Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Jakie felgi i opony
qbation tak. Seryjnie było IVDC i zawieszenie sportowe. Na 20'' było w porządku. Gorzej zrobiło się po założeniu ProKita do tego zestawu.
Sportowe sprężyny zamówione. Pod koniec stycznia zmieniam.
tapatalk
Pytanie do śmiałków którzy w swoich S-iach śmigają na 20". Planuje na lato założyć koło w rozmiarze 9J ET40 w 20 calach (opona 245/35R20) i zastanawiam się czy taki rozmiar bez zgrzytów wejdzie do mojego SMAXa - autko mam na fabrycznie "sportowym" zawieszeniu.
Mam 8,5J19 et35 z oponami 235/45/19 (są za wysokie) i jeszcze jest malutki zapas...
latar, MAG dzięki za konkrety i sprawdzone konfiguracje. Co prawda awaria drugiego auta na jakiś czas odsuwa zakup większych kół do mojego S-ia, ale cały czas sprawdzam oferty bo co prawda 18" wyglądają ok, ale te 19"/20" wygląda po prostu lepiej:one:
Riddick23 13-02-2017, 13:32 Witam, temat wałkowany nie raz, nie dwa...
Na czytałem się ale i tak mam bałagan w głowie...
Jakie felgi i rozmiar polecacie do Ford S max 2,0 TDCI z 2007roku. Obecnie mam zimę 16/215/60 letnie 17.215/50... Ale chce zmienić je na model z innym et bo te mam schowane za bardzo a w dystanse nie chce mi się bawić. myślałem nad 18 ale czy warto.
Riddick23 13-02-2017, 13:52 Wiadomo wygląd kozacki na 18 ale jaka opona najlepiej na taki rozmiar i jak z jazdą po naszych drogach
Ja mam felgi 18 i polecam fajnie auto wygląda jednak trzeba pamiętać że auto na dziurach jest mniej komfortowe ( ja mam oryginalne obniżone sprezyny) opory toczenia większe więc spalanie wzrośnie no i opony drogie min 450zl za opony z dolnej półki.
Opona to chyba w standardzie 235/45 R18 98W
Tu masz 18 http://allegro.pl/felgi-ford-s-max-kuga-mondeo-5x108-8x18et55-i5035680467.html#thumb/4
Podałem Tobie linka jak one wyglądają, a te co są na aukcji to były malowane , widać od razu.
Mam 18" i opona faktycznie 235/45/18
Model felg które mam to 386 MG (ET 52) i zastanawiam się nad założeniem dystansów bo troszkę się chowają:)
Riddick23 13-02-2017, 18:00 Osobiście szukam felg z mniejszym et, 45... Np.
Już coś tam mam na oku... Ale wiadomo zanim się kupi najlepiej uzyskać kilka informacji osób u które mają taki właśnie rozmiar. Nie ukrywam że fele będą czarne albo pół czarne
Dla mnie te fordoskie felgi 18 są najładniejsze i nie zamienił by je na nic :P
Zgadzam się jak najbardziej :razz:
Marcin112 13-02-2017, 19:06 Ja od dłuższego czasu ich szukam i nie mogę znaleźć bardzo mało ogłoszeń W Dani z nimi jest.
W Fordze cena zaporowa.
Znalazłem cos takiego, co o nich sadzicie ?
http://www.bigwheels.dk/ASP/alunew/alukort2.asp?varenr=EW202478&hidemenu=1&sxgetype=bil&bb=1
Przy feldze o szerokości 8'' (typowa Fordowska 18'') ET żeby fajnie wyglądało powinno być 35-40. Fabryczna ma ET55 i dokłada się dystanse po 20mm. Wtedy jest dobrze.
ET55 - 20mm = ET35
ET40 też będzie gites. Może nawet lepszy gites.
A jeśli chodzi o śnieżynki to moim zdaniem jedne z nalepszych...a najlepiej 20'' :619:
https://sites.google.com/site/latarmaxiu/felgi/S-Max-kola_m.jpg
No 20" robi robotę, nie ma co, ale koszta niestety duże + opony.
Latar, masz obniżony zawias, czy 20" tak ładnie wypełnia dziurę ? :D
tits -15mm
chyba, że już eibach siedział
Eibacha jeszcze nie było ale Eibach wylatuje bo jak dla mnie to w połączeniu z 20'' to jednak za głośno było.
tapatalk
Panowie pytanie odnośnie dystansów, dołożenie 20 mm nie koliduje z długością śrub w piaście? Nie są za krótkie?
Wytapane przez Honor'a
Przelotowe oczywiście są.
Dokłada się dystanse z własnymi szpilkami. O takie:
http://dystom.pl/pl/p/DYSTANSE-PRZYKRECANE-22mm-63%2C3mm-5x108-Ford-C-Max%2C-Focus%2C-Kuga%2C-Mondeo%2C-S-Max/338
Dystom "na półce" ma 22mm ale moim zdaniem 20 do standardowej felgi 8J ET55 to max. Na zamówienie robią w ciągu jednego dnia. Cena taka sama.
Dystans 20mm podejdzie nawet do zawieszenia obniżonego o 30mm Eibachem i z oponami 235/50R18. Tylko przy max skręcie w lewo i ostrym cięciu czasem przytrze ale zdarzyło mi się to max 2-3x. Każda inna, bardziej standardowa, konfiguracja oponowo-sprężynowa będzie więc pasować.
planeta58 15-02-2017, 19:44 Pytanie odnośnie takiego rozmiaru 235/50/18 czy to wejdzie do standardowego zawieszenia , ktoś może na takich jeździ , bo mam okazję takie nabyć ?
Wchodzą - latar ma takie na zimówkach i nawet przy Eibachu bylo ok.
Jak już poszedł troszkę off-top o obniżaniu, mam jeszcze pytanko jedno :)
Co z wyposażenia auta po VIN`ie oznaczają następujące info:
- Z zawieszeniem zmodyfikowanym na sportowe
- Klasa obciążenia przedniej sprężyny H
- Klasa obciążenia tylnej sprężyny G
Czy jest on fabrycznie obniżony czy o co chodzi? Będę wdzięczny za info :)
planeta58 15-02-2017, 22:32 Wchodzą - latar ma takie na zimówkach i nawet przy Eibachu bylo ok.
Oponki będą na lato , a czy to nie będzie wyglądało baloniasto ?
Fabryczne -15mm.
planeta58 przeczytaj poprzedzający post:)
Czy baloniasto to ciężko powiedzieć. Zależy od opon. Moje zimowe Nokiany wyglądają baloniasto:/
tapatalk
latar , czy to "Fabryczne-15mm" tyczyło się mojego pytania ? :)
Majecki tak, tak. Zawieszenie zmodyfikowane na sportowe to fabryczna gleba o 15mm.
tapatalk
Przymierzam się do zakupu używanych felg i opon do esia.
Znalazłem takie ogłoszenie:
http://allegro.pl/show_item.php?item=6695975465
Czy zakup używek wraz z oponami to dobry pomysł? Na co zwracać uwagę? Felgi w dobrym stanie wizualnym, opony niby prawie nowe. Wg Was to dobra oferta?
stingerA6 21-02-2017, 08:36 Oferta standardowa cenowo. Jak kupować używane to tylko osobiście z weryfikacją u wulkanizatora, lub od pewnego sprzedawcy.
Oferta wydaje się ciekawa bo za same felgi w podobnym stanie u innych kosztują ok 2000 zł. A dochodzi jeszcze koszt opon. Rozumiem, że u wulkanizatora sprawdzić czy felgi są proste i czy opony nie mają jakichś widocznych uszkodzeń? Coś jeszcze?
Tylko te opony parszywe. ContiSportContact fuj!
Miałem 16'', 17'', 18''. To jedyny model na jakim miałem dziurę. A dziurę miałem na: 16'', 17'', 17'', 18''. Wszystkie 4 na ścianie bocznej bez możliwości naprawy:/
No to szkoda bo same felgi Y w dobrym stanie to koszt ok 2000-2500. Do tego nowe opony to kolejne 2500 i już się robi 5000 zł więc sporo drożej.
Jakieś tam tańsze opony typu Laufenny dostaniesz za 1600zł, całe szczęście że na felgi nie muszę jeszcze wydawać :D bo rzeczywiście suma się robi.
Latar - miales strasznego pecha i tyle.
CSC to świetnie opony i ja bym sie nie przejmowal, tylko jesli cena pasuje, to brał...
Cena wydaje się ok patrząc na stan felg i opon. Ale przed zakupem muszę sprawdzić wszystko u wulkanizatora.
Kleiły się asfaltu znakomicie. A czy pech? Zapytam Macierewicza ale kupić już więcej nie kupię.
bukox jak stan dobry i cena odpowiada to bierz i nie patrz na latara.
Jeszcze 1 pytanie. Czy muszę coś jeszcze zakupić, żeby wszystko pasowało? Obecnie mam oryginalne fordowskie 17".
Tak myślałem - jakiej długości?
stingerA6 21-02-2017, 16:02 Dystanse aby było ładnie
Znalazłem, że 20 mm. A bez dystansów coś będzie obcierać czy tylko gorzej wyglądać?
stingerA6 21-02-2017, 16:20 Nie bedzie ocierać bo tak wychodził z fabryki
Wszystkie z fabryki niezależnie od szerokości felgi mają takie same dystanse?
stingerA6 21-02-2017, 16:28 Kupujesz oryginalne fele dedykowane do s maxa, na których wychodził titS, a u pozostałych występowały jako opcja.
Czyli chodzi tylko i wyłącznie o ładniejszy wygląd.
stingerA6 21-02-2017, 16:43 Dokładnie
rzeznik2005 04-03-2017, 14:45 Witam
Planuje zakup opon na lato, muszę kupić dwie, te co mam mają rozmiar 235/45r18 a z racji że są jeszcze dobre to chciałbym je zostawić.
Na przód chciałbym troszkę węższe no i stąd pytanie,
czy mogą być inne rozmiary na przedniej i tylniej osi?
