Zobacz pełną wersję : Mondeo MK5 - wrażenia, opinie, uwagi użytkowników - dyskusja okołotematyczna


Strony : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34

jvc
10-01-2017, 22:50
Powiedzcie mi proszę, bo nie zwróciłem uwagi, w wersji 5d roleta na panoramę jest zasuwana elektrycznie czy ręcznie?
Elektrycznie w dwie strony

BiCAR
10-01-2017, 22:53
Ok, więc jeszcze jedno pytanko, czy warto dopłacać do 18" czy lepiej brać na standardowych 17" dla wersji titanium oraz czy brać wydłużoną gwarancję, jak sądzicie?

leszek
10-01-2017, 23:06
bier 18 zawsze opony tańsze niż 17 i wygląd:)

cattani75
10-01-2017, 23:19
I 3000 w plecy. :-/

BiCAR
10-01-2017, 23:22
I 3000 w plecy. :-/

Więc wg Ciebie nie warto dopłacać do tych 18"?

cattani75
10-01-2017, 23:23
Za 3000 to sobie kupisz drugi komplet z czujnikami i jeszcze Ci zostanie.

BiCAR
10-01-2017, 23:28
Za 3000 to sobie kupisz drugi komplet z czujnikami i jeszcze Ci zostanie.

No no, za 3000 to chyba nie kupie kpl kół 18"? :)

cattani75
10-01-2017, 23:49
Tutaj też nie kupisz drugiego kompletu kół, tylko o cal większy. I dasz za to 3000. Dla zasady mówię "nie" takim praktykom Forda. ;-)

robert2
11-01-2017, 00:02
Tutaj też nie kupisz drugiego kompletu kół, tylko o cal większy. I dasz za to 3000. Dla zasady mówię "nie" takim praktykom Forda. ;-)

Popieram takie podejście.

Bump: [QUOTE=jvc;2725202]Mam i ja :)

http://i1287.photobucket.com/albums/a631/jvc74/a137381d-f789-46e6-bfd1-d45250fbb6b1_zpskigblteb.jpg (http://s1287.photobucket.com/user/jvc74/media/a137381d-f789-46e6-bfd1-d45250fbb6b1_zpskigblteb.jpg.html)

Gratulacje, kolor super choć po odbiorze miałem wątpliwości bo wybierała kolor żonka ale teraz to żaden inny kolor mi nie stroi.
Gratki.

cattani75
11-01-2017, 00:11
Panowie! Da-dam! Prins ogłosił, że jest instalacja do 2.0EB. Rano uderzam do Prins Polska, kiedy to można montować w kraju nad Wisłą.

feniu
11-01-2017, 01:11
cattani75
Przepraszam ale czy zastanawiałeś się kiedyś nad sprzedażą swojego auta i zakupem nowego z innym silnikiem? Szczerze nie mam nic przeciwko lpg ale tak tylko mnie to zastanowiło, bo mimo wszystko jest to lekko męczące w użytkowaniu.

Dziękuję za zdjęcia pilota. Właśnie zamówiłem zestaw webasto do instalacji u siebie :) I z tego co pisze kolega siebek powinno być wszystko cudownie :)))

siebek Dziękuję za informacje, mam jeszcze pytanie czy auto garażowane oraz jaką temp wewnątrz sobie ustawiasz ? :)
Ja dzisiaj też zrobiłem test, auto garażowane w 8-10 stopniach i po 5 km płyn chłodniczy osiągnął temperaturę 54 stopni... :(

jvc Gratlacje! Też się zastanawiałem nad tym kolorem ;)

BiCAR Z tymi 18 to jest tak że są drogie ale auto dużo lepiej wygląda i profil opony pozwala (przy aktywnym zawieszeniu) jeździć komfortowo po PL drogach.
Na obecną chwilę drugi raz też bym skończył w tym samochodzie na 18. Jedynie kwestia czy wziąć z 17, sprzedać i kupić 18 z oponami jakie chcesz czy zamówić fabrycznie i się w to nie bawić. Osobiście sprzedałem fabryczne opony, bo uznałem je za tragiczne w deszczu.

cattani75
11-01-2017, 07:57
Tak, przeleciało mi przez myśl rozwiązanie "zamiana auta na nowe", ale po roku taki pojazd traci najwięcej, więc taniej jest jeździć na Pb niż zrealizować stratę z tytułu utraty wartości.

kaan1
11-01-2017, 08:30
Tutaj też nie kupisz drugiego kompletu kół, tylko o cal większy. I dasz za to 3000. Dla zasady mówię "nie" takim praktykom Forda. ;-)


BiCAR
Drugi sobie kupisz na inną porę roku. Biorąc na letnich 17tkach, za 4300 masz nowe zimowe osiemnastki z b.dobrą gumą i oryginalnymi czujnikami ciśnienia

http://allegro.pl/felgi-z-oponami-ford-galaxy-mondeo-mk4-mk5-s-max18-i6647673329.html

Zmieniając gumy za 2-4 lata zamienisz sobie 18tki na lato i 17tki na zimę

Ja tak zrobiłem i na razie jestem happy - zamiast dopłacać 3000 za letnie osiemnastki a potem 3000 za zimowe koła na zmianę - po prostu wziałem drugi komplet za 4000

leszek
11-01-2017, 09:51
feniu ile dałeś za zestaw webasto i czy sam będziesz montował

dziś -17st i po przejechaniu 5km wskaźnik temperatury na środku więc dziwi czemu u Was tak wolno się nagrzewa

cattani75 co do gazu też dziś zadzwonię ciekawe jaka cena:)
a co do skrzyni Ty zwiększałeś moc może i oprogramowanie skrzyni trzeba też zmienić ?

cattani75
11-01-2017, 09:54
tedi_k wtedy mówił, że nie trzeba robić adaptacji. A trzeba?

BiCAR
11-01-2017, 10:23
BiCAR
Drugi sobie kupisz na inną porę roku. Biorąc na letnich 17tkach, za 4300 masz nowe zimowe osiemnastki z b.dobrą gumą i oryginalnymi czujnikami ciśnienia

http://allegro.pl/felgi-z-oponami-ford-galaxy-mondeo-mk4-mk5-s-max18-i6647673329.html

Zmieniając gumy za 2-4 lata zamienisz sobie 18tki na lato i 17tki na zimę

Ja tak zrobiłem i na razie jestem happy - zamiast dopłacać 3000 za letnie osiemnastki a potem 3000 za zimowe koła na zmianę - po prostu wziałem drugi komplet za 4000
Faktycznie, macie rację.
Ok, zostają więc 17" a z 18" sam coś pokombinuję :)
Thx za pomoc.

A kwestia wydłużonej gwarancji, jak uważacie, warto dokupić?

cattani75
11-01-2017, 10:29
A warto ubezpieczać mieszkanie? :-) Jak się nic nie zepsuje, to nie warto. A jak padnie silnik to warto. :-)
Wg mnie to lepszy zakup niż felgi 18".

stefanb
11-01-2017, 10:42
A kwestia wydłużonej gwarancji, jak uważacie, warto dokupić?

Ja zamierzam dokupić do 5 lat (można to zrobić do roku od zakupu samochodu).
Jakoś ten terkoczący 1.5 EcoBoost nie napawa mnie optymizmem :)

jvc
11-01-2017, 10:43
A kwestia wydłużonej gwarancji, jak uważacie, warto dokupić?
Na trzeci rok dostaniesz gratis na firmę a na ewentualnie 4-5 możesz dokupić zanim upłynie pierwszy rok.

leszek
11-01-2017, 11:20
tedi_k wtedy mówił, że nie trzeba robić adaptacji. A trzeba?

tedik to fachman ja dałem tylko sugestię bo nieraz może trzeba nakierować :) ja do niego mam zadaleko

kaan1
11-01-2017, 11:58
tedik to fachman ja dałem tylko sugestię bo nieraz może trzeba nakierować :) ja do niego mam zadaleko
A ktoś wie jak jest w dieslu ? Zwłaszcza manual. Czy skrzynie w wersji 150 KM i 180 KM są tak samo zestopniowane? Czy dla PS - można przeprogramować - czy też w grę może wchodzi inne stopniowanie wewnątrz?

Bump:
A kwestia wydłużonej gwarancji, jak uważacie, warto dokupić?

Moim zdaniem cena jest dobra (dla prywatnego) i będę w to szedł. Natomiast widziałem dużą różnicę między 6 i 7 rokiem (120 i 140 tyś przebiegu) i zastanawiam się dlaczego, jes ttaka różnica i czy nie zostać przy 6-ciu. A potem ewentualnie dokupić na 7my i dalej rok z innego programu (oczywiście ryzyko jest takie że tego programu Ford za kilka lat miał nie będzie). Płacą za dodatkową gwarancję trzeba się jednak od razu decydować na przeglądu w autoryzowanym po upływie standardowego okresu gwarancji - czyli jest tutaj dodatkowy koszt

mayak
11-01-2017, 12:18
A ktoś wie jak jest w dieslu ? Zwłaszcza manual. Czy skrzynie w wersji 150 KM i 180 KM są tak samo zestopniowane? Czy dla PS - można przeprogramować - czy też w grę może wchodzi inne stopniowanie wewnątrz?


skrzynie są takie same więc nic nie trzeba robić po zmianie mocy

cattani75
11-01-2017, 14:07
W 2.0EB też nie tykać i nie kazać się adaptować po zmianie 203 na 240KM?

SRS
11-01-2017, 14:29
W 2.0EB też nie tykać i nie kazać się adaptować po zmianie 203 na 240KM? nie ma takiej potrzeby

mayak
11-01-2017, 14:36
W 2.0EB też nie tykać i nie kazać się adaptować po zmianie 203 na 240KM?
nie ma takiej potrzeby
powiem więcej: nie ma nawet jak! :) = silnik i skrzynia mają wspólne sterowanie w 2.0eb

cattani75
11-01-2017, 14:52
Ale ptaszek do resetu skrzyni i adaptacji niby jest...

mayak
11-01-2017, 15:50
nie pamiętam (nie robię tego 2x dziennie, ale mogę sprawdzić)

feniu
11-01-2017, 16:32
leszek zestaw skompletowałem z rozbitka udało się złapać chyba wszystkie graty (z anteną i pilotem) poza samym przepustem w grodzi i rurką od ujęcia paliwa w baku. >1k pln.
Montaż zostawiam aso od webasto.

Co do opon to ja swoje sprzedałem jako prawie nowe, nie miały 500km nawet i wyszło mi to na równo z zakupem nowych Dunlopów sport maxx rt2 18" - super opony.

leszek
11-01-2017, 16:40
[QUOTE=feniu;2725785]leszek zestaw skompletowałem z rozbitka udało się złapać chyba wszystkie graty (z anteną i pilotem) poza samym przepustem w grodzi i rurką od ujęcia paliwa w baku. >1k pln.
Montaż zostawiam aso od webasto.

dedykowany do MK5? czy może z innego auta da się zamontować?

mario13
11-01-2017, 16:41
Dunlopów sport maxx rt2 18" - super opony.potwierdzam:one: Opony rewelka

feniu
11-01-2017, 16:44
Tylko z mk5 będzie pasować, słyszałem opinie, że nawet od galaxy nie podejdzie.

