Zobacz pełną wersję : [Ogólne] Mondeo MK3 , MK4 CHIP TUNING - kompendium wiedzy
Strony :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
[ 21]
22
23
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/0f54d5a6bd7b.jpg (https://naforum.zapodaj.net/0f54d5a6bd7b.jpg.html)
Świeżutki wykresik mojego autka. W końcu czuć moc:diabel2:
Trochę mało tych niutków?
MK4 2.0tdci 140KM przedlift
http://images75.fotosik.pl/560/be650cfcfec9066emed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/be650cfcfec9066e)
Bump: S-max 2.0tdci 163KM
http://images76.fotosik.pl/562/b67a02ba777f7552med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/b67a02ba777f7552)
Bump: 1.8tdci 125KM
http://images75.fotosik.pl/561/a21e1a1600e11689med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/a21e1a1600e11689)
Kuga 2.0tdci 163KM
http://images78.fotosik.pl/560/c8328356009ae415med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/c8328356009ae415)
piotrfocustdci 02-05-2016, 20:44 Smax i kuga mają fajne przebiegi krzywych. Zastanawiam się z ciekawości jaka mogła być różnica w cenie Mondeo wersji 140 i 163 KM w salonie. Pewnie sporo więcej niż obecnie płacimy u Heko, Vtech ☺️
kolopeter 03-05-2016, 10:22 A ja mam takie pytanko o zmianę mocy w silniku po tuning. Załóżmy że mamy zrobione dw10c na 200 koni z wersji 163 konie. I idsem przestawiam go na mniejszy współczynnik (140km) .
Na ile jest to bezpieczne? I czy w ogóle bezpieczne? Bez pytań w jakim celu chce zmniejszać.
Czy przy robocie na 200km najpierw przestawiacie na 163 i dopiero wtedy program?
piotrfocustdci 03-05-2016, 10:28 Zobacz post nr 4987 :). To te same silniki.
kolopeter 03-05-2016, 10:47 Zobacz o czym napisałem i o co pytam.
podczas tuningu nic nie programuję wcześniej, nie przestawiam 140 na 163, bo nie ma co przestawiać, program jest ten sam :D
po tuningu przestawianie 140/163 czy 163/140 nic nie zmienia :D
przykład:
najsłabsza wersja DW10c 115KM zachipowana na powiedzmy 190KM, po przestawieniu na 163KM, będzie miało 190KM :D
kolopeter 03-05-2016, 11:18 No to nici z domowego przestawiania mocy. No to jeśli modufikujesz soft,ktory ma później zawsze ta sama moc tzn że jest zablokowany ten magiczny współczynnik mocy?
dokładnie, magiczny współczynnik jest całkowicie pominięty, bo to zmiany softwarowe, a nie przelicznik w epromie
Smax i kuga mają fajne przebiegi krzywych. Zastanawiam się z ciekawości jaka mogła być różnica w cenie Mondeo wersji 140 i 163 KM w salonie. Pewnie sporo więcej niż obecnie płacimy u Heko, Vtech ☺️
4000 zł ;-)
Pozdr. F.
A ja mam takie pytanko o zmianę mocy w silniku po tuning. Załóżmy że mamy zrobione dw10c na 200 koni z wersji 163 konie. I idsem przestawiam go na mniejszy współczynnik (140km) .
Na ile jest to bezpieczne? I czy w ogóle bezpieczne? Bez pytań w jakim celu chce zmniejszać.
Czy przy robocie na 200km najpierw przestawiacie na 163 i dopiero wtedy program?
Cześć. Myślałem o tym samym. Tzn czy istnieje możliwość zmiany mapy ECU w taki sposób aby w razie potrzeby była możliwość przechodzenia pomiędzy np 140/163/200 KM? Czy po wgraniu nowego programu można później wrócić do fabrycznego standardowego softu z możliwością przełączania map 140/163?
F.
dokładnie, magiczny współczynnik jest całkowicie pominięty, bo to zmiany softwarowe, a nie przelicznik w epromie
Co to za wspolczynnik w epromie i na czym polega? Mógłbyś rozwinąć temat? Czy jeśli wgra się ponownie oryginalny program który wcześniej się zapisało przed chipem to czy zostanie przywrócona możliwość zmiany map?
piotrfocustdci 03-05-2016, 13:21 4000 zł ;-)
Pozdr. F.
Czyli inwestycja słaba :). Dzięki!
nie ma możliwości "samoprzełączania" map po tuningu
zmiana w przelicznika w pamięci/epromie polega na przeliczaniu mapy fabrycznej, która jest jedna, dla danego pojazdu
Czyli inwestycja słaba :). Dzięki!
Biorąc pod uwagę ze nie było jasne czy silniki są te same - to mysle ze duzo ludzi decydowało się na 163 i dopłatę.
F.
kolopeter 03-05-2016, 14:07 Co ty piszesz za rzeczy...jakas nowa historia motoryzacji
Co ty piszesz za rzeczy...jakas nowa historia motoryzacji
Juz wyciąłem drugi akapit. Chciałem napisac ze tylko na sterowniku Delphi jest możliwość zamiany map 140/163. F
piotrfocustdci 03-05-2016, 17:22 nie ma możliwości "samoprzełączania" map po tuningu
zmiana w przelicznika w pamięci/epromie polega na przeliczaniu mapy fabrycznej, która jest jedna, dla danego pojazdu
Od tego, co wyczytałem na poprzednich kilkuset stronach, jest chyba Redbox, ale coś ostatnio nikt o tym nie pisze. Chyba można samodzielnie wgrywać przygotowane wcześniej programy, w tym seryjny. Czy takie urządzenie jest na rynku? Podobny chyba jest Bluefin.
Redbox to zwykły box, nie zmienia się nim żadnych programów :)
Do tego służył RTS, ale już nie aktualne, pozostaje bluefin z gotowcami z UK
piotrfocustdci 03-05-2016, 21:11 Tak, przepraszam RTS. O to mi chodziło.
Redbox to zwykły box, nie zmienia się nim żadnych programów :)
Do tego służył RTS, ale już nie aktualne, pozostaje bluefin z gotowcami z UK
Chcialbym ponowic pytanie. Czy po wgraniu nowego programu można później wrócić do fabrycznego standardowego softu z możliwością przełączania map 140/163?
F.
oczywiście, to 2 min roboty :)
TuneFORCE 05-05-2016, 06:44 Chcialbym ponowic pytanie. Czy po wgraniu nowego programu można później wrócić do fabrycznego standardowego softu z możliwością przełączania map 140/163?
F.
Zawsze można wrócić do serii, nieważne czego byś w aucie nie zrobił :one:
lukas_ko 05-05-2016, 21:02 Zawsze można wrócić do serii, nieważne czego byś w aucie nie zrobił :one:
Nawet jak wyleci część silnika w kosmos lub przez DPF to też zawsze można wrócić do serii.... :619:
Ale tak robią mięczaki... :diabel2: bo twardziele idą na całość :619:
TuneFORCE 06-05-2016, 06:49 Dokładnie :619:
Panowie,
Jestem totalnym laikiem. Mam co prawda S-maxa nie Mondeo, ale silnik TDCI.
Mam do Was pytanie warto czy nie tuningować.
Fabrycznie mam 140 kucy z grudnia 2010 roku, ale wgrałem u Marcina mm32 rok temu mapę na 163 KM.
Miałem zmienić auto, ale jednak zostawiam sobie S-maxa na dłużej (szkoda mi kasy na nowego). Znajomy polecił wgranie oprogramowania vtech. Trochę się obawiam, bo w aucie ma najechane 183 tys km. Ale ciekawość i większa frajda zjazdy kieruje mnie tu do Was. Nie wymieniałem jeszcze sprzęgłą i dwumasy. Słyszałem, ze zwiększenie mocy powoduje szybsze zużycie tego elementu.
Pytanie też, czy do większej mocy powinienem zmienić klocki i tarcze ( klocki kończą swój żywot).
Będę wdzięczny za Wasze opinie
Przemek
piotrfocustdci 09-05-2016, 19:37 Mi się bardzo fajnie jeździ po chiptuningu vtech. Pali tyle samo. Ogólnie warto. Jeśli chodzi o kończące żywot hamulce to wymieniłbym nawet bez chipa 😆.
szczerba 09-05-2016, 20:01 ... Trochę się obawiam, bo w aucie ma najechane 183 tys km...
Kupiłem czteroletnie auto z silnikiem 140KM i przebiegiem 168 tys. km. Za raz po zakupie zmieniłem mu mapę na 163 KM, ale dalej moc nie dawała mi satysfakcji i przy 170 tys. km zachipowałem na 200KM. Teraz mam 189 tys.km. czyli od chipa niewiele przejechałem, ale w poprzednim Mondeo na silniku z chipem zrobiłem ponad 100 tys km i dwumasa była oryginalna bez oznak zużycia. Oczywistym jest, że większa moc silnika to większe obciążenie dla układu przeniesienia napedu. ale uzywana z umiarem nie skróci zbytnio przebiegu sprzęgła, dwumasy czy hamulców (nawiasem mówiąc kończące się klocki bez względu na chip koniecznie trzeba zmienić, jednak chip nie jest warunkiem przymusowej wymiany klocków jesli sa jeszcze dobre).
