Zobacz pełną wersję : [Ogólne] Mondeo MK3 , MK4 CHIP TUNING - kompendium wiedzy
Strony :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
[ 22]
23
piotrfocustdci 11-04-2017, 08:09 Te skrzynie zniosą 450Nm...o ile da się tyle zrobić, bo automaty wychodzą w serii jak i po modzie dużo gorzej jak auta z skrzyniami manualnymi :one:
Dzięki! Oglądam Was regularnie na YT 😀. Fajne filmy!
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Witam mam MK4 2.0 tdci i chcę go podkręcić ,zna może ktoś zakład specjalizujący się tym .Interesuje mnie okolica-Siedlce,Mińsk Mazowiecki,Biała Podlaska ewentualnie Warszawa.
Mondeo mk3 2.2 155 :)
https://images81.fotosik.pl/507/68b382340fc5e48cmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/68b382340fc5e48c)
S-max 2.0 163
https://images84.fotosik.pl/507/7ed7d0ca8b407f1cmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/7ed7d0ca8b407f1c)
S-max 2.0 163
https://images84.fotosik.pl/507/a80ce0767fc8bb09med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/a80ce0767fc8bb09)
piotrfocustdci 14-04-2017, 19:21 Te przyrosty to majstersztyk!
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Zwazywszy ze serii nie trzymaja i to nawet znacznie bo braki 15 koni to juz nie tak malo. Powinien je producent przemianowac na gora 150 koni w serii. Ale przyrost napewno mocno odczuwalny. Good job.
i kolejny zadowolony polift :D
https://images84.fotosik.pl/536/98884c1dae52964emed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/98884c1dae52964e)
Kominiara 28-04-2017, 15:49 Witam,
Chciałbym przedstawić Wam wykres mojego mondeo do oceny.
Krótka historia. Jest to wersja 2007 mk4, silnik dw10. przebieg 115 tys(oryginalny) Jakiś czas temu kompletnie zapchał się dpf, więc postanowiłem go usunąć+dodać trochę KM/NM. Skorzystałem z usług znanej warszawskiej firmy, której nazwy na razie nie chcę podawać. Z czasem okazało się, że jakimś sposobem dpf nie został usunięty programowo (sprawdzane forscanem). Byłem na jednej poprawce, ale nadal nie zostało to zrobione. PO weekendzie majowym jestem umówiony znowu, ale tracę cierpliwość. Dodatkowo dostałem tylko jeden wykres "niby" po programie, nie wiem jak wyglądało to przed. Przeglądając ten temat i setki wykresów stwierdzam, że nic nie zostało zrobione. Na pytanie, dlaczego to tak wygląda, padła odpowiedź, że wtryski słabe i mocno dymi przy większej mocy/niutach. Nie przyjmują na razie do wiadomości, że mogło dymić przez aktywny programowo dpf (fizycznie oczywiście go już nie ma)
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
http://www.fotosik.pl/zdjecie/a4547fe5dcba7f14
to mi wygląda na pomiar na serii :)
z dpf w tych silnikach mało kto sobie radzi, co drugi jaki mam jest już po nieskutecznych próbach usunięcia, ale dalej włącza wentylatory, próbuje regenerować i podnosi stan oleju :)
Wynik to faktycznie jak w serii raczej.
Robson102 28-04-2017, 21:12 Przeglądając ten temat i setki wykresów stwierdzam, że nic nie zostało zrobione.
Też mi się tak wydaje. Mój też miał 149KM przed programem.
Niech Ci oddają kasę i pojedź do prawdziwego fachowca.
Napisz jeszcze ku przestrodze jaka to firma.
Dokładnie napisz jaka to firma tak fachowo robi robotę:roll:
Kominiara 29-04-2017, 08:19 Jestem umówiony 8 maja na ostateczne rozwiązanie. Jeśli nie zrobią tego porządnie, będę walczył o zwrot kasy, wtedy też ujawnię "speców". Już żałuję, że od razu nie pojechałem do Mastersa - 5 lat temu usunął programowo dpf+program w fiacie 500 mojej żony, tak nie musiałem już wracać na żadne poprawki. Wszystko gra i buczy :)
TuneFORCE 30-04-2017, 19:41 Mondeo MK4fl 163KM
https://images84.fotosik.pl/540/a7057975f1305a7bgen.jpg
Seria na FB:
TuneFORCE 03-05-2017, 18:40 Ostatni wypust przedlifta:
https://images84.fotosik.pl/546/2a138aa7f74d7d49gen.jpg
Seria na FB:
Robson102 03-05-2017, 20:03 Jestem umówiony 8 maja na ostateczne rozwiązanie. Jeśli nie zrobią tego porządnie, będę walczył o zwrot kasy
Rafał jak się już umówiłeś, to pojedź. Ale cudów nie oczekuj. Skoro do tej pory nie dali rady, to bym nie liczył, że teraz będzie inaczej.
Może się mylę.
dostałem tylko jeden wykres "niby" po programie
faktycznie lipa jakaś z tym wykresem .Rekordzista w przebiegu któremu wgraliśmy CHIPsa miał 366tyś i wypluło mu po programie 168PS/388Nm .
Skoro do tej pory nie dali rady, to bym nie liczył, że teraz będzie inaczej. Może się mylę.
Też koledze to napisałem, bo naświetlałem mu, że spieprzyli robotę. Raczej nie wierzę, że nagle dostaną olśnienia, więc trzymam kciuki, by udało się odzyskać kasę. A potem to już pomogę z deaktywacją DPFa.
TuneFORCE 05-05-2017, 07:26 Polarny Po co pierd...sz takie głupoty?
Nie siedzisz w temacie to się nie wypowiadać o olśnieniu, bo czasami i 100razy trzeba auto programować i zmieniać po bajcie w sofcie żeby wszystko chodziło jak należy, a druga sprawa to jakieś nieprawidłowości mogą nieraz wyjść dopiero po kilkudziesięciu czy kilkuset kilometrach, więc jak warsztat ma to sprawdzić? Jechać na weekend do Sopotu autem klienta? Daruj sobie więc głupie komentarze i nie stresuj niepotrzebnie Kominiara tylko po to żeby wtrącić swoje trzy grosze, czy je zarobić...bo się jeszcze kiedyś na tym przejdziesz...
p.s1 Mam głęboko gdzieś kto i gdzie robi to auto i czy się na tym zna tylko wqrza mnie takie sianie fermentu i to jeszcze przez kogś kto nie ma pojęcia co z czym się je...
p.s2 To temat o TUNINGu, a nie o DPFie
TuneFORCE - ugryzło Cię coś? Nie znasz całej historii mojej rozmowy z kolegą. Nie znasz też w pełni jego potyczek w tym temacie. Ten serwis wałkuje temat DPFa juz długi czas i jest tylko coraz gorzej, wciskając coraz ciekawsze bajki. Przy okazji zapewniają go, że auto jest chipowane.
100 poprawek? Dziękuję za coś takiego. To jest auto, które nie jest nowością i jak dla mnie skoro ktoś mówi, że wie co robi, to robi to porządnie. Na kilka poprawek bym się nie zgodził - MAX na drugą. Potem omijałbym szerokim łukiem.
Nie znamy się (aczkolwiek kiedyś poznaliśmy się - czy pamiętasz, nie wiem), niemniej daruj sobie ocenianie mnie, skoro mnie nie znasz. Łatwo z klawiatury wystukać w czyimś kierunku, że ktoś nie ma o czymś pojęcia - a co, jeżeli ma?
Kominiara 05-05-2017, 09:18 Panowie, spokojnie, nie nerwowo. Jedynym zdenerwowanym z powodu tej sytuacji mogę być tylko ja.
Rozumiem, że czasem coś nie wyjdzie, że trzeba zrobić poprawkę. Ale Panowie zapewniali mnie, że oni takich samochodów zrobili już kilka i wszystko wiedzą, będzie w porządku. A okazuje się, że tak nie jest, teraz będzie 2 poprawka, a ja jeżdzę rok z aktywnym programowo dpf.
Druga rzecz to program i jego brak. Myślę, że normą jest, że dostaje się wykres "przed" i "po". Jak dla mnie, dostałem wykres po wywaleniu fizycznie dpf i pokazało fajną, zdrową serię. Dlaczego nie ma innych wykresów do porównania, nie wiem. Nawet jeśli, jak twierdzą Panowie, nic więcej nie da się wyciągnąć, bo dymi, to powinni mi to pokazać. (przy modyfikacjach nie byłem obecny, zostawiłem samochód na cały dzień i poszedłęm do domu, blisko mam :)) Proszę bardzo, wrzucam program lekki, hamujemy, proszę jak mocno dymi, pewnie wtryski do wymiany, jak się wymieni, proszę przyjechać na korektę. Dziękuję do widzenia. A tak usłyszałem jeszcze, że sam sobie ponownie aktywowałem dpf. A chwilę później przyznali, że przecież zakładają hasło na sterownik, żeby nikt nie mieszał w ich modyfikacjach. No ludzie...
jasne, hasło w tym siemensie :D
Kominiara 05-05-2017, 09:39 Czyli jak to, kolejna ściema ? Tracę wiarę :(
TuneFORCE 05-05-2017, 16:49 Czyli jak to, kolejna ściema ? Tracę wiarę :(
Jeśli mowa o DW10 na Siemensie to programuje się go przez OBD i nie ma do niego żadnego hasła :diabel2:
bodziofila 05-05-2017, 21:36 Sezamie otworz sie.sory za ot.ciezko nic nie skreslic.