Z różnych kalkulatorów pokazuje że jeśli zastosuje np. 225/45r18 do różnica średnic wynosi -9mm co daje -1,36%.
ABS czy ESP będzie wariował?
Czy odpuścić temat i zostać przy starym rozmiarze?
woro_woro 04-03-2017, 15:11 Zostać. Po co chcesz zakładać węższą i niższą oponę?
rzeznik2005 04-03-2017, 15:16 Teraz jeżdze na zimowych 215 i o wiele lżej się manewruje na parkingach itp.
A to manewrowanie na parkingach jest glowna czynnoscia jakie wykonuje twoje auto?
Bo jesli ta czynnoscia jest jazda, to pod tym katem powinienes dopierac opony.
A i jeszcze jedno: obawiam sie ze zalozenie roznych szerokosci na przod i tyl po pierwsze moze destabilizowac auto (na pewno duzo wieksza podsterownosc), a po drugie jest zabronione przez prawo / nie dopuszczone w homologacji.
Swoja droga niektorzy to faktycznie maja czasem pomysly...
... a po drugie jest zabronione przez prawo / nie dopuszczone w homologacji.
...
Skoro tak twierdzisz, to poprosze o źródło na którym bazujesz, bo IMHO jest to totalna bzdura.
Nie można zakładać różnych na jednej osi, przód i tym mogą się różnić.
imo moga sie roznic wzorem bieznika/modelem. nie moga sie roznic wielkoscia.
Ale oczywiscie nie musze miec racji
...
czy mogą być inne rozmiary na przedniej i tylniej osi?
Oczywiscie że mogą, wiele samochodów wychodzi fabrycznie w dwóch różnych rozmiarach opon na przedniej i tylnej osi ...
...ABS czy ESP będzie wariował?
Przy niewielkiej róznicy nie, ale jesli będzie znacząca róznica w obwodzie koł z przodu i tyłu, to jak najbardziej może wyskoczyc błąd i oba te systemy się zdezaktywują...
Miałem kiedys awaryjna sytuację gdy rozwaliłem jedna felgę, to musiałem na czas naprawy wsadzić 2 letnie koła, gdzie na zimowych było 215/55 a na letnich 225/50 i taka minimalna róznica problemu nie zrobiła żadnego.
...Czy odpuścić temat i zostać przy starym rozmiarze?
IMHO pakowanie do 2,5Turbo opon letnich mniejszych niz 235 (i to tylko na przód) to kiepski pomysł - nic nie zyskujesz, a tracisz na trakcji i przyczepności auta.
Jesli masz problem z manewrowaniem na parkingu na 235, to ja bym raczej szukał przyczyny we wspomaganiu, a nie w oponach...
Podsumowując, 4 razy 235/45/18 to optymalne rozwiazanie dla tych co chcą zostać na takiej średnicy felgach.
rzeznik2005 04-03-2017, 17:13 W sumie jak tak mówicie to przemyslalem temat i zostanę na jednym rozmiarze, zmiana nic nie wniesie a jakieś wady mogą wyjść potem.
a szkoda bawić się w zmiany opon.
Wysłane z mojego HTC6535LVW przy użyciu Tapatalka
citrovit 06-03-2017, 08:28 W sumie jak tak mówicie to przemyslalem temat i zostanę na jednym rozmiarze, zmiana nic nie wniesie a jakieś wady mogą wyjść potem.
a szkoda bawić się w zmiany opon.
Wysłane z mojego HTC6535LVW przy użyciu Tapatalka
I wez pod uwagę to,że będziesz bezpieczniejszy na drodze:569: Niewiem skąd ten pomysł na różne rozmiary.Pewnie,że możesz z tyłu dać od traktoru z przodu od malucha-tylko poco? Co chciałeś tym uzyskać? Wiedz o tym ,że każdy samochód na etapie projektu badany jest i dopasowywane są wszystkie części żeby poprawnie i bezpiecznie jezdził,a ty chcesz to wszystko zmienić.A z tego co widzę inni jeszcze podpowiadają,że oczywiście można i nic się nie stanie.Brak słów.Dobrze,że przemyślałeś załóż takie jakie producent zaleca do danego modelu i będzie dobrze.Szerokiej drogi.
Może być ..... jak przerobisz S max na Hot rod ... :one: tylko proponował bym go też trochę skrócić .
...A z tego co widzę inni jeszcze podpowiadają,że oczywiście można i nic się nie stanie.Brak słów...
A co - niby nie można wg Ciebie załozyć różnych rozmiarów na przedniej i tylnej osi?
lobuz123 14-03-2017, 12:37 A jakie waszym zdaniem najładniejsze najbardziej pasujące są 17 do czarnego s-max-a ?
Świadom jestem że to i tak za mały rozmiar dla tak dużego samochodu, ale opony 17" mam w świetnym stanie i komfort jest dla mnie na poziomie oczekiwania, a spalania większego nie chce :D Chciałbym coś zmienić na nadchodzący sezon w aucie ;)
Riddick23 15-03-2017, 13:52 Witam, po długim poszukiwaniu felg zakupiłem oryginalne "Śnieżynki" 18 cali ET 55, jakie dystanse założyć aby było ET 40?
Bump: I jeszcze jedno pytanie, czy dystanse też potrzebują specjalnych nakrętek do Forda??? Tych stożkowych.
Dystase najmniejsze jakie zrobi Dystom do S-Maxa to 18mm, ale spokojnie wchodzą te 20mm - sprawdzone w kilku S-Maxach, nawet z zawiechą sportową i oponami 235/50/18 ...
Do dystansów używa się nakrętek takich jak do stalowych felg, ale jak zamawiasz w Dystomie, to dostajesz komplet - nic dodatkowo nie musisz dokupować.
Riddick23 15-03-2017, 17:06 Dziękuję, oponki 225/45/18 będą git na fele 8j?
Bump: Dziękuję, oponki 225/45/18 będą git na fele 8j?
Riddick23 15-03-2017, 18:54 Pierwsza opcja to 235, ale być może będę miał 225 w dobrej cenie, dlatego....
Na stronie dystom są najmniejsze dystanse, 22 mm, koniecznie celować max w 20 ... Czy szukać18 mm czy 15 mm?
Lord Alien 15-03-2017, 22:57 Ja 18" pomalowałem na czarny mat i powiem ze w pyte. Chyba zimówki 18" tak samo zrobię.
Jak założę to zapodam zdjęcie
Riddick23 17-03-2017, 13:23 Panowie jak to jest z tymi dystansami, dzwoniłem dzisiaj do jednego ze sklepów i bardzo niemiły Pan powiedział mi że jak dystans to minimum 22mm bo tyle będą wystawać stare szpilki, i jeśli 20mm mówił że Trzeba będzie ciąć szpile ... Prawda czy co on gada...
Nieprawda, źle gada! 20mm może być.
Riddick23 17-03-2017, 20:56 Czyli montaż 20mm bez żadnego problemu i cięcia czegokolwiek... czy muszę coś więcej wiedzieć przed złożeniem zamówienia a później montażem?
W Dystom zamawiasz 20mm. Przyjeżdżają już z kompletem nakrętek do nich. Montaż to żaden problem.
A, kluczowe. Felgi masz ori? Bo jeśli tak to zero problemu. Jesli jakieś chińczyki to może sie okazać że tam gdzie będą wystawać szpilku z dystansu, nie ma wcięcia w feldze i wtedy może rzeczywiście być kuku. A jeśli tak to 22mm.
Riddick23 17-03-2017, 22:14 Fele oryginalne, więc problemu nie będzie :) zaraz pisze do dystom... I niebawem załaduje 4 osiemnastki :)
No jak tak to Panie tego...no u mnie siedzą 20mm z Dystomu.
szmelcmax 01-04-2017, 08:17 Witam.
O ile można to podłączę się pod temat bo nie chcę tworzyć nowego, a mam tylko jedno krótkie pytanie. Otóż będę zmieniał felgi na nie oryginalne i wymagane będą pierścienie centrujące. W standardzie są one z jakiegoś plastiku. Nie wiem czy ich jakość jest wystarczająco dobra, czy zamówić specjalnie dorabiane z aluminium? Macie jakieś doświadczenie i wiedzę w tej kwestii?
Plastikowe sa najlepsze - najtańsze i nie ma z nimi problemu przy ściaganiu felgi z piasty, co przy alu albo stalowych sie potrafi przytrafić.
szmelcmax 01-04-2017, 13:15 Ok. A stabilność i trwałość też bezproblemowa?
Zupełnie bez znaczenia. Potrzebne są do zapewnienia prawidłowości montażu. Potem i tak śruba trzyma.
Plastikowe najlepsze. Nie korodują, nie utleniają się. Łatwo zdjąć po sezonie.
tapatalk
szmelcmax 01-04-2017, 18:39 Dzięki. Tak więc nie pozostaje nic innego jak zastosować plastiki.
lukass1987dj 09-08-2017, 13:23 Cześć wszystkim :)
Jestem nowy na forum i niedawno kupiłem sobie pierwszego Forda a dokładniej Smaxa ;)
Obecnie mam na Nim felgi 225/50 R17 , chcę kupić większe.....
Na oku ma felgi 19 Ford Y z Mondeo titanium S
FELGA 19 8x19 ET 55
przy tych felgach ma taki 3 pomysły:
1. 225/45/19 i 235/45/19
2. 235/45/R19 na przód i tył ;)
3. 235/45/19 i 245/45/19
Czy w którymś z wariantów Będą jakieś problemy itp???
Który zestaw polecicie na długie trasy (PL-DE, prawie co tydzień 1200km)
nie znam się i proszę o pomoc :)
Titanium czy Titanium S?
Bez S to wsadzałbym 235/45R19. Pamiętaj, że to większy rozmiar niż zalecane 235/40R19. Z mieszanym daj sobie siana.
A w ogóle to brałbym tańsze z:
235/45R19
245/40R19
lukass1987dj 09-08-2017, 20:50 Normalne Titanium, chce wiedzieć na czym będzie się lepiej jeździć na trasach i czy przy et 55 235 nie będzie haczyc :p, czemu mam darować sobie mieszanie?
