mm32
21-10-2015, 16:01
2011
Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Forscan - program do diagnostyki i nie tylko mm32 21-10-2015, 16:01 2011 kirhoff 21-10-2015, 19:24 fido to co jest zaznaczone jest dobrze. rustin 21-10-2015, 19:42 A mi ktoś podpowie? Tapatalk jACA80 21-10-2015, 21:01 Korekty z OBD Speedo 21-10-2015, 22:44 Którą opcję wybrać przy mondeo mk4 2.0 tdci z 2011r. dziwne pytanie, tą podświetloną, górniejszą przecież :) rustin 21-10-2015, 23:34 Korekty z OBD Jesteś pewny na 100%? Jak biorę z obd to mi pokazuje dziwne wartości, jak z pcm wybieram to bardziej realne. Tapatalk sagittarius82 22-10-2015, 07:31 Koledzy odpowie mi ktoś na moje pytanie z postu 745 odnośnie resetowania modułów ? Buliiveco 22-10-2015, 19:38 Witam Wlasnie otrzymalem kabel i nie wiem czy mi sie dobrze zainstalowal program. Chodzi on wogole na win 8. Na instrukcji jaka otrzymalem od Viakena jest tylko instalacja do XP, i napisane jest zeby recznie to zainstalowac (za pomoca dostarczonej plyty )a moj win 8 instaluje chyba z netu bezposrednio. I czy jak podlacze interfejs do kompa to na Forscanie przy ikonie interfejs bedzie sie swiecic zielona dioda czy dopiero po podlaczeniu do pojazdu beda sie swiecic zielone diody. Sorki za bledy (niemiecka klawiatura) Buliiveco 23-10-2015, 17:53 Ok fałszywy alarm . Kabelek hula jak trzeba nawet ze sterownikami z netu. Foczka na wył silniku zdrowa jak ryba . W niedziele zrobię test w czasie jazdy. Pozdro Tvvardy 31-10-2015, 19:54 http://forscan.org/download.html wersja 2.2.8 do pobrania + Procedury serwisowe "DPF Static Regeneracja", "Reset filtrze cząstek Learned wartości", "Reset różnicowego czujnika ciśnienia Learned wartości" dla: Ford Kuga 2.0 TDCi (Euro V / VI) 2.013 rok modelowy + Procedury Service "Przeczytaj wtryskiwacz paliwa współczynniki korygujące" i "Zmień wtryskiwacz paliwa współczynniki korygujące" dla: Mazda 3 / 1.6 TDCi Axela (Y 6) 2003-2008 roku modelowego + "Zły klon" wykrywania (działa jeśli FORScan może komunikować się z kartą, a nie pojazd) + Adaptery Wsparcie na podstawie STN21xx rodzina układ (nie testowane jeszcze) * Ogromny zestaw poprawek i ulepszeń w procedurze communcation J2534 * Rozwiązywania i prawidłowe moduły przetwarzania, które nie obsługują funkcji CM DTC * Poprawki i udoskonalenia procedur PATS * Poprawki i ulepszenia w bazie PID - Błąd w uzyskaniu dostępu bezpieczeństwa PATS dla pojazdów na rynku Ameryki Północnej 2006-2009 roku modelowego (Ford, Lincoln, Mercury ...) - Błąd z niektórych brakujących PID dla silników Endura / Durqtorq - Kluczem błąd licencji ładowania od O stronie FORScan - Błąd błędna interpretacja przez OBDII DTC - Otwarcie bug FSL z parametrami OBDII Polarny 01-11-2015, 11:38 Wrzucam po angielsku, bo z powyższego tłumaczeni kompletnie nic nie zrozumiałem: Kuga 2.0 TDCi (Euro V/VI) 2013 model year + Service procedures "DPF Static Regeneration", "Reset the Diesel Particulate Filter Learned Values", "Reset Differential Pressure Sensor Learned Values" for: Mazda 3/Axela 1.6 TDCi (Y6) 2003-2008 model year + Service procedures "Read Fuel Injector correction factors" and "Change Fuel Injector correction factors" for: + "Bad clone" detection (works if FORScan can communicate with adapter, not vehicle) + Support adapters based on STN21xx chip family (not tested yet) * massive set of fixes and improvements in J2534 communcation procedure * resolving and correct processing modules that do not support CM DTC function * fixes and improvements in PATS procedures * fixes and improvements in PIDs database - bug in obtaining PATS security access for North America market vehicles 2006-2009 model year (Ford, Lincoln, Mercury...) - bug with some missing PIDs for Endura/Durqtorq engines - bug loading license key from About page of FORScan - bug incorrect DTC interpretation for OBDII - bug opening FSL with OBDII parameters jACA80 01-11-2015, 15:46 Jest też aktualizacja na telefony z androidem tylko nadal bez pl. Mick J 12-11-2015, 14:11 Witam czy ktoś ma dobrze opanowanego For scana??? mam ale nie za dobrze sie w nim poruszam MaXyM 12-11-2015, 21:57 lol... dobrze ze pytania nie zadales w watku o oponach. Skad sie Ci ludzie biora. Edit: poczatkowo post byl w watku o ElmConfigu kot_79 13-11-2015, 09:15 Daj spokój, przecież nic złego nie zrobił/zrobiła. enjoypoznan 17-11-2015, 12:54 Panowie mam pytanie czy ktoś korzystał z opcji Wykasuj wartości adaptacyjne w Procedury serwisowe? Czy ta opcja działa dokładnie na tej samej zasadzie co odłączenie akumulatora? Jakiś czas temu w mk4 chciałem to uruchomić ale wyskoczył komunikat "opcja niedostępna". dzeryae 01-12-2015, 10:50 Od kilku miesięcy mam kabelek ELM i Forscana. Co jakiś czas sprawdzam błędy. I okazuje się, że sporadycznie pojawiają się jakieś dziwne rzeczy. Raz pojawiły się następujące 3 informacje: 1) RCM DTC B0020:13-28=== Kod: B0020 - Obwód sterujący odpalaniem lewej poduszki bocznej Dodatkowe symptomy usterki: - Otwarty obwód 2) RCM DTC B0028:13-28=== Kod: B0028 - Obwód sterujący odpalaniem prawej poduszki bocznej Dodatkowe symptomy usterki: - Otwarty obwód 3) HVAC DTC B1A69:14-28=== Kod: B1A69 - Obwód czujnika wilgotności Dodatkowe symptomy usterki: - Obwód zwarty do masy lub otwarty Przestraszyłem się, bo poduszki powietrzne to ważna rzecz, czemu pojawiły się te błędy? Wykasowałem je i na razie nie wróciły, ale regularnie zaczął się pojawiać inny błąd: 4)PCM DTC P250E:16-28=== Kod: P250E - Usterka sporadyczna/niestabilny sygnal w obwodzie czujnika poziomu oleju silnikowego Dodatkowe symptomy usterki: - Napięcie w obwodzie poniżej wartości progowej Co może być przyczyną takich usterek? Jechać do mechanika? Wcześniej nie miałem kabla i jeździłem spokojnie, teraz zacząłem się martwić, czemu wyskakują takie babole? Będę bardzo wdzięczny za uwagi. matrog19 14-12-2015, 11:44 Przepraszam, że poruszę temat innego programu. U siebie w mondeo używam ELM 327 wer 2.1 i programu forscan. Wszystko działa bardzo dobrze. Korzystając z tego, że mam ten kabel chciałem odczytać błędy (silnik) w samochodach renault, citroen oraz kia. Zainstalowałem program PCMscan. Niestety nie znajduje on mojego interfejsu. Próbuję zmieniać ustawienia ale bezskutecznie. Ktoś używał tego programu i potrafi pomóc? Ewentualnie polecić coś innego najlepiej w polskim języku tak aby udało się odczytać błędy z w.w aut. (wszystko powyżej 2001 rok). Aby nie zaśmiecać wątku odpowiedź może być na priw. koszka 14-12-2015, 11:59 Od kilku miesięcy mam kabelek ELM i Forscana. Co jakiś czas sprawdzam błędy. I okazuje się, że sporadycznie pojawiają się jakieś dziwne rzeczy. Raz pojawiły się następujące 3 informacje: 1) RCM DTC B0020:13-28=== Kod: B0020 - Obwód sterujący odpalaniem lewej poduszki bocznej Dodatkowe symptomy usterki: - Otwarty obwód 2) RCM DTC B0028:13-28=== Kod: B0028 - Obwód sterujący odpalaniem prawej poduszki bocznej Dodatkowe symptomy usterki: - Otwarty obwód 3) HVAC DTC B1A69:14-28=== Kod: B1A69 - Obwód czujnika wilgotności Dodatkowe symptomy usterki: - Obwód zwarty do masy lub otwarty Przestraszyłem się, bo poduszki powietrzne to ważna rzecz, czemu pojawiły się te błędy? Wykasowałem je i na razie nie wróciły, ale regularnie zaczął się pojawiać inny błąd: 4)PCM DTC P250E:16-28=== Kod: P250E - Usterka sporadyczna/niestabilny sygnal w obwodzie czujnika poziomu oleju silnikowego Dodatkowe symptomy usterki: - Napięcie w obwodzie poniżej wartości progowej Co może być przyczyną takich usterek? Jechać do mechanika? Wcześniej nie miałem kabla i jeździłem spokojnie, teraz zacząłem się martwić, czemu wyskakują takie babole? Będę bardzo wdzięczny za uwagi. słaby akumulator ? dzeryae 14-12-2015, 14:41 Samochód ma trochę ponad 2 lata, więc raczej dobry akumulator. Kolega elektryk obstawiał luźne wiązki i gdzieś brak styku. Albo inna możliwość, że błędy powstają podczas zalania przez jazdę po kałuży, bo część wiązek idzie pod podłogą prawie bez ochrony. Generalnie dopóki będzie to występować sporadycznie nie mam się martwić, bo szansa znalezienia tego felernego punktu bardzo mała. Chyba że usterka będzie pojawiać się codziennie, wtedy trzeba szukać. ciafka 15-12-2015, 10:11 Samochód ma trochę ponad 2 lata, więc raczej dobry akumulator. ... I co, że ma 2 lata? Ja jak odbierałem nowego salonowego Focusa, z przyzwyczajenia skontrolowałem wizualnie co się dało, również pod maską. I co? Złodzieje w salonie próbowali mi wcisnąć pęknięty(!) akumulator. Naturalnie pogoniłem i dostałem nówkę, ale pomyśl sobie co u ciebie mogli wsadzić pod maską :diabel2:. Sprawdź accu, korona z głowy nie spadnie. daniel66 18-12-2015, 12:17 Cześć, Mam pytanie chce zakupić interfejs do Mondeo. Znalazłem z takim zestawem wraz z programem. Poczytałem o nim i wydaje się być ok. Jednak proszę doradźcie mi - lepiej wybrać wersję z BT czy kablową USB? http://allegro.pl/elm327-bluetooth-bt-obd2-sdprog-pl-android-win-i5589283294.html http://allegro.pl/sdprog-pl-interfejs-obd2-elm327-peugeot-citroen-i5626889167.html mayak 18-12-2015, 12:30 do fordów to do diagnostyki jest najlepszy forscan, a nie jakiś uniwersalny program do każdej marki z obd2 a kabel to lepiej