Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Forscan - program do diagnostyki i nie tylko


Strony : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

mayak
02-10-2013, 14:53
Forscan potrafi (pełny change log jest tu: http://forscan.org/download.html) :
- wykrywać wszystkie moduły w aucie
- czytać i kasować błędy ze wszystkich modułów podpiętych do HS-CAN i MS-CAN (jeśli używany ELM327 ma przełącznik HS/MS CAN)
- przeprowadzać testy poszczególnych modułów (niestety brakuje opisu co w ramach poszczególnych testów program robi)
- wyświetlać na bieżąco dane z różnych czujników i modułów
- przeprowadzać procedury serwisowe:
-- Reset EGR Valve Adaptations
-- zmieniać Fuel Injector Correction Factors w silnikach TDCi z CAN i bez CANa
-- resetować adaptację modułu silnika, czyli Keep-Alive Memory (KAM)
-- kalibrować ksenony w MK3 ("High Intensity Discharge Headlamp Calibration" for Mondeo Mk3) - dodatkowa notatka dotycząca MK3 jest tu: http://forscan.org/howto.html#ht1

Forscan działa z ELM327, ELS27, a także innymi OBD adapterami opartymi na chipsecie STN11XX

Ostatnio pojawiła się nowa wersja Forscana (http://forscan.org/download.html) z zaimplementowaną testowo funkcję przepalania DPFa w 2.0tdci w Galaxy/S-Max/Mondeo4

Czy ktoś spróbuje przetestować?
Mój eSio nie ma DPFa, więc nie mogę u siebie (za to mogę komuś chętnemu przepalić bo mam kabelki )

jedna mała podpowiedź: poprzednie wersje Forscana poprawnie odpalały się, gdy ELM327 miał przełącznik szyn w położeniu HS-CAN

opis jak przerobić ELM327 aby obsługiwał także MS-CAN (HS-CAN obsługuje każdy ELM327) jest tutaj: http://forscan.org/howto.html


ps.
pisałem z pamięci, więc wszelkie korekty mile widziane

jacekn8
02-10-2013, 16:27
Ja jeszcze dodam że możemy odczytać przebieg zapisany w BCM. Nie wiem czy cofacze liczników tam sie dostają, ale u mnie w BCM i kilku innych modułach na HS CAN przebieg jest o 10 km niższy niż na IPC, ktory jest na MS CAN ;). Auto z pewnego źródła. Podpinałem przed chwilą do mk4 i rzeczywiście jest wypalanie statyczne dpfa. Nie robiłem tego u siebie bo nie mam problemów z dpf a nie jestem pewny czy mu to wymuszone wypalanie nie zaszkodzi jak jest sprawny. Czas wypalania ok 20 min.

Rewelacją byłoby jeszcze dynamiczne wypalanie, ale probram się prężnie rozwija ;)

MaXyM
02-10-2013, 16:38
moze te 10km roznicy wynika z jakichs dojazdowek czy testowania w fabryce?

bobanr
02-10-2013, 20:46
A może jest to związane z taką różnicą. Na liczniku 55 km/h a komputer pokazuje 49,9 km/h. Opony 215/55/R16 - czyli zgodne z homologacją.

http://img33.imageshack.us/img33/249/gzwl.jpg

fido
02-10-2013, 20:56
Koledzy mam pytanie jak się dostać to tych danych jak mam ELM327 i forscan, co można podpatrzeć i jak, ELM przerobiony z przełącznikiem

mayak
03-10-2013, 20:51
Podpinałem przed chwilą do mk4 i rzeczywiście jest wypalanie statyczne dpfa. Nie robiłem tego u siebie bo nie mam problemów z dpf a nie jestem pewny czy mu to wymuszone wypalanie nie zaszkodzi jak jest sprawny. Czas wypalania ok 20 min.
napisałem do nich o tym, odpisali następująco:

Q: please tell me if there any danger (side effects) in case of fail in launching static DPF regeneration?

A:We believe no. The procedure usually takes 10-30 minutes (depends on vehicle), regeneration is performed by PCM, FORScan just follows the process and checks results at the end. So, there should be no damage (theoretically). However, DPF regeneration itself is not completely safe (because of high termperatures on exhaust), so it is desirable to test it with help of people who knows what they do. In other words, we would not like to involve into this people who have doubts, because we have doubts ourselves (we are not sure it was correct to announce such a need at all).

do odważnych świat należy

MaXyM
03-10-2013, 21:13
ja bylem kiedys przy serwisowym wypalaniu dpf i widzialem ze przygotowane byly gasnice i waz z woda. auto powinno stac na betonie. upewnic sie ze po nim nie lezy nic co by moglo sie zapalic.
podobno w przypadku Kugi istnieje nawet ryzyko stopienia tylnego zderzaka (tylny tlumik jest podobno montowany zbyt blisko zderzaka)

jacekn8
03-10-2013, 22:23
Trzeba po prostu poczekać aż komuś się zapcha :619:

A teraz coś takiego:
http://www.youtube.com/watch?v=Vl2XRNYHl5w

mayak
07-10-2013, 08:34
jacekn8 - gdzie forscan wyświetla przebieg w IPC i BCM?
jakoś nie widzę u siebie

jacekn8
07-10-2013, 09:44
jacekn8 - gdzie forscan wyświetla przebieg w IPC i BCM?
jakoś nie widzę u siebie
Trzecia ikona od góry z lewej strony, następnie na dole wybierasz BCMii, później lekko po lewej wybierasz ustawienia (koło zębate), następnie w otwartym oknie klikasz 2x na funkcje TOTDIST (całkowity przebyty dystans), funkcja przechodzi na prawo i zatwierdzasz fajką, zamyka się okno i masz wybraną opcję TOTDIST. Następnie klikasz Play i wyświetla Ci przebieg w BCM.
Żeby odczytać przebieg z IPC to musisz mieć przełącznik na ELM i Forscan musi wyszukać na MS-CAN moduły, następnie robisz to samo tylko z początku zamiast BCM wybierasz IPC (przełacznik cały czas na ms-can).
Ale jak odczytujesz przebieg IPC to zawsze Forscan pokaże to samo co na liczniku jest. Natomiast ja sprawdzałem i jeden kolega z forum i pomimo pewnych pochodzeń samochodów przebiegi pomiędzy IPC a BCM różnią się minimalnie.

czader
07-10-2013, 11:01
Przebieg jest w BCM, IPC, PDM , DDM i SASM.

Jak kolega pisze u mnie tez sie roznia miedzy soba ok 10-50 km przy przebiegu 160.000km

Ciekawe czy cofacze silnikow opanowali zmiane we wszystkich modulach - ja mam auto z niepewnym przebiegiem - ciekawe czy takie sprawdzenie daje jakas pewnosc co do prawdziwego przebiegu ...

BTW - jest tez pole w Tescie licznika C+ gdzie jest napisale ODO roll count - u mnie jest 0 czy moze to sugerowac ze nie byl cofany licznik ?

enjoypoznan
07-10-2013, 11:17
Ja bawiłem się niedawno najnowszym Forscanem w obydwu autach.

W MK3 przebieg zapisywany jest tylko w zegarach. Nigdzie indziej nie udało mi się odczytać kilometrów.

W MK4 znalazłem w module BCM. Przebieg pokrywał się z tym na liczniku(auto salon PL). Różnica wynosiła ok 12km. Z tego co pamiętam te 12km więcej było na liczniku.

mayak
08-10-2013, 22:52
rozczaruję Was: mam IPC i BCM z różnych 'parafii' (dołożyłem Converse+ w miejsce zwykłych zegarów) a mimo to przebieg jest podobny w obu miejscach

mrk26
09-10-2013, 12:38
a ustawiałeś przebieg w Convers+ po przełożeniu ? ;) Bo chyba nie wsadziłeś z większym przebiegiem ;) :P

mayak
09-10-2013, 12:58
nie ustawiałem

MakGreg
17-10-2013, 11:19
Sprawdziłem wypalanie dpf i teoretycznie działa. Po zagrzaniu silnika (na zimnym nie uruchomi) program podnosi obroty lekko ponad 2000. Pasek postępu wskazuje % procesu. Po ok. 20 min. i smrodzie palonej sadzy obroty spadają i silnik chodzi dalej. Pasek postępu pokazuje 84%. Po tym nic się nie dzieje silnik pracuje normalnie. Znudzony brakiem dalszego postępu wyłączyłem silnik którego później nie dało się uruchomić. Odpięcie klemy rozwiązało problem. Licznik dopalania dpf wyzerował się. Problemów z dpf nie miałem i wydaje mi się że statyczne dopalanie jest skuteczne, chociaż przy częstych jazdach na trasie jest zbyteczne.
Niestety ale minusem tej czynności jest znacznie większy i dlugo utrzymujący się smród spalenizny.

Tvvardy
17-10-2013, 11:51
Sprawdziłem wypalanie dpf . Piszą, że potrzebują beta testerów w tej nowej wersji i jest to w fazie eksperymentów dopalanie dpf, jeśli możesz wyślij im FORScan log folder, ja ostatnio im zgłaszałem błędy. Wiem, że znaleźli błędy i wyjdzie nowa wersja z poprawkami.

mayak
17-10-2013, 12:07
http://forscan.org/contactus.html - tu jest opisane co dokładnie im wysyłać jako logi

jacekn8
01-11-2013, 12:37
Nowa wersja FORScan 2.1.9 beta
-procedura serwisowa Battery Monitoring System Reset do najnowszych modeli Forda
-procedura serwisowa Remote Keyless Entry do amerykańskich modeli Forda
-uaktualnienie bazy pojazdów
-ulepszenia polskiej wersji językowej i poprawki błędów

http://forscan.org/download.html

ccLot
01-11-2013, 16:04
A u mnie łączy się, ale nie może odczytać konfiguracji autka :(
Miał ktoś coś takiego?

Pem2
02-11-2013, 17:24
Na liczniku 55 km/h a komputer pokazuje 49,9 km/h.

http://img33.imageshack.us/img33/249/gzwl.jpg

bobanr, jak to uruchomić na wyświetlaczu ?

leszcz
02-11-2013, 21:42
bobanr, jak to uruchomić na wyświetlaczu ?

trzymaj przycisk ok na kierownicy i włącz auto . Wtedy wejdziesz w tryb serwisowy wyświetlacza.
wtedy zmieniając strzałkami dojdziesz do tej opcji i innych też np napięcia aku .

fido
04-11-2013, 10:36
Koledzy czy w MK3 idzie sprawdzić przebieg programem forscan jeśli tak to proszę podpowiedzieć jak.

jacekn8
04-11-2013, 10:56
Koledzy czy w MK3 idzie sprawdzić przebieg programem forscan jeśli tak to proszę podpowiedzieć jak.
Podobno w MK3 nie ma nigdzie takiej opcji...

salmon
09-11-2013, 15:40
Od jakiegoś czasu mam problem z EGR - zapala się kontrolka MIL i błędy P1412 oraz P0404. Auto chodzi normalnie.
W najnowszej wersji FORScan jest procedura serwisowa "Reset EGR Valve Adaptations". Wiecie może co ona dokładnie robi? Czy może mi pomóc w tym przypadku a może zaszkodzić?

benio
09-11-2013, 22:01
...Czy może mi pomóc w tym przypadku a może zaszkodzić?
Odnośnie błędu P1412 to tutaj (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=1621563) masz coś w tym temacie.
Błąd P0404 "Układ recyrkulacji spalin - sygnał poza zakresem/wydajność".
Procedura serwisowa "Reset EGR Valve Adaptations" dotyczy wyzerowania wskazań położenia zaworu EGR i od tego momentu komputer ECM kasuje zapisane dane i ponownie zczytuje parametry, dotyczące położenia zaworu - kalibracja. Powyższa procedura nie zaszkodzi, ale czy pomoże - spróbować nie zaszkodzi. Przyczyna to albo zawór zapchany spalinami i silniczek nie ma siły poprawnie nim sterować, albo czujnik jego położenia nawala.

