Zobacz pełną wersję : Mondeo MK5 - wrażenia, opinie, uwagi użytkowników - dyskusja okołotematyczna
Malenstwo8 21-02-2016, 10:43 No niestety Zachar testował kompletnego golasa Trend, podczas gdy np. VW dostarczył wypasionego Highline do testów, także to mogło mieć wpływ na jego ocenę.
Zgadza się, tak było. Ford jak zwykle ma w nosie wideo testy.
cattani75 21-02-2016, 10:52 Zachar po prostu podjechał do EuroCaru i wziął auto demonstracyjne, jakie mieli. A że mieli golasa, no to mamy wynik.
Inna sprawa, to podejście dealerów do demówek - pewnych wersji nie uświadczysz. Choćby benzyn z automatem nie ma, bo i po co? Przecież w cenniku wszystko stoi napisane, co i jak. :-P
Biner - masz też takie problemy ze skórą jak gość w Fusionie na filmiku?
Touch'n'go 21-02-2016, 12:22 Od tego mało korzystnego dla mk5 testu minęło już trochę czasu i Zachar spokojnie znalazłby teraz odpowiedni egzemplarz do ponownych testów bogatszej wersji, skoro jacyś zupełni amatorzy na YT pląsają wokół mk5 w wersjach najmniej titanium.
Ciekaw jestem jego opinii, czy znacząco by się zmieniła. Przynajmniej nie boi się skrytykować, nie same och i ach. I nie wymyśla dziwnych wad jak Marek Drives, niedosięgający do pedałów.
Biner - masz też takie problemy ze skórą jak gość w Fusionie na filmiku?
Nie mam bo nie mam skory w aucie.Jedyne skory to kanapy w domu.
Ale pytałem w salonie to można by było domówić w serwisie. Z malowaniem na gotowo wyszłoby 2tys. zł.
W którym serwisie pytałeś, bo u mnie nie było takiej opcji ?
To trzeba wymienić cały zderzak, czy tylko jakąś dolną część ?
Frozen White wygląda zdecydowanie lepiej, choć to wyzwanie do utrzymania dobrego wyglądu auta. Tectonic choć wygląda na praktyczny kolor, to uważam go za najbrzydszy z gamy. Proponuję Ci coś pomiędzy czyli srebrny. Praktyczny i stosunkowo neutralny, a mk5 w srebrnym wygląda smukło i optycznie powiększone.
Widziałem właśnie tectonic silver na żywo i mi się podobał, szczególnie wieczorem - robi się bardziej złoty.
Cokolwiek wybierzesz, i tak będziesz happy ;) brawo za wytrwałość, mi ten temat jak go znalazłem zajął więcej jak tydzień, czytając "w przerwach na fajka" ;)
Jestem chory i mam trochę czasu :) Trochę przelatywałem nad jakimiś mniej ważnymi dygresjami, zajęło mi to 2 dni, ciężko było, ale dałem rade. Dzięki temu o MKV wiem naprawdę sporo...
Przesiadłem z 1.8 TDCI 125KM i odczucia przy jeździe samemu lepsze niż w poprzednim. Po obciążeniu pasażerami trzeba się przestawić na inną zmianę biegów i ciągnięcie od momentu, gdzie diesel już się kończył.
Przyciemniane szyby mam fabryczne (nie jest to folia) - z Frozen White wyglądają obłędnie. Do tego są tak ciemne, że nie widać czy ktokolwiek siedzi wewnątrz. W aucie z tyłu jest taki przyjemny półmrok. Moim zdaniem warto je zamówić.
Czy po obciążeniu miałeś wrażenie, że 1.5 EB jedzie gorzej niż 1.8 TDCI ? Czy obciążenie jest tak bardzo odczuwalne ?
Ja mam nadzieję, że już niedługo będzie można bezpiecznie dla silnika zrobić chociaż te 180 KM :D
A możesz wrzucić jakieś zdjęcia swojego MKV Frozen White/czarne szyby ?
Jakie do tego masz felgi ?
Ja mam czarnego S-max - jak jest z utrzymaniem wyglądu białego samochodu w porównaniu do czarnego? Nie lubię bardzo często myć samochodu.
Czy skóra w Mondeo jest wentylowana ? Zastanawiam się normalna tapicerka/ Miko Suede (czyli alcantara czy połączenie ze skórą ?)/ skórą.
I nie wymyśla dziwnych wad jak Marek Drives, niedosięgający do pedałów.
Jak walnął, że w MK5 jest głośno to temu panu się więcej nie kłaniam. Z jednej z największych zalet zrobił wadę. Zachar zresztą podobnie. W klasie D wszytko testował w topowych wersjach a Mondeo wziął golasa pół roku temu i do dzisiaj nie raczył sięgnąć po lepszą wersję. Jak sam nie sprawdzisz to kupując na podstawie testów dobrze nie wybierzesz.
wentylowana jest tylko w połączeniu z fotelami z masażem. Nawet przy Vignale
cattani75 21-02-2016, 13:41 ...które są wykończone skórą. Wariant alcantara + wentylacja skończył się na MK4. :-(
Czy po obciążeniu miałeś wrażenie, że 1.5 EB jedzie gorzej niż 1.8 TDCI ? Czy obciążenie jest tak bardzo odczuwalne ?
Ja mam nadzieję, że już niedługo będzie można bezpiecznie dla silnika zrobić chociaż te 180 KM :D
Jest inna charakterystyka. W dieslu masz tak (zwłaszcza w 1.8 tdci), że około 2k obrótów masz strzał z mocy/momentu i tak do 3.5k. Potem już nic się nie dzieje. W 1.5 EB moc dostarczana jest bardziej liniowo i przy 3,5k obrotów to się dopiero zaczyna coś fajnego dziać. W dieslu zazwyczaj podczas wyprzedzania w jednym ciągu 2 aut (tirów) zmieniałem bieg na wyższy żeby dalej się rozpędzać. W EB po wyprzedzeniu 3 aut auto dalej przyśpieszało. Super uczucie po 11 latach ujeżdżania diesli :mrgreen:
Jestem tym silnikiem miło zaskoczony. Daje sobie radę z tym autem. Oczywiście pod warunkiem odpowiedniej techniki jazdy. Jeśli będziesz kierował się eco_podpowiadaczem zmiany biegów to będzie mulasto. Gdy będziesz jeździł normalnie bez ekopułapek to jest OK :diabel2:
Wyzerowałem dziś w drodze powrotnej komputer pokładowy 2 i śrenie spalanie wyszło mi 6,1 l/100 KM. Jeśli dalej tak będzie palić to w porównaniu do diesla, który mi palił 5,8 będzie mu to zaliczone na WIELKI "+" :diabel2:
Wracałem w nocy w czasie deszczu po zwykłej DK więc nie było żadnych szaleństw poza kilkoma wyprzedzeniami.
http://i.imgur.com/m34iafD.jpg
A możesz wrzucić jakieś zdjęcia swojego MKV Frozen White/czarne szyby ?
Jakie do tego masz felgi ?
Na razie mam zimówki na stalówkach 16" więc nie ma szału.
Zdjęcia z dzisiejszej wycieczki na wieś:
http://i.imgur.com/jeQGc4z.jpg
http://i.imgur.com/0tGOrVC.jpg
http://i.imgur.com/mrMZoMy.jpg
http://i.imgur.com/gYeUS9F.jpg
http://i.imgur.com/N49Kodx.jpg
http://i.imgur.com/EnP9X9D.jpg
Ja mam czarnego S-max - jak jest z utrzymaniem wyglądu białego samochodu w porównaniu do czarnego? Nie lubię bardzo często myć samochodu.
Tu Ci nie pomogę, bo mam go dopiero od wczoraj :570:
Mogę Ci jedynie powiedzieć, że przez całe 6 lat jeżdżenia czarnym MK4 nie widziałem tylu oglądających się za nim ludzi jak dziś za białym MK5 :diabel2:
Gdyby nie to, że już jestem leciwy to można byłoby rwać na niego laski :lol:
Arthi2000 21-02-2016, 18:45 Zachar zresztą podobnie. W klasie D wszytko testował w topowych wersjach a Mondeo wziął golasa...
Nie jest tajemnicą, że Zachar ma największe upodobanie do niemieckich marek, a głównie do koncernu VAG. Jak celnie zauważyliście z Mondeo są 3 filmiki (recenzja, spalanie, zachar off)... a Skoda Superb, Octavia czy inne takie cuda mają ****ylion odcinków... od wyboru do koloru: Octavia liftback, octavia kombi, octavia w kolorze takim, octavia w kolorze innym, octavia z DSG... octavia L&K, octavia RS... etc... Nawet kiedyś spuszczał się nad tym i zrobił specjalny filmik jak w dwóch superbach skierowanych do siebie zadami otwierają się elektryczne klapy bagażnika... żenada! Na pierdoły ma czas, a pożądnego testu MK5 oraz Vigniale nie potrafi (nie chce?) zrobić.
PZdr.
Voldemord 21-02-2016, 18:46 vinci przestań już wrzucać te zdjęcia, bo zaczynam wierzgać nogami na ten widok :diabel2: a moje białe titanium tornado przyjedzie dopiero za miesiąc...
vinci przestań już wrzucać te zdjęcia, bo zaczynam wierzgać nogami na ten widok :diabel2: a moje białe titanium tornado przyjedzie dopiero za miesiąc...
Już nie będę !!! :mrgreen:
Voldemord 21-02-2016, 18:52 Już nie będę !!! :mrgreen:
Oczywiście żartowałem :D Poza tym Twoje zdjęcia jeszcze bardziej utwierdzają mnie o słuszności wyboru białego z przyciemnianymi szybami :mrgreen:
Mały OT, Zachar wspominał że są problemy z demo cars od Forda. Co do Skody to też zauważyłem większe parcie na szkło ale tłumaczę sobie to właśnie większym zainteresowaniem i wysiłkiem ze strony Skoda Polska.
Zachar przyznał się że jeździł prywatnie mondeo mk3 i dobrze go wspomina, mk5 zarzucał np mniejszą ilość miejsca. Po użytkowaniu mk3 chyba miał prawo ;)
btw wszystkim posiadaczom gratuluję furek ;)
Mały OT, Zachar wspominał że są problemy z demo cars od Forda. Co do Skody to też zauważyłem większe parcie na szkło ale tłumaczę sobie to właśnie większym zainteresowaniem i wysiłkiem ze strony Skoda Polska.
Zachar przyznał się że jeździł prywatnie mondeo mk3 i dobrze go wspomina, mk5 zarzucał np mniejszą ilość miejsca. Po użytkowaniu mk3 chyba miał prawo ;)
btw wszystkim posiadaczom gratuluję furek ;)
Skoda ma ciśnienie na szkło, ale jak poszedłem porozmawiać o zakupie nowego auta to delikatnie mówiąc mieli mnie w "d..." Tłumaczenie mniej więcej takie: "auta idą jak ciepłe bułki, więc albo bierz na naszych warunkach albo spadaj"
No to spadłem ...
Testy Zachara są jeszcze OK. Ale u wszystkich testujacych denerwuje mnie niechęć do czytania instrukcji i potem zgadują sobie co to jest wygadując przy tym głupoty. Kiedyś oglądałem test nowej Astry i jeden "dziennikarz motoryzacyjny" ciągnął za moduł PowerFLEX dziwiąc się, dlaczego się nie otwiera. :569:
_vinci_
Gratuluję furki :) Prezentuje się naprawdę zacnie. Aby łatwiej się zmywało brud nałóż jakiś wosk typu "sealant". Woski tego typu trzymają naprawdę długo i ułatwiają utrzymanie samochodu w czystości.
A kontynuując wątek Zachara, to ja bardzo lubię jego testy i jestem przekonany, że Mk5 wypadłby lepiej gdyby był odpowiednio wyposażony. Niestety testując wypasione wersje, jak dostaje się golasa w tej klasie to pozostaje niesmak.
Co do testów Skody to niestety pewnie PRowcy Skody w tym trochę maczają palce. Poza tym wiemy, że Skoda to auta popularne w Polsce, więc i mu nakręcają odsłony :)
Zachar prywatnie kupił sobie ostatnio Auris Hybrid - czego do końca nie potrafię zrozumieć, bo to tragicznie plastikowe autko ;)
Terminator181 21-02-2016, 20:12 Odnośnie zderzaka tylnego to mi w salonie w Bielsko - Biała zapewnili, że można osobno zamówić dolną część zderzaka wraz z końcówkami, pomalować pod kolor i podmienić. Całość zamknęłaby się w 2tys zł.
Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka
Jakie macie doświadczenia z AutoHighBeam ?
Dziś to testowałem i czasami zmieniał fajnie, a czasami długo nie reagował. Potem już mu pomagałem z wrzucaniem świateł mijania żeby nie oślepiać innych.
Starałem się też wyłapać kiedy ma problemy ze zmianą z długich na krótkie i wydaje mi się, że dzieje się to na zakrętach oraz gdy przed nami jest zjazd z górki a my dojeżdżamy do wzniesienia. Ja już widziałem światła auta jadącego z przeciwka, a automat jeszcze nie reagował.
Bump: _vinci_
Gratuluję furki :) Prezentuje się naprawdę zacnie. Aby łatwiej się zmywało brud nałóż jakiś wosk typu "sealant". Woski tego typu trzymają naprawdę długo i ułatwiają utrzymanie samochodu w czystości.
A kontynuując wątek Zachara, to ja bardzo lubię jego testy i jestem przekonany, że Mk5 wypadłby lepiej gdyby był odpowiednio wyposażony. Niestety testując wypasione wersje, jak dostaje się golasa w tej klasie to pozostaje niesmak.
Co do testów Skody to niestety pewnie PRowcy Skody w tym trochę maczają palce. Poza tym wiemy, że Skoda to auta popularne w Polsce, więc i mu nakręcają odsłony :)
Zachar prywatnie kupił sobie ostatnio Auris Hybrid - czego do końca nie potrafię zrozumieć, bo to tragicznie plastikowe autko ;)
Dzięki za miłe słowo :mrgreen:
Co do Zachara to jest chyba najlepszy tester youtubowy na rodzimym rynku.
Zwłaszcza, że taż mam spory wzrost i jego testy dużo mi dały przy wstępnej selekcji aut do prywatnych testów.
Denerwujący staje się ten wątek. Człowiek nie może się doczekać na swoje auto, a tu takie fotki lecą ;)
cattani75 21-02-2016, 20:55 Spokojnie. Niedługo my będziemy tacy złośliwi. :-D
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Spokojnie. Niedługo my będziemy tacy złośliwi. :-D
Oj tak ;) Jeszcze do tego wrzucę fotki rozpirzające stronę 😈
Jester83 21-02-2016, 21:08 Im bliżej do "godziny zero" już w zasadzie każdy wątek dotyczący modelu staje się denerwujący ;)
Jakie macie doświadczenia z AutoHighBeam ?
Dziś to testowałem i czasami zmieniał fajnie, a czasami długo nie reagował. Potem już mu pomagałem z wrzucaniem świateł mijania żeby nie oślepiać innych.
Starałem się też wyłapać kiedy ma problemy ze zmianą z długich na krótkie i wydaje mi się, że dzieje się to na zakrętach oraz gdy przed nami jest zjazd z górki a my dojeżdżamy do wzniesienia. Ja już widziałem światła auta jadącego z przeciwka, a automat jeszcze nie reagował.
Testowałem ostatnio światła w drodze do Austrii na autostradzie oraz na miejscu na krętych górskich drogach. Generalnie automat pracował poprawnie. Nie oślepiał. Jak tylko zobaczyłem wyskakujące z za zakrętu światła samochodu to pół sekundy później były przełączone.
Zastanawiam się czy AutoHighBeam modyfikuje jeszcze wiązkę do warunków drogowych czy tylko przełącza długie-krótkie
Z Dynamic LED przełączenie długie/mijania działa praktycznie bezbłędnie. Przez 9 miesięcy jazdy może ze 3 razy musiałem sam wyłączyć długie.
Rothmans 21-02-2016, 21:33 Korchez
AHB nie odpowiada za modyfikacje świateł - ta opcja tylko przy LED-ach.
Jester83 21-02-2016, 21:44 Oj tak ;) Jeszcze do tego wrzucę fotki rozpirzające stronę 😈
Zapewne :)
...które są wykończone skórą. Wariant alcantara + wentylacja skończył się na MK4. :-(
Szkoda, to krok w tył, ale ta Alcantara jest połączona ze skórą.
Wyzerowałem dziś w drodze powrotnej komputer pokładowy 2 i śrenie spalanie wyszło mi 6,1 l/100 KM. Jeśli dalej tak będzie palić to w porównaniu do diesla, który mi palił 5,8 będzie mu to zaliczone na WIELKI "+" :diabel2:
Dzięki za zdjęcia, chyba zaryzykuję biały, tylko szkoda, że 1.5 EB nie ma tego fajnego wydechu i bardzo fajnie komponował by się tu czarny grill - plaster miodu
http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=69900&stc=1&d=1456091664
Tak z ciekawości, do jakiej prędkości jechałeś ?
Korchez
AHB nie odpowiada za modyfikacje świateł - ta opcja tylko przy LED-ach.
Mam u siebie swiatla ledowe. Na krótkch widać poza dużą abberacją fotochromatyczną, że światła skręcają za kierownicą. Natomiast specjalnie modelowania kształtu wiązki nie zauważyłem. Widziałem reklamówkę forda z takim rozwiązaniem więc się zastanawiam. Ktoś wie jak jest naprawdę ??
piotrek1919 22-02-2016, 06:30 Korchez tez mam ford dynamic led i najlepiej widać jak światła modyfikują wiązkę światła jak dojeżdżasz do samochodu przed Tobą. Mi po bokach samochodu świeca dalej i wyżej a na samochodzie świecą do wysokości tablicy rejestracyjnej max do dołu tylnej szyby tak żeby nie oślepiało kierowcy. I również widać to jak wymijasz się z samochodem z naprzeciwka nie świecą mu po oczach tylko też max do tablicy rejestracyjnej i to wszystko. Wg mnie wszystkie auta powinny mieć takie światła w szczególności w deszcz !
Dzięki za zdjęcia, chyba zaryzykuję biały,...
Zdecydowanie wspieram takie decyzje. Im mniej Tectonica na ulicach, tym mój bardziej unikatowy. :D
Touch'n'go 22-02-2016, 09:34 Wypowie się ktoś, kto ma zwykłe halogeny, jak spisują się w nocy? Może ktoś ma porównanie do LEDów? Plusy LEDów są oczywiste, ciekaw jestem czy halogeny to porażka czy zwyczajnie kompromis..
Zdecydowanie wspieram takie decyzje. Im mniej Tectonica na ulicach, tym mój bardziej unikatowy. :D
Jeszcze do końca się nie zdecydowałem... a Tectonic Silver ładny też jest.
Mam jeszcze pytanie o salony Forda w których mogę dostać dobre rabaty.
Interesują mnie salony w Warszawie i okolicach, Kielce, ew Piotrków, Tomaszów ostatecznie Lublin (mam najdalej). Najlepiej jeszcze jak da się dobrze dogadać ze sprzedawcą - będę wdzięczny za nazwisko sprzedawcy - ew na priv. Maciej jakieś dobre doświadczenia. Będę brał na firmę i w leasingu.
Jester83 22-02-2016, 11:22 Tectonic Silver ładny też jest.
Bardzo zbliżony odcień beżu wybrała 7 lat temu moja żona, teraz moja kolej :lol: i gdyby mi się totalnie nie znudził, może wybrałbym ponownie, ponieważ ma sporo zalet: jest ładny, elegancki, podoba się kobietom ( patrz wyżej :)) i niesamowicie praktyczny jeśli chodzi o częstotliwość mycia, pewnie podobnie jak srebrny, który w Mk5 w ogóle nie wygląda - chyba nie tylko moim zdaniem:572: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=228409&highlight
Temat Tectonic Silver był już ileś razy poruszany na forum. Zazwyczaj kończy się wnioskiem, że to jeden z ładniejszych kolorów w gamie, a ci którzy widzieli go na żywo szczególnie w słoneczny dzień są zazwyczaj zachwyceni tym kolorem.
Moje wcześniejsze posty z nt. Tectonic Silver + zdjęcia:
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2452549&postcount=787
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2449528&postcount=2275
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2482800&postcount=2
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2497504&postcount=14
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2498195&postcount=26
Co do koloru białego. Żona ujeżdża już 6 lat clio w kolorze białym. Wygląda super dwoje drzwi, przyciemnione ori szyby, ale jest naprawdę duży problem z utrzymaniem go w czystości. Przez pierwszy rok-dwa jeszcze jakoś to było ,ale teraz pełno różnych kropek czarnych, owady ,których nie idzie domyć, obicia od kamieni itp. wszystko widać.
Na myjni tego nie domyją, trzeba by samemu poświęcać raz na trzy miesiące tak myślę cały dzień na mycie.
Mam porównanie z moim srebrnym to na prawdę nie ma porównania :D
Po miesiącu od mycia wygląda z kilkunastu metrów dobrze a clio po dwóch dniach już nie. :p
Voldemord 22-02-2016, 12:02 Już tak nie narzekajcie na ten biały kolor :diabel2: Ja w firmie widzę codziennie sporo białych passatów CC - czy brudne czy umyte, wyglądają super :) Także biały mondeo też będzie super wyglądał :D
olek.tbg 22-02-2016, 13:47 Mam jeszcze pytanie o salony Forda w których mogę dostać dobre rabaty.
Ford AutoPlaza Bielany :)
Nie chcę robić reklamy, ale byłem w 2 innych salonach w Wwa, i nawet im się nie chciało oddzwonić. Czego szczerze nie rozumiem, bo mówisz, że chcesz kupić u nich auto, dajesz gotową konfigurację i cisza...
Z tego co pamiętam to rabaty wszędzie były zbliżone, chyba 8-9 % na auto z fabryki na osobę prywatną, na auto z placu jeszcze więcej.
Taki sam rabat dostałem też w innym salonie poza Wwa, więc chyba wybór miasta a wielkość rabatu nie łączą się za bardzo, przynajmniej w Fordzie
cattani75 22-02-2016, 13:50 Mam jeszcze pytanie o salony Forda w których mogę dostać dobre rabaty.
Napisz do mnie na Priva, to Ci podam taki, gdzie można dostać fajny rabacik. :)
Jester83 22-02-2016, 14:08 Na większe rabaty można liczyć w salonach, które obsługują sporo klientów flotowych.
Widzę, że zwykły srebrny jest mało popularny, to może pokaże swojego? :)
Co prawda gdyby w firmie wszystkie auta nie były srebrne, to pewnie wybrał bym jakiś inny kolor ale z punktu widzenia praktyczności, to muszę przyznać, że po przejechaniu 19500 km na myjni byłem tylko raz :)
Mój lakier to Moondust Silver.
Mam jeszcze pytanie o salony Forda w których mogę dostać dobre rabaty.
Interesują mnie salony w Warszawie i okolicach, Kielce, ew Piotrków, Tomaszów ostatecznie Lublin (mam najdalej).
Lublin omijaj, tu ciężko o dobry rabat. Cattani75 ma dobry namiar w Małopolsce bodajże, a jak bierzesz ew. pod uwagę Śląsk, to złap mnie na priv, podeślę Ci swoje namiary na salony.
cattani75 22-02-2016, 15:49 W Małopolsce i na Śląsku. ;-)
No to Śląskiem służymy obydwaj pod warunkiem, że kolega Luki27 bierze ten kierunek poważnie pod uwagę.
Wypowie się ktoś, kto ma zwykłe halogeny, jak spisują się w nocy? Może ktoś ma porównanie do LEDów? Plusy LEDów są oczywiste, ciekaw jestem czy halogeny to porażka czy zwyczajnie kompromis..
Było już ale co konkretnie chciałbyś wiedzieć?
Jester83 22-02-2016, 16:10 Lublin omijaj, tu ciężko o dobry rabat
Niekoniecznie, ja wynegocjowałem w zasadzie takie same warunki jak na Śląsku, chociaż pewnie nie nieosiągalne w Warszawie.
Niekoniecznie, ja wynegocjowałem w zasadzie takie same warunki jak na Śląsku
To zależy, jakie masz warunki na Śląsku. U kogo zamawiałeś?
Touch'n'go 22-02-2016, 16:33 Było już ale co konkretnie chciałbyś wiedzieć?
