Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Forscan - program do diagnostyki i nie tylko
Strony :
1
2
[ 3]
4
5
6
7
8
9
orion512 02-10-2014, 22:12 Np nazwę spalania chwilowego, Słyszałem że zmieniają całe oprogramowanie na nowsze
Niech kolega poczyta sobie wątek z mojej stopki. Trochę się dokształci i będzie wiedział co można i czego chce.
100 ojro to też nie majątek więc jakbym mógł porobić sobie wszystko sam....
wszystko sam :D
No to jeszcze IDS -- coś ponad 2,5 tyś
i kupa wiedzy co i jak gdzie i po co
lepiej zdaj się na doświadczenie doświadczonych wyjadaczy takich jak tedi_k , mayak ,mm32 i pewnie kilku innych których wiedza jest bardzo bardzo duża
100 ojro to też nie majątek więc jakbym mógł porobić sobie wszystko sam....
Nie ma problemu. Na początek trzeba sobie kupić np. kabelek UCDS na rosyjskiej stronce http://www.ucdsys.ru/ . Kabelek jest specjalizowany i pracuje tylko z programem UCDS. Program jest częściowo po angielsku a częściowo po rosyjsku. Do programu nie ma żadnej dokumentacji.
BTW - z przykrością informuję, że ja osobiście przestaję odpisywać na pytania "jak się robi jakąś tam-prymitywnie-prostą-czynność" tym albo innym programem, bo uważam, że jak kogoś stać na zakup to może też poświęcić rok czy dwa na ogarnięcie co to robi oraz jak się ratuje samochód po wtopach...
Nie oznacza to oczywiście, iż nie poradzę w potrzebie, ale pytania wyraźnie wskazujące, że delikwent nie wykonał odrobiny wysiłku w szukanie rozwiązania a wpędził się w kłopoty sam na własne życzenie będą lądowały wprost w koszu....
vivalamota 03-10-2014, 05:41 Kabel mam elm 327 bez przełącznika.
vivalamota 03-10-2014, 07:22 nie widze u ciebie modułu porktronika jaki masz kabel ? z przłacznikiem Hs Ms ? u mnie w mondku duzo wiecej mdułów jest do testów
Mam kabel bez przełacznika.
Macie kogoś z Wrocławia bądź okolicy kto by mi posprawdzał mojego s-maxa?
Chodzi mi głównie o DPF'a(czy jest jeszcze sprawny), parktronic(czemu nie działa) i np. Wgranie "spalania chwilowego" w komputer.
...Wgranie "spalania chwilowego" w komputer.
Jeśli to S-max z "czerwonymi" zegarami (szczególnie z tym większym wyświetlaczem) to nie ma takiej opcji...
vivalamota 03-10-2014, 10:47 Jeśli to S-max z "czerwonymi" zegarami (szczególnie z tym większym wyświetlaczem) to nie ma takiej opcji...
Tak to dokładnie ten model:-(
Tak to dokładnie ten model:-(
zmień więc na Convers+
vivalamota 03-10-2014, 18:10 zmień więc na Convers+
czyli jak?
musiałbym nowy licznik kupować? w wersji przedliftowej był convers + ??
czyli jak?
musiałbym nowy licznik kupować? w wersji przedliftowej był convers + ??
Tak,trzeba zakupić nowy(używany ) licznik przedliftowy convers +
orion512 03-10-2014, 18:23 Kolega przeczyta sobie pod tym linkiem
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2274276&postcount=363
a najlepiej cały wątek i proponuje dalszą dyskusję przenieść do odpowiedniejszego wątku bo z forscanem to już wiele wspólnego nie ma.
No chyba że kolega po wymianie licznika będzie nim błędy kasował :)
Proponuję zacząć raczej od tego tematu:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=107098&highlight=wymiana+licznika
jest od dziś dostępna nowa wersja forscan
http://forscan.org/download/FORScanSetup2.1.20.beta.exe
Changes History
+ Added feature
* Improved/changed feature
- Bug fixed/removed feature
2.1.20 beta, 2014-10-07 (download)
+ Hungarian language
+ Service functions "Reset the Diesel Particulate Filter Learned Values", "Reset All SCR Learned Values", "Reset SCR converter Learned Values" for:
Mazda CX-7 2.2 R2-T 2009 model year
+ Service function "Injector calibration" for:
Mazda 6 2.0 RF-T 2002-2004 model year
Mazda MPV 2.0 RF-T 2002-2004 model year
Mazda 5 2.0 RF-T 2007 model year
Mazda Bongo 2.0 RF-T 2007 model year
+ Service fuction "Read Fuel Injector Correction Factors", "Change Fuel Injector Correction Factors" for:
Mazda BT-50 2.5 WL-CD/3.0 WE-CD 2007 model year
Ford Ranger/Everest/Endeavour 2.5 WL-CD/3.0 WE-CD 2007 model year
+ Service procedure "ABS service bleed" for vehicles with ESP:
Mondeo Mk4 2007-2011 model year
Galaxy/S-Max 2006-2010 model year
Fiesta Mk7 2008-2011 model year
Fiesta Mk7 with ABS Mk60 2013 model year
Focus/C-Max Mk3 2011 model year
Kuga 2013 model year
B-Max with ABS Mk60 2012 model year
Transit Connect / Tourneo Connect 2009 model year
Transit Connect 2014 model year
EcoSport 2014 model year
+ Service procedures "DPF Static Regeneration", "Reset the Diesel Particulate Filter Learned Values", "Reset Differential Pressure Sensor Learned Values" for:
Mondeo Mk4 2.2 TDCi (Euro V) 2011 model year
Galaxy/S-Max 2.2 TDCi (Euro V) 2010 model year
Focus/C-Max Mk3 2.0 TDCi 2011 model year
+ several new PIDs
* improvements in self-test procedure for CANv2 vehicles
* improvements in procedure of vehicle identification
- "floating" bug in communication with many Siemens ECU (e.g. on Fiesta Mk6 1.4 Duratec), sometimes caused identification problems, failure in service function calls etc
- bugs in the DPF static regeneration procedure for Focus Mk2 2.0 TDCi 2008 model year with Powershift transmission, Kuga 2.0 TDCi 2008 model year
- incorrect interpetation of some error codes returned by ECU after unsuccessful DPF static regeneration, for Mondeo Mk4 and SMax 2.2 TDCI
- incorrect recognition if calibration number on some pre-CAN TDCI engines
- bug managing delays on ELM327 older than 1.3 in case of CAN protocol
- bug selecting measurement for some PIDs
- incorrect displaying EGRDC PID for Mondeo Mk3 2.0/2.2 TDCI
- incorrect displaying INJx_CMP PIDs for some diesel Mazda of 2002-2004 model year
jest od dziś dostępna nowa wersja forscan
FORScanSetup2.1.20.beta
Aktualną jest już 2.1.21 beta (http://forscan.org/download.html)
adziok09 11-10-2014, 19:19 A mógłby ktoś podać jakie powinno być ciśnienie na pompie CR
i jakie wartości powinny mieć wtryskiwacze po zagrzaniu w Mondeo 2.0 TDCI 115KM.
Nie ten temat.
UWAGA: Nie uruchamiaj silnika dłużej, niż przez 5 sekund. Pompa wtryskowa zostanie uszkodzona w przypadku przedłużonego lub powtarzanego rozruchu i braku ciśnienia tłoczenia.
Sprawdź ciśnienie paliwa (przy WŁĄCZONYM zapłonie, WYŁĄCZONYM silniku) (powinno wahać się pomiędzy wartościami 4 i 10 barów maksymalnie). Wyświetlone domyślne ciśnienie paliwa wynoszące 2000 barów wskazuje na usterkę elektryczną czujnika ciśnienia paliwa (złącze, przewody itd.).
Sprawdź ciśnienie paliwa w momencie uruchamiania silnika (wartość żądana = 300 barów ± 50 barów).
Sprawdź ciśnienie paliwa na biegu jałowym (wartość żądana = 250 barów ± 40 barów).
adziok09 11-10-2014, 21:40 Witam
Dodaje trzy screeny z testu
Mam pytanie czy te wtryski są ok? Bo te odchylenia nic kompletnie mi nie mówią
Pompa chyba daje dobre cisnienie
Ale dziwi mnie jedna rzecz że Egr ma jakieś wartości podane w % i u mnie jest cały czas ok. 50 % nie mniej tzn. że on jest w tych 50% otwarty?
Problem u mnie tkwi w tym że czasami przy skrecie i redukcji do 2 biegu z niskich prędkości ciężko mu się odbić a już na klimie to wogóle kaplica.
Egr dzsiaj przeczyśiłem kolektor także dużo syfu nie było
Drugi problem to trochę opóźniona reakcja na gaz tzn. dam gaz to sekunde się namyśla i palnik że w fotel wgniata.
Chciałem zrobic test ICU w Forscan ale niestety jest jakis bład i każe skonataktować się z autorem. Ogólnie błędów nie mam nie kopci.
Pozdrawiam i prosze o porade
Najlepiej zrób log. Zrób sobie test przelewowy to będziesz widział padający 1 wtrysk.
adziok09 11-10-2014, 22:29 W tym problem że niby wszystkie były regenerowane
LOG tzn?
adziok09 11-10-2014, 22:40 nie
Mam problem z zainstalowaniem interfejsu STN1170 ELM327 v3 od Viakena.
Menedżer urządzeń wykrywa nowy sprzęt, ale nie jest w stanie zainstalować sterownika. Po wielu nieudanych próbach zacząłem się zastanawiać, czy problemem nie jest wersja windowsa - XP Home EN.
Może ten sterownik jest tylko do wersji Pro albo PL.
kopydleusz 14-10-2014, 22:57 Może ten sterownik jest tylko do wersji Pro albo PL.
Niestety nie jest to możliwe - systemy Win XP Pro i Home różnią się dodatkami, a nie jądrem, a to jądro potrzebuje sterowników do sprzętu. Wersja językowa tym bardziej nie ma znaczenia (choć nie ukrywam, że wiele funkcji systemowych zostało przetłumaczonych co wprowadza masę zamieszania).
Szukaj innego sterownika, albo sprzętu z Windows 7.
Jak masz płytkę cd od Viakena znajdź katalog interfejs elm327 usb.....