Wszystkie rozmiary będą pasować bez żadnego problemu z dużymi zapasami (pod warunkiem, że sprężyny jeszcze nie siadły:P).
Jeździłem 235/50R18 (średnica całego koła jak 235/45R19) z dystansami po 20mm i zawieszeniem Eibach ProKit, -30mm w stosunku do serii. Przy max-max skręcie w lewo coś tam delikatnie ocierało. No ale to było -30mm.
Felgi 8J ET55 to standardowy rozmiar, tym bardziej fordoskie :)
A dlaczego nie mieszane? Bo tylna oś w S-Maxie siedzi konkretnie. Jeśli chcesz zapinać mocno po zakrętach to płużący za ciężki przód jest problemem. Jeśli szukasz fun'u jak w hatchbacku to na tyle trzeba by dać węższe żeby robić chociaż lift-off oversteer. Do jazdy autostradami to najlepiej mieć równo zużyty bieżnik na każdym kole. Jeśli rozmiar będzie wszędzie taki sam to polecam robienie przy wymianie oleju przekładki kół na krzyż:
tylne-lewe <-> przednie-prawe
tylne-prawe <-> przednie-lewe
Jak pójdziesz w rozmiar mieszany to równy bieżnik będziesz miał tylko raz: na początku.
lukass1987dj 11-08-2017, 16:47 Czyli jak zostanę przy Originalnych 19 et 55, i gumie 235/45 będzie mi się dobrze jeździć?
Bo niektórzy mówią że mnie wczesie, że będę czuł każda dziurę, że to nie opony na długie trasy(na trasy minimum 50 profil i nie 19stki.....)
I tego typu teksty.
Przy zawieszeniu nie będę grzebać :)
stingerA6 11-08-2017, 17:29 Będzie ok znośnie. Ja mam o cal większe i jestem zaskoczony, bo myślałem, że będzie dramat, a tu o dziwo fajnie się turla.
No to niech doradcy zaczął liczyć a nie pitolić od czapy. Profil 50 przy oponie 205 to 102,5mm opony pomiędzy asfaltem a rantem felgi. Przy 235/45 jest 105,75mm.
Po drugie jeśli będziesz latał po Autobahnach to co ma Cię wytrząść?! To nie podlasie. Kiedyś miałem założone w S-Maxie 215/60R16, wysokość opony 129mm. Nie dało się jechać szybciej niż 160 bo bujało jak żaglowcem.
Opona 235/45R19 (105,8mm) jest wyższa niż zalecana 235/40R19 (94,0mm) i ma taką samą wysokość jak fabryczna 235/45R18. Moim zdaniem nawet w tym rozmiarze jest za dużo gumy na szybkie przeloty.
Na mojej etykiecie widnieje:
215/60 R16
225/55 R16
225/50 R17
235/45 R18
No i w akcesoriach Forda do S-Maxa były
235/40 R19
245/35 R20
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
Pewnie po lifcie pojawiły się i inne rozmiary w opcjach
Przed liftem też były. Na nalepce na słupku ich nie ma.
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
lukass1987dj 16-08-2017, 18:41 Dzięki Pany za porady, kupuję 235/45/19 :)
marecki6 17-08-2017, 11:38 właśnie znalazłem ciekawą ofertę na koła od Kugi na zimówkach ale koło 235/50R18 i z tego co tu czytam raczej nie ma to sensu ?
Czemu nie? Mieszczą się bez problemów.
Bump: Czemu nie? Mieszczą się bez problemów.
marecki6 17-08-2017, 12:49 Pisałeś że u Ciebie tarły ?
https://www.olx.pl/oferta/kola-ford-kuga-CID5-IDmIcdO.html
Pisałem, pisałem. Ale, że przycierały w max skręcie w lewo na sprężynach Eibach ProKit (-30mm w stosunku do serii) i na dystansach po 20mm. Na zawieszeniu Titanium S (-15mm) i dystansach jest ok. Dwie zimy już tak przejeździłem.
PS Jak Ci się felga podoba to bierz. Moim zdaniem warto.
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
marecki6 18-08-2017, 07:50 czyli zakup jest wart rozważenie zwłaszcza że koła są ładne i oponki też
slawek-kali 15-09-2017, 10:56 Titanium czy Titanium S?
Bez S to wsadzałbym 235/45R19. Pamiętaj, że to większy rozmiar niż zalecane 235/40R19. Z mieszanym daj sobie siana.
A w ogóle to brałbym tańsze z:
235/45R19
245/40R19
A jak S to co :D
Mam taki felunek 8J19 i teraz mysle co zalozyc, lato oczywiscie..
slawek-kali a z S w sumie też. Osobiście na koło 19'' naciągałbym 235/45R19.
slawek-kali 15-09-2017, 11:55 40 za malo ?
Dla mnie nie ale jeśli nie chcesz tracić na komforcie względem 235/45R18 to 235/45R19 ma taką samą wysokość opony a w nadkolu i tak się pięknie mieści.
slawek-kali 15-09-2017, 12:39 Rozumiem, problemem jest wybor bo to nie jest standard jak np. 235 40 19..
W sumie czasu sporo mam na przemyslenia :)
marecki6 18-09-2017, 11:57 a czy ktoś z Was jeździ może na zimówkach 225/55/17 ? mam okazję kupić takie koła na dobrych oponach za bardzo fajną kasę ale wiem że standardowy rozmiar to 225/50 i tutaj mam dylemat
Spokojnie możesz 225/55/17 brać.
Kolega smiga na takich i zima i latem...
Sławek - Ty zdaje sie masz auto w Niemczech rejestrowane, a jesli tak, to TUV raczej nie puści 235/45/19, bo jest zbyt duże odchylenie od bazy.
Sugerowałbym 245/40/19 - miesci sie w normie i masz jednak troche wyzszy komfort niz na 235/40...
marecki6 18-09-2017, 12:44 w takim razie biorę się za finalizowanie zakupu ... dzięki za pomoc
marecki6 18-09-2017, 15:31 Heh okazało się że opona ma szerokość 235
Czyli rozmiar do nowego S-Maxa.
Wejść wejdzie bezproblemowo.
Jest mniejsza od 235/45/19 na których jeżdżę, a także od 235/50/18 na których pare osób smiga (m.in. latar).
marecki6 18-09-2017, 16:15 To co ? Brać ? Bo mam komplet na fordowskich alusach z continentalami 2016r 9 i 7mm za 1600zl do wzięcia i nie wiem co robić
Gdyby pasowały mi 17-tki, to ja osobiście bym brał, bo cena bardzo dobra ...
marecki6 18-09-2017, 17:20 Na lato mam 18 a na zimę będą 17
To co ? Brać ?
Brać,jak fele proste i bez wad.....jak najbardziej...
marecki6 18-09-2017, 18:15 Patrząc na cenę tych opon dla samych laczków warto a felgi na zdjęciach i według sprzedającego w idealnym stanie także chyba uda się zrobić dobry biznes.
https://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-contiwintercontact-ts830-p-235-55-r17-103-v-xl#154677594_certificate
https://ibb.co/k0j5g5
woro_woro 18-09-2017, 23:53 Jeśli cena poniżej rynkowej tzn ze coś z nimi jest. Wg mnie okazji nie ma, i handlarze głupi nie są.
W każdym temacie będziesz teraz o tym pisał ??
marecki6 05-10-2017, 11:41 Czyli rozmiar do nowego S-Maxa.
Wejść wejdzie bezproblemowo.
Jest mniejsza od 235/45/19 na których jeżdżę, a także od 235/50/18 na których pare osób smiga (m.in. latar).
Odebrałem wreszcie te koła od teścia i muszę przyznać że są spore :-) mam nadzieję że się nie mylisz i faktycznie się zmieszczą ... pytanko jeszcze jakie śruby powinienem do nich dokupić ?
Odebrałem wreszcie te koła od teścia i muszę przyznać że są spore :-)
To w końcu jakie kupiłeś te koła, bo wcześniej pisałeś o 17" a teraz cytujesz inne rozmiary.
marecki6 05-10-2017, 12:31 235/55/17
Z tego co kojarzę, to ograniczniki były fabrycznie montowane w autach, które z fabryki wyjeżdżały z rozmiarem felg minimum 17 cali.
Czy któryś kolegów mógłby zrobić real foto tych ograniczników na drążkach kierowniczych?
Zastanawiam się, czy montaż jest skomplikowany.
W Mondeo MK4 przy 18'' były ograniczniki skrętu ale jak jest w S-Maxie to nie wiem.
Ograniczniki skrętu do S-Max/ Galaxy 2006-2014 wyglądają tak (patrz zdjęcie). Jak auto wyjechało z fabryki na 16" kołach, a chcecie założyć większe (mówię o fabrycznych felgach i fabrycznych rozmiarach opon), to rozsądnie jest założyć coś takiego, żeby uniknąć ocierania przednich opon o nadkola przy max skręcie. Jeśli auto wyjechało z fabryki na minimum 17" kołach, to na bank ma te ograniczniki zamontowane.
Mam nadzieję, że ta informacja komuś się przyda.
Mój S-max fabrycznie miał 16" a teraz kulam się na 20" ze sprężynami vogtland -30mm i nic nie obciera a żadnych ograniczników nie montowałem.
Obecnie mam oryginalne aluminiowe felgi 7.0Jx17H2 ET55 (AM2J-1007-CB), na których jeżdżą letnie opony.
Chciałbym zakupić drugi zestaw felg aluminiowych też w rozmiarze 17" i na ten drugi zestaw naciągnąć letnie gumy, a na ten który mam obecnie naciągnąć zimowe.
Marzą mi się "sławne" felgi śnieżynki, tyle że w palecie dedykowanych śnieżynek do S-Maxa są tylko 18". Znalazłem w sieci śnieżynki, które bardzo bym chciał zakupić
- pierwsza aukcja:
http://allegro.pl/felga-aluminiowa-7x17-ford-galaxy-06-15-zaso-i6867243894.html
Z opisu wynika, że jest to felga 7.0x17 ET???, ale podany nr FINIS 1693735 i nr części AM2J-1K007-DC sugerują, że jest to felga 8,0Jx18 ET55.
