![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#81 |
ford::advanced
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 20-09-2011
Skąd: Zachodnie Mazowsze
Model: Galaxy (był Escort MK5, Escort MK7, Fiesta, MND Mk3, MND MK4)
Silnik: TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 478
|
![]()
napięcie na tych PINach jest... zastanawia mnie tylko pin T2-G4... napięcie niby powinno być +12 ale jest niższe niż na aku... prawie +12 a aku lekko ponad +12... niestety nie wiem gdzie dochodzi kabelek żółto czerwony żeby go pomierzyć. Co więcej napięcie jest nawet po wyłączeniu zasilania i aku?!!!??? powiedzmy 4V i spada powolutku...
W schematach nie mogę dojść gdzie to idzie. Czy ktoś z mazowieckiego mógłby mi sprawdzić sam PCM.. czy jest sprawny? oczywiście nie za darmo... Bump: coś jest chyba z tym kabelkiem na rzeczy... jak ruszam wiązka to napięcie na nim się zmienia!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
ford::advanced
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 20-09-2011
Skąd: Zachodnie Mazowsze
Model: Galaxy (był Escort MK5, Escort MK7, Fiesta, MND Mk3, MND MK4)
Silnik: TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 478
|
![]()
Great success!!!! :-)))) hurrrraaa... tak jak myślałem... jeden z kabelków zasilających PCM był spróchniały. Zlutowałem i..... PCM zaczął działać, Forscan się połączył, wykasowałem błędy i żadne nowe się nie pojawiły... jeszcze nie odpalałem auta bo stoi na podnośniku... ale za jakąś godzinkę dam znać... Faktycznie te kable to chyba najgorsza chińszczyzna... szkoda, że w ożarowie już nie produkują :-))))
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
FCP member
![]() Imię: Tomi
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Osielsko
Model: FUSION 4x4
Silnik: 2.0EB
Rocznik: 2020
Postów: 7,202
|
![]() Cytat:
Leszcz
__________________
Moja zabawa z nawigacjami Moje mody we własnym aucie - C+/Tempomat/ACC/BLISS/CTA/CHIP/SYNC2>SYNC3 LOGA stacji Radiowych w SYNC3 bez wymiany ACMa ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
ford::average
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 06-11-2012
Skąd: Piaseczno
Model: Mondeo mk IV, Nissan Micra K13
Silnik: 2.0 TDCi (163KM), 1.2 (80KM)
Rocznik: 2011, 2014
Postów: 128
|
![]()
Tak, koniecznie pokaż jak to wyglada
Dzięki |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
ford::advanced
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 20-09-2011
Skąd: Zachodnie Mazowsze
Model: Galaxy (był Escort MK5, Escort MK7, Fiesta, MND Mk3, MND MK4)
Silnik: TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 478
|
![]()
Sorki chłopaki... już wszystko poskładałem do kupy i usiadłem do kompa już po operacji :-(... w razie czego jestem i podpowiem co wiem jak ktoś jest chętny.
Bump: Pojawił mi się dwa błędy: ===DTC P0691:00-2F=== Kod: P0691 - Niska wartość sygnału w obwodzie sterującym wentylatorem 1 Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).===END DTC P0691:00-2F=== ===DTC U3001:00-08=== Kod: U3001 - Nieprawidlowe wylaczenie modulu sterujacego Status: - DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia - Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS===END DTC U3001:00-08=== Źle wskazuje komputer ile zostało do przejechania - pewnie wykasowane jest średnie spalanie i klima nie działa... Bump: Jak wykasuje ten błąd to klima się włącza... Kod: P0691 - Niska wartość sygnału w obwodzie sterującym wentylatorem 1... wiecie może z czego może ten błąd wynikać? acha... ale bład za chwilę wyskakuje ponownie... może kolejny kabelek we wiązce :-( Bump: Wiązka... ale w innym miejscu... ruszyłem kabelkami i zaczęło działać... ufff... trochę mniej rozbierania, widocznie jak wyciągałem wiązkę i chowałem to obruszyłem kabel sterujący wentylatorem... Ostatnio edytowane przez kot_79 ; 26-07-2014 o 16:41 |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 26-08-2012
Model: Vectra B/Mondeo MK4
Silnik: X18XE/2.0PB LPG
Rocznik: 1997/2012
Postów: 473
|
![]()
Ech te kabelki, w poprzednich pełnoletnich autach takich problemów nie miałem..... ale nie to chciałem pisać.
