Zobacz pełną wersję : [Ogólne] Mondeo MK3 , MK4 CHIP TUNING - kompendium wiedzy


Strony : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23

ogodaw
27-04-2016, 19:12
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/0f54d5a6bd7b.jpg (https://naforum.zapodaj.net/0f54d5a6bd7b.jpg.html)

Świeżutki wykresik mojego autka. W końcu czuć moc:diabel2:

Trochę mało tych niutków?

heko
02-05-2016, 12:56
cienko jak barszcz :D

heko
02-05-2016, 19:28
MK4 2.0tdci 140KM przedlift


http://images75.fotosik.pl/560/be650cfcfec9066emed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/be650cfcfec9066e)

Bump: S-max 2.0tdci 163KM

http://images76.fotosik.pl/562/b67a02ba777f7552med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/b67a02ba777f7552)

Bump: 1.8tdci 125KM


http://images75.fotosik.pl/561/a21e1a1600e11689med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/a21e1a1600e11689)

Kuga 2.0tdci 163KM

http://images78.fotosik.pl/560/c8328356009ae415med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/c8328356009ae415)

piotrfocustdci
02-05-2016, 20:44
Smax i kuga mają fajne przebiegi krzywych. Zastanawiam się z ciekawości jaka mogła być różnica w cenie Mondeo wersji 140 i 163 KM w salonie. Pewnie sporo więcej niż obecnie płacimy u Heko, Vtech ☺️

heko
03-05-2016, 10:20
no jak nie, jak tak :D

kolopeter
03-05-2016, 10:22
A ja mam takie pytanko o zmianę mocy w silniku po tuning. Załóżmy że mamy zrobione dw10c na 200 koni z wersji 163 konie. I idsem przestawiam go na mniejszy współczynnik (140km) .
Na ile jest to bezpieczne? I czy w ogóle bezpieczne? Bez pytań w jakim celu chce zmniejszać.
Czy przy robocie na 200km najpierw przestawiacie na 163 i dopiero wtedy program?

piotrfocustdci
03-05-2016, 10:28
Zobacz post nr 4987 :). To te same silniki.

kolopeter
03-05-2016, 10:47
Zobacz o czym napisałem i o co pytam.

heko
03-05-2016, 10:55
podczas tuningu nic nie programuję wcześniej, nie przestawiam 140 na 163, bo nie ma co przestawiać, program jest ten sam :D
po tuningu przestawianie 140/163 czy 163/140 nic nie zmienia :D
przykład:
najsłabsza wersja DW10c 115KM zachipowana na powiedzmy 190KM, po przestawieniu na 163KM, będzie miało 190KM :D

kolopeter
03-05-2016, 11:18
No to nici z domowego przestawiania mocy. No to jeśli modufikujesz soft,ktory ma później zawsze ta sama moc tzn że jest zablokowany ten magiczny współczynnik mocy?

heko
03-05-2016, 11:23
dokładnie, magiczny współczynnik jest całkowicie pominięty, bo to zmiany softwarowe, a nie przelicznik w epromie

sernik2
03-05-2016, 13:00
Smax i kuga mają fajne przebiegi krzywych. Zastanawiam się z ciekawości jaka mogła być różnica w cenie Mondeo wersji 140 i 163 KM w salonie. Pewnie sporo więcej niż obecnie płacimy u Heko, Vtech ☺️
4000 zł ;-)

Pozdr. F.

A ja mam takie pytanko o zmianę mocy w silniku po tuning. Załóżmy że mamy zrobione dw10c na 200 koni z wersji 163 konie. I idsem przestawiam go na mniejszy współczynnik (140km) .
Na ile jest to bezpieczne? I czy w ogóle bezpieczne? Bez pytań w jakim celu chce zmniejszać.
Czy przy robocie na 200km najpierw przestawiacie na 163 i dopiero wtedy program?
Cześć. Myślałem o tym samym. Tzn czy istnieje możliwość zmiany mapy ECU w taki sposób aby w razie potrzeby była możliwość przechodzenia pomiędzy np 140/163/200 KM? Czy po wgraniu nowego programu można później wrócić do fabrycznego standardowego softu z możliwością przełączania map 140/163?
F.

dokładnie, magiczny współczynnik jest całkowicie pominięty, bo to zmiany softwarowe, a nie przelicznik w epromie

Co to za wspolczynnik w epromie i na czym polega? Mógłbyś rozwinąć temat? Czy jeśli wgra się ponownie oryginalny program który wcześniej się zapisało przed chipem to czy zostanie przywrócona możliwość zmiany map?

piotrfocustdci
03-05-2016, 13:21
4000 zł ;-)

Pozdr. F.
Czyli inwestycja słaba :). Dzięki!

heko
03-05-2016, 13:23
nie ma możliwości "samoprzełączania" map po tuningu
zmiana w przelicznika w pamięci/epromie polega na przeliczaniu mapy fabrycznej, która jest jedna, dla danego pojazdu

sernik2
03-05-2016, 13:33
Czyli inwestycja słaba :). Dzięki!

Biorąc pod uwagę ze nie było jasne czy silniki są te same - to mysle ze duzo ludzi decydowało się na 163 i dopłatę.
F.

kolopeter
03-05-2016, 14:07
Co ty piszesz za rzeczy...jakas nowa historia motoryzacji

sernik2
03-05-2016, 14:24
Co ty piszesz za rzeczy...jakas nowa historia motoryzacji

Juz wyciąłem drugi akapit. Chciałem napisac ze tylko na sterowniku Delphi jest możliwość zamiany map 140/163. F

piotrfocustdci
03-05-2016, 17:22
nie ma możliwości "samoprzełączania" map po tuningu
zmiana w przelicznika w pamięci/epromie polega na przeliczaniu mapy fabrycznej, która jest jedna, dla danego pojazdu
Od tego, co wyczytałem na poprzednich kilkuset stronach, jest chyba Redbox, ale coś ostatnio nikt o tym nie pisze. Chyba można samodzielnie wgrywać przygotowane wcześniej programy, w tym seryjny. Czy takie urządzenie jest na rynku? Podobny chyba jest Bluefin.

heko
03-05-2016, 20:57
Redbox to zwykły box, nie zmienia się nim żadnych programów :)
Do tego służył RTS, ale już nie aktualne, pozostaje bluefin z gotowcami z UK

piotrfocustdci
03-05-2016, 21:11
Tak, przepraszam RTS. O to mi chodziło.

sernik2
03-05-2016, 23:29
Redbox to zwykły box, nie zmienia się nim żadnych programów :)
Do tego służył RTS, ale już nie aktualne, pozostaje bluefin z gotowcami z UK
Chcialbym ponowic pytanie. Czy po wgraniu nowego programu można później wrócić do fabrycznego standardowego softu z możliwością przełączania map 140/163?
F.

heko
04-05-2016, 07:20
oczywiście, to 2 min roboty :)

TuneFORCE
05-05-2016, 06:44
Chcialbym ponowic pytanie. Czy po wgraniu nowego programu można później wrócić do fabrycznego standardowego softu z możliwością przełączania map 140/163?
F.

Zawsze można wrócić do serii, nieważne czego byś w aucie nie zrobił :one:

lukas_ko
05-05-2016, 21:02
Zawsze można wrócić do serii, nieważne czego byś w aucie nie zrobił :one:

Nawet jak wyleci część silnika w kosmos lub przez DPF to też zawsze można wrócić do serii.... :619:

Ale tak robią mięczaki... :diabel2: bo twardziele idą na całość :619:

TuneFORCE
06-05-2016, 06:49
Dokładnie :619:

przemyp
09-05-2016, 19:16
Panowie,
Jestem totalnym laikiem. Mam co prawda S-maxa nie Mondeo, ale silnik TDCI.
Mam do Was pytanie warto czy nie tuningować.
Fabrycznie mam 140 kucy z grudnia 2010 roku, ale wgrałem u Marcina mm32 rok temu mapę na 163 KM.
Miałem zmienić auto, ale jednak zostawiam sobie S-maxa na dłużej (szkoda mi kasy na nowego). Znajomy polecił wgranie oprogramowania vtech. Trochę się obawiam, bo w aucie ma najechane 183 tys km. Ale ciekawość i większa frajda zjazdy kieruje mnie tu do Was. Nie wymieniałem jeszcze sprzęgłą i dwumasy. Słyszałem, ze zwiększenie mocy powoduje szybsze zużycie tego elementu.
Pytanie też, czy do większej mocy powinienem zmienić klocki i tarcze ( klocki kończą swój żywot).
Będę wdzięczny za Wasze opinie
Przemek

piotrfocustdci
09-05-2016, 19:37
Mi się bardzo fajnie jeździ po chiptuningu vtech. Pali tyle samo. Ogólnie warto. Jeśli chodzi o kończące żywot hamulce to wymieniłbym nawet bez chipa 😆.

szczerba
09-05-2016, 20:01
... Trochę się obawiam, bo w aucie ma najechane 183 tys km...

Kupiłem czteroletnie auto z silnikiem 140KM i przebiegiem 168 tys. km. Za raz po zakupie zmieniłem mu mapę na 163 KM, ale dalej moc nie dawała mi satysfakcji i przy 170 tys. km zachipowałem na 200KM. Teraz mam 189 tys.km. czyli od chipa niewiele przejechałem, ale w poprzednim Mondeo na silniku z chipem zrobiłem ponad 100 tys km i dwumasa była oryginalna bez oznak zużycia. Oczywistym jest, że większa moc silnika to większe obciążenie dla układu przeniesienia napedu. ale uzywana z umiarem nie skróci zbytnio przebiegu sprzęgła, dwumasy czy hamulców (nawiasem mówiąc kończące się klocki bez względu na chip koniecznie trzeba zmienić, jednak chip nie jest warunkiem przymusowej wymiany klocków jesli sa jeszcze dobre).
Reasumując: jeśli masz "wolne środki płatnicze" to zdecydowanie polecam chip tej jednostki nawet przy Twoim przebiegu (stan techniczny silnika i ostateczną decyzję o chipowaniu i tak musi podjąć fachowiec po sprawdzeniu auta na hamowni).