mayak
09-11-2013, 22:49
najpierw oczyścić egr z syfu, a potem odpalić tą adaptację

mm32
27-11-2013, 21:20
W jaki sposób można w Forscan sprawdzić kiedy ostatni raz było wypalanie DPF'a ?

tedi_k
27-11-2013, 23:36
Na danych live z PCMa są odpowiednie pozycje do oglądania. Na podłączonym samochodzie - po lewej stronie ekranik z oscylogramem, kółko zębate i wybór PCMa jako źródła danych, następnie wybór z tabeli odpowiedniej pozycji (nie pamiętam z głowy jak konkretnie się nazywa, ale łatwo znaleźć) i wskazanie jej do tabelki wybranych parametrów - tej po prawej stronie. Jak już wszystko wybierzemy, to klikamy guzik "odtwarzania" i już wszystko widać...

kasztan
28-11-2013, 19:58
Przed chwilą sprawdzałem u siebie za pomocą ForScana jak wygląda temat DPF. Wydaje mi się, że parametry, które wybrałem dotyczą właśnie DPF.
I pojawiły się pytania:
1. Czy ktoś wie jak jest obliczana średnia odległość przebywana między regeneracjami?
2. Jaka jest różnica między DSLCR i DSLRT?
3. Kiedy jest kasowane NOFRE? (jakoś mi się nie chce wierzyć, żebym nigdy nie wyłączył auta podczas wypalania DPF)
4. Czy wyniki które mam wskazują, że wszystko jest ok, nie ok, można je jakoś zinterpretować?

mm32
28-11-2013, 20:02
DSLCR i DSLRT różnica między nimi to chyba dystans przez który trwało wypalanie DPF,tak sobie myślę.

kasztan
28-11-2013, 20:03
Też tak myślałem, ale różnica w moim przypadku to 600 m. Trochę wydaje mi się to mało/krótko na czas wypalania DPF...

mm32
28-11-2013, 20:07
Może akurat w korku stałeś,zobaczę jutro u siebie i podam wyniki.

mrk26
28-11-2013, 20:20
Ja jestem bardziej niż pewien że te dane nie są do końca prawidłowe bo ostatni parametr: TESLRT powinien być: dystans od ostatniego wypalenia ;)
Co ciekawsze forscan inaczej mi interpretuje błędy niż np. delphi lub autocom, gdzie te oba są dokładniejsze-bardziej precyzyjne?nazywają poprawniej ;)

Markoo
28-11-2013, 20:53
Co ciekawsze forscan inaczej mi interpretuje błędy niż np. delphi lub autocom, gdzie te oba są dokładniejsze-bardziej precyzyjne?nazywają poprawniej Masz na myśli precyzję opisu ? czy podają różne nr błędów ?

mrk26
28-11-2013, 21:06
Precyzję opisu, numery błędów są takie same ;)

CERES
28-11-2013, 22:46
jakie to szczęście, że mam benzynę :P

1endzi
30-11-2013, 23:57
nowy
http://forscan.org/download.html

mayak
01-12-2013, 00:10
taaa, widziałem
i zastanawiam się po co to robią - chodzi o support mega nowych wózków jak np. 2014 EcoSport.
Czas ktory na to poświęcili mogliby przeznaczyć na zrobienie coś pożytecznego dla starszych fordów, a nie dla nówek na gwarancji, które i tak trafią do aso jakby coś się działo źle

1endzi
01-12-2013, 00:22
taaa, widziałem
i zastanawiam się po co to robią - chodzi o support mega nowych wózków jak np. 2014 EcoSport.
Czas ktory na to poświęcili mogliby przeznaczyć na zrobienie coś pożytecznego dla starszych fordów, a nie dla nówek na gwarancji, które i tak trafią do aso jakby coś się działo źle

wychodzą z założenia że flota się odmładza :)

sztacha
01-12-2013, 19:04
Panowie co ja jeszcze potrzebuję aby z tego programu skorzystać w mk3. Jaki kabel jest do tego wymagany ?

1endzi
01-12-2013, 19:08
Panowie co ja jeszcze potrzebuję aby z tego programu skorzystać w mk3. Jaki kabel jest do tego wymagany ?

generalnie elm 327 z Allegro + program ogólnie dostepny na forum

neto
02-12-2013, 08:15
Panowie,
krótkie pytanie, czy kupując ten interfejs będę potrzebował przeróbki do MK4?
http://allegro.pl/elm-327-wifi-blue-obd2-elm327-apple-android-win-i3752140507.html

Tvvardy
02-12-2013, 08:28
Na kablu (http://allegro.pl/elm-327-fiat-opel-renault-ford24h-elm327-v1-5-pl-i3751842862.html) są nieco lepsze. W zupełności taki (http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-elm-327-bluetooth-bezkabla-i3695663153.html) wystarczy.

neto
02-12-2013, 08:49
W jakim sensie lepsze? Zależy mi na bezprzewodowej komunikacji. Pytałem tylko czy do Forscana - będę musiał robić przełącznik zgodnie z opisem na forscan.org?

Tvvardy
02-12-2013, 08:57
W jakim sensie lepsze?
Na bluetooth odczyt się momentami zawiesza. Jak potrzebujesz bezprzewodowego to kup z Wi-Fi.
...będę musiał robić przełącznik...?
Można ale nie trzeba nic przerabiać.

neto
02-12-2013, 09:27
Interfejs do którego podałem linka ma wifi więc chyba ok.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Tvvardy
02-12-2013, 09:43
Za taką cenę to mam dwa interfejsy mini VCM i ELM.

neto
02-12-2013, 10:27
Podaj namiary - chetnie wydam mniej :)

Tvvardy
02-12-2013, 11:01
Mini VCM (http://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-Newest-arrival-2013-ford-vcm-obd-auto-diagnostic-scanner-tool-mini-version-for-ford/782091852.html)ważne żeby w opcjach do wysyłki zaznaczyć "gifts" wtedy nie płaci się cła. Jeśli chcesz ELM to masz do wyboru ww stronę lub alledrogo ale są sprzedawcy, którzy wysyłają z Chin.

jacekn8
02-12-2013, 11:50
Panowie,
krótkie pytanie, czy kupując ten interfejs będę potrzebował przeróbki do MK4?
http://allegro.pl/elm-327-wifi-blue-obd2-elm327-apple-android-win-i3752140507.html
Jak będziesz chciał coś grzebać ELMConfigiem to musisz mieć kabel na USB. Jeżeli zależy ci na BT to zamiast wydawać tyle na ten "nowy" interfejs, kup sobie dwa po 40zł, jeden USB i drugi BT...

Można ale nie trzeba nic przerabiać.
Jeżeli chce uzyskać dostęp do modułów na MS-CAN/MM-CAN to musi, a jest to przydatne...

Mini VCM (http://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-Newest-arrival-2013-ford-vcm-obd-auto-diagnostic-scanner-tool-mini-version-for-ford/782091852.html)ważne żeby w opcjach do wysyłki zaznaczyć "gifts" wtedy nie płaci się cła. Jeśli chcesz ELM to masz do wyboru ww stronę lub alledrogo ale są sprzedawcy, którzy wysyłają z Chin.
Zdadza się. Nie ma sensu płacić 3x tyle na allegro za to samo. Tyle że trzeba się uzbroić w cierpliwość bo paczka idzie nawet miesiąc czasu...

orion512
02-12-2013, 13:08
Za taką cenę to mam dwa interfejsy mini VCM i ELM.

Panowie przepraszam za głupie pytanie ale co może więcej ten kabelek mini VCM od zwykłego ELM + ElmConfig + Forscan?

Czyli jak mam już ELM i kupię jeszcze tego mini VCM to jakie będę miał nowe możliwości. Podejrzewam że jakieś są bo nie było by sensu kupować obu na raz.

MaXyM
02-12-2013, 13:13
Wg opisu ten miniVCM jest do MDO do rocznika 2010.
Przypuszczam ze z MDO FL bedzie dzialal ale warto aby to ktos potwierdzil

mrk26
02-12-2013, 13:15
Nie ma więcej niż elmconfig + forscan, no chyba że można aktualizować soft w modułach w co wątpię, z tego co się orientuje to ma możliwość kodowania kluczyków do immo, ale do tego się używa serwisu online do generowania kodu plus jest to dodatkowo płatne ;)

jacekn8
02-12-2013, 15:34
miniVCM to klon oryginalnego Focoma. Nazwę wymyślili nasi komunistyczni przyjaciele z ryżowej krainy. Oryginalny Focom potrafi naprawdę dużo, ale nie wiem czy aby tyle samo potrafi jego klon "miniVCM". Słyszałem różne opinie, np. że nie wykrywa MS-CAN, a co za tym idzie sporej części modułów... ale tylko słyszałem...

Tvvardy
02-12-2013, 15:58
Mam, używam kodowałem nim u siebie wtryskiwacze w mk3 tdci we wcześniejszej wersji błędnie wyświetlał niektóre parametry. Od paru dni mam najnowszą wersję i zdążyłem ją wypróbować na mk4.

orion512
02-12-2013, 15:59
to może kolega myniu niech się wypowie w jakim celu nabył oba interfejsy?
Skoro był już jeden to po co jeszcze drugi?

Widzę że razem pisaliśmy :)

Tvvardy
02-12-2013, 16:20
Wstrzymywałem się z zakupem miniVCM bo wiedziałem, że FORScan będzie miał opcję kodowania wtryskiwaczy ale postanowiłem, że zamówię miniVCM-a, który bez problemu połączy się z TDDi i bez problemu zakoduje wtryski w TDCi. Muszę jeszcze przetestować na innych markach jak i czy działa.
Dzisiaj wydali kolejną wersję z poprawkami jeśli chodzi o FORScan (http://forscan.org/download.html)

jacekn8
02-12-2013, 16:48
kolego myniu, VCM a miniVCM to niebo a ziemia. Jeżeli mówisz o tym miniVCM, to napisz czy w mk4 wykrywa moduły na magistrali MS-CAN, MM-CAN, np. moduł IPC czyli zegary...

Tvvardy
02-12-2013, 17:04
...VCM a miniVCM to niebo a ziemia
czy w mk4 wykrywa moduły na magistrali MS-CAN, MM-CAN, np. moduł IPC czyli zegary...
Mowa oczywiście o mini-VCM który działa z programem FoCom
Łączy się z wieloma modułami w mk3 przetestowany w pełni, w mk4 wczoraj diagnozowane auto z problemami jezdnymi.

1endzi
02-12-2013, 17:20
Wstrzymywałem się z zakupem miniVCM bo wiedziałem, że FORScan będzie miał opcję kodowania wtryskiwaczy ale postanowiłem, że zamówię miniVCM-a, który bez problemu połączy się z TDDi i bez problemu zakoduje wtryski w TDCi. Muszę jeszcze przetestować na innych markach jak i czy działa.
Dzisiaj wydali kolejną wersję z poprawkami jeśli chodzi o FORScan (http://forscan.org/download.html)

Forscan 2.1.11

jacekn8
02-12-2013, 17:37
Mowa oczywiście o mini-VCM który działa z programem FoCom
Łączy się z wieloma modułami w mk3 przetestowany w pełni, w mk4 wczoraj diagnozowane auto z problemami jezdnymi.
Ale czy nie orientujesz się czy w mk4 wykrył moduły na MS-CAN (zegary, klima, radio...) ? Czy tylko na HS-CAN (silnik, ABS...)...
Myślę nad jego zakupem właśnie

Tvvardy
02-12-2013, 17:49
Obsługiwanych modułów ma bardzo dużo podzielonych na
Układ napędowy, Podwozie, Karoseria, Płyta główna
Jeśli auto nie posiada takiego modułu to się nie połączy.
Z IPC się nie łączy.
http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/c/21/i36k.png (http://imageshack.com/i/0li36kp)
http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/c/36/pnjt.png (http://imageshack.com/i/10pnjtp)
http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/c/32/isxv.png (http://imageshack.com/i/0wisxvp)
http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/c/593/ygl3.png (http://imageshack.com/i/ghygl3p)

tedi_k
02-12-2013, 19:07
Mowa oczywiście o mini-VCM który działa z programem FoCom
Łączy się z wieloma modułami w mk3 przetestowany w pełni, w mk4 wczoraj diagnozowane auto z problemami jezdnymi.

