Zobacz pełną wersję : [Ogólne] Mondeo MK3 , MK4 CHIP TUNING - kompendium wiedzy


Strony : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

Struna
14-07-2012, 19:33
turbo jak najbardziej, wolnossące niby też ale za wiele się tam nie poszaleje.

bury22
14-07-2012, 20:01
no pewnie ze idzie , tylko rezultat marny w porównaniu do TD , chyba ze turbo benzin :)

jarozza
15-07-2012, 16:58
Dzieki, szkoda :(

heko
15-07-2012, 19:52
MK3 po wymianie IC na większy i montażu decata...i małej poprawce


http://img716.imageshack.us/img716/7311/mondeo20tdci115kmicdcat.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/716/mondeo20tdci115kmicdcat.jpg/)

Fordziak
15-07-2012, 20:50
Więc podzielę się spostrzeżeniami po dokładce decata i wymianie IC.Na 5 biegu nie dusi go nawet przy 60kmh gniecie w fotel,zbiera się szybciej.Najciekawsze jest to że wyjeżdżając z domu wyzerowałem kompa spalanie i średnią prędkość po dojechaniu do Grzesia miałem wskazania średnia prędkość 78 spalanie 5,6.Przed wyjazdem z Kraka również zerowanie kompa po dojeździe do domu wskazania średnia prędkość 76kmh średnie spalanie 4,5.Wiem że komp spalania przekłamuje o 1l co sprawdzałem kilka razy przy tankowaniu do pełna.Więc same pozytywy.

Snajper_881
16-07-2012, 21:00
Fordziak, fajnie, też miałem fabrycznie 115KM to są fajne wersje, stała geometra, te sprawy... :) Obawiam się troszkę o Twoja turbinkę, bo 1.4 na seryjnej to chyba trochę dużo? Dbaj o nią... :)

Fordziak
16-07-2012, 21:06
Podobno do 1,5 jest bezpiecznie g;) przy emeryckiej jeździe.

heko
21-07-2012, 12:09
Mondeo MK3 130KM na hybrydowym turbo :)



http://img23.imageshack.us/img23/2038/mondeo20tdci130kmhybr.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/23/mondeo20tdci130kmhybr.jpg/)

matosu
21-07-2012, 16:16
No Grzesiu :) arcydzieło Ci wyszło

Snajper_881
21-07-2012, 19:18
Coś bardzo mało tych NM :P

Przebieg serii dość ciekawy :D

bury22
21-07-2012, 21:49
co to jest za hybrydowe turbo ?

matosu
21-07-2012, 22:15
Snajper, mało koników bo wtryski seria :) może za miesiąc, może za dwa takie sobie proszę ja Ciebie 30% większe wskoczą :p

Seria ciekawa bo ciekawie geometria się nie domykała :(

heko
22-07-2012, 21:06
Mondek 1,8 na delikatnym gifcie


http://img818.imageshack.us/img818/9838/mondeo18tdci125km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/818/mondeo18tdci125km.jpg/)

anastazyy
24-07-2012, 18:45
Teraz zaczynam żałować że dopiero po 1,5 roku od zakupu zdecydowałem się na chipa. No ale cóż uczymy się na błędach. Jak narazie wszystko ok. Jestem zadowolony i polecam kolegę Heko. Trochę martwi mnie lekkie dymienie ale już lekko dymił jak Heko sprawdzał serie. Zobaczymy co będzie dalej.

lemon
24-07-2012, 20:56
Witam,

I u mnie przyszedl czas na virusa. Zdecydowalem sie na Ecu Project i jestem bardzo zadowolony - mirass to prawdziwy profesjonalista. Chcialem wersje light bez zadnego dymienia i sie wszystko udalo. Seria 158KM i 382Nm po lightowym modzie 170KM i 410Nm. Jutro zapodam wykres.

januszstom
26-07-2012, 12:20
Witam,

I u mnie przyszedl czas na virusa. Zdecydowalem sie na Ecu Project i jestem bardzo zadowolony - mirass to prawdziwy profesjonalista. Chcialem wersje light bez zadnego dymienia i sie wszystko udalo. Seria 158KM i 382Nm po lightowym modzie 170KM i 410Nm. Jutro zapodam wykres.
Nie wiem czy słusznie zauważyłem 12 koni przyrostu- co za rewelacja???:(

Struna
26-07-2012, 12:24
12 koni przyrostu- co za rewelacja???napisał, że chciał wersję light

lemon
26-07-2012, 15:17
Dokladnie jak mowi kolega struna a poza tym nie moc a moment obrotowy jest najwazniejszy. 410Nm w wersji light uwazam za wystarczajacy jak na poczatek:P

heko
26-07-2012, 15:28
podjedź na hamownie za 2 tyg. i zobacz jaki moment wypluje :D

lemon
26-07-2012, 15:44
Heko - tzn bedzie mniej czy wiecej tego momentu?:) Chetnie bym podjechal ale we srode juz wracam do UK.

heko
26-07-2012, 16:36
...no to podjedź we wtorek :D

lemon
26-07-2012, 16:44
Dzieki za zaproszenie ale niestety nie ma czasu juz za wiele. Poza tym 300km w jedna strone to troche duzo dla mnie:)

heko
26-07-2012, 17:52
...do Mirasa podjedź :D

lemon
26-07-2012, 20:42
Nawet na hamowanie do mirassa nie mam juz czasu. Na hamownie to sie wybiore ale juz w UK. W przyszlym roku wracam do pl to bedzie czas zeby autko shamowac jeszcze raz i moze dalsze male mody. Pozdro

wojtekdg
26-07-2012, 21:30
Chetnie bym podjechal ale we srode juz wracam do UK.

Ale dzisiaj jest czwartek wiec ???:027::shock:

lemon
26-07-2012, 21:56
No widzisz juz czwartek a ja jeszcze domu w pl nie kupilem i jeszcze hamownie mam odwiedzic:) spokojnie na wszystko przyjdzie czas ale hamowni juz w moj napiety grafik nie wcisne (:

woytex2
27-07-2012, 20:12
Heko mam pytanie , czy poprawka programu u ciebie bedzie kosztowac tyle co nowy chip ? jestes w stanie tak zaczarowac zeby bez zdejmowania mocy mniej kopcil bo sie boje ze dpf klęknie . Kopci mi przy ruszaniu i wogole jak sie depnie ....

heko
27-07-2012, 20:28
przy ruszaniu?...to raczej nie od chipa, a co do reszty, jasne, wpadnij na diagnozę dpf i ew. gratisową poprawke :)

woytex2
27-07-2012, 21:00
ale przed chipem nie kopcil no może minimalnie ... ok w przyszlym tyg mam urlop to sie wybiore przy okazji na wycieczke :)

heko
27-07-2012, 21:02
niemożliwe, jest na 100%...ale w MK4 jest całkiem przelotowy, więc spoko poszcza każdego dymka :)

woytex2
28-07-2012, 13:10
no tak tylko może pierwszy wlascicciel wykastrował , bo dymi nawet przy delikatnym parkowaniu ...

heko
28-07-2012, 13:41
hmmm...no chipem wolnych obr. i poniżej 1600 się nie rusza, więc coś jest na rzeczy...może egr?

woytex2
28-07-2012, 13:43
Poczekamy zobaczymy ;) narazie niech sobie kopci ...

bodziofila
28-07-2012, 18:26
napewno egr objaw taki jak u mnie gdy byl zasyfiony...czyszczenie powinno pomocg:galy a narazie niech sobie kopci a pozniej zgasnie przy dojezdzaniu do swiatel:)

Fordziak
02-08-2012, 20:09
heko coś Ty mi narobił,nie zamawiałem eko tuningu.Zalałem pod korek 500km po mieście 25l, drugi raz to samo.Jakieś czary czy coś??

heko
02-08-2012, 21:09
upsss, sorki, przyjedź na poprawkę, zrobimy tak żeby palił więcej :P

wilhelm
02-08-2012, 21:32
Zalałem pod korek 500km po mieście 25l

Jak ty to robisz? Mnie mondek tyle palił w trasie na 6 biegu z tempomatem na 100km/h...

Fordziak
02-08-2012, 21:38
Mój nie ma szóstego biegu może dlatego?.Emerycko też nie jeżdżę bo średnią na kompie mam 40km a tylko po mieście to jest wyczyn.

wilhelm
03-08-2012, 09:28
Czyli masz 115 ze stałą geometrią? Tym bardziej nie wierzę w takie spalanie, skoro mówisz że nie jeździsz emerycko. No chyba że śmigasz po mieście w nocy jak jest pusto :D

MaroX
04-08-2012, 20:49
heko coś Ty mi narobił,nie zamawiałem eko tuningu.Zalałem pod korek 500km po mieście 25l, drugi raz to samo.Jakieś czary czy coś??

