04 przy użyciu Tapatalka

porter6
20-07-2017, 09:04
Pytanie nieaktualne, kupiłem już Centre Future 61Ah, 600A (CA612)

gcd
04-08-2017, 22:16
Wiem od hurtownika zasłyszałem, że akumulatory dla Bosch-a robi Varta, w swojej fabryce.
W instrukcji jest napisane, żeby nie dopuszczać do mniejszego napięcia akumulatora niż 12V.
Ładujemy zawsze prądem 1/10 posiadanego Ah ok. 10h.

Kamol_1987
11-08-2017, 16:06
Witam!
Mam problem z moim S-Maxem. Konkretniej z rozładowującym się akumulatorem. Wszystkie problemy zaczęły się we wrześniu ubiegłego roku. Wtedy rozładował mi się akumulator. Po wymianie akumulatora bezproblemowo było ok. pół roku i problem powrócił. Teraz średnio raz na dwa miesiące auto rozładowuje akumulator. Wszystko jest ok jeździ, pali i nagle. Po kilku godzinach postoju całkowicie rozładowuje akumulator do kilku Voltów. Auto było sprawdzane przez elektryka i ten nie stwierdził żadnego poboru prądu na postoju. Czy problemem może być uszkodzony akumulator czy może coś innego ?

wmisiuk
11-08-2017, 16:33
Jestem świeżo po wymianie aku na nowy, ponieważ miałem ten sam problem tzn.... czesto wyskakiwał komunikat o rozładowanym aku. Po wyjęciu okazało sie że w autku siedzi jeszcze fabryczny oryginał fordowski ale po 6 latach stracił on swoje własciwosci :( ... wymieniem i jest po problemie . Co prawda nie sprawdzałem jakiegoś lewego poboru prądu, ale mam nadzieje ze takich nie ma i to tylko aku skonczył swój żywot.
Co do Twojego przypadku to cos za szybko ten nowy aku padł by wiec .. szukaj lewego ujścia dokładniej ;) ... daj znać jak poszło
pozdrawiam

PS: co to za aku nowe założyłeś ... zazwyczaj jest na każdy 2 lata gwarancji wiec ..
PS2: tak przy okazji zauwazyłem u siebie na kablu dochodżacym do klemy jakiś czujnik, moze ktoś wie co on moze wykazywać ??

Agamek12
11-08-2017, 22:14
Za dużo tych stron... Jakie parametry powinien mieć akumulator w 2.0TDCI użytkowany przede wszystkim na krótkich miejskich odcinkach.
Czy komunikat o niskim stanie akumulatora pojawiający się po około 1h grania muzyki z radia na postoju świadczy o tym, że bateria musi być wymieniona? Auto dalej odpala bez problemu.

gcd
12-08-2017, 18:59
Mam w instrukcji, że akumulator powinien mieć do mojego takie parametry 85Ah 800A

szary57
12-08-2017, 20:43
Moje Mondeo komunikat o niskim stanie akumulatora ( oczywiście po 1h sluchania muzyki na postoju ) ma już od lipca 2016, a cała zimę "odpalał" idealnie.
Samochód z 2011 roku , garażowane "pod chmurką"😊- ja robię średnio dziennie 70 km.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Agamek12
12-08-2017, 21:01
"Mój" S-max będzie pokonywać zazwyczaj 4 do 8 razy dziennie odcinki po maksimum 2km. Tak - wiem że diesel przy takiej jeździe jest bez sensu, ale weź znajdź benzynowego S-max'a w małym budżecie...
Stąd pomysł na mały akumulator - taki 70-75Ah (teraz w Passacie B6 2.0TDI mam 70Ah), żeby był w stanie się próbować naładować...

gcd
22-08-2017, 13:57
Będzie on miał znacząco niższy prąd rozruchu, a to w dieslu bardzo istotne.

Agamek12
22-08-2017, 15:36
W Passacie 2.0tdi mam 72Ah/720A i radzi sobie bardzo dobrze.

gcd
22-08-2017, 17:41
Bosch S5 i Varta silver dynamic 85Ah 800A - to pewnie bliźniaki z jednej fabryki.
Na stronce Varty, pokazała dla mojego ten co wyżej i blue dynamic 760A

Bump: Z tego co się dowiedziałem, to Banner montuje oem w BMW, A Yuasa w większości Japończyków.
Polecają jeszcze np. na forum VW - firmę Moll i robiony u nas ZAP - prosto z fabryki.
Na pierwszy montaż, chyba najwięcej wkładają Varty i tak jak ze wszystkim co schodzi - najwięcej ją chrzczą...

marekgd1
02-09-2017, 21:16
Witajcie
W związku z problemem jaki mnie spotkał (jak w temacie) przeczytałem wszystkie posty i muszę stwierdzić, że problem z jakim tu trafiłem w dalszym ciągu nie został ostatecznie rozwiązany. To znaczy się nie do końca, bo upewniłem się jakie parametry ma spełniać mój akumulator, tj. musi być trochę mocniejszy niż do tej pory. Ale nie wiem jakiej marki. Chociaż po przeczytaniu tylu postów i mętliku po nich jakoś przychylam się do zakupu Varty AGM Silver 85Ah 800A.
Oczywiście decyzja ostateczna jak pójdę do sklepu.
Mój Aku, oryginalny Ford Silver 80Ah 700A, padł nagle i bez zapowiedzi po ok. 6 latach i 200tyś km. Rano trzeba wsiadać i jechać, a tu tylko "tyrkanie". Ładowanie nie pomogło. Co dziwne oko w dalszym ciągu jest zielone.
O tyle było to dla mnie zaskoczenie, że gdy miałem MKIII wytrzymał 9 lat i po sprzedaży kolega użytkował jeszcze przez dwa lata. W tedy po prostu nie wiedziałem co to jest akumulator. (w tym też, do póki nie odmówił posłuszeństwa) Samochody oczywiście garażowane, a średnio 40 km. dziennie robię.

Po zakupie pochwalę się na co padło.

pozdrwaiam

mro
02-09-2017, 22:33
A jestes pewny ze to akumulator a nie np. rozrusznik?

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

elvis52
03-09-2017, 06:37
Na co Ci Agm? Masz system start-stop ?

stingerA6
03-09-2017, 06:44
AGM
No właśnie. Po co przepłacać?

gcd
03-09-2017, 11:03
To nic nie da, bo na stop, nie będzie Ci akumulatora doładowywać/zyskiwać prąd.
Varta lub Bosch- sensownie.

marekgd1
12-09-2017, 20:59
Witajcie
zgodnie z obietnicą, ale najpierw odp. dla MRO

Przed ostatecznym stwierdzeniem, że to akumulator a nie inny element skorzystałem z pomocy sąsiadów i uruchomiłem samochód z kabli.

Nim dokonałem zakupu, to poradziłem się jeszcze mojego mechanika, który ogólnie również obstawał przy zakupie troszkę mocniejszego niż fabryczny oraz namawiał mnie na Centre
Gdy poszedłem do sklepu - były chyba wszystkie wspominane w postach lub prawie. Udałem nieprzygotowanego w temacie, Gościu bardzo mocno namawiał mnie na "byczka" o parametrach 80/700 i był za ok.450zł. Jednak coś mi nie pasowało w jego nakręcaniu na ten akumulator.
Ostatecznie zdecydowałem się na Vartę (jw.) i dostałem 12% rabatu z 550zł.
Założyłem go i samochód ożył.
Dodatkowo dla proformy na noc podłączyłem aku do prostownika.

Mam nadzieję, że znowu zapomnę, że w tym samochodzie jest akumulator :-D

pozdrawiam
Marek

PS. Dziękuję Wam wszystkim, za pomoc w dokonaniu wyboru

asaa
21-11-2017, 20:42
Wiem od hurtownika zasłyszałem, że akumulatory dla Bosch-a robi Varta, w swojej fabryce.
.
Z tym się nie zgodzę. W europie są 2 wiodące fabryki akumulatorów, a w zasadzie 2 firmy. I to nie jest tak, że jakiś tam tańszy akumulator, jak to zachwalają sprzedawcy "jest produkowany na linii Varty", w tej samej fabryce produkują równocześnie Varte, boscha, 4max itd. Sprawa wygląda tak iż taka Varta projektuję akumulator o określonych parametrach a następnie zleca produkcję. Ze swojej strony mogę polecić InterCars'owskie 4max'y dają 2 lata gwarancji są całkiem niezłe jakościowo, niezły też jest Baner.

gcd
22-11-2017, 08:10
Porównując Bosch S5 i Varta Silver - to samo.

grzybu81
13-12-2017, 14:12
Drodzy forumowicze

Potrzebuje wymienić akumulator w moim S-maxie 2,0 TDCi i mam pewną rozterkę na jaki. S-max jeździ 2 do 3 razy w tygodniu po mieście (trasy do 10 km) i raz na 2 tyg. dłuższa trasa.