usb, jesli chcesz używać komputera a nie smartphona MaXyM 18-12-2015, 12:31 Znajdz odpowiedni watek a znajdziesz tam i odpowiedzi na twe pytania daniel66 18-12-2015, 12:36 Znajdz odpowiedni watek a znajdziesz tam i odpowiedzi na twe pytania Tak jest Panie professional. Bump: do fordów to do diagnostyki jest najlepszy forscan, a nie jakiś uniwersalny program do każdej marki z obd2 a kabel to lepiej usb, jesli chcesz używać komputera a nie smartphona Mayak dzięki! Polarny 18-12-2015, 21:31 daniel66 - http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=218525 daniel66 20-12-2015, 19:29 Polarny Dzięki! :) Zakupiłem sprawdzony przez was system. peter79 27-12-2015, 20:50 takie szybkie pytanie czy S-Max ma tą samą wtyczkę diagnostyczną i kablem, którym obsługiwałem Mondeo będę mógł obsługiwać S-Maxa? mm32 27-12-2015, 21:00 Pewnie,że tak. peter79 27-12-2015, 21:10 w takim razie idę sprawdzać dzięki mm32 27-12-2015, 21:18 Nowa wersja Forscan'a 2.2.9 do pobrania: http://forscan.org/download.html peter79 28-12-2015, 14:52 najwyżej mnie pogonicie sprawa dotyczy s-maxa: pobrałem wersję którą wrzucił mm32 - podłączyłem się do s-maxa i nie mogę znaleźć pidów o DPF-ie, a w mondeo miałem Speedo 28-12-2015, 16:55 s-max i mondeo z tych samych roczników? peter79 28-12-2015, 17:04 nie mondeo 2008 smax 2011 Speedo 28-12-2015, 18:43 no to co się dziwisz, po lifcie i zmianie silnika na dw10c przestali udostepniac pidy od DPF peter79 28-12-2015, 19:09 i wszystko jasne maxio4 29-12-2015, 07:43 Ja mam mondeo z listopada 2011 i pidow nie bylo w forscanie do listopada 2014, ale od tego czasu wersje foscana maja juz pidy DPF. Co prawda nie rozumiem ich opisow o co sie pytalem na forum (ale bez odpowiedzi). Moze ktos wie o co chodzi w tych pidach?: DPF_LOAD% i DPF_SOOT_LD%. U mnie od pół roku DPF_LOAD% cały czas pokazuje 0 (wczesniej oba parametry się zmieniały). Zmienia sie tylko drugi parametr. DPF Wypala się prawidłowo przy około 85% DPF_SOOT_LD% mayak 29-12-2015, 08:11 chodzi o to, że dla DW10 (2.0tdci przed liftem) były PIDy o dystansie od ostatniego wypalania i średnim dystansie między wypalaniami, a dla DW10C jest DPF_LOAD% i DPF_SOOT_LD% co było tu już pisane wiele razy ... Mario_ 29-12-2015, 10:47 Czy to możliwe że w forscanie nie sprawdzę u siebie korekty wtrysków??? Mam tylko bilans mocy wtrysków ale to raczej nie jest to. Czytałem ze w delphi się nie da ja mam wtryski simensa auto z końca 2008r 2.0 diesel PSA i za cholerę nie mogę znaleźć podglądu korekty. Wymieniałem jeden wtrysk chciałem zobaczyć jego korektę i reszty w jakiej są kondycji :( pomoże ktoś jak to sprawdzić? Juzek 29-12-2015, 19:47 Cześć Panowie, Powiedzcie mi czy w MkIV kalibracja modułu HCM polega jedynie na wyzerowaniu wartości położenia czujników przy wahaczach ? mayak 29-12-2015, 22:27 a skąd to wiedzieć? trzebaby snifować i dekodować komendy po CANie Juzek 30-12-2015, 07:51 Ano stąd, że najpierw włączyłem PID'y od czujników i sprawdziłem wartość przed kalibracją i po kalibracji. Tapnięte z Szajsunga MkIV tedi_k 30-12-2015, 12:54 ...Powiedzcie mi czy w MkIV kalibracja modułu HCM polega jedynie na wyzerowaniu wartości położenia czujników przy wahaczach ? Dokładnie tak. Światła reguluje się ręcznie (co do właściwego położenia po ich ustawieniu przez HCM), więc jedyne co jest potrzebne do prawidłowego działania, to spozycjonowanie (czyli zapamiętanie pozycji neutralnej) czujników na zawieszeniu. Juzek 30-12-2015, 16:55 a wiecie o co chodzi w aktualizacji oprogramowania modułu HCM ? czy to była jakaś akcja serwisowa Forda ? mm32 30-12-2015, 17:15 Ja u siebie zrobiłem VCM'em II i wszystko bangla. Po aktualizacji trzeba było tylko kalibracje zrobić. mm32 31-12-2015, 19:32 No i na Nowy Rok mamy kolejną wersje Forscana 2.2.10 :) Polarny 01-01-2016, 13:29 A też wywala Wam komunikaty o podejrzeniu tego pliku? Robi to Windowsowy Defender, a także dwa skanery z VirusTotal. aprox99 01-01-2016, 13:35 Wywala bo jest zainfekowany TR/Crypt.ASPM.2357 tedi_k 01-01-2016, 14:06 A mnie aktualny i godny zaufania Norton 360 mówi, że "plik jest bezpieczny". To, ze "jest rzadko pobierany" (nie ma dobrej reputacji) należy zdecydowanie zignorować. Polarny 01-01-2016, 20:36 Ale żadna wcześniejsza wersja nie posiadała tego komunikatu. Więc dodatkowe kroki ostrożności nie zaszkodzą. Ja póki co nie instaluje - poczekam na rozwój sytuacji. Nie mam ciśnienia by instalować najnowszą wersję. orion512 01-01-2016, 21:01 Kaspersky z dzisiejszymi bazami nic tam nie znajduje. MaXyM 01-01-2016, 21:03 Moze to byc "false positive". Ale kto tam wie, to ze antywiry nie znajduja wirusa nie znaczy ze go nie ma na 100% ;) tedi_k 01-01-2016, 21:57 A też wywala Wam komunikaty o podejrzeniu tego pliku? Robi to Windowsowy Defender, a także dwa skanery z VirusTotal. A będziesz tak łaskaw i podasz komunikat? Wzbudzasz panikę bez konkretów... Mam opłaconego i aktualnego Nortona 360, zainstalowałem sobie najnowszą wersję FORscana i nic się nie dzieje. Podaj więc proszę jakieś konkrety, bo zamieszanie robione jest bez sensu. To, że Windowsy piszą komunikat - i dodają, że "plik nie jest zbyt często pobierany" - nie oznacz dokładnie nic poza tym co oznacza dosłownie ten komunikat... ...to ze antywiry nie znajduja wirusa nie znaczy ze go nie ma na 100% ;) MaXyM - no proszę Cię... Nie wplątuj w to jeszcze Antka Policmajstra, jego ustawy o permanentnym podsłuchu Internetu i trojanach łączących się bezpośrednio z kotem Prezesa...:619: MaXyM 01-01-2016, 22:05 Zle mnie oceniasz. Wypowiadam sie na podstawie wiedzy z dziedziny IT (programowanie, systemy operacyjne). To ze w bazach antywirow nie ma wzorca, nie znaczy ze taki nie moze istniec (nowy czy polimorficzna wersja). To o czym piszemy jest prawdopodobnie falszywym alarmem (false positive) czegos wykrytego za pomoca heurystyk. Proponuje odeslac probke developerom i z nastepnym updatem warning zniknie jesli to faktycznie jest false-positive tedi_k 02-01-2016, 09:48 ....Wypowiadam sie na podstawie wiedzy z dziedziny IT (programowanie, systemy operacyjne). ... Źle mnie oceniasz.:one: Od 40 lat nie zajmuję się niczym innym (prawie...) niż programowanie, systemy operacyjne, RDBMS, zarządzanie zespołami wytwarzającymi złożone oprogramowanie itp... :027: Kto jak kto, ale bazy sygnatur Kaspersky i Symantec to aktualizują zdecydowanie najszybciej... Tak więc jak również dziś mój Norton 360 nie widzi niczego, to tego tam po prostu nie ma i nie ma co teoretyzować... MaXyM 02-01-2016, 10:13 o to widze, ze zawodowo zajmujemy sie dokladnie tym samym i tak samo sie wymadrzamy ;) Polarny 02-01-2016, 11:57 tedi_k - podałem konkrety - Windows Defender i dwa skanery z VirusTotal: https://www.virustotal.com/pl/file/95ea18b523cc91c4e37b89b48bcc5ad748600dc3dba09f7508 b592673c8f9d3b/analysis/1451654614/ Być może autor wprowadził dodatkowe funkcjonalności w programie, których zachowanie traktowane jest jako niebezpieczne (przypomina zachowanie wirusa). Tak czy inaczej - nie ma nic bardziej zgubnego jak brak czujności - poczekam na kolejną wersję. fordes 02-01-2016, 12:38 Co prawda nie mam interfejsu ale z ciekawości pobrałem program - zainstalowałem. Windows 10 , płatny antywirus ( Panda global) i zero informacji na temat zagrożeń. aprox99 02-01-2016, 12:59 Poza ta wersja ma tylko polepszenie Wlan i żadnych innych nowinek technicznych rmkk 07-01-2016, 21:26 Pozdrawiam kolegow! Zdecydowalem napisac i zapytac gdzie moze byc problem. Moj samochod jest po repasu wszystkich wstrzykiwaczuw, repasu CR pompy s nowym Alternatorem i EGR, wyczisconych przewodow paliwa ... Robione w Diesel serwisze s certyfikacjow dla Siemens/VDO. Powodem dla tego razu "inwestycji" bylo wahanie prendkoszczi wolnobiegu poprzi nizkych temperaturach. Po kilka minutach jazdy wszystko OK. No po tych repasach i wymianach nie jest zadnej zmiany, niestety. Dzisiaj zdecydowalem uruchomicz Forscan i na plikie widno jest, ze wstrzyk 1 rozni sie od ostatnich i w przypatku cieplego motora. Czy to coz znaczy ? Rano odczytam dane raz jescie. Dzienkuje bardzo za rady. bartoszek 08-01-2016, 06:14 To oznacza, że 1 wtrysk nie dział prawidłowo, leje za dużo paliwa. A 4 wtrysk z kolei za mało. Chyba jednak tylko wieźli pieniądze a nie regenerowali ci tych wtrysków. If you have trouble with reading in Polish, I will write it in English. rmkk 08-01-2016, 07:53 No ten serwis dziala bardzo poprawnie. Sprobowali zamienicz wstrzykiwace no wynik byl ten sam - wysoke korekcie na tym samym cylindrze 1 no s innym wstrzykiwaczem. Zaoferowali nastempne rzeci - upgrade firmwera PCM - wymiane zrepasowanych wstrzykiwaczuw za czlkowicie nowe Upgrade PCM zrobilem wczoraj przes IDS (7G91-12A650-UK -> 7G91-12A650-UM). Dzisiaj rano (+3 stopnie) ponownie ten sam wynik. No chyba cos dziwnego zdarzylo sie v 98s, zobacz prosze pliki. https://picasaweb.google.com/lh/photo/fsgKpNIfJIuuoBv9cgkrZNMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=d irectlink Dzienki ! Thanks for english option, but this is a polish forum so I try to write in Polish to share information with non-english speaking members too. Mario_ 14-01-2016, 21:59 Jakie prawidłowe parametry powinny