Czy tam nie ma problemu chlapania płynem do spryskiwaczy? jakby nie patrzeć ta wiązka jest pod zbiorniczkiem, podobnie z słynnym fioletowym kabelkiem do wentylatora. Sam nalewając płyn staram się nie chlapać na nic wokoło. A jest on trochę agresywny, coś mi się o uszy obiło że w jakiś skodach jest właśnie taki problem, ale pewny nie jestem. Ostatnio edytowane przez Markoo ; 26-07-2014 o 21:33 Powód: Literówki. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
ford::advanced
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 20-09-2011
Skąd: Zachodnie Mazowsze
Model: Galaxy (był Escort MK5, Escort MK7, Fiesta, MND Mk3, MND MK4)
Silnik: TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 478
|
![]()
Cholera wie... może coś w tym jest. BTW u mnie kabelek od chłodnicy jest brązowy więc już raz był wymieniany... ja to tak porządnie wszystko zaizolowałem, że nie ma prawa teraz być kłopotów... Tak czy inaczej ciesze się, ze taka awaria spotkała mnie przed domem a nie gdzieś w trasie... masakra. To pewnie przez tą wiązkę i okablowanie mk4 ma opinie, że są problemy z elektroniką....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
FCP member
![]() Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,684
|
![]()
Klima nie rusza zapewne przez problem z wentylatorem. Trzeba znaleźć przyczynę kłopotów z wiatrakiem, to wszystko znów wróci do normy.
Ten drugi błąd (o nieprawidłowym wyłączeniu modułu) nie ma znaczenia. A tak na marginesie - gratuluję koledze! Poszło chyba trochę łatwiej, niż się spodziewaliśmy w trakcie naszej rozmowy...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
FCP member
![]() Zarejestrowany: 23-04-2013
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2.0TDCI 140->163KM
Rocznik: 2010
Postów: 914
|
![]()
kot_79 czy zrobiłeś może zdjęcie tego uszkodzonego przewodu. W którym dokładnie miejscu to było i jak wyglądało?
A poza tym gratulacje za zacięcie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Moja przygoda z preFL Convers+ | FL Convers+ | Customowym LOGO | TPMS | sprzedam: Licznik Convers+ | chwilowo Grabarka | |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
ford::advanced
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 20-09-2011
Skąd: Zachodnie Mazowsze
Model: Galaxy (był Escort MK5, Escort MK7, Fiesta, MND Mk3, MND MK4)
Silnik: TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 478
|
![]()
Ten kabelek do wentylatora był już wymieniany - widziałem jak rozbebeszyłem wiązkę więc jego lokalizacja to pikuś ale na razie po ruszeniu kablami zaczęło działać i już nie chce mi się rozbierać tej wiązki znowu :-)
Orion - chodzi Ci o to jak się uszkodził czy kolory? PCM na pewno wiesz ma dwa zasilania +12V, jedno we wtyczce T3, na pozycji C3 a drugie T2 na pozycji G4... zacząłem od mierzenia zasilania. We wtyczce T2-G4 napięcie było o około 0.5V niższe niż napięcie AKU + jak ruszałem wiązką to zmieniało się o około 0.3V... kabelek miał kolor żółto-czerwony i z wiązki idzie w kierunku skrzynki bezpieczników (ale od góry skrzynki go nie widać). Wyciągnąłem wiązkę z dołu auta (najpierw oczywiście odpiąłem z PCM) tak żeby mieć do niej dostęp stojąc przodem przed samochodem (trzeba wypiąć kabelek ze skrzyni biegów - chyba od czujnika wstecznego ale pewności nie mam, łatwo dostępny, poodcinać wszystkie opaski zaciskowe - łatwo założyć nowe więc to nie problem). Jak już wszystkie wtyczki miałem łatwo dostępne z przodu, to odizolowałem (już drugi raz bo za pierwszym razem nic nie znalazłem) i szukałem tego jednego konkretnego żółto-czerwonego kabla. Wiązka mniej więcej po około 40 cm od wtyczek rozgałęzia się na wtryski i w kierunku skrzynki bezpieczników. Ten żółto-czerwony przewód, tak jak wspominałem, idzie w kierunku skrzynki bezpieczników (tą samą drogą idzie kabelek do wentylatora). Jak już go miałem w ręku to lekko go pociągnąłem i mniej więcej 3cm od rozgałęzienia wiązki wiązki się rozleciał - w środku zamiast miedzi była seledynowa patyna :-), musiałem zdjąć peszel (trochę go właściwie odsunąć bo on i tak jest rozcięty na całej długości :-), poobcinałem końcówki felernego kabla, podlutowałem (dodając około 3cm dodatkowego przewodu, żeby nie było zbyt dużych naprężeń) i zaizolowałem koszulką termokurczliwą i taśmą izolacyjną. A później to czysta radość zmącona lekko kabelkiem od wentylatora :-) W razie czego na priv mogę dać Ci nr telefonu jakbyś potrzebował bardziej szczegółowych informacji. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|