Reasumując: jeśli masz "wolne środki płatnicze" to zdecydowanie polecam chip tej jednostki nawet przy Twoim przebiegu (stan techniczny silnika i ostateczną decyzję o chipowaniu i tak musi podjąć fachowiec po sprawdzeniu auta na hamowni).
TuneFORCE 09-05-2016, 20:09 Panowie,
Jestem totalnym laikiem. Mam co prawda S-maxa nie Mondeo, ale silnik TDCI.
Mam do Was pytanie warto czy nie tuningować.
Fabrycznie mam 140 kucy z grudnia 2010 roku, ale wgrałem u Marcina mm32 rok temu mapę na 163 KM.
Miałem zmienić auto, ale jednak zostawiam sobie S-maxa na dłużej (szkoda mi kasy na nowego). Znajomy polecił wgranie oprogramowania vtech. Trochę się obawiam, bo w aucie ma najechane 183 tys km. Ale ciekawość i większa frajda zjazdy kieruje mnie tu do Was. Nie wymieniałem jeszcze sprzęgłą i dwumasy. Słyszałem, ze zwiększenie mocy powoduje szybsze zużycie tego elementu.
Pytanie też, czy do większej mocy powinienem zmienić klocki i tarcze ( klocki kończą swój żywot).
Będę wdzięczny za Wasze opinie
Przemek
Rób program jak najszybciej bo im pózniej tym bedziesz bardziej żałował :D
Kupiłem czteroletnie auto z silnikiem 140KM i przebiegiem 168 tys. km. Za raz po zakupie zmieniłem mu mapę na 163 KM, ale dalej moc nie dawała mi satysfakcji i przy 170 tys. km zachipowałem na 200KM. .
szczerba Powiedz mi, czy do takiej mocy zmieniałeś klocki i tarcze na "bardziej" wyczynowe? Mam do wymiany tarcze z przodu i klocki (tarcze mają 26,20 mm, a klocki 4 mm) Teraz jest promo w Fordzie na wymianę klocków. Zastanawiam się czy wymieniać u nich na te Motorcraft
Przemek
Robson102 10-05-2016, 07:26 Trochę się obawiam, bo w aucie ma najechane 183 tys km.
Ja u siebie chipowałem jak miałem ponad 300 tys. km i nie żałuję. Zupełnie inne auto. Na 5 i 6 biegu jest czym jechać.
Osobiście zachęcam.
szczerba 10-05-2016, 09:08 szczerba Powiedz mi, czy do takiej mocy zmieniałeś klocki i tarcze na "bardziej" wyczynowe? Mam do wymiany tarcze z przodu i klocki (tarcze mają 26,20 mm, a klocki 4 mm) Teraz jest promo w Fordzie na wymianę klocków. Zastanawiam się czy wymieniać u nich na te Motorcraft
Przemek
Nie zmieniałem tarcze na większe ani klocki na "wyczynowe". Ostatnio zakładałem tarcze Brembo i klocki ATE-Ceramic, za całość z robocizną zapłaciłem 855zł. Jeśli w Fordzie masz podobną cenę to wymień.
Twoj Ford to jest przedliftowa wersja na niezbyt podatnym na modyfikacje układzie wtryskowym Siemensa, dlatego na wiecej jak 170-175KM nie masz co liczyć. Mozesz sprawdzić czy masz zapisane w pamięci jakies błedy, zmienić olej na swierzy jesli zmieniałeś dalej jak 10k km temu, wymienić filtr powietrza, żeby silnik mógł dobrze oddychać...to tyle :one:
Jednak chyba miałem więcej szcześcia i zdrowy silnik bo udało mi się osiagnąć:
MkIV 2.0 TDCi 140KM 320NM z 2008r kombi przedlift
Katalogowo: 140KM, 320 Nm
Fabryka(?): 155KM
Chip: 182,3 KM/3900 rpm, 396 Nm/2050 rpm
Wykres:
http://s32.postimg.org/rnt8agypt/scan0070_Page_1.jpg (http://postimg.org/image/rnt8agypt/)
Większy moment nie ma sensu bo koło dwumsowe by chyba wyzionęło ducha...
Jestem bardzo zadowolony z tuningu.
Biofenac 23-05-2016, 10:48 Cześć, czy jest możliwe uwolnienie Ford Mondeo MK3, 2.0 TDCI, 115KM z 2003 roku.
Jak jest możliwy chip tuning to ile to wyniesie.
Pozdrawiam
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
KameleoNick 23-05-2016, 12:12 Po zapchaniu DPF'a i rozrzedzeniu oleju w Mondeo MK4 2008, zdecydowałem się na jego usunięcie i soft'a w TUNE-UP Gdańsk. Jak się okazało, ktoś już w nim grzebał i mogło to być przyczyną zapchania filtra.
http://images78.fotosik.pl/619/892657ba6738f12cmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/892657ba6738f12c)
156,8KM 357,1Nm - 172,4KM 372,7Nm
Mając w pamięci wykresy Heko, mój wypada trochę biednie. Zastanawiam się czy nie udać się na jakąś korektę, co prawda Robert wspominał że troszkę przydymiał wyżej.
Aczkolwiek, jadąc w weekend 200 kilometrową trasę nie zauważyłem dymka. Jedno, co zwróciło moją uwagę to temperatura między 75, a niespełna 90°C.
Byłbym wdzięczny za małą analizę i dobrą radę.
jest Ok nic więcej nie psuj :)
KameleoNick 23-05-2016, 12:24 No skoro tak :) A jak myślisz co z tą temperaturą?
temperatura jest taka, jaką trzyma termostat
Jeśli chcesz to Robert spokojnie ci grzebie i więcej ale zaznaczy ze nie bierze odpowiedzialności czy się coś pewnie nie sypnie. Czy parę koni zrobi ci różnice wielką? Robert robi tak by się jeździło długo bez awarii a nie żeby wycisnąć 6 koni więcej czy walnąć strzała niutona z dołu. Robi płasko.
TuneFORCE 26-05-2016, 22:34 Gdyby Robert zrobił tych aut więcej to by wiedział, że każdy po modzie kopci i pewnie dołożyłby więcej, a tak miał w głowie limiter dymienia jak w vagu :619:
Pewnie tak. Choć zawsze też mówi ze vagi są w serii przepomowane powietrzem. A tak nawiasem mówiąc to wczoraj gadałem z kolesiem bo mnie coś tam pytał o mondka i właśnie Mu opowiadałem jak tonie zawsze zaczepiasz klienci w bemo Motors czemu ich auta tak kopcą jak odstawiłam furę na wydawke. Zazwyczaj 2.0 tdci. A wiadomo jak się też jeździ tymi autami nie jak emeryt bo nie ma czasu na zabawy bo przemial był spory.
Mondeo 1.8tdci 125KM
http://images78.fotosik.pl/639/98d34d602295cdf9med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/98d34d602295cdf9)
Galaxy 1.8tdci 100KM
http://images75.fotosik.pl/638/b4fa2377e4895860med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/b4fa2377e4895860)
Galaxy 2.0tdci 140KM polift
http://images76.fotosik.pl/639/0384b9c681844aa8med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/0384b9c681844aa8)
MK4 2.0tdci 130KM
http://images77.fotosik.pl/653/0c8846aef01d64d5med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/0c8846aef01d64d5)
dexter74 11-06-2016, 10:13 A ja mam trochę inne pytanie.
Zainteresowałem się tematem zmiany softu w Converse (wizualizacja czujników parkowania itd).
I teraz tak - "modyfikator" A (pominę ksywki, żeby nie było żalu ;-) pisze "A i widzę [po podaniu VIN],że można wgrać Ci softa na 170PS. Nic [złego] się nie dzieje .... spalanie spada"
Z kolei "modyfikator" B pisze "Podnoszę [moc],ale tylko po przez wgrywanie oryginalnych map-Twój silnik odpada. Jak dla mnie ten [inny] soft jest niebezpieczny, jest napisany przez jakiegoś tunera bez porządnych testów na hamowni itp.,itd."
Trochę zmodyfikowałem treść aby nie cytować wszystkiego a zachować sens.
I kto ma rację?
Mondeo 1.8tdci 100KM :)
http://images75.fotosik.pl/669/e00867c05d114109med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/e00867c05d114109)
piotrfocustdci 11-06-2016, 14:45 Czy focusy mk1 1.8 tdci też tak idą? 50% więcej... 😀
nie
Mondeo 1.8 100KM to programowo ograniczone 125KM
piotrfocustdci 11-06-2016, 15:07 nie
Mondeo 1.8 100KM to programowo ograniczone 125KM
Cwaniaki...
http://images78.fotosik.pl/678/a7e81f1a7ff3caccmed.jpg (http://images78.fotosik.pl/678/a7e81f1a7ff3cacc.jpg)
W serii miałem mały gratis od producenta.
Oczywiście heko zrobił to lepiej niż producent :) jazda po chipie rozwiewa wszelkie wątpliwości :)
Prawie 2 tyś. km po chipie i podsumowanie spalania.
Przed chipem średnio 7,5l
Po chipie średnio 8,2l
W moim przypadku mit o mniejszym spalaniu obalony ;)
Średnia liczona z tankowania, a nie z komputera, trasa/miasto 50/50 + klima cały czas.
I tak było warto :P
detomasso007 22-06-2016, 22:14 Prawie 2 tyś. km po chipie i podsumowanie spalania.