Nawet kiedyś pytałem czy warto dopłacić do LEDów i wszyscy mówili, że warto.. były to głosy posiadaczy LEDów potwierdzających, że są świetne. Użytkowników halogenów przybyło, więc może ktoś powie czy są znośne, czy żałosne... z info jakie do mnie docierają budżet na auto będę miał mniejszy niż zakładałem i prawdopodobnie będę musiał pójść na kompromis z wyposażeniem albo jeśli to będzie zbyt duże poświęcenie, zejść do focusa. Focus byłby fajnie wyposażony ale to już nie mondeo.. dlatego pytam czy halogeny są coś warte. Zachar przybąknął przy podsumowaniu że halogeny szału nie robią.. ale użytkownicy więcej powiedzą, tym bardziej kiedy są teraz długie noce i jest duużo okazji do oceny świateł w różnych warunkach.
Jester83 22-02-2016, 16:50 Dzizas, pojawiły się ledy i do tej pory powszechne rozwiązanie nagle stało się żałosne?
Nawet do wersji titanium są one tylko w opcji, więc pewnie ze "zwykłymi' halogenami też można jeździć.
Ja mam zwykłe reflektory soczewkowe i dają radę. Wczoraj wracałem nocą w deszczu i nie było jakiejś tragedii. Do tego mam DRL ledowe i one wprowadzają jeszcze taką niebieskawą poświatę jak przy pełnych LED'ach ;)
Oczywiście wolałbym mieć pełne światła LED, ale nie starczyło mi na nie budżetu.
Voldemord 22-02-2016, 17:04 Nawet kiedyś pytałem czy warto dopłacić do LEDów i wszyscy mówili, że warto.. były to głosy posiadaczy LEDów potwierdzających, że są świetne. Użytkowników halogenów przybyło, więc może ktoś powie czy są znośne, czy żałosne... z info jakie do mnie docierają budżet na auto będę miał mniejszy niż zakładałem i prawdopodobnie będę musiał pójść na kompromis z wyposażeniem albo jeśli to będzie zbyt duże poświęcenie, zejść do focusa. Focus byłby fajnie wyposażony ale to już nie mondeo.. dlatego pytam czy halogeny są coś warte. Zachar przybąknął przy podsumowaniu że halogeny szału nie robią.. ale użytkownicy więcej powiedzą, tym bardziej kiedy są teraz długie noce i jest duużo okazji do oceny świateł w różnych warunkach.
Ja miałem budżet na auto z góry ustalony przez moja własną księgową (wróć... żonę), dlatego po zsumowaniu dodatków LED-y poleciały do kosza :) Ale patrząc na zdjęcia które wkleił _vinci_ w ogóle mi to nie przeszkadza. Podobają mi się te DRL-e na dole :)
Według mnie święcą bardzo dobrze jednak sam klosz jest tak wąski i szybko się brudzi że różnica pomiędzy czystym reflektorem (przed jazdą w nocy przemyć) a brudnym jest kolosalna. Zaryzykuje stwierdzenie, że mało kto czyści reflektor bo wydaje mu się że auto jest tylko troszkę brudne a klosz póki jest w miarę przeźroczysty to jest ok :). Subiektywnie kiedy jechał za mną ledowy mk5 to wygląda mniej agresywnie w porównaniu do halogena na dziennych, wręcz jako "tani" led. Z drugiej strony kiedy prywatnie miałbym dopłacić 4200 zł chyba to bym to zrobił ponieważ kiedy jedzie halogen i led to ten drugi już wygląda jak po lifcie (nowszy).
Touch'n'go 22-02-2016, 17:17 Dzizas, pojawiły się ledy i do tej pory powszechne rozwiązanie nagle stało się żałosne?
Nawet do wersji titanium są one tylko w opcji, więc pewnie ze "zwykłymi' halogenami też można jeździć.
Powszechne rozwiązanie to ruletka, od modelu do modelu, różnice są bardzo duże. Ja uwielbiam jeździć nocą. Jeżdżę w trasach, często wracam po zmroku. Temat jest dla mnie interesujący.
Jeździłem przeróżnymi autami i niektóre fabryczne światła były naprawdę dobre, a niektóre naprawdę straszne. Zupełnie bez związku z klasą czy wartością auta. Np. najlepsze halogeny jakich używałem miała o dziwo skromna fabia 2 FL (ze śwatłami soczewkowymi). idealnie oswietlała drogę i osobne długie biły jak szperacze. W Audi A2 żony zwykłe odbłyśnikowe lampy też ładnie dają, mimo wieku auta. W partnerze, avensisie, fabii 2 przed FL, sharanie i mondeo mk3 światła były słabiutkie.
Często jeżdżę w nocy .Nie wiem jak ledy ale zwykłe zmieniają się często przy osłonach przeciwolśnieniowych na długie i kiedy z naprzeciwka Tir ma słabe światła górne na kabinie to kierowcy są oślepiani przeze mnie nawet bardzo często.
Jester83 22-02-2016, 17:25 Ja miałem budżet na auto z góry ustalony przez moja własną księgową (wróć... żonę) :)
Miałem dokładnie tak samo i przy pierwotnie niższym budżecie nawet przez chwilę rozważałem wypasionego Focusa ( z ledami :570:), zanim do niego nie wsiadłem,ale po 7 latach jeżdżenia Mondeo - zdecydowanie wybrałem Mondeo z halogenami :lol:
Rothmans 22-02-2016, 17:44 Touch'n'go
Jak lubisz noc to kombinuj i bierz ledy, lekko je podniesiesz i będziesz naprawdę zadowolony.
Touch'n'go 22-02-2016, 17:54 Dzięki chłopaki! pedroso, myślałem, że masz ledy... klosze pucuję przy każdym tankowaniu albo częściej, szczególnie kiedy była sól na drodze w ilościach straszliwych. Jak to się prezentuje to sprawa drugorzędna, o dziwo DRLe żarówkowe w kloszach lamp od strony grilla wygląda nieźle! Jak w muscle carsie. Ledy dzienne są ok, ale "progresywny" kierunkowskaz to dla mnie porażka. Wygląda jak wiejski tuning. Czyli halogeny dają radę? To się cieszę :)
Nie eksploatowałem ani focusa ani mondeo (więcej niż jednorazowe wyjazdy) więc nie jestem zmanierowany poprzednim autem.. znam kilku użytkowników focusów którzy doradzają mi nawet dużo biedniejszego mondeo niż dopasionego focusa.
BTW, ledy dzienne w MK-IV po lifcie jak dla mnie pasują jak pięść do oka. Wąsiki muszkietera :)
Często jeżdżę w nocy .Nie wiem jak ledy ale zwykłe zmieniają się często przy osłonach przeciwolśnieniowych na długie i kiedy z naprzeciwka Tir ma słabe światła górne na kabinie to kierowcy są oślepiani przeze mnie nawet bardzo często.
No właśnie. Wczoraj jechałem w nocy w czasie deszczu (nie wiem, czy deszcz mógł mieć na to wpływ) i kilka razy automat się spóźniał. A czasami zmieniał gdy zbyt mocno oświetlił jakiś znak i mu się odbijało światło.
Generalnie fajny bajer, ale trzeba mu czasami pomagać :diabel2:
Jester83 22-02-2016, 19:06 [QUOTE=Touch'n'go;2542507] więc nie jestem zmanierowany poprzednim autem.. znam kilku użytkowników focusów którzy doradzają mi nawet dużo biedniejszego mondeo niż dopasionego focusa. QUOTE]
ja również wolałem biedniejszego mondeo niż dopasionego focusa nie dlatego, że jestem zmanierowany poprzednim autem, ale dlatego, że po 7 latach użytkowania poprzedniej generacji mondeo - w focusie było mi zwyczajnie za ciasno:572:
Nowy Focus jest IMHO mniejszy od poprzednika i ja nie czuję się w nim komfortowo, zwłaszcza powyżej 120 km/h (miałem już okazję kilka tras zrobić). Zdecydowanie wolałbym biedniejszą wersję Mondeo niż wypasioną fokę.
A co do LEDów to jak jest deszczowa pogoda jak dzisiaj, ciemno, duży ruch na jednopasmowych drogach podwarszawskich to cudów nie ma co oczekiwać. Szybka świateł zabrudzona, czarny, świecący asfalt, brak linii na drodze i wcale już tak jasno przed autem nie jest.
Touch'n'go 22-02-2016, 21:59 ja również wolałem biedniejszego mondeo niż dopasionego focusa nie dlatego, że jestem zmanierowany poprzednim autem, ale dlatego, że po 7 latach użytkowania poprzedniej generacji mondeo - w focusie było mi zwyczajnie za ciasno:572:
Nie miałem na myśli nic pejoratywnego ;) Ja też zawsze lubiłem większe auta, choć nie zawsze większe oznaczało bardziej komfortowe. O dziwo mikrusem żony też lubię jeździć, wkurza mnie tylko, że ten mikrus jest "ignorowany" na drodze i ludzie mi wskakują przed maskę, nie wpuszczają, próbują na siłę wyprzedzić żeby zaraz skręcić, itd. Kiedy jadę większym to mam jakoś więcej spokoju.
W mondeo jest przestrzeń, ale z przodu. Z tyłu szału nie ma, w mk4 było mi wygodniej z tyłu. Nowa octavia też ma więcej miejsca na nogi, nie mówiąc o superbie. W mondeo jest przytulniej niz w focusie i odczuwalnie więcej miejsca. Jednak w focusie w fotelu kierowcy też całkiem nieźle mi się siedziało. W salonie najpierw siadałem do focusa, żeby nie mieć odczucia z mk5, dopiero później mondek i wtedy było to wrażenie przestrzeni i swobody za kierownicą. Bez porównywania do mondeo, focus to też ergonomiczny samochód, choć z pewnością nie tak przestronny. Dzieci jeszcze nie mam, więc głównie będę jeździł sam lub z żoną, mimo wszystko z tyłu musi być wygodnie na wypadek gdybym tam kiedyś trafił:) nawet jeśli w śpiewającym nastroju...
I nienawidzę podsuwać swojego fotela do przodu żeby pasażer za mną miał miejsce na nogi. Wrr! A nie jestem cham, żeby kazać komuś siedzieć w kucki z kolanami pod brodą.
Nie jeździłem jeszcze ani mk5 ani focusem, poczekam aż będą miał fakty w ręku, za 2-3 tygodnie może poznam dokładny budżet na auto.
Nowy Focus jest IMHO mniejszy od poprzednika i ja nie czuję się w nim komfortowo, zwłaszcza powyżej 120 km/h (miałem już okazję kilka tras zrobić).
A jakbyś określił ten brak komfortu? Gorsze prowadzenie czy hałas? Czy nie wygodnie w fotelu?
W taką pogodę każde światła wydają się słabe, ale nawet wtedy jak miałem jeszcze peugeota to w takich warunkach jadący za mną nowy mondeo albo passat (w lusterku nocą są baaardzo podobne) świecił tak mocno, że moje auto robiło cień w jego światłach i miałem wrażenie, że jadę bez świateł. On jadąc za mną mocniej oświetlał pobocze 50m przede mną, niż ja drogę na wprost. Zaobserwowałem to kilka razy.
olek.tbg 22-02-2016, 22:14 Nowa octavia też ma więcej miejsca na nogi, nie mówiąc o superbie.
Nową Octavią zrobiłem 26 tys kilometrów, w razie pytań mogę co nieco o niej opowiedzieć :)
Co do ilości miejsca z tyłu to na długość jest go więcej niż w Mondeo. Zwróć jednak uwagę na tunel środkowy. Piąta osoba w Octavii ma już problem co zrobić z nogami, w Mondeo tunel jest o wiele niższy. Superb ilość miejsca z tyłu ma rekordową, ale tunel też ogromny. Niestety, taka cecha płyty MQB - czy Superb, czy Passat, czy Octavia czy Golf - wszędzie to samo.
Ostatnio jeżdżąc po wioskach byłej jugosławii moje mk5 "nie zauważało" przed sobą tylnych świateł pojazdów takich jak YUGO KORAL czy ZASTAWA 750 i walił im z długich aż się podsufitki kurczyły.
piotrek305 22-02-2016, 22:20 Nową Octavią zrobiłem 26 tys kilometrów, w razie pytań mogę co nieco o niej opowiedzieć :)
Co do ilości miejsca z tyłu to na długość jest go więcej niż w Mondeo. Zwróć jednak uwagę na tunel środkowy. Piąta osoba w Octavii ma już problem co zrobić z nogami, w Mondeo tunel jest o wiele niższy. Superb ilość miejsca z tyłu ma rekordową, ale tunel też ogromny. Niestety, taka cecha płyty MQB - czy Superb, czy Passat, czy Octavia czy Golf - wszędzie to samo.
ale generalnie jak oceniasz octavię ? jaką latałeś ?
