Zobacz pełną wersję : [Ogólne] Mondeo MK3 , MK4 CHIP TUNING - kompendium wiedzy
Strony :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
[ 18]
19
20
21
22
23
...i moje ulubione 2.0 140 polift :D
http://images66.fotosik.pl/520/0663830be2e6b9e9med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0663830be2e6b9e9.html)
Mniam :) Już chyba wiem gdzie się wybiorę jak tylko furę zmienię :)
Jarek_Lodz 15-01-2015, 13:02 Jak wychodzą przedlifty (2009) ?
Jak na zalaczonych wykresach pewnie
cofnij się odrobinkę w postach...masz ich dziesiątki :D
Mondeo MK3 2.0 tddi 115 :)
http://images68.fotosik.pl/526/71437be2e241b0ecmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/71437be2e241b0ec.html)
radek9103 16-01-2015, 08:26 Ile kosztuje taka przyjemność za TDDI?
Ile kosztuje taka przyjemność za TDDI?
pisz na PW :)
Undercover 16-01-2015, 08:59 Grzesiu - Ty Nas Tu Peżotami nie strasz :P
Grzesiu - Ty Nas Tu Peżotami nie strasz :P
hehe, pomyliło się...a wykresy podobne i jakoś tak g:DD
Jak już padł wykres Peugeota, to wstawcie go z powrotem. Zawsze to jakieś urozmaicenie (-:
Robson102 17-01-2015, 20:54 Pewnie, ile można się patrzeć na te fordy :D
Mondeo MK3 2.0 tddi 115 :)
http://images68.fotosik.pl/526/71437be2e241b0ecmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/71437be2e241b0ec.html)
Teraz autko odżyło ;) thx Gut Arbajt !! ;)
radek9103 18-01-2015, 03:44 Herflik miałeś dobrą serię.
Herflik miałeś dobrą serię.
myślę, że lepiej niż dobrą ;)
Mondeo MK3 2.0tdci 115KM :)
http://images70.fotosik.pl/548/10f2823d964a17cfmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/10f2823d964a17cf.html)
jednak TDCI są mocniejsze niż TDDI ;(
nie zawsze, różnie to bywa :P
MK4 2.0 163KM :)
http://images68.fotosik.pl/565/bab76f25087d82b3med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bab76f25087d82b3.html)
No to już wszystko jasne po tym wykresie. Nie wyobrażam sobie, że u mnie wyjdzie mniej niż 410 nm i 195 KM. I też musi być płasko do 3000 rpm. Nie zjadę z Ci rolek (-:
Niemniej jest jeszcze czas, bo plan na chipa to kwiecień.
Swoją drogą seria nie zachwycała i nie zapowiadała takiego wyniku.
seria w 163 nigdy nie zachwyca, ale wszystko jest do "naprawienia" :D
wildthink 29-01-2015, 15:03 seria w 163 nigdy nie zachwyca, ale wszystko jest do "naprawienia" :D
Czyli wychodzi, że kupując wersję 140KM dostajemy prawie zawsze parę koników gratis, a w wersji 163 kilku nam brakuje. Ale średnio jest ok :619:
qrczakos 29-01-2015, 17:44 ciekawe jak poszedłby mój drag z tym mundasem :D
Przeglądam ten temat i silniki TDDi to ładnie da się zrobić :) ciekawe jaki efekt jest np na większym IC, decat albo przelot
...efekty podobne, większy IC jest dobry na lato, nie puchnie tak szybko
decat daje lepszą reakcję na gaz....ale ogólnie wyniki na hamowni sa podobne jak na seryjnych gratach
Ale na drodze to poezja. Ciśniesz gaz i IC nie poddaje się. Dajesz gazu, a on reaguje natychmiast ... ehh ten Mk3 i 400 nm (-:
MK4 2.0 140 w automacie :)
http://images66.fotosik.pl/571/1f6119c56c2e0539med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1f6119c56c2e0539.html)
A to automaty tak szybko tracą moment czy co? Bo tutaj moment leci na szybciutko w dół.
To był PowerShift?
jak 100% Mondków od lat, poza poliftami na delphi :)
slawland 01-02-2015, 22:53 Witam,
posiadam mondeo mk4 z silnikiem 2.0 tdci 115km, wersja "odchudzona" wychodząca na rynek niemiecki. U autoryzowanego dilera Forda powiedziano mi że mondeo wychodzący na rynek polski posiada 140 km, wystarczy zmienić oprogramowanie sterujące pracą silnika. Orientujesz się może czy ktoś się tym zajmuje?
Pozdrawiam,
Sławek
195kuker 01-02-2015, 22:54 Witam. Efekty remapu w 2.2TDCI 175 już znam z innych postów. Mam też doświadczenie jazdy C8 2.0HDI 110@170hp...
Pytanie dotyczy o niewykrywalność przeróbki, ewentualne metody jej ukrycia, uniemożliwienia późniejszego jej sprawdzenia lub wgranie z datą wsteczną. Nie będę tłumaczył dlaczego ale ma to dla mnie duże znaczenie.
Witam,
posiadam mondeo mk4 z silnikiem 2.0 tdci 115km, wersja "odchudzona" wychodząca na rynek niemiecki. U autoryzowanego dilera Forda powiedziano mi że mondeo wychodzący na rynek polski posiada 140 km, wystarczy zmienić oprogramowanie sterujące pracą silnika. Orientujesz się może czy ktoś się tym zajmuje?
Pozdrawiam,
Sławek
w zależności który to silnik, najprościej mówiąc przed czy poliftowy, występowały 115 i 140KM, oraz poliftowe 115, 140 i 163KM i w o bu przypadkach można je programować na wybraną moc
Bump: Witam. Efekty remapu w 2.2TDCI 175 już znam z innych postów. Mam też doświadczenie jazdy C8 2.0HDI 110@170hp...
Pytanie dotyczy o niewykrywalność przeróbki, ewentualne metody jej ukrycia, uniemożliwienia późniejszego jej sprawdzenia lub wgranie z datą wsteczną. Nie będę tłumaczył dlaczego ale ma to dla mnie duże znaczenie.
to było wielokrotnie poruszane, w Fordach jest to dość proste, nie widać wgrania, a tym bardziej daty :D
Mondeo 3 2.2 155KM
słaba seria, ale udało się "naprawić" :)
http://images66.fotosik.pl/605/1a5bc1bf7ebe1b0bmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1a5bc1bf7ebe1b0b.html)
Rychu9292 13-02-2015, 09:25 Wita , mam prośbę , czy można prosić kogoś aby udostępnił jakiś wykres Focusa 1.6 TDCI 115 , bądź Mondeo ?
Chodzi mi o tej silnik czy po chipie zbliżymy się do parametrów 2.0 TDCI 140 ?
są wyniki w temacie tuningu Focusa 1.6tdci :)
115-ka mo modyfikacji ma podobne osiągi jak 2.0 140
Tyle, że odczucia są lepsze, bo Focus jest lżejszy. Ponadto jakoś odczuwalnie ten 1.6 TDCI jakby sprawniej wkręcał się. Ogólnie polecam. Kompletnie inne auto.
mrletter 15-02-2015, 19:05 Witam.
To ja się podzielę historią z power boxem. Mam mondka automat 115 kucy, ostatnio namierzyłem przypadkiem na tablicy power box (nie będe podawał nazwy bo to nie istotne) . Jest to cyfrowy programowany ponoć pod auto - zresztą kupiłem używany od gościa który miał taki sam model jak ja. Zapłaciłem za niego grosze (100 z przesyłką) wychodząc z założenia że koszt niewielki to spróbuję bo ogólnie jestem sceptyczny co do cudownych pudełek.
I tutaj , kto chce wierzyć kto nie niech nie wierzy, ale - dziś wróciełm z trasy którą często jeżdzę latam i spalanie wynosiło ok 8,5 - dzisiaj po powrocie wyszło 6,2 - no i jestem szczerze zaskoczony i dumam co by dało gdybym mondka podesłał do Heko na profesjonalną robotę. Skoro tutaj takie pudełko coś wskórało. Co do mocy- coś tam lepiej - ale to automat i ciężko stwierdzić - aczkolwiek pod górki idzie lepiej.