Przed chipem średnio 7,5l
Po chipie średnio 8,2l
W moim przypadku mit o mniejszym spalaniu obalony ;)
Średnia liczona z tankowania, a nie z komputera, trasa/miasto 50/50 + klima cały czas.
I tak było warto :P
Wiem coś o tym. Mniejsze spalanie uzyskuje się przy jednym założeniu: że dynamika jazdy przed chipem nie zmieni się po chipie, będziemy dusić mniej uzyskując ten sam efekt. Dlatego noga również musi się przyzwyczaić :619:
Spadnie euforia chipa to i spalanie spadnie. Standard po chipie - niestety chip ma skutek uboczny - miło się przyspiesza.
piotrfocustdci 23-06-2016, 18:44 Spadnie euforia chipa to i spalanie spadnie. Standard po chipie - niestety chip ma skutek uboczny - miło się przyspiesza.
Zgadza się 😀!
Spadnie euforia chipa to i spalanie spadnie. Standard po chipie - niestety chip ma skutek uboczny - miło się przyspiesza.
Miło się przyśpiesza, a spalanie jak dla mnie jak najbardziej do przyjęcia. Nie robiłem chipa po to by zaoszczędzić na paliwie. Zrobiłem go po to by mieć frajdę z jazdy ;P
S-max 1.8tdci 100KM
parę lat jazdy na jakimś gotowcu, aż dzisiaj zrobiony w końcu program jak trzeba :)
http://images78.fotosik.pl/704/b9d85fe647de7adfmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/b9d85fe647de7adf)
TuneFORCE 26-06-2016, 03:47 Mondeo 2.0TDCI 140KM DW10C
https://scontent.xx.fbcdn.net/t31.0-8/s960x960/13503069_721196677983567_8323606571340622774_o.jpg
Focus 2.0TDCI 163KM DW10C
https://scontent.xx.fbcdn.net/t31.0-8/s960x960/13522845_721193234650578_4271779894217205353_o.jpg
Wykresy serii na naszym FB - https://www.facebook.com/TuneFORCE/
kierowcafocusa 27-06-2016, 10:08 Ten focus to chyba moj :)
Znow zastanawiajaca roznica w momencie pomiedzy mondeo i focusem na tym samym osprzecie.
No właśnie. Też mnie to ciekawi. Czy osprzęt jest dokładnie taki sam? 100%?
Wydech jest chyba inny. Kat i DPF na pewno ale czy to robi różnicę?
Nie wiem na ile ma wpływ różnica temperatur, ale przy temp. powietrza powyżej 26st C mój MDO jedzie istotnie gorzej.
W ubiegły piątek, gdy było +36st C, praktycznie stał w miejscu :(
A z tego co widzę, to hamowanie tych aut odbywało się w skrajnych warunkach.
A z tego co widzę, to hamowanie tych aut odbywało się w skrajnych warunkach.tzn ?
korekta DIN bierze pod uwagę te kwestie.
TuneFORCE 27-06-2016, 12:31 Panowie 25C vs 30C w dieslu nie ma aż takiego znaczenia dla wygenerowania odpowiedniej mocy/momentu jak np. w turbo benzynie, a po drugie tak jak napisał Struna norma DIN bierze to pod uwagę....tak więc to nie różnica temperatur spowodowała że mondeo wyszło tak mocno, a jedynie kondycja obu aut...Mondeo miało 380Nm w serii...więc musiało wyjść mocniej...po prostu czasami trafiają się takie rodzynki, sam byłem mega zdziwiony jak samochód reaguje na rolkach :one:
no 450Nm z 2.0 to mocny wynik.
o tym co uwzględnia norma DIN nie miałem pojęcia
wiedzy Struny i Grzegorza nie kwestionuję
ale jeżeli turbobenzyna reaguje jeszcze bardziej na wysoką temperaturę to dośwadczając aż takich zmian w klekocie jestem tym bardziej autentycznie zdziwiony :o
foni nie dziw się. Musisz wstawić większy ICek.
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2515820&postcount=32
http://sites.google.com/site/latarmaxiu/smax/icek/DSC09683.jpg
TuneFORCE 28-06-2016, 16:05 o tym co uwzględnia norma DIN nie miałem pojęcia
wiedzy Struny i Grzegorza nie kwestionuję
ale jeżeli turbobenzyna reaguje jeszcze bardziej na wysoką temperaturę to dośwadczając aż takich zmian w klekocie jestem tym bardziej autentycznie zdziwiony :o
Różnice jakie widać na tych wykresach nie wynikają bezpośrednio z różnicy temperatur :wink: większe znaczenie ma tutaj sama kondycja jednostki napędowej, stan filtra DPF, to kiedy był wymieniany olej i filtr powietrza itd.
Podprę sie tutaj przykładem jednej Insigni....auto miało przelot ok 90k km...pierwszy i jedyny właściciel, olej zmianiny co max 10k km, dodatkowo do oleju wlewany dodatek do UWAGA dwu-suwa, nie wiem jaki więc nie pytajcie...generalnie serwiso auto w stanie perfekcyjnym, było to najmocniejsza Insignia jaka miałem... wyszła ok 470Nm i chyba z 215KM...inne na mocniejszych nastawach nawet 450Nm nie chciały pokazać...tak więc to jak samochód był od początku serwisowany ma ogromne znaczenie dla zużycia silnika, turbiny itd. co ma znaczenie na to jaką moc/moment wygeneruje takie auto na hamowni....inne Insignie z podobnym przebiegiem ale wymianami oleju jak GM nakazał, czyli co ok 30k km w porównaniu do tej w.w wychodziły dużo gorzej...
Podobnie moze byc w przypadku omawianego tutaj Mondeo
Witam koledzy, troszke przejrzalem temat (troszke, bo ciezko jednak przesledzic 507 stron :p) i podjalem decyzje o zachipowaniu swojego Mondeaska, nad ktora sie wachalem. Jednak mieszkam na stale za granica. W najblizszym czasie bedzie na urlopie w polsce wiec i chcialem od razu ta sprawe zalatwic. Jednak nie mam pojecia gdzie szukac czegos wartego uwagi kto, kto sie zna na rzeczy. Mogliyscie cos polecic dobrego? W okolicach Mielna/Kolobrzegu bo tam wlasnie bede. O ile wogole jest tam cos godnego polecenia. I wiem juz ze przytosty zaleza od stanu silnika itp. Ale czego sie tak mniej wiecej spodziewac? Silnik mam 2.0 TDCI 130 koni w Mondeo mk4 z 2007 roku.
2.0tdci 163KM
wyniki na boxie, serii i chipie :)
http://images75.fotosik.pl/752/53ba1082fba5d399med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/53ba1082fba5d399)
2.2tdci 175KM
http://images78.fotosik.pl/754/3c11809120a93923med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/3c11809120a93923)
TuneFORCE 16-07-2016, 02:51 W końcu BOXiarze mogą zobaczyć różnicę pomiedzy BOXem a programem :619: bo chyba nie trzeba nic więcej tutaj pisać :one:
BOX BOXowi nie równy - o tym należy pamiętać. W powyższym przypadku jest to bardzo dobrej jakości BOX i jak widać momentu daje naprawdę sporo. Czuć go od razu, a ustawiony był na program numer 3/9.
TuneFORCE 17-07-2016, 00:58 No widać po wykresie jak wyglada przebieg momentu....słabo :619:
A to że był ustawiony na3 nie oznacza że na 9 było by wiecej :razz:
Słabo? Przyrost rzędu 20-35 nm (zależnie od miejsca obrotowego) to mało? Jak na BOXa, który mimo wszystko jest mocno ograniczonym narzędziem to dla mnie bardzo dobry wynik. Różnica jazdy z BOXem a bez boxa mocno zauważalna.
To, że chip lepszy, to nie podlega dyskusji, ale ja spodziewałem się gorszych wyników po BOXach.
Momentu daje aż za dużo. Dopierxxxacz dwumasy i zasyfiacz kierownic w turbinie. A do tego jak ktoś ma dpf to tez wykańcza i dpf i turbo tez.
A po chipie moment maleje, dwumasa wypoczywa ... ehhh, szkoda pisać.
kierowcafocusa 19-07-2016, 15:36 A po chipie moment maleje, dwumasa wypoczywa ... ehhh, szkoda pisać.
Nie wiem skąd tyle nienawiści w kierunku boxów.
u mnie w mk5 jest 2.0tdci 180km i z boxem jest 450Nm i 202km
chip z tego co widzę wiele więcej nie daje wtych silnikach.
wrzuciłem wykres w wątku o boxach do tdci
pochwalę się i ja Dzięki HEKO!!
Nie wiem skąd tyle nienawiści w kierunku boxów.
Tez wlasnie nie wiem. Oczywiscie maja swoje slabsze strony ale cos za cos.
kierowcafocusa 20-07-2016, 19:00 pochwalę się i ja Dzięki HEKO!!
Robiłeś specjalnie tak delikatnie czy wiecej nie pozwolił silnik?
U mnie ten sam silnik w focusie uzyskal 197km oraz 412Nm
Pozdrawiam
kierowcafocusa kolega gocek ma DW10 na innym osprzęcie. W Focusie MK3 są DW10C.
A po chipie moment maleje, dwumasa wypoczywa ... ehhh, szkoda pisać.