TuneFORCE
09-05-2016, 20:09
Panowie,
Jestem totalnym laikiem. Mam co prawda S-maxa nie Mondeo, ale silnik TDCI.
Mam do Was pytanie warto czy nie tuningować.
Fabrycznie mam 140 kucy z grudnia 2010 roku, ale wgrałem u Marcina mm32 rok temu mapę na 163 KM.
Miałem zmienić auto, ale jednak zostawiam sobie S-maxa na dłużej (szkoda mi kasy na nowego). Znajomy polecił wgranie oprogramowania vtech. Trochę się obawiam, bo w aucie ma najechane 183 tys km. Ale ciekawość i większa frajda zjazdy kieruje mnie tu do Was. Nie wymieniałem jeszcze sprzęgłą i dwumasy. Słyszałem, ze zwiększenie mocy powoduje szybsze zużycie tego elementu.
Pytanie też, czy do większej mocy powinienem zmienić klocki i tarcze ( klocki kończą swój żywot).
Będę wdzięczny za Wasze opinie
Przemek

Rób program jak najszybciej bo im pózniej tym bedziesz bardziej żałował :D

przemyp
09-05-2016, 20:29
Kupiłem czteroletnie auto z silnikiem 140KM i przebiegiem 168 tys. km. Za raz po zakupie zmieniłem mu mapę na 163 KM, ale dalej moc nie dawała mi satysfakcji i przy 170 tys. km zachipowałem na 200KM. .

szczerba Powiedz mi, czy do takiej mocy zmieniałeś klocki i tarcze na "bardziej" wyczynowe? Mam do wymiany tarcze z przodu i klocki (tarcze mają 26,20 mm, a klocki 4 mm) Teraz jest promo w Fordzie na wymianę klocków. Zastanawiam się czy wymieniać u nich na te Motorcraft

Przemek

Robson102
10-05-2016, 07:26
Trochę się obawiam, bo w aucie ma najechane 183 tys km.

Ja u siebie chipowałem jak miałem ponad 300 tys. km i nie żałuję. Zupełnie inne auto. Na 5 i 6 biegu jest czym jechać.
Osobiście zachęcam.

szczerba
10-05-2016, 09:08
szczerba Powiedz mi, czy do takiej mocy zmieniałeś klocki i tarcze na "bardziej" wyczynowe? Mam do wymiany tarcze z przodu i klocki (tarcze mają 26,20 mm, a klocki 4 mm) Teraz jest promo w Fordzie na wymianę klocków. Zastanawiam się czy wymieniać u nich na te Motorcraft

Przemek

Nie zmieniałem tarcze na większe ani klocki na "wyczynowe". Ostatnio zakładałem tarcze Brembo i klocki ATE-Ceramic, za całość z robocizną zapłaciłem 855zł. Jeśli w Fordzie masz podobną cenę to wymień.

majuDJ
21-05-2016, 05:28
Twoj Ford to jest przedliftowa wersja na niezbyt podatnym na modyfikacje układzie wtryskowym Siemensa, dlatego na wiecej jak 170-175KM nie masz co liczyć. Mozesz sprawdzić czy masz zapisane w pamięci jakies błedy, zmienić olej na swierzy jesli zmieniałeś dalej jak 10k km temu, wymienić filtr powietrza, żeby silnik mógł dobrze oddychać...to tyle :one:

Jednak chyba miałem więcej szcześcia i zdrowy silnik bo udało mi się osiagnąć:
MkIV 2.0 TDCi 140KM 320NM z 2008r kombi przedlift
Katalogowo: 140KM, 320 Nm
Fabryka(?): 155KM
Chip: 182,3 KM/3900 rpm, 396 Nm/2050 rpm

Wykres:
http://s32.postimg.org/rnt8agypt/scan0070_Page_1.jpg (http://postimg.org/image/rnt8agypt/)

Większy moment nie ma sensu bo koło dwumsowe by chyba wyzionęło ducha...
Jestem bardzo zadowolony z tuningu.

Biofenac
23-05-2016, 10:48
Cześć, czy jest możliwe uwolnienie Ford Mondeo MK3, 2.0 TDCI, 115KM z 2003 roku.

Jak jest możliwy chip tuning to ile to wyniesie.

Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

KameleoNick
23-05-2016, 12:12
Po zapchaniu DPF'a i rozrzedzeniu oleju w Mondeo MK4 2008, zdecydowałem się na jego usunięcie i soft'a w TUNE-UP Gdańsk. Jak się okazało, ktoś już w nim grzebał i mogło to być przyczyną zapchania filtra.

http://images78.fotosik.pl/619/892657ba6738f12cmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/892657ba6738f12c)

156,8KM 357,1Nm - 172,4KM 372,7Nm

Mając w pamięci wykresy Heko, mój wypada trochę biednie. Zastanawiam się czy nie udać się na jakąś korektę, co prawda Robert wspominał że troszkę przydymiał wyżej.
Aczkolwiek, jadąc w weekend 200 kilometrową trasę nie zauważyłem dymka. Jedno, co zwróciło moją uwagę to temperatura między 75, a niespełna 90°C.

Byłbym wdzięczny za małą analizę i dobrą radę.

heko
23-05-2016, 12:16
jest Ok nic więcej nie psuj :)

KameleoNick
23-05-2016, 12:24
No skoro tak :) A jak myślisz co z tą temperaturą?

heko
24-05-2016, 21:29
temperatura jest taka, jaką trzyma termostat

GTB20
26-05-2016, 13:35
Jeśli chcesz to Robert spokojnie ci grzebie i więcej ale zaznaczy ze nie bierze odpowiedzialności czy się coś pewnie nie sypnie. Czy parę koni zrobi ci różnice wielką? Robert robi tak by się jeździło długo bez awarii a nie żeby wycisnąć 6 koni więcej czy walnąć strzała niutona z dołu. Robi płasko.

TuneFORCE
26-05-2016, 22:34
Gdyby Robert zrobił tych aut więcej to by wiedział, że każdy po modzie kopci i pewnie dołożyłby więcej, a tak miał w głowie limiter dymienia jak w vagu :619:

GTB20
27-05-2016, 16:56
Pewnie tak. Choć zawsze też mówi ze vagi są w serii przepomowane powietrzem. A tak nawiasem mówiąc to wczoraj gadałem z kolesiem bo mnie coś tam pytał o mondka i właśnie Mu opowiadałem jak tonie zawsze zaczepiasz klienci w bemo Motors czemu ich auta tak kopcą jak odstawiłam furę na wydawke. Zazwyczaj 2.0 tdci. A wiadomo jak się też jeździ tymi autami nie jak emeryt bo nie ma czasu na zabawy bo przemial był spory.

heko
30-05-2016, 20:32
Mondeo 1.8tdci 125KM

http://images78.fotosik.pl/639/98d34d602295cdf9med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/98d34d602295cdf9)

Galaxy 1.8tdci 100KM

http://images75.fotosik.pl/638/b4fa2377e4895860med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/b4fa2377e4895860)

Galaxy 2.0tdci 140KM polift

http://images76.fotosik.pl/639/0384b9c681844aa8med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/0384b9c681844aa8)

heko
04-06-2016, 19:52
MK4 2.0tdci 130KM


http://images77.fotosik.pl/653/0c8846aef01d64d5med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/0c8846aef01d64d5)

dexter74
11-06-2016, 10:13
A ja mam trochę inne pytanie.

Zainteresowałem się tematem zmiany softu w Converse (wizualizacja czujników parkowania itd).

I teraz tak - "modyfikator" A (pominę ksywki, żeby nie było żalu ;-) pisze "A i widzę [po podaniu VIN],że można wgrać Ci softa na 170PS. Nic [złego] się nie dzieje .... spalanie spada"

Z kolei "modyfikator" B pisze "Podnoszę [moc],ale tylko po przez wgrywanie oryginalnych map-Twój silnik odpada. Jak dla mnie ten [inny] soft jest niebezpieczny, jest napisany przez jakiegoś tunera bez porządnych testów na hamowni itp.,itd."

Trochę zmodyfikowałem treść aby nie cytować wszystkiego a zachować sens.

I kto ma rację?

heko
11-06-2016, 12:03
Mondeo 1.8tdci 100KM :)


http://images75.fotosik.pl/669/e00867c05d114109med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/e00867c05d114109)

piotrfocustdci
11-06-2016, 14:45
Czy focusy mk1 1.8 tdci też tak idą? 50% więcej... 😀

heko
11-06-2016, 15:06
nie
Mondeo 1.8 100KM to programowo ograniczone 125KM

piotrfocustdci
11-06-2016, 15:07
nie
Mondeo 1.8 100KM to programowo ograniczone 125KM
Cwaniaki...

zippy
14-06-2016, 17:46
http://images78.fotosik.pl/678/a7e81f1a7ff3caccmed.jpg (http://images78.fotosik.pl/678/a7e81f1a7ff3cacc.jpg)
W serii miałem mały gratis od producenta.
Oczywiście heko zrobił to lepiej niż producent :) jazda po chipie rozwiewa wszelkie wątpliwości :)

zippy
22-06-2016, 22:08
Prawie 2 tyś. km po chipie i podsumowanie spalania.
Przed chipem średnio 7,5l
Po chipie średnio 8,2l
W moim przypadku mit o mniejszym spalaniu obalony ;)
Średnia liczona z tankowania, a nie z komputera, trasa/miasto 50/50 + klima cały czas.
I tak było warto :P

detomasso007
22-06-2016, 22:14
Prawie 2 tyś. km po chipie i podsumowanie spalania.
Przed chipem średnio 7,5l
Po chipie średnio 8,2l
W moim przypadku mit o mniejszym spalaniu obalony ;)
Średnia liczona z tankowania, a nie z komputera, trasa/miasto 50/50 + klima cały czas.
I tak było warto :P

Wiem coś o tym. Mniejsze spalanie uzyskuje się przy jednym założeniu: że dynamika jazdy przed chipem nie zmieni się po chipie, będziemy dusić mniej uzyskując ten sam efekt. Dlatego noga również musi się przyzwyczaić :619:

Polarny
23-06-2016, 18:26
Spadnie euforia chipa to i spalanie spadnie. Standard po chipie - niestety chip ma skutek uboczny - miło się przyspiesza.

piotrfocustdci
23-06-2016, 18:44
Spadnie euforia chipa to i spalanie spadnie. Standard po chipie - niestety chip ma skutek uboczny - miło się przyspiesza.
Zgadza się 😀!

zippy
23-06-2016, 21:05
Spadnie euforia chipa to i spalanie spadnie. Standard po chipie - niestety chip ma skutek uboczny - miło się przyspiesza.