Myślałem nad zakupem
Varta Silver Dynamic 85Ah 800A
lub Bosch S5 85 Ah 800A

ale specjalista ze sklepu polecił mi np. Varte Silver Dynamic 74Ah 750A ze względu na to iż te większe mogą być notorycznie niedoładowywane ze względu na krótkie trasy i długie postoje.

Pytanie do Was:
- Czy ten akumulator 74Ah 750A będzie wystarczający czy teorie "specjlisty" można sobie w buty włożyć
- Czy nie będzie problemu przy montaży w tym, że jest krótszy (278 zamiast 315 mm)
- Jakie alternatory były montowane w 2,0 TDCi - tylko 150A czy też jakieś słabsze ?
- Czy może polecicie jeszcze inny aku

Z góry dziękuję za pomoc

woro_woro
16-12-2017, 20:46
Ja 2 lata temu kupiłem Varta Dynamic niebieski i złego słowa nie powiem. W pełni jestem zadowolony. A lekko nie ma. Codziennie po 3-4 odpalenia i moze 3km przejazdu w sumie. Raz na miesiąc 200km tam i z powrotem.

gcd
17-12-2017, 01:27
grzybu81
Bierz taki, jaki przewidział producent, czyli 85Ah/800A.
Teorie, teoriami, a z drugiej strony polecają mocniejsze/większe akumulatory.
Od czasu do czasu podłączysz pod prostownik i będzie dobrze.

grzybu81
18-12-2017, 11:37
Kupiłem Varta Silver Dynamic 85Ah 800A

Alternator jest 150A więc nie powinno być opcji nie doładowania :) Dzięki za odpowiedzi

woro_woro
18-12-2017, 11:41
Zresetuj BMS i sprawdz też ze odpowietrznik jest niezasklepiony.

Yakac
18-12-2017, 23:04
Coś trzeba robić z tym odpowietrznikiem przy montażu aku?

woro_woro
19-12-2017, 00:04
Powinien być otwarty/wyjęty. Zwykle w sklepie to robią przy wydawaniu akumulatora. Powinni też zrobić pomiar i dołączyć do karty gwarancyjnej.

grzybu81
20-12-2017, 14:09
Jestem świeżo po wymianie akumulatora - wsadzona Varta 85Ah 800A stary był Varta 80Ah

Zabrałem się za ręczne restowanie BMS z objawami j/n:
- za pierwszym razem wl/wyl swiatla przednie przeciwmgielne i nie poszło a było włączone radio i zaraz komunikat "Akumulator rozładowany"
- za drugim razem właściwa procedura tzn 5 x wl/wyl sw przecimg tylne i 3 x wl/wyl awaryjne - ale zamigotala 3x kontrolka aku juz po chyba drugim wciśnięciu świateł awaryjnych - czy to znaczy ze BMS się właściwie zresetował ? Nadal mam komunikat o rozładowanym aku (jeszcze nie jechałem samochodem)

Pytanie dodatkowe czy po wymianie aku na mocniejszy jak w moim wypadku koniecznie trzeba zmieniać ustawienia o jego parametrach w komputerze ?

woro_woro
20-12-2017, 17:34
Wg mnie BMS się zresetował. A jakie napięcie na aku? Masz wydruk?

Spojrzałem że auto masz z 2011 i już 3 aku? Jesteś pewien że poprzedni był padaka?

bzyq81
20-12-2017, 18:16
Wszędzie Varta Bosch czy inne Centre, a tym czasem aku Kozak są całkiem spoko z przyjazna cena.

Wysłane z Tapatalk

grzybu81
21-12-2017, 07:29
Nie wiem czy miałem mierzone napięcie na tym nowym aku (mechanik mi wymieniał)
Stary miałem sprawdzany - wydruk w załączniku. Jestem szczęśliwym posiadaczem od roku tak więc nie mam pełnej wiedzy o historii użytkowania.

Orientujecie się czy konieczna jest zmiana parametrów aku w komputerze ?

manieksaint
22-12-2017, 06:31
Wszędzie Varta Bosch czy inne Centre, a tym czasem aku Kozak są całkiem spoko z przyjazna cena.

Wysłane z Tapatalk

Jak Ci się sprawuje aku Kozak? Jak długo go użytkujesz?

gcd
22-12-2017, 14:28
Na takim testerze też mi u jednego mechanika pokazało - wymień aku, a on był nowy i się dobrze sprawował.
Prawie rok przelatałem bez szwanku i odsprzedałem autko.

mro
22-12-2017, 16:18
Ja wzialem bannera, juz nie pamietam pojemnosci. Mrozow póki co nie bylo, ale na zimnie kreci z bolem. Srednio mi sie to podoba...

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

szary57
22-12-2017, 17:43
Ja kupiłem w październiku akumulator 85Ah 800A Yuasa Silver - jak do tej pory funkcjonuje idealnie ☺

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

motorek4612
22-12-2017, 19:48
osobiście polecam aku marki TOPLA

daabbeer
22-12-2017, 23:38
Podepnę się pod temat z pytaniem: Jak długo wytrzymują Wasze akumulatory? W Focusie wymieniałem po prawie 9 latach, w S-maxie stuknęło mi 7 i zaczynam się zastanawiać czy nie wymienić profilaktycznie przed dłuższymi, zimowymi podróżami. Zwłaszcza jak czytam niektóre z postów w tym wątku w których 4-6 lat to jest dobry wynik...


Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

slawek-kali
23-12-2017, 00:20
Niektorych nazw w zyciu nie slyszalem.. moze lepiej do wlozyc do "made in china"..

Jesli chodzi zas o sam akumulator to 7 lat w dieslu swoje zrobilo, moim zdaniem czas na wymiane.
Spojrzalbym rowniez na rozrusznik, bo przy problemach z odpaleniem to przewaznie tutaj lezy problem.

szary57
23-12-2017, 05:28
Yuasa ...to firma japońska, wystarczy zapytać każdego fana motocykli ☺ - w Europie produkują bodajże w Wlk.Brytanii.
Mój oryginalny akumulator wytrzymał 6 lat i 3 miesiące.


Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

eclipse
23-12-2017, 11:16
Niektorych nazw w zyciu nie slyszalem.. moze lepiej do wlozyc do "made in china"..


Tak można nabijać naiwnych https://youtu.be/-wXyyGBwhLo
a tu już po bandzie https://youtu.be/97mWIgwLxOQ

mkaminski100
31-12-2017, 22:56
Yuasa jest jedną z bardziej renomowanych firm. Po prostu nie jest popularna w Polsce.

Sent from my XT1650 using Tapatalk

Diktus
08-04-2018, 12:54
Posiadam S-Maxa z 2008r akumulator z oznaczeniem Forda więc raczej jeszcze oryginalny ale odmawia już posłuszeństwa jedyne co mnie dziwi to fakt że pobiera od 1A do 1.2A przez 24min od momentu zamknięcia samochodu poprzez kluczyk później oczywiście 0 to za dużo? Czy akumulator o mniejszym pradzie rozruchu może być a o tej samej pojemności? Czy lepiej delikatnie mocniejszy?

woro_woro
09-04-2018, 14:18
Kolego, prąd rozruchu przy zużywaniu się akumulatora będzie spadał. Dobrze mieć tu zapas, bo np nowy 740 po 2 latach eksploatacji bedzie miał 600A. A jeśli wystartujesz z 600A to ile bedzie po 2 latach? Jasne że kręcić będzie, ale pewnie krócej posłuży niż ten mocniejszy. Co do pojemności, również nie oszczędzałbym, i 80Ah jest chyba optymalnie. Kilka Ah w lewo czy prawo nie robi różnicy. Alternator masz 150A?
Polecam obejrzeć kilka filmów z akubiz.biz i wyrobić sobie zdanie. Ogólnie Varta = Bosch i ten nasz model aku mają wg mnie udany. Chociaż gdybym dziś kupował na pewno rozważyłbym Jenox lub Banner. Do Suzuki żony kupiłem Yuasa, bo akurat wśród tych modeli nie ma sobie równych. Kilka filmów z akubiz wystarczy, żeby poznać prawa jakim się rynek akumulatorów rządzi.

Diktus
09-04-2018, 14:53
Akurat domyślam się że mówisz o dieselu ja posiadam benzynie.
Udało mi się wyrwać za śmieszne pieniądze nówka aku tylko że 60ah i prąd rozruchu 540a.

woro_woro
09-04-2018, 15:13
A no tak, nie zerknąłem w profil. Ja pisałem o dieselu.

gcd
15-05-2018, 17:04
I padła bateria...
Wyjąłem, a tam aku z realu 72Ah/680A, czyli o wiele do mojego za słaby.
I tak, że zimę przejeździłem i stuknęło blisko rok od zakupu.
Chciałem zakupić Vartę silver, ale nie mieli aktualnie w sklepie (z przystępnymi cenami).
Ostatecznie wybór padł na YUASA YBX 5000 85Ah/800A.
Polecono mi 6 marek, z których: Moll, Tuborg i AutoPart są 15mm wyższe i gorzej się z Forda wyjmują, natomiast Varta Silver i Bosch S5 były dalej w rankingu konsumenckim.
Aku jedzie kurierem, jutro będzie, a czas pokaże, czy to był dobry wybór.
Podobno i Ford wkłada na pierwszy montaż Yuasę, ale nie wiem do których modeli.