No.można poprowadzić dowolnie. Mówisz tunerów ze ci się nie widzi o robi jak chcesz. Jak widać można zacząć od 2100 obr koksowanie a w boxie wali niepotrzebnie grubo poniżej 2000. Po co? By później płakać ze dwumas siada. A jak sobie założysz jednomas to możesz nawet zacząć od 1600 obr bo co ci zależy. Można też jak ktoś ślubie bardziej z dołu dać powiedzmy tylko 450 czy 500 Nm bo sprzęgło się uslizguje by np przy ponad 3000 obr dowalic pod 600 Nm by dalej zrywal asfalt.
bodziofila 20-07-2016, 21:03 gtb20 polecam slownik,normalnie slino-tok:one:
GTB20 - jak ktoś nie umie jeździć, to nawet i przy 2200 obrotów zniszczy dwumasę. Ja z tym problemów nie mam i lubię mieć moment nisko. Po to jest sprzęgło i dwumasa, by służyły mi, a nie ja im.
TuneFORCE 27-07-2016, 18:44 Mondeo Mk4 2.2TDCI 200KM AT My2013
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13620846_733847180051850_3606419641644478348_n.jpg ?oh=bc0419a5890022416b1a0006d33188a8&oe=582F6717
luki2099 01-08-2016, 08:26 Witam,
Poproszę o mała poradę, nie znam się za bardzo na temat chipowania, dlatego proszę o wyrozumiałość:)
Kupiłem Mondka 2005r mk3 2.2 tdci kombi, przebiego 326 000.
Autko fajnie się zbiera, poprzedni właściciel widać o wszystko dbał, wymieniona 50tys.km dwumasa i ogólnie naprawy na bieżąco, olej ford formuła 5w30.
Słyszałem że można poprawić spalanie przez wgranie nowych map wtrysków itp.
Co zalecacie zrobić żeby to delikatnie podnieść, nie jakoś na maxa wyżyłować...
Mieszkam w Chełmnie woj. Kuj-Pom, czy polecacie jakąś firmę która to zrobi rzetelnie??
Z góry dzięki,
Łukasz
Mondeo Mk4 2.2TDCI 200KM AT My2013
Wow, 512Nm? Co na to sprzeglo?
AT jakoś ogarnia. Przynajmniej u mnie nie wyzionęła a tłok poszedł w diabły.
hanusiak 02-08-2016, 18:18 Macie może jakieś doświadczenia z tego typu boxami?
http://allegro.pl/chip-tuning-box-2-kanalowy-ford-mondeo-mk4-2-2tdci-i6230488186.html
radek9103 02-08-2016, 18:24 Daj sobie spokój. Dołożysz kilka stowek i masz porządny program.
przy tej cenie boxa, niewiele musi dokładać do profesjonalnego chipa :D
http://allegro.pl/chip-tuning-box-2-kanalowy-ford-mondeo-mk4-2-2tdci-i6230488186.html
Z tą ceną miał ktoś fantazję http://www.autocentrum.pl/gfx/mordki/lol.gif
Mondeo MK5 2.0 EB 203KM - pomiar serii. Przebieg to 3500km.
Troszkę słabo widać bo to skan.
Wyszło 196,8KM i realnie około 370Nm.
Na wykresie widać wystrzał niutków ze skrzyni AT na 411Nm.
Ale może niech się fachowcy wypowiedzą a hamownia ponoć jedna z najlepszych w PL.
To spoko :)
Tylko dużo niutków a mało koników wyszło. Ponoć po 6k przebiegu powinno być lepiej?
Przed wjazdem na rolki wyjeżdżał Mustang Ecoboost.
Ten to ponoć nie trzymał serii:diabel2: Ale to tajemnica ile rolki pokazały i się nie dowiedziałem :(
niutki w automacie mogą zawyżać, ten pik to spięcie konvertera
Czy dobrze rozumiem że hydrokinetyki dodają niutków a zabierają koniki:razz:?
Jeśli tak to nieładnie z ich strony.
Z ciekawostek na placu było takie cuś jak na zdjęciach. 500k na 4 kołach:diabel2:
niutek zawyża, bo robi pik
moc jest Ok
Chciałbym zawirusować swojego Mondasa 2.0 tddi ale ma już nakulane 365kkm. Czy to nie będzie problemem?
TuneFORCE 08-08-2016, 06:06 Chciałbym zawirusować swojego Mondasa 2.0 tddi ale ma już nakulane 365kkm. Czy to nie będzie problemem?
Kto nie ryzykuje ten szampana nie pije :one:
A tak na powaznie to ważny jest stan auta, a nie przebieg...bo z nim jest różnie...czy przyjeżdzają do nas auta 4 letnie czy 10 letnie to max na liczniku jaki mają to 220km :diabel2: a większość z nich w realu ma po pół miliona km-ów...baa są ludzie ktorzy nam wmawiają ze to jest auto z Niemiec, kupione od Niemca a nie Turka i na bank ma ori przelot ...
Dlatego my na to nie patrzymy, a w zleceniu nazywamy to nie przebiegiem, a wskazaniem licznika
piotrfocustdci 08-08-2016, 08:12 Dlatego my na to nie patrzymy, a w zleceniu nazywamy to nie przebiegiem, a wskazaniem licznika
Podobnie jak większość sprzedających auta z zachodu 😆. Wtedy mniejsze ryzyko prawne dla sprzedającego.
Przynajmniej sprawdzony w boju. Jeśli wtryski sprawne i turbo tez to brak przeciwskazan.
TuneFORCE 18-08-2016, 13:22 Podobnie jak większość sprzedających auta z zachodu 😆. Wtedy mniejsze ryzyko prawne dla sprzedającego.
Dla mnie to co widzę na liczniku to jest wskazanie i tyle :diabel2:
A ile to ma przejechane to mnie średnio interesuje bo przebieg przy naszych usługach ma drugorzędne znaczenie...jak stan jest tip top to nawet niech to ma nakulane 300k km :one:
radek9103 18-08-2016, 20:00 TuneFORCE robisz Mondeo mk3 TDDI na zmiennej geo??
Robson102 18-08-2016, 20:25 Dla mnie to co widzę na liczniku to jest wskazanie i tyle :diabel2:
A ile to ma przejechane to mnie średnio interesuje bo przebieg przy naszych usługach ma drugorzędne znaczenie...jak stan jest tip top to nawet niech to ma nakulane 300k km :one:
Zgadza się. Auto z przebiegiem 200 tys. może być bardziej zajechane od tego co ma 300 lub więcej.
siara1983 21-08-2016, 11:49 co powiecie na taki wykres...?? :one:
http://images78.fotosik.pl/791/3a60428e6c84ca80gen.jpg
piotrfocustdci 21-08-2016, 13:32 co powiecie na taki wykres...?? :one:
http://images78.fotosik.pl/791/3a60428e6c84ca80gen.jpg
Fajnie wyszło. U mnie było bardzo podobnie. Na pewno będzie odczuwalnie lepiej.
piotrfocustdci 21-08-2016, 18:54 Mam pytanie. Ile da się wycisnąć z 2.0 tdci DW10c bez zmian w sprzęcie? Ile widzieliście najwięcej w autach, które jeżdżą po drogach, a nie w sporcie?
ok. 210KM...tyle wypuściłem najwięcej
piotrfocustdci 21-08-2016, 19:00 ok. 210KM...tyle wypuściłem najwięcej
Bajka! A jak z momentem?
piotrfocustdci 21-08-2016, 19:02 430Nm
Super! U mnie wyszło 185 KM I 402 Nm. Apetyt rosnie i zastanawiam się czy nie pójść na maksa...
co powiecie na taki wykres...??
Wyszło jak wyszło, czar prysnął gdy na polifatch robi się, 200KM :D
Super! U mnie wyszło 185 KM I 402 Nm. Apetyt rosnie i zastanawiam się czy nie pójść na maksa...
dopiero bez dpf wyskakuje ponad 200KM i 430Nm
z dpf jest za "ciasno" na wydechu i rosną za bardzo temperatury EGT
piotrfocustdci 21-08-2016, 21:27 dopiero bez dpf wyskakuje ponad 200KM i 430Nm
z dpf jest za "ciasno" na wydechu i rosną za bardzo temperatury EGT
OK, to już wiem dlaczego nasze 2.0 tdci rzadko w tym wątku przekracza 200 KM. Jak będzie problem z dpf i będzie trzeba wyrzucić to będę dalej działał. Na razie jest ok [emoji3]
TuneFORCE 21-08-2016, 21:28 Wyszło jak wyszło, czar prysnął gdy na polifatch robi się, 200KM :D
Dokładnie :one:
siara1983 22-08-2016, 19:11 Wyszło jak wyszło, czar prysnął gdy na polifatch robi się, 200KM :D
Mirek zmieniemy na polifta...??:roll::mrgreen:
eee to to samo prawie, lepiej trochę poczekać i wziąć trzy letniego mk5 😁 Prawie heko ogarnie 150KM na 200+ 😁
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
parę ostatnich sztuk :)
http://images75.fotosik.pl/846/2ecbc528bd87f7d0med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/2ecbc528bd87f7d0)
http://images76.fotosik.pl/848/7603ee8c4b73f69emed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/7603ee8c4b73f69e)
http://images78.fotosik.pl/848/c60e6e0f45ca67dfmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/c60e6e0f45ca67df)
http://images76.fotosik.pl/848/a8cbc1e6d6056f55med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/a8cbc1e6d6056f55)
piotrfocustdci 30-08-2016, 16:32 Przeczytałem cały wątek, ale pod kątem diesla. Jestem ciekaw jak jest z Mondeo EB 2.0 200 KM i 240 KM. Czy różnią się tylko programem czy również osprzęt jest inny? 240 km jest na rynku bardzo mało i są sporo droższe w Niemczech od 200 KM. Na jakie przyrosty można liczyć w tych silnikach?
to te same silniki
wydajność ok. 265KM w manualu, w poweshift odradzam zwiększanie mocy
piotrfocustdci 30-08-2016, 17:33 Heko, dzięki! Jak zwykle niezawodnie 😀!