Miło się przyśpiesza, a spalanie jak dla mnie jak najbardziej do przyjęcia. Nie robiłem chipa po to by zaoszczędzić na paliwie. Zrobiłem go po to by mieć frajdę z jazdy ;P

heko
25-06-2016, 14:08
S-max 1.8tdci 100KM
parę lat jazdy na jakimś gotowcu, aż dzisiaj zrobiony w końcu program jak trzeba :)

http://images78.fotosik.pl/704/b9d85fe647de7adfmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/b9d85fe647de7adf)

TuneFORCE
26-06-2016, 03:47
Mondeo 2.0TDCI 140KM DW10C

https://scontent.xx.fbcdn.net/t31.0-8/s960x960/13503069_721196677983567_8323606571340622774_o.jpg

Focus 2.0TDCI 163KM DW10C

https://scontent.xx.fbcdn.net/t31.0-8/s960x960/13522845_721193234650578_4271779894217205353_o.jpg

Wykresy serii na naszym FB - https://www.facebook.com/TuneFORCE/

kierowcafocusa
27-06-2016, 10:08
Ten focus to chyba moj :)
Znow zastanawiajaca roznica w momencie pomiedzy mondeo i focusem na tym samym osprzecie.

latar
27-06-2016, 10:11
No właśnie. Też mnie to ciekawi. Czy osprzęt jest dokładnie taki sam? 100%?
Wydech jest chyba inny. Kat i DPF na pewno ale czy to robi różnicę?

foni
27-06-2016, 10:24
Nie wiem na ile ma wpływ różnica temperatur, ale przy temp. powietrza powyżej 26st C mój MDO jedzie istotnie gorzej.
W ubiegły piątek, gdy było +36st C, praktycznie stał w miejscu :(
A z tego co widzę, to hamowanie tych aut odbywało się w skrajnych warunkach.

Struna
27-06-2016, 10:44
A z tego co widzę, to hamowanie tych aut odbywało się w skrajnych warunkach.tzn ?

foni
27-06-2016, 10:51
25 st C vs 31 st C

Struna
27-06-2016, 10:52
korekta DIN bierze pod uwagę te kwestie.

TuneFORCE
27-06-2016, 12:31
Panowie 25C vs 30C w dieslu nie ma aż takiego znaczenia dla wygenerowania odpowiedniej mocy/momentu jak np. w turbo benzynie, a po drugie tak jak napisał Struna norma DIN bierze to pod uwagę....tak więc to nie różnica temperatur spowodowała że mondeo wyszło tak mocno, a jedynie kondycja obu aut...Mondeo miało 380Nm w serii...więc musiało wyjść mocniej...po prostu czasami trafiają się takie rodzynki, sam byłem mega zdziwiony jak samochód reaguje na rolkach :one:

MaXyM
28-06-2016, 13:45
no 450Nm z 2.0 to mocny wynik.

foni
28-06-2016, 14:36
o tym co uwzględnia norma DIN nie miałem pojęcia

wiedzy Struny i Grzegorza nie kwestionuję

ale jeżeli turbobenzyna reaguje jeszcze bardziej na wysoką temperaturę to dośwadczając aż takich zmian w klekocie jestem tym bardziej autentycznie zdziwiony :o

latar
28-06-2016, 14:57
foni nie dziw się. Musisz wstawić większy ICek.
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2515820&postcount=32

http://sites.google.com/site/latarmaxiu/smax/icek/DSC09683.jpg

TuneFORCE
28-06-2016, 16:05
o tym co uwzględnia norma DIN nie miałem pojęcia

wiedzy Struny i Grzegorza nie kwestionuję

ale jeżeli turbobenzyna reaguje jeszcze bardziej na wysoką temperaturę to dośwadczając aż takich zmian w klekocie jestem tym bardziej autentycznie zdziwiony :o

Różnice jakie widać na tych wykresach nie wynikają bezpośrednio z różnicy temperatur :wink: większe znaczenie ma tutaj sama kondycja jednostki napędowej, stan filtra DPF, to kiedy był wymieniany olej i filtr powietrza itd.
Podprę sie tutaj przykładem jednej Insigni....auto miało przelot ok 90k km...pierwszy i jedyny właściciel, olej zmianiny co max 10k km, dodatkowo do oleju wlewany dodatek do UWAGA dwu-suwa, nie wiem jaki więc nie pytajcie...generalnie serwiso auto w stanie perfekcyjnym, było to najmocniejsza Insignia jaka miałem... wyszła ok 470Nm i chyba z 215KM...inne na mocniejszych nastawach nawet 450Nm nie chciały pokazać...tak więc to jak samochód był od początku serwisowany ma ogromne znaczenie dla zużycia silnika, turbiny itd. co ma znaczenie na to jaką moc/moment wygeneruje takie auto na hamowni....inne Insignie z podobnym przebiegiem ale wymianami oleju jak GM nakazał, czyli co ok 30k km w porównaniu do tej w.w wychodziły dużo gorzej...
Podobnie moze byc w przypadku omawianego tutaj Mondeo

heko
28-06-2016, 16:30
święte słowa :D

osskit
13-07-2016, 12:33
Witam koledzy, troszke przejrzalem temat (troszke, bo ciezko jednak przesledzic 507 stron :p) i podjalem decyzje o zachipowaniu swojego Mondeaska, nad ktora sie wachalem. Jednak mieszkam na stale za granica. W najblizszym czasie bedzie na urlopie w polsce wiec i chcialem od razu ta sprawe zalatwic. Jednak nie mam pojecia gdzie szukac czegos wartego uwagi kto, kto sie zna na rzeczy. Mogliyscie cos polecic dobrego? W okolicach Mielna/Kolobrzegu bo tam wlasnie bede. O ile wogole jest tam cos godnego polecenia. I wiem juz ze przytosty zaleza od stanu silnika itp. Ale czego sie tak mniej wiecej spodziewac? Silnik mam 2.0 TDCI 130 koni w Mondeo mk4 z 2007 roku.

heko
15-07-2016, 21:39
2.0tdci 163KM
wyniki na boxie, serii i chipie :)

http://images75.fotosik.pl/752/53ba1082fba5d399med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/53ba1082fba5d399)

2.2tdci 175KM

http://images78.fotosik.pl/754/3c11809120a93923med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/3c11809120a93923)

TuneFORCE
16-07-2016, 02:51
W końcu BOXiarze mogą zobaczyć różnicę pomiedzy BOXem a programem :619: bo chyba nie trzeba nic więcej tutaj pisać :one:

Polarny
16-07-2016, 13:23
BOX BOXowi nie równy - o tym należy pamiętać. W powyższym przypadku jest to bardzo dobrej jakości BOX i jak widać momentu daje naprawdę sporo. Czuć go od razu, a ustawiony był na program numer 3/9.

TuneFORCE
17-07-2016, 00:58
No widać po wykresie jak wyglada przebieg momentu....słabo :619:
A to że był ustawiony na3 nie oznacza że na 9 było by wiecej :razz:

Polarny
17-07-2016, 22:49
Słabo? Przyrost rzędu 20-35 nm (zależnie od miejsca obrotowego) to mało? Jak na BOXa, który mimo wszystko jest mocno ograniczonym narzędziem to dla mnie bardzo dobry wynik. Różnica jazdy z BOXem a bez boxa mocno zauważalna.
To, że chip lepszy, to nie podlega dyskusji, ale ja spodziewałem się gorszych wyników po BOXach.

GTB20
18-07-2016, 10:51
Momentu daje aż za dużo. Dopierxxxacz dwumasy i zasyfiacz kierownic w turbinie. A do tego jak ktoś ma dpf to tez wykańcza i dpf i turbo tez.

Polarny
18-07-2016, 21:37
A po chipie moment maleje, dwumasa wypoczywa ... ehhh, szkoda pisać.

kierowcafocusa
19-07-2016, 15:36
A po chipie moment maleje, dwumasa wypoczywa ... ehhh, szkoda pisać.

Nie wiem skąd tyle nienawiści w kierunku boxów.

u mnie w mk5 jest 2.0tdci 180km i z boxem jest 450Nm i 202km
chip z tego co widzę wiele więcej nie daje wtych silnikach.

wrzuciłem wykres w wątku o boxach do tdci

gocek
20-07-2016, 12:42
pochwalę się i ja Dzięki HEKO!!

Polarny
20-07-2016, 15:58
Nie wiem skąd tyle nienawiści w kierunku boxów.

Tez wlasnie nie wiem. Oczywiscie maja swoje slabsze strony ale cos za cos.

kierowcafocusa
20-07-2016, 19:00
pochwalę się i ja Dzięki HEKO!!

Robiłeś specjalnie tak delikatnie czy wiecej nie pozwolił silnik?
U mnie ten sam silnik w focusie uzyskal 197km oraz 412Nm
Pozdrawiam

latar
20-07-2016, 19:59
kierowcafocusa kolega gocek ma DW10 na innym osprzęcie. W Focusie MK3 są DW10C.

GTB20
20-07-2016, 20:57
A po chipie moment maleje, dwumasa wypoczywa ... ehhh, szkoda pisać.

