Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Forscan - program do diagnostyki i nie tylko
Strony :
[ 1]
2
3
4
5
6
7
8
9
Forscan potrafi (pełny change log jest tu: http://forscan.org/download.html) :
- wykrywać wszystkie moduły w aucie
- czytać i kasować błędy ze wszystkich modułów podpiętych do HS-CAN i MS-CAN (jeśli używany ELM327 ma przełącznik HS/MS CAN)
- przeprowadzać testy poszczególnych modułów (niestety brakuje opisu co w ramach poszczególnych testów program robi)
- wyświetlać na bieżąco dane z różnych czujników i modułów
- przeprowadzać procedury serwisowe:
-- Reset EGR Valve Adaptations
-- zmieniać Fuel Injector Correction Factors w silnikach TDCi z CAN i bez CANa
-- resetować adaptację modułu silnika, czyli Keep-Alive Memory (KAM)
-- kalibrować ksenony w MK3 ("High Intensity Discharge Headlamp Calibration" for Mondeo Mk3) - dodatkowa notatka dotycząca MK3 jest tu: http://forscan.org/howto.html#ht1
Forscan działa z ELM327, ELS27, a także innymi OBD adapterami opartymi na chipsecie STN11XX
Ostatnio pojawiła się nowa wersja Forscana (http://forscan.org/download.html) z zaimplementowaną testowo funkcję przepalania DPFa w 2.0tdci w Galaxy/S-Max/Mondeo4
Czy ktoś spróbuje przetestować?
Mój eSio nie ma DPFa, więc nie mogę u siebie (za to mogę komuś chętnemu przepalić bo mam kabelki )
jedna mała podpowiedź: poprzednie wersje Forscana poprawnie odpalały się, gdy ELM327 miał przełącznik szyn w położeniu HS-CAN
opis jak przerobić ELM327 aby obsługiwał także MS-CAN (HS-CAN obsługuje każdy ELM327) jest tutaj: http://forscan.org/howto.html
ps.
pisałem z pamięci, więc wszelkie korekty mile widziane
Ja jeszcze dodam że możemy odczytać przebieg zapisany w BCM. Nie wiem czy cofacze liczników tam sie dostają, ale u mnie w BCM i kilku innych modułach na HS CAN przebieg jest o 10 km niższy niż na IPC, ktory jest na MS CAN ;). Auto z pewnego źródła. Podpinałem przed chwilą do mk4 i rzeczywiście jest wypalanie statyczne dpfa. Nie robiłem tego u siebie bo nie mam problemów z dpf a nie jestem pewny czy mu to wymuszone wypalanie nie zaszkodzi jak jest sprawny. Czas wypalania ok 20 min.
Rewelacją byłoby jeszcze dynamiczne wypalanie, ale probram się prężnie rozwija ;)
moze te 10km roznicy wynika z jakichs dojazdowek czy testowania w fabryce?
A może jest to związane z taką różnicą. Na liczniku 55 km/h a komputer pokazuje 49,9 km/h. Opony 215/55/R16 - czyli zgodne z homologacją.
http://img33.imageshack.us/img33/249/gzwl.jpg
Koledzy mam pytanie jak się dostać to tych danych jak mam ELM327 i forscan, co można podpatrzeć i jak, ELM przerobiony z przełącznikiem
Podpinałem przed chwilą do mk4 i rzeczywiście jest wypalanie statyczne dpfa. Nie robiłem tego u siebie bo nie mam problemów z dpf a nie jestem pewny czy mu to wymuszone wypalanie nie zaszkodzi jak jest sprawny. Czas wypalania ok 20 min.
napisałem do nich o tym, odpisali następująco:
Q: please tell me if there any danger (side effects) in case of fail in launching static DPF regeneration?
A:We believe no. The procedure usually takes 10-30 minutes (depends on vehicle), regeneration is performed by PCM, FORScan just follows the process and checks results at the end. So, there should be no damage (theoretically). However, DPF regeneration itself is not completely safe (because of high termperatures on exhaust), so it is desirable to test it with help of people who knows what they do. In other words, we would not like to involve into this people who have doubts, because we have doubts ourselves (we are not sure it was correct to announce such a need at all).
do odważnych świat należy
ja bylem kiedys przy serwisowym wypalaniu dpf i widzialem ze przygotowane byly gasnice i waz z woda. auto powinno stac na betonie. upewnic sie ze po nim nie lezy nic co by moglo sie zapalic.
podobno w przypadku Kugi istnieje nawet ryzyko stopienia tylnego zderzaka (tylny tlumik jest podobno montowany zbyt blisko zderzaka)
Trzeba po prostu poczekać aż komuś się zapcha :619:
A teraz coś takiego:
http://www.youtube.com/watch?v=Vl2XRNYHl5w
jacekn8 - gdzie forscan wyświetla przebieg w IPC i BCM?
jakoś nie widzę u siebie
jacekn8 - gdzie forscan wyświetla przebieg w IPC i BCM?
jakoś nie widzę u siebie
Trzecia ikona od góry z lewej strony, następnie na dole wybierasz BCMii, później lekko po lewej wybierasz ustawienia (koło zębate), następnie w otwartym oknie klikasz 2x na funkcje TOTDIST (całkowity przebyty dystans), funkcja przechodzi na prawo i zatwierdzasz fajką, zamyka się okno i masz wybraną opcję TOTDIST. Następnie klikasz Play i wyświetla Ci przebieg w BCM.
Żeby odczytać przebieg z IPC to musisz mieć przełącznik na ELM i Forscan musi wyszukać na MS-CAN moduły, następnie robisz to samo tylko z początku zamiast BCM wybierasz IPC (przełacznik cały czas na ms-can).
Ale jak odczytujesz przebieg IPC to zawsze Forscan pokaże to samo co na liczniku jest. Natomiast ja sprawdzałem i jeden kolega z forum i pomimo pewnych pochodzeń samochodów przebiegi pomiędzy IPC a BCM różnią się minimalnie.
Przebieg jest w BCM, IPC, PDM , DDM i SASM.
Jak kolega pisze u mnie tez sie roznia miedzy soba ok 10-50 km przy przebiegu 160.000km
Ciekawe czy cofacze silnikow opanowali zmiane we wszystkich modulach - ja mam auto z niepewnym przebiegiem - ciekawe czy takie sprawdzenie daje jakas pewnosc co do prawdziwego przebiegu ...
BTW - jest tez pole w Tescie licznika C+ gdzie jest napisale ODO roll count - u mnie jest 0 czy moze to sugerowac ze nie byl cofany licznik ?
enjoypoznan 07-10-2013, 11:17 Ja bawiłem się niedawno najnowszym Forscanem w obydwu autach.
W MK3 przebieg zapisywany jest tylko w zegarach. Nigdzie indziej nie udało mi się odczytać kilometrów.
W MK4 znalazłem w module BCM. Przebieg pokrywał się z tym na liczniku(auto salon PL). Różnica wynosiła ok 12km. Z tego co pamiętam te 12km więcej było na liczniku.
rozczaruję Was: mam IPC i BCM z różnych 'parafii' (dołożyłem Converse+ w miejsce zwykłych zegarów) a mimo to przebieg jest podobny w obu miejscach
a ustawiałeś przebieg w Convers+ po przełożeniu ? ;) Bo chyba nie wsadziłeś z większym przebiegiem ;) :P
Sprawdziłem wypalanie dpf i teoretycznie działa. Po zagrzaniu silnika (na zimnym nie uruchomi) program podnosi obroty lekko ponad 2000. Pasek postępu wskazuje % procesu. Po ok. 20 min. i smrodzie palonej sadzy obroty spadają i silnik chodzi dalej. Pasek postępu pokazuje 84%. Po tym nic się nie dzieje silnik pracuje normalnie. Znudzony brakiem dalszego postępu wyłączyłem silnik którego później nie dało się uruchomić. Odpięcie klemy rozwiązało problem. Licznik dopalania dpf wyzerował się. Problemów z dpf nie miałem i wydaje mi się że statyczne dopalanie jest skuteczne, chociaż przy częstych jazdach na trasie jest zbyteczne.
Niestety ale minusem tej czynności jest znacznie większy i dlugo utrzymujący się smród spalenizny.
Sprawdziłem wypalanie dpf . Piszą, że potrzebują beta testerów w tej nowej wersji i jest to w fazie eksperymentów dopalanie dpf, jeśli możesz wyślij im FORScan log folder, ja ostatnio im zgłaszałem błędy. Wiem, że znaleźli błędy i wyjdzie nowa wersja z poprawkami.
http://forscan.org/contactus.html - tu jest opisane co dokładnie im wysyłać jako logi
Nowa wersja FORScan 2.1.9 beta
-procedura serwisowa Battery Monitoring System Reset do najnowszych modeli Forda
-procedura serwisowa Remote Keyless Entry do amerykańskich modeli Forda
-uaktualnienie bazy pojazdów
-ulepszenia polskiej wersji językowej i poprawki błędów
http://forscan.org/download.html
A u mnie łączy się, ale nie może odczytać konfiguracji autka :(
Miał ktoś coś takiego?
Na liczniku 55 km/h a komputer pokazuje 49,9 km/h.
http://img33.imageshack.us/img33/249/gzwl.jpg
bobanr, jak to uruchomić na wyświetlaczu ?
bobanr, jak to uruchomić na wyświetlaczu ?
trzymaj przycisk ok na kierownicy i włącz auto . Wtedy wejdziesz w tryb serwisowy wyświetlacza.
wtedy zmieniając strzałkami dojdziesz do tej opcji i innych też np napięcia aku .
Koledzy czy w MK3 idzie sprawdzić przebieg programem forscan jeśli tak to proszę podpowiedzieć jak.
Koledzy czy w MK3 idzie sprawdzić przebieg programem forscan jeśli tak to proszę podpowiedzieć jak.
Podobno w MK3 nie ma nigdzie takiej opcji...
Od jakiegoś czasu mam problem z EGR - zapala się kontrolka MIL i błędy P1412 oraz P0404. Auto chodzi normalnie.
W najnowszej wersji FORScan jest procedura serwisowa "Reset EGR Valve Adaptations". Wiecie może co ona dokładnie robi? Czy może mi pomóc w tym przypadku a może zaszkodzić?
...Czy może mi pomóc w tym przypadku a może zaszkodzić?
Odnośnie błędu P1412 to tutaj (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=1621563) masz coś w tym temacie.
Błąd P0404 "Układ recyrkulacji spalin - sygnał poza zakresem/wydajność".