Ja mam automata to pewnie nie ma co porownywac...ale kiedys probowalem eco drive'ingu to w trasie do max 90km/h przy 2 tys nastepny bieg i faktycznoe da sie zejsc do 5, ale zeby jezdzic tak na codzien to musialbym byc chyba wykastrowany...
Natomiast po miescie - warszawie- jezdzac normalnie w ciagu dnia i nie blokujac ruchu 5 litrow na 100 jeat w mondeo nie osiagalne przynajmniej moj czarnuch wypija po warszawie min 8, ale to automat, po trasie spala ok. 6

medyk88
08-08-2012, 14:23
Ja mam automata to pewnie nie ma co porownywac...ale kiedys probowalem eco drive'ingu to w trasie do max 90km/h przy 2 tys nastepny bieg i faktycznoe da sie zejsc do 5, ale zeby jezdzic tak na codzien to musialbym byc chyba wykastrowany...
Natomiast po miescie - warszawie- jezdzac normalnie w ciagu dnia i nie blokujac ruchu 5 litrow na 100 jeat w mondeo nie osiagalne przynajmniej moj czarnuch wypija po warszawie min 8, ale to automat, po trasie spala ok. 6

normalnie Ci pali
mi 1,8 125hp 8,2l w miescie
zobaczymy co po czipsie bedzie

bodziofila
09-08-2012, 06:22
podziekowania w imieniu brata dla pana grzeska (saabik brata odrzyl juz i po wywaleniu filtra,jezdzi super,turbo juz pracuje jak dawniej)no i ode mnie za zalatanie dpfa dziekuje i pozdrawiamg:D

berater
09-08-2012, 20:51
Jaki On tam Pan. Tylko tak wygląda :).
Jeżeli już, to dla najmłodszych wujek Grzegorz.
Poza tym nie wiem czy wujek będzie zadowolony jak zobaczy swoje imię pisane małą literą :lol:.

heko
09-08-2012, 23:33
Jaki On tam Pan. Tylko tak wygląda :).
Jeżeli już, to dla najmłodszych wujek Grzegorz.
Poza tym nie wiem czy wujek będzie zadowolony jak zobaczy swoje imię pisane małą literą :lol:.

wyglądam na pana:?::?::D
za wujka, to......:diabel2:
pal licho małe "g"...ale czemu grzesek:?::?::D

maximondi
10-08-2012, 01:16
Oj pany, pany! Trochę wyobraźni, widzicie ze chłopak nie ma polskich znaków. Zapewne chciał napisać " grześka " . Ot cała filozofia.

bodziofila
10-08-2012, 06:18
oj poprawiam sie PANA GRZEŚKA g:D ,mało używam polskich znaków;) ale tak ma wiekszość forumowiczów pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję:D

Snajper_881
11-08-2012, 19:40
Ojjj...chyba się narażę na biczowanie na najbliższym zlocie ale tak czyta te bzdury i nie rozumiem...
Ja tam nie wiem, jak Wy robicie takie wyniki spalania. Dla mnie to bzdura i efekt "placebo". Nie znam się na tym, ale skoro więcej KM i NM to więcej paliwa wtryskiwanego do cylindrów, z powietrza się to nie weźmie. No okej, częściowo z powietrza też ale żeby podnieść doładowanie trzeba dowalić paliwa i koło się zamyka. U Heka miałem wgrywane...hmm....jakby to zliczyć to chyba z 25 programów :P a takie na których jeździłem to około 5 i jestem ********* zadowolony ale nigdy nie udało mi się po chipie uzyskać mniejszego spalania, nawet jadać normalnie. Dla mnie to fizycznie niemożliwe. Teraz mi spala średnio 8L, czasem widzę na komp 5.8 a czasem 10.8L/100 śr.
Przyjąć można około 7L 8L i jest to całkiem wytłumaczalne. Moc nie bierze się z radości po Chipie tylko z paliwa... :P
Reasumując, z ostatniego wyniku (Heko wie :P pierwsze ponad 200KM w MKIII w PL) jestem strasznie zadowolony ale jeśli spalanie miałoby spadać w prost proporcjonalnie do mocy jak u Was to musiałbym spalać 2.5L :P

lemon
13-08-2012, 00:02
U mnie tez spadlo po wisurie z 6.2 lub 6.3 (dokladnie nie pamietam) na 5.5l/100km wiec cos w tym musi byc jadac z praktycznie ta sam predkoscia tj 120-130km/h. ta sama trasa i nawet auto bardziej zapakowane. Wiec cos w tym musi byc.

wilhelm
13-08-2012, 00:42
Ja się podpisuję pod tym co napisał snajper. Nie ma bata żeby auto po chipie przy deptaniu paliło mniej. Może w trasie jak się jedzie 250km autostradą ze stałą prędkością to spali trochę mniej. Ale skoro samochód ma 30% więcej mocy, która bierze się głównie z paliwa to wykorzystując tą moc na codzień auto na bank spali więcej, chyba że ktoś jeździ 50km/h lewym pasem i zmienia biegi przy 2000 obr :D

Snajper_881
13-08-2012, 09:40
Z tym, że wiesz Wilhlem, ja mam inne wtryskiwacze więc...
Ale tak jak mówię, nawet na ori gratach i po chipach zawsze miałem większe spalanie. :)

heko
13-08-2012, 09:57
...się wypowiedzieli, dwóch co o standardowym chipie wiedzą raczej niewiele :P ...na takich grubych modach jak w Waszych Mondkach może być różnie, ja także upalam swoje i spalanie mam niemałe, ale o spadku spalania melduje 95% zachipsowanych, to jasne że dawka paliwa sie zwiększa, diesel na powietrzu nie jeździ, ale zwiększony moment obr. skutkuje większą dynamika auta, a to z kolei powoduje szybsze osiąganie prędkości przelotowej, rzadszą potrzebę redukcji biegów przy wyprzedzaniu i podjazdach pod górę, czyli jazdę na niższych obr. a to nic innego jak podstawa ECOdrivingu :D

lemon
13-08-2012, 10:48
Wirus by Ecu Project. Teraz s-max daje rade:)

Snajper_881
13-08-2012, 11:47
Fajnie, prawie do końca jest powyżej 300NM :)

heko
13-08-2012, 12:59
MK3 115KM z DPF :)


http://img338.imageshack.us/img338/6891/mondeo20tdci115kmzdpf.jpg



nowiutkie MK4 140KM Delphi :D



http://img7.imageshack.us/img7/6803/mondeo20tdci140kmdelphi.jpg

heko
14-08-2012, 15:21
...i jeszcze raz nowe Delphi w 2.0 140KM, tym razem w S-maxie :)


http://img32.imageshack.us/img32/8758/smax20tdci140kmdelphi.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/32/smax20tdci140kmdelphi.jpg/)

barczol
14-08-2012, 20:50
Co sądzicie o moim wykresie?

http://desmond.imageshack.us/Himg545/scaled.php?server=545&filename=mondeol.jpg&res=crop (http://img545.imageshack.us/img545/2835/mondeol.jpg)

heko
14-08-2012, 20:56
...myślę że źle skalibrowane przełożenia na hamowni, bo za wysokie obroty, a za mały moment jak na ten silnik...moc jest OK, ale przełożenia na to nie wpływają

barczol
14-08-2012, 21:15
Czyli wirusik do poprawy?

heko
14-08-2012, 21:17
...nie, wirusik standard, jak każdy siemens, zdycha pow 3600obr....tylko hamujący źle ustawił hamownie

barczol
14-08-2012, 21:25
aha rozumiem:)

pajakciutek
15-08-2012, 23:26
Witam. Czy da się coś zrobić w kierunku podniesienia mocy w mondeo 2.2 tdci? Jeżeli tak to o ile i czy są jakieś ograniczenie w związku ze zużyciem silnika( np czy można to zrobić z silnikiem po 300 tys km).Pozdrawiam

MaroX
15-08-2012, 23:33
Heko czy istnieje fizyczna mozliwosc delikatnego podniesienia cisnienia doladowania na standardowej turbinie ze zmienna geometria sterowana podcisnieniem w mk3 2.0 tdci 115ps bez interowania w mechanike? Oczywiscie w rozsadnym zakresie, ktory turbo bedzie w stanie zniesc przez jakis czas... Mozna to podregulowac manipulujac dlugoscia wodzika przestawiajacego lopatki vnt?
Domyslam sie ze przy niezmienionej wielkosci wirnika zwiekszenie cosnienia bedziemy,mogli uzyskac jedynia przez wprawienie wirnika w wyzsze obroty? Czy ta seryjna turbina jest w stanie troche wiecej uciagnac, Powiedzmy o 0,1 - 0,2 bara wiecej bez powaznego uszczerbku na zdrowiu?:!!::D
Chcialbym podjechac w swoim czarnuchu na 150 - 155 kuca bez wkladania hybrydy...ciekawe czy delikatne pogonienie turbiny i decat daloby kilkanascie dodatkowych koni...???

heko
16-08-2012, 07:14
...przy każdym chipie, podnoszę boost śr. o 0,1-0,15bar ...czasami nawet 0,2bar :)
...manipulowanie cięgnem jest ostatecznością i można to robić tylko posiadając wskaźnik doładowania, ponieważ MAP w Fordach "widzi" tylko 1.55bar, więc sterownik niema kontroli nad przeładowaniem...a to może źle się skończyć dla sprężarki

Snajper_881
16-08-2012, 10:28
Witam. Czy da się coś zrobić w kierunku podniesienia mocy w mondeo 2.2 tdci? Jeżeli tak to o ile i czy są jakieś ograniczenie w związku ze zużyciem silnika( np czy można to zrobić z silnikiem po 300 tys km).Pozdrawiam

Z 2.2 było już wiele wykresów. Myślę, że okolice 190KM są chyba dostępne, moment nie wiem, ale pewnie blisko 480NM. Z tego co słyszałem od HEKO, przebieg niema znaczenia, ważne, żeby był zdrowy silnik. Ja od siebie dodam, że dobre zrobiony program, np. u Heka czy w dużej tunningowni raczej nie jest w stanie zniszczyć silnika.