Jutro gdzieś w okolicach Żor będę miał na liczniku 50kkm chyba z tej okazji sobie kupię zapach nowego auta albo poszukam książki "Ford Mondeo Mk5 Sam naprawiam".
piotrek305 22-02-2016, 22:25 Jutro gdzieś w okolicach Żor będę miał na liczniku 50kkm chyba z tej okazji sobie kupię zapach nowego auta albo poszukam książki "Ford Mondeo Mk5 Sam naprawiam".
hehehehehe :P:one:
Touch'n'go 22-02-2016, 22:30 Nową Octavią zrobiłem 26 tys kilometrów, w razie pytań mogę co nieco o niej opowiedzieć :)
Co do ilości miejsca z tyłu to na długość jest go więcej niż w Mondeo. Zwróć jednak uwagę na tunel środkowy. Piąta osoba w Octavii ma już problem co zrobić z nogami, w Mondeo tunel jest o wiele niższy. Superb ilość miejsca z tyłu ma rekordową, ale tunel też ogromny. Niestety, taka cecha płyty MQB - czy Superb, czy Passat, czy Octavia czy Golf - wszędzie to samo.
Wspomniałem octavię w kontekście wielkości ale niestety po wałkach VW z emisją spalin moja firma pod koniec roku wycofała się ze skody, zostaje mi ford i opel. Znam starsze octavie i miło je wspominam, bardzo solidne auta i relatywnie wygodne. Opel do mnie nie przemawia, zostaje ford:) w mondeo mk5 miejsca z tyłu jest na "styk", czyli jak ustawię fotel kierowcy i siądę za sobą to mogę swobodnie usiąść, ale już bez zmiany pozycji. Po opuszczeniu podłokietnika z oparcia kanapy jest naprawdę wygodnie. Mam 180cm i ważę ponad 100, fotel odsuwam bo nie lubię jeździć ze zgiętymi kolanami i kierownicą pod łokciami, co oznacza, że za mną Gortat nie usiądzie. Gdybym miał do wyboru skodę i forda to wybór byłby trudniejszy, rozstrzygnęłaby jazda testowa. Choć koledzy którzy załapali się na skodę superb ale w poprzedniej wersji narzekają na niewygodny fotel. O dziwo najnowsze octavie bardzo są chwalone, szczególnie że większość jest 4x4 i w górach robią robotę.
cattani75 22-02-2016, 22:37 Jutro gdzieś w okolicach Żor będę miał na liczniku 50kkm chyba z tej okazji sobie kupię zapach nowego auta albo poszukam książki "Ford Mondeo Mk5 Sam naprawiam".
Jak tak dalej pójdzie to zmienisz na nowe MK5 jeszcze przed FL. ;-)
olek.tbg 22-02-2016, 22:41 ale generalnie jak oceniasz octavię ? jaką latałeś ?
Mam Octavię 1.4 140km Elegance, liftback.
Zanim jeździłem Mondeo, uważałem że to świetne auto i ciężko o coś lepszego:lol:
Dalej uważam że super auto, ale czuć różnicę.
Generalnie fotele na plus, robiłem po 1200 km dziennie i nie czułem się połamany wysiadając z auta.
Wyciszenie w benzynie jest ok, chociaż od kiedy śmigam Mondeo to wszystko wydaje się głośne. :)
Prowadzenie mi bardzo odpowiadało.
Ilość miejsca z przodu i z tyłu - dla 4 osób super, dla 5 już trochę gorzej, ale spokojnie można jechać w trasę.
Radio Bolero i fabryczne głośniki grały bardzo ładnie, lepiej od podstawowego w Mondeo.
Na plus to całe Simply Clever , schowki wszędzie uchwyty na siatki itp.
Bagażnik bardzo duży, i wyższy niż w Mondeo.
Podsumowując bardzo udane auto, w tej cenie nic tylko brać. Gdy z Octavii wsiadłem do Superba to nie poczułem dużej różnicy.
Ja miałem manuala, ale polecam DSG.
Z tym, że gdy dobrze doposażymy Octavię, to bardzo mało jej brakuje do Golfa :)
Jedyne na razie czego żałuję to tego że 4x4 nie było dostępne w benzynie a tak to niczego. Jednak moment się marnuje i w moim górzystym terenie w minioną sobotę mógłby być wstyd bo w automacie z TCS ledwo do domu dojechałem.
Generalnie fotele na plus, robiłem po 1200 km dziennie i nie czułem się połamany wysiadając z auta.
Moim zdaniem foteli nie da się ocenić obiektywnie. Na przykład, dla mnie wszędzie jest wygodnie, nawet a autach segmentu B. Ale ważę 70 kg (176 cm). I gdybym miał na kolana wziąć swojego psa (30 kg), to zmieniłoby to ocenę wygody diametralnie.
Ogólnie rzecz biorąc, zachowanie BMI w granicach prawidłowego to najtańszy sposób podniesienia poczucia komfortu w aucie. Niejeden narzeka na fotele, a sedno problemu jest gdzie indziej. :-)
cattani75 22-02-2016, 22:51 Nie da się ESP/TCS jakoś szybko wyłączyć? MK4 miał guzik na desce.
Touch'n'go 22-02-2016, 23:06 Moim zdaniem foteli nie da się ocenić obiektywnie. Na przykład, dla mnie wszędzie jest wygodnie, nawet a autach segmentu B. Ale ważę 70 kg (176 cm). I gdybym miał na kolana wziąć swojego psa (30 kg), to zmieniłoby to ocenę wygody diametralnie.
Ogólnie rzecz biorąc, zachowanie BMI w granicach prawidłowego to najtańszy sposób podniesienia poczucia komfortu w aucie. Niejeden narzeka na fotele, a sedno problemu jest gdzie indziej. :-)
No wiesz co!? Hehe, nie musisz być taki dosadny.. ja z moim BMI czuję się nieźle :) To, że mam Formę, nie wpływa tak ujemnie na odczucie foteli. Niektóre fotele wydają się zbyt miękkie, niektóre super wygodne, ale nie schudnę 30kg więc muszę zacieszyć tym co mam do wyboru. Ford to amerykańskie auto na amerykańskie tyłeczki, powinni wiedzieć jak zrobić fotel na grubasa.
Rothmans 22-02-2016, 23:07 weuek
Z tym twoim absurdalnym wnioskiem jest tak samo jak z tym całym BMI :)
http://www.fitnow.pl/pl/nowinki/wielkie-klamstwo-zwane-bmi
Nie da się ESP/TCS jakoś szybko wyłączyć? MK4 miał guzik na desce.
No u mnie sie nie da ale z drugiej strony na śliskich płaskich trzyma sie bardzo dobrze ale to może siebek mógłby potestować a u nas zim już nie ma to i nie mam gdzie popróbować
Bump: Jak tak dalej pójdzie to zmienisz na nowe MK5 jeszcze przed FL. ;-)
Z tego przebiegu jakieś 15 km jest twoje. ;) Miłego odbioru furki i żeby twój przynajmniej do mojego przebiegu dojechał bez przygód niemiłych.
pedroso
Jak nie zapomnę to dzisiaj sprawdzę. Mieszkam na sporym wzniesieniu z ostrym zakrętem, także jak wjeżdżam za szybko to od razu kontrola trakcji się wcina.
Braku zimy zazdroszczę... u mnie nadal śnieg leży i -11*C.
cattani75 23-02-2016, 06:51 Z tego przebiegu jakieś 15 km jest twoje. ;) Miłego odbioru furki i żeby twój przynajmniej do mojego przebiegu dojechał bez przygód niemiłych.
Ta mała przejażdżka była wielkim krokiem do 3 miesięcy spokojnego snu, że postawiłem na właściwe konie (mechaniczne). :-)
A jakbyś określił ten brak komfortu? Gorsze prowadzenie czy hałas? Czy nie wygodnie w fotelu?
Fotel jest akurat wygodny. Natomiast przy prędkościach autostradowych jest głośno i auto sprawia wrażenie niestabilnego. Pewnie osoby na co dzień jeżdżący klasą kompakt tego nie odczuwają, ja natomiast czuję bardzo dużą różnicę w porównaniu do Mondeo co w konsekwencji nie daje mi poczucia komfortu. No i jest mały bagażnik, mniejszy niż w poprzednim Focusie jeśli wybierzesz wersję z pełnym kołem zapasowym. Na tylnej kanapie jest ciaśniej niż w Golfie czy Octavii.
Malenstwo8 23-02-2016, 11:49 Fotel jest akurat wygodny. Natomiast przy prędkościach autostradowych jest głośno i auto sprawia wrażenie niestabilnego. Pewnie osoby na co dzień jeżdżący klasą kompakt tego nie odczuwają, ja natomiast czuję bardzo dużą różnicę w porównaniu do Mondeo co w konsekwencji nie daje mi poczucia komfortu. No i jest mały bagażnik, mniejszy niż w poprzednim Focusie jeśli wybierzesz wersję z pełnym kołem zapasowym. Na tylnej kanapie jest ciaśniej niż w Golfie czy Octavii.
O jakim aucie mówisz? bo się pogubiłem :)
Jester83 23-02-2016, 11:51 O dziwo mikrusem żony też lubię jeździć
Ja też, czasem jak mam okazję przejechać się bananową Tigrą mojego syna - to mam banana na twarzy :lol:. Pewnie teraz jeszcze częściej będzie miał ochotę się zamienić :572:
O jakim aucie mówisz? bo się pogubiłem :)
Odpowiadam na pytanie w temacie komfortu w najnowszym Fokusie. Zrobiłem bałagan, sorki...
Touch'n'go 23-02-2016, 12:12 Jester83, Tigra 1.7? Dobra proporcja do masy auta;)
Czasem fajnie tak bujnąć się czymś (skrajnie) innym, ale co za dużo to nie zdrowo.. drugi tydzień jeżdżę tym żuczkiem i powoli mi brzydnie, choć parkowanie w centrum Warszawy to igraszka, to brakuje mi komfortu (żuczkiem strasznie trzęsie), ciszy i izolacji od otoczenia. Kurcze, chyba się starzeję :) co innego bryknąć krętą drogą ciągnąc po obrotach, co innego zaliczać dzwoniącymi zębami każden przejazd przez tory tramwajowe i studzienkę.
kruger, dzięki, tak właśnie myślałem... focus nie jest zły, ale... przyrównując do mondeo czuć różnicę. Jak pierwszy raz jechałem mondeo mk4 po obwodnicy warszawy 120km/h na 6 biegu to czułem się jak bym stał w miejscu.
Malenstwo8 23-02-2016, 12:39 Odpowiadam na pytanie w temacie komfortu w najnowszym Fokusie. Zrobiłem bałagan, sorki...
Aha, teraz kumam :)
pedroso
Wyłączyłem kontrolę trakcji w menu i rzeczywiście wyłącza się całkowicie ;)
Jester83 23-02-2016, 16:28 Jester83, Tigra 1.7? Dobra proporcja do masy auta;)
Czasem fajnie tak bujnąć się czymś (skrajnie) innym, ale co za dużo to nie zdrowo.. drugi tydzień jeżdżę tym żuczkiem i powoli mi brzydnie, choć parkowanie w centrum Warszawy to igraszka, to brakuje mi komfortu (żuczkiem strasznie trzęsie), ciszy i izolacji od otoczenia. Kurcze, chyba się starzeję :) co innego bryknąć krętą drogą ciągnąc po obrotach, co innego zaliczać dzwoniącymi zębami każden przejazd przez tory tramwajowe i studzienkę.
Tigra 1.4, ale i tak daje radę, a jej poprzedniczką też była Micra :lol:
cattani75 23-02-2016, 16:56 pedroso
Wyłączyłem kontrolę trakcji w menu i rzeczywiście wyłącza się całkowicie ;)
Rów? ;-)
Touch'n'go 23-02-2016, 17:50 pedroso
Wyłączyłem kontrolę trakcji w menu i rzeczywiście wyłącza się całkowicie ;)
O proszę! w VAGu wyłączenie ESP tylko zwiększało jego tolerancję na poślizg, ale przy większych ślizgach i tak psuło zabawę... myślałem, że zaufanie producentów do użytkowników spadło również wśród innych marek.. miłe zaskoczenie :) Brawo Ford !
Gdyby jeszcze w jakimś trybie SPORT przycisk ręcznego reagował błyskawicznie i puszczał od razu przy odpuszczeniu guzika to można by przyszponcić na śniegu... taki a'la hydraulik z rajdówek..