Jeżeli chodzi o inne to każde analogowe będzie pasować ale jest większy problem z wysterowaniem ogrzewania postojowego. Jest większa ingerencja w układ więc polecam ori pod tym względem.
Jedyne co mogę od siebie poradzić to kupić kompletne z przewodami itd bo inaczej może się to zwyczajnie nie opłacać

siebek
11-01-2017, 17:00
[MENTION=136031]siebek Dziękuję za informacje, mam jeszcze pytanie czy auto garażowane oraz jaką temp wewnątrz sobie ustawiasz ? :)
Ja dzisiaj też zrobiłem test, auto garażowane w 8-10 stopniach i po 5 km płyn chłodniczy osiągnął temperaturę 54 stopni... :(

Auto stoi pod wiatą zabudowaną z 3 stron, także temperatura taka jak na zewnątrz :)

dziś -17st i po przejechaniu 5km wskaźnik temperatury na środku więc dziwi czemu u Was tak wolno się nagrzewa
W 2.0TDCI? g:galy

feniu
11-01-2017, 17:03
Cytat:
Napisał leszek
dziś -17st i po przejechaniu 5km wskaźnik temperatury na środku więc dziwi czemu u Was tak wolno się nagrzewa
W 2.0TDCI?

Też się zdziwiłem :)

Moje stoi w garażu 8-10 stopni i mam problem :D

jvc
11-01-2017, 17:17
Ja dziś wyjechałem z ogrzewanego garażu (+13 stopni) i silnik zagrzał się dopiero po 17 km jak wjechałem na S1 . Na zewnątrz było -20 stopni.

Mam taką propozycję , zakładajcie nowe tematy w dziale mondeo jeśli Waszym zdaniem będzie więcej niż jedna ,dwie odpowiedzi.
W tym temacie jest straszny bajzel i ludzie pytają o to samo co kilka ,kilkanaście stron.

leszek
11-01-2017, 17:21
kurde nie możliwe jutro sprawdzę znów

BiCAR
11-01-2017, 17:58
leszek

Co do opon to ja swoje sprzedałem jako prawie nowe, nie miały 500km nawet i wyszło mi to na równo z zakupem nowych Dunlopów sport maxx rt2 18" - super opony.

Powiedz prosze, sprzedałeś fabryczne 17", tak? Ale same opony czy kpl koła? Jeśli nie tajemnica na allegro czy w innym miejscu oraz ile za nie dostałeś?

lemon
11-01-2017, 18:06
Ja dziś wyjechałem z ogrzewanego garażu (+13 stopni) i silnik zagrzał się dopiero po 17 km jak wjechałem na S1 . Na zewnątrz było -20 stopni.


Diesle tak mają. U mnie przy niskich temperaturach czyli około -14, -10 (auto stoi pod wiatą garażową) - 5km jazdy bez żadnego webasto i mam temp płynu 90 stopni.
Ale eb ma chłodzoną turbine właśnie płynem + chyba jeśli dobrze kojarzę to kolektor wydechowy też chłodzony płynem a co za tym idzie płyn się szybko nagrzewa i do tego roleta z przodu też swoje robi choć w dieslu też występuje.

anastazyy
11-01-2017, 18:28
Gdzieś był wątek o nagrzewaniu diesla. JA mam u siebie co prawda 1,8tdci myślałem o zepsutym termostacie (wymieniony2x w ASO - bez zmian). Przy obecnych mrozach na poziomie -15 auto stoi w garażu (temp. ok 7C) auto po przejechaniu 15km raptem zaczyna się nagrzewać temp lekko za 60C. Trasa raczej spokojna bez korków ale prędkość maks 60km/h 4bieg.

feniu
11-01-2017, 18:44
BiCAR Ja mam 18" koła i sprzedawałem same opony, bo mi nie pasowały. Dla mnie za słabo odprowadzały duże ilości wody w trasie. Ceny nie pamiętam, powyżej 2k i chyba na olx poszły.

Gdzieś był wątek o nagrzewaniu diesla.
Ja go założyłem w Mondeo.

Dziś będę obserwować pracę żaluzji względem grzania się płynu

kaan1
11-01-2017, 20:24
Panowie, teraz diesel pali 7 ltr/100 km po Krakowie, a 2.0 EB 14 l/100 km (@cattani75). Jak myślicie co się dzieje z tą różnicą paliwa? Idzie na ogrzewanie jako straty efektywności silnika. Dla dystansu 10 km daje to 0.7 litra paliwa zamienionego na ciepło (zamiast na dystans). To jest około 20 MJ, czyli 4800 kcal. 4800 kcal to ilość ciepła która podgrzeje o 100C (-20 - 80C) 48 litrów wody! I wy się dziwicie że benzynka się zagrzeje a diesel nie. Toż to wanna gorącej wody :razz:

miroos
11-01-2017, 21:10
Panowie, teraz diesel pali 7 ltr/100 km po Krakowie, a 2.0 EB 14 l/100 km (@cattani75). Jak myślicie co się dzieje z tą różnicą paliwa? Idzie na ogrzewanie jako straty efektywności silnika. Dla dystansu 10 km daje to 0.7 litra paliwa zamienionego na ciepło (zamiast na dystans). To jest około 20 MJ, czyli 4800 kcal. 4800 kcal to ilość ciepła która podgrzeje o 100C (-20 - 80C) 48 litrów wody! I wy się dziwicie że benzynka się zagrzeje a diesel nie. Toż to wanna gorącej wody :razz:
Gdzie diesel po Krk pali Ci 7l/100km ? Bo ja mam teraz zastępczą octavie III 2.0 tdi i przez ostatni tydzień po krk mam średnią ok 9,5-10 litrów/100 km (skrzynia manual), przed mrozami było 8,5

leszek
11-01-2017, 21:12
W 2.0TDCI? g:galy

nie benzyna

kaan1 1 kaloria to ilość potrzebnej energii do podgrzania 1 litra wody z 18 na 19 stopni co pamiętam :)

kaan1
11-01-2017, 21:23
Gdzie diesel po Krk pali Ci 7l/100km ? Bo ja mam teraz zastępczą octavie III 2.0 tdi i przez ostatni tydzień po krk mam średnią ok 9,5-10 litrów/100 km (skrzynia manual), przed mrozami było 8,5

Robię ok 2x15 km dziennie. Jazda obwodnicą południową Krakowa, a potem przez Herberta i Powstańców Śląskich ... nie chce być inaczej - robiłem już korelację komputera z tankowaniem. na tankowaniu przejeżdżam ponad 800 km, tankuję raz na miesiąc. To spalanie octavi 8.5 litra to jakieś chore - przy zbiorniku 50 litrów to ty przejeżdżasz niecałe 600 km na zbiorniku - tyle to ludzie w 150 KM 1.6 EB robią

Bump: nie benzyna

kaan1 1 kaloria to ilość potrzebnej energii do podgrzania 1 litra wody z 18 na 19 stopni co pamiętam :)

Wiki: Kaloria
Dawniej definiowana jako ilość ciepła potrzebna do podgrzania, pod ciśnieniem 1 atmosfery, 1 g czystej chemicznie wody o 1 °C od temperatury 14,5 do 15,5 °C.

1 litr to 1 kg wody. Więc aby podgrzać 1 litr (kg) o jeden stopień to potrzeba 1 kcal (1000 kalorii). O 100C ptrzeba 100x1 kcal = 100 kcal . 48 litrów / kg potrzeba 100 kcal 48 kcal = 4800 kcal (20 MJ). Ciopło właściwe zmienia się trochę z temperaturą, ale przyjęcie stałej wartości 1 kcal nie jest dużym błędem - nie bawię się w aptekę

Bump: I to jest powód dla którego Amerykanie tak chętnie pozostaja przy dużych i nieskomplikowanych silnikach benzynowych. Jak staniesz na międzystanowej na północy w śnieżycy i mrozie gdzie najbliższa osada za kilkadziesiąt mil (a nie jak w europie za kilka kilometrów) - to w dieslu (lub małej benzynówce) byś zamarzł za nim przybędzie pomoc

Peti77
11-01-2017, 21:42
Panowie muszę pochwalić się wyczynem mojego Mondka odnośnie odpalania przy ujemnych temperaturach :). Mianowicie miałem okazję być w miniony weekend w naszych górach , w nocy z sobotę na niedzielę temp. -32 stopnie , rano podchodzę na parking , a tam właściciele nowych BMW ,AUDI, itd. stoją bezradnie przy swoich autach czekając na pomoc w odpaleniu przy pomocy startera. Biorąc pod uwagę , że mam Mondka w Dieslu , spokojnie myślałem że dołączę do tak zacnego grona :) . Po 3 próbie odpalenia widziałem szyderczy śmiech moich "kolegów" , nie wiedziałem czy wysiąść czy siedzieć w zimnym aucie :) Jakie było moje zdziwienie i innych jak mój Mondek po 5 próbie odpalił :) , "koledzy" nie mogli wyjść z podziwu jak to możliwe , że Ford odpalił a ich drogie fury nie :) . Na koniec właściciel pensjonatu ,który pomagał wszystkim w rozruchu stwierdził oficjalnie , że niby "Ford g.... wort " ale jedyny odpalił bez pomocy. Panowie Wniosek nasuwa się jeden , że chyba dobrze wydaliśmy swoje pieniądze .Pozdrawiam.

leszek
11-01-2017, 21:52
Panowie muszę pochwalić się wyczynem mojego Mondka odnośnie odpalania przy ujemnych temperaturach :). Mianowicie miałem okazję być w miniony weekend w naszych górach , w nocy z sobotę na niedzielę temp. -32 stopnie , rano podchodzę na parking , a tam właściciele nowych BMW ,AUDI, itd. stoją bezradnie przy swoich autach czekając na pomoc w odpaleniu przy pomocy startera. Biorąc pod uwagę , że mam Mondka w Dieslu , spokojnie myślałem że dołączę do tak zacnego grona :) . Po 3 próbie odpalenia widziałem szyderczy śmiech moich "kolegów" , nie wiedziałem czy wysiąść czy siedzieć w zimnym aucie :) Jakie było moje zdziwienie i innych jak mój Mondek po 5 próbie odpalił :) , "koledzy" nie mogli wyjść z podziwu jak to możliwe , że Ford odpalił a ich drogie fury nie :) . Na koniec właściciel pensjonatu ,który pomagał wszystkim w rozruchu stwierdził oficjalnie , że niby "Ford g.... wort " ale jedyny odpalił bez pomocy. Panowie Wniosek nasuwa się jeden , że chyba dobrze wydaliśmy swoje pieniądze .Pozdrawiam.

obecnie mondeo to już nie tania fura za niedługo przekroczy 200tyś w zakupie

cattani75
11-01-2017, 21:53
Panowie, teraz diesel pali 7 ltr/100 km po Krakowie, a 2.0 EB 14 l/100 km (@cattani75).