Czyli w przypadku powershift i 200 KM będzie problem z poprawkami...
piotrfocustdci każdy 2.0EB 200KM koledzy przestawiają na fabryczne 240KM. I to jest właśnie to co należy zrobić!
piotrfocustdci 30-08-2016, 18:24 piotrfocustdci każdy 2.0EB 200KM koledzy przestawiają na fabryczne 240KM. I to jest właśnie to co należy zrobić!
Ok, dzięki! Cwaniaki jak 1.8 i 2.0 tdci - to samo tylko inny program i 10 tys. więcej w salonie 😀
Biorac pod uwage ze PS w EB240 lubia sie sypnac I bez podkrecania (tu na forum opisywany przypadek padu po 58 tys km, moja zaczyna zaniemagac po 63 tys), chyba wolalbym zostac przy 200 PS I (byc moze) oszczedzic na wymianie skrzyni.... ;)
jazzmattazz 31-08-2016, 11:44 Potwierdzam, chyba najsensowniejszy kierunek :)
Oczywiście w manualu
piotrfocustdci każdy 2.0EB 200KM koledzy przestawiają na fabryczne 240KM. I to jest właśnie to co należy zrobić!
w poweshift odradzam zwiększanie mocy
offtopic
należy tylko pamietać że EB z powershiftem było tylko w mkIV
benzyny w mkV nie ma już z powershiftem
dlatego w MK5 robi się bez problemu chipsy :)
offtopic
należy tylko pamietać że EB z powershiftem było tylko w mkIV
benzyny w mkV nie ma już z powershiftem
Jak oceniasz silnik porownojac do 2.2
Jak oceniasz silnik porownojac do 2.2
Do silnika nie mam zastrzeżeń. Jest dużo bardziej ekonomiczniejszy, cichszy, elastyczniejszy, równie mocny a przede wszystkim geneeuje (niemały) bardzo płaski moment. Zupełnie inna kultura pracy. Jest też lżejszy więc auto inaczej układa się w zakręcie.
Problemem natomiast jest skrzynia, która choć szarpie mniej niż Durashift jest relatywnie bardzo wolna. Wrażenie jest takie jakby tuż przed zmianą biegu, oraz zaraz po wrzuceniu wyższego, przytrzymywała moment na niższym poziomie. W tym stanie "obojętności" dochodzi do zmiany biegu i dopiero dalej kontunuuje przyśpieszenie. Durashift rwał, szarpał, ale ciągnął cały czas. Potencjał silnika jest mocno ograniczony przez PS-a.
I mam także wrażenie, że silnik szybciej puchnie w ciepłym. Zapewne IC jest zbyt mały, co w sumie...jest oczywiste, choć przy 2,2 aż tak szybko tego nie odczuwałem. Jedno dłuższe wyprzedzanie na trasie i przez chwilkę mocy brakuje.
Szkoda, że silnika 2.0tdci biturbo nie wsadzają do Focusa STD. Prawie 250KM w tej budzie nieźle by fruwało. Aczkolwiek z niecierpliwością czekam na pierwszy chip silnika 2.0tdci 185KM.
piotrfocustdci 02-09-2016, 11:58 A ja z kolei żałuję, że w Mondeo nie ma jakiejś naprawdę mocnej opcji, takiej pod 300 KM. Kolega dał mi pojeździć golfem R i jest apetyt na moc 😈
TuneFORCE 02-09-2016, 13:20 Szkoda, że silnika 2.0tdci biturbo nie wsadzają do Focusa STD. Prawie 250KM w tej budzie nieźle by fruwało. Aczkolwiek z niecierpliwością czekam na pierwszy chip silnika 2.0tdci 185KM.
Przecież już się robi te silniki :P
A ja z kolei żałuję, że w Mondeo nie ma jakiejś naprawdę mocnej opcji, takiej pod 300 KM. Kolega dał mi pojeździć golfem R i jest apetyt na moc 😈
Odpowiednikiem golf r jest Focus Rs :) tam masz moc.
piotrfocustdci 02-09-2016, 20:47 Odpowiednikiem golf r jest Focus Rs :) tam masz moc.
Tak, ale za mały dla rodziny... ☺️
Przecież już się robi te silniki :P
Czyli 2.0tdci 185KM w Focusie STD, to identyczny silnik w stosunku do 2.0tdci 180KM w Mondeo 5?
TuneFORCE 03-09-2016, 08:02 Czyli 2.0tdci 185KM w Focusie STD, to identyczny silnik w stosunku do 2.0tdci 180KM w Mondeo 5?
Jak nie jak tak :mrgreen:
Ciekawe, ile można byłoby uzyskać w Focusie STD po wycięciu DPF, zrobieniu downpipe i włożeniu wydechu o większej średnicy i sportowego kata, ewentualnie większy intelcooler?Skoro ten silnik w mondeo robi się na 210KM i 450NM, to myślę, że realnie po zmianach mechanicznych 220~230KM jest do zrobienia. Widziałem już na filmiku sportowy wydech COBRY do STD i jak na diesla to nawet fajnie brzmi. Póki co czekam, aż ceny używek spadną do poziomu dla mnie osiągalnego, narazie najtaniej 100tysPLN.
ok. 215-220KM 440Nm
na więcej nie pozwoli układ wtryskowy
Mogli dać trochę więcej zapasu:(Ale i tak będę na niego czekał:)
piotrfocustdci 03-09-2016, 09:32 Czyli 2.0tdci 185KM w Focusie STD, to identyczny silnik w stosunku do 2.0tdci 180KM w Mondeo 5?
Czyli rozumiem, że inny niż w Mondeo mk4. Czy różni się w wielu elementach czy np. tylko turbo, intercooler itp.? Pewnie inaczej oznaczony niż popularny DW10c?
MK3 2.2tdci 155KM
http://images77.fotosik.pl/881/c1f4375530cdeaecmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/c1f4375530cdeaec)
cześć, przymierzam się do zmiany auta na MK4 i dość sporo egzeplarzy pojawia się z silnikami 1.6L Duratorq CR TC (115PS) - DV6.
Jeździłem i wiem, że seria nie warta uwagi, szczególnie w kombi bo ani nie daje przyjemności, ani bezpieczeństwa w trasie.
Pytanie: czy ten silnik wogóle warto rozważać jako bazę do chipowania w kolegów Heko, Polarny, ... ?
A może ze względu na brak presji czasowej, zaczaić się na sensowny egzemplarz 1.6 EB i czekać?
1.6tdci 115, szału nie będzie, ok. 135KM 320Nm
dario6273 12-09-2016, 11:10 Do mondka optimum musi być 2,0tdci dłubnięte na 200km :one: dopiero wtedy jest frajda z jazdy nie mówiąc o dłubniętym 2,0EB:diabel2: na mniejszym 1,6tdci to męczarnia :mrgreen: Mój poprzedni 1,8tdci zrobiony na 155km i miał problemy z podjechaniem pod stromą górkę z miejsca a w 2,0tdci jedzie sam bez dodawania gazu :) Elastyczność.
TuneFORCE 12-09-2016, 11:43 cześć, przymierzam się do zmiany auta na MK4 i dość sporo egzeplarzy pojawia się z silnikami 1.6L Duratorq CR TC (115PS) - DV6.
Jeździłem i wiem, że seria nie warta uwagi, szczególnie w kombi bo ani nie daje przyjemności, ani bezpieczeństwa w trasie.
Pytanie: czy ten silnik wogóle warto rozważać jako bazę do chipowania w kolegów Heko, Polarny, ... ?
A może ze względu na brak presji czasowej, zaczaić się na sensowny egzemplarz 1.6 EB i czekać?
Odpuść...bo nawet jak nie jesteś typem drogowego wariata to będziesz się męczył z tym silnikiem, nawet dłubnietym...
zaczaić się na sensowny egzemplarz 1.6 EB i czekać?
tak zrób .
Mam i polecam . Super silniczek
Dziękuję Panowie za rzeczowe rady i opinie. Wolę zapytać na forum kogoś, kto ma własne doświadczenia, niż doktoryzować się czytając niesprawdzone informacje z nieweryfikowalnych źródeł.
Czekam więc na taki 1.6 EB, który się do mnie uśmiechnie zza srebrnych ust, mrugnie żarnikiem i powie 'bierz mnie' ;)
Patrząc na wysyp ofert z tym silnikiem (ironia) uzbrajam się w cierpliwość i niezmiennie dbam o obecną fokę w nadziei, że wybór będzie większy a ceny krajowych będą strawne.