Rothmans 23-02-2016, 19:10 W Sony 12 głośników fajnie słychać suba przy złożonym jednym siedzeniu- wracam z gabarytem :) , robi robotę.
kot_damian 23-02-2016, 22:02 Jak u kolegów ze spalaniem. Ja swojego mam miesiąc, prawie 1k km na liczniku i spalanie w granicy 7.0/100 km w moim cyklu mieszanym czyli trochę krótkiej jazdy na zimnym, miasto poza miastem, trochę ekspresowki i autostrady.
cattani75 23-02-2016, 22:15 Tutaj masz wątek o tym: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=238026
Touch'n'go 23-02-2016, 22:17 W Sony 12 głośników fajnie słychać suba przy złożonym jednym siedzeniu- wracam z gabarytem :) , robi robotę.
Będziesz teraz z otwartą kanapą jeździł? ;) Może wystarczy otwarty przepust na narty?
cattani75 23-02-2016, 22:27 Gorzej jak całą kanapę wywali z auta. :-D
Touch'n'go 23-02-2016, 22:37 To będzie pierwszy MK5 w wersji VAN. Ale lżejszy i szybszy!
cattani75 a jakie dodatki sobie dobrałeś do titanium?
cattani75 23-02-2016, 22:56 Źle postawione pytanie. Jakich sobie NIE dobrałem. ;-) Hmm... niech pomyślę... Nie mam pakietu dla palących! ;-)
Źle postawione pytanie. Jakich sobie NIE dobrałem. ;-) Hmm... niech pomyślę... Nie mam pakietu dla palących! ;-)
Cienias jesteś ;) Ja mam.
Przekaz Tapatalkiczny
cattani75 23-02-2016, 23:00 Przekroczyłem budżet. :-P
80 PLN :D
Przekaz Tapatalkiczny
Rothmans 24-02-2016, 00:01 Sprzedam tylną kanapę do Mk5, alcantara, nie nosi śladów użytkowania:)
Malenstwo8 24-02-2016, 06:11 Podobno gra jeszcze lepiej jak się wyjmie przednie siedzenie :D
Do kieszeni w drzwiach powrzucać drobnych z wesela i nawet Jean Michele Jarre chciałby jeździć mk5
cattani75 24-02-2016, 07:35 Drobne z wesela juz dawno wydałem na... Mondeo. ;-)
Rothmans 24-02-2016, 11:43 Podobno gra jeszcze lepiej jak się wyjmie przednie siedzenie :D
Nieprawda :)
Witam,
odebrałem forda mondeo w wersji vignale poniżej kilka fotek co do wyposażenia to ma wszystko co tylko możliwe w ford,
pierwsze wrażenia super zobaczymy jak będzie po dłużysz użytkowaniu.
http://zmniejszacz.pl/zdjecie/383/4453166_20160223_163822.jpg
http://zmniejszacz.pl/zdjecie/383/4453167_20160223_163847.jpg
http://zmniejszacz.pl/zdjecie/383/4453168_20160224_114535.jpg
http://zmniejszacz.pl/zdjecie/383/4453169_20160223_163832.jpg
http://zmniejszacz.pl/zdjecie/383/4453170_20160223_163840.jpg
http://zmniejszacz.pl/zdjecie/383/4453171_20160224_114540.jpg
http://zmniejszacz.pl/zdjecie/383/4453172_20160224_114545.jpg
http://zmniejszacz.pl/zdjecie/383/4453173_20160224_114603.jpg
http://zmniejszacz.pl/zdjecie/383/4453174_20160224_114557.jpg
http://zmniejszacz.pl/zdjecie/383/4453175_20160224_114645.jpg
http://zmniejszacz.pl/zdjecie/383/4453176_20160224_114626.jpg
http://zmniejszacz.pl/zdjecie/383/4453177_20160224_114650.jpg
http://zmniejszacz.pl/zdjecie/383/4453178_20160224_114630.jpg
http://zmniejszacz.pl/zdjecie/383/4453179_20160224_114635.jpg
piotrek305 24-02-2016, 13:21 miodzio :)
cattani75 24-02-2016, 13:26 Piękny! Tylko gratulować i życzyć super jazdy! :-)
Piękny! Gratulacje.
Opisz wrażenia po pierwszych kilometrach jazdy.
P.S. Widzę, że w Vignale jest też taki krótki dywanik dla kierowcy. Ma ktoś może jakiś inny w swoim MK5 ? Z takim strasznie się syfi wykładzina pod pedałami ...
Rothmans 24-02-2016, 13:31 Bardzo ładny- brakuje mu chyba tylko nakładek aluminiowych na pedały:)
olek.tbg 24-02-2016, 15:40 Super :)
Obszyta deska robi wrażenie. Pogratulować!
piotras31 24-02-2016, 16:17 Cudeńko-chciałoby się takiego.Bezawaryjności.
Voldemord 24-02-2016, 16:41 Bez dwóch zdań prezentuje się elegancko. Gratulować odbioru :)
Witam,
odebrałem forda mondeo w wersji vignale poniżej kilka fotek co do wyposażenia to ma wszystko co tylko możliwe w ford,
Niby wszystko ale wycieraczki na tylnej szybie brak ;)
MateuszS 24-02-2016, 18:13 Bo to sedan
Bo to sedan
Raczej żartowałem przecież wiadomo, że doposażył sobie we wszystko co chciał a tego czego nie ma to nie potrzebował albo go to nie interesowało.
Jester83 24-02-2016, 18:58 Piękny, gratulacje!!!
takim to nawet na przejściu dla pieszych można parkować :)
pierwszy egzemplarz na forum bezawaryjności :)
Jester83 24-02-2016, 19:31 Za chwilę pojawi się drugi.
Touch'n'go 25-02-2016, 02:08 No, gratulacje.
A ja się dziś dowiedziałem, że sobie jeszcze ponad rok poczekam na mondka. Do tego czasu mam używaną fokę. Ahhh po cholerę się napalałem :/
Wszak ta foka też nie jakiś golas.. ale..
No.. gratulacje. Piękne te Wasze mondki.
cattani75 25-02-2016, 06:26 W nocy Ci to powiedzieli? "Dobra zmiana? :-)
Malenstwo8 25-02-2016, 07:21 Ooo Panieee... Piękny ten Vignale, Gratki i szerokości. Lekko powiało premium :)
Touch'n'go 25-02-2016, 08:47 W nocy Ci to powiedzieli? "Dobra zmiana? :-)
W nocy to do mnie dotarło jak wszedłem na forum i powiało Waszą radością. Cieszę się waszym szczęściem. Naprawdę.
Jak złapię dobre warunki u dealera, to za godzinkę zrobię swoją pierwszą serię fotek :D
cattani75 25-02-2016, 08:52 W nocy to do mnie dotarło jak wszedłem na forum i powiało Waszą radością. Cieszę się waszym szczęściem. Naprawdę.
Spoko. Rok szybko minie, a w tym czasie możesz sobie spokojnie konfigurować brykę. :-) Będziesz pewnie miał już FL i Sync3. :-)
Jester83 25-02-2016, 10:06 Czyli nie ma tego złego, a przez rok będziesz mógł spokojne przeglądać http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=223887&highlight=wady+wieku+dzieci%EAcego :572:
Bump: Jak złapię dobre warunki u dealera, to za godzinkę zrobię swoją pierwszą serię fotek :D
Czekamy, tylko ciekawe kto wrzuci następne zdjęcia :570:
Auto rozgrzebane, do tego jeszcze w kurzu i błocie po podróży. Pierwsza sesja dopiero w poniedziałek. Ale ładniutkie bydlę ;)
cattani75 25-02-2016, 11:37 Żadnego nie zrobiłeś? Nawet takiego brzydkiego, jak ja?
Jak złapię dobre warunki u dealera, to za godzinkę zrobię swoją pierwszą serię fotek :D
Tylko kolorów nie ma lepszych vignale czy takie dziadkowe
Malenstwo8 25-02-2016, 12:45 Kiedy wchodzi Sync3 do seryjnej produkcji?
cattani75 25-02-2016, 12:54 Ktoś mówił, że w maju.
Malenstwo8 25-02-2016, 12:57 Ktoś mówił, że w maju.
A nie w marcu?
Gdzieś obiło mi się o uszy, że od marca mają wkładać.
w maju można się zapisywać na te od marca podobnie jak z 500+
Podobno już teraz można zamawiać Sync 3. Samochody które przychodzą w maju mają już mieć Sync3.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
cattani75 25-02-2016, 14:02 Wiedziałem, że mój będzie jednym z ostatnich z Sync2. :619:
Żadnego nie zrobiłeś? Nawet takiego brzydkiego, jak ja?
a gdzie twoje zdjęcie? bo jakoś nie mogę znaleźć .
Żadnego nie zrobiłeś? Nawet takiego brzydkiego, jak ja?
Fotki od dealera poniżej.
Moje po weekendzie, bo auto na serwisie straszy bebechami ;)
Wiedziałem, że mój będzie jednym z ostatnich z Sync2. :619:
No to zaczynamy kompletować graty do SYNC 3 😈
Jester83 25-02-2016, 14:41 Oficjalnie informują o wprowadzeniu systemu w lecie http://superauto24.se.pl/moto-news/ford-wprowadza-nowy-system-multimedialny-sync-3-w-polskim-jezyku_783354.html
piotrek305 25-02-2016, 14:54 MK5 w kombi jest świetne.. chciałbym kiedyś mojego MK4 zamienić na MK5.. tył podobny do poprzednika (to akurat dobrze) a przód z tym agresywnym ryjkiem jest the best !!!
Malenstwo8 25-02-2016, 14:56 Podobno już teraz można zamawiać Sync 3. Samochody które przychodzą w maju mają już mieć Sync3.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Mój będzie się produkował w marcu, a odbiór mam na koniec maja, początek czerwca, będę miał sync3? :diabel2:
goodi piękne masz to Vignale. Biały wygląda obłędnie z czarnymi szybami. jedna z opcji, którą rozważałem, ale praktyczność wzięła górę u mnie :)
Jester83 25-02-2016, 15:00 Mój będzie się produkował w marcu, a odbiór mam na koniec maja, początek czerwca, będę miał sync3? :diabel2:
Pewnie jeszcze nie :<
goodi zacna maszyna, gratulacje
Jester83 25-02-2016, 15:19 goodi gratulacje, piękna bestia, mimo kiepskiej jakości zdjęć i tak prezentuje się okazale, szczególnie w niepoprawnym politycznie kolorze :)
cattani75 25-02-2016, 17:08 Fotki od dealera poniżej.
Moje po weekendzie, bo auto na serwisie straszy bebechami ;)
No to zaczynamy kompletować graty do SYNC 3 😈
Łaaaaadny...
Łaaaaadny...
No to zrób sobie w poniedziałek przerwę na kawę i podjedź gdzieś na szybkiego spota bliźniaków :)
cattani75 25-02-2016, 17:57 Chyba, że narty albo robota wygrają. :-D
Bump: Odebrany. :-)
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2544855#post2544855
Chyba, że narty albo robota wygrają. :-D
Narty rozumiem, ale robota? Nie musisz brać całego dnia wolnego 😉
Voldemord 25-02-2016, 18:53 Bump: Odebrany. :-)
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2544855#post2544855
Piękna bestia, piękna :mrgreen:
Touch'n'go 25-02-2016, 18:56 Spoko. Rok szybko minie, a w tym czasie możesz sobie spokojnie konfigurować brykę. :-) Będziesz pewnie miał już FL i Sync3. :-)
Ehh na sync3 się nie nastawiam bo z limitem jaki będę miał na sync2 nawet nie wiem czy się załapię. A poliftowy przód mi się nie podoba, traci na charakterze. Z tyłu ta chromowana listwa wchodząca w światła też mi się nie podoba, już zerżnęli to z insigni i to akurat coś, co mi i tak się nie podobało. Może w kombi FL nie będzie to tak raziło..
Dzięki za pocieszenie, jednak trochę wciąż mi żal ;)
Czyli nie ma tego złego, a przez rok będziesz mógł spokojne przeglądać http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=223887&highlight=wady+wieku+dzieci%EAcego :572:
Już ze 4 miesiące wątki o mk5 śledzę i jest w tym moja wina bo się napaliłem bez gwarancji, że jest w tym sens. Kolejny rok to będzie dla mnie dłuuuugie czekanie, w tym czasie pewnie coś mi się odmieni... może wyjdzie nowa zafira i insignia? Może dojdą inne opcje, np skoda...? Cholera wie!