Procedura serwisowa "Reset EGR Valve Adaptations" dotyczy wyzerowania wskazań położenia zaworu EGR i od tego momentu komputer ECM kasuje zapisane dane i ponownie zczytuje parametry, dotyczące położenia zaworu - kalibracja. Powyższa procedura nie zaszkodzi, ale czy pomoże - spróbować nie zaszkodzi. Przyczyna to albo zawór zapchany spalinami i silniczek nie ma siły poprawnie nim sterować, albo czujnik jego położenia nawala.
najpierw oczyścić egr z syfu, a potem odpalić tą adaptację
W jaki sposób można w Forscan sprawdzić kiedy ostatni raz było wypalanie DPF'a ?
Na danych live z PCMa są odpowiednie pozycje do oglądania. Na podłączonym samochodzie - po lewej stronie ekranik z oscylogramem, kółko zębate i wybór PCMa jako źródła danych, następnie wybór z tabeli odpowiedniej pozycji (nie pamiętam z głowy jak konkretnie się nazywa, ale łatwo znaleźć) i wskazanie jej do tabelki wybranych parametrów - tej po prawej stronie. Jak już wszystko wybierzemy, to klikamy guzik "odtwarzania" i już wszystko widać...
Przed chwilą sprawdzałem u siebie za pomocą ForScana jak wygląda temat DPF. Wydaje mi się, że parametry, które wybrałem dotyczą właśnie DPF.
I pojawiły się pytania:
1. Czy ktoś wie jak jest obliczana średnia odległość przebywana między regeneracjami?
2. Jaka jest różnica między DSLCR i DSLRT?
3. Kiedy jest kasowane NOFRE? (jakoś mi się nie chce wierzyć, żebym nigdy nie wyłączył auta podczas wypalania DPF)
4. Czy wyniki które mam wskazują, że wszystko jest ok, nie ok, można je jakoś zinterpretować?
DSLCR i DSLRT różnica między nimi to chyba dystans przez który trwało wypalanie DPF,tak sobie myślę.
Też tak myślałem, ale różnica w moim przypadku to 600 m. Trochę wydaje mi się to mało/krótko na czas wypalania DPF...
Może akurat w korku stałeś,zobaczę jutro u siebie i podam wyniki.
Ja jestem bardziej niż pewien że te dane nie są do końca prawidłowe bo ostatni parametr: TESLRT powinien być: dystans od ostatniego wypalenia ;)
Co ciekawsze forscan inaczej mi interpretuje błędy niż np. delphi lub autocom, gdzie te oba są dokładniejsze-bardziej precyzyjne?nazywają poprawniej ;)
Co ciekawsze forscan inaczej mi interpretuje błędy niż np. delphi lub autocom, gdzie te oba są dokładniejsze-bardziej precyzyjne?nazywają poprawniej Masz na myśli precyzję opisu ? czy podają różne nr błędów ?
Precyzję opisu, numery błędów są takie same ;)
jakie to szczęście, że mam benzynę :P
nowy
http://forscan.org/download.html
taaa, widziałem
i zastanawiam się po co to robią - chodzi o support mega nowych wózków jak np. 2014 EcoSport.
Czas ktory na to poświęcili mogliby przeznaczyć na zrobienie coś pożytecznego dla starszych fordów, a nie dla nówek na gwarancji, które i tak trafią do aso jakby coś się działo źle
taaa, widziałem
i zastanawiam się po co to robią - chodzi o support mega nowych wózków jak np. 2014 EcoSport.
Czas ktory na to poświęcili mogliby przeznaczyć na zrobienie coś pożytecznego dla starszych fordów, a nie dla nówek na gwarancji, które i tak trafią do aso jakby coś się działo źle
wychodzą z założenia że flota się odmładza :)
Panowie co ja jeszcze potrzebuję aby z tego programu skorzystać w mk3. Jaki kabel jest do tego wymagany ?
Panowie co ja jeszcze potrzebuję aby z tego programu skorzystać w mk3. Jaki kabel jest do tego wymagany ?
generalnie elm 327 z Allegro + program ogólnie dostepny na forum
Panowie,
krótkie pytanie, czy kupując ten interfejs będę potrzebował przeróbki do MK4?
http://allegro.pl/elm-327-wifi-blue-obd2-elm327-apple-android-win-i3752140507.html
Na kablu (http://allegro.pl/elm-327-fiat-opel-renault-ford24h-elm327-v1-5-pl-i3751842862.html) są nieco lepsze. W zupełności taki (http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-elm-327-bluetooth-bezkabla-i3695663153.html) wystarczy.
W jakim sensie lepsze? Zależy mi na bezprzewodowej komunikacji. Pytałem tylko czy do Forscana - będę musiał robić przełącznik zgodnie z opisem na forscan.org?
W jakim sensie lepsze?
Na bluetooth odczyt się momentami zawiesza. Jak potrzebujesz bezprzewodowego to kup z Wi-Fi.
...będę musiał robić przełącznik...?
Można ale nie trzeba nic przerabiać.
Interfejs do którego podałem linka ma wifi więc chyba ok.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Za taką cenę to mam dwa interfejsy mini VCM i ELM.
Podaj namiary - chetnie wydam mniej :)
Mini VCM (http://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-Newest-arrival-2013-ford-vcm-obd-auto-diagnostic-scanner-tool-mini-version-for-ford/782091852.html)ważne żeby w opcjach do wysyłki zaznaczyć "gifts" wtedy nie płaci się cła. Jeśli chcesz ELM to masz do wyboru ww stronę lub alledrogo ale są sprzedawcy, którzy wysyłają z Chin.
Panowie,
krótkie pytanie, czy kupując ten interfejs będę potrzebował przeróbki do MK4?
http://allegro.pl/elm-327-wifi-blue-obd2-elm327-apple-android-win-i3752140507.html
Jak będziesz chciał coś grzebać ELMConfigiem to musisz mieć kabel na USB. Jeżeli zależy ci na BT to zamiast wydawać tyle na ten "nowy" interfejs, kup sobie dwa po 40zł, jeden USB i drugi BT...
Można ale nie trzeba nic przerabiać.
Jeżeli chce uzyskać dostęp do modułów na MS-CAN/MM-CAN to musi, a jest to przydatne...
Mini VCM (http://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-Newest-arrival-2013-ford-vcm-obd-auto-diagnostic-scanner-tool-mini-version-for-ford/782091852.html)ważne żeby w opcjach do wysyłki zaznaczyć "gifts" wtedy nie płaci się cła. Jeśli chcesz ELM to masz do wyboru ww stronę lub alledrogo ale są sprzedawcy, którzy wysyłają z Chin.
Zdadza się. Nie ma sensu płacić 3x tyle na allegro za to samo. Tyle że trzeba się uzbroić w cierpliwość bo paczka idzie nawet miesiąc czasu...
orion512 02-12-2013, 13:08 Za taką cenę to mam dwa interfejsy mini VCM i ELM.
Panowie przepraszam za głupie pytanie ale co może więcej ten kabelek mini VCM od zwykłego ELM + ElmConfig + Forscan?
Czyli jak mam już ELM i kupię jeszcze tego mini VCM to jakie będę miał nowe możliwości. Podejrzewam że jakieś są bo nie było by sensu kupować obu na raz.
Wg opisu ten miniVCM jest do MDO do rocznika 2010.
Przypuszczam ze z MDO FL bedzie dzialal ale warto aby to ktos potwierdzil
Nie ma więcej niż elmconfig + forscan, no chyba że można aktualizować soft w modułach w co wątpię, z tego co się orientuje to ma możliwość kodowania kluczyków do immo, ale do tego się używa serwisu online do generowania kodu plus jest to dodatkowo płatne ;)
miniVCM to klon oryginalnego Focoma. Nazwę wymyślili nasi komunistyczni przyjaciele z ryżowej krainy. Oryginalny Focom potrafi naprawdę dużo, ale nie wiem czy aby tyle samo potrafi jego klon "miniVCM". Słyszałem różne opinie, np. że nie wykrywa MS-CAN, a co za tym idzie sporej części modułów... ale tylko słyszałem...
Mam, używam kodowałem nim u siebie wtryskiwacze w mk3 tdci we wcześniejszej wersji błędnie wyświetlał niektóre parametry. Od paru dni mam najnowszą wersję i zdążyłem ją wypróbować na mk4.
orion512 02-12-2013, 15:59 to może kolega myniu niech się wypowie w jakim celu nabył oba interfejsy?
Skoro był już jeden to po co jeszcze drugi?
Widzę że razem pisaliśmy :)
Wstrzymywałem się z zakupem miniVCM bo wiedziałem, że FORScan będzie miał opcję kodowania wtryskiwaczy ale postanowiłem, że zamówię miniVCM-a, który bez problemu połączy się z TDDi i bez problemu zakoduje wtryski w TDCi. Muszę jeszcze przetestować na innych markach jak i czy działa.
Dzisiaj wydali kolejną wersję z poprawkami jeśli chodzi o FORScan (http://forscan.org/download.html)
kolego myniu, VCM a miniVCM to niebo a ziemia. Jeżeli mówisz o tym miniVCM, to napisz czy w mk4 wykrywa moduły na magistrali MS-CAN, MM-CAN, np. moduł IPC czyli zegary...
...VCM a miniVCM to niebo a ziemia
czy w mk4 wykrywa moduły na magistrali MS-CAN, MM-CAN, np. moduł IPC czyli zegary...
Mowa oczywiście o mini-VCM który działa z programem FoCom
Łączy się z wieloma modułami w mk3 przetestowany w pełni, w mk4 wczoraj diagnozowane auto z problemami jezdnymi.
Wstrzymywałem się z zakupem miniVCM bo wiedziałem, że FORScan będzie miał opcję kodowania wtryskiwaczy ale postanowiłem, że zamówię miniVCM-a, który bez problemu połączy się z TDDi i bez problemu zakoduje wtryski w TDCi. Muszę jeszcze przetestować na innych markach jak i czy działa.
Dzisiaj wydali kolejną wersję z poprawkami jeśli chodzi o FORScan (http://forscan.org/download.html)
Forscan 2.1.11
Mowa oczywiście o mini-VCM który działa z programem FoCom
Łączy się z wieloma modułami w mk3 przetestowany w pełni, w mk4 wczoraj diagnozowane auto z problemami jezdnymi.
Ale czy nie orientujesz się czy w mk4 wykrył moduły na MS-CAN (zegary, klima, radio...) ? Czy tylko na HS-CAN (silnik, ABS...)...
Myślę nad jego zakupem właśnie
Obsługiwanych modułów ma bardzo dużo podzielonych na
Układ napędowy, Podwozie, Karoseria, Płyta główna
Jeśli auto nie posiada takiego modułu to się nie połączy.