Cześć,
miałem okazję sprawdzić na hamowni jak trzyma się moje Mondeo. Okiem znawców jak to się prezentuje? Mk4 2007 rok, 2.0 tdci 140km, manual, przebieg ~320k. Przejrzałem trochę wykresów w tym wątku i wydaje się że wszystko ok. Trochę myślę nad chipem, przy takim przebiegu jest sens się w to bawić? Auto mam od nowości.
http://images81.fotosik.pl/10/955c9ff0918a592emed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/955c9ff0918a592e)
radek9103 16-09-2016, 02:14 Uwierz mi, że czipuje się samochody co mają po pół bańki (o czym mało który właściciel wie) i jeżdżą spokojnie jeszcze 200 kkm .
kuras1000 16-09-2016, 22:06 Cześć,
miałem okazję sprawdzić na hamowni jak trzyma się moje Mondeo. Okiem znawców jak to się prezentuje? Mk4 2007 rok, 2.0 tdci 140km, manual, przebieg ~320k. Przejrzałem trochę wykresów w tym wątku i wydaje się że wszystko ok. Trochę myślę nad chipem, przy takim przebiegu jest sens się w to bawić? Auto mam od nowości.
Pięknie jak na 320 kkm przelotu :)
TuneFORCE 17-09-2016, 18:49 Uwierz mi, że czipuje się samochody co mają po pół bańki (o czym mało który właściciel wie) i jeżdżą spokojnie jeszcze 200 kkm .
Dokładnie...500k przebiegu, a wskazanie licznika 150k km :diabel2:
Pięknie jak na 320 kkm przelotu :)
Wtryski też robią już robotę. Podlewają więcej paliwa i taki bonus mocy po takim przelocie.
2.0tdci 140 przedlift
http://images83.fotosik.pl/38/edd41d14689d84f4med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/edd41d14689d84f4)
piotrfocustdci 27-09-2016, 23:15 Heko, wpisuj może przy jakim przebiegu robiłeś chip. Nie będzie pytań czy 200-300 tys. to dużo czy mało do moda.
Pewnie powinienem powiedzieć "wskazanie licznika" 😊
Robson102 28-09-2016, 07:19 Tylko wskazanie licznika nic nam nie daje.
Heko, wpisuj może przy jakim przebiegu robiłeś chip.
Niestety ale to daremna informacja. Ktoś zrobił takie zestawienie (potem niemal identyczne było w jakieś moto gazecie):
Średni przebieg samochodu na allegro w zależności od wieku auta
http://x0.cdn02.imgwykop.pl/c0834752/01u7piV_4b8CrAhwq1etJbmFqfJLqMQzhIDsI3kJ,wat600.jp g?author=Lampartini&auth=fe0e747869fa69e0799409bc7a9ec186
http://www.wykop.pl/artykul/1416569/sredni-przebieg-samochodu-na-allegro-w-zaleznosci-od-wieku-auta/
hehehe, z wiekiem auta przestają nabijać kilometry :D
piotrfocustdci 28-09-2016, 09:15 Panowie, więcej wiary w uczciwość ludzi 😆!
Robson102 28-09-2016, 10:25 hehehe, z wiekiem auta przestają nabijać kilometry :D
Wychodzi na to, że auta wiekowe się oszczędza, a nowymi jeździ do oporu.
Ot ciekawostka wielka.
Ale nie można brać wszystkich jedną miarą.
Mieliśmy nie raz kilkunastoletnie auto na warsztacie z małym przebiegiem.
Przykład: Renault Clio 98 rok, 40 tys. przebiegu i oczywiście pierwszy właściciel od nowości.
Są to jednostkowe przypadki, ale są.
2.0tdci 140KM polift :)
http://images84.fotosik.pl/96/34ea46755207087fmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/34ea46755207087f)
piotrfocustdci 18-10-2016, 21:03 I kolejny zadowolony klient 😊!
Witam Panowie,
jestem nowy na forum, nie mam zbyt dużej wiedzy na temat aut. Zakupiłem Forda Mondeo mk3 z 2005r, silnik 3.0 V6 benzyna+gaz, 204KM w sedanie. Auto jak na swój wiek jest bardzo zadbane i jak to ocenił znajomy mechanik pracuje bez jakichkolwiek zastrzeżeń. Proszę Was o pomoc w następującej sprawie. Czy mogę coś więcej wykrzesać z mojego Mondka i jeśli tak to w jaki sposób to zrobić,gdzie i za ile? :) Mocy póki co mi nie brakuje, ale planuje tym autem pojeździć dłużej i jeśli nie wpływa to źle na silnik to chyba bym się skusił :)
Żeby z silnika wolnossącego uzyskać sensowne przyrosty, to albo go trzeba zaturbić (worek kasy i sporo problemów), albo wykonać spore modyfikacje mechaniczne (również worek kasy i sporo problemów)
Reasumując - jeśli chcesz/możesz pójść w takie koszta i widmo problemów, to owszem - można coś z tego silnika wykrzesać.
Generalnie w porównaniu do silników na turbinie, to tego typu akcje są nawet do 10 x droższe.
Taka odpowiedź mi zupełnie wybija z głowy modyfikację :) trzeba się cieszyć tym co jest :) Dzięki!
... Mondeo mk3 z 2005r, silnik 3.0 V6 benzyna+gaz, 204KM ...
Zapraszam na fordtuning.pl
Po wymianie kilku gratow realne jest ok 240KM plus
Zalozyciel tego forum wyprzedaje teraz swoje graty z tego silnika - mozna zakupic kilka dopracowanych przez niego rzeczy, typu kolektory wydechowe, poprawiony dolot, duza przepustnica, lepsze walki rozrzadu, wzmocnione sprzeglo itp.
Poczytaj o jego projekcie i z nim pogadaj - w dziedzinie modyfikacji tego silnika to zdecydowanie jedna z najlepiej zorientowanych osob w Polsce.
Po wymianie kilku gratow realne jest ok 240KM plus tylko koszt vs koszt chipa w aucie z turbo jest niestety mega na niekorzyść silnika n/a - czyż nie ? :)
tylko koszt vs koszt chipa w aucie z turbo jest niestety mega na niekorzyść silnika n/a - czyż nie ? :)
Alez oczywiście że tak, co nie oznacza jednak, że w przypadku silników n/a nic nie warto robić.
A w tym silniku 3,0 V6 204KM można spokojnie wyciągnąć więcej niz ma ST220 bez jakichś wielkich inwestycji (chociaż oczywiście tanio to tez nie będzie ...)
Czy warto, to kwestia chłodnej kalkulacji, a ta niestety w przypadku n/a bywa zniechęcająca. Wyjątek stanowią auta, które mają celowo ograniczoną moc, tu najczęściej uwolnienie z ograniczenia daje efekt.
Stosunek kosztu uzyskania 1 konia w n/a vs turbo jest mega niekorzystny dla n/a.
A co do tych 240 kucy :) pokaż mi choć jeden, udokumentowany przypadek :)
No chyba, że liczymy w stylu village tuning, czyli - stożek czerwony to +7koni, czerwony lepszy, bo niebieski dodaje tylko 5 :) naklejka alu na klapkę wlewu - kolejne 3 konie, wyprucie katów - no tu to już grubo, z 15 kucy jak nic.
Sumujemy: 7 + 3 + 15 = 25, plus seryjne 204 (których w praktyce nie ma) i mamy tłuste 229 koni. Dajmy jeszcze płytkę CD na lusterko, to ze 2 konie pyknie i przekroczymy 230 kuca :)
Yessss, mocy przybywaj :)
...
No chyba, że liczymy w stylu village tuning, czyli - stożek czerwony to +7koni, czerwony lepszy, bo niebieski dodaje tylko 5 :) naklejka alu na klapkę wlewu - kolejne 3 konie, wyprucie katów - no tu to już grubo, z 15 kucy jak nic.
Sumujemy: 7 + 3 + 15 = 25, plus seryjne 204 (których w praktyce nie ma) i mamy tłuste 229 koni. Dajmy jeszcze płytkę CD na lusterko, to ze 2 konie pyknie i przekroczymy 230 kuca :)
Yessss, mocy przybywaj :)
Powiem tak - czuję się urażony taką sugestią ...
Moje byłe ST220 z fabrycznych 216KM wystrojone było na 230KM po zrobieniu przepustnicy i wywaleniu środkowych tłumików.
W wersji 204KM po założeniu dużej przepustnicy, kolektorów wydechowych z ST220 (albo lepszych) plus poprawieniu reszty wydechu spokojnie wyciągnie sie to samo (oczywiscie po wystrojeniu)
Prawdopodobnie najmocniejsze w Polsce Mk3 3,0 V6 było opisywane bardzo dokładnie tez tutaj na forum, ale łatwiej znaleźć o nim info na fordtuning.pl
216 na 230 - mamy 14 kucy, a niutki jakieś się poprawiły?
Czas rozpędzania np. 80-120 się zauważalnie poprawił?
Ja znam jedno mocne mondeo - Klebera. No może jeszcze kilka innych, robione na tą samą modłę, ale to jest okupione grubym hajsem.
Moment max poszedł o 19Nm do góry, ale miejscami różnica była w okolicach 30Nm.
Różnica w jeździe była bardzo odczuwalna - szczególnie reakcja na gaz przy wiekszej przepustnicy bardzo sie poprawiła.