Jeszcze pytanko do wtajemniczonych.
Czy można akumulator ładować, nie wypinając go z klem, plus z prostownika podłączyć do plusa z zaciskiem aku, a minus ładowarki do masy z auta, np. śruby?

eclipse
16-05-2018, 07:00
Można ładować , ale prostownikiem który sam się wyłącza po naładowaniu .

hans01
16-05-2018, 09:21
... albo sam będziesz pilnować woltomierzem, aby nie przekroczyć bezpiecznego napięcia.

weuek
16-05-2018, 09:24
Czy można akumulator ładować, nie wypinając go z klem, plus z prostownika podłączyć do plusa z zaciskiem aku, a minus ładowarki do masy z auta, np. śruby?
Tak robię od około 9 lat, czyli odkąd mam ładowarkę automatyczną. Nigdy jeszcze nie kupiłem akumulatora. :-)

gcd
17-05-2018, 09:29
OK.
Rozumiem.
Czyli masa może być z karoserii, silnika, nie z ujemnej klemy?
Mam automat od polskiego producenta Kula, ale w zakupie jest już cyfrowy/impulsowy, szczególnie ze względu na gabaryt i bezobsługowość.

weuek
17-05-2018, 09:51
Biegun minusowy jest w moim aucie schowany pod podszybiem (w twoim pewnie też). Ale przewód od niego idzie do śruby masowej na kielichu, więc jeden pieron czy podłączysz bezpośrednio do akumulatora czy właśnie do tej śruby.

gcd
19-05-2018, 08:18
Gdzie ta śruba jest dokładnie, bo nie wiem, czy o tej myślę?

casian
27-05-2018, 18:31
Witam

Mam pytanie padł mi akumulator ale mam nowy w domu ale z innymi parametrami.
Był 700A 80 Ah, a ten nowy jest 78 Ah i 720A. Nada się do mojego auta? Czy jednak te parametry sa za małe?

woro_woro
27-05-2018, 18:41
casian Nie ma co się zastanawiać. Jeśli rozmiar pasuje, to nada się.

D.A.N.I.
27-05-2018, 19:13
Dokładnie.
Minimalnie mniejsza pojemność ale rozruch większy.
Zakładać i jeździć :)

casian
27-05-2018, 20:05
mój jest długości 28,5 cm, a ten co siedział 31 cm.. ale chyba to nie ma znaczenia.

Diktus
27-05-2018, 20:10
Blaszka z przodu jest do regulacji przymocowania akumulatora. Więc długość nie ma znaczenia.

casian
27-05-2018, 20:34
super. dzięki za podpowiedź.

gcd
01-06-2018, 11:50
Mój w zakupionym miał 72Ah i 680A EN.
Myślałem, że padł całkowicie, po powrocie z warsztatu i tygodniowym postoju, ale...
Okazało się, że miałem zepsuty miernik el. a w prostowniku padł jeden z dwu bezpieczników i niby jego działania, napięcie na zaciski nie szło.
Mimo, że to aku z hipermarketu, to naładował się całkowicie i nie wskazywał oznak zasiarczenia (w/g łdowarki impulsowej).
To lata dalej i jest ok.
Przy okazji wyjąłem zwierzaka z osłony, ale nie obeszło się bez odkręcania obudowy filtra powietrza.
Jeszcze tak zbunkrowanego aku w aucie nie miałem, dobrze, że można ładować bez wyciągania bezobsługowca.

maniak1977
15-06-2018, 19:01
witam...
Nadszedł i u mnie czas na zmiane akumulatora.
Ze względu że trudny jest do niego dostęp to zrobiłem fotke naklejki.
Podejrzewam że to orginalny jeszcze od nowosci nie zmieniany.
Autko to 2.0 DURATORQ TDCI 163KM rocznik 2013.

Koledzy podpowiedzcie mi co kupić najlepiej?

https://images81.fotosik.pl/1096/90744de516c98858gen.jpg

https://images84.fotosik.pl/1095/272182050bc25c3dgen.jpg

D.A.N.I.
15-06-2018, 19:59
Jak to ori,kup taki sam 75Ah :)

woro_woro
16-06-2018, 13:45
Koledzy podpowiedzcie mi co kupić najlepiej?
Sam kupiłem Vartę Dynamic Blue i jest ok. Ale teraz, jak wiem więcej szukałbym Jenoxa, Autopart, Banner.
https://youtu.be/M4wmNu8TEpk

Ze_ja
16-06-2018, 21:10
Ze względu że trudny jest do niego dostęp to zrobiłem fotke naklejki.
Podejrzewam że to orginalny jeszcze od nowosci nie zmieniany.

To, co masz, to Varta / Bosch (jeden pies, z tych samych fabryk, tylko naklejki inne), choć z pierwszego montażu, więc pewnie masz obrandowane logo Ford. Na dole widać jednak dane koncernu odpowiedzialnego (Johnson Controls), który właśnie jest właścicielem działki Varta Automotive i akumulatorów na licencji Bosch. To znaczy, że zapewne było to Silver-Calcium. Najbliższy będzie Varta Silver Dynamic lub Bosch Silver.
W praktyce możesz kupić dowolny akumulator lepszego producenta (kilka marek już tutaj padło) - czy będzie Silver-Calcium, czy normalny Calcium-Calcium, to nie ma większego znaczenia. Starego Sb-Sb i tak już nie dostaniesz. Dla smart charge wszystkie wapniowe będą OK.

Jaki kupić? Świeży! No i o odpowiednich parametrach oraz gabarytach. Polecam przez sklep specjalizujący się w akumulatorach - żeby dali świeży i nie kłamali o dacie produkcji (jest na akumulatorze, tyle że lekko zakodowana), zamontowali w pełni naładowany (niedoładowanego akumulatora "z półki" nie wolno montować w aucie, bo długo nie pożyje - alternator nie naładuje nigdy do pełna). Jak masz czujnik, to pamiętaj o resecie po wymianie.

D.A.N.I.
17-06-2018, 06:46
Moze ktorys z Kolegow podrzucic link,lub napisac jak zrobic reset akumulatora,
bo wiem ze czytalem o tym,ale niestety nie moge teraz znalezc na forum :(

Diktus
17-06-2018, 11:05
Ciężko było poszukać...


Nie wykonuj zerowania, jeśli akumulator nie został wymieniony.

Metoda zerowania czujnika BMS
1. Wejdź do pojazdu i wykonaj czynności od 2 do 4 w ciągu 10 s.
2. Włącz zapłon, silnik wyłączony (położenie II).
3. Wciśnij i zwolnij przełącznik tylnego światła przeciwmgielnego pięć razy.
4. Wciśnij i zwolnij przełącznik świateł ostrzegawczych ( awaryjne ) trzy razy.
5. Jeśli procedura się powiedzie, lampka ostrzegawcza układu ładowania w zestawie wskaźników zamiga trzy razy w ciągu następnych 15 s.
6. Zerowanie czujnika BMS zostało zakończone.

D.A.N.I.
17-06-2018, 12:21
Wielkie dzięki Kolego,przyda się na pewno :)

maniak1977
17-06-2018, 13:16
To, co masz, to Varta / Bosch (jeden pies, z tych samych fabryk, tylko naklejki inne), choć z pierwszego montażu, więc pewnie masz obrandowane logo Ford. Na dole widać jednak dane koncernu odpowiedzialnego (Johnson Controls), który właśnie jest właścicielem działki Varta Automotive i akumulatorów na licencji Bosch. To znaczy, że zapewne było to Silver-Calcium. Najbliższy będzie Varta Silver Dynamic lub Bosch Silver.
W praktyce możesz kupić dowolny akumulator lepszego producenta (kilka marek już tutaj padło) - czy będzie Silver-Calcium, czy normalny Calcium-Calcium, to nie ma większego znaczenia. Starego Sb-Sb i tak już nie dostaniesz. Dla smart charge wszystkie wapniowe będą OK.

Jaki kupić? Świeży! No i o odpowiednich parametrach oraz gabarytach. Polecam przez sklep specjalizujący się w akumulatorach - żeby dali świeży i nie kłamali o dacie produkcji (jest na akumulatorze, tyle że lekko zakodowana), zamontowali w pełni naładowany (niedoładowanego akumulatora "z półki" nie wolno montować w aucie, bo długo nie pożyje - alternator nie naładuje nigdy do pełna). Jak masz czujnik, to pamiętaj o resecie po wymianie.