No.można poprowadzić dowolnie. Mówisz tunerów ze ci się nie widzi o robi jak chcesz. Jak widać można zacząć od 2100 obr koksowanie a w boxie wali niepotrzebnie grubo poniżej 2000. Po co? By później płakać ze dwumas siada. A jak sobie założysz jednomas to możesz nawet zacząć od 1600 obr bo co ci zależy. Można też jak ktoś ślubie bardziej z dołu dać powiedzmy tylko 450 czy 500 Nm bo sprzęgło się uslizguje by np przy ponad 3000 obr dowalic pod 600 Nm by dalej zrywal asfalt.

bodziofila
20-07-2016, 21:03
gtb20 polecam slownik,normalnie slino-tok:one:

Polarny
21-07-2016, 08:28
GTB20 - jak ktoś nie umie jeździć, to nawet i przy 2200 obrotów zniszczy dwumasę. Ja z tym problemów nie mam i lubię mieć moment nisko. Po to jest sprzęgło i dwumasa, by służyły mi, a nie ja im.

TuneFORCE
27-07-2016, 18:44
Mondeo Mk4 2.2TDCI 200KM AT My2013

https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13620846_733847180051850_3606419641644478348_n.jpg ?oh=bc0419a5890022416b1a0006d33188a8&oe=582F6717

luki2099
01-08-2016, 08:26
Witam,

Poproszę o mała poradę, nie znam się za bardzo na temat chipowania, dlatego proszę o wyrozumiałość:)

Kupiłem Mondka 2005r mk3 2.2 tdci kombi, przebiego 326 000.
Autko fajnie się zbiera, poprzedni właściciel widać o wszystko dbał, wymieniona 50tys.km dwumasa i ogólnie naprawy na bieżąco, olej ford formuła 5w30.
Słyszałem że można poprawić spalanie przez wgranie nowych map wtrysków itp.

Co zalecacie zrobić żeby to delikatnie podnieść, nie jakoś na maxa wyżyłować...

Mieszkam w Chełmnie woj. Kuj-Pom, czy polecacie jakąś firmę która to zrobi rzetelnie??

Z góry dzięki,
Łukasz

MaXyM
01-08-2016, 13:36
Mondeo Mk4 2.2TDCI 200KM AT My2013


Wow, 512Nm? Co na to sprzeglo?

latar
01-08-2016, 13:40
AT jakoś ogarnia. Przynajmniej u mnie nie wyzionęła a tłok poszedł w diabły.

hanusiak
02-08-2016, 18:18
Macie może jakieś doświadczenia z tego typu boxami?
http://allegro.pl/chip-tuning-box-2-kanalowy-ford-mondeo-mk4-2-2tdci-i6230488186.html

radek9103
02-08-2016, 18:24
Daj sobie spokój. Dołożysz kilka stowek i masz porządny program.

heko
02-08-2016, 20:44
przy tej cenie boxa, niewiele musi dokładać do profesjonalnego chipa :D

Golson
02-08-2016, 20:59
http://allegro.pl/chip-tuning-box-2-kanalowy-ford-mondeo-mk4-2-2tdci-i6230488186.html

Z tą ceną miał ktoś fantazję http://www.autocentrum.pl/gfx/mordki/lol.gif

lemon
03-08-2016, 11:15
Mondeo MK5 2.0 EB 203KM - pomiar serii. Przebieg to 3500km.
Troszkę słabo widać bo to skan.
Wyszło 196,8KM i realnie około 370Nm.
Na wykresie widać wystrzał niutków ze skrzyni AT na 411Nm.
Ale może niech się fachowcy wypowiedzą a hamownia ponoć jedna z najlepszych w PL.

heko
03-08-2016, 11:43
wszystko Ok :)

lemon
03-08-2016, 11:48
To spoko :)
Tylko dużo niutków a mało koników wyszło. Ponoć po 6k przebiegu powinno być lepiej?
Przed wjazdem na rolki wyjeżdżał Mustang Ecoboost.
Ten to ponoć nie trzymał serii:diabel2: Ale to tajemnica ile rolki pokazały i się nie dowiedziałem :(

heko
03-08-2016, 11:57
niutki w automacie mogą zawyżać, ten pik to spięcie konvertera

lemon
03-08-2016, 12:03
Czy dobrze rozumiem że hydrokinetyki dodają niutków a zabierają koniki:razz:?
Jeśli tak to nieładnie z ich strony.
Z ciekawostek na placu było takie cuś jak na zdjęciach. 500k na 4 kołach:diabel2:

heko
03-08-2016, 14:03
niutek zawyża, bo robi pik
moc jest Ok

Greendy
07-08-2016, 21:09
Chciałbym zawirusować swojego Mondasa 2.0 tddi ale ma już nakulane 365kkm. Czy to nie będzie problemem?

TuneFORCE
08-08-2016, 06:06
Chciałbym zawirusować swojego Mondasa 2.0 tddi ale ma już nakulane 365kkm. Czy to nie będzie problemem?


Kto nie ryzykuje ten szampana nie pije :one:
A tak na powaznie to ważny jest stan auta, a nie przebieg...bo z nim jest różnie...czy przyjeżdzają do nas auta 4 letnie czy 10 letnie to max na liczniku jaki mają to 220km :diabel2: a większość z nich w realu ma po pół miliona km-ów...baa są ludzie ktorzy nam wmawiają ze to jest auto z Niemiec, kupione od Niemca a nie Turka i na bank ma ori przelot ...
Dlatego my na to nie patrzymy, a w zleceniu nazywamy to nie przebiegiem, a wskazaniem licznika

piotrfocustdci
08-08-2016, 08:12
Dlatego my na to nie patrzymy, a w zleceniu nazywamy to nie przebiegiem, a wskazaniem licznika

Podobnie jak większość sprzedających auta z zachodu 😆. Wtedy mniejsze ryzyko prawne dla sprzedającego.

GTB20
16-08-2016, 15:04
Przynajmniej sprawdzony w boju. Jeśli wtryski sprawne i turbo tez to brak przeciwskazan.

TuneFORCE
18-08-2016, 13:22
Podobnie jak większość sprzedających auta z zachodu 😆. Wtedy mniejsze ryzyko prawne dla sprzedającego.

Dla mnie to co widzę na liczniku to jest wskazanie i tyle :diabel2:
A ile to ma przejechane to mnie średnio interesuje bo przebieg przy naszych usługach ma drugorzędne znaczenie...jak stan jest tip top to nawet niech to ma nakulane 300k km :one:

radek9103
18-08-2016, 20:00
TuneFORCE robisz Mondeo mk3 TDDI na zmiennej geo??

Robson102
18-08-2016, 20:25
Dla mnie to co widzę na liczniku to jest wskazanie i tyle :diabel2:
A ile to ma przejechane to mnie średnio interesuje bo przebieg przy naszych usługach ma drugorzędne znaczenie...jak stan jest tip top to nawet niech to ma nakulane 300k km :one:

Zgadza się. Auto z przebiegiem 200 tys. może być bardziej zajechane od tego co ma 300 lub więcej.

siara1983
21-08-2016, 11:49
co powiecie na taki wykres...?? :one:

http://images78.fotosik.pl/791/3a60428e6c84ca80gen.jpg

piotrfocustdci
21-08-2016, 13:32
co powiecie na taki wykres...?? :one:

http://images78.fotosik.pl/791/3a60428e6c84ca80gen.jpg
Fajnie wyszło. U mnie było bardzo podobnie. Na pewno będzie odczuwalnie lepiej.

piotrfocustdci
21-08-2016, 18:54
Mam pytanie. Ile da się wycisnąć z 2.0 tdci DW10c bez zmian w sprzęcie? Ile widzieliście najwięcej w autach, które jeżdżą po drogach, a nie w sporcie?

heko
21-08-2016, 18:59
ok. 210KM...tyle wypuściłem najwięcej

piotrfocustdci
21-08-2016, 19:00
ok. 210KM...tyle wypuściłem najwięcej
Bajka! A jak z momentem?

heko
21-08-2016, 19:01
430Nm

piotrfocustdci
21-08-2016, 19:02
430Nm
Super! U mnie wyszło 185 KM I 402 Nm. Apetyt rosnie i zastanawiam się czy nie pójść na maksa...

jvc
21-08-2016, 19:03
co powiecie na taki wykres...??
Wyszło jak wyszło, czar prysnął gdy na polifatch robi się, 200KM :D

heko
21-08-2016, 19:14
Super! U mnie wyszło 185 KM I 402 Nm. Apetyt rosnie i zastanawiam się czy nie pójść na maksa...

dopiero bez dpf wyskakuje ponad 200KM i 430Nm
z dpf jest za "ciasno" na wydechu i rosną za bardzo temperatury EGT

piotrfocustdci
21-08-2016, 21:27
dopiero bez dpf wyskakuje ponad 200KM i 430Nm
z dpf jest za "ciasno" na wydechu i rosną za bardzo temperatury EGT
OK, to już wiem dlaczego nasze 2.0 tdci rzadko w tym wątku przekracza 200 KM. Jak będzie problem z dpf i będzie trzeba wyrzucić to będę dalej działał. Na razie jest ok [emoji3]

TuneFORCE
21-08-2016, 21:28
Wyszło jak wyszło, czar prysnął gdy na polifatch robi się, 200KM :D

Dokładnie :one:

siara1983
22-08-2016, 19:11
Wyszło jak wyszło, czar prysnął gdy na polifatch robi się, 200KM :D

Mirek zmieniemy na polifta...??:roll::mrgreen:

jvc
22-08-2016, 19:14
eee to to samo prawie, lepiej trochę poczekać i wziąć trzy letniego mk5 😁 Prawie heko ogarnie 150KM na 200+ 😁

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

heko
27-08-2016, 13:59
parę ostatnich sztuk :)

http://images75.fotosik.pl/846/2ecbc528bd87f7d0med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/2ecbc528bd87f7d0)
http://images76.fotosik.pl/848/7603ee8c4b73f69emed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/7603ee8c4b73f69e)
http://images78.fotosik.pl/848/c60e6e0f45ca67dfmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/c60e6e0f45ca67df)
http://images76.fotosik.pl/848/a8cbc1e6d6056f55med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/a8cbc1e6d6056f55)

piotrfocustdci
30-08-2016, 16:32
Przeczytałem cały wątek, ale pod kątem diesla. Jestem ciekaw jak jest z Mondeo EB 2.0 200 KM i 240 KM. Czy różnią się tylko programem czy również osprzęt jest inny? 240 km jest na rynku bardzo mało i są sporo droższe w Niemczech od 200 KM. Na jakie przyrosty można liczyć w tych silnikach?

