Zobacz pełną wersję : Mondeo MK5 - wrażenia, opinie, uwagi użytkowników - dyskusja okołotematyczna


Strony : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 [25] 26 27 28 29 30 31 32 33 34

dobo
01-04-2017, 16:44
kann1, czy osadziło się tam nasze krakowskie powietrze, czy to taka przypadłość?

cattani75
01-04-2017, 19:15
Sprawdzę u siebie, to Ci powiem czy to efekt PMów. :-)

Martingg
03-04-2017, 10:12
myślałem, że jeb$# jak to zobaczyłem .... żeby nie robić gościowi większej wiochy zasłoniłem tablice .... ;)

https://images82.fotosik.pl/479/1ba77af932694855med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/1ba77af932694855)

https://images81.fotosik.pl/480/e4a7f44bc71ec53f.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/e4a7f44bc71ec53f)

może żonie obiecał a7 w sportbacku? :D

dobo
03-04-2017, 10:15
Sprytnie, ciekawe jak poradził sobie z kierownicą [emoji23]

cattani75
03-04-2017, 10:16
A kołpaczki też zmienił, czy zostawił niebieskie?

Martingg
03-04-2017, 10:18
niestety felgi miały znaczek forda ... może zapomniał? :D dziś pomyślałem, że mogłem zajrzeć jeszcze do środka i sprawdzić jaką ma kierownice....

anastazyy
03-04-2017, 10:21
hahaha no nieźle koleś pomysłał - 3.0T a co ma napisane po lewej stronie?? quattro??

Martingg
03-04-2017, 10:22
Nie ... zostawił też napis mondeo :D może jest w fazie przemiany dopiero ...

dobo
03-04-2017, 10:22
Rozdwojenie jaźni [emoji23] [emoji23]

cattani75
03-04-2017, 10:37
Ale akurat zmiana kołpaczków to jedna z prostszych spraw. Mógł sobie sprayem pociągnąć, albo np. Ronale założyć. Byle nie Forda zostawić! :)

Martingg
03-04-2017, 10:38
miał alusy ;) przecież to 3.0T a to full opcja ....

boncio
03-04-2017, 11:06
To nawet nie jest Titanium.
Zapomnieliście jeszcze o znaczku Ford przy tablicy rejestracyjnej ;) A same tablice ponad 1000PLN...
Pewnie ograniczony budżet floty ;)

leszek
03-04-2017, 13:02
co za gostek chyba trochę nierówno pod sufitem :)

emte3
03-04-2017, 13:37
Panowie, czy spotkał się ktoś z Was z dedykowaną siatką rozdzielającą przestrzeń bagażową w kombi? -nie chodzi o kratę stalową, a siatkę tekstylną.
Do MK4 można takie znaleźć, jednak nijak nie mogę wyszukać do MK5.
Potrzebuję zabezpieczyć psa i pasażerów.

Pulse
03-04-2017, 13:59
Tak apropos tego Audiforda...
Jakiś czas temu widziałem Octavię gdzie gostek zdjął loga z kurami i w ich miejsca przykleił VW. :D

Martingg
03-04-2017, 14:04
odnośnie octavii .... to zrobiłem jakoś jesienią jeszcze przed przekwitaniem :D

https://images83.fotosik.pl/480/282605cbf587f41d.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/282605cbf587f41d)

cattani75
03-04-2017, 14:22
spotkał się ktoś z Was z dedykowaną siatką rozdzielającą przestrzeń bagażową w kombi?
jest takie coś. Zapytaj tu: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=253642&page=28

siebek
03-04-2017, 16:25
Panowie, czy spotkał się ktoś z Was z dedykowaną siatką rozdzielającą przestrzeń bagażową w kombi? -nie chodzi o kratę stalową, a siatkę tekstylną.
Do MK4 można takie znaleźć, jednak nijak nie mogę wyszukać do MK5.
Potrzebuję zabezpieczyć psa i pasażerów.
Ja się spotkałem. Kupowałem w 2015r. w ASO w Kielcach za jakieś 700zł :570:
Zamienników żadnych wtedy nie było...

Touch'n'go
05-04-2017, 14:53
Tak jestem zadowolony, jedyne co, to że będę musiał coś podłożyć pod podstawkę bo ma lekki luz, taka jego wada.
Filtr posiadam
Ja za sprawą Twojego wpisu jvc kupiłem ten sam rejestrator, jest czuły i ogólnie spisuje się bardzo dobrze tylko na dużym ekranie na filmie z nocy widać sporo bad pixeli świecących permanentnie na biało. W porownaniu z moim poprzednim prestigio roadrunnerem 520 to... nie ma porównania :) viofo świetnie nagrywa w nocy. Filtrów CPL używam w fotografii i uznałem że tu nie znajdzie zastosowania w rejestratorze samochodowym, szczególnie że zabiera średnio połowę światła a w nocy to jest sprawa wybitnie niekorzystna. Kamera to częściowo skompensuje czułością ale kosztem wyrazistości szczegółów. Generalnie rejestrator polecam :)

P.S.
Mowa o viofo a119s gps

Qlfon
05-04-2017, 15:28
Panowie a jak wygląda kwestia drucików w grzanej szybie? Nie przeszkadzają/nie są widoczne na nagraniu?

...mobilnie...

kaan1
05-04-2017, 16:33
co za gostek chyba trochę nierówno pod sufitem :)

"Przewaga dzięki wyobraźni"

jvc
05-04-2017, 18:45
Ja za sprawą Twojego wpisu @jvc (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=28488) kupiłem ten sam rejestrator, jest czuły i ogólnie spisuje się bardzo dobrze tylko na dużym ekranie na filmie z nocy widać sporo bad pixeli świecących permanentnie na biało.
A to ciekawe, aż sprawdzę u siebie , bo samochód stoi w ciemnym garażu.

Też miałem Roadrunner tyle że 511 i faktycznie w nocy to była tragedia, tutaj to jak inna epoka.

lemon
05-04-2017, 19:11
Panowie a jak wygląda kwestia drucików w grzanej szybie? Nie przeszkadzają/nie są widoczne na nagraniu?

...mobilnie...

Nie

S3b4
05-04-2017, 19:18
Ciekawostka: dzisiaj od jednego dealera jako argument do niskiego rabatu na Vignale dostałem info, że salon ponosi koszty myjni raz na miesiąc, odbioru i zwrotu pod dom z przeglądów itp. Odpowiedziałem panu, że tych rzeczy nie ma na co dostałem zapytanie skąd niby taka informacja... Poprosiłem w takim razie o pisemne oświadczenie na temat wliczonych usług 😀 Czy coś się zmieniło czy ściemnia? Planuje zamówienie jeszcze w kwietniu.

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

lemon
05-04-2017, 19:28
Jeśli szukasz dobrego rabatu na auto w kredycie lub leasingu to wyślij proszę ofertę od dealera na pw a ja postaram się ją przebić.

prokop123
06-04-2017, 05:39
😀 Czy coś się zmieniło czy ściemnia? Planuje zamówienie jeszcze w kwietniu.

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

Kupując Mondeo Vignale HB w lutym dostałem informację że rabat jest wysoki a to dlatego że nie ma już benefitów, tzn mogą być. Osoba sprzedająca ponoć może wybrać czy daje Ci benefity czy wysoki rabat. Bez wahania wziąłem rabat, który był większy niż wszystkie dokupione pakiety i opcje.

Na stronie Forda jest już dostępne Nero i HB w Vignale, ceny te same które płaciłem w lutym gdy oferty nie było oficjalnie na rynku.

Może Ford zmienił ponownie politykę rabatową z uwagi na "prestiż" Vignale bo Vignale wychodził taniej niż Titanium na full :)

klippe
06-04-2017, 10:19
Przewinął*się tu wcześniej temat ubezpieczenia nowego MK5. Wkrótce mnie to czeka, więc rozeznaję temat i spotkałem się z:

1. Ubezpieczenie OC/AC/NNW - standardowe na rok (niecałe 3 tys zł)
2. Ubezpieczenie OC/AC/NNW z gwarantowana sumą ubezpieczenia na 3 lata - gdzie oznacza to pierwszy rok na kwotę faktury, a w kolejnych latach mogę sobie wybrać czy chce rynkową czy fakturową (około 4 tys zł)
3. GAP - od leasingodawcy, na cały okres leasingu (4 lata)

No i teraz pytania:
1. Co oznacza gwarantowana suma ubezpieczenia na 3 lata? Jeśli zmienię ubezpieczyciela to gwarancja taka przestaje obowiązywać. Po drugie skoro niby mogę wybrać w kolejnych latach wariant (wartość rynkowa lub fakturowa) to znaczy, że będę musiał za stosowny (fakturowy) zapłacić ekstra. W takim razie co to za gwarantowana suma na 3 lata skoro po roku trzeba za to znowu płacić?

2. Jaki ma sens gwarantowana suma ubezpieczenia w przypadku GAP? Żaden?

Ktoś może przerabiał i ogarnia temat i co tu się najbardziej opłaca?

Mondek16
06-04-2017, 17:28
Słuchajcie, Mam pytanie i/lub problem.
Czy w waszych mądkach też są otwory jak na zdjęciach ?

83078
83077
/strona kierowcy/

Jeśli możecie to spójrzcie. Wg mnie nie powinno być tak.
Nie wiem czy reklamować czy faktycznie są takie otwory.

biner
06-04-2017, 19:29
tez tak mam, TTM

leszek
06-04-2017, 19:44
Ja za sprawą Twojego wpisu jvc kupiłem ten sam rejestrator, jest czuły i ogólnie spisuje się bardzo dobrze tylko na dużym ekranie na filmie z nocy widać sporo bad pixeli świecących permanentnie na biało. W porownaniu z moim poprzednim prestigio roadrunnerem 520 to... nie ma porównania :) viofo świetnie nagrywa w nocy. Filtrów CPL używam w fotografii i uznałem że tu nie znajdzie zastosowania w rejestratorze samochodowym, szczególnie że zabiera średnio połowę światła a w nocy to jest sprawa wybitnie niekorzystna. Kamera to częściowo skompensuje czułością ale kosztem wyrazistości szczegółów. Generalnie rejestrator polecam :)

P.S.
Mowa o viofo a119s gps

nie tu temat

Bump: Panowie a jak wygląda kwestia drucików w grzanej szybie? Nie przeszkadzają/nie są widoczne na nagraniu?

...mobilnie...
temat nie tu

kaan1
06-04-2017, 19:54
2. Ubezpieczenie OC/AC/NNW z gwarantowana sumą ubezpieczenia na 3 lata - gdzie oznacza to pierwszy rok na kwotę faktury, a w kolejnych latach mogę sobie wybrać czy chce rynkową czy fakturową (około 4 tys zł)

No i teraz pytania:
1. Co oznacza gwarantowana suma ubezpieczenia na 3 lata?