Kolego myniu - nie trzymaj nas w niepewności - w MK4 z IPC (z zegarami) też się łączy ten mini-VCM??? Co zdołałeś z tych zegarów MND4 odczytać? Od kogo był kupiony ten mini-VCM?

mm32
02-12-2013, 19:54
Od kogo był kupiony ten mini-VCM?
Napisał już przecież kolega gdzie i od kogo go kupił post #50.

kasztan
02-12-2013, 20:27
Panowie, a odpowie ktos na moje pytania (post #30)? Bo jakos mi sie wydaje, ze zasadniczy temat zszedl na boczny tor, a rozpoczal sie OT na temat kabli.

mayak
02-12-2013, 20:46
Z IPC się łączy
i co pokazuje?

jacekn8
02-12-2013, 22:09
Przed chwilą sprawdzałem u siebie za pomocą ForScana jak wygląda temat DPF. Wydaje mi się, że parametry, które wybrałem dotyczą właśnie DPF.
I pojawiły się pytania:
1. Czy ktoś wie jak jest obliczana średnia odległość przebywana między regeneracjami?
2. Jaka jest różnica między DSLCR i DSLRT?
3. Kiedy jest kasowane NOFRE? (jakoś mi się nie chce wierzyć, żebym nigdy nie wyłączył auta podczas wypalania DPF)
4. Czy wyniki które mam wskazują, że wszystko jest ok, nie ok, można je jakoś zinterpretować?
1. Na DPFie są 2 czujniki ciśnienia, jeden przed, drugi po DPF. Komp bada ciśnienie różnicowe i na jego podstawie określa stopień zapchania filtra. Nie wiem czy liczba wtrysków ma też tu jakieś znaczenie. W Forscan możesz odczytać różnicę ciśnień tych czujników, u mnie na wolnych obrotach pokazuje 0, dopiero po przygazowaniu wskazanie wzrasta.
2. Tak jak inni pisali, tak też ja myślę że jest to początek i koniec wypalania, z czego można wyliczyć dystans. U mnie zawsze w granicach 5-9 km.
3. Niby dlaczego miałbyś akurat trafić z gaszeniem auta przy regeneracji dpf? Załóżmy że wypala się co 500km, a rocznie auto pokona np. 20 tyś. To daje 40 wypaleń w roku. A samochód można gasić przez ten czas co 50km, czyli 400 razy. Jakby nie było, ja raz podjechałem pod sklep, mam wychodzić a tu spalanie autko jara dpfa. Więc dodałem gazu do 2200 obrotów i tak potrzymałem może z 1,5 minuty. Wypaliło ładnie :wink:.
4. Myślę że ok. Choć trochę mała odległość wypalania by wychodziła, ale jak pisałem, ja raz na postoju dałem rady :p
Pozdr

mm32
03-12-2013, 03:26
U mnie wypalanko DPF akurat na wczoraj wypadło i naprawdę króciutko się wypalał co i pokazuje zdjęcie z Forscan.

Tvvardy
03-12-2013, 15:11
Ups, wkradł się mały błąd z IPC nie łączy się w MK IV.

tedi_k
04-12-2013, 12:35
Ups, wkradł się mały błąd z IPC nie łączy się w MK IV.

Nie ukrywam, że efekt spodziewany...:wink: Tak to jest z hurraoptymistycznymi info o jakości chińskich kabelków...:p

BTW - z pozostałymi modułami na MS-CAN zarówno w MND4, FF3 jak i FF2/C-maxie/Kudze też się nie łączy...
Po prostu to badziewie nie ma MS-CANa... Nie wspomnę już o MM-CANie (oczywiście też nie ma)...

adziok09
04-12-2013, 15:56
Panowie a mam takie pytanie ściągnąłem najnowszą wersje Forscan i w modułach mam moduł ICU- sterowanie pracą wtryskiwaczy. I jak tam żeby przetestował to wychodzi bład i informacja skontaktuj się z autorem programu. Wiecie może od czego konkretnie jest ICU i jak można sprawdzić czy to działa poprawnie, bo po wymianie/regeneracji wtryskiwaczy przy 1500 rpm mam metaliczny stukot.

kasztan
04-12-2013, 19:33
1. Na DPFie są 2 czujniki ciśnienia, jeden przed, drugi po DPF. Komp bada ciśnienie różnicowe i na jego podstawie określa stopień zapchania filtra. Nie wiem czy liczba wtrysków ma też tu jakieś znaczenie. W Forscan możesz odczytać różnicę ciśnień tych czujników, u mnie na wolnych obrotach pokazuje 0, dopiero po przygazowaniu wskazanie wzrasta.
2. Tak jak inni pisali, tak też ja myślę że jest to początek i koniec wypalania, z czego można wyliczyć dystans. U mnie zawsze w granicach 5-9 km.
3. Niby dlaczego miałbyś akurat trafić z gaszeniem auta przy regeneracji dpf? Załóżmy że wypala się co 500km, a rocznie auto pokona np. 20 tyś. To daje 40 wypaleń w roku. A samochód można gasić przez ten czas co 50km, czyli 400 razy. Jakby nie było, ja raz podjechałem pod sklep, mam wychodzić a tu spalanie autko jara dpfa. Więc dodałem gazu do 2200 obrotów i tak potrzymałem może z 1,5 minuty. Wypaliło ładnie :wink:.
4. Myślę że ok. Choć trochę mała odległość wypalania by wychodziła, ale jak pisałem, ja raz na postoju dałem rady :p
Pozdr

Dzięki za odpowiedź. Co do pytania nr 1 (jak jest obliczana średnia odległość przebywana między regeneracjami), to chodziło mi o to jak ta średnia jest obliczana (np. od początku istnienie auta, od ostatniego odłączenia akumulatora, 10 ostatnich wypaleń, itp.).

tedi_k
04-12-2013, 20:34
...Co do pytania nr 1 (jak jest obliczana średnia odległość przebywana między regeneracjami), to chodziło mi o to jak ta średnia jest obliczana (np. od początku istnienie auta, od ostatniego odłączenia akumulatora, 10 ostatnich wypaleń, itp.).

No niestety musisz się pogodzić z myślą, że Ford przez drobne niedopatrzenie zapomniał opublikować pełną specyfikację znaczenia i sposobu określania wartości poszczególnych PIDów oraz innych bardziej wysublimowanych parametrów softu wszystkich PCMów... Jak jest liczona średnia się sie dowiesz.

marcin88michalak
12-12-2013, 18:41
Koledzy mozecie podpowiedziec jak w 1.8 tdci zrobic reset egr forscanem?

Tvvardy
12-12-2013, 19:19
Koledzy mozecie podpowiedziec jak w 1.8 tdci zrobic reset egr forscanem?
Jeśli obsługuje to wg komunikatów w programie.

1endzi
12-12-2013, 20:36
Koledzy mozecie podpowiedziec jak w 1.8 tdci zrobic reset egr forscanem?

1. uruchom forscan
2. z menu po lewej wybierz klucz (5 od góry) jak na załączniku
3. jeśli masz w procedurach serwisowych reset egr to uruchom i postępuj wg. wskazówek które będą się pojawiać na monitorze

marcin88michalak
14-12-2013, 08:15
1. uruchom forscan
2. z menu po lewej wybierz klucz (5 od góry) jak na załączniku
3. jeśli masz w procedurach serwisowych reset egr to uruchom i postępuj wg. wskazówek które będą się pojawiać na monitorze

Problem tkwi w tym ze nie ma zadnych procedur serwisowych mam sciagnieta najnowsza wersje

1endzi
14-12-2013, 11:05
Problem tkwi w tym ze nie ma zadnych procedur serwisowych mam sciagnieta najnowsza wersje

czyli forscan nie obsługuje Twojego 1.8

marcin88michalak
15-12-2013, 16:34
czyli forscan nie obsługuje Twojego 1.8


Pierwsze wersje forscana maja procedury serwisowe do mojego 1.8Tdci ale egr nie obsluguja

Ricz1927
15-12-2013, 20:06
A ja mam takie pytanie:
Czy posiadając FORScan i Elm327 (nie przerabiany) Part number: 1008 Controller: ELM327 Firmware Revision: 1.4B Bland rate: 38400 RoHs Compliant - jestem w stanie zrobić cokolwiek w TDDi z 2001r.??? Jeśli tak to np. co? ;> Pozdrawiam!

1endzi
15-12-2013, 22:33
A ja mam takie pytanie:
Czy posiadając FORScan i Elm327 (nie przerabiany) Part number: 1008 Controller: ELM327 Firmware Revision: 1.4B Bland rate: 38400 RoHs Compliant - jestem w stanie zrobić cokolwiek w TDDi z 2001r.??? Jeśli tak to np. co? ;> Pozdrawiam!

podłącz i zobacz co będziesz mógł zrobić, jak widzisz czytając cały temat, jest tyle zależnych że chyba nikt jednoznacznie nie odpowie na to pytanie, możesz również pokombinować z różnymi wersjami Forscana bo widać że się różnią

Ricz1927
16-12-2013, 00:34
Właśnie dziś pobrałem najnowszą. Będę miał chwile to sprawdzę i dam znać co i jak ;)

mm32
16-12-2013, 18:52
Od dzisiaj mamy nową wersję Forscan :)

mayak
16-12-2013, 19:36
Change log nowej wersji
2.1.12 beta, 2013-12-16 (download)

+ Service procedure "Diesel Particulate Filter (DPF) Static Regeneration" for:


•- Focus/CMax Mk2 1.6/2.0 TDCi 2002-2008 model year
•- Transit Connect 1.8 TDCi 2007-2009 model year
+ Service procedure "Reset the Diesel Particulate Filter Learned Values" for:


•- Focus/CMax Mk2 1.6/2.0 TDCi 2002-2008 model year
•- Kuga 2.0 TDCi 2008 model year
•- Transit Connect 1.8 TDCi 2007-2009 model year
+ Service procedure "Reset EGR Valve Adaptations" for:


•- Focus/CMax Mk2 2.0 TDCi 2003-2008 model year
•- Fiesta/Fusion 1.6 TDCi 2002 model year
•- Kuga 2.0 TDCi 2008 model year
•- Transit Connect 1.8 TDCi 2007-2009 model year
* improvements in CAN communication
- Reading DTC error on some CAN TDCi
- PIDs value rounding bug
- database errors

1endzi
16-12-2013, 21:30
Change log nowej wersji
2.1.12 beta, 2013-12-16 (download)

+ Service procedure "Diesel Particulate Filter (DPF) Static Regeneration" for:


- Focus/CMax Mk2 1.6/2.0 TDCi 2002-2008 model year
- Transit Connect 1.8 TDCi 2007-2009 model year
+ Service procedure "Reset the Diesel Particulate Filter Learned Values" for:


- Focus/CMax Mk2 1.6/2.0 TDCi 2002-2008 model year
- Kuga 2.0 TDCi 2008 model year
- Transit Connect 1.8 TDCi 2007-2009 model year
+ Service procedure "Reset EGR Valve Adaptations" for:


- Focus/CMax Mk2 2.0 TDCi 2003-2008 model year
- Fiesta/Fusion 1.6 TDCi 2002 model year
- Kuga 2.0 TDCi 2008 model year
- Transit Connect 1.8 TDCi 2007-2009 model year
* improvements in CAN communication
- Reading DTC error on some CAN TDCi
- PIDs value rounding bug
- database errors

+ Procedura Service "Filtr cząstek stałych (DPF) Static Regeneracja" do:
- Focus / CMax Mk2 1.6/2.0 TDCi 2002-2008 roku model
- Transit Connect 1.8 TDCi 2007-2009 roku model

+ Procedura Service "Resetowanie filtrem cząstek Learned wartości" dla:
- Focus / CMax Mk2 1.6/2.0 TDCi 2002-2008 roku model
- Ford Kuga 2.0 TDCi 2008 rok modelu
- Transit Connect 1.8 TDCi 2007-2009 roku model

+ Procedura Obsługa "Reset Zawór EGR Adaptacje" dla:
- Focus / CMax Mk2 2.0 TDCi 2003-2008 roku model
- Fiesta / Fusion 1.6 TDCi Model 2002 Rok
- Ford Kuga 2.0 TDCi 2008 rok modelu
- Transit Connect 1.8 TDCi 2007-2009 roku model

* Poprawa komunikacji CAN
- Czytanie DTC błąd na niektóre mogą TDCi
- wartość PID zaokrąglania błędów
- błędy bazy danych

tedi_k
16-12-2013, 21:33
1endzi - błagam: czytaj co wklejasz...:569::one::568::diabel2::oops:
Przetłumaczyłeś Focusa na "Skupienie". Google translator znany jest ze znakomitych i trafnych tłumaczeń :619::wink:, ale to nie zwalnia nas z czytania jego "twórczości"...

mayak
16-12-2013, 21:43
1endzi - zęby bolą na "Twoje" tłumaczenie, lepiej nic nie przeklejaj z translatora

kturendyk
16-12-2013, 21:47
Witam chciałbym zakupić kabelek.Czy macie jakiegoś sprzedawcę z alledrogo od którego kupowaliście i u was działa? Jest tego pełno i nie wiem co wybrać.taki za 36 zł np.http://allegro.pl/elm-327-fiat-opel-renault-ford24h-elm327-v1-5-pl-i3751842862.html
może lepiej coś droższego i będę miał pewność że będzie działał np. taki za 85 zł http://allegro.pl/elm-327-diagnostyka-obd-opel-ford-euroscan-2013-i3800419707.html
możecie mi coś polecić?

1endzi
16-12-2013, 21:47
lepsze takie tłumaczenie niż żadne, przynajmniej coś z niego wiadomo, nie każdy zna Angielski

kopydleusz
16-12-2013, 21:49
CAN TDCi
mogą TDCi
Buahaha

mm32
16-12-2013, 21:52
Witam chciałbym zakupić kabelek.
Ja pół roku temu zakupiłem u tego właśnie sprzedawcy co link podałeś i wszystko działa poprawnie w ELMConfig i Forscan.

kturendyk
16-12-2013, 21:57
Ja pół roku temu zakupiłem u tego właśnie sprzedawcy co link podałeś i wszystko działa poprawnie w ELMConfig i Forscan.

Od którego bo podałem dwa linki? ten tańszy czy droższy?

mm32
16-12-2013, 22:01
Ten za 36 zł.

1endzi
16-12-2013, 22:01
widzę że sami angliści są na forum, teraz będzie z dwadzieścia postów z wycinkami tłumaczenia, tylko szkoda że nikt nie przetłumaczy tego tak jak ma być !!

kasztan
16-12-2013, 22:03
lepsze takie tłumaczenie niż żadne, przynajmniej coś z niego wiadomo, nie każdy zna Angielski

Nie-lepszy oryginal niz kulawe tlumaczenie. (bez polskich znakow-pisane z telefonu).

kturendyk
16-12-2013, 22:04
dzięki mm32 za pomoc.
Już zamawiam i pozdrawiam

1endzi
16-12-2013, 22:09
Nie-lepszy oryginal niz kulawe tlumaczenie. (bez polskich znakow-pisane z telefonu).

wiele osób będzie wolało to kulawe tłumaczenie, niż oryginał z którego nic nie zrozumie
oczywiście po każdej stronie będą zwolennicy i przeciwnicy
niech każdy sam wybierze sobie co jest dla niego lepsze

tedi_k
16-12-2013, 22:29
1endzi - nie jest problemem, że chcesz pomóc. Problemem jest, że nie widzisz (a trudno przecież nie zauważyć...), że Focus ci się przetłumaczył jak przetłumaczył... Tak więc dobra rada - jak już coś robisz, to zrób to chociaż poprawnie... O "bardzo dobrze" jedynie marzę...

Ricz1927
17-12-2013, 01:26
tedi_k- dobrze gada, jakby ktoś nie kumał angola to by se sam w "GT" wrzucił i przetłumaczył, ewentualnie poprosiłby tutaj ;) Chill! :D

mrk26
17-12-2013, 07:43
lepsze takie tłumaczenie niż żadne, przynajmniej coś z niego wiadomo, nie każdy zna Angielski
O to chodzi że większość pewnie zna, lepiej lub gorzej, a jak ktoś nie zna to sam sobie tłumaczy i jak mu przetłumaczy tak jak tobie, to w tedy pyta na forum jak czegoś nie rozumie, tak więc chyba lepiej takie tłumaczenie zachować sobie i w razie wątpliwości lepiej zapytać ;)

1endzi
17-12-2013, 07:52
to po co wogóle wklejać opis angielski, każdy do niego dojdzie i sobie przetłumaczy, jesteśmy w Polsce i takim językiem się posługujemy

Ricz1927
17-12-2013, 19:32
Dzisiaj testowałem programik i działa mi na TDDi z ELM327 1.4 bardzo ładnie.
Ale zaniepokoiło mnie te oto wskazania "Odchylenie Wartości Wtryskiwacza" - może mi to ktoś na prosty chłopski język wytłumaczyć? I czy z moimi wtryskami jest wszystko ok wg tego co pokazuje w tej tabeli? http://static.pokazywarka.pl/i/2536038/213511.jpg?1387308788
Czekam na oświecenie!
A tutaj mam problem z czujnikami, taki raport mi wyskoczył:
"(OK) [13:03:45.488] Samo-diagnostyka na żądanie został rozpoczęty
(OK) [13:03:52.360] Test zakończony pomyślnie, nie znaleziono błędów
(OK) [13:04:54.065] Samo-diagnostyka na żądanie został rozpoczęty
(WARN) [13:04:59.874] Test zakończony, znaleziono DTC: B1335, B1571
(OK) [13:05:22.953] Samo-diagnostyka na żądanie został rozpoczęty
(WARN) [13:05:28.668] Test zakończony, znaleziono DTC: B1327, B1335, B1571
(OK) [13:06:08.382] Samo-diagnostyka na żądanie został rozpoczęty
(WARN) [13:06:14.076] Test zakończony, znaleziono DTC: B1335, B1571
===DTC B1335===
Kod: B1335 - Usterka obwodu czujnika niedomknięcia drzwi (prawych tylnych)

Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)

Szczegóły kodów usterek

Usterka obwodu czujnika niedomknięcia drzwi (prawych tylnych)

===END DTC B1335===

===DTC B1571===
Kod: B1571 - Usterka obwodu czujnika Ajar zamka drzwi lewych tylnych

Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)

Szczegóły kodów usterek

Usterka obwodu czujnika Ajar zamka drzwi lewych tylnych

Zignoruj ten DTC, jeśli pojazd nie jest wyposażony w drzwi tylne.

===END DTC B1571==="

Gdzie tego szukać i od czego zacząć naprawę, o ile się da?

Tvvardy
17-12-2013, 20:01
Jak kolega robił test GEM-u to zrobił to wg instrukcji? Czyli otworzył wszystkie drzwi, wł. awaryjne, wł. przednią wycieraczkę na czasówkę oraz wł. tylną wycieraczkę? I wtedy rozpoczął test ?

Ricz1927
17-12-2013, 21:05
Jak kolega robił test GEM-u to zrobił to wg instrukcji? Czyli otworzył wszystkie drzwi, wł. awaryjne, wł. przednią wycieraczkę na czasówkę oraz wł. tylną wycieraczkę? I wtedy rozpoczął test ?

Zrobiłem tak jak było w instrucjki w FORScan, otworzylem przednie - tylu nie ruszałem, wycieraczki, awaryjne i reszta byla wlaczona.

Ale bardziej mnie interesuje wasza opina na temat wtryskow.

Tvvardy
17-12-2013, 21:10
To nie zrobiłeś wg instrukcji bo nie otworzyłeś wszystkich drzwi. Wtryskiwacze są OK.

adziok09
17-12-2013, 21:57
Panowie a mam takie pytanie ściągnąłem najnowszą wersje Forscan i w modułach mam moduł ICU- sterowanie pracą wtryskiwaczy. I jak tam żeby przetestował to wychodzi bład i informacja skontaktuj się z autorem programu. Wiecie może od czego konkretnie jest ICU i jak można sprawdzić czy to działa poprawnie, bo po wymianie/regeneracji wtryskiwaczy przy 1500 rpm mam metaliczny stukot.

mm32
25-12-2013, 20:38
Jest już nowa wersja Forscan 2.1.13

DiX
03-01-2014, 22:11
i co pokazuje?

U mnie połączył się z IPC:
Zestaw:
1) ELM 327 v1.3
2) Najnowszy Forscan
3) Mondeo MKIV 2011

http://imageshack.us/a/img585/1376/e68p.jpg

opcji aktywnych było więcej lecz ich nie zaznaczyłem.

kturendyk
07-01-2014, 17:55
Witam, czy jest możliwość sprawdzenia inspekcji olejowej?
Chodzi mi o to ile pozostało do wymiany oleju (ponoć komputer to przelicza) lub ile już jest przejechane od ostatniej wymiany oleju. Można to sprawdzić jakimś programem?

Harisonl
07-01-2014, 19:25
Witam,
Panowie wyjaśnijcie mi jak to jest z tym odczytem przebiegu. Na blacie mam 128 tys km, a program mi pokazuje 104 tys km. Wynika ze przebieg skręcony jest o 20 tyś tylko że nie tak jak zwykle to bywa do tyłu tylko do przodu ( po co dodawać 20 tyś km ??). Auto kupione w salonie forda jako używane z gwarancja i książka serwisowa wypełniona ostatni przegląd robiony przy 116 tyś. Czy możliwe jest ze mi Forscan błędnie pokazuje?

Zerknijcie jeszcze na parametr balans cylindrów czy 3 powinien mieć aż taka dużą odchyłkę względem pozostałych?

Pozdrawiam i dzięki za rozwianie moich wątpliwości

mrk26
07-01-2014, 20:24
Ja osobiście nie ufam temu programowi, już kiedyś pisałem że inaczej opisuje błędy niż np autocom czy delphi, tak jak na twoim screenie pokazuje że "sygnał umożliwiający zwiększenie ciśnienia paliwa w celu uruchomienia" powinno być na "tak" jak jest tylko zapłon a nie jak silnik pracuje, bo od razu po uruchomieniu silnika ta wartość powinna się zmienić na "nie" lub "wyłączone" ;) tak że jak dla mnie coś jest nie halo, tak że zanim się zweryfikuje te wartości lepiej sprawdzić czymś innym, o ile jest taka możliwość a na pewno jest, ja osobiście postaram się coś obadać i forscanem i delphi i porównam oba w tych samych warunkach, ale to dopiero przy weekendzie ;)

jacekn8
09-01-2014, 10:26
Witam,
Panowie wyjaśnijcie mi jak to jest z tym odczytem przebiegu. Na blacie mam 128 tys km, a program mi pokazuje 104 tys km.
Odczytujesz przebieg z PCMu, a zobacz co Ci BCM powie na temat przebiegu.