Mondeo 1.6eb 160KM
https://images81.fotosik.pl/556/c2b6ec2bab0c9cd9med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/c2b6ec2bab0c9cd9)
S-max 2.0tdci 163KM
https://images82.fotosik.pl/556/dde1ed8e5d6f3754med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/dde1ed8e5d6f3754)
Mondeo 1.6eb 160KM
https://images81.fotosik.pl/556/c2b6ec2bab0c9cd9med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/c2b6ec2bab0c9cd9)
S-max 2.0tdci 163KM
https://images82.fotosik.pl/556/dde1ed8e5d6f3754med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/dde1ed8e5d6f3754)
Jakie odczucia właściciela po modyfikacji?
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Mondeo 1.6eb 160KM
https://images81.fotosik.pl/556/c2b6ec2bab0c9cd9med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/c2b6ec2bab0c9cd9)
S-max 2.0tdci 163KM
https://images82.fotosik.pl/556/dde1ed8e5d6f3754med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/dde1ed8e5d6f3754)
Jakie odczucia właściciela po modyfikacji?
Wysłane z sn
Kominiara 12-05-2017, 10:15 Witam ponownie,
Odebrałem samochód po poprawkach i sytuacja wydaje się opanowana.
Panowie zdaje się spędzili fajny majowy weekend, to i rozmowy były inne. Jeśli chodzi o dpf, to panowie przepraszali za zaistniałą sytuację, ponieważ było szybkoszybko i zrobili to na jakimś starym sofcie, a po drodze były 2 poprawki i tego nie sprawdzili. Teraz podobno ma być już tiptop. Po tym wszystkim zrobili program, którego wykres wrzucam. Samochó od razu jakiś taki lżejszy się zrobił :). Jak się mocno butuje to trochę dymi, także na początek spróbuję wyczyścić/wymienić EGR, bo wtryski podobno dają radę. Zobaczymy co wyjdzie. Dodatkowo zniknął efekt "dławienia" podczas mocnego przyspieszania na 4 i 5 biegu między 2500-3000 obrotów. Teraz idzie ładnie i równo aż do odcinki. W najbliższym czasie będę jeszcze obserwował ten nieszczęsny dpf, ale na razie wydaje się w porządku.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/ca1a0a5dea0def09
poliftowy 2.0tdci 115KM :D
https://images84.fotosik.pl/566/1a82984eea9c1abemed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/1a82984eea9c1abe)
2.5t 220KM
https://images82.fotosik.pl/596/b716bbd50136b8c9med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/b716bbd50136b8c9)
Witam ponownie,
Odebrałem samochód po poprawkach i sytuacja wydaje się opanowana.
Panowie zdaje się spędzili fajny majowy weekend, to i rozmowy były inne. Jeśli chodzi o dpf, to panowie przepraszali za zaistniałą sytuację, ponieważ było szybkoszybko i zrobili to na jakimś starym sofcie, a po drodze były 2 poprawki i tego nie sprawdzili. Teraz podobno ma być już tiptop. Po tym wszystkim zrobili program, którego wykres wrzucam. Samochó od razu jakiś taki lżejszy się zrobił :). Jak się mocno butuje to trochę dymi, także na początek spróbuję wyczyścić/wymienić EGR, bo wtryski podobno dają radę. Zobaczymy co wyjdzie. Dodatkowo zniknął efekt "dławienia" podczas mocnego przyspieszania na 4 i 5 biegu między 2500-3000 obrotów. Teraz idzie ładnie i równo aż do odcinki. W najbliższym czasie będę jeszcze obserwował ten nieszczęsny dpf, ale na razie wydaje się w porządku.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/ca1a0a5dea0def09
A miałem się zapytać z ciekawości jak sprawy się toczą, a widzę, że przegapiłem.
No to super, że się udało. Jak happy end, to najważniejsze.
Nie pisałeś nic od tego czasu, to zakładam, że jest OK.
Kominiara 31-05-2017, 11:40 Tak, na razie wydaje się OK. Muszę jednak dodać, że od poprawek przejechałem ~500 km, także może być tak, że komp nawet jeszcze nie próbował zrobić wypalania dpf. W forscan pokazuje odległość między regeneracjami 1000km, ale to było po resecie danych. Na razie nie ma żadnych objawów, żeby chciał to robić. Silnik pracuje cicho i równo, nie falują obroty jak wcześniej, nie włącza się nagle wentylator itd. Oby tak dalej.
szybkie pytanie, dla silnika 2.0tdci 163ps przy założeniu większego turbo, IC i sprzegla to jakie są moce do osiągnięcia? Z jakiego silnika turbinę zakładacie?
Dzięki Panowie z tuneforce za wirusa do mojego mk4. Różnica względem serii mała na wykresach ale autko lepiej się zbiera do jazdy.
Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
TuneFORCE 09-06-2017, 16:27 Przedlift 2.0TDCI 140KM
https://images83.fotosik.pl/624/4b89f3a4d1431b57gen.jpg
https://images83.fotosik.pl/624/8adf2a2915a852c7gen.jpg
haaa, a mój "lepszy" :P
https://images83.fotosik.pl/624/5115deb4e13416dfmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/5115deb4e13416df)
TuneFORCE 09-06-2017, 19:28 haaa, a mój "lepszy" :P
hahaha, Grzegorzu...jak śmiałeś :619::619::one::one::one:
hahaha, Grzegorzu...jak śmiałeś :619::619::one::one::one:
Grzegorze tak mają g:okularyg:okularyg:okulary:619::619::619:
TuneFORCE 24-06-2017, 20:54 DW10C w Focusie MK3
http://tuneforce.pl/media/catalog/product/m/o/mod_10.jpg
taka ciekawostka z Wawy :)
2.0tdci 163KM z wyciętym dpf, bo podobno był słaby i tylko tak można było podnieść moc
na obcym chipie 155KM
na serii 168KM :)
po naprawie 202KM :D
https://images82.fotosik.pl/663/f53a462f0d7d9e67med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/f53a462f0d7d9e67)
stingerA6 27-06-2017, 16:18 po naprawie 202KM
No i sporo niutków w bonusie
Witam Szanownych,
temat dosyć obszerny , dużo w temacie tuningu się dowiedziałem a przeszukując temat i forum nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Posiadam S-max 2012r , 163KM PowerShift , przebieg 150tyś .
Po podniesieniu mocy i momentu pewnie do 200KM/400Nm patrząc po przedstawianych wynikach z hamowni niesie to jakieś ryzyko jeżeli chodzi o skrzynie PS . Mam na myśli czy jest wieksze prawdopodobieństwo awarii jakiegoś elementu skrzyni.
stingerA6 27-07-2017, 17:06 200/400 nie powinno zabić skrzyni. Sporo takich pomodyfikowanych jeździ bezproblemowo.
No chyba że będziesz maxem robił sprinty na ćwiartkę
ok dzięki.
sprintów na ćwiartkę nie planuję , ale wiadomo czasami miło pedał do podłogi wcisnąć.
Generalnie to w mairę jestem zadowolony i jakoś pekaes daję radę , ale tak samo mówiłem jak kupiłem Octavie 1,9TDI a po chipie do 140KM/310Nm była duża wieksza frajda z jazdy mimo , że Octavia combi ;)
Widzę , że kolega stingerA6 też skrzynia PS i po witaminkach.
Ile czasu i jaki przebieg?
stingerA6 28-07-2017, 11:00 skrzynia PS
Akurat w manualu, dlatego moment fajnie podkręcony.
Jak to tunerzy mówią: przebieg nie jest wyznacznikiem tylko stan autka
Przebieg się ustali jaki trzeba :P
Cześć i czołem, Koledzy Fordowicze! Tak sobie czytam ostatnie kilkanaście stron, oglądam wykresiki z przyjemnymi dla mnie wartościami i zastanawiam się nad chipem do Mk4 przedlift 2.0 TDCI 140 KM. Auto jest dla mnie nowe i jeździ się fajnie, ale odrobina więcej mocy by nie zaszkodziła. Przy okazji proszę o minutę ciszy dla mojego byłego Mk3 2.0 TDCI, które miesiąc temu zaliczyło dzwona :( :P
A więc wracając do "czwóreczki". Jak to jest z chipem a wtryskami i DPF? Fordy niestety nie słyną z trwałych wtryskiwaczy (zwłaszcza moje Mk3 przedlift 2.0 TDCI 115 km, w którym robione były dwa razy) i trochę się boję, że mając na budziku 150 tysięcy kilometrów, modując silnik niebezpiecznie zbliżę się do terminu regeneracji/wymiany wtrysków. Dodatkowo większa moc = większe wydzielenie spalin = szybsze zapchanie DPF i krótszy okres na wypelenie spalin. Czy mam rację?
W mk3 były inne wtryski i inne silniki , tego nie można porównywać. Wtryski w mk4 spokojnie wytrzymują 250kkm+ znajomy ma 350kkm najechane na orginalnych wtryskach.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
piotrfocustdci 30-07-2017, 12:01 Cześć i czołem, Koledzy Fordowicze! Tak sobie czytam ostatnie kilkanaście stron, oglądam wykresiki z przyjemnymi dla mnie wartościami i zastanawiam się nad chipem do Mk4 przedlift 2.0 TDCI 140 KM. Auto jest dla mnie nowe i jeździ się fajnie, ale odrobina więcej mocy by nie zaszkodziła. Przy okazji proszę o minutę ciszy dla mojego byłego Mk3 2.0 TDCI, które miesiąc temu zaliczyło dzwona :( [emoji14]
A więc wracając do "czwóreczki". Jak to jest z chipem a wtryskami i DPF? Fordy niestety nie słyną z trwałych wtryskiwaczy (zwłaszcza moje Mk3 przedlift 2.0 TDCI 115 km, w którym robione były dwa razy) i trochę się boję, że mając na budziku 150 tysięcy kilometrów, modując silnik niebezpiecznie zbliżę się do terminu regeneracji/wymiany wtrysków. Dodatkowo większa moc = większe wydzielenie spalin = szybsze zapchanie DPF i krótszy okres na wypelenie spalin. Czy mam rację?Daj spokój! Rob chipa I jeździj. Jest super! Zobaczysz sam.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jordan_23 14-08-2017, 18:22 przy 415Nm również, korekta na 400Nm i jest ok :)
Zgadza się. Ja mam 411 Nm i jak wdepnę do dechy na 3, 4 lub 5 biegu, to dostaje chwilowej trzęsawki. Przy łagodniejszym przyspieszaniu jest ok.
barzaw19 20-08-2017, 13:30 Witam forumowiczów. Mam małe pytanie dotyczące chipa w Kugdze 2.0 136km 2008r. Jaki polecacie warsztat w Warszawie/okolicach, który zrobi to solidnie?
radek9103 20-08-2017, 14:13 Robiłem w kobyłce, firma PowerUp, jak na razie bez problemowo.
smolikjr 21-08-2017, 14:47 Czy do DW10C opłaca się wsadzić większy IC? Czy coś to wniesie do strojenia czy i tak górną granicę ustalą pompki i oczywiście DPF? Byłem już u TediK, ale ostatni wyjazd zapakowanym pod dach kombi zachęcił mnie do refleksji :)
w gorące dni pod większym obciążeniem, IC będzie przydatny :)
smolikjr 22-08-2017, 11:00 Czyli po strojeniu tak czy siak będzie 180 tylko w lecie będzie dostawać czkawki, dobrze zrozumiałem? Aha watrości 180/190 KM dla tych silników to z czy bez DPF ?
kierowcafocusa 22-08-2017, 12:12 Czyli po strojeniu tak czy siak będzie 180 tylko w lecie będzie dostawać czkawki, dobrze zrozumiałem? Aha watrości 180/190 KM dla tych silników to z czy bez DPF ?
DW10c całkiem znośnie radzi sobie do 25stopni, a dni powyżej w roku mamy ile mamy.. moim zdaniem inwestycja dla pasjonatów.
nieco gorzej znosi upały DW10f przynajmniej w mojej opinii
mam obydwa zrobione na 200KM z czego DW10f ma 50 niutów więcej
chwileulotne85 23-08-2017, 05:25 Hej, czy Foki Mk3 wszystkie mają już wtryski z Delphi dla 2.0 Tdci zamiast Siemensa?
Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
Czy do DW10C opłaca się wsadzić większy IC? Czy coś to wniesie do strojenia czy i tak górną granicę ustalą pompki i oczywiście DPF?
W Mondeo Mk3 jak zmieniałem IC to pokusiłem się o kilka pomiarów. Różnica było naprawdę spora. Po prostu w ciepłe dni nie będziesz tracił mocy. Mam wrażenie, że wszystkie IC które montują w zwykłych autach są takie trochę na styk, ewentualnie upchają je tak, by ledwo co działały (patrz Focus Mk3).
ppfalcon 25-08-2017, 14:38 W miarę jedzenia apetyt rośnie... Ale po kolei.
Wczoraj byłem u Heko na wgranie chipa do mondka mk4 2.0 TDCI DW10 140. Już w serii wyszło 156 KM i 387Nm, po chipie 178/406 (za co raz jeszcze dzięki wielkie).
No i jak już pisałem jest apetyt na więcej. Najpierw muszę zamontować lepsze hamulce, celuję w EBC green+zimmerman, ale co później? Jakie modyfikacje mechaniczne mają sens żeby wejść do klubu "200+" ;) Oczywiście z przymrużeniem oka z tym klubem, ale jest apetyt właśnie na dojście do 200 KM.
Hamulce i tak muszę zrobić, ale nie chciałbym wymieniać sprzęgła i skrzyni, a czytałem że 400 to już jest bezpieczny limit dla seryjnych komponentów. Czy da się to zrobić w jakiś rozsądnych cenach, czy lepiej sobie odpuścić to co mam?
A gadałeś z heko na ten temat? Chyba tylko z boxem jeśli chodzi o więcej. Klub 200+ :) jestem w nim od tygodnia i to fajne uczucie ;)
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Witam, od wczoraj jestem posiadaczem wirusa od Tuneforce
Mondeo MK4 2008 2.0 TDCi 115KM
Przed
http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/922/homZPK.jpg (http://imageshack.com/f/pmhomZPKj)
Po
http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/922/QakOz1.jpg (http://imageshack.com/f/pmQakOz1j)
Wszystko ładnie pięknie ale Pan co to robił mówił że turbo pozno wstaje i mogloby coś pomoc czyszczenie jakiejś sztangi czy tam gruszki bo twierdził że ktoś jeździł bardzo ekonomicznie i może być przypieczona. Powiedział też że jakby to wyczyścić to moment moglby szybciej łapać i się zwiększyć.
chwileulotne85 01-09-2017, 12:25 Dzięki Grzegorz. Auto jedzie. Focus mk3 2.0 Tdci Hatchback. Prawie jak hot hatch
😀
Połknąlbym moje poprzednie Mk4 na 173 KM. Wrażenia z jazdy niesamowite w tej małej i lekkiej budzie.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170901/7b7cdff4c30fdfaa3bf508e6985f4c0b.jpg
Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
mega mocny przedlift 2.0 140 :)
https://images84.fotosik.pl/790/02bd99bf6c246ad2med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/02bd99bf6c246ad2)
2.2 175 :)
https://images83.fotosik.pl/789/12fbce05c4a2c404med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/12fbce05c4a2c404)
kolejne 2.2tdci 175 i 200KM w automacie :)
https://images83.fotosik.pl/790/2890111d63a949bbmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/2890111d63a949bb)
https://images83.fotosik.pl/790/8b42b010feb2ecb6med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/8b42b010feb2ecb6)
2.2 175
ale wykres jest z 2.0 przedlift 140-ka
ale wykres jest z 2.0 przedlift 140-ka
eeetam, coś Ci się przewidziało :P
ahaaa :)
Ostatnio edytowane przez heko ; Dzisiaj o 14:03
O ile wzrosła Wam prędkość maksymalna po chipie ?
MK3 2.2 175 i 2.0 polift :)
https://images84.fotosik.pl/798/cf3e3e8c873b3107med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/cf3e3e8c873b3107)
https://images83.fotosik.pl/797/b09fdb15f912c36cmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/b09fdb15f912c36c)
rocky1817 17-09-2017, 06:16 Jak wygląda spalanie przy silniku dw10c mondeo mk4 przed i po chipie? Wiadomo że większa moc kusi do dynamicznej jazdy :)
W poprzednim moim Focusie różnicy w spalaniu nie zauważyłem w każdych warunkach drogowych.
Robson102 17-09-2017, 10:02 Praktycznie nie ma różnicy lub jest bardzo mała.
Mi przy spokojnej jeździe pali do 6 litrów, a jak deptam np. 180 km/h, to 8,5 do 9 litrów.
TuneFORCE 17-09-2017, 11:27 Jak wygląda spalanie przy silniku dw10c mondeo mk4 przed i po chipie? Wiadomo że większa moc kusi do dynamicznej jazdy :)
W poprzednim moim Focusie różnicy w spalaniu nie zauważyłem w każdych warunkach drogowych.
Jednemu pali mniej drugiemu tak samo...wszystko zależy od stylu jazdy :wink:
Czy ktoś pokusił się o zmierzenie parametrów przyspieszenie i elastyczność po tuningu? Jestem ciekaw w ile sekund np Ford Focus Kombi MK3 potrzebuje by się rozpędzić do 100km/h przy silniku 2.0Tdci i mocach 190-200km 380Nm-400nmz że skrzynia biegów Powershift.
kierowcafocusa 18-09-2017, 08:23 Czy ktoś pokusił się o zmierzenie parametrów przyspieszenie i elastyczność po tuningu? Jestem ciekaw w ile sekund np Ford Focus Kombi MK3 potrzebuje by się rozpędzić do 100km/h przy silniku 2.0Tdci i mocach 190-200km 380Nm-400nmz że skrzynia biegów Powershift.
profesjonalnie nigdy nie mierzyłem ale kilka prób ze stoperem dało poniżej 8s
( manual 200KM 415Nm kombi foka )
chwileulotne85 18-09-2017, 12:46 profesjonalnie nigdy nie mierzyłem ale kilka prób ze stoperem dało poniżej 8s
( manual 200KM 415Nm kombi foka )
Masz problemy z trakcją przy próbach maksymalnego przyspieszania? Ja do tej pory raz próbowałem i wg pomiaru wyszło 8,0 ale ESP się włączyło i mogło być lepiej. Dodam że tylko raz mierzyłem. Mam jednak HB 197,5 403 NM
Pytanie do Heko, Struna i innych odnośnie Foki Mk3 HB.
Też Wam traci przyczepność? Mowa o 2im I 3im biegu. Może chodzi o opony 16'' Bridgestone (twarde i małe ) lub po prostu HB ma za ciężki tył na ten moment ponad 400 NM?
Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
bobas_81 22-09-2017, 19:44 Witam . Chciałbym Was się poradzić. Posiadam Transita tddi 75 km , sprawny całkowicie , turbina regenerowana w Motoremo , przejechałem na niej niewiele może 10 tyś przejechane ogólnie 378.000 km , nie kopci , nie stuka ogólnie jest b. dobrze. Auto nie jest już zarobkowe przez 6 lat było , wydałem sporo kasy na blacharkę i jako "miłośnik" zostawiłem go sobie. Co radzicie , w v-tech'u pytałem o box to niby mają ale pod pompę vp44 , ja mam vp30 ale nie był na niej testowany i odradzają koszt ok 900zł +hamownia. Znów w kreatorze Mocy mówią ,że nie bawią się w boxa i nie mają jedynie PROGRAM + hamownia koszt -1200zł. Co radzicie , wiem ,że box jest wygodniejszy , prostszy itd , program to już ingerencja głębsza , niby więcej podniesiesz ale mnie urządza realny przyrost 10-15 %... Jako fachowcy proszę o radę w tym temacie bo te 75 km to jest porażka...
Pozdrawiam
kierowcafocusa 25-09-2017, 07:43 [QUOTE=chwileulotne85;2860018]Masz problemy z trakcją przy próbach maksymalnego przyspieszania? Ja do tej pory raz próbowałem i wg pomiaru wyszło 8,0 ale ESP się włączyło i mogło być lepiej. Dodam że tylko raz mierzyłem. Mam jednak HB 197,5 403 NM
nie nazwałbym tego problemem :)
na 2 biegu przy wyłączonym ESP pali kapcie że hej :)
2.0tdci 140KM polift
https://images81.fotosik.pl/842/024b7c7afd3844f7med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/024b7c7afd3844f7)
2.5t 220
IC + DP
https://images81.fotosik.pl/842/26fb94aa06454ecamed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/26fb94aa06454eca)
johny07z 13-10-2017, 16:42 Witam . Chciałbym Was się poradzić. Posiadam Transita tddi 75 km... bo te 75 km to jest porażka...
Ja tak z ciekawości, kiedy takiego transita użytkowałem. Można podnieść na nim moc? Byłem w tc-performance w łdz, jak tylko się otwierali i powiedzieli, że nie ma możliwości podniesienia mocy na tym silniku, tzn. nie posiadali go nigdzie w żadnym sprzęcie, który mieli wówczas.
Potwierdzam, że ta moc to porażka i podziwiam za tak długi czas użytkowania.
cały czas, tak mniej więcej od 2007r można je chipować :)
piotrfocustdci 01-11-2017, 20:54 Panowie, krótkie pytanie. Czy w peugeot 508 jest odpowiednik silnika Mondeo mk5, czyli zdaję się dw10f? Heko pisał, że ładnie się chipują. Jeśli tak to od którego roku?
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
w P 508 do 2015r. był DW10c 163KM taki sam jam w Mondeo MK4, za to 140KM był inny, słabszy silnik, robił sięna ok.165KM
teraz są takie same DW10f 150 i 180KM jak w MK5
piotrfocustdci 01-11-2017, 21:00 Heko, dzięki! Czyli chyba po FL się pojawiły? Nie znam się na peugeotach [emoji5].
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
2.0hdi DW10b 140KM słabsze podzespoły,bez odpowiednika w Fordach
2.0hdi DW10c 163KM identiko jak Mondeo MK4 polift
2.0hdi DW10f 150 i 180KM jak w Mondeo MK5
piotrfocustdci 01-11-2017, 21:42 Serdeczne dzięki! [emoji3]
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
S-max 2.5t
IC + decat
https://images83.fotosik.pl/906/331712d396eaacf0med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/331712d396eaacf0)
MK4 2.0tdci 115 polift
https://images81.fotosik.pl/922/8d3011a8e5a5c211med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/8d3011a8e5a5c211)
MK4 2.0tdci 163 polift
https://images81.fotosik.pl/922/6c4ac0b0ba4c6303med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/6c4ac0b0ba4c6303)
MK4 2.0tdci 130 przedlift
https://images83.fotosik.pl/921/9564a15a48b1c7f3med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/9564a15a48b1c7f3)
MK4 1.6tdci 115KM
https://images81.fotosik.pl/922/a897ca63ff0411afmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/a897ca63ff0411af)
MK4 2.0tdci 130 przedlift z AT i taki wynik ? Whooow !!
Zaczynam chorować zatem na dobrego wirusa !! :)
piotrfocustdci 28-11-2017, 23:48 MK4 2.0tdci 130 przedlift z AT i taki wynik ? Whooow !!
Zaczynam chorować zatem na dobrego wirusa !! :)Nie choruj tylko rób chipa! Naprawdę warto.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
TuneFORCE 29-11-2017, 20:55 MK4 2.0tdci 130 przedlift z AT i taki wynik ? Whooow !!
Zaczynam chorować zatem na dobrego wirusa !! :)
Nie napalaj się tak na cyferki, bo nie każdy tak mocno wychodzi ;-)
Mój ma już prawie 300kkm więc nie nastawiam się [emoji16] ale ze At i takie cyfry[emoji106]
Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka
W starym wypracowane wtryskiwacze lepiej "leją". Może być kilka kucy ekstra :619: aż do kaboom.
Panowie
Nie zakładam nowego tematu, ale jako posiadacz 2-ch Fordów mam pytanie.
Pacjent to Renault Captur 1,2 Tce 120 km po lifcie, którego kupiłem żonie.
Czy możemy go zmodować ?. Jaki bedzie efekt i czy jest sens wydawać kase.
Podobno motor ciężki i niewdzieczny do moda, ale moje odczucie, to muł :)
pzdr
mam to w Juke, a właściwie żona, szału nie ma, i całkiem przyzwoicie chodzi na boxie
TuneFORCE 06-12-2017, 07:33 mam to w Juke, a właściwie żona, szału nie ma, i całkiem przyzwoicie chodzi na boxie
Ty masz stary sterownik w tym Juku, w Capturze jest nowszy i na BOXie 10KM/20Nm więc bez szału
Ty masz stary sterownik w tym Juku, w Capturze jest nowszy i na BOXie 10KM/20Nm więc bez szału
+ 14KM 25Nm, może bez szału, ale bardzo odczuwalne w tych silniczkach :)
TuneFORCE 06-12-2017, 13:07 + 14KM 25Nm, może bez szału, ale bardzo odczuwalne w tych silniczkach :)
Dokładnie...przy tych silnikach każdy Nm jest na wage złota
Mam pytanie. Czy po wymianie turbiny na regenerowaną trzeba stroić autko jeszcze raz? Czy można jeździć bez strojenia?
Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
nic nie trzeba poprawiać
oprócz wysterowania turbiny - jeśli ( co jest dosyć częste ) nie została ustawiona poprawnie przy regeneracji.
oprócz wysterowania turbiny - jeśli ( co jest dosyć częste ) nie została ustawiona poprawnie przy regeneracji.Z turbiną jest ok. Ciągnie równo od dołu
Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
Z turbiną jest ok. Ciągnie równo od dołu hehe - no ale to w zasadzie nic nie znaczy :)
Zapewniali że kierownica turbiny jest poprawnie wysterowana [emoji16]. Czy tak jest to masz rację, okaże się za jakiś czas.
Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
najczęściej złe ustawienie wstępne jest od razu wyczuwalne, więc jeśli odczucia z jazdy się nie zmieniły, to raczej jest ok.
To ja dorzucę efekt pracy pewnego Pana :wink:
Zaznaczę tylko, że MKIV przedlift 2.0 130 KM (wg dowodu) a nie 140 KM jak jest na załączonym wykresie.
http://www.fotoszok.pl/upload/350277bb.jpg
Oczywiście wiadomo kto robił :diabelek:
Oglądając kilkadziesiąt wykresów przedliftowych 2.0 to jestem pozytywnie zaskoczony i serią 130-->157 KM i tym, że z przedlifta dało się tak wykręcić moc i moment. Jako, że zdarzają mi się trasy autostradowe to moc i moment w wyższych zakresach obrotów jest przydatny. Zastanawiam się tylko czy Mundek ma jakąś blokadę prędkości... :)
kierowcafocusa 15-12-2017, 14:51 dlaczego miałby blokadę?
pamietaj że vmax po chipie może zostać podobne.
górny zakres obrotów w dieslach jest mocno ograniczony
dlaczego miałby blokadę?
Tak jak napisałem, zastanawiam się... Powodem jest "jutłub" na którym oglądałem różne filmiki - wiem wiem ... ;) zaznaczam, że nie jestem fanem prędkości ponad wszystko tylko czasem się zdarza, że przy powiedzmy przy sprzyjających warunkach sobie depnę :diabelek:
Zauważyłem górny zakres obrotów w dieslach jest mocno ograniczony ale do tego przy 230 km/h jeszcze troszkę jest :) po prostu zastanawiam się czysto teoretycznie ile Mundek jest w stanie osiągnąć konkretnie z tym silnikiem. Mam porównanie z poprzednimi moimi autkami, słabszymi, mocniejszymi ale wszystko w PB i szczerze to nawet w serii Ford nie ustępuje ( co do licznikowego ) V-max do Outlandera 2.0T 200 KM
Witam koledzy.
Mam nalatane 240 000 km. (przebieg prawdziwy). silnik dw10c 163km. Da radę coś zrobić przy takim przebiegu? Może 180 lub 190 kucyków.
Nie za dużo by to było na ten przebieg?
z góry dzięki za odpowiedź.
kierowcafocusa 18-12-2017, 08:54 Tak jak napisałem, zastanawiam się... Powodem jest "jutłub" na którym oglądałem różne filmiki - wiem wiem ... ;) zaznaczam, że nie jestem fanem prędkości ponad wszystko tylko czasem się zdarza, że przy powiedzmy przy sprzyjających warunkach sobie depnę :diabelek:
Zauważyłem ale do tego przy 230 km/h jeszcze troszkę jest :) po prostu zastanawiam się czysto teoretycznie ile Mundek jest w stanie osiągnąć konkretnie z tym silnikiem. Mam porównanie z poprzednimi moimi autkami, słabszymi, mocniejszymi ale wszystko w PB i szczerze to nawet w serii Ford nie ustępuje ( co do licznikowego ) V-max do Outlandera 2.0T 200 KM
powiem Ci tak:
Mondeo seria 180KM - ok 220km/h ( licznikowe - o dziwo GPS też 220 :) )
Mondeo chip 207KM - ok 230km/h
Mondeo BOX 195KM - ok 240km/h
ale ilość prób zbyt mała by wysnuwać daleko idące wnioski.
po prostu skrzynia i przełożenia nie pozwalają na więcej.
a dw10f powyżej 3500obr ma mocny spadek
chwileulotne85 18-12-2017, 15:00 Miałem okazję przejechać się Superb 3, 220 km Pb. Odpycha się b. Dobrze. Można jeszcze coś wyciągnąć z tego silnika? Jak wypada on w porównaniu do mk5 w Pb?
R
Można coś jeszcze z tego silnika wyciągnąć, tylko już po gwarancji, bo inaczej na następnym przeglądzie w ASO zaraz wyskoczy info, że silnik ma modyfikowaną mapę i gwarancja papa ;)
Miałem okazję przejechać się Superb 3, 220 km Pb. Odpycha się b. Dobrze. Można jeszcze coś wyciągnąć z tego silnika? Jak wypada on w porównaniu do mk5 w Pb?
R
Można, ale programowo po gwarancji,za to modułem zewnętrznym bez problemu na ok. 260KM :)
chwileulotne85 19-12-2017, 07:07 Dzięki. Po gwarancji mam nadzieję kuzyn odsprzeda mi autko także zgłoszę się do Ciebie
😎
R
ochocinski1986 20-12-2017, 00:03 WITAM.
6 stycznia wizyta w TuneForce Poznań.
Nie ukrywam, że wybór padł poprzez przeczytanie praktycznie calego kompedium wiedzy mk3, mk4.
Biorąc pod uwagę również odleglosc od miejsca zamieszkania.
Pacjent Mondeo mk3 2.2tdci 2006 rej 2007
Przebieg 185 Tkm od nowości w rodzinie.
O co pytać na miejscu jako laik?
Czy jeśli nie mam w planie dalszych modyfikacji jak zmiana intercoolera itd.
To maksymalna bezpieczną granicą dla skrzyni jest faktycznie moment do 400nm?
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
ochocinski1986 20-12-2017, 00:12 Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu TapatalkaPoprawka 8 stycznia
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
O co pytać na miejscu jako laik?
o cenę za usługę :)
TuneFORCE 21-12-2017, 07:36 Miałem okazję przejechać się Superb 3, 220 km Pb. Odpycha się b. Dobrze. Można jeszcze coś wyciągnąć z tego silnika? Jak wypada on w porównaniu do mk5 w Pb?
R
Do TSI mam bardzo fajne BOXy :619:
http://tuneforce.pl/jb4-tsi-tfsi-vw-audi-skoda-seat
Nie ma nic lepszego, a zwłaszcza bezpieczniejszego na rynku
Osiągi jak po programie :619:
Silnik IMO dużo lepszy i bardziej podatny na mody jak 2.0EB
ochocinski1986 21-12-2017, 08:34 o cenę za usługę :)Ona jest akurat dobrze mi znana.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
chwileulotne85 06-01-2018, 10:08 Panowie. W foce mk3 2.0 tdci 2012 polecicie jakiś sensowny setup na ugranie dodatkowych koni poza standardowym chipem?
R
przy ok. 210KM kończy się układ paliwowy, więc ciężki temat
ochocinski1986 08-01-2018, 16:38 No i po wszystkim.
Zadowolonyhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180108/c28e11ee20f6912d5ab087f18c234b21.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180108/907398e296004ff1b19fc931f68e7137.jpg
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
manieksaint 11-01-2018, 09:21 Panowie czy u was po zmianie programu auto zaczelo wiecej kopcic? Przed programem dymek widzialem tylko w nocy przy bardzo mocnym butowaniu jak ktos jechal za mna. Teraz po zmianie programu dymek jestem w stanie zauwazyc w ciagu dnia i zastanawiam sie czy nie za bardzo jest dolany w programie. Ogolnie zmiana wyszla na +, moment i moc przyzwoite tylko te zadymienie mnie zastanawia.
Przedlifty lubią puścić bąka :)
ochocinski1986 11-01-2018, 09:40 Panowie czy u was po zmianie programu auto zaczelo wiecej kopcic? Przed programem dymek widzialem tylko w nocy przy bardzo mocnym butowaniu jak ktos jechal za mna. Teraz po zmianie programu dymek jestem w stanie zauwazyc w ciagu dnia i zastanawiam sie czy nie za bardzo jest dolany w programie. Ogolnie zmiana wyszla na +, moment i moc przyzwoite tylko te zadymienie mnie zastanawia.Moj tez zaczal lekko dymic. Bylo widac to juz na samej hamowni, przy ostrzejszym deptaniu, ale to chyba nie uniknione jak jest +30km.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
2.2 175KM :)
https://images83.fotosik.pl/959/07467af56782a751med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/07467af56782a751)
manieksaint 11-01-2018, 10:53 Przedlifty lubią puścić bąka :)
Żeby to był tylko bąk przy gwałtownym przyśpieszeniu to ok ale tu chmura idzie non stop dopoki nie odpuszcze mu gazu.
Robson102 04-02-2018, 16:33 Mój lekko przykapca, ale w dzień tego nie widać. Przynajmniej nie rzuca się to w oczy.
dragon11115 05-02-2018, 05:51 Najtanszym i szybkim sposobem jest zatkanie egr po tym zabiegu silnik dostaje 10%mocy za free :) a jak ktos juz chce sie bawic w chipa polecam warsztat pod krk gosciu z hamownia i pelna dokumentacja bierze 500zl:)
Robson102 05-02-2018, 09:10 500zł ?
Strach się bać, co ten warsztat ma do zaoferowania i jaką wiedzę posiada.
Chyba, że się mylę.
dragon11115 05-02-2018, 17:48 wyglada na to ze duzo skoro zrobił juz ponad 100 aut i wszystkie lataj
to ze ktos narzucił 2 3 razy takie kwoty i robi na tym majatek to juz inna sprawa
mozna wymienic olej w aso za 200zł albo w warsztacie za 50 decyzja nalezy do ciebie
jak zrobi tak z 3000 aut, to pogadamy :P
dragon11115 06-02-2018, 07:10 Ludzie jedzcie nawet do dubaju tam hans robi za 10k euro kto bogaremu zabroni:)
radek9103 06-02-2018, 18:02 Panowie Mondeo mk4 2.0 TDCI 2008 , ile mocy i nm wytrzyma sprzęgło w manualu?
Zależy jak kto jeździ, u jednego kilkadziesiąt tysięcy u innego kilkaset.
Panowie Mondeo mk4 2.0 TDCI 2008 , ile mocy i nm wytrzyma sprzęgło w manualu?
ok. 50-300tkm zależy od kierownika
ok. 400Nm jeśli wcześniej nie jeździł kierownik, co w 50tkm potrafi zajechać sprzęgło :D
Witam Koledzy
Mondek mk4 2011 2.0tdci nalatane 240 000, mam już zmienioną mapę na 163km
Przy tym przebiegu można kombinować coś z mocą? np. 180-190KM
Tak z Waszego doświadczenia.
maniek860824 22-02-2018, 06:28 Witam Koledzy
Mondek mk4 2011 2.0tdci nalatane 240 000, mam już zmienioną mapę na 163km
Przy tym przebiegu można kombinować coś z mocą? np. 180-190KM
Tak z Waszego doświadczenia.
Wszystko zależy od kondycji silnika - taki przebieg nie wyklucza auta z modyfikacji :wink:
Jedź do tunera a wszystko się wyjaśni :wink:
Mondeo 3 2.0tdci 130
https://images81.fotosik.pl/1003/2d14314d0d83201bmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/2d14314d0d83201b)
Witam
Poszukuje warsztatu na Chip Tuning w moim sam. Ford Mondeo mk4 1.6 Ecobost.
Czy ktoś może polecić jakiś warsztat w Warszawie lub okolicy?
TuneFORCE 22-03-2018, 12:31 Dawaj do Poznania :)
eee tam, dawaj do Krakowa :P :P :P
radek9103 22-03-2018, 17:39 Witam
Poszukuje warsztatu na Chip Tuning w moim sam. Ford Mondeo mk4 1.6 Ecobost.
Czy ktoś może polecić jakiś warsztat w Warszawie lub okolicy?
Z tym silnikiem i warszawą daj sobie spokój :P
Wybór masz dwa psoty wyżej
FilipCio83 17-05-2018, 12:13 Cześć,
ktoś z Was coś wie na temat chipowania mondeo mk4 benzyny 2.3 2010 automat? :)
Nic o chipowaniu tego modelu nie mogę znaleźć.. nie daje to rezultatów czy jak?
FilipCio83 17-05-2018, 12:52 aha dzięki.. a dlaczego tego się nie chipuje?
FilipCio83 17-05-2018, 13:14 Tak, wiem że wolnossący, a ten "eco"chiptuning, że spalanie można zmniejszyć.. bajki?
nie, ale nie każde auto na to pozwala
bo nie ma wyników dodatnich...ujemnych także brak :D
2.2tdci 200KM
https://images82.fotosik.pl/1074/fe0e2a71aff8ce7bmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/fe0e2a71aff8ce7b)
piotrfocustdci 18-05-2018, 18:36 Cześć!
Mam krótkie pytanie. Czy warto wymienić intercooler w Mondeo mk4 2.0 tdci po chipie? Jaką ewentualnie firmę polecacie? Z tego co zrozumiałem z wątku to latem mniejsze spadki mocy w upał?
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
marti_btf 20-05-2018, 10:07 Witajcie, kupiłem właśnie mondeo mk4 2.0tdci + PS. Czytałem wątki o podniesieniu mocy tego autka chciałem zapytać osób, które to zrobiły o wypowiedz na następujące pytania?:
- Jak wygląda sprawa ze spalaniem? Wzrosło? Jest takie samo jak wcześniej? Jak to u was wygląda?
- Czy zauważyliście jakąś równicę jeżeli chodzi o awaryjność podzespołów -np przeguby, turbina, etc?
-Jak znosi to skrzynia PS?
Pozdrawiam
Życzę udanej niedzieli :)
ladam1978 20-05-2018, 10:29 NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW
Hej,
znajdziesz na forum kompendium wiedzy w tej materii [emoji12]
Zależy na pewno wiele od stanu auta, silnika, skrzyni etc. 2.0 TDCI też występowały fabrycznie w różnych wersjach mocy i osprzętu. Przy czym warto to zrobić u sprawdzonego tunera.
Ja zrobiłem swoje 2.0 TDCI 115 km (wg papierów) w manualu ze 148 km i Ok 350 NM, które wyszły na hamowni, na 168 km i 390 NM. Chociaż można robić te silniki nawet do 185 km.
Spalanie średnie po chipie spadło o Ok. 0,5 -1L. Widzę to teraz, gdy po wizycie w ASO zrobili mi aktualizację softu i chip poszedł w cholerę.. [emoji51]
Wcześniej spalanie średnie (2/3 miasto, 1/3 trasa) wynosiło ok. 7,7-7,8 L. Teraz głównie w mieście mam nawet 8,8, ale to problem krótkich odcinków i korków.
Co do awaryjności, to trudno powiedzieć. Z tych rzeczy, które robiłem raczej żadna nie była efektem chipu. I na pewno nie było tak, że po chipie wszystko zaczęło się sypać.
W kwestii PS się nie wypowiem. Ale mam też od niedawna XC60 z 2012 r. w automacie i czytałem że i silniki i skrzynie (chyba są te same co w fordzie) chip znoszą bezproblemowo. Wiadomo, że wszystko zależy od eksploatacji.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Polift 2.0tdci 140
https://images82.fotosik.pl/1078/590cbf88a9e7d08fmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/590cbf88a9e7d08f)
ladam1978 25-05-2018, 20:48 Polift 2.0tdci 140
Konkretnie przyrosło [emoji123]
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
2.2 200 polift
https://images84.fotosik.pl/1082/dac24642446c3076med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/dac24642446c3076)
2.0 140 polift
https://images83.fotosik.pl/1081/963e968cd2e35cadmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/963e968cd2e35cad)
piotrfocustdci 28-06-2018, 21:55 Cześć!
Mam krótkie pytanie. Czy warto wymienić intercooler w Mondeo mk4 2.0 tdci po chipie? Jaką ewentualnie firmę polecacie? Widziałem dedykowany zestaw fmic. Z tego co zrozumiałem z wątku to latem mniejsze spadki mocy w upał?
Czy po takiej operacji należy zrobić nowy program?
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
radek9103 01-07-2018, 16:29 Mniejsze spadki mocy podczas upałów. u siebie mam założony ale aktualnie jeszcze mapy nie robiłem.
piotrfocustdci 01-07-2018, 16:31 Mniejsze spadki mocy podczas upałów. u siebie mam założony ale aktualnie jeszcze mapy nie robiłem.A jakiej firmy kupiłeś? Uważasz, że warto? Pozdrawiam!
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
radek9103 01-07-2018, 16:34 FMIC. Mają gotowe zestawy. W moim temacie masz napisane trochę więcej.
Witam serdecznie wszystkich :)
Jak wygląda kwestia chiptuningu silnika 2.0EB 203KM ze skrzynią Powershift? Jest to bezproblemowe? Jest jakaś różnica, że silnik ze skrzynia siedzą w Volvo, a nie w Fordzie?
Kogo możecie polecić i jakie są ceny?
Pozdrawiam!
:)
Ta skrzynia nie lubi wysokich obrotów więc raczej nikt nie chipuje benzyny z tą skrzynia. Ewentualnie można zmienić na fabryczne 240KM.
Właśnie gdzieś czytałam, że mogą być problemy :(
Zmień sobie mapę na 240, taniej, bezpieczniej a różnice poczujesz.
Zmień sobie mapę na 240, taniej, bezpieczniej a różnice poczujesz.
gdzie to mogę zrobić? czy oprogramowanie volvo jest identyczne jak te z forda?
w sensie, szukac spejalizujacych sie osób w volvo czy w fordzie? :)
Dobra, po kolei. Jakie auto? Ford czy Volvo?
Dobra, po kolei. Jakie auto? Ford czy Volvo?
Volvo S60 z silnikiem Forda 2.0EB 203KM i skrzynia PS :)
nie ma różnic
cały zestaw napędowy 2.0t + PS są identyczne dla Forda i Volvo
nie ma różnic
cały zestaw napędowy 2.0t + PS są identyczne dla Forda i Volvo
Czyli nie ma znaczenia gdzie to zrobię?
Wiem, że masz duże doświadczenie w podnoszeniu mocy, faktycznie skrzynie PS są problemowe?
mogą być problematyczne, ja się z problemami nie spotkałem, ale mówi się o tym
mogą być problematyczne, ja się z problemami nie spotkałem, ale mówi się o tym
Dziękuję! :one:
TuneFORCE 13-07-2018, 06:51 Czyli nie ma znaczenia gdzie to zrobię?
Wiem, że masz duże doświadczenie w podnoszeniu mocy, faktycznie skrzynie PS są problemowe?
I generalnie PS zamula osiągi tego silnika :619:
I generalnie PS zamula osiągi tego silnika :619:
Czytałam, że na hamowni te silniki z PS mają mniejszą moc o jakieś 10KM, ale nie wiadomo czym dokładnie jest to spowodowane :roll:
Cześć,
@ Kiedy następne grupowe chipowanie?
Jak przedstawia się cennik?
Wróciłem się z postami do zeszłego roku i żadnego info nie znalazłem, więc mam wątpliwości, że dobrze szukam ?
Pozdrawiam
Było w styczniu, teraz wrzesień :)
TuneFORCE 08-08-2018, 07:24 Czytałam, że na hamowni te silniki z PS mają mniejszą moc o jakieś 10KM, ale nie wiadomo czym dokładnie jest to spowodowane :roll:
Tym jak jak ta skrzynia przenosi moc/moment na koła
Mondeo 1.6eb 160KM
https://images91.fotosik.pl/15/536fae1510270bbfmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/536fae1510270bbf)
Mondeo 2.2tdci 175
https://images90.fotosik.pl/15/9acb3dff816a87a9med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/9acb3dff816a87a9)
Mondeo 2.5t
[URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/7a5aa2ffbb4fe79d]https://images89.fotosik.pl/15/7a5aa2ffbb4fe79dmed.jpg[/URL
TuneFORCE 30-08-2018, 03:33 DW10C 140KM
https://images92.fotosik.pl/27/bfd46cc3ba560621med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/bfd46cc3ba560621)
Seria na naszym FB:
DW10C
https://images92.fotosik.pl/28/684d55fad1f6b3b6med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/684d55fad1f6b3b6)
TuneFORCE 31-08-2018, 05:51 Foka z DW10C :one:
https://images90.fotosik.pl/28/273e03255c1d68d5med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/273e03255c1d68d5)
Seria na naszym FB:
Kamillo96 01-09-2018, 05:07 Panowie co sądzicie o chipie do mondka 2.0 TDCi 140KM;>
Mondeo przedlift i S-max polift
https://images90.fotosik.pl/28/fcedaf7509e87e82med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/fcedaf7509e87e82)
https://images91.fotosik.pl/28/8e11e39b2ba4879emed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/8e11e39b2ba4879e)
Kamillo96 01-09-2018, 14:01 A jaką jest cena jeżeli można spytać?
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=284566
Bump: 2.0tdci 163 :)
https://images92.fotosik.pl/28/ec5c20e7f3239495med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/ec5c20e7f3239495)
2.2tdci 175KM
https://images91.fotosik.pl/30/61c02722576b396cmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/61c02722576b396c)
2.0tdci 163 polift
https://images90.fotosik.pl/30/a485b1e7713efdb8med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/a485b1e7713efdb8)
2,0 l Duratorq DOHC DSL 115 KM
Czy silnik o takim oznaczeniu to ten który da sie zrobić na okolice 200KM, czy to cos innego i co mozna z nim zrobić?
Siedzi toto w przedlifcie wyprodukowanym 18-czerwca 2010 - VIN WF0EXXGBBEAU26724
ok. 175KM 400Nm
Bump: poliftowy 2.0tdci 115 wychodzi tak:
https://images91.fotosik.pl/32/62d2a0dcd492aa42med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/62d2a0dcd492aa42)
MK4 przedlift
https://images90.fotosik.pl/41/ba32b0dceadda234med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/ba32b0dceadda234)
S-max 2.0 140 przedlift
https://images89.fotosik.pl/44/c6ba443e6ac53016med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/c6ba443e6ac53016)
rafal1891 01-02-2019, 12:49 Panowie mam kłopot mam mondeo mk4 2.0 140 km 2008 r. Facet usuwał mi dpf i zaproponował chipa . Samochód idzie zauważalnie lepiej ale na 4 biegu miedzy 1900 a 2100 obrotów na pełnym ogniu autem trzęsie na 5i 6 tez czuć ale duzo słabiej . auto nie bylo na hamowni, problem lezy po stronie auta czy programu ? POZDRAWIAM
rafal1891 01-02-2019, 13:24 A jakaś argumentacja ,.bo nie wiem jak z nim gadać ? Z góry dzięki
pewnie dowalone momentu za dużo od dołu i tarmosi napędem - argument banalny - wgrać serię, jak problem ustąpi to wiadomo co jest przyczyną.
Robson102 08-03-2019, 21:25 Nie wiem jak mocno to się objawia u Ciebie. U mnie też są wibracje przez chwilę.
Sprzęgło nieogarnia momentu.
Jak się jedzie normalnie bez szaleństw, to jest ok.
wojtisek1 16-03-2019, 11:17 robił ktoś może i ma jakiś wykres kugi z dizluchem 180KM w manualu ?? Chce zrobić program . Bardziej Vtech czy Tune Force ??
Bardziej Vtech czy Tune Force ??
Polecam gorąco, sam korzystałem z usług Grześka
https://www.google.pl/search?ei=ENyMXJjfOYHLrgTygJgQ&q=gcs+tuning&oq=gcs&gs_l=mobile-gws-wiz-serp.1.3.0i131l2j0l2j0i10j0l3.837.20845..23005...1 .0..2.411.1425.0j5j0j1j1....2..0....1.......8..35i 39j46i131.0_ndgNKvqbk#trex=m_t:lcl_akp,rc_f:nav,rc _ludocids:9502473726512510437,rc_q:GCS%2520Tuning, ru_q:GCS%2520Tuning
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
wojtisek1 16-03-2019, 11:50 Kraków za daleko, albo Trójmiasto albo Olsztyn
wpadaj do Przuszcza Gdańskiego, mam tam swoje "zdalne ręce" :D
wojtisek1 16-03-2019, 12:08 wpadaj do Przuszcza Gdańskiego, mam tam swoje "zdalne ręce" :D
daj namiary, to po pierwsze. A drugie: robiliście takiego dizlucha ?? Przypomnę 2 litry, 180KM manual 4x4. Jaka cena i ile bezpiecznego przyrostu ??
TuneFORCE 11-04-2019, 23:09 Tutaj fajny wykresik DW10 :)
https://images89.fotosik.pl/160/49b7f97a4424a44dmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/49b7f97a4424a44d)
Seria tutaj: https://www.facebook.com/TuneFORCE/posts/1635662356536990
krysiu21 13-04-2019, 18:28 Wyprzedzanie to teraz chwilka, mondeusz dostał drugie życie. Dzięki wielkie.
suchy0070s 14-04-2019, 20:40 Heko...jaki koszt chipsa dla forumowicza i jaki efekt orientacyjny dla Mondeo Mk4 2011 VIN:WF0GXXGBBGBT59580.
radek9103 17-04-2019, 20:17 W DW10 jest potrzeba wyjęcia sterownika czy wszystko idzie po kablu i ile czasu trzeba zarezerwować ;)?
Gotowce u heho do tego silnika są wgrywane po kablu.
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
W DW10 jest potrzeba wyjęcia sterownika czy wszystko idzie po kablu i ile czasu trzeba zarezerwować ;)?
nic nie trzeba wyciągać :D
ok. 1-2h
Bump: Gotowce u heho do tego silnika są wgrywane po kablu.
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
ty naprawdę weź się ..bnij w końcu w czoło, bo nic ci już nie pomoże
... chyba że nagrasz kolejnego, nudnego, stękanego vloga :D :D :D
Gotowce u heho do tego silnika są wgrywane po kablu.
wszyscy wgrywają po kablu, i większość wgrywa do tego silnika gotowce bo ameryki już w tym silniku nikt nie odkryje.
Wiekszośc czyli kto jeszcze po kablu gotowce wgrywa?
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
totek2 - każdy mierzy swoją miarą. Miałem okazje kilka tygodni temu robić Conversa przy aucie z softem zrobionym i tez mu powiedzieli, ze Ameryki nie mozna już odkrywać. Po przejechaniu się okazało się, że nie da się jeździć w obrotach 1800-2200 bo sprzęgło wysiada. Wgrywajacy mówił, że tak ma byc i kazał mu jeździć. Uśmiech właściciela bezcenny po wgraniu softu który przygotował Heko. Nagle da się jeździć. Czyli jednak można.
po wgraniu softu który przygotował Heko
ale nadal to gotowiec a to że ktoś miał do d...py gotowca to już inna bajka.
Logi też robicie czy nie ma sensu?
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Nazywaj jak chcesz. Problem taki, że trzeba wiedzieć co się robi i mieć możliwość zmiany 'gotowca'. I tutaj pojawia się problem taki jak opisałem powyżej. Bardzo częsty w DW10. Na szczęście da się go rozwiązać.
Rozumiem ze przy gotowcach nikt w logi się nie bawi?
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
heko sprawdź pw, pisałem parę dni temu :)
heko sprawdź pw, pisałem parę dni temu :)
nie mam nic od Ciebie :)
To i ja wrzucę tu swój modzik.
Mondek MK4 z końcówki produkcji, grudzień 2013. Był 140, potem softowo zmiana mapy na 163 (to wykres serii w tym przypadku) i finalnie 185 KM i 420NM.
Tak z waszego doświadczenia, należy na coś zwracać uwagę czy but do gleby i śmigamy. Może się coś popsuć ? Gniazda zaworów wypalić czy jakieś inne zjawiska mogą nastąpić ?
Pozdro
Robson102 07-06-2019, 21:05 A sprzęgło daje radę przy takim momencie? Bo u mnie jest różnie.
Takie pytania do ogarniętych:
Mam silnik 2.0 TDCI 130 KM (kod: AZBA). Czy da radę coś z niego wykrzesać ?
Dodatkowo skrzynia automat AWF21 - nie posypie się przy ewentualnej modyfikacji ?
Jakie są negatywne skutki zwiększania mocy/momentu w dłuższej perspektywie ?
Miałęm ten sam silnik, ale w manualu i po chipsie było 172KM i 402Nm.
Przy automacie będzie troszke mniej - zapewne w okolicach 160-165KM i ok. 370-380Nm, co i tak oznacza przynajmniej okolice przyrostu mocy o 25-30KM i momentu o 40-50Nm.
Przede wszystkim bardzo zyskasz na elastyczności bo wydłuży się znacząco zakres użytkowy momentu.
Byłoby nieźle. Teraz czuję, że skrzynia jakby mi "zamula" - trochę temperuje silnik w temacie dynamicznego startu czy przyśpieszenia. Czy po takim zabiegu trzeba robić adaptację skrzyni ?
A sprzęgło daje radę przy takim momencie? Bo u mnie jest różnie.
Jak kręcę go normalnie do 2.5k rpm i więcej to zmiana biegu i but w podłogę nie ma problemu.
Ostatnio chciałem przy 40km/h zmienić z 2 na 3 z przygaziwaniem do 3krpm to sprzęgło miało uślizg i odpuściłem.
Ogólnie jest fajnie, pali około litr więcej zupy, choć może to upały ostatnio bardziej męczą klimę.
420Nm jest trochę za dużo, sprzęgło klęknie dość szybko :(
gruber000 24-06-2019, 09:12 420Nm jest trochę za dużo, sprzęgło klęknie dość szybko :(
Co to znaczy dość szybko? Ja w swoim przedlifcie mam 430Nm od 45kkm na oryginalnym sprzęgle i jest ok, z tym że nie cisnę go non stop na maxa, raczej z głową ;)
mówię z doświadczenia setek sztuk tych aut, jesli będzie odczuwalna wibracja w okolicy 2000obr. sprzęgło dość szybko ulegnie spaleniu
gruber000 24-06-2019, 11:46 Ok to rozumiem, tylko pytanie czy takie wibracje będą występowały zawsze przy tych 2000obr czy tylko przy pełnym bucie? U mnie zdarzyło się kilka razy przy pełnym bucie, gdy chciałem mocno przyspieszyć i tylko na 6 biegu.
Da się w ogóle jakoś mechanicznie wyeliminować te drgania - oprócz zmiany softu i obcięcia momentu?
przy pełnym bucie, zazwyczaj na wyższych biegach
to mikro uślizgi sprzęgła i rezonans dwumasy
tylko mocniejsze sprzęgło (np. obite kevlarem) albo korekta softu
w gorące dni występuje rzadziej, bo spada moment obr.
jak będzie chłodniej, wibracje będą częstsze
piotrfocustdci 24-06-2019, 12:45 Mam pytanie. Mondeo 2.0 mk4 polift tdci po chipie. Ostatnio bardzo ciepło i zastanawiam się czy warto zmienić intercooler. Jako najlepiej kupić, aby nie modyfikować mocowań itp.?
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
gruber000 24-06-2019, 13:20 przy pełnym bucie, zazwyczaj na wyższych biegach
to mikro uślizgi sprzęgła i rezonans dwumasy
tylko mocniejsze sprzęgło (np. obite kevlarem) albo korekta softu
Ok, rozumiem, pytam, bo sprzęgło już ma sporo nalatane i będę je wymieniał, a myślałem, że problem jest z dwumasą.
dwumas się tak czy inaczej rozleci, bo te wibracje/uślizgi przegrzewają wszystko
Cześć. Ostatnio zrobiłem Chipa swojego wozu Mondka 2.0 140KM. Jak go piłowałem na autostradzie wyskoczył błąd P0094 auto jechało, po wyłączeniu błąd zniknął. Jak jadę spokojnie raczej nic się nie dzieje Czy należy się tym błędem przejmować? Ponadto Pan który robił mi czipa zwrócił uwagę na dołek w wykresie w okolicy 3500 rpm, wspomniał że to może być wina wtrysków, czy to możliwe?
to błąd który występuje przy:
niedrożnym filtrze paliwa
słabej pompie wtryskowej
przelewających wtryskach
Dzięki. Tak właśnie mi podpowiedziano. Zapodałem oczyszczacz do wtrysków i będę obserwować, ale obawiam się zbliżających kosztów $$
Mam jeszcze pytanie czy na ten silnik nie za dużo Nm?
Jordan_23 07-07-2019, 15:46 mówię z doświadczenia setek sztuk tych aut, jesli będzie odczuwalna wibracja w okolicy 2000obr. sprzęgło dość szybko ulegnie spaleniu
Potwierdzam...Max 400niutów...w przedlifcie. latem przy 410nm 180KM ok ale zimą wibracje częste...korekta i jest ok..wibracje przy 2tys obrotów to za duzo Niutów
pincetzloty 28-07-2019, 11:05 Czy ktoś po chipie miewa problemy z przyspieszaniem na rozgrzanym silniku? Mk4 2.0 tdci 2014
Przykład: tempomat w trasie ustawiony na 150km/h, zwalniam do 120, kilkam restore na tempomacie, samochód szybko przyspiesza, przy 140km/h przyspieszenie się wyłącza.
Drugi przykład: w trasie standardowa jazda 150km/h, zwalniam do 120, przyspieszam nogą gwałtownie, silnik łapie obroty do 2700 i za chwilę spada do 2500 ale przyspiesza.
Dzieje się*tylko tak na długich trasach.
Może być związane z chipem czy nie? Jak sądzicie?
pincetzloty 30-07-2019, 13:58 Bardziej sprzęgło
sprzęgło to nie w drugą stronę? w sensie nie byłoby gwałtownych skoków obrotów?
przebieg mam 119k, ostatnie 30k chodził pratkycznie tylko po autostradach.
ppawel239 05-08-2019, 22:56 Cześć. Mondek MK4 2009 r. 140km przebieg 222000.
Spokojna jazda, co dzień praca - dom, ok 25 km w jedną stronę, raz/dwa razy w tygodniu wypad do Krk ok 120 km w jedną stronę, średnie spalanie 5.8l/100km
Pytanie czy ugram jeszcze coś po chipie, głównie myślę o spalaniu?
TuneFORCE 06-08-2019, 19:04 Cześć. Mondek MK4 2009 r. 140km przebieg 222000.
Spokojna jazda, co dzień praca - dom, ok 25 km w jedną stronę, raz/dwa razy w tygodniu wypad do Krk ok 120 km w jedną stronę, średnie spalanie 5.8l/100km
Pytanie czy ugram jeszcze coś po chipie, głównie myślę o spalaniu?
Pytasz serio, czy sobie jaja robisz?
Witam , Panowie mam pytanie odnośnie czujnika powietrza mk4 2.5t , czy w IC Fmic-a konieczne jest wspawanie blaszki alu pod w/w czujnik?
Ścianki są grube , przy wlocie jest możliwość wstawienia czujnika i przykręcenia go śrubą z nakretką .Czy chodzi o uszczelnienie oringiem i głębokość na jaką wejdzie czujnik?
Znam osoby które zamontowały ten czujnik w kolanku silikonowym i im to zadziałało i nadal działa ...
|
|