Dodam jeszcze że niedawno przeszedłem remont automatu (pękł pierścien hamulca) i jego praca też jest o niebo lepsza niż przed naprawą - a tego boxa założyłem po naprawie - tak więc nie wiem czy to box, czy automat zrobił taką robotę ale spalanie naprawdę mi spadło. Na mieście srednio wychodziło mi 10,5 - po remoncie przejechałem ok 1000 km z boxem i w mieście wychodzi ok 8,5.
pozdrawiam
...niestety, box oszukuje/zaniża wskazania komputera, spalanie może spaść, ale ok. 0.5l.
mrletter 15-02-2015, 21:40 ..no chyba że.:( spróbuje ewentualnie jeszcze pod korek kiedys sprawdzic. jak cos to sie podziele wynikami.
aspire18 15-02-2015, 22:53 Witam.
Ponieważ parę dni temu zakupiłem mondeo z końca 2010 roku 2.0 tdci proszę o informację gdzie w okolicy Poznania możecie mi polecić sprawdzoną firmę zajmującą się podnoszeniem mocy w samochodach.Domyślam się ,że było o tym pisane ale ponad 400 stron do przeczytania mnie trochę przerasta.Pozdrawiam
Tak to już jest, że u nas społeczeństwo malo czyta. Co roku BN podaje niby zatrważające dane. 6 milionów polaków nie przeczytało żadnej książki i takie tam. Tu raptem 430 stron i to krótkich form. Odwagi! :P
TuneFORCE http://tuneforce.pl/
nabuchodonozor 16-02-2015, 17:54 ...niestety, box oszukuje/zaniża wskazania komputera, spalanie może spaść, ale ok. 0.5l.
Master, czy możesz mnie powiedzieć co zrobić, bo wydaję mi się, że moja turbina w zakresie 1750-2000 obr/min strasznie gwiżdze...:572:
jakieś sugestie?
może być wirnik lekko uszkodzony, albo turbina przeładowuje
nabuchodonozor 17-02-2015, 10:08 może być wirnik lekko uszkodzony, albo turbina przeładowuje
jak to sprawdzić lub jak leczyć? :)
jeździć, aż powie pa pa :)
bywa że tak działa jeszcze baaardzo długo
nabuchodonozor 17-02-2015, 11:32 jeździć, aż powie pa pa :)
bywa że tak działa jeszcze baaardzo długo
Czyli żadne tam ustawienia geometrii łopatek...?
aspire18 17-02-2015, 12:22 Witam.
Parę lat temu dałem do regeneracji turbinę do opla omegi c.
Moje zdziwienie było jak po założeniu i pierwszej przejażdżce to dopiero gwizdała aż się ludzie oglądali jak ją wkręcałem w obroty.Zrobiłem na niej 70 tkm i samochód sprzedałem.
Pozdrawiam.
nabuchodonozor 17-02-2015, 16:13 nie sądzę
ale jak tu jeździć z takim "gwizdkiem":shock:, szczególnie na parkingach podziemnych nieźle daje...
ale jak tu jeździć z takim "gwizdkiem":shock:, szczególnie na parkingach podziemnych nieźle daje...
kupić dobrą używkę lub dać do regeneracji w jakimś sprawdzonym zakładzie , opcja 3-cia kupić nową :)
nabuchodonozor 18-02-2015, 16:53 kupić dobrą używkę lub dać do regeneracji w jakimś sprawdzonym zakładzie , opcja 3-cia kupić nową :)
najpierw muszę na 100% stwierdzić, że to turbina..., po której stronie ona sie znajduje?
najpierw muszę na 100% stwierdzić, że to turbina..., po której stronie ona sie znajduje?
sprawdź jeszcze wąż od turbo , podjedź do jakiegoś mechanika gwizd turbiny trudno z czym pomylić no i YouTube też będzie twoim przyjacielem znajdziesz tam dużo przykładów gwizdów .... ALE TO NIE WĄTEK o gwiżdżących turbinach :)
nabuchodonozor 18-02-2015, 18:20 sprawdź jeszcze wąż od turbo , podjedź do jakiegoś mechanika gwizd turbiny trudno z czym pomylić no i YouTube też będzie twoim przyjacielem znajdziesz tam dużo przykładów gwizdów .... ALE TO NIE WĄTEK o gwiżdżących turbinach :)
wiem, ale tylu tu fachowców od turbin... :P
dario6273 18-02-2015, 21:57 Kiedyś wymieniałem w focusie 3 razy :572: wszystkie oddawałem do regeneracji i zauważyłem że po wymianie gwizdały jak sie zbierały :D Pierwsza wytrzymała 800km wymiana na inną regenerowana u tego samego gościa i znowu gwizd i ta wytrzymała tylko 80km.:mrgreen: Trzecią zrobił mi gosciu który miał dobry sprzęt i po założeniu nie było słychac gwizdu:D na tej turbinie przejechałem 50tyś i sprzedałem samochód znajomemu i dalej smiga na niej jest juz 190tyś :diabel2:
Tak może offtopicowo, ale rzuć namiary na tego ostatniego gościa. Takie rzeczy przydadzą się i będą na potomnych - oczywiście życzę, by nikomu nie były potrzebne.
dario6273 19-02-2015, 22:21 Tak może offtopicowo, ale rzuć namiary na tego ostatniego gościa. Takie rzeczy przydadzą się i będą na potomnych - oczywiście życzę, by nikomu nie były potrzebne.
Turbo-Julita Krzysztof Witek
51-166 Wrocław Ul.Krzywoustego 82/86
tel. +48(71)3251919
www.turbojulita.pl
Mondeo 2.0 115 polift na delphi :)
http://images67.fotosik.pl/635/3a7f84c01569417bmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3a7f84c01569417b.html)
ale pociagnales moment... bajka. już o mocy nie wspominając. zdrowa sztuka :)
janek001 21-02-2015, 11:27 piękny moment , mistrz znowu się wykazał
Wracałem dzisiaj od heko z bananem na twarzy :) 195 km i 405 nm :D
no jest właśnie, 140-ka polift :D
http://images70.fotosik.pl/635/7865fb8cd35858a1med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7865fb8cd35858a1.html)
dario6273 22-02-2015, 12:27 http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/836/rfud.jpg (https://imageshack.com/i/n8rfudj)
Heko można mojego poprawic żeby lepiej ciągnął od dołu bo troche muli:D w 1,8 fajny był strzał a tu nie czuje tych 195km :lol: chyba że sie przyzwyczaiłem:diabel2:
Wolałeś mieć strzał i później muła od 3 tyś obr. ? :D
W gratisie dodatkowo szybciej kończącą się dwumasę. :diabel2:
nie można walić więcej z dołu, bo napęd zaraz powie pa pa :P
dario6273 , brakuje Ci dołu przy takim wykresie ? :D Ciekawe , ja mając bardzo podobnie ( ten ostatni wykres , POS... ) , aż się boją na 2 przycisnąć :) . Ale fakt , jazda w porównaniu z 1,8 , którym zrobiłem 90 tys całkiem inna . Moc jest oddawana bardziej płynnie i ciągnie , ciąąągnie :D .
Osobiście jestem bardzo zadowolony , Heko rulez :)
dario6273 22-02-2015, 18:08 Ja też :diabel2: ale u ciepie max moment jest przy 1900 a u mnie przy 2600:lol: podoba mi sie ten twój cycek lewyg;)
te wykresy i parametry są właściwie identyczne, identycznie zaprogramowane, tylko każde auto jest troszkę inne, "cycek" to reakcja sterowania turbiną...wolniejsza korekta doładowania, właściwie to ten bez niego jest bardziej prawidłowy :D
dario6273 22-02-2015, 20:10 OKI spoko :D
mi sie podoba moj wykres, ktory mi zrobil Heko (patrz moj sig)
Z dolu duzo wiecej niz fabryka ale max przy 2700
Zreszta chyba jeden z ladniejszych wykresow z tego silnika co tu widuje :-D
chwileulotne85 23-02-2015, 09:12 Panowie, mam pytanie, a co jakby podmienić wtryski z przedlifta na poliftowe delphi? ;)
Robił ktoś taki zabieg ? ;]
nie ma szans, całkiem inny układ wtryskowy
Do przedlifta można zrobić hybrydy:
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2333739&postcount=139
Tylko trzeba uważać bo ponoć but jest taki, że dupa wciskana w fotel robi dziurę i ląduje się na tylnej kanapie:P
chwileulotne85 23-02-2015, 09:18 Do przedlifta można zrobić hybrydy:
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2333739&postcount=139
Tylko trzeba uważać bo ponoć but jest taki, że dupa wciskana w fotel robi dziurę i ląduje się na tylnej kanapie:P
aha, widzę IC, etc :)
No to szkoda, nawet jakbym chciał to jednak automat mnie ogranicza...