Dziekuje kolego za wyczerpującą odpowiedz :)
ale ostatnie pytanie,zamówiłem varte silver , w przyszłym tygodniu powinien dojsc, wiec napisz mi kolego według ciebie jaka najpózniejsza data produkcji powinna być
pozdrawiam

Ze_ja
17-06-2018, 18:30
Nawet roczny akumulator, który jest kupiony w sklepie, w którym utrzymują je w dobrym stanie, nie będzie znacząco odstawał parametrami od nowego. Jak kupujesz z niewiadomego miejsca (nie wiesz, czy okresowo ładują, czy tylko trzymają na półce), to nie brałbym niczego starszego, niż pół roku.
Ten filmik pokazuje, jak odczytać datę produkcji dla Varty. Tabelkę można w razie czego też wygoglać, jeśłi w filmie nie pasi :)
https://youtu.be/kScEQZBsIkw (to nie reklama, żeby nie straszyć pkt. 23 :))

Diktus
17-06-2018, 18:49
Może mi ktoś potwierdzić że benzyna 2.0 bez Smart savera itp powinna mieć napięcie ładowania koło 14.5V?
Bo coś mi słabo ładuje akumulator 2 miesięczny dzisiaj wyświetliło jako rozładowany... Napięcie ładowania 14-14.2V

woro_woro
17-06-2018, 20:11
Wg mnie jak jestvpowyżej 14 to jest w porządku

casian
22-06-2018, 05:37
Moze ktorys z Kolegow podrzucic link,lub napisac jak zrobic reset akumulatora,
bo wiem ze czytalem o tym,ale niestety nie moge teraz znalezc na forum :(

A mogę zapytać co to jest ten "reset akumulatora", po co się go robi i do jakich celów ma służyć ?

krzyspvfr
22-06-2018, 12:12
A mogę zapytać co to jest ten "reset akumulatora", po co się go robi i do jakich celów ma służyć ?

Nie akumulatora tylko BMS czyli Battery Monitoring System. Trzeba go zresetować jak się podłącza nowy akumulator (i chyba też ogólnie naładowany poza pojazdem).

Kubino
09-10-2018, 09:32
Osobiście wczoraj zamontowałem Maxis'a, flagowy produkt Auto Landu, robiony w fabryce Varty 72ah 680A, poprzedni był Varta blue o identycznych parametrach. Co do jakości może wypowiem się po jakimś czasie.

elvis52
09-10-2018, 12:43
Mam voltmaster 80Ah w starszym galaxy od kilku lat, w nowszym w tym roku przed zimą nadejdzie czas na zmianę i też będzie voltmaster

Ze_ja
09-10-2018, 12:54
Producent, model itp. to jedno, ale najważniejsze to kupować świeży akumulator. Nawet najlepszy producent, wypasiony model itp. będzie do niczego, jeżeli postoi w sklepie na półce ze dwa lata i nikt nie raczy go regularnie doładować.

Zatem przed wyborem sztuki, trzeba znaleźć w sieci informacje, jak odczytać datę produkcji i ten parametr sprawdzić przed zakupem. Warto też, jakkolwiek dziwnie by to nie wyglądało, iść do sklepu z miernikiem, i po wybraniu tych nie starszych, niż 6 miesięcy, nie brać niczego, co nie trzyma się powyżej 12,5 V.

A poza tym oczywiście brać ciężki akumulator. Jak mamy wątpliwości co do producenta i modelu a mamy kilka o identycznej pojemności i w tym samym rozmiarze, to brać najcięższy. Pewnie ma więcej ołowiu, lepsze płyty itp.

Technologicznie to już nie problem. Wszystkie wapniowe (czy to Silver-Calcium, czy Calcium-Calcium) dobrze sobie poradzą ze Smart Charge i BMS).

Zatem zamiast polecać konkretne marki, lepiej wybrać świadomie świeży, ciężki akumulator znanej marki lub zdać się na specjalistę, który doradzi też z tymi mniej znanymi. Opinie porównać, w końcu sklepów z akumulatorami jest sporo a i testy, recenzje itp. na YT można znaleźć bez trudu i sobie wyrobić jakąś opinię.

A ten Voltmaster to taka tańsza wersja Centry. Właściciel ten sam - Exide. Zatem musi trzymać podobny poziom, ale nie powinno być sprzedawane drożej ani osiągać lepszych parametrów, niż główna marka w rodzinie.

woro_woro
09-10-2018, 14:41
Było już wielokrotnie w wątkach o tej tematyce, ale polecam www.akubiz.biz i ich kanał na yt.

elvis52
10-10-2018, 13:55
Ja znów polecam kanał miłośnicy 4 kółek na YT
https://www.youtube.com/channel/UC9SoogoWnlKeUEfvBS4rzrw?app=desktop

woro_woro
10-10-2018, 14:09
czy to żart?

robsonlbn
29-10-2018, 06:12
Hej,
czy ktoś może polecić dobry akumulator do S-max 2.2 200KM 2013 rok?

szynszyl
30-10-2018, 14:43
Centra futura 84ah. No ponad 80 i co tu duzo myslec...

pawex01
02-11-2018, 15:30
Hej,
czy ktoś może polecić dobry akumulator do S-max 2.2 200KM 2013 rok?
W ASO jest ciekawa akcja "przegląd auta 4+", przy okazji zakupiłem u nich aku Ford Motorcraft z 3 letnią gwarancją w rozsądnych pieniążkach (wymiana na podtrzymaniu w cenie akumulatora) :027:

robsonlbn
14-11-2018, 04:59
Czy ktoś mi powie czym różnią się akumulatory do samochodów z zapłonem start/stop?Akcja w Fordzie obejmuje wszystkie akumulatory, oprócz tych z przyciskiem start/stop. Jeśli jest różnica to bardzo proszę o info jaki akumulator kupić do S-maxa 2.2 200KM z takim przyciskiem.

woro_woro
14-11-2018, 07:52
Nie z przyciskiem tylko systemem. Ten co na postoju wyłącza silnik. Baterie AGM są po prostu droższe bo 2x trwalsze od kwasowo - ołowiowych.

robsonlbn
14-11-2018, 10:20
Proszę o opinię czy warto wziąć w promocji akumulator od Forda?
http://sklep.grupabemo.pl/ford/product_info.php?products_id=147

woro_woro
14-11-2018, 12:39
Moim zdaniem: nie warto. Obstawiam, że jest to Varta F18, a nawet F17 (który użytkuję od 3 lat).

robsonlbn
14-11-2018, 16:17
Kurczę ja myślałem, że to Fordowskie typu Motocraft itp. Swoją drogą czemu są sygnowane marką Ford a nie Varta?

gibaj
14-11-2018, 18:23
Przecież ze wszystkimi częściami tak jest

woro_woro
14-11-2018, 19:25
Motorcraft nie produkuje akumulatorów. W ogóle niczego nie produkuje.
Więcej, ta Varta to inaczej Bosch S5 010 dla F18 czy tam S4 dla F17 i jeszcze pewnie kilka innych modeli.
Ten F17 (Varta blue - mam taki) to ogólnie udana bateria, parametry powyżej znamionowych. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181114/3096d55457a06462df66b402c7f83f06.jpg

Ze_ja
15-11-2018, 08:53
AGM to też akumulator kwasowo-ołowiowy. Po prostu nie ma elektrolitu typowo płynnego - zamiast zupy ma maty nasączane tym elektrolitem. Obejrzyjcie sobie na YT filmiki pokazujące różnice między zwykłym, EFB i AGM. Wszystkie te typy to są kwasowo-ołowiowe. Różnice są w konstrukcji płyt i sposobie "przechowywania" elektrolitu. I żaden z tych trzech, to nie żel, choć AGM jest temu najbliższy, ale wciąż ma elektrolit płynny w macie, zamiast żelu. Jak nie używacie start-stop można śmiało brać tańszy akumulator. Jak używacie, to trzymać się tego, co fabrycznie dają, czyli na ogół AGM (w niektórych modelach mogą być EFB).
Jak akumulator jest w promocji, to na ogół jest stary, więc przed zakupem sprawdzić jego datę produkcji i zmierzyć napięcie (czy był doładowywany, czy stał miesiącami na półce bez żadnej opieki).

I jeszcze jedno 'Silver Calcium' to patent należący do Johnson Controls. Siłą rzeczy tylko Varta i Bosch mogą być tak oznakowane. Tym samym mamy jasność w temacie tego, kto produkuje te akumulatory dla Forda. Żaden inny producent, dostarczając OEM dla Forda, nie miałby prawa napisać 'Silver Calcium' :)
Zresztą taki tekst " silver in an amount of greater than about 0.001 percent by weight" w opisie patentu wiele mówi o tej magicznej zawartości srebra w ich płytach :D

tompio2
16-11-2018, 08:09
Powyżej 0,001% nie oznacza, że nie ma go tam 1%. Taki zapis sprawia, że nikt poza właścicielem patentu nie może używać srebra. Mylę się?