Klebera silnik to hybryda (dla tych co nie wiedzą, miał ori 2,5V6 w którym zmienił blok na 3,0 - oczywiście nie tylko), podobnie jak we wspomnianym przeze mnie Mondeo Rijndaela vel Badgera
miejscami różnica była w okolicach 30Nm.no, to już jest coś. Klebera silnik to hybrydawiem - i to jest właśnie dobry kierunek, przyrosty konkretne - no ale koszta....
Witam Was :) - podepnę się pod temat - wiem, wiem, przeczytałem większość postów tutaj ale proszę krótko i konkretnie - :P
mój Mondeo MK3 - rocznik 2002 - TDCI -130 KM, przebieg 225 tyś, km
czy warto postarać się o takie coś:
http://allegro.pl/chip-box-ford-mondeo-mk3-2-0-tdci-130km-i6051757201.html
- bardzo bym prosił fachowców o parę zdań - czy po prostu warto - czy założenie takiego chipa nie wpłynie negatywnie na jakieś podzespoły w samochodzie - wiecie o co chodzi - poprawa tego czy tego.
Dziennie robię ponad 100 km - czy to się opłaca - jazda umiarkowana, czasem szybka itp. To dziękuje i pozdrawiam :one:
ps. czy lepiej udać się do jakiegoś fachowca czy lepiej to tak zakupić ?
odpuść sobie ten badziew, tylko wtryski dokończysz szybciej
To co szanowny Kolega by proponował. Bo Heko to już przecież profesjonalna marka jest :one:
W czasie obecnym nie mogę sobie pozwolić na dalsze dojazdy by to gdzieś sprawdzić. dlatego tu pytam. chciałem zadać to samo na MKP ale widzę że tu się już kręci :razz:
Dziękuję za odpowiedź :)
zdecydowanie program
do mnie masz 140km, po godzinie wyjedziesz szczęśliwy :)
Jak wezmę wolne to coś pomyślimy :) :027:
piotrfocustdci 04-11-2016, 13:01 To co szanowny Kolega by proponował. Bo Heko to już przecież profesjonalna marka jest :one:
W czasie obecnym nie mogę sobie pozwolić na dalsze dojazdy by to gdzieś sprawdzić. dlatego tu pytam. chciałem zadać to samo na MKP ale widzę że tu się już kręci :razz:
Dziękuję za odpowiedź :)
Uzbieraj kasę na chiptuning w dobrej firmie. Te 350 zł bez sensu. Albo nie działa, albo działa źle. Ja zrobiłem chip i jestem póki co bardzo zadowolony. Naprawdę warto. Różnica 30-40 KM + więcej Nm jest bardzo odczuwalna. No i w cenie masz hamownię, a nie lipę. ☺️
TuneFORCE 21-11-2016, 17:26 2.0 163KM PS
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/s960x960/15167483_817235621713005_3653744451761286379_o.jpg
Seria na naszym FB:
toomekk6 21-11-2016, 19:19 Mój :D
Przyjemność z jazdy ogromna, przy czym w trasie zauważalny mniejszy popyt na paliwo. Powrót wyszedł 0,5 literka mniej. Zobaczymy co będzie przy dalszej jeździe.
Dziękuję Grzesiu za poprawienie bardzo słabej serii ;)
TuneFORCE 23-11-2016, 14:20 Tutaj przedliftowy Smax 2.0 140KM
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15135814_818373308265903_3160162715501565846_n.jpg ?oh=8a4e4e22a49bbe5bc3dd9b78217c71d8&oe=58BD0B3F
Seria na FB:
TuneFORCE 08-12-2016, 15:50 DW10C
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/s960x960/15392968_829425817160652_6902987653630850298_o.jpg
seria na FB:
2.0tdci 163
jak widać 163 konna wersja często nie jest wiele mocniejsza od 140 konnej
https://images83.fotosik.pl/292/9621f726810aef99med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/9621f726810aef99)
Kuga 2.0tdci 136
https://images83.fotosik.pl/292/4e06aa0ada81806fmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/4e06aa0ada81806f)
S-max 2.2 175KM
https://images83.fotosik.pl/292/fdd263040850650dmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/fdd263040850650d)
Fordo_Mondo 15-01-2017, 21:51 Witam szanownych kolegów
Mam autko z 2006r. z silnikiem 2.0 tdci o fabrycznej mocy 115KM.
Kolega posiada mondeo z tym samym silnikiem z roku 2002.
Nie sprawdzalem nigdy auta hamowni,
jednak mam wrazenie ze u mnie daje sie odczuc nieco wieksza moc.
(prowadzilem kilka razy auto kumpla, a on moje)
Kolega tez sam zwrocil na to uwage.
Sprzedawca auta twierdzil, ze w aucie byla zamontowana turbosprezarka od wersji
130 konnej.
Mialbym w zwiazku z powyzszym nastepujace pytania,
czy mozna zwiekszyc moc silnika poprzez taki manewr ?
montujac w aucie turbosprezarke od silniejszej wersji ?
Czy taki sposob wymagal dodatkowych zabiegow, w sensie
czy auto musialo zostac dodatkowo zchipowane, poprzez wgranie innej mapy wtryskow ? Czy turbosprezarka musiala zostac jakos zmodyfikowana ?
Czy tez wzmianka o wymianie turbosprezarki moglo byc raczej sciema?, a bardziej zacheta na zakup auta a
auto ma po prostu chipa bez wymiany turbosprezarki ?
sama turbina w ogóle nie ma wpływu na moc silnika :)
te same silniki 115KM, mogą mieć w rzeczywistości zarówno 112, jak również 125KM, więc będzie to odczuwane w trakcie jazdy
Fordo_Mondo 15-01-2017, 22:02 te same silniki 115KM, mogą mieć w rzeczywistości zarówno 112, jak również 125KM
a co jest przyczyna takiego stanu rzeczy ? chip ?
Fordo_Mondo 15-01-2017, 22:13 ok, dziekuje za info, a czy to moze miec zwiazek z tym ze w pewnym momencie produkcje silnikow TDCI przejal koncern PSA, czy tez podobnie zdarza sie w silnikach innych marek ?
to silniki Forda, PSA dopiero w mk4
Fordo_Mondo 15-01-2017, 22:30 dobrze wiedziec, dziekuje za odpowiedzi
gruber000 17-01-2017, 20:38 Byłem ostatnio i ja na usunięciu DPFa i wleciał od razu chip.
Przebieg ~318500km.
Generalnie jazda stała się jeszcze przyjemniejsza :surprise:
https://images81.fotosik.pl/297/142f0c0d0200cb2fmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/142f0c0d0200cb2f)
polift 2.0tdci 140
https://images84.fotosik.pl/303/3c20b6d64126b31cmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/3c20b6d64126b31c)
Lechu766 20-01-2017, 19:41 Witam
Stałem sie posiadaczem C-maxa 2013r. 2.0 TDCI 115 kucy. Co mozna z tego wykrzesać ?
I mam takie pytanie czym rozni sie wersja co ma 140 kucy i 163 kucy. Czy roznica jest tylko w mapie ? Czy roznią sie turbiną czy jeszcze czymś ?
Pozdro
Lechu
115/140/163KM absolutnie niczym
więc 190KM to lajcik :)
Witam
I mam takie pytanie czym rozni sie wersja co ma 140 kucy i 163 kucy. Czy roznica jest tylko w mapie ? Czy roznią sie turbiną czy jeszcze czymś ?
Jest szansa, że ten Twój 115 KM, to tak naprawdę pod maską ma 140 KM, a bez problemu można go przełączyć na 163 KM. Nie wiem skąd jesteś, ale jak z Wrocka czy Warszawy, to łap mnie, to się zrobi.
TuneFORCE 21-01-2017, 05:59 Witam
Stałem sie posiadaczem C-maxa 2013r. 2.0 TDCI 115 kucy. Co mozna z tego wykrzesać ?
I mam takie pytanie czym rozni sie wersja co ma 140 kucy i 163 kucy. Czy roznica jest tylko w mapie ? Czy roznią sie turbiną czy jeszcze czymś ?
Pozdro
Lechu
Tak, jak napisał Heko to jest dokładnie to samo co wersja 140/163KM
Różnica jest tylko w kodowaniu, robi sie te wszystkie wersje moczowe tak jak wychodzi najmocniejsza, czyli w okolice 180-200KM/380-400Nm
wersje moczoweooo, a to coś nowego :)
Grześku, DW10C nie ma SCR.
TuneFORCE 21-01-2017, 11:09 Cwaniaczki :diabelek:
TuneFORCE 23-01-2017, 07:40 Mondek 2.0 140KM DW10C
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/s960x960/15392968_829425817160652_6902987653630850298_o.jpg ?oh=13ec67a8fb87842ae1553d32db5390e5&oe=590548A5
Mondeo 2.0tdci polift
Niby 163KM, ale chyba coś nie pykło, więc chipek wyjaśnił sprawę :D
https://images83.fotosik.pl/318/82ec64e9cb8c890amed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/82ec64e9cb8c890a)
gruber000 27-01-2017, 10:09 Trochę skandal, że tak odbiega to od serii :569:
TuneFORCE 27-01-2017, 11:43 Trochę skandal, że tak odbiega to od serii :569:
Ostatnimi czasy większość tych aut nie trzyma serii...
gruber000 27-01-2017, 12:08 Ale co jest tego powodem? Chyba nie osprzęt, bo jakby tak było, to nie siadło by ponad 180KM.