Aisin TF-81SC/AWF21? Na papierze 440Nm. U mnie 510.
dokładnie, Mondeo w manualu pow. 400Nm zaczyna ślizgać
w automacie daje sobie świetnie radę :D
chwileulotne85 23-02-2015, 09:37 Aisin TF-81SC/AWF21? Na papierze 440Nm. U mnie 510.
dokładnie, Mondeo w manualu pow. 400Nm zaczyna ślizgać
w automacie daje sobie świetnie radę
No właśnie jeszcze przed normalnym chipem czytałem o tym, i wiele osób pisało (uważa), że do silnika 2.0 jest duże prawdopodobieństwo że skrzynia jest zbudowana z gorszych komponentów, etc. Ile w tym prawdy niewiadomo..
Pytanie z innej beczki , gdyby juz decydować się na zmianę to czy w Mondeo podobnie jak w Focusie czy wymieniać trzeba by IC, wydech przelot, wtryski hybryda, turbo hybryda. Jaki przybliżony koszt tej operacji?
dokładnie jak piszesz
IC, wtryski, turbo
ok 6000 zeta
chwileulotne85 23-02-2015, 12:09 dokładnie jak piszesz
IC, wtryski, turbo
ok 6000 zeta
Koszty trochę duże, także chyba nie warto :)
TuneFORCE 23-02-2015, 16:25 Panowie, mam pytanie, a co jakby podmienić wtryski z przedlifta na poliftowe delphi? ;)
Robił ktoś taki zabieg ? ;]
Musiałbyś zmieniać również sterownik silnika i wiązkę i do tego pokodwać ECP/ABS .... no way..
a na legalu zdrowo dla sprzęgła ile z 2.0 można wymeczyć?;)
przedlift 175 po zmianie gratów 200+
polift 200 :)
Czy możesz podać przybliżony koszt aby osiągnąć te 200+?
...patrz 5 postów wyżej :)
i dodaj jeszcze do tego wzmocnione sprzęgło :)
A jakąś dobrą firmę z pomorskiego znacie? Oprócz v-tech. Do krakowa niestety troszkę daleko.
krzysiek - Masz V-Tech Pomorze w Kosakowie koło Gdyni, ale może warto przejechac sie do Grzesia z TuneFORCE w Poznaniu
dokładnie, wal do Poznania :)
Tak, tylko do poznania mam 280 km w jedną stronę słabymi drogami. Raczej czegoś na pomorzu szukam.
Niektórzy jadą 400 jak trzeba. Spójrz na to inaczej. Powrotne 280km to będzie twoje najprzyjemniejsze 280kameów w życiu.
TuneFORCE 27-02-2015, 08:39 Tak, tylko do poznania mam 280 km w jedną stronę słabymi drogami. Raczej czegoś na pomorzu szukam.
Mam pomysł jak to rozwiązać ;-)
Poszło na PW
Niektórzy jadą 400 jak trzeba. Spójrz na to inaczej. Powrotne 280km to będzie twoje najprzyjemniejsze 280kameów w życiu.
Może autostradą, ale nie tą krajówką z 1000 fotoradarów.
A to mój mod
http://images69.fotosik.pl/660/1b342ea2887305a0m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1b342ea2887305a0)
http://images67.fotosik.pl/661/2d9093538d2470fbm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2d9093538d2470fb)
lechuszek 01-03-2015, 10:55 To i ja sie pochwale ;)
http://images66.fotosik.pl/660/d1f806a1585bb57dm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d1f806a1585bb57d)
Mondeo 2.5t :)
http://images70.fotosik.pl/666/45d49d77cd377602med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/45d49d77cd377602.html)
A te 2.5T to wszystkie takie poszarpane? A mówią że diesel ma drgania (-:
większość wykresów u mnie są poszarpane, a od upgreadu hamowni na obciążeniową i nowym programie, nie mam w ogóle "wygładzania kresek" więc co na kołach, to na wykresie :P
Jaki upgrade hamowni? Chwaliłeś się tym i mi gdzieś uknęło, czy nie pisałeś. To chyba jakaś świeża sprawa. Może dlatego taka cisza w wykresach od tygodnia.
Napisz coś więcej co tam nowego masz.
od listopada mam obciążeniówkę :P
nie wrzucam wszystkich wykresów, poza tym robię przecież wszystkie inne marki, wię są "przerwy" :D
O proszę. To przegapiłem.
Jakie inne marki? W sensie, że są inne auta niż Ford? Jak to możliwe ?!?!?
radek9103 02-03-2015, 20:27 Heko wrzuć coś z powerem :D nie koniecznie forda :D
http://images66.fotosik.pl/665/62e39329d620f49bm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/62e39329d620f49b.html)
http://images67.fotosik.pl/621/fc27bc96fa5affc9m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27bc96fa5affc9)
http://images67.fotosik.pl/471/ffa40ba63b0e3be0m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ffa40ba63b0e3be0.html)
radek9103 02-03-2015, 20:48 Passata mogłeś już sobie darować :D ale bmw ma moc ^^
anastazyy 02-03-2015, 21:04 no ponad 600NM
miałem też takie V8 w dieslu 850Nm :D
Passat wypadł słabiutko. 138 km i 312 - to ja miałem lepiej w Focusie 1.6 TDCI. Co tak słabo. Moment też wolno rośnie, ale wolno opada. Dzięki temu ma moc, ale momentu nie ma dużo. Tak mają wszystkie paski? Jeździłem sporo passatem z 2007 roku i 2.0 TDI (BRD chyba takie oznacza miał ten silnik) w Audi A4 które miało mieć 180 KM, a wg mnie słabo się odpychał.
radek9103 02-03-2015, 21:37 850 nm g:galy ???
Bump: Chyba na gąsienicach :roll:
Tylny napęd przeniesie taki moment. Ale jazda tym w zimie to jak na slikach. Pewnie nie ma sensu montowania kontrolki od ESP, bo by się przepaliła szybko.
dario6273 02-03-2015, 22:17 Heko to nasze furki trzeba jeszcze raz przepuscić przez twoją hamownię:one:
nie trzeba, wszystko 100% powtarzalnie :D
Passat wypadł słabiutko. 138 km i 312 - to ja miałem lepiej w Focusie 1.6 TDCI. Co tak słabo. Moment też wolno rośnie, ale wolno opada. Dzięki temu ma moc, ale momentu nie ma dużo. Tak mają wszystkie paski? Jeździłem sporo passatem z 2007 roku i 2.0 TDI (BRD chyba takie oznacza miał ten silnik) w Audi A4 które miało mieć 180 KM, a wg mnie słabo się odpychał.
kolego, era passatów skończyła się najpoźniej na b5fl teraz to każdy niemiec to jest KUPA;)
bmw też, tylko te silniki 3.0 reszta to porażka..
to prawda szału nie ma z nimi...ale też mają takie wersje, które lubię robić, bo klienci zbierają szczęki po jeździe próbnej
np:
http://images67.fotosik.pl/668/ca5907ae915d3ae3m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ca5907ae915d3ae3.html)
http://images67.fotosik.pl/668/433391ab69b9443fm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/433391ab69b9443f.html)
TuneFORCE 03-03-2015, 08:09 Z samochodami niedługo będzie jak ze sprzętem RTV/AGD...wszędzie ten sam syf, którego nie opłaca się naprawiać tylko opakowanie inne.