Z IPC się nie łączy.
http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/c/21/i36k.png (http://imageshack.com/i/0li36kp)
http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/c/36/pnjt.png (http://imageshack.com/i/10pnjtp)
http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/c/32/isxv.png (http://imageshack.com/i/0wisxvp)
http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/c/593/ygl3.png (http://imageshack.com/i/ghygl3p)
Mowa oczywiście o mini-VCM który działa z programem FoCom
Łączy się z wieloma modułami w mk3 przetestowany w pełni, w mk4 wczoraj diagnozowane auto z problemami jezdnymi.
Kolego myniu - nie trzymaj nas w niepewności - w MK4 z IPC (z zegarami) też się łączy ten mini-VCM??? Co zdołałeś z tych zegarów MND4 odczytać? Od kogo był kupiony ten mini-VCM?
Od kogo był kupiony ten mini-VCM?
Napisał już przecież kolega gdzie i od kogo go kupił post #50.
Panowie, a odpowie ktos na moje pytania (post #30)? Bo jakos mi sie wydaje, ze zasadniczy temat zszedl na boczny tor, a rozpoczal sie OT na temat kabli.
Z IPC się łączy
i co pokazuje?
Przed chwilą sprawdzałem u siebie za pomocą ForScana jak wygląda temat DPF. Wydaje mi się, że parametry, które wybrałem dotyczą właśnie DPF.
I pojawiły się pytania:
1. Czy ktoś wie jak jest obliczana średnia odległość przebywana między regeneracjami?
2. Jaka jest różnica między DSLCR i DSLRT?
3. Kiedy jest kasowane NOFRE? (jakoś mi się nie chce wierzyć, żebym nigdy nie wyłączył auta podczas wypalania DPF)
4. Czy wyniki które mam wskazują, że wszystko jest ok, nie ok, można je jakoś zinterpretować?
1. Na DPFie są 2 czujniki ciśnienia, jeden przed, drugi po DPF. Komp bada ciśnienie różnicowe i na jego podstawie określa stopień zapchania filtra. Nie wiem czy liczba wtrysków ma też tu jakieś znaczenie. W Forscan możesz odczytać różnicę ciśnień tych czujników, u mnie na wolnych obrotach pokazuje 0, dopiero po przygazowaniu wskazanie wzrasta.
2. Tak jak inni pisali, tak też ja myślę że jest to początek i koniec wypalania, z czego można wyliczyć dystans. U mnie zawsze w granicach 5-9 km.
3. Niby dlaczego miałbyś akurat trafić z gaszeniem auta przy regeneracji dpf? Załóżmy że wypala się co 500km, a rocznie auto pokona np. 20 tyś. To daje 40 wypaleń w roku. A samochód można gasić przez ten czas co 50km, czyli 400 razy. Jakby nie było, ja raz podjechałem pod sklep, mam wychodzić a tu spalanie autko jara dpfa. Więc dodałem gazu do 2200 obrotów i tak potrzymałem może z 1,5 minuty. Wypaliło ładnie :wink:.
4. Myślę że ok. Choć trochę mała odległość wypalania by wychodziła, ale jak pisałem, ja raz na postoju dałem rady :p
Pozdr
U mnie wypalanko DPF akurat na wczoraj wypadło i naprawdę króciutko się wypalał co i pokazuje zdjęcie z Forscan.
Ups, wkradł się mały błąd z IPC nie łączy się w MK IV.
Ups, wkradł się mały błąd z IPC nie łączy się w MK IV.
Nie ukrywam, że efekt spodziewany...:wink: Tak to jest z hurraoptymistycznymi info o jakości chińskich kabelków...:p
BTW - z pozostałymi modułami na MS-CAN zarówno w MND4, FF3 jak i FF2/C-maxie/Kudze też się nie łączy...
Po prostu to badziewie nie ma MS-CANa... Nie wspomnę już o MM-CANie (oczywiście też nie ma)...
adziok09 04-12-2013, 15:56 Panowie a mam takie pytanie ściągnąłem najnowszą wersje Forscan i w modułach mam moduł ICU- sterowanie pracą wtryskiwaczy. I jak tam żeby przetestował to wychodzi bład i informacja skontaktuj się z autorem programu. Wiecie może od czego konkretnie jest ICU i jak można sprawdzić czy to działa poprawnie, bo po wymianie/regeneracji wtryskiwaczy przy 1500 rpm mam metaliczny stukot.
1. Na DPFie są 2 czujniki ciśnienia, jeden przed, drugi po DPF. Komp bada ciśnienie różnicowe i na jego podstawie określa stopień zapchania filtra. Nie wiem czy liczba wtrysków ma też tu jakieś znaczenie. W Forscan możesz odczytać różnicę ciśnień tych czujników, u mnie na wolnych obrotach pokazuje 0, dopiero po przygazowaniu wskazanie wzrasta.
2. Tak jak inni pisali, tak też ja myślę że jest to początek i koniec wypalania, z czego można wyliczyć dystans. U mnie zawsze w granicach 5-9 km.
3. Niby dlaczego miałbyś akurat trafić z gaszeniem auta przy regeneracji dpf? Załóżmy że wypala się co 500km, a rocznie auto pokona np. 20 tyś. To daje 40 wypaleń w roku. A samochód można gasić przez ten czas co 50km, czyli 400 razy. Jakby nie było, ja raz podjechałem pod sklep, mam wychodzić a tu spalanie autko jara dpfa. Więc dodałem gazu do 2200 obrotów i tak potrzymałem może z 1,5 minuty. Wypaliło ładnie :wink:.
4. Myślę że ok. Choć trochę mała odległość wypalania by wychodziła, ale jak pisałem, ja raz na postoju dałem rady :p
Pozdr
Dzięki za odpowiedź. Co do pytania nr 1 (jak jest obliczana średnia odległość przebywana między regeneracjami), to chodziło mi o to jak ta średnia jest obliczana (np. od początku istnienie auta, od ostatniego odłączenia akumulatora, 10 ostatnich wypaleń, itp.).
...Co do pytania nr 1 (jak jest obliczana średnia odległość przebywana między regeneracjami), to chodziło mi o to jak ta średnia jest obliczana (np. od początku istnienie auta, od ostatniego odłączenia akumulatora, 10 ostatnich wypaleń, itp.).
No niestety musisz się pogodzić z myślą, że Ford przez drobne niedopatrzenie zapomniał opublikować pełną specyfikację znaczenia i sposobu określania wartości poszczególnych PIDów oraz innych bardziej wysublimowanych parametrów softu wszystkich PCMów... Jak jest liczona średnia się sie dowiesz.
marcin88michalak 12-12-2013, 18:41 Koledzy mozecie podpowiedziec jak w 1.8 tdci zrobic reset egr forscanem?
Koledzy mozecie podpowiedziec jak w 1.8 tdci zrobic reset egr forscanem?
Jeśli obsługuje to wg komunikatów w programie.
Koledzy mozecie podpowiedziec jak w 1.8 tdci zrobic reset egr forscanem?
1. uruchom forscan
2. z menu po lewej wybierz klucz (5 od góry) jak na załączniku
3. jeśli masz w procedurach serwisowych reset egr to uruchom i postępuj wg. wskazówek które będą się pojawiać na monitorze
marcin88michalak 14-12-2013, 08:15 1. uruchom forscan
2. z menu po lewej wybierz klucz (5 od góry) jak na załączniku
3. jeśli masz w procedurach serwisowych reset egr to uruchom i postępuj wg. wskazówek które będą się pojawiać na monitorze
Problem tkwi w tym ze nie ma zadnych procedur serwisowych mam sciagnieta najnowsza wersje
Problem tkwi w tym ze nie ma zadnych procedur serwisowych mam sciagnieta najnowsza wersje
czyli forscan nie obsługuje Twojego 1.8
marcin88michalak 15-12-2013, 16:34 czyli forscan nie obsługuje Twojego 1.8
Pierwsze wersje forscana maja procedury serwisowe do mojego 1.8Tdci ale egr nie obsluguja
Ricz1927 15-12-2013, 20:06 A ja mam takie pytanie:
Czy posiadając FORScan i Elm327 (nie przerabiany) Part number: 1008 Controller: ELM327 Firmware Revision: 1.4B Bland rate: 38400 RoHs Compliant - jestem w stanie zrobić cokolwiek w TDDi z 2001r.??? Jeśli tak to np. co? ;> Pozdrawiam!
A ja mam takie pytanie:
Czy posiadając FORScan i Elm327 (nie przerabiany) Part number: 1008 Controller: ELM327 Firmware Revision: 1.4B Bland rate: 38400 RoHs Compliant - jestem w stanie zrobić cokolwiek w TDDi z 2001r.??? Jeśli tak to np. co? ;> Pozdrawiam!
podłącz i zobacz co będziesz mógł zrobić, jak widzisz czytając cały temat, jest tyle zależnych że chyba nikt jednoznacznie nie odpowie na to pytanie, możesz również pokombinować z różnymi wersjami Forscana bo widać że się różnią
Ricz1927 16-12-2013, 00:34 Właśnie dziś pobrałem najnowszą. Będę miał chwile to sprawdzę i dam znać co i jak ;)
Od dzisiaj mamy nową wersję Forscan :)
Change log nowej wersji
2.1.12 beta, 2013-12-16 (download)
+ Service procedure "Diesel Particulate Filter (DPF) Static Regeneration" for:
•- Focus/CMax Mk2 1.6/2.0 TDCi 2002-2008 model year
•- Transit Connect 1.8 TDCi 2007-2009 model year
+ Service procedure "Reset the Diesel Particulate Filter Learned Values" for:
•- Focus/CMax Mk2 1.6/2.0 TDCi 2002-2008 model year
•- Kuga 2.0 TDCi 2008 model year
•- Transit Connect 1.8 TDCi 2007-2009 model year
+ Service procedure "Reset EGR Valve Adaptations" for:
•- Focus/CMax Mk2 2.0 TDCi 2003-2008 model year
•- Fiesta/Fusion 1.6 TDCi 2002 model year
•- Kuga 2.0 TDCi 2008 model year
•- Transit Connect 1.8 TDCi 2007-2009 model year
* improvements in CAN communication
- Reading DTC error on some CAN TDCi
- PIDs value rounding bug
- database errors
Change log nowej wersji
2.1.12 beta, 2013-12-16 (download)
+ Service procedure "Diesel Particulate Filter (DPF) Static Regeneration" for:
- Focus/CMax Mk2 1.6/2.0 TDCi 2002-2008 model year
- Transit Connect 1.8 TDCi 2007-2009 model year
+ Service procedure "Reset the Diesel Particulate Filter Learned Values" for:
- Focus/CMax Mk2 1.6/2.0 TDCi 2002-2008 model year
- Kuga 2.0 TDCi 2008 model year
- Transit Connect 1.8 TDCi 2007-2009 model year
+ Service procedure "Reset EGR Valve Adaptations" for:
- Focus/CMax Mk2 2.0 TDCi 2003-2008 model year
- Fiesta/Fusion 1.6 TDCi 2002 model year
- Kuga 2.0 TDCi 2008 model year
- Transit Connect 1.8 TDCi 2007-2009 model year
* improvements in CAN communication
- Reading DTC error on some CAN TDCi
- PIDs value rounding bug
- database errors
+ Procedura Service "Filtr cząstek stałych (DPF) Static Regeneracja" do:
- Focus / CMax Mk2 1.6/2.0 TDCi 2002-2008 roku model
- Transit Connect 1.8 TDCi 2007-2009 roku model
+ Procedura Service "Resetowanie filtrem cząstek Learned wartości" dla:
- Focus / CMax Mk2 1.6/2.0 TDCi 2002-2008 roku model
- Ford Kuga 2.0 TDCi 2008 rok modelu
- Transit Connect 1.8 TDCi 2007-2009 roku model
+ Procedura Obsługa "Reset Zawór EGR Adaptacje" dla:
- Focus / CMax Mk2 2.0 TDCi 2003-2008 roku model
- Fiesta / Fusion 1.6 TDCi Model 2002 Rok
- Ford Kuga 2.0 TDCi 2008 rok modelu
- Transit Connect 1.8 TDCi 2007-2009 roku model
* Poprawa komunikacji CAN
- Czytanie DTC błąd na niektóre mogą TDCi
- wartość PID zaokrąglania błędów
- błędy bazy danych
1endzi - błagam: czytaj co wklejasz...:569::one::568::diabel2::oops:
Przetłumaczyłeś Focusa na "Skupienie". Google translator znany jest ze znakomitych i trafnych tłumaczeń :619::wink:, ale to nie zwalnia nas z czytania jego "twórczości"...