Nie 14, tylko 16-17 na krótkich odcinkach (poniżej 5 km). Ponad 14 to przy dłuższej jeździe po Kraku, bez korków.

kaan1
11-01-2017, 21:55
Jakie było moje zdziwienie i innych jak mój Mondek po 5 próbie odpalił :) , "koledzy" nie mogli wyjść z podziwu jak to możliwe , że Ford odpalił a ich drogie fury nie :)

Bezcenne. Po odpaleniu trzeba było odpalić ich fury przewodem .. wtedy byłby triumf całkowity

jvc
11-01-2017, 21:59
Ford odpalił a ich drogie fury nie
Kto by pomyślał... :)
Czyli w automaniaku był sprzedany test hehe

Nie mogę znaleźć czegoś takiego:
Oświetlenie wnętrza - diodami LED z elementami nastrojowego oświetlenia (w wybranym kolorze z 7. dostępnych)

Podpowie ktoś coś?

kaan1
11-01-2017, 22:09
Masz Titanium. To masz podświetlenie na nogi z przodu, z podłokietnika na nogi pasażerów z tyłu + pod klamką i schowkami w drzwiach. Świeci na czerwono lub niebiesko - kolorki możesz sobie ustawić w menu Synca, Takie punktowe oświetlenia na kolorowych Ledach. W innych autach (Superb, PAssat) chyba wstawiają świecące lsitwy itp.

jvc
11-01-2017, 22:42
Dzięki, sprawdzałem w sync ,ale coś ta funkcja była nieaktywna, może dlatego że poszedłem do samochodu bez kluczyka i odpaliłem tylko radio.

edit:
Z zapłonem działa :)

@kaan1 (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=290982) jak odpisujesz bezpośrednio pod postem to nie cytujemy go a przynajmniej nie cały ;)

jvc
12-01-2017, 08:48
Podłączyłem pendrive i jakoś to już gra, gdzieś chyba jest jakieś ustawienie equalizera w ukrytym menu do radia żeby poprawić jego brzmienie, tak coś czytałem w wątku o konfiguracji.

feniu
12-01-2017, 09:21
Jest ale ztcw to sam nie wejdziesz w to menu, potrzebny jest do tego specjalista ;)

kaan1
12-01-2017, 10:46
Ale jest też equilizer w menu Sync - do tego chyba nie potrzeba specjalisty ?

foni
12-01-2017, 11:04
światła trzymaj zawsze na auto

bez tego nie będziesz miał automatycznej zmiany na drogowe, ale także nie będzie aktywna ich "inteligencja" w zakresie zmiany snopa światła w zależności od prędkości i panujących warunków na drodze

https://www.youtube.com/watch?v=yNNnNtGusCE

W mojej ocenie automatyczne przełączanie ze świateł drogowych na mijania działa bezbłędnie, natomiast jest mała zwłoka przy załączaniu drogowych podczas mijania auta jadącego z naprzeciwka. Co ciekawe zmiana na drogowe podczas manewru wyprzedzania działa idealnie.

leszek
12-01-2017, 12:21
tu porównanie
https://www.youtube.com/watch?v=QNeKwjz_mJY

jvc
12-01-2017, 12:39
Ale jest też equilizer w menu Sync - do tego chyba nie potrzeba specjalisty ?
Tak, o tym wiem, ale brakuje tu typowego loudness w tym radiu.

foni
12-01-2017, 13:05
ja niestety nie dałem rady udawać że audio gra znośnie i dość szybko podjąłem decyzję o modyfikacji

możesz próbować przestawiać ustawienia equalizera przy pomocy któregoś z kolegów, ale....szału nie oczekuj

jvc
13-01-2017, 01:11
Sprawdzał ktoś po jakim czasie wyłączany jest prąd w samochodzie?
W mk4 było po około 2o minutach, tutaj z tego co widzę po rejestratorze to będzie lekko 40 minut.

M-S POWER
13-01-2017, 07:20
Z tego co pamiętam to chyba 75 min

jvc
13-01-2017, 09:53
No to muszę sam sprawdzić i właśnie to robię :)
Widzę jeden plus w porównaniu do mk4 , po otwarciu drzwi prąd w zapalniczce się nie pojawia. Dla mnie to dobre rozwiązanie bo czasem idę do samochodu co chwilę i we wcześniejszym mondeo zawsze kamera nagrywała przez 20 minut

edit.
Jest to jakieś 75-90 minut , więc faktycznie dosyć długi czas, pytanie czy tak długa praca kamery nie obciąża zbytnio akumulatora?
Z drugiej strony można iść na szybkie zakupy do galerii i wszystko się nagra :D

feniu
14-01-2017, 15:06
Jakby ktoś się zastanawiał jak przyśpiesza bitdci po mapie:

https://www.youtube.com/watch?v=IfIZnZZMIhY

Zaznaczam, że nie znam pochodzenia filmu ;)

jvc
14-01-2017, 15:33
Ciekawe czemu nie od 0km/h ten film jest.

kaan1
14-01-2017, 16:58
Coś tak słabawo - porównując do 180 KM - ale niestety brakuje podanych czasów. A tak w ogóle to bitdci to jakiś dziwny pomysł Forda. Napęd na 1 oś, kiedy w 180 uważam, że w wielu sytuacjach (np. mokra nawierzchnia) brakuje kontaku czterech łap

cattani75
14-01-2017, 17:19
W 2.0EB na S też tak jest.

feniu
14-01-2017, 17:20
Coś tak słabawo - porównując do 180 KM

21s 100-200, podane w info. Idzie porównywalnie z passatem 240 KM, MDO 180 KM (szczególnie 4x4) będzie dużo wolniejsze.

Jeżeli brakuje Ci trakcji to raczej wina opon... Przy fwd z większym momentem nie narzekam.

leszek
14-01-2017, 18:16
https://www.youtube.com/watch?v=1LU4mVGiRPI
https://www.youtube.com/watch?v=2iAtRylIMJk
https://www.youtube.com/watch?v=hGEAiozyh6U

paoloWawa
14-01-2017, 19:15
Jakby ktoś się zastanawiał jak przyśpiesza bitdci po mapie:

https://www.youtube.com/watch?v=IfIZnZZMIhY

Zaznaczam, że nie znam pochodzenia filmu ;)



Słabo jakoś, sam BiTDCi ma bodajże 210KM, to po mapie pewnie 230-240?


Sent from my iPhone using Tapatalk

feniu
14-01-2017, 20:28
Chyba nie tak słabo. Diesla do benzyny nie ma co porównywać, tak samo mk4 do mk5.

MK5 2.0 tdci 180 KM:

100-180 km/h: https://www.youtube.com/watch?v=CBQ8zJ2xAEI

0-200 km/h: https://www.youtube.com/watch?v=VcJYxAGs-mk


Jako ciekawostka to 150 KM manual ma ok. 61s 0-200 km/h
https://www.youtube.com/watch?v=sWNZtChY2ho&t=7s

paoloWawa 230 jest w opisie

paoloWawa
14-01-2017, 21:59
feniu

W takim razie MK5 jest chyba strasznie ciężki.

2.5T w Mondku słynie z tego że nie trzyma serii (ma ok. 210KM zazwyczaj), a po tym filmiku widzę że tego BiTDCi objechałbym jak chcę w każdych warunkach (a nie mam jeszcze chipa), więc chyba tu jest nie tylko kwestia diesel vs benzyna ale też chyba masa MK5 w porównaniu do MK4


Sent from my iPhone using Tapatalk

leszek
14-01-2017, 22:06
obecnie benzyna rządzi kaszlaki już powoli nie ta liga:)

feniu
14-01-2017, 22:14
paoloWawa mk5 jest ciężki, jak mój był kiedyś ważony to wyszło 1700 kg, a w dowodzie ze 200 kg mniej :)
Nawet pod filmem jest podane ze waży 1800 kg z kierowcą

leszek w takich sprintach to zawsze t.benzyna rządziła ;)

Co innego jechać z wysokimi prędkościami rzędu 180-220 km/h z PL do innego kraju, bo tutaj się sytuacja odwraca.

leszek
14-01-2017, 22:19
Co innego jechać z wysokimi prędkościami rzędu 180-220 km/h z PL do innego kraju, bo tutaj się sytuacja odwraca.[/QUOTE]

oj teraz nie benzyna już wymiata sam wież silnik jest ciężejesz od benzynki

feniu
14-01-2017, 22:31
leszek Nie bardzo rozumiem przekaz :) Mi chodziło o to, że t.benzyny nie lubią takich wysokich prędkości na długich dystansach, bo zwyczajnie są za wysokie temperatury dla nich :)
Nie to, że obecne diesle mają jakieś niskie temperatury ale zawsze jest to kilkaset stopni mniej.

paoloWawa seria 2.5T jeździ podobnie, 2.0 ecoboost będzie zdecydowanie szybszy

https://www.youtube.com/watch?v=O9Yvpj41vLU

leszek
14-01-2017, 22:43
leszek Nie bardzo rozumiem przekaz :) Mi chodziło o to, że t.benzyny nie lubią takich wysokich prędkości na długich dystansach, bo zwyczajnie są za wysokie temperatury dla nich :)
Nie to, że obecne diesle mają jakieś niskie temperatury ale zawsze jest to kilkaset stopni mniej.

paoloWawa seria 2.5T jeździ podobnie, 2.0 ecoboost będzie zdecydowanie szybszy

https://www.youtube.com/watch?v=O9Yvpj41vLU

cytowałem Ciebie nie zgodzę się 180-220km/hlepiej przyspieszy benzyna
jak obecny kaszlak

feniu
14-01-2017, 22:48
Nie miałem na myśli przyśpieszanie tylko długotrwałą jazdę w wysokich prędkościach 180-220

Bump: Osobiście uważam, że powyżej ~160 km/h diesle się kończą jeżeli chodzi o przyśpieszanie :)

leszek
14-01-2017, 22:54
Nie miałem na myśli przyśpieszanie tylko długotrwałą jazdę w wysokich prędkościach 180-220
to benzyna da rade chodź z turbinom to się nie zastanawiałem
ale 200km/h stała prędkość 2l benzynki to do 250km/h jeszcze daleko więc zero zadyszki

paoloWawa
14-01-2017, 23:07
Ja często jeżdżę 200kmh+ jako przelotowa na autostradach (w DE) i nie czuję problemów.

Co do porównań - myślę że 2.0EB przegrywa z 2.5T - koledzy mówią że 2.0 jest szybki, ale niby nowy silnik a pali podobnie albo więcej niż 2.5T - potwierdzi cattani75. A gdy podkręcimy 2.5T to wyjdzie ok 260KM


Sent from my iPhone using Tapatalk

lemon
14-01-2017, 23:10
Bump: Osobiście uważam, że powyżej ~160 km/h diesle się kończą jeżeli chodzi o przyśpieszanie :)

Chyba jest w tym trochę racji bo powyżej 180km/h na autostradzie Q5 w 3.0 TDI nie potrafiło mi uciec:one:
No chyba że kierowca d...a

Bardzo lubię 5 bieg w 2.0EB.

feniu
14-01-2017, 23:11
2,5T wygrywa dźwiękiem. Takie silniki już nie wrócą :/

lemon
14-01-2017, 23:14
2.0Eb też można samym programem zrobić na 260-270KM. Tylko ta waga Mk5...

leszek
14-01-2017, 23:17
Q5 w 3.0 TDI tylko ma 203 km i olbrzym i to kaszlak 2l benzyna 240 km i ford:)

lemon
14-01-2017, 23:19
Ja mam biedę 2.0eb tzn 203 - czyli tyle samo teoretycznie.
3.0TDI w Q5 mają najczęściej 240KM

kaan1
15-01-2017, 08:07
Jeżeli brakuje Ci trakcji to raczej wina opon... Przy fwd z większym momentem nie narzekam.