Ze_ja
16-11-2018, 08:45
Mogą, mogą. Po prostu JCI (początkowo w Varcie) wprowadziło Silver-Calcium, jako marketnigowe WOW, że to niby nowsze i lepsze, niż już upowszechnione Calcium-Calcium, choć w praktyce to w zasadzie to samo, tyle że z niewielkim dodatkiem srebra. Zgłoszona w patencie deklaracja śladowych ilości pozwala im dowolnie to ograniczać, byle cokolwiek było. Nie jest jednak prawdą, że seria blue to to samo. Tam srebra być nie musi wcale. A niezłą paranoją jest to, że od paru lat tańsze Blue służą dłużej od droższych Silver, jest na nie mniej reklamacji i podczas wymiany trzymają lepsze parametry od silverów o podobnym "stażu". Coś poszło nie tak ;)
Była swojego czasu panika, bo Ford zalecał akumulatory Silver-Calcium, a żaden inny producent nie miał i nie mógł mieć, dopóki nie opracowałby własnej technologii z dodatkiem srebra, lecz nadal pozostawała kwestia ochrony samej nazwy. Teraz już chyba w Europie nie jest to zastrzeżone / chronione, bo nazwa zbyt "powszechna" i nie zawiera niczego wymyślnego, więc po paru latach zaczęło się to upowszechniać, jako "ogólnodostępne" określenie.
W UK, gdzie rynek jest dość specyficzny, pojawiały się nawet zapewnienia innych producentów akumulatorów, że Ca-Ca też jest OK, np. tu:
https://www.yuasa.co.uk/info/technical/silver-calcium-batteries/

Ford też przestał tak naciskać na Silver-Calcium, bo postraszyli w kilku krajach UE, że to niedozwolona praktyka nakazująca stosowanie produktów jednego koncernu, więc szybko odpuścili i wygląda na to, że w całej UE już nie naciskają na "silver" w nazwie ;)
Zresztą upowszczenienie Start-Stop (którego szczerze nie lubię) też sprawiło, że zaczęli stosować inne akumulatory (AGM, może czasem tańsze EFB) i zalecanie "srebrnych" nie miało już znaczenia.

A inni producenci akumulatorów zapewne mogą pisać o srebrze. Patent, który czytałem nie zawiera nazwy a jedynie opis technologii, więc jeżeli sama nazwa już nie jest chroniona (a myślę, że nie, choć nie mam źródła ew. aktualnej ochrony nazwy) z uwagi na użycie powsznych nazw pierwiastków, co trudno chronić -> mogą sobie chronić "PowerFrame", ale nie "Silver Calcium", czy "Calcium Silver"). Zostaje im tylko ew. opracować taką technologię, żeby nie było, że tylko piszą 'Silver' :) A to im się chyba za bardzo nie opłaca, więc jadą na Ca-Ca lub zamiast srebra opracowują inne patenty dodatków, jak węglowe dodatki w Centrze / Exide.

jubi-tom
07-01-2019, 14:55
Witam ,
Czy mozecie doradzic jaki kupić aku , do smaxa 2015 r 210hp bi turbo ,mam efb fabryczny i chyba padł bo rano juz nie moge odpalić , pokazuje 11.8 v .
Polecają AGM ale jest 1.5 cm wyzszy.
Niewiem czy wejdzie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

elvis52
07-01-2019, 17:56
Masz system start-stop ? Jeśli nie to agm nie jest Ci potrzebny

pawelpps
22-01-2019, 16:20
Witam.
Ostatnimi czasy w momencie odpalania auta moduł świateł zgłasza mi błąd niskiego napięcia akumulatora.
Po włączeniu zapłonu m jakieś 11,7V podczas rozruchu spada do 8,5 a na biegu jałowym ładowanie po uruchomieniu silnika wynosi 14,5V przy wyłączonych dodatkowych odbiornikach prądu.
Załączam wykres napięcia z Forscana.

Czy to oznaka, że akumulator już nadaje się do wymiany ?
Akumulator "Ford" choć nie wiem czy to nie kolejny

malek.lukasz.81
22-01-2019, 20:56
Te 8.5 V w czasie rozruchu to już słabiutko, moim zdaniem aku się kończy.

Danielo_82
22-01-2019, 21:19
8,5V to już złom, a Rozrusznik na granicy odpalenia

pawelpps
23-01-2019, 05:42
A do tego odpalam po nocy w garażu więc na mrozie byłoby jeszcze mniej.
Kupię nowy. Wybór jest spory: Yuasa, Banner, Varta, Centra Plus, Bosch.
Wiecie może jak sprawdzić datę produkcji akumulatora "Ford" ?
Ładowanie na poziomie 14,5 V też chyba wskazuje że akumulator słaby.

bleeeh
23-01-2019, 05:56
Ja bym na twoim miejscu z tych co wymieniles to kupilbym Bannera. Generalnie wazne przy zakupie akumulatora sa 2 rzeczy data produkcji akumulatora oraz sprawdzenie jego rzeczywistej pojemnosci specjalnym urzadzeniem testujacym.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

rojass
23-01-2019, 08:46
Ładowanie na poziomie 14,5 V też chyba wskazuje że akumulator słaby.
14,5V to wręcz idealny poziom ładowania aku w trakcie pracy silnika
8,5V w stanie spoczynku ? Nie powinien nawet zakręcić rozrusznikiem moim zdaniem :)

malek.lukasz.81
23-01-2019, 10:45
8,5V w stanie spoczynku ? Nie powinien nawet zakręcić rozrusznikiem moim zdaniem :)

Czytać ze zrozumieniem, kolega dokładnie napisał 8.5V w czasie rozruchu.

rojass
23-01-2019, 10:50
Fakt, nie doczytałem. Mój błąd :)

pawelpps
28-01-2019, 16:35
Akumulator wymieniony. Stary pochodził z 2014 roku ( zgodnie z informacją na klemie ujemnej. Marki " Ford" ale wyprodukowany przez Vartę. Może komuś się przyda:
W przedlifcie 2.0 TDCI żeby wymienić akumulator trzeba wyjąć obudowę filtra powietrza odkręcając wcześniej cybant i ciągnąc ja do góry. Trzeba też odkręcić od podszybia zbiorniczek płynu hamulcowego. Całość zajęła mi ok 30 min.

bukox
29-01-2019, 09:28
Fajny test aku do naszych fordów z 2.0 TDCI:
https://www.youtube.com/watch?v=DyR44JV52wE

Fakt, że przydałby się jeszcze test żywotności ale parametrami wygrywa BPOWER Supreme 85Ah.

witekga
29-01-2019, 16:35
Fajny test, ale dzień za pózno, dzisiaj nabyłem Centrę Futura 85/800, zobaczę ile pośmiga.
Pierwszy, fabryczny akumulator (nie wiem jaki) padł po około 7 latach, następny (jakaś varta 80 czy 85 Ah zamontowana przez serwis) wytrzymała tylko ok. 3 lat.

szynszyl
30-01-2019, 15:02
Varta - nie wiem co miales, ale wg mnie to juz nie to co kiedys. Kupuje tylko i wylacznie centra futura i w ciagu nastu lat 4 czy 5 aku bylo, a sluzylo min 5 lat.

bukox
30-01-2019, 15:05
No widzisz a ja 2,5 roku temu kupiłem Centrę Futurę, która właśnie kończy swój żywot i na pewno wymienię na coś innego. Nie ma reguły.

szynszyl
30-01-2019, 15:39
To przeciez nie jecz chlopie, tylko na future masz 3 (TRZY) lata gwarancji!!

_harry
30-01-2019, 16:18
Znasz kogoś kto skorzystał z gwarancji na akumulator? ;-)

Znam dwóch co nic nie ugrali.

witekga
30-01-2019, 16:46
Futura ma jedną minimalną zaletę której chyba inne nie mają (pewien nie jestem) - ma assistance, chociaż może być tak samo trudne do wyegzekwowania jak gwarancja. A z drugiej strony czytając opinie tu i na innych forach widzę, że co bym nie kupił to kot w worku; każda firma jest zarówno chwalona jak i opie...., zależy jak się komu trafi.

_harry
30-01-2019, 17:41
Assistance dotyczy unieruchomienia pojazdu.
Reklamacja idzie swoją drogą.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

bukox
30-01-2019, 18:02
Znasz kogoś kto skorzystał z gwarancji na akumulator? ;-)

Znam dwóch co nic nie ugrali.

Dołączam się do pytania. Czytałem warunki gwarancji Centry i bez większych problemów mogą udowodnić nieprawidłowy sposób obsługi akumulatora szczególnie jeśli ma to miejsce w prawie 10 letnim samochodzie ponad 2 lata po zakupie.

szynszyl
30-01-2019, 18:58
czyli jednak lepsze te firmy co za podobną cene sprzedają aku z 2 letnią gwarancją, bo tam wymieniają a centra nie... logika po zboju...

macieju
30-01-2019, 19:13
Ja kupiłem ostatnio Boscha s5 85/800 auto wreszcie odżyło. Wcześniej był fabryczny Renault 60ah.