Oznacza to że w razie szkody całkowitej lub kradziezy dostaniesz taką kwotę jaka była na fakturze. Ochrona kwoty w pierwszym roku nie jest żadnym ewenementem, sporo polis w pierwszym roku rozlicza wg wartości zakupu a nie aktualnej rynkowej (auto już po pierwszym miesiącu sporo traci wg ceny rynkowej). Kupując taka polisę istotne jest to ze masz możliwość ubezpieczenia do wartości zakupu w roku 2im i 3im. W większości przypadków towarzystwa nie zgadzają się na to i w 2im oraz w 3im roku ubezpieczają wg cennika np. Eurotax. Mając polisę z gwarantowaną sumą, możesz (jeśli chcesz) ubezpieczyć auta przez 3 lata do wartości faktury. Zawsze możesz się wycofać po pierwszym i drugim roku i ubezpieczyć tylko wg aktualnej wartość wg cennika np. Eurotax. Jeśli jednak zrezygnujesz z tej formy w pierwszym roku to nie zgodzą się na ubezpieczenie do wartości faktury w latach kolejnych. Ty płacisz ekstra ubezpieczenie i wiążesz się z jednym towarzystwem ale chronisz zapłaconą wartość fakturową auta.

klippe
06-04-2017, 22:01
Dzięki kaan1 za świetne wyjaśnienie. Pozostaje pytanie o to jak to się ma do GAP :)

Mondek16
06-04-2017, 22:05
tez tak mam, TTM

Trochę mnie uspokoiłeś. A co o tym sądzisz ?
Uważam że takie przestrzenie to miejsca gdzie będzie zbierała się woda i nie wiem jak to wpłynie na te przestrzenie zamknięte.
Patrzałem w inne miejsca to gdzie nie gdzie są korki.

jvc
07-04-2017, 19:03
Sprawdzałem ręczny ostatnio i można ruszyć bez spuszczania go jak w większości samochodów, jedyne co to do tyłu nie udało mi się ruszyć na ręcznym :)

biner
07-04-2017, 19:17
Trochę mnie uspokoiłeś. A co o tym sądzisz ?
Uważam że takie przestrzenie to miejsca gdzie będzie zbierała się woda i nie wiem jak to wpłynie na te przestrzenie zamknięte.
Patrzałem w inne miejsca to gdzie nie gdzie są korki.
No niestety formy nie słyną z dobrej ochrony antykorozyjnej

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

biner
07-04-2017, 19:27
Fordy

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

cattani75
07-04-2017, 19:50
Sprawdzałem ręczny ostatnio i można ruszyć bez spuszczania go jak w większości samochodów, jedyne co to do tyłu nie udało mi się ruszyć na ręcznym :)
Pod warunkiem, że masz zapięte pasy.

jvc
07-04-2017, 20:49
To może dlatego do tylu nie chciał puścić ☺️

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

leszek
07-04-2017, 20:51
również jak wychodzisz z samochodu np. zamykasz bramę to też nie wyłączy się

siebek
08-04-2017, 07:57
No niestety formy nie słyną z dobrej ochrony antykorozyjnej

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Akurat w Mk4 zabezpieczenie antykorozyjne było BARDZO dobre. Moje Mk4 po 8 latach norweskich zim nie miało grama rdzy i ani jednego purchla. Baaa... na progach miałem zdarty lakier do blachy dzięki szutrowym drogom i też rdza się tego nie imała.
Mam nadzieję, że Mk5 nie będzie gorsze pod tym względem.

biner
08-04-2017, 08:24
Może w Norwegii tyle soli i innego dziadostwa nie sypia

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

cattani75
08-04-2017, 08:57
Mój MK4 po siedmiu latach też był bezrdzawy. :-) Nie to, co Vignale. ;-)

siebek
08-04-2017, 14:17
biner
Główne drogi sypią tonami praktycznie dzień w dzień od listopada do marca.

Zresztą przed Mk4 miałem Mazdę 6 która gniła w oczach. Pojechałem z nią do jednego z lepszych blacharzy w Kielcach żeby ją zrobić to załamał ręce i powiedział żeby się tego pozbyć ;) Na pytanie co kupić żeby nie rdzewiało, wymienił: "Mondeo Mk4 lub Volvo V70" ;)

macmaciek
08-04-2017, 18:14
To polecam Wam też Peugeoty. Miałem dwie 407 w granicach 10-12 lat i rdzy nawet śladu nie było...

piotrek305
08-04-2017, 20:33
To polecam Wam też Peugeoty. Miałem dwie 407 w granicach 10-12 lat i rdzy nawet śladu nie było...

Pełen ocynk mają

Touch'n'go
11-04-2017, 06:45
Panowie a jak wygląda kwestia drucików w grzanej szybie? Nie przeszkadzają/nie są widoczne na nagraniu?

...mobilnie...
U mnie są widoczne jako pończocha, ale nie rujnują obrazu. Na nagraniu mam je w nosie, najgorzej że widzę je non stop ja sam podczas jazdy. W nocy światła aut rozpraszają się w wielkie X, w dzień pończocha, w słońcu błyszcząca pończocha. Użyłem podgrzewania 5 razy w tym roku a denerwuje mnie cały rok. Nie przywykłem do tego w mairę używania, po roku jeżdżenia irytuje mnie to jeszcze bardziej. Świadomie nie wybiorę tej opcji w przyszłych swoich autach, chyba że już będzie to w postaci folii.

Jak były duże mrozy to i tak skrobałem pozostałe szyby więc ta jedna nie zrobiłaby mi większej różnicy. Przy -15 czas odmarzania jest taki, że szyciej jest machnąć skrobaczką. Żeby nie było, nie jeżdżę 5tkm rocznie, z auta korzystam niestety więcej niż z nóg... :(

jvc
11-04-2017, 07:23
Może kolega wcześniej nie jeździł fordem, ja po 9 latach w ogóle nie zauważam tych drucików i w żaden sposób mi nie przeszkadzają.

cattani75
11-04-2017, 07:30
Też tak mam (nie widzę :)). I uważam, że to super wynalazek. :-)

Martingg
11-04-2017, 07:34
to jeden z lepszych wynalazków motoryzacji ... coś jak zmywarka w kuchni :P

siebek
11-04-2017, 07:54
Dokładnie - ja też ich nie widzę i kompletnie mi nie przeszkadzają. Jak widać jest to kwestia indywidualna.

2 - 3 razy do roku zdarza się u mnie deszcz przy ujemnej temperaturze, który zamarza na szybie podczas jazdy. Jak samochód jest nierozgrzany to nadmuch nic nie pomoże i wtedy z pomocą przychodzą druciki ;) I tak mijam z szyderczym uśmiechem samochody zatrzymane na poboczu i ich właścicieli skrobiących szyby ;)

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Martingg
11-04-2017, 07:55
Osobiście nie wyobrażam sobie kupić forda i nie mieć tego wynalazku ... ale to moje subiektywne odczycie :)

cattani75
11-04-2017, 08:00
A przy okazji - jak to jest zrobione w VAGu? Bo w cennikach ta pozycja się nazywa "szyba przednia podgrzewana bezprzewodowo" czy jakoś tak. Magnesem prąd indukują? :D

kaan1
11-04-2017, 08:04
Konwekcja - nadmuch na przednią szybę - nie wymaga przewodów w przeciwieństwie do Forda :619:

Martingg
11-04-2017, 08:06
Ciekawi mnie to też :) np. w nowej octavii i superb masz w opcji podgrzewana przednia szyba kumpel ma nowego superba i ma podgrzewana szybe ale mowi ze drucików nie ma i jeszcze sie nie zagłębiał jak to działa :D

w starej Zafirze B tez była podgrzewana przednia szyba czyli drucik na samym dole ktory podgrzewał wycieraczki ... ;)

Jaroslaw5
11-04-2017, 08:20
Zachar to testował przy okazji Tiguana.
Z tego co pamiętam zamiast drucików jest tam folia. No prawie folia bo:

Volkswagen opracował rozwiązanie zapewniające bardzo dobrą widoczność w każdych warunkach – jest nim bezprzewodowo podgrzewana szyba przednia. Znajdująca się między jej warstwami cieniutka powłoka ze srebra pełni rolę przewodnika prądu elektrycznego, zamieniając go w ciepło. Maksymalna moc wynosi od 400 do 500 wat i pozwala w bardzo krótkim czasie rozgrzać szybę na tyle, by pozbyć się warstwy lodu. W dolnej części szyby znajdują się niewidoczne z zewnątrz druciki służące do odmrażania piór wycieraczek i zapobiegające ich przymarzaniu do szyby.

http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/bezprzewodowo-podgrzewana-szyba-volkswagena/t4qwgz

emte3
11-04-2017, 08:46
Może kolega wcześniej nie jeździł fordem, ja po 9 laatch w ogóle nie zauważam tych drucików i w żaden sposób mi nie przeszkadzają.
Dokładnie, kwestia przyzwyczajenia.
Kilkanaście lat jazdy Fordami i przestałem zauważać, a auta bez tego dobrodziejstwa sobie nie wyobrażam.
Zimą wsiadam do auta, odpalam i grzejąc tyłek obserwuję sąsiadów męczących się z drapaniem szyb :D

lemon
11-04-2017, 09:07
Ja też nie widzę żadnych drucików. Fakt kilka lat już jeżdżę Fordami więc może to jest przyczyna. Ale wideorejestrator jest tylko w Mondeo i on też nie widzi drucików WTF?

fabi76
11-04-2017, 10:13
W Focusie Mk 3 którego miałem, były chyba bardziej widoczne druciki. W Mondeo trochę mniej, chyba że siedzi się trochę dalej od szyby i taka różnica . Druga sprawa że w Focusie szyba nagrzewała się o minute lub 2 szybciej. Ogólnie druciki przeszkadzały mi tylko na początku w foce, potem się przyzwyczaiłem. W pracy z parkingu w zimie i tak dojeżdżam pierwszy, nadmuch na szybę plus grzanie i mie nie ma. ☺️

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

marioromario
11-04-2017, 11:23
Zgadzam się z przedmówcami. Z Mondeo od 9 lat i druciki nie przeszkadzają.
Ostrość automatycznie skupia się na tym co jest w oddali.
Druciki + ogrzewanie postojowe = bajka

prokop123
11-04-2017, 11:25
Panowie,
Czy ktoś z Was stosował jakąś formę ochrony na tunel środkowy w MK5 tak aby ten fortepianowy plastik się nie rysował od patrzenia ?

kaan1
11-04-2017, 11:55
Po 20 latach mam pierwsze auto z ogrzewaniem szyby i te druciki są niezauważalne - nie przeszkadzają nic a nic. Co ciekawe pasażerowie ich nie zauważyli - było wielkie zdziwienie podczas wyjazdu w zimie. Rano -10C, cała szyba (o dziwo tylko przednia) zmrożona, rodzina gotowa do skrobania. A ja włączyłem ogrzewanie szyby, po 3 min. przetarłem wycieraczką i wszystko zeszło. Szok. Jedyny problem to to co zeszło przymarzło na końcu pola wycieraczki - gdyż nie jechałem wystarczająco długo aby spłynęło.