heko
30-08-2016, 17:22
to te same silniki
wydajność ok. 265KM w manualu, w poweshift odradzam zwiększanie mocy

piotrfocustdci
30-08-2016, 17:33
Heko, dzięki! Jak zwykle niezawodnie 😀!
Czyli w przypadku powershift i 200 KM będzie problem z poprawkami...

latar
30-08-2016, 18:18
piotrfocustdci każdy 2.0EB 200KM koledzy przestawiają na fabryczne 240KM. I to jest właśnie to co należy zrobić!

piotrfocustdci
30-08-2016, 18:24
piotrfocustdci każdy 2.0EB 200KM koledzy przestawiają na fabryczne 240KM. I to jest właśnie to co należy zrobić!
Ok, dzięki! Cwaniaki jak 1.8 i 2.0 tdci - to samo tylko inny program i 10 tys. więcej w salonie 😀

Zoltyy
30-08-2016, 18:47
Biorac pod uwage ze PS w EB240 lubia sie sypnac I bez podkrecania (tu na forum opisywany przypadek padu po 58 tys km, moja zaczyna zaniemagac po 63 tys), chyba wolalbym zostac przy 200 PS I (byc moze) oszczedzic na wymianie skrzyni.... ;)

jazzmattazz
31-08-2016, 11:44
Potwierdzam, chyba najsensowniejszy kierunek :)
Oczywiście w manualu

piotrfocustdci każdy 2.0EB 200KM koledzy przestawiają na fabryczne 240KM. I to jest właśnie to co należy zrobić!

foni
31-08-2016, 12:58
w poweshift odradzam zwiększanie mocy
offtopic
należy tylko pamietać że EB z powershiftem było tylko w mkIV
benzyny w mkV nie ma już z powershiftem

heko
31-08-2016, 13:01
dlatego w MK5 robi się bez problemu chipsy :)

ogodaw
01-09-2016, 07:04
offtopic
należy tylko pamietać że EB z powershiftem było tylko w mkIV
benzyny w mkV nie ma już z powershiftem

Jak oceniasz silnik porownojac do 2.2

Fisha
02-09-2016, 08:14
czy do 2.5?

foni
02-09-2016, 11:11
Jak oceniasz silnik porownojac do 2.2

Do silnika nie mam zastrzeżeń. Jest dużo bardziej ekonomiczniejszy, cichszy, elastyczniejszy, równie mocny a przede wszystkim geneeuje (niemały) bardzo płaski moment. Zupełnie inna kultura pracy. Jest też lżejszy więc auto inaczej układa się w zakręcie.

Problemem natomiast jest skrzynia, która choć szarpie mniej niż Durashift jest relatywnie bardzo wolna. Wrażenie jest takie jakby tuż przed zmianą biegu, oraz zaraz po wrzuceniu wyższego, przytrzymywała moment na niższym poziomie. W tym stanie "obojętności" dochodzi do zmiany biegu i dopiero dalej kontunuuje przyśpieszenie. Durashift rwał, szarpał, ale ciągnął cały czas. Potencjał silnika jest mocno ograniczony przez PS-a.

I mam także wrażenie, że silnik szybciej puchnie w ciepłym. Zapewne IC jest zbyt mały, co w sumie...jest oczywiste, choć przy 2,2 aż tak szybko tego nie odczuwałem. Jedno dłuższe wyprzedzanie na trasie i przez chwilkę mocy brakuje.

wilku30
02-09-2016, 11:47
Szkoda, że silnika 2.0tdci biturbo nie wsadzają do Focusa STD. Prawie 250KM w tej budzie nieźle by fruwało. Aczkolwiek z niecierpliwością czekam na pierwszy chip silnika 2.0tdci 185KM.

piotrfocustdci
02-09-2016, 11:58
A ja z kolei żałuję, że w Mondeo nie ma jakiejś naprawdę mocnej opcji, takiej pod 300 KM. Kolega dał mi pojeździć golfem R i jest apetyt na moc 😈

TuneFORCE
02-09-2016, 13:20
Szkoda, że silnika 2.0tdci biturbo nie wsadzają do Focusa STD. Prawie 250KM w tej budzie nieźle by fruwało. Aczkolwiek z niecierpliwością czekam na pierwszy chip silnika 2.0tdci 185KM.

Przecież już się robi te silniki :P

ogodaw
02-09-2016, 20:34
A ja z kolei żałuję, że w Mondeo nie ma jakiejś naprawdę mocnej opcji, takiej pod 300 KM. Kolega dał mi pojeździć golfem R i jest apetyt na moc 😈

Odpowiednikiem golf r jest Focus Rs :) tam masz moc.

piotrfocustdci
02-09-2016, 20:47
Odpowiednikiem golf r jest Focus Rs :) tam masz moc.
Tak, ale za mały dla rodziny... ☺️

wilku30
02-09-2016, 21:37
Przecież już się robi te silniki :P

Czyli 2.0tdci 185KM w Focusie STD, to identyczny silnik w stosunku do 2.0tdci 180KM w Mondeo 5?

TuneFORCE
03-09-2016, 08:02
Czyli 2.0tdci 185KM w Focusie STD, to identyczny silnik w stosunku do 2.0tdci 180KM w Mondeo 5?

Jak nie jak tak :mrgreen:

wilku30
03-09-2016, 08:56
Ciekawe, ile można byłoby uzyskać w Focusie STD po wycięciu DPF, zrobieniu downpipe i włożeniu wydechu o większej średnicy i sportowego kata, ewentualnie większy intelcooler?Skoro ten silnik w mondeo robi się na 210KM i 450NM, to myślę, że realnie po zmianach mechanicznych 220~230KM jest do zrobienia. Widziałem już na filmiku sportowy wydech COBRY do STD i jak na diesla to nawet fajnie brzmi. Póki co czekam, aż ceny używek spadną do poziomu dla mnie osiągalnego, narazie najtaniej 100tysPLN.

heko
03-09-2016, 08:58
ok. 215-220KM 440Nm
na więcej nie pozwoli układ wtryskowy

wilku30
03-09-2016, 09:21
Mogli dać trochę więcej zapasu:(Ale i tak będę na niego czekał:)

piotrfocustdci
03-09-2016, 09:32
Czyli 2.0tdci 185KM w Focusie STD, to identyczny silnik w stosunku do 2.0tdci 180KM w Mondeo 5?
Czyli rozumiem, że inny niż w Mondeo mk4. Czy różni się w wielu elementach czy np. tylko turbo, intercooler itp.? Pewnie inaczej oznaczony niż popularny DW10c?

heko
10-09-2016, 11:41
MK3 2.2tdci 155KM


http://images77.fotosik.pl/881/c1f4375530cdeaecmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/c1f4375530cdeaec)

cz_ort
12-09-2016, 09:42
cześć, przymierzam się do zmiany auta na MK4 i dość sporo egzeplarzy pojawia się z silnikami 1.6L Duratorq CR TC (115PS) - DV6.
Jeździłem i wiem, że seria nie warta uwagi, szczególnie w kombi bo ani nie daje przyjemności, ani bezpieczeństwa w trasie.

Pytanie: czy ten silnik wogóle warto rozważać jako bazę do chipowania w kolegów Heko, Polarny, ... ?
A może ze względu na brak presji czasowej, zaczaić się na sensowny egzemplarz 1.6 EB i czekać?

heko
12-09-2016, 10:36
1.6tdci 115, szału nie będzie, ok. 135KM 320Nm

dario6273
12-09-2016, 11:10
Do mondka optimum musi być 2,0tdci dłubnięte na 200km :one: dopiero wtedy jest frajda z jazdy nie mówiąc o dłubniętym 2,0EB:diabel2: na mniejszym 1,6tdci to męczarnia :mrgreen: Mój poprzedni 1,8tdci zrobiony na 155km i miał problemy z podjechaniem pod stromą górkę z miejsca a w 2,0tdci jedzie sam bez dodawania gazu :) Elastyczność.

TuneFORCE
12-09-2016, 11:43
cześć, przymierzam się do zmiany auta na MK4 i dość sporo egzeplarzy pojawia się z silnikami 1.6L Duratorq CR TC (115PS) - DV6.
Jeździłem i wiem, że seria nie warta uwagi, szczególnie w kombi bo ani nie daje przyjemności, ani bezpieczeństwa w trasie.

Pytanie: czy ten silnik wogóle warto rozważać jako bazę do chipowania w kolegów Heko, Polarny, ... ?
A może ze względu na brak presji czasowej, zaczaić się na sensowny egzemplarz 1.6 EB i czekać?


Odpuść...bo nawet jak nie jesteś typem drogowego wariata to będziesz się męczył z tym silnikiem, nawet dłubnietym...

leszcz
12-09-2016, 11:51
zaczaić się na sensowny egzemplarz 1.6 EB i czekać?
tak zrób .
Mam i polecam . Super silniczek

cz_ort
12-09-2016, 12:53
Dziękuję Panowie za rzeczowe rady i opinie. Wolę zapytać na forum kogoś, kto ma własne doświadczenia, niż doktoryzować się czytając niesprawdzone informacje z nieweryfikowalnych źródeł.
Czekam więc na taki 1.6 EB, który się do mnie uśmiechnie zza srebrnych ust, mrugnie żarnikiem i powie 'bierz mnie' ;)
Patrząc na wysyp ofert z tym silnikiem (ironia) uzbrajam się w cierpliwość i niezmiennie dbam o obecną fokę w nadziei, że wybór będzie większy a ceny krajowych będą strawne.

costas
16-09-2016, 00:03
Cześć,
miałem okazję sprawdzić na hamowni jak trzyma się moje Mondeo. Okiem znawców jak to się prezentuje? Mk4 2007 rok, 2.0 tdci 140km, manual, przebieg ~320k. Przejrzałem trochę wykresów w tym wątku i wydaje się że wszystko ok. Trochę myślę nad chipem, przy takim przebiegu jest sens się w to bawić? Auto mam od nowości.
http://images81.fotosik.pl/10/955c9ff0918a592emed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/955c9ff0918a592e)

radek9103
16-09-2016, 02:14
Uwierz mi, że czipuje się samochody co mają po pół bańki (o czym mało który właściciel wie) i jeżdżą spokojnie jeszcze 200 kkm .

kuras1000
16-09-2016, 22:06
Cześć,
miałem okazję sprawdzić na hamowni jak trzyma się moje Mondeo. Okiem znawców jak to się prezentuje? Mk4 2007 rok, 2.0 tdci 140km, manual, przebieg ~320k. Przejrzałem trochę wykresów w tym wątku i wydaje się że wszystko ok. Trochę myślę nad chipem, przy takim przebiegu jest sens się w to bawić? Auto mam od nowości.