Z samochodami niedługo będzie jak ze sprzętem RTV/AGD...wszędzie ten sam syf, którego nie opłaca się naprawiać tylko opakowanie inne.
niestety ale wszystko na to wskazuje:) mnie najbardziej rozwaliła rozmowa z kolesiem z forum bmw:) mówie mu ze chce kupić sobie albo mondeo albo 159, ten do mnie z tekstem jak można jezdzić włoskim autem takie ***owe silniki itp, na co ja mu odpowiadam a insignia Ci się podoba? mówi zajebista jest te cdti bardzo dobre silniki, a zajebisty jest ten biturbo na co ja mu odpowiadam barwo przed chwila mowiłeś ze włoskie auta są prze ***owe, to dlaczego Ci się insignia podoba? bo jest niemiecka przecież, ja mu mowie niemiecka to ona była teraz gm motors jest włoskie a silniki w insigni to konstukcja fiata/alfy a bitrubo rodem z lancii;) takie jest pojęcie ludzi, i prostackie przeświadczenie o włoskich autach. Tylko niemieckie sa super, ale nikt głosno nie mowi ze vw czy bmw psują się najbardziej i to na tym mechanicy kase biją...;) kto wie ten przyzna mi rację;)
nigdy mi nikt nie uwierzy, że dzisiejsze Fordy, szczególnie te nowsze, są naprawdę stosunkowo bezawaryjne, w porównaniu nawet innymi produktami PSA :D
Ford np. wypuszcza silniki w kilku wersjach mocy na identycznym osprzęcie...Peugeot już nie jest taki szczodry, tnie podzespoły, osprzęt na słabsze, mniej wydajne :D
Mnie ciągle boli fakt, że Ford nie ma fajnego diesla ponad 2.0. No i napęd 4x4 ... dobrze, że teraz się pojawił.
mondek 4x4 nadchodzi :)
i 2.0d ponad 200KM :D
200KM jest już w moim zasięgu - kwestia zebrania funduszy i przyjazd do Ciebie. Co jednak dalej. Jak zdobyć 300 KM? (duże modyfikacje mnie nie interesują, bo muszę mieć pewne auto do dalszych podróży).
Jak zdobyć 300 KM?
Diesle to chyba tylko 6 cylindrów i wiadomo jakie marki:/
TuneFORCE 04-03-2015, 08:22 Jak się dba tak się ma...chyba że ktoś ma pecha i trafi na jakis felerny egzemplarz...do tych 100tys praktycznie wszystkie auta są bezawaryjne...
Żona jeździ Passatem B6, od nowości...wlasnie na liczniku wskoczyło 150tys km...jak do tej pory popsuły sie dwie rzeczy...przycisk od ręcznego i silnik od ręcznego .... tak fura nie sprawia żadnych problemów ... ex firmowa octavia miała pół mln km od nowości na modzie, nieoszczedzana...zero awarii...ori turbo itd. Forda bede testował, na razie ma 40k km...
Ciekawi mnie jak wyjdzie ten nowy silnik 2.0 TDI z dwoma turbinami w nowym Pasacie. Jakbyście mieli go u siebie na hamowni i do chipa, to dajcie znać co z tego wychodzi. Bo to te 240 KM i 500 nm wyglądają bardzo ciekawie. Może pod 300 KM udałoby się to podciągnąć.
nie prędko ktoś się zjawi, ASO vw widzi natychmiast zmiany, więc ryzyko spore
może jakiś import, bez gwarancji...czekamy :D
A to lipa. Kolejny powód dla którego nie warto kupować nowego VW d-:
Poczekaj. Będzie jeszcze 2.0 BiTDCi. W serii ma mieć 210. No ale też ciężko powiedzieć ile to turbo zapoda. Veyron ma prędkościomierz wyskalowany do 280, mil/h. Też się można podjarać:P
TuneFORCE 04-03-2015, 23:35 Jeszcze trzeba bedzie chwile poczekać na jakiegoś chętnego z 2.0bT :-)
Mam pytanie do naszych fachowców.
Widać ma wykresach, że straty na kołach są różne. Co powoduje straty mocy na kołach?
Na logikę powinny to być wszelkie uchybienia w przeniesieniu mocy z silnika na koła, czyli przykład ślizgające się sprzęgło? Czy coś jeszcze?
nic z tych rzeczy :P
-rozmiar opony
-ciśnienie w kołach
-siła dociągnięcia auta do rolek
-bieg na którym auto jest hamowane
ogólnie straty są istotne tylko i wyłącznie dla obsługującego hamownię...nie wnoszą niczego do wyników pomiarów mocy na silniku :)
Robson102 06-03-2015, 21:05 Mam pytanie do naszych fachowców.
Widać ma wykresach, że straty na kołach są różne. Co powoduje straty mocy na kołach?
Na logikę powinny to być wszelkie uchybienia w przeniesieniu mocy z silnika na koła, czyli przykład ślizgające się sprzęgło? Czy coś jeszcze?
Straty mocy powodowane są wszystkimi elementami ruchomymi pomiędzy silnikiem, a kołami.
Silnik napędzając koła, musi pokonać opory skrzyni biegów, łożysk w kołach i samych kół.
To tak w dużym skrócie.
radek9103 06-03-2015, 21:09 U znajomego jak trzymały hample w audi to pokazało ok 15 kucy straty więcej niż powinno :D
Trzymały a nie trzymał - jedna literka, a totalnie inny sens.
Trzeba by ze zrozumieniem czytać :)
radek9103 07-03-2015, 18:11 Struna dokładnie :-D Z zacisków taki szmelc był , że sam pchnąć nie dałem rady.
MK4 1.8tdci 125KM :)
http://images69.fotosik.pl/685/fda9b75032f2ccbamed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fda9b75032f2ccba.html)
grzechalm 08-03-2015, 23:05 Na ktorym biegu byl hamowany, ze taka niska predkosc max?
2.0 140 polift :D
http://images68.fotosik.pl/687/e2b319ea98807c8amed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e2b319ea98807c8a.html)
5 bieg i 150km/h? Co to za skrzynia - z VANa?
2.0 poszedł ładnie. Moc niezła. Ale i tak wolę wyższy moment.
Swoją drogą polifty mają mocniejsze sprzęgło? Wytrzymują większy moment? 420 nm dadzą radę dźwignąć?
radek9103 09-03-2015, 19:53 5 bieg to była ironia :D Na bank to był 3 bieg :D
Swoją drogą polifty mają mocniejsze sprzęgło? Wytrzymują większy moment? 420 nm dadzą radę dźwignąć?
tak, dają sobie spokojnie radę
...ale przeczytaj "komentarz" na górze wykresu :P
i znów 2.0tdci 140 polift w manualu :)
http://images68.fotosik.pl/700/949c82f0f30e505dmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/949c82f0f30e505d.html)
Czy mam dobrą podstawę do modyfikacji? 1.8 TDCI 125KM
http://images66.fotosik.pl/704/6d114f5043eef198.jpg
TuneFORCE 14-03-2015, 23:30 Jak nie jak tak :one:
mam pytanie do szanownego Grzegorza, w 2011 roku był robiony chip + RTS,
czy jest sens sprawdzić i ewentualnie wprowadzić jakieś poprawki jak już ford się trochę dotarł (ma już całe 55 tys. przebiegu g:galy ). Chodzi mi to po głowie bo jak czasami się zapomnę i dam pełny gaz na 4 lub 5 biegu z okolic 2-2,1 tys. obrotów to czuć wibracje przez chwilę (jakby sprzęgło się ślizgało ? ).
...to efekt "zimowy" zimny dolot zwiększa moment obr....dwumas słabo sobie radzi z niutkiem, poczekaj na cieplejsze dni, zaraz mu przejdzie
albo trzeba zrobić korektę w dół :D
dzięki za wyjaśnienie, poczekam w takim razie i poobserwuję, za korektę w dół raczej dziękuję :<. A jeśli chodzi o korektę dla samej korekty :razz: to rozumiem, że nie ma takiego zalecenia
rzeczka0311 17-03-2015, 13:56 Panowie może ktoś polecić jakąś hamownię w okolicach Radomia?
Słyszałem kiedyś o AG Centrum w Antoniówce a teraz podobno mają chamownię w Radomiu na ul.Chorzowskiej ale nie znam opinii na ich temat.
AG Centrum ma zdaje się hamownie z v-techu, urządzenie bardzo dokładne, także pomiar powinien być wiarygodny.