Mam od nowości Conti Sport Contact 17R 235 x 50 - a ty? Na mokrej nawierzchni gdybym chciał bardziej zdecydowanie ruszyć w manualu (nie mówimy o strzelaniu ze sprzęgła) to czuć słabą przyczepność przodu - automat pewnie temperuje silnik - stąd słabsze czasy przyspieszeń

Bump:
oj teraz nie benzyna już wymiata sam wież silnik jest ciężejesz od benzynki

Oczywiście, benzyna będzie wymiatała, ale zyskasz parę minut w jeździe i stracisz 15 minut na dwa razy częstsze tankowanie - jadąc tak 180-200 km/h z Wawy do Niemiec na zbiorniku nie dojedziesz nawet do granicy kraju. Zanim dodatkowo zatankujesz to diesel będzie 50 km dalej i już go nigdy nie dogonisz. A jeśli idzie o ściganie - to nie tego rodzaju sprzętu się do tego używa

feniu
15-01-2017, 10:43
kaan1 po kilku km zmieniłem seryjne Micheliny na Dunlopa sport Maxx rt2 czy jakoś tak ;-) jest duża różnica w przyczepności. Inną kwestią może być czas reakcji "inteligentnego" napędu awd. Dla przykładu -w subaru gdzie jest stały napęd to przy tej mocy pewnie byś nie zerwał przyczepności nawet przy strzale ze sprzęgła (może na dosłownie 1/5 obrotu koła)

kaan1
15-01-2017, 11:07
No tak - zainteresuję się tymi Dunlopami za 3-4 lata. Ja mam FWD - BiTDCI tez jest jedynie w wersji FWD oraz PS. Przypuszczam że automat pomaga w tej sytuacji (temperując silnik). W manualu -gdybym podkręcił 180 wyżej to boję się że sporo z dodatkowych Nm szło by w dym i pisk.

feniu
15-01-2017, 11:39
Ze startu idzie pełnym ogniem :) Wiadomo, że na mokrym zawsze coś się uślizgnie ale napęd daje radę. Ford musi mieć jakiegoś rodzaju mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu - inaczej bym się dużo bardziej ślizgał

jvc
16-01-2017, 08:16
Panowie jak ogarnęliście odtwarzanie przez USB? Wgrałem kilka katalogów z różnymi wykonawcami i wrzucił mi wszystko do jednego wora... :roll:

stefanb
16-01-2017, 09:00
Rozumiem, że masz Sync3? Jeśli tak, to można wejść w opcję przeglądania katalogów, tylko jest to faktycznie mało intuicyjne - musisz "kliknąć" (o ile dobrze pamiętam) w coś takiego jak "Wyszukiwanie" i potem są różne opcje przeglądania nośnika - wykonawcy, gatunki albo po prostu foldery...

EDIT:

Po prawej stronie na górze masz przycisk "Przeglądaj" i potem dopiero jest coś takiego jak "Wyszukiwanie" albo "Nowe wyszukiwanie" i tam można przejść do opcji przeglądania folderów.

http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1544&pictureid=8021

foni
16-01-2017, 14:22
Słabo jakoś, sam BiTDCi ma bodajże 210KM, to po mapie pewnie 230-240?


Możliwości BiTDCi kończą się w okolicach 230-240KM. Może się zdarzyć, że wypluje parę kucy więcej, ale to pewnie wyjątki.

Problemem przy właściwym ocenianiu osiągów tej jednostki jest....skrzynia!!! Sam silnik uważam za zupełnie przyzwoity - przynajmniej w porównaniu do 2,0 tdci jak i 2,2 tdci, którymi zjeździłem dobrze ponad 200 kkm przez ostatnie 8 lat.
Biturbek jest lżejszy, auto jest lepiej wyważone, jest ciszej, elastyczniej, oszczędniej.
Ale za to Durashift, który szarpał i "szukał" biegów, lepiej przenosił napęd na koła. Zachipowany 2,2 tdci z Durashiftem był zupełnie szybkim wozidłem rodzinnym. Po przesiadce na Powershifta mam częściej ochotę wypocząć za kierownicą niż próbować wyrwać kilka minut na dłuższej trasie.

Natomiast raz na weekend miałem S-Maxa z 2,0EB i AT.
Mimo wszystko jednak.... nie :) Nie mniej jednak drugie auto w domu to turbobenzyna z manualem i to jak najbardziej mi leży!!

jvc
16-01-2017, 16:45
Po prawej stronie na górze masz przycisk "Przeglądaj" i potem dopiero jest coś takiego jak "Wyszukiwanie" albo "Nowe wyszukiwanie" i tam można przejść do opcji przeglądania folderów.
Dzięki ,jakieś to pokręcone trochę.
Nie udało mi się za to zmienić katalogu z muzyką w USB z poziomu sterowania w kierownicy.

goodi
16-01-2017, 17:09
Nie udało mi się za to zmienić katalogu z muzyką w USB z poziomu sterowania w kierownicy.

Nie da się, przynajmniej w opcji SYNC2.

Przekaz Tapatalkiczny

Touch'n'go
16-01-2017, 18:24
W mojej ocenie automatyczne przełączanie ze świateł drogowych na mijania działa bezbłędnie, natomiast jest mała zwłoka przy załączaniu drogowych podczas mijania auta jadącego z naprzeciwka. Co ciekawe zmiana na drogowe podczas manewru wyprzedzania działa idealnie.



Przy mijaniu auta z przeciwka jest ryzyko że za nim jedzie kolejne auto zasłonięte poprzedzającym i przypuszczam ze światła zwlekają żeby nie oślepić przypadkiem ewentualnego kolejnego samochodu. Kiedy Ty wyprzedzasz zawsze jest to mniejsza różnica prędkości niż z autem mijanym z przeciwka i system ma więcej czasu na ocenę sytuacji. No, chyba że wyprzedzasz kogoś jadąc tak z 200km/h szybciej od niego...

kaan1
17-01-2017, 08:18
Możliwości BiTDCi kończą się w okolicach 230-240KM. Może się zdarzyć, że wypluje parę kucy więcej, ale to pewnie wyjątki.


A ten silnik to też jest ta sama konstrukcja PSA co 150KM i 180 KM, tyle że z podwójną turbiną?

feniu
17-01-2017, 11:31
Nie, bitdci jest produkcją Forda

mayak
17-01-2017, 11:45
A ten silnik to też jest ta sama konstrukcja PSA co 150KM i 180 KM, tyle że z podwójną turbiną?

tak - słupek od PSA a osprzęt jest Forda
PSA mają mokrego DPFa od dawna, a teraz na Euro6 mają jeszcze mocznik, a DW10F póki co jest na sucho... ale ma się to zmienić

kaan1
17-01-2017, 12:53
A wtryski piezo Conti - takie same?

miroos
17-01-2017, 16:01
Na stronie Forda pojawiły się zaktualizowane cenniki - ktoś sprawdzał co uległo zmianie?

S3b4
17-01-2017, 17:25
W cenniku zmieniła się cena bazowa wszystkich wersji - o 1100 PLN do góry. Poza tym innych zmian w cenach nie zauważyłem.

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

panerai_47
17-01-2017, 21:42
W systeemie bezkluczykowego zamykania i otwierania samochodu, mozna rowniez domknac okna. Wystarczy dluzej przytrzymac palec na klamce i okna sie domkna do konca. Nie sprawdzilem jeszcze czy mozna roniez w ten sam sposob otworzyc wszystkie okna.

dobo
17-01-2017, 22:43
panerai_47, można to zrobić również (jak w każdym chyba fordzie) z pilota, naciskając dwa razy przyciskiem zamykania, przy drugim razie przytrzymując aż szyby nie zaczną się otwierać/zamykać.

Wcześniej tego nie zauważyłem albo tego nie było. W automacie ustawionym na D, z wciśniętym hamulcem ręcznym albo nożnym, słychać lekko "basowy" dzwięk w środku. To normalne?

panerai_47
17-01-2017, 22:45
panerai_47, można to zrobić również (jak w każdym chyba fordzie) z pilota, naciskając dwa razy przyciskiem zamykania, przy drugim razie przytrzymując aż szyby nie zaczną się otwierać/zamykać

To wiem.

jvc
18-01-2017, 18:19
Może mi ktoś zdradzić do czego mi kompas potrzebny na wyświetlaczu? :D
Nie wiem skąd to, może z Fusiona zostało odziedziczone że niby w Stanach duże tereny i ktos się kieruje na północ ,albo południe. :)
I pytanko czy te wartości małe bo male na dole oznaczające kierunki można wyłączyć ?

Touch'n'go
18-01-2017, 19:07
Żeby Ci przypominał że pożałowałeś na mapy ;) musieli zająć czymś pusty kwadrant ekranu głównego..

bartulko
18-01-2017, 23:49
Na stronie Forda pojawiły się zaktualizowane cenniki - ktoś sprawdzał co uległo zmianie?

Cena wzrosła. Pewnie przeczytali mój wątek o braku schowka w tylnym podłokietniku dodali go ale miuieli podnieść cenę. Przepraszam wszystkich zamawiających

Bump: Może mi ktoś zdradzić do czego mi kompas potrzebny na wyświetlaczu? :D
Nie wiem skąd to, może z Fusiona zostało odziedziczone że niby w Stanach duże tereny i ktos się kieruje na północ ,albo południe. :)
I pytanko czy te wartości małe bo male na dole oznaczające kierunki można wyłączyć ?

Dokładnie mam to samo. Nie znajduję zastosowania praktycznego. Oprócz oczywiście bajeru kręcącego się kółka na wyświetlaczach który mnie irytuje deko.

anastazyy
19-01-2017, 08:08
cennik jest ale konfigurator nadal nie działa,

cattani75
19-01-2017, 08:48
Ja konfiguratora nigdy nie używałem, bo potem się okazywało, że miałem przykładowo 2 szyberdachy. Na stronie Skody czy VW konfigurator bym inteligentny, bo znał zależności między elementami wyposażenia. W Fordzie widział tylko, że nie można wybrać dwóch kolorów auta naraz. ;-)

Voldemord
19-01-2017, 10:25
Żeby Ci przypominał że pożałowałeś na mapy ;) musieli zająć czymś pusty kwadrant ekranu głównego..

Też nie to :) Mam navi fabryczną i kompas.
Oczywiście dla mnie to wręcz niezbędne aby wiedzieć czy jadę na północ, czy na południe. Inaczej przecież nie wiedziałbym gdzie jestem :D

SRS
19-01-2017, 13:18
I się wreszcie wyjaśniło aktualizacja map w Sync3 będzie odbywała się poprzez usb a dane będą zapisane na pendriwie

prokop123
19-01-2017, 19:41
Panowie
czy silniki 1,5 i 2.0 EB są jakoś w wyjątkowy sposób narażone bardziej ,niż silniki innych producentów, na odkładanie się nagaru na zaworach ssących ?

leszek
19-01-2017, 20:04
kolego rozbierz głowicę i sprawdź nie znam osoby co by w mk 5 tylko zmieniała uszczelkę z pod głowicy a ty startujesz z nagarem i remontem głowicy to nie ta liga to FORD MONDEO MK5 a nie jakieś badziewie :) pytaj konkrecje co robią za prymityw :) nie ta liga

Touch'n'go
19-01-2017, 23:02
:) nie ta liga

Dokładnie, tu co najwyżej skrzypi podłokietnik. Może czasem zakopci silnik spod maski żeby nie zapomnieć z której jest strony:)

JARO7007
20-01-2017, 00:11
kolego rozbierz głowicę i sprawdź nie znam osoby co by w mk 5 tylko zmieniała uszczelkę z pod głowicy a ty startujesz z nagarem i remontem głowicy ...
Kolego, a te Mondki to mają jakieś konkretne przebiegi (duże)?
No i nie wydaje mi się by było ich, aż tak dużo (póki co) jak wspomnianej konkurencji.