W menadżerze urządzeń - znajdź urządzenie FT230X Basic UART. Następnie kliknij aktualizuj sterownik - wybierz ręczną aktualizację /przeglądaj mój komputer/, następnie pozwól mi ręcznie wybrać,dalej - pokaż wszystkie urządzenia, dalej - z dysku, dalej - wskaż plik w katalogu Interfejs elm 327 usb.... Wybierz następnie ELM 327 USB interface/ważne aby najpierw zainstalować właśnie ten!!/. Zezwól na instalację niepodpisanego sterownika. Po zainstalowaniu w menadzerze pokaze ci się nowe urządzenie ELM 327 USB interface / w grupie kontrolery usb/ Wejdź we właściwosci tego ELM - zaawansowane i zaznacz załaduj VCP. OK. Odłącz kabel usb i wepnij ponownie. Pokaże się nowe urządzenie USB Serial port. Instalacja podobnie jak za pierwszym razem tylko tu wskazujesz ELM 327 interface USB-serial port. OK i gotowe.
maniunio 15-10-2014, 08:44 A tak w ogóle to na płytce od Viakena masz folder, w którym są screenshoty krok po kroku jak zainstalować interfejs.
Mam problem z zainstalowaniem interfejsu STN1170 ELM327 v3 od Viakena.
Menedżer urządzeń wykrywa nowy sprzęt, ale nie jest w stanie zainstalować sterownika. Po wielu nieudanych próbach zacząłem się zastanawiać, czy problemem nie jest wersja windowsa - XP Home EN.
Może ten sterownik jest tylko do wersji Pro albo PL.
Posiadam ten sam interfejs i również miałem problem z instalacją w Windows XP. W moim przypadku okazało się, że najpierw musiałem zainstalować sterowniki FTDI ze strony http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm*, a dopiero później sterowniki do ELM-a.
* Jak na złość, strona padła. Jeśli do popołudnia się nie podniesie, to po przyjściu do domu mogę Ci wrzucić gdzieś te sterowniki, bo powinienem mieć je jeszcze na kompie. Chyba, że któryś z forumowiczów może zrobić to wcześniej.
Viaken nie dał mi płyty CD tylko wysłał plik ze sterownikiem i instrukcję obsługi.
Z tego co widzę struktura folderów jest zupełnie inna niż ta o której pisze Hipesz.
W emailu dostałem informację, że instrukcja oraz sterownik są uniwersalne i powinny działać z interfejsem V2 oraz V3.
Bump: Dzięki kRk_PL
Dokładnie w tym samym czasie dostałem link od Viaken:
http://www.ftdichip.com/Drivers/CDM/CDM%20v2.12.00%20WHQL%20Certified.exe
Po instalacji udało się połączyć:
"Połączenie z interfejsem jest nawiązane na COM4"
blazeyzem 16-10-2014, 08:27 Witam, pytanie off. Testowałem Forscan i przypadkiem znalazłem: poziom wychylenia pedału gazu. Mam 2.0 TDCI 2008 i wskazuje mi między 7%, a 68% - błąd forscan? Może ktoś sprawdzić jak jest u niego dla porównania? Może jakąś adaptację powinienem przeprowadzić?
Z góry dziękuję, forum przeszukałem, ale podobnej treści nie znalazłem.
kopydleusz 17-10-2014, 00:02 U mnie 0-100%, więc coś masz dziwnie.
blazeyzem 17-10-2014, 16:30 U mnie 0-100%, więc coś masz dziwnie.
Dzięki wielkie, czyli wymiana, bo adaptacji pewnie nie ma.
Wtrącę się w tej sprawie - sprawdzałem też i mam miedzy 0 a 99.61% i nie wiem czy się coś zaczyna psuć czy to jest norma.
blazeyzem 19-10-2014, 08:43 Depnij mocniej w podłogę, dojdzie do 100 :-)
Wtrącę się w tej sprawie - sprawdzałem też i mam miedzy 0 a 99.61% i nie wiem czy się coś zaczyna psuć czy to jest norma.
Musisz przystrzyc dywanik o 0,03mm żeby docisnąć mocniej gaz.
tommobile 19-10-2014, 13:10 Musisz przystrzyc dywanik o 0,03mm żeby docisnąć mocniej gaz.
Dokładnie o 0,39. :p
blazeyzem 19-10-2014, 17:01 A proszę zerknijcie jeszcze w moduł BCMii i tam też jest APP. W PCM też mam 0% ~ 99,68%, a BCMii 7,68% ~ 68,71%.
Musisz przystrzyc dywanik o 0,03mm żeby docisnąć mocniej gaz.
Dywanik to z automatu lewa noga podciąga :lol:
Co do depnięcia bardziej do podłogi - to się łączy ze złamaniem pedału gazu :lol:
A ten pedał dalej nie dochodzi ... do końca :lol::lol::lol:
Najnowsza wersja FORScan (http://forscan.org/download.html) ujrzała światło dzienne
kameleon7 29-10-2014, 13:44 Witam
Czy mozna znalezc korekcje wtryskow w silniku po 2010 roku? Mam S-maxa z silnikiem 163 konie i nie moge znalezc tych danych w Forscanie.
Jeśli nie ma F_INJ to powinno być Cyl_Balance.
kameleon7 30-10-2014, 17:11 Jeśli nie ma F_INJ to powinno być Cyl_Balance.
Niestety nie ma w module PCM ani F_INJ ani Cyl_Balance.
Ktos juz pisal w tym temacie ze nie ma w tym silniku mozliwosci sprawdzenia w module PCM ilosci kilometrow przejechanych po ostatnim wypaleniu DPF.
mam takie pytanko mam program ELMconfig i forscan do tego kabel elm327 czy jest ktoś na forum kto zrobiłby taki przełącznik HS MS....ja do lutowania nie mam talentu :) ???
tommobile 07-11-2014, 08:55 mam takie pytanko mam program ELMconfig i forscan do tego kabel elm327 czy jest ktoś na forum kto zrobiłby taki przełącznik HS MS....ja do lutowania nie mam talentu :) ???
Sprzedawca viaken_pl z allegro sprzedaje: http://allegro.pl/stn1170-elm327-v3-diagnoza-obd2-ms-can-ford-polski-i4714569509.html
Nic nie trzeba lutować.
Witam Panowie, kupiłem taki ELM327 http://allegro.pl/modul-bluetooth-obd2-focus-fusion-fiesta-mondeo-i4719417347.html i zainstalowałem najnowszy Forscan 2.1.22. (Windows 8.1)
W moim Mondeo MK3 2005 po lifcie 2.0 TDCI świeci się kontrolka MIL z powodu zaslepionego EGR. Nie pytajcie jak i kto to robił, tak kupiłem i po kilku dniach się zaświeciła. Teraz juz wiem że ten egzeplarz ma ten "trudniejszy" model EGR z czujnikiem.
Problem z tym że o ile Forscan odczytał błedy, EGR + błędy żarówki i udało sie je usunąć, o tyle kontrolka na liczniku się tym zabiegiem nie przejeła i nadal się świeci. Co mogłem zrobić nie tak?
Pozdr!
rockybalboa 20-11-2014, 07:29 Jeśli nie ma F_INJ to powinno być Cyl_Balance.
jak przełożyć cyl_balance na korektę dawki?
wartości u mnie, co możecie o tym powiedzieć?:
1) 1,01295
2) 1,01936
3) 1,05870
4) 0,90824
średnia arytmetyczna wynosi 0,999813 więc wydaje się być ok.
przy 2000obr wszystkie mają taką samą wartość ok 1,0005.
z tego co wiem, to przekłada się to na wyrównoważenie pracy silnika.
Jest nowa wersja programu
Problem z tym że o ile Forscan odczytał błedy, EGR + błędy żarówki i udało sie je usunąć, o tyle kontrolka na liczniku się tym zabiegiem nie przejeła i nadal się świeci. Co mogłem zrobić nie tak?
Widocznie nie usunąłeś wszystkich błędów z pamięci. Odpal proga raz jeszcze, sczytaj ponownie błędy i skasuj wszystkie. Musi zgasnąć, nie ma inaczej.
Widocznie nie usunąłeś wszystkich błędów z pamięci. Odpal proga raz jeszcze, sczytaj ponownie błędy i skasuj wszystkie. Musi zgasnąć, nie ma inaczej.
Dzięki za sugestie, w wolnej chwili podepnę się ponownie. Jednak zaraz po usunięciu łączyłem się z Monde jeszcze dwa razy i za każdym razem w zakładce DTC miałem pusto... Chyba że moje usuwanie to nie bylo usuwanie? Kliknąłem ikonke "Reset DTC" - od tego momentu nic już nie znajdował.
Pozdrawiam
Dzięki za sugestie, w wolnej chwili podepnę się ponownie. Jednak zaraz po usunięciu łączyłem się z Monde jeszcze dwa razy i za każdym razem w zakładce DTC miałem pusto... Chyba że moje usuwanie to nie bylo usuwanie? Kliknąłem ikonke "Reset DTC" - od tego momentu nic już nie znajdował.
Pozdrawiam
Ok, ale masz interfejs tylko po hs-can, a błędy możesz mieć w modułach ms-can i tych nie skasujesz tym co pokazałeś.
Z drugiej strony nie wiem czy błędy z ms-can zapalają kontrolke na desce.
Witam chłopaki ponownie.
Od czasu kiedy ostatnio pisałem zrobiłem kilkadziesiąt kilometrów. Dziś podpiąłem się ponownie przez wspomniane wyżej ustrojstwo i wyskoczył jeden błąd w DTC: P0401. Kliknąłem Reset DTC, błąd się wykasował, pojawił sie tylko P1000 ale z tego co wiem on ginie po odpaleniu samochodu. Jednak lampka na desce nadal się świeci. Nie zgasła choćby na sekundę. Po usuwaniu odpaliłem samochód i tak samo świeci się nadal.
Pytanie: Czy jeżeli jakiś kabelek lub wężyk nie będzie podpięty pod EGR, to jest taka możliwość że nie da się wykasować błędu? Może on zaraz po wykasowaniu powraca tylko nie od razu wpada w loga z którego błędy zczytuje ten ELM? Teoretyzuje ale narazie tylko to mi przychodzi do głowy. Jeśli chodzi o kabelki i wężyki u mnie to te które widać na pierwszy rzut oka są podpięte.