- druga aukcja:
https://www.alibaba.com/product-detail/Focus-2012-14-Original-7Jx17-Sport_50017173332.html
Z opisu wynika, że jest to felga 7.0x17H2 ET50, nr części CM5C-1007-JXA. Tyle, że felga jest do Focusa.
O ile pierwsza aukcja pewnie jest pomyłką i dotyczy felgi 18", to felga z drugiej aukcji ma wszystkie pożądane przeze mnie cechy, zwłaszcza ET50.
Tylko pytanie, czy felga z Focusa nie będzie miała czasem otworów pod szpilki M12?
woro_woro 10-03-2018, 00:18 Będzie miała mniejsze otwory i będzie mniej wytrzymała od dedykowanych do S-Max/Galaxy.
A jak można z felgi fordowskiej odczytać nośność?
Na moich oryginalnych felgach oprócz rozmiaru mam jeszcze takie oznaczenia:
- K2;
- F0041;
- JIL;
- CNX8A;
- >Al-Si7Mgwa
Które z nich oznaczają nośność?
Mniejszy otwór nie jest żadna przeszkodą. W najgorszym przypadku kupisz inne nakretki, ale zapewne wystarczy używać nasadki klucza do kół z cienka ścianką.
Fabryczne felgi, nawet te przeznaczone do Focusa, bezproblemowo wytrzymuja jazdę w S-maxie - wiele osób używa tego typu felg i o problemach na razie nie słyszałem.
Z tym, że taki wybór musi być świadomy.
IMHO lepiej wziąć fabryczną felgę z Focusa niż chińszczyznę do S-Max'a
A tak jeszcze btw, to przy fabrycznych parametrach 7J17 ET55 koła wyglądaja fatalnie schowane w nadkolach. Przy takim rozmiarze aż się prosi o dystans 20, a nawet 25mm na sytronę :D
Spokojnie możesz użyć felgi z ET w graniccach 35-55 - nic nie będzie ocierać
IMHO jesli koniecznie chcesz 17-tkę, to ja bym szukał czegoś w rozmiarze 7,5J17 ET40, max 45
Mniejszy otwór nie jest żadna przeszkodą. W najgorszym przypadku kupisz inne nakretki, ale zapewne wystarczy używać nasadki klucza do kół z cienka ścianką.Śledzę na FCP różne tematy dotyczące felg i opon i często czytam, że można zepsuć nakrętki i gniazda otworów w felgach jak są za małe otwory. Dlatego próbuję u kolegów wysondować, jak to jest w praktyce.
Fabryczne felgi, nawet te przeznaczone do Focusa, bezproblemowo wytrzymuja jazdę w S-maxie - wiele osób używa tego typu felg i o problemach na razie nie słyszałem.No właśnie też mi się tak wydaje. Na pewno opony kupiłbym "wzmocnione" i może nie byłoby tragedii.
A tak jeszcze btw, to przy fabrycznych parametrach 7J17 ET55 koła wyglądaja fatalnie schowane w nadkolach. Przy takim rozmiarze aż się prosi o dystans 20, a nawet 25mm na sytronę Aż tak mocno bym nie powiedział. Ale tu już jest dyskusja o gustach...
Ja sobie wymyśliłem takie rozwiązanie:
1. Setup letni - felga 7Jx17 ET50 i opona 225/55/R17;
2. Setup zimowy - felga 7Jx17 ET55 i opona 225/55/R17;
Na zimę chciałbym jednak mieć trochę bardziej schowane koła w nadkolach, bo i tak już mam tylne drzwi i rant za drzwiami wypiaskowany.
A co do wyglądu, to teraz na zimę mam felgi stalowe 16" i opony 215/60/R16 i... nie mogę patrzeć na S-mokusa.
Śledzę na FCP różne tematy dotyczące felg i opon i często czytam, że można zepsuć nakrętki i gniazda otworów w felgach ...
Nie doczytałes najwyraźniej, że tam chodziło o stalówki :D
W alusach nie ma to żadnego znaczenia, bo liczy się to jaki jest stożek, a ten bez względu na to czy jest to felga od S-Max'a czy Focusa, jest taki sam.
Mogę z dużą dozą pewności stwierdzic, że tu na forum jestem osobą która przetestowała w S-Maxie najwięcej róznych felg :mrgreen:
Począwszy od stalowej 16-tki z Mondeo Mk3 (masakra :572:), przez standardową 17-tkę z Titanium, 17-tkę Dezent F, 18-tke Borbet CA, 19-tkę Radius R6 z Laguny Mk2, 19-tkę Wolf, 19-tkę Ronal R48 (obecny set-up zimowy), aż po fabryczną 20-tkę MS Design i 20-tkę ATS z aktualnego letniego zestawu.
Notabene do tych ATS musiałem użyć innych nakrętek, bo fabryczne nie mieściły sie w otworach :D
Od jakiegoś czasu rozglądam się za nowymi alufelgami 17 do maxa i jest tego tyle ze aż strach macie jakieś rady doświadczenia na co zwrócić uwagę żeby potem nie było z nimi problemów. Które firmy omijać i czym się kierować w wyborze
Mogę z dużą dozą pewności stwierdzic, że tu na forum jestem osobą która przetestowała w S-Maxie najwięcej róznych felg Wiem i bardzo się cieszę, że chciało Ci się napisać.
macie jakieś rady doświadczenia na co zwrócić uwagę żeby potem nie było z nimi problemów.
Na 100% nie będzie z felgami problemów jeżeli kupisz oryginalne, dedykowane do S-Maxa. Wśród felg dedykowanych wybór wbrew pozorom nie jest duży.
Każdy inny wybór -> procent pewności spada, co nie oznacza oczywiście, że trzeba się bać, ale warto sprawdzić wszystko dokładnie. Dlatego ja właśnie kilka postów wyżej zadałem pytanie, licząc na zainteresowanie i pomoc / opinię bardziej doświadczonych w temacie kolegów.
Arreat - prostsze byłoby gdybyś podesłał linka do tego co Ci sie podoba, to wtedy można będzie cos podpowiedzieć.
Osobiście wole wybierać felgi nieoryginalne, bo lubie niestandardowe rzeczy :mrgreen:
O ile w 18-tce są IMHO fajne wzory fabryczne, to już w 17-tkach, przynajmniej jak dla mnie, to w fabrycznych modelach nie ma absolutnie nic ciekawego dla S-Max'a.
18stki raczej odpadają bo mam opony na lato 255/50/17.Jak mam opony et50 a felga et45 to podejdzie ?
Znalazłem takie coś :
https://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/msw-77-7-50x17-5x108-00-et50-00#19941985
https://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/alutec-singa-7-00x17-5x108-00-et50-00#17667685
https://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/mak-highlands-gun-metal-7-00x17-5x108-00-et45-00#17888389
https://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/rc-design-rc-27-7-00x17-5x108-00-et50-00#19045226
woro_woro 11-03-2018, 01:17 w 17-tkach, przynajmniej jak dla mnie, to w fabrycznych modelach nie ma absolutnie nic ciekawego dla S-Max'a.
Nie wygląda może drapieżnie ale prezentuje się dobrze. Takie mam na zimę.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180311/dbddb05453ca4dd9595719f2a6695d10.jpg
Na lato :) jest różnica.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180311/43873a73d6bf80b712258fc79651c088.jpg
Na faktycznie ten wzór jest całkiem OK - jakoś o nim zapomniałem ...
Arreat - nie ma czegos takiego jak ET opony ...
ET to parametr felgi określający jak płaszczyzna mocowania felgi jest ustawiona względem środka felgi.
W prostych słowach okresla to jak mocno schowana/wysunięta jest felga w nadkolach.
Na stronie www.alcar.pl masz wizualizację sprzedawanych przez nich felg na aucie
Z tych które podlinkowałeś to mi osobiście te RC najbardziej mi sie podobają, ale zobacz jeszcze co oferuje Alcar, bo mi np bardzo podoba się AEZ Yacht, która na dodatek ma super parametry - 7,5J17 ET40
Też się zastanawiam nad tymi felgami, ale one mają ET55, a ja chciałbym ET50.
No i jednak śnieżynki mają w sobie to coś!
Parch - przelotowy dystans 5mm załatwi sprawę zmiany ET z 55 na 50 8)
gunter2079 11-03-2018, 08:01 Arreat Te RC Design są fajne tylko zawsze patrze w necie jak felga wygląda na aucie typu SUV. Na smaxie nie znalazlem, ale ta felga występuje tez z ET37.
Do kolegów mam pytanie co myślicie o takich firmach jak carmani i alutec?
https://www.inopony.pl/felga-aluminiowa,0,128846/carmani-14-paul-7-50x17-5x108-kolor-hyper-gun-et45-00.html?ref=okazje
https://www.felgi.pl/felga/alutec/ikenu
Ostatecznie te z nowego mondeo
http://allegro.pl/felga-kolo-17-cali-ford-mondeo-mk5-fusion-2014-i7184592656.html
Wysłane z chińskiego fona
Carmani nie znam, ale Alutec to solidna firma z długa tradycją - średnia półka generalnie.
woro_woro 11-03-2018, 08:49 śnieżynki mają w sobie to coś!
To prawda. Na S-Maxie wyglądają wyjątkowo dobrze. Szkoda że te hamulce takie małe...
Panowie jaka dojazdowkę do focusa mk2 fl. 2.0 16v
Może ktoś ma chętnie kupie
Wysłane z mojego U20 przy użyciu Tapatalka
Mam pytanko odnosnie oponek do Smaxa
Obecnie na felgach letnich mam zalozone oponki w rozmiarze 225x45x18 z uwagi na fakt ze na jednej osi sztuka jest uszkodzona beda do wymiany.....podczas wymiany na zimowe gumiarz powiedzial ze te letnie sa za waskie na te felgi bo po przewroceniu slychac bylo jak wew. rant felgi uderza o ziemie a nie powinien....teraz pytanie pozostac przy tym wymiarze i dokupic 2 x 225 czy dokupic 2x 235 na tylna os a na przodzie pozostawic na sezona 225 ....jak to sie bedzie prowadzić....wiem ze najlepiej byloby kupic 4x235 jak przewiduje producent ale jest to spory wydatek
Opona 225/45/18 jest za mała do S-Max'a.