1endzi - zęby bolą na "Twoje" tłumaczenie, lepiej nic nie przeklejaj z translatora
kturendyk 16-12-2013, 21:47 Witam chciałbym zakupić kabelek.Czy macie jakiegoś sprzedawcę z alledrogo od którego kupowaliście i u was działa? Jest tego pełno i nie wiem co wybrać.taki za 36 zł np.http://allegro.pl/elm-327-fiat-opel-renault-ford24h-elm327-v1-5-pl-i3751842862.html
może lepiej coś droższego i będę miał pewność że będzie działał np. taki za 85 zł http://allegro.pl/elm-327-diagnostyka-obd-opel-ford-euroscan-2013-i3800419707.html
możecie mi coś polecić?
lepsze takie tłumaczenie niż żadne, przynajmniej coś z niego wiadomo, nie każdy zna Angielski
kopydleusz 16-12-2013, 21:49 CAN TDCi
mogą TDCi
Buahaha
Witam chciałbym zakupić kabelek.
Ja pół roku temu zakupiłem u tego właśnie sprzedawcy co link podałeś i wszystko działa poprawnie w ELMConfig i Forscan.
kturendyk 16-12-2013, 21:57 Ja pół roku temu zakupiłem u tego właśnie sprzedawcy co link podałeś i wszystko działa poprawnie w ELMConfig i Forscan.
Od którego bo podałem dwa linki? ten tańszy czy droższy?
widzę że sami angliści są na forum, teraz będzie z dwadzieścia postów z wycinkami tłumaczenia, tylko szkoda że nikt nie przetłumaczy tego tak jak ma być !!
lepsze takie tłumaczenie niż żadne, przynajmniej coś z niego wiadomo, nie każdy zna Angielski
Nie-lepszy oryginal niz kulawe tlumaczenie. (bez polskich znakow-pisane z telefonu).
kturendyk 16-12-2013, 22:04 dzięki mm32 za pomoc.
Już zamawiam i pozdrawiam
Nie-lepszy oryginal niz kulawe tlumaczenie. (bez polskich znakow-pisane z telefonu).
wiele osób będzie wolało to kulawe tłumaczenie, niż oryginał z którego nic nie zrozumie
oczywiście po każdej stronie będą zwolennicy i przeciwnicy
niech każdy sam wybierze sobie co jest dla niego lepsze
1endzi - nie jest problemem, że chcesz pomóc. Problemem jest, że nie widzisz (a trudno przecież nie zauważyć...), że Focus ci się przetłumaczył jak przetłumaczył... Tak więc dobra rada - jak już coś robisz, to zrób to chociaż poprawnie... O "bardzo dobrze" jedynie marzę...
Ricz1927 17-12-2013, 01:26 tedi_k- dobrze gada, jakby ktoś nie kumał angola to by se sam w "GT" wrzucił i przetłumaczył, ewentualnie poprosiłby tutaj ;) Chill! :D
lepsze takie tłumaczenie niż żadne, przynajmniej coś z niego wiadomo, nie każdy zna Angielski
O to chodzi że większość pewnie zna, lepiej lub gorzej, a jak ktoś nie zna to sam sobie tłumaczy i jak mu przetłumaczy tak jak tobie, to w tedy pyta na forum jak czegoś nie rozumie, tak więc chyba lepiej takie tłumaczenie zachować sobie i w razie wątpliwości lepiej zapytać ;)
to po co wogóle wklejać opis angielski, każdy do niego dojdzie i sobie przetłumaczy, jesteśmy w Polsce i takim językiem się posługujemy
Ricz1927 17-12-2013, 19:32 Dzisiaj testowałem programik i działa mi na TDDi z ELM327 1.4 bardzo ładnie.
Ale zaniepokoiło mnie te oto wskazania "Odchylenie Wartości Wtryskiwacza" - może mi to ktoś na prosty chłopski język wytłumaczyć? I czy z moimi wtryskami jest wszystko ok wg tego co pokazuje w tej tabeli? http://static.pokazywarka.pl/i/2536038/213511.jpg?1387308788
Czekam na oświecenie!
A tutaj mam problem z czujnikami, taki raport mi wyskoczył:
"(OK) [13:03:45.488] Samo-diagnostyka na żądanie został rozpoczęty
(OK) [13:03:52.360] Test zakończony pomyślnie, nie znaleziono błędów
(OK) [13:04:54.065] Samo-diagnostyka na żądanie został rozpoczęty
(WARN) [13:04:59.874] Test zakończony, znaleziono DTC: B1335, B1571
(OK) [13:05:22.953] Samo-diagnostyka na żądanie został rozpoczęty
(WARN) [13:05:28.668] Test zakończony, znaleziono DTC: B1327, B1335, B1571
(OK) [13:06:08.382] Samo-diagnostyka na żądanie został rozpoczęty
(WARN) [13:06:14.076] Test zakończony, znaleziono DTC: B1335, B1571
===DTC B1335===
Kod: B1335 - Usterka obwodu czujnika niedomknięcia drzwi (prawych tylnych)
Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)
Szczegóły kodów usterek
Usterka obwodu czujnika niedomknięcia drzwi (prawych tylnych)
===END DTC B1335===
===DTC B1571===
Kod: B1571 - Usterka obwodu czujnika Ajar zamka drzwi lewych tylnych
Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)
Szczegóły kodów usterek
Usterka obwodu czujnika Ajar zamka drzwi lewych tylnych
Zignoruj ten DTC, jeśli pojazd nie jest wyposażony w drzwi tylne.
===END DTC B1571==="
Gdzie tego szukać i od czego zacząć naprawę, o ile się da?
Jak kolega robił test GEM-u to zrobił to wg instrukcji? Czyli otworzył wszystkie drzwi, wł. awaryjne, wł. przednią wycieraczkę na czasówkę oraz wł. tylną wycieraczkę? I wtedy rozpoczął test ?
Ricz1927 17-12-2013, 21:05 Jak kolega robił test GEM-u to zrobił to wg instrukcji? Czyli otworzył wszystkie drzwi, wł. awaryjne, wł. przednią wycieraczkę na czasówkę oraz wł. tylną wycieraczkę? I wtedy rozpoczął test ?
Zrobiłem tak jak było w instrucjki w FORScan, otworzylem przednie - tylu nie ruszałem, wycieraczki, awaryjne i reszta byla wlaczona.
Ale bardziej mnie interesuje wasza opina na temat wtryskow.
To nie zrobiłeś wg instrukcji bo nie otworzyłeś wszystkich drzwi. Wtryskiwacze są OK.
adziok09 17-12-2013, 21:57 Panowie a mam takie pytanie ściągnąłem najnowszą wersje Forscan i w modułach mam moduł ICU- sterowanie pracą wtryskiwaczy. I jak tam żeby przetestował to wychodzi bład i informacja skontaktuj się z autorem programu. Wiecie może od czego konkretnie jest ICU i jak można sprawdzić czy to działa poprawnie, bo po wymianie/regeneracji wtryskiwaczy przy 1500 rpm mam metaliczny stukot.
Jest już nowa wersja Forscan 2.1.13
i co pokazuje?
U mnie połączył się z IPC:
Zestaw:
1) ELM 327 v1.3
2) Najnowszy Forscan
3) Mondeo MKIV 2011
http://imageshack.us/a/img585/1376/e68p.jpg
opcji aktywnych było więcej lecz ich nie zaznaczyłem.
kturendyk 07-01-2014, 17:55 Witam, czy jest możliwość sprawdzenia inspekcji olejowej?
Chodzi mi o to ile pozostało do wymiany oleju (ponoć komputer to przelicza) lub ile już jest przejechane od ostatniej wymiany oleju. Można to sprawdzić jakimś programem?
Harisonl 07-01-2014, 19:25 Witam,
Panowie wyjaśnijcie mi jak to jest z tym odczytem przebiegu. Na blacie mam 128 tys km, a program mi pokazuje 104 tys km. Wynika ze przebieg skręcony jest o 20 tyś tylko że nie tak jak zwykle to bywa do tyłu tylko do przodu ( po co dodawać 20 tyś km ??). Auto kupione w salonie forda jako używane z gwarancja i książka serwisowa wypełniona ostatni przegląd robiony przy 116 tyś. Czy możliwe jest ze mi Forscan błędnie pokazuje?
Zerknijcie jeszcze na parametr balans cylindrów czy 3 powinien mieć aż taka dużą odchyłkę względem pozostałych?
Pozdrawiam i dzięki za rozwianie moich wątpliwości
Ja osobiście nie ufam temu programowi, już kiedyś pisałem że inaczej opisuje błędy niż np autocom czy delphi, tak jak na twoim screenie pokazuje że "sygnał umożliwiający zwiększenie ciśnienia paliwa w celu uruchomienia" powinno być na "tak" jak jest tylko zapłon a nie jak silnik pracuje, bo od razu po uruchomieniu silnika ta wartość powinna się zmienić na "nie" lub "wyłączone" ;) tak że jak dla mnie coś jest nie halo, tak że zanim się zweryfikuje te wartości lepiej sprawdzić czymś innym, o ile jest taka możliwość a na pewno jest, ja osobiście postaram się coś obadać i forscanem i delphi i porównam oba w tych samych warunkach, ale to dopiero przy weekendzie ;)
Witam,
Panowie wyjaśnijcie mi jak to jest z tym odczytem przebiegu. Na blacie mam 128 tys km, a program mi pokazuje 104 tys km.