MaroX
16-08-2012, 15:16
...przy każdym chipie, podnoszę boost śr. o 0,1-0,15bar ...czasami nawet 0,2bar :)
...manipulowanie cięgnem jest ostatecznością i można to robić tylko posiadając wskaźnik doładowania, ponieważ MAP w Fordach "widzi" tylko 1.55bar, więc sterownik niema kontroli nad przeładowaniem...a to może źle się skończyć dla sprężarki

Oki, dzięki za wyczerpująca informację...8)

piluim
19-08-2012, 15:13
Z 2.2 było już wiele wykresów. Myślę, że okolice 190KM są chyba dostępne, moment nie wiem, ale pewnie blisko 480NM. Z tego co słyszałem od HEKO, przebieg niema znaczenia, ważne, żeby był zdrowy silnik. Ja od siebie dodam, że dobre zrobiony program, np. u Heka czy w dużej tunningowni raczej nie jest w stanie zniszczyć silnika.
Witam kolegów forumowiczy mam pytanie do heko, czy już hamował i chipsował forduara x-type 2.2D i co mu z tego wyszło bo w teorii to silnik ten sam co w mondku a w praktyce już trochę się nacierpiałem z pompą ABS i pompą hamulcową i w salonie forda w Tarnowie się poddali. ( nie pozdrawiam salonu z Tarnowa)

Bump:

heko
19-08-2012, 21:03
..niema żadnych różnic w tych silnikach, więc wszystko zo wyczytasz, zobaczysz na forum o ich tuningu, możesz przełożyć sobie na 'Forduara" :D
...a problemy z abs i serwisem, no cóż, zdarza się w najlepszej rodzinie :)

heko
20-08-2012, 21:10
...2,2tdci 155KM :wink: ...jak to często bywa, małe braki w serii, ale udało sie naprawić


http://img833.imageshack.us/img833/7125/mondeo22tdci155km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/833/mondeo22tdci155km.jpg/)

piluim
25-08-2012, 11:54
heko,
jak tylko dostanę zwrot podatku czyli do 3 tygodni to zobaczymy co Ci sie uda wycisnąć z mojego kotka.
Tak apropos, to ile trwa taki zabieg bo zostawię żonę w galerii, a nie chcę żeby zruinowała kompletnie całego budżetu?
g:D ;-)

heko
25-08-2012, 12:31
...2..3h :)

heko
27-08-2012, 17:18
Mondeło 1.8 125KM :D



http://img222.imageshack.us/img222/9838/mondeo18tdci125km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/222/mondeo18tdci125km.jpg/)

Woytas
27-08-2012, 17:33
piknie wyszedł :D

, że tak powiem jak wracałem z Włoch to między Monachium a Berlinem lekko było żal na duszy , że fabryką jadę :D

kicaj
28-08-2012, 08:32
heko, a nie mogles tego 1Nm dołożyć - byłaby 400tka...?

heko
28-08-2012, 08:51
...ten jeden był, ale potrzebowałem na piwo... :P

Woytas
28-08-2012, 10:56
... z ciekawości się zapytam pojawiających się tu tunerów czy mierzycie AFR i EGT ?

wilhelm
28-08-2012, 12:50
Żeby zmierzyć EGT to musisz mieć czujnik (wkręcony, lub w spawany w kolektor wydechowy) przy głowicy :)

heko
28-08-2012, 13:45
...w nowszych tdci widać to dokładnie na IDS :P

Woytas
28-08-2012, 15:26
...w nowszych tdci widać to dokładnie na IDS :P

Grześ a nowsze to PSA czy też może od jakiegoś rocznika a może dołożyli czujnik i w sofcie uaktywnili ? Pytam się z ciekawość bo w sumie dość istotny parametr

heko
28-08-2012, 16:12
w MK3 poza tym z DPF, niema czujnika EGT

dante3005
31-08-2012, 16:02
Witam :)
Wiem, że w miarę łatwo podkręcić diesel'a za pomącą chipa.
A jak to jest z benzyną? Pytam na razie z ciekawości.
Przesiadłem się z Accorda na Mondeo MK3 2.0 147 KM i jak dla mnie to trochę mało.
Hania miała 131, ale bujała się szybciej od Mondziaka.
Jakie mogą być koszt?
Czy w ogóle warto?
Jak to wpłynie na żywotność silnika przy przebiegu 150 tys.?
Z góry dziękuję za odp.
Pozdrawiam

jvc
31-08-2012, 16:21
Czy w ogóle warto?
Nie warto

heko
31-08-2012, 16:42
...10-15KM się wystruga, a z żywotnością przy takich przyrostach niema problema :)

heko
04-09-2012, 18:05
...no i mamy pierwszego 1.6EB zachipsowanego...seria i efekty...:one:



http://img171.imageshack.us/img171/9830/mondeo16eb160km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/171/mondeo16eb160km.jpg/)

MAG
04-09-2012, 18:42
silniczek 1,6 i 211KM g:galyg:galyg:galy

Kurczaki - gratki dla Ciebie i dla "ołnera" - teraz to musi kurczaki zamiatać ...

jvc
04-09-2012, 18:48
oo kurczaki :D heko jechałeś tym ?

Zoltyy
04-09-2012, 19:05
Wykresu nie widze, bo mi system firmowy wycina shacka - stad nie wiem jaki to ma moment. Moc zblizona do seryjnego 2.0 240KM - pytanie po co fordowi ten wiekszy silnik (wiem - zeby zebrac kase od kientow).

kapode
05-09-2012, 00:09
Pomyśl co może wyjść z 240KM :P

Zoltyy
05-09-2012, 00:16
Z seryjnego 240KM po tuningu moze wyjsc... 231 KM ;) - zobacz w odpowiednim watku wpisy heko.
Ciekawe ze taki BSR dla wersji 203 i 240 po tuningu daje te same wartosci - znaczy wersja 203 to programowo scieta 240KM (albo 240km to softowo podkrecona 203 km).

heko
05-09-2012, 00:18
...dokładnie

Zoltyy
05-09-2012, 00:20
>pozdrawiam heko ;) Sorry - z tuningu staruszka w sierpniu nic nie wyszlo, a wlasciwie wyszedl nowy EB 240 PS (niestety w automacie).

heko
05-09-2012, 00:23
:one:

kapode
05-09-2012, 00:28
Niestety nie mogę się zgodzić z tym :)

Mój wykres - oryginalny - http://img51.imageshack.us/img51/1821/hamownian.jpg
Seryjnie 240 KM.

Dodatkowo różnica pomiędzy 240 a 203 jest w budowie kolektora wydechowego, dolotowego oraz inny soft w przypadku powershifta.

Zoltyy
05-09-2012, 00:33
Kapode - niestety w pracy jestem "slepy" jesli chodzi o imageshacka (firmowy system wycina). Mozesz napisac co tam widac? ;)

kapode
05-09-2012, 00:39
To że nic nie trzeba tuningować żeby mieć seryjny wynik zgodny z założeniami producenta.
U mnie:
Engine power: 240,9 BHP w zakresie 5400 - 6225 rpm
Torque: 330Nm


Zdziwił mnie wynik kolegi, który ma teoretycznie ten sam silnik co u mnie, a wykresy tak bardzo się różnią. Dla mnie to byłby powód do reklamacji.

heko
05-09-2012, 00:44
...były próby jekis czas temu z 2,5t które wypluwały po 200-205KM...i dupa, nikt sie nie zainteresował, nie taki pomiar, nie na silniku...parę procen to nie tragedia, a ze tyle to ma bez osprzętu, ze to na gołym silniku itd.

januszstom
05-09-2012, 08:19
sorki może troszeczkę obok tematu ale czy to aby nie kolega kapode miał tego boosta co to zdechł w 1 tygodniu użytkowania...chyba że to inny kolega ...pamiętam że był taki co to filmiki na lotniskach kręcił....ciekawi mnie ciąg dalszy
a wracając do tematu to chyba z parametrami 2,0T nie jest tak źle.... zdaje się że koledzy z Rosji kręcili filmiki jak to oryginalny 2,0T 240PS objeżdżał podkręconego 2,5T

Laser-RUS
05-09-2012, 12:16
a wracając do tematu to chyba z parametrami 2,0T nie jest tak źle.... zdaje się że koledzy z Rosji kręcili filmiki jak to oryginalny 2,0T 240PS objeżdżał podkręconego 2,5T

Troche inaczej)))

Originalny 2.5 jezdzil z podkreconym 2.0T:570:

http://www.youtube.com/watch?v=4UZsVEmj6Ak

http://www.youtube.com/watch?v=Kb1Q2pvl5Mg

Jezdzilismy 60-230 na 2-im biegu. Najpierw 2.5 odjezdza, pozniej okolo 130-140 2.0.T zaczyna odjezdzac. Okolo 220 na godzine roznica jest okolo 2-3 aut i wiecej nie rosnie.

januszstom
05-09-2012, 14:45
Troche inaczej)))

Originalny 2.5 jezdzil z podkreconym 2.0T:570:

.
jak widać oglądanie ze zrozumieniem to sztuka której nie posiadłem...dzięki za korektę

heko
08-09-2012, 11:07
Mondeo 2.2 175KM, wywalony DPF i lekki chip (pomiary lekko zaniżone z powodu awari stacji pogodowej, brak korekty DIN)



http://img685.imageshack.us/img685/9770/mondeo22tdci175km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/685/mondeo22tdci175km.jpg/)

heko
23-09-2012, 11:19
..dość "oporne" tddi 115KM na stałej geometrii


http://imageshack.us/a/img585/757/mondeo20tddi115km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/585/mondeo20tddi115km.jpg/)

toomekk6
23-09-2012, 22:48
To fakt, że oporne... Liczyłem na więcej ale i tak jestem zadowolony z Twojej roboty Heko:) Miło się wracało :D

medyk88
24-09-2012, 09:17
odczułęś różnice??

toomekk6
24-09-2012, 19:11
Różnica jest duża. Start ma nieziemski:P Najfajniej leci się po trasie:)

rotor
24-09-2012, 22:39
Do czasu toomekk6, do czasu ;)

Ja już zapomniałem, jak było przed i znów brakuje mocy.
Ale moda a'la Snajper to się boję :D

Snajper_881
25-09-2012, 10:29
Raczej niema sensu...to nie są auta przeznaczone do tunningu i wcześniej czy później po takich modach zacznie się coś dziać...MKIII swoje lata już ma więc nie warto ładować tyle kasy. Lepiej odłożyć i kupić mocną benzynę, takie jest moje zdanie a jeśli chodzi o podnoszenie mocy to zwykły chip to jest wszystko co można zrobić rozsądnie dla tego auta.