Bump: Panowie,
Czy ktoś z Was stosował jakąś formę ochrony na tunel środkowy w MK5 tak aby ten fortepianowy plastik się nie rysował od patrzenia ?

Nic nie mam i mi się nie rysuje. Myślę, że można nakleić taką folię jaką się daje np. na lakier we wrażliwych miejscach

cattani75
11-04-2017, 12:31
Mnie się też nie rysuje. Może dlatego, że nie patrzę i nie kładę papieru ściernego.

kubiba
11-04-2017, 16:21
Panowie,
Czy ktoś z Was stosował jakąś formę ochrony na tunel środkowy w MK5 tak aby ten fortepianowy plastik się nie rysował od patrzenia ?



Mi też się rysuje. Nie chodzi mi oczywiście o rysy odczuwalne pod palcem, ale ryski są.

Będę zabezpieczał/malował wszystkie błyszczące elementy (te w drzwiach też) hydrografiką.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Qlfon
11-04-2017, 17:32
Panowie, pękła komuś przednia szyba? Tak sama z siebie. Mi dzisiaj, bez żadnego kamienia czy czegoś podobnego. Na gwarancję pewnie nie ma co liczyć?

Rothmans
11-04-2017, 17:57
To jak z muchą na ekranie tv - jak nie widać to nie widać ale jak się na nią spojrzy to potem tylko muchę widać :)
Garażuje auto i nigdy nie użyłem ogrzewania przedniej szyby - generalnie nie widzę tej spirali ale na pewno bym z niej zrezygnował bo ona jest nieprzyzwoicie widoczna i wolałbym mieć czystą szybę.

cattani75
11-04-2017, 19:20
Panowie, pękła komuś przednia szyba? Tak sama z siebie.

Tak. taajniak miał ten problem ostatnio.

bartulko
11-04-2017, 20:54
A wiecie, że w tegorocznej wersji MK5 nie mają już takich fortepianowych plastików ??? Tylko matowe. Widziałem u kolegi BICAR. Wygląda bardzo ładnie. Na drzwiach został tylko połysk.

prokop123
11-04-2017, 21:03
A wiecie, że w tegorocznej wersji MK5 nie mają już takich fortepianowych plastików ??? Tylko matowe. Widziałem u kolegi BICAR. Wygląda bardzo ładnie. Na drzwiach został tylko połysk.

No co Ty mówisz :D
to byłoby idealnie, aż ciekaw jestem co ja dostane. Na ten połyskujący plastik zaproponowali mi położenie wosku aby się nie rysował ale wolałbym uniknąć :)

bartulko
11-04-2017, 21:04
No co Ty mówisz :D
to byłoby idealnie, aż ciekaw jestem co ja dostane. Na ten połyskujący plastik zaproponowali mi położenie wosku aby się nie rysował ale wolałbym uniknąć :)

Sam widziałem. Dotykałem. Mi się bardzo podoba.

dobo
11-04-2017, 21:13
Kurde doszła mi dzisiaj 3 rzecz do rozwiązania. Jakieś skrzypienie na dziurach dobiegające z drzwi pasażera, a konkretnie chyba jest to uszczelka. Oczywiście jak zwykle nie występuje zawsze :/

klippe
11-04-2017, 21:35
Ciekawa sprawa z tym matem. Pewnie będzie to coś takiego jak tutaj - na fotce Fusion (Mondeo zza wielkiej wody) z nowszą gałką zmiany biegów
http://i68.tinypic.com/fa3sl3.png

cattani75
11-04-2017, 21:42
Żal prawdziwej gały, bo fajnie się nią wyłącza ASS.

kaan1
12-04-2017, 08:26
Od 2025 mamy kupować autonomiczne auta nie-spalinowe, a aktualnie zmiany w aucie na przestrzeni 3 lat kończą się na zastąpieniu drążka, kółkiem (pewnie w następnej generacji będą to przyciski na kierownicy albo na ekranie bezdotykowym), coraz większym ekranem bezdotykowym i wymianie plastików na takie które się nie rysują bo są matowe. Słabo to widzę ...

miroos
12-04-2017, 09:56
Co do grzanej szyby - w mk4 jak dla mnie druciki były bardziej widoczne - teraz w mk5 ich nie zauważam

MaXyM
12-04-2017, 11:27
ktos pytal jak to jest u VAGa z tymi drucikami. kolega jezdzi nowym paskiem i ma druciki w szybie.

BiCAR
12-04-2017, 11:30
Tak jak wspomniał Bartulko, mój produkcja 09.02.2017 już bez piano black, a w gratisie dostałem schowek w tylnym podłokietniku :)

prokop123
12-04-2017, 11:47
Tak jak wspomniał Bartulko, mój produkcja 09.02.2017 już bez piano black, a w gratisie dostałem schowek w tylnym podłokietniku :)

Mógłbyś zapodać zdjęcie jak to teraz wygląda ?
Mój wyprodukował się 14 marca.

BiCAR
12-04-2017, 12:02
Mógłbyś zapodać zdjęcie jak to teraz wygląda ?
Mój wyprodukował się 14 marca.

Jasne, ale dopiero jutro. Aktualnie "oddałem" autko na nałożenie ceramiki, odbieram jutro rano więc dopiero wtedy będę mógł podesłać fotkę jak to wygląda.

miroos
12-04-2017, 15:53
A u mnie produkcja 21 stycznia 2017 i przyjechał jeszcze z piano black - więc pewnie końcem stycznia musieli zmienić ten detal... a schowka w podłokietniku tylnej kanapy brak :)

siebek
12-04-2017, 17:01
U mnie ten pianoblack wygląda nadal jak nowy. Ale... chętnie bym zmienił na mat, bo na tej błyszczącej powierzchni niemiłosiernie widać kurz...

bartulko
12-04-2017, 21:35
Mnie najbardziej szkoda podłokietnika. Piano black przeżyję. Nie rozumiem tych zależności z podłokietnikiem od czego to zależy

klippe
12-04-2017, 22:03
Mój wyprodukował się 14 marca.
prokop123 a na kiedy masz przewidziany odbior? Zastanawiam sie ile czasu upływa między wyprodukowaniem a odbiorem.

cattani75
12-04-2017, 22:06
Miesiąc.

jvc
12-04-2017, 22:07
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2785547#post2785547

prokop123
13-04-2017, 05:22
prokop123 a na kiedy masz przewidziany odbior? Zastanawiam sie ile czasu upływa między wyprodukowaniem a odbiorem.

do odbioru 24go + 3 dni na ceramike :)

klippe
13-04-2017, 08:12
Dzięki za info cattani prokop123 Mój jest do produkcji w kwietniu, czyli wychodzi, że jeszcze spokojnie (ponad)miesiąc czekania.

lemon
13-04-2017, 20:01
A mój biały Kruk znaczy RS już wyprodukowany i do 2 tygodni odbiór ;-)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

cattani75
13-04-2017, 20:03
Zamówiłeś RSa?

lemon
13-04-2017, 20:12
No tak jakoś wyszło.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

cattani75
13-04-2017, 20:13
Będziesz miał codziennie rano dylematy, czym jechać. :-)

lemon
13-04-2017, 20:15
Nie będzie dylematów he he.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

biner
13-04-2017, 20:23
No to gratki lemon jak to klasyk mówi kto bogatemu zabroni :)

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

cattani75
13-04-2017, 20:23
Oddasz mk5 do muzeum?

biner
13-04-2017, 20:29
lemon stwierdził że mk5 za mało pali i musi mieć coś co pochłania jeszcze większą ilość PB

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

cattani75
13-04-2017, 20:34
biner nie wkurzaj mnie! :-P Znowu mam ponad 16/100. :-/

lemon
13-04-2017, 20:39
Oddasz mk5 do muzeum?
Mk5 to świetny familiowóz więc zostaje u mnie.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

lemon
13-04-2017, 20:40
lemon stwierdził że mk5 za mało pali i musi mieć coś co pochłania jeszcze większą ilość PB

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Strzały z wydechu muszą z czegoś wynikać[emoji12]

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

cattani75
13-04-2017, 20:43
Jedź od razu do heko, to Ci go podkręci. :691:

lemon
13-04-2017, 20:46
Wszystko w swoim czasie. Na początek może cobb żeby nie było problemów z gwarancją tym bardziej że jest 7 lat i 160k km.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

biner
13-04-2017, 20:54
biner nie wkurzaj mnie! :-P Znowu mam ponad 16/100. :-/
A ja 9,5 z kompa ,tyle że w korkach nie stoję.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

leszek
14-04-2017, 08:55
ja zrobiłem za 4 dni 8tyś trasa i miasto 70/30 i wyszło 9,9l/100 ale na letnich pali więcej

Slawek01
14-04-2017, 16:12
Witam, wiem że to może nie ten temat ale pozwolę sobie zapytać kolegów którzy już śmigają MK5.
Mam zamiar wymienić mój MK4 na MK5 i wciąż zastanawiam się z jakim silnikiem: benzyna 1,5-160 koni, 2,0 w automacie 240koni, czy może jednak disel np.ten 2 litrowy. W swoim mam 1,8 podniesiony na 155 KM i ogólnie jestem zadowolony, może troszkę by się przydało więcej, ale przy tej mocy spalanie bez zarzutów. Będę wdzięczny za podpowiedzi, bo w postach powyżej niektórzy koledzy są mało zadowoleni. :619:Pozdro..

cattani75
14-04-2017, 16:27
Na pewno nie 2.0 240KM. Już lepiej 203, bo u kolegów za dużo mniej niż w salonie zmienisz na 240. Przemyśl na jakich odcinkach jeździsz. Jeśli na krótkich (4-5 km po mieście) to szykuj się na spalanie 17/100.
1.5 pali sensowniej i da się zrobić chipa.
Ja bym teraz brał diesla 150 i go podkręcił fabrycznie na 180, albo dopłacił i od razu miał 180 plus końcówki rur.

Slawek01
14-04-2017, 16:47
Dzięki za info.
Myślałem o 2.0 i ta moc 240KM-robi wrażenie. Ale jak czytam Wasze posty szczególnie te o spalaniu, to faktycznie może lepszym rozwiązaniem będzie benzyna 1,5 ew. ten mniejszy diesel wart przemyśleń.

dobo
14-04-2017, 17:32
Slawek01, niech Cię nie zwiedzie, że spalanie 1.5 będzie jakieś diametralnie niższe, szczególnie w mieście ;)

cattani75
14-04-2017, 18:08
Tyle, że po chipie 1.5 już jest całkiem niezły, a cenowo kilka tysięcy mniej.

jvc
14-04-2017, 18:11
Ten diesel 1,8 tdci 125KM to inna epoka niż obecne 2,0 tdci.
Akurat miałem przyjemność jeździć mk4 1,8tdci przez 5 lat i 2,0tdci przed liftem 3 lata i obecnie w mk5 mam 2,0tdci
Miedzy każdym z nich jest przepaść jeśli chodzi o kulturę pracy.