... to nie ta liga to FORD MONDEO MK5 a nie jakieś badziewie :) pytaj konkrecje co robią za prymityw :) nie ta liga

No,no z tym to już całkiem pojechałeś po bandzie.:diabel2:

Pulse
20-01-2017, 08:03
Wydaje mi sie, ze temau usterkowości europejskich Mondeo mk V nie ma co łączyć z problemami dotyczącymi Fusionów ściąganych z USA. :D

leszek
20-01-2017, 09:30
Wydaje mi sie, ze temau usterkowości europejskich Mondeo mk V nie ma co łączyć z problemami dotyczącymi Fusionów ściąganych z USA. :D
za oceanu :)
ale co do jakości mondeo a fusionów nie wypowiem cię bo nie wiem:) wydaje mi się że jest to samo co do jakości bo do wyposażenia wiadomo

emte3
20-01-2017, 09:47
Panowie, czy ktoś z was pokrył swoje auto powłoką ceramiczną?

Do odbioru mojego autka coraz bliżej i zastanawiam się czy zanim pocieszę się nim na drodze nie oddać go w pierwszej kolejności celem zabezpieczenia powłoki lakierniczej.

Czy macie wyrobione zdanie na temat tego typu zabiegów?

cattani75
20-01-2017, 10:43
Kilku kolegów robiło. Gdzieś w tym wątku chyba było. Może po prostu załóż nowy wątek, bo ten to już nie wiadomo o czym jest. :-(

emte3
20-01-2017, 10:46
... bo ten to już nie wiadomo o czym jest. :-(
Niestety, śledzę na bieżąco, ale z każdym dniem coraz trudniej się tutaj odnaleźć ;)

stefanb
20-01-2017, 10:50
Ja bym nie atakował tak bardzo kolegi prokop123. Pamiętam, że kilka lat temu sporo się pisało o problemie z nagarem w silnikach TSI VW, co wynikało teoretycznie właśnie z zastosowania bezpośredniego wtrysku paliwa. W przypadku Forda nie słychać chyba na razie o tego typu problemach, chociaż silnik 1.5EB nadal jest pewną zagadką. Trudno znaleźć kogoś, kto przejechałby takim autem ponad 100 tys. km i miał jakąś wyrobioną, realną opinię. Ja jakiś czas temu pisałem o dźwięku "maszyny do szycia" (jak to niektórzy ładnie określili :) ), który pojawia się w moim silniku na wolnych obrotach:
https://www.youtube.com/watch?v=f4YYQG640Sk
Nadal nie jestem tak w 100% przekonany, że tak ma być, chociaż ostatnio zauważyłem, że dźwięk ten nie zawsze jest taki regularny - czasem silnik sobie chodzi i słychać tylko pojedyncze stuknięcia. W kabinie nie słyszalny, tylko na zewnątrz.
Każdy nowy silnik to niewiadoma i nie ma co idealizować jakiegokolwiek producenta...

JARO7007
20-01-2017, 16:13
Wydaje mi sie, ze temau usterkowości europejskich Mondeo mk V nie ma co łączyć z problemami dotyczącymi Fusionów ściąganych z USA. :D

Przecież nikt nie łączy! Choć uważam , że nie ma różnicy.

Ja bym nie atakował tak bardzo kolegi prokop123. ...

Mam nadzieję, że nie masz na myśli mnie, bo ja nie mam najmniejszego zamiaru tutuj nikogo atakować, a co do obaw, to bardzo słusznie, że pyta, tylko chyba niewiele się dowie na tę chwilę, bo jak pisałem, te silniki są zbyt "świeże".

stefanb
20-01-2017, 16:35
Mam nadzieję, że nie masz na myśli mnie, bo ja nie mam najmniejszego zamiaru tutuj nikogo atakować, a co do obaw, to bardzo słusznie, że pyta, tylko chyba niewiele się dowie na tę chwilę, bo jak pisałem, te silniki są zbyt "świeże".

Nie, myślałem o koledze "Leszku", trochę za bardzo się uniósł :)

grzechu913
20-01-2017, 17:47
Jak odpalalem C-maxa przed salonem ,tez 1.5 EB to dosc cicho chodzil ,nie byl jezdzony od 2 dni,ciekawe co powoduje ten dzwiek,pompa wysokiego cisnienia czy wtryskiwacze,dzwiek fakttcznie malo przyjemny jakby w silniku slychac sworzen tloka .

Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka

stefanb
20-01-2017, 18:26
To słychać tylko po rozgrzaniu, na biegu jałowym. Ale tak jak pisałem, czasem dźwięk jest prawie nieslyszalny, tylko pojedyncze puknięcia.

Zrobiłem wtedy jeszcze jeden filmik, pod maską:
https://www.youtube.com/watch?v=cjQ5_46WSYQ

Może ktoś kto ma 1.5 EB nagrałby dźwięk swojego motoru?

piotrek1919
20-01-2017, 19:03
Stefan jutro jak znajdę chwilę to nagram zimnego rano i po krótkiej jeździe ale nie slyszalem takiego dźwięku jak u ciebie

stefanb
20-01-2017, 19:10
Spoko, dzięki. Przede wszystkim chodzi o rozgrzany na biegu jałowym.

kaan1
20-01-2017, 20:51
Przeglądając najnowszy cennik jedna rzecz wpadla mi w oko - dotyczy wersji diesla. 150 KM w manualu ma 370 Nm a PS 350 Nm? Dlaczego różnica między manualem i automatem? W wersji 180 KM zawsze jest 400 Nm. Co ciekawe Econetic też ma tylko 350 Nm. Zajrzałem w starszy cennik i jest identycznie - powielaliby błąd?

Touch'n'go
20-01-2017, 22:53
Ktoś pisał o limicie na Nm żeby chronić skrzynię dwusprzęgłową przed przeciążeniami przy zmianie biegów, VW też robił takie zabiegi w zależności od wersji dsg (mokre/suche sprzęgło). Szczegółów niestety nie znam.

leszek
20-01-2017, 22:58
Nie, myślałem o koledze "Leszku", trochę za bardzo się uniósł :)

fordzik zawsze jest ok:) musze go bronić:)

jark0
20-01-2017, 23:32
Przeglądając najnowszy cennik jedna rzecz wpadla mi w oko - dotyczy wersji diesla. 150 KM w manualu ma 370 Nm a PS 350 Nm? Dlaczego różnica między manualem i automatem? W wersji 180 KM zawsze jest 400 Nm. Co ciekawe Econetic też ma tylko 350 Nm. Zajrzałem w starszy cennik i jest identycznie - powielaliby błąd?

W poprzednim cenniku było identycznie, ale mój dealer nie umiał potwierdzić czy są to rzeczywiste wartości czy błąd w druku. Może koledzy magicy się wypowiedzą?

kaan1
20-01-2017, 23:44
Ktoś pisał o limicie na Nm żeby chronić skrzynię dwusprzęgłową przed przeciążeniami przy zmianie biegów, VW też robił takie zabiegi w zależności od wersji dsg (mokre/suche sprzęgło). Szczegółów niestety nie znam.

Sprawę VW znam - tam rzeczywiście suche 7mio biegowe dsg jest wykastrowane w silniku 1.8 TSI do 250 Nm (tyle przenosi ta skrzynia). Ale tutaj? Jeśliby tak było to co z podnoszeneniem mocy do 180 KM? Manual bez obaw, a dsg z ryzykiem? Podobno skrzynie dsg w 150 i 180 są te same, więc to chyba nie to.

JARO7007
20-01-2017, 23:58
No nie może być celowe odchudzanie dla ochrony skrzyni, bo co z wersją 180KM?
I tu, i tu ma po 400Nm.

kaan1
21-01-2017, 00:11
Sprzawdziłem stronę Forda w UK. Tam też jest różnica między MAN i PS. Ale jest tez druga różnica. U nas w kraju 150 AWD ma 350 Nm a w UK 370 Nm ? A w Niemczech wszystkie wersje mają 350 Nm. ?

_harry
21-01-2017, 00:59
[QUOTE=stefanb;2731368] Ja jakiś czas temu pisałem o dźwięku "maszyny do szycia" (jak to niektórzy ładnie określili :) ), który pojawia się w moim silniku na wolnych [QUOTE]


Piękne i wcale nie tanie auta... Ale gdyby taki dźwięk nagrał kolega i wstawił do działu "kupujemy auto" i dotyczyło focusa z 2006, to wszyscy jechali by jak po łysej kobyle. Ruina, śmieć, trzymaj się z daleka, pewnie motodoktora wypłukało.
Ludzie, to nowy samochód a silnik brzmi jak rozpadający się stary rzęch.

jvc
21-01-2017, 08:51
Pewnie już było ,ale wiecie że mondki mają już niestety nowy czynnik w klimie R-1234yf ?
Klimy już sobie sam nie sprawdzę ech...

siebek
21-01-2017, 08:58
Od kiedy to wprowadzono? Modele na 2015 miały jeszcze stary czynnik...

jvc
21-01-2017, 09:08
No to super :(
Ja mam produkcję 11.2016 i naklejkę R-1234yf

stefanb
21-01-2017, 09:09
A czym to w praktyce skutkuje? Ja też mam ten "nowy"...

cattani75
21-01-2017, 09:15
Ceną. :-D

jvc
21-01-2017, 09:23
Cena nabicia 100 zł stary 1000zł nowy ;)
Poza tym puki co mało kto obsługuje nowy czynnik, głownie ASO bo musi.
Potrzeba nowej maszyny do tego wynalazku. Pomijam że jest łatwopalny i wybuchowy ,ale za to eko ;)
Dla nas na razie to nie problem bo samochody są nowe i na gwarancji, ale za kilka lat...
Jedyna szansa że to stanieje jak będzie bardziej popularne bo raczej tak się stanie..

kaan1
21-01-2017, 09:28
cattani75 - sprawdzałeś u siebie co masz? ciekaw jestem czy zmiana była na MY16 czy wraz z Sync 3. Gdzie jest ta naklejka?

jvc
21-01-2017, 09:35
Otwórz maskę ,na pewno ją zauważysz ;)

80217

kaan1
21-01-2017, 09:40
Chyba będę musiał - czas rzucić okiem na olej i płyn chłodniczy :razz:

jvc
21-01-2017, 09:45
Dołożyłem fotkę do postu wyżej ;)

Panowie gdzieś wejście OBD2 bo coś nie mogę znaleźć ?

kaan1
21-01-2017, 09:49
Po lewej stronie (pod przełącznikeim świateł) - na samym dole deski za zaślepką

biner
21-01-2017, 10:32
Otwórz maskę ,na pewno ją zauważysz ;)

80217

ja mam z 2015 i nie mam takiej naklejki. Zrób fotkę zaworow do dopuszczania bo one są inne od R134. Z drugiej strony nie ma co się martwić 1234 syf w powietrze odp przejściówki i jazda z R134.

kaan1
21-01-2017, 10:44
U mnie brak nazwy czynnika na etykiecie . Które to te zawory - gdzie je znajdę?

https://images82.fotosik.pl/305/407a36ebc4c2dec8m.jpg

biner
21-01-2017, 10:47
my kann1 mamy chyba stary czynnik masz taką samą etykietę jak ja.

Bump: ten syfr to nie ze wybuchowy to silnie trujący, i z czasem traci swoje właś. i gorej zaczyna chłodzić to jest prawdziwy syfffffffffffffffr

jvc
21-01-2017, 11:05
Które to te zawory - gdzie je znajdę?
Po lewej stronie dwa takie wystające ,zakręcone plastikowymi czarnymi nakrętkami

Krasnal007
21-01-2017, 11:23
Nie mam teraz jak sprawdzić ale pamiętam jak odbierałem papiery. W świadectqie jest to napisane. I pamiętam że u mnie jest stary czynnik. Auto z czerwca 2016

Pulse
21-01-2017, 14:38
U mnie tez pod maska nie ma opisu czynnika, ale wg ETIS wynika, ze mam stary. :)

feniu
21-01-2017, 17:36
Mój jest z maja z sync 3 i mam stary czynnik

stefanb
21-01-2017, 17:52
Musieli to wprowadzić w Q3 albo Q4 2016. Ja mam samochód z października i mam dokładnie taką naklejkę jak pokazał kolega parę postów wyżej.

jvc
21-01-2017, 18:39
Mój jest produkcja 19 listopad.