Ja osobiście nie ufam temu programowi, już kiedyś pisałem że inaczej opisuje błędy niż np autocom czy delphi...
Ja natomiast ufam mu bardziej niż jakimś uniwersalnym testerom po kilkadziesiąt tysięcy złotych, mówiąc oczywiście o diagnostyce Fordów. Mam amerykańskiego Forda z lat 90 tych i mam tam problem z ABSem. Tylko Forscan i Palmer z rozszerzeniem Ford America wykryły mi usterkę przedniego lewego czujnika ABS, a dodatkowo Forscan ma możliwość zczytywać na żywo prędkości poszczególnych kół z czujników ABS i dzięki temu pokazał że walnięty jest dodatkowo prawy tylny czujnik...
A żadne uniwersalne maszynki u "mechaniorów", którzy tylko mówią ile kosztowały i co to nie potrafi, nie dały rady.
Forscan i ELM Config tworzą całkiem zgraną grupę, jak VCDS w VAGach...

mrk26
09-01-2014, 19:33
A żadne uniwersalne maszynki u "mechaniorów", którzy tylko mówią ile kosztowały i co to nie potrafi, nie dały rady.
Chciałbym tu sprostować że nikt mi makaronu na uszy nie nawijał że taki sprzęt za tyle i co on nie potrafi...., to co pisze tutaj odnośnie możliwości i dokładności, oraz różnicy pomiędzy jednym a drugim to jest na podstawie moich osobistych spostrzeżeń podczas używania jednego i drugiego sprzętu-programu.
Forscan i ELM Config tworzą całkiem zgraną grupę
Nie kwestionuje tutaj możliwości programu elmconfig bo akurat do tego nie mam żadnych zastrzeżeń, o ile nie podaje opisu kodu błędu o tyle podaje poprawny kod błędu, a forscan póki co jest w fazie rozwoju i jak na razie nie urzekł mnie gdyż jak już wcześniej pisałem miałem okazję wypróbować coś lepszego i dokładniejszego.

Ja natomiast ufam mu bardziej niż jakimś uniwersalnym testerom po kilkadziesiąt tysięcy złotych, mówiąc oczywiście o diagnostyce Fordów. Mam amerykańskiego Forda z lat 90 tych i mam tam problem z ABSem. Tylko Forscan i Palmer z rozszerzeniem Ford America wykryły mi usterkę przedniego lewego czujnika ABS
I chwała że ci działa i pokazuje-diagnozuje co trzeba i jak trzeba, ja przecież nie namawiam tutaj nikogo żeby od razu kupował bosha KTS coś tam... za kilkanaście tysięcy złotych.. ;)

jacekn8
11-01-2014, 09:07
Chciałbym tu sprostować że nikt mi makaronu na uszy nie nawijał że taki sprzęt za tyle i co on nie potrafi...., to co pisze tutaj odnośnie możliwości i dokładności, oraz różnicy pomiędzy jednym a drugim to jest na podstawie moich osobistych spostrzeżeń podczas używania jednego i drugiego sprzętu-programu.
Nie mówiłem że Ci ktoś makaron na uszy nawijał... za to mi nawijał jak najbardziej :P. Dlatego napisałem o mechaniorach chwalących się ile to nie wydali na uniwersalny tester i co to nie potrafi. Ale jak zapytam jakie protokoły obsługują to odpowiadają że "wszystkie". Nawet taki co bym na poczekaniu wymyślił to też obsługuje g:DD. Oczywiście są wyjątki mechaniorów znających się na rzeczy...

Tvvardy
14-01-2014, 16:15
Najnowsza wersja FoCom to 1.0.12194 dodano m.in. wstępne wsparcie konfiguracji BCM dla Focusa i C-Maxa. Trzeba któregoś dnia wypróbować.

leszcz
14-01-2014, 17:29
Najnowsza wersja FoCom to 1.0.12194

A skąd to ściągnąć ??

everest744
14-01-2014, 19:29
czy ten program będzie dzialal na moim autku 2.0 tdci rok 2002 96kw 130km

Tvvardy
14-01-2014, 19:36
FoCom nie działa z ELM-em tylko z mini-VCM (http://www.aliexpress.com/item/Professional-mini-version-of-ford-vcm-ids-Ford-VCM-OBD-with-high-performance/670405196.html) dla porównania ceny na alledrogo (http://allegro.pl/listing/listing.php?string=mini+vcm&search_scope=)
Ściągnąć można stąd (http://www.obdtester.com/downloads) tylko trzeba posiadać numer licencji. Na tę samą licencję można ściągnąć Fi, Hi i ToCom.
Ja łączyłem się z każdym Fordem, który był u mnie od Scorpio po MK3 TDCi,TDDi,Benzynowce, Mk4, C-Max, Galaxy.

mm32
14-01-2014, 19:39
Proponuję założyć osobny wątek o mini VCM i nie zaśmiecać tutaj.

darkens
21-01-2014, 18:28
Probowal ktos polaczyc sie z FORscan'em za pomoca ELMa w wersji 1,5 ?

Duza roznica w diagnozowaniu, bo nie wiem czy warto investowac w mini VCM, czy wystarczy kupic ELM 327 ?

mayak
21-01-2014, 18:49
Dużo lepiej Elma, bo jest do niego dużo różnych programów do różnych aut i oprócz diagnozowania można nim także konfigurować (elmconfig) no i jest tańszy

Poza tym tez mini VCMy z allegro to marne klony, które nie obsługują ms-Can, tylko hs-Can. Kolega mial i pozbył się.

voodo
21-01-2014, 19:09
Orientuje się ktoś czy sterowniki do kabli ELM i vag kkl są te same?
Wcześniej na kompie instalowalem sobie kkl i diagnozowałem VAGi, instalując forscana i podpinając elma niby nie musiałem już instalować kabelka i połączył mi sie on z forscanem.
Czy przez to, że nie zainstalowałem sterowników do ELMa mogę nie w pełni wykorzystywać możliwości kabla tzn może nie pokazywać mi wszystkich możliwości programu?

mayak
21-01-2014, 19:31
Jak sie łączy i czyta to znaczy że komunikacja działa, więc jest ok

darkens
21-01-2014, 20:19
Dużo lepiej Elma
Dzieki

tedi_k
21-01-2014, 21:14
Dzieki

Byle nie ELMa 1.5 bo takiego nie ma (poza kreatywnym nazewnictwem chińskich sprzedawców "bele-czego"). Jeśli ELM - to ostatnio sprawdzony jest i polecany ten z firmy MARI. Allegro powie na której aukcji.

darkens
22-01-2014, 20:05
Byle nie ELMa 1.5 bo takiego nie ma
Taka informacje uzyskalem od sprzedajacego :)

A samo polaczenie jest bezpieczne, czy mozna cos spie%$#%*^c :D

tedi_k
22-01-2014, 20:15
FORscanem można się łączyć w zasadzie bez ryzyka.

darkens
22-01-2014, 20:34
FORscanem można się łączyć w zasadzie bez ryzyka
No to spoko ;)
Bede musial w koncu sprobowac :D

CERES
23-01-2014, 06:53
Ja wczoraj próbowałem się połączyć ForScanem i kiszka.
Elema mam w wersji 1.4; interface widzi i się nie połączy.
Elemconfig bez problemu.
Dodam, że mam już ustawioną predkość na elemie na 500000bps

mayak
23-01-2014, 07:32
Forscan potrzebuje przy starcie aby elm był ustawiony na hs can

Miałeś tak?

arttk
23-01-2014, 10:50
Forscan też wymaga, żeby w aucie był przekręcony kluczyk, w pozycji 0 nie łączy się.

mayak
23-01-2014, 11:04
:D :D :D

idąc dalej tym tropem, to forscan tez wymaga podłączenia elma do auta ;)

juri2069
23-01-2014, 12:49
Słyszałem również że i laptop by się przydał :D:D

mayak
23-01-2014, 13:47
nieeee, to tylko plotki i pomówienie :D :D :D

mrk26
23-01-2014, 14:44
Aż dziwne że nikt nie wspomniał że laptop powinien być włączony :P :D :P

CERES
23-01-2014, 17:30
Forscan potrzebuje przy starcie aby elm był ustawiony na hs can

Miałeś tak?

próbowałem i na HS i na MS

darkens
23-01-2014, 19:47
Panowie, a tak na powaznie, to gdzie znajde ten drugi program - ELMconfig ?
Laptop juz mam :D

mm32
23-01-2014, 19:50
Najnowszą wersję zawsze tu:
http://civil.iffc.ru/ELMConfig/

arttk
23-01-2014, 19:51
I dla odmiany ELMconfig lubi jak kluczyk jest w pozycji 0 :p

mm32
23-01-2014, 19:53
I dla odmiany ELMconfig lubi jak kluczyk jest w pozycji 0
Nie koniecznie, u mnie działa dopiero w pozycji klucza II .

1endzi
25-01-2014, 07:54
jest nowy Forscan 2.1.14

http://forscan.org/download.html

mm32
26-01-2014, 14:35
No i mamy nową wersję Forscan 2.1.14 i w niej troszkę nowości.

enjoypoznan
26-01-2014, 15:00
A właśnie się nią bawiłem bo byłem w zasięgu wifi i zainstalowałem będąc w aucie.

Jeżeli chodzi o silniki benzynowe to nie zauważyłem nowych funkcjonalności.
Ale na pewno poprawili jakieś błędy.

kiler4
26-01-2014, 20:45
Witam czy programem Forscan 2.1.14
można kasować błędy w mondeo mk4

mm32
26-01-2014, 20:47
Jak najbardziej,chociaż błędu po crashu nie skasujesz-tylko IDS

Coneks
27-01-2014, 10:51
Czy dla 1.6TDCI w Forscanie nie ma opcji:
DSLCR - Odległość od ostatniej ukończonej regeneracji DPF
ADBR - Średnia odległość pomiędzy regeneracjami
NOFRE - Liczba nieudanych prób przeprowadzenia regeneracji
Wiem że 2.0TDCI to ma a 1.6TDCI już nie?
Szukałem w PCM i jest tylko DSLRT - Odległość od ostatniej próby regeneracji DPF. Czy ktoś może to potwierdzić?

darkens
30-01-2014, 20:20
Program zainstalowany,a ELM'ik jutro powinien do mnie dojechac :)
Prosze wiec o pomoc, bo chcialbym sie dowiedziec w jakiej kolejnosci mam nawiazac polaczenie za pomaca ELM;a i programu Forscan.
W pierwszej kolejnosci podlaczam ELM'a i startuje program FORscan i potem dopiero przekrecam kluczyk w polozenie II ?

arttk
30-01-2014, 20:31
Najpierw podłączasz kabel usb i przekręcasz kluczyk, potem uruchamiasz Forscan. Inaczej program nie znajdzie interfejsu.

darkens
30-01-2014, 20:45
Najpierw podłączasz kabel usb i przekręcasz kluczyk, potem uruchamiasz Forscan
No wlasnie tego chcialem sie dowiedziec :) Dzieki!

tedi_k
30-01-2014, 22:13
Najpierw podłączasz kabel usb i przekręcasz kluczyk, potem uruchamiasz Forscan. Inaczej program nie znajdzie interfejsu.

Spokojnie... Zaraz tam nie znajdzie...:wink:
Wszystko znajdzie co trzeba! Podłącz sobie ELMa na próbę do kompa w domu - bez problemu da się odpalić ELMconfiga czy FORscana bez podłączenia do samochodu.

Czyli - kolejność jest taka:
1) Podpinamy USB ELMa do kompa
2) wpinamy ELMa do samochodu i uruchamiamy program albo odrwotnie - bez różnicy
3) Włączamy zapłon
4) Dopiero po właczeniu zapłonu w programie podłączamy się do samochodu (FORscan) albo uruchamiamy jakiś odczyt (ELMconfig).