Pięknie jak na 320 kkm przelotu :)

TuneFORCE
17-09-2016, 18:49
Uwierz mi, że czipuje się samochody co mają po pół bańki (o czym mało który właściciel wie) i jeżdżą spokojnie jeszcze 200 kkm .


Dokładnie...500k przebiegu, a wskazanie licznika 150k km :diabel2:

Deryll
18-09-2016, 07:11
Pięknie jak na 320 kkm przelotu :)

Wtryski też robią już robotę. Podlewają więcej paliwa i taki bonus mocy po takim przelocie.

heko
27-09-2016, 11:56
2.0tdci 140 przedlift

http://images83.fotosik.pl/38/edd41d14689d84f4med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/edd41d14689d84f4)

piotrfocustdci
27-09-2016, 23:15
Heko, wpisuj może przy jakim przebiegu robiłeś chip. Nie będzie pytań czy 200-300 tys. to dużo czy mało do moda.
Pewnie powinienem powiedzieć "wskazanie licznika" 😊

Robson102
28-09-2016, 07:19
Tylko wskazanie licznika nic nam nie daje.

latar
28-09-2016, 07:27
Heko, wpisuj może przy jakim przebiegu robiłeś chip.

Niestety ale to daremna informacja. Ktoś zrobił takie zestawienie (potem niemal identyczne było w jakieś moto gazecie):

Średni przebieg samochodu na allegro w zależności od wieku auta

http://x0.cdn02.imgwykop.pl/c0834752/01u7piV_4b8CrAhwq1etJbmFqfJLqMQzhIDsI3kJ,wat600.jp g?author=Lampartini&auth=fe0e747869fa69e0799409bc7a9ec186
http://www.wykop.pl/artykul/1416569/sredni-przebieg-samochodu-na-allegro-w-zaleznosci-od-wieku-auta/

heko
28-09-2016, 08:10
hehehe, z wiekiem auta przestają nabijać kilometry :D

piotrfocustdci
28-09-2016, 09:15
Panowie, więcej wiary w uczciwość ludzi 😆!

Robson102
28-09-2016, 10:25
hehehe, z wiekiem auta przestają nabijać kilometry :D

Wychodzi na to, że auta wiekowe się oszczędza, a nowymi jeździ do oporu.
Ot ciekawostka wielka.

Ale nie można brać wszystkich jedną miarą.
Mieliśmy nie raz kilkunastoletnie auto na warsztacie z małym przebiegiem.
Przykład: Renault Clio 98 rok, 40 tys. przebiegu i oczywiście pierwszy właściciel od nowości.
Są to jednostkowe przypadki, ale są.

heko
18-10-2016, 20:44
2.0tdci 140KM polift :)


http://images84.fotosik.pl/96/34ea46755207087fmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/34ea46755207087f)

piotrfocustdci
18-10-2016, 21:03
I kolejny zadowolony klient 😊!

LK UKF
19-10-2016, 14:05
Witam Panowie,
jestem nowy na forum, nie mam zbyt dużej wiedzy na temat aut. Zakupiłem Forda Mondeo mk3 z 2005r, silnik 3.0 V6 benzyna+gaz, 204KM w sedanie. Auto jak na swój wiek jest bardzo zadbane i jak to ocenił znajomy mechanik pracuje bez jakichkolwiek zastrzeżeń. Proszę Was o pomoc w następującej sprawie. Czy mogę coś więcej wykrzesać z mojego Mondka i jeśli tak to w jaki sposób to zrobić,gdzie i za ile? :) Mocy póki co mi nie brakuje, ale planuje tym autem pojeździć dłużej i jeśli nie wpływa to źle na silnik to chyba bym się skusił :)

Struna
19-10-2016, 14:59
Żeby z silnika wolnossącego uzyskać sensowne przyrosty, to albo go trzeba zaturbić (worek kasy i sporo problemów), albo wykonać spore modyfikacje mechaniczne (również worek kasy i sporo problemów)

Reasumując - jeśli chcesz/możesz pójść w takie koszta i widmo problemów, to owszem - można coś z tego silnika wykrzesać.

Generalnie w porównaniu do silników na turbinie, to tego typu akcje są nawet do 10 x droższe.

LK UKF
19-10-2016, 17:02
Taka odpowiedź mi zupełnie wybija z głowy modyfikację :) trzeba się cieszyć tym co jest :) Dzięki!

MAG
20-10-2016, 10:56
... Mondeo mk3 z 2005r, silnik 3.0 V6 benzyna+gaz, 204KM ...
Zapraszam na fordtuning.pl
Po wymianie kilku gratow realne jest ok 240KM plus
Zalozyciel tego forum wyprzedaje teraz swoje graty z tego silnika - mozna zakupic kilka dopracowanych przez niego rzeczy, typu kolektory wydechowe, poprawiony dolot, duza przepustnica, lepsze walki rozrzadu, wzmocnione sprzeglo itp.

Poczytaj o jego projekcie i z nim pogadaj - w dziedzinie modyfikacji tego silnika to zdecydowanie jedna z najlepiej zorientowanych osob w Polsce.

Struna
24-10-2016, 14:31
Po wymianie kilku gratow realne jest ok 240KM plus tylko koszt vs koszt chipa w aucie z turbo jest niestety mega na niekorzyść silnika n/a - czyż nie ? :)

MAG
25-10-2016, 07:25
tylko koszt vs koszt chipa w aucie z turbo jest niestety mega na niekorzyść silnika n/a - czyż nie ? :)
Alez oczywiście że tak, co nie oznacza jednak, że w przypadku silników n/a nic nie warto robić.

A w tym silniku 3,0 V6 204KM można spokojnie wyciągnąć więcej niz ma ST220 bez jakichś wielkich inwestycji (chociaż oczywiście tanio to tez nie będzie ...)

Struna
25-10-2016, 08:53
Czy warto, to kwestia chłodnej kalkulacji, a ta niestety w przypadku n/a bywa zniechęcająca. Wyjątek stanowią auta, które mają celowo ograniczoną moc, tu najczęściej uwolnienie z ograniczenia daje efekt.

Stosunek kosztu uzyskania 1 konia w n/a vs turbo jest mega niekorzystny dla n/a.

A co do tych 240 kucy :) pokaż mi choć jeden, udokumentowany przypadek :)

No chyba, że liczymy w stylu village tuning, czyli - stożek czerwony to +7koni, czerwony lepszy, bo niebieski dodaje tylko 5 :) naklejka alu na klapkę wlewu - kolejne 3 konie, wyprucie katów - no tu to już grubo, z 15 kucy jak nic.
Sumujemy: 7 + 3 + 15 = 25, plus seryjne 204 (których w praktyce nie ma) i mamy tłuste 229 koni. Dajmy jeszcze płytkę CD na lusterko, to ze 2 konie pyknie i przekroczymy 230 kuca :)
Yessss, mocy przybywaj :)

MAG
25-10-2016, 12:19
...
No chyba, że liczymy w stylu village tuning, czyli - stożek czerwony to +7koni, czerwony lepszy, bo niebieski dodaje tylko 5 :) naklejka alu na klapkę wlewu - kolejne 3 konie, wyprucie katów - no tu to już grubo, z 15 kucy jak nic.
Sumujemy: 7 + 3 + 15 = 25, plus seryjne 204 (których w praktyce nie ma) i mamy tłuste 229 koni. Dajmy jeszcze płytkę CD na lusterko, to ze 2 konie pyknie i przekroczymy 230 kuca :)
Yessss, mocy przybywaj :)
Powiem tak - czuję się urażony taką sugestią ...


Moje byłe ST220 z fabrycznych 216KM wystrojone było na 230KM po zrobieniu przepustnicy i wywaleniu środkowych tłumików.

W wersji 204KM po założeniu dużej przepustnicy, kolektorów wydechowych z ST220 (albo lepszych) plus poprawieniu reszty wydechu spokojnie wyciągnie sie to samo (oczywiscie po wystrojeniu)

Prawdopodobnie najmocniejsze w Polsce Mk3 3,0 V6 było opisywane bardzo dokładnie tez tutaj na forum, ale łatwiej znaleźć o nim info na fordtuning.pl

Struna
25-10-2016, 12:39
216 na 230 - mamy 14 kucy, a niutki jakieś się poprawiły?
Czas rozpędzania np. 80-120 się zauważalnie poprawił?

Ja znam jedno mocne mondeo - Klebera. No może jeszcze kilka innych, robione na tą samą modłę, ale to jest okupione grubym hajsem.

MAG
25-10-2016, 13:04
Moment max poszedł o 19Nm do góry, ale miejscami różnica była w okolicach 30Nm.
Różnica w jeździe była bardzo odczuwalna - szczególnie reakcja na gaz przy wiekszej przepustnicy bardzo sie poprawiła.

Klebera silnik to hybryda (dla tych co nie wiedzą, miał ori 2,5V6 w którym zmienił blok na 3,0 - oczywiście nie tylko), podobnie jak we wspomnianym przeze mnie Mondeo Rijndaela vel Badgera

Struna
25-10-2016, 16:02
miejscami różnica była w okolicach 30Nm.no, to już jest coś. Klebera silnik to hybrydawiem - i to jest właśnie dobry kierunek, przyrosty konkretne - no ale koszta....