WZY
21-01-2017, 19:46
Witam kolegów
Po przeczytaniu tego na temat czynnika klimy opadly mi rece,zamówilem w piątek mondeo vigniale 2.0 eb 203 KM i mam chec zrezygnowac bo za dużo sie naczytałem na temat tego syfiastego czynnika :<

hagrzesiek
21-01-2017, 20:01
To ja z innej flanki zaatakuje...[emoji6] Mondeo w wersji LB nadaje się do przewożenia mebli![emoji1] Komoda o wymiarach, prawie trumiennych ( 200x70x35 ) nie zrobiła na nim wrażenia...Co prawda jechałem z kolanami na kierownicy 50km, ale dałem radę...

Pzdr

feniu
21-01-2017, 20:09
syfiastego czynnika

Jak nie pasuje to zmień, myślę że ford to nie jedyna marka , która wchodzi na ten czynnik.
Trochę to takie gadanie, poza kosztami to co za różnica co biega w układzie? :-)

robert2
21-01-2017, 20:17
U mnie mam produkcję Maj 2016 i mam na szczęście R123A a nie ten syf.
Ciekawe od którego miesiąca wszedł do produkcji ten toksyczny syf.
No koledzy jak jest ten syf to w razie pożaru to nie gasimy tylko spie.....my.
Przepraszam za słownictwo ale to jest po prostu chore że tak toksyczny produkt jest dopuszczony do napełniania klim nieświadomych klientów, co mają pod maską i bez jakiegokolwiek ostrzeżenia ze strony sprzedawcy.

WZY
21-01-2017, 20:55
Tu nie chodzi tak o koszty jak o bezpieczenstwo,ten nowy czynnik jest trujący skrajnie niebezpieczny podczas rozszczelnienia ukladu

kaan1
21-01-2017, 21:40
Jak nie pasuje to zmień, myślę że ford to nie jedyna marka , która wchodzi na ten czynnik.
Trochę to takie gadanie, poza kosztami to co za różnica co biega w układzie? :-)

Od 2017 roku, stosowanie czynnika R-134a jest zabronione w EU w nowych autach. Czyli każde inne, nowe auto nie powinno juz mieć R-134a. Dlatego Ford przeszedł na R-1234yf pod koniec 2016 :569:

cattani75
21-01-2017, 21:45
zamówilem w piątek mondeo vigniale 2.0 eb 203 KM i mam chec zrezygnowac

E, bez przesady! To tak jakbyś się ożenił z piękną i mądrą dziewczyną, a tydzień po ślubie chciał się rozwieść, bo okazało się, że chce kupić nową parę butów. ;-)

feniu
21-01-2017, 21:46
Wydaje mi się że to dotyczy całej gałęzi klimatyzacji, nie tylko motoryzacyjnej. Ciekawe kto na tym najbardziej zarobi ;-)

Pulse
21-01-2017, 21:47
Wychodzi na to, że do mk V ładowane są dwa stare i tanie czynniki R123A i R134A i ten nowy latwopalny R1234yf.

kaan1
21-01-2017, 21:49
Od 2017 już chyba tylko R1234yf.

Zarobi na tym Honeywell i DuPont. Firmy te razem wybudowały całą, nową fabrykę w Chinach produkującą 1234yf - to one lobbowały za zmianami

WZY
21-01-2017, 22:11
A jest wgl możliwość przerobienia tego żeby można było stosować stary czynnik R134 ? Słyszałem że ten nowy jest też mniej wydajny i klima gorzej chłodzi.Podobno wystarczy zawory wymienić i tyle.Boje się tego czynnika i nie ze wzgledu na koszty tylko że jest skrajnie niebezpieczny i gorszy bo klima na nim jest mniej wydajna.

biner
21-01-2017, 22:29
Witam kolegów
Po przeczytaniu tego na temat czynnika klimy opadly mi rece,zamówilem w piątek mondeo vigniale 2.0 eb 203 KM i mam chec zrezygnowac bo za dużo sie naczytałem na temat tego syfiastego czynnika :<

nie pękaj, wszystkie teraz maja ten syfr a jak pisałem wyzej w razie wu wywalasz w eter i ladujesz R134. Nie trzeba zaworów wymieniać.

kaan1
21-01-2017, 22:29
Są różne R-1234yf. Najgorszy powoduje do 5% wyższe spalanie. Ale jest też taki dla którego nie ma różnicy w stosunku do R-134. Różnia się nazwą pduktową - handlową (wątpię abyćmiał to gdzieś podane który masz w aucie).

Touch'n'go
21-01-2017, 22:46
Dwie muchy siedzą na kupie i nagle jedna krzyczy - o nie, włos! Straciłam apetyt....

Rezygnacja z zakupu nowego auta z powodu R-1234yf to rzeczony włos. W naszych auta jest cała zgraja takich włosów, jak w sitku pod prysznicem. Wytrwać do końca gwarancji i zmienić na stary odczynniki... I cieszyć się autem. Gdyby było tak niebezpiecznie to Amerykanie by tego nie zamontowali, w przypadku realnych zatruć czy spaleń auta nie odkopaliby się spod pozwów. A dobrze wiemy że na tym punkcie są czuli.

kaan1
21-01-2017, 23:00
Zrezygnować można, ale teraz każde nowe auto to R-1234yf. Więc to rezygnacja z nowego auta

feniu
21-01-2017, 23:25
Auto się nie wybiera przez czynnik chłodniczy... chyba :-P

Touch'n'go
21-01-2017, 23:56
Auto się nie wybiera przez czynnik chłodniczy... chyba :-P

niby można ale pole do popisu srogo się zawęzi...

kaan1
22-01-2017, 10:04
A serwis klimy jest w gwarancji? - teraz i tak sporo osób przedłuża takową praktycznie na cały okres użytkowania auta 3-7 lat

tomsiw
22-01-2017, 12:39
U mnie mam produkcję Maj 2016 i mam na szczęście R123A a nie ten syf.
Ciekawe od którego miesiąca wszedł do produkcji ten toksyczny syf.
No koledzy jak jest ten syf to w razie pożaru to nie gasimy tylko spie.....my.
Przepraszam za słownictwo ale to jest po prostu chore że tak toksyczny produkt jest dopuszczony do napełniania klim nieświadomych klientów, co mają pod maską i bez jakiegokolwiek ostrzeżenia ze strony sprzedawcy.
Myślę że w samochodzie jest jeszcze kilka skrajnie niebezpiecznych substancji np. paliwo lub kwas w akumulatorze :) One również są skrajnie niebezpieczne w przypadku pożaru lub rozszczelnienia.

robert2
22-01-2017, 15:45
Myślę że w samochodzie jest jeszcze kilka skrajnie niebezpiecznych substancji np. paliwo lub kwas w akumulatorze :) One również są skrajnie niebezpieczne w przypadku pożaru lub rozszczelnienia.

Jasne że tak ale wpisz nazwę w google tego czynnika i zobacz jak się zachowuje w trakcie pożaru i jakie obrażenia mają ludzie poparzeni przez ten czynnik?.

WZY
22-01-2017, 15:55
Właśnie,obrażenia osób popażonych są przokropne,ja dlatego tak bardzo sie boje tego czynnika,wiem że nie powinienem zakładać od razu że będe mial wypadek ale tego nikt nie przewidzi.Wioząc rodzine nie chce miec swiadomości że podczas stłuczkik narażam ich bardziej niż kiedykolwiek.Jak by ktoś już przerobił to i zastosował zamias tego syfu zwykły czynik r 134 bym był wdzięczny za finfo gdzie bedzie można dokonać takiej zmiany :)

microbot
22-01-2017, 18:42
Może ktoś kto ma 1.5 EB nagrałby dźwięk swojego motoru?

Mam dokładnie taki sam dźwięk rozgrzanego silnika. Nagrałem film i porównałem na słuchawkach. Kropka w kropkę. Nie będę nawet tego filmu wrzucał, bo po ciemaku nagrywałem i nic nie widać, ale dźwięk jest taki sam. Jakby maszyna grubym ściegiem szyła. Trzeba to pokochać, bo inaczej można zwariować.

stefanb
22-01-2017, 18:51
microbot - WIELKIE DZIĘKI !!! Właśnie dlatego fora są świetne - bo można uzyskać bezinteresownie pomoc i zaoszczędzić kupę czasu na jeździe do ASO i próbie uzyskania jakiejś sensownej informacji.

Czyli ogólna recepta jest taka - silnik w Mondeo należy uruchamiać przy zamkniętych drzwiach i oknach i przed otwarciem drzwi i wyjściem z auta koniecznie go wyłączyć. Wszystko w trosce o własne nerwy :)

jvc
22-01-2017, 18:53
Czyli ogólna recepta jest taka - silnik w Mondeo należy uruchamiać przy zamkniętych drzwiach i oknach
Ale tylko benzynowe :P

cattani75
22-01-2017, 20:20
O nie! 2.0 nie jeździ jak maszyna do szycia! Za to pali jak kombajn. ;-)

biner
22-01-2017, 20:59
potwierdzam :)

prokop123
22-01-2017, 22:48
A jest jakiś szanowny kolega z 2.0 z wawy ?
Chciałbym za odpowiednią flaszke zobaczyć/ posluchać auto przed zakupem.
Wiecej na priv

kaan1
23-01-2017, 18:12
Książka serwisowa podaje że przegladów diesla 2.0. co 2 lata i 30 tyś km. Ja nie robię rocznie 20 tyś. To co mam w serwisie pokazać się za 2 lata od odbioru auta (no chyba że 30 tyś będzie wcześniej lub dostanę komunikat)? Jak to się ma do przeglądu blachy - w książce jest napisane że po 12 miesiącach od wydania auta. To co diesel po roku ma tylko przeglądaną blachę? Czy można wymienić olej - nie chcę jeździć dłużej niz rok na oleju - jak to wygląda z punktu widzenia opłat? Ktoś się orientował?

jvc
23-01-2017, 18:17
Ja bym wymienił olej u swojego mechanika :) Pisałem już wcześniej jeśli nie pojawi Ci się komunikat to jedziesz po dwóch latach na przegląd a po roku na przegląd blachy.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

kaan1
23-01-2017, 18:32
Jest gdzieś jakaś rozpiska co i ile km / lat się robi? W poprzednim aucie tak miałem, płyn hamulcowy, płyn chłodniczy itd. Płyn chłodniczy mam na minimum (być może od nowości) - mam tak jeździć jeszcze przez rok? Są jakieś pakiety , gdybym się uparł na wymianę co rok?

feniu
25-01-2017, 09:11
Możesz wymienić olej gdzie chcesz byle na zgodny ze specyfikacją i załóż oryginalny filtr to nikt nie będzie wnikać.
W ASO musisz wykonywać przeglądy gwarancyjne dla jej utrzymania ale jak będziesz robić dodatkowe to zawsze lepiej wygląda przy sprzedaży samochodu więc niby takie trochę przeniesienie kosztów :)

kaan1
25-01-2017, 18:33
Początkowo zakładałem, że wymienię w ASO po roku (zawsze serwisowałem auta co rok) i przy okazji będę miał adnotację w książce. Czy oni po roku sprawdzaja rzeczywiście tylko blachę i płaci się jedynie za przegląd samej blachy? Ktoś zna orientacyjną cenę? Teraz myslę o Ford Protect (zakładam że 6-7 lat pojeżdżę) - czy w tej sytuacji nie jest lepiej olać dodatkowe przeglądy i kasę przeznaczyć na Protect? Albo inaczej, płacą za Protect czy jest sens zawracać sobie głowę dodatkowymi przeglądami - tylko po to aby mieć to udokumentowane przy sprzedaży? Jak to widzicie.

klippe
25-01-2017, 22:09
Czy oni po roku sprawdzaja rzeczywiście tylko blachę i płaci się jedynie za przegląd samej blachy? Ktoś zna orientacyjną cenę?
Jeśli sama blacha to ja robiłem w grudniu przegląd za 50 zł. Wprawdzie w MK3, ale nie sądzę żeby akurat za to była inna cena dla MK5.