mieć wtryski do 1 ponizej czy ponad? Czytając CYLbal1 to oznacza 1 wtrysk CYLbal2 drugi? kolejność jest zachowana ? czyli 1 od strony lewej od rozrządu. Jakie są parametry doszpuszczalne?? przykładowe foto: http://naforum.zapodaj.net/thumbs/7515112c88e8.jpg (http://naforum.zapodaj.net/7515112c88e8.jpg.html) kot_79 15-01-2016, 13:48 Cyl_Bal według Forscan to udział jaki dany cylinder ma w całkowitej mocy silnika. Jeżeli wartość jest poniżej 1 oznacza, że dany cylinder daje mniej mocy a wartość powyżej 1 oznacza, że dany cylinder daje więcej mocy... podobno bada się ten parametr przy około 2krpm. CylBal to w sumie taka suma tego co daje wtryskiwacz i kompresji na danym cylindrze - tak ja to przynajmniej rozumiem więc niekoniecznie musi to być lejący wtrysk. Polarny 15-01-2016, 19:17 kot_79 - 2000 rpm na obciążonym silniku czy na postoju? kot_79 15-01-2016, 21:30 Wydaje mi się, że bez znaczenia, chodzi raczej o to, że na jałowym jest spora szansa na stany nieustalone. Dambi 16-01-2016, 10:18 Witam wszystkich kolegów. Mam do was ogromną prośbę, mianowicie posiadam elm 327 v2.1 od mari, muszę zamontować przełącznik żeby się połączyć z czujnikami parkowania, pytanie moje brzmi czy da się to zrobić i jak? potrzebuję również jakiś link do programu elmconfig, wszystkie schematy które znalazłem były do innych wersji elm, nie wiem czy do wersji 2.1 też pasują MaXyM 16-01-2016, 11:35 Witamy, tylko dlatego piszesz w watku Forscana? Mario_ 16-01-2016, 13:42 Cyl_Bal według Forscan to udział jaki dany cylinder ma w całkowitej mocy silnika. Jeżeli wartość jest poniżej 1 oznacza, że dany cylinder daje mniej mocy a wartość powyżej 1 oznacza, że dany cylinder daje więcej mocy... podobno bada się ten parametr przy około 2krpm. CylBal to w sumie taka suma tego co daje wtryskiwacz i kompresji na danym cylindrze - tak ja to przynajmniej rozumiem więc niekoniecznie musi to być lejący wtrysk. Czyli forscanem nie mam możliwości sprawdzić sobie dokładnie wtrysków w moim aucie? dlatego też serwis robił u mnie pewnie próbę przelewową i wymieniłem wtrysk nr który najwięcej przelewał. Co do obrotów to jak się nie mylę to już poniżej 2tyś wskazania na forscanie mam wszystkie jednakowe 1.00007939 takie dokładnie na wszystkich cylindrach. Czyli sumując moje auto już odpala dobrze około 1s nie puszcza dużego bąka przy ostrym ruszaniu mogę przyjąć że wtryski są w miarę dobre i mogę spokojnie jeździć a nie szukać dziury w całym :-) Haymaker 17-01-2016, 10:12 Witam. Mam następujący błąd na convers+, świeci się check... ale auto jeździ normalnie P0258 "Wirnik/krzywka pompy wtryskowej B - niski sygnał" http://img.ledsplej.net/thumbs/x500-12557196_974994692538258_85309.jpg Poradzi ktoś coś? Gdzie szukać ? Jakaś kostka luźna albo coś podobnego ? Kasiarz 17-01-2016, 13:30 Czy któryś z Kolegów byłby w stanie przeanalizować dane z Forscan-a? Interesuje je na tą chwilę ciśnienie jakie daje turbosprężarka, ponieważ wydaje mi się że 255 kPa to dość duża wartość. Załączam 4 zrzuty, gdzie 3 są podczas obciążenia przyspieszając, co widać na momencie na samym dole, a czwarty jest na luzie. Może ma ktoś swoje logi dynamiczne dla porównania? http://gprofi.pl/priv/160116stdyn.fsl kot_79 18-01-2016, 10:00 Czyli forscanem nie mam możliwości sprawdzić sobie dokładnie wtrysków w moim aucie? dlatego też serwis robił u mnie pewnie próbę przelewową i wymieniłem wtrysk nr który najwięcej przelewał. Co do obrotów to jak się nie mylę to już poniżej 2tyś wskazania na forscanie mam wszystkie jednakowe 1.00007939 takie dokładnie na wszystkich cylindrach. Czyli sumując moje auto już odpala dobrze około 1s nie puszcza dużego bąka przy ostrym ruszaniu mogę przyjąć że wtryski są w miarę dobre i mogę spokojnie jeździć a nie szukać dziury w całym :-) No to chyba do końca przez ekpię forscana nie zostało wyjaśnione, może ktoś z kolegów z IDSem wyjaśni lepiej działanie tych pidów? EDIT: Właśnie doczytałem, że jednak CylBalance jest wylcizany tylko dla biegów jałowych więc wartości poniżej 1 świadczą, że trzeba dany cylinder i wtryski sprawdzić. Postby FORScan ť Fri Jan 08, 2016 11:53 am Vibration and noise is about to be normal for diesel engine when it is cold, why do you think there is a malfunction? Anyway: ======================= CylBal PIDs show contribution of each cylinder, they give 4 in summary. Ideally, every cylinder should be 1 (100%), in your case we see that cylinders 2 and 3 are close to 100%, cylinder 1 is up to 120% of normal, and cylinder 4 is 80% of normal. The contribution is calculated only at idle (this is why balances become equal when you increase RPM or stop the engine). In simple words, the picture is: cylinder #1 has the best health (as it provides more power than any other), cylinders ##2 and 3 have worser health, and cylinder #4 has the worsest one. Did the service perform injectors leak back and cylinder compression tests? ======================== Bump: Czy któryś z Kolegów byłby w stanie przeanalizować dane z Forscan-a? Interesuje je na tą chwilę ciśnienie jakie daje turbosprężarka, ponieważ wydaje mi się że 255 kPa to dość duża wartość. Załączam 4 zrzuty, gdzie 3 są podczas obciążenia przyspieszając, co widać na momencie na samym dole, a czwarty jest na luzie. Może ma ktoś swoje logi dynamiczne dla porównania? http://gprofi.pl/priv/160116stdyn.fsl Według mnie jest OK. Robiłeś testy pod obciążeniem a te 255kPa to suma ciśnienia barometrycznego i doładowania. Baro masz na poziomie 106kPa więc doładowanie to 255 - 106 = 149kPa czyli ~1.4Bar - zdaje się, że dosyć standardowa wartość dla turbin pod obciążeniem. Djmietek 19-01-2016, 12:44 Witam A czy taki kabelek podejdzie? http://allegro.pl/interfejs-fiatecuscan-fes-multiecuscan-fiat-diag-i5215112828.html Ja go miałem do Audi A6 C5 Plus Forscan? maximondi 19-01-2016, 13:24 Djmietek poczytaj tu : http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=218525 bzikoll 19-01-2016, 13:24 Witam A czy taki kabelek podejdzie? http://allegro.pl/interfejs-fiatecuscan-fes-multiecuscan-fiat-diag-i5215112828.html Ja go miałem do Audi A6 C5 Plus Forscan? nie taki kabelek się nie nadaje Djmietek 19-01-2016, 13:37 Ok rozumiem. Mam tego co napisałem jeszcze z poprzedniego auta i wolałem zapytać. Dzięki krysti 20-01-2016, 07:16 Witam Tak jak w temacie. Orientuje się ktoś może jaka wersja interfejsu współpracuje z mondeo 2.0 2001 rok. Zakupiłem takie coś na aledrogo w wersji 2.1 i niestety nie każdy się z moim mondkiem. Oczywiście chodzi o ten maly pierdzielnik na Bluetooth. weuek 20-01-2016, 07:28 Na bluetooth to jest tylko gadżet. Kup normalny, na kablu (mam oba). darmodziej 20-01-2016, 10:41 Było o tym pisane wielokrotnie, wystarczy poszukać. krysti 20-01-2016, 12:49 Wolałbym na Bluetooth bo z telefonu bym się łączył, a i tak chodzi mi tylko o odczyt błędu chęci engine Mario_ 22-01-2016, 21:34 No to chyba do końca przez ekpię forscana nie zostało wyjaśnione, może ktoś z kolegów z IDSem wyjaśni lepiej działanie tych pidów? EDIT: Właśnie doczytałem, że jednak CylBalance jest wylcizany tylko dla biegów jałowych więc wartości poniżej 1 świadczą, że trzeba dany cylinder i wtryski sprawdzić. Postby FORScan ť Fri Jan 08, 2016 11:53 am Vibration and noise is about to be normal for diesel engine when it is cold, why do you think there is a malfunction? Anyway: ======================= CylBal PIDs show contribution of each cylinder, they give 4 in summary. Ideally, every cylinder should be 1 (100%), in your case we see that cylinders 2 and 3 are close to 100%, cylinder 1 is up to 120% of normal, and cylinder 4 is 80% of normal. The contribution is calculated only at idle (this is why balances become equal when you increase RPM or stop the engine). In simple words, the picture is: cylinder #1 has the best health (as it provides more power than any other), cylinders ##2 and 3 have worser health, and cylinder #4 has the worsest one. Did the service perform injectors leak back and cylinder compression tests? ======================== Bump: Według mnie jest OK. Robiłeś testy pod obciążeniem a te 255kPa to suma ciśnienia barometrycznego i doładowania. Baro masz na poziomie 106kPa więc doładowanie to 255 - 106 = 149kPa czyli ~1.4Bar - zdaje się, że dosyć standardowa wartość dla turbin pod obciążeniem. Pierwszy wtrysk ten od strony rozrządu mam nowy a na zdjęciu które wklejałem wcześniej CylBal_1 i tak mam 0.95..... więc wynik poniżej 1 :-) Nie wiem nie szukam dziury w całym auto jeździ to śmigam... kot_79 23-01-2016, 06:56 I tego się trzymaj :-) Myślę, że wartości w okolicach 1 nie oznaczają problemów. CylBal to nie tylko wtrysk. Mario_ 24-01-2016, 21:45 I tego się trzymaj :-) Myślę, że wartości w okolicach 1 nie oznaczają problemów. CylBal to nie tylko wtrysk. Dokładnie trzymam sie tego :-) i przemieszczam sie wygodnie moim fordkiem :-) -XXX- 26-01-2016, 13:04 Dziś pomierzyłem CylBal u siebie, i tak: 1. ok 0,92 2. ok 0,90 3. ok 1,38 4. ok 0,87 Mam akurat drugi komplet wtryskiwaczy i po wymianie 1. ok 0,83 2. ok 0,81 3. ok 1,27 4. ok 0,92 Poklikałem trochę w Forcan na reset spalania stukowego, egr ito. po sprawdzeniu ponownym 1. ok 0,92 