240 KM w benzynie jest zapewne super i chciałbym taki silnik , tylko no właśnie ... to spalanie. Jak jest moc to się z niej korzysta i pewnie u mnie było by spalanie 10-12 litrów czego po w sumie 12 latach jazdy dieslem chyba bym nie zaakceptował. :)

cattani75
14-04-2017, 18:17
10 to ze znaczną przewagą trasy. :-P

jvc
14-04-2017, 18:22
Miałem na dzień zastępczy mk4 1,6 EB i udało mi się z pracy do domu przez wioski zejść do 7,5L ( według kompa) ,więc źle nie było ,ale co to za jazda...

Za to obecny mk5 pali mi dokładnie o litr mniej niż mk4 z tym samym silnikiem.

leszek
14-04-2017, 18:30
cattani75
widzę że nie do czekasz się gazu :)

no ja chyba założę gaz nie ciekły jak wyjdzie to zmienię może na ciekły

cattani75
14-04-2017, 18:34
Czemu nie doczekam? Myślę, że za miesiąc już będę miał założony.

domi311
14-04-2017, 18:41
witam posiadam forda focusa 2006 mk2 1.8 benzyna wyświetlił się check silnika a komputer pokazał błąd 2008 regulacja nastawnika długości kolektora dolotowego
-Stały a samochód jeździ jakby przymulony podpowie ktoś co to może być

Slawek01
14-04-2017, 18:42
jvc. Masz rację że to inne silniki tyle że spalanie w nowych poniżej 10 jest do zaakceptowania czy to diesel czy benzyna, ale już 15-17 to raczej nie. Dlatego ten 240 KM już chyba odpuszczę.
Tak myśłę że ten 1.5 będzie optymalny nawet jeśli by trochę brakowało zawsze będzie można pomyśleć.....wybrać się na Kraków...:P

jvc
14-04-2017, 18:43
Wiem jestem leń i nie patrze w instrukcję... :)
Po co są aż cztery przyciski do szyb na konsoli? Rozumiem grzanie szyb przód, tył, nawiew na maxa a do czego czwarty?

cattani75
14-04-2017, 18:46
Też ich nie rozumiem do końca. Ten czwarty chyba włącza nawiew na szybę, ale nie na maxa.

kaan1
14-04-2017, 19:29
Nawiew na szybę przednią (niekoniecznie max). Tak samo jak masz nawiew na nogi czy twarz. Czyli standardowa opcja. Pozostałe dwie (grzana elektrycznie szyba, i nawiew max) to funkcje rozszerzone

cattani75
14-04-2017, 19:35
Ale nie wolno czytać instrukcji! :-) Zamiast napisać, że jedno dmucha, a drugie grzeje druty, to piszą o odszranianiu i odparowywaniu...

BiCAR
14-04-2017, 21:05
jvc. Masz rację że to inne silniki tyle że spalanie w nowych poniżej 10 jest do zaakceptowania czy to diesel czy benzyna, ale już 15-17 to raczej nie. Dlatego ten 240 KM już chyba odpuszczę.
Tak myśłę że ten 1.5 będzie optymalny nawet jeśli by trochę brakowało zawsze będzie można pomyśleć.....wybrać się na Kraków...:P

A moim skromnym zdaniem zrobisz błąd. Wg mnie zdecydowanie nie 1.5eb. Spalanie naprawdę niewiele mniejsze niż 2.0eb. Powiem tak, ja wahałem się czy 2.0 klekot 180km (koniecznie chciałem z wydechem, a nie chciało mi się bawić w przeróbki), czy 2.0 eb 203km. Zdecydowałem się na 2.0eb, już podniosłem na 240km. Przyznam, wybrałem super, NIE ŻAŁUJĘ, IDEALNY WYBÓR :)
Po wielu latach jazdy dieslem, w końcu benzynka, kultura pracy, wowwwww

Reasumując wg mnie:
- na pewno nie 1.5 eb (moc sporo mniejsza niż 2.0eb, spalanie minimalnie, naprawdę minimalnie mniejsze, jak przyciśniesz to też spali Ci spokojnie 13-15l)
- 2.0 diesel 180km, przyjemna jazda, kultura pracy jak na diesla rewelacja, ale to jednak diesel, ja osobiście miałem już ich trochę dość
- 2.0 eb, jeśli tak koniecznie 203km, nie przepłacaj 7tys, skoro można to zrobić za 200-500zl zależy od regionu. Ja tak wybrałem, REWELACJA, BAJKA :)
Najbardziej na spalanie narzeka cattani75, przede wszystkim on narzeka na spalanie rzędu 17l. Zazwyczaj koledzy piszą o 13-14l, tak wypowiadają się najczęściej. Wszystko zależy od stylu jazdy, warunków jazdy. Ja powiem tak, mieszkam 10km za miastem, dojazd do pracy też obwodnicą miasta, tak więc centrum miasta zazwyczaj omijam. Dzięki temu przy ciężkiej nodze mam spalanie w okolicach 11,5-12l. Czy to tak dużo zważając na ciężką nogę i 240 kucyków?
Wg mnie nie. A JAKI BANAN W TRAKCIE JAZDY :) szczególnie gdy "niechcący" włączę S zamiast D :)
POLECAM 2.0 EB!!!!
Jak dla mnie jedyny słuszny wybór :)
Ps
Wiem, ze niektórzy tutaj zjedzą mnie za tą wypowiedź :)

jvc
14-04-2017, 21:33
Dla mnie tankowanie co 500km jest nie do zaakceptowania :D

Klekot 150KM jedzie słabo ,ale 180KM lub więcej... daje frajdę :one:

No i 1000 km w trasie na zbiorniku bezcenne :P

lemon
14-04-2017, 21:44
jvc. Masz rację że to inne silniki tyle że spalanie w nowych poniżej 10 jest do zaakceptowania czy to diesel czy benzyna, ale już 15-17 to raczej nie. Dlatego ten 240 KM już chyba odpuszczę.
Tak myśłę że ten 1.5 będzie optymalny nawet jeśli by trochę brakowało zawsze będzie można pomyśleć.....wybrać się na Kraków...:P
Kolego ile km robisz rocznie i jakie odcinki pokonujesz?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

lemon
14-04-2017, 21:56
Jeśli śmigam autostradą na tempomacie to przy 140 mam spalanie poniżej 10 litrów czyli spokojnie można ponad 600 km zrobić. Co nie zmienia faktu że to i tak relatywnie mało w stosunku do diesla. Ale każdy ma inne priorytety i dla niektórych ponad wszystko liczy się ekonomia czy pojemność zbiornika paliwa a nie wrażenia z jazdy a ta są najlepsze w 2.0 EB. U mnie po miasteczku 11 litrów średnio ale korków dużych nie ma. Klekotami przejechałem w życiu około 1mln km i dziękuję bardzo. Czas na EB ;-).

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Pulse
14-04-2017, 21:58
Reasumując wg mnie:
- na pewno nie 1.5 eb (moc sporo mniejsza niż 2.0eb, spalanie minimalnie, naprawdę minimalnie mniejsze, jak przyciśniesz to też spali Ci spokojnie 13-15l)

Podziel to przez dziesięć. ��
Ja swojego cisne zdecydowanie i mocno i nigdy wiecej niz 10l nie wyszlo. A przy dynamicznej jezdzie spokojnie mozna uzyskac wynik miedzy 8,8 a 9,4 l. Koledzy potwierdzaja takie rezultaty w watku o spalaniu 1,5 EB.
Dodam jeszcze, ze wg wynikow z hamowni ktore potwierdzają Heko i TunaForce 1,5 EB maja sporo KM od fabryki w gratisie, a 2,0 EB wypadają raczej poniżej wartości katalogowych. Takze z tą mocą sporo mniejszą w porownaniu do słabszego 2,0 EB z jedynym dostepnym automatem, który go spowalnia też bym nie przesadzał.

lemon
14-04-2017, 22:04
1.5 EB mają faktycznie 180 czy 182 ( tak jak w foce ) a hamownia zazwyczaj pokazuje ciutke poniżej 180 więc też teoretycznie nie trzymają serii. Choć faktycznie w katalogu wisi 160KM co jest błędną informacją Forda.
Ja nie mogę narzekać na silnik 2.0 eb bo seria 203 miała 203 a 240 też miała na hamowni 240.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

BiCAR
14-04-2017, 22:31
Podziel to przez dziesięć. ��
Ja swojego cisne zdecydowanie i mocno i nigdy wiecej niz 10l nie wyszlo. A przy dynamicznej jezdzie spokojnie mozna uzyskac wynik miedzy 8,8 a 9,4 l. Koledzy potwierdzaja takie rezultaty w watku o spalaniu 1,5 EB.
Dodam jeszcze, ze wg wynikow z hamowni ktore potwierdzają Heko i TunaForce 1,5 EB maja sporo KM od fabryki w gratisie, a 2,0 EB wypadają raczej poniżej wartości katalogowych. Takze z tą mocą sporo mniejszą w porownaniu do słabszego 2,0 EB z jedynym dostepnym automatem, który go spowalnia też bym nie przesadzał.

Mówiłem, że niektórzy mnie zjedzą :)
Powiem tak, pewnego czasu miałem okazję pojeździć chwilę mk5 1.5eb i powiem krótko, poprawny samochód, naprawdę nic więcej. Ogólnie dla mnie w tej wielkości oraz komforcie jazdy tylko automat, manual nie wchodził w grę. Średnie spalanie gdy co cisnąłem na 100km wyszło 12,8L. Tak więc nie wiem jak można utrzymać tu 10L przy dynamicznej jeździe. A jak dla mnie 180KM daje poczucie mocy, które lubię poczuć, stąd ciężka noga. Więc może zależy kto jak ciśnie :)
Kolego nie porównuj proszę 180km do 240km, naprawdę jest to spora różnica, może nigdy nie miałeś okazji przelecieć sie 2.0eb więc nie wiesz jaka to różnica. A wg mnie naprawdę spora.
To prawda, jedyna rzecz, która mi przeszkadza, to tankowanie co 500km, w dieslu przyzwyczaiłem się do tankowania co 1000km. Ale to jedyna rzecz, która mi przeszkadza. Reszta zdecydowanie na WIELKI +. Uważam że przy tym komforcie jazdy, automacie, mocy spalanie rzędu 12L- rewelacja!!
Osobiście, wybierałem tylko i wyłącznie między 2.0eb a 2.0diesel. Oczywiście te mocniejsze wersje.