Najlepiej jakby zrobili ze dwa pomiary, dla weryfikacji poprawności pomiaru (niestety posiadanie dokładnego sprzętu wcale nie jest jednoznaczne z umiejętnością korzystania z tegoż)
Mondeo 2.2tdci 200KM
http://images67.fotosik.pl/750/16f26aa145a34017med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/16f26aa145a34017.html)
radek9103 28-03-2015, 16:31 Ciekawe jakby postawić na kresce z 2.5 t w mk4 :-D
Z kreski to bym nie startował, bo nie umiem i szkoda auta, ale z np od 50 do 200-240 to chętnie bym spróbował. Z rolki to się chyba zwie ?
Czuję, że mogło by być ciężko:diabelek:
radek9103 28-03-2015, 19:58 Ze startu lotnego :one:
O to to :one: Tylko, żeby to był mondziak, bo dzisiaj miałem okazję popróbować się z porszafką 911 carrera.
Moje próbowanie polegało na tym, że ledwo zauważyłem w oddali z przodu jak tylny spojler się jej otworzył i można powiedzieć, że na tym skończyły się moje "wyścigi" :(
Przykro mi, ale to Porsche łyknęło Cię dwoma elementami: masą i oporem powietrza - w obu przypadkach znacząco niższe. Więc z nawet dużo mocniejszym silnikiem przegrasz.
Niemniej pamiętaj, że jak pakujecie się na wakacje, to on płacze dociskając drzwi kolanem, a Ty dopiero zaczynasz ładować bagaże do bagażnika.
...Niemniej pamiętaj, że jak pakujecie się na wakacje, to on płacze dociskając drzwi kolanem ...
Bagażnik w Porsche 911 jest wystarczjący dla 99% użytkowników, wszak tam tylko kosmetyczka i karta kredytowa sie mieszczą ... :619:
O to to :one: Tylko, żeby to był mondziak, bo dzisiaj miałem okazję popróbować się z porszafką 911 carrera.
Moje próbowanie polegało na tym, że ledwo zauważyłem w oddali z przodu jak tylny spojler się jej otworzył i można powiedzieć, że na tym skończyły się moje "wyścigi" :(
Miałem to ostatnio z Caymanem. Niestety ciężko żeby kiosk ruchu ścigał się z czymś takim. Musiałbym mieć z pińcet koni żeby powyżej 150kph myśleć o nadążeniu.
Masa i opory powietrza to zmora osiagow Znajomy ma s80 II v8 4,4 315km Staliśmy na światłach i jakiś śmieszny golf gti 7 szedł z nami praktycznie leb w leb po przekroczeniu 170km\h zaczeliśmy mu odjezdzac ,ale tez jakos nie specjalnie
piotrekzaz 30-03-2015, 22:10 Witam. Mam pytanie czy ktoś chip"ował u nich w kielcach? GetCar Sp. z o.o.ul. Ściegiennego 252
25-116 Kielce.
http://www.getcar.com.pl/
Pozdrawiam
TuneFORCE 31-03-2015, 00:52 Masa i opory powietrza to zmora osiagow Znajomy ma s80 II v8 4,4 315km Staliśmy na światłach i jakiś śmieszny golf gti 7 szedł z nami praktycznie leb w leb po przekroczeniu 170km\h zaczeliśmy mu odjezdzac ,ale tez jakos nie specjalnie
GTI ma w serii 240hp ale na rolkach wychodzą w okolicy 260hp...do tego ok 1400kg robi robotę ;-) Heka Foka by Was zjadła że hej czy np golf R...
Przyjmuje się, że zrzucić 100kg to tak jakby zyskać 20hp ;-)
GTI ma w serii 240hp ale na rolkach wychodzą w okolicy 260hp...do tego ok 1400kg robi robotę ;-) Heka Foka by Was zjadła że hej czy np golf R...
Przyjmuje się, że zrzucić 100kg to tak jakby zyskać 20hp ;-)
Ten volvowski automat. Tez nie jest wybitnie szybki .Zjadla nie zjadla ale sa to tylko oski :p a tu jest awd cala moc na asfalt i jeszcze jedno japonskie v8 :)
Nie wiem czy w dobrymmiejscu pisze ale, przymierzam sie do kupna Mondka MK4 z 2007, najlepiej 2.0 TDCi, chciałbym go zachipować później. Jaką wersje silnika wybrac, 115 KM podobno najlepiej prawda to?
A zna ktoś jakiś godny zaufania warsztat który by to zrobił w rejonie Piotrkowa Trybunalskiego, albo w ogóle łódzkie województwo ?
Jaki moment ma w serii Mondeo MK4 1.8 TDCI 125KM? Znalazłem info, że 350Nm, tyle też mój pokazał na hamowni. Dzisiaj znajomy mnie pyta czy jestem pewien z tym momentem bo na stronie jakiegoś tunera znalazł, że 280Nm. Z kolei ja dziś na stronach: http://www.motodiesel.pl/dane-techniczne/auta-osobowe/529-ford-mondeo-mk4-18-tdci-125km.html i
http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/ford/mondeo/iv/kombi/silnik-diesla-1.8-duratorq-tdci-125km-od-2007/
znalazłem moment 320. Jaki powinien być w rzeczywistości?
w tym temacie masz dziesiątki wykresów z 1.8tdci 125KM ode mnie :P
zazwyczaj mają ok. 350Nm + - 10Nm
2.0tdci 163KM Powershift
http://images68.fotosik.pl/764/1d5f6355aa20e3f0med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d5f6355aa20e3f0.html)
jarekfmk4 05-04-2015, 13:57 Witam
Jestem nowy na forum i już kilkanaście tematów przeczytałem ale opinie są różne i stąd moje pytanie do znawców. Czy jest sens robić chip w mondeo Mk4 2.0 TDCI 140 km przy przebiegu 400 tyś. Silnik cały czas na syntetyku, oleju nie ubywa, serwisowany większość swojego żywota w ASO, ostatnio zwiększa się poziom oleju chyba przez częste wypalanie DPF ale to mój domysł. Jestem przed diagnozą i jeżeli by się potwierdziła to razem z usunięciem DPF dodałbym mu parę koni tylko czy to udźwignie ?
Ja bym nie usuwał DPFa, a wymienił. Można w normalnych pieniądzach wyrwać używkę w całkiem dobrym stanie.
Co do chipowania - wszedłbym w to.
Heko,
a co można wycisnąć z motorka Mondeo 2007-, 1.6L Duratorq CR TC (115PS) - DV6?
masz wykresy w temacie :)
ok. 135KM 320Nm
Hej,
Zastanawiam sie nad nowym mondkiem z 1.5 EB i stad pytania:
1. Czy sa juz jakies przyklady efektow wirusowania 1.5 EB?
2. Jak ten silnik nadaje sie do wirusowania, da sie po EBD czy trzeba otwierac sterownik?
3. Czy sa boxy kompatibilne z ta jednostka?
pozdro
tsoban
1. nie...ale już niedługo
2. jeszcze nie wiadomo
3. nie
1. nie...ale już niedługo
2. jeszcze nie wiadomo
3. nie
czyli jeszcze poczekam
dajcie znac jak beda pierwszeefekty
tak naprawdę chodzi tylko o test, możliwość odczytów po OBD...poza tym wyniki będą takie same, tam tylko ze względów podatkowych, Ford pozmieniał pojemności silników eb i diesli z 1.6 na 1.5 :) ...całość to to samo, te same podzespoły
Bump: tak naprawdę chodzi tylko o test, możliwość odczytów po OBD...poza tym wyniki będą takie same, tam tylko ze względów podatkowych, Ford pozmieniał pojemności silników eb i diesli z 1.6 na 1.5 :) ...całość to to samo, te same podzespoły
czymś różnią się silniki 2.0 TDCI 115 i 140KM? mam zdławioną wersję 115KM i jakiego wyniku końcowego można się spodziewać ? auto ma niewielki przebieg
...niczym, tylko programem :)
ok. 165KM 400Nm
i dzisiejsza, pierwsza sztuka :)
http://images66.fotosik.pl/785/46ac0bfe836fc245med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/46ac0bfe836fc245.html)
...i druga :)
http://images66.fotosik.pl/786/7f78eaef6d2279afmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7f78eaef6d2279af.html)
miszelos 11-04-2015, 14:20 O, to moja! To moja! :)
Dziękuję Grzesiowi za szybkie przybycie i równie sprawną robotę.