Pozdrawiam!
darmodziej 23-11-2014, 14:32 EGR nie jest zaślepiony?
witam.
Mam elmconfig v0.2.15 i starszą v 0.213b. Otóż starsze wersja działa z moim viaken'en elm327 v3. działa normalnie, a przy nowszej po próbie szczytania, wyskakuje mi "runtime error 91'. Co może być powodem. Mam windows 8.1.
Proszę usunąć temat, juz wipsałem w odpowiednim wątku..
EGR nie jest zaślepiony?
Jest zaślepiony. To oznacza że nie da się wykasować nawet na chwile tej lampki tym badziewnym Vgate? Mechanik w BOSH Service zrobił to od ręki, no ale oczywiście po jakimś czasie zapaliła się ponownie.
Witam!
Czy cos wiadomo o wersji FORSCAN pod androida? Znalazlem tylko takie info:.." As for Android, we plan to implement it after FORScan 2.0 beta is released. ..." Jednak na razie cicho.
sagittarius82 25-11-2014, 06:48 Koledzy orientujecie się może, czy istnieje opis procedur serwisowych, które można przeprowadzić przy pomocy Forscan'a?
I jeszcze jedno, czy program wyświetla tylko procedury dostępne aktualnie (zalecane do wykonania) dla danego auta czy wszystkie przez siebie obsługiwane ?
I jeszcze jedno, czy program wyświetla tylko procedury dostępne aktualnie (zalecane do wykonania) dla danego auta czy wszystkie przez siebie obsługiwane ?
tylko do danego (podłączonego) auta procedury wyświetla, jak nie podepniesz auta to okienko jest puste
kameleon7 25-11-2014, 16:27 Witam
Ostatnio zrobilem logi programem FORSCAN.
Jak silnik jest zimny to po odpaleniu cisnienie w szynie paliwowej wymagane jest 0 a osiagane cos kolo 3000 jednostek. Pytanie czy tak musi byc? Po chwili oba cisnienia sa prawie rowne.
Kolejna sprawa to temperatura katalizatora czujnik 1 i 2. Pomimo zimnego silnika caly czas pokazuje 100 stopni. Czy to bledny odczyt FOR scana?
Jest jeszcze temperatura spalin i tam tez jest caly czas 100 stopni.
sagittarius82 25-11-2014, 17:44 tylko do danego (podłączonego) auta procedury wyświetla, jak nie podepniesz auta to okienko jest puste
Chodzi mi bardziej o fakt, czy program powinien wyświetlić wszystkie procedury dla danego auta (dostępne w Forscan'ie dla konkretnego modelu) czy pokazuje tylko te, o które niejako "auto się upomina"? Pytam, gdyż po podłączeniu sie do mojego Mondka mam dostępną tylko jedną procedurę dotyczącą resetowania wartości adaptacyjnych, natomiast jak podpiąłem się do Fiesty MK7 swojej narzeczonej to program pokazał aż 4 procedury - teraz nie wiem, czy należy je wykonać, czy można to tak zostawić i skąd się to bierze? To jest też żródło mojego pytania o dostępność opisu do poszczególnych procedur.
Wyświetli tylko dostępne procedury w danym aucie. Jak wykonać daną procedurę, test to wyświetli komunikat co i jak postępować.
sagittarius82 25-11-2014, 19:14 OK rozumiem. Dzięki za info.
Najnowsza wersja do pobrania 2.1.24 http://forscan.org/download.html
kameleon7 26-12-2014, 18:50 Witam
Czy ktos z was moze mi pdac jakie powinny byc wartosci przeplywomierza na wolnych i przy maksymalnym przyspieszaniu. Oraz jak badam temp spalin to mam caly czas 100 stopni. Czy ma tak byc?
czy ten kabel będzie działać z moim mondeo 2.0tdci 2004rok i Forscanem ?
http://allegro.pl/k14-kabel-diagnostyczny-interfejs-elm327-obd-ii-cd-i4899012117.html
darmodziej 04-01-2015, 13:44 Kup i spróbuj, masz dwa tygodnie na zwrot, więc stracisz tylko na przesyłkę, to chyba niewiele, jeżeli ma się pewność.
marcin1051 04-01-2015, 16:17 czy ten kabel będzie działać z moim mondeo 2.0tdci 2004rok i Forscanem ?
http://allegro.pl/k14-kabel-diagnostyczny-interfejs-elm327-obd-ii-cd-i4899012117.html
Też jestem ciekaw czy pasuje
Jak już się coś do własnego auta kupuje, to nie lepiej trochę dołożyć i kupić cos pewnego a nie prowadzić eksperymenty typu "uwali mi jakiś sterownik czy może się uda"???
Tyle razy było pisane, ze najlepiej kupić sobie Viakena V3 (http://allegro.pl/stn1170-elm327-v3-diagnoza-obd2-ms-can-ford-polski-i4910565634.html) i mieć spokój.
Zgadzam się z tedi_k. Ja poszalałem i kupiłem VCMII i nie mam żadnych problemów. A Viakena jak najbardziej polecam do domowego grzebania
juri2069 04-01-2015, 21:59 czy ten kabel będzie działać z moim mondeo 2.0tdci 2004rok i Forscanem ?
Ja mam taki i za takie pieniądze i działa z każdym fordem bez problemu i bezbłędnie pokazuje to co trzeba.
Tylko oczywiście ja kupowałem rok temu i od innego sprzedawcy
OBD OBD nie równe.
Pewności nie ma czy akurat ten się połączy
Wszystkie są podobne
Pamiętam tylko tyle że na allegro znalazłem aukcje i było wyraźnie napisane : " Poprawiona komunikacja z FORDEM " - bo z fordami zawsze były większe problemu niż chociażby z grupą V W gdzie to każdy kabel się łączy
Witam. Mam pytanie podłączajac się do mojego mondka zauważyłem ,,Samodiagnostyka układu ABS,, po jej uruchomieniu spod maski słychać kilkukrotne buczenie. Domyślam się że w tym momencie jest diagnozowana pompa ale czy przy okazji można tą opcją odpowietrzyć np zapowietrzoną pompę ABS? Aha i dlaczego ta opcja jest widoczna dla mojego mondka a u brata w Maździe 6 już nie ma? Z góry dzięki za podpowiedzi.
Pojawiła się nowa wersja Forscan'a 2.2.0. Zaciekawiła mnie jedna opcja dostępna dla starszych fordów póki co i to w rozszerzonej wersji "+ Service function "PATS programming" (requires extended license)".
Zastanawia mnie fakt dlaczego dziś nie mogłem skasować błędów w moim fordzie. Czy forscan nadal jest darmowy czy trzeba płacić za niego żeby móc kasować, chyba że wina leży po moim sprzęcie.
Na razie jeszcze jest darmowy,ale widać,że szykują się zmiany ...
PATS programming to programowanie kluczyka do auta.
Przetestowałem na swoim i działa trochę się pozmieniało.
Co tam się jeszcze pozmieniało na korzyść. Czy to kodowanie działa we wszystkich autach? Zauważyłem że jeszcze jak się wybiera co się chce podglądać to dali opcje read i control
Byłby ktoś uprzejmy wytłumaczyć mi krotko, na chłopski rozum, jak sprawdzić forscanem czy pompa cr ma prawidłowe ciśnienie ? Czy muszę odpinać jakieś wtyczki itd. Z góry bardzo dziękuje za pomoc.
Chłopaki a na czym polega procedura odpowietrzania ABS w Forscan ?
Ciekawi mnie to tak na zaś :P
Da sie monitorowac parametry z roznych modulow na raz?
Jakos nie znalazlem opcji. Zmiana modulu usuwa z listy wybrane sondy.
Jakos nie chce mi sie wierzyc aby to technicznie nie bylo mozliwe.
Byłby ktoś uprzejmy wytłumaczyć mi krotko, na chłopski rozum, jak sprawdzić forscanem czy pompa cr ma prawidłowe ciśnienie ? Czy muszę odpinać jakieś wtyczki itd. Z góry bardzo dziękuje za pomoc.
Odpinasz czujnik od regulatora ciśnienia na pompie oraz cztery wtyczki przy wtryskiwaczach (te z prądem ;) ). Mając odpalony program zaczynasz kręcić rozrucznikiem i po kilku sekundach widzisz ciśnienie, jakie wytwarza pompa.
Powinno być 1600 Bar.
Jest już kolejna wersja programu Forscan 2.2.1
czym polega procedura odpowietrzania ABS w Forscan ?
Napisze ktoś ?
martinezzt 11-01-2015, 14:26 Jest
Bump: http://forscan.org/
Cześć
Czy ktoś wie jak rozumieć poszczególne PIDy (po tłumaczu wychodzą cyrki):
CDPF_LAST_RGEN(km)
CDPF_LOAD(%)
CDPF_DEFLT_OFF
CDPF_FASH_CO
CDPF_LRNT_OFF
CDPF_MASH_CO(km)
CDPF_MILE_ASH(km)
DP_DPF(kPa)
martinezzt 11-01-2015, 18:13 Witam mam taki kod usterki ABS U0126:00-8a kasuje go ale znowu powraca co to morze byc pomocy
Witam mam taki kod usterki ABS U0126:00-8a
Problem z komunikacją modułu kąta skrętu kierownicy, tego na kolumnie.
martinezzt 11-01-2015, 19:24 Wiec co teraz
szafarek 11-01-2015, 21:48 Cześć
Czy ktoś wie jak rozumieć poszczególne PIDy (po tłumaczu wychodzą cyrki):
CDPF_LAST_RGEN(km) - ilość km przejechana od ostatniej próby regeneracji
CDPF_LOAD(%) - zapełnienie (%) filtra DPF
CDPF_DEFLT_OFF( ) - ???
CDPF_FASH_CO( ) - ???
CDPF_LRNT_OFF( ) - ???
CDPF_MASH_CO(km) - ???
CDPF_MILE_ASH(km) - ilość km do całkowitego zapełnienie filtra (czytaj jego "śmierć")
DP_DPF(kPa) - ciśnienie różnicowy przed filtrem cząstek
Co wiedziałem to opisałem ....