_harry
30-01-2019, 20:20
czyli jednak lepsze te firmy co za podobną cene sprzedają aku z 2 letnią gwarancją, bo tam wymieniają a centra nie... logika po zboju...A bardziej logiczne jest być ofiarą odrzuconego zgłoszenia reklamacyjnego w drugim czy trzecim roku?
Sam kupiłem Future.

Slartibartfast
05-03-2019, 09:23
Co teraz warto kupić do 2.0 DW10 bez start-stop? Wymieniony u mnie bodajże 4 lata temu Bosch dogorywa. Na testerze wyszło 75% naładowania a samochód nie był w stanie odpalić...

elvis52
05-03-2019, 09:57
Użytkuje voltmaster 80Ah za ok 270 zł. Kilka lat mam wgakaxy MK1, na zimę kupiłem ten sam do mk2

_sobol_
05-03-2019, 11:25
zakupiłem 2 tygodnie temu Banner, wcześniej też jeździłem na Boschu S5 (5 lat). Chciałem Boscha, ale najpierw "internety", a potem sprzedawca z Petrostar uświadomili mi, że ostatnimi czasy nie warto brać Boscha, czy Varty. Generalnie wszyscy polecają właśnie Bannera lub Yuasę.
Gdybyś brał w Petrostarze, mają "świeże" Bannery, swój w drugiej połowie lutego lutego odebrałem z datą produkcji w okolicach listopada 2018.

Yakac
05-03-2019, 13:22
Ja mam dwuletniego Boscha S5 i ostatnio po 5 minutach słuchania radia na parkingu nagle się wyłączyło. Przypomniały mi się stare objawy. Zacząłęm się przypatrywać akumulatorowi. Rano w pomiarze stanu naładowania w teście zegarów pokazuje np. 11,9. Chyba powinien 12,4 trzymać po nocy? Po odpaleniu silnika jest 14,6-14,7 czyli ładuje dobrze. Kręcę się głównie po mieście, może niedoładowany? Ale zimą kilka razy go podładowywałem prostownikiem.

koval1980
05-03-2019, 15:46
Dołączam się do pytania. Czytałem warunki gwarancji Centry i bez większych problemów mogą udowodnić nieprawidłowy sposób obsługi akumulatora szczególnie jeśli ma to miejsce w prawie 10 letnim samochodzie ponad 2 lata po zakupie.
A znam, moja siostra. Gdyby nie to, że przy zakupie robili pomiary ładowania i dali wydruk to by nic nie ugrała. Po roku Centra padła i uznali reklamację, bo były dołączone wydruki te podczas zakupu ale i przy zdaniu też zrobili pomiary i te wydruki też były dołączone, oddali kasę, bo siostra kupiła Boscha. A w aku coś z celą było nie tak, ładował się tylko do 12.4, a że krótkie przebiegi i rzadko to często ledwo odpalał, albo wcale.

gcd
11-03-2019, 01:58
Banner tylko w białej obudowie to oryginał - tak usłyszałem w hurtowni.
Cena/jakość wygrał po długich poszukiwaniach i rozmowach ze przedającymi - SCHMITZ SILVER 85AH 850A P+ AUTOPART z Alle za 350 zł.
Najlepsze, nawet większe, pomierzone parametry i z polskiej fabryki AutoPart w Mielcu.

rufik
11-03-2019, 11:49
Cena/jakość wygrał po długich poszukiwaniach i rozmowach ze przedającymi - SCHMITZ SILVER 85AH 850A P+ AUTOPART z Alle za 350 zł.

Też takowy kupiłem, ciekaw jestem, jak się będzie sprawdzał, bo marka jest mi kompletnie nieznana...

woro_woro
11-03-2019, 11:54
Dobra bateria
Bump: właśnie zdałem sobie sprawę, że ten silver wcale nie wypadł dobrze na tle konkurencji.
Varta Blue F17, na którą nie narzekam, za to całkiem dobrze.
Co do jakości, dobrym jej wyznacznikiem jest waga. Wiadomo, to nie wszystko, ale po wadze dużo można powiedzieć.

rufik
11-03-2019, 12:26
No to fajnie, ale dlaczego dobra?

woro_woro
11-03-2019, 17:21
ale dlaczego
DyR44JV52wE

makinen
11-03-2019, 19:55
Jak w kolejnych latach będzie dobry w testach to można go polecić. Inaczej nie ma potwierdzenia o trzymaniu jakości. Niech jeszcze popracują na markę. Żeby nie było jak ze wszystkim. Nagły wystrzał zachwytu i od razu jakość pada bo trzeba jak najwięcej i jak najszybciej zarobić.

Slartibartfast
13-03-2019, 14:45
Banner tylko w białej obudowie to oryginał - tak usłyszałem w hurtowni.
A na witrynie Bannera czarny jak smoła... (https://www.bannerbatterien.com/pl/Dopasuj-akumulator/Samochody-osobowe/138-Ford-%28D%29/b3585-Rok-produkcji) Raczej nie wizualizują podróby :)

W teście mrAkumulatora najlepszy jest BPower ale w komentarzach pod filmem wskazał, że wybrałby jednak Bannera.
Varta jakoś się w teście nie odznaczyła

_sobol_
13-03-2019, 22:27
Jak dla mnie - mity i legendy hurtownika, który gdzieś, kiedyś od kogoś słyszał...
Litości! Chyba nikt o zdrowych zmysłach nie podrabiałby tak nieudolnie, aby robić czarne, gdyby oryginały były „wyłącznie białe”... Noo, chyba, że jak raz w tej hurtowni, o której wspominasz, panuje taka zasada, że wyłącznie białe mają z właściwego źródła ;)

Nie sądzę, aby duży sklep motoryzacyjny o świetnej opinii, z chemią specjalistyczną i akumulatorami, w którym kupiłem swojego bannera, handlował wyłącznie podróbami (samymi czarnymi).

koval1980
14-03-2019, 09:03
ZAP Sznajder i Topla, od jakiegoś czasu tylko takie kupuję i polecam i nikt się nie zawiódł, czy w tej cenie jest coś równie dobrego to nie wiem, ale zbyt wiele razy miałem w rodzinie problemy z Centrą, którą już na starcie odrzucam.

CasualLounge
14-03-2019, 12:45
Jeśli wg danych wymiary akumulatora dedykowane do S-Max muszą mieć 242x175x175 [mm] to oznacza to, że nie włóżę do niego baterii o wys. 195mm?

Akurat taką wysokość mają najtańsze u mnie w sklepie 4MAX.

Z tego co pamiętam jest ogromny zapas co do długości baterii, ale jak to jest z wysokością?

makinen
14-03-2019, 13:13
Czasami to nie kwestia miejsca. Mogą kable nie sięgnąć na przykład.

CasualLounge
14-03-2019, 16:07
A odnośnie specyfikacji, jeśli dla benzyny 2.0 producent podaje 2 warianty: '60Ah 540A' lub '61Ah 600A' to którą wartość można zastosować większą (niż tą którą podaje producent), tak aby nie uszkodzić instalacji?

_harry
14-03-2019, 16:52
.... producent podaje dwie propozycje a ty pytasz która konfigurację użyć aby nic nie uszkodzić?
Różnice są stosunkowo niewielkie, bierz którąkolwiek

CasualLounge
14-03-2019, 17:24
Nie zrozumiałeś, ale już poprawiłem swój post.

_harry
14-03-2019, 17:26
"pojemności czy prądu rozruchu"
I wszystko jasne ;-)

woro_woro
14-03-2019, 19:15
Jak widzisz pojemność oscyluje wokół 60Ah. Są opinie, że biorąc dużo większy, alternator może nie być w stanie doładowywać go do pełnej pojemności, a to zwykle kończy się szybszym zużyciem baterii (zasiarczenie). Prąd rozruchu im wyższy tym lepiej.

CasualLounge
14-03-2019, 19:21
Jak widzisz pojemność oscyluje wokół 60Ah. Są opinie, że biorąc dużo większy, alternator może nie być w stanie doładowywać go do pełnej pojemności, a to zwykle kończy się szybszym zużyciem baterii (zasiarczenie). Prąd rozruchu im wyższy tym lepiej.

Nie wiem dlaczego, ale u mnie od nowości przez 11 lat siedział 52Ah 500A.