Frajda z jazdy niesamowita! Jestem kolejnym, który wyjechał z bananem na ustach :)
(te prawdziwe zjadłem po drodze :) )
Grzesiu do zobaczenia niebawem! ;)
...i polecam niezdecydowanym!
i dzisiejsza, pierwsza sztuka :)
http://images66.fotosik.pl/785/46ac0bfe836fc245med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/46ac0bfe836fc245.html)
...dzień jak co dzień, MK4 2.0tdci 140KM przedlift :)
http://images68.fotosik.pl/802/e06017b2c3bab4e2med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e06017b2c3bab4e2.html)
radek9103 16-04-2015, 22:14 Tak z czystej ciekawości, ile można wycisnąć z TDDI 115 z seryjnym układem paliwowym?? Akurat kończy mi się wysprzęglik i planuje wymianę kompletnego sprzęgła na jedno masę i może tarczę obić kewlarem bo to nie wielki koszt :P Wtryski od transita 2.4 tddi już mam :D
Czy możesz zdradzić jaki koszt obicia tarczy kevlarem? Bo rozumiem, że to najskuteczniejszy sposób wzmocnienia sprzęgła? Jakieś namiary na taki zakład - w okolicach Wrocka byłoby najlepiej.
radek9103 16-04-2015, 22:22 Znajomy w wawie obijał do e46, wyszło coś ok 200-250 zeta.
Bump: 150 zapłacił jednak :D a tu chyba strona tej firmy http://www.sprzegla-regeneracja.pl/
Tak z czystej ciekawości, ile można wycisnąć z TDDI 115 z seryjnym układem paliwowym??
różnie...ok. 145-150KM
Mondeło 1.8tdci 125KM :)
http://images69.fotosik.pl/808/90b1c9714ac8f322med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/90b1c9714ac8f322.html)
Krzysztof Czupryna 18-04-2015, 17:31 Witam, mój mondeo tdci 140 km jest już troszkę lecimy. Przebieg 260 tys po wymianie sprzęgła i dwunasty czy mogę mu bezpiecznie podnieść moc do 180 km? Lub wersji ppolitowej 160?
W Bielsku jest firma testująca silniki i nowe auta, pracuje tam mój kolega, twierdzi że autko nic nie będzie...do tego zmieniają mapę pedału gazu... Co wy na to?
nie ma problemu, możesz robić
ale zmiana map pedału gazu, to już.... 8)
Krzysztof Czupryna 18-04-2015, 21:38 nie ma problemu, możesz robić
ale zmiana map pedału gazu, to już.... 8)
Tzn?
Mapa gazu to za duża ingerencja?
Kolega zmienił sobie mapę w Astmie 3 i mega zadowolony :)
Z twojej praktyki Heko jak wygląda spalanie, dpf?
Ostatnio zauważyłem też taką dziwną rzecz, stoję sobie na luzie i raz mam 900 obroutów innym razem 950 a jeszcze innym prawie tysiąc... To jest oznaką wypalania czy może zapchanego DPF? Kupiłem sobie wtyczkę do diagnostyki ale nie wykazuje mi błędów.
Bump: Może inny klubowicz tak miał...
odczytaj:
śr. odległość między regeneracjami
ilość nieudanych regeneracji
podczas regeneracji, na postoju, spalanie chwilowe pokazuje zamiast 0.5-0.7l. 1.2-1.5l./h
1.8tdci 125KM
http://images66.fotosik.pl/820/aa9aa6738fa9bdf2med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aa9aa6738fa9bdf2.html)
Szybkie pytanko, ile da się bezpiecznie wycisnąć z 2,0tdci 163km
szybkie 200, jak z każdego 2.0tdci polift :)
No to i mój Ford dołączył do tych po kuracji witaminowej :-)
Trochę się zeszło bo chciałem żeby nie dymił i było bezpiecznie dla dwumasy .Mam nadzieje że wyszło dobrze.Po krótkiej przejażdżce ,jestem zadowolony , samochód zaczął ciągnąć w pełnym zakresie obrotów i zdecydowanie chętniej przyśpiesza.Może przyrost niezbyt wielki ,ale już w serii było sporo.Co myślicie o wykresie,czy jest ok?
2.0 140 przedlift :)
http://images68.fotosik.pl/825/f6a8a0bf572a6cc8med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f6a8a0bf572a6cc8.html)
Mondeo 1.8tdci 100KM :)
http://images67.fotosik.pl/831/b8db5ba05fd86b70med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b8db5ba05fd86b70.html)
i następne :)
http://images66.fotosik.pl/837/69946a48da828351med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/69946a48da828351.html)
http://images68.fotosik.pl/837/775823855d657863med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/775823855d657863.html)
kolejne sztuki :)
Galaxy 2.0tdci 163KM
http://images68.fotosik.pl/847/e68ac2853fd2387bmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e68ac2853fd2387b.html)
Mondeo 2.0tdci 140KM
http://images67.fotosik.pl/848/576d503a76a13cc2med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/576d503a76a13cc2.html)
Mondeo 2.2tdci 200KM
http://images67.fotosik.pl/848/6b9c635df9bad47cmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6b9c635df9bad47c.html)
Witam, mam mk3, 2001r 2.0 tddi seria 115km ale zrobiony w zeszłym roku program i mam 324.2Nm/137.4km robiony w Gdańsku. Teraz dla mnie to już jest za mało potrzebuje części na 170km/400Nm macie jakieś propozycje gdzie znajdę? Najlepiej co bym musiał zrobić.
Przyśpieszając (tak bardziej zdecydowanie) moim Mondkiem czuję, ze tak w okolicach 2 tys. obrotów, potem jeszcze raz koło ~2800 na chwilę jakby tracił oddech (mgnienie oka) :-(
Poza tymi prędkościami obrotowymi ciągnie jak trzeba.
Czy to właśnie te wielbłądy 2garbne widoczne na wykresach, czy raczej cos mu dolega?
to co widać na wykresach, drobne zafalowania i garby, nie są do wyczucia na drodze
takie zawahania o których mówisz, na wykresie byłyby to Mt Everest i dolina ...jaka tam chcesz :D
Snajper_881 04-05-2015, 21:27 Witam, mam mk3, 2001r 2.0 tddi seria 115km ale zrobiony w zeszłym roku program i mam 324.2Nm/137.4km robiony w Gdańsku. Teraz dla mnie to już jest za mało potrzebuje części na 170km/400Nm macie jakieś propozycje gdzie znajdę? Najlepiej co bym musiał zrobić.
Hej, musiałbyś mieć turbinę hybrydową, czyli taką z większą cześcią zimną najlepiej. Fabrycznie jest GT2049, cześć ciepła jest większa niż w mocniejszych motorach MKIII :619: Więc jej nie ruszamy :) Proponuje GT2052 albo GT2056. Wymiana jest prosta, gorzej ze zdobyciem wtryskiwaczy wydajniejszych ponieważ fabryczne kończą na około 160km. Niestety u mnie z dołu trochę kopci ale tragedii niema, pewnie jest to do ogarnięcia softem. Doładowanie to max 2.0bar choć chwilowo zupełnie nie świadomie jeździłem na dużo większym g:galy Po takich modach i lekkim programie można liczyć na takie wyniki:
GT2056s
http://images70.fotosik.pl/859/488d3be17364284em.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/488d3be17364284e.html)
GT2052s
http://images66.fotosik.pl/859/49d8be754c2581a4m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=49d8be754c2581a4)
niestety zapytanie było o TDDI...a tu także bardzo ciężko o zamiennik wtrysków :(
Hej, musiałbyś mieć turbinę hybrydową, czyli taką z większą cześcią zimną najlepiej. Fabrycznie jest GT2049, cześć ciepła jest większa niż w mocniejszych motorach MKIII :619: Więc jej nie ruszamy :) Proponuje GT2052 albo GT2056. Wymiana jest prosta, gorzej ze zdobyciem wtryskiwaczy wydajniejszych ponieważ fabryczne kończą na około 160km. Niestety u mnie z dołu trochę kopci ale tragedii niema, pewnie jest to do ogarnięcia softem. Doładowanie to max 2.0bar choć chwilowo zupełnie nie świadomie jeździłem na dużo większym g:galy Po takich modach i lekkim programie można liczyć na takie wyniki:
GT2056s
http://images70.fotosik.pl/859/488d3be17364284em.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/488d3be17364284e.html)
GT2052s
http://images66.fotosik.pl/859/49d8be754c2581a4m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=49d8be754c2581a4)
większa turbina , wydajniejsze wtryski a powiedźcie mi jak znosi to dół silnika , bo temperatura pewnie ciut wyższa , jak wygląda sprawa z tłokami jest to jeszcze na tyle znośne dla fabrycznych elementów ? .... pomijam sprzęgło ale to wiadomo jak ktoś będzie upalał co światła to fabrykę też zabije :)
Snajper_881 04-05-2015, 22:13 Wydech fabryczny, tylko EGR zatkany. Sprzęgło w sumie też, tylko nabite nieco wytrzymalsze okładziny, dalej dwumasa i ma się chyba dobrze. Co do tłoków, nie mam pojęcia, olej taki jak w podpisie, chyba najlepszy i zarazem najdroższy z serii Millersa. Jedynie turbina raz się usmażyła, właśnie GT2056, wracałem z Kryspinowa i goniłem Focusta ST z gazem w podłodze przez dłuższy czas, skrzynie mam 5 więc obrotomierz stanął na 4500rpm i 230km/h. Turbina zaczęła dziwnie gwizdać a kilka dni potem wybuchła :( Mierzyłem dwa lata temu kompresje, najmniejsza była 31 więc chyba jest dobrze :) Staram się nie wciskać gazu gwałtownie poniżej 2500rpm. Lexus IS250 objechany :) Ale ostatnio Passat CC 2.0 TFSI niestety mnie doszedł po pewnym czasie i odjechał, fakt też taki, że jeszcze trochę mam zamiar pożyć a przekroczenie prędkości bylo x -krotne :D Generalnie praktycznie nie korzystam z tej mocy i momentu poza wyprzedzaniem na trasie.