Jaroslaw5
26-01-2017, 07:52
Co do 50 zł za przegląd blachy. Cena ok.

Ja w swoim mk4 szukałem i dzwoniłem po ASO ile chcą za taką usługę.
Jeden mi powiedział 69 zł, drugi 99 zł, trzeci 42 zł.
Jako, że to "tylko" przegląd blachy i liczy się pieczątka w karcie to wybrałem tego ostatniego.
Ogólnie wniosek taki - warto dzwonić.

feniu
26-01-2017, 09:02
Za przegląd blachy Transita Customa płaciłem chyba 30 zł w zeszłym roku, trzeba robić :)
Olej też bym wymieniał częściej niż jest to zalecane. Rób sobie wymianę co roku lub 15 kkm, gdzie chcesz tak realnie. Załóż sobie drugą książkę dla samochodu i tam wbijaj to co ponad zalecenia producenta

jvc
26-01-2017, 10:44
Jak to widzicie.
Ja bym wymieniał olej u swojego mechanika między przeglądami. :)
Ciekawe ile w ASO taka przyjemność z filtrem oleju...

Dziś zauważyłem że mam dwie rurki z tyłu od wydechu, nie są wyeksponowane ale są :D

anastazyy
26-01-2017, 11:54
Co do 50 zł za przegląd blachy. Cena ok.

Ja w swoim mk4 szukałem i dzwoniłem po ASO ile chcą za taką usługę.
Jeden mi powiedział 69 zł, drugi 99 zł, trzeci 42 zł.
Jako, że to "tylko" przegląd blachy i liczy się pieczątka w karcie to wybrałem tego ostatniego.
Ogólnie wniosek taki - warto dzwonić.

Dopytałeś się czy te 50zł to jest jak robisz sam przegląd blachy czy jak robisz go przy okazji normalnego przeglądu?? Jest to różnica. Jak robisz z normalnym to 50zł jak tylko samą blache tok ok 100zł. takie są ceny w Łodzi.

klippe
26-01-2017, 12:00
Dopytałeś się czy te 50zł to jest jak robisz sam przegląd blachy czy jak robisz go przy okazji normalnego przeglądu??

Ja pisałem o 50zł i to jest kwota jaką zapłaciłem za sam przegląd blachy.

siebek
26-01-2017, 14:44
Dziś zauważyłem że mam dwie rurki z tyłu od wydechu, nie są wyeksponowane ale są :D
Tylko 1.6/1.5TDCi i 1.0EB mają po jednej rurze :)

emte3
26-01-2017, 16:56
Dzisiaj miałem przyjemność odbycia dziewiczej jazdy/ odbioru z salonu auta teściów, niestety jeszcze nie mój, muszę poczekać ze 2-3 tyg.
Wersją AWD MK5 jeszcze nie jechałem, pierwsze kilometry, w tym "procedura startowa" na lodzie bardzo pozytywnie.
Aż zacząłem żałować, że mój będzie FWD.
Skrzynia biegów PS - trochę za bardzo czuć jak zmienia biegi, nie wiem czy to jeszcze kwestia ułożenia?
Może ma ktoś większe doświadczenie, bo ja do tej pory jeździłem albo z DSG albo automatami Toyoty.

Miły dla oka przebieg ;)
80452

ps. podłokietnik także bez schowka (produkcja koniec listopada)
80453

Touch'n'go
26-01-2017, 18:06
No i nie ma gdzie schować flaszki... :) przyjemności z jazdy ;)

Spotkałem kolegę co ma mk5 guard grey i muszę przyznać że na sól kolor dość wdzięczny:) z solą i bez, wygląda jak bundeswehra a brudny czołg to dalej czołg, tyle że brudny :)

jvc
26-01-2017, 19:50
Miły dla oka przebieg
Taki był przebieg przy odbiorze?

biner
26-01-2017, 20:02
Ja muszę zobaczyć u siebie ale ja chyba mam schowek w tylnym podlokietniku

emte3
26-01-2017, 20:23
Taki był przebieg przy odbiorze?
Nie, to po odstawieniu auta pod dom teściów...szukali szofera do odbioru auta ;)

stefanb
26-01-2017, 20:58
Ech ta burżuazja... Ja do bieda Trenda nie dostałem flaszki... Musiałem sobie sam kupić :)

biner
26-01-2017, 21:16
u mnie fura w miarę a flaszki też dziady nie dali

emte3
26-01-2017, 21:17
Musicie zmienić dealera :D

biner
26-01-2017, 21:19
u was na śląsku to porządne ceny na auta dają i pewnie flaszkę też a u nas to nawet dealer biedny

Bump:
80452

ps. podłokietnik także bez schowka (produkcja koniec listopada)
80453
potwierdzam że u mnie schowek jest

cattani75
26-01-2017, 21:34
Dostałem flaszkę gdy kupowałem... escorta. :-D Nie zapomniałem tego wypomnieć przy odbiorze mk5. :-)

jvc
27-01-2017, 10:49
Panowie czy asystenta pasa ruchu można jakoś wyłączyć? :027:
Mam trzy opcje do wyboru ,ale w żadnej nie można tego wyłączyć...

cattani75
27-01-2017, 11:00
Przycisk na lewej dźwigni, tej od kierunkowskazów.

jvc
27-01-2017, 11:25
Dzięki, jest :one:

kaan1
27-01-2017, 19:57
Fajna rzecz ten przycisk. Łatwo wyłączyć jak wjeżdża się w gęsty ruch (obwodnica) i włączyć jak robi się pusto na autrostradzie za miastem. W mieście za kierownicą się nie uśnie :razz:

jvc
27-01-2017, 20:44
A mieliście już komunikat połóż ręce na kierownicę ? :D

cattani75
27-01-2017, 21:40
Tak. Pod koniec 13-minutowej drzemki. ;-)
A na poważnie - tak, gdy chciałem sprawdzić czy sam skręca. Mam wrażenie, że Superb lepiej to robił.

Pulse
27-01-2017, 22:54
A mieliście już komunikat połóż ręce na kierownicę ? :D

Niektórzy juz pewnie jeźdżą mk V ze dwa lata. Trudno aby im się to nie zdarzyło. 😉

labusm
28-01-2017, 12:26
Niektórzy juz pewnie jeźdżą mk V ze dwa lata. Trudno aby im się to nie zdarzyło. 😉

A w jakich warunkach się włącza ten komunikat?
Bo ja nie miałem.

cattani75
28-01-2017, 12:45
Jak masz włączonego asystenta pasa i nie trzymasz rąk na kierownicy. Asystent chyba musi być w trybie pomocy.

feniu
28-01-2017, 14:19
VW ma lepiej dopracowany ten system, zaczyna korygować tor jazdy przed opuszczeniem pasa :D

Ciekawe czy w tym przycisku dałoby się przepiąć kabelki i zamienić funkcje z ASS, żeby był bardziej pod ręką :) :) :)

foni
28-01-2017, 16:16
Zamiast rąk na kierownicy można powiesić na niej np. butelkę coca-coli :)
i wbrew pozorom...słyszałem o takich co sprawdzali ten system w ten sposób w Mercedesie. Udało im się przejechać całkiem spory odcinek po Łodzi :)

jvc
30-01-2017, 18:09
Kupiłem dywaniki które polecaliście kilka stron wcześniej i mam pytanie czy ktoś wycinał w nich otwory pod mocowanie czy macie położone na te welurowe?
Ja mam położone na welurowe ,ale trochę się jednak przesuwają i co jakiś czas muszę je cofać w głąb siedzenia.

madamaszek
30-01-2017, 18:24
Ja nie wycinałem i muszę ręcznie poprawiać co jakiś czas, ale ktoś pisał że wyciął otwory i woda się nie przelewa pod dywaniki

jvc
30-01-2017, 18:27
Nie będzie się przelewać bo one są duże. Trzeba by chyba z litr wody na nie wylać. :)

biner
30-01-2017, 21:00
nie wycinałem i jak poprzednik co jakiś czas poprawiam .

stefanb
30-01-2017, 21:26
Ja też. Pod pedały nie wjeżdżają, więc jest bezpiecznie, ale fakt, że podsuwają się trochę do przodu...
Trochę lipa, że producent nie zamontował w nich spinek, tak jak w oryginalnych. Niech by były 5 zł droższe, ale wtedy byłyby naprawdę lux.

prokop123
30-01-2017, 21:50
A jeśli moge spytać, nie ma oryginalnych gumowych do MK5 czy cena zaporowa ?

stefanb
30-01-2017, 22:02
Są oryginalne, tylko są małe.

cattani75
30-01-2017, 22:05
Przypominam o problemie "chrobotającej" przekładni kierowniczej, gdy dywanik welurowy podjedzie zbyt wysoko. :-P

mat2807
30-01-2017, 22:28
Moje wrażenia po tygodniu używania MK5 2.0 180 KM PS i przejechaniu ok. 1000 km:

- po przesiadce z Avensis T27 (2.0 D4D) to jakby inna klasa samochodu, widać też olbrzymi postęp w motoryzacji przez te kilka lat,
- jest cicho... posypią się pewnie mandaty... kilka razy myślałem, że jadę ok. 50 km/h a jechałem > 100:) Od razu aktywowałem duży cyfrowy prędkościomierz pomiędzy zegarami,
- silnik dynamiczny, zdecydowany plus w stosunku do poprzedniego auta choć staram się go jeszcze nie kręcić powyżej 3000 obr, nie używałem też trybu SPORT w PS,
- skrzynia PS jest bardzo wygodna choć odczuwam pewien poślizg po mocniejszym przyciśnięciu pedału gazu. Nie powiem aby mi to przeszkadzało tym bardziej, że nie mam żadnych wcześniejszych doświadczeń i porównań z automatami,
- dach panoramiczny w kombi - super sprawa, tym bardziej, że jest otwierany. Nic nie trzeszczy, nic nie skrzypi. Trzeba wziąć jednak pod uwagę fakt, że pasażerowie > 178 cm wzrostu siedząc z tyłu dotykają głową podsufitki,
- sync i funkcjonalność AndroidAuto bardzo fajne. Automapa na ekranie multimedialnym działa bardzo dobrze ale raz na jakiś czas zrywa połączenie (tu na 90% winny jest mój przewód łączący telefon z samochodem). Przy okazji bardzo fajny patent: telefon podłączamy kablem USB w podłokietniku a w słupku podłokietnika jest otwór umożliwiający wyprowadzenie przewodu do telefonu i zamknięcie podłokietnika,
- bardzo wygodne fotele w wersji Titanium, zwłaszcza, że wybrałem opcję z ich elektryczną regulacją (w Avensis miałem skórzane fotele, które bardziej przypominały kanapy i postarzyły mój kręgosłup pewnie o kilkanaście lat). Podstawowa tapicerka też niczego sobie,
- bazowe audio nie gra w ogóle - nadaje się do audiobooków i TOK FM. Nie sądziłem, że coś może grać gorzej niż w Avensis:(
- widoczność średnia ale to jest cecha wszystkich współczesnych aut od kompaktów w górę - wiadomo, systemy bezpieczeństwa i strefy zgniotu musza być gdzieś pochowane. Moim zdaniem warto dopłacić za kamerę cofania.
- auto ma bardzo szerokie, lakierowane progi wewnętrzne oraz próg bagażnika - warto je zabezpieczyć folią lub nakładkami,

Podsumowując: bardzo fajny samochód. Mam nadzieję, że będzie równie bezawaryjny jak Toyota (5 lat, 230 000 km, najmniejszej usterki ani awarii).