Monsus
31-01-2014, 07:51
Witam

Chciałbym pooglądać swoją mk4 forscanem lub elmconfigiem.
Brakuje mi interfejsu do połączenia z lapkiem.
Czy to wystarczy i zda egzamin?...:
http://allegro.pl/kabel-interfejs-elm-327-bk-odczyt-kasowanie-bledow-i3929469064.html#spec

Konstruktywnie proszę...:>

tedi_k
31-01-2014, 07:56
...Konstruktywnie proszę...:>

Konstruktywnie:
Ten co podałeś to zadziała albo nie. Możesz próbować i potem nam zdać relację. Działające i nie działające na obrazku wyglądają identycznie.

Na pewno zadziała ten:
http://allegro.pl/obd2-eobd2-can-elm-327-euroscan-2013-ver-1-4-b-i3886390860.html

Monsus
31-01-2014, 08:12
Dzięki za odpowiedź, konstruktorze...

Zapytałem właśnie o ten bo mogę go dziś odebrać osobiście - odchodzi przesyłka no i gdyby nie działał (wada) to zawsze łatwiej wymienić.

A dlaczego mógłby nie zadziałać? wykluczając awarie, a biorąc pod uwagą opis?

Skłaniałbym się do przetestowania tego czegoś.

tedi_k
31-01-2014, 08:38
Nie działają z bardzo prostego powodu - kreatywność żółtych ludzi we wkładaniu do takich samych obudów "bele czego" nie zna granic. Szczególnie ELMconfig ma spore wymagania na w miarę "prawdziwego" ELMa i z takimi "z bele czego" nie działa. FORscan jest trochę mniej wymagający, ale też woli bardziej "prawdziwe" ELMy.

Monsus
31-01-2014, 09:59
I dzieki Tobie zacząłema się zastawiać nad opcją elma z Mari.
Ale oni chyba nie są producentem. To nie jest też "żółte"?
I czy can w nim zadziała?
Pewnie miałeś z nim do czynienia skoro go polecasz...napisz dlaczego ON.

Tvvardy
31-01-2014, 10:12
Mam kilka interfejsów i tego j.w. również mogę polecić działa bez zarzutów z dołożonym przełącznikiem.

tedi_k
31-01-2014, 10:25
I dzieki Tobie zacząłema się zastawiać nad opcją elma z Mari.
Ale oni chyba nie są producentem. To nie jest też "żółte"?
...

Twierdzą, że lutują to w Polsce w oparciu o prawdziwego PICa i prawdziwe FTDI. Po otwarciu widać nawet, że to prawda... Polskiego lutowania nie rozpoznaję, więc tego nie potwierdzę.

Monsus
31-01-2014, 10:57
... działa bez zarzutów z dołożonym przełącznikiem.

A co to za przełącznik? Rozwiń plis...

Tvvardy
31-01-2014, 11:13
Tu (http://forscan.org/howto.html) jest wszystko na ten temat.

darkens
31-01-2014, 18:18
Podłącz sobie ELMa na próbę do kompa w domu - bez problemu da się odpalić ELMconfiga czy FORscana bez podłączenia do samochodu
Podlaczylem na probe w domu i FORscan dal sie uruchomic :)
Po chwili wyskoczyl blad :brak komunikacji.
Jutro proba w Mondku ;) Zobaczymy co w nim "piszczy" :D

arttk
31-01-2014, 18:54
Może niedokładnie napisałem, z kablem komputer łączy się bez problemu, jednak jeśli najpierw uruchamiam Forscan, a potem dopiero uruchomię stacyjkę w samochodzie, to program nijak nie znajduje auta.
Dlatego pisałem, żeby najpierw włączyć stacyjkę i podłączyć kabel zanim się uruchomi Forscan.

tedi_k
31-01-2014, 19:56
...jednak jeśli najpierw uruchamiam Forscan, a potem dopiero uruchomię stacyjkę w samochodzie, to program nijak nie znajduje auta...

Przecież w FORscanie na dole okna jest guzik-ikonka "podłącz do samochodu". Samo uruchomienie programu z niczym nie łączy. Nie ma sensu naciskać guzika "podłącz do samochodu" bez włączenia zapłonu. Dość oczywiste...

darkens
31-01-2014, 20:05
Po chwili wyskoczyl blad :brak komunikacji
Nie ma sensu naciskać guzika "podłącz do samochodu" bez włączenia zapłonu. Dość oczywiste...
ale ja probe za Twoja namowa zrobilem w domu, bez podlaczenia ELM'a do auta, wiec dlatego ten blad.
Mysle, ze jutro sie polacze bez zadnych problemow ;)

tedi_k
31-01-2014, 20:32
ale ja probe za Twoja namowa zrobilem w domu, ...

Komentarz był do kolegi arttk...

maciekj
01-02-2014, 08:17
pytanko teraz jest wersja kabla ELM327 v1.5 podaje linka mam program forscan czy będzie dobry ten kabel do mondeo mk4
http://allegro.pl/elm-elm327-fiat-opel-renault-ford-v1-5-cd-pl-i3924720175.html

nuriel
01-02-2014, 09:25
Witam, kolego maciekj powinno zagrać i nie powinno być problemu ;).

A jak już tu jestem podpowie mi ktoś czy to objaw padniętego map sensora zerknijcie na fotki proszę obroty się zmieniają lecz MAP pokazuje cały czas 86kPa rury od IC szczelne i twardnieją jak dodaje się gazu. No i auto słabiutko jedzie.
http://zapodaj.net/69d212c4380ca.jpg.html
http://zapodaj.net/f7d4987262f99.jpg.html
http://zapodaj.net/74e0876a86efd.jpg.html

Pozdrawiam.

tedi_k
01-02-2014, 09:27
pytanko teraz jest wersja kabla ELM327 v1.5 podaje linka mam program forscan czy będzie dobry ten kabel do mondeo mk4
http://allegro.pl/elm-elm327-fiat-opel-renault-ford-v1-5-cd-pl-i3924720175.html

Nie można w kółko odpowiadać na takie same pytania. Czytanie nie boli a wątek nie ma na razie 100stron... - wystarczy się cofnąć tu: http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2143513&postcount=121

darkens
01-02-2014, 10:52
Dzisiaj pierwszy raz polaczylem sie z Mondkiem (dla wiadomosci maciekj ELM327 v1,5 )

Pokazal mi sie jeden blad , ale malo istotny.
Mam pytanie odnosnie filtra DPF.
Nigdzie nie umialem go namierzyc i odczytac wskazania jego wypalania :(
Znalazlem tylko "REGENERACJA STATYCZNA FILTRA CZASTEK STALYCH (DPF)
ale balem sie cokolwiek dalej zrobic, zeby czegos nie spie%$$#&c :D
Gdzie i jak odczytac jego parametry takie jak ostatnie wypalanie , dystans od ostatniego wypalania i tym podobne informacje zwiazane z DPF'em

smasherbit
01-02-2014, 12:08
Musisz wejść w opcje: Odczyt dany PID i następnie wejść w zakładke Tabela.
Następnie w opcje na dole Ustaw wszystkie wskażniki.... no i tam musisz sobie wybrać co cię interesuje. Nie pamietam dokładnie jaka była to jedna z opcji ale napewno jest Dystans przejechany od ostatniej regeneracji. Jest tam tez temperatura przed i za DPF chyba kompresja... ale tego juz nie pamietam.

juri2069
01-02-2014, 12:28
To jest już ELM327 1.5? Bo niektórzy co sprzedają 1.4b piszą że 1.5 to naciaganie przez oszustów i że czegoś takiego nie ma. Najnowszy to ciągle 1.4 , a 1.5 to tylko napis i podszywanie pod 1.4
Ciekawe jak to jest naprawdę

Tvvardy
01-02-2014, 12:39
Tak naprawdę to Elm-a na kablu nie ma w ver.1.5 za to jest na BT.

nuriel
01-02-2014, 15:57
Witam, kolego maciekj powinno zagrać i nie powinno być problemu ;).

A jak już tu jestem podpowie mi ktoś czy to objaw padniętego map sensora zerknijcie na fotki proszę obroty się zmieniają lecz MAP pokazuje cały czas 86kPa rury od IC szczelne i twardnieją jak dodaje się gazu. No i auto słabiutko jedzie.
http://zapodaj.net/69d212c4380ca.jpg.html
http://zapodaj.net/f7d4987262f99.jpg.html
http://zapodaj.net/74e0876a86efd.jpg.html

Pozdrawiam.

Czyszczenie czujnika denaturatem i pędzelkiem nie pomogło... :<:<
czujnik do wymiany ?? Proszę o wypowiedz ;)

darkens
01-02-2014, 20:12
Musisz wejść w opcje ...
Udalo sie! Dzieki :) Odczytalem to co mnie interesowalo.
napewno jest Dystans przejechany od ostatniej regeneracji
Akurat sie dzis zregenerowal jak pogonilem Mondka po autostradzie :D
https://imagizer.imageshack.us/v2/958x342q90/691/bte1.jpg
Bump: To jest już ELM327 1.5?
no taka wersja wyswieltila mi sie na kompie,
choc miala byc 1.4b :D

Najwazniejsze, ze sie laczy ;)

darkens
01-02-2014, 21:21
http://imageshack.com/a/img40/1728/lxjg.jpg

tedi_k
01-02-2014, 21:42
Koledzy - zrozumcie proszę, że kreatywność chińskich inżynierów ma szerokie pole do popisu. Większość tych wynalazków (1.5 i jakieś tam inne) zrobiona jest na procesorkach ARM i co tam jeszcze im wpadnie w ręce. Sami sobie do tego piszą programy. Działa to wtedy jak chce.
Oryginalne ELM 327 były: 1.3a i 1.4b a obecnie 2.0 - można sobie ściągnąć datashity czy podręczniki programowania: http://elmelectronics.com/obdic.html
Oryginalne ELM327 1.3a i 1.4b zrobione były na mikrokontolerach PIC i każdy "szanujący" się "producent" klonów po prostu ładuje do PICa ów oryginalny soft (nie bardzo przejmując się legalnością procederu), ale w zamian ma 100% zgodność z oryginałem.

darkens
02-02-2014, 13:04
Większość tych wynalazków (1.5 i jakieś tam inne) zrobiona jest na procesorkach ARM i co tam jeszcze im wpadnie w ręce.
To co radzisz?
Oddac to i kupic inny w wersji 1.4b ?

tedi_k
02-02-2014, 13:11
To co radzisz?
...

Nic nie radzę - każdy kupuje co uważa za dobre:one:
Sprawdziłem i wiem, że ten fejs z firmy Mari, którego podaję w linkach jest zrobiony na układzie PIC jak Bozia przykazała i ma FTDI - czyli jest to najbardziej perspektywiczna kombinacja układowa dla naszych celów. Nie oznacza to, że jest to jedyny taki kabel na allegro. Oznacza to tylko, że tego sprawdziłem.
Wiedzą się podzieliłem - reszta "w rozumie" każdego z Kolegów.

mm32
02-02-2014, 13:14
Należy jeszcze tylko nadmienić,że ten interfejs firmy Mari nie do końca działa poprawnie z nowymi wersjami programeu ELMConfig i to póki co jest jego wadą ...

tedi_k
02-02-2014, 13:16
Należy jeszcze tylko nadmienić,że ten interfejs firmy Mari nie do końca działa poprawnie z nowymi wersjami programeu ELMConfig i to póki co jest jego wadą ...