Fanger
04-11-2016, 12:46
Witam Was :) - podepnę się pod temat - wiem, wiem, przeczytałem większość postów tutaj ale proszę krótko i konkretnie - :P
mój Mondeo MK3 - rocznik 2002 - TDCI -130 KM, przebieg 225 tyś, km
czy warto postarać się o takie coś:

http://allegro.pl/chip-box-ford-mondeo-mk3-2-0-tdci-130km-i6051757201.html

- bardzo bym prosił fachowców o parę zdań - czy po prostu warto - czy założenie takiego chipa nie wpłynie negatywnie na jakieś podzespoły w samochodzie - wiecie o co chodzi - poprawa tego czy tego.

Dziennie robię ponad 100 km - czy to się opłaca - jazda umiarkowana, czasem szybka itp. To dziękuje i pozdrawiam :one:

ps. czy lepiej udać się do jakiegoś fachowca czy lepiej to tak zakupić ?

heko
04-11-2016, 12:47
odpuść sobie ten badziew, tylko wtryski dokończysz szybciej

Fanger
04-11-2016, 12:55
To co szanowny Kolega by proponował. Bo Heko to już przecież profesjonalna marka jest :one:
W czasie obecnym nie mogę sobie pozwolić na dalsze dojazdy by to gdzieś sprawdzić. dlatego tu pytam. chciałem zadać to samo na MKP ale widzę że tu się już kręci :razz:
Dziękuję za odpowiedź :)

heko
04-11-2016, 13:00
zdecydowanie program
do mnie masz 140km, po godzinie wyjedziesz szczęśliwy :)

Fanger
04-11-2016, 13:01
Jak wezmę wolne to coś pomyślimy :) :027:

piotrfocustdci
04-11-2016, 13:01
To co szanowny Kolega by proponował. Bo Heko to już przecież profesjonalna marka jest :one:
W czasie obecnym nie mogę sobie pozwolić na dalsze dojazdy by to gdzieś sprawdzić. dlatego tu pytam. chciałem zadać to samo na MKP ale widzę że tu się już kręci :razz:
Dziękuję za odpowiedź :)
Uzbieraj kasę na chiptuning w dobrej firmie. Te 350 zł bez sensu. Albo nie działa, albo działa źle. Ja zrobiłem chip i jestem póki co bardzo zadowolony. Naprawdę warto. Różnica 30-40 KM + więcej Nm jest bardzo odczuwalna. No i w cenie masz hamownię, a nie lipę. ☺️

TuneFORCE
21-11-2016, 17:26
2.0 163KM PS

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/s960x960/15167483_817235621713005_3653744451761286379_o.jpg

Seria na naszym FB:

toomekk6
21-11-2016, 19:19
Mój :D

Przyjemność z jazdy ogromna, przy czym w trasie zauważalny mniejszy popyt na paliwo. Powrót wyszedł 0,5 literka mniej. Zobaczymy co będzie przy dalszej jeździe.

Dziękuję Grzesiu za poprawienie bardzo słabej serii ;)

TuneFORCE
23-11-2016, 14:20
Tutaj przedliftowy Smax 2.0 140KM

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15135814_818373308265903_3160162715501565846_n.jpg ?oh=8a4e4e22a49bbe5bc3dd9b78217c71d8&oe=58BD0B3F

Seria na FB:

TuneFORCE
08-12-2016, 15:50
DW10C

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/s960x960/15392968_829425817160652_6902987653630850298_o.jpg

seria na FB:

heko
15-01-2017, 21:17
2.0tdci 163
jak widać 163 konna wersja często nie jest wiele mocniejsza od 140 konnej

https://images83.fotosik.pl/292/9621f726810aef99med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/9621f726810aef99)

Kuga 2.0tdci 136

https://images83.fotosik.pl/292/4e06aa0ada81806fmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/4e06aa0ada81806f)

S-max 2.2 175KM

https://images83.fotosik.pl/292/fdd263040850650dmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/fdd263040850650d)

Fordo_Mondo
15-01-2017, 21:51
Witam szanownych kolegów

Mam autko z 2006r. z silnikiem 2.0 tdci o fabrycznej mocy 115KM.
Kolega posiada mondeo z tym samym silnikiem z roku 2002.

Nie sprawdzalem nigdy auta hamowni,
jednak mam wrazenie ze u mnie daje sie odczuc nieco wieksza moc.
(prowadzilem kilka razy auto kumpla, a on moje)
Kolega tez sam zwrocil na to uwage.

Sprzedawca auta twierdzil, ze w aucie byla zamontowana turbosprezarka od wersji
130 konnej.

Mialbym w zwiazku z powyzszym nastepujace pytania,
czy mozna zwiekszyc moc silnika poprzez taki manewr ?
montujac w aucie turbosprezarke od silniejszej wersji ?

Czy taki sposob wymagal dodatkowych zabiegow, w sensie
czy auto musialo zostac dodatkowo zchipowane, poprzez wgranie innej mapy wtryskow ? Czy turbosprezarka musiala zostac jakos zmodyfikowana ?

Czy tez wzmianka o wymianie turbosprezarki moglo byc raczej sciema?, a bardziej zacheta na zakup auta a
auto ma po prostu chipa bez wymiany turbosprezarki ?

heko
15-01-2017, 21:57
sama turbina w ogóle nie ma wpływu na moc silnika :)
te same silniki 115KM, mogą mieć w rzeczywistości zarówno 112, jak również 125KM, więc będzie to odczuwane w trakcie jazdy

Fordo_Mondo
15-01-2017, 22:02
te same silniki 115KM, mogą mieć w rzeczywistości zarówno 112, jak również 125KM
a co jest przyczyna takiego stanu rzeczy ? chip ?

heko
15-01-2017, 22:04
seryjnie tak mają :)

Fordo_Mondo
15-01-2017, 22:13
ok, dziekuje za info, a czy to moze miec zwiazek z tym ze w pewnym momencie produkcje silnikow TDCI przejal koncern PSA, czy tez podobnie zdarza sie w silnikach innych marek ?

heko
15-01-2017, 22:15
to silniki Forda, PSA dopiero w mk4

Fordo_Mondo
15-01-2017, 22:30
dobrze wiedziec, dziekuje za odpowiedzi

gruber000
17-01-2017, 20:38
Byłem ostatnio i ja na usunięciu DPFa i wleciał od razu chip.
Przebieg ~318500km.
Generalnie jazda stała się jeszcze przyjemniejsza :surprise:
https://images81.fotosik.pl/297/142f0c0d0200cb2fmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/142f0c0d0200cb2f)

heko
20-01-2017, 17:43
polift 2.0tdci 140

https://images84.fotosik.pl/303/3c20b6d64126b31cmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/3c20b6d64126b31c)

Lechu766
20-01-2017, 19:41
Witam

Stałem sie posiadaczem C-maxa 2013r. 2.0 TDCI 115 kucy. Co mozna z tego wykrzesać ?

I mam takie pytanie czym rozni sie wersja co ma 140 kucy i 163 kucy. Czy roznica jest tylko w mapie ? Czy roznią sie turbiną czy jeszcze czymś ?

Pozdro

Lechu

heko
20-01-2017, 19:46
115/140/163KM absolutnie niczym
więc 190KM to lajcik :)

Polarny
20-01-2017, 22:13
Witam
I mam takie pytanie czym rozni sie wersja co ma 140 kucy i 163 kucy. Czy roznica jest tylko w mapie ? Czy roznią sie turbiną czy jeszcze czymś ?
Jest szansa, że ten Twój 115 KM, to tak naprawdę pod maską ma 140 KM, a bez problemu można go przełączyć na 163 KM. Nie wiem skąd jesteś, ale jak z Wrocka czy Warszawy, to łap mnie, to się zrobi.

TuneFORCE
21-01-2017, 05:59
Witam

Stałem sie posiadaczem C-maxa 2013r. 2.0 TDCI 115 kucy. Co mozna z tego wykrzesać ?

I mam takie pytanie czym rozni sie wersja co ma 140 kucy i 163 kucy. Czy roznica jest tylko w mapie ? Czy roznią sie turbiną czy jeszcze czymś ?

Pozdro

Lechu

Tak, jak napisał Heko to jest dokładnie to samo co wersja 140/163KM
Różnica jest tylko w kodowaniu, robi sie te wszystkie wersje moczowe tak jak wychodzi najmocniejsza, czyli w okolice 180-200KM/380-400Nm

Struna
21-01-2017, 08:31
wersje moczoweooo, a to coś nowego :)

latar
21-01-2017, 08:40
Grześku, DW10C nie ma SCR.

TuneFORCE
21-01-2017, 11:09
Cwaniaczki :diabelek:

TuneFORCE
23-01-2017, 07:40
Mondek 2.0 140KM DW10C

https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/s960x960/15392968_829425817160652_6902987653630850298_o.jpg ?oh=13ec67a8fb87842ae1553d32db5390e5&oe=590548A5

heko
27-01-2017, 08:33
Mondeo 2.0tdci polift
Niby 163KM, ale chyba coś nie pykło, więc chipek wyjaśnił sprawę :D

https://images83.fotosik.pl/318/82ec64e9cb8c890amed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/82ec64e9cb8c890a)

gruber000
27-01-2017, 10:09
Trochę skandal, że tak odbiega to od serii :569:

TuneFORCE
27-01-2017, 11:43
Trochę skandal, że tak odbiega to od serii :569:

Ostatnimi czasy większość tych aut nie trzyma serii...

gruber000
27-01-2017, 12:08
Ale co jest tego powodem? Chyba nie osprzęt, bo jakby tak było, to nie siadło by ponad 180KM.