medyk88
25-09-2012, 11:04
Różnica jest duża. Start ma nieziemski:P Najfajniej leci się po trasie:)

dzieki

qwa nie mam kiedy sie wybrać bo te 125 kucyków bradzo zamula...... (w szczególności po kilku tygodniowej zabawie C55)

sebala
25-09-2012, 16:34
Witam

Dzisiaj chłopaki z Olsztyna pracowali nad moim Mondkiem w automacie i wyszło coś takiego. Proszę znawców o radę, czy po wykresie jest ok. Więcej nie dali rady wyciągnąć, chyba blokuje go DPF. W trakcie modyfikacji nie obyło się bez pożadnego dopalania DPF z niezłym smrodem :).

http://imageshack.us/a/img845/6804/wykreszhamowni.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/845/wykreszhamowni.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

mati11161
25-09-2012, 19:54
mam mondka tddi 115 km przejechane ma ponad 200000 km i chciałbym mu założyć chipa czy sie opłaca czy nie rozwali mi silnika lub czegoś innego wytrzyma to mój silnik jak myście

heko
25-09-2012, 20:27
Dzisiaj chłopaki z Olsztyna pracowali nad moim Mondkiem w automacie i wyszło coś takiego. Proszę znawców o radę, czy po wykresie jest ok. Więcej nie dali rady wyciągnąć, chyba blokuje go DPF. W trakcie modyfikacji nie obyło się bez pożadnego dopalania DPF z niezłym smrodem .
wykresik wygląda b. dobrze, nic bym nie zmieniał :)mam mondka tddi 115 km przejechane ma ponad 200000 km i chciałbym mu założyć chipa czy sie opłaca czy nie rozwali mi silnika lub czegoś innego wytrzyma to mój silnik jak myście
...robiłem takie z duuużo większymi przebiegami, 200tkm dla silnika w Mondeo to pikuś :D
...8 postów wyżej masz wyniki z takiego samego :)

wilhelm
25-09-2012, 21:03
Raczej niema sensu...to nie są auta przeznaczone do tunningu i wcześniej czy później po takich modach zacznie się coś dziać...MKIII swoje lata już ma więc nie warto ładować tyle kasy. Lepiej odłożyć i kupić mocną benzynę, takie jest moje zdanie a jeśli chodzi o podnoszenie mocy to zwykły chip to jest wszystko co można zrobić rozsądnie dla tego auta.

+1 :)

sebala
25-09-2012, 21:06
heko, wycięcie DPF-a coś zmieni, da się go bardziej podciągnąć ?. Na początku szedł bardzo opornie, dopiero po kilku próbach zaczął się wypalać DPF i po tym wypaleniu dopiero trochę poszedł. Chłopaki mówili, że trzeba "usunąć chwasta" :). Przebieg mam niewielki - równiutkie 100 tys km.

jvc
25-09-2012, 21:12
http://imageshack.us/a/img845/6804/wykreszhamowni.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/845/wykreszhamowni.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
heko a na jakim biegu oni go hamowali , bo coś dziwne to przełożenie i vmax

heko
25-09-2012, 21:14
...no co Ty...MK4 ma bardzo wytrzymałe i właściwie bezawaryjne DPF-y, w dodatku mało restrykcyjne, więc to wyjątkowo "słaby" pomysł
...hamowane na 4b...tak na moje oko :)

sebala
26-09-2012, 05:46
Dokładnie 4 bieg

Snajper_881
26-09-2012, 09:13
+1 :)

taa...ale broń mnie Panie Boże przed jakimkolwiek autem z turbo...czy to Pb czy traktor...

mati11161
26-09-2012, 15:20
to nic nie będzie się działo tak to ile by można by kocyków dodać i jaki koszt by tego był u ciebie heko

heko
26-09-2012, 16:18
...to zależy od wydajności pompy, ale 20KM i 50Nm zawsze powinno sie zrobić...ceny na PW

mati11161
26-09-2012, 16:54
a maksymalnie ile by można by mu dodać i ile schodzi z takim zamontowaniem

heko
26-09-2012, 17:03
...maksymalnie tyle ile wydoli pompa :P ...jeśli turbo ze zmienną geometrią, jest szansa na 140-150KM

marvel001
26-09-2012, 22:11
Witam

Jestem nowy na forum (choć już nie taki młody :)). Mam MK4 100KM z 2010. Nie mogę go podrasować programowo bo to firmowe autko - w grę wchodzi tylko jakiś box.

Na allegro znalazłem trzy:
1. http://allegro.pl/chip-tuning-box-ford-galaxy-s-max-c-max-mondeo-i2643774826.html
2. http://allegro.pl/chip-tuning-chiptuning-ford-mondeo-1-8-tdci-i2633256860.html
3. http://allegro.pl/ford-mondeo-galaxy-s-max-c-max-tdci-chip-tuning-cr-i2645040748.html

Cena oczywiście jest ważna - czy warto pchać się w te za prawie 700 ??? Czy kupić ten a 300 a efekt będzie podobny ???

heko
27-09-2012, 00:14
...te anlogi po 300 możesz od razu zapomnieć!!...poza ew. rechotem silnika i zwiększonym dymieniem, nie masz co liczyć na ciekawe przyrosty mocy, taki cyfrowy za 700 nie będzie tak obciążał układu wtryskowego, ale i tak przyrost mocy będzie mało ciekawy, siemens nie nadaje sie do chipowania boxami...choć dobrze wystrojona cyfrówka jakoś tam działa
...co do niemożności chipowania firmowego auta, to powiem Ci tylko ze połowa Mondków 1,8 jakie robiłem były własnie firmowe, tego i tak nikt nie stwierdzi, nawet ASO nie znajduje modyfikacji :)

marvel001
27-09-2012, 20:50
...co do niemożności chipowania firmowego auta, to powiem Ci tylko ze połowa Mondków 1,8 jakie robiłem były własnie firmowe, tego i tak nikt nie stwierdzi, nawet ASO nie znajduje modyfikacji

To ja bym poprosił o wycenę na PW podkręcenia mojego Mondka o 20% - czy PowerBox się sprawdzi ???

heko
28-09-2012, 12:27
...MK4 2.0 140KM :)


http://imageshack.us/a/img42/7163/mondeo20tdci140km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/42/mondeo20tdci140km.jpg/)

heko
29-09-2012, 22:56
MK4 2.2...trochę słabo w serii, DPF przytkany


http://imageshack.us/a/img822/9770/mondeo22tdci175km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/822/mondeo22tdci175km.jpg/)

medyk88
01-10-2012, 10:30
...MK4 2.0 140KM :)


http://imageshack.us/a/img42/7163/mondeo20tdci140km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/42/mondeo20tdci140km.jpg/)

mocna seria - chyba jedna z najwiekszych

heko
01-10-2012, 10:41
...miałem raz 162KM w serii :D

medyk88
01-10-2012, 12:40
sza-cun
na wiela go wzmocinłeś?

heko
01-10-2012, 12:50
...bez względu na serie, 175-180KM to max...Ci co mają słabszą serię, odczuwają większy przyrost :)

medyk88
01-10-2012, 15:45
szacunek

Pindsvin
03-10-2012, 13:00
Kto na forum może się pochwalić najmocniejszym Mondeo TDDI?

wilhelm
03-10-2012, 14:42
Chyba Saren, 160km 400nm :razz:

Pindsvin
03-10-2012, 15:12
Poszukuję jak najbardziej "skrajnych" przypadków modyfikacji TDDI :p

wilhelm
03-10-2012, 16:22
Auchim ma zmieniony dolot, intercooler na airteca, wydech od turbo, hybryde, a wynik słabszy niż u sarena. Większych modów w PL raczej nikt nie robił...

Scrolllek
03-10-2012, 21:21
MK4 2.2...trochę słabo w serii, DPF przytkany


http://imageshack.us/a/img822/9770/mondeo22tdci175km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/822/mondeo22tdci175km.jpg/)

o ten to mój:razz:
nawet daje radę

kordyl
04-10-2012, 12:10
o ten to mój

Patrząc na wykres i Twój profil, to chyba niekoniecznie g:P

bonurs
04-10-2012, 18:35
Witam!
Kto w okolicach Warszawy robi w miarę tanio a dobrze chip tuning?
Mój Mondeo MK3 2.0 TDCI 115KM z 2004 roku

heko
10-10-2012, 19:26
2.0tddi 115KM...z problemami, ale poszło


http://imageshack.us/a/img14/757/mondeo20tddi115km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/14/mondeo20tddi115km.jpg/)

GRAFTECH
10-10-2012, 20:16
Czołem!! Dawno mnie nie było, ale obserwuję poczynania. Ładnie Heko! I muszę przyznać , że jak na 115 KM fabrycznie - rzeczywiste 128 (fabryka) to ładnie miał, ale po chipie to też coś! Szkoda, że nie można tak "benzynki" podnieść :572:

heko
11-10-2012, 13:07
2.0tdci 130KM



http://imageshack.us/a/img193/151/mondeo20tdci130km.jpg

toomekk6
12-10-2012, 19:48
Heko czemu u mnie tak nie poszło ? :(

heko
13-10-2012, 00:15
..zapytaj Mondeusza :D ja ładuje w sofcie ile dusza zapragnie, reszta należy do autka :)

trybal
21-10-2012, 12:31
Witam wszystkich.
Polecacie jakiś warsztat na dolnymśląsku?

Pozdrawiam.

lemon
21-10-2012, 12:53
tybal ja polecam ecu project z wrocka. pozdro

Mariusz
22-10-2012, 20:04
Czy ktoś z Was miał już do czynienia z tą firmą:
http://best-performance.pl/ofirmie.php
Jestem z Czę-wy i dlatego pytam. Chodzi mi o opinie nt. chiptuningu.