Pytaniem jest jaki ma indeks nośności, bo jesli 95 lub wyższy to możesz je dojeździć, ale w żadnym razie nie kupuj ponownie takiego rozmiaru.
Oki.....a jak z opcja zeby na sezon zostawic wezsze na przodzie a szersze na tyl dac ..bedzie to jechac czy nie bardzo ?
Możesz tak zostawić. Na pewno lepiej niż te mniejsze do tyłu pakować ...
woro_woro 11-03-2018, 15:16 Do 4x4 takiego czegos zrobic nie można.
Pytanie czy ESP i inne systemy beda dobrze dzialac przy roznych rozmiarach na 2 osiach...
Ale tu nie mamy do czynienia z 4x4 ...
Co do ABS i ESP - zbyt mała różnica w rozmiarach żeby zaburzyło działanie - przetestowałem ... :diabel2:
Gdyby tam było 225/40/18 to systemy juz by się najprawdopodobniej wyłączyły ...
wredny.. 12-03-2018, 19:30 aaaa co mi tam i ja o coś tu zapytam:) na zimę mam alu 17...ale zima się kończy więc czas rozglądać się za letnim letnimi laczkami:) tylko.... kolor mojego auta jest taki:
http://allegro.pl/skora-nawigacja-2-0tdci-alusy-17-zadbany-zobacz-i7208384068.html#imglayer
( nie mam zdjęć mojego...) i nawet alu na zimę mam takie same jak w tym modelu:)
i teraz pytanie...jaki kolor alu będzie pasował? podoba mi się czarny połysk...
http://allegro.pl/nowe-alufelgi-borbet-xrt-18-5x108-jaguar-s-type-i7182815360.html
tylko czy będzie pasować? rozmiar opon 235x50x18 będzie dobry? w mniejszym seacie miałem 235x40x17 i dobrze się jeździło...jakieś sugestie?
IMHO do tego jasnego lakieru taka ciemna felga będzie najprawdopodobnie fajnie wyglądać.
Chociaż 235/50/18 jest troche za duża, to fizycznie nie ma żadnych przeciwwskazań do stosowania takiego rozmiaru - przetestował to m.in. latar
wredny.. 12-03-2018, 19:40 trochę duża? ale na wysokość? czy ogólnie? mieszkam na wsi...blisko gór i u mnie drogi są...co tu dużo mówić...kiepskie...rzadko kiedy jeżdżę po autostradach...
czyli trzeba będzie po protu "przymierzyć" felgę i sprawdzić jak to będzie wyglądało...
woro_woro 12-03-2018, 19:59 podoba mi się czarny połysk...
Mamy ten sam kolor auta. Mnie się z kolei czarne felgi nie podobają. Ja mam śnieżynki. Parę postów wyżej wrzuciłem fotki jak to wygląda. Dodatkowo, wg mnie te czarne Borbet są trochę za mało "zabudowane". Oprócz śnieżynek ładne są też te:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180312/4f471e396c9ddede1544615361fe80e5.jpg
wredny.. 12-03-2018, 20:17 oooo Panie....to na zdjęciu mi się nie podoba....wręcz powiem, że moim zdaniem tragedia...
Każdy ma swój gust i smak - ja na ten przykład wolę te Indyviduale niż oklepane moim zdaniem śnieżynki.
Co do opon - 235/50/18 na gorszych jakosciowo drogach będzie lepsza niz standardowa 235/45/18 - da więcej komfortu.
Piotr Wicha 13-03-2018, 13:05 Pytanko Panowie:
czy koło 7.5Jx18, ET52.5 będzie OK jako zapasówka do S-maxa?
Muszę kupić zapas, chciałbym 18tkę i jest tylko jedna oferta na aledrogo, trzeba się spieszyć ;)
Obecnie jeżdżę na 8Jx18, ET55.
A po co chcesz pełnowymiarowe koło na zapasówkę???
Nie lepiej po prostu dojazdówkę?
O ile jeszcze bym rozumiał gdybys miał identyczne koło takie jak normalnie masz na aucie, ale skoro i tak kupujesz coś luzem ...
Piotr Wicha 13-03-2018, 13:11 Taki mój wymysł ;)
OK, ale wracając do pytania- czy takie minimalne różnice w ET oraz szerokości felgi ma jakieś duże znaczenie?
Skoro dla dojazdówki (o totalnie innych parametrach) nie robi to znaczenia, to niby dlaczego miałoby to mieć jakikolwiek wpływ na zapas wożony w bagażniku i który użyjesz może raz na 5 lat - o ile oczywiście przytrafi Ci sie to nieszczęście i złapiesz kapcia.
A piszę średnio o 5 latach, bo sam jeżdżąc już prawie 30 lat, miałem może przez całe życie max z 4-5 przypadków kapcia, głównie daaaaawno temu.
Ostatni co prawda był niedawno, ale za to był to pierwszy raz od ponad 10-lat :D
Piotr Wicha 13-03-2018, 13:45 Skoro dla dojazdówki (o totalnie innych parametrach) nie robi to znaczenia, to niby dlaczego miałoby to mieć jakikolwiek wpływ na zapas wożony w bagażniku i który użyjesz może raz na 5 lat - o ile oczywiście przytrafi Ci sie to nieszczęście i złapiesz kapcia.
A piszę średnio o 5 latach, bo sam jeżdżąc już prawie 30 lat, miałem może przez całe życie max z 4-5 przypadków kapcia, głównie daaaaawno temu.
Ostatni co prawda był niedawno, ale za to był to pierwszy raz od ponad 10-lat :D
OK, wyjaśnione ;)
wredny.. 14-03-2018, 19:12 a ja mam jeszcze pytanie:) jak rozróżnić alu "od chińczyka"....znalazłem ciekawe alu....napisałem do gościa i poprosiłem o zdjęcie wewnętrznej strony...ale gość odmówił jest tam coś do ukrycia?
https://www.olx.pl/oferta/nowe-alufelgi-18-5x108-ford-focus-mondeo-c-max-volvo-xc60-s80-v40-s60-CID5-IDsKwSW.html#a3b238a541
o tych alu pisze
wredny.. 14-03-2018, 19:50 bo nie będzie robił kolejnych zdjęć
Bump: bo nie będzie robił kolejnych zdjęć
To na bank chińczyk. Markowe 18'' z dwukolorowym malowaniem to jakieś 3200+.
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
wredny.. 14-03-2018, 20:34 ale jak to rozpoznać? czy wewnątrz alu są oznaczenia, że pochodzi z tego czy tego kraju? auta szukałem 4/5 miesiące/cy...nie chcę teraz kupować byle czego... ale też nie chcę z każdym pytaniem wracać na forum... jak rozpoznać chińczyka od oryginalnego alu...
ja liczę alu jakieś 2,5k +opony 2,5k ale też chcę być pewny tego zakupu
Jak to po czym? Po producencie. W przypadku tych zalinkowanych felg nazwy producenta brak.
Alucenter ma same chińczyki, pooglądaj:
http://alucenter.eu/?gclid=EAIaIQobChMIhtqDytrs2QIVU8-yCh1xowWpEAAYASAAEgJBivD_BwE
Zauważ, że nie ma wcale wyszukiwania po nazwie producenta felg, jedynie po nazwach marek samochodów.
kolega MAG napisal ze 225 to za waska opona natomiast na wlepce ze wskazaniami cisnien producent przewiduje 225x50x17...wiec jal to jest taka moze byc a 225x45x18 juz nie 😒
mariuszb55 17-03-2018, 08:35 Ja też mam 225/45/18 i jest ok.
Fabrycznie miałem 225/50/17 i wg. kalkulatora różnica pomiędzy oponami wynosi zaledwie 0,44%
Sęk w tym, że Ford dla S-Max'a na 17-tkę wybrał zadziwiająco mały rozmiar opony w porównaniu do tego co fabryczznie jest montowane na 16 i 18"
Fabryczne rozmiary to 215/60/16 i 235/45/18 i ich zamiennikiem na 17-tce sa opony o rozmiarze 215/55/17 oraz 235/50/17, a z jakiegoś niewiadomego powodu Ford wybrał rozmiar mniejszy - 225/50/17.
Jest to kompletnie niewytłumaczalne, szczególnie że w Mondeo Mk5 bazowa 16-tka ma identycznie jak w S-Maxie 215/60/16, a 17-tka ma już "prawidłowy" rozmiar 235/50/17.
Wybierając 225/45/18 możesz sie obronić tym, że jest to zamiennik 225/50/17, ale patrząc na fabryczny rozmiar stosowany na 18-tce, to juz tak "różowo" nie jest.
Moja prywatna zasada jest taka - nawet jak nie stosuję się idealnie do fabrycznych rozmiarów opon, to wybieram zamienniki które są delikatnie większe rozmiarem, a nie mniejsze stosuje fabryka.
Powyższym postem niejako potwierdzasz moje wątpliwości, co do doboru opon (i felg) przez Forda. :p
Pisałem o tym w innym (pokrewnym) temacie. S-MAX nie jest tu wyjątkiem.
lukass1987dj 20-03-2018, 18:42 Hej, chciałbym jeszcze raz sie upewnić...
Jakie lepiej założyć koła do S-maxa Titanium (normalny, nie S) którym często jeżdżę załadowany do polna 5osob i bagaż...
235/40/R19(jak zaleca FORD)
245/40/R19
245/45/R19
Felgi z ET55 org FORD
chce też uniknąć otarć np.
przy skrętach(jak i zakładania dystansów i cudowania)
i żeby ewentualnie też mi nie obierało gdzieś nadkola czy coś w tym stylu ;)
ps. raz już miałem podobne pytanie ,ale wtedy felgi mi spod nosa uciekły, ateraz Już zakupiłem te 19stki Fordowskie Y :) i muszę na dniach kupić letnie opony :)
Odradzam zdecydowanie 245/45/19 - są za duże.
