![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#41 |
ford::average
![]() Imię: Przemek
Zarejestrowany: 30-06-2016
Skąd: Gdynia
Model: Focus
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2005
Postów: 150
|
![]()
Płukanka, dobry 5W30 (oczywiście zgodny z normą Forda) i powinno być dobrze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 12-10-2014
Skąd: Warszawa
Model: s-max
Silnik: 2,0 duratec
Rocznik: 2007
Postów: 768
|
![]()
Wiedzac co bylo lane w dalekiej przeszlosci pozostalbym przy 10w40. Lepsze jest wrogiem dobrego.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ford::expert
![]() Imię: wojciech
Zarejestrowany: 08-03-2013
Skąd: Krosno , Nisko
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCI / 140 KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,931
|
![]()
No właśnie jak zawsze i jak wszędzie zdania są podzielone. A mi bardziej nie chodzi o to jaki olej tylko czy po zmianie jest duże ryzyko , że będzie wszędzie ciekło, Skoro teraz nie cieknie . No tan w jednym miejscu coś się sączy. Generalnie oleju nie bierze.
I mam dylemat pomiędzy dobrym 10w , a płukanką i 5w , ewentualnie alternatywa czyli 10w60 |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
ford::average
![]() Imię: Przemek
Zarejestrowany: 30-06-2016
Skąd: Gdynia
Model: Focus
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2005
Postów: 150
|
![]() Cytat:
Kiedyś podczas zmiany oleju od tak zmienili mi 5W30 na 10W40 bez poinformowania (Panie, przecież już masz więcej niż 200k km na liczniku, to trzeba 10W40 lać - jak mi potem powiedziano). Jeździłem tak kilka miesięcy nieświadomy, silnik jakiś głośny był, miałem wrażenie, że werwę stracił. Po zorientowaniu się, wymieniłem ponownie na 5W30 i jak ręką odjął, wszystko wróciło do normy. Silnik ciszej pracował i jak bym odzyskał 5 koni mechanicznych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Oczywiście to subiektywna ocena. Może warto u kolegi spróbować, jak silnik zareaguje na 5w30. Na pewno nie lałbym 10w60. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 12-10-2014
Skąd: Warszawa
Model: s-max
Silnik: 2,0 duratec
Rocznik: 2007
Postów: 768
|
![]() Cytat:
Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
ford::expert
![]() Imię: wojciech
Zarejestrowany: 08-03-2013
Skąd: Krosno , Nisko
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCI / 140 KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,931
|
![]()
No właśnie 18 lat.
Zadecydowałem , że najpierw wleję dobry 10w , a jeżeli silnik faktycznie perełka i przez rok nic nie weźmie to za rok płukanka i 5w. Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 12-10-2014
Skąd: Warszawa
Model: s-max
Silnik: 2,0 duratec
Rocznik: 2007
Postów: 768
|
![]()
A ja bym nic nie kombinowal i lał dalej dobry 10w40. Mialem taka sama sytuacje jak Twoja w zeszlym roku, tylko z Lupo. Nie wiadomo czemu poprzedni wlasciciel zamiast 5w30 lał 10w40. Pozostałem przy tym oleju, tylko zmienilem marke na Milersa. Pewnie jezdzilby na takim oleju kazdej marki ale jakos sie do Milersa przyzwyczailem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
ford::professional
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
![]() Cytat:
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ford::expert
![]() Imię: wojciech
Zarejestrowany: 08-03-2013
Skąd: Krosno , Nisko
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCI / 140 KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,931
|
![]()
10w60 to półsyntetyki , z głównym przeznaczeniem do aut sportowych , ale i zabytkowych . Nie wiem czemu , ale tak o nim pisze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ford::professional
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
![]()
Większość olejów 10w60 to syntetyki. Reszta to hydrokraki i półsyntetyki. Półsyntetyków w tej grupie jest mało, bo łatwiej jest wyprodukować syntetyk o takich parametrach temperaturowych niż półsyntetyk.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|