Co wiedziałem to opisałem ....
Dzięki choć za tyle
krystianen 12-01-2015, 16:50 Pojawiła się nowa wersja Forscan'a 2.2.0. Zaciekawiła mnie jedna opcja dostępna dla starszych fordów póki co i to w rozszerzonej wersji "+ Service function "PATS programming" (requires extended license)".
ktos wie jak działa??
Jest jasno napisane że PATS jest obsługiwany do rocznika 2001
Napisał mm32
Pojawiła się nowa wersja Forscan'a 2.2.0. Zaciekawiła mnie jedna opcja dostępna dla starszych fordów póki co i to w rozszerzonej wersji "+ Service function "PATS programming" (requires extended license)".
ktos wie jak działa??
*
This article describes PATS programming procedure. The article is actual for version 2.2.1 (PATS programming is implemented for European Ford models of 1999-2002 model year). If PATS programming functions is not available in the list of service functions, it means it is not implemented for this model. If the PATS programming function is available in the Service chapter, it is implemented for this model and must work in full.
There are 2 types of secure access: coded and timed. Coded requires an incode generation by the outcode provided by vehicle. Timed access requires that operator has wait for some period of time (usually 10-12 minutes) with diagnostic tester connected. Some vehicles support only coded access, some only timed access, some support both. FORScan supports all of these options. If both access types are available, FORScan asks user to select the preferred one. Coded access can be done fast, but requires incode/outcode calculator. Timed access doesn't require any code exchange, but requires signfificant timeframe (at least 10 mins). If Module Initialization option is selected (available for Duratorq DI models), it will require getting access to PCM first (coded or timed), then for FIP module (only timed).
http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=839
fajnie, można mieć extended licence przez 2 miesiące za free. Szkoda tylko ze lista samochodów jest jeszcze taka uboga.
Szkoda???
A czy na pewno chciałbyś aby każdy co wyda 50zl na ELMa mógł łatwo odjechać Twoim mondkiem?
Jest jasno napisane że PATS jest obsługiwany do rocznika 2001
Mylisz sie, MK3 do konca produkcji.
Szkoda???
A czy na pewno chciałbyś aby każdy co wyda 50zl na ELMa mógł łatwo odjechać Twoim mondkiem?
Wciąż trzeba mieć kalkulator incode. Jak maja ukraść to i tak ukradną.
mayak wysłałem pw, ciężko się do Ciebie dobić.
Wciąż trzeba mieć kalkulator incode. Jak maja ukraść to i tak ukradną.
Kalkulatory in-out code dostępne są online z poziomu smartfona. Dekodują w czasie rzeczywistym. Ograniczenie to szybkość wpisywania cyferek na małym ekranie smartfona.
Do Ford Galaxy mk3 2006 -> można też zastosować ? czytałem sporo i ten program jest chyba ... CHYBA najlepszy :) Ps. Pełno kabelków na allegro, czy ktoś ma sprawdzone ?
Ps. Pełno kabelków na allegro, czy ktoś ma sprawdzone ?
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=218525
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=218525
podziękował! :P
z tego co pamietam to ok. 520 kPa
Prawidłowe ciśnienie najlepiej odnieść do temp. zewn. i w przeciwieństwie do innych diagnoz, zrobić to zimnym silniku (wpływ ciepła silnika)
Tu jest tabela saturacji R134a: link (http://www.csgnetwork.com/r134apresstempconv.html),
podać temp. zewn. (uwzględnić ewentualnie nagrzane podłoże od słońca itd.)
tabela ta, poda nam ciśnienie gazu przy wprowadzonej temp. (bar - więc x100)
Oczywiście klimatyzacja wyłączona. Test szansy na obecność prawidłowej ilości czynnika w układzie.
http://forscan.org/download.html - nowa wersja Forscan v 2.2.2
Panowie pytanie. Jakie pidy wlaczyc w forscanie by zdiagnozowac turbo i egr podczas jazdy?. Cos mi strasznoe auto szarpie i nie wiem czy to nie wina sprezarki dlatego chcialbym to wszystko programowo zdiagnozowac.
Wybierz wszystkie z magistrali PCM, ale te najważniejsze umieść w pierwszej dwunastce - wtedy pojawia się na wykresie w FORScanie.
Na początek daj te dotyczące EGR, łopatek turbosprężarki, rpm.
http://i.imgur.com/EdMkKRsl.png
http://i.imgur.com/ZtGvEU6l.png
dariuszk24 16-02-2015, 18:50 mam takie pytanie zwiazane z testem na forscanie, interesuje mnie dzialanie sond lambda
a dokladnie drugiej za katalizatorem,od kilku dni komp pokazuje mi coraz wieksze spalanie(normalnie 30mpg)teraz pije wzgledem kompa 22-25mpg
zainteresowalo mnie wskazanie przedostatniej pozycji w tabeli o2s22 ciagle pokazuje zero cokolwiek by sie nie dzialo l,pedal w podloge,czy luz niewazne ani drgnie.
forscan pokazuje "no fault"brak bledu-czyzby?
czy uzywajacy forscana w benzynie mieli takie obserwacje,doswiadczenia.
podejrzewam ze druga lambda za katem jest walnieta,zamowilem dzis druga dotrze za kilka dni.
ale czy mialem racje??? sam juz nie wiem.
Witajcie !
Podłączyłem pod komputer za pomocą kabla od VIAKEN i kilka błędów mi pokazała, wklejam tutaj do analizy dla Was. Narazie to moje początki, ale nie ukrywam liczę na Waszą pomoc :)
(WARN) [19:57:15.975] Sprawdzanie FTDI #1:DA0177BM...
(OK) [19:57:16.166] Połączenie z interfejsem jest nawiązane on FTDI #1:DA0177BM
(OK) [19:57:16.166] Interfejs: STN1170 v3.3.1 (ELM327 v1.3a)
(OK) [19:57:16.249] Połączenie z pojazdem jest nawiązane
(OK) [19:57:21.989] Pojazd: Ford Galaxy\S-Max Duratorq-Turbo Diesel Common Rail Injection 2.0L 2006.5, VIN: WF0*********59807
(OK) [19:57:23.567] Znalezione moduły: PCM - Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
(WARN) [19:57:27.622] DTC w PCM: P2002:00-68
(OK) [19:57:27.657] Znalezione moduły: OBDII - Diagnostyka pokładowa II
(WARN) [19:57:28.680] DTC w OBDII: P2002-C
(OK) [19:57:29.571] Znalezione moduły: SASM - Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego
(OK) [19:57:31.383] Znalezione moduły: ABS - Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
(WARN) [19:57:32.655] DTC w ABS: U3001:00-08
(OK) [19:57:35.452] Znalezione moduły: PSCM - Moduł sterujący układem wspomagania kierownicy
(OK) [19:57:36.920] Znalezione moduły: BCMii - Modul sterujacy ukladami nadwozia
(WARN) [19:57:39.309] DTC w BCMii: B109B:13-6C, B112B:07-2C
===PCM DTC P2002:00-68===
Kod: P2002 - Wydajność oddzielacza cząsteczek stałych poniżej wartości progowej (rząd cylindrów 1)
Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Brak filtru cząstek stałych
Przewody czujnika ciśnienia różnicowego nieprawidłowo zamontowane lub uszkodzone
Ograniczenie/blokada w układzie wlotu powietrza.
Sprawdź następujące elementy:
Sprawdz, czy czujnik cisnienia róznicowego i przewody sa nieuszkodzone i nie sa zatkane.
Sprawdź, czy filtr jest zamontowany
===END PCM DTC P2002:00-68===
===OBDII DTC P2002-C===
Kod: P2002 - Wydajność filtru cząstek stałych poniżej wartości progowej
Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
===END OBDII DTC P2002-C===
===SASM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego
===END SASM DTC Brak===
===ABS DTC U3001:00-08===
Kod: U3001 - Nieprawidlowe wylaczenie modulu sterujacego
Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
===END ABS DTC U3001:00-08===
===PSCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterujący układem wspomagania kierownicy
===END PSCM DTC Brak===
===BCMii DTC B109B:13-6C===
Kod: B109B - Światło tablicy rejestracyjnej
Dodatkowe symptomy usterki:
- Otwarty obwód
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: -2718524 min - Globalny czas rzeczywisty
-MAINECUV: 13.00 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-ESTSECRK: Nie - Status silnika - silnik w fazie rozruchu
-ESTSERUN: Tak - Status silnika - silnik pracuje
-INCARTMP: 0 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC B109B:13-6C===
===BCMii DTC B112B:07-2C===
Kod: B112B - Moduł kierownicy
Dodatkowe symptomy usterki:
- Usterki mechaniczne
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: -2831152 min - Globalny czas rzeczywisty
-MAINECUV: 14.25 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-ESTSECRK: Nie - Status silnika - silnik w fazie rozruchu
-ESTSERUN: Tak - Status silnika - silnik pracuje
-INCARTMP: 21 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC B112B:07-2C===
Interfejs:
Typ: FTDI #1:DA0177BM, 38400 kbps
Interfejs: STN1170 v3.3.1 (ELM327 v1.3a)
Min.delay: 6 ms ( Excellent)
Pojazd:
Model: Ford Galaxy\S-Max
Silnik: Duratorq-Turbo Diesel Common Rail Injection
Pojemność: 2.0L
Rok: 2006.5
VIN: WF0MXXGBWMxxxxxxxxxxxxxxx
PCM - Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Nr części: 6G91-12A650-MQ
Strategii: 6G91-12K532-DQ
OBDII - Diagnostyka pokładowa II
SASM - Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego
Nr części: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Strategii: 6G9N-14C309-AB
ABS - Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
Nr części: 6G91-2C405-AJ
Strategii: 6G91-14C036-AE
Kalibracji: 6G91-14C037-AE
PSCM - Moduł sterujący układem wspomagania kierownicy
Nr części: 6G91-3K514-AG
Strategii: 6G91-14C072-AE
Kalibracji: 6G91-14C073-AB
BCMii - Modul sterujacy ukladami nadwozia
Nr części: 6G9T-14A073-DJ
Strategii: 6G9T-14C094-AG
Kalibracji: 6G9T-14C095-AG
Odnośnie błędu P2002 ustaw FORScana następująco po podłączeniu do samochodu:
http://i.imgur.com/UxKx5wxl.png
Następnie przejedź się aż do rozgrzania silnika (z 15minut?) i zapisz log do pliku. Pierwsze 12 PIDów będzie dostępnych na wykresie skąd odczytasz wartości maksymalne i minimalne. Jedź tak aby uzyskać maksymalny moment obrotowy i dla niego zarejestrować różnicę ciśnień w filtrze DPF
http://i.imgur.com/MtgNhYGl.png
Dla porównania (mam ten sam silnik na tych samych wtryskach) u mnie na obrotach jałowych DP_DPF = 1 do 4 kPa
W okolicach maksymalnego momentu obrotowego 12-17 kPa.
odnośnie błędów Uxxx - to jakieś drobiazgi, pewnie związane z niskim napięciem akumulatora.