2. ok 0,91 3. ok 1,21 4. ok 0,90 Jak widać, ciężko stwierdzić coś na temat wtryskiwaczy po tych wskazaniach. Z ciekawości jadę z pierwszym kompletem na stół probierczy i zobaczymy co będzie. Dodam, że auto praktycznie nie kopci (bez DPF) - przynajmniej na postoju, jak cisnę do 5 tys. Jedyne co mnie denerwuje to klekot jak w starym dieslu z lat 90-tych, albo po prostu jestem przewrażliwiony. Podejrzewam, że wtryski mogą mieć złą dawkę pilotażową. wozny83 26-01-2016, 13:31 Panowie sorka za tandetne pytanie bo pewnie było już tu poruszane, ale jakie kable polecacie do kupienia aby podpiąć się pod auta. Jak ktoś może niech poda namiar na kogoś na PW z pewnym kablem lub jakiś link. mm32 26-01-2016, 13:37 Polecam ten: http://allegro.pl/stn1170-elm327-v3-diagnoza-obd2-ms-can-ford-polski-i5000063562.html Woytas 30-01-2016, 11:18 czy w poliftach też są pid-y cylbal w pcm u siebie tego nie mogę znaleźć jACA80 30-01-2016, 12:44 W poliftowych brak :( lofer 30-01-2016, 18:19 Panowie, proszę o pomoc w diagnozie błędów jakie dziś znalazł u mnie forscan: ===ABS DTC U3001:00-08=== Kod: U3001 - Nieprawidlowe wylaczenie modulu sterujacego Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS ===BCMii DTC U0515:87-68=== Kod: U0515 - Nieprawidłowe dane odebrane z układu uruchamiania funkcji zdalnego sterowania Dodatkowe symptomy usterki: - Brak komunikatu Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC - Test nie został ukończony Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia Zamrożone ramki : -GLOBTIM: 3060340 s - Globalny czas rzeczywisty -TOTDIST: 79622.0 km - Całkowity (przebyty) dystans -MAINECUV: 11.00 V - Zasilanie główne sterownika ECU -ESTSECRK: Nie - Status silnika - silnik w fazie rozruchu -ESTSERUN: Nie - Status silnika - silnik pracuje -INCARTMP: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu ===END BCMii DTC U0515:87-68=== ===RFA DTC U0100:00-08=== Kod: U0100 - Utrata lacznosci z ECM/PCM A Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC Moduł: Siłownik funkcji zdalnego sterowania ===END RFA DTC U0100:00-08=== ===RFA DTC U0121:00-08=== Kod: U0121 - Utrata łączności z modułem sterującym ABS Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC Moduł: Siłownik funkcji zdalnego sterowania ===END RFA DTC U0121:00-08=== ===RFA DTC U0140:00-08=== Kod: U0140 - Utrata łączności z modułem sterującym układami nadwozia Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC Moduł: Siłownik funkcji zdalnego sterowania ===END RFA DTC U0140:00-08=== ===RFA DTC U0300:00-08=== Kod: U0300 - Niekompatybilność oprogramowania wewnętrznego modułu sterującego Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC Moduł: Siłownik funkcji zdalnego sterowania Szczegóły kodów usterek Uruchom funkcję serwisową ustawiania czujnika CCMii z menu skrzynki narzędziowej. ===END RFA DTC U0300:00-08=== Błędów szukałem po wczorajszej przygodzie z nierozpoznanymi kluczykami (opisane na forum w osobnym wątku), pomógł dopiero reset komputera, odłączenie akumulatora. wozny83 01-02-2016, 07:08 Polecam ten: http://allegro.pl/stn1170-elm327-v3-diagnoza-obd2-ms-can-ford-polski-i5000063562.html Dzięki kolego za informację :) maaju 04-02-2016, 10:35 Kto mi powie jakim skrótem nazwany jest moduł navi w firscanie bo już nie wiem jak go sprawdzić... mayak 04-02-2016, 11:02 ACM - audio control module maaju 04-02-2016, 20:34 Dziękować:-) Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka krawcu69 09-02-2016, 22:11 Witam. Gdzie moge zakupić kabel zeby podpiąć sie do samochodu forscanem? wozny83 10-02-2016, 08:09 Witam. Gdzie moge zakupić kabel zeby podpiąć sie do samochodu forscanem? Post nr. 836 wcześniejsza strona jendrusi85 10-02-2016, 21:17 Witam. Dzisiaj poraz pierwszy podłączyłem do swojego mondeo forscan i mi wyszło sporo błędów. Jak można je z kasować? Nie chce nic popsuć przez naciśnięcie tego co nie potrzeba. leszcz 10-02-2016, 21:21 Jak można je z kasować? DTC i na dole ikonka kasuj DTC jendrusi85 10-02-2016, 21:23 Dzięki. A czy niechcący mogę tym programem coś popsuć? Czego unikać? bukox 12-02-2016, 15:34 Witam, Mam interfejs Viakena oparty o STN1170 (z automatycznym przełącznikiem MSCAN/HSCAN) i w FORScanie nie mogę odczytać większości PID-ów dotyczących DPF. Mogę odczytać jedynie DP_DPF. W FORScanie ustawiłem MS-CAN support na AUTO. Co może być powodem? Mam silni 2.0 TDCi 140 KM (DW10C). orion512 12-02-2016, 15:43 Tym powodem jest silnik (a konkretnie jego sterownik :)). W DW10C jest zanacznie mniej informacji o DPFie niż w starszym DW10. Było już o tym wielokrotnie pisane. Ale za to można go fajnie podnieść do 163PS :619: bukox 12-02-2016, 15:46 Tym powodem jest silnik (a konkretnie jego sterownik :)). W DW10C jest zanacznie mniej informacji o PDFie niż w starszym DW10. Było już o tym wielokrotnie pisane. Ale za to można go fajnie podnieść do 163PS :619: To do bani. Specjalnie po to kupiłem interfejs, żeby to odczytać. Czyli nie ma sposobu na odczytanie tych parametrów DPF niezależnie od programu? Czy w ASO mi to odczytają? orion512 12-02-2016, 15:50 Jak ich nie ma, to nie ma czego czytać :) bukox 12-02-2016, 15:58 Jak ich nie ma, to nie ma czego czytać :) Czyli jedynym parametrem dotyczącym DPF jest DP_DPF czyli ciśnienie różnicowe? Jak rozumiem na podstawie tego ciśnienia mogę odczytać stopień zapchania filtra. Wartości ok 0-1 kPa świadczą, że jest "czysty" a powyżej 100 kPa, że jest zapchany i po wypaleniu ciśnienie powinno spaść znowu do 0-1? Polarny 12-02-2016, 17:01 Po prostu DPF w Fordzie jest praktycznie bezobsługowy. To co potrzebujesz wiedzieć, to dbać o to, by nie przerywać wypalania. I nic więcej. ARTi_V6 12-02-2016, 17:21 Czyli jedynym parametrem dotyczącym DPF jest DP_DPF czyli ciśnienie różnicowe? W DW10C można jeszcze odczytać 2 wskaźniki procentowego zapełnienia filtra. Jedno dynamiczne zmieniające się w zależności od aktualnego stylu jazdy oraz drugie, właściwe zapełnienie filtra. Nie wiem dlaczego u Ciebie tego nie widać. Pozatym tak jak napisał Polarny - filtr jest bezobsługowy, bezawaryjny i najlepiej nie zaprzątać sobie nim głowy. Tvvardy 20-02-2016, 22:07 Najnowsza wersja 2.3.0 http://forscan.org/download.html dzeryae 21-02-2016, 09:57 Witam, Jakieś 6mcy temu chipowalem samochod. Od tego czasu w Forscanie pojawiają mi się coraz to inne błędy. Co kilka tygodni inne, były to m.in.: 1) Kod: B0020 - Obwód sterujący odpalaniem lewej poduszki bocznej Dodatkowe symptomy usterki: - Otwarty obwód Kod: B0028 - Obwód sterujący odpalaniem prawej poduszki bocznej Dodatkowe symptomy usterki: - Otwarty obwód 2) Kod: U0415 - Nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego ABS Dodatkowe symptomy usterki: - Nieprawidłowy sygnał 3) Kod: P250E - Usterka sporadyczna/niestabilny sygnal w obwodzie czujnika poziomu oleju silnikowego Dodatkowe symptomy usterki: - Napięcie w obwodzie poniżej wartości progowej 4) Kod: B1A58 - Obwód silniczka układu regulacji ustawiania reflektora z prawej strony Dodatkowe symptomy usterki: - Brak komunikatu No i jeszcze kilka innych. Wczoraj przestał mi działać BLISS (Kod: U0232 - Utrata łączności z modułem sterującym wykrywaniem przeszkód z boku pojazdu - lewa strona), a dzisiaj działa. Pytanie za 100 punktów - O co kaman? Niemożliwe, żeby psuły mi się kolejno różne moduły, a potem naprawiały. Czyli problem chyba elektryczny, do chipowania wymontowywali sterownik z nadkola. Co sprawdzić (kable, wiązki?) żeby wreszcie było ok? leszcz 21-02-2016, 10:25 Czyli problem chyba elektryczny akumulator w 100% masz pewny tzn. ufasz jego sprawności Polarny 21-02-2016, 14:39 A co robili z tym sterownikiem? By nie okazało się, że go rozklejali, a potem skleili tak, że środek obecnie pływa w wodzie. Widziałeś co dokładnie robili? Skoro problem pojawił się od momentu chipowania, to może warto do nich wrócić z problemem? Chociaż z drugiej strony nie wiem czy warto - w końcu Mondeo Mk4 chipuje się przez OBD, a Ci targali sterownik na zewnątrz. maximondi 21-02-2016, 18:11 Chociaż z drugiej strony nie wiem czy warto - w końcu Mondeo Mk4 chipuje się przez OBD, a Ci targali sterownik na zewnątrz. Przez ODB to Bluefin czy coś się zmieniło bo jak ostatnio pytałem Heko to nie robił przez ODB. Polarny 21-02-2016, 19:13 Mondeo Mk4 to odkąd pamiętam heko robił po OBD. No chyba, że jest na tyle sprawnym ginekologiem, że wkładał rękę w okolice złącza OBD, a dotykał PCMa za lewym kołem w obudowie zbiornika na spryskiwacz. Ale kto go tam wie, heko sprawny jest d-: MaXyM 21-02-2016, 21:03 mnie tez Heko nigdzie reki nie wkladal ;) dzeryae 21-02-2016, 21:05 A co robili z tym sterownikiem? By nie okazało się, że go rozklejali, a potem skleili tak, że środek obecnie pływa w wodzie. Widziałeś co dokładnie robili? Skoro problem pojawił się od momentu chipowania, to może warto do nich wrócić z problemem? Chociaż z drugiej strony nie wiem czy warto - w końcu Mondeo Mk4 chipuje się przez OBD, a Ci targali sterownik na zewnątrz. Nie wiem co robili, wyciągali go spod nadkola. Więc zacznę od ponownej wizyty u specjalistów od chipa, niestety nawet Heko potwierdził, że są problemy przez OBD i żeby było 100% pewności to się wyciąga