![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 27-12-2010
Skąd: Polska
Model: Fusion
Silnik: 1,4 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 25
|
![]()
Witam wszystkich,
problem dotyczy FORD FUSION 1,4 TDCi 2005 skrzynia manualna ostatnie spadki temperatur przyniosły mi i mojemu fordowi niemiłą niespodziankę. Najpierw problem objawił się nie możnością uruchomienia silnika z rana. Po podłączeniu kabli do innego auta udało się uruchomić silnik a później po konsultacji z mechanikiem i sprawdzeniu ładowania (to jest bez zarzutu) wymieniłem akumulator po siedmioletniej eksploatacji. Dolałem paliwa Shell V-power diesel plus dodatek Shella przeciw zamarzaniu (na rozgrzanym silniku). Zrobiłem trasę ok 120 km i myślałem że po problemie ale następnego dnia moja Fuzja znów podniosła mi ciśnienie i nie odpaliła. Po kilkukrotnych próbach uruchomienia nastąpiła cisza rozrusznik przestał reagować na start z kluczyka. W związku z tym mam pytanie do Szanownych kolegów gdzie znajduje się i jaki jest numer bezpiecznika zabezpieczającego obwód rozrusznika oraz co mogę sprawdzić we własnym zakresie żeby sprawdzić czy rozrusznik przypadkiem mi nie padł. Będę wdzięczny również za sugestię co może być przyczyną porannych niedomagań mojego Forda. Pozdrawiam i z góry dziękuję za lawinę podpowiedzi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez Kasmo ; 05-02-2012 o 20:52 Powód: literówka |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Imię: sławek
Zarejestrowany: 16-02-2008
Skąd: Opole
Model: Ford Fusion
Silnik: 1.4 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 73
|
![]()
Powyżej są instrukcje ,pobierz tą dla twego typu ,a tam znajdziesz potrzebne dane - strona "wskazówki w przypadku awarii"
09/2004 i tu też cos znajdziesz [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - Ostatnio edytowane przez fofu04 ; 06-02-2012 o 10:13 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 28-08-2009
Skąd: Śrem
Model: Ford Fiesta mk5
Silnik: 1.4 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 382
|
![]()
__________________
Jeżeli jeszcze Cię nie wyprzedziłem, to na pewno to zrobię ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 27-12-2010
Skąd: Polska
Model: Fusion
Silnik: 1,4 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 25
|
![]()
Dzięki za odzew!
Kontrolka świec się zapala i później gaśnie. Co do luźnych przewodów i bezpiecznika START dam znać jak sprawdzę. Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 28-08-2009
Skąd: Śrem
Model: Ford Fiesta mk5
Silnik: 1.4 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 382
|
![]()
A słychać coś czy błoga cisza po przekręceniu kluczyka?
__________________
Jeżeli jeszcze Cię nie wyprzedziłem, to na pewno to zrobię ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 27-12-2010
Skąd: Polska
Model: Fusion
Silnik: 1,4 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 25
|
![]()
Witam,
sprawdziłem bezpiecznik - dobry, żadnych luźnych przewodów nie stwierdziłem. Po przekręceniu kluczyka do poz I zapalają się wszystkie kontrolki i gasną (świeca tylko te które powinny) po chwili gaśnie kontrolka od świec, a po przekręceniu do poz II start kluczyka przygasa wszystko i jest głucha cisza. Na akumulatorze (nówka kilkudniowa Bosh) jest 12,8 V. Macie jeeszcze jakies pomysły Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ? Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 10-08-2005
Skąd: Kalisz
Model: fiat 500x
Silnik: 1.4 MA 170KM AT9
Rocznik: 2016
Postów: 276
|
![]()
wg mnie masz wysypana rozrusznik.. jedż do elektryka niech Ci go sprawdzi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 28-08-2009
Skąd: Śrem
Model: Ford Fiesta mk5
Silnik: 1.4 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 382
|
![]()
12.8V to chyba słabe napięcie, spróbuj z innym autem odpalić przy pomocy kabli. Chyba, że masz prostownik z funkcją rozruchu.
Pozdrawiam
__________________
Jeżeli jeszcze Cię nie wyprzedziłem, to na pewno to zrobię ![]() Ostatnio edytowane przez emonkey ; 12-02-2012 o 13:05 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::average
![]() Imię: sławek
Zarejestrowany: 16-02-2008
Skąd: Opole
Model: Ford Fusion
Silnik: 1.4 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 73
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ford::average
![]() Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: Warszawa
Model: Fusion
Silnik: 1.4 Duratec
Rocznik: 2003
Postów: 69
|
![]() Cytat:
Jeśli jest bez większych zmian, to trzeba odnaleźć słaby styk. Powodem może też być uszkodzony automat w rozruszniku (przerwa). Jeśli jednak napięcie spada gwałtownie, to prawdopodobnie rozrusznik daje za duże obciążenie. Nie sądzę jednak aby powodem było przebite uzwojenie wirnika. Najpierw musiałby zadziałać automat, być może on daje zwarcie albo jest zapieczony. Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
nie odpala , rozrusznik |
|
|