Woytas
23-10-2012, 06:59
Czy ktoś z Was miał już do czynienia z tą firmą:
http://best-performance.pl/ofirmie.php
Jestem z Czę-wy i dlatego pytam. Chodzi mi o opinie nt. chiptuningu.

hmm patrząc na deklaracje 1.8 TDCI 125 KM i po sofcie 426Nm

ja osobiście takiego wykresu a kilkadziesiąt takich Heko wrzucał i w paru innych firmach nie widziałem ... :)

masz rzut beretem do Krakowa może skieruj się do kogoś sprawdzonego :)

rdstudio
25-10-2012, 11:15
no to ja sie pochwale.

Vtech ok tydzien temu. Mondeo Mk4 2.0tdci 140 durashift

fabrycznie 153KM, 374 Nm - calkiem fajnie
zrobiony delikatnie na 170KM, 408 Nm

teraz automat niepotrzebnie redukuje bieg przy wyprzedzaniu a momentu ma az nadto na wyzszych biegach wiec trzeba delikatnie obchodzic sie z gazem :)

wilhelm
25-10-2012, 11:36
Od tego są łopatki przy kierownicy i tryb manual :)

rdstudio
25-10-2012, 19:29
To chyba kolega cos pomylil bo durashift lopatek nie ma :p

Woytas
25-10-2012, 22:12
no to ja sie pochwale.

Vtech ok tydzien temu. Mondeo Mk4 2.0tdci 140 durashift

fabrycznie 153KM, 374 Nm - calkiem fajnie
zrobiony delikatnie na 170KM, 408 Nm

teraz automat niepotrzebnie redukuje bieg przy wyprzedzaniu a momentu ma az nadto na wyzszych biegach wiec trzeba delikatnie obchodzic sie z gazem :)

przy tych 17 KM i 34 Nm więcej jest aż tak odczuwalna różnica ?

cymi
26-10-2012, 09:07
no to ja sie pochwale.

Vtech ok tydzien temu. Mondeo Mk4 2.0tdci 140 durashift

fabrycznie 153KM, 374 Nm - calkiem fajnie
zrobiony delikatnie na 170KM, 408 Nm

teraz automat niepotrzebnie redukuje bieg przy wyprzedzaniu a momentu ma az nadto na wyzszych biegach wiec trzeba delikatnie obchodzic sie z gazem :)

już niedługo ...
znów będzie brakowało :)

MAG
27-10-2012, 23:18
przy tych 17 KM i 34 Nm więcej jest aż tak odczuwalna różnica ?
Przyrosty max mocy imax momentu nie są najważniejsze - ważne jak wyglądają ich krzywe przebiegu, bo u mnie przy bardzo podobnych wynikach (seria 149KM 370Nm i po chipsie 172KM 402Nm) różnica w jeździe jest kolosalna ...

rdstudio
28-10-2012, 08:15
przy tych 17 KM i 34 Nm więcej jest aż tak odczuwalna różnica ?

tak bo wykres momentu podnosi sie gdzieś od 1800 obr w gore równomiernie - wiec w calym zakresie użytecznym mam więcej niutkow o co głownie mi chodziło.
jak znajde chwile wrzuce wykres - mam kartke w aucie :)

Snajper_881
01-11-2012, 18:56
Heko, da się wywalić EGR w sofcie w moim MKIII ?

heko
01-11-2012, 20:09
...raczej kiepsko, precyzyjnie wstrzelić się w sam EGR raczej ciężko

Snajper_881
02-11-2012, 08:02
Szkoda, szarpie mi autem przeokropnie na zatkanym EGR. Wystarczy go odetkać i jest OK. Jednak pojawiają się inne problemy typu lekkie kopcenie, pewnie znów doloto się zawali syfem, gorzej się nagrzewa silnik no i co najgorsze widać ewidentnie na wskaźniku boostu, że turbina wstaje dużooooo później. Jedyna metoda to chyba albo wywalić go z softu albo zastosować blaszkę z dziurami by pewna cześć spalin dostawała się do dolotu. Można też ściągnać wtyczkę ale nie chcę jeździć z CHECKem. Ciekawi mnie tylko jedno, na ile blaszka z dziurami wpłynie na pogorszenie osiągów ?

heko
02-11-2012, 13:06
wywalenie z softu to tylko zabezpieczenie przed pojawianiem się czeka, jeśli zaślepiony nie czekuje, niema sensu cokolwiek robić

rdstudio
02-11-2012, 22:27
Wrzucam obiecany wykresik

Adi_
03-11-2012, 12:43
Snajper_881

U mnie nie ma check'a po zatkaniu egr'a ale czasami delikatnie poszarpuje autem i caly czas zastanawiam się skąd ECU wie że jest zaślepiony egr przecież nie analizuje składu zasysanego powietrza w kolektorze.

Jeżeli na wylocie jest czujnik temp. (u mnie napewno nie ma) to musi to byc czujnik rezystancyjny i dobranie odpowiedniego opornika powinno rozwiązać sprawę.

mariuszmajewski
05-11-2012, 06:41
Ciekawi mnie tylko jedno, na ile blaszka z dziurami wpłynie na pogorszenie osiągów ? Snajper, ja nie odczułem różnicy, ale to subiektywnie oczywiście, żadnych pomiarów nie robiłem.

kicaj
05-11-2012, 15:17
U mnie nie ma check'a po zatkaniu egr'a ale czasami delikatnie poszarpuje autem i caly czas zastanawiam się skąd ECU wie że jest zaślepiony egr przecież nie analizuje składu zasysanego powietrza w kolektorze.
nie wiem jak w tych silnikach ale w tych od fiata/opla jest czujnik zawartości tlenu w spalinach
Snajper, ja nie odczułem różnicy, ale to subiektywnie oczywiście, żadnych pomiarów nie robiłem.
EGR przy obciążeniu jest zamknięty, dopiero gdy auto jest "odciążone" to EGR się otwiera... np stała jazda czy wolne obroty...

Snajper_881
05-11-2012, 18:11
Niema opcji, skądś musi wiedzieć ECU, że spaliny są w dolocie...
Powtarzam jeszcze raz, gdy zatkałem EGR, oczywiście oprócz twardszej pracy silnika, głośniejszej zarazem wystąpiły piekielnie mocne szarpania podczas przyspieszania. Wiadomo, zalety to czyste powietrze w dolocie co w 100% niweluje odkładanie się nagaru w kanałach dolotowych i na zaworze EGR, turbina wstaje jak szalona od samego dołu (mam wskaźnik doładowania i dużą turbinę, na serii musi być szał tyłka), szybciej się nagrzewa, zero kopcenia. Gdyby tylko nie te szarpanie...W ogóle nie dało się jeździć, waliło całą budą i silnikiem...
Wystarczyło, że odetkałem EGR, silnik chodzi bardzo cichutku, miękko ale...turbina ma laga, silnik się grzeje dłużej, syf w dolocie. Obecnie zapodałem blaszkę z 4 dziurami o średnicy 6mm i wydaje mi się, że jest ok, jednak lag turbiny pozostał. Dlatego zastanawiam się jak bardzo blaszka z dziurami wpłynie na pogorszenie osiągów w porównaniu do pełnej blaszki, gdzie EGR był zaślepiony całkowicie i turbina wstawała jak wściekła.
Moim zdaniem ECU skądś musi mieć informację o składzie/przepływie spalin.
Z tym zamykaniem EGR w 100% pod obciążeniem to też tak nie do końca jest Panowie...

mariuszmajewski
06-11-2012, 06:34
ECU ma czujnik za EGRem i oprócz informacji o jego otwarciu/zamknięciu sprawdza, czy ma przepływ, dlatego potrzebna jest blaszka z dziurkami a ni pełna (dotyczy to tylko elektronicznej wersji EGRa) mechanicznego EGRa można zaślepić pełną blachą i problem znika.

Z tym zamykaniem EGR w 100% pod obciążeniem to też tak nie do końca jest Panowie...
A możesz wyjaśnić jak jest, bo z tego co mi elektryk wyjaśniał to EGR jest zamknięty pod obciążeniem, spokojna jazda z jedną prędkością lub stanie w korku -> EGR jest otwarty i karmi silnik spalinami...

Deryll
06-11-2012, 08:04
ECU ma czujnik za EGRem i oprócz informacji o jego otwarciu/zamknięciu sprawdza, czy ma przepływ, dlatego potrzebna jest blaszka z dziurkami a ni pełna (dotyczy to tylko elektronicznej wersji EGRa)

Kolega ma zwykły EGR a nie taki kombajn jak u ciebie czy u mnie, za EGRem ma tylko kolektor.

heko
06-11-2012, 08:31
...do "samodiagnozy" EGR, ECU nie potrzebuje wielu czujników, wystarczy MAF i MAP...są pewne oczekiwane parametry i jeśli nie są spełniane, może wywalić czeka

wilhelm
06-11-2012, 16:49
wystarczy MAF i MAP

No, ale one są przed EGR'em

heko
06-11-2012, 18:11
...ale otwarty lub zamknięty EGR wywołuje odpowiednie zmiany przepływu powietrza i ciśnienia, dlatego ECU jest w stanie stwierdzić, czy zawór pracuje odpowiednio

Snajper_881
09-11-2012, 13:48
Heko, czy to szarpanie na zaślepionym zaworze EGR tylko przy dolnych obrotach (""odślepiony"" szarpanie znika) to wina zbyt bogatej dawki paliwa z dołu ? (jeżdżę na tym pierwszym sofcie pod serie 145KM/345NM).

heko
09-11-2012, 14:03
...no tak jak mówiłem, raczej tak

wiciu__
13-11-2012, 09:02
witam forumowiczów,
proszę doświadczonych kolegów o ocenę wykresu po chipe mojego mondka (2.0 tdci 115km). Czy z wykresu można ocenić czy jest to "dobrze zrobione" i czy można by ewentualnie wprowadzić do programu jakieś poprawki ?
dzięki i pozdrawiam

Snajper_881
13-11-2012, 13:01
Według mnie wysoko osiągania moc i mały moment. 115KM wychodzą na 340NM.

PRIMANUS
13-11-2012, 22:13
MK4 2.2...trochę słabo w serii, DPF przytkany


http://imageshack.us/a/img822/9770/mondeo22tdci175km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/822/mondeo22tdci175km.jpg/)

Heko - czy robiłeś już najnowszego MK4 2.2 - 200km 420Nm?
Czy tam da się coś jeszcze konkretnego podciągnąć (coś więcej jak w wersji 175 km)?

Czy raczej nie bardzo?

Chcę kupić obecne MK4. Od razu mam w planach moda u Ciebie. Zastanawiam się, czy rzucać się na 2,2 - czy raczej nie przepłacać i pozostać przy 2,0 ?

heko
13-11-2012, 22:33
...wychodzą mniejwiecej tak :)



http://img820.imageshack.us/img820/57/chipsmaxxxxx.jpg
http://img835.imageshack.us/img835/6615/smax22tdci200km.jpg

PRIMANUS
13-11-2012, 23:50
O ja pierdziu...:shock:

Dobre 100 Niutków ekstra... Chyba jednak będzie to 2,2 :)

Ale czy wtryski i dwumasa długo to wytrzyma?

Czy są takie same jak w 2,0 163KM ?

heko
14-11-2012, 00:24
...nie, wszystko jest inne niż w 2.0

PRIMANUS
14-11-2012, 07:22
Heko - jeszcze pytanie z innej beczki - o możliwości moda w ecoboostach z manualem.

Widziałem Twoje dokonania na 1.6 ecoboost (trzymał więcej niż serię i pięknie dał się podkręcić).

Natomiast 2.0 240KM - nie trzymał serii i po modzie ledwo moment był taki, jak powinien być w serii...

Czy zawsze te ecoboosty 2.0 240KM tak słabo wychodzą (na starcie nie trzymają serii)?

Może po prostu 203 KM i 240 KM z fabryki tak samo wychodzą (pierwszy z bonusem, drugi z deficytem) i można je podkręcić praktycznie do tych samych wartości?

Czyli wynikałoby że nie warto brać 240 KM, tylko 203 KM....I prosto do Ciebie :)

Bo i tak nic więcej nie wyciśnie się z 240 KM?

A może masz już jakiś wykresik 240-ki, która lepiej wyszła niż ta "pierwsza" którą już na forum o ecoboostach umieściłeś?

heko
14-11-2012, 07:59
...203 i 240-ki to zasadniczo te same silniki...nie wiem jaka różnica jest w cenie zakupu, ale wyniki końcowe po chipie są zbliżone :D

kapode
14-11-2012, 08:20
Heko - jeszcze pytanie z innej beczki - o możliwości moda w ecoboostach z manualem.

Widziałem Twoje dokonania na 1.6 ecoboost (trzymał więcej niż serię i pięknie dał się podkręcić).

Natomiast 2.0 240KM - nie trzymał serii i po modzie ledwo moment był taki, jak powinien być w serii...

Czy zawsze te ecoboosty 2.0 240KM tak słabo wychodzą (na starcie nie trzymają serii)?

Może po prostu 203 KM i 240 KM z fabryki tak samo wychodzą (pierwszy z bonusem, drugi z deficytem) i można je podkręcić praktycznie do tych samych wartości?

Czyli wynikałoby że nie warto brać 240 KM, tylko 203 KM....I prosto do Ciebie :)

Bo i tak nic więcej nie wyciśnie się z 240 KM?

A może masz już jakiś wykresik 240-ki, która lepiej wyszła niż ta "pierwsza" którą już na forum o ecoboostach umieściłeś?

Kolego musisz poczytać wcześniejsze posty, to już wszystko było :)

Mój wykres bez żadnych modów, oryginał: http://img51.imageshack.us/img51/1821/hamownian.jpg
Nie widać tu seryjnego braku mocy.

PRIMANUS
14-11-2012, 09:54
kapode - czytałem te wcześniejsze posty, twój wykres też wcześniej oglądałem.

Braku seryjnej mocy nie widać, ale momentu już nie osiąga seryjnego (powinno być 340 Nm).

Właściwie średnio w dużym zakresie obrotów jest 320 Nm i w wąskim zakresie obrotów lekka górka na 330 NM.

Pytam dlatego - że np. 1.6 Ecoboost, który Heko pokazał - w serii miał duży bonusik od fabryki.

Jeżeli tak samo jest z 2.0 203 KM (w gratisie bonusik od fabryki), a 240 KM ma kłopoty, żeby trzymać serię, to po co przepłacać.
Jeżeli po modzie obie wersje mocy mogą dojść do tego samego poziomu...

Lepiej wziąć 203 KM i odwiedzić kolegę Heko.

Wyjdzie taniej niż 240 KM w zakupie w standardzie bez moda :)

kapode
14-11-2012, 10:09
Na brytyjskich stronach widziałem że kręcą 240 ps do 280 - 290 ps.
Nie wiem czy 203 tak się podkręci.

PRIMANUS
14-11-2012, 10:25
Mówisz o box-ach? Superchips?

Ciekawe czy to jest potwierdzone w realu...

Ktoś gdzieś na forum pokazywał wykres (chyba z box-a od 44 tuning - ale nie pamiętam już teraz dokładnie) który miał przyrost mocy i momentu zanim efektywnie turbinka mogła zacząć dmuchać (chyba od 1000 obrotów) :P

Komputer cierpliwy, Paint wszystko przyjmie :)

Nie twierdzę, że to niemożliwe, ale może ktoś potwierdził jużz te wyniki na porządnej hamowni...?

heko
14-11-2012, 10:27
Na brytyjskich stronach widziałem że kręcą 240 ps do 280 - 290 ps.
Nie wiem czy 203 tak się podkręci.
...jak chcesz to wpadaj, podkręcimy na 280-290KM...tylko nie jestem pewien że chciałbyś abym Ci tyle zrobił w Twoim seryjnym 240-konnym :P

kapode
14-11-2012, 10:32
PRIMANUS: Przecież w przypadku kompresora to możliwe?

Bump: ...jak chcesz to wpadaj, podkręcimy na 280-290KM...tylko nie jestem pewien że chciałbyś abym Ci tyle zrobił w Twoim seryjnym 240-konnym :P

Nie dziękuję, ja nie mogę :D
Wystarczy mi te 240 PS ;)
Bardziej mnie martwi ubytek oleju :)

heko
14-11-2012, 10:39
...tam zdaje się ECOlodzy fajny olej sobie wymyślili...super rzadki :wink:

kapode
14-11-2012, 10:40
Niestety, ten 5W20 też fajnie kosztuje. Tak w ogóle, co myślisz o takim kroku? +2 KM do mocy :) ?
Nie ukrywam po zmianie na 5W20 ubytek oleju spadł mi o połowę.

PRIMANUS
14-11-2012, 10:42
kapode: ciekawy temat podrzuciłeś (zużycie oleju).

Interesuje mnie jak w rzeczywistej eksploatacji zachowują się te nowe ecoboosty.

Jak u Ciebie ze zużyciem oleju? Czy jest podobnie jak w TSI/TFSI?

One podobno realnie łykają nawet 0,5l/1000km i serwis VW mówi że wszystko jest OK.:shock:

Jakie sa twoje doświadczenia w tym temacie z tym 2-litrowym Ecoboostem?

kapode
14-11-2012, 11:22
Co do zużycia w TFSI polecam to: http://www.spalaczbenzyny.pl/olejowe-stage-1-dla-silnika-audi-20-tfsi
Jednak serwisy coś tam robią :)
Znajomy ma TFSI 211 km i dolewa 200 ml na 1000 km.

Co do ecoboost:
Mam stwierdzone przez FORD POLSKA zużycie na poziomie 80 ml / 1000 km.
Ogólnie jeździ się bardzo fajnie :)

heko
14-11-2012, 11:33
...robiłem sporo tsi/tfsi...prawie każde wymaga dolewek przy przebiegu max 10tkm

sawekfan
17-11-2012, 11:55
Cześć

Dzisiaj byłem sprawdzić na hamowni ile zostało z serii i o ile z mocą jest ok to zastanawia mnie przebieg momentu. Maksimum osiąga dopiero przy 2389 obr i zaczyna spadać zamiast w miarę płasko się utrzymywać. Myślę o zawirusowaniu ale czy taka seryjna charakterystyka jest normalna? No i czy poprzez chipowanie uda się doprowadzić przebieg momentu do płaskiej charakterystyki?

heko
17-11-2012, 12:17
...poczytaj cały wątek...jest mnóstwo wykresów i prawie nigdy nie są one płaskie...w Mondelcach :P

sawekfan
17-11-2012, 12:42
...poczytaj cały wątek...jest mnóstwo wykresów i prawie nigdy nie są one płaskie...w Mondelcach :P

cały wątek, dobre :) Przeczytałem kilkadziesiąt stron a wszystkich jest ponad 300 :) Może po tygodniu bym zmęczył ale to tydzień życia mniej ;) Generalnie chodzi mi o to, że może ktoś zajmujący się chipowaniem stwierdzi czy ten przebieg momentu jest w granicach normy czy też jednak charakterystyka powinna być inna. Wykresy, które widziałem wyglądały dużo lepiej bo albo płasko szły albo nawet lekko rosły i spadały na sam koniec.