sterownik i tak obecnie wygląda chipowanie nowszych Mondeo. Jutro pojadę do nich. Akumulator przy okazji też sprawdzę. maximondi 22-02-2016, 00:43 Mondeo Mk4 to odkąd pamiętam heko robił po OBD. No chyba, że jest na tyle sprawnym ginekologiem, że wkładał rękę w okolice złącza OBD, a dotykał PCMa za lewym kołem w obudowie zbiornika na spryskiwacz. Ale kto go tam wie, heko sprawny jest d-: A kto go tam wie co z Mondkami robi .... mnie tez Heko nigdzie reki nie wkladal ;) Jesteś pewien :wink:... ... niestety nawet Heko potwierdził, że są problemy przez OBD i żeby było 100% pewności to się wyciąga sterownik i tak obecnie wygląda chipowanie nowszych Mondeo. Gdyby Heko robił po ODB to już dawno bym go odwiedził a tak to .... darmodziej 22-02-2016, 07:54 No i z tematu o Forscanie zrobił się temat o usterkach po chipowaniu. Polarny 22-02-2016, 07:55 Czyli mam rozumieć, że polifty tylko wytarganie sterownika, a przedlifty po OBD? Bo przedlifta mi (nie mój) ostatnio robił po OBD. jvc 22-02-2016, 08:12 Problemem jest raczej silnik 2,2 tdci po lifcie a nie 2,0 tdci przed czy po lifcie ;) blade65 22-02-2016, 08:22 Problemem jest raczej silnik 2,2 tdci po lifcie potwierdzam rozmawiałem z kilkoma firmami które sie zajmują chipowaniem i każdy mówił że musi to robić na stole że przez OBD nie pujdzie kkooccuurr 26-02-2016, 12:33 Witam, Czy udało się komuś podłączyć do auta przez Bluetooth używając Forscan Lite na Androidzie? Jaki interfejs używaliście? Próbowałem z takim (http://allegro.pl/show_item.php?item=5562551507) Viakenem ale coś nie hula :/ (ERR) [21:17:53.992] Unable to connect to vehicle. Please make sure the ignition key is ON and try again (OK) [21:18:05.814] Adapter: STN1170 v3.3.1 (ELM327 v1.3a) (OK) [21:18:05.965] Connection to vehicle has been established Dzięki za pomoc! Juzek 26-02-2016, 12:40 Mi się udało. Połączyłem się zwykłym ELM BT Tapnięte z Szajsunga MkIV MaXyM 26-02-2016, 13:30 Witam, Czy udało się komuś podłączyć do auta przez Bluetooth używając Forscan Lite na Androidzie? Jaki interfejs używaliście? Próbowałem z takim (http://allegro.pl/show_item.php?item=5562551507) Viakenem ale coś nie hula :/ (ERR) [21:17:53.992] Unable to connect to vehicle. Please make sure the ignition key is ON and try again (OK) [21:18:05.814] Adapter: STN1170 v3.3.1 (ELM327 v1.3a) (OK) [21:18:05.965] Connection to vehicle has been establishedDzięki za pomoc! Z tego co podales to chce abys wlaczyl zaplon. A pozniej sie polaczyl. Po czym sadzisz ze jest inaczej? kkooccuurr 26-02-2016, 13:43 Z włączonym zapłonem jest podobnie (ERR) [17:02:29.678] No ELM found. Please check connection and try again (WARN) [17:02:42.319] Checking Bluetooth ... (OK) [17:02:44.910] Adapter: STN1170 v3.3.1 (ELM327 v1.3a) (OK) [17:02:45.379] Connection to vehicle has been established ...zacząłem podejrzewać interfejs ale z Torque działa ok. kkooccuurr 26-02-2016, 19:11 Mi się udało. Połączyłem się zwykłym ELM BT Masz może jakiegoś linka do tego "cuda"? Chętnie kupię! :) MaXyM 26-02-2016, 20:49 ale pisze ze sie polaczyl (connection estabilished). na wifi mu dosc dlugo trwa zczytanie auta szczegolnie po raz pierwszy (jakies 30 sek) skad wiesz ze sie nie polaczyl? kkooccuurr 26-02-2016, 21:10 Pokazywał że się połączył (pomarańczowy samochodzik) ale następnie nic się nie działo, ledy na interfajsie też nie migały a po pewnym czasie wywalał jeden z błędów że nie ma interfajsu ELM lub nie może sie podłączyć i wracał do punktu wyjścia. Torque działał po bluetooth, wersja USB interfajsu z Forscanem na laptopie też mi działa. Jestem naprawdę ciekawy czy komuś udało się "zmusić" do współpracy Viakena z Forscanem Lite i jaki jest na to patent... Juzek 27-02-2016, 08:42 Masz może jakiegoś linka do tego "cuda"? Chętnie kupię! :) Mogę Ci sprzedać. ... mam jeden na zbyciu MarekBre 05-03-2016, 15:56 Witam, Czy istnieje taka opcja aby podczas odczytywania danych z czujników "na żywo" w Forscanie dorzucić jeszcze na ten sam wykres linię z wartością nominalną danego parametru? Tak aby porównać czy aktualne dane pobierane z auta są takie jak powinny być wg wytycznych fabryki czy też jest rozbieżność? dzięki dario6273 10-03-2016, 08:50 Panowie jak w Forscanie odczytać pracę dpf-a żeby czegoś nie popsuć:roll: Woytas 10-03-2016, 09:55 Panowie jak w Forscanie odczytać pracę dpf-a żeby czegoś nie popsuć:roll: ale co tam masz zepsuć, normalnie odczytujesz parametry jak każde inne , co do DPF w poliftach są o ile dobrze pamiętam raptem 2 PID-y mówiące o % zapełnieniu . Można oczywiscie włączyć z poziomu forscan-a wypalanie statyczne ale chyba tego nie pomylisz :) Seb0l 10-03-2016, 20:48 a w przedlifcie jak sprawdzić kiedy się wypalał, gdzieś widziałem że koledzy pisali że 500km temu, 600 km temu się wypalał.. Też chciałbym znać takie dane. MaXyM 11-03-2016, 11:15 bylo wiele razy, poszukaj Pakula 11-03-2016, 15:28 witam, pytanie,co jest potrzebne aby Forscan połączył się z VW golf Mój S max łączy się bez problemu. Kabelek mam taki viaken V-Scan STN1170 ELM327 v3. dzięki orion512 11-03-2016, 15:33 A czytałeś w opisie do jakich marek przeznaczony jest forscan ??? MaXyM 11-03-2016, 15:33 Pakula Niech Ci @Edi (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=39737) odpowie ;) A serio: 1. przeczytaj instrukcje do FORscana 2. przeczytaj instrukcje do kabla Pakula 11-03-2016, 15:45 oki juz wiem tylko Fordy i niektóre Mazdy. Jaki kabelek jest potrzebny do VW? Edi 11-03-2016, 15:49 MaXyM prędzej prędzej ja mu pomogę w tym temacie niż ty komukolwiek na tym forum MaXyM 11-03-2016, 15:50 @Pakula (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=21897), o to musisz pytac na forum VW a juz na pewno nie w tym watku. mm32 11-03-2016, 15:50 Jaki kabelek jest potrzebny do VW? Co konkretnie Cię interesuje ? Edi 11-03-2016, 15:54 Pakula kolego przewód to KKL VAG dostarczany z oprogramowaniem tak jak viaken Pakula 11-03-2016, 18:46 znalazłem taki kabelek ale dlaczego obsługuje tylko auta do 2004 roku? http://allegro.pl/najlepszy-interfejs-usb-vag-kkl-we-wtyku-obd2-pl-i5408960276.html tedi_k 11-03-2016, 18:58 ...dlaczego obsługuje tylko auta do 2004 roku?... Bo po 2004 roku to nawet VWej wpadł na to, że oprócz dwóch linii K i jednej L (stąd nazwa KKL...) potrzebna jest jeszcze szyna CAN... mm32 11-03-2016, 19:00 znalazłem taki kabelek ale dlaczego obsługuje tylko auta do 2004 roku? http://allegro.pl/najlepszy-interfej...408960276.html Cytat: Napisał Pakula Jaki kabelek jest potrzebny do VW? Co konkretnie Cię interesuje ? A jak myślisz dlaczego o to zapytałem ? spenser696969 21-03-2016, 06:22 Witam, mam pytanko czy ktoś testował w Forscan 2.3.0 beta kodowanie wtryskiwaczy? W poprzednich wersjach jest taka funkcja lecz nie działa. Dombek 21-03-2016, 08:47 Witam, mam pytanko czy ktoś testował w Forscan 2.3.0 beta kodowanie wtryskiwaczy? W poprzednich wersjach jest taka funkcja lecz nie działa. Ja w sobotę kodowałem w mondeo mk3 poszło bez problemu. wtmar 21-03-2016, 12:52 Czy program podczas kodowania wtryskiwaczy podpowiadał po kolei jak to robić? Czy jak wymienię jeden wtryskiwacz to koduję tylko jeden czy po kolei wszystkie? steell 23-03-2016, 11:09 Tak jedna uwaga nie da się tego zrobić przez BT mi zrywa przesyl danych po kablu idzie bez problemu Wysłane z mojego HTC Desire 510 rustin 25-03-2016, 19:05 Czy może ktoś sprawdzić w mk3 pb czy zgadzają mu się korekty paliwowe z pid pcm i obd? U mnie długoterm jest większą z pida pcm o jakieś 10% niż z pida obd Tapatalk piotras31 26-03-2016, 16:05 Co prawda mam focusa,ale od jakiegoś czasu próbuję FORScanem wykonać kalibrację ksenonów.I tu mam pytanie czy jestem u celu(załączam screen).Jeśli tak to co mam dalej robić?Opcja restore nie startuje,nic się nie dzieje. fido 30-03-2016, 19:37 Koledzy dlaczego w Forscanie w zakładce Configuration and Programing u mnie nic nie wyświetla czy trzeba coś włączyć lub ustawić. Mondeo MK4 z 2011r. 2.0 TDCI Tvvardy 30-03-2016, 22:04 Zaloguj się na forum forscan i aktywuj licencję. mayak 30-03-2016, 23:28 Zaloguj się na forum forscan i aktywuj licencję. nie, mk4 nie jest obsługiwane przez forscan, ale jest przecież elmconfig do tych celów :) fido 31-03-2016, 05:08 Zaloguj się na forum forscan i aktywuj licencję. Już to zrobiłem ale i tak jest tak samo. nie, mk4 nie jest obsługiwane przez forscan, ale jest przecież elmconfig do tych celów :) Wiem że jest ale jakoś jeszcze się nie odważyłem go użyć nie chciałbym postawić auta :) A interesowała mnie funkcja w forscanie związana z PowerShiftem ale niestety nie działa. adi715 31-03-2016, 11:13 Witam koledzy. Mam taka sprawę, kupiłem sobie oto ten kabelek http://viaken.pl/pl/polski-elm327-v3-ford-mscan-hscan-euroscan-2014.html I chciałem sprawdzić autko podczas jazdy czy wszystko dobrze pracuje. Ale gdy do tego usiadłem to doszedłem do wniosku że nie wiem które parametry sprawdzić żeby wiedzieć czy np. turbina dobrze pracuje, cały silnik czy egr i inne istotne rzeczy. Mam program forscan i pcmscan. Możecie podpowiedzieć co sprawdzać? Czy może lepiej jakimś innym programem? rustin 01-04-2016, 23:12 Nikt nie podlacza się do mk3 pb? Tapatalk Granshi 02-04-2016, 