no i to jest droga do utrzymania silnika w sprawności :)
MK3 2.0tdci 130 :)
http://images68.fotosik.pl/865/dbac9cc58ca5a1f6med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dbac9cc58ca5a1f6.html)
heh
to ja sie pewnie tez pochwale pod koniec miesiaca bo tak sie umowilismy :) :027:
no chyba ze kolega Grzegorz zejdzie z tego swiata :pomysl::619: jak to powiedzial
wiwaldi1984 07-05-2015, 21:39 witam. Zastanawiam się nad podkręceniem w moim mondku paru kucyków tylko czy nic mu się nie stanie bo trochę nim śmigam po autostradzie w de. i mam na kulane 210tyś. oryginalnie ma 116KM ale ktoś zmieniał mu soft na inny bo trochę za szybko się odpycha :)
Galaxy 2.0tdci 130KM (oczywiście nei sugerować się mocą z papierów, standardowo ponad 150KM :) )
po czipie (garażowym) ale udało się naprawić :)
http://images68.fotosik.pl/872/4056558de0397b6emed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4056558de0397b6e.html)
DAMIAN-24 09-05-2015, 14:42 Ile można bezpiecznie wycisnąć z MK4 przedliftowego 2.0 TDCI, żeby skrzynia automatyczna spokojnie to wytrzymała?
ok. 175KM 400Nm
skrzynia daje sobie radę do 450Nm, więc nie ma obaw
mmarcin479 09-05-2015, 21:34 Witam wszystkich odwiedzających to forum
Piszę tu pierwszy raz ale czytam od około miesiąca .
Dwa tygodnie temu przy okazji usuwania dpf-a zawirusowałem swojego mondka. Niestety nie u heko ale do niego mam w jedną stronę trochę ponad 500 kilosów.
Fura zrywa się teraz wspaniale lecz w okolicy 2000 obrotów gdy wcisnę pedał do podłogi na chwilę pojawiają się jakieś drgania (czym wyższy bieg tym bardziej wyraźne). Czy ktoś miał podobny problem lub wie co to może być?
ok. 175KM 400Nm
skrzynia daje sobie radę do 450Nm, więc nie ma obaw
Heko, czy przedliftowe mk4 2.0 tdci durashift można zoptymalizować pod kątem spalania (tzw. eco-chip) czy też potencjalne korzyści nie są tego warte i lepiej iść w moc ? ;)
Witam wszystkich odwiedzających to forum
Piszę tu pierwszy raz ale czytam od około miesiąca .
Dwa tygodnie temu przy okazji usuwania dpf-a zawirusowałem swojego mondka. Niestety nie u heko ale do niego mam w jedną stronę trochę ponad 500 kilosów.
Fura zrywa się teraz wspaniale lecz w okolicy 2000 obrotów gdy wcisnę pedał do podłogi na chwilę pojawiają się jakieś drgania (czym wyższy bieg tym bardziej wyraźne). Czy ktoś miał podobny problem lub wie co to może być?
to wibruje sprzęgło/dwumas, za dużo momentu z samego dołu
Bump: Heko, czy przedliftowe mk4 2.0 tdci durashift można zoptymalizować pod kątem spalania (tzw. eco-chip) czy też potencjalne korzyści nie są tego warte i lepiej iść w moc ? ;)
iść w moc i tak spadnie spalanie :)
mmarcin479 10-05-2015, 20:41 Dzięki heko za odpowiedź ale czegoś chyba nie bardzo rozumię tu jest twój wykres mondeo http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/576d503a76a13cc2.html
jak porównam ten wykres z moim to maksymalny moment obrotowy jest na niższych obrotach niż u mnie
DAMIAN-24 10-05-2015, 21:42 ok. 175KM 400Nm
skrzynia daje sobie radę do 450Nm, więc nie ma obaw
Dobrze wiedzieć ;) w takim razie poczekam na zakup osiemnastek i będę musiał sobie zrobić podróż do Krakowa. W sumie tylko 450km. Chociaż nie wiem czy nie lepiej poczekać aż mi pkt zejdą z konta bo ta moc będzie kusić, żeby jej użyć ;)
Dzięki heko za odpowiedź ale czegoś chyba nie bardzo rozumię tu jest twój wykres mondeo http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/576d503a76a13cc2.html
jak porównam ten wykres z moim to maksymalny moment obrotowy jest na niższych obrotach niż u mnie
...a gdzie ten twój wykres?
chwileulotne85 11-05-2015, 07:08 Dobrze wiedzieć ;) w takim razie poczekam na zakup osiemnastek i będę musiał sobie zrobić podróż do Krakowa. W sumie tylko 450km. Chociaż nie wiem czy nie lepiej poczekać aż mi pkt zejdą z konta bo ta moc będzie kusić, żeby jej użyć ;)
To nie jest jakaś wielka moc, także nie zwlekaj.
Ja mam w durashicie 172 KM przy 384 Nm i jest ok, ale np. po przejażdzce czymś TRZYlitrowym ze stajni BMW to jest słabo...
Niemniej jednak zachęcam.
mmarcin479 11-05-2015, 07:22 ...a gdzie ten twój wykres?
W załączniku w poprzednim poście i tu
Dzięki heko za odpowiedź ale czegoś chyba nie bardzo rozumię tu jest twój wykres mondeo http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/576d503a76a13cc2.html
jak porównam ten wykres z moim to maksymalny moment obrotowy jest na niższych obrotach niż u mnie
...tych wykresów nie porównuj, Twój jest nie do końca precyzyjny, to z hamowni drogowej "na koło" więc jest dość "pozaokrąglany"...poza tym nie wiem czy dobrze skalibrowany
naprawdę ciągnęli Ci go do 5300 obr??
DAMIAN-24 11-05-2015, 11:56 To nie jest jakaś wielka moc, także nie zwlekaj.
Ja mam w durashicie 172 KM przy 384 Nm i jest ok, ale np. po przejażdzce czymś TRZYlitrowym ze stajni BMW to jest słabo...
Niemniej jednak zachęcam.
Ja wiem, że to nie jest wielka moc bo mam też A6 C6 3.0 TDI dłubnięte na 280KM a i tu chciałoby się jeszcze więcej. Bardziej chodzi mi, że na pewno poczuje się różnicę tych 35KM i będzie się chciało sprawdzić ile można z tego wycisnąć w tym aucie ;) w dodatku Mondkiem śmigam więcej w PL bo nie chce mi się szukać strzeżonych parkingów więc i pkt. łatwiej złapać.