Bynajmniej rozumiem, żeby szukać z ewentualnie większym prądem rozruchu. Dzięki.

woro_woro
15-03-2019, 08:08
Nie wiem jak w benzynach, ale w dieselu występują 2 typy alternatorów. Słabsze i mocniejsze, w zależności od wyposażenia. Im więcej elektryki tym większe potrzeby, stąd do mocniejszych alternatorów były chyba też pojemniejsze baterie.

szmelcmax
15-03-2019, 17:34
Z tym doborem akumulatora w stosunku do wersji fabrycznej to spotkałem dwie szkoły. Jedna trzymać się zbliżonych parametrów jakie fabryka dała bo nie doładuje , zasiarczy, uszkodzi itd. Druga przeciwna. Dawać do 20% większe bo fabryczne to takie oszczędnościowe minimum. Osobiście skłaniam się do opcji drugiej. Nie zauważyłem szybszego zużycia większych. A zapas prądu zawsze się przydaje. Zwłaszcza zimą.

eclipse
16-03-2019, 07:20
Ja w TDCI 2.0 mam już 3 akumulator,łącznier z oryginalnym auto ma 12 rok eksploatacji.
1- to oryginał forda wytrzymał ok. 7 lat
2- to bosch Silver calcium S5 miał 80 AH i 850 A prądu rozruchu bodajże.
3- to najtańszy jaki był na rynku 70 AH i 680 A firmy krzak.:D ale z 2 letnią gwarancją za niecałe 200 zł .
Jak na razie 3 latka zeszły i ten ostatni sprawuje się super .
Bosch to była porażka tak cenowa (bo ok.600zł) jak i jego żywotność, bo skończyła się po równych 2 latkach.
Jeżdżę nie wiele i na b. krótkich odcinkach ok.5-15 km.

szmelcmax
16-03-2019, 23:12
Bosch to była porażka tak cenowa (bo ok.600zł) jak i jego żywotność, bo skończyła się po równych 2 latkach. Ta firma jedzie na legendzie już od pewnego czasu. To ostatnio typowe dla Niemców. Generalne większość wyrobów jakościowo przeciętna lub słaba. Nie wszystko oczywiście. Ja nie mam już do nich zaufania.

gcd
17-03-2019, 01:31
Dlatego warto posłuchać dobrego sprzedawcy, co mierzy na miejscu parametry i posiada w kwestii doświadczenie.
Wiele z aku nie posiada wartości podanych na etykiecie, a niektóre mają je wyższe, jak: Moll, AutoParts itp.
Z tych markowych, wiodących na rynku, najmniejsze odchyły miała Varta Silver, która robi Boscha Silvera w swojej fabryce i powinno być to to samo.

markiz323
17-03-2019, 07:00
Ta firma jedzie na legendzie już od pewnego czasu. To ostatnio typowe dla Niemców. Generalne większość wyrobów jakościowo przeciętna lub słaba. Nie wszystko oczywiście. Ja nie mam już do nich zaufania.

W 2018 roku sprzedałem samochód, do którego 4 lata temu zamontowałem właśnie Boscha Silver. Nie miałem jakichkolwiek zastrzeżeń. Więc różnie to bywa

szmelcmax
17-03-2019, 11:01
Dlatego warto posłuchać dobrego sprzedawcy, co mierzy na miejscu parametry i posiada w kwestii doświadczenie. Kiedyś przy okazji poszukiwania akumulatora na takiego trafiłem. Zajmował się akumulatorami ogólnie ( wszelka obsługa związana z ich eksploatacją) i oczywiście sprzedaż. Zdecydowanie polecał słoweńską Topla (a sprzedawał prawie wszystkie marki) jako najmniej reklamowane, dobrze wykonane, trzymające parametry i przystępne cenowo. Czy to jest nadal aktualne? Tego nie wiem.

Yakac
17-03-2019, 13:46
Mnie też kiedyś polecano Toplę, dokładnie takie argumenty jak powyżej. Ojciec miał w swoim aucie i bardzo dobrze się spisywała.
Eclipse - jak ci sie ten Bosch wysypał? Stopniowo czy nagle? Jakie masz rano napięcie na baterii w teście zegarów (tak po całonocnym odpoczynku auta)

Szczyglaty
28-04-2019, 10:14
Jeśli wg danych wymiary akumulatora dedykowane do S-Max muszą mieć 242x175x175 [mm] to oznacza to, że nie włóżę do niego baterii o wys. 195mm?

Akurat taką wysokość mają najtańsze u mnie w sklepie 4MAX.

Z tego co pamiętam jest ogromny zapas co do długości baterii, ale jak to jest z wysokością?

Jakie maksymalny wymiary dla aku w smaxie?
Czyli jak duży może wejść do naszych aut?
Banner Wymiary (dł x szer x wys): 315x175x190 i
BPower Wymiary: 315x175x175 (dł / szer/ wys)
Zastanawiam się nad jednym z nich ale mają inne wymiary jak kolega pisał wyżej

EDIT: Tutaj są tabelki z podziałem na silniki i rodzaj paliwa itd.

http://whatbattery.co.uk/ford-s-max-i-2006-2015-batteries/

CasualLounge
29-04-2019, 19:55
Tak tak, przeglądałem tą stronę przed zakupem. Kupiłem Exide w rozmiarze dedykowanym tj. 242x175x175 [mm]. Jedyny problem to przykręcana łapa nie trzyma mi dolnej stopki przez co bateria ślizga się po obudowie. Jeszcze nie usunąłem wady.

Szczyglaty
29-04-2019, 21:13
Ja zakupiłem BPower zobaczymy co to warte i czy się zmieści :P

Yakac
21-06-2019, 14:18
Koledzy jakie powinno być poranne napięcie na akumulatorze w teście zegarów? Czy jest jakaś wartość przy której należy myśleć o nowym?

gcd
22-06-2019, 16:50
AutoPart Gold - król testu konsumenckiego
Do Naszych diesli firma poleca wersję silver, bo ta ma taki model 85Ah 800A EN i wysokość 175mm.
Wyższy nie wejdzie.
Polecany jest też Banner, ale ten oryginalny, w białej obudowie, niestety on już kosztuje swoje.

Yakac
24-06-2019, 08:14
Czy pomiar napięcia spoczynkowego woltomierzem jest miarodajny? wynik różni się od testu zegarów. Np rano w teście zegarów pokazuje 12,4V a woltomierzem 12,6V (ale żeby zmierzyć minus musiałem do śruby masowej w karoserii dotknąć bo klema minusowa pod podszybiem i nie ma dostępu).

woro_woro
24-06-2019, 11:56
Przy teście zegarów jakieś tam urządzenia już pracują, chociażby rzeczone zegary. Chyba, że sprawdzałeś woltomierzem podczas testu zegarów, wtedy różnicy być nie powinno.
Minus masz wyciągnięty do bolca obok aku, strzałki na jego osłonie Cię doprowadzą.

Yakac
24-06-2019, 20:53
woro woro - no tak to nie sprawdzałem. Nie pomyślałem o tym, ale sprawdzę. Dzięki.
Gdzie minus to wiem bo czasem doładowuję zimą prostownikiem automatycznym i tam właśnie idzie klema minusowa prostownika.
pozdro

Update: sprawdziłem woltomierzem i rano na klemach przed włączeniem zapłonu jest 12,5-12,6V, a jak włącze zapłon do testu zegarów to pokazuje mniej, jakieś 12,2-12,3 (i wtedy woltomierz pokazuje tyle samo na klemach). Reasumując - test zegarów nie przekłamuje, tylko nie pokazuje napięcia zupełnie spoczynkowego a już trochę obciążonego akumulatora.
Pozdro

sian
16-09-2019, 12:41
Wygląda na to, że ja też muszę zmienić akumulator. Poczytałem, podzwoniłem i w zasadzie zastanawiam się nad Bannerem (80Ah/700A) albo Vartą Silver (85Ah/800A). Mam mieszane uczucia wobec Varty, ale gość w sklepie z akumulatorami (raczej porządny sklep) twierdzi, że dużo Varty sprzedaje i nie wracają, i on uważa, że to dobre akumulatory.
Pytanie mam takie - czy duże znaczenie ma ta różnica, i czy lepiej brać mocniejszy aku? Generalnie pewnie tak, zwłaszcza do diesla, ale czy to ma duże znaczenie? Bo skłaniał bym się raczej ku Bannerowi...
W teście wspomnianym parę stron wcześniej (https://www.youtube.com/watch?v=DyR44JV52wE) Varta Silver wypadła nieźle, więc mam myślenice. :)
A może Topla Top 85Ah/800A?

woro_woro
16-09-2019, 12:47
Z tych 2 bym wziął Bannera. Jeśli rozważasz zakup w sklepie, to weź wagę ze sobą i zważ je, niech Ci sprzedawca zmierzy prąd i oszacuje pojemność. I na tej podstawie wybierz lepszy.
Sam mam Varta Blue i od 3 lat nie narzekam.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190916/768d1e8fe13b396dab017585f61b3c08.jpg

sian
16-09-2019, 13:20
Tak, rozważam zakup w sklepie - takim, co specjalizuje się w akumulatorach. Jest kilka miejsc z pełną obsługą - w sensie sprawdzą aktualny, a jak wybiorę nowy, to zamontują. Wszystko w cenie aku.
Dzięki za odpowiedź - też skłaniam się ku Bannerowi, zastanawiam się tylko jakie znaczenie ma ta różnica 5Ah/100A (zwłaszcza prąd rozruchu).