00:41 tak szybko jak się wpiąłem do mojego 1.8 sci i zobaczyłem litanie błędów tak samo szybko się odłączyłem xD a tak serio wymienię termostat , przeczyszczę egr i wymienię parę czujników to się wepnę jeszcze raz to ładnie pokasować , w sobotę będę robił , dam znać ewentualnie co i jak ;) gregor75 02-04-2016, 21:32 Koledzy jak w Forscan sprawdzić czy wentylator chłodnicy uruchamia się ??? No i czy taki komunikat : "this function performs forced module reset", kasuje tylko błędy modułu czy wszystkie dane ??? PIOTR_R_R 11-04-2016, 11:55 Koledzy podpowiedzcie proszę jak się aktywuje licencje forscan na forum. Już się tam zarejestrowałem . niestety z angielskim u mnie słabo i nie mogę tego do końca rozkminić. Dodam ,że próbowałem wypalić statycznie DPF i na sam koniec wywalało błąd i kazało się skontaktować z wydawcą programu fido 11-04-2016, 12:52 Tak na szybko wujek google ;) https://translate.google.pl/translate?sl=en&tl=pl&js=y&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fforscan.org%2Fforum%2Fviewtopic.php %3Ff%3D5%26t%3D836&edit-text= PIOTR_R_R 11-04-2016, 13:35 Tak na szybko wujek google ;) https://translate.google.pl/translate?sl=en&tl=pl&js=y&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fforscan.org%2Fforum%2Fviewtopic.php %3Ff%3D5%26t%3D836&edit-text= Wielkie dzięki za linka. Człowiek jak się śpieszy to tak się czasem zafiksuje ,że nic do niego nie dociera i potem sam się z siebie śmieje ,że debil. Bump: Koledzy, odczas Wypalania statycznego DPF'u wyskoczyła mi taka informacja "Procedura serwisowa została przerwana , proszę się skontaktować z autorem " . Mam najnowszą wersję Forscana , czy to może być wina wersji programu ,czy szukać innej przyczyny ? kupier 11-04-2016, 20:10 Witam. Jaki interfejs/program potrzeba do podłaczenia pod sterownik poduszek w mondeo mk4 ? Taki zwykły elm+forscan wystarczy ? Ten z linku będzie dobry ? http://allegro.pl/metalowy-elm-327-fiat-ford-poprawiona-plytka-w24h-i5135915760.html falco01 12-04-2016, 12:26 Panowie czy jest jakis program w języku polskim do obsługi ELM 327 ? mayak 12-04-2016, 12:28 tak, ten w tytule tego wątku jest po polsku :D :D :D szczerba 12-04-2016, 18:14 tak, ten w tytule tego wątku jest po polsku :D :D :D Tyle tylko, że Passata nie obsłuży! :) daniel66 12-04-2016, 18:44 O nie passsserati nie obsłuży :( leszcz 12-04-2016, 18:46 O nie passsserati nie obsłuży ponoć ELS 2120 obsługuję wiele marek :D Maro83mw 13-04-2016, 07:54 Witam Mam taki problem że niedawno zaopatrzyłem się w kabelek i Forscan żeby sobie popatrzeć jak tam mój DPF. Odczytałem jaki czas temu i wyszło mi że: - ostatnie wypalanie 180km - ostatnia inicjacja wypalania 178km - zero nieukończonych wypalań Przejechałem jakieś 1000km głównie w mieście trasa maks 20km sprawdzam odczyt forscan a tam znów identyczne dane. Więc mam pytanie czy ja cos źle odczytuje jeśli to możliwe czy po prostu poprzednik cos kombinował i może ja już DPF nie mam. Wcześniej latałem po długich trasach to nie zwracałem uwagi teraz tez zero złych objawów tylko odczytywałem z ciekawości. mayak 13-04-2016, 13:21 Tyle tylko, że Passata nie obsłuży! :) a czy ktoś tu pisze o paskach? w pytaniu od kol. falco01 też nie było mowy o VW szczerba 13-04-2016, 20:30 a czy ktoś tu pisze o paskach? w pytaniu od kol. falco01 też nie było mowy o VW falco01 ma w stopce "passat b4", stąd moja uwaga :) Sly_1981 20-04-2016, 20:21 Witam Mam kabelek OBDLink SX, dołożyłem ostatnio przełącznik HS/MS. ForScan ładnie się łączy z Mondkiem Mk4 z 2008 roku. Znajduje 6 modułów na HS i z 8 na MS. Pytanie moje dotyczy czynności serwisowych - czy wszystkie te adaptacje i resety modułów można wykonać bez ryzyka pogorszenia czegoś? PS ForScan łączy się też ładnie tym kabelkiem z Mazdą CX-7 z 2008 roku i tez kilka modułów znajduje. azet 26-04-2016, 16:06 Witam. Temat pewnie dotyczy wszystkich, ale piszę pod siebie. 1- czy ktoś używa/używał takiego modułu,czy taki moduł może być podłączony cały czas ? 2-musi współpracować z aplikacją na telefonie- ktoś używał ? jest jakaś polska inna niż z tego tematu ? czy można zmienić język w jednej z wielu obcojęzycznych ? 3- to się wpina w gniazdo i automatycznie aplikacja wyszukuje ? pozdrawiam ps. widzę że temat znany,jednak poproszę o odpowiedzi piotras31 27-04-2016, 16:58 Na stronie Forscana można już pobrać wersję 2.3.1 beta. http://forscan.org/download.html azet 27-04-2016, 17:14 czy jest jakaś kolosalna różnica przy np. Torque , czy to generalnie to samo ? piotras31 28-04-2016, 05:02 Opisane jest wszystko co dodali(zmienili). + Vehicle database update + Service function "Reset the High Pressure Fuel System Learned Values" for: Mondeo Mk5 2.0 TDCi 2015 model year Mondeo Mk4 1.6/2.0 TDCi 2007/2011 model year Galaxy/SMax 2.0 TDCi 2015 model year Galaxy/SMax 1.6/2.0 TDCi 2010 model year Everset 2.0 TDCi 2015 model year Kuga 2.0 TDCi 2008/2013 model year Focus/CMax Mk3 1.6/2.0 TDCi 2011/2015 model year Ranger / Mazda B-Series / Troller TDCi 2011 Transit 2.2/3.2 TDCi (Siemens) 2006 model year Transit 2.2 TDCi 2012/2014 model year Transit Connect 1.6 TDCi 2014 Mazda 3 1.6 Y6 Mazda 5 1.6 Y6 + Service function "PATS programming" for: Focus Mk1 1.6 Zetec-SE 1999 Transit 2006-2011 Galaxy/SMax 2006-2011 Mondeo Mk4 2007-2011 Fiesta 2008-2011 + Service procedure "DPF Static Regeneration", "Reset the Diesel Particulate Filter Learned Values", "Reset Differential Pressure Sensor Learned Values" for: Transit 2.2/2.4/3.2 TDCi 2006-2012 model year Ranger/ Mazda B-series/ Troller TDCi 2011 model year + Service procedures "Reset the Intake Air Throttle Valve Learned Values", "Reset Charge Air Cooler Bypass Valve Position Offset" for: Focus Mk2/Cmax 1.6 TDCi 2003-2008 model year Fiesta/Fusion 1.6 TDCi 2002-2006 model year + Service procedure "Headlamp Alignment And Calibration" for the following vehciles, equipped with HCM module: Focus Mk1 200-2002 model year Focus/CMax Mk2 2003-2008 model year Kuga 2008 model year + Service procedure "Calibrate Steering Angle Sensor" for: Mazda 6 GH/Atenza + Module configuration parameter "All Wheel Drive Gauge", "Engine Hours Counter" (Enaled/Disabled) for: Taurus 2013-2016 model year + OBDII mode 6 tests for pre-CAN vehicles + Double click on selected PID in PID selection dialog (in Windows version) now removes the PID from the list of selected parameters - incorrect work with HS2/HS3/MS CAN using ELM327 adapter equipped with HS/MS CAN switch - incorrect manufacturing year and month detection in some cases * fixes and improvements in as-built and central configuration management functions andrzej999 28-04-2016, 12:43 Witam serdecznie. Panowie mały problem!proszę o pomoc. Po skanówaniu przez fordScan wyskakuje mi cały czas błąd taki jak na zdjęciu 2. Pytanie czy ten czujnik map to jest ten co na zdjęciu 1 czy to jakiś inny czujnik w innym miejscu? Dodam że auto na moje oko chodzi normalnie. Jedyny problem to taki ze jak jest temperatura w przedziale -5 do +10 stopni to po odpaleniu zaczyna silnik nierówno pracować tak do 10 minut na postoju.później obroty się wyrównuja.podczas jazdy wszytko jest ok.czy ta usterka ma coś wspólnego z opisanym zachowaniem silnika? Jakie są obawy uszkodzonego czujnika map? czy jest możliwość wyczyszczenia tego czujnika? Polarny 28-04-2016, 22:00 Ja bym obstawił uszkodzenie czujnika podciśnienia - o taki (od razu podaję namiar, bo sam tutaj kupowałem): http://allegro.pl/czujnik-zawor-n75-turbiny-egr-ford-6g9q-9e882-ca-i5040797993.html Woytas 29-04-2016, 10:11 Witam serdecznie. Panowie mały problem!proszę o pomoc. Po skanówaniu przez fordScan wyskakuje mi cały czas błąd taki jak na zdjęciu 2. Pytanie czy ten czujnik map to jest ten co na zdjęciu 1 czy to jakiś inny czujnik w innym miejscu? Dodam że auto na moje oko chodzi normalnie. Jedyny problem to taki ze jak jest temperatura w przedziale -5 do +10 stopni to po odpaleniu zaczyna silnik nierówno pracować tak do 10 minut na postoju.później obroty się wyrównuja.podczas jazdy wszytko jest ok.czy ta usterka ma coś wspólnego z opisanym zachowaniem silnika? Jakie są obawy uszkodzonego czujnika map? czy jest możliwość wyczyszczenia tego czujnika? jeśli to jest ten czujnik jak sugeruje Polarny to nie jest ten co oznaczyłeś na zdjęciu on jest po prawej stronie między silnikiem a powiedzmy obudową filtru powietrza , jest cały wątek na forum o tym poszukaj, jeśli czujnik jest do wymiany przy wyłączeniu silnika będzie charakterystycznie "pierdział" wymiana samodzielnie z 15 min andrzej999 29-04-2016, 15:07 Teraz długi weekend to będę się bawił i sprawdzę ten czujnik co piszecie.odezwę się i dam znać co z tego wyjdzie. Pozdrawiam patryk898 06-05-2016, 22:41 Witam, mam do Was pytanie czy może ktoś wrzucić test z PCM w Ford Mondeo Mk3 2.0 TDDi 2001r.? Mój problem jest taki, że auto pali około 11-12 Litrów / 100 km. - Było 14l ale wtryski zostały wymienione na inne używane. Podobno sprawdzone i wszystko jest z nimi ok. Czy może ktoś wrzucić swój log z MK3 TDDI ? Oraz zobaczyć czy wartości odchylenia wtrysków, zapotrzebowanie na dawkę paliwa FIP, Wymagana masa paliwa w mg, oraz kąty wtrysku są dobre, oraz czy sygnał odniesienia wału korbowego ma u Was jakąś wartość. Z tego co wyczytałem Wymagana masa paliwa w mg, powinna mieć wartość około 5mg ? Niżej moje wartości: http://images76.fotosik.pl/574/208c9a8c2857b7femed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/208c9a8c2857b7fe) Dodatkowe wartości: 1. Zadany kąt wtrysku 3,55 stopnia 2. Aktualny kąt wtrysku 3,50 stopnia 3. Sygnał odniesienia wału korbowego przy FIP - 0 - tutaj cału czas jest Zero, tak powinno być, (U was tak samo jest czy ta wartość powinna się zmieniać?) 