Odczytujesz przebieg z PCMu, a zobacz co Ci BCM powie na temat przebiegu.
Ja osobiście nie ufam temu programowi, już kiedyś pisałem że inaczej opisuje błędy niż np autocom czy delphi...
Ja natomiast ufam mu bardziej niż jakimś uniwersalnym testerom po kilkadziesiąt tysięcy złotych, mówiąc oczywiście o diagnostyce Fordów. Mam amerykańskiego Forda z lat 90 tych i mam tam problem z ABSem. Tylko Forscan i Palmer z rozszerzeniem Ford America wykryły mi usterkę przedniego lewego czujnika ABS, a dodatkowo Forscan ma możliwość zczytywać na żywo prędkości poszczególnych kół z czujników ABS i dzięki temu pokazał że walnięty jest dodatkowo prawy tylny czujnik...
A żadne uniwersalne maszynki u "mechaniorów", którzy tylko mówią ile kosztowały i co to nie potrafi, nie dały rady.
Forscan i ELM Config tworzą całkiem zgraną grupę, jak VCDS w VAGach...
A żadne uniwersalne maszynki u "mechaniorów", którzy tylko mówią ile kosztowały i co to nie potrafi, nie dały rady.
Chciałbym tu sprostować że nikt mi makaronu na uszy nie nawijał że taki sprzęt za tyle i co on nie potrafi...., to co pisze tutaj odnośnie możliwości i dokładności, oraz różnicy pomiędzy jednym a drugim to jest na podstawie moich osobistych spostrzeżeń podczas używania jednego i drugiego sprzętu-programu.
Forscan i ELM Config tworzą całkiem zgraną grupę
Nie kwestionuje tutaj możliwości programu elmconfig bo akurat do tego nie mam żadnych zastrzeżeń, o ile nie podaje opisu kodu błędu o tyle podaje poprawny kod błędu, a forscan póki co jest w fazie rozwoju i jak na razie nie urzekł mnie gdyż jak już wcześniej pisałem miałem okazję wypróbować coś lepszego i dokładniejszego.
Ja natomiast ufam mu bardziej niż jakimś uniwersalnym testerom po kilkadziesiąt tysięcy złotych, mówiąc oczywiście o diagnostyce Fordów. Mam amerykańskiego Forda z lat 90 tych i mam tam problem z ABSem. Tylko Forscan i Palmer z rozszerzeniem Ford America wykryły mi usterkę przedniego lewego czujnika ABS
I chwała że ci działa i pokazuje-diagnozuje co trzeba i jak trzeba, ja przecież nie namawiam tutaj nikogo żeby od razu kupował bosha KTS coś tam... za kilkanaście tysięcy złotych.. ;)
Chciałbym tu sprostować że nikt mi makaronu na uszy nie nawijał że taki sprzęt za tyle i co on nie potrafi...., to co pisze tutaj odnośnie możliwości i dokładności, oraz różnicy pomiędzy jednym a drugim to jest na podstawie moich osobistych spostrzeżeń podczas używania jednego i drugiego sprzętu-programu.
Nie mówiłem że Ci ktoś makaron na uszy nawijał... za to mi nawijał jak najbardziej :P. Dlatego napisałem o mechaniorach chwalących się ile to nie wydali na uniwersalny tester i co to nie potrafi. Ale jak zapytam jakie protokoły obsługują to odpowiadają że "wszystkie". Nawet taki co bym na poczekaniu wymyślił to też obsługuje g:DD. Oczywiście są wyjątki mechaniorów znających się na rzeczy...
Najnowsza wersja FoCom to 1.0.12194 dodano m.in. wstępne wsparcie konfiguracji BCM dla Focusa i C-Maxa. Trzeba któregoś dnia wypróbować.
Najnowsza wersja FoCom to 1.0.12194
A skąd to ściągnąć ??
everest744 14-01-2014, 19:29 czy ten program będzie dzialal na moim autku 2.0 tdci rok 2002 96kw 130km
FoCom nie działa z ELM-em tylko z mini-VCM (http://www.aliexpress.com/item/Professional-mini-version-of-ford-vcm-ids-Ford-VCM-OBD-with-high-performance/670405196.html) dla porównania ceny na alledrogo (http://allegro.pl/listing/listing.php?string=mini+vcm&search_scope=)
Ściągnąć można stąd (http://www.obdtester.com/downloads) tylko trzeba posiadać numer licencji. Na tę samą licencję można ściągnąć Fi, Hi i ToCom.
Ja łączyłem się z każdym Fordem, który był u mnie od Scorpio po MK3 TDCi,TDDi,Benzynowce, Mk4, C-Max, Galaxy.
Proponuję założyć osobny wątek o mini VCM i nie zaśmiecać tutaj.
Probowal ktos polaczyc sie z FORscan'em za pomoca ELMa w wersji 1,5 ?
Duza roznica w diagnozowaniu, bo nie wiem czy warto investowac w mini VCM, czy wystarczy kupic ELM 327 ?
Dużo lepiej Elma, bo jest do niego dużo różnych programów do różnych aut i oprócz diagnozowania można nim także konfigurować (elmconfig) no i jest tańszy
Poza tym tez mini VCMy z allegro to marne klony, które nie obsługują ms-Can, tylko hs-Can. Kolega mial i pozbył się.
Orientuje się ktoś czy sterowniki do kabli ELM i vag kkl są te same?
Wcześniej na kompie instalowalem sobie kkl i diagnozowałem VAGi, instalując forscana i podpinając elma niby nie musiałem już instalować kabelka i połączył mi sie on z forscanem.
Czy przez to, że nie zainstalowałem sterowników do ELMa mogę nie w pełni wykorzystywać możliwości kabla tzn może nie pokazywać mi wszystkich możliwości programu?
Jak sie łączy i czyta to znaczy że komunikacja działa, więc jest ok
Dzieki
Byle nie ELMa 1.5 bo takiego nie ma (poza kreatywnym nazewnictwem chińskich sprzedawców "bele-czego"). Jeśli ELM - to ostatnio sprawdzony jest i polecany ten z firmy MARI. Allegro powie na której aukcji.
Byle nie ELMa 1.5 bo takiego nie ma
Taka informacje uzyskalem od sprzedajacego :)
A samo polaczenie jest bezpieczne, czy mozna cos spie%$#%*^c :D
FORscanem można się łączyć w zasadzie bez ryzyka.
FORscanem można się łączyć w zasadzie bez ryzyka
No to spoko ;)
Bede musial w koncu sprobowac :D
Ja wczoraj próbowałem się połączyć ForScanem i kiszka.
Elema mam w wersji 1.4; interface widzi i się nie połączy.
Elemconfig bez problemu.
Dodam, że mam już ustawioną predkość na elemie na 500000bps
Forscan potrzebuje przy starcie aby elm był ustawiony na hs can
Miałeś tak?
Forscan też wymaga, żeby w aucie był przekręcony kluczyk, w pozycji 0 nie łączy się.
:D :D :D
idąc dalej tym tropem, to forscan tez wymaga podłączenia elma do auta ;)
juri2069 23-01-2014, 12:49 Słyszałem również że i laptop by się przydał :D:D
nieeee, to tylko plotki i pomówienie :D :D :D
Aż dziwne że nikt nie wspomniał że laptop powinien być włączony :P :D :P
Forscan potrzebuje przy starcie aby elm był ustawiony na hs can
Miałeś tak?
próbowałem i na HS i na MS
Panowie, a tak na powaznie, to gdzie znajde ten drugi program - ELMconfig ?
Laptop juz mam :D
Najnowszą wersję zawsze tu:
http://civil.iffc.ru/ELMConfig/
I dla odmiany ELMconfig lubi jak kluczyk jest w pozycji 0 :p
I dla odmiany ELMconfig lubi jak kluczyk jest w pozycji 0
Nie koniecznie, u mnie działa dopiero w pozycji klucza II .
jest nowy Forscan 2.1.14
http://forscan.org/download.html
No i mamy nową wersję Forscan 2.1.14 i w niej troszkę nowości.
enjoypoznan 26-01-2014, 15:00 A właśnie się nią bawiłem bo byłem w zasięgu wifi i zainstalowałem będąc w aucie.
Jeżeli chodzi o silniki benzynowe to nie zauważyłem nowych funkcjonalności.
Ale na pewno poprawili jakieś błędy.
Witam czy programem Forscan 2.1.14
można kasować błędy w mondeo mk4
Jak najbardziej,chociaż błędu po crashu nie skasujesz-tylko IDS
Czy dla 1.6TDCI w Forscanie nie ma opcji:
DSLCR - Odległość od ostatniej ukończonej regeneracji DPF
ADBR - Średnia odległość pomiędzy regeneracjami
NOFRE - Liczba nieudanych prób przeprowadzenia regeneracji
Wiem że 2.0TDCI to ma a 1.6TDCI już nie?
Szukałem w PCM i jest tylko DSLRT - Odległość od ostatniej próby regeneracji DPF. Czy ktoś może to potwierdzić?
Program zainstalowany,a ELM'ik jutro powinien do mnie dojechac :)
Prosze wiec o pomoc, bo chcialbym sie dowiedziec w jakiej kolejnosci mam nawiazac polaczenie za pomaca ELM;a i programu Forscan.
W pierwszej kolejnosci podlaczam ELM'a i startuje program FORscan i potem dopiero przekrecam kluczyk w polozenie II ?
Najpierw podłączasz kabel usb i przekręcasz kluczyk, potem uruchamiasz Forscan. Inaczej program nie znajdzie interfejsu.
Najpierw podłączasz kabel usb i przekręcasz kluczyk, potem uruchamiasz Forscan
No wlasnie tego chcialem sie dowiedziec :) Dzieki!
Najpierw podłączasz kabel usb i przekręcasz kluczyk, potem uruchamiasz Forscan. Inaczej program nie znajdzie interfejsu.
Spokojnie... Zaraz tam nie znajdzie...:wink:
Wszystko znajdzie co trzeba! Podłącz sobie ELMa na próbę do kompa w domu - bez problemu da się odpalić ELMconfiga czy FORscana bez podłączenia do samochodu.