woro_woro
16-09-2019, 13:56
Z wiekiem bateria traci parametry. Im wyżej zaczniesz, tym jest większa szansa, że dłużej posłuży. Są też opinie, że nie należy przesadzać z pojemnością, bo standardowy alternator może nie być w stanie doładowywać baterii, co skróci jej żywotność. Z tego co piszą ogarnięci większe aku bardziej się rozładowują (dłużej i częściej trzeba ładować) czyli pośrednio sprawność alternatora ma tu znaczenie.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2750198.html#13267242

makinen
16-09-2019, 14:09
Błagam. Tylko nie elektroda.

gunter2079
16-09-2019, 16:27
W uruchom com polecali mi na miasto gdzie przeważnie jeżdżę (częste on i off) duracel. Obecnie mam yuasa 5000 jeszcze ale z 01.2015 i dwa razy nie odpalił mi bez pomocy kalbli. Narazie 3 mies spokoju ale przed zimą też muszę zainwestować. Na pewno nie chce schodzić poniżej 80 Ah i 800A. Myślę że duży prąd rozruchowy w dieslu to podstawa

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Piasek80
16-09-2019, 16:55
Polski Autopart Mielec. Nie dość że dobre to jeszcze dobre bo Polskie <ok>
https://www.autopart.pl/

sian
16-09-2019, 19:22
W wyżej wspomnianym teście Autopart nie wypadł za dobrze... Dwa brały udział i oba nie trzymały parametrów nominalnych... https://youtu.be/DyR44JV52wE?t=1035

Piasek80
16-09-2019, 21:51
Oglądałem kilka ich odcinków i zawsze jakoś odnoszę dziwne wrażenie ze "najlepsze" akumulatory są marek o których nikt nigdy nie słyszał ale za to tylko oni mają je w ofercie.
U nas w firmie od `95-`96r nic innego pod maski firmówek nie trafiało jak Autopart i nigdy nie było z nimi problemów.

sian
17-09-2019, 13:01
Dzięki za info. W końcu kupiłem nasze rodzime (Autopart) - Tuborg Silver 85Ah 850A - sprzedawca polecał, poza tym ma 3 lata gwarancji, więc się zdecydowałem.
Dziękuję wszystkim za pomoc.

Piasek80
17-09-2019, 13:28
Wiem że akumulatory AQU to produkt Autoparta, o tym Tuborgu nie słyszałem.

luckyboy
17-09-2019, 14:16
Dla Norauto produkuje Varta/Bosch.

Piasek80
17-09-2019, 14:45
A ta legenda miejska to ma już brodę do kolan.
To samo mówią ci z IC, kiedyś z Foty itp...
A prawda jest taka że co lepsze robią im polskie firmy a co tańsze to import z Ukrainy

makinen
04-10-2019, 09:59
(Autopart) - Tuborg Silver 85Ah 850A
Nie jestem przekonany, że Tuborg to jest Autopart.
Masz zdjęcie np. etykiety żeby to było jasno napisane?
Opisy budowy mają na aukcjach jak autoparty, ale to może być zmyłka.

Glabecki
06-10-2019, 20:41
Witam jaki akumulator do smax z silnikiem diesla 2,2 z 2007 roku

dziki-toy
06-10-2019, 21:06
Witam. Mam podobny problem z wyborem akumulatora do mojego 2.0 TDCi 2008r.w automacie z Converse+ i masą elektroniki, a wyczyściłem się z kaski. Znalazłem w dobrym sklepie z akumulatorami marka polska Bizon 80Ah 800A. Czy ktoś ma doświadczenie z tym aku? Sprzedawca zachwala je min. do S-maxa i Mondeo w dieslu.

niobass
06-10-2019, 22:10
...Znalazłem w dobrym sklepie z akumulatorami marka polska Bizon 80Ah 800A. Czy ktoś ma doświadczenie z tym aku? Sprzedawca zachwala je .....

Każdy chwali co ma na sklepie.
Bizon???

Polskie dobre marki , zapraszam do oglądania ...
https://www.youtube.com/watch?v=SD1b1O4i9jg

... a tu o "nowych markach"
https://www.youtube.com/watch?v=97mWIgwLxOQ

luckyboy
07-10-2019, 07:17
Ja w tym roku kupiłem dwa akumulatory OBERON DYNAMIC (Ukraińskie). Za 60Ah zapłaciłem 200zl a za 74Ah 290zl.

Piasek80
07-10-2019, 07:38
Czyli kolejny sezonowy wykwit: co roku jesienią pojawia się 5-8 kolejnych "nowych" nalepek tych samych akumulatorów z tej samej ukrainy (z tej samej fabryki).
Wspólna cecha poza producentem to o 20% średnio zawyżone parametry z nalepki względem tego co faktycznie generuje akumulator i importer działający pół roku pod niezmienioną nazwą, nipem i lokalizacją.
Potem szukaj wiatru w polu.

luckyboy
07-10-2019, 07:50
Podczas zakupu akumulatora prąd rozruchowy zmierzony był kosmetycznie większy niż ten z etykiety, na obu akumulatorach. Produkt zgodny z opisem [emoji13]

Piasek80
07-10-2019, 08:10
Ja też mam taki "miernik" który wszystkie parametry aku jak chociażby napięcie spoczynkowe podaje sporo zawyżone, np 12,87V kiedy rzeczywiste jest 12,62V
Obciążeniowe jest między 11,2 a 10,6V kiedy rzeczywiste 10,1 i spada do 9,2V

luckyboy
07-10-2019, 08:14
Co masz na myśli pisząc "też" ? [emoji38] Znasz sprzęt którym były dokonywane pomiary elektryczne moich akumulatorów?

adixx87
07-10-2019, 12:07
A czy po wymianie aku trzeba forscanem gadac z autem zeby mu powiedziec ze ma nowe aku? Jesli tak to gdzie jest taka funkcja w forscanie?

Czy slabe aku ma wplyw na prace PS?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

dziki-toy
09-10-2019, 07:22
Każdy chwali co ma na sklepie.
Bizon???

Polskie dobre marki , zapraszam do oglądania ...
https://www.youtube.com/watch?v=SD1b1O4i9jg

... a tu o "nowych markach"
https://www.youtube.com/watch?v=97mWIgwLxOQ


Niestety z polskich aku nie ma w ofercie o identycznych wymiarach (175/175/315) do Fordowskich diesli w tym S-max'a, gdzie wysokość 175mm wymusza podszybie. Z tego co szukałem to Autopart jest w trakcie przygotowywania aku o powyższych wymiarach. Po przewartowaniu netu i wczorajszym odpaleniu przy użyciu powerbank zdecydowałem się na austryjackiego Bannera 80Ah 700A. W testach wychodzi dość przyzwoicie. A wyszedł mnie 380pln z przełożeniem pod sklepem przez sprzedawcę z podtrzymaniem w gnieździe OBD.

Piasek80
09-10-2019, 07:27
z podtrzymaniem w gnieździe OBD.
a to po co ?

makinen
09-10-2019, 07:53
Niestety z polskich aku nie ma w ofercie o identycznych wymiarach (175/175/315) do Fordowskich diesli w tym S-max'a, gdzie wysokość 175mm wymusza podszybie.
Jest centra o dokładnie takich wymiarach CA852.

pawelpps
09-10-2019, 12:35
a to po co ?

Pewnie żeby nie trzeba było np potem podawać pinu do radia i żeby nie wykasowało pamięci komputera pokładowego.

dziki-toy
10-10-2019, 08:04
a to po co ?


Tak by nie stracić ustawień chodzby zegara.


Bump: Jest centra o dokładnie takich wymiarach CA852.

Centra nie jest już polska tylko amerykańska Exide.


Pewnie żeby nie trzeba było np potem podawać pinu do radia i żeby nie wykasowało pamięci komputera pokładowego.

Dokładnie

makinen
17-10-2019, 08:19
Zmieniłem akumulator na 85Ah 800A.
Czy po wymianie na większy akumulator w BCM warto zmienić Battery T7 80Ah 700 -> na -> T8 90Ah 800?
Wydaje się logiczne, że tak.
Ciekaw jestem waszego zdania.

luckyboy
17-10-2019, 08:36
Myślę że nie będzie potrzeby.

makinen
18-10-2019, 08:16
Dla potomnych https://takoto.pl/ford-s-max-jak-wymienic-akumulator-poradnik-instrukcja-manual

Parch
18-10-2019, 08:54
Fajna instrukcja, chociaż zawiera sporo nieścisłości.
Jeden przykład: w Fordzie S-Max pojemność prądowa i prąd rozruchowy akumulatora jest różna w zależności od wersji silnika dlatego opis działu "jak dobrać odpowiedni akumulator" jest niepełny. W silnikach benzynowych fabrycznie były/są zamontowane akumulatory o znacznie mniejszych pojemnościach i prądzie rozruchu, tymczasem "tabela akumulatorów pasujących do Forda S-max" w manualu wymienia tylko akumulatory o pojemnościach ~ 80-90 Ah i prądzie rozruchu 700-850 A.

makinen
18-10-2019, 08:59
Postaram się uzupełnić.