heko
17-11-2012, 15:17
...no toż mówię, wykresy z mondeo 2.0tdci 130KM zawsze opadają, nigdy nie są płaskie, zchipowałem ich pewnie ze 100, czasami chipem dają się trochę wypłaszczyć

sawekfan
17-11-2012, 17:43
ok dzięki. Naprawdę przejrzałem tu sporo wykresów 2.0 tdci 130 i mój chyba jest najbrzydszy ;) Dlatego zaniepokoiło mnie to. Bardziej niż na mocy zależy mi na momencie i jego korzystnym przebiegu bo wiadomo, że to niutki głównie ciągną podczas wyprzedzania i przyspieszania z prędkości, dlatego przy chipie będę chciał krzywą momentu wypłaszczyć lub nawet zrobić aby delikatnie rosła. Jednak życzenia życzeniami a rzeczywistość swoje weryfikacje zrobi :)

matosu
18-11-2012, 07:51
ok dzięki. Naprawdę przejrzałem tu sporo wykresów 2.0 tdci 130 i mój chyba jest najbrzydszy ;) Dlatego zaniepokoiło mnie to. Bardziej niż na mocy zależy mi na momencie i jego korzystnym przebiegu bo wiadomo, że to niutki głównie ciągną podczas wyprzedzania i przyspieszania z prędkości, dlatego przy chipie będę chciał krzywą momentu wypłaszczyć lub nawet zrobić aby delikatnie rosła. Jednak życzenia życzeniami a rzeczywistość swoje weryfikacje zrobi :)

" rosła " hehehehe

sawekfan
18-11-2012, 13:07
" rosła " hehehehe

no co, gwiazdka się zbliża to a nóż życzenie się spełni :) W święta cuda się zdarzają :P

Snajper_881
18-11-2012, 15:44
Cześć

Dzisiaj byłem sprawdzić na hamowni ile zostało z serii i o ile z mocą jest ok to zastanawia mnie przebieg momentu. Maksimum osiąga dopiero przy 2389 obr i zaczyna spadać zamiast w miarę płasko się utrzymywać. Myślę o zawirusowaniu ale czy taka seryjna charakterystyka jest normalna? No i czy poprzez chipowanie uda się doprowadzić przebieg momentu do płaskiej charakterystyki?

Matko i córko ! Czego Ty płaczesz? Ze 130 masz prawie 190km, moment masz już przy 2400 a nie "dopiero" jak Ty to napisałeś. Czego chcieć więcej ?

sawekfan
18-11-2012, 21:55
Matko i córko ! Czego Ty płaczesz? Ze 130 masz prawie 190km

Mam 190 czego? Chyba się pogubiłeś w tym co myślałeś, chciałeś napisać a napisałeś bo kompletnie nie wiem co Ci tu chodzi.

, moment masz już przy 2400 a nie "dopiero" jak Ty to napisałeś. Czego chcieć więcej ?

Powiem Ci czego. Tego aby od 2,4 tyś momenty nie spadał tak szybko tylko sie utrzymywał lub od początku powoli rósł a jego szczyt przypadał dużo później tak jak to jest na większości wykresów tutaj. Porównuje mój wykres serie z innymi seriami i fakt niemal wszystkie osiągają max. moment dużo później bo po 3,4 tyś obrotów ale za to od początku mają tendencje wzrostową przez co w całym zakresie obrotów nabierają siły i słabną na sam koniec bo kiedyś on musi nastąpić :) U mnie ok, max moment jest "już" przy 2.4 tyś ale co z tego sokoro przy 3,5 tyś wynosi już ok 270 NM, czyli po głębokim oddechu na początku cały czas słabnie podczas przyspieszania. Nie chcę cudów ale przejrzyj sobie wykresy tutaj, z którymi w sumie powinieneś być zapoznany i będziesz wiedział o co mi chodzi i czego ja chcę.

jvc
19-11-2012, 07:24
Mam 190 czego? Chyba się pogubiłeś w tym co myślałeś, chciałeś napisać a napisałeś bo kompletnie nie wiem co Ci tu chodzi.
Miałeś w sygnaturce 190KM sam widziałem ,więc Ty mieszasz....

Laser-RUS
19-11-2012, 10:22
no co, gwiazdka się zbliża to a nóż życzenie się spełni :) W święta cuda się zdarzają :P

Cuda moga sie zdarzac, ale fizyki nie da sie oszukac)))

Rysunek jest prawdziwy i zawsze bedzie taki wykres z gorka)))).

wilhelm
19-11-2012, 10:35
moc[kW] = (moment * obroty)/9550

Skoro przy 3500 masz 134KM (98kW) i 270NM, to nie wiem ile byś chciał mieć momentu, ale jeśli dalej tyle co max czyli 340NM to wyliczając z tego prostego wzoru miałbyś 169KM.

Obie wartości są od siebie zależne i nic tu nie zrobisz. Problem polega na tym że TDCI ma taką charakterystykę, kopniak momentu na dole a potem coraz słabiej, pewnie można by wypłaszczyć wykres tak żeby mieć te 280NM ale w szerszym zakresie. Tylko po co :)

Struna
19-11-2012, 11:00
tak gwoli ścisłości to we wzorze powinno być dzielenie przez 9549,3 ale to detal :)

sawekfan
19-11-2012, 11:18
Miałeś w sygnaturce 190KM sam widziałem ,więc Ty mieszasz....

To chyba coś Ci sie przewidziało. 190 koni miałem wpisane? Ciekawe, baaaardzo ciekawe :) Kupiłem serię, mam serię i to jej pierwsze hamowanie, z którego jak widać jestem lekko zaskoczony. Może jakiś babol się zrobił i coś chwilowo podmieniło mi moc w podpisie na 190, może to 190 oznaczało cos innego. Może mój wzrost został podany :) Nie wiem. Wykres pokazuje 134 KM więc tyle niby jest. Nie wpisywałem żadnych 190 KM. Nie jestem z tych co wsadzają w gniazdo zapalniczki jakieś ustrojstwo, montują sportową wkładkę filtra powietrza i na dupohamowni wychodzi im około 150 kucy a później się tym chwalą :)

Chciałem podać przykład stron, na których są wykresy aby pokazać co bym chciał uzyskać i gdy już miałem je wklejać zauważyłem jedną rzecz. Otóż wykresy od Heko mają odwrotnie wykresy niż u mnie i stąd te wątpliwości :) U mnie Moc pokazuje górny wykres a moment dolny a u Heko górny to moment a dolny moc. Dlatego sugerowałem się cały czas tym, że krzywa "momentu" u Heko cały czas ładnie, powoli rośnie :) W tabelce się zgadzało, na wykresie też a jeden mały szczegół namieszał :P

heko
19-11-2012, 11:20
...no i wszystko jasne :P

tdl
22-11-2012, 07:17
Podlaczam sie do tematu. Wczoraj zakladalem power boxa w v-techu co mnie zaskoczylo to to ze pierwszy pomiar na hamowni bez modyfikacji dal wynik 158 koni i 382 Nm a posiadam mondeo mk4 w wersji 140koni 320Nm z dpf. Mowiono mi ze ford daje bonus jesli chodzi o moc ale az tyle spoko. Aktualnie na boxie mam 171km i 426Nm:)

rutek-wat
22-11-2012, 07:36
Podlaczam sie do tematu. Wczoraj zakladalem power boxa w v-techu co mnie zaskoczylo to to ze pierwszy pomiar na hamowni bez modyfikacji dal wynik 158 koni i 382 Nm a posiadam mondeo mk4 w wersji 140koni 320Nm z dpf. Mowiono mi ze ford daje bonus jesli chodzi o moc ale az tyle spoko. Aktualnie na boxie mam 171km i 426Nm:)

Jednego nie kumam - na wszystkich forach pisze się że power-box to największe g..no dla silnika. Ale tutaj widzę że jest to stosowane dość często.......
Nie kumam

heko
22-11-2012, 07:46
158 koni i 382 Nm a posiadam mondeo mk4 w wersji 140koni 320Nm z dpf. Mowiono mi ze ford daje bonus jesli chodzi o moc ale az tyle spoko. Aktualnie na boxie mam 171km i 426Nm
...2.0 w MK4 ma spore gifty...ale sporo hamowni także je daje ;)

tdl
22-11-2012, 07:52
czyli twierdzisz ze hamownia moze przeklamywac ale o ile mniej wiecej? tez mi sie nie wydawalo ze mozliwe jest az tyle co o tym sadzisz?

Bump: Jednego nie kumam - na wszystkich forach pisze się że power-box to największe g..no dla silnika. Ale tutaj widzę że jest to stosowane dość często.......
Nie kumam

Nie zdecydowalem sie na chipa tylko ze wzgladu na to ze przedluzam gwarancje ta ford 12 czy jakos tak

heko
22-11-2012, 08:09
...szacuję że hamownia zawyżyła o ok. 5%
...a co do gwarancji, to większość chipowanych tu MK4 robione były jako nowe, łącznie z moim i przez 4 lata gwarancji odwiedziłem ASO 5x na przeglady gwarancyjne i kilka razy z usterkami...i nikt nie miał z tym problemu, po prostu ASO forda nie "widzi" takich rzeczy :P

tdl
22-11-2012, 08:18
a czyli takie buty no coz :) moze kiedys zachipuje zobaczymy

januszstom
22-11-2012, 09:01
Wczoraj zakladalem power boxa w v-techu
A dlaczego boxa... skorzystaj z rad tych co mieli / mają jedno i drugie i zamień czym prędzej boxa na chipa, o półśrodkach zapomnij......to rada od użytkownika a nie firmy chipującej

tdl
22-11-2012, 10:54
jak duza jest roznica?

Struna
22-11-2012, 11:40
Wczoraj zakladalem power boxa w v-techu siedziałeś może na poczekalni około godziny 15 ?

rutek-wat
22-11-2012, 11:41
jak duza jest roznica?
dla silnika ogromna. Tuner robiąc program dla Twojego autka układa go pod Ciebie oraz możliwości/kondycję silnika. Power box zalewa silnik paliwem bez względu na jego stan. Z reguły z dołu jest strzał momentu a potem jedna wielka opadająca ..... Kończy się to potem postami na forum w stylu - wykichałem dwumas , turbinę .... co zrobić ...
A najgorsze jest to że taki power-box swą ceną jakoś nie powala na kolana. Wystarczy odrobinę dołożyć i ma się całkiem przyjemny programik :)

Struna
22-11-2012, 11:45
Power box zalewa silnik paliwem bez względu na jego stan. no nie do końca, bynajmniej nie jest tak w przypadku cyfrowych boxów z v-techu. Te urządzenia oprócz skokowej regulacji "poziomu" modyfikacji sygnałów można stroić dość precyzyjnie z poziomu komputera i odpowiedniej aplikacji jeśli posiada się odpowiednie "uprawnienia".