W piatek sprowadzilem sobie z Niemiec "nowego" Mondka (2011 - 2,0 140KM)
i po podlaczeniu sie pod kompa FORSCAN nie widzi DPF'u :?:
Brakuje PID'ow zwiazanych z filtrem :(
Czyzby auto spelniajace normyw EURO 5 nie mialoby DPF'u :D
Forscan nie pokazuje PIDow DPF dla aut z osprzetem Delphi.
Bylo juz wielokrotnie na forum
No nie pokazuje i to niefajna wiadomość. Po cichu jednak wierzę, że to wina Forscana, których ich nie obsługuje i liczę, że dodadzą obsługę. Ktoś ma może wiedzę w tym temacie?
Źle liczysz... PCM od Delphi po prostu nie ma tych PIDów! Nie ma znaczenia czy próbujesz IDSem czy czymkolwiek innym - to nadal nie ma... Forscan potrafi pokazać nawet więcej PIDów niż IDS!
W sumie to podałeś dowód na to, że jednak może być.
1. IDS nie widzi wszystkich PIDów = może istnieć
2. Nowe wersje FORScana od czasu do czasu dodają nowe PIDy = może istnieć, a FORScan nie obsługuje jeszcze
Na dodatek w przedlifcie były, więc nie chcę wierzyć, że wycięli.
Tak więc ciągle liczę, że się pojawią.
Forscan nie pokazuje PIDow DPF dla aut z osprzetem Delphi.
a jest jakis program ktory pokazuje :?:
Bump: dopiero za 5 razem udalo mi sie polaczyc.
Nie dalo mi sie tez przeprowadzic diagnostyki, gdzie w poprzednim Mondku nigdy nie bylo problemow
W sumie to podałeś dowód na to, że jednak może być.
....
Uważasz twórców FORscana za "ociężałych umysłowo"?
Każdy PCM (i inne sterowniki też) "zgłasza" listę PIDów przy inicjalizacji... I koledzy autorzy złośliwie nie zauważyli tych PIDów oraz olali je jako "nieważne"?:027:
Lista PIDów może ulec zmianie w wyniku modyfikacji softu sterownika - nie ma przeszkód aby Delphi dodał jakiekolwiek PIDy - najwyraźniej nie ma jednak na to ochoty...
Odnośnie błędu P2002 ustaw FORScana następująco po podłączeniu do samochodu:
http://i.imgur.com/UxKx5wxl.png
Następnie przejedź się aż do rozgrzania silnika (z 15minut?) i zapisz log do pliku. Pierwsze 12 PIDów będzie dostępnych na wykresie skąd odczytasz wartości maksymalne i minimalne. Jedź tak aby uzyskać maksymalny moment obrotowy i dla niego zarejestrować różnicę ciśnień w filtrze DPF
http://i.imgur.com/MtgNhYGl.png
Dla porównania (mam ten sam silnik na tych samych wtryskach) u mnie na obrotach jałowych DP_DPF = 1 do 4 kPa
W okolicach maksymalnego momentu obrotowego 12-17 kPa.
odnośnie błędów Uxxx - to jakieś drobiazgi, pewnie związane z niskim napięciem akumulatora.
Dzięki za pomoc, napisałem PW z kilkoma pytaniami :)
Tadeuszu - szkoda gadać.
FORScan od czasu do czasu dodaje wsparcie do nowych PIDów. I nie wymyślaj teorii, że PCM zgłaszam PIDy podczas inicjalizacji, bo to nie jest takie proste.
Przykład - najnowsza wersja dodaje nowe PIDy - INJ_BALx PIDs dla Focus/CMax Mk3, Kuga, Mondeo Mk4, Galaxy Mk3. Te PIDy były, a autorzy dodali wsparcie dla nich.
Z mojej strony kończę temat - nie przekonam Cię i w sumie nie zależy mi na tym.
arturfom 05-03-2015, 13:27 Tedi_K i Polarny każdy z was ma po części rację
PID-y zostały zdefiniowane po wprowadzeniu OBDII jako wspólne dla wszystkich producentów to norma SAE J/1979 - numerki opisują co ma być do odczytania jednak producent ma swobodę w dostępności do poszczególnych PID, poza zdefiniowanymi są PIDy specyficzne dla producenta - pełna swoboda jednak komunikacja ma przebiegać identycznie i dane mają być przekazywane identycznie komunikację określa ISO 15031 i tam w mode 1 jest zbieranie informacji co jest dostępne ( widać w forscanie jak sobie interfejs czyta ) - interfejs śle zapytanie a komputer odsyła odpowiedź że może podać to i to
mode 6 i 8 pobiera dane diagnostyczne na podstawie w/w lub pobiera specyficzne dane dla danego producenta i tutaj dodaje się PIDy producenta w oprogramowaniu
cały pies jest pogrzebany w tym że PIDY standardowe mają określone wartości i zakresy oraz formułę do przeliczenia natomiast te własne producenta już nie muszą i możemy odczytać np PID numer wartość z zakresu 0-255 a jak nie znamy jednostek i formuły do przeliczenia to wyświetli nam interfejs tylko wartość od 0 do 255 ( coś jak PID w Vag )
Wyszła nowa wersja Forscan'a 2.2.3.
Fajna ta funkcja zamrożonej ramki z poprzedniej wersji. Przegapiłem to.
michalj1983 22-03-2015, 06:14 Koledzy co myślicie o tym ogłoszeniu?
http://allegro.pl/elm327-ford-hs-ms-can-elmconfig-ffn-forscan-m3scan-i5126896765.html#delivery
Cena jest oczywiście nie istotna chodzi mi o produkt i samego sprzedawce.
A do czego potrzebukesz kabla? Może wystarczy kabel od viakena, jest dwa razy tańszy i nie trzeba nic przełączać.
Wysłane z mojego XT1033
michalj1983 22-03-2015, 08:51 Ogólnego użytku do mondo 2008 r. Co prawda dopiero będę zaczynał obcowanie z tymi rzeczami i wole dopytać niż później marudzić że źle kupiłem. Najbardziej zależy mi na sprawdzaniu DPF-a bo jestem w Holandii i robie trasy do pracy 14 km w jedną strone do tego jakieś 4 km tylko po ekspresówce a przyznam się że iprzejechalem 12k km i dopiero raz zauważyłem że DPF się wypala i to po starcie do pracy pod praca zerkam na chwilowe a tu 0.9 więc otwieram drzwi i strasznie śmierdziało więc wszystko jasne tylko czy to możliwe by auto było rozgrzane na tyle by procedura się rozpoczeła? Więc wyjechalem na taki odcinek okolo 2km i 3 rundki w tą i z powrotem i nie wiem czy pomogło czy proces został przerwany.
Jest do pobrania wersja FORScan lite beta na Android.
BrudnyHenryk 17-04-2015, 10:17 Możesz podać link? Na www.forscan.org/download nie widzę.
tu jest:
http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=13&t=985
Ogólnego użytku do mondo 2008 r.
Polecam do Fordów miodzio. http://viaken.pl/pl/polski-elm327-v3-ford-mscan-hscan-euroscan-2014.html :one:
Polecam do Fordów miodzio. http://viaken.pl/pl/polski-elm327-v3-ford-mscan-hscan-euroscan-2014.html :one:
Ja go uzywam do s-maxa i zero problemów, tez polecam :)
Wysłane z mojego XT1033
Może mi tu pomożecie, forscan wypluł błąd :IPC DTC B1A84:51-2B
Nie mogę znaleźć czego on dotyczy, nie mogę również skasować błędu.
DTC B1A84:51-2B
IPC DTC B1A84 51-2B Car Configuration Data (Additional Fault Symptom - Not Programmed), Instrument Panel Module
zmieniałeś coś w konfiguracji ?
orion512 20-04-2015, 23:18 Kolega miał najprawdopodobniej robiony update softu licznika i po tej akcji w liczniku nie zrobiono kopii centralnej konfiguracji.
Proszę skopiować konfigurację do IPC i błąd powinien się dać skasować.
Nie jestem jeszcze na tyle biegły żeby to zrobić. Muszę poczytać co i jak i wtedy spróbuję. Bardzo dziękuję za pomoc.
wyryte w kamieniu
Czy w forscanie może sprawdzić wypadanie zapłonu lub jakoś układ WN ?
Czy w forscanie może sprawdzić wypadanie zapłonu lub jakoś układ WN ?
to pierwsze tak to drugie nie wiem :(
to pierwsze tak
podaj mu jaki PID I instrukcje co i jak:)
Czy w forscanie może sprawdzić wypadanie zapłonu ?
Tak można
Wydaje mi się, że można podejrzeć w odpowiedniej zakładce programu.
Potestuję w week :D
Są jakieś pidy z wypadaniem zapłonów. Ale testował to ktoś ? czy jeżeli jest wszystko ok to wartości maja być 0 ?
czy jeżeli jest wszystko ok to wartości maja być 0 ?
Tak ma byś zero
Z tabeli wybierasz sobie cylindry i skanujesz
Kamil, wystarczy zdjąć na chwile przewód WN i zaraz pokaże ci czy rejestruje wypadanie zapłonu. Testuj!
Powiem Ci że tak próbowałem i nie pokazało nic.