U mnie notorycznie ocierały, ale ja mam obnizone zawieszenie i felgi 8,5J ET35, więc w porównaniu do fabrycznych nie dość że szersze, to jeszcze duzo bardziej na zewnątrz ustawione.
235/45/19 tez jest troche za duża, ale da sie jeździć w 90% bezproblemowo, a jesli masz standardowy zawias i felgi o fabrycznych parametrach, to powinno być całkowicie bezproblemowo.
Teraz jeżdżę na 245/40/19 i bardzo sobie chwalę - jak dla mnie komfortowe i dobrze wypełniaja nadkola.
Ten rozmiar jest idealnym odpowiednikiem letnich 20-tek 245/35/20, podczas gdy 235/40/19 jest idealnie zamienne z fabryczną 18-tką 235/45/18.
Tylko nie zapomnij o odpowiednim indeksie nośności, bo w 245/40/19 i 235/40/19 bywaja opony z indeksem 92, który jest zbyt niski dla S-Max'a - do polifta musi być minimum 95
lukass1987dj 21-03-2018, 12:03 dopowiem ze mam orig.zawiesznie i felgi z ET 55...
tak więć proponujesz do jazdy z dużym załadunkiem
235/40/R19 bądź 245/40/R19 tak?
tylko nie rozumiem czemu niby te 245/45 miałby obierać? hmm? tobie obcierały bo miałes obnizonego smaxa ? dobrze to rozumiem ? u mnie sprawdzą sie podobnie jak te 235/40 i 245/40(tu boję sie ze mało gumy troche bedzie)?
woro_woro 21-03-2018, 16:27 w 245 więcej niż w 235
lukass1987dj 21-03-2018, 16:59 w 245 więcej niż w 235
Tz że przy 245/40/19 nie będę musiał bawić się w dystanse i nic nie będzie obcierac??? 🤔
woro_woro 21-03-2018, 18:04 Kolego dystanse są po to żeby felgi odstawić. Zamontuj bez dystansów i sprawdź czy się jeszcze zmieszczą. A może bez nich wygląd już Ci będzie odpowiadał.
Pisałem o tym, że gumy masz więcej przy 245/40 niż 235/40.
lukass1987dj 21-03-2018, 18:48 Kolego dystanse są po to żeby felgi odstawić. Zamontuj bez dystansów i sprawdź czy się jeszcze zmieszczą. A może bez nich wygląd już Ci będzie odpowiadał.
Pisałem o tym, że gumy masz więcej przy 245/40 niż 235/40.
Dzięki rozumiem. Zadaje tyle pytań Bo jestem zielony w temacie a nie chce po zakupie 245l40 mieć problemow np że sekretem czy przy jakiś wybijach na jezdni żeby mi obcieralo.....
Czyli według ciebie w moim wypadku smialo mogę montować takie gumy? :)
Zdecydowanie polecam 245/40/19 (sam taki wybrałem na zimówki) - komfort praktycznie jak na fabrycznych 18-tkach, a wygląd i prowadzenie lepsze.
Przy twoich felgach nic nie ma prawa ocierać.
planeta58 21-03-2018, 20:05 To ja też się podepnę ,takie parametry et 52,5
https://www.olx.pl/oferta/alufelgi-19-5x108-oryginal-ford-kuga-mondeo-CID5-IDrtYFH.html
Dobrze będzie , bez dystansu ?
lukass1987dj 21-03-2018, 20:38 Dzięki za rade!, :)
planeta58 - będzie tak jak zawsze przy fabrycznych parametrach - dobrze, ale jak dla mnie z małym niedosytem :027:
IMHO ideałem byłoby dołożenie dystansów 20mm na stronę, ale proponuję najpierw posadzić koła na aucie, a dopiero potem ewentualnie dokupować dystanse :568:
planeta58 22-03-2018, 09:58 MAG jak zawsze wyczerpująca odpowiedź , dzięki.
A wzór Twoim zdaniem warty oglądania na żywo , widać że są mocno styrane do regeneracji , cena chyba dosyć wysoka , a w okolicy nic jak narazie nie ma ,bo nie chcę wysyłkową transakcją.
Pytanko odnośnie ciśnienia w ogumieniu 235/40 R19 dla 2.0 TDCI. Ktoś może podzielić się tą informacją? :)
woro_woro 22-03-2018, 10:39 2,5?
I na 19-tkach i na 20-tkach używam 2,5 i z przodu i z tyłu.
Jak do Polski sie wybieram (bo wtedy zapakowany zawsze jestem), to przód na 2,6 a tył na 3,1
Fabryczne 18-tki dla TDCI sugerują 2,2 przód i tył, a przy obciążeniu i/lub szybkiej jeździe, 2,6 przód i 3,1 tył
Przy normalnym obciążeniu sugerowałbym wziąć poprawkę na polskie dziury i nabic przynajmniej 2,4 jak nie nawet te same co ja 2,5 ...
I na 19-tkach i na 20-tkach używam 2,5 i z przodu i z tyłu.
Jak do Polski sie wybieram (bo wtedy zapakowany zawsze jestem), to przód na 2,6 a tył na 3,1
Fabryczne 18-tki dla TDCI sugerują 2,2 przód i tył, a przy obciążeniu i/lub szybkiej jeździe, 2,6 przód i 3,1 tył
Przy normalnym obciążeniu sugerowałbym wziąć poprawkę na polskie dziury i nabic przynajmniej 2,4 jak nie nawet te same co ja 2,5 ...
Dzięki za odpowiedź, to też dmuchnę 2,5 Bara :)
lukass1987dj 01-04-2018, 17:47 Hej więc kupiłem moje 19stki i opony :) dzięki za rady panowie 245/40/r19 i jeździ się super :)
Mam teraz inne pytanie istnieje możliwość przyciemnianie bocznych przednich szyb tak jak tylnych ale legalnie żebym się nie pozbył dowodu rejestracyjnego?
🤔
Masz titanium zapewne..
Jak przyciemnisz tak samo jak tyl, to masz dowód zabrany na 1 kontroli przez krawężników
Pokemoniec 01-04-2018, 22:12 Moim zdaniem to wygląda trochę jak karawan już. Tu by właśnie fajnie pasowały srebrne alusy. No ale każdy ma swój gust
Takie czarne fele prezentują się rewelacyjnie w białym samochodzie. Na czarnym po prostu się gubią w ciemności i tyle. Zero efektu moim zdaniem.
szybkie pytanko w kwestii opon DAYTON Touring 2 czy KHUMO Ecsta PS71.....czyli czy lepszy średniak koreański czy ekonomiczny Bridgeston z Europy ??
maniak1977 07-04-2018, 12:46 witam...
chciałem zapytać jak szerokie opony moge założyć na te felgi ?
Miałem 215 a teraz chciałbym kupić 225/50/17
Z góry dziekuje za info
https://images83.fotosik.pl/1035/e49a5a82526d7600gen.jpg
https://images81.fotosik.pl/1036/c03b2bb037e783d2gen.jpg
https://images81.fotosik.pl/1036/3801a689e5dfcfdbgen.jpg
Fabryczna felga, fabryczny rozmiar opony - gdzie widzisz problem?
Ja w Galaxy na tych felgach mam 225/50 r17
Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka
Witam,
posiadam S-maxa 2.0 TDCi 140 KM 2006r.
Aktualnie auto stoi na felgach 16" i oponach zimowych.
Przymierzam się do zakupu nowych felg 17/18 i opon letnich.
Czy mogę prosić o pomoc w doborze takowych? Chodzi o dane techniczne, bym wiedział co kupić. Instrukcję całą przejrzałem lecz niestety nic nie znalazłem dot. doboru felg.
Z góry dziękuję*za odp.
gunter2079 08-04-2018, 14:10 A ten temat cały też przeczytałeś? Rozstaw śrub masz 5x108. Reszta to wróżenie z fusów. Popatrz co chcesz wiele stron z felgami dobiera felgi jak podasz dane auta. Jak juz bedziesz miał konkretne problemy typu rozmiar inny niz producent zaleca pytaj. To co zalecane masz na oponeo chociażby lub w tym wątku.
Wysłane z chińskiego fona
Już to koledze Gold1s napisałem w innym wątku, ale wolał powielić swój wpis niż najpierw poczytać.
Jeśli chodzi o dobór opon, to w instrukcji obsługi jest dosyć dużo napisane.
A jak ktoś nie ma ochoty przeczytać tego tematu, to najlepiej znaleźć sobie w necie jakiś folder reklamowy Forda S-Max. Tam będą też fabrycznie dobrane rozmiary felg aluminiowych.
Popatrz co chceszNo właśnie chciałbym wiedzieć, co powinienem szukać, a potem szukać :).
inny niz producent zaleca pytajStąd moje pytanie, gdyż nie mam pojęcia, jakie producent zaleca. W instrukcji wyczytałem tylko o oponach, nic o felgach. Chciałbym otrzymać informację od fachowców znajdujących się na tym forum, gdyż po prostu się na tym nie znam, a nie chcę kupić złych kół.
to w instrukcji obsługi jest dosyć dużo napisane.O oponach tak, nic o felgach aluminiowych.
najlepiej znaleźć sobie w necie jakiś folder reklamowy Forda S-Max. Tam będą też fabrycznie dobrane rozmiary felg aluminiowych. Czy możesz wyjaśnić o jaki folder chodzi?
Tak jak napisałem - nie znam się na tym, nie chcę kupić bubla. W niektórych postach jest to niejasno napisane, pobieżnie, a ja chciałbym otrzymać od kogoś*kompetentnego - odpowiednie informacje - o które serdecznie proszę.