WoojO
14-04-2017, 22:53
To ja coś dorzucę :) Spalanie 1.5 eb to długa historia. Jeśli zaczniesz żyłować przez 10-20 km to będziesz miał 12-13l. Natomiast cały bak w mieście w korkach spokojnie zmieścisz się w 10l (manual). Co do mocy tego silnika jest wystarczająca do tej budy ale bez szału. Osobiście kupił bym 2.0 eb w manualu ale ford uparł się na automaty. Szkoda. 1.5 "zaczipujesz"... ale po tym już nic więcej sensownego z tego silnika nie uzyskasz. 2.0 zawsze możesz podbić do 240 km albo i więcej. Bardzo rozsądną opcją jest diesel 150km i upgrade do 180km :)

macmaciek
14-04-2017, 23:08
Czytam tę dyskusję od 6 miesięcy bo Ford w sumie mi pasuje, ale żonie się nie podoba i kupuję Talismana Edc200 ... to tak na Wielkopiątkową zaczepkę, bo właśnie jestem po jeździe i chyba podjętej decyzji. Niestety też 2.0 203 automat i szklany dach (obowiązkowe dodatki) jest konkretnie droższy niż w Reno


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

BiCAR
14-04-2017, 23:11
Czytam tę dyskusję od 6 miesięcy bo Ford w sumie mi pasuje, ale żonie się nie podoba i kupuję Talismana Edc200 ... to tak na Wielkopiątkową zaczepkę, bo właśnie jestem po jeździe i chyba podjętej decyzji. Niestety też 2.0 203 automat i szklany dach (obowiązkowe dodatki) jest konkretnie droższy niż w Reno


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

To teraz pojechałeś, my tu o spalania a Ty wyjeżdżasz z Reno :)
Zaraz Cię zjedzą inni :)
Ps
Jesteś pierwszą osobą od której słyszę, że mk5 komuś się nie podoba :)

macmaciek
14-04-2017, 23:19
Święta idą, więc może nie :-). Codziennie tu zaglądam więc stwierdziłem, że się dopiszę. Dla nawiązania do dyskusji i pocieszenia dyskutantów dodam, że przejechałem Talismanem 60km po Wawie, trochę wolno trochę szybko, na obwodnicy bardzo szybko i wyszło średnio 12l (a silni 1.6 raczej na granicy możliwości). Tak, że wynik w 12 silnika 2.0 (z potencjałem) jest całkiem ok i tez planując myślałem wyłącznie o 2.0 203km

lemon
15-04-2017, 07:38
A jak tam pojemność zbiornika paliwa w rdzalismanie?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

kaan1
15-04-2017, 07:43
Odpowiednio mały aby bez wyrzeczeń można było się odpowiednio często zaprezentować atrakcyjnie z zewnątrz wygądająca furą na stacji paliw

macmaciek
15-04-2017, 07:58
No tak 51l kontra 62l ;-). Ale za to katalogowo zeszli do wagi 1492kg vs 1584kg...

lemon
15-04-2017, 08:14
47 litrów w wersji 4control. Brałbym jak antek misiewicza haha.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

kubiba
15-04-2017, 10:32
Od roku jestem posiadaczem Mondeo 1.5 w manualu, zrobiłem nim 26.000 km. Jeżdżę na codzień po centrum Warszawy i na spokojnie spalanie mieści się w granicach 10 litrów. Czasem mam 8.6, a czasem 9.4. W trasie gdzie był naprawdę maksymalnie obładowany spalił mi 12.3, ale całe 480 km jechałem autostradą 200 km/h. Jak jeżdżę spokojnie to jestem w stanie spokojnie zrobić 700 km na baku.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

jvc
15-04-2017, 11:06
No, ale przecież przy 200 km/h to w klekocie jest niezły wir w baku a co dopiero w benzynie.

kubiba
15-04-2017, 11:13
No właśnie. Dlatego moim zdaniem spalanie jest akceptowalne:)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

biner
15-04-2017, 11:28
Nie wiem gdzie ta dyskusja prowadzi taka jest prawda że benzyna pali 2,5- 3 litra więcej i nie ma co czarowac mówię o 2,0 EB. Ja z kompem średnia 9,7 jazda w trybie mieszanym obwodnicą 130-140 a w zabudowanym +10 od przepisowych . Jestem wstanie na trasie zgodnie z przepisami zejść poniżej 7 litrów bez PROBLEMÓW, ale kto tak wytrzyma lekko operować gazem :)

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

cattani75
15-04-2017, 11:38
Problem w tym, że mój egzemplarz nie umie zejść poniżej 8.5 litra, choćbym nie wiem jak emerycko jechał. Może to kwestia ukształtowania terenu w Małopolsce i nad morzem?...

biner
15-04-2017, 12:10
Zamontujesz prins a i będzie cacy. Widziałem filmik i teraz jest DLM. 3.0 muszę przyznać że instalacja full wypas.Jak bym robił 30 kim rocznie to też bym sobie sprawił coś takiego.Podejrzewam że one za jakiś czas będą tańsze i wtedy to będzie hit


Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Korchez
15-04-2017, 12:39
Problem w tym, że mój egzemplarz nie umie zejść poniżej 8.5 litra, choćbym nie wiem jak emerycko jechał. Może to kwestia ukształtowania terenu w Małopolsce i nad morzem?...

Ja tak samo. Choćbym nie wiem jak chciał niżej 8.5 nie zejdę,

Slawek01
15-04-2017, 12:42
macmaciek. Dziwię się że Twojej zonie nie podoba się MK5. U mnie jest właśnie odwrotnie. 5 lat jeździłem Passatem B6. Teraz kilka lat Mk4. I to właśnie mojej żonie podoba się 5, więc teraz inne modele muszą czekać, chociaż nowa Insignia grand sport czy chociażby Mazda 6 niczego sobie.
Spalanie dobrze jak będzie powiedzmy poniżej 10, ale przede wszystkim musi być czym przycisnąć oczywiście jak będzie taka potrzeba :razz:.

drout
15-04-2017, 13:23
A diesel 210? Coś o nim

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Ja całe życie jeździłem Pb ostatnio trochę mocniejsze a teraz wziąłem diesla 210 i jestem ciekaw czy będę zadowolony

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

cattani75
15-04-2017, 14:07
Tak to wyglądało dziś po ok. kilometrze. :-P https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170415/c37c7456b438d3d464278350a338b2e0.jpg

prokop123
15-04-2017, 14:54
Jasne, ale dopiero jutro. Aktualnie "oddałem" autko na nałożenie ceramiki, odbieram jutro rano więc dopiero wtedy będę mógł podesłać fotkę jak to wygląda.

Hej
I jak z tym zdjęciem matu :p ?

biner
15-04-2017, 15:10
cattani przy takim przebiegu prins weźmie twoją pompę , będziesz miał taniej :) Na krotkim odcinku to normalne to i mi pokazuje tyle . Ja codziennie robie 2 X15 km

Bump: i weź ten kurz wytrzyj, bo nie wypada aby EB 240PS tak wyglądał :)

Martingg
15-04-2017, 15:22
macmaciek. Dziwię się że Twojej zonie nie podoba się MK5. U mnie jest właśnie odwrotnie. 5 lat jeździłem Passatem B6. Teraz kilka lat Mk4. I to właśnie mojej żonie podoba się 5, więc teraz inne modele muszą czekać, chociaż nowa Insignia grand sport czy chociażby Mazda 6 niczego sobie.
Spalanie dobrze jak będzie powiedzmy poniżej 10, ale przede wszystkim musi być czym przycisnąć oczywiście jak będzie taka potrzeba :razz:.

moja dziewczyna mowi że mk5 wyglada jak większy lifting mk4 i tutaj się z nią zgodzę nie ma takiego WOW jak wchodził mk4 porównując do mk3. Aczkolwiek jak to ona mi mowi "byleby miał chociaż te 150 koni to moze byc"

dobo
15-04-2017, 15:28
Jeśli mk5 to większy lifting, to nie wiem, jak nazwać to co zrobili z B8 :D

mario13
15-04-2017, 15:34
Jeśli mk5 to większy lifting, to nie wiem, jak nazwać to co zrobili z B8 :DJak co?Zadbali o to, żeby mało kto zauważył zmiany:619:

jvc
15-04-2017, 15:51
moja dziewczyna mowi że mk5 wyglada jak większy lifting mk4 i tutaj się z nią zgodzę
Faktycznie, szczególnie z przodu...:one:
Chyba musicie się wybrać razem do okulisty ;)

dobo
15-04-2017, 15:56
Dodatkowo linia boczna inaczej poprowadzona, a jedyny element "podobny" to lampy tylne

Rothmans
15-04-2017, 15:58
Oj chyba tylko z tylu oglądaliście Mk5

kaan1
15-04-2017, 16:11
moja dziewczyna mowi że mk5 wyglada jak większy lifting mk4 i tutaj się z nią zgodzę nie ma takiego WOW jak wchodził mk4 porównując do mk3. Aczkolwiek jak to ona mi mowi "byleby miał chociaż te 150 koni to moze byc"

Ale masz dobrze. Jestem pewien, że za 40 lat żona na 100% powie Ci, że się w ogóle nie zmieniłeś :wink:

cattani75
15-04-2017, 17:26
[MENTION=248255]weź ten kurz wytrzyj, bo nie wypada aby EB 240PS tak wyglądał :)

Prawdziwi twardziele nie odkurzają. ;-)

BiCAR
16-04-2017, 21:35
Hej
I jak z tym zdjęciem matu :p ?

Hej.
Przepraszam, zapomniałem że obiecałem.
Poniżej zdjęcia

dobo
16-04-2017, 22:38
Chyba jednak wolę piano black ;)

totek2
16-04-2017, 22:41
a ja w tych zdjęciach widzę kolejny powód do przesiadki na mk5 :)

BiCAR
16-04-2017, 23:35
Chyba jednak wolę piano black ;)

Naprawde na zywo wyglada to duzoooooo lepiej :)

mayak
16-04-2017, 23:56
Widziałem na żywo i mam odmienne zdanie - zwykły czarny matowy plastik wygląda poprostu biednie :(

Rothmans
18-04-2017, 09:01
Tak ze zdjeć to chyba jednak wolę nieco porysowane piano.

kaan1
18-04-2017, 10:58
Hej.
Przepraszam, zapomniałem że obiecałem.
Poniżej zdjęcia

Podstawkę pod niski kubek wyjąłeś czy już nie dają?

Krasnal007
18-04-2017, 17:59
Genialne ten mat wygląda

bartulko
18-04-2017, 20:22
Mnie ten mat też się podoba. Zdjęcia tego nie oddają jak wygląda naprawdę.

Bump: Podstawkę pod niski kubek wyjąłeś czy już nie dają?

Ale jakiej podstawki ?? Ja też nie mam. Ale kolega BICAR ma schowek w tylnym podłokietniku. :roll::shock:

_fenix_
19-04-2017, 11:36
Stało się mam już mojego MONDEO MK5 2.0 TDCi KOMBI od wczoraj zdążyłem przejechać 600km.
Po odbiorze nie było wesoło, tak po przejechaniu bramy salony (osbiście) trzeba było ustawić lusterka i co próba ustawienia lusterka pasażera test NEGATYWNY brak reakcji.
Nie widzieliście mojej miny sam się przeraziłem !!!
Od razu jakiś gość zabrał auto do elektryka 15min i podjeżdża na parking pytam a on mówi, coś się zawiesiło ale już działa, pomyślałem nowe auto i już coś się zawiesza, nie byłem szczęśliwy z takiego powitania przez moje auto, ale cóż odjechałem w kierunku Poznania.