Hm. Poćwiczę w week.
wyryte w kamieniu
No na razie jednak nie sprawdzę z przyczyn obiektywnych :D
Podpowie mi ktos jak uruchomic jakiekolwiek PID'y
Nic nie chce u mnie dzialac :?: :D
Po podlaczeniu pokazuje tylko kody DTC
Najnowsza wersja 2.2.4 jest do pobrania.
Jak juz piszesz to moglbys sie wysilic i wrzucic tu changelog.
Added PATS programming functions for a few more popular European models and many US models of 1998-2009.
Added Fuel Pump Learn service function for Transit of 2006 model year,
Finnish language,
support of HSCAN2 and HSCAN3 bus for the newest Ford Hybrid models,
small fixes and other improvements
Dlaczego w forscanie jeżeli wybierze się dwa różne pidy LTFT to różnie też pokazują ? Nie powinno być na każdym pidzie LTFT tak samo ?
Ponawiam prosbe.
:one:Podpowie mi ktos jak uruchomic jakiekolwiek PID'y
Nic u mnie nie dziala :(
Kolego umów się z kimś z Twoich regionów. Tak będzie najszybciej i najsprawniej.
maximondi 14-05-2015, 21:41 Ponawiam prosbe.
:one:
Nic u mnie nie dziala :(
A Specjaliste w osobie tedi_k masz pod nosem.
Chciałem zrobić kalibrację HCM w swoim mk3. Po odczekaniu 11 sekund pokazuje się komunikat o konieczności regulacji świateł wg procedury. Więc wyregulowalem obydwa i nacisnąłem OK. I tutaj procedura została wstrzymana i kalibracja się nie skończyła. Co robię źle?
Wyskoczył mi błąd B2477. Jak go naprawić?
Tapnięte z Szajsunga MkIV
bruneros 25-05-2015, 20:00 Wyskoczył mi błąd B2477. Jak go naprawić?
Tapnięte z Szajsunga MkIV
moduł poduszek, albo jakis kabelek od modułu/poduchy, albo auto po dzwonie i moduł sie "zblokował" po wystrzales jaśków
I wyskoczył w module lewej lampy xenon?
Tapnięte z Szajsunga MkIV
slawek-kali 25-05-2015, 20:12 Wyskoczyl po naprawie lampy? Odpinales cos?
Tak. Lampy były rozbierane. Przetwornice działają, silniczki również.
Tapnięte z Szajsunga MkIV
moduł poduszek, albo jakis kabelek od modułu/poduchy, albo auto po dzwonie i moduł sie "zblokował" po wystrzales jaśków
Taki błąd wyskakuje w Focusach Mk2. W Mondeo Mk3 ten kod jest przypisany do modułu ??? no właśnie jakiego ???
Tapnięte z Szajsunga MkIV
Nikomu nic nie przychodzi do głowy?
Tapnięte z Szajsunga MkIV
Podczas kalibracji po opuszczeniu i podniesieniu soczewek przez sterownik silniczek prawej lampy wariuje przez parę sekund. Może tutaj szukać przyczyny?
Tapnięte z Szajsunga MkIV
Czy ktoś z MKIII i xenonem fabrycznym mógłby podłączyć się forscanem i odczytać wartość V przedniego czujnika poziomowania?
Tapnięte z Szajsunga MkIV
Pokazal mi sie taki blad ktory spowodowal wlaczenie sie komunikatu "USTERKA SILNIKA" i wlaczenie lamki ikonki silniczka.
Kod P00BC:64-A8 - Zakres/jakosc sygnalu w obwodzie A przeplywomierza masowego lub objetosciowego powietrza - zbyt maly przeplyw powietrza.
-Lampka sygnalizujaca wadliwe dzialanie ukladu wlaczona przy tym DTC.
No i wlasnie po skasowaniu bledow, lampka dalej mi swieci :(
juri2069 10-06-2015, 18:04 Próbowałem przeróżnych ustawien ale za pierona się nie połącze a autem. Ale zaznaczęże dziś sciągnąłem nową wersję , a miałem zaległości prawie rok.
Mimo wszystko powinien się połączyć.
Wyświetla że nie widzi ELMa czy jakoś tak. hmmmmm co to zrobic :P
Rafaello22 12-06-2015, 12:10 Podczas nagłego przyspieszania, bądź szybkiej jazdy na autostradzie wyskakuje błąd check engine.
Logi z FORScana:
===PCM DTC P2002:00-EC===
Kod: P2002 - Wydajność oddzielacza cząsteczek stałych poniżej wartości progowej (rząd cylindrów 1)
W załącznikach zrzuty pid-ów, zrobione na biegu jałowym oraz po przygazowaniu..
Proszę o pomoc
Ma ktoś moze link do dobrej wersji Forscana ? Z góry dzieki ;)
juri2069 05-07-2015, 12:19 Podpowie ktoś ??:D post 661 :P
maximondi 05-07-2015, 12:30 juri2069 poczytaj albo zapytaj tu http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=218525 jest o tym temat aby nie zaśmiecać tego wątku.
juri2069 05-07-2015, 13:01 ok dzieki i sorki
Jak sprawdza się taki interfejs Vgate do odczytu błędów - http://allegro.pl/interfejs-icar4-vgate-bluetooth-obd2-elm327-bt-pl-i4997509972.html.
Oczywiście zakup na wschodzie tańszy.
Mamy dodatkowo dużo danych na ekranie smartfona - w sumie zastępuje zegary. :P
M...
Jak sprawdza się taki interfejs Vgate do odczytu błędów - http://allegro.pl/interfejs-icar4-vgate-bluetooth-obd2-elm327-bt-pl-i4997509972.html.
Oczywiście zakup na wschodzie tańszy.
Mamy dodatkowo dużo danych na ekranie smartfona - w sumie zastępuje zegary. :P
M...
Mam takowy kupiony specjalnie do srajfona ale i z laptopem bez problemu działa :)
Mam takowy kupiony specjalnie do srajfona ale i z laptopem bez problemu działa :)
Czyli ten Vgate jest w pełni funkcjonalny ?
Można np. zaprogramować jakieś funkcje tak, jak w Forscanie ?
M...
To interface OBD wifi - wkładasz go do gniazda OBD w samochodzie a zamiast kabelka gada po radiu z telefonem lub kompem. Jeśli chodzi o jakie jakiekolwiek programowanie to wszystko zależy jakiego programu używasz. Z forscanem u mnie działa bezproblemowo i jest wykrywany w nim jako ELM. Jeśli chodzi o dołączony program to po prostu uniwersalny "czytacz PID-ów" + sczytuje i kasuje błędy PCM
Nowa wersja 2.2.5 do pobrania:
http://forscan.org/download.html
Zmiany
+ Vehicle database update
+ Romanian language
+ Service function "Enable Passenger Airbag Deactivation switch" for:
- Kuga Mk2 2013 model year
+ Service function "PATS programming" for:
- Falcon/Fairmont/Fairlane AU/BA/BF, 1998-2007
- Territory 4.0 2004-2006
- Fiesta 2002-2007
- Fusion 2002-2007
- Bantam 2009 model year
- Icon 2006-2009 model year
- Ka 1.3/1.6 Duratec 2000 model year
- Street Ka 20003 model year
- Novo Ka2008 model year
- Mondeo Mk3 1.8 Duratec Sci
- Mazda RX8 2003-2009 model year
+ calculation and displaying adapter errors in Vehicle->Configuration section
+ displaying ODOMETER and TOTAL_DIST PIDs (if available) in Vehicle->Configuration
+ support 5MB baudrate (for ELS27 and potentially for other devices on STN chip)
+ MS-CAN management options in settings (for ELM327 only)
+ PCM module reset/initialization function (for CAN vehicles)
+ FANDC Output Control PID for Mondeo Mk4 TDCi
+ Cumulative Number Of Misfires for cylinders 7 and 8 (NM7, NM8) of V8 engines
* DTC database has been completely revised, fixed multiple bugs of displaying incorrect code explanation
* Windows GUI change: settings have beed splitted to 2 tabs, General and Connection
* fixes and improvements in PATS procedures
* changed unit type for PID BAT_TO_EMPTY_ESTIM (Hybrid vehicles) from Watt to kWt*h
* improvements in DPF service functions for Mondeo Mk3
* improvements in IAC quick test (for Mondeo Mk3, Focus Mk1 and few other models)
* improvements in CAN commnunication procedure
- crash bug on connect that happened sometimes after upgrade from old to new version
- bug in PATS Module Initialization function for Duratorq engines
- bug in getting timed access for some US models
- bug in reading some PIDs from modules
- inaccuracy in some ODOMETER and TOTAL_DIST PIDs calculations
- incorrect calculation of some signed PIDs
- bug in static regen procedure for Focus Mk2 1.6 TDCi (procedure was reported as finished correctly, although in fact it failed)
- bug not exiting from diagnostic mode after selftest in ABS module of Mondeo Mk3 (may affect other models of the same generation)
- bug in service function "Fuel Injection Pump Learn" for Transit 2006 model year
Dobry wieczór.
Od pewnego czasu zmagam się z problemem związanym z brakiem mocy na biegach 1-2, potem na 3 od 2.5 tys jest już "normalnie", ciągnie do 200 km/h licznikowe.
Podłączyłem Forscan w celu przetestowania parametrów.
Mam zrzucone pliki - no ale sam nie wszystko (niewiele?) mogę z tego zinterpretować.
Do odczytu dałem obroty, prędkość, MAP, MAP, EGR, cylindry i temp. silnika.
Wydaje mi się że wszystko jest OK, nie bardzo tylko umiem zintepretować EGR (odchylenie od wartości wymaganych)
Czy jest ktoś z kolegów kto zechciałby u siebie odpalić moje pliki i wydać "wyrok"?
Albo też może podałby swój plik do odczytu? Do porównania?
Witam przez bluetooth nie da się połączyć??
_harry - ale to nagle zmieniła się moc na 1 i 2? Czy po prostu od początku czujesz że 1 i 2 są słabsze? Bo ogólnie 1 i 2 mają limitowany maksymalny moment obrotowy. Gdyby nie to, wymieniałbyś opony dwa razy częściej.