Znalezione na szybko w google:
1. S-Max 2006-2010
https://issuu.com/mustaphamondeo/docs/ford_s-max_2008
2. S-Max 2010-2015
https://www.harrisonsford.co.uk/pdfs/s-max.pdf
Znajdziesz już sobie felgi sam w tych broszurkach, czy podać Ci jeszcze strony?
1. S-Max 2006-2010
https://issuu.com/mustaphamondeo/docs/ford_s-max_2008Nie ma tam nic, co może mi pomóc. Jeśli nie chcesz mi pomóc - proszę oszczędź sobie takie nabijanie postów.
Nie ma tam nic, co może mi pomóc.Może napisz konkretnie, jakie informacje mogą Ci pomóc?
BTW. Nie bardzo rozumiem po co Ci ta wiedza. Napisałeś, że chcesz kupić NOWE felgi. To jedź do ASO (albo jakiegoś sklepu z akcesoriami do samochodów) tam Ci dobiorą właściwe. Będziesz spokojny, a nie polemizujesz z jakimiś parchami na forum internetowym.
To jedź do ASONie stać mnie na to :).
Szukam czegoś na OLXie, nie musi być oryginał, może być używka już razem z oponami, tylko chodzi mi o to by kupić odpowiednie.
Wiem już, że rozstaw śrub = 5x108. Ale co dalej? Czytałem coś o jakichś obciążeniach i inynch danych technicznych, tylko właśnie nie wiem, jakie muszę znać, aby kupić odpowiednią oponę z felgą alu.
Rozstaw: 5x108
Otwór centrujący: 63,3
Fabryczne ET: 55. Inne ET pasujące bez problemów: 40-55.
S-Max ma szpilki 14, więc teoretycznie musisz szukać felg dedykowanych do S-Maxa/Galaxy, chociaż są forumowicze, którzy jeżą na felgach z Mondeo, a nawet z Focusa/C-Maxa - a w ww. szpilki są 12.
W broszurkach masz fotki z felgami, na jakich wyjeżdżały S-Maxy z fabryki. Jak chcesz kupić używane felgi dedykowane do S-Maxa, to najlepiej wybrać w broszurce felgę, która Ci się podoba i takiej szukać. Np. na Allegro możesz sobie odfiltrować felgi stosując nawet filtr "Ford (Oryginalne OEM)".
I o taką pomoc prosiłem.
Parch - pięknie dziękuję. Serdecznie pozdrawiam.
lukass1987dj 09-04-2018, 19:59 Ja z inne beczki.... 2.0 TDCi 120kw co ile rozrząd się wymienia?
stingerA6 09-04-2018, 20:02 Zapytaj w odpowiednim wątku. Nie siej zamętu
lukass1987dj 09-04-2018, 20:24 Dobra, ps widzę że chipa masz, ja się sie zastanawiam. Wszystko z silnikiem ok? Nie kopci?
woro_woro 09-04-2018, 21:13 admin zaraz ci wytłumaczy
mikawajos 09-04-2018, 23:25 czołem Koledzy!
szybkie pytanko w nocy:
235/50/R17 - nie za bardzo mogłem znaleźć czy ktoś takie coś ma,
Akurat znalazłem ofertę wraz z oponami, (od forda mondeo- chyba 7.5JX 17H2 ET55?), i sę mocno zastanawiam jak to będzie, jeśli w ogóle, pasować do Maxa (polift,10'). trza będzie stosować coś jeszcze, jakieś nakładki czy wejdą plug&play?
z góry dziękuję za pomoc!
M>
Parametry felgi jak najbardziej ok.
Rozmiar opony też, ale sprawdź na wszelki wypadek jaki maja indeks nosności (musi być minimum 95), ale zgadując że są to kółka z Mondeo Mk5, to nie powinno byc z tym problemu.
Tak podbije bo gdzieś mi "zaginały" dekielki do śnieżynek 18' i muszę kupić czy to standardowe rozmiar 54,50? Czy inny?
Pozdrawiam
Witam serdecznie.
Zamierzam założyć do auta opony o rozmiarze 235/50 R18 (felgi oryginalne "Y").
Czytałem w temacie, że jest szansa na wzrost "wygody".
Czy ktoś może takie opony w aucie ma i czy z przodu przy skręcie nigdzie nie obcierają o nadkole bądź błotnik ?
Mam takie na zimę. Nic nie ociera nawet przy obniżonym o 15mm fabrycznie zawieszeniu (Titanium S) i dystansach 22mm. Sporadycznie ocierało jak miałem założone sprężyny Eibach ProKit (-35mm) i dystanse 22mm. Przy max skręcie w lewo jechanym dynamicznie ocierało czasem prawe przednie koło. 4x na całą zimę. Tak to luz.
Jeszcze raz podkreślam: ocierało sporadycznie dopiero przy zawieszeniu obniżonym o 35mm.
Ale to przy dystansach, czyli oponie odsuniętej od nadkola o 22 mm ;)
Bez żadnych dystansów i bez obniżania jest szansa, że nic nie będzie obcierać ?
Czytałem o dystansach (tak wiem jak brać do Dystom ;)), no ale to kolejny koszt :).
Nic nie będzie ocierać. Żadnych obaw! Pakuj 235/50R18 jeśli wolisz. Tylko uważaj z oponami bo to bardziej rozmiar do SUVów jest i większość ma ścianę boczną w kształcie balona zamiast prostą.
Tu wizualizacja pogądowa o co chodzi:
https://sites.google.com/site/latarmaxiu/misc/nokian.png
Na to też zwróciłem uwagę - szukam do aut osobowych nie do 4x4 :)
Bardzo dziękuję za pomoc.
planeta58 15-04-2018, 23:31 Ja jeżdżę na 235/50 /18 , et 55 nic nie obciera , ale gorzej to wygląda niż 235/45/18 . A czy komfort jest lepszy ? raczej nie odczuwalny.
Może wygląd ciut "grubszy" niż na 45, ale dla felgi bezpieczniej :) Dzięki bardzo za zdjęcia.
cześć,
przeszukałem forum ale nie widzę aktualnych informacji a w odniesieniu do auta typu s-max tym bardziej.
opony + s-max - a w zasadzie każde większe/cięższe auto.
założenia::
- skończyły mi się w zasadzie letnie, kończą mi się zimowe.
- zimę mam na stalowych 16, lato alu 17.
- jazda: głównie miasto, lub okolice [śląsk] raz w miesiącu przelot typu gliwice - warszawa, jakieś wyjazdy wakacyjnoferyjne. silnik 1.8 więc prędkości autostradowe, bez przekraczania.
dawno temu jeden z forumowiczów zachwalał mi całoroczne na galaxy. no i tak mnie kusi taki zakup. 225/50 r17. np:
Vector 4Seasons Gen-2 - Goodyear
crossclimate - michelin
nokian?
może ktoś ma, jeździł, coś doradzi?
zdaję sobię sprawę że nie będą tak dobre, jak opony premium sezonowe.
zimą w mieście śniegu niema wiele, ale czasem chwilowo co po sypie. zdaża się też jakiś wypad zimowy w okoliczne górki.
latem upały się zdarzają jak sami wiecie.
czasem człowiek wypada na chwile w jakieś niskie góry, lub jedzie np na wakacje do włoch. :-)
co sądzicie?
finansowo: komplet takich opon jak potrzebuję mogę mieć w dość dobrej cenie około 2200 zł.
gdybym kupował sezonowe, to pewnie coś z tych w dobrej cenie:) tzn
Barum Bravuris 3HM 225/50R17 98 V XL FR wychodzą najtaniej,
albo nieco wyżej [chyba lepsze?]
Uniroyal Rainsport 3 225/50R17 98 Y XL, FR... pomiędzy mamy jakieś klebery np.
cenowo załóżmy komplet letnich 1600 zł.
zimowe 215/60 r16 podobnie, tzn bez 400 zł / szt nic pewnie nie warto brać.
do małego auta kogoś z rodziny typu punto wsadziłem całoroczne Vector 4Seasons i sprawdzają się rewelacyjnie,
ale to maleńkie auto, o niewielkiej wadze i jescze mniejszej mocy ;)
pomożecie?
cattani75 16-04-2018, 14:40 Moja żona w fieście ma GY i... są jednak strasznie głośne w porównaniu z letnimi.
cattani75 16-04-2018, 14:41 Więc gdybym brał do większego auta to chyba CrossClimate, bo to opony letnie z homologacją zimową więc pewnie są cichsze.
mario595 16-04-2018, 18:36 Nabyłem vredestein Quatrac 5. Koła 16". Zimę udało mi się zaliczyć i jest bardzo dobrze. Teraz wiosna - również nie narzekam. Wydaje mi się, że był to dobry wybór. Z tym, że są to nowe opony. Zobaczymy jak się postarzeją. Na tą chwilę polecam. 215/60 r16.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
adamwro25 16-04-2018, 21:05 Mam właśnie crossclimate plus 225/50/17 w galaxy, kupiłem je w grudniu za 2300 poki co brak zastrzeżeń zima, deszcz, lato - zobaczymy jak z trwałością
Moja żona w fieście ma GY i... są jednak strasznie głośne w porównaniu z letnimi.
a jaki model?
g2 czy starszy? podobno w g2 poprawili.
Wątków o oponach trochę już było.
Ja u siebie stawiam na komfort jazdy i ciszę. Dlatego na zimę mam Nokiany WR D4 a na lato GY Eagle F1 Ass 3. Cisza, cisza, cisza... :)
cattani75 17-04-2018, 06:55 a jaki model?
g2 czy starszy? podobno w g2 poprawili.
G2, kupowane w zeszłym roku. Po prostu te lamele grają.
ta głośność mnie przekonuje, tzn zależało by mi by oczywiście było jak najciszej.
z drugiej strony jeśli chodzi o parametry w testach [a że testom do końca ufać nie można to też wiadomo] wypadają chyhba najlepiej na nasze warunki, gdzie nie często ale jednak warunki zimowe na drogach mamy.
cattani75 17-04-2018, 07:49 Gdybym miał wybór, wziąłbym Michelin CrossClimate (to jednak opona letnia). Niestety nie było w rozmiarze, jaki potrzebowałem.