Czyli - kolejność jest taka:
1) Podpinamy USB ELMa do kompa
2) wpinamy ELMa do samochodu i uruchamiamy program albo odrwotnie - bez różnicy
3) Włączamy zapłon
4) Dopiero po właczeniu zapłonu w programie podłączamy się do samochodu (FORscan) albo uruchamiamy jakiś odczyt (ELMconfig).
Witam
Chciałbym pooglądać swoją mk4 forscanem lub elmconfigiem.
Brakuje mi interfejsu do połączenia z lapkiem.
Czy to wystarczy i zda egzamin?...:
http://allegro.pl/kabel-interfejs-elm-327-bk-odczyt-kasowanie-bledow-i3929469064.html#spec
Konstruktywnie proszę...:>
...Konstruktywnie proszę...:>
Konstruktywnie:
Ten co podałeś to zadziała albo nie. Możesz próbować i potem nam zdać relację. Działające i nie działające na obrazku wyglądają identycznie.
Na pewno zadziała ten:
http://allegro.pl/obd2-eobd2-can-elm-327-euroscan-2013-ver-1-4-b-i3886390860.html
Dzięki za odpowiedź, konstruktorze...
Zapytałem właśnie o ten bo mogę go dziś odebrać osobiście - odchodzi przesyłka no i gdyby nie działał (wada) to zawsze łatwiej wymienić.
A dlaczego mógłby nie zadziałać? wykluczając awarie, a biorąc pod uwagą opis?
Skłaniałbym się do przetestowania tego czegoś.
Nie działają z bardzo prostego powodu - kreatywność żółtych ludzi we wkładaniu do takich samych obudów "bele czego" nie zna granic. Szczególnie ELMconfig ma spore wymagania na w miarę "prawdziwego" ELMa i z takimi "z bele czego" nie działa. FORscan jest trochę mniej wymagający, ale też woli bardziej "prawdziwe" ELMy.
I dzieki Tobie zacząłema się zastawiać nad opcją elma z Mari.
Ale oni chyba nie są producentem. To nie jest też "żółte"?
I czy can w nim zadziała?
Pewnie miałeś z nim do czynienia skoro go polecasz...napisz dlaczego ON.
Mam kilka interfejsów i tego j.w. również mogę polecić działa bez zarzutów z dołożonym przełącznikiem.
I dzieki Tobie zacząłema się zastawiać nad opcją elma z Mari.
Ale oni chyba nie są producentem. To nie jest też "żółte"?
...
Twierdzą, że lutują to w Polsce w oparciu o prawdziwego PICa i prawdziwe FTDI. Po otwarciu widać nawet, że to prawda... Polskiego lutowania nie rozpoznaję, więc tego nie potwierdzę.
... działa bez zarzutów z dołożonym przełącznikiem.
A co to za przełącznik? Rozwiń plis...
Tu (http://forscan.org/howto.html) jest wszystko na ten temat.
Podłącz sobie ELMa na próbę do kompa w domu - bez problemu da się odpalić ELMconfiga czy FORscana bez podłączenia do samochodu
Podlaczylem na probe w domu i FORscan dal sie uruchomic :)
Po chwili wyskoczyl blad :brak komunikacji.
Jutro proba w Mondku ;) Zobaczymy co w nim "piszczy" :D
Może niedokładnie napisałem, z kablem komputer łączy się bez problemu, jednak jeśli najpierw uruchamiam Forscan, a potem dopiero uruchomię stacyjkę w samochodzie, to program nijak nie znajduje auta.
Dlatego pisałem, żeby najpierw włączyć stacyjkę i podłączyć kabel zanim się uruchomi Forscan.
...jednak jeśli najpierw uruchamiam Forscan, a potem dopiero uruchomię stacyjkę w samochodzie, to program nijak nie znajduje auta...
Przecież w FORscanie na dole okna jest guzik-ikonka "podłącz do samochodu". Samo uruchomienie programu z niczym nie łączy. Nie ma sensu naciskać guzika "podłącz do samochodu" bez włączenia zapłonu. Dość oczywiste...
Po chwili wyskoczyl blad :brak komunikacji
Nie ma sensu naciskać guzika "podłącz do samochodu" bez włączenia zapłonu. Dość oczywiste...
ale ja probe za Twoja namowa zrobilem w domu, bez podlaczenia ELM'a do auta, wiec dlatego ten blad.
Mysle, ze jutro sie polacze bez zadnych problemow ;)
ale ja probe za Twoja namowa zrobilem w domu, ...
Komentarz był do kolegi arttk...
pytanko teraz jest wersja kabla ELM327 v1.5 podaje linka mam program forscan czy będzie dobry ten kabel do mondeo mk4
http://allegro.pl/elm-elm327-fiat-opel-renault-ford-v1-5-cd-pl-i3924720175.html
Witam, kolego maciekj powinno zagrać i nie powinno być problemu ;).
A jak już tu jestem podpowie mi ktoś czy to objaw padniętego map sensora zerknijcie na fotki proszę obroty się zmieniają lecz MAP pokazuje cały czas 86kPa rury od IC szczelne i twardnieją jak dodaje się gazu. No i auto słabiutko jedzie.
http://zapodaj.net/69d212c4380ca.jpg.html
http://zapodaj.net/f7d4987262f99.jpg.html
http://zapodaj.net/74e0876a86efd.jpg.html
Pozdrawiam.
pytanko teraz jest wersja kabla ELM327 v1.5 podaje linka mam program forscan czy będzie dobry ten kabel do mondeo mk4
http://allegro.pl/elm-elm327-fiat-opel-renault-ford-v1-5-cd-pl-i3924720175.html
Nie można w kółko odpowiadać na takie same pytania. Czytanie nie boli a wątek nie ma na razie 100stron... - wystarczy się cofnąć tu: http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2143513&postcount=121
Dzisiaj pierwszy raz polaczylem sie z Mondkiem (dla wiadomosci maciekj ELM327 v1,5 )
Pokazal mi sie jeden blad , ale malo istotny.
Mam pytanie odnosnie filtra DPF.
Nigdzie nie umialem go namierzyc i odczytac wskazania jego wypalania :(
Znalazlem tylko "REGENERACJA STATYCZNA FILTRA CZASTEK STALYCH (DPF)
ale balem sie cokolwiek dalej zrobic, zeby czegos nie spie%$$#&c :D
Gdzie i jak odczytac jego parametry takie jak ostatnie wypalanie , dystans od ostatniego wypalania i tym podobne informacje zwiazane z DPF'em
smasherbit 01-02-2014, 12:08 Musisz wejść w opcje: Odczyt dany PID i następnie wejść w zakładke Tabela.
Następnie w opcje na dole Ustaw wszystkie wskażniki.... no i tam musisz sobie wybrać co cię interesuje. Nie pamietam dokładnie jaka była to jedna z opcji ale napewno jest Dystans przejechany od ostatniej regeneracji. Jest tam tez temperatura przed i za DPF chyba kompresja... ale tego juz nie pamietam.
juri2069 01-02-2014, 12:28 To jest już ELM327 1.5? Bo niektórzy co sprzedają 1.4b piszą że 1.5 to naciaganie przez oszustów i że czegoś takiego nie ma. Najnowszy to ciągle 1.4 , a 1.5 to tylko napis i podszywanie pod 1.4
Ciekawe jak to jest naprawdę
Tak naprawdę to Elm-a na kablu nie ma w ver.1.5 za to jest na BT.
Witam, kolego maciekj powinno zagrać i nie powinno być problemu ;).
A jak już tu jestem podpowie mi ktoś czy to objaw padniętego map sensora zerknijcie na fotki proszę obroty się zmieniają lecz MAP pokazuje cały czas 86kPa rury od IC szczelne i twardnieją jak dodaje się gazu. No i auto słabiutko jedzie.
http://zapodaj.net/69d212c4380ca.jpg.html
http://zapodaj.net/f7d4987262f99.jpg.html
http://zapodaj.net/74e0876a86efd.jpg.html
Pozdrawiam.
Czyszczenie czujnika denaturatem i pędzelkiem nie pomogło... :<:<
czujnik do wymiany ?? Proszę o wypowiedz ;)
Musisz wejść w opcje ...
Udalo sie! Dzieki :) Odczytalem to co mnie interesowalo.
napewno jest Dystans przejechany od ostatniej regeneracji
Akurat sie dzis zregenerowal jak pogonilem Mondka po autostradzie :D
https://imagizer.imageshack.us/v2/958x342q90/691/bte1.jpg
Bump: To jest już ELM327 1.5?
no taka wersja wyswieltila mi sie na kompie,
choc miala byc 1.4b :D
Najwazniejsze, ze sie laczy ;)
http://imageshack.com/a/img40/1728/lxjg.jpg
Koledzy - zrozumcie proszę, że kreatywność chińskich inżynierów ma szerokie pole do popisu. Większość tych wynalazków (1.5 i jakieś tam inne) zrobiona jest na procesorkach ARM i co tam jeszcze im wpadnie w ręce. Sami sobie do tego piszą programy. Działa to wtedy jak chce.
Oryginalne ELM 327 były: 1.3a i 1.4b a obecnie 2.0 - można sobie ściągnąć datashity czy podręczniki programowania: http://elmelectronics.com/obdic.html
Oryginalne ELM327 1.3a i 1.4b zrobione były na mikrokontolerach PIC i każdy "szanujący" się "producent" klonów po prostu ładuje do PICa ów oryginalny soft (nie bardzo przejmując się legalnością procederu), ale w zamian ma 100% zgodność z oryginałem.
Większość tych wynalazków (1.5 i jakieś tam inne) zrobiona jest na procesorkach ARM i co tam jeszcze im wpadnie w ręce.
To co radzisz?
Oddac to i kupic inny w wersji 1.4b ?
To co radzisz?
...
Nic nie radzę - każdy kupuje co uważa za dobre:one:
Sprawdziłem i wiem, że ten fejs z firmy Mari, którego podaję w linkach jest zrobiony na układzie PIC jak Bozia przykazała i ma FTDI - czyli jest to najbardziej perspektywiczna kombinacja układowa dla naszych celów. Nie oznacza to, że jest to jedyny taki kabel na allegro. Oznacza to tylko, że tego sprawdziłem.
Wiedzą się podzieliłem - reszta "w rozumie" każdego z Kolegów.
Należy jeszcze tylko nadmienić,że ten interfejs firmy Mari nie do końca działa poprawnie z nowymi wersjami programeu ELMConfig i to póki co jest jego wadą ...
Należy jeszcze tylko nadmienić,że ten interfejs firmy Mari nie do końca działa poprawnie z nowymi wersjami programeu ELMConfig i to póki co jest jego wadą ...
A tego to nie rozumiem - moim zdaniem działa OK (nie jest na układzie STN1110, tylko na zwykłym PIC).