Spostrzeżenia do do jazdy:
( jeździłem RENAULT Megane od nowości przez 11 lat )

1. środek przestrzeń nie ma co porównywać jest OK fajnie i miło, sporo przycisków

2. Jadąc z rodziną pasażerowie powytłaczali ogrzewanie siedzeń i nawet im się to spodobało mi nie koniecznie za ciepło w d..ę

3. To mam pytanie czy z tylnych wylotów powierza da się włączyć ciepły nawiew, żona narzekała że zimno leci a syn nie dał rady nic z tym zrobić - TU COŚ NIE DZIAŁA

4. Syn zauważył że trochę czuć nierówności i chyba muszę mu przyznać rację w RENO MEGANE nie było tego tak czuć, ale prędkość była o 60km mniejsza, później też testowałem na mniejszej prędkości i jest niestety czuły na nierównościach, czy to źle, nie wiem, ale przy większych prędkościach chyba tak jest lepiej.

5. Prędkość - tu mam obawy tego po prostu nie czuć i tu jest problem a wysokość pedału gazu jest tak wysoka że jechać poniżej 120km/h to noga się meczy !!

6. Światła zauważyłem że dziwnie drgają nie wiem czy to norma.

7. Aktywne światła LED dopiero - zorientowałem się jak je włączyć po 400km, sporo aut ucierpiało przez moją niewiedzę bo testowałem i byłem zdziwiony że automat wyłączania świateł drogowych nie działa.

8. Kierownica - hmmm.. powiem że chyba coś jest nie tak odczuwam jakieś przenoszenie drgań na koło kierownicy delikatnych ale intensywnych po 600km czułem to w dłoni.

9. Spalanie - tu chyba norma 8-9L jak jadę 160-180 do 140km - 7L

10. Nie wiem co tu napisać!!! Aaaaa. WLEW paliwa, no własnie jak go się otwiera, bez google stał bym przy dystrybutorze dłużej !!!!


To tyle na razie, uznaje że jest Ok mimo moich jakiś tam możne przesadzonych uwag.

Pozdrawiam Michał

WoojO
19-04-2017, 12:29
Moje uwagi :)
4. Mondeo to nie kanapowiec renault :)
6. Być może masz niedokręcone reflektory, ja tak miałem po odbiorze i też miałem złudzenie że światła się trzęsą jak w starym jelczu żarówki :)

_fenix_
19-04-2017, 12:45
Moje uwagi :)
4. Mondeo to nie kanapowiec renault :)
6. Być może masz niedokręcone reflektory, ja tak miałem po odbiorze i też miałem złudzenie że światła się trzęsą jak w starym jelczu żarówki :)


ad. 4 Czy to zaleta czy taka przypadłość mondeo ?

Jak to sprawdzić? Czy jechać na serwis, jakoś nie mam ochoty tam zbyt często jeździć.

foni
19-04-2017, 13:02
kolega zapewne zafundował sobie 18" fele i niski profil?
plus jest taki, że po podróżowaniu krętymi drogami będziesz miał wrażenia odwrotnie proporcjonalne

inne ułożenie pedałów, kierownicy....nawet jak z MK4 się przesiadałem to było to zauważalne

Pulse
19-04-2017, 13:19
1. Wrażenie subiektywne. Moim zdaniem jest mało przycisków. Część jest wirtualna bo przeszła na monitor.
2. Będąc kierowcą masz swój własny przycisk do ogrzewania. Nie lubisz - nie włączasz.
3. Nawiew na tył będzie wyczuwalny jeśli ustawisz nawiew na środek kabiny.
5. Chyba to jedynie kwestia przyzwyczajenia po 11 latach w Megane.
10. Kompletnie nie wiem o co tu chodzi. Naciskasz klapkę i ona odskakuje, korków żadnych już od dawna w Mondeo nie ma. Prościej się już nie da.

WoojO
19-04-2017, 13:47
ad. 4 Czy to zaleta czy taka przypadłość mondeo ?

Jak to sprawdzić? Czy jechać na serwis, jakoś nie mam ochoty tam zbyt często jeździć.

Ciężko mi powiedzieć :) Chyba musisz znaleźć balans pomiędzy komfortem a stabilnością jazdy. Dla mnie mondek ma fajne zawieszenie. Nie jest to totalny mięcioch a jednocześnie twarda decha. Ja mam koła 17" na lato i 16" na zimę. Mam jeszcze Megankę 3 i tam jest twardsze zawieszenie niż w fordzie. Tylko to dwa różne auta.

jvc
19-04-2017, 13:59
Na 18" letnich jazda to poezja, na 17" zimowych trochę mi go bujało przy wyższych prędkościach.

Dean08
19-04-2017, 14:56
4. Syn zauważył że trochę czuć nierówności i chyba muszę mu przyznać rację w RENO MEGANE nie było tego tak czuć, ale prędkość była o 60km mniejsza, później też testowałem na mniejszej prędkości i jest niestety czuły na nierównościach, czy to źle, nie wiem, ale przy większych prędkościach chyba tak jest lepiej.

Megane II to kanapka - tylko, że ceną za to jest pewne "bujanie" przy zakrętach itd. Fordy prowadzą się dużo lepiej - coś za coś.

emte3
19-04-2017, 15:48
Na 18" letnich jazda to poezja, na 17" zimowych trochę mi go bujało przy wyższych prędkościach.
Przetestowałem nowe 18-tki i potwierdzam, na krętej górskiej drodze jedzie jak przyklejony.

Ja mam jeszcze u siebie felgi J8,5 więc opona trochę inaczej "siedzi".

9. Spalanie - tu chyba norma 8-9L jak jadę 160-180 do 140km - 7L
Ponad 8 tyś km zrobione, co prawda w 95% trasa - na krajówkach do 120km/h na autostradach od 140 do 160km/h , a na kompie wciąż poniżej 6l/100km :)

S3b4
19-04-2017, 16:50
Czy ktoś się orientuje po jakim czasie dostępny jest VIN zamówionego do produkcji Mondeo?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

cattani75
19-04-2017, 17:01
Po ok. miesiącu, półtora.

Piotroo85
19-04-2017, 19:41
Nie wiem czy to dobre miejsce ale mam usterkę, które nie jest usterką :) dwa tygodnie temu odebrałem Mondeo HB i dzisiaj przy sporej prędkości samochód zaczął "wyć" zadzwoniłem do solony i otrzymałem odpowiedz ze może to być zbyt duże napięcie szyb bocznych!? RADA delikatnie uchylić szybę... i faktycznie pomogło... :) Mam pytanie czy może ktoś miał podobny problem??

cattani75
19-04-2017, 19:55
Chyba koledzy pisali o uszczelkach drzwi. Poszukaj. :-)

dobo
19-04-2017, 21:22
Czy nakrętki w naszych autach przy standardowych 17" felgach mają 19mm?

jvc
19-04-2017, 21:26
Tak, przy wszystkich są na klucz 19"

Bob Digital
19-04-2017, 21:32
Mi wyło przy ok 140, myślałem ze uszczelka ale złożyłem lusterka i przestało - dziwne, po rozłożeniu znowu wyło

Rothmans
19-04-2017, 22:06
Nie wiem czy to dobre miejsce ale mam usterkę, które nie jest usterką :) dwa tygodnie temu odebrałem Mondeo HB i dzisiaj przy sporej prędkości samochód zaczął "wyć" zadzwoniłem do solony i otrzymałem odpowiedz ze może to być zbyt duże napięcie szyb bocznych!? RADA delikatnie uchylić szybę... i faktycznie pomogło... :) Mam pytanie czy może ktoś miał podobny problem??

Albo docisnąć szybę łokciem też pomaga. Wymienić boczne uszczelki przednich drzwi wokół szyby -na gwarancji- ASO nie robi problemów.

kaan1
19-04-2017, 22:09
Czy nakrętki w naszych autach przy standardowych 17" felgach mają 19mm?

A moment dokręcania 135 Nm :wink:

_fenix_
20-04-2017, 08:22
Ktoś może mi wyjaśnić, czy w mondeo mk5 2016, jest informacja o ciśnieniu w kołach?
Jakoś w menu nie wiedzę nic, instrukcja mówi tylko o informacji że coś nie tak z ciśnieniem ale w którym kole ?
Auta o 1/2 tańsze to mają.
Chyba FORD nie zadbał specjalnie o to.

totek2
20-04-2017, 08:25
Jest,tak jak na zdjęciu
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170420/2090d561e666234f9573ee18f8152b0c.jpg
Pewnie masz nieaktywną tą opcje.

jvc
20-04-2017, 08:32
Masz nieaktywną opcję bo te wskazania nie pokazują do końca prawidłowo.
Nie ma antenek w nadkolach i o ile pierwszy raz przypiszesz czujniki dobrze ( o ile się uda) to po kolejnej zmianie opon/kół w inne miejsce będzie pokazywać bzdury.

cattani75
20-04-2017, 09:06
totek2 nie miałeś tego od nowości, tylko aktywowałeś?

totek2
20-04-2017, 09:15
totek2 nie miałeś tego od nowości, tylko aktywowałeś?



Aktywowałem ale nie u siebie bo ja mam s-maxa mk1.
Aktywowałem to koledze z tego forum, nie miał od nowości.

cattani75
20-04-2017, 09:41
Bo już myślałem, że w jakichś nowych autach Ford coś zmienił w tym zakresie na plus.

_fenix_
20-04-2017, 09:49
Jest,tak jak na zdjęciu
.....
Pewnie masz nieaktywną tą opcje.

A gdzie to się uaktywnia, auto nowe, czy ma antenki w nadkolach to nie wiem.

totek2
20-04-2017, 09:52
Ja to robiłem UCDS'em.

cattani75
20-04-2017, 10:49
A gdzie to się uaktywnia, auto nowe, czy ma antenki w nadkolach to nie wiem.