PS poniżej przetestowane przeze mnie akcesoria dodatkowe, które śmiało mogę polecić:
- nakładki na pedały za 1/4 ceny z ASO - ładne i idealnie pasują. Uwaga: przy montażu podstopnicy trzeba nawiercić 2 otwory w istniejącej podstopnicy.
http://allegro.pl/ford-mondeo-mk5-mkv-nakladki-na-pedaly-podstopnica-i5482768539.html

- folia ochronna na ekran multimedialny - matowa, idealnie przylega, nie powoduje gorszego działania ekranu dotykowego, brak refleksów świetlnych a co najważniejsze - nie widać palcowania:
https://www.amazon.de/gp/product/B01DVT00Y2/ref=oh_aui_detailpage_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

- nakładki ochronne na progi wewnętrzne - w oferowanej cenie można zamówić gładkie, bez tych śmiesznych napisów (trzeba wspomnieć o tym w komentarzu po zakupie); można też zamówić wersję z dodatkową ochroną tylnego zderzaka (ja mam zabezpieczenie plastikowe z ASO):
http://www.chromowane.com.pl/5993,listwy-progowe-progi-nakladki-ford-mondeo-v-mk5-stal.html

Pozdrawiam

jvc
30-01-2017, 22:38
Automapa na ekranie multimedialnym działa bardzo dobrze
Masz automapę na ekranie sync3 ?? :027:

mat2807
30-01-2017, 22:39
Oczywiście, że nie - mój błąd, chodziło mi o Google Maps.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

stefanb
31-01-2017, 09:33
- nakładki na pedały za 1/4 ceny z ASO - ładne i idealnie pasują. Uwaga: przy montażu podstopnicy trzeba nawiercić 2 otwory w istniejącej podstopnicy.
http://allegro.pl/ford-mondeo-mk5-mkv-nakladki-na-pedaly-podstopnica-i5482768539.html


Na zdjęciach podstopnicy jest pokazana dwustronna taśma montażowa - rozumiem, że na tej taśmie nie trzyma się ona za dobrze i dlatego trzeba ją przykręcić?

mat2807
31-01-2017, 09:48
Tak - przyklejasz taśmą do istniejącej podstopnicy a następnie wkrecasz wkręty w przygotowane otwory.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170131/a95ce7bd0c989291d6809e72cd2caf21.jpg

jvc
31-01-2017, 10:07
Stefan tylko to do automatu jest zauważ.

stefanb
31-01-2017, 10:26
Mi zależy ew. na nakładce na podstopnicę, niż na same pedały. Szkoda, że nie jest ona trochę szersza.
Kozacko mogą wyglądać te listwy na progi, które pokazywał mat2807 - zakładam optymistycznie, że po ich przyklejeniu drzwi zamykają się bez problemu, nic nie ociera, itp.

Grabarzek
31-01-2017, 18:38
Gdzie w Mondku znajdę gniazdo do podłączenia pod kompa?
W Google nie znajduję odpowiedzi...

cattani75
31-01-2017, 18:40
Z lewej pod kierownicą.

leszek
31-01-2017, 19:43
Gdzie w Mondku znajdę gniazdo do podłączenia pod kompa?
W Google nie znajduję odpowiedzi...

aż w oczy kole jak widać złącze:)
kolega wyżej już podpowiedział

jvc
01-02-2017, 14:11
Panowie ,kto ma syn3 , to zerknął by na ten temat na dwie ostatnie strony.
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2740340#post2740340

cattani75
03-02-2017, 17:23
Dadam! :-) Doczekałem się dziś informacji o niskim poziomie płynu do szyb. No ale mam spryskiwacze lamp, więc było prawie pewne, że je mam.

qlszef
03-02-2017, 20:09
połowicznie ogarnąłem problem buczenia. Tzn można powiedzieć, że problem zminimalizował się sam. Po prostu wypiąłem na jakiś czas wzmacniacz i suba wraz z całą instalacją. Zamontowałem ją z powrotem a dodatkowo........zamontowałem drugi wzmacniacz!!! do głośników w drzwiach!!! Na dodatek wróciłem do akcesoryjnych głośników a więc nie mam fabrycznych. Uważam, że podczas jazdy jakiś dźwięk nie pożądany jest. Może nawet nie podczas jazdy ale w chwili odpalania silnika spalinowego. Jednak nie jest to już tak irytujące jak było i można to zaakceptować a tak na prawdę nic nie zostało poprawiane. W zasadzie mógłby ktoś powiedzieć, że te niepokojące buczenie ustąpiło po odpięciu i powtórnym podłączeniu głośników. Moim zdaniem nie jest tak jak było fabrycznie ale przez chwilę teraz miałem głośniki fabryczne oraz wyrzuciłem całą instalację do akcesoryjnego suba i też już nie było tak jak z fabryki. No cóż widocznie ten system (może tylko w moim egzemplarzu) jest bardzo wrażliwy i źle zniósł jakąkolwiek zmianę a być może fabrycznie jest to jakoś zestrojone tak, że już niegdy potem nie zadziała tak samo jeśli była ingerencja. W każdym razie teraz już jest znośnie ale za to audio jak gra!!!:D

leszek
03-02-2017, 21:37
Po raz kolejny przypominam NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW

więc jesteś antyford :)
jak każdy pisze to kox a ty czepiasz się pierdoł

qlszef
03-02-2017, 22:33
jaki antyford? Chyba nie zrozumiałem Twojego komenta

BiCAR
03-02-2017, 23:28
Panowie, co możecie mi poradzić.
Co prawda zamówiłem już auto prawie 4 tyg temu, ale mam możliwość jeszcze ew zmiany.
Zamówiłem 2.0 EB 203km (oczywiście do podniesienia na 240km) lecz zastanawiam się, czy nie warto jednak zmienić na 2.0tdci 180km? Rocznie robię ok 25tys km, 50/50 miasto/trasa. Raczej mam ciężką nogę. Od dłuższego czasu jeżdże klekotami i tęsknie trochę za Pb, ale zastanawiam się jak się sprawują dzisiejsze 2.0 EB forda.
Oczywiście, spalanie ważny temat, ale przeżyję zdecydowanie wyższe spalanie EB. Chodzi mi o komfort i radość z jazdy, ciszę w środku. ON i Pb mają przecież zupełnie inną skrzynię (oczywiście w grę wchodzi tylko automat). Jaki wybór polecacie?

cattani75
04-02-2017, 00:24
Weź klekota i... zamienisz się ze mną na 2.0 EB. :-D

BiCAR
04-02-2017, 00:37
A tak na poważnie, faktycznie żałujesz że wziąłeś 2.0EB? Dziś brałbyś 2.0tdci 180km?
Dlaczego?

cattani75
04-02-2017, 08:58
Że względu na kosmiczne spalanie i brak problemów z DPFem podobnych do tych, jakie dotyczyły mk4 przed liftem (tylko że nie miałem tej wiedzy, że to już inna technologia).

biner
04-02-2017, 09:04
A tak na poważnie, faktycznie żałujesz że wziąłeś 2.0EB? Dziś brałbyś 2.0tdci 180km?
Dlaczego?

Jeśli nie przeraza cie spalanie bierz pb a jak chcesz,taniej jeździć to bierz 150 i podnies do 180.

BiCAR
04-02-2017, 09:46
Jeśli nie przeraza cie spalanie bierz pb a jak chcesz,taniej jeździć to bierz 150 i podnies do 180.

150 to na pewno nie. Ten tylny wydech, ktory jest w 2,0 EB oraz 180 TDCI - rewelacja. Tak wiec jesli klekot to za doplata 180. Ktos jeszcze sie wypowie? :)
Tak jak pisalem wyzej, spalanie pb przezyje. Bardziej pytam sie o przyjemnosc jazdy, pb ma wieksza moc, powinien byc chyba cichszy. Ale ON ma wiekszy moment obrotowy, silnik bardziej elastyczny. Wiec?

totek2
04-02-2017, 09:56
Dziwne podejście, po co dopłacać. Kup 150, podnieś moc na 180 i zostanie ci na wydech jaki sobie tylko zamarzysz i żonie na jakieś waciki :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

jvc
04-02-2017, 10:13
Jeszcze jest opcja zrobić programem klekota na 210KM :P

totek2
04-02-2017, 10:16
Jeszcze jest opcja zrobić programem klekota na 210KM :P



Dobrze radzisz :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

cattani75
04-02-2017, 10:17
EB się fajnie jeździ, choć czasem skrzynia się zamyśli przy kickdown. Nie jeździłem PS to ciężko mi porównać te skrzynie.

mat2807
04-02-2017, 11:59
Dobrze radzisz :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Da się zrobić 180 na 210?

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

totek2
04-02-2017, 12:09
Chipem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

mat2807
04-02-2017, 12:24
A to odpada:(

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Rothmans
04-02-2017, 13:19
Co mogą oznaczać literki ET po środku zegarów ?

BiCAR
04-02-2017, 14:54
Dziwne podejście, po co dopłacać. Kup 150, podnieś moc na 180 i zostanie ci na wydech jaki sobie tylko zamarzysz i żonie na jakieś waciki :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Wiem, że niektórzy mogą myśleć tak jak Ty, że dziwne podejście.
Ale zrozum, po zakupie parę złotych też trzeba komuś zapłacić za podniesienie na 180km, do tego przeróbka tylnego zderzaka na wersję z wydechem 180km z tego co czytałem ok 2,5 tys, czyli trzeba liczyć że łączny wydatek ok 3 tys, by przerobić 150km na 180km.
Oczywiście z salonu różnica jest 6tys, czyli 2x większa. Tylko spójrz na to ze strony leasingu, który biorę na firmę, samochód wartości 140tys, leasing na 4 lata, dodatkowe 3tys rozłożone oraz wpuszczone w koszty firmy w ratach robi wielką różnicę? Praktycznie żadną, bo te 3 tys muszę wydać z kieszeni. Oraz wygoda, nie trzeba nic przerabiać ani nigdzie jeździć. Tak więc uważam, że w tej sytuacji jest to niewielka dopłata do 180km, za to wygoda, gdy nie trzeba nic przerabiać.
Zgadza się?

EB się fajnie jeździ, choć czasem skrzynia się zamyśli przy kickdown. Nie jeździłem PS to ciężko mi porównać te skrzynie.
Dziękuję za rzetelne odpowiedzi, zawsze na temat :)

Wypowie się ktoś jeszcze, co sądzicie, 2.0 EB za którym przemawia 240km, cisza silnika, przyjemność jazdy, czy 2.0TDCI 180km jednak tańsza jazda, lepszy moment obrotowy?