TuneFORCE 12-05-2015, 18:35 Dobrze wiedzieć ;) w takim razie poczekam na zakup osiemnastek i będę musiał sobie zrobić podróż do Krakowa. W sumie tylko 450km. Chociaż nie wiem czy nie lepiej poczekać aż mi pkt zejdą z konta bo ta moc będzie kusić, żeby jej użyć ;)
Przecież nas masz na miejscu :P
DAMIAN-24 12-05-2015, 19:31 Wiem, moje Audi było u Was chipowane ;) ale jakoś chipy w Fordzie jak czytam to forum to nieodłącznie kojarzą mi się z Heko i sobie ubzdurałem, że u niego to zrobię przy okazji odwiedzający znajomych w Krakowie.
Wbijaj , Lasek Wolski zaliczymy , i Łopatę :P
TuneFORCE 13-05-2015, 18:12 Wiem, moje Audi było u Was chipowane ;) ale jakoś chipy w Fordzie jak czytam to forum to nieodłącznie kojarzą mi się z Heko i sobie ubzdurałem, że u niego to zrobię przy okazji odwiedzający znajomych w Krakowie.
łeee co to jest zrobić Forda w porównaniu do Audi hehehe :619:
i jeszcze 2 :)
http://images68.fotosik.pl/892/110bb5731d0fcfdcmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/110bb5731d0fcfdc.html)
http://images66.fotosik.pl/892/3cad6cb41882f5ffmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3cad6cb41882f5ff.html)
Pierwszy mój, dla wyjaśnienia automat - durashift. Dzięki za miłą obsługę Heko!
Auto fajnie odżyło, dużo przyjemniej jeździ, nie puchnie powyżej 3k rpm - zobaczymy jak ze spalaniem.
Chociaż po przesiadce z 2.5T dalej szału nie ma, pewnie dopiero poliftowe 2.0 Tdci z powershiftem jedzie po chipie ;)
chwileulotne85 17-05-2015, 16:04 U mnie spalanie nie spadło, a też mam durashift. Jak jadę normalnie po trasie (120-130) i w miarę żwawe ruszenie tk wg kompa pali 7,1. Jak jeżdżę trasą w okolicach 110 i ruszam bardzo delikatnie to pali 6,4. Jak u Ciebie?
Nigdy całego baku nie zrobiłem na trasie, zawsze mieszana jazda - wtedy wychodzi mi koło 8 średnie spalanie (z dystrybutora), a jeżdżę w miarę spokojnie ;)
Najwięcej wyszło mi na autostradzie (140 - 160 km/h) też bez szaleństw - wtedy średnie spalanie ok. 8,5 - 9, również z dystrybutora.
Tu moje spalanie z niecałych 4 miesięcy (blisko 8 k km) -> https://www.spritmonitor.de/en/detail/680899.html
TuneFORCE 20-05-2015, 16:34 Mondeo 2.2 200hp
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10408840_580663842036852_1741260919378483345_n.jpg ?oh=0c11b13c1a1049576e6d6ac84ca9a00d&oe=560442E1
Seria na FB
MK3 2.0 115 :)
http://images66.fotosik.pl/907/89aaebb43250b101med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/89aaebb43250b101.html)
mmarcin479 21-05-2015, 20:15 [QUOTE=heko;2400589]to wibruje sprzęgło/dwumas, za dużo momentu z samego dołu
Dziś byłem w firmie która wgrywała mi czipa. Wgrali mi oryginalny program drgania zniknęły więc
wgrali program zmodyfikowany że mam teraz 160km i 370nm (zapomniałem wziąć wykres) a drgania dalej występują. Czy to już znaczy że dwumasa pada, (tak sugeruje gość co wgrywał soft-a ) czy to wina źle napisanego programu? Czy mam zażądać zwrotu kasy i jednak przejechać te 500 kilo do heko
360-370Nm maja te silniki seryjnie, normalnie działające sprzęgło powinno dawać sobie radę z 400Nm
pytanie jest ile było seryjnie, ile wzrósł moment (dokładność pomiarów)
dzisiaj miałem sztukę, seryjnie 360Nm, po kilku korektach, (można tak modyfikować soft, aby zmniejszać tylko moment obr. nie zmniejszając mocy) sprzęgło drgało nawet przy 380Nm...oznacza to że niestety jest już z nim słabo
szkoda że nie masz kompletu wykresów
mmarcin479 21-05-2015, 21:01 Niestety jest tylko wykres pierwszy ale z hamowni drogowej. Nie wiem co mam robić, bo łatwo wydać 3 tys na dwumasę ale czy będę miał pewność czy to coś da? dwumasę sprawdzał mi mechanik i w ogóle jej nie słychać, tzn. jest OK.
niestety to bardzo mało dokładna hamownia, widać to po różnicach w pomiarach, znam te silniki na wskroś, nie ma opcji aby przyrost w tym silniku wyniósł +70Nm
więc nie potrafię powiedzieć czy programowo jest nadal za dużo, czy sprzęgło już niedomaga
TuneFORCE 22-05-2015, 12:18 Pojedź na jakąś hamownie obciążeniową i sham to jeszcze raz ;)
2.0tdci 163KM :)
http://images68.fotosik.pl/919/0cb00d2998aad1acmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0cb00d2998aad1ac.html)
witam.
Pewnie było już tu takie pytanie ale nie mam czasu czytać 449 stron więc chciałbym się dowiedzieć czy poprzez chip można wyciszyć pracę 1.8 TDCI w mondeo MKIV? Nie zależy mi na podnoszeniu mocy choć jeśli przy okazji tak by się stało to ok. Ile kosztuje taka ingerencja? Z góry dziękuję za odpowiedź:)
Mondek przedlift :)
http://images66.fotosik.pl/928/285792a62ef94ef7med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/285792a62ef94ef7.html)
U mnie spalanie nie spadło, a też mam durashift. Jak jadę normalnie po trasie (120-130) i w miarę żwawe ruszenie tk wg kompa pali 7,1. Jak jeżdżę trasą w okolicach 110 i ruszam bardzo delikatnie to pali 6,4. Jak u Ciebie?
Ja po pierwszym tankowaniu (820 km), spalanie z dystrybutora 7,9 litra. Jazda ewidentnie mieszana, trochę miasta, trochę trasy, trochę szybkiej autostrady. Chociaż szczerze przyznam, że zdarzało mi się wykorzystywać czasami nowe możliwości samochodu.
Liczyłem, że zejdę poniżej 7,5 litra. Nic, trzeba wypalić kolejny bak ;)
Ja po pierwszym tankowaniu (820 km), spalanie z dystrybutora 7,9 litra.
he he ja tankowalem na autostradzie wracajac i nie sprawdzalem po dokulaniu sie ale wolno nie wracalem wiec to byly by zaklamane dane bo tak normalnie nie da sie jezdzic :D
srednia pokazywana na budzikach byla wieksza niz predkosc dozwolona :diabelek:
Mondeo 4 2.2tdci 200KM
http://images67.fotosik.pl/947/d6f7a0af0371fcf1med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d6f7a0af0371fcf1.html)
S-max 2.0tdci 140KM
http://images67.fotosik.pl/947/4174eb7072411a7cmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4174eb7072411a7c.html)
Heko a czy u Ciebie mozna zrobic chipa online?? moze glupie pytanie,ale niestety ja mam do Ciebie ponad 2000km :( mam fgtech i zgrane ecu.
S_max 2.5t
http://images69.fotosik.pl/960/d56e31e5177dada1med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d56e31e5177dada1.html)
2.0 140 polift
http://images68.fotosik.pl/963/27cb2478cac99ad8med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/27cb2478cac99ad8.html)
Mój Ci ON mój :)
Chwila strachu ....i wyprzedzanie stało sie prostsze :)
Dzieki Grzesiek!!
2.0tddi 115
http://images68.fotosik.pl/987/cd4b55df36f420e2med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cd4b55df36f420e2.html)
radek9103 21-06-2015, 15:24 Da radę z tddi wyciągnąć ok 170 -180 kucy? Wiadomo ,że po zmianie ic i turbo?
jak wystarczy paliwa w układzie wtryskowym, to tak
radek9103 21-06-2015, 17:17 Pompa czy wtryski prędzej nie dadzą rady ?
|