Ja cały czas mówię o tym kablu: http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-typu-elm-327-ver-1-4-b-i3886356751.html
Przepraszam miałem na myśli STN1110,na zwykłym PIC'u działa OK.
Wiedzą się podzieliłem - reszta "w rozumie" każdego z Kolegów
OK :one: i dzieki za cenne inormacje.
Mysle, ze jak udalo mi sie za pomoca tego ELM laczyc bez zadnych problemow to na moje amatorskie potrzeby bedzie wystarczajacy :)
Udało się komuś odczytać odchylenie wartości wtryskiwaczy w 1.6TDCI? Jakoś nie mogę znaleźć PID-ów za to odpowiadających, zaznaczyłem wszystkie PIDy i też nic. Nie wiem czy coś robię nie tak czy nie ma takiej opcji dla mojego silnika.
witam odczytałem w Forscan całkowity przebieg w BCM w moim mondeo i jest praktycznie taki sam jak na liczniku (różnica 100 km) ale jestem prawie pewny że licznik był cofnięty o jakieś 50 tyś km
...ale jestem prawie pewny że licznik był cofnięty o jakieś 50 tyś km
A myślisz, że ci od cofania przebiegu to zupełni idioci i nie wiedzą gdzie trzeba wpisać właściwe wartości?:?::shock:
witam odczytałem w Forscan całkowity przebieg w BCM w moim mondeo i jest praktycznie taki sam jak na liczniku (różnica 100 km) ale jestem prawie pewny że licznik był cofnięty o jakieś 50 tyś km
Juz na forum ktos pisal ze wyglada na to ze moduly zaczytuja przebieg z licznika - nie wiem czy na pewno BCM ale moduly drzwiowe tak robia bo ktos wstawil od innego auta i i tak mial w nim swoj przebieg - ciekawe tylko z czego sa roznice pomiedzy nimi - moze zaczytuje a potem jakos same licza i stad roznica ...
Ja mam wymienione 4 moduły drzwiowe , BCM, licznik, pompę ESP/ABS , moduł parktronica i jeszcze kilka innych rzeczy wszędzie widnieje przebieg z licznika w programie Forscan :)
Witam panowie za każdym razem jak podłączam forscan to wyskakują mi błędy na modułach abs,hcm,bcmii, natomiast jak je usunę i przeprowadzę test wszystkich modułów to pokazuje że jest ok (nie znaleziono błędów) możecie wyjaśnić o co chodzi?
1.abs b1b69:16-08 obwód zasilania 12v
2.abs u3001:00-08 niprawidłowe wylaczenie modułu sterującego
3.abs u0126:00-8a utrata łączności z sasm
4.hcm u3003:16-28 napięcie akumulatora
5.bcmii b112b:07-28 moduł kierownicy
Miałem tak samo z błędami abs i hcm przed zmianą aku. Stary po niecałej dobie postoju miał napięcie 11.4V. Teraz mam spokój.
czyli wszystkie takie błędy mogą być skutkiem niedoładowanego akumulatora?
Mam pytanie czy po wykasowaniu błędów ikonom kosza trzeba robić reset DTC, co daje reset dtc?
drummer44 12-02-2014, 13:33 Pojawiła sie w dniu dzisiejszym nowa wersja programu: jak w tytule wątku. Do sciągnięcia z oficjalnej strony programu
Fajnie trzeba przetestować a swoją drogą w pierwszym kwartale 2014 ma się pojawić wersja na iOS a później na androida ciekawe jak się będzie sprawować i jakie funkcje będą dostępne.
Witam
Mam pytanko czy Forscan-em można odczytać kiedy był wymieniany olej/ kasowana inspekcja? Chodzi mi o czas od kasowania, stan licznika lub ilość przejechanych km. Pytam bo szukałem już chyba wszędzie (a może i nie) przepatrzyłem wszystkie PIDy w modułach i nigdzie nie widzę. Jeśli się da to proszę o wskazówkę w którym module tego szukać.
...czy Forscan-em można odczytać kiedy był wymieniany olej/ kasowana inspekcja? ...
Nie . O dziwo inspekcja olejowa najprawdopodobniej pamiętana jest w zegarach i nie ma na nią PIDu.
Nie . O dziwo inspekcja olejowa najprawdopodobniej pamiętana jest w zegarach i nie ma na nią PIDu.
Kurcze to lipa trochę. Chciałem sprawdzić czy serwis mnie nie orżnął na wymianie oleju bo trochę za wcześnie zaświeciła mi się wymiana. (po 13000). DPF dopala bez problemu stan oleju w połowie. Może ma ktoś jakiś pomysł czy da się to w jakiś inny sposób odczytać?? Ewentualnie czy IDS ma taką możliwość.
ale i tak tego nie poznasz. sama wskaznik inspekcji mize byc skasowany pomimo ze olej nie byl wymieniany. i na odwrot - mogli wymienic olej ale nie skasowac inspekcji
ale i tak tego nie poznasz. sama wskaznik inspekcji mize byc skasowany pomimo ze olej nie byl wymieniany. i na odwrot - mogli wymienic olej ale nie skasowac inspekcji
No tak ale zawsze mógłbym zrobić zadyme. Bo ja wymieniałem olej 13000km temu jak kupowałem autko. Poprzednio podobno był wymieniony kilka tyś wcześniej co dawałoby efekt taki jak mam teraz. Podejrzewam, że serwis sprawdził że olej był niedawno zmieniany i go nie wymienił (może myśleli że będę mniej jeździł). Wystawili tylko fakturę. Czy można jakoś sprawdzić olej organoleptycznie ile ma przejechane czy to i tak indywidualna kwestia każdego silnika. Swoją drogą skoro jest to gdzieś zapisane to powinno dać się to info jakoś wydobyć. Ewentualnie parametry na podstawie których komp stwierdza konieczność wymiany.
Wracając do tematu Forscana, czy jest może jakiś manual z listą wszystkich modułów i PIDów które można odczytać za pomocą tego programu??
smasherbit 15-02-2014, 13:27 Sprawdzenie oleju podwzględem trzymania parametrów (jak stary jest) to tylko w labolatorium. (DIESEL). Jeśli chodzi o benzyne to już jest inaczej. Bo jak olej był nie dawno wymieniany olej powinnien być raczej jasny. Nie mówie jak nowy ale bez porównania jaśniejszy niż np. w dieselu po przejachaniu 30 km gdzie jest ciemno brazowy a nawet już czarny (sadza)
dariuszk24 19-02-2014, 18:59 ten soft z interfejsem to zajefajna sprawa dostalem przesylke i troche zabawy
jedyny blad jaki mam to ACF error czyli usterka adaptacyjnego ukladu kontroli predkosci jak mam to rozumiec ,podpowie ktos.
W jakim module masz ten błąd ?
dariuszk24 19-02-2014, 19:58 w module?pierwszy raz odpalilem ten program
ale uruchomilem ta ikone z oscyloskopem po lewej stronie i wybralem kilkanascie interesujacych mnie pozycji i wlasnie tam mi wyswietlilo ten blad
Jak podłączysz się do auta to program znajduje interfejs,znajduje auto łączy się z nim i zaczyna wypisywać jakie moduły znalazł i ewentualnie jakie są w nich błędy.
dariuszk24 19-02-2014, 20:47 no wiec na poczatku jest Ford mondeo duratec HE
-HSCAN
-PCM
-OBDII
-SASM
-ABS
-BCMii
ale nic wiecej nie pisze oprocz tego do czego sa
No to nie ma żadnych błędów,a tak w ogóle to posiadasz ACC ?
berthold61 19-02-2014, 21:01 takie szybkie pytanko - czy ta przróbka ELM-a to tak samo jak pod elmconfig-a czy inaczej?
Tak samo,przerabiasz raz interfejs i działa na Forscan i ELMConfig :)/
berthold61 19-02-2014, 21:16 Tak samo,przerabiasz raz interfejs i działa na Forscan i ELMConfig :)/
dzięki bardzo , to dobrze bo mam już przerobiony tylko trochę temu to było a pamięć już nie ta ale fajnie że nowego nie trzeba robić ,dzięx
ale skoro ten tak wybrzydzany do niedawna ELM 327 potrafi już takie cuda robić po dorobieniu przełącznika na hi sped to może szło by to nawet w przyszłości zrobić pod VCDS-a dla audi-skoda-vw bo widać że elm skrzydełka rozwija i to cieszy
Co do info o wypalaniu dpf w forcanie to tutaj opisałem
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2164375#post2164375
gooo_day 22-02-2014, 08:54 Koledzy, zrobiłem odczyt błędów za pomocą FORScan.
Pomóżcie rozszyfrować co oznaczają poszczególne wpisy i co należało by zrobić by je wyeliminować (poza oczywiście skasowaniem :) Z góry dziękuję za pomoc
--------------------------------------------------------------------------
===DTC U300C:81-28===
Kod: U300C - Sygnal wejsciowy zaplonu - wylaczony/wlaczony/rozruch
Dodatkowe symptomy usterki:
- Nieprawidłowe dane odebrane za pośrednictwem portu seryjnego
Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).===END DTC U300C:81-28===
===DTC P0504:29-28===
Kod: P0504 - Korelacja pomiędzy sygnałem włączników A i B hamulca
Dodatkowe symptomy usterki:
- Nieprawidłowy sygnał
Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).===END DTC P0504:29-28===
===DTC U0418:00-68===
Kod: U0418 - Nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego układem hamulcowym
Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).===END DTC U0418:00-68===
===DTC U0140:00-68===
Kod: U0140 - Utrata łączności z modułem sterującym układami nadwozia
Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS===END DTC U0140:00-68===
===DTC U0151:00-68===
Kod: U0151 - Utrata łączności z modułem sterującym układem SRS
Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS===END DTC U0151:00-68===
===DTC C0040:87-68===
Kod: C0040 - Przełącznik pedału hamulca A
Dodatkowe symptomy usterki:
- Brak komunikatu
Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS===END DTC C0040:87-68===
===DTC U0415:00-2E===
Kod: U0415 - Nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego ABS
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł układu SRS===END DTC U0415:00-2E===
===DTC B10D7:51-6C===
Kod: B10D7 - Kluczyk PATS
Dodatkowe symptomy usterki:
- Nie zaprogramowane
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia===END DTC B10D7:51-6C===
===DTC B129A:86-68===
Kod: B129A - Szyna LIN D
Dodatkowe symptomy usterki:
- Nieprawidłowy sygnał
Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia===END DTC B129A:86-68===
===DTC B1249:12-68===
Kod: B1249 - Podświetlenie przycisku uruchamiającego
Dodatkowe symptomy usterki:
- Obwód zwarty do akumulatora
Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia===END DTC B1249:12-68===
===DTC B1249:14-68===
Kod: B1249 - Podświetlenie przycisku uruchamiającego
Dodatkowe symptomy usterki:
- Obwód zwarty do masy lub otwarty
Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia===END DTC B1249:14-68===
===DTC B10EF:14-6C===
Kod: B10EF - Sygnał wyjściowy prędkości okna dachowego
Dodatkowe symptomy usterki:
- Obwód zwarty do masy lub otwarty
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia===END DTC B10EF:14-6C===
Te błędy wracają, czy pierwszy raz je zobaczyłeś ? Może po skasowaniu daj im trochę czasu, nie odpinaj akumulatora miedzy czasie i zobaczysz czy któryś powrócił.