Polarny - wysłałem ci priv bo tutaj zaraz nas mod prześwięci...
juri2069 07-08-2015, 21:27 Czy da się forscanem ( lub inaczej ) usunąć komunikat "wymień olej "? Bo mi wyskakuje przy każdym zapaleniu auta :)
Robert 68 07-08-2015, 21:32 https://www.youtube.com/watch?v=ofPO4GB9HGo
juri2069 07-08-2015, 21:39 Nie bardzo widać co tam w nogach robi ale jeśli trzyma na hamulcu i włącza zapłon to nie wiem jak to w automacie robić :P
Robert 68 07-08-2015, 21:42 http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=169987&highlight=komunikat+wymiana+oleju
Hmmm, a w czym problem? Auto z automatem nie ma hamulca czy zapłonu? Nie wiem czy zauważyłeś, że autor ma auto w ... automacie.
Trzymasz hamulec i gaz, włączasz zapłon i czekasz aż pojawi się komunikat. Wtedy naciskasz OK i gotowe.
juri2069 07-08-2015, 21:53 No dzięki , będę jutro próbował bo nikt tam nie wyjaśnił jak to się robi w automacie. Ale chyba wiem. Włączyć zapłon a następnie przytrzymać gaz i hamulec aż zgaśnie :)
Bump: W tym problem że ktoś napisał że nie wolno uruchomić silnika a zauważ że trzymając hamulec i naciskajc przycisk auto się zapala. Ok nie ważne :D Zrobię jak pisałem wyżej. Pierw włącze zapłon , a wtedy hamulec z gazem :D
Najpierw wciska się pedaly, potem zaplon. Jeśli w odwrotnej kolejności to nie zadziała
juri2069 07-08-2015, 22:42 No właśnie więc wychodzi na to , że w automacie z przyciskiem FordPower nie da się tego zrobić :)
Najpierw wciska się pedaly, potem zaplon. Jeśli w odwrotnej kolejności to nie zadziała
I tu Marcin się myli...
We wszystkich autach (i manuałach i automatach) prawidłowa sekwencja kasowania inspekcji olejowej to:
1) włączyć zapłon bez włączania silnika
2) w ciągu 1-2 sekund na maxa nacisnąć hamulec i gaz
Sekwencja odwrotna też działa (najpierw pedały a potem zapłon) ale to ta podana powyżej jest "normalna"...
juri2069 08-08-2015, 08:04 No tak dało się. Ale kto ma automat i Fordpower to jednak pierw należy włączyć zapłon i wtedy gaz z hamulcem. Wyskoczy komunikat o oleju -OK- dalej trzymać , wyskoczy drugi komunikat że resetowanie kompletne - OK- i po robocie . Całość to ok 10 sek
Hej.
Zrobilem logi programem forscan swojego Mondeo.
problem dymienie na czarno na niskich obrotach.
Zerkniecie co moze byc nie tak?
Wiecie może czy w froscanie można odczytywać wartości zadane vs wartości zmierzone? Np. doładowanie turbosprężarki?
Witam. Łączę się z samochodem przez kabel od viakena v-scan stn1170 elm327 v3, lecz jak uruchamiam silnik to tracę połączenie. Co mogę robić nie tak jak trzeba?
darmodziej 15-08-2015, 20:16 A po uruchomieniu silnika nie można się połączyć?
Co mogę robić nie tak jak trzeba?
Widzę, że masz lpg spróbuj z wyjąć bezpiecznik od LPG i dopiero się połączyć. Jak centralka gazu ma podłączenie OBD to wtedy jest problem z połączeniem, przynajmniej tak jest u mnie.
A po uruchomieniu silnika nie można się połączyć?
nie nawiązuje połączenia
spychacz84 18-08-2015, 21:33 Ja mam z kolei nietypowy problem z MK3 TDCI
Wyświetla mi temperaturę płynu chłodzącego o wartości ponad 100'C podczas gdy jestem niemal pewien, że temperaturę mam na poziomie 80-90'C ( strzałka stoi pionowo na desce) czy ktoś się z tym spotkał na zagrzanym silniku? załączam screen z forscan wersja mobilna:
http://s16.postimg.org/xhy7bdms1/2015_08_16_14_59_55.jpg (http://postimg.org/image/xhy7bdms1/)
Wskaznik temp pokazuje temperature plynu chlodzacego. Wg napisow tu chodzi o inna temperature.
W FF2 mam tak, ze temp w tescie zegarow jest o jakies 20-30* wyzsza niz prawdziwa. Tez przypuszczam ze jest to pomiar z innego czujnika.
spychacz84 18-08-2015, 21:50 Wskaznik temp pokazuje temperature plynu chlodzacego. Wg napisow tu chodzi o inna temperature.
W FF2 mam tak, ze temp w tescie zegarow jest o jakies 20-30* wyzsza niz prawdziwa. Tez przypuszczam ze jest to pomiar z innego czujnika.
Dzięki za szybką odpowiedź! dodam, że Torque w wersji darmowej podaje poprawną wartość.
Pozdrawiam
Jest nowa wersja 2.2.6
+ Vehicle database update
+ Support Bluetooth API for Windows (should solve connectivity issues in Windows 8.1/10)
+ Service function "TCM Adaptive Learning" for vehicles with Powershift transmission 6DCT250 (DPS6) (requires Extended license):
Focus 2011-2015 model years
Ecosport 2012-2014 model years
Fiesta 2008-2016 model years
B-Max 1.6 Duratec 2012 model year
Ka/Figo 2015 model year + Lithuanian language
+ Service function "ABS Service Bleed" for:
Crown Victoria 2000-2004 model year
Ford GT 5.4 2005-2006 model year
Lincoln Town Car 2000-2004 model year
Mercury Grand Marquis 2000-2004 model year + Service procedures "Reset the Diesel Particulate Filter Learned Values", "Reset Differential Pressure Sensor Learned Values" for:
Mazda 6 GH/Atenza 2.0/2.2 RF-T
Mazda 3 2.0/2.2 RF-T + Service function "Reset All Adaptations" for some old models
* Tested for Windows 10
* improved Change Fuel Injector Correction Factors service function for Transit 2006 model year.
* improvements in J2534 procedures
* changed precision of KW and Kwh units from 2 to 3 points after the dot
* sorting out issues with "Reset ETB/EGR Adaptation" and "ETB/EGR Initialization" functions for Mazda 3/5/6 RF-T 2005-2007
* fixes and improvements in PATS procedures
- bug in service function PATS programming for Falcon BF
- bug not detecting OBDII module for some pre-CAN vehicles (Mondeo Mk3 TDCi with DPF as an example)
- bug in starting static DPF regeneration for some vehicles
- bug with less number of PIDs for some old models (Mondeo Mk2 etc)
- bug with incorrect reading "long" PIDs (not completely fixed in 2.2.5)
Jest nowa wersja 2.2.6
nie mogę się połączyć z samochodem widzi moduł BT elm ale nie łączy się wyskakuje komunikat o włączeniu zapłonu ale on jest włączony co może być nie tak??
nie mogę się połączyć z samochodem widzi moduł BT elm ale nie łączy się wyskakuje komunikat o włączeniu zapłonu ale on jest włączony co może być nie tak??
Właśnie stałem się posiadaczem Mondeo MK4 2011 i dziś chciałem się podłączyć forscanem do auta i niestety też jak u kolegi wywalił błąd żeby zobaczyć czy jest zapłon włączony mimo że był. Pomogło przełączenie elm327 w zwykły tryb, bo mam elm327 z przełącznikiem. Muszę coś z tym zrobić bo jak tak będzie to nie będzie komunikacji pełnej. Może mam za starego elm327
Myślę,że to nie wina wersji,ale na wszelki wypadek podaj mi swojego @ po przez PW to prześlę Ci sprawdzoną poprzednią wersję.
Ok, a teraz może mi ktoś powiedzieć czemu nie mogę się połączyć przez forscan i przez komputer i komórkę torque łączy się. Ale on pokazuje maksymalne położenie pedału gazu na 80% chciałem sprawdzić innym
Piotrek_rr 18-09-2015, 15:28 Słuchajcie, chciałem sprawdzić sobie trochę parametrów o DPF.
Co zrobić bo nie mam PIDow DSLCR, DSLRT, ADBR, NOFRE. Sprawdzam w PCM.
Parametry odnosnie DPF Load mam.
Mondek MK4 poliftowe 2012, najnowszy Forscan 2.2.6
Interface VIAKEN STN 1170
orion512 18-09-2015, 16:05 Bo w tym silniku nie będziesz ich miał :)
Piotrek_rr 18-09-2015, 16:30 A czy jest jakaś możliwość sprawdzenia kiedy ostatnio sie wypalał DPF i ewentualnie nieudane próby wypalenia w moim silniku ?
nie mogę się połączyć z samochodem widzi moduł BT elm ale nie łączy się wyskakuje komunikat o włączeniu zapłonu ale on jest włączony co może być nie tak??
Udało się?
Ja właśnie siedzę w aucie i też mam na BT i ForScan wyświetla:
http://i.imgur.com/Ax3EUo3.jpg
ScanMaster łączy się poprawnie
@D3lta (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=283973) proszę zmniejszyć rozmiar zdjęcia
juri2069 20-09-2015, 12:42 A masz kolego sterowniki do elma aktualne?? Ja miałem podobnie i okazało się , że po aktualizacji na windows 10 usunelo sterowniki :P
Menadżer urządzeń i tam Ci wyświetli elma i tam jest opcja aktualizuj sterowniki
nie połączyłem się ani na komputerze ani na androidzie.
A masz kolego sterowniki do elma aktualne?
ScanMaster działa...
Udało się?
Ja właśnie siedzę w aucie i też mam na BT i ForScan wyświetla:
ScanMaster łączy się poprawnie
Mam ten sam problem bo stałem się posiadaczem MK4 z 2011r. i tez się nie łączy jak przełacze elm'a w tryb HS-CAN to się połączy na trybie MS-CAN jakoś nie - w moim starym MK3 nie ma problemu łączy się w obydwu trybach. Tez szukam rozwiązania.