4. Zapotrzebowanie na dawkę paliwa FIP - 5.5 mg Wartości zrobione po około 3 km drogi. Co było robione: Wymienione wtrysku na używane, filtr powietrza, filtr paliwa, sprawdzany kąt wtrysku podobno jest dobry (Przed tym jak dostałem wartości ale możecie zerknąć), kiedyś pompa wtryskowa ostatnio naprawiony sterownik pompy wtryskowej i wymieniona coś pod sterownikiem (czujnik obrotów), świece żarowe, pompa paliwa w baku, termostat duży, termostat mały - olejowy - To chyba tyle, proszę o pomoc bo jak widać to wszystko przyniosło wymierny skutek a samochód wciąż pali jak Hummer tylko moc nie ta... Proszę o pomoc. tomi002 19-05-2016, 10:08 Mam pytanie. Czy Forscan wyświetla tylko aktualnie występujące błędy? Czy można wyświetlić też historię błędów występujących wcześniej albo takich, które pojawiły się kiedyś tylko na chwilę? Tvvardy 22-05-2016, 16:23 Zainstalowałem ale tylko raz spróbowałem aplikacji Fordsys (https://play.google.com/store/apps/details?id=forderror.forddtc.elm327.fordtroublecod e.oht.fordscan.fordsysscan&hl=pl)z czasem przetestuję i napiszę coś więcej. Telefon z Androidem Homtom HT3 + interfejs na BT z dorobionym przełącznikiem HS/MS. mm32 02-06-2016, 22:00 No i mamy kolejną wersję 2.3.2 fido 03-06-2016, 05:26 Zainstalowałem ale tylko raz spróbowałem aplikacji Fordsys (https://play.google.com/store/apps/details?id=forderror.forddtc.elm327.fordtroublecod e.oht.fordscan.fordsysscan&hl=pl)z czasem przetestuję i napiszę coś więcej. Telefon z Androidem Homtom HT3 + interfejs na BT z dorobionym przełącznikiem HS/MS. Tylko BT czy WIFI też można podłączyć ? dexter74 03-06-2016, 18:54 A tak z ciekawości - ten Forscan to ma jakieś wersje (free, full itd)? Na ich stronie widzę tylko FORScan version 2.3.2 beta for Windows, niby jest free, to jest pełna wersja? mm32 03-06-2016, 19:07 Nie,pełna jest płatna,ale można ja sobie aktywować na okres bodajże 2 miesięcy. andybond 04-06-2016, 23:08 Prośba o interpretację wyników z testu ICU CYL1_RATIO 3,349:1 CYL2_RATIO 2,141:1 CYL3_RATIO 1,757:1 CYL4_RATIO 1,092:1 FRP 72700,0 kPa INJ1_DEM 2,500 mg INJ2_DEM 2,563 mg INJ3_DEM 2,688 mg INJ4_DEM 2,625 mg MAP 101,3 kPa PILFUEL_Q 2,438 mg Pomiar wykonany przy 2000 rpm rsowa098 05-06-2016, 15:29 Podpowiedzcie mi, jak można forscana aktywować na okres tych dwóch miesięcy. Jakie parametry sprawdzić na początek? mm32 05-06-2016, 15:32 Tutaj jest wszystko opisane: http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=5&t=836 PFil 09-06-2016, 09:57 Witajcie. Po wielkich trudach udało mi się odpalić interfejs (nie wykrywał go komp - uszkodzony przewód usb kabelek środkowy od transmisji danych). Podłączyłem się do auta przez ten program. Były jakieś błędy i wykasowałem ja bo nie wiem kiedy się pojawiły. Jutro podłączę się znów i sprawdzę czy coś się pojawiło. A do sedna. Szukam jakiegoś opisu co robi każda z opcji i jak ją stosować i co powoduje użycie tego. Czy jest jakaś taka instrukcja? rsowa098 14-06-2016, 10:06 Jak wypalić dpf za pomocą forscana? Wystarczy ELM237 czy coś jednak jeszcze potrzebne? rajman 14-06-2016, 10:08 Jest też potrzebny komputer z usb albo laptop z bt ;) tapatalked rsowa098 14-06-2016, 10:16 To kiepsko, bo mam tylko laptopa z USB :razz: A tak serio, to pytałem jednak czy ELM237 wystarczy (poza komputerem) i jak to się robi. rajman 14-06-2016, 11:02 Elm327 i program forscan. Łączysz się z autem, wchodzisz w procedury serwisowe i tam już wg instrukcji na ekranie. Statyczna regeneracja filtra cząstek stałych. tapatalked Polarny 16-06-2016, 06:22 A jak nie, to szukaj kogoś w Twojej okolicy, kto ma kabelek i dogadaj się z nim. Marino166 30-06-2016, 13:08 Koledzy,a jakim programem mógł bym aktywować haka w samochodzie? Chodzi o czujniki cofania. mayak 30-06-2016, 13:11 Elmconfig zrobi to bez problemu pgrob 30-06-2016, 13:11 np. ELMConfig Marino166 30-06-2016, 13:15 Dzięki. A da się go ściągnąć bez problemu z netu? mayak 30-06-2016, 13:21 tak na tym forum są o nim wątki, wszystko opisane SKIERAM 12-07-2016, 06:33 Witam, co oznacza komunikat "Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC" wyświetliło mi to po informacji o zwarciu z masą świateł przeciwmgielnych. Polarny 12-07-2016, 16:50 To znaczy, że to nie jest znaczący błąd i nie zostanie włączona flaga MIL - czyli krótko mówiąc ikonka z błędem silnika. Powód jest prosty - jakby każdy zapisany błąd powodował zaświecenie kontrolkę silnika co drugi właściciel zszedł by na zawał. hamertbu 14-07-2016, 21:26 Jak wypalić dpf za pomocą forscana? Wystarczy ELM237 czy coś jednak jeszcze potrzebne? kolego i jak poszło wypalanie? mam u siebie check z zapchanym dpf i muszę przeprowadzić statyczne wypalanie i chciałbym wiedzieć czy to bardzo skomplikowane jest i czy długo trwa i pod blokiem nie wystraszę sąsiadów. elm i forscan mam. dajcie jakieś porady. Pogodny 17-07-2016, 14:04 Która wersja ForScan jest najlepsza dla Mondeo MK3 polift 2.0 TDCi 2004? Mam teraz wersje 2.3.1 beta i w procedurach serwisowych mam tylko: - odczyt kodów korekcyjnych wtryskiwaczy - wczytywanie nowych kodów wtryskiwaczy - kalibrację xenonów - coś tam z immo i kluczykami Gdzieś czytałem, że dodatkowo powinienem mieć: - możliwość resetowania ustawień EGR - możliwość resetowania kodów korekcyjnych wtryskiwaczy - i jeszcze kilka jakiś procedur tam było. mm32 17-07-2016, 14:10 kolego i jak poszło wypalanie? mam u siebie check z zapchanym dpf i muszę przeprowadzić statyczne wypalanie Możesz spokojnie to zrobić pod blokiem,tylko nie w nocy bo silnik przez dłuższy czas trzyma 3000 obrotów,trwa to około 25/30 minut. Jeśli układ jest sprawny to sam powinien przeprowadzać wypalanie,jesli tego nie robi to coś może być uszkodzone(przewody,czujnik itd.) to i w takim przypadku forscan nie pomoże. darmodziej 17-07-2016, 14:37 tylko nie w nocy bo silnik przez dłuższy czas trzyma 3000 obrotów,trwa to około 25/30 minutA w dzień jest to zgodne z prawem? mm32 17-07-2016, 14:39 Sugerujesz,że ASO wypala DPF'y statycznie niezgodnie z prawem ? Speedo 17-07-2016, 14:47 a co, ASO wypala u klientów pod blokiem? ;) mm32 17-07-2016, 14:49 Nie u siebie pod salonem/budynkiem,który sasiaduje/graniczy z blokami :) hamertbu 17-07-2016, 19:17 Możesz spokojnie to zrobić pod blokiem,tylko nie w nocy bo silnik przez dłuższy czas trzyma 3000 obrotów,trwa to około 25/30 minut. Jeśli układ jest sprawny to sam powinien przeprowadzać wypalanie,jesli tego nie robi to coś może być uszkodzone(przewody,czujnik itd.) to i w takim przypadku forscan nie pomoże. no i bryndza. coś jest nie tak bo proces zakończony niepowodzeniem. błąd p2463 i cały czas próbuje się wypalić i nic. temperatura spalin 600 i więcej wentyl na max i po 6 minutach wywala błąd. spalony zamiast wydech lecą spod auta pewnie się coś rozszczelnilo bo podczas jazdy strasznie buczy w aucie. znowu mechanik.... juz mam dosyć tego grata.... Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka darmodziej 17-07-2016, 19:57 Spotkałem już auto, w którym DPF był fizycznie wycięty, ale nie wyłączony w komputerze i ciągle próbował się wypalać. Sugerujesz,że ASO wypala DPF'y statycznie niezgodnie z prawem ? Poczytaj sobie trochę przepisy prawne. hamertbu 17-07-2016, 20:05 u mnie niestety jeszcze dpf jest . auto mam od roku a od piątku problem. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka mm32 17-07-2016, 20:29 Poczytaj sobie trochę przepisy prawne. Sam sobie poczytaj u mnie niestety jeszcze dpf jest . auto mam od roku a od piątku problem. Sprawdzałeś w jakim stanie są przewody gumowe od DPF'a ? hamertbu 17-07-2016, 20:31 Sam sobie poczytaj Sprawdzałeś w jakim stanie są przewody gumowe od DPF'a ? kolego jutro do mechanika jadę. powiedz na co jeszcze zwrócić uwagę. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka mm32 17-07-2016, 20:45 Przede wszystkim na stan wężyków gumowych idących do czujnika różnicy ciśnień,są w specjalnej otulinie i trzeba im się uważnie przyjrzeć.Dodatkowo zdarzają się jeszcze usterki samego czujnika,tutaj to tylko jego wymiana. No i cały układ wydechowy jest do przejrzenia. hamertbu 18-07-2016, 18:03 Przede wszystkim na stan wężyków gumowych idących do czujnika różnicy ciśnień,są w specjalnej otulinie i trzeba im się uważnie przyjrzeć.Dodatkowo zdarzają się jeszcze usterki samego czujnika,tutaj to tylko jego wymiana. No i cały układ wydechowy jest do przejrzenia. no i jest diagnoza dpf out. stopił się prawie . gościu stwierdził że dobrze ze auto się nie zjarało można to było zrobić od razu i byłoby po problemie. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka MaXyM 18-07-2016, 19:25 nie out tylko wymienic. No chyba ze jak turbo ci sie skonczy to tez out? BTW z pojedynczego wypalania serwisowego DPF sie nie stopi. Ale tez wypalanie serwisowe nie sluzy do wielokrotnego wypalania. hamertbu 18-07-2016, 20:57 nie out tylko wymienic. No chyba ze jak turbo ci sie skonczy to tez out? BTW z pojedynczego wypalania serwisowego DPF sie nie stopi. Ale tez wypalanie serwisowe nie sluzy do wielokrotnego wypalania. no cóż pewnie było dobrych kilka prób wypalania i szlag go trafił. mam nadzieje ze resekcji pacjent będzie czuł się lepiej. no i będzie taniej .... Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka mielke 14-08-2016, 08:47 Witam W piątek doszedł do mnie kabelek z Viaken-a ten za 149zł Mam pytanie bo jak chce wejść w konfigurację to pokazuje mi że potrzebuje rozszerzonej licencji Jak to ugryźć ? mm32 14-08-2016, 09:14 Można zgłosić się po próbną rozszerzoną licencję.Szczegóły znajdziesz na stronie Forscan'a. fido 14-08-2016, 10:55 Witam W piątek doszedł do mnie kabelek z Viaken-a ten za 149zł Mam pytanie bo jak chce wejść w konfigurację to pokazuje mi że potrzebuje rozszerzonej licencji Jak to ugryźć ? Tu wszystko opisane jak rozszerzyć licencję http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=5&t=836 Link do generatora ale trzeba się zarejetrować http://forscan.org/forum/extlic.php Pozostałe linki http://forscan.org/forum/extlic.php mielke 14-08-2016, 11:28 A czy jest jakiś inny program/sposób by aktywować TRIP-a? Na zegarach jest miejsce koło znaczka tempomatu. rajman 14-08-2016, 12:36 A czy jest jakiś inny program/sposób by aktywować TRIP-a? Na zegarach jest miejsce koło znaczka tempomatu. Wgrać odpowiedni soft do zegarów. Ale to już tylko za pomocą programatora, trzeba wyjmowac zegary. tapatalked kupier 13-09-2016, 18:04 Witam. Panowie trochę nie równo pracuje mi silnik, korekcja wtryskiwaczy jest trochę rozjechana. Czy jest sens i czy da się zrobić KALIBRACJE fordscanem ? Ox3000cc 14-09-2016, 13:01 Kupuje jutro OBDLink MX Scan. Ciekaw jestem jak będzie współpracować z Forscan (Android albo Windows Wine). EDYCJA: Testowałem z Androidem - działa jak ta lala. Tanie Autele się chowają :) mesho7 19-09-2016, 21:10 Przed chwilą sprawdzałem u siebie za pomocą ForScana jak wygląda temat DPF. Wydaje mi się, że parametry, które wybrałem dotyczą właśnie DPF. I pojawiły się pytania: 1. Czy ktoś wie jak jest obliczana średnia odległość przebywana między regeneracjami? 2. Jaka jest różnica między DSLCR i DSLRT? 3. Kiedy jest kasowane NOFRE? (jakoś mi się nie chce wierzyć, żebym nigdy nie wyłączył auta podczas wypalania DPF) 4. Czy wyniki które mam wskazują, że wszystko jest ok, nie ok, można je jakoś zinterpretować? A mozna wiedziec gdzie w ForScan znalezc te paremetry DSLCR i DSLRT ? Bo u mnie ich nie ma :( QUIET 19-09-2016, 21:53 W poliftach ich nie ma. Jest tylko procentowe zapełnienie i ciśnienie na czujniku różnicowym. tapatalk@GT-I9505 mesho7 20-09-2016, 11:59 W poliftach ich nie ma. Jest tylko procentowe zapełnienie i ciśnienie na czujniku różnicowym. tapatalk@GT-I9505 I wszystko jasne. Dzieki za odpowiedz rajman 01-10-2016, 10:05 Jest nowa wersja forscana 2.3.4 Ford c-max 1981 08-10-2016, 16:01 Witam. Zwracam sie do Was forumowiczow o pomoc. Od wczoraj jestem nowym uzytkownikiem elm327 v3 stn1170 od Viaken'a. Posiadam na lapie windows 7 zainstalowalem sterowniki z plyty dostarczonej razem z kablem, wedlug polecen producenta. Elmconfig dziala bez zarzutu wszystko czyta ladnie, natomiast mam problem z forscanem wyskakuje komunikat "nie znaleziono elm. Prosze sprawdzic polaczenia i sprobowac ponownie." Dodam iz kabel zainstalowany jest jest na com2. W ustawieniach mam zaznaczony ten port com2, szybkosci ustawialem rozne, obsluga ms-can auto stacyjka oczywiscie w pozycji on i nic nie rusza. Czy wiecie moze w czym jest problem, czy to wina Windowsa?? Auto jakie posiadam to mondeo mk4 2008 rok 2.0 benzyna. Program jaki uzywam to FORScan 2.3.4.beta szczerba 08-10-2016, 19:50 ... Dodam iz kabel zainstalowany jest jest na com2... U mnie w instrukcji Viakena 1170, było napisane by zainstalować na porcie Com9. Tak zrobiłem i Forscan działa bez problemu. toomekk6 08-10-2016, 20:01 Kolego Ford c-max 1981, ja również nabyłem takowy kabelek jakieś tydzień temu. Zainstalowałem sterowniki i ustawiłem na COM1. Po podłączeniu pod samochodzik śmiga aż miło. Dodam, że mam W8, więc taki sam sterownik jak Ty musiałem zainstalować. Również taka sama wersja ForScana. Prędkości i te inne ustawienia ustawiłem na takie jak w instrukcji. Ford c-max 1981 09-10-2016, 00:20 U mnie w instrukcji Viakena 1170, było napisane by zainstalować na porcie Com9. Tak zrobiłem i Forscan działa bez problemu. U mnie w instrukcji jest napisane, zeby instalowac od 1-4 na wiekszym nie zadziala. To kazdy ma inne porty?? Bump: Kolego Ford c-max 1981, ja również nabyłem takowy kabelek jakieś tydzień temu. Zainstalowałem sterowniki i ustawiłem na COM1. Po podłączeniu pod samochodzik śmiga aż miło. Dodam, że mam W8, więc taki sam sterownik jak Ty musiałem zainstalować. Również taka sama wersja ForScana. Prędkości i te inne ustawienia ustawiłem na takie jak w instrukcji. Elmconfig mi dziala bez problemu :) sprobuje starsze wersje forscana zainstalowac i przetestowac. Dzieki za zainteresowanie. Ford c-max 1981 09-10-2016, 21:57 Test przeprowadzony na 2 laptopie dzisiaj tez windows 7 64 bitowy i problem ten sam :) fido 11-10-2016, 16:46 Mam takie sam kabelek i forscana 2.3.4, na kompie Windows 7 profesional 64-bit i dziś nie było problemu z połączeniem się z moim autem. szpadyzor 11-10-2016, 22:31 Witam jestem świeży na forum wiec proszę o wyrozumiałość.Mam mały problem mianowicie, po podłączeniu forscana w PCM nie mam korekty F_INJ a chciałbym sprawdzić wartości. Mój interfejs V-Scan STN1170 ELM327 v3 wersja FORScan 2.3.4. I jeśli można jeszcze jedno pytanie, gdzie mogę znaleść prawidłowe wartości dla PCM, jest może jakieś zestawienie czy dla każdej pozycji trzeba szukać oddzielnie. robitak 15-10-2016, 09:24 Witam, mam S maxa ale w dziale Mondeo jest więcej userów więc zapytam tutaj. Kupiłem kabelek V-Scan STN1170 ELM327 v3 FORD USB na chipie STN1170 (automatyczny przełącznik HS/MS). Na stronie mają za 149 ale opuścili 6 zeta ;) Forscanem mi się połączył, zrobiłem nawet kalibrację EGR, ale nie mogę odczytać PIDów. Przycisk PLAY w lewym dolnym rogu nie jest aktywny. Co może być przyczyną? Pozdrawiam Robert rajman 15-10-2016, 09:32 A w konfiguracji cokolwiek z pidow dodałeś? Ten trybik po prawej stronie. mm32 15-10-2016, 16:48 ale nie mogę odczytać PIDów Nie wybrałeś ,żadnych pidów do pokazania,więc przycisk PLAY jest niedostępny ;) mirrroo 15-10-2016, 18:05 witam udało mi się włączyć światła skandynawskie ale się palą cały czas czy da się tak zrobić żeby paliły się po odpaleniu auta? mm32 15-10-2016, 18:07 Tak się nie da,zapalają się od razu :( mirrroo 15-10-2016, 18:19 a przyciemnianie działa przy soczewkach? mm32 15-10-2016, 18:21 Jakie przyciemnianie ? mirrroo 15-10-2016, 18:25 bo gdzieś wyczytałem ze jest coś takiego że w dzień świecą słabiej a wiesz może czy można zmienić mile na kilometry ale przebieg? mm32 15-10-2016, 18:27 można zmienić mile na kilometry ale przebieg? Można,ale nie tym programem. mirrroo 15-10-2016, 18:40 jakim? pomożesz? leszcz 15-10-2016, 18:40 czy można zmienić mile na kilometry w Convers+ ? Jak tak to można ale nie tym oprogramowaniem . W razie ogarniam i to też :P pozdrawiam Tomek mirrroo 15-10-2016, 18:46 w Convers+ można zmienić ale tylko przejechany dystans darmodziej 15-10-2016, 19:03 czy da się tak zrobić żeby paliły się po odpaleniu auta?Przepisy mówią, że mają się zapalać po włączeniu zapłonu. tedi_k 15-10-2016, 19:36 w Convers+ można zmienić ale tylko przejechany dystans Zmiana jednostek z mls na km w liczniku convers+ nie jest robiona oprogramowaniem diagnostycznym (ani FORScan ani UCDS ani ELMconfig). Robiona jest specjalnym plikiem konfiguracyjnym (vbf) ładowanym do licznika za pomocą UCDS. Posiadaczy takiego pliku zmieniającego mls na km jest w Polsce kilku - orion512 (autor jednej wersji) i sashxxx autor innej wersji... Kol. leszcz przyznał się, że jest kolegą kol. sashxxx albo kolegą innego kolegi kol. sahxxx...:roll: Ja jestem kolegą kol. orion512 i do mnie jest trochę bliżej...:one: hubi_c 16-10-2016, 11:48 Kol. @leszcz przyznał się, że jest kolegą kol. sashxxx albo kolegą innego kolegi kol. sahxxx... Ja jestem kolegą kol. @orion512 i do mnie jest trochę bliżej... Hehe, można się pogubić. No i reklama dźwignią handlu. :027: tedi_k 16-10-2016, 15:28 Hehe, można się pogubić. ... Podałem namiary na 2 autorów pliku parametryzującego do c+ z mls na km. W próbie zakolegowania się z jednym z nich się już kolega gubi? :roll: No to jak podano wyżej - można samemu spróbować coś takiego "wyskrobać"... Nie trzeba się będzie "gubić"... Jeśli informację jak się robi zmianę mls -> km, informację, że nie ma do tego publicznie dostępnych narzędzi oraz informację gdzie można mimo wszystko ten problem rozwiązać traktuje kolega jako reklamę - no cóż jakoś to przeboleję... Trochę mniej pewnie Ci co postanowili conversa+ sobie z anglika założyć... |