Powoli mi przechodzi:) próbuję się nastawić, że z foki też będę miał frajdę ;)
Chyba, że narty albo robota wygrają. :-D
Bump: Odebrany. :-)
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2544855#post2544855
Gratuluje wpadnij kiedyś na kawę swoją maszyną.
cattani75 25-02-2016, 22:25 Najpierw muszę ją opanować. Od 17 lat jeżdżę fordami, ale tu nie umiałem wycieraczek obsługiwać. :-D
Cattani77 i Goodi - a jak Wam się podoba masaż?:) Ja też to będę mieć ale jestem ciekaw waszych opinii. Dużym plusem tych foteli jest to że odcinek lędźwiowy można baaardzo mocno wysunąć. W normalnym fotelu nie ma aż takiej regulacji. Mnie bardziej przekonała wentylacja foteli a że możliwe jest tylko z masażem no to wziąłem:). Co do SYNC3 to coś nie bardzo z tym marcem bo mój MK5 ma się produkować 8 marca i bank nie będzie SYNC3.
Bump: Malenstwo8 - jakoś kosmicznie długo każą Ci czekać na furę. Tak jak wspomniałem mój mondek ma planowaną produkcję 8 marca i jeśli tak się stanie to 8-10 kwietnia ma być w Polsce. Czyli odbiór około 15 kwietnia
cattani75 26-02-2016, 17:58 Masaż? Takie wałki jeżdżą po plecach. :-) W czasie jazdy nie używałem. Sprawdziłem tylko w salonie przed wyjazdem czy cicho działają, bo ktoś mi pisał, że sprawdzał gdzieś i jeden fotel chodził głośno.
cattani75 26-02-2016, 17:59 Za to wentylacja dmucha dużo mocniej niż w MK4, ale to może kwestia tego, że alcantara mogła się przytkać po kilku latach. :-)
Goodi - a jak Wam się podoba masaż?:)
Ja odbieram w poniedziałek. Wtedy się wypowiem.
cattani77 - jak to po plechach? przecież tyłek też tam coś masuje;)
Malenstwo8 26-02-2016, 20:49 Bump: Malenstwo8 - jakoś kosmicznie długo każą Ci czekać na furę. Tak jak wspomniałem mój mondek ma planowaną produkcję 8 marca i jeśli tak się stanie to 8-10 kwietnia ma być w Polsce. Czyli odbiór około 15 kwietnia[/QUOTE]
Będą kolejne bliźniaki :D
Ja właśnie wiem, źe długo, ale trzymają się mocno tego co na umowie. W przyszłym tygodniu zadzwonie i podpytam. Z vinem jeszcze nikt nie dzwonił do mnie.
Z vinem jeszcze nikt nie dzwonił do mnie.
I nie zadzwoni...
Sam musisz dopytać, to nie Rolls Royce;)
Malenstwo8 27-02-2016, 08:03 I nie zadzwoni...
Sam musisz dopytać, to nie Rolls Royce;)
Mówił mi handlowiec, że zadzwoni, chyba naiwny jestem :D
cattani75 27-02-2016, 08:10 Nikt Ci tyle nie da, co handlowiec obieca. :-P Nie ma pasji samochodów, to nie ma telefonu. :-(
Malenstwo8 27-02-2016, 15:27 Nikt Ci tyle nie da, co handlowiec obieca. :-P Nie ma pasji samochodów, to nie ma telefonu. :-(
Dodzwoniłem sie. Urlop ma, w poniedziałek ma sprawdzić i zadzwonić. Zobaczymy dam mu szanse do 14. Potem sam dzwonie.
cattani75 27-02-2016, 15:50 Zrobiłem dziś trasę - i zacząłem marudzić na:
- fotele (jakieś takie dziwne, ciężko się w nie wpasować i jednak na skórze człowiek się chyba bardziej grzeje),
- spalanie (przy 140 km/h pokazywał ponad 12l/100km, ale w drodze powrotnej zaczęło być bardziej normalnie, więc chyba faktycznie skrzynia się "układa"),
- nawigację (jak to zgłośnić i zmienić język na polski?)
- przekrzywioną kierownicę (muszę sprawdzić ciśnienie, a jak nie, to serwis i niech kombinują).
Ale w sumie banan został, choć przy przesiadce z foki na MK4 wszystko było jak w bajce, a tu jednak czegoś brakuje...
Bump: cattani77 - jak to po plechach? przecież tyłek też tam coś masuje;)
Masuje, ale nie wtedy, gdy masuje plecy.
Po zadzie też jeżdżą wałki/poduszki. :)
Śmieszne uczucie. Ciekawe, jak będzie działać w długiej podróży.
Ale jednak fotele jakieś słabsze od tych z MK4. Nie mogę się do końca dopasować do nich. Chyba, że te z MK4 rosły wraz ze mną, a te jeszcze nie umieją. ;-)
Nie wiem czy tu ale pisaliśmy jakie opony tu jakiś artykuł anty Nokian:
http://o2.pl/hot/kolejna-firma-przylapana-na-oszustwie-masz-te-opony-5966158165652609a
Zrobiłem dziś trasę - i zacząłem marudzić na:
-
Ale w sumie banan został, choć przy przesiadce z foki na MK4 wszystko było jak w bajce, a tu jednak czegoś brakuje...
. ;-)
No nie oszukujmy się ze skok z foki na MK4 to było coś,teraz zebyś odczuł różnicę musiałbyś się do E-klasy co najmniej przesiąść.
cattani75 27-02-2016, 21:26 Tu nie chodzi o to, że był mega skok jakościowy: wtedy nie miałem uwag. A teraz mam... Ale jak kierownica będzie prosto, spalanie zejdzie do cywilizowanych rozmiarów, stołek się wygniecie, to będzie super. :-D
no właśnie z tymi fotelami to jest zastanawiające. Ja też mam odczucie, że MK4 ma wygodniejsze fotele.
Biner - E-classe? Szczerze bez kitu to odchodząca e-classe w środku nie porywa;)
Jako największy krytyk foteli w MK5, zanim kupiłem auto, powiem Wam, że nie ma się czym denerwować. Dla mnie są wygodniejsze niż w MK4, zwłaszcza w długich trasach.
cattani75 28-02-2016, 06:18 Dramat mojej sytuacji polega jednak na tym, że ja jestem krytykiem PO kupnie, a nie PRZED. :619:
kruger i cattani czy wy macie takie same fotele w swoich mk5 czy zupełnie inne?
cattani75 28-02-2016, 09:12 Ja mam wielokonturowe. Powoli się przyzwyczajam, ale może ja jestem Księżniczką na ziarnku grochu? :-) Faktem jest, że po gazetę jeżdżę autem. ;-)
kruger i cattani czy wy macie takie same fotele w swoich mk5 czy zupełnie inne?
Ja mam te standardowe Titanium, z elektryką, bez masażu jaki ma cattani, w materiale.
Ja mam wielokonturowe. Powoli się przyzwyczajam, ale może ja jestem Księżniczką na ziarnku grochu? :-) Faktem jest, że po gazetę jeżdżę autem. ;-)
Kto bogatemu zabroni? ;) Zobaczymy, jak moje siedzenie zareaguje na wielokonturowe... Za Alcantarą chyba jednak zatęsknię.
i się dziwić że mu 17l/100 pokazuje hehe
cattani75 28-02-2016, 10:15 Hańba! Już tylko 12.5. :-P
Coś się poprawiło od wczoraj. Ciekawe, ale nikt nie mówił, że na początku jest jak antycysterna.
Bump: A tutaj efekt parkowania przez automat (na końcu podjechanie do przodu na 5 cm od haka pojazdu poprzedzającego to już moja inwencja, że poprawię :-/)
bez automatu w to miejsce to bym nawet nie próbował :)
cattani75 28-02-2016, 10:30 No, są takie dni, że człowiek nie wierzy, że może zaparkować w miejscu po TIRze. ;-)
bez automatu w to miejsce to bym nawet nie próbował :)
Z kamerą i czujnikami dałbyś radę. W MK4 takie parkowanie miałem na porządku dziennym.
Teraz jak będziesz wyjeżdzał to sobie asystenta (wyjazdu)włącz i lewy kierunkowskaz to zobaczysz jak fajnie działa a co do spalania to niestety w mieście tak zakorkowanym jak twoje i na bardzo krótkich dystansach nie ma co liczyć na spalanie poniżej 12L . sam widziałeś na moim ze średnie na trasie było 8,5 L a przez kraków w korkach 16 . U mnie przy częstych wyjazdach czy miasta czy tez autostrady od nowości srednie utrzymuje sie 10,5 litra.
cattani75 28-02-2016, 10:43 Już wyjechałem. :-)
Spalanie najpierw miałem 17.5. :-/
Wtedy, kiedy z Tobą wzrosło do 15.5, to staliśmy w mega korku. A ja póki co takie z grubsza omijam.
Przy okazji: wiem, że większość z Was jest anty-Auto-Start-Stop.
Wyłącza klimę - fakt. Niszczy rozrusznik? Pewnie też fakt. Jeszcze jakieś argumenty anty?
Bump: @pedroso, a ile Ci "chwilowo" żre przy 140 po płaskiej autostradzie? Ja bym się spodziewał 8-9, a widziałem 12 przez dłuższy czas. Choć, tak jak mówię, w drodze powrotnej było już właśnie chyba koło 8. Wiatru nie zauważyłem.
Każdorazowe start-stop to Większe zużycie akumulatora co u mnie w halogenach daje efekt przygasania świateł przy ponownym rozruchu.
i jak zapierdzielasz i np staniesz na bramkach autost. to wył. silnik i turbina dostaje aż miło.
Gdybys jeździł tylko ze wskazówką prędkościomierza pionowo czyli jakieś 130 km na godzinę przy ok 2,5tys obrotów to jesteś w stanie mieć spalanie na poziomie 8L . Rzeczywistość wyglada tak że ta prędkość na naszych drogach jest dobra gdyby pomyślano i budowano 3 pasmowe w jednym kierunku a tak to nie nadajesz sie na prawy bo za szybko ani na lewy pas bo za wolno.
Bump: Nawet bedziesz w stanie zobaczyc taki zasieg dla swojego malenkiego baku jaki jezdzac po miescie jest niewiarygodny ;)
i jak zapierdzielasz i np staniesz na bramkach autost. to wył. silnik i turbina dostaje aż miło.
Po to turbina w Ecoboostach jest chłodzona wodą z wymuszonym obiegiem nawet po wyłączeniu silnika, żeby się tym nie przejmować (przynajmniej teoretycznie).
W założeniu ułożyskowanie turbiny nie powinno się przegrzewać a olej w łożyskach nie koksować - taką mam nadzieję... :diabel2:
cattani75 28-02-2016, 12:12 Gdybys jeździł tylko ze wskazówką prędkościomierza pionowo czyli jakieś 130 km na godzinę przy ok 2,5tys obrotów to jesteś w stanie mieć spalanie na poziomie 8L . Rzeczywistość wyglada tak że ta prędkość na naszych drogach jest dobra gdyby pomyślano i budowano 3 pasmowe w jednym kierunku a tak to nie nadajesz sie na prawy bo za szybko ani na lewy pas bo za wolno.
Bump: Nawet bedziesz w stanie zobaczyc taki zasieg dla swojego malenkiego baku jaki jezdzac po miescie jest niewiarygodny ;)
Mam nadzieję, że mój też kiedyś taki wynik pokaże. :-)
cattani75 28-02-2016, 12:14 Po to turbina w Ecoboostach jest chłodzona wodą z wymuszonym obiegiem nawet po wyłączeniu silnika, żeby się tym nie przejmować (przynajmniej teoretycznie).
W założeniu ułożyskowanie turbiny nie powinno się przegrzewać a olej w łożyskach nie koksować - taką mam nadzieję... :diabel2:
Czyli co? Auto-start to zło wcielone, czy nie?
No właśnie, że nie. To rozwiązanie pojawia się coraz częściej i wygląda na nowoczesne.
W zamyśle ma zabezpieczać turbo po wyłączeniu "pałowanego" silnika.
Łożyska turbo już nie są chłodzone wyłącznie olejem, którego ciśnienie zanika po wyłączeniu silnika. Raczej regułą jest, że pompa oleju jest na pasku/łańcuchu rozrządu.