Musisz jechać do któregoś z magików, to Ci to ustawi w 3 minuty.
Antenek zapewne nie ma i dlatego nie ma podglądu na ciśnienie opon. :-(

stefanb
21-04-2017, 08:22
cattani75 - interesowałeś się chyba instalacją gazową do EB, dziś znalazłem taki artykuł: http://moto.onet.pl/testy-nowe/ford-focus-1-5-ecoboost-150-km-na-lpg-co-tam-tam-tak-jeczy/pyjtt6

Wprawdzie to nie Mondeo i nie 2.0EB :), ale widać, że Ford zna temat i sam zaczyna oferować to rozwiązanie...

cattani75
21-04-2017, 09:25
No oczywiście, że zna i to od ponad roku. :-)
Ale i tak będę tęsknił za dieslem... :-(
Muszę to jeszcze przekalkulować - może taniej będzie wymienić szybko Pb na ON i nie montować LPG?... ;-)

stefanb
21-04-2017, 09:55
No ja szczerze mówiąc bałbym się po prostu ingerencji w ten i tak już skomplikowany silnik, tym bardziej, że nie mam samochodu w leasingu, który oddam za pół roku i wezmę nowy...
Ale cóż - pionierzy zawsze mają ciężko :)

cattani75
21-04-2017, 10:49
Ja mam leasing na 6 lat... :-/
Trochę żałuję, że nie wziąłem wersji na 3 lata z opcjonalnym mega wykupem. Choć to i tak był mało opłacalny biznes, jeśli dobrze pamiętam, więc... nie ma czego żałować. :-)
Co do ingerencji w silnik, to jakoś nie mam takich obaw - ingerencji poddaje się tylko pompę wysokiego ciśnienia.
A jak ktoś chce, to jest jeszcze taka opcja: http://www.autoexpert.pl/produkty/STAG-500-DIS-rewolucyjny-system-autogaz-nowej-generacji,9647,1

http://gazeo.pl/instalacje/produkty/STAG-500.4-DIS-wiecej-niz-VI-generacja,artykul,9727.html

leszek
21-04-2017, 17:16
chyba nie bo pompa jest w zbiorniku i omija tą od benzyny ?
ale wiesz mi benzyna to benzyna :)

cattani75
21-04-2017, 17:20
Ale ta co podaje Pb podaje też Lpg - dlatego jest przerabiana. Oczywiście w Prins. W Stagu jest inaczej.

leszek
21-04-2017, 17:22
kurde zmieniłem opony i kurde pali dużo więcej więc przychodzi lato trzeba myśleć o gazie :)

cattani75
21-04-2017, 17:24
Trzeba było nie zakładać tych od Ursusa. :-P

leszek
21-04-2017, 17:30
:)) i odczucie że traci moc musze do Heko podjechać sprawdzić ile ma jeszcze
ale czeka mię wymiana oleju i jak twierdziłeś że mniej pali po wymianie to też sprawdzę :)

cattani75
21-04-2017, 17:32
Zmieniłem zdanie. Wrócił do 16 po mieście. :-( Może dlatego, że zimniej?

leszek
21-04-2017, 17:36
16 mam na zimę, a 18 na lato
dziś przejechane 800km i wyszło 10,5l na zimówkach wychodzi 9l

cattani75
21-04-2017, 17:45
Pisałem o 16 litrach, nie calach. :-P

jvc
21-04-2017, 18:42
Jutro zmieniam olej profilaktycznie :)
Zalewam motulem ,zobaczymy...
Przebieg 6500km

cattani75
21-04-2017, 18:57
U Was w dieslu to chyba zacznie dolewać paliwa. ;-)

leszek
21-04-2017, 19:32
ja już 85 tyś

kaan1
21-04-2017, 20:22
chyba nie bo pompa jest w zbiorniku i omija tą od benzyny ?
ale wiesz mi benzyna to benzyna :)

GDI ma dodatkową pompę (wtrysk bezpośredni osiąga 350 bar) - drugi stopień sprężania. Pompa w zbiorniku paliwa osiąga góra kilka- kilkanaście barów. LPG w stanie ciekłym jest dostarczany do drugiego stopnia (pompy 300-350 bar) i dopiero na wtryskiwacze.

Bump: U Was w dieslu to chyba zacznie dolewać paliwa. ;-)

Wymieniałem olej przy około 15 tyś i roku czasu. Przy moim profilu jazdy ubyło mi oleju 2-3 mm na bagnecie

jvc
22-04-2017, 13:42
Dziś przy wymianie oleju taka ciekawostka :)

83484

Miska olejowa jest plastikowa,trzeba uważać :D

Dodatkowo stwierdziliśmy że wahacze są aluminiowe.

Rothmans
22-04-2017, 14:22
Miska w kształcie plastra miodu i plastik tez byłem w sporym szoku.

Touch'n'go
22-04-2017, 15:58
Jak walniesz miską w kamień to i tak ją rozwalisz, a tak przynajmniej strzeli tylko miska:) plastik & amelinium, podstawa zdrowej diety odchudzonych aut :) kiedyś takie zaciekawienie powodował bak z tworzywa i pedał gazu bez linki do przepustnicy. Teraz takie patenty nie szokują, jednak już na myśl o hamulcach sterowanych elektrycznie budzi się niepokój - a jesli zabraknie prądu...? :)
Obecnie tworzywa i kompozyty nie rzadko są wytrzymalsze i trwalsze od stalowych poprzedników, jeśli tylko cena produkcji zbliży się do wyrownanej lub opłacalnej to szybko ląduje na taśmie montażowej.

Muszę przyznać że zestaw głośnomówiący w mk5 bardzo dobrze sobie radzi z prędkościami autostradowymi. Szacun... obecnie z jakiegos powodu to rzadkość w podobnych autach.

kaan1
22-04-2017, 16:37
Tak żebrowana miska jeśli jest robiona z reguły jakiegoś poliamidu i wzmacniana włóknami szklanymi. Wytrzmałość dorównuje wytrzymałości aluminium. Niektóre elementy robi się z aramidu (PPA lub PPTA) - czyli tzw. kevlaru. Wytrzymałością przewyższają aluminium

mayor
22-04-2017, 19:15
Muszę przyznać że zestaw głośnomówiący w mk5 bardzo dobrze sobie radzi z prędkościami autostradowymi. Szacun... obecnie z jakiegos powodu to rzadkość w podobnych autach.

Hmm czy ja wiem, w Focusie też spokojnie można rozmawiać przy wyższych prędkościach.

jvc
22-04-2017, 21:09
W mk5 jest rewelacja w porównaniu do mk4

Touch'n'go
23-04-2017, 10:32
Hmm czy ja wiem, w Focusie też spokojnie można rozmawiać przy wyższych prędkościach.
Nie w moim:) radio sony w titanium z 2013, jak jade po miescie i krajowkami to jest bardzo dobrze ale jak tylko pojadę powyzej 100km/h rozmówcy zaczynają się skarżyć na szum w tle, pow. 140 wytrzymują nieliczni:) reszta mówi że szumi głośniej niż ja mówię. Widocznie mikrofon w podsufitce chetnie zbiera wiatr z dachu, ciekaw jestem czy wsuniecie jakiejs waty miedzy dach a modułze światełkami i mikrofonem poprawiłby trochę "odszumianie". Za 2 dni focusa oddaję więc nie chciało mi się już eksperymentować. Nabyłem słuchawki dokanałowe bluetooth z parowaniem do 2 tel i ich redukcja szumu jest na tyle dobra że mogę swobodnie rozmawiać przy każdej prędkości. A przy okazji doceniłem ciszę i fakt że po dniu w trasie jestem dużo mniej zmęczony hałasem. Przetestuję mikrofon w oplu to może spróbuję z tą watą bo z opinii kolegów w oplu też zbiera szum przy większych prędkościach, da się gadać ale nie tak komfortowo.

W mk5 najbardziej docenia się świetne wyciszenie po przesiadce do innego auta. Po 1 dniu w mk5 jako pasażer, jadąc później swoją foką kilka razy sprawdzałem okna czy s domknięte.

A druciki w przedniej szybie są mniej widoczne niż w foce, ale są. I mnie to nadal wkurza, może mam akurat taki wzrok.. w mk5 w ciągu dnia są mniej widoczne ale po zmroku rozmywają świata aut jakby szyba była zatłuszczona.

Zachar testował w tiguanie podgrzewaną szybę z folią, nie było tam żadnych drucików a szyba podgrzała się i roztopiła szron tak jak szyba z drucikami:

https://youtu.be/NOF9OKrcl-M

I to mi się podoba :) sama funkcja jest genialna, tylko widocznośc drucików mi przeszkadza ;)

disaster3
23-04-2017, 14:56
Bo jak juz wcześniej kiedyś wspominałem masz przed lifta ja mam polifta titanium radio zwykle i poprzez Bluetooth spokojnie mnie słychać nawet przy 140km/h

prokop123
23-04-2017, 17:59
Panowie :)
Naszło mnie takie pytanie, nie widziałem dedykowanego przycisku od podgrzewanej kierownicy ( siedziałem w aucie 5 min i może nie wiem gdzie szukać ) Opcję tą można aktywować w ustawieniach SYNC3, jeśli tak to co generuje ogrzewanie ? spadek temp czy jest to powiązane np z włączeniem podgrzewania przedniej szyby i automatycznie aktywuje sie kierownica ?

Auto odbieram dopiero w piątek a męczą mnie takie pytania :)

I jeszcze jedno, jak programuje się pamieć siedzeń i lusterek ? wystarczy np przytrzymać przycisk np nr 1 i zapamięta ustawienia ?

Z góry dziękuje za wyrozumiałość, w Mondeo MK3 takich bajerów nie miałem :P

jvc
23-04-2017, 18:27
I jeszcze jedno, jak programuje się pamieć siedzeń i lusterek ? wystarczy np przytrzymać przycisk np nr 1 i zapamięta ustawienia ?
Tak, tylko w czasie jazdy działa to do niewielkiej prędkości, więc lepiej robić to na postoju.

siebek
23-04-2017, 19:04
prokop123
Na stronie Forda masz instrukcje do ściągnięcia ;)
W Sync 2 przycisk odpalający podgrzewanie kierownicy jest na głównym ekranie. Nie ma żadnego powiązania z temperaturą czy podgrzewaniem przedniej szyby.

Rothmans
23-04-2017, 19:05
Podgrzewanie kierownicy jest na Ekranie Sync/ wciskasz grzeje, wciskasz nie grzeje.

cattani75
23-04-2017, 19:06
A ogrzewanie kierownicy włącza się na ekranie. :-/ W Insignii zrobili to fajniej, bo jest przycisk na kierownicy.

MaXyM
23-04-2017, 19:47
szczerze to nie wiem czy lepiej. Eksponowac przycisk ktory uzyjesz 2x do roku?

cattani75
23-04-2017, 20:13
Chyba 2x dziennie...

siebek
23-04-2017, 20:24
Między listopadem a marcem korzystam z podgrzewania kierownicy praktycznie codziennie. Przydałby się dedykowany przycisk - np. na kolumnie kierownicy jak w BMW.

kaan1
23-04-2017, 21:50
Moim zdaniem może być na ekranie lub w menu, ale praktyczne byłoby ustawienie opcji aby to grzanie włączało się sutomatycznie przy jakieś temperaturze wewnętrz auta. Wtedy rano kiedy jest zimno w aucie i zimna jest kierownica z automatu podgrzewałąby się do temperatury wnętrza i tyle wystarczy. Podobnie z podgrzewaniem foteli. Teraz to wsiadając do zimnego auta trzeba za każdym razem wcisnąć kilka przycisków gdyż system nie pamięta ostatniego ustawienia

Touch'n'go
23-04-2017, 22:43
Bo jak juz wcześniej kiedyś wspominałem masz przed lifta ja mam polifta titanium radio zwykle i poprzez Bluetooth spokojnie mnie słychać nawet przy 140km/h
Ok, nie zakodowałem, dzięki ;)
cattani75 w insigni przycisk grzania kierownicy jest na kierownicy? W konfiguratorze ten przycisk jest fizyczny dedykowany pod panelem regulacji temp kierowcy. Mam nadzieję że te dotykowe przyciski regulacji temp i grzania foteli mnie nie wykończą, w mk5 panel klimy szybko poprawili z dotykowego na normalny z przyciskami fizycznymi.. jakoś lubię kiedy temperatura jest na pokrętle. Łatwe w obsłudze podczas jazdy.

cattani75
24-04-2017, 06:59
Ok, nie zakodowałem, dzięki ;)
cattani75 w insigni przycisk grzania kierownicy jest na kierownicy? W konfiguratorze ten przycisk jest fizyczny dedykowany pod panelem regulacji temp kierowcy.
Widziałem na zdjęciach nowej Isi, w jakiejś gazecie - było to specjalnie podkreślone.
W jakim konfiguratorze jest o tym dedykowanym przycisku - w Insignii czy Mk5?