A tego to nie rozumiem - moim zdaniem działa OK (nie jest na układzie STN1110, tylko na zwykłym PIC).
Ja cały czas mówię o tym kablu: http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-typu-elm-327-ver-1-4-b-i3886356751.html

mm32
02-02-2014, 13:19
Przepraszam miałem na myśli STN1110,na zwykłym PIC'u działa OK.

darkens
02-02-2014, 14:00
Wiedzą się podzieliłem - reszta "w rozumie" każdego z Kolegów
OK :one: i dzieki za cenne inormacje.
Mysle, ze jak udalo mi sie za pomoca tego ELM laczyc bez zadnych problemow to na moje amatorskie potrzeby bedzie wystarczajacy :)

voodo
03-02-2014, 15:01
Udało się komuś odczytać odchylenie wartości wtryskiwaczy w 1.6TDCI? Jakoś nie mogę znaleźć PID-ów za to odpowiadających, zaznaczyłem wszystkie PIDy i też nic. Nie wiem czy coś robię nie tak czy nie ma takiej opcji dla mojego silnika.

dugi20
03-02-2014, 23:24
witam odczytałem w Forscan całkowity przebieg w BCM w moim mondeo i jest praktycznie taki sam jak na liczniku (różnica 100 km) ale jestem prawie pewny że licznik był cofnięty o jakieś 50 tyś km

tedi_k
04-02-2014, 00:33
...ale jestem prawie pewny że licznik był cofnięty o jakieś 50 tyś km

A myślisz, że ci od cofania przebiegu to zupełni idioci i nie wiedzą gdzie trzeba wpisać właściwe wartości?:?::shock:

czader
04-02-2014, 09:32
witam odczytałem w Forscan całkowity przebieg w BCM w moim mondeo i jest praktycznie taki sam jak na liczniku (różnica 100 km) ale jestem prawie pewny że licznik był cofnięty o jakieś 50 tyś km

Juz na forum ktos pisal ze wyglada na to ze moduly zaczytuja przebieg z licznika - nie wiem czy na pewno BCM ale moduly drzwiowe tak robia bo ktos wstawil od innego auta i i tak mial w nim swoj przebieg - ciekawe tylko z czego sa roznice pomiedzy nimi - moze zaczytuje a potem jakos same licza i stad roznica ...

mm32
04-02-2014, 14:39
Ja mam wymienione 4 moduły drzwiowe , BCM, licznik, pompę ESP/ABS , moduł parktronica i jeszcze kilka innych rzeczy wszędzie widnieje przebieg z licznika w programie Forscan :)

peter79
04-02-2014, 19:54
Witam panowie za każdym razem jak podłączam forscan to wyskakują mi błędy na modułach abs,hcm,bcmii, natomiast jak je usunę i przeprowadzę test wszystkich modułów to pokazuje że jest ok (nie znaleziono błędów) możecie wyjaśnić o co chodzi?

mm32
04-02-2014, 19:57
A jakie to błędy ?

peter79
04-02-2014, 20:06
1.abs b1b69:16-08 obwód zasilania 12v
2.abs u3001:00-08 niprawidłowe wylaczenie modułu sterującego
3.abs u0126:00-8a utrata łączności z sasm
4.hcm u3003:16-28 napięcie akumulatora
5.bcmii b112b:07-28 moduł kierownicy

kuczol
04-02-2014, 20:20
Miałem tak samo z błędami abs i hcm przed zmianą aku. Stary po niecałej dobie postoju miał napięcie 11.4V. Teraz mam spokój.

peter79
04-02-2014, 20:43
czyli wszystkie takie błędy mogą być skutkiem niedoładowanego akumulatora?

tedi_k
04-02-2014, 21:20
Tak

peter79
05-02-2014, 19:45
Mam pytanie czy po wykasowaniu błędów ikonom kosza trzeba robić reset DTC, co daje reset dtc?

drummer44
12-02-2014, 13:33
Pojawiła sie w dniu dzisiejszym nowa wersja programu: jak w tytule wątku. Do sciągnięcia z oficjalnej strony programu

fido
12-02-2014, 14:46
Fajnie trzeba przetestować a swoją drogą w pierwszym kwartale 2014 ma się pojawić wersja na iOS a później na androida ciekawe jak się będzie sprawować i jakie funkcje będą dostępne.

luksw
14-02-2014, 21:42
Witam
Mam pytanko czy Forscan-em można odczytać kiedy był wymieniany olej/ kasowana inspekcja? Chodzi mi o czas od kasowania, stan licznika lub ilość przejechanych km. Pytam bo szukałem już chyba wszędzie (a może i nie) przepatrzyłem wszystkie PIDy w modułach i nigdzie nie widzę. Jeśli się da to proszę o wskazówkę w którym module tego szukać.

tedi_k
14-02-2014, 22:00
...czy Forscan-em można odczytać kiedy był wymieniany olej/ kasowana inspekcja? ...

Nie . O dziwo inspekcja olejowa najprawdopodobniej pamiętana jest w zegarach i nie ma na nią PIDu.

luksw
14-02-2014, 22:07
Nie . O dziwo inspekcja olejowa najprawdopodobniej pamiętana jest w zegarach i nie ma na nią PIDu.

Kurcze to lipa trochę. Chciałem sprawdzić czy serwis mnie nie orżnął na wymianie oleju bo trochę za wcześnie zaświeciła mi się wymiana. (po 13000). DPF dopala bez problemu stan oleju w połowie. Może ma ktoś jakiś pomysł czy da się to w jakiś inny sposób odczytać?? Ewentualnie czy IDS ma taką możliwość.

MaXyM
15-02-2014, 08:01
ale i tak tego nie poznasz. sama wskaznik inspekcji mize byc skasowany pomimo ze olej nie byl wymieniany. i na odwrot - mogli wymienic olej ale nie skasowac inspekcji

luksw
15-02-2014, 08:59
ale i tak tego nie poznasz. sama wskaznik inspekcji mize byc skasowany pomimo ze olej nie byl wymieniany. i na odwrot - mogli wymienic olej ale nie skasowac inspekcji

No tak ale zawsze mógłbym zrobić zadyme. Bo ja wymieniałem olej 13000km temu jak kupowałem autko. Poprzednio podobno był wymieniony kilka tyś wcześniej co dawałoby efekt taki jak mam teraz. Podejrzewam, że serwis sprawdził że olej był niedawno zmieniany i go nie wymienił (może myśleli że będę mniej jeździł). Wystawili tylko fakturę. Czy można jakoś sprawdzić olej organoleptycznie ile ma przejechane czy to i tak indywidualna kwestia każdego silnika. Swoją drogą skoro jest to gdzieś zapisane to powinno dać się to info jakoś wydobyć. Ewentualnie parametry na podstawie których komp stwierdza konieczność wymiany.
Wracając do tematu Forscana, czy jest może jakiś manual z listą wszystkich modułów i PIDów które można odczytać za pomocą tego programu??

smasherbit
15-02-2014, 13:27
Sprawdzenie oleju podwzględem trzymania parametrów (jak stary jest) to tylko w labolatorium. (DIESEL). Jeśli chodzi o benzyne to już jest inaczej. Bo jak olej był nie dawno wymieniany olej powinnien być raczej jasny. Nie mówie jak nowy ale bez porównania jaśniejszy niż np. w dieselu po przejachaniu 30 km gdzie jest ciemno brazowy a nawet już czarny (sadza)

dariuszk24
19-02-2014, 18:59
ten soft z interfejsem to zajefajna sprawa dostalem przesylke i troche zabawy
jedyny blad jaki mam to ACF error czyli usterka adaptacyjnego ukladu kontroli predkosci jak mam to rozumiec ,podpowie ktos.

mm32
19-02-2014, 19:01
W jakim module masz ten błąd ?

dariuszk24
19-02-2014, 19:58
w module?pierwszy raz odpalilem ten program
ale uruchomilem ta ikone z oscyloskopem po lewej stronie i wybralem kilkanascie interesujacych mnie pozycji i wlasnie tam mi wyswietlilo ten blad

mm32
19-02-2014, 20:03
Jak podłączysz się do auta to program znajduje interfejs,znajduje auto łączy się z nim i zaczyna wypisywać jakie moduły znalazł i ewentualnie jakie są w nich błędy.

dariuszk24
19-02-2014, 20:47
no wiec na poczatku jest Ford mondeo duratec HE
-HSCAN
-PCM
-OBDII
-SASM
-ABS
-BCMii
ale nic wiecej nie pisze oprocz tego do czego sa

mm32
19-02-2014, 20:57
No to nie ma żadnych błędów,a tak w ogóle to posiadasz ACC ?

berthold61
19-02-2014, 21:01
takie szybkie pytanko - czy ta przróbka ELM-a to tak samo jak pod elmconfig-a czy inaczej?

mm32
19-02-2014, 21:02
Tak samo,przerabiasz raz interfejs i działa na Forscan i ELMConfig :)/

berthold61
19-02-2014, 21:16
Tak samo,przerabiasz raz interfejs i działa na Forscan i ELMConfig :)/



dzięki bardzo , to dobrze bo mam już przerobiony tylko trochę temu to było a pamięć już nie ta ale fajnie że nowego nie trzeba robić ,dzięx

ale skoro ten tak wybrzydzany do niedawna ELM 327 potrafi już takie cuda robić po dorobieniu przełącznika na hi sped to może szło by to nawet w przyszłości zrobić pod VCDS-a dla audi-skoda-vw bo widać że elm skrzydełka rozwija i to cieszy

jvc
21-02-2014, 21:41
Co do info o wypalaniu dpf w forcanie to tutaj opisałem
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2164375#post2164375

gooo_day
22-02-2014, 08:54
Koledzy, zrobiłem odczyt błędów za pomocą FORScan.

Pomóżcie rozszyfrować co oznaczają poszczególne wpisy i co należało by zrobić by je wyeliminować (poza oczywiście skasowaniem :) Z góry dziękuję za pomoc

--------------------------------------------------------------------------
===DTC U300C:81-28===
Kod: U300C - Sygnal wejsciowy zaplonu - wylaczony/wlaczony/rozruch

Dodatkowe symptomy usterki:
- Nieprawidłowe dane odebrane za pośrednictwem portu seryjnego

Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).===END DTC U300C:81-28===

===DTC P0504:29-28===
Kod: P0504 - Korelacja pomiędzy sygnałem włączników A i B hamulca

Dodatkowe symptomy usterki:
- Nieprawidłowy sygnał

Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).===END DTC P0504:29-28===

===DTC U0418:00-68===
Kod: U0418 - Nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego układem hamulcowym

Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).===END DTC U0418:00-68===

===DTC U0140:00-68===
Kod: U0140 - Utrata łączności z modułem sterującym układami nadwozia

Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS===END DTC U0140:00-68===

===DTC U0151:00-68===
Kod: U0151 - Utrata łączności z modułem sterującym układem SRS

Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS===END DTC U0151:00-68===

===DTC C0040:87-68===
Kod: C0040 - Przełącznik pedału hamulca A

Dodatkowe symptomy usterki:
- Brak komunikatu

Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS===END DTC C0040:87-68===

===DTC U0415:00-2E===
Kod: U0415 - Nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego ABS

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł układu SRS===END DTC U0415:00-2E===

===DTC B10D7:51-6C===
Kod: B10D7 - Kluczyk PATS

Dodatkowe symptomy usterki:
- Nie zaprogramowane

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia===END DTC B10D7:51-6C===

===DTC B129A:86-68===
Kod: B129A - Szyna LIN D

Dodatkowe symptomy usterki:
- Nieprawidłowy sygnał

Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia===END DTC B129A:86-68===

===DTC B1249:12-68===
Kod: B1249 - Podświetlenie przycisku uruchamiającego

Dodatkowe symptomy usterki:
- Obwód zwarty do akumulatora

Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia===END DTC B1249:12-68===

===DTC B1249:14-68===
Kod: B1249 - Podświetlenie przycisku uruchamiającego

Dodatkowe symptomy usterki:
- Obwód zwarty do masy lub otwarty

Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia===END DTC B1249:14-68===

===DTC B10EF:14-6C===
Kod: B10EF - Sygnał wyjściowy prędkości okna dachowego

Dodatkowe symptomy usterki:
- Obwód zwarty do masy lub otwarty

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia===END DTC B10EF:14-6C===

Markoo
22-02-2014, 09:01
Te błędy wracają, czy pierwszy raz je zobaczyłeś ? Może po skasowaniu daj im trochę czasu, nie odpinaj akumulatora miedzy czasie i zobaczysz czy któryś powrócił.

leszcz
22-02-2014, 09:07
A kolega może włączył przed odczytaniem DTC tzw. diagnostykę układów ?