Jest nowa wersja 2.2.6
Już jest 2.2.7
Już jest 2.2.7
Zobaczymy czy będzie gadał z ELM 327 na BT. :)
W najnowszej wersji poprzez BT z mondeo MK4 nie chce mi się łączyć w trybie MS-CAN, w poprzedniej wersji było tak samo, w MK3 nie ma problemu idzie po MS i HS może ktoś się orientuje jak problem rozwiązać.
sagittarius82 25-09-2015, 13:00 Koledzy, czy Forscan-em zrobię adaptację przepustnicy? Porcedura ta konieczna jest po jej czyszczeniu.
marcin1051 26-09-2015, 15:03 Pytanie Czy forscan-em włączę u mnie opcję chwilowego spalania.
Czy forscan-em włączę u mnie opcję chwilowego spalania.
nie no nie ...... siok
Pytanie Czy forscan-em włączę u mnie opcję chwilowego spalania.
W jakim aucie chcesz to zrobić ?
W jakim aucie chcesz to zrobić
czytając profil mniemam , że chodzi o MK3 z 2005 roku .....
marcin1051 27-09-2015, 08:16 W jakim aucie chcesz to zrobić ?
Te co w profilu
Te co w profilu
"Te" co w profilu to wymaga do włączenia śrubokręta...;)
Podpowie ktoś czy w S-maxie poliftowym da radę sprawdzić forscanem korekty wtrysków?? bo jak tak to gdzie to znajdę bo siedziałem dziś z laptopem na kolanach w aucie i niestety nie znalazłem...(silnik 2.0 tdci 115 km delphi)
forscan 2.2.6
Podpowie ..(silnik 2.0 tdci 115 km delphi)
forscan 2.2.6
Kolega ten silnik sobie przestawi na 163 konie to przy okazji i z wtryskami można dojść do ładu...
Odpowie ktoś na pytanie z posta 721??!!
I jeszcze jedno, czy jest Forscan na androida po polsku bo pobrałem płatną wersję i jest po angielsku..
Bo jeśli chodzi o wtryski to chciałbym sprawdzić bo auto rano bardzo kuleje jakby jeden gar czasem wypadał a w Forscanie błędów brak.
Chętnie bym to zrobił ale do wszystkich osób z forum co mogą to zrobić mam daleko. (Dębno woj. zachodniopomorskie)
Wczoraj przeczytałem na forum posta że w Forscanie dla Delphi (s-max po lifcie ) brak pid-ów do sprawdzania korekty wtrysków.
Prawda to?? Bo temat nie był rozwinięty?
bartoszek 14-10-2015, 06:12 Prawda
Buliiveco 14-10-2015, 08:39 Witam wszystkich
Jestem po zakupie kabla i potrzebowałbym najnowsze wersje Forscana i Elmconfig zeby zacząć zabawe. Auta co mnie interesują to Foka Mk2 1.6tdci 109 km 2010r. i Galaxy 2010r. 2.0 140 km. I czy jest jakas tabela badz książka dostępna z objaśnieniami wszystkich błedów i zagadnień potrzebnych do prawidłowej obsługi i zrozumienia tych programòw?Chodzi mi głownie o te skròty. Pozdro
juri2069 14-10-2015, 10:53 http://forscan.org/download.html
U mnie po odczytaniu błędu jest jego objaśnienie po polsku i instrukcja co należy sprawdzić i zrobić.
Nie wiem czy to zależy od forscana czy od kabla elm :)
Buliiveco 14-10-2015, 11:32 O to mi chodziło . Dzięki. A co z Elmconfig?
Poczytac forum. I to od deski do deski - zeby nie bylo potem plakania na forum. Jesli pytasz o link do ElmConfigu ktory jest w pierwszym poscie to troche daje do myslenia
Buliiveco 14-10-2015, 12:25 Poczytam na pewno ale ciut później. Teraz chce sobie wszystko poinstalowac , przygotować poprostu. Co chodzi o Elmconfig to dostałem już namiary na instalke ale post jest bodajże z 2012 roku i nie wiem czy były jakieś uaktualnienia czy nie , jestem w tej dziedzinie świeżakiem także dlatego pytam (nie denerwujcie się zaraz wszyscy). Temat zacząłem już czytać narazie na temat Forscana bo od tego chce zacząć (jest mniej wymagający)ale doszedłem dopiero do 20 strony. Nie sposòb ogarnąć odrazu 2 tematy po 100 stron każdy(1 temat Forscan a 2 Elmconfig). Więcej cierpliwości chłopaki, z forum korzystają też osoby z niewielkim zasobem wiedzy (szczegòlnie co chodzi o elektronike itp.)
Dlatego najpierw powinny te wiedze (przynajmniej teoretyczna) ogarnac a potem instalowac soft i grzebac w aucie. A przy okazji oszczedzisz nam niepotrzebnych bo odpowiedzianych juz pytan
Można sprawdzić w forscanie egr w mk3 pb ? Jakie wartości powinny być i jaki pid ?
witam
mam pytanko bo planuje zakup kabelka od Viakena ELM v3 i pytanie czy ten kabelek się połączy z mondeo mk3 2,0 tdci 2006 r. i czy jest możliwość uruchomienia nim poziomowania ksenonów bo coś mi nie drygają (np. za pomocą forscana). Z góry dzieki za info
Dziś do mnie przyszedł właśnie kabelek od Viakena ELM V3 na bluetootha jak się podłącze w moim mk3 2.0 tdci z 2006r. to dam znać koledze czy działa. Co do ksenonów nie sprawdzę bo nie mam.
super dzięki czekam na info. Daj znać co tam można nim wygrzebać w mk3
Z podłączeniem nie było problemów - jak i z poprzednim elm - to co mi znalazł i można przetestować umieszczam na screenie chociaż ten jeden jakoś mi obcięło. Musze jeszcze zobaczyć jak się zachowa interfejs z moim MK4 2011r. 2.0 tdci
bruneros 15-10-2015, 19:38 mam pytanie ad. parametru "difference between commanded and actual" czyli paramter pracy egr - oczekiwany do aktualnego... i u mnie ten parametr jest praktycznie niezmienny i wynosi 99% no i pytanie czy to zle czy dobrze ?
Koledzy pomoże ktoś rozwiązać problem z podłączeniem do Monde mk4 2.0tdci z 2011r. Forscan nie chce się połączyć poprzez taki sprzęt http://viaken.pl/pl/polski-elm327-v3-bluetooth-ford-mscan-hscan-euroscan-2015.html tak samo się zachowuje przy starym elm327 1.4b z przełącznikiem. Z moim mk3 2.0 tdci z 2006 nie ma żadnego problemu.
komp nie widzi elma - w poprzednich screenach (mk3) był com17, teraz pojawił się com19 i potem rozłączył się, więc może wróć do poprzedniej konfiguracji
Komp widzi elm bez problem jak widać na zdjęciu. Ten błąd wyświetl dopiero po tym pierwszym że nie jest zapłon włączony. Comy nie mają znaczenia bo czy na 17 czy na 19 nawet na 4 na startym elm 1.4 jest tak samo. Przez to jest 19 bo odinstalowałem i na nowo instalowałem blutetotha i przez to wskoczyło 19
http://abload.de/thumb/blad72ove.png (http://abload.de/image.php?img=blad72ove.png)
Zmieniłem na porty 3 i 4 i problem pozostał nie mam pojęcia jak to ugryźć, może ktoś ma jakiś pomysł.
juri2069 16-10-2015, 16:06 A sterowniki aktualne?? Mnie tez się nie łączył po zainstalowaniu windows 10 i nie wpadłem na to , że trzeba sterowniki od nowa wgrać...
Ewentualnie u mnie też czasem tak wyskakuje , ale drugie lub trzecie połączenie bez problemu łączy
To jest win7, stery ok bo z mondeo mk3 2.0 tdci działa bez problemu, żadnych nie dogrywałem win sam zainstalował, to jest sprzęt na bluetooth, już kilka razy próbowałem i nic.
Panowie mam pytanie do mądrzejszych ode mnie dlaczego nie mogę podejrzeć parametrów pompy wtryskowej VP44 na odpalonym silniku? Mam rozszerzoną wersję Forscan, w dodatku wersja 2.2.7 pokazuje mi tylko PIDy FUEL_INJ, MES_INJ i DEM_INJ gdzie wersja 2.2.6 pokazywała więcej. Żeby bardziej sprecyzować chodzi mi i sprawdzenie kąta wtrysku w mondeo TDDI 115KM. Myślałem że po uzyskaniu poszerzonej licencji coś zdziałam a tu trochę lipa więcej się mogłem dowiedzieć z wersji 2.2.6 bez licencji niż w 2.2.7 z licencją.
sagittarius82 17-10-2015, 18:17 Koledzy proszę Was o radę, czy mogę bez stresu przeprowadzić procedury serwisowe resetujące moduły takie jak na zdjeciu? Z wyjątkiem tej do odpowietrzania ABS.
I jeszcze ponowie pytanie: czy po czyszczeniu przepustnicy procedura adaptacji pojawi się za automatu w Forscan'ie?
bruneros 17-10-2015, 19:16 Koledzy proszę Was o radę, czy mogę bez stresu przeprowadzić procedury serwisowe resetujące moduły takie jak na zdjeciu? Z wyjątkiem tej do odpowietrzania ABS.
I jeszcze ponowie pytanie: czy po czyszczeniu przepustnicy procedura adaptacji pojawi się za automatu w Forscan'ie?
a na jakiej podstawie program forscan i ford ma wiedziec ze przepustnica została wyczyszczona ? nie bedzie wiedział, i jak nie ma tej opcji, to sama sie nie pojawi...
sagittarius82 17-10-2015, 19:53 Nie wiem, dlatego pytam, bo zaraz po zakupie byłem w warsztacie i mechanik wyczyścił przepustnicę, po czym zrobił komputerem jej adaptacje. Myślałem, że takie rzeczy pojawiają się też w forscan'ie, tak samo jak pojawiły się u mnie procedury resetowania modułów i odpowietrzania ABS, o co także i głownie o to pytałem.
Chciałbym sprawdzić korektę wtryskiwaczy w swoim S-maxie lecz w forscanie brak pidów do poliftowych delphi i tak myślę czy IDS ma możliwosć odczytu korekty????
Które korekty paliwowe pokazuje prawidłowo, z obd czy pcm? Bo są różne wartości.
Tapatalk
Którą opcję wybrać przy mondeo mk4 2.0 tdci z 2011r.
|