A kolega może włączył przed odczytaniem DTC tzw. diagnostykę układów ?
I stąd te błędy ?
gooo_day 22-02-2014, 14:15 A kolega może włączył przed odczytaniem DTC tzw. diagnostykę układów ?
I stąd te błędy ?
Raczej nie, chyba że mówimy o teście zegarów.
Panowie, rzućcie okiem na poniższy screen ( o ile w ogóle można cokolwiek wywnioskować z pojedynczego kadru), a konkretnie na wtryskiwacze. Mój silnik nie pracuje super równo na jałowym ale nic innego złego się nie dzieje.
Takie rzeczy robi się gdy silnik jest rozgrzany dodatkowo ustaw MFDES.
Jutro jak będzie trochę więcej czasu podepnę się na rozgrzanym. Co to jest MFDES i gdzie tego szukać?
FORScan version 2.1.15 beta (http://forscan.org/download.html)
Witam ,czy ktoś się orientuje co można wyczytać z pierwszych czterech pozycji w tabeli ? co to za parametr bilans/udział mocy . Samochód Mondeo MK4 1.8 tdci
Który pid odpowiada za temperaturę płynu chłodzącego ? ze trzy razy przeglądałem i nie znalazłem na liście a jak brałem coś związane z temp to pokazywało wartości w V .
ECT - engine coolant temperature.
Jest chyba i jako napięcie i jako temperatura.
ECT.OBDII - wyskalowany w °C.
Takie rzeczy robi się gdy silnik jest rozgrzany dodatkowo ustaw MFDES.
OK, poniżej zrzut z rozgrzanego silnika.
Zerknijcie i podpowiedzcie coś o stanie układu paliwowego.
Póki nie ma sprężynki to tylko jeździć od czasu do czasu przegonić żelazo. Zalecałbym przedtem wlać Liqui Moly do CR i porównać wtedy F_INJ
Sprężynki na razie na szczęście nie ma. Obroty na jałowym delikatnie falują ale w sumie jeżdżę tak już chyba trzeci rok. Przymierzam się do wizyty w dobrym zakładzie ale zawsze znajdzie się inny, ważniejszy wydatek. Kupię LM, doleję i zobaczę co będzie.
Jakie powinny być wzorcowe wskazania F_INJ?
F_INJ im bliżej zera tym lepiej. MFDES 4-4,5 to wzorowo.
Przeglądam ofertę LM i zastanawiam się co kupić:
Oczyszczacz wtryskiwaczy DIESEL SPULUNG
Pro-Line Regenerator wtrysków Diesel
Dodatek do Common Rail
Ten do CR najtańszy ale nic nie pisze o czyszczeniu.
Myniu, mówisz żeby brać tego do CR?
LM2185 specjalnie do CR http://zapodaj.net/ac518d02b1c80.png.html
Co drugie-czwarte tankowanie dolać pół litra Mixolu na zbiornik i wtryski ładnie będą pracować.
Witam, ja mam C-MAX-a ale może tu mi pomożecie.
Ostatnio zbyt często uruchamia mi się procedura wypalania DPF-a (najpierw co 400 km, później 200 a od paru dni co ok 100 km).
Zrobiłem test FORscan-em i mam do wyświetlenia tylko PID-y:
DIST_REGEN - odległość przejechania od ostatniej próby przeprowadzenia regeneracji (to zależnie od dnia)
DIS_ASHFULL - Distance unit DPF ash full (tu mam ponad 8000)
DP_DPF - Ciśnienie różnicowe na filtr cząsteczek (na biegu jałowym mam 0 kPa a przy 2000 obr/min (na postoju) 1 kPa)
W sumie ta różnica to chyba nie duża, to czemu się często włącza?
Mam podobne obserwacje. Przy czym ostatnio (2 ostatnie tankowania conajmniej) jezdze tylko miasto. Wystarczy ze wyjade na obwodnice, przejade tam 10km i moze mi sie aktywowac wypalanie DPF. Nawet jak sie normalnie podczas jazdy ukonczy, to mam wrazenie ze kolejne jest aktywowane za szybko (np. po kilku dniach).
Zastanawiam sie czy algorytm nie jest na tyle inteligentny ze sledzi sposob jazdy i np. w miejskim trybie po prostu uruchamia sie czesciej
Witam
Podłączyłem się do mojego Mondka z 2011 roku przy pomocy programu Forscan i nie mogę odnaleźć parametrów DSLCR i DSLRT.
Mogłem odczytać jedynie następujące parametry dotyczące DPF:
DPF_LOAD - Wartość procentowa maksymalnego nagromadzenia sadzy w układzie DPF- zakładana pętla zamknięta.
DPF_SOOT - Wartość procentowa maksymalnego nagromadzenia sadzy w układzie DPF- zakładana pętla otwarta.
DP_DPF - Ciśnienie różnicowe na filtrze cząsteczek.
Czy to jest wynikiem, że moje auto jest z 2011 roku i są inne parametry do odczytu?
Program łączy się bezproblemowo i automatycznie przypisał konfigurację dla mojego auta.
Pozdrawiam
Adam
Witam
Podłączyłem się do mojego Mondka z 2011 roku przy pomocy programu Forscan i nie mogę odnaleźć parametrów DSLCR i DSLRT.
Mogłem odczytać jedynie następujące parametry dotyczące DPF:
DPF_LOAD - Wartość procentowa maksymalnego nagromadzenia sadzy w układzie DPF- zakładana pętla zamknięta.
DPF_SOOT - Wartość procentowa maksymalnego nagromadzenia sadzy w układzie DPF- zakładana pętla otwarta.
DP_DPF - Ciśnienie różnicowe na filtrze cząsteczek.
Czy to jest wynikiem, że moje auto jest z 2011 roku i są inne parametry do odczytu?
Program łączy się bezproblemowo i automatycznie przypisał konfigurację dla mojego auta.
Pozdrawiam
Adam
Ja też mam mondeo z 2011 2.0l 163KM. mój też mi nie chce powiedzieć kiedy wypalał DPF. :-( wniosek z tego, że "to cecha nie wada"
Najnowsza wersja 2.1.16 do pobrania
marcopolo83 27-03-2014, 17:35 Mam prośbę czy moze ktoś sprawdzić wartość cisnienia w ukladzie klimatyzacji ?
ostatnio klima mi kompletnie siadla, pojechalem do klimaciarzy :P , okazalo sie ze mam zero czynnika, sprawdzali z godzine wycieki ale nic, brak dziury. Wiec nabili ponownie, minęło już kilka dni i chcialbym wiedziec jakie powinno byc cisnienie :)
cisnienia w ukladzie klimatyzacji
z tego co pamietam to ok. 520 kPa
marcopolo83 27-03-2014, 20:06 mi tam oscyluje w okolicach 700, to chyba dobrze? w poniedzialek jade na kontrole cisnienia
U mnie w najnowszej wersji 2.1.16 nie ma opcji do wpisania kodów wtryskiwaczy.
Musiałem wrócić do poprzedniej.
Z innej beczki. Czy ktoś próbował wyzerować ustawienia ciśnienia czujnika w szynie CR?
Reset Differential Pressure Sensor Learned Values
Napisali, że przy wymianie należy to zrobić, ale ciekawi mnie, co się stanie jak zrobię na starym czujniku. ;-)
Rozumiem, że zrobi od nowa jakąś kalibrację?
Czy w forscanie pokazuje otwarcie przepustnicy w % ? jak np w scanxl
Czy w forscanie pokazuje otwarcie przepustnicy w % ? jak np w scanxl
Programy nie "wymyślają" co mają pokazać, tylko pokazują PIDy jakie ma dany sterownik silnika...
darmodziej 03-04-2014, 20:21 czy moze ktoś sprawdzić wartość cisnienia w ukladzie klimatyzacji ?Po pierwsze, zależy czy po stronie ssącej, czy tłocznej, a po drugie ciśnienie się zmienia i to w sporych granicach. Fachowiec popatrzy na manometr i powie Ci czy jest dobrze, czy nie, ale na tym trzeba się znać.
tedi_k wogóle nie rozumiem twojej wypowiedzi.
np w scnaxl jest pid który pokazuje otwarcie przepustnicy w % w forscanie jest tylko w napięciu. Więc o co Ci chodzi?
czy jest taki pid czy nie ma bo nie mogę znaleźć
tedi_k wogóle nie rozumiem twojej wypowiedzi.
np w scnaxl jest pid który pokazuje otwarcie przepustnicy w % w forscanie jest tylko w napięciu. Więc o co Ci chodzi?
..
Napisałem wyraźnie "..dany sterownik silnika...". Listę PIDów udostępnia sterownik silnika po podłączeniu do auta. Jak jest PID % otwarcia przepustnicy w danym sterowniku, to powinien być dostępny do wybrania. FORScan ma dynamiczną listę wyboru PIDów, więc jak coś na niej jest to znaczy, że PCM to udostępnia a jak tego brak - to PCM nie podaje takich danych.
To dlaczego scanxl udostępnia i w nim to jest a w forscanie nie ma?
@rustin może w forscanie działa to tak jak w linku? http://forscan.org/documentation.html
x.m.l wielkie dzięki , zaraz sprawdzę.
U mnie w najnowszej wersji 2.1.16 nie ma opcji do wpisania kodów wtryskiwaczy.
Też tej opcji nie mam w wersji 2.1.16
Od wersji 2.1.14 przy podłączaniu wywala mi błąd U2501, nie wiem dlaczego po niżej tej wersji takiego czegoś nie było.
niestety nie ma wyboru % , a szkoda w scan xl jest
Niedawno kupiłem Focusa II z 2010 roku z silnikiem 1.6 TDCi 90Km cDPF. Dzisiaj próbowałem odczytać stan filtra DPF przy pomocy Forscana i ku mojemu zdziwieniu na zakładce PCM nie mam dostępnych żadnych parametrów filtra. Skoro w PCM nie ma takich parametrów to czy możliwe jest, aby samochód nie był wyposażony w DPF? Etis pokazuje, że samochód spełnia normę Euro 5.
|