I stąd te błędy ?

gooo_day
22-02-2014, 14:15
A kolega może włączył przed odczytaniem DTC tzw. diagnostykę układów ?

I stąd te błędy ?

Raczej nie, chyba że mówimy o teście zegarów.

etaks
01-03-2014, 14:32
Panowie, rzućcie okiem na poniższy screen ( o ile w ogóle można cokolwiek wywnioskować z pojedynczego kadru), a konkretnie na wtryskiwacze. Mój silnik nie pracuje super równo na jałowym ale nic innego złego się nie dzieje.

Tvvardy
01-03-2014, 15:24
Takie rzeczy robi się gdy silnik jest rozgrzany dodatkowo ustaw MFDES.

etaks
01-03-2014, 19:14
Jutro jak będzie trochę więcej czasu podepnę się na rozgrzanym. Co to jest MFDES i gdzie tego szukać?

benio
01-03-2014, 20:35
FORScan version 2.1.15 beta (http://forscan.org/download.html)

simpson
01-03-2014, 20:52
Witam ,czy ktoś się orientuje co można wyczytać z pierwszych czterech pozycji w tabeli ? co to za parametr bilans/udział mocy . Samochód Mondeo MK4 1.8 tdci

rustin
02-03-2014, 09:12
Który pid odpowiada za temperaturę płynu chłodzącego ? ze trzy razy przeglądałem i nie znalazłem na liście a jak brałem coś związane z temp to pokazywało wartości w V .

arttk
02-03-2014, 10:53
ECT - engine coolant temperature.
Jest chyba i jako napięcie i jako temperatura.

benio
02-03-2014, 11:18
ECT.OBDII - wyskalowany w °C.

etaks
02-03-2014, 15:24
Takie rzeczy robi się gdy silnik jest rozgrzany dodatkowo ustaw MFDES.

OK, poniżej zrzut z rozgrzanego silnika.
Zerknijcie i podpowiedzcie coś o stanie układu paliwowego.

Tvvardy
02-03-2014, 16:32
Póki nie ma sprężynki to tylko jeździć od czasu do czasu przegonić żelazo. Zalecałbym przedtem wlać Liqui Moly do CR i porównać wtedy F_INJ

etaks
02-03-2014, 17:02
Sprężynki na razie na szczęście nie ma. Obroty na jałowym delikatnie falują ale w sumie jeżdżę tak już chyba trzeci rok. Przymierzam się do wizyty w dobrym zakładzie ale zawsze znajdzie się inny, ważniejszy wydatek. Kupię LM, doleję i zobaczę co będzie.
Jakie powinny być wzorcowe wskazania F_INJ?

Tvvardy
02-03-2014, 17:10
F_INJ im bliżej zera tym lepiej. MFDES 4-4,5 to wzorowo.

etaks
02-03-2014, 18:21
Przeglądam ofertę LM i zastanawiam się co kupić:

Oczyszczacz wtryskiwaczy DIESEL SPULUNG
Pro-Line Regenerator wtrysków Diesel
Dodatek do Common Rail

Ten do CR najtańszy ale nic nie pisze o czyszczeniu.
Myniu, mówisz żeby brać tego do CR?

Tvvardy
02-03-2014, 18:37
LM2185 specjalnie do CR http://zapodaj.net/ac518d02b1c80.png.html
Co drugie-czwarte tankowanie dolać pół litra Mixolu na zbiornik i wtryski ładnie będą pracować.

wojptak
13-03-2014, 08:52
Witam, ja mam C-MAX-a ale może tu mi pomożecie.
Ostatnio zbyt często uruchamia mi się procedura wypalania DPF-a (najpierw co 400 km, później 200 a od paru dni co ok 100 km).
Zrobiłem test FORscan-em i mam do wyświetlenia tylko PID-y:
DIST_REGEN - odległość przejechania od ostatniej próby przeprowadzenia regeneracji (to zależnie od dnia)
DIS_ASHFULL - Distance unit DPF ash full (tu mam ponad 8000)
DP_DPF - Ciśnienie różnicowe na filtr cząsteczek (na biegu jałowym mam 0 kPa a przy 2000 obr/min (na postoju) 1 kPa)
W sumie ta różnica to chyba nie duża, to czemu się często włącza?

MaXyM
13-03-2014, 10:03
Mam podobne obserwacje. Przy czym ostatnio (2 ostatnie tankowania conajmniej) jezdze tylko miasto. Wystarczy ze wyjade na obwodnice, przejade tam 10km i moze mi sie aktywowac wypalanie DPF. Nawet jak sie normalnie podczas jazdy ukonczy, to mam wrazenie ze kolejne jest aktywowane za szybko (np. po kilku dniach).

Zastanawiam sie czy algorytm nie jest na tyle inteligentny ze sledzi sposob jazdy i np. w miejskim trybie po prostu uruchamia sie czesciej

Jadzik
18-03-2014, 13:22
Witam
Podłączyłem się do mojego Mondka z 2011 roku przy pomocy programu Forscan i nie mogę odnaleźć parametrów DSLCR i DSLRT.
Mogłem odczytać jedynie następujące parametry dotyczące DPF:
DPF_LOAD - Wartość procentowa maksymalnego nagromadzenia sadzy w układzie DPF- zakładana pętla zamknięta.
DPF_SOOT - Wartość procentowa maksymalnego nagromadzenia sadzy w układzie DPF- zakładana pętla otwarta.
DP_DPF - Ciśnienie różnicowe na filtrze cząsteczek.
Czy to jest wynikiem, że moje auto jest z 2011 roku i są inne parametry do odczytu?
Program łączy się bezproblemowo i automatycznie przypisał konfigurację dla mojego auta.
Pozdrawiam
Adam

lsulima
18-03-2014, 13:37
Witam
Podłączyłem się do mojego Mondka z 2011 roku przy pomocy programu Forscan i nie mogę odnaleźć parametrów DSLCR i DSLRT.
Mogłem odczytać jedynie następujące parametry dotyczące DPF:
DPF_LOAD - Wartość procentowa maksymalnego nagromadzenia sadzy w układzie DPF- zakładana pętla zamknięta.
DPF_SOOT - Wartość procentowa maksymalnego nagromadzenia sadzy w układzie DPF- zakładana pętla otwarta.
DP_DPF - Ciśnienie różnicowe na filtrze cząsteczek.
Czy to jest wynikiem, że moje auto jest z 2011 roku i są inne parametry do odczytu?
Program łączy się bezproblemowo i automatycznie przypisał konfigurację dla mojego auta.
Pozdrawiam
Adam
Ja też mam mondeo z 2011 2.0l 163KM. mój też mi nie chce powiedzieć kiedy wypalał DPF. :-( wniosek z tego, że "to cecha nie wada"

Tvvardy
21-03-2014, 22:56
Najnowsza wersja 2.1.16 do pobrania

marcopolo83
27-03-2014, 17:35
Mam prośbę czy moze ktoś sprawdzić wartość cisnienia w ukladzie klimatyzacji ?

ostatnio klima mi kompletnie siadla, pojechalem do klimaciarzy :P , okazalo sie ze mam zero czynnika, sprawdzali z godzine wycieki ale nic, brak dziury. Wiec nabili ponownie, minęło już kilka dni i chcialbym wiedziec jakie powinno byc cisnienie :)

darkens
27-03-2014, 18:27
cisnienia w ukladzie klimatyzacji
z tego co pamietam to ok. 520 kPa

marcopolo83
27-03-2014, 20:06
mi tam oscyluje w okolicach 700, to chyba dobrze? w poniedzialek jade na kontrole cisnienia

eddek
28-03-2014, 09:41
U mnie w najnowszej wersji 2.1.16 nie ma opcji do wpisania kodów wtryskiwaczy.
Musiałem wrócić do poprzedniej.

Z innej beczki. Czy ktoś próbował wyzerować ustawienia ciśnienia czujnika w szynie CR?
Reset Differential Pressure Sensor Learned Values
Napisali, że przy wymianie należy to zrobić, ale ciekawi mnie, co się stanie jak zrobię na starym czujniku. ;-)
Rozumiem, że zrobi od nowa jakąś kalibrację?

rustin
03-04-2014, 13:13
Czy w forscanie pokazuje otwarcie przepustnicy w % ? jak np w scanxl

tedi_k
03-04-2014, 16:13
Czy w forscanie pokazuje otwarcie przepustnicy w % ? jak np w scanxl

Programy nie "wymyślają" co mają pokazać, tylko pokazują PIDy jakie ma dany sterownik silnika...

darmodziej
03-04-2014, 20:21
czy moze ktoś sprawdzić wartość cisnienia w ukladzie klimatyzacji ?Po pierwsze, zależy czy po stronie ssącej, czy tłocznej, a po drugie ciśnienie się zmienia i to w sporych granicach. Fachowiec popatrzy na manometr i powie Ci czy jest dobrze, czy nie, ale na tym trzeba się znać.

rustin
04-04-2014, 08:33
tedi_k wogóle nie rozumiem twojej wypowiedzi.

np w scnaxl jest pid który pokazuje otwarcie przepustnicy w % w forscanie jest tylko w napięciu. Więc o co Ci chodzi?

czy jest taki pid czy nie ma bo nie mogę znaleźć

tedi_k
04-04-2014, 09:21
tedi_k wogóle nie rozumiem twojej wypowiedzi.

np w scnaxl jest pid który pokazuje otwarcie przepustnicy w % w forscanie jest tylko w napięciu. Więc o co Ci chodzi?
..

Napisałem wyraźnie "..dany sterownik silnika...". Listę PIDów udostępnia sterownik silnika po podłączeniu do auta. Jak jest PID % otwarcia przepustnicy w danym sterowniku, to powinien być dostępny do wybrania. FORScan ma dynamiczną listę wyboru PIDów, więc jak coś na niej jest to znaczy, że PCM to udostępnia a jak tego brak - to PCM nie podaje takich danych.

rustin
04-04-2014, 09:39
To dlaczego scanxl udostępnia i w nim to jest a w forscanie nie ma?

x.m.l
04-04-2014, 10:51
@rustin może w forscanie działa to tak jak w linku? http://forscan.org/documentation.html

rustin
04-04-2014, 12:19
x.m.l wielkie dzięki , zaraz sprawdzę.

fido
04-04-2014, 14:31
U mnie w najnowszej wersji 2.1.16 nie ma opcji do wpisania kodów wtryskiwaczy.

Też tej opcji nie mam w wersji 2.1.16



Od wersji 2.1.14 przy podłączaniu wywala mi błąd U2501, nie wiem dlaczego po niżej tej wersji takiego czegoś nie było.

rustin
04-04-2014, 16:17
niestety nie ma wyboru % , a szkoda w scan xl jest

pribina
26-04-2014, 17:11
Niedawno kupiłem Focusa II z 2010 roku z silnikiem 1.6 TDCi 90Km cDPF. Dzisiaj próbowałem odczytać stan filtra DPF przy pomocy Forscana i ku mojemu zdziwieniu na zakładce PCM nie mam dostępnych żadnych parametrów filtra. Skoro w PCM nie ma takich parametrów to czy możliwe jest, aby samochód nie był wyposażony w DPF? Etis pokazuje, że samochód spełnia normę Euro 5.