Potestuje sobie od 1 marca nie bede wylaczal start stop wogole , teraz dezaktywowalem go podczas kazdego uruchomienia. Kasuje liczniki i sprawdzę jakie beda wskazania komputerow co do spalania za miesiac.
olek.tbg 28-02-2016, 12:43 Co do Start-Stop to ja mam zawsze wyłączony. Ale to raczej kwestia przyzwyczajenia - nie lubię, jak mi auto gaśnie :)
Co do foteli - podczas wizyt w salonie wydawały mi się mega wygodne , teraz po dłuższej trasie trochę czuję plecy. Nie wiem, czy to kwestia fotela, czy może po prostu siedzącego trybu życia (ból pleców odczuwam na codzień ) :) Najbardziej doceniam ich trzymanie boczne.
Co do asystenta parkowania - no nie wiem , w Skodzie mi się spisywał perfect, tego z Mondeo testowałem nocą na dość pustym parkingu. Moje auto, i 2 samochody znajomych, żeby potestować różne warianty parkowania. I albo ja robiłem coś źle, albo ten parking jest jakiś dziwny, ale 2 razy to bym ładnie obrysował auto obok...
Mało intuicyjny mi się wydał ten asystent i od tej pory go nie używam.
Jester83 28-02-2016, 13:02 Hańba! Już tylko 12.5. :-P
Coś się poprawiło od wczoraj. Ciekawe, ale nikt nie mówił, że na początku jest jak antycysterna.
Bump: A tutaj efekt parkowania przez automat (na końcu podjechanie do przodu na 5 cm od haka pojazdu poprzedzającego to już moja inwencja, że poprawię :-/)
Pozostaje mieć tylko nadzieję, że sąsiad ze Scenica cofając nie użyje swojego najmniej awaryjnego czujnika parkowania :roll:
cattani75 28-02-2016, 13:37 Uciekłem. ;-)
Touch'n'go 28-02-2016, 21:55 Wiekszosc z nas reaguje na start-stop nerwowo bo to zvedny bajer ktory w imie ekologii i ekonomii komplikuje niemilosiernie budowe silnika i potencjalnie bardziej go zuzywa. Prawda jest taka, ze w aucie jest coraz wiecej takich systemow, np dpf, adblue itp, i nie da sie ich wylaczyc wiec sie je uzywa. Z czasem ASS tez nie bedzie sie dalo wylaczyc i wtedy wszyscy sie przyzwyczają, tym razem z musu. Ja nie lubie tego gasniecia i zapalania, szczegolnie jak np jakis gamoń przede mna w polowie czerwonego swiatla podjedzie 2 metry do przodu zostawiajac luke i jesli ja nie podjade to zaraz inny gamoń mi sie tam wcisnie... wiec podjezdzam.. i takie podjezdzanie po 2 metry z cala procedura start-stop wydaje sie byc jak zatrzymywanie reaktora jądrowego bo kowalski zgasil swiatlo w przedpokoju. A akumulator, zębnik, łożyska rozrusznika, całe smarowanie silnika... ekologicznie ulega biodegradacji oszczędzając kieliszek paliwka, toast za krasnoludki.
cattani75 28-02-2016, 21:58 Co racja to racja. Trzeba poczekać na efekt ciężkiej pracy Pedroso w marcu. Zobaczymy, jaki duży ten kieliszek. ;-)
Już cieżko pracuje nad tym od rana jadąc przez Katowice i przy dojeżdżaniu do świateł można dostać pier....lca ale mam miesiąc to sie przyzwyczaję jak do Dyrektora Operacyjnego
cattani75 29-02-2016, 07:11 Spanikowałeś. Dziś jeszcze luty. :-P
:) ha pracownik roku albo miesiąca
Malenstwo8 29-02-2016, 08:41 Ale to co, to nie da się wyłączyć tego dziadostwa?
Ale to co, to nie da się wyłączyć tego dziadostwa?
Da się ale za każdym razem jak auto odpalasz, na stałe pewnie też tylko ktoś musi to rozgryźć.
cattani75 29-02-2016, 09:07 W opcjach możesz sobie zaznaczyć chyba, że nie chcesz, tylko nie wiem, po co, skoro to samo zrobisz przyciskiem. :-P
cattani75 29-02-2016, 09:08 I oczywiście opcja działa tylko na jeden cykl uruchomienia auta. Potem zapomina. :-(
olek.tbg 29-02-2016, 09:49 Dokładnie :(
Szkoda, że jest to opcja , którą jesteśmy "uszczęśliwiany" na siłę...
Dokładnie :(
Szkoda, że jest to opcja , którą jesteśmy "uszczęśliwiany" na siłę...
To jest narzucone z góry dyrektywami, jak w socjaliźmie;)
Ja już działam jak automat. Wsiadam do auta i zaraz po sobie naciskam dwa przyciski - Start i AutoStop - Off.
też tak robiłem z automatu dlatego dzisiaj już dwa razy wezwałem siebie na dywanik i zjebka
cattani75 29-02-2016, 10:50 Jak tak dalej pójdzie, to się zwolnisz! :-P
Mam 3 baki wypowiedzenia :)
cattani75 29-02-2016, 11:38 Dyscyplinarka działa w trybie on-line. :-P
Malenstwo8 29-02-2016, 16:33 Dzięki Panowie za odpowiedź.
Tak jest dyscyplina musi być, jak nie to po premii będzie - ograniczony czas jazdy mondkiem :D
Właśnie dziś zamówiłem Mondeo liftback 2.0 EB 203 Titanium + Ruby Red, Kółka 18" i parę innych pierdółek. Bez navi, park assist, skóry czy alkantary. Pozostaje czekanie do 3 miechów. Dostałem rabat 15 % od cen katalogowych.
cattani75 29-02-2016, 20:33 Gratulacje! Fajnie śmiga to autko! :diabel2: Sync2 czy Sync3?
W specu jest sync 2 tak samo jak w konfiguratorze wiec na pewno nie będzie 3 prawdopodobnie do połowy tego roku.
Bump: Takie sobie wybrałem dodatki do wersji Titanium:
Wybrane opcje montowane fabrycznie:
* Autoalarm - obwodowy i pojemnościowy (zawiera dwuetapowe ryglowanie zamków) 1 450,00
* Czujniki parkowania – z przodu i z tyłu (standard z: Active Park Assist, Adaptive Cruise Control; dostępne także w 1 900,00
pakietach: Gold X (AB1CX), Titanium (AB1CW), Titanium Business (AB1DY))
* Dodatkowo przyciemniane szyby – w tylnej części nadwozia (do wersji: Trend i Edition dostępne także w pakietach: Trend 800,00
Appearance 1 (AB1DD), Titanium (AB1CW); do wersji Titanium i Titanium Hybrid dostępne także w pakietach: Titanium
Upgrade (AB1CL), Titanium (AB1CW); do wersji Titanium dostępne także w pakiecie Titanium Sport (AB1CJ))
* Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem (zawiera czujniki parkowania z tyłu; dostępne także w pakiecie Connectivity 3 400,00
(AB1DC); do wersji Trend dostępne tylko w kombinacji z SYNC 2)
* Lakier metalizowany specjalny Ruby Red 3 450,00
* Obręcze kół ze stopów lekkich - 18" x 8.0, wzór 5-ramienny, ogumienie 235/45 (D2UEH) 3 000,00
* Ochronna mata podłogowa – dwustronna (tylko wersja 5dr) 250,00
* Pedały - z aluminiowymi nakładkami (dla wersji Titanium dostępne także w pakiecie Titanium Sport (AB1CJ)) 600,00
* Radioodtwarzacz Sony CD/MP3 z DAB+ i Ford SYNC 2 – kolorowy wyświetlacz dotykowy 8", zestaw głośnomówiący z 2 100,00
Bluetooth® i rozbudowaną funkcją sterowania głosem (bez języka polskiego) oraz funkcją wzywania pomocy, system
nagłośnienia Premium (12 głośników Sony w tym subwoofer), gniazda: USB, SD, zdalne sterowanie na kierownicy
(ICFAU)
* Tylny spojler - lakierowany w kolorze nadwozia (dostępne także w pakiecie Titanium Sport (AB1CJ); niedostępne z 1 350,00
elektrycznie otwieranymi/zamykanymi drzwiami bagażnika)
* Pakiet Design & Safety - Blind Spot Information (system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach), Active City 7 750,00
Stop (system zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach; aktywny do prędkości max. 40 km/h), nadmuchiwane
pasy bezpieczeństwa dla pasażerów dwóch, tylnych skrajnych siedzeń, reflektory w technologii Ford Dynamic
LED (zawierają: Adaptive Technology (automatyczne dostosowanie kształtu i zasięgu strumienia świetlnego do warunków
otoczenia i kierunku jazdy), LED Technology (światła mijania, drogowe, do jazdy dziennej, pozycyjne i kierunkowskazy w
technologii LED) Intelligent Light Technology (automatyczny wybór rodzaju oświetlenia zależnie od prędkości jazdy)
(pakiet niedostępny z filtrem przeciwsłonecznym IR przedniej szyby) (AB1DB)
* Pakiet Seat 4 - tapicerka materiałowa Prada (ciemna RNE), elektryczna regulacja położenia fotela kierowcy w 10. 1 550,00
kierunkach z pamięcią położenia, elektrycznie składane lusterka z pamięcią położenia (BW1A4)
I jeszcze gwarancja 4 lata i 150k km - za całe 1100 brutto.
olek.tbg 29-02-2016, 21:41 Wszystko super :)
Co do kamerki - widziałeś jej jakość przed zamówieniem ?
Widok z kamerki widziałem na zdjęciach. D..py nie urywa ale zawsze coś można zobaczyć. A ty wiesz coś w tym temacie? Nie chciałem zamawiać Active Park Assist bo to lipa dla mnie jest. Widziałem test na yt - "automocje" Notabene chciałem kupić dokładnie to auto testowe zanim wiedziałem że było testowane i zanim zobaczyłem jak wyglądają tylne felgi po takich testach i opcji Active Park Assist. Dlatego zdecydowałem się na kamerkę.
Kamera spełnia po prostu swoje zadanie, w nocy obraz jest również bardzo wyraźny co nie jest takie oczywiste w innych autach. Jak testowałem Peugeota 508 to obraz był po prostu czarny. A uważam, że właśnie w nocy, zwłaszcza jak mamy ciemne szyby kamera bardzo się przydaje.
Cieszę się że dobrze wybrałem :diabel2:
cattani75 29-02-2016, 22:38 No to powtórzę efekt działania Active Park Assist...
Nie no super. Żeby za każdym razem tak działało. Mogę wrzucić zdjęcia tylnych felg 18" z przebiegiem 28k km.
cattani75 29-02-2016, 22:50 Na krawężniki wjeżdża?
Oczekuję już białego HB. Przyjdzie na standardowych 17-kach (jak w Titanium).
Możecie polecić jakieś ładne 18 lub 19 do białego koloru ? Zastanawiam się czy warto dopłacać do 19 ?
Do białego koloru z przyciemnionymi szybami wydaje się, że dobre będą takie ciemniejsze - szare/ciemnoszare.
Będę bardzo wdzięczny za zdjęcia Waszych białych (i nie tylko) MK5 z felgami 18 i 19.
No to powtórzę efekt działania Active Park Assist...
Kilka razy testowałem ten system, w 50% przypadków gdybym nie zahamował to bym porysował komuś i sobie samochód albo auto parkowało nierówno, zwłaszcza przy parkowaniu prostopadłym. Samochód nie sygnalizuje STOP jeśli się nie zmieści i trzeba mu pomóc w parkowaniu "na trzy", zatrzymując się i zapinając jedynkę i znów wsteczny. Skoro są czujniki to powinien się sam zatrzymywać. Mniej rezolutny kierowca załatwi lakier na 100%. Dla mnie ten system jest do bani, niestety był w jakimś tam pakiecie i trzeba było brać.
Z kontroli pasa też chętnie bym zrezygnował i zaoszczędził parę złotych, niestety nie da się.
Ponoć czasami tak. Ale najlepiej wiedzą o tym użytkownicy więc co ja się będę wypowiadał. Przednie jeszcze wyglądają ok. Jak znajdę filmik z testu na yt tego egzemplarza to zapodam linka.
Udało się znaleźć linka do testu Mondeo które chciałem na początku kupić. Jest też mowa o działaniu Park Assist: https://www.youtube.com/watch?v=OmTEbtrJADo
Touch'n'go 29-02-2016, 23:09 lemon, nie chciałeś przednich świateł w technologii led? W pakiecie titanium miałbyś je z przyciemnionymi szybami i czujnikami parkowania...
