januszstom
08-07-2010, 10:36
Oto i obiecany wykres:
Zobacz pełną wersję : [Ogólne] Mondeo MK3 , MK4 CHIP TUNING - kompendium wiedzy januszstom 08-07-2010, 10:36 Oto i obiecany wykres: Cobretti 08-07-2010, 11:51 a powiedz Janusz - miałeś coś wcześniej dziubane czy to taka nie typowa seria u Ciebie ?? januszstom 08-07-2010, 12:06 Nic wcześniej nie było dłubane aczkolwiek przez krótki okres czasu użytkowałem boksa chipexpress(from UK).Też byłem zaskoczony rezultatem liczyłem na jakieś 200-210PS a tu taka niespodzianka.Oczywiście auto było hamowane bez boksa Snajper_881 08-07-2010, 12:58 Panowie, dziś zasłyszane w pracy, nie mogłem się powstrzymać, żeby Wam o tym nie powiedzieć :D. Otóż, znajomy w pracy mówi, że chciałbym sobie trochę "skubnąć" C5 bodajże. Ma tam 110KM HDi. Twierdzi, że znalazł tunera co zrobi mu to za....uwaga -1700zł i na zapytanie czy da się wyciągnąć 140KM powiedział "Oczywiście". Dobra, to to jest jeszcze nic. Gość twierdzi, że musi wziąć auto na tydzień, bo według niego, tyle to trwa. Wgrywa "nowy" program (ja tam nie wiem co taki gość może wgrać bo chyba nie mapę wtrysków) po czym jeździ sobie autem klienta cały tydzień testując go, wpadając podobno czasem na hamownie. Normalnie byłem w szoku ja to usłyszałem... Zaproponowałem podsuniecie pewnej najlepszej firmy w Polsce, z działań których jest bardzooo zadowolony, która zrobi to za taką i taką cenę (normalna, Citroen nie jest klubowiczem :D ) która zresztą i tak jest mniejsza niż 1700zł to otrzymałem odpowiedź sugerującą iż ten tuner wie co robi bo taki program trzeba "DOKŁADNIE" dopasować do auta. Według tych panów, "DOKŁADNIE" znaczy wożenie się autem klienta przez tydzień... Od dziś wiem już tak naprawdę, że między firmą tuningującą a firmą profesjonalnie tuningującą jest kilka epok różnicy...takim o to początkującym burakom oddajemy nasze auta...Czy warto? jvc 08-07-2010, 13:30 Jakaś masakra normalnie i jeszcze takiemu nie przegadasz :D Wojtek 08-07-2010, 13:32 Według tych panów, "DOKŁADNIE" znaczy wożenie się autem klienta przez tydzień... Nic tylko posprzedawać auta i założyć " TAKĄ " firmę tuningową...:D:D:D:D heko 08-07-2010, 14:16 Nic tylko posprzedawać auta i założyć " TAKĄ " firmę tuningową...:D:D:D:D ..ja bym jeszcze założył wypożyczalnie autek:P keisim 09-07-2010, 12:05 A ja myślę, że obserwowanie autka przez tydzień to bardzo dobry pomysł przy indywidualnym tuningu. Przykład - niektóre, nieprzyjemne objawy przy struganiu 2.5T nie wyszły na hamowni... Oczywiście nie zaprzeczam, że w tym przypadku może być to wkręt. Snajper_881 10-07-2010, 14:49 Już chyba lepiej, żeby klient się zjawiał np. co drugi dzień na "kontrolę" :D. W końcu o on będzie jeździł tym autem a nie tuner. Faktycznie, może pomysł nawet dobry, ale mimo wszystko z początku nie mogłem w to uwierzyć i myślałem, że mnie kolega wkręca... oobe 14-07-2010, 08:02 Czy ktoś Chipował MK4 2.0 85kW / 115KM ? Widziałem, że nie można kupić tej wersji silnikowej w titanium, w Polsce. zenekiruk 14-07-2010, 21:50 mozecie mi powiedziec co o tym myslicie?? http://www.mybluefin.co.uk/search?make=9&fueltype=1&model=61&variant=995 heko 14-07-2010, 22:22 mozecie mi powiedziec co o tym myslicie?? http://www.mybluefin.co.uk/search?make=9&fueltype=1&model=61&variant=995 ...w Polsce mamy wersję RTS vtech....różnica taka że możesz mieć 3 programy...oryginał...chip 1...chip 2 http://gcarsolution.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Itemid=9 januszstom 15-07-2010, 05:59 mozecie mi powiedziec co o tym myslicie?? http://www.mybluefin.co.uk/search?make=9&fueltype=1&model=61&variant=995 Spytaj Ravica - on jest bardzo zadowolony zwłaszcza po tym jak V-tech nie podołał z jego autem(2,5T), zresztą na forum są jeszcze i inni użytkownicy Bluefin-a..... 2 sprawa Bluefin wychodzi znacznie taniej niż RTS......sam wcześniej chciałem zakupić ale Bluefin nie czyta Mondków 2,2TDCI począwszy od 08-2008 bolek-tarnow 20-07-2010, 21:54 heko a jak wyglada z chipem w benzynie, jakie koszta, ile mozna zyskac (mniej wiecej) i czy wogole jest mozliwe? heko 20-07-2010, 22:18 ..lipa..nawet nie ma co próbować..w V-ce 2.5 robi się parę kucyków...w ST 220 coś się dzieje :)...ale mniejsze wolnossące zapomnij:( bolek-tarnow 21-07-2010, 10:55 dzieki za szybka odpowiedz :) pozdrawiam ADELAJDA 25-07-2010, 11:51 Heko, a jak sprawa ma się z modyfikacjami w aucie ze skrzynią Tiptronic w Mondeo MKIII 2.0TDCi? Czipsy można spokojnie wgrywac czy lepiej tego nie robic ze względu na skrzynię? heko 25-07-2010, 12:31 ...spoko..te skrzynie dają sobie świetnie radę..wytrzymują spokojnie ponad 400Nm..tylko trzeba o nie dbać..olej itd.. 93karol 25-07-2010, 16:10 mam pytanko, jaką moc mógłbym wyciągnąć z 2.0 tddi aktualnie 115km (nie mierzone tyle w papierach jest) i oczywiście jak to wpłynie na spalanie oraz jak to cenowo wygląda? znalazłem ciekawą oferte : http://tdi-racing.pl/do_allegro/wykresy.htm czy ktos korzystał z usług tego zakładu? pasowało by mi coś bliżej, znacie jakieś warsztaty z okolic wojewodztw podkarpackie,świętokrzyskie, lubelskie? heko 25-07-2010, 19:16 TDDI 115KM można zrobić na jakieś 140KM i + 50Nm:P..spalanie jak to po chipie spada.. ..co do cen...jak zawsze mamy dla forumowiczów ofertę specjalnąg:DD... do nas nie masz daleko... ... ten allegro tuning sobie odpuść...Ford to inna bajka... a hamownia którą dysponują to zabytek z miniaturowymi rolkami i pomiarami z kosmosu:roll: Speedy_xx 26-07-2010, 13:10 Czołem. Ktoś może się pokusi o zinterpretowanie tego co się dzieje między 2600rpm a 3800rpm. Dodam ,że samochód generalnie sprawuje się ok. Pomiar spalin wychodzi cacy (podejrzewałem sondę którąś), nie ma objawów wyraźnych klapek w kolektorze (tzn nie hałasują). http://img413.imageshack.us/img413/2894/wykreso.jpg Pośpiech 26-07-2010, 14:11 Chyba powinieneś dołączyć wykres :) Speedy_xx 26-07-2010, 14:48 noo.... dołączyłem..(???).... i nawet go widzę teraz pisząc tą odpowiedź jvc 26-07-2010, 15:06 Ja go widziałem wcześniej ale coś znikł teraz :D Speedy_xx 26-07-2010, 15:18 Róbcie sobie jaja...róbcie. Może ktoś napisze coś mądrego wreszcie. Pośpiech 26-07-2010, 15:35 Ale ja naprawdę nie widzę tego wykresu ... nie wiem dlaczego. Speedy_xx 26-07-2010, 15:37 No to jeszcze raz: http://img137.imageshack.us/img137/3684/wykresh.jpg jvc 26-07-2010, 15:52 Teraz są dwa, ja też potwierdzam że wcześniej nie było :) ,może heko się wypowie co z tym wykresem jest nie tak bo to nie moja działka niestety kola1971 26-07-2010, 21:04 Witam. Może nie ma się czym chwalić ale co tam...: http://www.uinf.com.pl/kuga/chip.jpg W tym miejscu pytanie do bardziej zorientowanych - poprawiać coś jeszcze (chodzi mi o zakres 1500 - 2000) czy ze względu na żywotność sprzęgła i skrzyni zostawić tak jak jest? Odczucia z jazdy (subiektywne) jak najbardziej na "+". Autko robione w Łowiczu - obsługa super! Snajper_881 26-07-2010, 21:17 Widzę, że tak jak u mnie, jest .............. potem zaraz spada... Praktycznie zero płaskiego przebiegu. Frajda bezcenna ale zawsze mogłoby być lepiej :D heko 26-07-2010, 22:53 ...całkowicie standardowy wykresik..nic nadzwyczajnego, przyrost mocy w tym zakresie jest wolniejszy co powoduje spadek momentu ...układ zasilania-dolotowy ma właśnie taką charakterystykę..:P ...tu dla przykładu wykresy z 3 rożnych Mondków 2.0 http://img375.imageshack.us/img375/8756/mond2.jpg (http://img375.imageshack.us/i/mond2.jpg/) http://img28.imageshack.us/img28/4347/mond3.jpg (http://img28.imageshack.us/i/mond3.jpg/) http://img801.imageshack.us/img801/1556/mond1.jpg (http://img801.imageshack.us/i/mond1.jpg/) (http://img266.imageshack.us/i/mond1.jpg/) Polarny 27-07-2010, 07:51 kola1971 wrzuć mniejszy wykres, bo rozjeżdżasz forum. A co do wyniku, to fana seria. Tylko nie wiem, czy nie chciałbym przesunąć szczytu górki do 2000 rpm. Bo tak naprawdę maksa przesunęli Ci z 2200 rpm na 2350 rpm. Ale to niech wypowiedzą się więksi znawcy - ja jestem rekreatą. b@rth 27-07-2010, 13:14 Witam. Może nie ma się czym chwalić ale co tam...: ... Odczucia z jazdy (subiektywne) jak najbardziej na "+". Autko robione w Łowiczu - obsługa super! czy dobrze czytam ? seria 150 kucy a virus 168 ?? Polarny 27-07-2010, 13:25 No też się dziwię. Bo z opisu jest 136 KM. Czyli który to TDCI? Ten nowy czy ten stary? Z Serii powiedziałbym, że raczej ten nowy - i wtedy fajny bonus od fabryki te 150 KM. Ale z drugiej strony wykręcony na 168 KM - wydaje mi się, że tak z 175 KM powinno być. Ale jak pisałem - niech powiedzą Ci, którzy w tym siedzą. b@rth 27-07-2010, 13:31 No też się dziwię. Bo z opisu jest 136 KM. Czyli który to TDCI? Ten nowy czy ten stary? Z Serii powiedziałbym, że raczej ten nowy... chyba masz na mysli stary, bo nowy ma seria 160 kucy Speedy_xx 28-07-2010, 20:18 Dzięki za info myślałem ,że to siodło to skutek nieszczęsnych klapek w kolektorze (które właśnie w duratecu generują jęki a'la TDCI) Slowik99 01-08-2010, 23:07 Czy do MKIV 1,8 TDCI wersja 100 km można wgrać fabryczny soft od wersji 125 km i po takiej modyfikacji zawirusować go wyżej??? heko 01-08-2010, 23:11 Czy do MKIV 1,8 TDCI wersja 100 km można wgrać fabryczny soft od wersji 125 km i po takiej modyfikacji zawirusować go wyżej??? ..no niestety nie...każdy sterownik chodzi na określonym sofcie..i nie ma możliwości wgrać softu z 125 KM ...masz taką wersje i tyle...zresztą różnica jest nie tylko w samym sofcie...jedyne co możesz zrobić to go zachipsować:P jvc 01-08-2010, 23:12 Zapewne się nie da bo silniki różnią się nie tylko softem, tak słyszałem, poza tym nawet gdyby, to kto Ci to wgra ? ASO? ;) Slowik99 01-08-2010, 23:15 ok, to w takim razie co możemy z niego wyciągnąć :619: Auto ma tydzień, 2500 przebiegu. Z katalogu Forda wynika, że jest 100 km i 280/295 niutków. Ogólnie od ok 1800 do 2600 przyspiesza całkiem nieźle ale później słabnie, da się przedłużyć moment - bo najbardziej mi zależy na poprawie osiągów w trakcie wyprzedzania jvc - liczyłem raczej na kopie Twojego, którą heko ma gdzieś zapisaną :D heko 01-08-2010, 23:19 ..heh..żeby to było takie proste:roll:...to zawsze trzeba zrobić na bazie oryginału...po wgraniu softu JVC pozostała by tylko lawetag:galy ...po chipsie moment rośnie i ciągnie spoko do 4000 :D ..Slowik zmień sygnaturkę..bo wychodzi na to że jeszcze autka nie masz :P Slowik99 01-08-2010, 23:24 ..heh..żeby to było takie proste:roll:...to zawsze trzeba zrobić na bazie oryginału...po wgraniu softu JVC pozostała by tylko lawetag:galy ...po chipsie moment rośnie i ciągnie spoko do 4000 :D ..Slowik zmień sygnaturkę..bo wychodzi na to że jeszcze autka nie masz :P ok, czyli wycieczka do Krakowa i wirusek :619: A robiliście już chipsa dla tego silnika :!!: Sygnaturka zmieniona heko 01-08-2010, 23:28 ...robiliśmy...wychodzi jakieś 120KM i 350Nm...czyli prawie wersja 125g:DD Slowik99 01-08-2010, 23:33 To moment jest lepszy niż 1,8 125 bo tam 340. Jestem na koniec sierpnia w Krakowie to musimy się umówić 8) bo te 55 niutków to mi wiele nerwów na trasie zaoszczędzi Swoją drogą moment będzie po chipsie większy niż w 2,2 150km avensisie :diabelek: (tam 340 jak w mondku 2,0 TDCI) heko 01-08-2010, 23:37 ...daj wcześniej znać...żeby termin uzgodnić :D Slowik99 01-08-2010, 23:39 odezwę się przynajmiej z tygodniowym wyprzedzeniem g:DD daj znać na priva ile mnie ta przyjemność będzie kosztować jvc 02-08-2010, 06:50 To moment jest lepszy niż 1,8 125 bo tam 340. Aż tak bym nie wpadał w euforię, bo w 1,8 tdci fabryka na hamowni zwykle wychodzi około 130KM i 360NM ;) Poza tym porownanie do silnika 2,0 lub 2,2 jest troche nie na miejscu bo przebieg krzywej momentu w porównaniu do nich wygląda bardzo kiepsko, liczy się średni moment a nie maksymalny ;) Slowik99 03-08-2010, 12:36 jvc, ale idąc tym tropem to u mnie też będzie więcej niż w katalogu :D A co do przebiegu krzywej to niestety muszę się z Tobą zgodzić :027: ale i tak trzeba chipsować :D bo zawsze lepsze 350 z kiepskim przebiegiem krzywej niż 295 z takim samym:619: dbdrag 04-08-2010, 17:19 To ile kosztuje na dzien dzisiejszy chipowanie tdci130km jvc 04-08-2010, 17:31 ale i tak trzeba chipsować :D Oczywista oczywistość :D Cobretti 05-08-2010, 07:27 To ile kosztuje na dzien dzisiejszy chipowanie tdci130km zapytaj Heko na PW ;) ale i tak trzeba chipsować Oczywista oczywistość ocipieli chłopaki :D PS. ja też ;) trtami 12-08-2010, 09:50 Czy to możliwe aby po chipie auto samoistnie wróciło do standardowego oprogramowania? Mam RTS V-tech i po zimie zachipowalem auto, a ostatnio jakby straciło moc..... Wgrałem jeszcze raz chipa i znowu jakby odżył chip.....(znowu jest OK) Stąd moje pytanie czy po jakimś czasie auto uczy się samo optymalnych nastaw .....? w odniesieniu do typu jazdy kierowcy. jazzmattazz 12-08-2010, 11:03 Mam czasami to samo wrażenie ale w moim odczuciu wystarczy pojechać w dłuższą trasę (z większymi prędkościami) "przepalić" nagromadzony w mieście syf (mam na myśli TDCI) i wszystko wraca do normy :) Czy to możliwe aby po chipie auto samoistnie wróciło do standardowego oprogramowania? Mam RTS V-tech i po zimie zachipowalem auto, a ostatnio jakby straciło moc..... Wgrałem jeszcze raz chipa i znowu jakby odżył chip.....(znowu jest OK) Stąd moje pytanie czy po jakimś czasie auto uczy się samo optymalnych nastaw .....? w odniesieniu do typu jazdy kierowcy. trtami 12-08-2010, 12:46 Mam czasami to samo wrażenie ale w moim odczuciu wystarczy pojechać w dłuższą trasę (z większymi prędkościami) "przepalić" nagromadzony w mieście syf (mam na myśli TDCI) i wszystko wraca do normy :) No właśnie ostatnimi czasy jezdze po Wawie a w zasadzie to stoje w korkach być może zatyka się filtr DPF.... -tylko gdyby nawet zatykał sie filtr DPF to po wgraniu chipa na nowo, dalej filtr byłby zatkany i i byloby bez rezultatu a u mnie po wgraniu chipa nastapiła zauwazalna poprawa. Karlito 12-08-2010, 13:09 To czasamim jest bardzo subiektywne odczucie na dupohamowni, tez tak miałem ze wydawało mi sie ze raz jest, a raz nie ma (wgrany na stałe), mam koło siebie odcinek testowy z zakretu 40km/h gazu i przy liniach mam miec 130km/h. heko 12-08-2010, 13:36 ...od razu odpowiadam: niema takiej możliwości aby dane w sterowniku się same zmieniły...w trakcie wgrywania chipa dane fabryczne są fleszowane...i niema po nich śladu, więc co jwst w danej chwili wgrana...pozostaje tam na zawsze (do następnej modyfikacji) takitam 13-08-2010, 20:59 Czy to możliwe aby po chipie auto samoistnie wróciło do standardowego oprogramowania? Mam RTS V-tech i po zimie zachipowalem auto, a ostatnio jakby straciło moc..... Wgrałem jeszcze raz chipa i znowu jakby odżył chip.....(znowu jest OK) Stąd moje pytanie czy po jakimś czasie auto uczy się samo optymalnych nastaw .....? w odniesieniu do typu jazdy kierowcy. może to głupio zabrzmi ale mam wrażenie że w nocy auto ma więcej mocy jak w dzień, może to wina różnicy temperatury na dworze ??? TOMAS 13-08-2010, 21:02 Chłodniejsze powietrze jest zasysane jvc 13-08-2010, 21:40 A najlepiej idzie w górach :) Cobretti 14-08-2010, 08:33 a jeszcze lepiej zimą :D wojtekjanus 14-08-2010, 15:13 Najlepsze osiągi diesla to ok +10 stopni i duża wilgotność powietrza lub lekka mżawka. W upał zawsze diesel trochę zdycha... heko 14-08-2010, 15:20 ..tu macie wpływ temp. i ciśnienia atm. na moc auta http://img709.imageshack.us/img709/6654/tabelkal.png (http://img709.imageshack.us/i/tabelkal.png/) takitam 14-08-2010, 21:37 no to nie mam nawet fabryki po chipie przy dzisiejszych upałach ??????? Rijndael 14-08-2010, 21:43 Jak to obliczyłeś? ;) takitam 15-08-2010, 18:17 z tabelki co heko podesłał Ravic 16-08-2010, 16:18 A najlepiej idzie w górach :) raczej wątpię... im wyżej tym niższe ciśnienie a zatem moc spada... im wyżej tym mniej tlenu w powietrzu więc moc spada... heko 16-08-2010, 16:52 ...dokładnie...najlepiej na nizinach (wyższe ciśnienie)... zabut 24-08-2010, 19:02 Trochę przejrzałem wątek, jednak na tych stronach co przeglądałem nie znalazłem odpowiedzi na wszystkie pytania ;) Myślałem o dwóch rzeczach do swojego samochodu oczywiście o chip tuningu oraz o zwiększeniu zimnej siły części turbiny, podzwoniłem trochę po specjalistycznych serwisach. Tylko turboserwis był skłonny się tego podjąć za 1800 zł z regeneracją turbiny plus i tak by musiał do tego pójść program, żeby to zgrać. Robiliście coś takiego jakie efekty? Kogo polecacie w okolicach Warszawy, kto pisze dobre programy. Mam w rodzinie też MK4 nie ma jeszcze ono roku, cały czas na gwarancji, powiedźcie mi, czy ewentualny chip nie przekreśla gwarancji? PAFFCIO 24-08-2010, 19:19 Mam w rodzinie też MK4 nie ma jeszcze ono roku, cały czas na gwarancji, powiedźcie mi, czy ewentualny chip nie przekreśla gwarancji? teoretycznie tak, bo jakakolwiek ingerencja poza ASO w komputer jest złamaniem gwarancji. Jednakże, mam swoje mondeo od września 2007 i 115kkm najechane, a więc jestem po 5 przeglądach w ASO, a chipa zrobiłem przy 5kkm i nigdy nic nie wykryli. Jeżeli Ty im nie powiesz, to go nie znajdą, bo nie szukają. Jeżeli chcesz mieć pewność, inwestujesz w specjalne urządzenie i jeździsz na chipie, a jak jedziesz do ASO, to samemu w parę minut wgrywasz oryginalne, fordoskie ustawienia i temat z głowy. heko 24-08-2010, 22:02 oraz o zwiększeniu zimnej siły części turbiny, ...to się hybryda nazywa....i jesteśmy w trakcie prób montażu i strojenia ..a co do gwarancji...to słabo szukałeś...jest mnóstwo na ten temat...jak Paffcio napisał...niema problemów...zachipowaliśmy co najmniej 30 Fordów z forum na gwarancji...i nikt nie miał problemów:P zabut 24-08-2010, 23:46 Dzięki za odpowiedzi. Dokładnie...nazywa się to hybryda. Jak rozmawiałem z tym gościem z turboserwisu to powiedział, że bezpiecznie powinno dać to około 150 KM więcej, nie pytałem się ile w wersji niebezpiecznej ;) Słyszałem też, że sama zmiana wydechu dużo daje. heko 25-08-2010, 00:04 ...150?...130-stkę robimy bez hybrydy na co najmniej 155...160kM ...co do wydechu, to decat i przelotowy 3" daję niezły efekt INVERTER 25-08-2010, 02:53 A moze ktos podac teoretyczne max. wartosci mocy/dawke jaka sie da uzyskac na fabrycznych wtryskach w 2.0 tdci 130KM. Bo z tego co sie orietuje to przy 180KM jest koniec wiec montowanie chybrydy troche mija sie z celem ?!? No chyba ze ktos wykombinowal jakies wieksze koncowki wtryskow ?!? januszstom 25-08-2010, 11:40 heko napisz coś więcej o tej hybrydzie tak żeby laik okiełznał to swoim umysłem...pierwsze słyszę:shock: zabut 25-08-2010, 19:00 heko napisz coś więcej o tej hybrydzie tak żeby laik okiełznał to swoim umysłem...pierwsze słyszę:shock: Każda turbina jest zbudowana z dwóch części: Część zimna - to ta napędzana, która tłoczy do silnika powietrze i zawarty w nim tlen. Część gorąca - to ta na którą działają spaliny i ją napędzają. Tamten gościu mówił o opcji "bezpiecznej" ale oni zawsze zostawiają sobie dużą rezerwę czyli myślę, że mogłoby wyjść koło 170-180 KM. Koszt tego był całkiem spory z regeneracją turbiny wychodziło 1800 zł. To mniej więcej ile KM i Nm może dać Ci wydech dobrze zgrany z programem? heko 25-08-2010, 19:57 ..wracając do hybrydy...to takie ustrojstwo gdzie w oryginalnej turbinie zostawia się część gorącą (napędzającą) a w części zimniej (pompującej)robi się troszkę miejsca i zakłada wirnik od większej:P ...co do wydechu...to w oryginalnym autku wolny wydech daje niewiele...suszarka się szybciej wkręca...ale w mocno zmodzonym gdzie ilość i prędkość spalin jest znacznie większa...da na pewno dodatkowe 10..15KM INVERTER 25-08-2010, 20:40 Standardowe turbo GT1749v + big intercooler wystarcza do 200KM !!! Hybrydy typu GT1752v/GT1756v/GT1856v i GT1860v to juz 200-260KM!!! 49/52/56/60 to srednice wirnikow w mm. Montuje sie je na pelnym walku, standardowy walek GT1749v jest posrodku zwezony dla zmniejszenia masy ale lubi sie ukrecac !!! Jak ktos nie celuje w 200+ KM to montaz chybrydy niema sensu!!! Z zalozenia hybryde montuje sie tam gdzie sie nieda w prosty sposob zalozyc wiekszej turbiny bo standardowa jest zespolona z kolektorem wydechowym i zeby zalozyc cos innego trzeba by dorabiac kolektor. Niech sie jakis specjalista wypowie co do mozliwosci opuznienia walka zaworow ssacych, napewno jest jakas tolerancja tylko ile jej jest ?!? Nie chodzi mi o tolerancje mechanicznom tylko o zgranie sygnalu czujnika walu i czujnika walka !!! Oktan 25-08-2010, 20:45 ..wracając do hybrydy...to takie ustrojstwo gdzie w oryginalnej turbinie zostawia się część gorącą (napędzającą) a w części zimniej (pompującej)robi się troszkę miejsca i zakłada wirnik od większej:P ...co do wydechu...to w oryginalnym autku wolny wydech daje niewiele...suszarka się szybciej wkręca...ale w mocno zmodzonym gdzie ilość i prędkość spalin jest znacznie większa...da na pewno dodatkowe 10..15KM Heko - daj mi chwilkę i cie nawiedzę na rolkach - będzie można sprawdzić mojego (sam jestem bardzo ciekaw) Oktan 25-08-2010, 20:52 Jak ktos nie celuje w 200+ KM to montaz chybrydy niema sensu!!! Z zalozenia hybryde montuje sie tam gdzie sie nieda w prosty sposob zalozyc wiekszej turbiny bo standardowa jest zespolona z kolektorem wydechowym i zeby zalozyc cos innego trzeba by dorabiac kolektor. czyli: patrz Mondeo o ukręconych wałkach w hybrydach już wiele razy słyszałem, choć podejrzewam że kolesie próbowali wycisnąc ILE SIĘ DA zamiast podejść z głową (aczkolwiek w wielu przypadkach wina leżała w firmie robiącej hybrydę) INVERTER 25-08-2010, 21:22 Te uktecenia walkow wynikajom z przekrecania, wiekrzy wirnik nie potrzebyje takich obrotow zeby wytwozyc porownywalne albo wiekrze cisnienie, niestety pojawia sie problem z ograniczeniem jego obrotow. Nawed przy maksymalnie otwartych zaluzjach turbina kreci dalej do upadlego bo ilosc spalin jaka wytwaza silnik jest prawie dwukrotnie wieksza niz byly to w orginale a rozmiary vnt sie nie zmienily wiec predkosc spalin/wirnika wzrasta jak diabli!!! Pewnom pomocom jest usuniecie ogranicznika otwarcia zaluzji i ustawienie ich max. otwarcia tak ze prawie ocieraja sie o wirnik !!! Ja tak zrobilem :P Oktan 25-08-2010, 21:54 INVERTER - mam prośbę: pisz po polsku :) wracając do twojej turbiny: usunięcie ogranicznika pomogło ?? bo jakoś to dziwnie brzmi wszystko INVERTER 25-08-2010, 23:16 Staram sie jak moge, niemam polskich znakow na klawiaturze a nawed gdybym mial to niewiedzial bym jak ich uzyc :( No pewnie ze pomoglo:P a raczej rozwiazalo problem calkowicie !!! Trzeba rozkrecic turbine (czesc goraca) i wyciagnac koleczek ograniczajacy ruch dzwigni ktura przesowa pierscien sterujacy zaluzjami. A nastepnie wszystko skrecic i odpowiednio wyregulowac. na zgaszonym silniku trzeba tak ustawic dlugosc ramienia od gruszki sterujacej zeby zaluzje niemal dotykaly wirnika( krecisz palcem wirnik i czujesz kiedy chacza a kiedy nie!!!) Silnik zgaszony, sztanga sterujaca maksymalnie wysunieta z gruszki, to wazne !!! PAFFCIO 26-08-2010, 09:56 INVENTER, nie zasłaniaj się brakiem polskich znaków (choć to śmieszne, bo to kwestia ustawienia w OS'ie, a nie fizycznie klawiatury) tylko zwróć uwagę na ortografię, bo czytając Twoje posty zęby bolą! To nie jest żaden problem, zainstalować np Firefoxa i włączyć opcje sprawdzania, działa zupełnie jak w wordzie, wystarczy chcieć! tomiscorpio 26-08-2010, 15:29 paffcio nie wszyscy maja PL jezyk , albo sa zagranica i nie maja pl :D :D a co do reszty to bez komentarza. Mozna robic bledy ale takie calkowite walenie jak gnojem po polu niszczy mi galki oczne :D A co do wczesniejszych rozwazan nad decatem. focus mk2 rs 1 hamowanie 304KM , program zrobiony 340 KM , zalozony wiekszy icek i decat ale tylko za turbo , reszta wydechu bez zmian , daly 350KM do tego poprawiony program i wyszlo 367KM Wiec w autach doladowanych napewno warto inwestowac w icki i wydechy INVERTER 26-08-2010, 15:41 To sie nazywa dyslexia :roll: Tak pisze dyslektyk ktoryod 10lat niemial stycznosci z jezykiem polskim pisanym :( Ja sie staralem jak moge :P Ato jest forum a nie dyktando, z dyktanda mialem 6 za tresz i 1 za ortografie, czyli srednia 3+ wychodzila g:DD To moze sie mie jeszcze zapytaj jak ja zdalem mature z polskiego, bo podchodzilem jako normalny uczen a nie dyslektyk :619: Napisz lepiej cos o tym co sie stanie jak sie opuzni walek zaworow ssacych w 2.0 tdci?!? bo cos czuje ze szybciej go sam przestawie i sprawdze nisz sie doczekam odpowiedzi. Jak narazie to sie tu omawia pisownie a nie zagadnienia zwiazane zwiazane ztuningiem tdci. No ale tak to juz jest ze jak ktos niema nic mondrego do powiedzenia to zeby sie wychylic zaczyna mowic o slabosciach innych. zamiast o wlasnych zaletach. Wiedza jest bezcenna nawed jakby byla napisana alfabetem morsa z bledami :P keisim 26-08-2010, 20:57 INVERTER, racja - wiedza jest najważniejsza... a do formy (w takich przypadkach) da się przyzwyczaić ;) Miło, że udzieliłeś się w tym wątku bo widać, że masz coś konkretnego do powiedzenia. Swego czasu myślałem na poważnie o hybrydyzie ale niestety rozeszło się po kościach (heko zna szczegóły) ale... w domu leży nowa GT1749V więc kto wie... :D Czy wiesz może jaka jest różnica między GT1749V a GTA1749V? INVERTER 26-08-2010, 22:49 Roznica miedzy GT1749v i GTA1749v .. niestety juz nie pamietam :( nie jestem juz tak w temacie jak bylem rok temu:P Jak bym teraz mial wybierac to bym sie niepchal w chybryde. Standardowe turbo+ic+wydech da rade do 200KM. A jak ktos chce modzic to modzic konkretnie, albo wielkie VNT turbo albo zestawik typu turbo-compound. Tylko ze najpierw trzeba wykombinowac jakies sporo wydajniesze wtryski :diabelek: zabut 29-08-2010, 21:21 Tylko ze najpierw trzeba wykombinowac jakies sporo wydajniesze wtryski :diabelek: Inverter jakieś propozycje co do tego? :) A jak w najlepszy i najtańszy sposób uzyskać 170 - 180 KM no i też trochę lepszy moment obrotowy niż po zwykłym chipie? heko 29-08-2010, 21:55 ...w Gaabowym MK3 130 zrobiliśmy 176KM i 427Nm...ale to rzadkość na oryginalnym osprzęcie... INVERTER 29-08-2010, 22:43 Jesli chodzi o wtryski to przy okazji ich regeneracji montuje sie rozpylacze od wersji 2.2tdci i jest 10KM wiecej niz na standardowych :P Niestety niema zadnych wiekszych wtryskow/rozpylaczy do TDCI:( Jedyne rozwiazanie to je zrobic na bazie orginalow w firmie zajmujacej sie tuningiem wyscigowych ciezarowek :619: a to sporo kosztuje :( Standardowe sprzeglo nie przeniecie wiecej niz 450Nm nawed jak jest nowe, no i zacznom sie problemy ze skrzyniom wiec niema co kombinowac z wiekrzym momentem obrotowym niz 400Nm :roll: No ale mozna nieco podniesc moc, a raczej przesunac jej max w okolice 4000obr i to mozna by uzyskac poprzez przesuniecie/opuznienie walka zaworow ssacych, tak mi sie przynajmniej wydaje :619: po czym takim nawed na seryjnym osprzecie powinno sie wyciskac 180KM :P no a z IC+wydech 200KM :619: To jest Ford TDCI, tu nic niema latwo i szybko :619: zabut 30-08-2010, 13:39 ...w Gaabowym MK3 130 zrobiliśmy 176KM i 427Nm...ale to rzadkość na oryginalnym osprzęcie... To co tam było w serii? :) Niezły wynik. Dobra, a jak wygląda dostępność rozpylaczy z 2,2 tdci i koszt? Snajper_881 30-08-2010, 15:35 INVERTER, chłopie ! Słownik ortograficzny do ręki ! Aż oczy bolą... zygir 30-08-2010, 16:53 Witam, ile można wydusić z mondka MK# 90 koni - tak z rezerwą? heko 30-08-2010, 18:00 witam, ile można wydusić z mondka mk# 90 koni - tak z rezerwą? ...MK3??...TDCI??? 90km??? jvc 30-08-2010, 20:06 Grzesiu są takie, sam jechałem i powiem Ci że jest to mocniejsze od mojej xsary 1,9 td też 90 KM :) keisim 30-08-2010, 22:30 INVERTER, chłopie ! Słownik ortograficzny do ręki ! Aż oczy bolą... Ja pierdziu... Snajper, pls czytaj trochę wstecz - napisał, że ma dysleksję, dajcie już chłopu spokój :evil: INVERTER, zainstaluj sobie (edit: jak sugerował wcześniej PAFFCIO) przy okazji firefox w polskiej wersji to pozbędziesz się problemu - będzie Ci podkreślało byki... PAFFCIO 30-08-2010, 23:09 ...INVERTER, zainstaluj sobie przy okazji firefox w polskiej wersji to pozbędziesz się problemu - będzie Ci podkreślało byki... proponowałem wyżej ale bez skutku jak widać...:568::P a czy dyslektyk czy nie, wydaje mi się, że te minimum poprawności, które zapewniają moduły sprawdzające w FF to na prawdę nie jest wielki problem...wystarczy chcieć! :diabelek: INVERTER 31-08-2010, 02:38 Tylko mi niemów ze chciec to móc :diabelek: A jak zrobic ci,si, rz z kropkom itd. :619: Cobretti 31-08-2010, 07:05 A jak zrobic ci,si, rz z kropkom itd. prawy alt i dana literka :) a ź to "alt + x" :) PAFFCIO 31-08-2010, 13:29 prawy alt i dana literka :) a ź to "alt + x" :) pod warunkiem, że pod windozą masz ustawioną "klawiaturę polski (programisty)" w ustawieniach regionalnych - > usługi językowe i tekstowe. Z keisimem, proponujemy raczej koledze automatycznego korektora, który można BEZ PROBLEMU włączyć w firefoksie ;-p tak, chcieć to móc...nawet jeżeli nie do końca samemu :619: zabut 31-08-2010, 14:03 ...w Gaabowym MK3 130 zrobiliśmy 176KM i 427Nm...ale to rzadkość na oryginalnym osprzęcie... Co tutaj była w serii przy pierwszym pomiarze przed chipem? Inverter jak wygląda kwestia dostępności rozpylaczy z 2,2 tdci i mniej więcej jak kształtują się ceny? INVERTER 31-08-2010, 14:26 Stół z powyłamywanymi nogami :619: Poszukaj na alegro :P jak znajdziesz zaworki do TDCI to zapytaj gościa o rozpylacze :diabelek: 176KM/427Nm - też bym chciał wiedzieć ile tam było w serii :027: heko 31-08-2010, 18:06 176KM/427Nm - też bym chciał wiedzieć ile tam było w serii ...155KM i 380Nm. zabut 31-08-2010, 19:19 ...155KM i 380Nm. No, ale to chyba 2,2 tdci :P Nie chce mi się wierzyć, żeby aż tyle było w 2,0 ;) heko 31-08-2010, 19:34 No, ale to chyba 2,2 tdci :P Nie chce mi się wierzyć, żeby aż tyle było w 2,0 ;) ..ale dokładnie tyle było...ze stożkiem:P...a na mojej hamowni wyniki są b. dokładne...nawet wiele osób twierdzi że zaniża:roll: GBB 01-09-2010, 10:33 No, ale to chyba 2,2 tdci :P Nie chce mi się wierzyć, żeby aż tyle było w 2,0 ;) No to zobacz mój przedostatni wykres :) zabut 01-09-2010, 11:48 Powiem Wam, że trochę mnie zaskoczyliście, oczywiście pozytywnie ;) Za nim ja ruszę na hamownie to muszę trochę ogarnąć swój silnik, myślę o tych rozpylaczach z 2,2 tdci o których pisał Inverter. Jeszcze muszę wcześniej zajrzeć jak turbinka się trzyma. Cobretti 01-09-2010, 12:02 a tak przy okazji (tu do Kolegi Heko pytanie) - czy wraz zz przebiegiem moze się coś zmienić ?? mam nowe auto - na razie ma 15.600km teraz kwetia tego, czy wraz z układaniem się auta nastąpią jeszcze jakieś zmiany na + lub - ?? Czy będzie trzeba poprawiać coś ?? heko 01-09-2010, 12:21 ...co do softu..to nic się nie zmienia...a silniczek na pewno się dociera, więc i moc rośnieg:DD...nie wiem jakiego masz moda...czy można coś jeszcze poprawić./.. Cobretti 01-09-2010, 13:46 nie wiem jakiego masz moda... zapytaj w Vtechu ;) z tego co wiem to Oni zrobili wsio co można było... może później się da coś zmienić ?? zabut 01-09-2010, 16:40 Z tego co napisał Heko to tamto Mondeo z tym fajnym wynikiem miało filtr stożkowy. Jedyny jaki widziałem na allegro był do 2,5 V6 i st220 to ten sam? GaBB 01-09-2010, 17:05 No jeśli o mojego mondka, bo o nim pisaliście, chodzi to seria 146KM i 341NM. Po zmienionym całym dolocie 156KM i 379NM. No i po chipie 171KM i 424NM. I faktycznie jak na wynik jeszcze bez zmian mechanicznych to bardzo ładnie i rzadko ponoć spotykane :) zabut 02-09-2010, 00:59 GaBB, a jaki masz tam stożek u siebie? To jest coś takiego: http://allegro.pl/filtr-powietrza-stozek-ford-mondeo-st220-2-5-3-0-i1195184274.html ? GaBB 02-09-2010, 08:15 Cały dolot jest obliczony przeze mnie i wykonany przeze mnie. Takie coś: http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=81157&highlight=sto%BFek Pablo_X 02-09-2010, 17:38 Ja powrócę do wcześniejszego wykresu Napisał zabut http://forum.fordclubpolska.org/images/curves/buttons/viewpost.gif (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=1499929#post1499929) No, ale to chyba 2,2 tdci Nie chce mi się wierzyć, żeby aż tyle było w 2,0 No to zobacz mój przedostatni wykres http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=20685&stc=1&thumb=1&d=1283333623 (http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=20685&d=1283333623) Pomiar dotyczy S-Maxa i jest to zupełnie inny silnik. Nie ma nic wspólnego z PUMĄ :roll: Takie wyniki praktycznie poza zasięgiem PUMY (tzn. rzadko osiągalne dla 2.0). No jeśli o mojego mondka, bo o nim pisaliście, chodzi to seria 146KM i 341NM. Po zmienionym całym dolocie 156KM i 379NM. No i po chipie 171KM i 424NM. I faktycznie jak na wynik jeszcze bez zmian mechanicznych to bardzo ładnie i rzadko ponoć spotykane Zacny wynik g:DD :one: Ale gdzie tym modom do tego 198KM i i 433NM (sam soft) :( http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/ww584_29.jpg Ta sama pojemność, ta sama turbawka a wyniki nawet nie zbliżają się do 200 :( takitam 02-09-2010, 18:00 ford jest niesprawiedliwy !!!!!!!!!!!seria u mnie 141 a po chipie 151 robiony w v-techu , i gdzie tu sprawiedliwość :( podobno po dotarciu ma wskoczyć do 160 ale to musze dopiero sprawdzić, na słowo nie wierzę zabut 02-09-2010, 21:14 Ale Twoja Kuga świeżutka jeszcze bardzo? Właśnie jaki jest dobry przebieg na chipa w sensie po ilu tysiącach najwcześniej? Ale to BMW :P heko 02-09-2010, 21:28 heh..mam takich więcej...zobaczcie te przyrosty i jak trzymają parametryg:DD http://img836.imageshack.us/img836/1521/bmwe60520d177km.jpg (http://img836.imageshack.us/i/bmwe60520d177km.jpg/) http://img834.imageshack.us/img834/4476/bmwhn.jpg (http://img834.imageshack.us/i/bmwhn.jpg/) zabut 02-09-2010, 22:34 Ale chyba grupa VW też się całkiem dobrze chipuje? heko 02-09-2010, 23:13 zobaczcie co robi RedBox z VAG-a http://img163.imageshack.us/img163/4691/skodaoctavia19tdi90hpre.jpg (http://img163.imageshack.us/i/skodaoctavia19tdi90hpre.jpg/) http://img294.imageshack.us/img294/7821/vwpassat19tdi110hp.jpg (http://img294.imageshack.us/i/vwpassat19tdi110hp.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us) zabut 02-09-2010, 23:31 Też ładnie, coby nie mówić Fordy nie są idealnymi samochodami do chip tuningu :P niestety ... :roll: Cobretti 03-09-2010, 12:30 zobaczcie co robi RedBox z VAG-a rozumiem, że pokazujesz to celem udokumentowania jakie słabe parametry mają VW w serii :D 118KM i tylko 230Nm :D a po boxie ma porównywalne z fabrycznym mondkiem 130KM :) Heko...a masz "wyjściowego" 130KM VW ?? Snajper_881 03-09-2010, 20:32 Też ładnie, coby nie mówić Fordy nie są idealnymi samochodami do chip tuningu :P niestety ... :roll: No kłóciłbym się. Mocne serie, niezłe wyniki po chipach. Dobra, może TDCi nie jest bezawaryjne ale konstrukcja o wieki nowsza od TDI. Pompo-wtryski, pompy rotacyjne to już prehistoria. Cobretti 04-09-2010, 08:52 ale konstrukcja o wieki nowsza od TDI no... jak VW poszło w moc to... nikt nie chce tego kupić :D bo sie sypie.... zacytuję jednego z moich znajomych: "wole passata 1.9TDi 105KM wolno jeżdżącego niż 2.0TDi 140KM w serwisie" :) INVERTER 07-09-2010, 14:05 142,7 g/s - na tej wartości kończy się MAF sensor !!! Taki przepływ mam przy 4000obr przy ciśnieniu doładowania 1.3 bar !!! Podnosząc ciśnienie do 1.5 bara osiągam 142,7 już przy 3000obr i tak trzyma do odcięcia :P Zgaduje ze przy 4000obr jest rzeczywiście jakieś 150-155 g/s :027: Zresztą podobnie jest z MAP sensorem, kończy się na 1.5 bara, przy tej wartości silnik pracuje w funkcji overboost i dawkowanie paliwa osiąga wartość graniczną czyli 60,51 mg/s i ani mg więcej :( Ford przegrywa w chiptuningu już w przedbiegach :diabelek: PS: w UK po chipowaniu oprócz nowej mapy wtrysku dodają jeszcze nową mapę dla funkcji overboost o innym dawkowaniu ( zgaduje ze jest takowa gdzieś w sofcie !!!) a jak to wygląda w PL :027: januszstom 07-09-2010, 15:18 w UK po chipowaniu oprócz nowej mapy wtrysku dodają jeszcze nową mapę dla funkcji overboost o innym dawkowaniu A to ciekawe.......może heko coś wyjaśni i dorzuci to i owo heko 07-09-2010, 17:56 ...dlatego wydłuża się czas wtrysku zasadniczego...przy lekko podniesionym ciśnieniu na CR..do tego dla oddalenia płomienia od denka tłoka zmienia się kąty wtrysku...ale i tak wydajność "fordowska" jest słaba :( ..co do overboost...nie mam pojęcia:roll: INVERTER 07-09-2010, 18:48 http://www.youtube.com/watch?v=7heu8njdgfA&feature=youtu.be Na tym filmiku jest 2.0 tdci po chipowaniu w Rtech tuning, dokładnie widać jak chodzi taka mapka z overboostem :619: Ten Mondek ma 183BHP :diabelek: Oktan 08-09-2010, 11:01 142,7 g/s - na tej wartości kończy się MAF sensor !!! Taki przepływ mam przy 4000obr przy ciśnieniu doładowania 1.3 bar !!! Podnosząc ciśnienie do 1.5 bara osiągam 142,7 już przy 3000obr i tak trzyma do odcięcia :P Zgaduje ze przy 4000obr jest rzeczywiście jakieś 150-155 g/s :027: Zresztą podobnie jest z MAP sensorem, kończy się na 1.5 bara, przy tej wartości silnik pracuje w funkcji overboost i dawkowanie paliwa osiąga wartość graniczną czyli 60,51 mg/s i ani mg więcej :( Ford przegrywa w chiptuningu już w przedbiegach :diabelek: PS: w UK po chipowaniu oprócz nowej mapy wtrysku dodają jeszcze nową mapę dla funkcji overboost o innym dawkowaniu ( zgaduje ze jest takowa gdzieś w sofcie !!!) a jak to wygląda w PL :027: no to może wymienić sam map-sensor (na taki do 2-ch bar) i będzie git INVERTER 08-09-2010, 11:13 Wymienić MAP i najlepiej ten kawałek rury w którym jest on osadzony ( to przewężenie też mi się nie podoba :( ) :619: Tylko wtedy trzeba by wpisać do ecu nową charakterystykę pracy danego MAP-sensora :diabelek: Pablo_X 08-09-2010, 18:05 142,7 g/s - na tej wartości kończy się MAF sensor !!! Taki przepływ mam przy 4000obr przy ciśnieniu doładowania 1.3 bar !!! Ale wskazania MAF sensora nie mają znaczenia dla dawkowania paliwa i jego ograniczenia można pominąć. INVERTER 08-09-2010, 18:24 Czyli jak wiem że mam 150g/s przy 4000obr to da rade zrobić 200KM :619: A jak to się ma do MAP sensora jeśli chodzi o dawkowanie :027: na czymś trzeba bazować :619: to dawkowanie no nie :P Wykres dla MAP i MAF sensora http://yfrog.com/cbimgp1487lj Polarny 11-09-2010, 21:46 142,7 g/s - na tej wartości kończy się MAF sensor !!! Taki przepływ mam przy 4000obr przy ciśnieniu doładowania 1.3 bar !!! Zresztą podobnie jest z MAP sensorem, kończy się na 1.5 bara, przy tej wartości silnik pracuje w funkcji overboost i dawkowanie paliwa osiąga wartość graniczną czyli 60,51 mg/s i ani mg więcej :( U mnie max to 2.55 bara i 103.22 g/s przy 2800 rpm. Tak więc chyba to nie zależy od sensora, lecz od softu odczytującego )-: Trochę teraz czasu nie mam, by prześcignąć swojego i porobić logi. Ale za 2 tygodnie będę robił trasę swoim autkiem, to wtedy będzie czas na logowanie. Pablo_X 12-09-2010, 08:57 Czyli jak wiem że mam 150g/s przy 4000obr to da rade zrobić 200KM W naszych warunkach można o 200KM zapomnieć. Wystarczy spojrzeć na efekty najbardziej zmiąchanego i zmodzonego Mondeo MKIII jakiego widziałem (czytałem) -> Mondeo 'Titanium X' 2.2TDCi (http://passionford.com/forum/restorations-rebuilds-and-projects/243788-mondeo-titanium-x-2-2tdci.html). Cobretti 12-09-2010, 12:46 A czy ktoś wie ile może mieć fabrycznie mondek MK III 2.0 125KM ?? i co można z tego wycisnąć ? takitam 12-09-2010, 13:07 my tu piszemy o 2.0tdci że fajnie by było mieć ponad 170 koni a bmw ma seryjnie 2.0 i 204 konie bez modyfikacji:P więc można sie nieźle zbłaźnić przy próbie wyprzedzenia takiego bmw moja kuga ma może 160 koni ale i tak to bardzo mało przy takiej masie, nie jedna a3 lub golf mnie wyprzedza Cobretti 12-09-2010, 13:50 bmw ma seryjnie 2.0 i 204 konie bez modyfikacji a ona nie ma czasem bi-tubo ?? :P więc można sie nieźle zbłaźnić przy próbie wyprzedzenia takiego bmw spój inaczej - taki ktoś w BMW może się nie źle zdziwić gdy mu MK III nie chce odpaść od zderzaka :P moja kuga ma może 160 koni ale i tak to bardzo mało przy takiej masie, nie jedna a3 lub golf mnie wyprzedza na pewno masz inne przełożenia, masz 4x4 który zabiera ciut moc... i nie porównuj się do osobówek ;) ... pokaż wilka np., RAV4 D4d czy podobnym autkom ;) Polarny 12-09-2010, 13:57 A czy ktoś wie ile może mieć fabrycznie mondek MK III 2.0 125KM ?? i co można z tego wycisnąć ? Ja mam takiego Mk3 - w papierach i w eTISie mam wpisane 125 KM. Seryjnie jest 130 KM lub niedużo więcej. Co można wycisnąć (rozumiem, że samym CHIPem) niech odpowie ktoś, kto zawirusował takiego 125 KM. Ja póki co jeszcze tego nie zrobiłem. A co, wracasz do Mondeo? Cobretti 12-09-2010, 13:59 jeszcze nie - ale ściągnąłem takiego (Kolega 8ishop na tym Forum ;) ) i ma wg Microkata 125KM (ale nie ma DPF) .... skrzynia 6 - nawet fajnie się zbiera dlatego pytam czy może mieć więcej niż 125KM PS. jak dobrze pójdzie to wrócę do mondka w przyszłym roku.... Krzysiek 12-09-2010, 15:14 jeszcze nie - ale ściągnąłem takiego (Kolega 8ishop na tym Forum ;) ) i ma wg Microkata 125KM (ale nie ma DPF) .... skrzynia 6 - nawet fajnie się zbiera dlatego pytam czy może mieć więcej niż 125KM W kwietniu br w Kryspinowie u Grześka wyszło mi 135 fabrycznie, teraz doszedł stożek więc może i jeszcze więcej. W planach mam boxa, ale to pod warunkiem jak będzie większy przypływ gotówki. PS. jak dobrze pójdzie to wrócę do mondka w przyszłym roku.... Wiadomo, stara miłość nie rdzewieje :619: Cobretti 12-09-2010, 15:25 wyszło mi 135 fabrycznie a z jak z momentem ? Wiadomo, stara miłość nie rdzewieje no ba :) Krzysiek 12-09-2010, 15:29 350,3 8) Cobretti 12-09-2010, 15:29 no to ładnie :) Krzysiek 12-09-2010, 15:35 Teraz ze stożkiem może dokulałbym się do 160 :619: Cobretti 12-09-2010, 15:55 ale zamiast boxa to lepiej chipa ;) Krzysiek 12-09-2010, 17:59 Zmieniając auto za 2 lata nie opłaca mi się wstawiać chipa, lepiej box'a i przy zmianie auta biorę go do nowego, tym bardziej, że następne auto to także będzie Ford i tdci. Rijndael 12-09-2010, 18:04 Zmieniając auto za 2 lata nie opłaca mi się wstawiać chipa, lepiej box'a i przy zmianie auta biorę go do nowego, tym bardziej, że następne auto to także będzie Ford i tdci. Ja bym wolał, jeśli już, to RTS. ;) Cobretti 12-09-2010, 19:15 Zmieniając auto za 2 lata nie opłaca mi się wstawiać chipa, lepiej box'a i przy zmianie auta biorę go do nowego, tym bardziej, że następne auto to także będzie Ford i tdci. ale nie wiadomo czy box podpasuje możesz mieć jak ja w foce - był box ale w connekcie już nie dał rady.... oddałem boxa i zrobiliśmy chipa :) Polarny 12-09-2010, 19:55 Chip to chip. RTS jest fajny, bo to po prostu wiele chipów, ale to już drogi biznes jest. Cobretti - wracaj do Mondeo. Nie będziesz żałował (-: Cobretti 12-09-2010, 20:36 Cobretti - wracaj do Mondeo. Nie będziesz żałował (-: wiem.... jeszcze jakby automat był ;) Heko...a Ty masz RTSa w ofercie ? Krzysiek 12-09-2010, 20:40 Na stronie występuje w ofercie, kwestia tylko cenowo, ile ta "przyjemność" kosztuje? Tyle samo, co chip i box? :027: GaBB 12-09-2010, 21:05 RTS fajna sprawa - mogę potwierdzić :D Mój zresztą od kolegi Heko :) poza możliwością zmieniania sobie programów w aucie (łącznie 3) jest jeszcze opcja odczytywania i kasowania błędów w aucie. Przydatna sprawa :) heko 12-09-2010, 22:23 ...Cobretti..co do Mondka 125KM..robiłem takiego..wyszedł jako tako.. ..co do RTS to oczywiście mam w ofercie..dość często się sprzedajeg:DD http://img80.imageshack.us/img80/5593/wykresmondeo125km.jpg (http://img80.imageshack.us/i/wykresmondeo125km.jpg/) Cobretti 13-09-2010, 10:27 wyszedł jako tako.. Ty nie gadaj.... o ile moc fabryczna "papierowa" a to moment 360Nm i poprawione na 140KM i 400NM to już coś.... nie jeden passat by się zdziwił ;) Nie bądź skromny :) Snajper_881 13-09-2010, 18:24 nie jeden passat by się zdziwił Passaty to się czasem i przy mnie dziwią, a kreator mocy to mój nie jest :D . Konstrukcja TDI starsza niż wynalezienie pisma więc moc mocą ale... Cobretti 13-09-2010, 21:19 ale vałwej zostanie vałwejem :D zabut 13-09-2010, 23:11 Jakie mondeo ma na tym forum albo w ogóle jakie znacie najwięcej KM i Nm wyciągniętych ze 130 KM i co było w nim robione? Po prostu zastanawiam się czy jest sens pakować kasę w IC, jakieś hybrydy, wydechy itd. Po to, żeby uzyskać te kilka KM więcej niż po zwykłym chipie. tomiscorpio 13-09-2010, 23:32 icek widze w tdci 130 to sprawa obowiazkowa..... Patrzac na temat polarnego. sam IC + Chip wedlug mnie powinno byc ok. Bo co z tego ze 2 razy odsadzisz jakies auto , jak za 3 razem objedzie Cie jak chlopca w szelkach bo w icku bedzie grill. Krzysiek 14-09-2010, 05:13 Jakie mondeo ma na tym forum albo w ogóle jakie znacie najwięcej KM i Nm wyciągniętych ze 130 KM i co było w nim robione? Z tego co kojarzę ostatnio to kolega GaBB miał w serii chyba ze 145-6 KM przy silniku 2.0, po dołożeniu stożka i chipa dużo ponad normę mu wyszło GaBB 14-09-2010, 08:27 Seria wyszła 146KM i 341 NM, potem po zmianie dolotu 156KM i 379NM i po strojeniu 171KM i 424NM. :) I to wszystko faktycznie z 2.0 TDCi 130KM 2004r INVERTER 23-09-2010, 01:20 Proszę o wyjaśnienie zagadki :P Parametr obciążenia silnika ( calculated load value ) wyrażone w %. Czy ten wskazanie ma prawo się zmienić po chipie??? Samochód F Mondeo mk3 2.0 tdci !!! 2003r. Przed modyfikacjom dochodziło do 100%, przeważnie było 95-98% ( czasem wskakiwało zero :027: nie wiem czemu) przy bucie w podłogę :619: A po programie jest 60-70% max, no i kom pokazuje śmiesznie niskie zużycie paliwa :diabelek: Czy to normalne ??? Czy coś z softem :diabelek: Dodam że soft dał 365Nm/155KM, czyli nic specjalnego. smoki3 19-10-2010, 11:33 Trochę przejrzałem wątek, jednak na tych stronach co przeglądałem nie znalazłem odpowiedzi na pytanie - " Po jakim przebiegu minimalnym można wgrać chipa " . Dodam, że autko TDCi 125KM i przebiegu dopiero około 2500km. Pewnie najchętniej udał bym się z tym do Krakowa, trzeba tylko uzbierać kasę. Najbardziej satysfakcjonowały by mnie fajny Nm.:mrgreen: Pozdrawiam. smoki3 b@rth 19-10-2010, 12:14 Trochę przejrzałem wątek, jednak na tych stronach co przeglądałem nie znalazłem odpowiedzi na pytanie - " Po jakim przebiegu minimalnym można wgrać chipa " . Dodam, że autko TDCi 125KM i przebiegu dopiero około 2500km. Pewnie najchętniej udał bym się z tym do Krakowa, trzeba tylko uzbierać kasę. Najbardziej satysfakcjonowały by mnie fajny Nm.:mrgreen: Pozdrawiam. smoki3 ... troche kiepsko przegladales temat... ... sa tacy to robili chipa juz przy 1500 km ... ... silnik potrafi zmienic "paramerty" po 5000 km /nie znam sie, ale poczytaj dowiesz sie o co chodzi/ ... decyzja Twoja, a i do Krakowa nie musisz jechac ... a do Heko wystarczy sie zglosic ... januszstom 19-10-2010, 13:04 Ale są i tacy co zrobili chipa na drugi dzień po wyjeździe z salonu, przykład kolega heko.zresztą obecnie to kolega heko sam zajmuje się chipami i też Kraków grzegorz914 19-10-2010, 18:15 Witam i ja wkrótce dołącze do grona zachipowanych, termin na 30.10 u HEKO zobaczymy co wyjdzie z mojego rumaka. jvc 19-10-2010, 18:43 No co ma wyjść ,wyjdzie 200 z hakiem :D grzegorz914 19-10-2010, 18:51 Oby hak był jak największy. b@rth 19-10-2010, 19:06 Oby hak był jak największy. skrzydla dokup :027: grzegorz914 19-10-2010, 19:15 skrzydla dokup :027: rozważam taką opcję jvc 19-10-2010, 19:22 W sumie nie wiem czy to dobra decyzja na zimę ;) grzegorz914 19-10-2010, 19:36 nic najwyżej będe jezdził w łańcuchach:> Komor 19-10-2010, 19:41 Łańcuchy są złe na asfalcie :-P Dlatego ciesze się że dopiero w Marcu nowa mapka będzie bo teraz już asfalt zrywam na boxie ;) Może RTS ;) grzegorz914 19-10-2010, 19:49 Łańcuchy są złe na asfalcie :-P Dlatego ciesze się że dopiero w Marcu nowa mapka będzie bo teraz już asfalt zrywam na boxie ;) Może RTS ;) Niestety RTS z 2.2 nie działa info od (heko) heko 19-10-2010, 20:28 ...ESP będzie miało co robić:619: Komor 19-10-2010, 20:30 Pierw ASR, potem ESP, a na końcu opony do wymiany co max 2 sezony ;) Skąd ja to znam :P januszstom 19-10-2010, 20:33 termin na 30.10 u HEKO zobaczymy co wyjdzie z mojego rumaka. Dajcie znać co z tego wyniknie heko 19-10-2010, 20:45 Pierw ASR, potem ESP, a na końcu opony do wymiany co max 2 sezony ;) Skąd ja to znam :P ...ciężka noga:619: ...a o co tu chodzi...śnisz???:P "Zarejestrowany: 17-04-2009 Skąd: DW, SK Model: Focus II FL Silnik: 2.5 T ? Rocznik: 2009 Postów: 320" Snajper_881 19-10-2010, 20:58 Jakiś taki niedosyt :D keisim 19-10-2010, 22:41 ST? Komor 20-10-2010, 11:22 z przodu ST, tylko zdesia brak, z tyłu ST, tylko zdesia brak no i kombi :D a pod maską niespodzianka ;) To po prostu zabiegi zmylające złodzieja z tropu :D ...ciężka noga:619: ...a o co tu chodzi...śnisz???:P Bardzo ciężka, jak dojeżdże na tych kapciach do końca przyszłego sezonu będzie cudo, zresztą już powoli się szukają mocno starte 235/45/17 na tor Poznań ;) Snajper_881 20-10-2010, 14:04 Bardzo ciężka, jak dojeżdże na tych kapciach do końca przyszłego sezonu będzie cudo, zresztą już powoli się szukają mocno starte 235/45/17 na tor PoznańMały OT. Jedziecie jakaś większa grupą? Komor 20-10-2010, 18:50 Dopuszcze się jednego OT. Zlot FKP na 10 lecie ma być nie na torze Radom lecz na Torze Poznań, gdzie by nie był i tak musi być tor ;) heko 24-10-2010, 12:20 ...no to następne 1.8 zawiruszone:one:..nawet udało się troszkę moment podtrzymać... 125KM http://img842.imageshack.us/img842/5963/mondeo18125kmxps1.jpg (http://img842.imageshack.us/i/mondeo18125kmxps1.jpg/) ..a tu wersja 100KM http://img266.imageshack.us/img266/9642/mondeo18100kmxps1.jpg (http://img266.imageshack.us/i/mondeo18100kmxps1.jpg/) Komor 26-10-2010, 15:35 Zaczynam wierzyć że przyrost u mnie bedzie bardzo ładny :) Snajper_881 27-10-2010, 18:02 Komor, po jakiej modyfikacji?? Komor 27-10-2010, 18:05 ćip. Box jest fajny, ale ja wole ćipa. ADELAJDA 28-10-2010, 07:30 Możliwe jest aby np na dwóch różnych BOXach auto miało dwa różne wyniki, czy to już tylko kwestia tylko tego na co fabryka jest podatna? heko 28-10-2010, 16:49 ...boxy mają standardowy program...więc wyniki zależą w dużym stopniu od silnika ...program w razie potrzeby można zmodyfikować...ale w Mondkach TDCI standardowy jest ok ADELAJDA 30-10-2010, 07:54 Wczoraj przy pierwszym próbnym podpięciu BOXa udostępnionego mi przez jednego z forowiczów, okazało się że przy wyższym programie potrafi się zapalić sprężynka, i auto gubi moc. Zjazd na pobocze, wyłączyć silnik, włączyć i jest znowu OK. Po testach i zmianie programu na niższy problem zanikł.... Co tak z ciekawości może to oznaczać? Ani nie było żadnych problemów z wtryskami do tej pory, ani nadmiernego dymienia tez nie było... heko 30-10-2010, 10:19 ...tak właśnie bywa...i do tego służy przełącznik...idziesz z programami tak wysoko aż nie zacznie kopcić albo się czekować...zazwyczaj na pr. 7..8 się czekuje..ale czasam,i nawet na 9 jeździ...tak to z tymi Fordami bywa:wink:....dzisiaj MK4 2.2 nawet na 5 się czekował :( ADELAJDA 30-10-2010, 10:25 9 Program? Według rozpiski którą dostarczyłeś koledze któremu sprzedawałeś jest 7 programów :wink: A według książeczki Vtechu do tego boxa jest 8 :wink: To ja już nic nie kumam :p heko 30-10-2010, 12:05 ..jeśli chodzi o Bajkowyg:)...to jest starsza generacja...ze zworkami...i tam było 8 pr.:wink:...teraz jest przełącznik 10-cio pozycyjny..."0" i 1 do 9...... ADELAJDA 30-10-2010, 20:58 tak to z tymi Fordami bywa:wink:....dzisiaj MK4 2.2 nawet na 5 się czekował :( Czyli końcowo pozostał na 4?? Tak, to jest wersja zworkowa.... heko 30-10-2010, 21:09 ...nie..2.2 w MK4 w d...e mają boxy..jeden na 5 fajnie chodzi...a ten będzie zachipsowany:p ...jeśli zworkowa, to są małe różnice w sofcie w stosunku do RedBoxów..więc jest szansa że Twój by się tak łatwo nie czekował;) grzegorz914 31-10-2010, 06:55 Czyli końcowo pozostał na 4?? Nie został nawet na cztery bo pruba jazdy z boxem kończyła się komunikatem usterka silnika a w efekcie się przełanczal w tryb awaryjny. Poza tym jak na złośc pozostała usterka ukladu ostrzegania o przeszkodzie i tu czeka mnie srvis. Poza tym wszystko ok nastepna pruba z wyjeciem sterownika i chipsowanie na stole ale najpierw servis i przegląd w ASO. Po moim mondku była Insignia brata 2.0 160/390 z boxem 192/460, i powiem tak po jezdzie testowej ta Insignia ciagnie i przspiesza gorzej niż muj fabrychny 2.2 165/405 (dziwne, prawdopodobnie kwestia charakterystyki silnika bo mondek ma bardziej płaską charakterystykę (wcześniej się wkręca i puzniej traci moc)).. P.S Servis @heko pelna profeska. Cobretti 31-10-2010, 08:06 teraz jest przełącznik 10-cio pozycyjny..."0" i 1 do 9...... takowego miałem w foce.... ale foca chodziła max tylko do 6 ;) a jeździłem na co dzień na... 3 :) i starczało ;) Snajper_881 31-10-2010, 16:27 Po moim mondku była Insignia brata 2.0 160/390 z boxem 192/460, i powiem tak po jezdzie testowej ta Insignia ciagnie i przspiesza gorzej niż muj fabrychny 2.2 165/405 (dziwne, prawdopodobnie kwestia charakterystyki silnika bo mondek ma bardziej płaską charakterystykę (wcześniej się wkręca i puzniej traci moc)).. Mając okazję jeździć różnym turbodieslami, dodam, że nowymi, pozwolę się zgodzić w 100% z Grzegorzem. Moc mocy nie równa, bardzo ważny wg mnie jest przebieg tej mocy. heko 31-10-2010, 17:02 Można porównać kreski Mondeo MK4 2.2 http://img826.imageshack.us/img826/7549/mondeo22boxxps1.jpg (http://img826.imageshack.us/i/mondeo22boxxps1.jpg/) Insignia 2.0 http://img838.imageshack.us/img838/2251/insigniacdti2xps1.jpg (http://img838.imageshack.us/i/insigniacdti2xps1.jpg/) januszstom 01-11-2010, 11:44 A to szkoda że od razu nie dobraliście się do kompa tylko eksperymentowaliście z boxami.Faktycznie boxom i silnikowi 2,2TDCI w MK4 coś nie po drodze razem.....ale ale też swego czasu trochę poganiałem na boxie od Chipexpress i o ile wersję 1 musiałem odesłać do UK bo wyskakiwały usterki silnika o tyle 2 wersja hulała już bez zarzutów- zero Check engine.Druga wersja też miała poziomy ustawień mocy i na każdej z nich nie sypało błędami jak na poprzedniej, ale - to odczucie subiektywne - nie było już takiego kopa jak w wersji 1.Swoją drogą nigdy nie sprawdziłem jaki byłby rezultat na hamowni INVERTER 01-11-2010, 12:34 Ja tam wole box i to taki który w na wyższych programach się checkuje bo przynajmniej wiem że dotarłem do granicy wydajności układu wtryskowego:p Box który się nie chekuje (nawet na 9ce ) dodaje max.10-15KM tak zwany bezpiecznyg:) Pompa nie daje rady utrzymać podwyższonego ciśnienia na szynie CR i wywala błędy !!! Wymienisz zaworki na wtryskach żeby zminimalizować przecieki i można podciągnąć na boksie dalej np. z 5 na 7 i napewno będzie więcej powera niż na boxie co się nie checkował 8) Box vs Remap - niby wszyscy wiedza a nikt nie napisze :p Box - to dla tych co szukają poprawy elastyczności/przyspieszenia i zmniejszenia zużycia paliwa w przedziale 1000-2500obr a nie mocy i lepiej się sprawdza w tym zakresie obrotów niż remap !!! Remap - to dla tych co szukają większej mocy/prędkości w przedziale 2500-4000obr. Nie koniecznie zmniejszenia zużycia paliwa i poprawy elastyczności za cenę dymienia podczas przyspieszania !!! Od razu dodam że są boxy które próbują być jak remap no i remap co prubuje być jak box i to są te najgorsze boxy i remapy !!!!!!!!!! wtedy box się checkuje a remap dymi !!!!!! Bo zamiast rozgraniczać z natury odmienne sposoby zwiększania osiągów silnika firmy tuningowe niepotrzebnie próbują je do siebie upodabniać !!!!!!!! januszstom 01-11-2010, 18:45 A jeszcze wtrącę to i owo odnośnie Insigni, którą właśnie w tej jednostce napędowej jeździłem zaraz po dostarczeniu jej do salonu jako auto testowe:moje odczucia były takie że ta rzekomo 160 -konna jednostka zbierała się o wiele wolniej niż 130-konny Passat którym wtedy jeździłem, mało tego nawet zacząłem się dopytywać czy to aby nie słabsza jednostka nawet 100 konna chociaż chyba takiej nie ma w ofercie opla - moja opinia o tym silniku to: zdechlak........zresztą póżniejsze testy w poczytnych magazynach dowodzą tego bez krzty złudzeń - ten silnik to porażka...........A no i chyba po raz pierwszy fabryka tyle odjęła Mondkowi 2,2TDCI- 165KM to najsłabszy wynik o jakim słyszałem ...szkoda...ale myślę że da się go wykręcić na 200-210KM bez problemu, tylko przez kompa a nie boxem ADELAJDA 01-11-2010, 21:50 Ja tam wole box i to taki który w na wyższych programach się checkuje bo przynajmniej wiem że dotarłem do granicy wydajności układu wtryskowego:p Box który się nie chekuje (nawet na 9ce ) dodaje max.10-15KM tak zwany bezpiecznyg:) Pompa nie daje rady utrzymać podwyższonego ciśnienia na szynie CR i wywala błędy !!! Wymienisz zaworki na wtryskach żeby zminimalizować przecieki i można podciągnąć na boksie dalej np. z 5 na 7 i napewno będzie więcej powera niż na boxie co się nie checkował 8) Dzięki wielkie! Rozjaśniłeś mi to trochę.. Zielony jestem, ale się uczę :wink: heko 01-11-2010, 22:39 ...inverter...w sumie nie mogę niczego zarzucić twoim twierdzeniom...z grubsza masz rację...aczkolwiek to fordowskie sterowniki delphi i siemens sid 206 i 803 ograniczają możliwości boxów...boschowskie edc 15...16..17 są bardziej tolerancyjne i efekty na nich są często zbliżone do standardowych chipsów... ..tu przykład Stilo jtd na odpowiednio dostrojonym Redboxie i chipsie http://img801.imageshack.us/img801/5567/stilochipboxxps1.jpg (http://img801.imageshack.us/i/stilochipboxxps1.jpg/) i jeszcze Hyundai..także na RedBoxie...z mocniej podstrojoną górą.. http://img827.imageshack.us/img827/2838/hyundaii30crdi90kmxps1.jpg (http://img827.imageshack.us/i/hyundaii30crdi90kmxps1.jpg/) jak widać nawet odpowiednio zrobioną charakterystyką boxa można nieźle zdziałać :D INVERTER 01-11-2010, 22:58 [quote=heko;1533337]...inverter...w sumie nie mogę niczego zarzucić twoim twierdzeniom...z grubsza masz rację...aczkolwiek to fordowskie sterowniki delphi i siemens sid 206 i 803 ograniczają możliwości boxów...boschowskie edc 15...16..17 są bardziej tolerancyjne i efekty na nich są często zbliżone do standardowych chipsów... Tak, wszystko się zgadza tyle tylko że podniesienie mocy o powiedzmy 30-40KM za pomocą boxa to śmierć dla pompy i wtrysków, max. ciśnienie musi skoczyć z np.1600bar do 2000bar albo i lepiej !!! Ze się da to nie znaczy że tak wolno robić :p W tej sytuacji remap( wydłużenie czasu wtrysku jest znacznie bezpieczniejsze) bo zachowuje standardowe cisnienie 1600bar!!! (no chyba że ktoś chce się bawić w profesjonalny remap i poprawiać wszystko łącznie z ciśnieniem, kontem wtrysku,doładowaniem itd) ale to już chyba nie za 1000zł no i trzeba mieć prawdziwą wiedzę !!! Jak dla mnie to box za 500zł jest lepszym rozwiązaniem niż remap za 1000zł !!! A jak już chipować to u fachowców i dać im zarobić !!! heko 01-11-2010, 23:11 ...spoko...spoko...RedBoxy mają programy dynamiczne...a ciśnienie rośnie śr. o 60...80bar...więc nie tragedia...100...120 bar to max jaki się robi ..co do chipsów to podstawą jest czas wtrysku...ale także ciśnienie na railu i doładowania...jeśli efekty są niewystarczajace...wydłużamy czas wtrysku...ale dla oddalenia płomienia od denka tłoka trzeba zmienić także kąty wtrysku...i tak to wygląda...nie inaczejg:) ADELAJDA 02-11-2010, 15:16 A jeszcze podpytam, bom zielony :p Czy chekowanie się i zapalanie sprężynki jest uzależnione od jakości paliwa? Czy to wcale nie ma związku ze sprawą....? heko 02-11-2010, 15:42 ...to może się zdarzyć, ale musiałoby to być wyjątkowo podłe paliwo INVERTER 02-11-2010, 19:19 A jeszcze podpytam, bom zielony :p Czy chekowanie się i zapalanie sprężynki jest uzależnione od jakości paliwa? Czy to wcale nie ma związku ze sprawą....? Z paliwem, raczej nie g:) chyba że byś nalał oleju rzepakowego :p Jak się auto checkuje pod pełnym obciążeniem na wysokich obrotach to na 90% wina wtrysków !!! A jak na wolnych obrotach i przy minimalnym obciążeniu to na 90% wina elektro-zaworu na pompie !!! ( obiawia się to też skakaniem wolnych obrotów i klekotaniu przy lekkim dodaniu gazu ) ADELAJDA 02-11-2010, 21:05 A możesz rozwinąć myśl o tych zaworkach? Wymienisz zaworki na wtryskach żeby zminimalizować przecieki i można podciągnąć na boksie dalej np. z 5 na 7 i napewno będzie więcej powera niż na boxie co się nie checkował 8) Pierwszy raz słyszę o tym.... Z moimi wtryskami jest ogólnie spoko, nadmiernego dymienia też nie zaobserwowałem... A podpytuję, gdyż jeden program w górę na boxie jeszcze mógłby wejść ... a CO :p maximondi 02-11-2010, 21:15 U mnie sprężynka zapalała się przy jezdzie 120-130 Km/h i winnym okazał się zawór EGR po jego wymianie zupełny spokój. A wtryski sie trzymają ...mimo że fachowcy mówili ze ;) ... i nawet spalanie ostatnio spadło. INVERTER 02-11-2010, 21:46 A możesz rozwinąć myśl o tych zaworkach? Pierwszy raz słyszę o tym.... Z moimi wtryskami jest ogólnie spoko, nadmiernego dymienia też nie zaobserwowałem... A podpytuję, gdyż jeden program w górę na boxie jeszcze mógłby wejść ... a CO :p Zrób próbę przelewową, 4kawałki przezroczystego wężyka po 1,5mtra każdy ( średnica jakieś 5-6mm, tak żeby ciasno weszły w otwory przelewowe) Podwieś je do góry jakimś drutem, zapal dobrze rozgrzany silnik i odczekaj 4minuty, to co się zbieżę w wężach to przelew !!! A dokładnie to co wyleciało przez zaworek gdy jest otwary i to co przez niego wyciekło gdy jest zamknięty (cieknie cały czas na wszystkich wtryskach naraz) !!! Idealny przelew to 10ml/4min na jednym wtrysku. 15ml to norma !!! powyżej 15ml to już zaworek mocno cieknie !!! jest wskazane go wymienić . Jeśli dany wtrysk przelewa powiedzmy 30ml/4min to przez te 4minuty: -wtrysk wtryskuje do cylindra około 10ml paliwa -w tym czasie otwierający się zaworek wypuszcza 10ml -i jednocześnie wycieka 20ml czyli na cieknących zaworkach tylko 1/4 paliwa podanego przez pompę trafia do cylindra a 3/4 ucieka bokiem !!! Pompa nie daje rady, i przy próbie podniesienia ciśnienia na szynie zaczyna brakować paliwa ( auto się checkuje) !!! U mnie wymieniłem tylko jeden zaworek( ten najgorszy) i podciagnołem boxa z 5 na 7 !!! ADELAJDA 02-11-2010, 22:52 @Inverter, Dzięki . Podpytuję tak bo box który tymczasowo posiadam (VTECH) był ustawiony na 6 programie, i nic się nie działo. Aż tu nagle dwa razy mi zaczekował przy dępnięciu 2/3 bieg, i dwa razy na 5 biegu, tak przy około 120km/h, i mocnym dępnięciu.. Ustawiłem program niżej i jak na razie jest ok .. Muszę zrobić tą próbę przelewową, sam jestem ciekaw jak wyjdzie. A TY jakiego boxa posiadasz? Nasz, "krajowy", czy ogarniałeś coś z wyspowego rynku? INVERTER 03-11-2010, 01:14 @Inverter, Dzięki . Podpytuję tak bo box który tymczasowo posiadam (VTECH) był ustawiony na 6 programie, i nic się nie działo. Aż tu nagle dwa razy mi zaczekował przy dępnięciu 2/3 bieg, i dwa razy na 5 biegu, tak przy około 120km/h, i mocnym dępnięciu.. Ustawiłem program niżej i jak na razie jest ok .. Muszę zrobić tą próbę przelewową, sam jestem ciekaw jak wyjdzie. A TY jakiego boxa posiadasz? Nasz, "krajowy", czy ogarniałeś coś z wyspowego rynku? Miałem ROVERRON cr1(angielski), jeden z pierwszych dobrych boksów do tdci dodawałó tylko 10KM ale zato ciągnoł od 1000obr. Bezpieczny box:p No a teraz to mam remap/chipa a do tego jeszcze założyłem box Drake 2(włoski taniocha) ale zaskakująco dobrze wykonany 8) z reguły to co dobrze wygląda na zdięciu okazuje się zwykłą tandetą a tu było miłe zaskoczenie !!! Bajek 03-11-2010, 09:08 eśli chodzi o Bajkowy Mój box ma się bardzo dobrze i ma 9 + 0 poziomów (mam na potencjometr a nie zworki). Czeka wywala koło 8 :) ADELAJDA 03-11-2010, 10:58 Miałem ROVERRON cr1(angielski), jeden z pierwszych dobrych boksów do tdci dodawałó tylko 10KM ale zato ciągnoł od 1000obr. Bezpieczny box:p No a teraz to mam remap/chipa a do tego jeszcze założyłem box Drake 2(włoski taniocha) ale zaskakująco dobrze wykonany 8) z reguły to co dobrze wygląda na zdięciu okazuje się zwykłą tandetą a tu było miłe zaskoczenie !!! Pytałem gdyż myślałem że korzystasz z czegoś takiego? http://cgi.ebay.co.uk/Ford-Mondeo-Mk3-TDCI-Diesel-TuningBox-Pipercross-Bundle-/230462332794?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35a8a01f7a lub tego: http://cgi.ebay.co.uk/Ford-1-8-2-0-2-2-TDCI-DTUK-Diesel-Tuning-Box-/220437727335?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item33531cc867 Ech..... a zachciało się kilka niutków więcej... :) Snajper_881 03-11-2010, 19:53 Zaraz, to masz wgranego CHIP`a i masz założonego BOX`a? Bajek 03-11-2010, 20:59 Adela ma samego boxa. Za często zmienia Mondziaki. Co do Twoich linków Marcin, to moim zdaniem zmiana boxa wiele nie zmieni, za bardzo blokuje sprężarka. ADELAJDA 03-11-2010, 23:28 Adela ma samego boxa. Za często zmienia Mondziaki. Myślę że pytanie było skierowane do Invertera... :wink: heko 03-11-2010, 23:34 Miałem ROVERRON cr1(angielski), jeden z pierwszych dobrych boksów do tdci dodawałó tylko 10KM ale zato ciągnoł od 1000obr. Bezpieczny box ...no to średnio dobry box...działający liniowo..w całym zakresie obciążeń:wink: INVERTER 04-11-2010, 02:03 Zaraz, to masz wgranego CHIP`a i masz założonego BOX`a? Tak, delikatny soft na 365Nm/155KM a na to dałem boxa 8) byłem ciekaw ile zostało rezerwy w układzie wtryskowym :p ...no to średnio dobry box...działający liniowo..w całym zakresie obciążeń:wink: Czy ja wiem, może i nie robił super osiągów ale chodził bardzo ładnie i płynnie :p Dynamiczne boksy potrafią czasem wytrącać układ czujnikciśnienia/zawórpompy z równowagi 8) widzę jak mi ciśnienie czasem wariuje , pewnie zawór niedomaga !!! Bajek 04-11-2010, 16:07 Myślę że pytanie było skierowane do Invertera... :wink: A racja. Jakoś koślawo przeczytałem :) swierszcz33 04-11-2010, 22:37 Witam; Czy znacie taką firmę jak ,,Kreatorzy Mocy" i co ewentualnie możecie o nich powiedzieć, pytam ponieważ planuję trochę z chipować auto. pozdr. b@rth 04-11-2010, 23:51 Witam; Czy znacie taką firmę jak ,,Kreatorzy Mocy" i co ewentualnie możecie o nich powiedzieć, pytam ponieważ planuję trochę z chipować auto. pozdr. proponuje - najpierw do szkoly, nauczyc sie czytac i pisac poprawnie ... wszystko zostalo juz napisanie ... wielokrotnie ... swierszcz33 05-11-2010, 06:28 [QUOTE=b@rth;1535011]proponuje - najpierw do szkoly, nauczyc sie czytac i pisac poprawnie ... A co jest źle napisane? Rijndael 05-11-2010, 06:33 Tak, delikatny soft na 365Nm/155KM a na to dałem boxa 8) byłem ciekaw ile zostało rezerwy w układzie wtryskowym :p Nie no Panowie, litości... Myślałem, że nic mnie już tutaj nie zdziwi, ale proszę, udało Ci się INVERTER. ;) Przecież to co zrobiłeś nie ma żadnego sensu... No chyba, że to był tylko eksperyment. heko 05-11-2010, 06:38 ...spoko..ja też takie testy robiłem...diesel to tylko powietrze i paliwo...nawet przepustnicy nie ma..i właśnie tym drugim robi się wszystko...więc boxem można sobie troszkę podnieść ciśnienie na CR i sprawdzić "zapasy" Snajper_881 05-11-2010, 08:54 Pytanie co na to osprzęt, typu pompa i wtryski, bo chip+box to już chyba chodzi to na 100% całej wydajności, nie? INVERTER 05-11-2010, 14:42 ...spoko..ja też takie testy robiłem...diesel to tylko powietrze i paliwo...nawet przepustnicy nie ma..i właśnie tym drugim robi się wszystko...więc boxem można sobie troszkę podnieść ciśnienie na CR i sprawdzić "zapasy" No dokładnie tak jest 8) INVERTER 05-11-2010, 14:49 Pytanie co na to osprzęt, typu pompa i wtryski, bo chip+box to już chyba chodzi to na 100% całej wydajności, nie? No chodzi, powiedzmy na 99% !!! Pomp i wtryskiwaczy ci u nas dostatek ;) Jedynym problemem przy takiej dawce paliwa jest overboost, jak się załączy i przytrzyma trochę dłużej to przy 3000obr/2,7bar doładowania(370kPa jak ktoś woli) ukręca się wałek w turbosprężarce :? Ale można to obejść popuszczając nieco żaluzje w turbinie 8) No ktoś musi robić testy g:D ADELAJDA 05-11-2010, 21:39 Żeby nie było, wrzucę swoje pomiary.... http://img714.imageshack.us/img714/4404/hamowniatdci.jpg heko 05-11-2010, 22:11 ...no nareszcie...i tak jak mówiłem 5...czy 6 różnica 2 KM i 4Nm...więc 5 wystarczy :) ADELAJDA 05-11-2010, 22:23 ...no nareszcie...i tak jak mówiłem 5...czy 6 różnica 2 KM i 4Nm...więc 5 wystarczy :) Ale wykresowo jest OK? Bo chyba równo idzie... heko 05-11-2010, 23:25 ...wszystko ok...tylko wydawało mi się że masz 130-stkę....:wink: ADELAJDA 06-11-2010, 14:18 ...wszystko ok...tylko wydawało mi się że masz 130-stkę....:wink: Miałem..... Poprzednio :wink: ADELAJDA 07-11-2010, 21:07 A się podpytam, jak sprawuje się urządzenie Bluefin? Może ktoś coś o tym napisać? heko 07-11-2010, 21:25 ...tu się nie ma co sprawować...to interfejs i nośnik chipsa...zgrywasz...wysyłasz ori do superchipsa...dostajesz gotowca, wgrywasz i jazda :D...w każdej chwili mogę też podesłać Ci RTS-a...z tą różnicą że z dwoma różnymi chipsami :P glazik5 07-11-2010, 22:18 ... heko 07-11-2010, 22:30 ...Galanta w 2.0 dieslu znam tylko TD 90KM...136KM tylko Di-D ale nie w Galancie :wink: glazik5 07-11-2010, 22:46 ... heko 07-11-2010, 22:56 ...co byś chciał zrobić w benzyniaku?...parę koników...tego się z zasady nie chipsuje :(I glazik5 08-11-2010, 07:33 ... heko 08-11-2010, 08:11 ..no właśnie przyrost mocy w stosunku do kosztów jakie trzeba ponieść w silniku wolnossącym...zupełnie nie opłacalne...poza tym chipsy w silnikach z japońskimi serownikami to już "kosmos" cenowy Komor 08-11-2010, 08:57 Witam. czy jest mozliwosc poddac Mitsubishi Galant 2.0 136km pod chipa? i ile mniej wiecej by to kosztowalo, i czy ogolnie podniosloby osiagi :one: glazik5 08-11-2010, 13:23 ... Komor 08-11-2010, 14:32 Zależy dla kogo. heko napisał już wszystko w temacie :) Snajper_881 08-11-2010, 14:53 czyli jest to nieopłacalne. i prosze sie ze mnie nie smiac -.- :D Chodzi o to, że nie ma czym nadmuchać w wolnossącym. :wink: ADELAJDA 14-11-2010, 00:29 ...tu się nie ma co sprawować...to interfejs i nośnik chipsa...zgrywasz...wysyłasz ori do superchipsa...dostajesz gotowca, wgrywasz i jazda :D...w każdej chwili mogę też podesłać Ci RTS-a...z tą różnicą że z dwoma różnymi chipsami :P Kali prosić o koszta tej imprezy... :wink: Garfield 15-11-2010, 10:17 ja zadam dość nie typowe pytanie posiadam Mondeo mk4 aut 140 KM spala w jeżdzie mieszanej około 8,2-8,5 l/100 km raczej jeżdze dośc dynamicznie, czy byłaby możliwośc poprawienia softu nie o ilośc koni do góry ale o mniejsze spalanie, taki zabieg może wziąć się z utrata dynamiki w jakim procencie? jakie mniejsze spalanie można by uzyskać? 1 litr/100km? heko 15-11-2010, 14:56 ja zadam dość nie typowe pytanie posiadam Mondeo mk4 aut 140 KM spala w jeżdzie mieszanej około 8,2-8,5 l/100 km raczej jeżdze dośc dynamicznie, czy byłaby możliwośc poprawienia softu nie o ilośc koni do góry ale o mniejsze spalanie, taki zabieg może wziąć się z utrata dynamiki w jakim procencie? jakie mniejsze spalanie można by uzyskać? 1 litr/100km? ...raczej odwrotnie...aby zmniejszyć spalania...zwiększa się moment obr. w dolnym zakresie..i to powoduje spadek spalaniag:okulary Garfield 16-11-2010, 11:27 czyli rozumiem ze w pakiecie dostne wiecej koni i Nm przy mniejszym spalaniu, chyba sie tematem zainteresuje |