Oczywiście wcale nie oznacza to, że byłoby lepiej. :-)
a crossclimate+ [ta nowa wersja] ktoś testował? podobno zachowują swoje parametry przy zużyciu, coprawda to letnia z zimową homologacją... ale zaczynam to brać mocno pod uwagę.
virusford 19-04-2018, 10:03 Ja miałem Barumy, fakt że założone w Peugocie 307, ale śmigałem na nich 3 lata i za dużego zużycia nie widziałem. Chyba, że śmigasz 30-40 tys. rocznie to nie wiem. Ja w granicach 15 tys. jeździłem i fajnie. Jednak podkreślę, że w temp 0-4 st. odczuwalny był ślizg nawet na suchej nawierzchni na rondzie. Ale coś za coś ..... No i oczywiście waga pojazdu ....
też myśle o CrossClimate+
robie 30 kkm rocznie, 90 procent w mieście, drogi odśnieżone.
ostatnie zimy są takie, że sniegu jest mniej niż kilka dni w roku, szkoda mi jeździć na zimówkach pół roku po suchym asfalcie i temperaturach około zera
gunter2079 23-04-2018, 08:48 Właśnie sobie założyłem felgi z oponami. felgi alutec ikenu 7,5x17 ET45 opony 235/55R17. Wrzucam jak to wygląda dla zastanawiających się. Nic nie obciera. Balon duży ale wysokość opony taka sama jak na 215/60R16 wiec komfort jest taki sam poz tym że auto jest wyższe (takie mam odczucia).
Z ciekawszych rzeczy zastanawiałem się czy będę musiał zmieniać parametry w ELM'mie dot. opony. Po testach z Janosikiem stwierdzam ze prędkość jest teraz taka sama na Janosiku i na liczniku. Sprawdzałem narazie do 140 km/h.
Pozstaje tylko jakoś pomalować te zaciski. Na pewno nie na czerwono. Jakbyście zdjęcia innych kolorów to proszę o wrzucenie.
woro_woro 23-04-2018, 09:37 O gustach się nie dyskutuje ale to nie mój klimat. Za bardzo SUVowy się wydaje.
... opony 235/55R17.
...
wysokość opony taka sama jak na 215/60R16
...
Co z tego że wysokośc opony jest taka sama, skoro masz różnicę 1 cala na średnicy felgi ...
gunter2079 23-04-2018, 12:30 Co z tego że wysokośc opony jest taka sama, skoro masz różnicę 1 cala na średnicy felgi ...
Jak dobrze rozumiem to wysokość opony daje komfort. Niższa opona = bardziej szywna. U mnie stary i nowy ma 129 mm - w tym sensie
Patrząc pod tym kątem to tak, a nawet ze względu na szerokośc opony 235 powinno byc lepiej, ale rozmiarowo (jako całe koło) jest po prostu sporo za duże ...
planeta58 23-04-2018, 22:41 Tak to wygląda .
Tomii2512 24-04-2018, 18:40 Na moim kanale https://www.youtube.com/watch?v=_PQkrnmDaIg pomalowałem zaciski i założyłem buty letnie . Zapraszam i pozdrawiam
Trochę jak koza wygląda z tym balonem:) Ale to tobie ma być dobrze i tobie ma odpowiadać więc nie bierz tego do Siebie.
gunter2079 25-04-2018, 09:21 Trochę jak koza wygląda z tym balonem:) Ale to tobie ma być dobrze i tobie ma odpowiadać więc nie bierz tego do Siebie.
Spoko. Wiem jak wygląda. Przy tym balonie wydaje się ze felga to 16". Zdjęcie wrzuciłem dla zastanawiajacych się bo dużo opon z nowych s-maxów się pojawia. Osobiście uważam że 20" felgi byłyby lepsze ale.... komfort ważniejszy no i $.
Grabiarz 25-04-2018, 20:00 Witam. Niedawno stałem się szczęśliwym(oby) posiadaczem eSia na kółkach 16" choć przymierzam się do zakupu 17" na lato i pozostawienia 16 na zimę. Żeby mój karawanik nie sprawiał za dużo problemów mam do was koledzy pytanko o dojazdówkę brać 16 czy 17 skoro będzie taki zestaw u mnie? Światełka w Tunelu! :P
woro_woro 25-04-2018, 20:06 polecam 17" od Volvo s80
Grabiarz 25-04-2018, 20:10 http://allegro.pl/show_item.php?item=6948594875&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a144 4b540a86acf77d00be2ff62 czyli takie kółeczko jak rozumiem będzie ok?
woro_woro 25-04-2018, 20:38 Niby tak ale czy warto tyle płacić...
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7257018616
Grabiarz 25-04-2018, 20:55 Rozumiem chodziło mi głównie o rozmiar, chciałem wiedzieć na czym stoję :). Podziękował kolego.
Pokemoniec 28-04-2018, 13:35 Jakbyście zdjęcia innych kolorów to proszę o wrzucenie.
To moje ostatnie "dzieło"
woro_woro 29-04-2018, 20:50 O i też tak chcę. Pomalowany sam zacisk, bez klocków. Rozumiem, że wszystko zdejmowałeś, czy oklejałeś taśmą? Bardzo estetycznie.
Pokemoniec 29-04-2018, 21:59 Oklejałem taśmą i pędzelek, trochę się namęczyłem z tym :)
gunter2079 30-04-2018, 14:12 Czym malowales? Oczywiście chodzi o farbę a nie rodzaj pędzla :) jak dlugo schło i ile czasu nie poruszałes sie autem?
Wysłane z chińskiego fona
Hej,
Właśnie zaposiadłem S-Maxa. :)
Jako, że kupiłem go na zimówkach 215/60/16, myślę nad zakupem czegoś na lato. Na oku mam ładne felgi 17" (używki, chyba w dobrej cenie - 1600 zł, takie Y jak na zdjęciu 3 posty wyżej, stan super), ale z oponami 235/45 (chyba od Mondeo). Wydaje mi się to trochę słabe, różnica w średnicy wyniesie chyba ponad 2 cm... czy ktoś miał doświadczenia z takimi kołami? Wedle instrukcji dla felg 17" opony powinny być 225/50...
NEFLAJTE 30-04-2018, 18:40 Jak 17 to tylko 225/55 bo 225/50 będą minimalnie mniejsze od twoich zimówek . Ja mam 55 i jest super
Pokemoniec 30-04-2018, 19:45 Czym malowales? Oczywiście chodzi o farbę a nie rodzaj pędzla :) jak dlugo schło i ile czasu nie poruszałes sie autem?
Poczytałem tu na forum temat i spróbowałem hammerite niebieski młotkowy. Schło przez noc bo akurat malowałem popołudniu. Nie pamiętam czy rano gdzieś jechałem czy nie. Efekt jest spoko. Na zdjęciu tak dobrze nie widać.
Hej,
jestem nowym posiadaczem S-MAXA 2.0 benzyna 2006, planuje kilka zmian czy doposażenia, mam kilka pytań i prośba o Wasze porady.
Auto kupiłem na ALU 16" zimówki (nieoryginalne), zastanawiam się na oryginalnymi 17" + opony 225/50/17, nie mogę znaleźć dokładnych parametrów oryginalnych FELG, jakie parametry mają oryginalne alu felgi FORD 17"
juri2069 01-05-2018, 12:48 Co do ad 1 to nawet nie szukałeś:) Pierwsze z brzegu:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=31409
Co do ad 1 to nawet nie szukałeś:) Pierwsze z brzegu:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=31409
szukałem szukałem, być może na złej stronie a jest ich 66, nadal nie znalazłem:
7.0Jx17H2 ET55
7,5 x 17 ET37
Rozstaw śrub 5*108.
Średnica wewnętrzna felgi 63,3 mm.
które? :)
7.0Jx17H2 ET55
7,5 x 17 ET37
Te pierwsze fabryczne, te drugie lepiej wyglądają na aucie :619:
Te pierwsze fabryczne, te drugie lepiej wyglądają na aucie :619:
wszystko jasne, dziękuje MAG
Dobra, kochani.
Przeglądnąłem masę postów na forum na temat rozmiarów felg i opon i dalej nie mam jasności i nie zdecydowałem jeszcze co zanabyć.
Mój niedawno kupiony SMarks ma koła zimowe 215/60/R16 i wygląda tak (klik powiększa zdjęcie):
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/a5db568c5c4b.jpg (https://naforum.zapodaj.net/a5db568c5c4b.jpg.html)
Oczywiście jest śliczny 8), ale koła d.. nie urywają.
Tak więc chcę kupić letnie koła - 17" lub 18".
Najbardziej mi się podobają 18" - śnieżynki, czy Y czy jak je tam zwał:
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/7ac38d249540.jpg (https://naforum.zapodaj.net/7ac38d249540.jpg.html)
Dość fajne są też te z (chyba) wersji individual, choć jednak bardziej podobają mi się te z poprzedniego zdjęcia:
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/ce7cbfa60e72.jpg (https://naforum.zapodaj.net/ce7cbfa60e72.jpg.html)
Spoko wydają mi też się takie 17":
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/c648895032ff.jpg (https://naforum.zapodaj.net/c648895032ff.jpg.html)
I teraz moje wątpliwości:
Czy rozmiar felgi i opony ma istotny wpływ na eksploatację - zużycie zawieszenia, spalanie, itp?
Rozmiary:
- przy 18" myślę, że zalecany przez Forda (235/45) jest OK, czy jeździł ktoś na 225/50? Wtedy mam te 7 mm gumy więcej.
- przy 17" zalecany fordowski (225/50) jest jakiś mały. Tu jest kilka opcji. 225/55 jak wspominał NEFLAJTE, 235/50, a może 215/55?
Generalnie zastanawiam się ile muszę mieć gumy, aby jeździć komfortowo i móc wjechać na krawężnik, bo parkuję niestety pod chmurką. Najmniej mają zalecane 18" - 106 mm, nie wydaje mi się to tragedią, ale nie mam doświadczenia więc wdzięczny będę za opinie.
|
|