Nie zmienia to jednak faktu, że chip robiony pod dane auto ( a nie gotowiec skubnięty gdzieś z neta czy od kolegi ) jest lepszy.

tdl
22-11-2012, 12:34
siedziałeś może na poczekalni około godziny 15 ?

zgadza sie

Bump: www.GCS TUNING.pl widze ze tez macie powerboxy w ofercie

Struna
22-11-2012, 13:41
zgadza siehehe - no to się zupełnym przypadkiem spotkaliśmy, ja akurat ze sterownikiem tam wpadłem uszkodzonym i chwilę siedziałem :)
Twoje auto zdaje się było wtedy na hamowni.

tdl
22-11-2012, 13:43
nom juz chlopaki konczyli robote

rutek-wat
22-11-2012, 17:20
no nie do końca, bynajmniej nie jest tak w przypadku cyfrowych boxów z v-techu. Te urządzenia oprócz skokowej regulacji "poziomu" modyfikacji sygnałów można stroić dość precyzyjnie z poziomu komputera i odpowiedniej aplikacji jeśli posiada się odpowiednie "uprawnienia".

Nie zmienia to jednak faktu, że chip robiony pod dane auto ( a nie gotowiec skubnięty gdzieś z neta czy od kolegi ) jest lepszy.

Sorry stary ale nie przekonałeś mnie.

matosu
22-11-2012, 20:31
Są tacy co maja i program i boxa. Sprawdza sie to swietnie :)

Woytas
22-11-2012, 20:45
sprzęgło też się cieszy ? Czy jego sprzedawca :)

matosu
22-11-2012, 20:54
Na pierwszym sprzęgle zrobiłem 135k km :) Jeżeli mam wydać na sprzęgło co 100k km nawet, to uwierz mi jest to tego warte.... :)

wilhelm
22-11-2012, 21:30
sprzęgło też się cieszy ? Czy jego sprzedawca :)

Wystarczy raz wstawić wzmocnione i problem z głowy.

Struna
22-11-2012, 22:08
Sorry stary ale nie przekonałeś mnie.

sorry stary ale po prostu rzuciłem garść faktów z praktyki zupełnie nie mając na celu przekonywania Ciebie czy kogokolwiek.

sl10
22-11-2012, 22:55
Panowie z innej beczki. ostatnio bylem w ASO panowie podlaczyli mi komputer i uaktualnili mi soft silnika bo takie maja procedury jesli chca cos naprawic w silniku. Po wyjechaniu zauwazylem ze samochod jest slabszy. I teraz pytanie czy za kazdym razem jak w ASO beda wgrywali nowsze oprogramowanie niz mialem moje CHIPOWANIE pojdzie sie .... :?:

heko
22-11-2012, 23:14
...tak, jeśli pozwolisz im na to, wszelkie modyfikacje pójdą sie ...olej ich procedury i jeśli nie są wstanie bez aktualizacji nic zrobić przy aucie, podziękuj za usługę :P

gloomy
23-11-2012, 06:51
albo trzeba dokupić rts'a ... choć szczerze mówiąc ja obecnie z niego korzystam tylko na zimę i wrzucam do samochodu standard żeby nie korciło przy gorszych warunkach ;)

sl10
24-11-2012, 10:38
czy jak bede chcial aktualizowac soft np zeby miec w conversie chwilowe spalanie to od nowa musze miec robiony nowy program podnosienia mocy?? troche ch... ze nie bedzie mozna jezdzic do aso po chipie bo jeszcze niechcacy aktualizuja ci soft

heko
24-11-2012, 10:40
programując tylko zegary, raczej nie :)

Woytas
24-11-2012, 11:30
A Grzegorz pytanie przy RTS-sie rozumiem , że zrzucany jest cały soft w obie strony a nie tylko mapy ? Czyli powiedzmy aktualizacja przez ASO i potem wrzucenie soft-u z rts-a nadpisze to co zaktualizowało ASO z conversem

heko
24-11-2012, 13:32
...a to jest pytanie za 100pkt. zasadniczo mapy są w PCM, conwers to inny moduł, więc powinno być ok

sl10
25-11-2012, 11:49
...a to jest pytanie za 100pkt. zasadniczo mapy są w PCM, conwers to inny moduł, więc powinno być ok

powinny a czy sa na 100 % dziwne to jest ze w innych autach vw opel nie maja takiej procedury aktualizowania softu a w fordzie bez tego nie ruszaja auta

Zoltyy
25-11-2012, 22:46
...a to jest pytanie za 100pkt. zasadniczo mapy są w PCM, conwers to inny moduł, więc powinno być ok

Moze byc tak ze wersja oprogramowania zegarow musi byc kompatybilna z oprogramowaniem glownym. Mialem taki przypadek kiedy po wgraniu nowego oprogramowania w ASO do wszystkich mozliwych modulow probowalem wrzucic Bluefina opartego na tym co mialem poprzednio wgrane. Pojawiala sie masa bledow zwiazanych z komunikacja z roznymi modulami.

Adi_
26-11-2012, 17:24
Wala aktualizacje silnika bo wiedzą że połowa polski jeździ na chipsach i to na nowych autach a jak się coś zepsuje to jest back up soft'a i gwarancja. Do tej pory przechodziło bez przywracania soft'a. (oczywiście nie wszystkie podzespoły)

misqstar
01-12-2012, 16:19
Witam, mam pytanie do Heko z kategorii "czy się da" :p Od razu dodam że pytanie dotyczy mundka 2.0 tddi 115. Jeżdżę głównie po mieście korzystając z emeryckiego zakresu obrotów 1,5 - 2,5k, ale lubię się czasem pobawić :p i tu właściwe pytanie czy da się tak zrobić program żeby auto było bardziej elastyczne i ekonomiczne do 2,5k rpm a powyżej 2,5k do końca jechał zdecydowanie lepiej i szybciej :P

heko
01-12-2012, 16:36
...tak, wystarczy go po prostu zachipsować :D

Snajper_881
01-12-2012, 17:23
Witam, mam pytanie do Heko z kategorii "czy się da" :p Od razu dodam że pytanie dotyczy mundka 2.0 tddi 115. Jeżdżę głównie po mieście korzystając z emeryckiego zakresu obrotów 1,5 - 2,5k, ale lubię się czasem pobawić :p i tu właściwe pytanie czy da się tak zrobić program żeby auto było bardziej elastyczne i ekonomiczne do 2,5k rpm a powyżej 2,5k do końca jechał zdecydowanie lepiej i szybciej :P

Musiałbyś poszukać wykresów na forum, było tego pełno ale myślę, że można liczyć na około 145KM/345NM a często i więcej.

misqstar
01-12-2012, 17:56
Musiałbyś poszukać wykresów na forum, było tego pełno ale myślę, że można liczyć na około 145KM/345NM a często i więcej.

od wczoraj przeczytałem caly temat i wykresy widziałem chodziło mi bardziej czy to czego bym oczekiwał da sie zrobic :p

heko
01-12-2012, 20:16
...ciężka walka z opornym MK4 ale w końcu jakoś poszło :)



http://img803.imageshack.us/img803/7163/mondeo20tdci140km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/803/mondeo20tdci140km.jpg/)

wilhelm
01-12-2012, 22:30
Fajny wykres jak na mk4, zazwyczaj zdychały powyżej 3500

MaroX
02-12-2012, 10:01
...ciężka walka z opornym MK4 ale w końcu jakoś poszło :)

...w zakresie 2-3 tys. ponad 400 Nm :p i do 4 tys. nawet nie spada poniżej 300 ;) Ładny wynik! ;)
Po takim rozmnożeniu stadka czarnych rumaków to kierownik tej mk4 zapewne wracał do domu z bananem na twarzy:p 8)

kicaj
02-12-2012, 13:14
albo złapali go na policji za rogiem ;)

maximondi
02-12-2012, 15:23
... bo im Heco po znajomości chipuje ...;)

odii83
19-12-2012, 19:07
fajna taka znajomość:)

johndeere5340
19-12-2012, 19:45
bardzo nas to cieszy ale i tak nie zrobi tego lepiej od Grześka :P

heko
20-12-2012, 00:16
rzadko to robię, ale nówka, salonówka, więc poszło na boxie, małe strojonko i całkiem dobry wynik :)


http://img600.imageshack.us/img600/6614/mondeo20tdci140kmbox.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/600/mondeo20tdci140kmbox.jpg/)

odii83
20-12-2012, 12:01
spox

johndeere5340
20-12-2012, 14:09
liczy się doświadczenie a nie cena :)

heko
21-12-2012, 11:58
MK3 130KM...mocna seria i lekko zacinająca się geometria




http://img94.imageshack.us/img94/151/mondeo20tdci130km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/94/mondeo20tdci130km.jpg/)

Rob^
21-12-2012, 13:01
... można mieć to samo za dużo mniejszą kaske ...
"Takie rzeczy tylko w Erze" były ... ale już jej nie ma :)

xede
23-12-2012, 21:16
Chcialbym zapytac jak Heko sprawdzasz silnik przed chipem, chodzi mi o to iz jestem z lodzi i nie chcialbym jechac 250km po to aby sie dowiedziec ze wtrysk leje(teoretycznie)
nie mam najmniejszych problemow z moim 2,2 z 2005 r, wiec pytam czysto teoretycznie
bo cos tam chcialbym zrobic

heko
23-12-2012, 21:36
standardowo, odczyt kompa, hamownia, parametry pracy, chip i znów to samo...ew. poprawki aż do skutku :)