Polarny
27-01-2017, 21:19
Ciekawi mnie w jakim stanie są zaworu podciśnienia. One mogą nieco krwi napsuć. U mnie zawór sterowania turbiną nie wydawał dźwięku, ale miałem dni, w którym odczuwałem, że auto nie zbiera się. Po wymianie tych dni już nie ma. Zauważyłem u siebie, że w takich momentach by odblokować zawór warto przeciągnąć auto po całych obrotach (przygazowanie na postoju nic nie dawało).

Tak więc w powyższym przypadku jak znowu zawór zacznie niedomagać, to tego wyniku po chipie też nie będzie trzymał.

Goora
28-01-2017, 10:01
A ja mam pytanie innego typu. Chodzi o Mk4 2.0 TDCI przedlift.
Widzę, że to auto można zrobić (oczywiście na pewno w zależności od kondycji auta i konkretnej sztuki) na okolice 175 KM i nawet 400 Nm.

Moc mocą, ale moment 400 Nm w stosunku do seryjnych 320 Nm to spora różnica. Pytanie jak taki moment wytrzymuje sprzęgło i skrzynia?
Jaki jest limit momentu jaki wytrzymują seryjne sprzęgło/skrzynia? (pytanie może też na przyszłość).

Mowa o seryjnym, sprawnym aucie bez dodatkowym modów.

heko
28-01-2017, 10:03
seryjnie mają tak naprawdę ok. 360Nm, więc przyrost do 400 jest nie taki duży :)
i tyle wytrzymują bez problemu

Goora
28-01-2017, 10:28
Czyli przy seryjnym aucie nie ma się co przejmować :)?

A gdyby później chciał się bawić coś więcej to przy jakich wartościach zaczynają się schody?
No i co potem ewentualnie? Turbo z innego modelu? IC jest sens wymieniać na bardziej wydajne, czy powietrza nie brakuje?

heko
28-01-2017, 10:30
nie ma sensu
jedyne o większy IC

Goora
28-01-2017, 10:34
A z większym IC ile da się max ugrać?

heko
28-01-2017, 10:37
podobnie, tylko nie traci tak mocy latem

Goora
28-01-2017, 10:39
Ok, wszystko jasne w takim razie.
Dzięki za info :)

Gomad
28-01-2017, 10:45
500NM ogarnia bez problemu sprzęgło ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Goora
28-01-2017, 10:48
500NM ogarnia bez problemu sprzęgło
Jakieś sprawdzone info z autopsji :P ?

heko
28-01-2017, 10:49
w Mondeo 400Nm to koniec sprzęgła, sprawdzone dziesiąki razy :(

Gomad
28-01-2017, 10:50
Jest focus który jest zrobiony na 220KM i 500NM. Od dwóch lat śmiga i nic sie nie dzieje. Teraz zmienia sprzęgło bo wysorzeglik sie poddal i nie wiem czy z kugi 4x4 nie upchnął. Musiałbym spytac


Edit:
Czyli to nie to samo sprzęgło co w foce? Myślałem ze to sa 1;1 przeniesione elementy tu i tu

aż sprawdziłem czy są*takie same, wychodzi na to, że tak więc chyba główną role odgrywa masa focusa vs mondeo

Goora
28-01-2017, 10:55
w Mondeo 400Nm to koniec sprzęgła, sprawdzone dziesiąki razy
Koniec, ale rozumiem, że bezpieczny? Wcześniej napisałeś, że tyle wytrzymuje bez problemu :)

heko
28-01-2017, 10:59
wszystko co napisałem się zgadza
w Mondeo 400Nm to max, więcej się nie robi, przy 420Nm zaczynają się wibracje dwumasy
w/w Focus to jakiś dziwny przypadek, albo są inne sprzęgła :)

Goora
28-01-2017, 11:10
Rozumiem.

Pytam, bo wcześniej miałem Alfa Romeo 159 1.9 JTDM i też robiłem program, po którym wyszło 370 Nm. Tyle, że tam strach było się zbliżyć do 400 Nm, bo badziewne skrzynie zapożyczone od Opla (M32) padały jak muchy już w serii ;)
Stąd moje obawy i dopytywania :)

heko
28-01-2017, 11:14
m32 to padaka, na f40 robi się ponad 430Nm :)

Goora
28-01-2017, 11:15
No to był zdecydowanie najsłabszy element tego auta :)

heko
02-02-2017, 20:30
MK4 2.0tdci 140 polift w automacie


https://images81.fotosik.pl/334/4dbd2eba9e900a61med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/4dbd2eba9e900a61)

Robson102
03-02-2017, 15:48
przy 420Nm zaczynają się wibracje dwumasy


Zgadza się. Ja mam 411 Nm i jak wdepnę do dechy na 3, 4 lub 5 biegu, to dostaje chwilowej trzęsawki. Przy łagodniejszym przyspieszaniu jest ok.

mielke
19-02-2017, 08:13
Witam
Chciałbym przedstawić jeden wykres i poczytać co o tym sądzicie

heko
23-02-2017, 09:04
2.0tdci 140KM polift


https://images84.fotosik.pl/381/b8b9f977b10dfd46med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/b8b9f977b10dfd46)

heko
23-02-2017, 17:20
Galaxy 2.0rdci polift w Powershift :)

https://images81.fotosik.pl/383/7c6077db38bd23ecmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/7c6077db38bd23ec)

heko
09-03-2017, 12:29
Mondeo 2.0tdci polift DW10C

https://images83.fotosik.pl/418/b412015c03ad98f0med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/b412015c03ad98f0)

Mondeo 2,0tdci 140 przedlift DW10

https://images84.fotosik.pl/417/0378aa73c63212cbmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/0378aa73c63212cb)

Mondeo 2.0tdci polift DW10C

https://images82.fotosik.pl/419/c625276de6283667med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/c625276de6283667)

heko
11-03-2017, 12:18
Mondeo 2.0tdci 140KM polift

https://images81.fotosik.pl/422/a9e36f2ad7ca2524med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/a9e36f2ad7ca2524)


S-max 20.tdci 163KM

https://images84.fotosik.pl/422/c4c3096619de38ffmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/c4c3096619de38ff)

TuneFORCE
15-03-2017, 09:20
"Stary ale jary" MK3 2.0TDCI 115KM :one:

https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/s960x960/17192087_903832393053327_3406381852668942136_o.jpg ?oh=e662684e7675c4e4ca69cc6a62b341e0&oe=595C1098

TuneFORCE
23-03-2017, 08:30
Kuga PS, 4x4

https://images84.fotosik.pl/452/2e6a54c821d2c50amed.jpg

Seria na FB

TuneFORCE
27-03-2017, 17:48
S-Max 2.0TDCI 140KM DW10C

https://images83.fotosik.pl/464/430d05fe82e4f3b9gen.jpg

Seria tradycyjnie na FB:

dario6273
08-04-2017, 18:49
Panowie proszę o pomoc wyskoczyła mi usterka silnika przy 200kmh(jechałem tylko chwilę) potem jak dawałem w buta to znowu wyskakiwała usterka:roll: wystarczyło postać chwilę na parkingu i znikał komunikat .Po podłączeniu do kompa nie ma błędów .Dodam że mondek ma chipa:P

Polarny
08-04-2017, 19:23
A gdzie tak gnasz? (-:

No niestety jak nie ma błędy, to nie ma śladu który element nie wyrabia. Nie masz wyjścia - musisz znowu szarżować i powtórzyć sytuację. Dlatego warto wozić ze sobą interfejs.

leszcz
08-04-2017, 19:34
wyskoczyła mi usterka silnika przy 200kmh
A napisz czy samochód wszedł w tryb awaryjny ?

dario6273
08-04-2017, 19:34
Od czasu do czasu trzeba go przedmuchać :one: byłem z synem na targach poznańskich:surprise: Powiem tak tyle razy go testowałem po witaminkach i nic a tu taka sytuacja:619:

Bump: A napisz czy samochód wszedł w tryb awaryjny ?

Tak był w trybie awaryjnym 90max:<

Polarny
08-04-2017, 19:40
A ja nie miałem z kim pojechać do Poznania na targi, a samemu mi się nie chciało.

dario6273
08-04-2017, 19:41
Miałem dwa miejsca wolne ale nie masz czego żałować masa ludzi i nie był wystawiany FORD:027:

Robson102
08-04-2017, 22:20
Po podłączeniu do kompa nie ma błędów

Możesz mieć problem z turbiną.
Ja miałem dwa razy taki przypadek i problem sam zniknął. Po zgaszeniu silnika, niektóre błędy w sterowniku się kasują.
Postaraj się podłączyć kompa zanim zgasisz silnik.

dario6273
09-04-2017, 10:22
Powiem tak dawno mondek nie był w trasie może zamulił się :roll:

Robson102
09-04-2017, 12:51
Tak też może być.
Może przycina się geometria.

piotrfocustdci
09-04-2017, 15:55
Panowie, mam pytanie. Na ile można potencjalnie podciągnąć smax 2016 r. 2.0 D 150 km, skrzynia automatyczna?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

heko
09-04-2017, 16:39
ok 200KM 450Nm

piotrfocustdci
09-04-2017, 17:07
Dzięki! To jest inna wersja DW10c? Ładnie idzie. A automat wytrzyma? To już ostatnie pytanie, obiecuję 😊!
Kiedyś pisałeś, że benzyna 200 KM ryzykowna do chipa z automatem.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

heko
09-04-2017, 17:22
to dw10F :)
skrzynia daje radę :)

Polarny
10-04-2017, 21:02
Miałem dwa miejsca wolne ale nie masz czego żałować masa ludzi i nie był wystawiany FORD:027:
Tesla była?

dario6273
10-04-2017, 22:01
Tesla była?
Było stoisko Tesli :one:

Polarny
10-04-2017, 22:06
Mogłem nie pytać. Dobra, to nic więcej nie chce wiedzieć (-:

TuneFORCE
11-04-2017, 07:22
Panowie, mam pytanie. Na ile można potencjalnie podciągnąć smax 2016 r. 2.0 D 150 km, skrzynia automatyczna?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Te skrzynie zniosą 450Nm...o ile da się tyle zrobić, bo automaty wychodzą w serii jak i po modzie dużo gorzej jak auta z skrzyniami manualnymi :one: