Zobacz pełną wersję : [Ogólne] Mondeo MK3 , MK4 CHIP TUNING - kompendium wiedzy


Strony : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

januszstom
08-07-2010, 10:36
Oto i obiecany wykres:

Cobretti
08-07-2010, 11:51
a powiedz Janusz - miałeś coś wcześniej dziubane czy to taka nie typowa seria u Ciebie ??

januszstom
08-07-2010, 12:06
Nic wcześniej nie było dłubane aczkolwiek przez krótki okres czasu użytkowałem boksa chipexpress(from UK).Też byłem zaskoczony rezultatem liczyłem na jakieś 200-210PS a tu taka niespodzianka.Oczywiście auto było hamowane bez boksa

Snajper_881
08-07-2010, 12:58
Panowie, dziś zasłyszane w pracy, nie mogłem się powstrzymać, żeby Wam o tym nie powiedzieć :D. Otóż, znajomy w pracy mówi, że chciałbym sobie trochę "skubnąć" C5 bodajże. Ma tam 110KM HDi. Twierdzi, że znalazł tunera co zrobi mu to za....uwaga -1700zł i na zapytanie czy da się wyciągnąć 140KM powiedział "Oczywiście". Dobra, to to jest jeszcze nic. Gość twierdzi, że musi wziąć auto na tydzień, bo według niego, tyle to trwa. Wgrywa "nowy" program (ja tam nie wiem co taki gość może wgrać bo chyba nie mapę wtrysków) po czym jeździ sobie autem klienta cały tydzień testując go, wpadając podobno czasem na hamownie. Normalnie byłem w szoku ja to usłyszałem...
Zaproponowałem podsuniecie pewnej najlepszej firmy w Polsce, z działań których jest bardzooo zadowolony, która zrobi to za taką i taką cenę (normalna, Citroen nie jest klubowiczem :D ) która zresztą i tak jest mniejsza niż 1700zł to otrzymałem odpowiedź sugerującą iż ten tuner wie co robi bo taki program trzeba "DOKŁADNIE" dopasować do auta. Według tych panów, "DOKŁADNIE" znaczy wożenie się autem klienta przez tydzień...
Od dziś wiem już tak naprawdę, że między firmą tuningującą a firmą profesjonalnie tuningującą jest kilka epok różnicy...takim o to początkującym burakom oddajemy nasze auta...Czy warto?

jvc
08-07-2010, 13:30
Jakaś masakra normalnie i jeszcze takiemu nie przegadasz :D

Wojtek
08-07-2010, 13:32
Według tych panów, "DOKŁADNIE" znaczy wożenie się autem klienta przez tydzień...

Nic tylko posprzedawać auta i założyć " TAKĄ " firmę tuningową...:D:D:D:D

heko
08-07-2010, 14:16
Nic tylko posprzedawać auta i założyć " TAKĄ " firmę tuningową...:D:D:D:D
..ja bym jeszcze założył wypożyczalnie autek:P

keisim
09-07-2010, 12:05
A ja myślę, że obserwowanie autka przez tydzień to bardzo dobry pomysł przy indywidualnym tuningu. Przykład - niektóre, nieprzyjemne objawy przy struganiu 2.5T nie wyszły na hamowni...

Oczywiście nie zaprzeczam, że w tym przypadku może być to wkręt.

Snajper_881
10-07-2010, 14:49
Już chyba lepiej, żeby klient się zjawiał np. co drugi dzień na "kontrolę" :D. W końcu o on będzie jeździł tym autem a nie tuner. Faktycznie, może pomysł nawet dobry, ale mimo wszystko z początku nie mogłem w to uwierzyć i myślałem, że mnie kolega wkręca...

oobe
14-07-2010, 08:02
Czy ktoś Chipował MK4 2.0 85kW / 115KM ?
Widziałem, że nie można kupić tej wersji silnikowej w titanium, w Polsce.

zenekiruk
14-07-2010, 21:50
mozecie mi powiedziec co o tym myslicie?? http://www.mybluefin.co.uk/search?make=9&fueltype=1&model=61&variant=995

heko
14-07-2010, 22:22
mozecie mi powiedziec co o tym myslicie?? http://www.mybluefin.co.uk/search?make=9&fueltype=1&model=61&variant=995
...w Polsce mamy wersję RTS vtech....różnica taka że możesz mieć 3 programy...oryginał...chip 1...chip 2
http://gcarsolution.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Itemid=9

januszstom
15-07-2010, 05:59
mozecie mi powiedziec co o tym myslicie?? http://www.mybluefin.co.uk/search?make=9&fueltype=1&model=61&variant=995
Spytaj Ravica - on jest bardzo zadowolony zwłaszcza po tym jak V-tech nie podołał z jego autem(2,5T), zresztą na forum są jeszcze i inni użytkownicy Bluefin-a..... 2 sprawa Bluefin wychodzi znacznie taniej niż RTS......sam wcześniej chciałem zakupić ale Bluefin nie czyta Mondków 2,2TDCI począwszy od 08-2008

bolek-tarnow
20-07-2010, 21:54
heko a jak wyglada z chipem w benzynie, jakie koszta, ile mozna zyskac (mniej wiecej) i czy wogole jest mozliwe?

heko
20-07-2010, 22:18
..lipa..nawet nie ma co próbować..w V-ce 2.5 robi się parę kucyków...w ST 220 coś się dzieje :)...ale mniejsze wolnossące zapomnij:(

bolek-tarnow
21-07-2010, 10:55
dzieki za szybka odpowiedz :) pozdrawiam

ADELAJDA
25-07-2010, 11:51
Heko, a jak sprawa ma się z modyfikacjami w aucie ze skrzynią Tiptronic w Mondeo MKIII 2.0TDCi?

Czipsy można spokojnie wgrywac czy lepiej tego nie robic ze względu na skrzynię?

heko
25-07-2010, 12:31
...spoko..te skrzynie dają sobie świetnie radę..wytrzymują spokojnie ponad 400Nm..tylko trzeba o nie dbać..olej itd..

93karol
25-07-2010, 16:10
mam pytanko,
jaką moc mógłbym wyciągnąć z 2.0 tddi aktualnie 115km (nie mierzone tyle w papierach jest)
i oczywiście jak to wpłynie na spalanie oraz jak to cenowo wygląda? znalazłem ciekawą oferte :
http://tdi-racing.pl/do_allegro/wykresy.htm

czy ktos korzystał z usług tego zakładu?

pasowało by mi coś bliżej, znacie jakieś warsztaty z okolic wojewodztw podkarpackie,świętokrzyskie, lubelskie?

heko
25-07-2010, 19:16
TDDI 115KM można zrobić na jakieś 140KM i + 50Nm:P..spalanie jak to po chipie spada..
..co do cen...jak zawsze mamy dla forumowiczów ofertę specjalnąg:DD... do nas nie masz daleko...
... ten allegro tuning sobie odpuść...Ford to inna bajka... a hamownia którą dysponują to zabytek z miniaturowymi rolkami i pomiarami z kosmosu:roll:

Speedy_xx
26-07-2010, 13:10
Czołem.
Ktoś może się pokusi o zinterpretowanie tego co się dzieje między 2600rpm a 3800rpm. Dodam ,że samochód generalnie sprawuje się ok. Pomiar spalin wychodzi cacy (podejrzewałem sondę którąś), nie ma objawów wyraźnych klapek w kolektorze (tzn nie hałasują).
http://img413.imageshack.us/img413/2894/wykreso.jpg

Pośpiech
26-07-2010, 14:11
Chyba powinieneś dołączyć wykres :)

Speedy_xx
26-07-2010, 14:48
noo.... dołączyłem..(???).... i nawet go widzę teraz pisząc tą odpowiedź

jvc
26-07-2010, 15:06
Ja go widziałem wcześniej ale coś znikł teraz :D

Speedy_xx
26-07-2010, 15:18
Róbcie sobie jaja...róbcie. Może ktoś napisze coś mądrego wreszcie.

Pośpiech
26-07-2010, 15:35
Ale ja naprawdę nie widzę tego wykresu ... nie wiem dlaczego.

Speedy_xx
26-07-2010, 15:37
No to jeszcze raz:

http://img137.imageshack.us/img137/3684/wykresh.jpg

jvc
26-07-2010, 15:52
Teraz są dwa, ja też potwierdzam że wcześniej nie było :) ,może heko się wypowie co z tym wykresem jest nie tak bo to nie moja działka niestety

kola1971
26-07-2010, 21:04
Witam. Może nie ma się czym chwalić ale co tam...:


http://www.uinf.com.pl/kuga/chip.jpg

W tym miejscu pytanie do bardziej zorientowanych - poprawiać coś jeszcze (chodzi mi o zakres 1500 - 2000) czy ze względu na żywotność sprzęgła i skrzyni zostawić tak jak jest? Odczucia z jazdy (subiektywne) jak najbardziej na "+". Autko robione w Łowiczu - obsługa super!

Snajper_881
26-07-2010, 21:17
Widzę, że tak jak u mnie, jest .............. potem zaraz spada...
Praktycznie zero płaskiego przebiegu. Frajda bezcenna ale zawsze mogłoby być lepiej :D

heko
26-07-2010, 22:53
...całkowicie standardowy wykresik..nic nadzwyczajnego, przyrost mocy w tym zakresie jest wolniejszy co powoduje spadek momentu
...układ zasilania-dolotowy ma właśnie taką charakterystykę..:P
...tu dla przykładu wykresy z 3 rożnych Mondków 2.0
http://img375.imageshack.us/img375/8756/mond2.jpg (http://img375.imageshack.us/i/mond2.jpg/)

http://img28.imageshack.us/img28/4347/mond3.jpg (http://img28.imageshack.us/i/mond3.jpg/)
http://img801.imageshack.us/img801/1556/mond1.jpg (http://img801.imageshack.us/i/mond1.jpg/)


(http://img266.imageshack.us/i/mond1.jpg/)

Polarny
27-07-2010, 07:51
kola1971 wrzuć mniejszy wykres, bo rozjeżdżasz forum.

A co do wyniku, to fana seria. Tylko nie wiem, czy nie chciałbym przesunąć szczytu górki do 2000 rpm. Bo tak naprawdę maksa przesunęli Ci z 2200 rpm na 2350 rpm. Ale to niech wypowiedzą się więksi znawcy - ja jestem rekreatą.

b@rth
27-07-2010, 13:14
Witam. Może nie ma się czym chwalić ale co tam...:
...
Odczucia z jazdy (subiektywne) jak najbardziej na "+". Autko robione w Łowiczu - obsługa super!

czy dobrze czytam ?

seria 150 kucy a virus 168 ??

Polarny
27-07-2010, 13:25
No też się dziwię. Bo z opisu jest 136 KM. Czyli który to TDCI? Ten nowy czy ten stary? Z Serii powiedziałbym, że raczej ten nowy - i wtedy fajny bonus od fabryki te 150 KM. Ale z drugiej strony wykręcony na 168 KM - wydaje mi się, że tak z 175 KM powinno być. Ale jak pisałem - niech powiedzą Ci, którzy w tym siedzą.

b@rth
27-07-2010, 13:31
No też się dziwię. Bo z opisu jest 136 KM. Czyli który to TDCI? Ten nowy czy ten stary? Z Serii powiedziałbym, że raczej ten nowy...

chyba masz na mysli stary, bo nowy ma seria 160 kucy

Speedy_xx
28-07-2010, 20:18
Dzięki za info myślałem ,że to siodło to skutek nieszczęsnych klapek w kolektorze (które właśnie w duratecu generują jęki a'la TDCI)

Slowik99
01-08-2010, 23:07
Czy do MKIV 1,8 TDCI wersja 100 km można wgrać fabryczny soft od wersji 125 km i po takiej modyfikacji zawirusować go wyżej???

heko
01-08-2010, 23:11
Czy do MKIV 1,8 TDCI wersja 100 km można wgrać fabryczny soft od wersji 125 km i po takiej modyfikacji zawirusować go wyżej???
..no niestety nie...każdy sterownik chodzi na określonym sofcie..i nie ma możliwości wgrać softu z 125 KM ...masz taką wersje i tyle...zresztą różnica jest nie tylko w samym sofcie...jedyne co możesz zrobić to go zachipsować:P

jvc
01-08-2010, 23:12
Zapewne się nie da bo silniki różnią się nie tylko softem, tak słyszałem, poza tym nawet gdyby, to kto Ci to wgra ? ASO? ;)

Slowik99
01-08-2010, 23:15
ok, to w takim razie co możemy z niego wyciągnąć :619:
Auto ma tydzień, 2500 przebiegu.
Z katalogu Forda wynika, że jest 100 km i 280/295 niutków.

Ogólnie od ok 1800 do 2600 przyspiesza całkiem nieźle ale później słabnie, da się przedłużyć moment - bo najbardziej mi zależy na poprawie osiągów w trakcie wyprzedzania

jvc - liczyłem raczej na kopie Twojego, którą heko ma gdzieś zapisaną :D

heko
01-08-2010, 23:19
..heh..żeby to było takie proste:roll:...to zawsze trzeba zrobić na bazie oryginału...po wgraniu softu JVC pozostała by tylko lawetag:galy
...po chipsie moment rośnie i ciągnie spoko do 4000 :D
..Slowik zmień sygnaturkę..bo wychodzi na to że jeszcze autka nie masz :P

Slowik99
01-08-2010, 23:24
..heh..żeby to było takie proste:roll:...to zawsze trzeba zrobić na bazie oryginału...po wgraniu softu JVC pozostała by tylko lawetag:galy
...po chipsie moment rośnie i ciągnie spoko do 4000 :D
..Slowik zmień sygnaturkę..bo wychodzi na to że jeszcze autka nie masz :P
ok, czyli wycieczka do Krakowa i wirusek :619:
A robiliście już chipsa dla tego silnika :!!:

Sygnaturka zmieniona

heko
01-08-2010, 23:28
...robiliśmy...wychodzi jakieś 120KM i 350Nm...czyli prawie wersja 125g:DD

Slowik99
01-08-2010, 23:33
To moment jest lepszy niż 1,8 125 bo tam 340.
Jestem na koniec sierpnia w Krakowie to musimy się umówić 8) bo te 55 niutków to mi wiele nerwów na trasie zaoszczędzi
Swoją drogą moment będzie po chipsie większy niż w 2,2 150km avensisie :diabelek: (tam 340 jak w mondku 2,0 TDCI)

heko
01-08-2010, 23:37
...daj wcześniej znać...żeby termin uzgodnić :D

Slowik99
01-08-2010, 23:39
odezwę się przynajmiej z tygodniowym wyprzedzeniem g:DD
daj znać na priva ile mnie ta przyjemność będzie kosztować

jvc
02-08-2010, 06:50
To moment jest lepszy niż 1,8 125 bo tam 340.

Aż tak bym nie wpadał w euforię, bo w 1,8 tdci fabryka na hamowni zwykle wychodzi około 130KM i 360NM ;) Poza tym porownanie do silnika 2,0 lub 2,2 jest troche nie na miejscu bo przebieg krzywej momentu w porównaniu do nich wygląda bardzo kiepsko, liczy się średni moment a nie maksymalny ;)

Slowik99
03-08-2010, 12:36
jvc, ale idąc tym tropem to u mnie też będzie więcej niż w katalogu :D
A co do przebiegu krzywej to niestety muszę się z Tobą zgodzić :027: ale i tak trzeba chipsować :D bo zawsze lepsze 350 z kiepskim przebiegiem krzywej niż 295 z takim samym:619:

dbdrag
04-08-2010, 17:19
To ile kosztuje na dzien dzisiejszy chipowanie tdci130km

jvc
04-08-2010, 17:31
ale i tak trzeba chipsować :D
Oczywista oczywistość :D

Cobretti
05-08-2010, 07:27
To ile kosztuje na dzien dzisiejszy chipowanie tdci130km
zapytaj Heko na PW ;)

ale i tak trzeba chipsować
Oczywista oczywistość
ocipieli chłopaki :D

PS.

ja też ;)

trtami
12-08-2010, 09:50
Czy to możliwe aby po chipie auto samoistnie wróciło do standardowego oprogramowania?

Mam RTS V-tech i po zimie zachipowalem auto, a ostatnio jakby straciło moc.....

Wgrałem jeszcze raz chipa i znowu jakby odżył chip.....(znowu jest OK)

Stąd moje pytanie czy po jakimś czasie auto uczy się samo optymalnych nastaw .....?
w odniesieniu do typu jazdy kierowcy.

jazzmattazz
12-08-2010, 11:03
Mam czasami to samo wrażenie ale w moim odczuciu wystarczy pojechać w dłuższą trasę (z większymi prędkościami) "przepalić" nagromadzony w mieście syf (mam na myśli TDCI) i wszystko wraca do normy :)

Czy to możliwe aby po chipie auto samoistnie wróciło do standardowego oprogramowania?

Mam RTS V-tech i po zimie zachipowalem auto, a ostatnio jakby straciło moc.....

Wgrałem jeszcze raz chipa i znowu jakby odżył chip.....(znowu jest OK)

Stąd moje pytanie czy po jakimś czasie auto uczy się samo optymalnych nastaw .....?
w odniesieniu do typu jazdy kierowcy.

trtami
12-08-2010, 12:46
Mam czasami to samo wrażenie ale w moim odczuciu wystarczy pojechać w dłuższą trasę (z większymi prędkościami) "przepalić" nagromadzony w mieście syf (mam na myśli TDCI) i wszystko wraca do normy :)

No właśnie ostatnimi czasy jezdze po Wawie a w zasadzie to stoje w korkach
być może zatyka się filtr DPF....
-tylko gdyby nawet zatykał sie filtr DPF to po wgraniu chipa na nowo, dalej filtr byłby zatkany i i byloby bez rezultatu
a u mnie po wgraniu chipa nastapiła zauwazalna poprawa.

Karlito
12-08-2010, 13:09
To czasamim jest bardzo subiektywne odczucie na dupohamowni, tez tak miałem ze wydawało mi sie ze raz jest, a raz nie ma (wgrany na stałe), mam koło siebie odcinek testowy z zakretu 40km/h gazu i przy liniach mam miec 130km/h.

heko
12-08-2010, 13:36
...od razu odpowiadam:
niema takiej możliwości aby dane w sterowniku się same zmieniły...w trakcie wgrywania chipa dane fabryczne są fleszowane...i niema po nich śladu, więc co jwst w danej chwili wgrana...pozostaje tam na zawsze (do następnej modyfikacji)

takitam
13-08-2010, 20:59
Czy to możliwe aby po chipie auto samoistnie wróciło do standardowego oprogramowania?

Mam RTS V-tech i po zimie zachipowalem auto, a ostatnio jakby straciło moc.....

Wgrałem jeszcze raz chipa i znowu jakby odżył chip.....(znowu jest OK)

Stąd moje pytanie czy po jakimś czasie auto uczy się samo optymalnych nastaw .....?
w odniesieniu do typu jazdy kierowcy.

może to głupio zabrzmi ale mam wrażenie że w nocy auto ma więcej mocy jak w dzień, może to wina różnicy temperatury na dworze ???

TOMAS
13-08-2010, 21:02
Chłodniejsze powietrze jest zasysane

jvc
13-08-2010, 21:40
A najlepiej idzie w górach :)

Cobretti
14-08-2010, 08:33
a jeszcze lepiej zimą :D

wojtekjanus
14-08-2010, 15:13
Najlepsze osiągi diesla to ok +10 stopni i duża wilgotność powietrza lub lekka mżawka.
W upał zawsze diesel trochę zdycha...

heko
14-08-2010, 15:20
..tu macie wpływ temp. i ciśnienia atm. na moc auta

http://img709.imageshack.us/img709/6654/tabelkal.png (http://img709.imageshack.us/i/tabelkal.png/)

takitam
14-08-2010, 21:37
no to nie mam nawet fabryki po chipie przy dzisiejszych upałach ???????

Rijndael
14-08-2010, 21:43
Jak to obliczyłeś? ;)

takitam
15-08-2010, 18:17
z tabelki co heko podesłał

Ravic
16-08-2010, 16:18
A najlepiej idzie w górach :)

raczej wątpię...

im wyżej tym niższe ciśnienie a zatem moc spada...
im wyżej tym mniej tlenu w powietrzu więc moc spada...

heko
16-08-2010, 16:52
...dokładnie...najlepiej na nizinach (wyższe ciśnienie)...

zabut
24-08-2010, 19:02
Trochę przejrzałem wątek, jednak na tych stronach co przeglądałem nie znalazłem odpowiedzi na wszystkie pytania ;)

Myślałem o dwóch rzeczach do swojego samochodu oczywiście o chip tuningu oraz o zwiększeniu zimnej siły części turbiny, podzwoniłem trochę po specjalistycznych serwisach. Tylko turboserwis był skłonny się tego podjąć za 1800 zł z regeneracją turbiny plus i tak by musiał do tego pójść program, żeby to zgrać.
Robiliście coś takiego jakie efekty?
Kogo polecacie w okolicach Warszawy, kto pisze dobre programy.

Mam w rodzinie też MK4 nie ma jeszcze ono roku, cały czas na gwarancji, powiedźcie mi, czy ewentualny chip nie przekreśla gwarancji?

PAFFCIO
24-08-2010, 19:19
Mam w rodzinie też MK4 nie ma jeszcze ono roku, cały czas na gwarancji, powiedźcie mi, czy ewentualny chip nie przekreśla gwarancji?
teoretycznie tak, bo jakakolwiek ingerencja poza ASO w komputer jest złamaniem gwarancji.
Jednakże, mam swoje mondeo od września 2007 i 115kkm najechane, a więc jestem po 5 przeglądach w ASO, a chipa zrobiłem przy 5kkm i nigdy nic nie wykryli.
Jeżeli Ty im nie powiesz, to go nie znajdą, bo nie szukają. Jeżeli chcesz mieć pewność, inwestujesz w specjalne urządzenie i jeździsz na chipie, a jak jedziesz do ASO, to samemu w parę minut wgrywasz oryginalne, fordoskie ustawienia i temat z głowy.

heko
24-08-2010, 22:02
oraz o zwiększeniu zimnej siły części turbiny,
...to się hybryda nazywa....i jesteśmy w trakcie prób montażu i strojenia
..a co do gwarancji...to słabo szukałeś...jest mnóstwo na ten temat...jak Paffcio napisał...niema problemów...zachipowaliśmy co najmniej 30 Fordów z forum na gwarancji...i nikt nie miał problemów:P

zabut
24-08-2010, 23:46
Dzięki za odpowiedzi.

Dokładnie...nazywa się to hybryda. Jak rozmawiałem z tym gościem z turboserwisu to powiedział, że bezpiecznie powinno dać to około 150 KM więcej, nie pytałem się ile w wersji niebezpiecznej ;)

Słyszałem też, że sama zmiana wydechu dużo daje.

heko
25-08-2010, 00:04
...150?...130-stkę robimy bez hybrydy na co najmniej 155...160kM
...co do wydechu, to decat i przelotowy 3" daję niezły efekt

INVERTER
25-08-2010, 02:53
A moze ktos podac teoretyczne max. wartosci mocy/dawke jaka sie da uzyskac na fabrycznych wtryskach w 2.0 tdci 130KM. Bo z tego co sie orietuje to przy 180KM jest koniec wiec montowanie chybrydy troche mija sie z celem ?!? No chyba ze ktos wykombinowal jakies wieksze koncowki wtryskow ?!?

januszstom
25-08-2010, 11:40
heko napisz coś więcej o tej hybrydzie tak żeby laik okiełznał to swoim umysłem...pierwsze słyszę:shock:

zabut
25-08-2010, 19:00
heko napisz coś więcej o tej hybrydzie tak żeby laik okiełznał to swoim umysłem...pierwsze słyszę:shock:

Każda turbina jest zbudowana z dwóch części:
Część zimna - to ta napędzana, która tłoczy do silnika powietrze i zawarty w nim tlen.
Część gorąca - to ta na którą działają spaliny i ją napędzają.

Tamten gościu mówił o opcji "bezpiecznej" ale oni zawsze zostawiają sobie dużą rezerwę czyli myślę, że mogłoby wyjść koło 170-180 KM.
Koszt tego był całkiem spory z regeneracją turbiny wychodziło 1800 zł.

To mniej więcej ile KM i Nm może dać Ci wydech dobrze zgrany z programem?

heko
25-08-2010, 19:57
..wracając do hybrydy...to takie ustrojstwo gdzie w oryginalnej turbinie zostawia się część gorącą (napędzającą) a w części zimniej (pompującej)robi się troszkę miejsca i zakłada wirnik od większej:P
...co do wydechu...to w oryginalnym autku wolny wydech daje niewiele...suszarka się szybciej wkręca...ale w mocno zmodzonym gdzie ilość i prędkość spalin jest znacznie większa...da na pewno dodatkowe 10..15KM

INVERTER
25-08-2010, 20:40
Standardowe turbo GT1749v + big intercooler wystarcza do 200KM !!! Hybrydy typu GT1752v/GT1756v/GT1856v i GT1860v to juz 200-260KM!!!
49/52/56/60 to srednice wirnikow w mm. Montuje sie je na pelnym walku, standardowy walek GT1749v jest posrodku zwezony dla zmniejszenia masy ale lubi sie ukrecac !!!

Jak ktos nie celuje w 200+ KM to montaz chybrydy niema sensu!!! Z zalozenia hybryde montuje sie tam gdzie sie nieda w prosty sposob zalozyc wiekszej turbiny bo standardowa jest zespolona z kolektorem wydechowym i zeby zalozyc cos innego trzeba by dorabiac kolektor.

Niech sie jakis specjalista wypowie co do mozliwosci opuznienia walka zaworow ssacych, napewno jest jakas tolerancja tylko ile jej jest ?!? Nie chodzi mi o tolerancje mechanicznom tylko o zgranie sygnalu czujnika walu i czujnika walka !!!

Oktan
25-08-2010, 20:45
..wracając do hybrydy...to takie ustrojstwo gdzie w oryginalnej turbinie zostawia się część gorącą (napędzającą) a w części zimniej (pompującej)robi się troszkę miejsca i zakłada wirnik od większej:P
...co do wydechu...to w oryginalnym autku wolny wydech daje niewiele...suszarka się szybciej wkręca...ale w mocno zmodzonym gdzie ilość i prędkość spalin jest znacznie większa...da na pewno dodatkowe 10..15KM

Heko - daj mi chwilkę i cie nawiedzę na rolkach - będzie można sprawdzić mojego (sam jestem bardzo ciekaw)

Oktan
25-08-2010, 20:52
Jak ktos nie celuje w 200+ KM to montaz chybrydy niema sensu!!! Z zalozenia hybryde montuje sie tam gdzie sie nieda w prosty sposob zalozyc wiekszej turbiny bo standardowa jest zespolona z kolektorem wydechowym i zeby zalozyc cos innego trzeba by dorabiac kolektor.

czyli: patrz Mondeo

o ukręconych wałkach w hybrydach już wiele razy słyszałem, choć podejrzewam że kolesie próbowali wycisnąc ILE SIĘ DA zamiast podejść z głową (aczkolwiek w wielu przypadkach wina leżała w firmie robiącej hybrydę)

INVERTER
25-08-2010, 21:22
Te uktecenia walkow wynikajom z przekrecania, wiekrzy wirnik nie potrzebyje takich obrotow zeby wytwozyc porownywalne albo wiekrze cisnienie, niestety pojawia sie problem z ograniczeniem jego obrotow.

Nawed przy maksymalnie otwartych zaluzjach turbina kreci dalej do upadlego bo ilosc spalin jaka wytwaza silnik jest prawie dwukrotnie wieksza niz byly to w orginale a rozmiary vnt sie nie zmienily wiec predkosc spalin/wirnika wzrasta jak diabli!!!

Pewnom pomocom jest usuniecie ogranicznika otwarcia zaluzji i ustawienie ich max. otwarcia tak ze prawie ocieraja sie o wirnik !!! Ja tak zrobilem :P

Oktan
25-08-2010, 21:54
INVERTER - mam prośbę: pisz po polsku :)

wracając do twojej turbiny: usunięcie ogranicznika pomogło ?? bo jakoś to dziwnie brzmi wszystko

INVERTER
25-08-2010, 23:16
Staram sie jak moge, niemam polskich znakow na klawiaturze a nawed gdybym mial to niewiedzial bym jak ich uzyc :(

No pewnie ze pomoglo:P a raczej rozwiazalo problem calkowicie !!!

Trzeba rozkrecic turbine (czesc goraca) i wyciagnac koleczek ograniczajacy ruch dzwigni ktura przesowa pierscien sterujacy zaluzjami. A nastepnie wszystko skrecic i odpowiednio wyregulowac. na zgaszonym silniku trzeba tak ustawic dlugosc ramienia od gruszki sterujacej zeby zaluzje niemal dotykaly wirnika( krecisz palcem wirnik i czujesz kiedy chacza a kiedy nie!!!) Silnik zgaszony, sztanga sterujaca maksymalnie wysunieta z gruszki, to wazne !!!

PAFFCIO
26-08-2010, 09:56
INVENTER, nie zasłaniaj się brakiem polskich znaków (choć to śmieszne, bo to kwestia ustawienia w OS'ie, a nie fizycznie klawiatury) tylko zwróć uwagę na ortografię, bo czytając Twoje posty zęby bolą!
To nie jest żaden problem, zainstalować np Firefoxa i włączyć opcje sprawdzania, działa zupełnie jak w wordzie, wystarczy chcieć!

tomiscorpio
26-08-2010, 15:29
paffcio nie wszyscy maja PL jezyk , albo sa zagranica i nie maja pl :D :D
a co do reszty to bez komentarza. Mozna robic bledy ale takie calkowite walenie jak gnojem po polu niszczy mi galki oczne :D

A co do wczesniejszych rozwazan nad decatem.

focus mk2 rs 1 hamowanie 304KM , program zrobiony 340 KM , zalozony wiekszy icek i decat ale tylko za turbo , reszta wydechu bez zmian , daly 350KM do tego poprawiony program i wyszlo 367KM

Wiec w autach doladowanych napewno warto inwestowac w icki i wydechy

INVERTER
26-08-2010, 15:41
To sie nazywa dyslexia :roll: Tak pisze dyslektyk ktoryod 10lat niemial stycznosci z jezykiem polskim pisanym :(
Ja sie staralem jak moge :P Ato jest forum a nie dyktando, z dyktanda mialem 6 za tresz i 1 za ortografie, czyli srednia 3+ wychodzila g:DD
To moze sie mie jeszcze zapytaj jak ja zdalem mature z polskiego, bo podchodzilem jako normalny uczen a nie dyslektyk :619:

Napisz lepiej cos o tym co sie stanie jak sie opuzni walek zaworow ssacych w 2.0 tdci?!? bo cos czuje ze szybciej go sam przestawie i sprawdze nisz sie doczekam odpowiedzi. Jak narazie to sie tu omawia pisownie a nie zagadnienia zwiazane zwiazane ztuningiem tdci.

No ale tak to juz jest ze jak ktos niema nic mondrego do powiedzenia to zeby sie wychylic zaczyna mowic o slabosciach innych. zamiast o wlasnych zaletach.

Wiedza jest bezcenna nawed jakby byla napisana alfabetem morsa z bledami :P

keisim
26-08-2010, 20:57
INVERTER, racja - wiedza jest najważniejsza... a do formy (w takich przypadkach) da się przyzwyczaić ;) Miło, że udzieliłeś się w tym wątku bo widać, że masz coś konkretnego do powiedzenia.

Swego czasu myślałem na poważnie o hybrydyzie ale niestety rozeszło się po kościach (heko zna szczegóły) ale... w domu leży nowa GT1749V więc kto wie... :D

Czy wiesz może jaka jest różnica między GT1749V a GTA1749V?

INVERTER
26-08-2010, 22:49
Roznica miedzy GT1749v i GTA1749v .. niestety juz nie pamietam :( nie jestem juz tak w temacie jak bylem rok temu:P

Jak bym teraz mial wybierac to bym sie niepchal w chybryde. Standardowe turbo+ic+wydech da rade do 200KM.
A jak ktos chce modzic to modzic konkretnie, albo wielkie VNT turbo albo zestawik typu turbo-compound. Tylko ze najpierw trzeba wykombinowac jakies sporo wydajniesze wtryski :diabelek:

zabut
29-08-2010, 21:21
Tylko ze najpierw trzeba wykombinowac jakies sporo wydajniesze wtryski :diabelek:

Inverter jakieś propozycje co do tego? :)

A jak w najlepszy i najtańszy sposób uzyskać 170 - 180 KM no i też trochę lepszy moment obrotowy niż po zwykłym chipie?

heko
29-08-2010, 21:55
...w Gaabowym MK3 130 zrobiliśmy 176KM i 427Nm...ale to rzadkość na oryginalnym osprzęcie...

INVERTER
29-08-2010, 22:43
Jesli chodzi o wtryski to przy okazji ich regeneracji montuje sie rozpylacze od wersji 2.2tdci i jest 10KM wiecej niz na standardowych :P

Niestety niema zadnych wiekszych wtryskow/rozpylaczy do TDCI:(
Jedyne rozwiazanie to je zrobic na bazie orginalow w firmie zajmujacej sie tuningiem wyscigowych ciezarowek :619: a to sporo kosztuje :(

Standardowe sprzeglo nie przeniecie wiecej niz 450Nm nawed jak jest nowe, no i zacznom sie problemy ze skrzyniom wiec niema co kombinowac z wiekrzym momentem obrotowym niz 400Nm :roll:

No ale mozna nieco podniesc moc, a raczej przesunac jej max w okolice 4000obr i to mozna by uzyskac poprzez przesuniecie/opuznienie walka zaworow ssacych, tak mi sie przynajmniej wydaje :619: po czym takim nawed na seryjnym osprzecie powinno sie wyciskac 180KM :P no a z IC+wydech 200KM :619:

To jest Ford TDCI, tu nic niema latwo i szybko :619:

zabut
30-08-2010, 13:39
...w Gaabowym MK3 130 zrobiliśmy 176KM i 427Nm...ale to rzadkość na oryginalnym osprzęcie...

To co tam było w serii? :) Niezły wynik.

Dobra, a jak wygląda dostępność rozpylaczy z 2,2 tdci i koszt?

Snajper_881
30-08-2010, 15:35
INVERTER, chłopie ! Słownik ortograficzny do ręki ! Aż oczy bolą...

zygir
30-08-2010, 16:53
Witam, ile można wydusić z mondka MK# 90 koni - tak z rezerwą?

heko
30-08-2010, 18:00
witam, ile można wydusić z mondka mk# 90 koni - tak z rezerwą?
...MK3??...TDCI??? 90km???

jvc
30-08-2010, 20:06
Grzesiu są takie, sam jechałem i powiem Ci że jest to mocniejsze od mojej xsary 1,9 td też 90 KM :)

keisim
30-08-2010, 22:30
INVERTER, chłopie ! Słownik ortograficzny do ręki ! Aż oczy bolą...

Ja pierdziu... Snajper, pls czytaj trochę wstecz - napisał, że ma dysleksję, dajcie już chłopu spokój :evil:

INVERTER, zainstaluj sobie (edit: jak sugerował wcześniej PAFFCIO) przy okazji firefox w polskiej wersji to pozbędziesz się problemu - będzie Ci podkreślało byki...

PAFFCIO
30-08-2010, 23:09
...INVERTER, zainstaluj sobie przy okazji firefox w polskiej wersji to pozbędziesz się problemu - będzie Ci podkreślało byki...
proponowałem wyżej ale bez skutku jak widać...:568::P
a czy dyslektyk czy nie, wydaje mi się, że te minimum poprawności, które zapewniają moduły sprawdzające w FF to na prawdę nie jest wielki problem...wystarczy chcieć! :diabelek:

INVERTER
31-08-2010, 02:38
Tylko mi niemów ze chciec to móc :diabelek:

A jak zrobic ci,si, rz z kropkom itd. :619:

Cobretti
31-08-2010, 07:05
A jak zrobic ci,si, rz z kropkom itd.
prawy alt i dana literka :)
a ź to "alt + x" :)

PAFFCIO
31-08-2010, 13:29
prawy alt i dana literka :)
a ź to "alt + x" :)
pod warunkiem, że pod windozą masz ustawioną "klawiaturę polski (programisty)" w ustawieniach regionalnych - > usługi językowe i tekstowe.

Z keisimem, proponujemy raczej koledze automatycznego korektora, który można BEZ PROBLEMU włączyć w firefoksie ;-p

tak, chcieć to móc...nawet jeżeli nie do końca samemu :619:

zabut
31-08-2010, 14:03
...w Gaabowym MK3 130 zrobiliśmy 176KM i 427Nm...ale to rzadkość na oryginalnym osprzęcie...

Co tutaj była w serii przy pierwszym pomiarze przed chipem?

Inverter jak wygląda kwestia dostępności rozpylaczy z 2,2 tdci i mniej więcej jak kształtują się ceny?

INVERTER
31-08-2010, 14:26
Stół z powyłamywanymi nogami :619:

Poszukaj na alegro :P jak znajdziesz zaworki do TDCI to zapytaj gościa o rozpylacze :diabelek:

176KM/427Nm - też bym chciał wiedzieć ile tam było w serii :027:

heko
31-08-2010, 18:06
176KM/427Nm - też bym chciał wiedzieć ile tam było w serii
...155KM i 380Nm.

zabut
31-08-2010, 19:19
...155KM i 380Nm.

No, ale to chyba 2,2 tdci :P
Nie chce mi się wierzyć, żeby aż tyle było w 2,0 ;)

heko
31-08-2010, 19:34
No, ale to chyba 2,2 tdci :P
Nie chce mi się wierzyć, żeby aż tyle było w 2,0 ;)
..ale dokładnie tyle było...ze stożkiem:P...a na mojej hamowni wyniki są b. dokładne...nawet wiele osób twierdzi że zaniża:roll:

GBB
01-09-2010, 10:33
No, ale to chyba 2,2 tdci :P
Nie chce mi się wierzyć, żeby aż tyle było w 2,0 ;)

No to zobacz mój przedostatni wykres :)

zabut
01-09-2010, 11:48
Powiem Wam, że trochę mnie zaskoczyliście, oczywiście pozytywnie ;)

Za nim ja ruszę na hamownie to muszę trochę ogarnąć swój silnik, myślę o tych rozpylaczach z 2,2 tdci o których pisał Inverter. Jeszcze muszę wcześniej zajrzeć jak turbinka się trzyma.

Cobretti
01-09-2010, 12:02
a tak przy okazji (tu do Kolegi Heko pytanie) - czy wraz zz przebiegiem moze się coś zmienić ??
mam nowe auto - na razie ma 15.600km teraz kwetia tego, czy wraz z układaniem się auta nastąpią jeszcze jakieś zmiany na + lub - ??
Czy będzie trzeba poprawiać coś ??

heko
01-09-2010, 12:21
...co do softu..to nic się nie zmienia...a silniczek na pewno się dociera, więc i moc rośnieg:DD...nie wiem jakiego masz moda...czy można coś jeszcze poprawić./..

Cobretti
01-09-2010, 13:46
nie wiem jakiego masz moda...
zapytaj w Vtechu ;)
z tego co wiem to Oni zrobili wsio co można było... może później się da coś zmienić ??

zabut
01-09-2010, 16:40
Z tego co napisał Heko to tamto Mondeo z tym fajnym wynikiem miało filtr stożkowy.
Jedyny jaki widziałem na allegro był do 2,5 V6 i st220 to ten sam?

GaBB
01-09-2010, 17:05
No jeśli o mojego mondka, bo o nim pisaliście, chodzi to seria 146KM i 341NM.
Po zmienionym całym dolocie 156KM i 379NM.
No i po chipie 171KM i 424NM.

I faktycznie jak na wynik jeszcze bez zmian mechanicznych to bardzo ładnie i rzadko ponoć spotykane :)

zabut
02-09-2010, 00:59
GaBB, a jaki masz tam stożek u siebie?

To jest coś takiego:
http://allegro.pl/filtr-powietrza-stozek-ford-mondeo-st220-2-5-3-0-i1195184274.html
?

GaBB
02-09-2010, 08:15
Cały dolot jest obliczony przeze mnie i wykonany przeze mnie. Takie coś:
http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=81157&highlight=sto%BFek

Pablo_X
02-09-2010, 17:38
Ja powrócę do wcześniejszego wykresu
Napisał zabut http://forum.fordclubpolska.org/images/curves/buttons/viewpost.gif (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=1499929#post1499929)
No, ale to chyba 2,2 tdci
Nie chce mi się wierzyć, żeby aż tyle było w 2,0
No to zobacz mój przedostatni wykres

http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=20685&stc=1&thumb=1&d=1283333623 (http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=20685&d=1283333623)


Pomiar dotyczy S-Maxa i jest to zupełnie inny silnik. Nie ma nic wspólnego z PUMĄ :roll:
Takie wyniki praktycznie poza zasięgiem PUMY (tzn. rzadko osiągalne dla 2.0).


No jeśli o mojego mondka, bo o nim pisaliście, chodzi to seria 146KM i 341NM. Po zmienionym całym dolocie 156KM i 379NM. No i po chipie 171KM i 424NM. I faktycznie jak na wynik jeszcze bez zmian mechanicznych to bardzo ładnie i rzadko ponoć spotykane Zacny wynik g:DD :one:

Ale gdzie tym modom do tego 198KM i i 433NM (sam soft) :(
http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/ww584_29.jpg
Ta sama pojemność, ta sama turbawka a wyniki nawet nie zbliżają się do 200 :(

takitam
02-09-2010, 18:00
ford jest niesprawiedliwy !!!!!!!!!!!seria u mnie 141 a po chipie 151 robiony w v-techu , i gdzie tu sprawiedliwość :( podobno po dotarciu ma wskoczyć do 160 ale to musze dopiero sprawdzić, na słowo nie wierzę

zabut
02-09-2010, 21:14
Ale Twoja Kuga świeżutka jeszcze bardzo?
Właśnie jaki jest dobry przebieg na chipa w sensie po ilu tysiącach najwcześniej?

Ale to BMW :P

heko
02-09-2010, 21:28
heh..mam takich więcej...zobaczcie te przyrosty i jak trzymają parametryg:DD


http://img836.imageshack.us/img836/1521/bmwe60520d177km.jpg (http://img836.imageshack.us/i/bmwe60520d177km.jpg/)
http://img834.imageshack.us/img834/4476/bmwhn.jpg (http://img834.imageshack.us/i/bmwhn.jpg/)

zabut
02-09-2010, 22:34
Ale chyba grupa VW też się całkiem dobrze chipuje?

heko
02-09-2010, 23:13
zobaczcie co robi RedBox z VAG-a

http://img163.imageshack.us/img163/4691/skodaoctavia19tdi90hpre.jpg (http://img163.imageshack.us/i/skodaoctavia19tdi90hpre.jpg/)
http://img294.imageshack.us/img294/7821/vwpassat19tdi110hp.jpg (http://img294.imageshack.us/i/vwpassat19tdi110hp.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

zabut
02-09-2010, 23:31
Też ładnie, coby nie mówić Fordy nie są idealnymi samochodami do chip tuningu :P niestety ... :roll:

Cobretti
03-09-2010, 12:30
zobaczcie co robi RedBox z VAG-a
rozumiem, że pokazujesz to celem udokumentowania jakie słabe parametry mają VW w serii :D

118KM i tylko 230Nm :D

a po boxie ma porównywalne z fabrycznym mondkiem 130KM :)

Heko...a masz "wyjściowego" 130KM VW ??

Snajper_881
03-09-2010, 20:32
Też ładnie, coby nie mówić Fordy nie są idealnymi samochodami do chip tuningu :P niestety ... :roll:

No kłóciłbym się. Mocne serie, niezłe wyniki po chipach. Dobra, może TDCi nie jest bezawaryjne ale konstrukcja o wieki nowsza od TDI. Pompo-wtryski, pompy rotacyjne to już prehistoria.

Cobretti
04-09-2010, 08:52
ale konstrukcja o wieki nowsza od TDI
no... jak VW poszło w moc to... nikt nie chce tego kupić :D
bo sie sypie....

zacytuję jednego z moich znajomych:

"wole passata 1.9TDi 105KM wolno jeżdżącego niż 2.0TDi 140KM w serwisie" :)

INVERTER
07-09-2010, 14:05
142,7 g/s - na tej wartości kończy się MAF sensor !!! Taki przepływ mam przy 4000obr przy ciśnieniu doładowania 1.3 bar !!!

Podnosząc ciśnienie do 1.5 bara osiągam 142,7 już przy 3000obr i tak trzyma do odcięcia :P Zgaduje ze przy 4000obr jest rzeczywiście jakieś 150-155 g/s :027:

Zresztą podobnie jest z MAP sensorem, kończy się na 1.5 bara, przy tej wartości silnik pracuje w funkcji overboost i dawkowanie paliwa osiąga wartość graniczną czyli 60,51 mg/s i ani mg więcej :(

Ford przegrywa w chiptuningu już w przedbiegach :diabelek:

PS: w UK po chipowaniu oprócz nowej mapy wtrysku dodają jeszcze nową mapę dla funkcji overboost o innym dawkowaniu ( zgaduje ze jest takowa gdzieś w sofcie !!!) a jak to wygląda w PL :027:

januszstom
07-09-2010, 15:18
w UK po chipowaniu oprócz nowej mapy wtrysku dodają jeszcze nową mapę dla funkcji overboost o innym dawkowaniu
A to ciekawe.......może heko coś wyjaśni i dorzuci to i owo

heko
07-09-2010, 17:56
...dlatego wydłuża się czas wtrysku zasadniczego...przy lekko podniesionym ciśnieniu na CR..do tego dla oddalenia płomienia od denka tłoka zmienia się kąty wtrysku...ale i tak wydajność "fordowska" jest słaba :(
..co do overboost...nie mam pojęcia:roll:

INVERTER
07-09-2010, 18:48
http://www.youtube.com/watch?v=7heu8njdgfA&feature=youtu.be

Na tym filmiku jest 2.0 tdci po chipowaniu w Rtech tuning, dokładnie widać jak chodzi taka mapka z overboostem :619:

Ten Mondek ma 183BHP :diabelek:

Oktan
08-09-2010, 11:01
142,7 g/s - na tej wartości kończy się MAF sensor !!! Taki przepływ mam przy 4000obr przy ciśnieniu doładowania 1.3 bar !!!

Podnosząc ciśnienie do 1.5 bara osiągam 142,7 już przy 3000obr i tak trzyma do odcięcia :P Zgaduje ze przy 4000obr jest rzeczywiście jakieś 150-155 g/s :027:

Zresztą podobnie jest z MAP sensorem, kończy się na 1.5 bara, przy tej wartości silnik pracuje w funkcji overboost i dawkowanie paliwa osiąga wartość graniczną czyli 60,51 mg/s i ani mg więcej :(

Ford przegrywa w chiptuningu już w przedbiegach :diabelek:

PS: w UK po chipowaniu oprócz nowej mapy wtrysku dodają jeszcze nową mapę dla funkcji overboost o innym dawkowaniu ( zgaduje ze jest takowa gdzieś w sofcie !!!) a jak to wygląda w PL :027:

no to może wymienić sam map-sensor (na taki do 2-ch bar) i będzie git

INVERTER
08-09-2010, 11:13
Wymienić MAP i najlepiej ten kawałek rury w którym jest on osadzony ( to przewężenie też mi się nie podoba :( ) :619:

Tylko wtedy trzeba by wpisać do ecu nową charakterystykę pracy danego MAP-sensora :diabelek:

Pablo_X
08-09-2010, 18:05
142,7 g/s - na tej wartości kończy się MAF sensor !!! Taki przepływ mam przy 4000obr przy ciśnieniu doładowania 1.3 bar !!! Ale wskazania MAF sensora nie mają znaczenia dla dawkowania paliwa i jego ograniczenia można pominąć.

INVERTER
08-09-2010, 18:24
Czyli jak wiem że mam 150g/s przy 4000obr to da rade zrobić 200KM :619:

A jak to się ma do MAP sensora jeśli chodzi o dawkowanie :027: na czymś trzeba bazować :619: to dawkowanie no nie :P

Wykres dla MAP i MAF sensora

http://yfrog.com/cbimgp1487lj

Polarny
11-09-2010, 21:46
142,7 g/s - na tej wartości kończy się MAF sensor !!! Taki przepływ mam przy 4000obr przy ciśnieniu doładowania 1.3 bar !!!

Zresztą podobnie jest z MAP sensorem, kończy się na 1.5 bara, przy tej wartości silnik pracuje w funkcji overboost i dawkowanie paliwa osiąga wartość graniczną czyli 60,51 mg/s i ani mg więcej :(

U mnie max to 2.55 bara i 103.22 g/s przy 2800 rpm. Tak więc chyba to nie zależy od sensora, lecz od softu odczytującego )-:
Trochę teraz czasu nie mam, by prześcignąć swojego i porobić logi. Ale za 2 tygodnie będę robił trasę swoim autkiem, to wtedy będzie czas na logowanie.

Pablo_X
12-09-2010, 08:57
Czyli jak wiem że mam 150g/s przy 4000obr to da rade zrobić 200KM W naszych warunkach można o 200KM zapomnieć.
Wystarczy spojrzeć na efekty najbardziej zmiąchanego i zmodzonego Mondeo MKIII jakiego widziałem (czytałem) -> Mondeo 'Titanium X' 2.2TDCi (http://passionford.com/forum/restorations-rebuilds-and-projects/243788-mondeo-titanium-x-2-2tdci.html).

Cobretti
12-09-2010, 12:46
A czy ktoś wie ile może mieć fabrycznie mondek MK III 2.0 125KM ??
i co można z tego wycisnąć ?

takitam
12-09-2010, 13:07
my tu piszemy o 2.0tdci że fajnie by było mieć ponad 170 koni a bmw ma seryjnie 2.0 i 204 konie bez modyfikacji:P więc można sie nieźle zbłaźnić przy próbie wyprzedzenia takiego bmw

moja kuga ma może 160 koni ale i tak to bardzo mało przy takiej masie, nie jedna a3 lub golf mnie wyprzedza

Cobretti
12-09-2010, 13:50
bmw ma seryjnie 2.0 i 204 konie bez modyfikacji
a ona nie ma czasem bi-tubo ?? :P

więc można sie nieźle zbłaźnić przy próbie wyprzedzenia takiego bmw
spój inaczej - taki ktoś w BMW może się nie źle zdziwić gdy mu MK III nie chce odpaść od zderzaka :P

moja kuga ma może 160 koni ale i tak to bardzo mało przy takiej masie, nie jedna a3 lub golf mnie wyprzedza
na pewno masz inne przełożenia, masz 4x4 który zabiera ciut moc... i nie porównuj się do osobówek ;) ... pokaż wilka np., RAV4 D4d czy podobnym autkom ;)

Polarny
12-09-2010, 13:57
A czy ktoś wie ile może mieć fabrycznie mondek MK III 2.0 125KM ??
i co można z tego wycisnąć ?
Ja mam takiego Mk3 - w papierach i w eTISie mam wpisane 125 KM. Seryjnie jest 130 KM lub niedużo więcej.
Co można wycisnąć (rozumiem, że samym CHIPem) niech odpowie ktoś, kto zawirusował takiego 125 KM. Ja póki co jeszcze tego nie zrobiłem.

A co, wracasz do Mondeo?

Cobretti
12-09-2010, 13:59
jeszcze nie - ale ściągnąłem takiego (Kolega 8ishop na tym Forum ;) ) i ma wg Microkata 125KM (ale nie ma DPF) ....
skrzynia 6 - nawet fajnie się zbiera dlatego pytam czy może mieć więcej niż 125KM

PS.

jak dobrze pójdzie to wrócę do mondka w przyszłym roku....

Krzysiek
12-09-2010, 15:14
jeszcze nie - ale ściągnąłem takiego (Kolega 8ishop na tym Forum ;) ) i ma wg Microkata 125KM (ale nie ma DPF) ....
skrzynia 6 - nawet fajnie się zbiera dlatego pytam czy może mieć więcej niż 125KM


W kwietniu br w Kryspinowie u Grześka wyszło mi 135 fabrycznie, teraz doszedł stożek więc może i jeszcze więcej. W planach mam boxa, ale to pod warunkiem jak będzie większy przypływ gotówki.

PS.
jak dobrze pójdzie to wrócę do mondka w przyszłym roku....

Wiadomo, stara miłość nie rdzewieje :619:

Cobretti
12-09-2010, 15:25
wyszło mi 135 fabrycznie
a z jak z momentem ?

Wiadomo, stara miłość nie rdzewieje
no ba :)

Krzysiek
12-09-2010, 15:29
350,3 8)

Cobretti
12-09-2010, 15:29
no to ładnie :)

Krzysiek
12-09-2010, 15:35
Teraz ze stożkiem może dokulałbym się do 160 :619:

Cobretti
12-09-2010, 15:55
ale zamiast boxa to lepiej chipa ;)

Krzysiek
12-09-2010, 17:59
Zmieniając auto za 2 lata nie opłaca mi się wstawiać chipa, lepiej box'a i przy zmianie auta biorę go do nowego, tym bardziej, że następne auto to także będzie Ford i tdci.

Rijndael
12-09-2010, 18:04
Zmieniając auto za 2 lata nie opłaca mi się wstawiać chipa, lepiej box'a i przy zmianie auta biorę go do nowego, tym bardziej, że następne auto to także będzie Ford i tdci.
Ja bym wolał, jeśli już, to RTS. ;)

Cobretti
12-09-2010, 19:15
Zmieniając auto za 2 lata nie opłaca mi się wstawiać chipa, lepiej box'a i przy zmianie auta biorę go do nowego, tym bardziej, że następne auto to także będzie Ford i tdci.
ale nie wiadomo czy box podpasuje
możesz mieć jak ja w foce - był box ale w connekcie już nie dał rady....
oddałem boxa i zrobiliśmy chipa :)

Polarny
12-09-2010, 19:55
Chip to chip. RTS jest fajny, bo to po prostu wiele chipów, ale to już drogi biznes jest.

Cobretti - wracaj do Mondeo. Nie będziesz żałował (-:

Cobretti
12-09-2010, 20:36
Cobretti - wracaj do Mondeo. Nie będziesz żałował (-:
wiem....
jeszcze jakby automat był ;)

Heko...a Ty masz RTSa w ofercie ?

Krzysiek
12-09-2010, 20:40
Na stronie występuje w ofercie, kwestia tylko cenowo, ile ta "przyjemność" kosztuje? Tyle samo, co chip i box? :027:

GaBB
12-09-2010, 21:05
RTS fajna sprawa - mogę potwierdzić :D Mój zresztą od kolegi Heko :) poza możliwością zmieniania sobie programów w aucie (łącznie 3) jest jeszcze opcja odczytywania i kasowania błędów w aucie. Przydatna sprawa :)

heko
12-09-2010, 22:23
...Cobretti..co do Mondka 125KM..robiłem takiego..wyszedł jako tako..
..co do RTS to oczywiście mam w ofercie..dość często się sprzedajeg:DD

http://img80.imageshack.us/img80/5593/wykresmondeo125km.jpg (http://img80.imageshack.us/i/wykresmondeo125km.jpg/)

Cobretti
13-09-2010, 10:27
wyszedł jako tako..
Ty nie gadaj....
o ile moc fabryczna "papierowa" a to moment 360Nm i poprawione na 140KM i 400NM to już coś....
nie jeden passat by się zdziwił ;)

Nie bądź skromny :)

Snajper_881
13-09-2010, 18:24
nie jeden passat by się zdziwił
Passaty to się czasem i przy mnie dziwią, a kreator mocy to mój nie jest :D .
Konstrukcja TDI starsza niż wynalezienie pisma więc moc mocą ale...

Cobretti
13-09-2010, 21:19
ale vałwej zostanie vałwejem :D

zabut
13-09-2010, 23:11
Jakie mondeo ma na tym forum albo w ogóle jakie znacie najwięcej KM i Nm wyciągniętych ze 130 KM i co było w nim robione?

Po prostu zastanawiam się czy jest sens pakować kasę w IC, jakieś hybrydy, wydechy itd. Po to, żeby uzyskać te kilka KM więcej niż po zwykłym chipie.

tomiscorpio
13-09-2010, 23:32
icek widze w tdci 130 to sprawa obowiazkowa..... Patrzac na temat polarnego.

sam IC + Chip wedlug mnie powinno byc ok.

Bo co z tego ze 2 razy odsadzisz jakies auto , jak za 3 razem objedzie Cie jak chlopca w szelkach bo w icku bedzie grill.

Krzysiek
14-09-2010, 05:13
Jakie mondeo ma na tym forum albo w ogóle jakie znacie najwięcej KM i Nm wyciągniętych ze 130 KM i co było w nim robione?


Z tego co kojarzę ostatnio to kolega GaBB miał w serii chyba ze 145-6 KM przy silniku 2.0, po dołożeniu stożka i chipa dużo ponad normę mu wyszło

GaBB
14-09-2010, 08:27
Seria wyszła 146KM i 341 NM, potem po zmianie dolotu 156KM i 379NM i po strojeniu 171KM i 424NM. :) I to wszystko faktycznie z 2.0 TDCi 130KM 2004r

INVERTER
23-09-2010, 01:20
Proszę o wyjaśnienie zagadki :P

Parametr obciążenia silnika ( calculated load value ) wyrażone w %. Czy ten wskazanie ma prawo się zmienić po chipie???

Samochód F Mondeo mk3 2.0 tdci !!! 2003r.

Przed modyfikacjom dochodziło do 100%, przeważnie było 95-98% ( czasem wskakiwało zero :027: nie wiem czemu) przy bucie w podłogę :619: A po programie jest 60-70% max, no i kom pokazuje śmiesznie niskie zużycie paliwa :diabelek:

Czy to normalne ??? Czy coś z softem :diabelek:
Dodam że soft dał 365Nm/155KM, czyli nic specjalnego.

smoki3
19-10-2010, 11:33
Trochę przejrzałem wątek, jednak na tych stronach co przeglądałem nie znalazłem odpowiedzi na pytanie - " Po jakim przebiegu minimalnym można wgrać chipa " . Dodam, że autko TDCi 125KM i przebiegu dopiero około 2500km. Pewnie najchętniej udał bym się z tym do Krakowa, trzeba tylko uzbierać kasę. Najbardziej satysfakcjonowały by mnie fajny Nm.:mrgreen:

Pozdrawiam.

smoki3

b@rth
19-10-2010, 12:14
Trochę przejrzałem wątek, jednak na tych stronach co przeglądałem nie znalazłem odpowiedzi na pytanie - " Po jakim przebiegu minimalnym można wgrać chipa " . Dodam, że autko TDCi 125KM i przebiegu dopiero około 2500km. Pewnie najchętniej udał bym się z tym do Krakowa, trzeba tylko uzbierać kasę. Najbardziej satysfakcjonowały by mnie fajny Nm.:mrgreen:

Pozdrawiam.

smoki3

... troche kiepsko przegladales temat...
... sa tacy to robili chipa juz przy 1500 km ...
... silnik potrafi zmienic "paramerty" po 5000 km /nie znam sie, ale poczytaj dowiesz sie o co chodzi/ ...
decyzja Twoja, a i do Krakowa nie musisz jechac ... a do Heko wystarczy sie zglosic ...

januszstom
19-10-2010, 13:04
Ale są i tacy co zrobili chipa na drugi dzień po wyjeździe z salonu, przykład kolega heko.zresztą obecnie to kolega heko sam zajmuje się chipami i też Kraków

grzegorz914
19-10-2010, 18:15
Witam
i ja wkrótce dołącze do grona zachipowanych, termin na 30.10 u HEKO zobaczymy co wyjdzie z mojego rumaka.

jvc
19-10-2010, 18:43
No co ma wyjść ,wyjdzie 200 z hakiem :D

grzegorz914
19-10-2010, 18:51
Oby hak był jak największy.

b@rth
19-10-2010, 19:06
Oby hak był jak największy.

skrzydla dokup :027:

grzegorz914
19-10-2010, 19:15
skrzydla dokup :027:
rozważam taką opcję

jvc
19-10-2010, 19:22
W sumie nie wiem czy to dobra decyzja na zimę ;)

grzegorz914
19-10-2010, 19:36
nic najwyżej będe jezdził w łańcuchach:>

Komor
19-10-2010, 19:41
Łańcuchy są złe na asfalcie :-P
Dlatego ciesze się że dopiero w Marcu nowa mapka będzie bo teraz już asfalt zrywam na boxie ;)

Może RTS ;)

grzegorz914
19-10-2010, 19:49
Łańcuchy są złe na asfalcie :-P
Dlatego ciesze się że dopiero w Marcu nowa mapka będzie bo teraz już asfalt zrywam na boxie ;)

Może RTS ;)

Niestety RTS z 2.2 nie działa info od (heko)

heko
19-10-2010, 20:28
...ESP będzie miało co robić:619:

Komor
19-10-2010, 20:30
Pierw ASR, potem ESP, a na końcu opony do wymiany co max 2 sezony ;)
Skąd ja to znam :P

januszstom
19-10-2010, 20:33
termin na 30.10 u HEKO zobaczymy co wyjdzie z mojego rumaka.
Dajcie znać co z tego wyniknie

heko
19-10-2010, 20:45
Pierw ASR, potem ESP, a na końcu opony do wymiany co max 2 sezony ;)
Skąd ja to znam :P
...ciężka noga:619:

...a o co tu chodzi...śnisz???:P

"Zarejestrowany: 17-04-2009
Skąd: DW, SK
Model: Focus II FL
Silnik: 2.5 T ?
Rocznik: 2009
Postów: 320"

Snajper_881
19-10-2010, 20:58
Jakiś taki niedosyt :D

keisim
19-10-2010, 22:41
ST?

Komor
20-10-2010, 11:22
z przodu ST, tylko zdesia brak, z tyłu ST, tylko zdesia brak no i kombi :D a pod maską niespodzianka ;)
To po prostu zabiegi zmylające złodzieja z tropu :D

...ciężka noga:619:

...a o co tu chodzi...śnisz???:P


Bardzo ciężka, jak dojeżdże na tych kapciach do końca przyszłego sezonu będzie cudo, zresztą już powoli się szukają mocno starte 235/45/17 na tor Poznań ;)

Snajper_881
20-10-2010, 14:04
Bardzo ciężka, jak dojeżdże na tych kapciach do końca przyszłego sezonu będzie cudo, zresztą już powoli się szukają mocno starte 235/45/17 na tor PoznańMały OT. Jedziecie jakaś większa grupą?

Komor
20-10-2010, 18:50
Dopuszcze się jednego OT.
Zlot FKP na 10 lecie ma być nie na torze Radom lecz na Torze Poznań, gdzie by nie był i tak musi być tor ;)

heko
24-10-2010, 12:20
...no to następne 1.8 zawiruszone:one:..nawet udało się troszkę moment podtrzymać...

125KM

http://img842.imageshack.us/img842/5963/mondeo18125kmxps1.jpg (http://img842.imageshack.us/i/mondeo18125kmxps1.jpg/)

..a tu wersja 100KM


http://img266.imageshack.us/img266/9642/mondeo18100kmxps1.jpg (http://img266.imageshack.us/i/mondeo18100kmxps1.jpg/)

Komor
26-10-2010, 15:35
Zaczynam wierzyć że przyrost u mnie bedzie bardzo ładny :)

Snajper_881
27-10-2010, 18:02
Komor, po jakiej modyfikacji??

Komor
27-10-2010, 18:05
ćip.
Box jest fajny, ale ja wole ćipa.

ADELAJDA
28-10-2010, 07:30
Możliwe jest aby np na dwóch różnych BOXach auto miało dwa różne wyniki, czy to już tylko kwestia tylko tego na co fabryka jest podatna?

heko
28-10-2010, 16:49
...boxy mają standardowy program...więc wyniki zależą w dużym stopniu od silnika
...program w razie potrzeby można zmodyfikować...ale w Mondkach TDCI standardowy jest ok

ADELAJDA
30-10-2010, 07:54
Wczoraj przy pierwszym próbnym podpięciu BOXa udostępnionego mi przez jednego z forowiczów, okazało się że przy wyższym programie potrafi się zapalić sprężynka, i auto gubi moc.
Zjazd na pobocze, wyłączyć silnik, włączyć i jest znowu OK.
Po testach i zmianie programu na niższy problem zanikł....

Co tak z ciekawości może to oznaczać? Ani nie było żadnych problemów z wtryskami do tej pory, ani nadmiernego dymienia tez nie było...

heko
30-10-2010, 10:19
...tak właśnie bywa...i do tego służy przełącznik...idziesz z programami tak wysoko aż nie zacznie kopcić albo się czekować...zazwyczaj na pr. 7..8 się czekuje..ale czasam,i nawet na 9 jeździ...tak to z tymi Fordami bywa:wink:....dzisiaj MK4 2.2 nawet na 5 się czekował :(

ADELAJDA
30-10-2010, 10:25
9 Program?

Według rozpiski którą dostarczyłeś koledze któremu sprzedawałeś jest 7 programów :wink:

A według książeczki Vtechu do tego boxa jest 8 :wink:

To ja już nic nie kumam :p

heko
30-10-2010, 12:05
..jeśli chodzi o Bajkowyg:)...to jest starsza generacja...ze zworkami...i tam było 8 pr.:wink:...teraz jest przełącznik 10-cio pozycyjny..."0" i 1 do 9......

ADELAJDA
30-10-2010, 20:58
tak to z tymi Fordami bywa:wink:....dzisiaj MK4 2.2 nawet na 5 się czekował :(

Czyli końcowo pozostał na 4??

Tak, to jest wersja zworkowa....

heko
30-10-2010, 21:09
...nie..2.2 w MK4 w d...e mają boxy..jeden na 5 fajnie chodzi...a ten będzie zachipsowany:p
...jeśli zworkowa, to są małe różnice w sofcie w stosunku do RedBoxów..więc jest szansa że Twój by się tak łatwo nie czekował;)

grzegorz914
31-10-2010, 06:55
Czyli końcowo pozostał na 4??


Nie został nawet na cztery bo pruba jazdy z boxem kończyła się komunikatem usterka silnika a w efekcie się przełanczal w tryb awaryjny. Poza tym jak na złośc pozostała usterka ukladu ostrzegania o przeszkodzie i tu czeka mnie srvis.
Poza tym wszystko ok nastepna pruba z wyjeciem sterownika i chipsowanie na stole ale najpierw servis i przegląd w ASO.

Po moim mondku była Insignia brata 2.0 160/390 z boxem 192/460, i powiem tak po jezdzie testowej ta Insignia ciagnie i przspiesza gorzej niż muj fabrychny 2.2 165/405 (dziwne, prawdopodobnie kwestia charakterystyki silnika bo mondek ma bardziej płaską charakterystykę (wcześniej się wkręca i puzniej traci moc))..

P.S
Servis @heko pelna profeska.

Cobretti
31-10-2010, 08:06
teraz jest przełącznik 10-cio pozycyjny..."0" i 1 do 9......
takowego miałem w foce.... ale foca chodziła max tylko do 6 ;) a jeździłem na co dzień na... 3 :) i starczało ;)

Snajper_881
31-10-2010, 16:27
Po moim mondku była Insignia brata 2.0 160/390 z boxem 192/460, i powiem tak po jezdzie testowej ta Insignia ciagnie i przspiesza gorzej niż muj fabrychny 2.2 165/405 (dziwne, prawdopodobnie kwestia charakterystyki silnika bo mondek ma bardziej płaską charakterystykę (wcześniej się wkręca i puzniej traci moc)).. Mając okazję jeździć różnym turbodieslami, dodam, że nowymi, pozwolę się zgodzić w 100% z Grzegorzem.
Moc mocy nie równa, bardzo ważny wg mnie jest przebieg tej mocy.

heko
31-10-2010, 17:02
Można porównać kreski

Mondeo MK4 2.2

http://img826.imageshack.us/img826/7549/mondeo22boxxps1.jpg (http://img826.imageshack.us/i/mondeo22boxxps1.jpg/)

Insignia 2.0
http://img838.imageshack.us/img838/2251/insigniacdti2xps1.jpg (http://img838.imageshack.us/i/insigniacdti2xps1.jpg/)

januszstom
01-11-2010, 11:44
A to szkoda że od razu nie dobraliście się do kompa tylko eksperymentowaliście z boxami.Faktycznie boxom i silnikowi 2,2TDCI w MK4 coś nie po drodze razem.....ale ale też swego czasu trochę poganiałem na boxie od Chipexpress i o ile wersję 1 musiałem odesłać do UK bo wyskakiwały usterki silnika o tyle 2 wersja hulała już bez zarzutów- zero Check engine.Druga wersja też miała poziomy ustawień mocy i na każdej z nich nie sypało błędami jak na poprzedniej, ale - to odczucie subiektywne - nie było już takiego kopa jak w wersji 1.Swoją drogą nigdy nie sprawdziłem jaki byłby rezultat na hamowni

INVERTER
01-11-2010, 12:34
Ja tam wole box i to taki który w na wyższych programach się checkuje bo przynajmniej wiem że dotarłem do granicy wydajności układu wtryskowego:p Box który się nie chekuje (nawet na 9ce ) dodaje max.10-15KM tak zwany bezpiecznyg:)

Pompa nie daje rady utrzymać podwyższonego ciśnienia na szynie CR i wywala błędy !!! Wymienisz zaworki na wtryskach żeby zminimalizować przecieki i można podciągnąć na boksie dalej np. z 5 na 7 i napewno będzie więcej powera niż na boxie co się nie checkował 8)

Box vs Remap - niby wszyscy wiedza a nikt nie napisze :p

Box - to dla tych co szukają poprawy elastyczności/przyspieszenia i zmniejszenia zużycia paliwa w przedziale 1000-2500obr a nie mocy i lepiej się sprawdza w tym zakresie obrotów niż remap !!!

Remap - to dla tych co szukają większej mocy/prędkości w przedziale 2500-4000obr. Nie koniecznie zmniejszenia zużycia paliwa i poprawy elastyczności za cenę dymienia podczas przyspieszania !!!

Od razu dodam że są boxy które próbują być jak remap no i remap co prubuje być jak box i to są te najgorsze boxy i remapy !!!!!!!!!! wtedy box się checkuje a remap dymi !!!!!! Bo zamiast rozgraniczać z natury odmienne sposoby zwiększania osiągów silnika firmy tuningowe niepotrzebnie próbują je do siebie upodabniać !!!!!!!!

januszstom
01-11-2010, 18:45
A jeszcze wtrącę to i owo odnośnie Insigni, którą właśnie w tej jednostce napędowej jeździłem zaraz po dostarczeniu jej do salonu jako auto testowe:moje odczucia były takie że ta rzekomo 160 -konna jednostka zbierała się o wiele wolniej niż 130-konny Passat którym wtedy jeździłem, mało tego nawet zacząłem się dopytywać czy to aby nie słabsza jednostka nawet 100 konna chociaż chyba takiej nie ma w ofercie opla - moja opinia o tym silniku to: zdechlak........zresztą póżniejsze testy w poczytnych magazynach dowodzą tego bez krzty złudzeń - ten silnik to porażka...........A no i chyba po raz pierwszy fabryka tyle odjęła Mondkowi 2,2TDCI- 165KM to najsłabszy wynik o jakim słyszałem ...szkoda...ale myślę że da się go wykręcić na 200-210KM bez problemu, tylko przez kompa a nie boxem

ADELAJDA
01-11-2010, 21:50
Ja tam wole box i to taki który w na wyższych programach się checkuje bo przynajmniej wiem że dotarłem do granicy wydajności układu wtryskowego:p Box który się nie chekuje (nawet na 9ce ) dodaje max.10-15KM tak zwany bezpiecznyg:)

Pompa nie daje rady utrzymać podwyższonego ciśnienia na szynie CR i wywala błędy !!! Wymienisz zaworki na wtryskach żeby zminimalizować przecieki i można podciągnąć na boksie dalej np. z 5 na 7 i napewno będzie więcej powera niż na boxie co się nie checkował 8)



Dzięki wielkie!
Rozjaśniłeś mi to trochę..

Zielony jestem, ale się uczę :wink:

heko
01-11-2010, 22:39
...inverter...w sumie nie mogę niczego zarzucić twoim twierdzeniom...z grubsza masz rację...aczkolwiek to fordowskie sterowniki delphi i siemens sid 206 i 803 ograniczają możliwości boxów...boschowskie edc 15...16..17 są bardziej tolerancyjne i efekty na nich są często zbliżone do standardowych chipsów...
..tu przykład Stilo jtd na odpowiednio dostrojonym Redboxie i chipsie

http://img801.imageshack.us/img801/5567/stilochipboxxps1.jpg (http://img801.imageshack.us/i/stilochipboxxps1.jpg/)



i jeszcze Hyundai..także na RedBoxie...z mocniej podstrojoną górą..


http://img827.imageshack.us/img827/2838/hyundaii30crdi90kmxps1.jpg (http://img827.imageshack.us/i/hyundaii30crdi90kmxps1.jpg/)

jak widać nawet odpowiednio zrobioną charakterystyką boxa można nieźle zdziałać :D

INVERTER
01-11-2010, 22:58
[quote=heko;1533337]...inverter...w sumie nie mogę niczego zarzucić twoim twierdzeniom...z grubsza masz rację...aczkolwiek to fordowskie sterowniki delphi i siemens sid 206 i 803 ograniczają możliwości boxów...boschowskie edc 15...16..17 są bardziej tolerancyjne i efekty na nich są często zbliżone do standardowych chipsów...

Tak, wszystko się zgadza tyle tylko że podniesienie mocy o powiedzmy 30-40KM za pomocą boxa to śmierć dla pompy i wtrysków, max. ciśnienie musi skoczyć z np.1600bar do 2000bar albo i lepiej !!! Ze się da to nie znaczy że tak wolno robić :p

W tej sytuacji remap( wydłużenie czasu wtrysku jest znacznie bezpieczniejsze) bo zachowuje standardowe cisnienie 1600bar!!! (no chyba że ktoś chce się bawić w profesjonalny remap i poprawiać wszystko łącznie z ciśnieniem, kontem wtrysku,doładowaniem itd) ale to już chyba nie za 1000zł no i trzeba mieć prawdziwą wiedzę !!!

Jak dla mnie to box za 500zł jest lepszym rozwiązaniem niż remap za 1000zł !!! A jak już chipować to u fachowców i dać im zarobić !!!

heko
01-11-2010, 23:11
...spoko...spoko...RedBoxy mają programy dynamiczne...a ciśnienie rośnie śr. o 60...80bar...więc nie tragedia...100...120 bar to max jaki się robi
..co do chipsów to podstawą jest czas wtrysku...ale także ciśnienie na railu i doładowania...jeśli efekty są niewystarczajace...wydłużamy czas wtrysku...ale dla oddalenia płomienia od denka tłoka trzeba zmienić także kąty wtrysku...i tak to wygląda...nie inaczejg:)

ADELAJDA
02-11-2010, 15:16
A jeszcze podpytam, bom zielony :p

Czy chekowanie się i zapalanie sprężynki jest uzależnione od jakości paliwa?

Czy to wcale nie ma związku ze sprawą....?

heko
02-11-2010, 15:42
...to może się zdarzyć, ale musiałoby to być wyjątkowo podłe paliwo

INVERTER
02-11-2010, 19:19
A jeszcze podpytam, bom zielony :p

Czy chekowanie się i zapalanie sprężynki jest uzależnione od jakości paliwa?

Czy to wcale nie ma związku ze sprawą....?

Z paliwem, raczej nie g:) chyba że byś nalał oleju rzepakowego :p

Jak się auto checkuje pod pełnym obciążeniem na wysokich obrotach to na 90% wina wtrysków !!!

A jak na wolnych obrotach i przy minimalnym obciążeniu to na 90% wina elektro-zaworu na pompie !!! ( obiawia się to też skakaniem wolnych obrotów i klekotaniu przy lekkim dodaniu gazu )

ADELAJDA
02-11-2010, 21:05
A możesz rozwinąć myśl o tych zaworkach?

Wymienisz zaworki na wtryskach żeby zminimalizować przecieki i można podciągnąć na boksie dalej np. z 5 na 7 i napewno będzie więcej powera niż na boxie co się nie checkował 8)



Pierwszy raz słyszę o tym....
Z moimi wtryskami jest ogólnie spoko, nadmiernego dymienia też nie zaobserwowałem...
A podpytuję, gdyż jeden program w górę na boxie jeszcze mógłby wejść ... a CO :p

maximondi
02-11-2010, 21:15
U mnie sprężynka zapalała się przy jezdzie 120-130 Km/h i winnym okazał się zawór EGR po jego wymianie zupełny spokój. A wtryski sie trzymają ...mimo że fachowcy mówili ze ;) ... i nawet spalanie ostatnio spadło.

INVERTER
02-11-2010, 21:46
A możesz rozwinąć myśl o tych zaworkach?



Pierwszy raz słyszę o tym....
Z moimi wtryskami jest ogólnie spoko, nadmiernego dymienia też nie zaobserwowałem...
A podpytuję, gdyż jeden program w górę na boxie jeszcze mógłby wejść ... a CO :p

Zrób próbę przelewową, 4kawałki przezroczystego wężyka po 1,5mtra każdy ( średnica jakieś 5-6mm, tak żeby ciasno weszły w otwory przelewowe) Podwieś je do góry jakimś drutem, zapal dobrze rozgrzany silnik i odczekaj 4minuty, to co się zbieżę w wężach to przelew !!! A dokładnie to co wyleciało przez zaworek gdy jest otwary i to co przez niego wyciekło gdy jest zamknięty (cieknie cały czas na wszystkich wtryskach naraz) !!!

Idealny przelew to 10ml/4min na jednym wtrysku. 15ml to norma !!! powyżej 15ml to już zaworek mocno cieknie !!! jest wskazane go wymienić . Jeśli dany wtrysk przelewa powiedzmy 30ml/4min to przez te 4minuty:
-wtrysk wtryskuje do cylindra około 10ml paliwa
-w tym czasie otwierający się zaworek wypuszcza 10ml
-i jednocześnie wycieka 20ml
czyli na cieknących zaworkach tylko 1/4 paliwa podanego przez pompę trafia do cylindra a 3/4 ucieka bokiem !!! Pompa nie daje rady, i przy próbie podniesienia ciśnienia na szynie zaczyna brakować paliwa ( auto się checkuje) !!!

U mnie wymieniłem tylko jeden zaworek( ten najgorszy) i podciagnołem boxa z 5 na 7 !!!

ADELAJDA
02-11-2010, 22:52
@Inverter, Dzięki .

Podpytuję tak bo box który tymczasowo posiadam (VTECH) był ustawiony na 6 programie, i nic się nie działo.
Aż tu nagle dwa razy mi zaczekował przy dępnięciu 2/3 bieg, i dwa razy na 5 biegu, tak przy około 120km/h, i mocnym dępnięciu..

Ustawiłem program niżej i jak na razie jest ok ..

Muszę zrobić tą próbę przelewową, sam jestem ciekaw jak wyjdzie.

A TY jakiego boxa posiadasz?
Nasz, "krajowy", czy ogarniałeś coś z wyspowego rynku?

INVERTER
03-11-2010, 01:14
@Inverter, Dzięki .

Podpytuję tak bo box który tymczasowo posiadam (VTECH) był ustawiony na 6 programie, i nic się nie działo.
Aż tu nagle dwa razy mi zaczekował przy dępnięciu 2/3 bieg, i dwa razy na 5 biegu, tak przy około 120km/h, i mocnym dępnięciu..

Ustawiłem program niżej i jak na razie jest ok ..

Muszę zrobić tą próbę przelewową, sam jestem ciekaw jak wyjdzie.

A TY jakiego boxa posiadasz?
Nasz, "krajowy", czy ogarniałeś coś z wyspowego rynku?

Miałem ROVERRON cr1(angielski), jeden z pierwszych dobrych boksów do tdci dodawałó tylko 10KM ale zato ciągnoł od 1000obr. Bezpieczny box:p

No a teraz to mam remap/chipa a do tego jeszcze założyłem box Drake 2(włoski taniocha) ale zaskakująco dobrze wykonany 8) z reguły to co dobrze wygląda na zdięciu okazuje się zwykłą tandetą a tu było miłe zaskoczenie !!!

Bajek
03-11-2010, 09:08
eśli chodzi o Bajkowy
Mój box ma się bardzo dobrze i ma 9 + 0 poziomów (mam na potencjometr a nie zworki).
Czeka wywala koło 8 :)

ADELAJDA
03-11-2010, 10:58
Miałem ROVERRON cr1(angielski), jeden z pierwszych dobrych boksów do tdci dodawałó tylko 10KM ale zato ciągnoł od 1000obr. Bezpieczny box:p

No a teraz to mam remap/chipa a do tego jeszcze założyłem box Drake 2(włoski taniocha) ale zaskakująco dobrze wykonany 8) z reguły to co dobrze wygląda na zdięciu okazuje się zwykłą tandetą a tu było miłe zaskoczenie !!!

Pytałem gdyż myślałem że korzystasz z czegoś takiego?
http://cgi.ebay.co.uk/Ford-Mondeo-Mk3-TDCI-Diesel-TuningBox-Pipercross-Bundle-/230462332794?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35a8a01f7a

lub tego:
http://cgi.ebay.co.uk/Ford-1-8-2-0-2-2-TDCI-DTUK-Diesel-Tuning-Box-/220437727335?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item33531cc867


Ech..... a zachciało się kilka niutków więcej... :)

Snajper_881
03-11-2010, 19:53
Zaraz, to masz wgranego CHIP`a i masz założonego BOX`a?

Bajek
03-11-2010, 20:59
Adela ma samego boxa. Za często zmienia Mondziaki.
Co do Twoich linków Marcin, to moim zdaniem zmiana boxa wiele nie zmieni, za bardzo blokuje sprężarka.

ADELAJDA
03-11-2010, 23:28
Adela ma samego boxa. Za często zmienia Mondziaki.


Myślę że pytanie było skierowane do Invertera... :wink:

heko
03-11-2010, 23:34
Miałem ROVERRON cr1(angielski), jeden z pierwszych dobrych boksów do tdci dodawałó tylko 10KM ale zato ciągnoł od 1000obr. Bezpieczny box
...no to średnio dobry box...działający liniowo..w całym zakresie obciążeń:wink:

INVERTER
04-11-2010, 02:03
Zaraz, to masz wgranego CHIP`a i masz założonego BOX`a?
Tak, delikatny soft na 365Nm/155KM a na to dałem boxa 8) byłem ciekaw ile zostało rezerwy w układzie wtryskowym :p

...no to średnio dobry box...działający liniowo..w całym zakresie obciążeń:wink:

Czy ja wiem, może i nie robił super osiągów ale chodził bardzo ładnie i płynnie :p Dynamiczne boksy potrafią czasem wytrącać układ czujnikciśnienia/zawórpompy z równowagi 8) widzę jak mi ciśnienie czasem wariuje , pewnie zawór niedomaga !!!

Bajek
04-11-2010, 16:07
Myślę że pytanie było skierowane do Invertera... :wink:
A racja. Jakoś koślawo przeczytałem :)

swierszcz33
04-11-2010, 22:37
Witam;

Czy znacie taką firmę jak ,,Kreatorzy Mocy" i co ewentualnie możecie o nich powiedzieć, pytam ponieważ planuję trochę z chipować auto.

pozdr.

b@rth
04-11-2010, 23:51
Witam;

Czy znacie taką firmę jak ,,Kreatorzy Mocy" i co ewentualnie możecie o nich powiedzieć, pytam ponieważ planuję trochę z chipować auto.

pozdr.

proponuje - najpierw do szkoly, nauczyc sie czytac i pisac poprawnie ...

wszystko zostalo juz napisanie ... wielokrotnie ...

swierszcz33
05-11-2010, 06:28
[QUOTE=b@rth;1535011]proponuje - najpierw do szkoly, nauczyc sie czytac i pisac poprawnie ...

A co jest źle napisane?

Rijndael
05-11-2010, 06:33
Tak, delikatny soft na 365Nm/155KM a na to dałem boxa 8) byłem ciekaw ile zostało rezerwy w układzie wtryskowym :p
Nie no Panowie, litości... Myślałem, że nic mnie już tutaj nie zdziwi, ale proszę, udało Ci się INVERTER. ;) Przecież to co zrobiłeś nie ma żadnego sensu... No chyba, że to był tylko eksperyment.

heko
05-11-2010, 06:38
...spoko..ja też takie testy robiłem...diesel to tylko powietrze i paliwo...nawet przepustnicy nie ma..i właśnie tym drugim robi się wszystko...więc boxem można sobie troszkę podnieść ciśnienie na CR i sprawdzić "zapasy"

Snajper_881
05-11-2010, 08:54
Pytanie co na to osprzęt, typu pompa i wtryski, bo chip+box to już chyba chodzi to na 100% całej wydajności, nie?

INVERTER
05-11-2010, 14:42
...spoko..ja też takie testy robiłem...diesel to tylko powietrze i paliwo...nawet przepustnicy nie ma..i właśnie tym drugim robi się wszystko...więc boxem można sobie troszkę podnieść ciśnienie na CR i sprawdzić "zapasy"

No dokładnie tak jest 8)

INVERTER
05-11-2010, 14:49
Pytanie co na to osprzęt, typu pompa i wtryski, bo chip+box to już chyba chodzi to na 100% całej wydajności, nie?

No chodzi, powiedzmy na 99% !!! Pomp i wtryskiwaczy ci u nas dostatek ;) Jedynym problemem przy takiej dawce paliwa jest overboost, jak się załączy i przytrzyma trochę dłużej to przy 3000obr/2,7bar doładowania(370kPa jak ktoś woli) ukręca się wałek w turbosprężarce :? Ale można to obejść popuszczając nieco żaluzje w turbinie 8)

No ktoś musi robić testy g:D

ADELAJDA
05-11-2010, 21:39
Żeby nie było, wrzucę swoje pomiary....
http://img714.imageshack.us/img714/4404/hamowniatdci.jpg

heko
05-11-2010, 22:11
...no nareszcie...i tak jak mówiłem 5...czy 6 różnica 2 KM i 4Nm...więc 5 wystarczy :)

ADELAJDA
05-11-2010, 22:23
...no nareszcie...i tak jak mówiłem 5...czy 6 różnica 2 KM i 4Nm...więc 5 wystarczy :)



Ale wykresowo jest OK?

Bo chyba równo idzie...

heko
05-11-2010, 23:25
...wszystko ok...tylko wydawało mi się że masz 130-stkę....:wink:

ADELAJDA
06-11-2010, 14:18
...wszystko ok...tylko wydawało mi się że masz 130-stkę....:wink:

Miałem..... Poprzednio :wink:

ADELAJDA
07-11-2010, 21:07
A się podpytam, jak sprawuje się urządzenie Bluefin?

Może ktoś coś o tym napisać?

heko
07-11-2010, 21:25
...tu się nie ma co sprawować...to interfejs i nośnik chipsa...zgrywasz...wysyłasz ori do superchipsa...dostajesz gotowca, wgrywasz i jazda :D...w każdej chwili mogę też podesłać Ci RTS-a...z tą różnicą że z dwoma różnymi chipsami :P

glazik5
07-11-2010, 22:18
...

heko
07-11-2010, 22:30
...Galanta w 2.0 dieslu znam tylko TD 90KM...136KM tylko Di-D ale nie w Galancie :wink:

glazik5
07-11-2010, 22:46
...

heko
07-11-2010, 22:56
...co byś chciał zrobić w benzyniaku?...parę koników...tego się z zasady nie chipsuje :(I

glazik5
08-11-2010, 07:33
...

heko
08-11-2010, 08:11
..no właśnie przyrost mocy w stosunku do kosztów jakie trzeba ponieść w silniku wolnossącym...zupełnie nie opłacalne...poza tym chipsy w silnikach z japońskimi serownikami to już "kosmos" cenowy

Komor
08-11-2010, 08:57
Witam.

czy jest mozliwosc poddac Mitsubishi Galant 2.0 136km pod chipa? i ile mniej wiecej by to kosztowalo, i czy ogolnie podniosloby osiagi

:one:

glazik5
08-11-2010, 13:23
...

Komor
08-11-2010, 14:32
Zależy dla kogo.
heko napisał już wszystko w temacie :)

Snajper_881
08-11-2010, 14:53
czyli jest to nieopłacalne. i prosze sie ze mnie nie smiac -.- :D

Chodzi o to, że nie ma czym nadmuchać w wolnossącym. :wink:

ADELAJDA
14-11-2010, 00:29
...tu się nie ma co sprawować...to interfejs i nośnik chipsa...zgrywasz...wysyłasz ori do superchipsa...dostajesz gotowca, wgrywasz i jazda :D...w każdej chwili mogę też podesłać Ci RTS-a...z tą różnicą że z dwoma różnymi chipsami :P


Kali prosić o koszta tej imprezy... :wink:

Garfield
15-11-2010, 10:17
ja zadam dość nie typowe pytanie posiadam Mondeo mk4 aut 140 KM spala w jeżdzie mieszanej około 8,2-8,5 l/100 km raczej jeżdze dośc dynamicznie, czy byłaby możliwośc poprawienia softu nie o ilośc koni do góry ale o mniejsze spalanie, taki zabieg może wziąć się z utrata dynamiki w jakim procencie? jakie mniejsze spalanie można by uzyskać? 1 litr/100km?

heko
15-11-2010, 14:56
ja zadam dość nie typowe pytanie posiadam Mondeo mk4 aut 140 KM spala w jeżdzie mieszanej około 8,2-8,5 l/100 km raczej jeżdze dośc dynamicznie, czy byłaby możliwośc poprawienia softu nie o ilośc koni do góry ale o mniejsze spalanie, taki zabieg może wziąć się z utrata dynamiki w jakim procencie? jakie mniejsze spalanie można by uzyskać? 1 litr/100km?
...raczej odwrotnie...aby zmniejszyć spalania...zwiększa się moment obr. w dolnym zakresie..i to powoduje spadek spalaniag:okulary

Garfield
16-11-2010, 11:27
czyli rozumiem ze w pakiecie dostne wiecej koni i Nm przy mniejszym spalaniu, chyba sie tematem zainteresuje