Ciekawi mnie w jakim stanie są zaworu podciśnienia. One mogą nieco krwi napsuć. U mnie zawór sterowania turbiną nie wydawał dźwięku, ale miałem dni, w którym odczuwałem, że auto nie zbiera się. Po wymianie tych dni już nie ma. Zauważyłem u siebie, że w takich momentach by odblokować zawór warto przeciągnąć auto po całych obrotach (przygazowanie na postoju nic nie dawało).
Tak więc w powyższym przypadku jak znowu zawór zacznie niedomagać, to tego wyniku po chipie też nie będzie trzymał.
A ja mam pytanie innego typu. Chodzi o Mk4 2.0 TDCI przedlift.
Widzę, że to auto można zrobić (oczywiście na pewno w zależności od kondycji auta i konkretnej sztuki) na okolice 175 KM i nawet 400 Nm.
Moc mocą, ale moment 400 Nm w stosunku do seryjnych 320 Nm to spora różnica. Pytanie jak taki moment wytrzymuje sprzęgło i skrzynia?
Jaki jest limit momentu jaki wytrzymują seryjne sprzęgło/skrzynia? (pytanie może też na przyszłość).
Mowa o seryjnym, sprawnym aucie bez dodatkowym modów.
seryjnie mają tak naprawdę ok. 360Nm, więc przyrost do 400 jest nie taki duży :)
i tyle wytrzymują bez problemu
Czyli przy seryjnym aucie nie ma się co przejmować :)?
A gdyby później chciał się bawić coś więcej to przy jakich wartościach zaczynają się schody?
No i co potem ewentualnie? Turbo z innego modelu? IC jest sens wymieniać na bardziej wydajne, czy powietrza nie brakuje?
nie ma sensu
jedyne o większy IC
A z większym IC ile da się max ugrać?
podobnie, tylko nie traci tak mocy latem
Ok, wszystko jasne w takim razie.
Dzięki za info :)
500NM ogarnia bez problemu sprzęgło ;)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
500NM ogarnia bez problemu sprzęgło
Jakieś sprawdzone info z autopsji :P ?
w Mondeo 400Nm to koniec sprzęgła, sprawdzone dziesiąki razy :(
Jest focus który jest zrobiony na 220KM i 500NM. Od dwóch lat śmiga i nic sie nie dzieje. Teraz zmienia sprzęgło bo wysorzeglik sie poddal i nie wiem czy z kugi 4x4 nie upchnął. Musiałbym spytac
Edit:
Czyli to nie to samo sprzęgło co w foce? Myślałem ze to sa 1;1 przeniesione elementy tu i tu
aż sprawdziłem czy są*takie same, wychodzi na to, że tak więc chyba główną role odgrywa masa focusa vs mondeo
w Mondeo 400Nm to koniec sprzęgła, sprawdzone dziesiąki razy
Koniec, ale rozumiem, że bezpieczny? Wcześniej napisałeś, że tyle wytrzymuje bez problemu :)
wszystko co napisałem się zgadza
w Mondeo 400Nm to max, więcej się nie robi, przy 420Nm zaczynają się wibracje dwumasy
w/w Focus to jakiś dziwny przypadek, albo są inne sprzęgła :)
Rozumiem.
Pytam, bo wcześniej miałem Alfa Romeo 159 1.9 JTDM i też robiłem program, po którym wyszło 370 Nm. Tyle, że tam strach było się zbliżyć do 400 Nm, bo badziewne skrzynie zapożyczone od Opla (M32) padały jak muchy już w serii ;)
Stąd moje obawy i dopytywania :)
m32 to padaka, na f40 robi się ponad 430Nm :)
No to był zdecydowanie najsłabszy element tego auta :)
MK4 2.0tdci 140 polift w automacie
https://images81.fotosik.pl/334/4dbd2eba9e900a61med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/4dbd2eba9e900a61)
Robson102 03-02-2017, 15:48 przy 420Nm zaczynają się wibracje dwumasy
Zgadza się. Ja mam 411 Nm i jak wdepnę do dechy na 3, 4 lub 5 biegu, to dostaje chwilowej trzęsawki. Przy łagodniejszym przyspieszaniu jest ok.
Witam
Chciałbym przedstawić jeden wykres i poczytać co o tym sądzicie
2.0tdci 140KM polift
https://images84.fotosik.pl/381/b8b9f977b10dfd46med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/b8b9f977b10dfd46)
Galaxy 2.0rdci polift w Powershift :)
https://images81.fotosik.pl/383/7c6077db38bd23ecmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/7c6077db38bd23ec)
Mondeo 2.0tdci polift DW10C
https://images83.fotosik.pl/418/b412015c03ad98f0med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/b412015c03ad98f0)
Mondeo 2,0tdci 140 przedlift DW10
https://images84.fotosik.pl/417/0378aa73c63212cbmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/0378aa73c63212cb)
Mondeo 2.0tdci polift DW10C
https://images82.fotosik.pl/419/c625276de6283667med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/c625276de6283667)
Mondeo 2.0tdci 140KM polift
https://images81.fotosik.pl/422/a9e36f2ad7ca2524med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/a9e36f2ad7ca2524)
S-max 20.tdci 163KM
https://images84.fotosik.pl/422/c4c3096619de38ffmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/c4c3096619de38ff)
TuneFORCE 15-03-2017, 09:20 "Stary ale jary" MK3 2.0TDCI 115KM :one:
https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/s960x960/17192087_903832393053327_3406381852668942136_o.jpg ?oh=e662684e7675c4e4ca69cc6a62b341e0&oe=595C1098
TuneFORCE 23-03-2017, 08:30 Kuga PS, 4x4
https://images84.fotosik.pl/452/2e6a54c821d2c50amed.jpg
Seria na FB
TuneFORCE 27-03-2017, 17:48 S-Max 2.0TDCI 140KM DW10C
https://images83.fotosik.pl/464/430d05fe82e4f3b9gen.jpg
Seria tradycyjnie na FB:
dario6273 08-04-2017, 18:49 Panowie proszę o pomoc wyskoczyła mi usterka silnika przy 200kmh(jechałem tylko chwilę) potem jak dawałem w buta to znowu wyskakiwała usterka:roll: wystarczyło postać chwilę na parkingu i znikał komunikat .Po podłączeniu do kompa nie ma błędów .Dodam że mondek ma chipa:P
A gdzie tak gnasz? (-:
No niestety jak nie ma błędy, to nie ma śladu który element nie wyrabia. Nie masz wyjścia - musisz znowu szarżować i powtórzyć sytuację. Dlatego warto wozić ze sobą interfejs.
wyskoczyła mi usterka silnika przy 200kmh
A napisz czy samochód wszedł w tryb awaryjny ?
dario6273 08-04-2017, 19:34 Od czasu do czasu trzeba go przedmuchać :one: byłem z synem na targach poznańskich:surprise: Powiem tak tyle razy go testowałem po witaminkach i nic a tu taka sytuacja:619:
Bump: A napisz czy samochód wszedł w tryb awaryjny ?
Tak był w trybie awaryjnym 90max:<
A ja nie miałem z kim pojechać do Poznania na targi, a samemu mi się nie chciało.
dario6273 08-04-2017, 19:41 Miałem dwa miejsca wolne ale nie masz czego żałować masa ludzi i nie był wystawiany FORD:027:
Robson102 08-04-2017, 22:20 Po podłączeniu do kompa nie ma błędów
Możesz mieć problem z turbiną.
Ja miałem dwa razy taki przypadek i problem sam zniknął. Po zgaszeniu silnika, niektóre błędy w sterowniku się kasują.
Postaraj się podłączyć kompa zanim zgasisz silnik.
dario6273 09-04-2017, 10:22 Powiem tak dawno mondek nie był w trasie może zamulił się :roll:
Robson102 09-04-2017, 12:51 Tak też może być.
Może przycina się geometria.
piotrfocustdci 09-04-2017, 15:55 Panowie, mam pytanie. Na ile można potencjalnie podciągnąć smax 2016 r. 2.0 D 150 km, skrzynia automatyczna?
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
piotrfocustdci 09-04-2017, 17:07 Dzięki! To jest inna wersja DW10c? Ładnie idzie. A automat wytrzyma? To już ostatnie pytanie, obiecuję 😊!
Kiedyś pisałeś, że benzyna 200 KM ryzykowna do chipa z automatem.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
to dw10F :)
skrzynia daje radę :)
Miałem dwa miejsca wolne ale nie masz czego żałować masa ludzi i nie był wystawiany FORD:027:
Tesla była?
dario6273 10-04-2017, 22:01 Tesla była?
Było stoisko Tesli :one:
Mogłem nie pytać. Dobra, to nic więcej nie chce wiedzieć (-:
TuneFORCE 11-04-2017, 07:22 Panowie, mam pytanie. Na ile można potencjalnie podciągnąć smax 2016 r. 2.0 D 150 km, skrzynia automatyczna?
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Te skrzynie zniosą 450Nm...o ile da się tyle zrobić, bo automaty wychodzą w serii jak i po modzie dużo gorzej jak auta z skrzyniami manualnymi :one:
|
|