Jester83 29-02-2016, 23:17 Do białego koloru z przyciemnionymi szybami wydaje się, że dobre będą takie ciemniejsze - szare/ciemnoszare.
Będę bardzo wdzięczny za zdjęcia Waszych białych (i nie tylko) MK5 z felgami 18 i 19.
Zdecydowanie, szare bardziej niż czarne.
70217
Przecież lemon wziął te światła w pakiecie :)
olek.tbg 01-03-2016, 09:48 Co do kamery to fajna sprawa, ale jak dla mnie jej stosunek cena/jakość w Mondeo to jakiś żart... Jeździłem z nią tylko w dzień, i byłem załamany jakością ( przy dobrych warunkach oświetleniowych )
cattani75 01-03-2016, 11:22 Ja nie narzekam na jakość, choć brudzi się, a do tego... jakoś nie mogę się za bardzo zmusić, żeby patrzeć na ten ekran. Jakoś szyby wydają mi się bardziej naturalnym sposobem obserwacji otoczenia. Chyba na okręcie podwodnym miałbym problem. ;-)
Jak z kamery jest zła jakość to chyba mamy inne samochody
Kosztuje bardzo dużo, więc na początku też byłem zniesmaczony, że nie jest HD. Ale tak na zdrowy rozum, po kiego mi HD przy cofaniu? Najważniejsze, że też w nocy bardzo dobrze widać.
cattani75 01-03-2016, 11:58 Dokładnie. Widoczność jest jak najbardziej ok!
Może Chińczycy do forda cos takiego wymyślą
cattani75 01-03-2016, 12:36 Po co Ci znaczek volkswagena na fordzie??????? ;-)
Nie no - Ford nie ma tak chu...go znaczka. Jak by miał to by się pewnie dało zrobić :razz:
Dzisiaj Ford jutro TATA kto tam patrzy na znaczki ;). Teraz jestem na zakładzie gdzie na magazynie wsród wyrobów gotowych stoją obok siebie wysyłki do Fiata Ducato, punto , forda Ka i Maseratti ;)
Bump: Najlepsze by były pojazdy estetycznie i dizajnersko współczesne a wytrzymałościowo z lat poprzednich.
http://m.demotywatory.pl/4080598
Rothmans 01-03-2016, 13:38 Kamera jest kosmicznie droga ale jakość w nocy jest konkretna- dla żadnego chinola nie osiągalna na dzisiaj, przy ciemnych szybach musiałem dołożyć oryginał po zakupie - bo na ciemnych parkingach było słabo.
Kamera jest kosmicznie droga ale jakość w nocy jest konkretna- dla żadnego chinola nie osiągalna na dzisiaj, przy ciemnych szybach musiałem dołożyć oryginał po zakupie - bo na ciemnych parkingach było słabo.
A ile kosztowało Cię dołożenie oryginału? Tyle co przy zakupie nowego?
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Rothmans 02-03-2016, 08:16 Luki27
80 dolarów i dzień pracy- jest o tym na forum:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=234654&page=16
W serwisie temat nie do ruszenia. U mnie działa już w pełnej opcji.
Touch'n'go 02-03-2016, 09:43 Przecież lemon wziął te światła w pakiecie :)
Ok, nie zauważyłem ;)
Co racja to racja. Trzeba poczekać na efekt ciężkiej pracy Pedroso w marcu. Zobaczymy, jaki duży ten kieliszek. ;-)
Pierwsze dni to oczywiście walka żeby nie wciskać odruchowo przy starcie. W drodze do Piotrkowa po przejechaniu ok. 1,5 godziny non-stop na trasie w korku oczywiście aktywował się i wyłączył silnik bez względu na to czy tam coś chciało wystygnąć czy nie ;). W samym miasteczku na kilku skrzyżowaniach mają wyświetlany czas zmiany świateł. Tu kolejna "fuka" bo jadąc rano do roboty zatrzymałem się i widzę odliczane 54 sek. do zmiany na zielone i ten dupek nie gasi auta bo zimny i co go tam jeszcze innego boli ale zanim ruszyli wszyscy a ja jako 10 w kolejce wiem że zaraz muszę ruszać a ten gasi motor po jakiś 60 sek. Z kolei był sygnalizator gdzie po zatrzymaniu pokazał 76 sek. i tu mk5 grzecznie czekał na wyłączonym silniku i żadna klima czy coś go nie uruchomiło. Wniosek gdyby wszystkie sygnalizatory tak miały kierowca decydowałby przy dojeżdzaniu czy go aktywować czy nie. To tyle na razie a spalanie od poniedziałku 9,5 średnie ale to wynik z trasy. Dzisiaj 10,1 i rośnie.
Jak docieraliście silniki w waszych MK5?
Ja docierałem wg. zasady "na ostro" quada CF Moto X8 i efekt jest pozytywnie zaskakujący. Być może zdecyduję się na ten sam krok jak już odbiorę auto. Tym bardziej że odbiór w Gliwicach więc będzie gdzie docierać (mieszkam koło Wrocławia a więc jazda A4-ką).
Ja swój odebrałem w Świdnicy czyli 500 km od domu :) Zasada był taka żeby nie przekraczać 3,5 tyś obrotów. Jadąc autostradą starałem się jechać ze zmiennymi prędkościami od 110 - 150 (dobra... raz było 160 :D). Później jeżdżąc po mieście nie przekraczałem tych 3,5 tyś do jakiś 1500 km. Moim zdaniem najważniejsze żeby nie pałować do odcięcia wyjeżdżając z salony i będzie ok ;)
Touch'n'go 02-03-2016, 15:23 Mi na logike najbardziej pasuje zasada różnych obrotow z unikaniem jazdy długo ze stałą prędkością, na obroty można wchodzić byle nie z gazem w podłodze pod odcięcie tylko delikatnie, wtedy pierscienie na tłokach poznają cały zakres pracy i sie układają, bez obciążenia pierscienie nie chodzą w całym zakresie suwu po ścianie cylindra. Zresztą... macie zamiar nimi jeździć do czasu remontu? 3 razy zmienią właściciela do tego czasu... byle tylko nie pałowac przez pierwsze 1500km zeby nie przegrzac. delikatnie z hamulcami, też żeby nie przegrzac, ale też nie za lekko :) słabe ale długie hamowanie bardziej grzeje hamulce niż krótkie mocniejsze. Najlepiej nowe tarcze traktować dynamicznie krótkimi dohamowaniami. Teraz ciężko zepsuć silnik, to nie czasy wiórów stalowych w oleju jak w polonezie.
Cieżko zepsuć silnik bo się sam rozleci szybciej zamiast wiórów całe panewki wyłowisz.
Touch'n'go 02-03-2016, 15:38 Oj tam oj tam, panewki czy inne zbędne "takie-tam". Skoro odpadło znaczy niepotrzebne, jak strup z kolana.
Rothmans 02-03-2016, 15:50 Dobry znajomy inżynier z tej oto fabryki: http://www.fmgorzyce.pl/main/pol/misja.html
Powiedział mi, że przy dzisiejszych technologiach są wstanie zrbić tak precyzyjnie tłoki,że są tak spasowane jakby były dobrze dotarte. Tak powiedział:)
Generalnie przy docieraniu quada o którym wcześniej wspominałem starałem się stosować co do wskazówek zawartych tutaj:
http://forum.scigacz.pl/about3145.html&highlight=
Quad po odblokowaniu ma takiego powera że masakra. Był zblokowany więc nie można go było kręcić wyżej niż 5500 obr/min (normalnie się kręci max 7500 obr/min). Chwilowe obciążenia są wskazane. Ja tak robiłem tak. Najpierw powolna jazda aż silnik się rozgrzeje a potem w palnik do 4000 tysi odpuszczenie, 5000 odpuszczenie i potem max i znów odpuszczenie. Znajomego taki sam quad jeżdżony delikatnie na dotarciu przez pierwsze 1000 km jedzie teraz max 115km/h a mój 120 km/h i dalej się bałem bo się droga polna kończyła :)
Jak będzie pogoda to staniemy ze znajomym na kresce żeby porównać maszyny i sposoby docierania :)
Dobry znajomy inżynier z tej oto fabryki: http://www.fmgorzyce.pl/main/pol/misja.html
Powiedział mi, że przy dzisiejszych technologiach są wstanie zrbić tak precyzyjnie tłoki,że są tak spasowane jakby były dobrze dotarte. Tak powiedział:)
Bardzo dobrze że są takie firmy w naszym kraju i oby więcej jednak, że to twój kolega to nie będę polemizował przypomniała mi się anegdota kiedy to przyjechał do nas klient i wymagania pomiarowe co do dokładności maszyny którą mieliśmy dla niego zbudować był mikron wtedy to poznałem jego definicję. Mianowicie kiedy komuś przy wycieraniu tyłka omsknie się paluszek i później myje ten palec mydłem a on dalej śmierdzi to to jest właśnie mikron.
Touch'n'go 02-03-2016, 18:08 A ważycie podobnie? Okres produkcji i seria ta sama? Zużycie opon (obwód)? Jest od cholery czynników ktore wplyna na to 5km/h. Pytanie czy moment ma podobny w użytecznym zakresie obrotów... poza tym iważam, że dotarcie ma wpływa na żywotność i ew temperature pracy silnika, nie na osiągi. Choć może siljiki wyczynowe mają inaczej...
Wystarczy, że w firmie jest flota identycznych aut a każdy użytkownik jeździ inaczej, większość z tych aut do 100 tysięcy km przebiegu będzie jeździła identycznie. Naprawdę tylko skrajnie inna eksploatacja może popsuć tą powtarzalność jakości. Wierzę w to co napisał Rothmans, wierzę też jednak, że boki siljika nie są sezonowane jak kiedyś po odlaniu korpusu. Zwyczajnie samochód teraz ma przetrwać do końca leasingu, później może lub wręcz powinien się zepsuć. Nie jest sekretem, że każda fabryka ma dział planowania usterek. Włosi trochę przeginali ale powoli wracają do relatywnie normalnego poziomu, po tym jak ich "najskuteczniejsi" inżynierowie przeszli do VAG.
Zasada docierania jaką przedstawił .Touch'n'go może mieć sens. W podobny sposób np. dociera się wyczynowe silniki spalinowe w modelach RC. Dla troszkę mniej zorientowanych są to zdalnie sterowane modele spalinowe w skali np. 1:8. Tam też jest tłok, cylinder, świeca i obroty sięgające nawet 48 000 rpm:). Po tym jak zacząłem docierać takie silniki w sposób: gaz max - hamulec - chwila jednostajnej jazdy, silnik dostał takiego ognia, że udało się zająć III miejsce w Mistrzostwach Polski. Ale jest i druga strona medalu; zmalała żywotność silnika:(. Jednak w RC nie ma termostatu i jakichkolwiek zabezpieczeń jak w "normalnych" autach więc ten sposób docierania może być skuteczny. Ja w MK5 po pierwszych 500 km wciskałem na chwile gaz do dechy i odpuszczałem, póki co nie narzekam na dynamikę aczkolwiek nie mam pojęcia czy to jednak zasługa docierania.
Ale tu chodziło chyba o quada wycieczkowo-rekreacyjnego a nie o wyczynowego ale ja się nie znam.;) Pamietam tylko kiedy ja jeszcze jeździłem na quadach (rejestrowane jako ciągnik rolniczy) to przy dobrym wycisku taka Honda miała zabezpieczenie które nie pozwalało przegrzać silniczka i normalnie gasła żeby wystygnąć. Potem przy spotkaniu leśników jedynie zostawał telefon do taty kolegi leśniczego bo tłumaczenia że szukam psa nie bardzo działały.
Rothmans 02-03-2016, 18:40 kruger
Mamy identyczne auta (ja ze szklanym dachem) wiec prawie, chyba trzeba sie sprawdzić gdzieś na torze :))
Zobaczymy kto jak dotarł - ja jeździłem normalnie i nie przekraczałem 170 km/h przez pierwsze 3 tys. Wydaje mi się, że to całe współczesne docieranie to kwestia przyzwyczajenia i efekt nowości- czyli nieco delikatniejsze obchodzenie się z nowymi rzeczami - dotyczy nawet nowych wygodnych butów:)
pieknie Rothmans nie przekraczałeś 170km/h a teraz rura tak? ;) to może najpierw szkoła bezpiecznej jazdy a dopiero potem torowa konkursowa.
|
|