W focusie miałem przyciski do klimy, w Mk4 były pokrętła, w Mk5 są przyciski, więc pewnie w Mk6 będą pokrętła. ;-)

mrironman
24-04-2017, 14:48
Czy jezeli przycisk jest w sync, to grzana kierwonica wymaga tylko wymiany kola kierownicy i programowanka ? Wiazka do kierownicy bedzie ? ( w titanium)

prokop123
24-04-2017, 17:19
Dzieki za wyjaśnienia i nauki :)

Już ostanie pytanie.
W standardzie są łopatki do zmiany biegów.
Czy działają one tylko w pozycji "S" czy też na "D" ? są cały czas aktywne i można zredukować w każdej chwili ?

Czy duża jest różnica w dynamice miedzy "S" a "D" ?

cattani75
24-04-2017, 17:24
Jest różnica. Skrzynia w S działa jakby bardziej twardo. Łopatek można używać w każdym trybie, ale w D sam zacznie potem zmieniać biegi, a S już nie.

prokop123
24-04-2017, 17:29
Czyli w "S" moge pruć na na trójce 150 aż skrzynie zajade hehehe :) ?
Wstyd że nigdy łopatkami sie nie bawiłem a w Infiniti z pracy były, tylko bałem się dotykać :)

W weekend mnie nie ma, niczym obczaję auto i się nim naciesze to poniedziałek mnie zastanie :D

cattani75
24-04-2017, 19:10
Chyba, że zaczniesz pisać w wątku o wadach wieku dziecięcego...

bartulko
24-04-2017, 19:51
Chyba 2x dziennie...

Albo za każdym razem kiedy wsiadasz i jedziesz razy ilość . Zdecydowanie polecam. Używam do tej pory.
Moja procedura startowa MK5
Wsiadam
1 przycisk START
2 Przycisk wyłączenie ASS
3 przycisk wyłączenie ręcznego
4 przycisk podgrzewanie kierownicy
5 przycisk na kierownicy zmiana radia na muzykę
6 przycisk na lewarku i włączam D

jvc
24-04-2017, 19:56
Ręcznego nie trzeba spuszczać, chyba że stoimy pod górę.

bartulko
24-04-2017, 20:00
Dzięki jeden przycisk odpadł. Powinien być jeden programowalny przycisk. Samemu można by zaprogramować wybrać z MENU co ma się odpalać i w jakiej kolejności) Czasami dochodzi jeszcze przycisk od pamięci położenia siedzeń i kierownicy i lusterek

Bump: Ręcznego nie trzeba spuszczać, chyba że stoimy pod górę.

Ale ma to znaczenie czy pod górę ?? Na D chyba i tak nie zjedzie.

jvc
24-04-2017, 20:18
A nie wiem, nie mam automatu :)

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

prokop123
24-04-2017, 20:46
Ręcznego nie trzeba spuszczać, chyba że stoimy pod górę.

Cenna wiadomość:)
Czyli jak jest na ręcznym, wrzucam D i sam odpuści ?

Wiem że to podstawy i nie ogarniam ale zawsze w innych autach z automatem i tym guzikiem zamiast recznego, bałem sie ruszyć z zaciągniętym ręcznym i spuszczalem go żeby czegoś nie uszkodzić:)

taajniak
24-04-2017, 20:51
Cenna wiadomość:)
Czyli jak jest na ręcznym, wrzucam D i sam odpuści ?

Wiem że to podstawy i nie ogarniam ale zawsze w innych autach z automatem i tym guzikiem zamiast recznego, bałem sie ruszyć z zaciągniętym ręcznym i spuszczalem go żeby czegoś nie uszkodzić:)

Tak, ale tylko pod warunkiem, że masz zapięty pas. Bez tego nie puści.
W sumie fajna ta opcja na miasto.

jvc
24-04-2017, 21:35
Racja , bez pasa nie puści :one:
A pod górę trzeba by sprawdzić w 100% ,bo ja coś ruszyć nie mogłem jeden raz, ale może to przypadek.

Touch'n'go
24-04-2017, 21:55
W jakim konfiguratorze jest o tym dedykowanym przycisku - w Insignii czy Mk5?

W focusie miałem przyciski do klimy, w Mk4 były pokrętła, w Mk5 są przyciski, więc pewnie w Mk6 będą pokrętła. ;-)

W konfiguratorze starej insigni... a a'propos mojej starej nowej insigni to dzis dowiedzialem sie ze firma leasingowa przygotowala na jutro przez pomyłkę nie moje auto i swojego prędko nie odbiorę... Wrrr.

W focusie mam pokrętła:) łatwo je znaleźć i obsłużyć nawet po ciemaku. Samo kręcenie też ma mocne ząbki i łatwo bez patrzenia zmieniać po pół stopnia.

Stylistyka nowej fiesty daje przedsmak nowej wizji forda na przyszłe modele.
I tym tropem tu cattani75 znów bedziesz miał rację, bo nowa fiesta ma ładne duże pokrętła do klimy z małymi wyświetlaczami w tych pokrętłach. Kokpit bardzo ładny, czysty, tylko wystający z deski ekran nie do końca mi się podoba. W mondku jest gdzie go wepchnąć bez wystawania więc może to tylko sposób na ciasną deskę w małych siostrach :)
No i podoba mi się nowa kierownica fiesty, ta obecna w mk5 i poliftowym focusie jest taka sobie - guziki są nieergonomiczne z ostrymi krawędziami, porownując do mk4 i focusa przed liftem. Ładnie wygląda ale w użyciu jest tandetna.

A czy ktokolwiek z Was korzysta z komend głosowych w sync? Ja trenowałem przez kilka miesięcy, ale w końcu dałem sobie spokój, bo ręcznie zawsze było jednak szybciej.

cattani75
24-04-2017, 22:39
Ja tylko guziki. Nawet telefony z guzika. W mk4 wybierałem głosowo, a tu z listy.

kaan1
25-04-2017, 07:28
Ja używam głosowego od czasu do czasu

Pulse
25-04-2017, 09:56
Głosowe fajnie się sprawdza przy wybieraniu utworów z playlisty. Np mówisz play Coldplay i wybiera wszystkie utwory Coldplay nawet jak masz je przemieszanie z innymi wykonawcami.
Przy rozmowach telefonicznych już są schody bo np. jak mam zadzwonić do swojej córki to komenda call Basia musi być wypowiedziana zangielszczając imię i wychodzi coś takiego call Bejsia. Przy każdym imieniu, nazwisku lub nazwy z polskimi ż, sz, ą, ę sterowanie leży na łopatkach. :D
A przy nawigacji sterowanie głosowe to istna tragedia, trwa to jeszcze dłużej niż obsługa z ekranu, która i tak trwa niewiarygodnie długo.

mayor
25-04-2017, 19:44
Przy rozmowach telefonicznych już są schody bo np. jak mam zadzwonić do swojej córki to komenda call Basia musi być wypowiedziana zangielszczając imię i wychodzi coś takiego call Bejsia. Przy każdym imieniu, nazwisku lub nazwy z polskimi ż, sz, ą, ę sterowanie leży na łopatkach. :D
A przy nawigacji sterowanie głosowe to istna tragedia, trwa to jeszcze dłużej niż obsługa z ekranu, która i tak trwa niewiarygodnie długo.

Tu trzeba dodać, że masz Sync2, a nie Sync3, ten działa znacznie lepiej, np. jak mu powiesz "zadzwoń Wojtek" to wie, że ma zadzwonić do Wojciech XYZ (mam tylko jednego Wojtka na liście kontaktów), nie wspominam tu nawet o Android Auto, który jeszcze lepiej obsługuje się głosowo i potrafi nieco więcej np. "znajdź stacja paliw lotos"...

_fenix_
25-04-2017, 19:56
Czy ktoś może mnie naprowadzić czy mam możliwość ryglowania drzwi w moim mondeo, jak to sprawdzić że są zaryglowane i czy w ogóle mam taką możliwość.
Naciskam dwa razy na pilocie zamykanie ale oprócz odgłosy zamykania i mrugnięciem kierunkowskazów nie ma różnicy czy wcisnę raz czy dwa.

heko
25-04-2017, 20:28
wsiądź do auta, kliknij 2x i spróbuj otworzyć drzwi klamką, nie powinny się otwierać

jvc
25-04-2017, 20:51
Tak, ale tylko pod warunkiem, że masz zapięty pas. Bez tego nie puści.
Sprawdzałem, puszcza bez pasa ;)
Podczas jazdy przy 20km/h ręcznego nie da się też zaciągnąć.

kubiba
25-04-2017, 20:53
Przy ryglowaniu kierunek dwa razy miga. Bez ryglowania raz.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

heko
25-04-2017, 21:03
Sprawdzałem, puszcza bez pasa ;)
Podczas jazdy przy 20km/h ręcznego nie da się też zaciągnąć.
eeetam, zaciągnij i poczekaj 2-3sek. :)

jvc
25-04-2017, 21:07
Ale trzymać zaciągnięty ? :)

heko
25-04-2017, 21:09
dokładnie, ale jak puścisz to wyłącza się natychmiast

leszek
25-04-2017, 21:42
Sprawdzałem, puszcza bez pasa ;)
Podczas jazdy przy 20km/h ręcznego nie da się też zaciągnąć.
trzeba potrzymać blokuje koła ale i tak dziwnie to działa

Bump: Przy ryglowaniu kierunek dwa razy miga. Bez ryglowania raz.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

mk v nie ma podwójnego ryglowania!!

kubiba
25-04-2017, 21:53
Ja mam:)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

leszek
25-04-2017, 21:55
wejdź do środka i naciśnij 2 razy zamykanie i otwórz od środka klamką i będzie wiadomo czy otworzą się Ci drzwi
chyba że to twór za oceanu chodź do fusiona nic nie mam więcej myślę że lepszy od Europy tu raczkują dopiero :)